Wij zijn al een jaar van plan de badkamer te verbouwen en ik heb er de fut niet voor. Waar vind je tegenwoordig nog een goeie aannemer, eentje die niet van klus naar klus holt ?
Loop hier een beetje tegen hetzelfde aan. Vind het ook niet erg als het wat duurder wordt daardoor. Maar dan moet het wel in één keer goed zijn.Topeng schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:02:
Wij zijn al een jaar van plan de badkamer te verbouwen en ik heb er de fut niet voor. Waar vind je tegenwoordig nog een goeie aannemer, eentje die niet van klus naar klus holt ?
Baderie is echt een zeer goede aanraderTopeng schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:02:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb je reactie even hierheen verplaatst, naar het centrale topic. Het andere topic betrof een specifieke kwestie, dan is het niet netjes om daar een eigen vraag te stellen.Topeng schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:02:
Verder als advies: rondvragen in je omgeving werkt vaak het beste en anders onderzoek doen op internet of lokaal
We hebben via het nieuwbouwproject een offerte gehad voor meerwerk badkamer en zijn nu opties aan het overwegen om het wat goedkoper uit te laten vallen zonder alles volledig weg te nemen bij het project.
Daarbij enkele vragen:
- Onze wastafel kranen zijn staande kranen naast een kom, zijn die makkelijk te vervangen?
- Is de regendouche makkelijk te vervangen? Dus mengkraan + Stang
- is de mengkraan bij het bad makkelijk te vervangen?
Als alle kranen namelijk makkelijk te vervangen zijn dan scheelt dat al een hoop omdat het een groot aandeel in de kostenpost heeft. De rest doen we dan via de aannemer.
Daarbij enkele vragen:
- Onze wastafel kranen zijn staande kranen naast een kom, zijn die makkelijk te vervangen?
- Is de regendouche makkelijk te vervangen? Dus mengkraan + Stang
- is de mengkraan bij het bad makkelijk te vervangen?
Als alle kranen namelijk makkelijk te vervangen zijn dan scheelt dat al een hoop omdat het een groot aandeel in de kostenpost heeft. De rest doen we dan via de aannemer.
Als het geen inbouw is wel.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:45:
Makkelijk wel. Als het opbouw is heeft het meestal een standaard hoh maat. De stang kan wel een ander schroefgat hebben dan je huidige.- Is de regendouche makkelijk te vervangen? Dus mengkraan + Stang
Bij opbouw wel.- is de mengkraan bij het bad makkelijk te vervangen?
Ik hoop wel dat je andere mensen blij maakt met de spullen die je weer verwijderd. Ik heb mijn oude spullen allemaal gratis op te halen op marktplaats gezet en er iemand heel blij mee kunnen maken. Wel zo duurzaam.
[ Voor 16% gewijzigd door CurlyMo op 09-04-2022 13:52 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Het is inderdaad allemaal opbouw. Dat schroefgat is inderdaad het lastigste. Zou je in het ergste geval als het schroefgat van de nieuwe regendouche niet op dezelfde plek zit, een hele tegel kunnen vervangen?CurlyMo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:49:
[...]
Als het geen inbouw is wel.
[...]
Makkelijk wel. Als het opbouw is heeft het meestal een standaard hoh maat. De stang kan wel een ander schroefgat hebben dan je huidige.
[...]
Bij opbouw wel.
Of het gaatje netjes dicht maken met smeersel in (nagenoeg) dezelfde kleur. Zie overigens ook mijn toevoeging in de vorige reactie...HollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:52:
[...]
Het is inderdaad allemaal opbouw. Dat schroefgat is inderdaad het lastigste. Zou je in het ergste geval als het schroefgat van de nieuwe regendouche niet op dezelfde plek zit, een hele tegel kunnen vervangen?
Aanvulling. Realiseer je overigens dat de meeste regendouchekoppen ook gewoon te vervangen zijn. Als je die kop niet zint, dan hoef je niet perse de hele set te vervangen.
[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 09-04-2022 13:55 ]
Goede toevoeging, is alleen nog 1,5 jaar niet aan de orde.CurlyMo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:54:
[...]
Of het gaatje netjes dicht maken met smeersel in (nagenoeg) dezelfde kleur. Zie overigens ook mijn toevoeging in de vorige reactie...
En ook mijn toevoeging op mijn laatste reactieHollovVpo1nt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:55:
[...]
Goede toevoeging, is alleen nog 1,5 jaar niet aan de orde.
Haha thanks. Ons gaat het met name om de kleur. Wij willen kranen en douche in een donkere koperkleur. Die van Plieger zijn meer Rose en plieger kan ook geen andere merken leveren die matcht bij de kleur die wij zoeken. Gerelateerde vraag: is Wiesbaden een goed merk? We hebben elders een offerte met alles Wiesbaden maar kennen het merk niet. Edit: hmm schfijnt geen top merk te zijn als ik search op wiesbaden hier...CurlyMo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:56:
[...]
En ook mijn toevoeging op mijn laatste reactie
[ Voor 31% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-04-2022 14:08 ]
Wij gaan binnenkort ons nieuwe huis in en gaan ook de badkamer verbouwen, waarbij we het grootste gedeelte zelf gaan doen. Er komt vloerverwarming in en een handoekradiator voor verwarming. Onze grootste wens, een bad, kan gerealiseerd worden en het past allemaal net aan
.
Afmeting van de badkamer is:
2.47m lengte
1.69m breedte
Het meubels, kranen etc zijn al gereserveerd bij X2O en de tegels zijn uitgezocht bij Jan Groen Tegels. Kleuren palet wordt zand tinten met houten meubels en het kraanwerk in rosé gold. Het kleurpalet komt niet echt goed over op de schetsen, omdat ik beperkt ben in het toekennen van de kleuren.
Nu zijn er 2 dingen waar we nog over na aan het denken zijn:
1. De handdoekradiator is elektrisch maar kan ook aangesloten worden op de leidingen, we hebben hiervoor gekozen omdat deze radiator maar 2uur per dag aan hoeft te staan. Maar in de nabije toekomst willen we ook een warmtepomp nemen. Is het dan verstandiger om de radiator toch op de cv-leidingen aan te sluiten zodat de warmtepomp net wat meer liter per minuut kwijt kan? De gehele beneden verdieping 58m2 krijgt ook vloerverwarming.
2. We willen graag Beton Ciré op de muren in dit topic en verder op tweakers vind ik spaarzaam wisselende verhalen hierover. Mocht er iemand zijn ervaring hierover willen delen, dan ben ik een en al oor. Wij zijn vooral benieuwd naar de waterbestendigheid in de muren in het douche/bad gedeelte.
Schetsen uit SketchUp
:strip_exif()/f/image/IjURMkO73XZfpksiYPwtyxJI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3T8mErPjV99jLlEYTrrrrnMi.jpg?f=fotoalbum_large)
2.47m lengte
1.69m breedte
Het meubels, kranen etc zijn al gereserveerd bij X2O en de tegels zijn uitgezocht bij Jan Groen Tegels. Kleuren palet wordt zand tinten met houten meubels en het kraanwerk in rosé gold. Het kleurpalet komt niet echt goed over op de schetsen, omdat ik beperkt ben in het toekennen van de kleuren.
1. De handdoekradiator is elektrisch maar kan ook aangesloten worden op de leidingen, we hebben hiervoor gekozen omdat deze radiator maar 2uur per dag aan hoeft te staan. Maar in de nabije toekomst willen we ook een warmtepomp nemen. Is het dan verstandiger om de radiator toch op de cv-leidingen aan te sluiten zodat de warmtepomp net wat meer liter per minuut kwijt kan? De gehele beneden verdieping 58m2 krijgt ook vloerverwarming.
2. We willen graag Beton Ciré op de muren in dit topic en verder op tweakers vind ik spaarzaam wisselende verhalen hierover. Mocht er iemand zijn ervaring hierover willen delen, dan ben ik een en al oor. Wij zijn vooral benieuwd naar de waterbestendigheid in de muren in het douche/bad gedeelte.
Schetsen uit SketchUp
:strip_exif()/f/image/IjURMkO73XZfpksiYPwtyxJI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3T8mErPjV99jLlEYTrrrrnMi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S0eMqpTuFQnGOJRIugmdjE0i.jpg?f=fotoalbum_large)
Probeer wel appels met appels te vergelijkenhonda-noob schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:51:
Ja dat idee had ik al een beetje.
Overigens even wat zaken lopen checken:
- doucheset 733 euro, online 320
- wastafelblad mineraalmarmer 120cm 1100 (!) euro, online ~ 400 euro
- meubel 1000 euro, op Maxaro meubel + mineraalmarmer blad 700 euro
Dus hoe verantwoorden badkamerboeren deze prijzen? Iets in de trant van; als je bij ons koopt heb je ook garantie via ons, komen wij het maken, blablabla? Ik snap dat ze er op moeten verdienen, maar zo zijn de marges wel erg ruim. Daarnaast komt arbeid er nog bij uiteraard.
Vind het wel absurde bedragen
En ja ik snap dat als je alles los bij Maxaro koopt je wel zelf een aannemer/ZZP'er/DIY moet doen
Een kraan met keramisch binnen heeft een veel betere levensduur, maar is ook wat hoger in prijs.
Bij Maxaro is het Chinesium gehalte hoog.
PSN: Flix20-NL
Zeker een hoog Chinees gehalte en de kranen van Maxaro, Ben etc kun je ook zelf gewoon op Aliexpress bestellen. Ook gewoon met keramisch binnenwerk.
Is de wens voor een bad zo groot, dat je bereid bent om in bad te douchen?Tamagotchi96 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:11:
Onze grootste wens, een bad, kan gerealiseerd worden en het past allemaal net aan.
2.47m lengte
1.69m breedte
Je bad neemt meer dan 1/3 van je oppervlakte in beslag. Zonder bad kun je én een grotere doucheruimte creëren én een grotere wastafel nemen. Dit voelt voor mij in ieder geval wel heel benauwd aan.
Beton ciré heb ik zelf geen ervaring mee, maar een van de badkamerboeren waar ik nu een offerte bij aanvraag is ermee gestopt. Nav dit topic heb ik er ook vragen over gesteld, maar hij geeft aan dat hij naderhand veel opmerkingen kreeg over de kleur (het moet immers gemengd) en de patronen na het smeren. Het blijft handwerk, dus sommigen vonden dat er wel meer 'smeren' in het ciré zichtbaar mochten zijn en anderen vonden het juist weer te veel 'smeren'. Aangezien je beton ciré ook niet zomaar even opnieuw doet, was dat voor hem een reden om ermee te stoppen.
Helder. Snap ergens nog wel dat een mineraalmarmeren wastafelblad uit China wellicht minder is qua (langdurige) kwaliteit dan eenzelfde blad uit Duitsland.Flix20 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:14:
[...]
Probeer wel appels met appels te vergelijken
Een kraan met keramisch binnen heeft een veel betere levensduur, maar is ook wat hoger in prijs.
Bij Maxaro is het Chinesium gehalte hoog.
Om maar even eenzelfde vergelijking te doen:
GROHE Grohtherm 2000 Perfect Showerset. Online 365 euro, bij badkamerboer 733. Nogmaals de vraag; waar zit het verschil? bijna 400 euro extra op een product want showroom, verkoper, advies?
Ben gewoon oprecht nieuwsgierig hoe dit gerechtvaardigd wordt. Ga zelf overigens zelf nog even navraag doen, ben benieuwd naar het antwoord.
Heeft hier iemand ervaring met quartz wastafels van INK (Sanibell) en of deze een beetje gemakkelijk in onderhoud zijn? Kan er niet zoveel over vinden op het internet en de informatie op de site van Sanibell spreekt elkaar tegen. Bij de Bliss lijn zeggen ze dat het quartz regelmatig onderhouden moet worden en je kalk vlekken kan verwachten als je de wastafel niet direct droogt. Maar bij de INK lijn claimen ze dat het quartz een geheel gesloten is, het geen speciaal onderhoudt vereist en bovendien bestand is tegen vlekken.
Dus ik ben heel benieuwd of iemand praktijk ervaring heeft met een (zwarte/grijze) quartz wastafels van INK?
Wij kijken op het moment naar de INK momento met een zwarte quartz wastafel. Als het onderhoudt echt een drama is dan wisselen waarschijnlijk naar iets anders.
Dus ik ben heel benieuwd of iemand praktijk ervaring heeft met een (zwarte/grijze) quartz wastafels van INK?
Wij kijken op het moment naar de INK momento met een zwarte quartz wastafel. Als het onderhoudt echt een drama is dan wisselen waarschijnlijk naar iets anders.
[ Voor 8% gewijzigd door codeneos op 12-04-2022 00:56 ]
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Ja die wens is inderdaad erg groot waardoor we bereid te zijn zo'n "concessie" te doen, zelf vinden mijn vriendin en ik het geen probleem om in het bad te douchen. De badkamer wordt met bad inderdaad krap, maar we komen van een nog krappere badkamer met alleen een inloop douche. Het went snel.m181087 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:43:
[...]
Is de wens voor een bad zo groot, dat je bereid bent om in bad te douchen?
Je bad neemt meer dan 1/3 van je oppervlakte in beslag. Zonder bad kun je én een grotere doucheruimte creëren én een grotere wastafel nemen. Dit voelt voor mij in ieder geval wel heel benauwd aan.
Beton ciré heb ik zelf geen ervaring mee, maar een van de badkamerboeren waar ik nu een offerte bij aanvraag is ermee gestopt.....
We gaan over twee weken een avondcursus Beton Ciré volgen, ik ben benieuwd. De hoeveelheid stroken/vegen kan je zoals ik heb begrepen vooral zelf bepalen door je aanbreng techniek en het schuren. Maar als iemand daar steeds wijzigingen in wil kan ik mij voorstellen dat je daar als aannemer gek van wordt. We gaan het mee maken en anders worden het als nog tegels.
Voor wat betreft je vraag voor de Beton Ciré op de wanden, wij hebben een badkamer met zowel de vloer als de wanden uitgevoerd in Cemcolori (soort gelijk materiaal als Beton Ciré echter onze stucadoor had betere ervaringen met Cemcolori). Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden over de wanden. Maar als ik het nog een keer had moeten doen dan had ik voor tegels op de vloer gekozen. We zien dat er toch we poreuziteit in de vloer zit (overigens wel volledig waterdicht). Maar hierdoor vind zich wat kalkafzetting plaats in de poreuziteit net als dat er tandpasta resten in terecht komen.Tamagotchi96 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:11:
Wij gaan binnenkort ons nieuwe huis in en gaan ook de badkamer verbouwen, waarbij we het grootste gedeelte zelf gaan doen. Er komt vloerverwarming in en een handoekradiator voor verwarming. Onze grootste wens, een bad, kan gerealiseerd worden en het past allemaal net aan.
2.47m lengte
1.69m breedte
Allemaal goed te reinigen. Maar het is net wat meer werk als met een tegelvloer.
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Er zijn tegenwoordig best mooie tegels te vinden die de look van beton-cire/ gietvloer evenaren
Wij hebben gekozen voor de Caesar join tegels. Deze hebben een beetje de look van een gietvloer en dat komt ook wel goed tot zn recht.
Beste medetweakers,
Wij hebben een nieuwbouwwoning weten te bemachtigen en zijn nu bezig met het uitzoeken van de badkamer. Vanuit de bouw hebben we voor casco gekozen, omdat we te weinig tijd hebben gehad om er fatsoenlijk over te kunnen nadenken. De badkamer we dus deels zelf of laten dit door een partij doen.
Nu komen wij maar niet tot een definitief ontwerp. Heel spannend word hoeft het allemaal niet te worden.
We willen een toilet, ruime inloop douche ca. 1.000x1.200mm en een wastafelmeubel met 2 wastafels ca. 1.600mm breed en een elektrische handdoekradiator.
De kraan van de douche willen we in laten bouwen en het liefst creëren we bouwkundige nissen om douchespulletjes op te zetten. Voor de wastafel worden opbouw op het wastafel of meubel blad.
Zelf hebben we 2 ontwerpen gemaakt. Ontwerp 2 heeft de voorkeur vanwege de meeste vrije ruimte (tussen douche en toilet). Echter is de doorloop langs de wastafel erg klein.
Ontwerp 1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJFfvJ6hUgxv56mh2XViEb45.png?f=user_large)
Ontwerp 2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/trYqxI55o4r4TFrG2Oz0J6od.png?f=user_large)
Wat vinden jullie van deze ontwerpen? Wat zouden jullie adviseren anders in te delen?
Aan de positie van het toilet zitten we wel vast.
[edit: typo]
Wij hebben een nieuwbouwwoning weten te bemachtigen en zijn nu bezig met het uitzoeken van de badkamer. Vanuit de bouw hebben we voor casco gekozen, omdat we te weinig tijd hebben gehad om er fatsoenlijk over te kunnen nadenken. De badkamer we dus deels zelf of laten dit door een partij doen.
Nu komen wij maar niet tot een definitief ontwerp. Heel spannend word hoeft het allemaal niet te worden.
We willen een toilet, ruime inloop douche ca. 1.000x1.200mm en een wastafelmeubel met 2 wastafels ca. 1.600mm breed en een elektrische handdoekradiator.
De kraan van de douche willen we in laten bouwen en het liefst creëren we bouwkundige nissen om douchespulletjes op te zetten. Voor de wastafel worden opbouw op het wastafel of meubel blad.
Zelf hebben we 2 ontwerpen gemaakt. Ontwerp 2 heeft de voorkeur vanwege de meeste vrije ruimte (tussen douche en toilet). Echter is de doorloop langs de wastafel erg klein.
Ontwerp 1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJFfvJ6hUgxv56mh2XViEb45.png?f=user_large)
Ontwerp 2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/trYqxI55o4r4TFrG2Oz0J6od.png?f=user_large)
Wat vinden jullie van deze ontwerpen? Wat zouden jullie adviseren anders in te delen?
Douche en toilet omwisselen. Toilet zo ver mogelijk links achterin, badmeubel ook richting raam verplaatsen. Radiator aan deurkantz0bin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:08:
Beste medetweakers,
Ontwerp 1:
[Afbeelding]
Ontwerp 2:
[Afbeelding]
Bouwkundige nis en douchekop aan de kant van die leidingkoof
Zou je diezelfde 'problemen' ook hebben met een gietvloer?EdwinC schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:21:
[...]
Voor wat betreft je vraag voor de Beton Ciré op de wanden, wij hebben een badkamer met zowel de vloer als de wanden uitgevoerd in Cemcolori (soort gelijk materiaal als Beton Ciré echter onze stucadoor had betere ervaringen met Cemcolori). Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden over de wanden. Maar als ik het nog een keer had moeten doen dan had ik voor tegels op de vloer gekozen. We zien dat er toch we poreuziteit in de vloer zit (overigens wel volledig waterdicht). Maar hierdoor vind zich wat kalkafzetting plaats in de poreuziteit net als dat er tandpasta resten in terecht komen.
Allemaal goed te reinigen. Maar het is net wat meer werk als met een tegelvloer.
Dat zou ik niet weten, heb daar geen ervaring mee.Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:02:
[...]
Zou je diezelfde 'problemen' ook hebben met een gietvloer?
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Bedankt voor het delen van je ideeën.SquareOne schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:36:
[...]
Douche en toilet omwisselen. Toilet zo ver mogelijk links achterin, badmeubel ook richting raam verplaatsen. Radiator aan deurkant
Bouwkundige nis en douchekop aan de kant van die leidingkoof
We hebben hier ook al eens over nagedacht. Een klein risico is achteraf het verslepen van de riolering. Deze kunnen we casco niet verplaatsen en zit het toilet dus bij de schacht.
Als je een bouwkundig wandje maakt (kalkzandsteen blokken bijvoorbeeld) en zo dus een inloopdouche creëert zonder glazen wand, zou je daar ook je meubel aan kunnen hangen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Wij willen graag een bubbelbad op onze nieuwe zolder slaapkamer. Heeft iemand ervaring met de bubbelbaden van Maxaro en of Xenz? Maxaro mij een hoog Chinees gehalte. Ik heb ook naar Xenz gekeken. Groot prijsverschil (4000 bij Maxaro en 7300 bij Xenz ) Maxaro heeft dan wel weer meer opties zoals een vulsensor en het warmhouden van het badwater. Kortom, waar doen wij goed aan?
Voor iemand die alles nieuw nodig heeft is dit waar ik op uit kwam (€ 43,85,- p/s) en een stuk minder diep:CurlyMo schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:19:
Heeft iemand nog tips voor betaalbare trimless ip65 spots? De enige die ik tot nu toe vind zijn deze Astro Trimless:
https://www.lichtxl.nl/as...pot-ip65-mat-wit/A1248017
Je zit dan wel al direct op ~ € 75,- per stuk.
Aanvullend, graag volledig IP65
https://www.ledinbouwspot...86%95-25-mm-Wit-behuizing
https://www.ledinbouwspot...imbaar-Wit-Wit-45-mm-IP65
De betreffende zaak gaf aan de ringen apart te kunnen leveren voor € 14,- p/s. Dus i.c.m. met die niet kantelbare spots is de boel volledig IP65.
Toevalligerwijs paste onze oude spots op de millimeter nauwkeurig in de nieuwe ringen, dus die hebben we hergebruikt.
Hi allemaal,
Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en zijn nu bezig met de sanitair (twee badkamers en twee toiletten). Over twee weken hebben wij een afspraak met de project ontwikkelaar om de opties te bespreken. Onze eerste indruk in hun showroom was niet positief (Warehouse Rotterdam). We zagen niet direct een tegel die ons aansprak en de kwaliteit van de badkamermeubels viel vies tegen in vergelijking met wat wij nu hebben (Primabad). We verwachten dan ook dat de kans groot is dat we voor casco oplevering kiezen.
Onze huidige badkamer hebben wij vier jaar geleden aangeschaft bij Sanidirect. We zijn daar ook langsgeweest en hebben aangeven dat wij vrijwel alles hetzelfde willen als wat wij nu hebben (qua tegels en materiaal). We schrokken van de totale kosten, eerste offerte was 25K, daarna 22K. Ik ging er in met de gedachten dat we op ongeveer 18K zouden uitkomen i.v.m. de prijs die we voor onze huidige badkamer hebben betaald.
Uit nieuwsgierigheid heb ik alle onderdelen één voor één in een Excel gegooid en gaan zoeken naar de verkoopprijzen online. Vrijwel alle prijzen komen direct van Saniweb/Sanidirect. Tegels heb ik via tegelloods.online, die verkoopt de tegels die wij willen voor bijna de helft van de prijs. Totaalprijs komt dan uit op 19.7K. Dat is alleen nog steeds te hoog (denk dat er nog 1000 euro vanaf kan), omdat ik voor de Primabad onderkasten en HPL blad geen verkoopprijs kon vinden en de adviesprijs heb van Primabad heb aangehouden.
Mijn vraag is nu. Is het verstandig om dit allemaal los in te kopen (onze woning is pas over twee jaar gereed dus zal dan nog even duren voordat ik kan bestellen) én is Ben als merk wel de juiste keuze? M.b.t. het laatste. Wij hebben nu ook veel van Ben inclusef onze zwarte kranen. Behalve wat 'lakschade' door kalkaanslag is zijn wij tevreden over de kranen. De verhalen hier zijn niet zo positief en ik lijk beter te kunnen kijken naar bijv Grohe/Hansgrohe. Waar zit dat verschil in qua kwaliteit?
Voor de geinteresseerden. Zie hieronder, mijn Excel:
Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en zijn nu bezig met de sanitair (twee badkamers en twee toiletten). Over twee weken hebben wij een afspraak met de project ontwikkelaar om de opties te bespreken. Onze eerste indruk in hun showroom was niet positief (Warehouse Rotterdam). We zagen niet direct een tegel die ons aansprak en de kwaliteit van de badkamermeubels viel vies tegen in vergelijking met wat wij nu hebben (Primabad). We verwachten dan ook dat de kans groot is dat we voor casco oplevering kiezen.
Onze huidige badkamer hebben wij vier jaar geleden aangeschaft bij Sanidirect. We zijn daar ook langsgeweest en hebben aangeven dat wij vrijwel alles hetzelfde willen als wat wij nu hebben (qua tegels en materiaal). We schrokken van de totale kosten, eerste offerte was 25K, daarna 22K. Ik ging er in met de gedachten dat we op ongeveer 18K zouden uitkomen i.v.m. de prijs die we voor onze huidige badkamer hebben betaald.
Uit nieuwsgierigheid heb ik alle onderdelen één voor één in een Excel gegooid en gaan zoeken naar de verkoopprijzen online. Vrijwel alle prijzen komen direct van Saniweb/Sanidirect. Tegels heb ik via tegelloods.online, die verkoopt de tegels die wij willen voor bijna de helft van de prijs. Totaalprijs komt dan uit op 19.7K. Dat is alleen nog steeds te hoog (denk dat er nog 1000 euro vanaf kan), omdat ik voor de Primabad onderkasten en HPL blad geen verkoopprijs kon vinden en de adviesprijs heb van Primabad heb aangehouden.
Mijn vraag is nu. Is het verstandig om dit allemaal los in te kopen (onze woning is pas over twee jaar gereed dus zal dan nog even duren voordat ik kan bestellen) én is Ben als merk wel de juiste keuze? M.b.t. het laatste. Wij hebben nu ook veel van Ben inclusef onze zwarte kranen. Behalve wat 'lakschade' door kalkaanslag is zijn wij tevreden over de kranen. De verhalen hier zijn niet zo positief en ik lijk beter te kunnen kijken naar bijv Grohe/Hansgrohe. Waar zit dat verschil in qua kwaliteit?
Members only: Excel
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Spullen zijn nu duurder dan vier jaar geelden.Vijeta schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:18:
Hi allemaal,
***members only***
Je kan altijd voorleggen online ben je stukken goedkoper uit en dat ze gaan middelen met de prijs.
Ik ben zelf ook voor Grohe kranen gegaan ipv die Ben/Hotbath en dat soort merken.
Maar ik vind persoonlijk dat je nog veel te vroeg bent, je kunt al wel orientieren wat je ongeveer wilt, maar echt bestellen zou ik 6 maanden van te voren doen. Je smaak verandert nog
*knip*
Dan is er marktplaats of VAO. Het is niet de bedoeling om te adverteren in het topic.
Dan is er marktplaats of VAO. Het is niet de bedoeling om te adverteren in het topic.
[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 21-04-2022 10:35 ]
:strip_exif()/f/image/hrkYdtlqKOcjsY2vI1OkjILR.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn bezig om onze verbouwplannen vorm te geven. De badkamer zit nu rechtsonder op de 1e verdieping. Hij is dus 230x251cm groot.
Het liefst zouden we een bad willen, een inloopdouche, een dubbele wasbak, een toilet, een radiator en kastruimte.
Dit is met deze afmetingen echter niet haalbaar. We moeten dus keuzes maken.
En dan komen dus de vragen. Want...
1. Hoe sterk is de wens voor een bad? Matig sterk. We zouden ook zonder kunnen leven, maar het lijkt ons wel heel leuk om af en toe eens in bad te kunnen (1-2x per 2 maanden schat ik ruw in). Daarbij handig voor het kleintje dat op komst is.
2. Inloopdouche. Matig sterk. Het lijkt ons fijn om veel ruimte te hebben in de douche. In de huidige tekening is rekening gehouden met een bak van 90x90cm maar een 100x140cm inloopdouche vinden we heel een stuk mooier ogen. Ook voor het ruimtelijke gevoel in de badkamer.
3. Dubbele wasbak. Niet zo sterk. Zou ook wel enkel kunnen denk ik.
4. Toilet. Een must. We willen een toilet op de 1e verdieping.
5. We hebben ook gespeeld met het idee om de badkamer te verplaatsen naar rechtsboven en die kamer op te offeren, je hebt dan iets meer ruimte want die kamer is iets groter. Echter de huidige badkamerruimte heeft alleen hele kleine raampjes dus dat kan dan geen slaapkamer meer zijn.
Zat inspiratie op te doen op internet en zag ook opties waarbij je in bad doucht, maar dat lijkt ons toch wat minder comfortabel. Verder nog hoekbaden gezien die wellicht ruimte kunnen besparen - misschien is dat nog wat?
Veel overwegingen dus. Hebben jullie nog goed advies?
Als ik zou moeten kiezen tussen een dubbele wastafel en een 90x90 douche of een 100x140 douche met enkele wastafel zou ik 100% altijd voor de grotere douche gaan.Atomius schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:59:
[Afbeelding]
We zijn bezig om onze verbouwplannen vorm te geven. De badkamer zit nu rechtsonder op de 1e verdieping. Hij is dus 230x251cm groot.
Het liefst zouden we een bad willen, een inloopdouche, een dubbele wasbak, een toilet, een radiator en kastruimte.
1. Hoe sterk is de wens voor een bad? Matig sterk. We zouden ook zonder kunnen leven, maar het lijkt ons wel heel leuk om af en toe eens in bad te kunnen (1-2x per 2 maanden schat ik ruw in). Daarbij handig voor het kleintje dat op komst is.
2. Inloopdouche. Matig sterk. Het lijkt ons fijn om veel ruimte te hebben in de douche. In de huidige tekening is rekening gehouden met een bak van 90x90cm maar een 100x140cm inloopdouche vinden we heel een stuk mooier ogen. Ook voor het ruimtelijke gevoel in de badkamer.
5. We hebben ook gespeeld met het idee om de badkamer te verplaatsen naar rechtsboven en die kamer op te offeren, je hebt dan iets meer ruimte want die kamer is iets groter. Echter de huidige badkamerruimte heeft alleen hele kleine raampjes dus dat kan dan geen slaapkamer meer zijn.
Zat inspiratie op te doen op internet en zag ook opties waarbij je in bad doucht, maar dat lijkt ons toch wat minder comfortabel. Verder nog hoekbaden gezien die wellicht ruimte kunnen besparen - misschien is dat nog wat?
De extra ruimte is zo lekker!
En het opschuiven (70 cm oid?) van de linkerwand van de badkamer?Atomius schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:59:
[Afbeelding]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Mooi dat je je nieuwe huis in mag straks! Wij staan voor hetzelfde.Tamagotchi96 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:11:
Wij gaan binnenkort ons nieuwe huis in en gaan ook de badkamer verbouwen, waarbij we het grootste gedeelte zelf gaan doen. Er komt vloerverwarming in en een handoekradiator voor verwarming. Onze grootste wens, een bad, kan gerealiseerd worden en het past allemaal net aan.
2.47m lengte
1.69m breedte
Schetsen uit SketchUp
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik een tip mag geven voor wat betreft het bad+douchekop: zorg dat de stang ver genoeg uitsteekt uit de muur. Anders ga je met de rand van het bad krijgen dat je achterover moet gaan leunen.
Misschien ook mooi om de verticale stang niet te gebruiken, maar direct uit de muur te laten steken. Ziet er een stuk strakker uit en scheelt schoonmaken.
Succes met de verbouwing!!!
Mag ik vragen met welke programma je dit gemaakt hebt?z0bin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:08:
Beste medetweakers,
Ontwerp 1:
[Afbeelding]
Ontwerp 2:
[Afbeelding]
Is het geen optie om een deel van de slaapkamer linksonder af te snoepen om daar bijvoorbeeld de douche of bad te plaatsen?Atomius schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:59:
[Afbeelding]
Zo hebben mij ouders dat ooit ook gedaan.
GermanPivo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:05:
[...]
En het opschuiven (70 cm oid?) van de linkerwand van de badkamer?
Helaas komt dat niet goed uit met het raam van de slaapkamer linksonder. Daar zit een groot breed raam over de hele breedte van die slaapkamer en dan bouw je dus een muur tegen een raam aan, so to speak.BvZwolle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:13:
[...]
Is het geen optie om een deel van de slaapkamer linksonder af te snoepen om daar bijvoorbeeld de douche of bad te plaatsen?
Zo hebben mij ouders dat ooit ook gedaan.
Ja hoor. Ik heb dit met Autodesk Autocad gemaakt.c-nan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:12:
[...]
Mag ik vragen met welke programma je dit gemaakt hebt?
Oei, das prijzigz0bin schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:15:
[...]
Ja hoor. Ik heb dit met Autodesk Autocad gemaakt.
Thanks!
Volgens mij zijn er ook voordeligere varianten. FreeCAD, LibreCAD, BRL-CAD, etc. Ik heb ze zelf niet geprobeerd, maar dit heb ik even snel via google gevonden.
Wat voor ventilatie heb je uiteindelijk gekozen als ik vragen mag?Jelte schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:40:
Met kerst wordt er begonnen aan de badkamer. Alle spullen zijn al binnen, behalve de ventilatie.
Ik wilde gaan voor een kanaalventilator, want stil. Maar daar heb ik geen ruimte voor. Als in, wel ruimte waarschijnlijk. Maar dan kan ik er nooit meer bij om hem te vervangen ofzo.
Een simpele insteek ventilator zit ik niet echt op te wachten, want lawaaiig. En dakventilatoren zijn te groot (tenminste degene die ik heb gevonden).
Het gaat om een badkamer van ongeveer 15m³. Door het dak is ongeveer 36 cm ruimte (verlaagd plafond, 16cm en dan dakbeschot met isolatie 20cm).
Heeft iemand een tip voor een stille ventilator die groot genoeg is voor onze badkamer?
@draakhoofd We hebben gewoon een insteekventilator. Wel een stille variant, maar ik snap niet dat die stil genoemd wordt.
Ik heb hem wel geschakeld met een vochtigheidssensor. Dus hij draait niet heel lang gelukkig
Ik heb hem wel geschakeld met een vochtigheidssensor. Dus hij draait niet heel lang gelukkig
We hebben hier ook een 'insteek ventilator' in de badkamer. De S&P Silent was in het begin ook echt heel stil onder het mom van, doet ie het? Maar na een aantal jaar maakt ook deze een flinke hoeveelheid lawaai. En schoonmaken van dit soort apparaten is lastig om het allemaal in elkaar geklikt zit.Jelte schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:32:
@draakhoofd We hebben gewoon een insteekventilator. Wel een stille variant, maar ik snap niet dat die stil genoemd wordt.
Is er iemand die me mijn zorg weg kan nemen dat we, indien we onderstaande opstelling als "standaard" op laten leveren, in de toekomst een gedoe krijgen met het verwisselen van de douche-met-wtw en de wc? Met name omdat ik geen idee heb of zo'n WTW pijp volledig in de kanaalplaten/leidingplaten wegvalt. En zoja, of we deze in de toekomst ook in een koof-achtige constructie (aan de linkerzijde) kunnen laten verwerken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mtR3yj0tGxMrjb3SWDoo5tjV.png?f=user_large)
Aanstaande donderdagavond konden de zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers van Plieger een afspraak met ons inplannen, met de ruime marge van 24 uur voordat de deadline van onze ruwbouw is. Eigenlijk wil ik dan kunnen besluiten of ik
:fill(white):strip_exif()/f/image/mtR3yj0tGxMrjb3SWDoo5tjV.png?f=user_large)
Aanstaande donderdagavond konden de zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers van Plieger een afspraak met ons inplannen, met de ruime marge van 24 uur voordat de deadline van onze ruwbouw is. Eigenlijk wil ik dan kunnen besluiten of ik
- Plieger prijzen en praktijken ga slikken met een niet 100% optimale badkamerindeling, zelfs wanneer ik ze alleen de noodzakelijke zaken qua afwerking laat doen (tegels, bad, strategische plaatsing kranen)
- Casco op laat leveren (krijg er bijna niks voor terug)
- Alles volledig standaard laat opleveren en na X jaar de badkamer volledig naar wens laat inrichten
[ Voor 52% gewijzigd door twi op 24-04-2022 21:11 ]
Waarom niet? Het is niet alsof ik beiden tegelijk kan doen. En mocht iemand de deur van de badkamer open slaan, vind ik het juist fijn als je daar nog een muurtje tussen hebt zitten.Tjolk schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:59:
Waarom zou je zo graag in bad direct naast de wc willen liggen?
Volgens is de wens voor die indeling zelfs n.a.v. die input in dit topic gekomen.
Later je wc en douche omwisselen gaat geheid een aardige klus worden ivm de afvoer van de wc. Misschien is het zelfs helemaal niet praktisch om te doen en de afvoer mooi weg te werken. Zeker als het afvoerpunt naar beneden niet verplaatst kan worden.
Enige argument om deze wissel wel te doen, is het groter kunnen maken van de douchecabine. In zeer gunstigste geval lijkt er 140x90 cm in te kunnen.
Enige argument om deze wissel wel te doen, is het groter kunnen maken van de douchecabine. In zeer gunstigste geval lijkt er 140x90 cm in te kunnen.
Iemand ervaring met Basic Line van Sanibell? Ik heb daar een wastafel meubel gezien met een wasbak van porselein voor een leuke prijs. Het merk is Nederlands zie ik. Ik weet echter niet wat de kwaliteit is.
Wij moeten voor ons nieuwbouwhuis voor 1 juni wijzigingen in het leidingwerk in de badkamer doorgeven. Het idiote is dat de afspraak met de aan het project aangesloten badkamerspecialist pas ver na de deadline zal plaatsvinden. Wij moet dus zelf bepalen waar e.e.a. komt zonder input van een expert.
De badkamer hebben wij al links van de deur met 50 cm laten vergroten zodat ook een bad past. Dit is de indeling die wij nu op het oog hebben:
/f/image/zGh5Jw77ilbNCsSo2xb3jRvl.png?f=fotoalbum_large)
Tussen het meubel en de douche, en tussen het toilet en de douche komt een muurtje of een glasplaat. Ingang van de douche is aan de kant van het meubel. Hoor graag wat jullie van de indeling vinden!
By the way, bij een dubbele wastafel met een meubel van 140 cm, wat is dan de afstand tussen de twee afvoeren? Is dat een standaard waarde?
De badkamer hebben wij al links van de deur met 50 cm laten vergroten zodat ook een bad past. Dit is de indeling die wij nu op het oog hebben:
/f/image/zGh5Jw77ilbNCsSo2xb3jRvl.png?f=fotoalbum_large)
Tussen het meubel en de douche, en tussen het toilet en de douche komt een muurtje of een glasplaat. Ingang van de douche is aan de kant van het meubel. Hoor graag wat jullie van de indeling vinden!
By the way, bij een dubbele wastafel met een meubel van 140 cm, wat is dan de afstand tussen de twee afvoeren? Is dat een standaard waarde?
Heb je ook tekeningen van waar de leidingen in de "standaard" oplevering zitten? Of is er een voorbeeld van de standaardbadkamer die erin zou komen?
Als je trouwens aan de kant van muur D de douche in moet, wordt dat dan niet een erg smal inloopje? Aangemonen dat de zijde van wand C volledig dicht is. Lijkt erop dat de huidige douchecabine 90 in 't vierkant is, je zou dan nog richting 90x110 kunnen denken.
Hoe hoog van de vloer begint de radiator? Als deze tot de grond loopt, kan een lang persoon op de WC zitten met knie tegen de radiator aan, kan vrij pijnlijk zijn
WC kwartslag draaien kan ook nog een optie zijn (mits leidingwerk dit toelaat)
Afstand tussen afvoeren is niet echt een standaard voor, hangt toch wel af van de gekozen bakken. Als 't lastig te voorspellen is, zou 't een optie kunnen zijn 1 afvoer aan te laten leggen, en de beide daar met een Y-stuk op aan te sluiten?
Als je trouwens aan de kant van muur D de douche in moet, wordt dat dan niet een erg smal inloopje? Aangemonen dat de zijde van wand C volledig dicht is. Lijkt erop dat de huidige douchecabine 90 in 't vierkant is, je zou dan nog richting 90x110 kunnen denken.
Hoe hoog van de vloer begint de radiator? Als deze tot de grond loopt, kan een lang persoon op de WC zitten met knie tegen de radiator aan, kan vrij pijnlijk zijn
Afstand tussen afvoeren is niet echt een standaard voor, hangt toch wel af van de gekozen bakken. Als 't lastig te voorspellen is, zou 't een optie kunnen zijn 1 afvoer aan te laten leggen, en de beide daar met een Y-stuk op aan te sluiten?
@ShitHappens
Dit is de standaard indeling:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nulypJhCAvySsdIXPRPC96Wy.png?f=user_large)
Ik vind het een vrij inefficiënte benutting van de ruimte.
De douche gaan we inderdaad doortrekken tot 110 of 120 afhankelijk van wat mogelijk is qua ruimte met het toilet. Wat betreft de radiator, goed punt. Ik zal met de bouwbegeleider bespreken wat hier mogelijk qua hoogte. Ik zie niet zo snel een andere plek, helaas.
Een Y-stuk is een optie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nulypJhCAvySsdIXPRPC96Wy.png?f=user_large)
Ik vind het een vrij inefficiënte benutting van de ruimte.
De douche gaan we inderdaad doortrekken tot 110 of 120 afhankelijk van wat mogelijk is qua ruimte met het toilet. Wat betreft de radiator, goed punt. Ik zal met de bouwbegeleider bespreken wat hier mogelijk qua hoogte. Ik zie niet zo snel een andere plek, helaas.
Een Y-stuk is een optie.
All right, dus als ik de plattegrond goed lees, voorzie je de radiator op de plek waar oorspronkelijk de wastafel zou komen?
Ik zou dit geheel dan echt even met de bouwbegeleider doornemen, hoe haalbaar het is om de afvoer van de WC te verleggen. Dit is lang niet altijd mogelijk of handig, aangezien deze een aardige diameter moet hebben.
Worst case scenario zou je er op moeten voorbereiden dat de plaatsing van de WC een vast gegeven is en je hier eigenlijk niet vanaf kan wijken.
Qua radiator: mocht ruimte daar een ding worden zijn er ook modellen van 100 á 120 cm hoog te krijgen, die dan niet op of vlak boven de vloer beginnen. Vloerverwarming geen optie?
Ik zou dit geheel dan echt even met de bouwbegeleider doornemen, hoe haalbaar het is om de afvoer van de WC te verleggen. Dit is lang niet altijd mogelijk of handig, aangezien deze een aardige diameter moet hebben.
Worst case scenario zou je er op moeten voorbereiden dat de plaatsing van de WC een vast gegeven is en je hier eigenlijk niet vanaf kan wijken.
Qua radiator: mocht ruimte daar een ding worden zijn er ook modellen van 100 á 120 cm hoog te krijgen, die dan niet op of vlak boven de vloer beginnen. Vloerverwarming geen optie?
Zou het niet zo aangelegd worden dat ze met een T- of Y-stuk samen komen?Safaci schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:31:
Dus onder elke afvoer een zwanenhals en dan pas samen?
Of eerst samen en dan een zwanenhals?
Want denk niet dat het standaard is.
Iemand?FelixForte schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:41:
Iemand ervaring met Basic Line van Sanibell? Ik heb daar een wastafel meubel gezien met een wasbak van porselein voor een leuke prijs. Het merk is Nederlands zie ik. Ik weet echter niet wat de kwaliteit is.
Bij mij wel: twee syfons komen samen in 1 centrale afvoer. N=1.Rzaan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:39:
[...]
Zou het niet zo aangelegd worden dat ze met een T- of Y-stuk samen komen?
Dus onder elke afvoer een zwanenhals en dan pas samen?
Of eerst samen en dan een zwanenhals?
Want denk niet dat het standaard is.
Wat is jullie ervaring met de sunshower en de waterdichtheid?
We hebben hem vandaag ingebouwd, maar het lijkt er toch op dat er water komt achter de glasplaat.
De instructie van sunshower is simpel:
1. Plaats het frame (in de meeste video's ook met kit).
2. Plaats het ventilatie gedeelte en schroef dat vast op het frame
3. Plaats de glasplaat (klikt vast met magneetjes)
Dat laatste vind ik een beetje raar: het is alles behalve ip6x op die manier. We hebben eventjes de sproeier op de glasplaat gehouden en zagen vrijwel meteen water achter de glasplaat verschijnen. Iets dat, lijkt mij, niet de bedoeling zou moeten zijn?
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Zien we iets over het hoofd?
We hebben hem vandaag ingebouwd, maar het lijkt er toch op dat er water komt achter de glasplaat.
De instructie van sunshower is simpel:
1. Plaats het frame (in de meeste video's ook met kit).
2. Plaats het ventilatie gedeelte en schroef dat vast op het frame
3. Plaats de glasplaat (klikt vast met magneetjes)
Dat laatste vind ik een beetje raar: het is alles behalve ip6x op die manier. We hebben eventjes de sproeier op de glasplaat gehouden en zagen vrijwel meteen water achter de glasplaat verschijnen. Iets dat, lijkt mij, niet de bedoeling zou moeten zijn?
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Zien we iets over het hoofd?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik wil in mijn nieuwe badkamer matte tegels, zal voornamelijk witte, matte wandtegels worden (60x30) en een zwarte vloer in 60x60 (ook mat) en mogelijk nog wat houtlook tegels voor een douche. Echter komen er ook een wastafel, toilet en bad in, en nu vraag ik me af wat mooi is, om die ook in mat, of toch (klassiek) glanzend uit te voeren?
9 van de 10 wastafelmeubels die ik mooi vind, zijn solidsurface op 1 of andere manier (daar kom ik blijkbaar steeds op uit) en dat is ook mat. Je zou zeggen dat het dan raar is als een bad en toilet dan weer glanzend zijn?
Aan de andere kant, als het juist mooier is om naast matte tegels, glanzend sanitair te hebben, dan moet ik dus geen solidsurface wastafel uitzoeken...
Wat is jullie mening/ervaring?
9 van de 10 wastafelmeubels die ik mooi vind, zijn solidsurface op 1 of andere manier (daar kom ik blijkbaar steeds op uit) en dat is ook mat. Je zou zeggen dat het dan raar is als een bad en toilet dan weer glanzend zijn?
Aan de andere kant, als het juist mooier is om naast matte tegels, glanzend sanitair te hebben, dan moet ik dus geen solidsurface wastafel uitzoeken...
Die ruimte is wel 50 cm kleiner in de breedte...Safaci schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:01:
@ShitHappens
[Afbeelding]
Wij hebben precies dit. Matte tegels en een solid surface wasbak. Bad is glanzend. Persoonlijk vind ik het erg mooi staan. Het is ook niet alsof het bad je tegemoet glanst.oreneli schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:17:
Ik zie steeds meer van die enorme tegels tegen de wand.
260 x 120 breed.
Prachtig, maar zie het nog vooral in woontijdschriften of reportages over peperdure huizen.
Zijn er ook Tweakers die al zulke tegels hebben?
Hoe zijn de ervaringen? Ook met het plaatsen.
260 x 120 breed.
Prachtig, maar zie het nog vooral in woontijdschriften of reportages over peperdure huizen.

@Rzaan Het is vooral héél duur en arbeidsintensief.
€149,95 voor zo'n tegel klinkt duur ja, maar vaak heb met dat formaat er niet zoveel nodig, zeker als ik zie hoe klein de meeste badkamers maar zijn bij jullie in Nederland.CurlyMo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:35:
Maar door de arbeidsintensiviteit dat je aanhaalt zal het wel heel wat duurder zijn de plaatsing ervan.
Edit: zie net dat dit wel maar van PVC gemaakt is, die zullen misschien wat goedkoper zijn.
Edit 2: Keramisch is nog iets duurder
[ Voor 40% gewijzigd door Robinho96 op 29-04-2022 18:56 ]
De prijzen voor de tegels die ik gezien heb, zijn aardig hoog.Robinho96 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:47:
[...]
€149,95 voor zo'n tegel klinkt duur ja, maar vaak heb met dat formaat er niet zoveel nodig, zeker als ik zie hoe klein de meeste badkamers maar zijn bij jullie in Nederland.
Maar door de arbeidsintensiviteit dat je aanhaalt zal het wel heel wat duurder zijn de plaatsing ervan.
Edit: zie net dat dit wel maar van PVC gemaakt is, die zullen misschien wat goedkoper zijn.
Edit 2: Keramisch is nog iets duurder
€ 140/€ 160 per vierkante meter is heel normaal blijkbaar.
In welke zin is het arbeidsintesief?CurlyMo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:35:
Ben je langer bezig met het plaatsen van 1 zo'n tegel, dan 116 losse die een zelfde oppervlakte zouden bedekken?
Je kan zo'n tegel niet in je eentje verwerken. Tenminste als ze van steen zijn.Rzaan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:09:
[...]
In welke zin is het arbeidsintesief?
Ben je langer bezig met het plaatsen van 1 zo'n tegel, dan 116 losse die een zelfde oppervlakte zouden bedekken?
Ik kan je uit ervaring van de afgelopen weken vertellen dat zelfs 80x80 een uitdaging is om goed en netjes te plaatsen, en ja dat kan langer duren dan gewone 30x60 tegels. Het is een stuk arbeidsintensiever en je moet ook rekening houden met snij verlies etc. Als je dan per ongeluk een tegel breekt of er breekt precies een stukje verkeerd af dan ben je zuuur niet normaal.
Ik ga ervan uit dat een tegelzetter daar ook rekening mee houdt in z'n marge dus je zal sowieso wel voor meer tegels dan dat je nodig hebt betalen.
Ik ga ervan uit dat een tegelzetter daar ook rekening mee houdt in z'n marge dus je zal sowieso wel voor meer tegels dan dat je nodig hebt betalen.
Het toilet kunnen wij inderdaad niet verplaatsen. Enkel een kwartslag draaien. Ik zal dus met een nieuw ontwerp moeten komen.ShitHappens schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:10:
Ik heb dan twee opties:
Optie 1
/f/image/NJhpTVdoBs8l0nKdbbL65qDf.png?f=fotoalbum_large)
Optie 2
/f/image/cyecwMRg6Vxdh24DypjboA2f.png?f=fotoalbum_large)
Bij optie 1 heb ik een grotere douche en een dubbele wasbak, echter wel weinig ruimte staruimte doordat het bad in het midden staan. Bij optie 2 heb ik slechts een enkele wasbak en de doorgang naar het toilet is wat smal (douche ruimte wordt wat groter). Het is allemaal niet ideaal.
Klopt, wij laten de ruimte vergroten zodat er ook een bad in past.coinman63 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:23:
[...]
Die ruimte is wel 50 cm kleiner in de breedte...
[ Voor 37% gewijzigd door Safaci op 29-04-2022 22:16 ]
Ja veel langer..Rzaan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:09:
[...]
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Wij zijn serieus met meerdere badkamerleveranciers in gesprek geweest om dit in onze nieuwe woning te krijgen. Houdt naast de kosten van de tegels ook rekening met hoge transportkosten. Deze tegels worden in speciale kisten met speciaal transport geleverd.Rzaan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:04:
Ik zie steeds meer van die enorme tegels tegen de wand.
260 x 120 breed.
[Afbeelding]
Wij zijn zelf uiteindelijk teruggegaan naar tegels van 120x120 in plaats van 120x260. Voor ons de reden hiervan was dat de 260cm lange tegels niet meer door het huis alle bochten kon maken naar de badkamer. Ik begreep van de adviseurs dat het met dit soort tegels gebruikelijk is dat ze tijdens de bouw met de kraan naar binnen getild worden voordat de volgende verdieping erop geplaatst wordt.
Tot slot moet er vervolgens in de badkamer voldoende werkruimte zijn om de tegels te plaatsen. Badkamer moet minstens wel +-12m2 of groter zijn daarvoor.
@Sander1992nl
Veel dank voor dit uitgebreide antwoord.
Hebben jullie ook een berekening laten maken wat je meer kwijt zou zijn aan aanschaf tegels + het meerwerk door de grootte van de tegels?
Hebben jullie ook een berekening laten maken wat je meer kwijt zou zijn aan aanschaf tegels + het meerwerk door de grootte van de tegels?
Ik ging er vanuit dat dit altijd 'nep' was.
Zoiets dus:
https://www.xxldirect.nl/...2hBfC3_e32WMaAvUOEALw_wcB
Zoiets dus:
Wat zou er nep aan zijn? Dat het geen echt marmer is?Timple schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:37:
Zoiets dus:
Op onze offertes was een toeslag voor €150,- voor transport.Rzaan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:23:
@Sander1992nl
Zelfs onze huidige 120x120 tegels hebben een toeslag aan arbeid voor plaatsen omdat je dat niet alleen kan plaatsen, echter zijn deze kosten niet gespecificeerd. Dit zit bij ons verwerkt in totale arbeidskosten.
Sowieso zal het lastig zoeken worden naar aannemers die deze tegels willen plaatsen. Wij liepen al tegen het probleem aan dat bijna geen enkele aannemer 120x120 tegels in verstek wilde zagen. Schijnt best lastig te zijn zoiets.
Wij betalen totaal enkel voor arbeid voor toilet en badkamer €12.500,-.
V&B heeft echte tegels in de collectie:Timple schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:37:
Zoiets dus:
https://www.villeroy-boch...collecties/spotlight.html
Er is genoeg keuze aan echte tegels in de markt:CurlyMo schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:15:
[...]
V&B heeft echte tegels in de collectie:
https://www.onetile.it/nl...rio-120x280-6-glossy.aspx
Potverdomme, dat is niet mis.Sander1992nl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:12:
Wij betalen totaal enkel voor arbeid voor toilet en badkamer €12.500,-.
Dat zal dan niet alleen voor de tegels gelden, maar ook voor aansluiten en ophangen van wasbak, toilet e.d.
Hoop ik...
Wat zou de maximale tegelmaat zijn, waarbij je niet tegen bijkomende kosten oploopt?Sander1992nl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:12:
Sowieso zal het lastig zoeken worden naar aannemers die deze tegels willen plaatsen. Wij liepen al tegen het probleem aan dat bijna geen enkele aannemer 120x120 tegels in verstek wilde zagen. Schijnt best lastig te zijn zoiets.
Yup, dat.Rzaan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:54:
[...]
Wat zou er nep aan zijn? Dat het geen echt marmer is?
Maar mij lijkt dat juist een voordeel. Makkelijk te bewerken en plaatsen.
Ik wil de badkamer zelf gaan doen, dus deze lijken me wel handig.
Het zou toch best marmer kunnen zijn, wellicht.Timple schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:
[...]
Yup, dat.
Maar mij lijkt dat juist een voordeel. Makkelijk te bewerken en plaatsen.
Ik wil de badkamer zelf gaan doen, dus deze lijken me wel handig.
Het ene marmer is het andere niet.
Kijk maar eens naar die snijplanken die je soms bij Blokker ziet.
Zou het zoiets misschien kunnen zijn?
Zie nu net de toevoeging kunststof in de tekst.

[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 30-04-2022 12:41 ]
Optie 1 volet niet logisch. Kan de douche niet naar onder en het bad rechtsboven.Safaci schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:47:
[...]
Het toilet kunnen wij inderdaad niet verplaatsen. Enkel een kwartslag draaien. Ik zal dus met een nieuw ontwerp moeten komen.
Ik heb dan twee opties:Optie 1
[Afbeelding]Optie 2
[Afbeelding]
Bij optie 1 heb ik een grotere douche en een dubbele wasbak, echter wel weinig ruimte staruimte doordat het bad in het midden staan. Bij optie 2 heb ik slechts een enkele wasbak en de doorgang naar het toilet is wat smal (douche ruimte wordt wat groter). Het is allemaal niet ideaal.
[...]
Klopt, wij laten de ruimte vergroten zodat er ook een bad in past.
Optie 2, een wasbak van 1m kan ook prima met 2 kranen.
![]() | ![]() |
Zoek het verschil, links oud, rechts nieuw.
Het bleef maar aanmodderen met die keramische tegeltjes, badkamerzaak kon de oorzaak van het barsten niet achterhalen.
Intussen is ons plafond ook gerepareerd en lijkt het dus, 1 jaar en een halve maand na start, dat de badkamer echt klaar is. Met de nodige consessies uiteindelijk.
Vorig jaar augustus schreef ik nog, dat het bijna af was, maar goed, het duurde nog ruim 8 maanden.
Hoe het er ook al weer uit zag: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
De gekozen materialen en offerte: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 30-04-2022 15:00 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zijn dezelfde tegels (die groene in visgraat) in de douche ook gaan barsten?Quad schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:56:
Het bleef maar aanmodderen met die keramische tegeltjes, badkamerzaak kon de oorzaak van het barsten niet achterhalen.
Dit is echt 100% persoonlijk. Als jij het mooier vindt, moet je dat vooral doen. Lekker boeiend wat een ander ervan vindt.oreneli schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:17:
Ik wil in mijn nieuwe badkamer matte tegels, zal voornamelijk witte, matte wandtegels worden (60x30) en een zwarte vloer in 60x60 (ook mat) en mogelijk nog wat houtlook tegels voor een douche. Echter komen er ook een wastafel, toilet en bad in, en nu vraag ik me af wat mooi is, om die ook in mat, of toch (klassiek) glanzend uit te voeren?
Van meerdere tegelzetters en winkels heb ik ondertussen V&B als Villeroy & bocht horen omschrijven omdat de tegels niet mooi maat vast zijn en bol staan en daardoor een ramp om mee te werken.CurlyMo schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:15:
[...]
V&B heeft echte tegels in de collectie:
Met een bocht omheen lopen.
Daarnaast moet je ook geen echt marmer in je badkamer willen.Rzaan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:54:
[...]
Wat zou er nep aan zijn? Dat het geen echt marmer is?
Is ontzettend poreus dus blijft nooit lang mooi. Sterker nog, wordt hartstikke smerig.
Naast de logistieke uitdagingen is inderdaad het plaatsen een ramp. Ze moeten flink veel lijm smeren zonder dat het droogt.Rzaan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:09:
[...]
En om het recht te krijgen is in je eentje ook niet te doen.
Ik denk dat de tijd waarmee 2 tegelzetters bezig zijn om deze goed geplaatst te krijgen, misschien wel net zoveel tijd in beslag neemt (in absolute uren) dan een enkele tegelzeter bezig is om 1200x2500 te plakken.
Als je met 60x60 tegels werkt, zijn het tenslotte maar 8 tegels die die goed hoeft te plakken.
Met 30x60 wat een gebruikelijke wandtegelmaat is, zijn het er maar 16. Dat zit er inc. aanmaken lijm etc. wel met een uurtje op.
Misschien een lullige vraag, maar uiteindelijk wel tevreden met het eind resultaat?Quad schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:56:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Intussen is ons plafond ook gerepareerd en lijkt het dus, 1 jaar en een halve maand na start, dat de badkamer echt klaar is. Met de nodige consessies uiteindelijk.
Vorig jaar augustus schreef ik nog, dat het bijna af was, maar goed, het duurde nog ruim 8 maanden.
Hoe het er ook al weer uit zag: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
De gekozen materialen en offerte: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Het ziet er wel strak uit, maar het is natuurlijk wel iets compleet anders dan dat jullie uitgezocht hebben wat kleur/speelsheid betreft.
Nee, het had echt relatie met de pot. Maar ik vind het jammer dat ze de pot niet hebben willen wisselen.Rzaan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:20:
[...]
Zijn dezelfde tegels (die groene in visgraat) in de douche ook gaan barsten?
Begrijpelijke vraag. Ik ben tevreden met het eindresultaat, maar ik ben niet blij met hoe het er nu staat. Simpelweg om de reden wat jij noemt.Flix20 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:28:
Misschien een lullige vraag, maar uiteindelijk wel tevreden met het eind resultaat?
Het ziet er wel strak uit, maar het is natuurlijk wel iets compleet anders dan dat jullie uitgezocht hebben wat kleur/speelsheid betreft.
Maar we zijn nu hopelijk af van een gebed zonder eind.
Geraamde werkzaamheden was 10.8k, dat heb ik er wel uitgekregen verwacht ik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bijzonder dat ze de pot niet hebben willen wisselen.Quad schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:48:
[...]
Nee, het had echt relatie met de pot. Maar ik vind het jammer dat ze de pot niet hebben willen wisselen.
[...]
Begrijpelijke vraag. Ik ben tevreden met het eindresultaat, maar ik ben niet blij met hoe het er nu staat. Simpelweg om de reden wat jij noemt.
Maar we zijn nu hopelijk af van een gebed zonder eind.
Geraamde werkzaamheden was 10.8k, dat heb ik er wel uitgekregen verwacht ik.
Een WC pot kost paar honderd eu en is met een half uurtje omgewisseld. Lijkt me een stuk minder kosten dan 3 keer een muur opnieuw te moeten tegelen.
Neem aan dat deze tegels kosteloos geleverd zijn? Verder nog een tegemoetkoming vanuit de winkel of vonden die het 3 keer terug komen genoeg?
Zelf mag ik over een paar weken ook weer aan de slag in een badkamer.
Mijn ouders hebben ontzettend mazzel. Die zijn begin maart om zich heen gaan kijken, begin april is de badkamer besteld. Dinsdag worden alle materialen geleverd en 2 weken geleden belde de loodgieter dat ipv na de bouwvak, hij eind mei een uitgevallen klus heeft dus of hij dan al kan beginnen.
Wie heeft er ervaring met het bekleden van een wand in de badkamer met glasplaten ipv tegels? Zoals je ook wel eens bij keukens een spatwand van bijv. melkglas ziet?
Wat ik me afvraag, hoe maak je daar gaten in voor bijv. kranen, en wandcontactdozen? Achteraf? Of goed opmeten vantevoren en laten doen?
Of, als achterwand bij een toilet, de gaten voor de afvoer en ophanging etc? Komt dat wel goed met de krachten op de wand?
Heb overigens nog geen idee van de kosten, het lijkt me gewoon erg mooi.
Wat ik me afvraag, hoe maak je daar gaten in voor bijv. kranen, en wandcontactdozen? Achteraf? Of goed opmeten vantevoren en laten doen?
Of, als achterwand bij een toilet, de gaten voor de afvoer en ophanging etc? Komt dat wel goed met de krachten op de wand?
![]() | ![]() |
Gaten moeten - voor zover ik weet - vooraf.oreneli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:41:
Ik heb een duchedeur op maat laten maken en daar wilde ik geen handgreep op, maar gewoon een rond gat van Ø 4 CM.
Moest van tevoren.
Ik zou in een badkamer bang zijn dat er vocht achter gaat zitten.
Kan bij een keuken natuurlijk ook, maar een keuken is nooit zo vochtig als een badkamer.
De douche kan zeker naar onder, het bad kan echter niet naar rechtsboven. Dat is helaas gereserveerd voor het toilet. Het bad kan dan wel naar linksboven, maar dan krijg je een bad dat voor 50% verstopt zit achter de douche. De douche is dan ook slechts 90 bij 100 en ik wil de doucheruimte maximaliseren.Vendetta_X schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:08:
[...]
Optie 1 volet niet logisch. Kan de douche niet naar onder en het bad rechtsboven.
Optie 2, een wasbak van 1m kan ook prima met 2 kranen.
Ik twijfel nog steeds tussen de twee opties. Ik zal maar eens de badkamerleverancier bellen voor een vervroegde afspraak.

De glasplaten worden verlijmd en rondom afgekit. Ik geloof niet dat dit een groter risico is dan met tegels.Rzaan schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:22:
[...]
Ik zou in een badkamer bang zijn dat er vocht achter gaat zitten.
Kan bij een keuken natuurlijk ook, maar een keuken is nooit zo vochtig als een badkamer.
ah, dus het is gekleurd glas dan?oreneli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:50:
[...]
De glasplaten worden verlijmd en rondom afgekit. Ik geloof niet dat dit een groter risico is dan met tegels.
Zo ziet het er ook enigszins uit als het glas tegen een gekleurde achtergrond is geplaatst en slecht heel licht melkachtig is (maar wel doorzichtig)
Vandaar de vraag.
Afgelopen maandag hebben wij de beton ciré cursus gehad, gevolgd bij Beton Ciré Nederland, duurde twee uurtjes waarvan +- 1,5uur theorie met Q&A en ongeveer een halfuur smeren van één deklaag en één afwerklaag. Na de cursus hebben wij wel vertrouwen er in gekregen dat we dit ook zelf kunnen doen. Wat erg fijn was dat de trainer specifiek vroeg op wat voor ondergrond je beton ciré wil gaan toepassen. Per ondergrond kunnen de stappen en extra aandachtspunten erg verschillen.
Alleen mijn vriendin twijfelt nog of ze nu beton ciré wil of toch ook de vloertegel op de muur wil hebben. Dus ik weet ook nog niet wat het wordt
. Om eerlijk te zijn denk ik dat beide opties erg mooi kunnen worden.
Alleen mijn vriendin twijfelt nog of ze nu beton ciré wil of toch ook de vloertegel op de muur wil hebben. Dus ik weet ook nog niet wat het wordt
Het is eigenlijk een gewone (geharde) glasplaat met aan 1 zijde een gekleurde coating.Rzaan schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:11:
[...]
Zo ziet het er ook enigszins uit als het glas tegen een gekleurde achtergrond is geplaatst en slecht heel licht melkachtig is (maar wel doorzichtig)
Vandaar de vraag.
Denk dat je wc-pot blijvend ontevreden was met die horizontale bedieningsplaat. Moet zeggen dat ik z’n trollen wel snap.Quad schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:56:
Aan de andere kant, tis nu wel mooier Quad. Stuk strakker dan die modieuze tegels. Die was je binnenkort toch zat
Ben wat prijzen te weten gekomen, het komt incl. sparingen en plaatsen al snel op €500/m2.oreneli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:41:
Wie heeft er ervaring met het bekleden van een wand in de badkamer met glasplaten ipv tegels? Zoals je ook wel eens bij keukens een spatwand van bijv. melkglas ziet?
Dat wordt me te gortig, al vind ik het wel supermooi. Dit gaat hem dus helaas niet worden nu.
-- heb wel wat meer zaken gevonden die goedkoper zijn, scheelt soms bijna de helft. Wordt al interessanter. MIsschien is het toch nog wel een optie

[ Voor 5% gewijzigd door oreneli op 03-05-2022 11:48 ]
Bestaan er behalve elektronische douchekranen, ook hydraulische zoals bijvoorbeeld de hydraulische remschijven van een moderne fiets?
Ik wil mijn kranen in de inloopdouche aan de andere kant van de douche hebben, zodat ze niet nat en dus vies worden en zodat ik de douche kan laten opwarmen zonder er al onder te staan. Met klassieke kranen moet ik dan veel meer leidingwerk aanleggen, waardoor ook het ontwijken van elektra lastiger wordt. Bovendien moet ik dan verbindingen maken op plekken waar ik bij eventuele lekkage niet meer bij kan, namelijk achter tegels. Elektrisch zou dus een optie zijn, maar dan kan ik me niet nog even snel koud douchen bij een stroomstoring. Daarnaast verwacht ik dat elektra sneller stuk gaat.
Ideaal gezien zou ik een tol willen om de douche mee te bedienen, zoals die NEFF kookplaten die ook hebben, zodat er geen kranen of andere zooi meer op de tegels zitten, maar ik verwacht dat dat niet bestaat.
Ik wil mijn kranen in de inloopdouche aan de andere kant van de douche hebben, zodat ze niet nat en dus vies worden en zodat ik de douche kan laten opwarmen zonder er al onder te staan. Met klassieke kranen moet ik dan veel meer leidingwerk aanleggen, waardoor ook het ontwijken van elektra lastiger wordt. Bovendien moet ik dan verbindingen maken op plekken waar ik bij eventuele lekkage niet meer bij kan, namelijk achter tegels. Elektrisch zou dus een optie zijn, maar dan kan ik me niet nog even snel koud douchen bij een stroomstoring. Daarnaast verwacht ik dat elektra sneller stuk gaat.
Ideaal gezien zou ik een tol willen om de douche mee te bedienen, zoals die NEFF kookplaten die ook hebben, zodat er geen kranen of andere zooi meer op de tegels zitten, maar ik verwacht dat dat niet bestaat.
Hydrauliek is een stap terug tov electrisch.
Je hebt nu twee opties, daar moet je uit kiezen en het niet nog exotischer en moeilijker maken.
Als je geen leidingwerk achter tegels wilt zou ik de badkamer in zn geheel schrappen.
Ik snap de angst, maar ieder huis heeft het.
En wat moet er aan een afgeperst persleidingwerk gaan lekken?
Je hebt nu twee opties, daar moet je uit kiezen en het niet nog exotischer en moeilijker maken.
Als je geen leidingwerk achter tegels wilt zou ik de badkamer in zn geheel schrappen.
Ik snap de angst, maar ieder huis heeft het.
En wat moet er aan een afgeperst persleidingwerk gaan lekken?
Gewoon lekker leidingen buiten je muur plaatsen, woningbouw 1960style!
Probleem opgelost!
Geen melding vanuit de badkamer leverancier niets.
Al het tegelwerk is er wel, één v/d te plaatsen WCs, design radiator en de wastafel.
Meubel, spiegel, douchewand, 2e WC moeten allemaal nog nageleverd worden en gister kon nog geen datum afgegeven worden...
Probleem opgelost!
Zover de mazzel... Gister is enkel de helft geleverd.Flix20 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:56:
[...]
Zelf mag ik over een paar weken ook weer aan de slag in een badkamer.
Mijn ouders hebben ontzettend mazzel. Die zijn begin maart om zich heen gaan kijken, begin april is de badkamer besteld. Dinsdag worden alle materialen geleverd en 2 weken geleden belde de loodgieter dat ipv na de bouwvak, hij eind mei een uitgevallen klus heeft dus of hij dan al kan beginnen.
Geen melding vanuit de badkamer leverancier niets.
Al het tegelwerk is er wel, één v/d te plaatsen WCs, design radiator en de wastafel.
Meubel, spiegel, douchewand, 2e WC moeten allemaal nog nageleverd worden en gister kon nog geen datum afgegeven worden...
Ik lees dat Maxaro vooral spullen uit China importeert en doorverkoopt, hoe is de kwaliteit?
En welke winkels raden jullie aan (bijv. winkels met A kwaliteit producten).
En welke winkels raden jullie aan (bijv. winkels met A kwaliteit producten).