Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 63 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:13
blblacklabel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:36:
Ik lees dat Maxaro vooral spullen uit China importeert en doorverkoopt, hoe is de kwaliteit?

En welke winkels raden jullie aan (bijv. winkels met A kwaliteit producten).
Zoek in dit topic even op Maxaro en je vindt tientallen berichten, waaronder berichten die jouw idee bevestigen.
Lees ook even de topic start door. Daar en in de rest van dit topic komen genoeg badkamerleveranciers langs waar je uit kunt kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 11:34
blblacklabel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:36:
Ik lees dat Maxaro vooral spullen uit China importeert en doorverkoopt, hoe is de kwaliteit?

En welke winkels raden jullie aan (bijv. winkels met A kwaliteit producten).
Wij hebben onlangs onze badkamers en toiletten bij BMN in Nieuwegein besteld. Prima zaak en goeie kwaliteit. Ze hebben meerdere vestigingen door Nederland. Alleen moet je wel via een aannemer komen.

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkamerkkn
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-06-2022
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2022 12:01 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
m181087 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:48:
[...]

Zoek in dit topic even op Maxaro en je vindt tientallen berichten, waaronder berichten die jouw idee bevestigen.
Lees ook even de topic start door. Daar en in de rest van dit topic komen genoeg badkamerleveranciers langs waar je uit kunt kiezen.
Had ik al gedaan, alleen kwam ik niet tot veel leveranciers. Zal even meer pagina's doornemen, zonder te zoeken op Maxaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkamerkkn
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-06-2022
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2022 12:01 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 11:24
Wij hebben een badkamer van ca 6m2. Graag wilde wij deze laten opknappen.

Ik denk niet persé heel veel spannends. Het enigde dat ik graag wil is de radiator weg en op de badkamer vloerverwarming (elektrisch?) laten plaatsen of eventueel een spiegel met infrarood zodat we deze ruimte wat efficienter kunnen opwarmen. Voor de rest: Inloop douche ipv de douchebak, nieuw ligbad, nieuw badkamer meubel, nieuwe vloer- en wandtegels. De indeling blijft voor 90% hetzelfde als dat hij nu is.

Vreemd genoeg heb ik al snel het idee om gepiepeld te worden. Eerst voorzichtige prijsindicatie (via een ontwerplanner) kwam uit op 9000 euro.

Daar schrok ik best van. Wellicht komt alles wat hoger uit ook doordat je niet echt geweldig veel keuzes hebt qua tegels en kranen hier misschien ook vaak dus de duurdere varianten geplaatst worden.

Ik kan helaas zelf buiten een beetje slopen niet zo heel veel op het gebied van badkamers. Wat lijkt jullie het slimste om te doen? Naar een SaniDump of andere winkel gaan met het ontwerp en daar zijn waar we op uitkomen of een aannemer benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Steefmeister schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:27:
Eerst voorzichtige prijsindicatie (via een ontwerplanner) kwam uit op 9000 euro.
Alleen voor het materiaal, of ook de montage? Vorig jaar heb ik voor materiaal en montage wel meer uitgegeven dan dat, voor een badkamer van zo'n 5,5 m2. Nieuwe tegels, vloerverwarming, bad, standaarddouche boven het bad, verwarmde spiegel, badmeubel, spotjes in het plafond, en wat plankjes.

Als het alleen voor het materiaal is, klinkt het wel wat duur in de oren. Daarvoor was ik zo'n 4500 kwijt, inclusief tegels. Grotendeels bij Saniweb. Ik heb inderdaad een losse aannemer gezocht, maar dat was ook niet goedkoop. Arbeid is op het moment erg duur, en het valt ook nog niet mee om iemand te vinden die op een redelijke termijn aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
Die prijsindicatie, is dat voor het materiaal? Dat moet goedkoper kunnen als je bewuste keuzes maakt zonder al te veel poespas.

9k inclusief installatie? Dat lijkt me wel ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 11:24
Er staat inclusief montage maar wel erg vaag omschreven als in montage va 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:04
Steefmeister schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:54:
Er staat inclusief montage maar wel erg vaag omschreven als in montage va 4000
Ik denk dat dat vrij laag is ingeschat to be honest. Er zijn nauwelijks aannemers en installateurs te vinden en ze vragen bijna allemaal de hoofdprijs.

Ik heb inmiddels alweer 5 jaar geleden onze basic badkamer (4m2) verbouwd. Voor 3k aan materialen bij elkaar gesprokkeld, maar vervolgens waren we toen als 5k kwijt aan montage. Sindsdien zijn de prijzen denk ik wel 50% hoger geworden... :X

Materiaal kun je zo bij elkaar klikken op sanitairwinkel of badkamerwinkel, dan heb je in ieder geval een goed beeld van de kosten van het materiaal. Als je rekent met 50 euro pm2 (excl. montage) voor tegels zit je denk ik ook vrij aardig.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 05-05-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
NoSQL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:14:
Bestaan er behalve elektronische douchekranen, ook hydraulische zoals bijvoorbeeld de hydraulische remschijven van een moderne fiets?

Ik wil mijn kranen in de inloopdouche aan de andere kant van de douche hebben, zodat ze niet nat en dus vies worden en zodat ik de douche kan laten opwarmen zonder er al onder te staan. Met klassieke kranen moet ik dan veel meer leidingwerk aanleggen, waardoor ook het ontwijken van elektra lastiger wordt. Bovendien moet ik dan verbindingen maken op plekken waar ik bij eventuele lekkage niet meer bij kan, namelijk achter tegels. Elektrisch zou dus een optie zijn, maar dan kan ik me niet nog even snel koud douchen bij een stroomstoring. Daarnaast verwacht ik dat elektra sneller stuk gaat.

Ideaal gezien zou ik een tol willen om de douche mee te bedienen, zoals die NEFF kookplaten die ook hebben, zodat er geen kranen of andere zooi meer op de tegels zitten, maar ik verwacht dat dat niet bestaat.
Alles opbouw.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat kost nou een gemiddelde klusser voor badkamer, nieuwbouw en casco? Werkzaamheden zijn dekvloer + leidingwerk, muurtjes, evt. tegelen, douchekranen en wasbak+meubel ophangen? Gaat om ongeveer 5m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij zijn bezig met een grote verbouwing, alleen de badkamers volgen later (dat budget gaat naar de gestegen prijzen). Nu wordt overal vloerverwarming gefreesd, behalve dus in de badkamers. In ons oude huis hadden we het wel maar stond de vloerverwarming boven bujna nooit aan.. Wat is jullie ervaring met een electrische mat of radiator?
De isolatie is conform nieuwbouw (hr++ glas en rc 6 dak).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:44

Rzaan

Altijd zoekende

Ferra schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:38:
Wat kost nou een gemiddelde klusser voor badkamer, nieuwbouw en casco? Werkzaamheden zijn dekvloer + leidingwerk, muurtjes, evt. tegelen, douchekranen en wasbak+meubel ophangen? Gaat om ongeveer 5m2.
Hij kost "zijn uurloon" x "het aantal uren dat hij denkt dat hij bezig is" + "opslag materialen als hij ze koopt"
Sport_Life schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:56:
Wij zijn bezig met een grote verbouwing, alleen de badkamers volgen later (dat budget gaat naar de gestegen prijzen). Nu wordt overal vloerverwarming gefreesd, behalve dus in de badkamers. In ons oude huis hadden we het wel maar stond de vloerverwarming boven bujna nooit aan.. Wat is jullie ervaring met een electrische mat of radiator?
Hadden jullie ook in de badkamer de verwarming nooit aan?

Wellicht een infrarood paneel?

Ik wil dat ook gaan doen waarschijnlijk in het toilet beneden.
Daar kan geen vloerverwarming ivm ondergelegen kelder.
Voor de koudste wintermaanden dan een IR-paneel aan het plafond inschakelen.

Bij een badkamer zou je dit ook een half uur van te voren kunnen inschakelen en weer uit als je klaar bent met douchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rzaan schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Hij kost "zijn uurloon" x "het aantal uren dat hij denkt dat hij bezig is" + "opslag materialen als hij ze koopt"

[...]

Hadden jullie ook in de badkamer de verwarming nooit aan?

Wellicht een infrarood paneel?

Ik wil dat ook gaan doen waarschijnlijk in het toilet beneden.
Daar kan geen vloerverwarming ivm ondergelegen kelder.
Voor de koudste wintermaanden dan een IR-paneel aan het plafond inschakelen.

Bij een badkamer zou je dit ook een half uur van te voren kunnen inschakelen en weer uit als je klaar bent met douchen.
toon volledige bericht
Waarom kan daar geen vloerverwarming ivm de kelder? Onze bg is ca 70% onderkelderd (11x5m) en daar komt ook vvw. Wel bewust voor tegels gekozen voor weinig weerstand. Evt isoleren kost ca 7k extra (dekvloer uitbreken en weer aanbrengen met isolatie) voor 100m2. Op zich niet erg als er een deel van de warmte 'verloren' gaat naar de kelder .

In de vorige badkamer hadden we vloerverwarming icm een handdoeken radiator. Die (ht) radiator stond wel (zacht) aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 09-05-2022 22:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sport_Life schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:34:
[...]

Waarom kan daar geen vloerverwarming ivm de kelder? Onze bg is ca 70% onderkelderd (11x5m) en daar komt ook vvw. Wel bewust voor tegels gekozen voor weinig weerstand. Evt isoleren kost ca 7k extra (dekvloer uitbreken en weer aanbrengen met isolatie) voor 100m2. Op zich niet erg als er een deel van de warmte 'verloren' gaat naar de kelder .
Zal er misschien ook mee te maken hebben hoe dik de vloer is.
Hier is dat ± 22 cm (inclusief de tegels)
Dan is er niet heel ruimte voor dekvloer met VV, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 23:32

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Hallo allen,

Ik heb een huurwoning gekregen en zou graag willen kijken of ik hier een regendouche in zou kunnen plaatsen.
Ik heb een boiler van 150 liter hangen. Zou dit voldoende zijn 10-20 minuten van een goede douchebeurt onder een goede regendouche te kunnen genieten?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Drunken_Bear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:38:
Hallo allen,

Ik heb een huurwoning gekregen en zou graag willen kijken of ik hier een regendouche in zou kunnen plaatsen.
Ik heb een boiler van 150 liter hangen. Zou dit voldoende zijn 10-20 minuten van een goede douchebeurt onder een goede regendouche te kunnen genieten?
Dat ligt natuurlijk aan het verbruik van de regendouche. Scheelt nogal of die 8 liter per minuut verbruikt of 16 liter per minuut.

Verder zal je boiler het water warmhouden tussen 55-60 graden verwacht ik, dus het zal nog gemengd moeten worden met koud water om tot 38 graden te komen. Reken op 200 liter warm water, daar kun je op basis van 8 liter per minuut prima 20 minuten mee douchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:11
Sport_Life schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:56:
Ik heb in de keuken een EVVW mat liggen en vind het heerlijk.
Alleen de comfort van warme voeten is het voor mij al waard. De ruimte opwarmen is bij mij marginaal gezien de keuken doorgebroken naar de gang ist en deze dan te groot is om volledig op te warmen.
In een gesloten ruimte als een badkamer zal je er ongetwijfeld meer van merken.
Drunken_Bear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:38:
Hallo allen,

Bekijk even welke douche je wilt en wat de doorstroom hiervan is.
Meestal zit dit zo rond de 15l p/m. Je hebt ook waterbesparende uitvoeringen die rond de 9l p/m zitten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Blik1984 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan het verbruik van de regendouche. Scheelt nogal of die 8 liter per minuut verbruikt of 16 liter per minuut.

Verder zal je boiler het water warmhouden tussen 55-60 graden verwacht ik, dus het zal nog gemengd moeten worden met koud water om tot 38 graden te komen. Reken op 200 liter warm water, daar kun je op basis van 8 liter per minuut prima 20 minuten mee douchen
Ik las dus op de site van de praxis dat een regendouche gemiddeld 15 tot 20 liter per minuut verbruikt. dit is de onzin dan?

Het staat ook bijna nergens bij productspecs aangegeven als ik kijk bij de grote bouwmarkten, dus vind ik het lastig er 1 voor een redelijke prijs te vinden. De kraan hoeft niet, dus dat scheelt geloof ik al

[ Voor 14% gewijzigd door Drunken_Bear op 10-05-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:47
Drunken_Bear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Ik las dus op de site van de praxis dat een regendouche gemiddeld 15 tot 20 liter per minuut verbruikt. dit is de onzin dan?

Het staat ook bijna nergens bij productspecs aangegeven als ik kijk bij de grote bouwmarkten, dus vind ik het lastig er 1 voor een redelijke prijs te vinden. De kraan hoeft niet, dus dat scheelt geloof ik al
https://niebla.nl/rrew-exclude/rond-9-l-min/

9 L/m

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Thanks, het moet alleen wel een set zijn zonder kraan.

Ik kwam deze 2 tegen op Bol.com

https://www.bol.com/nl/nl...VIfw_0_16.19.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl...VIfw_0_16.17.ProductTitle

Welke van deze 2 zouden jullie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dat is enkel en alleen de kop. Weet niet of dat is wat @Drunken_Bear zoekt.
Drunken_Bear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Thanks, het moet alleen wel een set zijn zonder kraan.

Ik kwam deze 2 tegen op Bol.com

https://www.bol.com/nl/nl...VIfw_0_16.19.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl...VIfw_0_16.17.ProductTitle

Welke van deze 2 zouden jullie nemen?
Je realiseert je dat bij beide geen thermostaat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Flix20 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Dat is enkel en alleen de kop. Weet niet of dat is wat @Drunken_Bear zoekt.

[...]

Je realiseert je dat bij beide geen thermostaat zit?
Ik heb al een thermostaatkraan. De huidige situatie is een reguliere (watebesparende doucehkop) met een thermostaatkraan. Ik heb dus allees de set zonder kraan nodig :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhN7TDzsEdOPV17rTJhQjJzGjvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3BLx0IcxYmFqqXZ3Fu783hS.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje lastig te zien wellicht zo, maar het is dus een thermostaatkraan

[ Voor 34% gewijzigd door Drunken_Bear op 10-05-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

@Drunken_Bear eea hangt ook af van je leidingwerk en de waterdruk bij jou in de buurt/in huis.
Als je een 10L standaard emmer vult zonder douchekop met de slang (op temperatuur waarmee je graag douched) , meet hoe lang dat duurt., dat geeft de beschikbaarheid van water aan. Dat is dan redelijk eenvoudig om te rekenen naar L/min.
Heb je druk, dan zou je nog kunnen overwegen om een WTW douchebak te plaatsen, daar zit ik over te denken. Wel duur maar zou ie 33% rendement halen, dan heb ik 33% meer tijd om te douchen.
Ik heb een 85L boiler oid, die zelf schat hoeveel liter gemengd SWW dat is, dus als ik de temp van 65 opschroef naar 85c, gaat ie van 135L SWW naar 180 lieter SWW.
En nog heb je regen ouches (veel druppels) en stortdouches (heel veel harde stralen). Die laatste vereisen veel druk en dus water (hoog verbruik) dus het is ook een beetje welke ervaring je verwacht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30

Quad

Doof

Drunken_Bear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:21:
[...]

Ik heb al een thermostaatkraan. De huidige situatie is een reguliere (watebesparende doucehkop) met een thermostaatkraan. Ik heb dus allees de set zonder kraan nodig :-)

[Afbeelding]

Beetje lastig te zien wellicht zo, maar het is dus een thermostaatkraan
Je zal daar dus een andere thermostaatkraan nodig voor hebben omdat de regendouches aan de bovenzijde van de kraan de aansluiting hebben en de handdouche aan de onderkant, zoals je nu al hebt.

Afbeeldingslocatie: https://images.nexusapp.co/assets/ce/96/b7/16008908.jpg

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Quad schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:04:
[...]

Je zal daar dus een andere thermostaatkraan nodig voor hebben omdat de regendouches aan de bovenzijde van de kraan de aansluiting hebben en de handdouche aan de onderkant, zoals je nu al hebt.
Nee hoor, je hebt ook regendouches die je later via een slang kan bevestigen aan je huidige handdouche aansluiting. Dan zit de omstel op je regendouche i.p.v. je thermostaatkraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CurlyMo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Nee hoor, je hebt ook regendouches die je later via een slang kan bevestigen aan je huidige handdouche aansluiting. Dan zit de omstel op je regendouche i.p.v. je thermostaatkraan.
Dan zoek je dus eigenlijk een handdouche met regendouche kwaliteiten, toch?
https://www.bol.com/nl/nl...ess-spa/9300000039355065/
Zoiets dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Quad schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Dan zoek je dus eigenlijk een handdouche met regendouche kwaliteiten, toch?
https://www.bol.com/nl/nl...ess-spa/9300000039355065/
Zoiets dus.
Nee, gewoon exact wat @Drunken_Bear al via bol had gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/k79PEKnjQVRJ/532x1200.jpg

De voorste slang is nu je handdouche, je achterste slang gaat op de handdouche aansluiting van je kraan. De stelknop vertelt of de regendouche of de handdouche werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CurlyMo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:19:
[...]

[Afbeelding]

De voorste slang is nu je handdouche, je achterste slang gaat op de handdouche aansluiting van je kraan. De stelknop vertelt of de regendouche of de handdouche werkt.
Aha akkoord, mooie oplossing. d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

franssie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:32:
@Drunken_Bear eea hangt ook af van je leidingwerk en de waterdruk bij jou in de buurt/in huis.
Als je een 10L standaard emmer vult zonder douchekop met de slang (op temperatuur waarmee je graag douched) , meet hoe lang dat duurt., dat geeft de beschikbaarheid van water aan. Dat is dan redelijk eenvoudig om te rekenen naar L/min.
Heb je druk, dan zou je nog kunnen overwegen om een WTW douchebak te plaatsen, daar zit ik over te denken. Wel duur maar zou ie 33% rendement halen, dan heb ik 33% meer tijd om te douchen.
Ik heb een 85L boiler oid, die zelf schat hoeveel liter gemengd SWW dat is, dus als ik de temp van 65 opschroef naar 85c, gaat ie van 135L SWW naar 180 lieter SWW.
En nog heb je regen ouches (veel druppels) en stortdouches (heel veel harde stralen). Die laatste vereisen veel druk en dus water (hoog verbruik) dus het is ook een beetje welke ervaring je verwacht.
Thanks voor de tip! Dat kan ik zeker nog even proberen 😁
CurlyMo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:19:
[...]

[Afbeelding]

Welke van de 2 opties die ik stuurde zou jij aanraden?

[ Voor 18% gewijzigd door Drunken_Bear op 10-05-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik ben voor onze nieuwe badkamer op zoek naar een mat zwarte inbouw regendouche (thermostatisch) met een zo laag mogelijke waterstroomklasse i.v.m. onze all electric warmtepomp opstelling.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Veel fabrikanten vermelden niet ( of zeer slecht vindbaar ) het aantal liters per minuut van de hoofddouche.

Iemand ervaring met waterbesparende regendouches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@RideWithUz dat vind je ook niet omdat dat eigenschappen zijn van de douche koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
CurlyMo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:47:
@RideWithUz dat vind je ook niet omdat dat eigenschappen zijn van de douche koppen.
ik bedoelde dan ook een regendouche kop met een zo laag mogelijke waterdoorlating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
RideWithUz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:59:
[...]

ik bedoelde dan ook een regendouche kop met een zo laag mogelijke waterdoorlating
CurlyMo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:40
RideWithUz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Maar een regendouche met een laag debiet is toch per definitie geen regendouche meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
BasvanS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Maar een regendouche met een laag debiet is toch per definitie geen regendouche meer?
Dat ligt eraan, vaak wordt door zo'n regendouche verneveld m.b.v. lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
RideWithUz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Dat ligt eraan, vaak wordt door zo'n regendouche verneveld m.b.v. lucht
Persoonlijk denk ik dat een regendouche met weinig water gewoon niet werkt, je zult snel aan 15L/min + zitten om een mooi regen effect te krijgen. Zodra je lucht gaat toevoegen word het eigenlijk weer een normale douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
BasvanS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Persoonlijk denk ik dat een regendouche met weinig water gewoon niet werkt, je zult snel aan 15L/min + zitten om een mooi regen effect te krijgen. Zodra je lucht gaat toevoegen word het eigenlijk weer een normale douche.
Ik vind de Methven regendouche heel comfortabel. Daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
BasvanS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Niet helemaal mee eens.
Wij hebben thuis een Hansgrohe die 9l p/m doet ivm de geiser en deze doet zeker niet onder dan de regendouches die ik ken van de wat luxere hotels/sauna's of andere regendouches die ik heb ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Flix20 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Niet helemaal mee eens.
Wij hebben thuis een Hansgrohe die 9l p/m doet ivm de geiser en deze doet zeker niet onder dan de regendouches die ik ken van de wat luxere hotels/sauna's of andere regendouches die ik heb ervaren.
Laten we het aub over eens zijn dat een regendouche van 9l/m geen regendouche meer is :+ Het idee is gewoon dat je zo VEEL water op je krijgt dat je je in een regenbui waant. Vandaar ook de naam. met 9L per minuut heb gewoon een reguliere douche die het water bovenop je gooit ;)

Beetje als zeggen dat je een waterbesparend bad hebt, als je een grote wasbak hebt in je badkamer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
BasvanS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Laten we het aub over eens zijn dat een regendouche van 9l/m geen regendouche meer is :+ Het idee is gewoon dat je zo VEEL water op je krijgt dat je je in een regenbui waant. Vandaar ook de naam. met 9L per minuut heb gewoon een reguliere douche die het water bovenop je gooit ;)

Beetje als zeggen dat je een waterbesparend bad hebt, als je een grote wasbak hebt in je badkamer :+
Dat is wat ik zeg, zo ervaar ik deze douche ook.
En daarnaast is wat een regendouche de sensatie van regen geeft ie hoé het water naar beneden valt.
Letterlijk dat, het voelt alsof het water, i.e. de regen, op je valt i.p.v. dat het als een straal tegen je aan gespoten wordt. Dus een grotere hoeveelheid, zachte grote druppels.

Overigens is 9l p/m nog steeds meer dan de gemiddelde regenbui. Dat zou 540mm neerslag in een uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@BasvanS Grappig, in mijn beleving is een regendouche niet dat het veel water is maar dat het zacht en een brede hoeveelheid is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 17:57
In onze badkamer gaan we een bouwkundige wand plaatsen (95cm diep) om een doucheruimte te creëren (binnenmaat 92cm).

Kunnen we met een "standaard" glazen nisdeur werken als we het afschot richting de douchegoot ook op 95cm diep laten beginnen (ter hoogte van einde bouwkundige wand)? Ik begrijp dat we de deur in dat geval niet op de vloer bevestigen, maar dat deze zweeft en je aan de onderkant werkt met een strip. Is dit gangbaar? Of kunnen we het afschot beter laten starten op bijv. 90cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlyaBS
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-09-2024
Wij zijn bezig met een badkamer voor een nieuwbouwwoning. Ik zit even te kijken wat er allemaal nodig is voor het plaatsen van een vloerverwarming, maar heeft iemand enig idee in hoeverre (extra) isolatie nodig is? Ik zie op de Magnum website allerlei opties staan: IsoPlate, IsoRol, IsoFoam etc... is dit echt aan te raden of in jullie ogen overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11
IlyaBS schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:26:
Wij zijn bezig met een badkamer voor een nieuwbouwwoning. Ik zit even te kijken wat er allemaal nodig is voor het plaatsen van een vloerverwarming, maar heeft iemand enig idee in hoeverre (extra) isolatie nodig is? Ik zie op de Magnum website allerlei opties staan: IsoPlate, IsoRol, IsoFoam etc... is dit echt aan te raden of in jullie ogen overbodig?
Elektrische vv of gewoon via cv?
Wat wil je precies isoleren?

Wij hebben gewoon de verdiepingsvloerverwarming doorgetrokken in de badkamer, in de cementdekvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlyaBS
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-09-2024
onne schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Wij hebben gewoon de verdiepingsvloerverwarming doorgetrokken in de badkamer, in de cementdekvloer.
Elektrisch. Als ik het goed begrijp gaat het hier om een isolatielaag onder de vloerverwarming zodat het minder snel afkoelt, maar weet het niet zeker.

Was even benieuwd in hoeverre de opties die Magnum aanbiedt nodig zijn in mijn geval, maar zo te horen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
onne schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb zelf elektrische vloerverwarming in de badkamer. Dit omdat de badkamer een andere warmtevraag heeft dan de rest van de verdieping.

Tenzij je zone regeling op orde hebt, en dus je badkamer kan loskoppelen van de thermostaat voor "de rest", lijkt me elektrisch the way to go.

Of is de rest van de verdieping ook elektrisch verwarmd? Lijkt me niet?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tanuki schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Ik heb zelf elektrische vloerverwarming in de badkamer. Dit omdat de badkamer een andere warmtevraag heeft dan de rest van de verdieping.

Tenzij je zone regeling op orde hebt, en dus je badkamer kan loskoppelen van de thermostaat voor "de rest", lijkt me elektrisch the way to go.

Of is de rest van de verdieping ook elektrisch verwarmd? Lijkt me niet?
Volgens mij is een elektrische vloerverwarming bijna nooit de way to go.
Verwarmen met elektriciteit (zo 1 op 1) kost gewoon enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:14
Het vermogen van vloerverwarming alleen is niet voldoende om je badkamer goed te warmen/drogen. Ik zou er altijd een radiator bij doen. Die kan zowel elektrisch zijn als water gestookt. Voordeel van elektrisch is het geheel gescheiden systeem van de rest, dus eigen tijden en temperaturen en vooral eigen seizoenen.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Rzaan schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Volgens mij is een elektrische vloerverwarming bijna nooit de way to go.
Verwarmen met elektriciteit (zo 1 op 1) kost gewoon enorm veel.
Voor een kleine ruimte als de badkamer, met een andere warmtevraag, is dat wel interessant. Je kunt dat vaak met een klok thermostaat instellen.
Als je de elektrische vloerverwarming de hele dag aan laat staan, dan is het inderdaad een grote kostenpost.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat mensen hier verschillende meningen over hebben, gezien de laatste paar posts. :)

Ik heb de vloerverwarming zelf om niet op koude tegels te hoeven lopen als ik de douche uit kom, o.a.

[ Voor 7% gewijzigd door Tanuki op 16-05-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:02:
Het vermogen van vloerverwarming alleen is niet voldoende om je badkamer goed te warmen/drogen. Ik zou er altijd een radiator bij doen.
Naar ik begrepen had is een niet-elektrische vloerverwarming wel degelijk in staat om je badkamer goed te verwarmen en te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54
Moet je perse de badkamer verwarmen? Onze oude badkamer verwarmen we niet. Mechanische ventilatie blijft wel 4 uur lang zuigen na het douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

banaliteit schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:42:
Moet je perse de badkamer verwarmen? Onze oude badkamer verwarmen we niet. Mechanische ventilatie blijft wel 4 uur lang zuigen na het douchen.
Ik weet niet aan wie je de vraag stelt, maar ik moet er niet aan denken dat onze badkamer in de winter niet verwarmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Is verwarming echt nodig in de badkamer? Sinds ik in 2010 in een fatsoenlijk geïsoleerd huis woon heb ik nooit behoefte gehad aan verwarming in de badkamer. Enige uitzondering was in het huis waar we nu 2 jaar wonen en mijn jongste kind ook geboren was. Als we met hem in hartje winter douchen of in bad doen dan zetten we wel even de verwarming aan.

Dit in tegenstelling tot de flat waar we daarvoor woonden. Daar was geen fatsoenlijke afzuiging, een badkamer van nog geen 3m² en dus stond daar altijd het raam open. Daar had ik wel behoefte aan verwarming, maar was dat zinloos :p

Nu snap ik dat het prettig is om op een warme vloer te lopen, maar echt de ruimte verwarmen is toch een ander ding.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn ervaring na 1 winter met een elektrische VV is dat ik dit in toekomstig geval niet meer zou doen.
Het haalt de kou van de tegels af, maar verwarmt inderdaad een ruimte niet.

En het kost relatief veel waarbij je een water verwarmde VV op de retour van je CV leiding kan doen bijv.
Om 's ochtends en 's avonds de eVV aan te hebben kost het ongeveer 2.2kWh /dag. Soms wat minder, afhankelijk of we dan al weg zijn of niet (automatisch gestuurd dmv domotica).

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:39:
[...]

Naar ik begrepen had is een niet-elektrische vloerverwarming wel degelijk in staat om je badkamer goed te verwarmen en te drogen.
Nee hoor, maar water gestookte vloerverwarming hangt vaak aan de thermostaat in de woonkamer, die gaat uit zodra het zonnetje de woonkamer opwarmt, dan gaat ook de vloerverwarming in je badkamer uit. Tenzij het een aparte groep is wat in oudere woningen zelden voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
banaliteit schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:42:
Niets moet. Het is echter wel een feit dat warme lucht vocht beter afvoert dan koude lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Quad schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:15:
Mijn ervaring na 1 winter met een elektrische VV is dat ik dit in toekomstig geval niet meer zou doen.
Het haalt de kou van de tegels af, maar verwarmt inderdaad een ruimte niet.
Laat dat nou net de functie zijn van vloerverwarming. De koud uit de vloer halen zodat de badkamer comfortabel aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:48:
[...]

Nee hoor, maar water gestookte vloerverwarming hangt vaak aan de thermostaat in de woonkamer, die gaat uit zodra het zonnetje de woonkamer opwarmt, dan gaat ook de vloerverwarming in je badkamer uit. Tenzij het een aparte groep is wat in oudere woningen zelden voorkomt.
Als het zonnetje schijnt, is het ook niet zo koud in je badkamer.
Maar in de winter zal de verwarming in de badkamer toch wel blijven werken.

Met een zoneregeling kun je wel de vloerverwarming los van de thermostaat in de woonkamer laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Laat dat nou net de functie zijn van vloerverwarming. De koud uit de vloer halen zodat de badkamer comfortabel aanvoelt.
Er is nog wel een verschil tussen de kou eraf halen en de boel verwarmen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Als het zonnetje schijnt, is het ook niet zo koud in je badkamer.
Maar in de winter zal de verwarming in de badkamer toch wel blijven werken.

Met een zoneregeling kun je wel de vloerverwarming los van de thermostaat in de woonkamer laten draaien.
De badkamer is over het algemeen een betegelde ruimte, tegels zijn koud.
En zoals gezegd, vaak zijn er in oudere woningen geen zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Dat zeg ik toch ?
Vloerverwarming is voor het comfort, warme voetjes, voor echte verwarming heb je een radiator nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Kou eraf halen vind ik zelf wel wat anders dan een warm vloertje maken. Dat lukt beter met water gestookte VV dan eVV. (in mijn ervaring)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
Wij zijn bezig met onze badkamer en nu zitten we met het ding dat onze badkamerleverancier onze gewenste voegkleur afraadt. De tegels die we hebben gekozen zijn de Mosa 225 V (bijgevoegd een foto van de tegel want als je de tegel online opzoekt klopt die kleur voor geen meter). Volgens Mosa zouden we hier de voegkleur "Manhattan grijs" bij moeten gebruiken. Hier waren we zelf ook van overtuigd totdat onze badkamerleverancier zegt dat hij in principe geen manhattan grijs op vloeren gebruikt. Reden: in nieuwbouw huizen worden tijdens het bouwen van het huis de voegen snel vies. In plaats daarvan moeten we van hem "grijs" als voegen gebruiken. Deze voegkleur is een stuk donkerder. En nu weten we dus niet welk advies we op moeten volgen. Want een lichte tegel met een te donkere tegelvoeg vinden we heel lelijk omdat het er dan ook "viezig" uitziet. Bovendien schrijft Mosa zelf die kleur Manhattan grijs voor, dus het voelt ook raar om daar tegenin te gaan. Echter, aan de andere kant voelt het ook weer heel risicovol om tegen het advies van de badkamerleverancier in te gaan. Bovendien zetten zij nu in onze offerte dat het "eigen risico" is als de voegen bij oplevering niet meer mooi licht zijn zoals het zou moeten.

Welk advies zouden jullie aannemen? Die van de tegelontwerper/fabrikant of die van de badkamerleverancier?

Onderstaand de foto van de tegel + de 2 voegkleuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQf5FZqq9rjhrumKvCh1ocULxrU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGm16gCVHrNwwa0AJmbdaUcB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqlWIAKJyuysdeJc6WuyncY6wAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5Q2xlPjaIB6NwMJlDNXB20u.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mNBYek3k_KBo18_dYjwz7LiWdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xt6TDOAb6UnyWB9Ckty1qJQZ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
marit-rk schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:29:
Wij zijn bezig met onze badkamer en nu zitten we met het ding dat onze badkamerleverancier onze gewenste voegkleur afraadt. De tegels die we hebben gekozen zijn de Mosa 225 V (bijgevoegd een foto van de tegel want als je de tegel online opzoekt klopt die kleur voor geen meter). Volgens Mosa zouden we hier de voegkleur "Manhattan grijs" bij moeten gebruiken. Hier waren we zelf ook van overtuigd totdat onze badkamerleverancier zegt dat hij in principe geen manhattan grijs op vloeren gebruikt. Reden: in nieuwbouw huizen worden tijdens het bouwen van het huis de voegen snel vies. In plaats daarvan moeten we van hem "grijs" als voegen gebruiken. Deze voegkleur is een stuk donkerder. En nu weten we dus niet welk advies we op moeten volgen. Want een lichte tegel met een te donkere tegelvoeg vinden we heel lelijk omdat het er dan ook "viezig" uitziet. Bovendien schrijft Mosa zelf die kleur Manhattan grijs voor, dus het voelt ook raar om daar tegenin te gaan. Echter, aan de andere kant voelt het ook weer heel risicovol om tegen het advies van de badkamerleverancier in te gaan. Bovendien zetten zij nu in onze offerte dat het "eigen risico" is als de voegen bij oplevering niet meer mooi licht zijn zoals het zou moeten.

Welk advies zouden jullie aannemen? Die van de tegelontwerper/fabrikant of die van de badkamerleverancier?

Onderstaand de foto van de tegel + de 2 voegkleuren

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Zelf zijn we ook tegen het advies in gegaan om geen witte voegen te gebruiken aan de muur in de douche, voor onze witte/groene tegels. We hebben onze zin doorgezet, en zijn toch voor wit gegeaan, en daar zijn we hartstikke blij mee.

Nu na een jaar nog amper een 'gelige' voeg gezien (door kalk). Je moet gewoon kiezen waar jezelf achter staat.

Met Manhattan accentueer je de tegel wat meer, en deze kan dus wellicht wat sneller vies worden, want lichter van kleur. Grijs lijkt me hier niet mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 16-05-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Dat zeg ik toch ?
Vloerverwarming is voor het comfort, warme voetjes, voor echte verwarming heb je een radiator nodig.
En ik bestrijd dat dus.
Met een vloerverwarming kun je ook de ruimte voldoende verwarmen.
Heb je echt geen radiator voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:32:
[...]

En ik bestrijd dat dus.
Sluit me daar bij aan, wij hebben in de badkamer exact 0 radiatoren, alles met vloerverwarming. Als extra ook nog een 3m2 magnum vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Ik krijg vandaag een offerte van Plieger. Daarin staat de prijs die ik moet betalen voor "bad, wit plaatstaal 180x80". Of "fonteinkraan 94mm". Of de minderprijs voor "bad, wit acryl 180x80". En of ik eerst even wil tekenen voordat ze verdere specificaties delen.
Na het ontvangen van de getekende prijsaanbieding, ontvangt u van ons een gespecificeerde opdrachtbevestiging, waarop merk en artikelnummers vermeld staan.
Zo zouden ze het ook moeten doen met auto's. Offerte voor een auto geven. Als je tekent, weet je welke je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:32:
[...]

En ik bestrijd dat dus.
Gelukkig heeft iedereen recht op een mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
twi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:57:
Ik krijg vandaag een offerte van Plieger. Daarin staat de prijs die ik moet betalen voor "bad, wit plaatstaal 180x80". Of "fonteinkraan 94mm". Of de minderprijs voor "bad, wit acryl 180x80". En of ik eerst even wil tekenen voordat ze verdere specificaties delen.

[...]

Zo zouden ze het ook moeten doen met auto's. Offerte voor een auto geven. Als je tekent, weet je welke je krijgt.
Voor een nieuwbouw woning / project ? Indien ja, dan moet je bij de aannemer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Gelukkig heeft iedereen recht op een mening :)
Heeft niks met mening te maken.
Is gewoon een feit.

Een badkamer krijg je gewoon op 20 graden in de winter met vloerverwarming.
En dan niet gemeten bij de tegels maar op een meter hoogte.
Als je de vloerverwarming maar niet aanzet vlak voordat je gaat douchen.
Want het beton en de tegels hebben wel even tijd nodig om warm te worden, en vervolgens deze warmte af te geven aan de lucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Is gewoon een feit.

Want het beton en de tegels hebben wel even tijd nodig om warm te worden, en vervolgens deze warmte af te geven aan de lucht.
Hangt echt volledig van de ruimte af.
Zit deze in het midden van een woning?
Of zit deze aan de noordzijde van een woning met een raam boven de entree van een woning waar doorgaans ook niet gestookt wordt?

Dan kunnen de thermische eigenschappen van een ruimte zo beroerd zijn, dat de warmte afvoer, hoger is dan de afgifte van de (e)vvw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Is gewoon een feit.

Heeft alles te maken met een mening.
De gemiddelde badkamer in NL is circa 2.20 x 2.20 x 2.40 = 11.6 kuub inhoud óftewel 4.48 m2. Haal daar het douche vloeroppervlak van af (ca 0.90 m2) houd je over 6.84 kuub inhoud óftewel 2.86 m2 vloeroppervlak. Op 2.86 m2 vloeroppervlak krijg je dus max. 2.5 m2 vloerverwarming = 375 watt. En het wordt al een hele klus om dat in de badkamer te krijgen. (elektrisch)
Watergestookt zelfde verhaal, echter circa 150 watt per m2 (slangen hoh 50mm met aanvoer 45 graden water) = max 429 watt.
Even terug naar de kuub inhoud van de badkamer. Deze is bruto 11.6 kuub, reken je dat vervolgens via de formule x .80 uit heeft deze badkamer dus officieel 928 watt nodig om voldoende warm gestookt te kunnen worden om de badkamer te verwarmen én te drogen. Dan is er dus een ondercapaciteit van minimaal 500 watt op beide oplossingen.
Dus voor een wat oudere woning (pré 2015 ongeveer) red je het niet met vloerverwarming. Of je het zelf voldoende vind en warm genoeg vind is het dus wel degelijk een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Flix20 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:26:
[...]

Hangt echt volledig van de ruimte af.
Zit deze in het midden van een woning?
Of zit deze aan de noordzijde van een woning met een raam boven de entree van een woning waar doorgaans ook niet gestookt wordt?

Dan kunnen de thermische eigenschappen van een ruimte zo beroerd zijn, dat de warmte afvoer, hoger is dan de afgifte van de (e)vvw.
Dat dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Freubel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:31:
[...]

Voor een nieuwbouw woning / project ? Indien ja, dan moet je bij de aannemer zijn.
Waarom precies zouden zij de typenummers achterhouden en moet ik die bij de aannemer opvragen? Het zijn producten die ik in de showroom uit heb gezocht en waar ze me een meerprijs voor laten betalen.

Dat ik voor standaard sanitair bij de aannemer moet zijn begrijp ik nog. Maar ook daar zouden ze me over moeten kunnen informeren vanuit Plieger, wanneer ze ook de minderprijzen op de offerte plaatsen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
twi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:12:
[...]
Waarom precies zouden zij de typenummers achterhouden en moet ik die bij de aannemer opvragen? Het zijn producten die ik in de showroom uit heb gezocht en waar ze me een meerprijs voor laten betalen.

Dat ik voor standaard sanitair bij de aannemer moet zijn begrijp ik nog. Maar ook daar zouden ze me over moeten kunnen informeren vanuit Plieger, wanneer ze ook de minderprijzen op de offerte plaatsen. Toch?
Omdat dat waarschijnlijk de afspraken zijn tussen de aannemer en plieger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YPM
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 11:31

YPM

Cross-post uit het nieuwbouw topic: voor degene met ervaring in het laten aanleggen van een casco nieuwbouw badkamer: wij hebben besloten onze badkamer casco op te laten leveren en hebben via de aannemer de mogelijkheid om een aansluiting te voorzien voor een ligbad + badkraan.

Deze aansluiting plaatsen ze dan afgedopt op de standaard positie, pakweg 1.5m naast de douche op dezelfde muur. Hiervoor vragen ze het mooie bedrag van, jawel, €1549.

Gezien er sowieso het een en ander aan leidingen verplaatst moet worden, en we de badkamer zonder dekvloer op laten leveren, zegt mijn gevoel mij dat we dit beter achteraf zelf kunnen regelen. Is dit een redelijke inschatting of denk ik hier nu te simpel over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:40
YPM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:36:
Cross-post uit het nieuwbouw topic: voor degene met ervaring in het laten aanleggen van een casco nieuwbouw badkamer: wij hebben besloten onze badkamer casco op te laten leveren en hebben via de aannemer de mogelijkheid om een aansluiting te voorzien voor een ligbad + badkraan.

Deze aansluiting plaatsen ze dan afgedopt op de standaard positie, pakweg 1.5m naast de douche op dezelfde muur. Hiervoor vragen ze het mooie bedrag van, jawel, €1549.

Gezien er sowieso het een en ander aan leidingen verplaatst moet worden, en we de badkamer zonder dekvloer op laten leveren, zegt mijn gevoel mij dat we dit beter achteraf zelf kunnen regelen. Is dit een redelijke inschatting of denk ik hier nu te simpel over?
Das een redelijke inschatting ja. Enige puntje is de afvoer, als ze die in de constructie vloer maken bij de meerwerk optie. Als jij t later doet moet ie in de dekvloer en betekend dit dus dat die minimaal 7cm dik moet worden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YPM
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 11:31

YPM

Makrolon schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:27:
[...]

Das een redelijke inschatting ja. Enige puntje is de afvoer, als ze die in de constructie vloer maken bij de meerwerk optie. Als jij t later doet moet ie in de dekvloer en betekend dit dus dat die minimaal 7cm dik moet worden.
Goed punt, dank voor de input! Ik zal eens kijken of ik kan lospeuteren bij de kopersbegeleiding hoe dik de dekvloer in de badkamer normaal is. Al is er ook met de meerwerk optie een goede kans dat de afvoer precies op de verkeerde plek zit, in welk geval die 7cm alsnog nodig is om de afvoer onder het bad te krijgen. (Wij nemen een half-vrijstaand bad, aansluitingen zijn bemeten op een inbouwbad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:14
YPM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Goed punt, dank voor de input! Ik zal eens kijken of ik kan lospeuteren bij de kopersbegeleiding hoe dik de dekvloer in de badkamer normaal is. Al is er ook met de meerwerk optie een goede kans dat de afvoer precies op de verkeerde plek zit, in welk geval die 7cm alsnog nodig is om de afvoer onder het bad te krijgen. (Wij nemen een half-vrijstaand bad, aansluitingen zijn bemeten op een inbouwbad)
Het gaat voornamelijk om het afschot dat je nodig hebt voor de afvoerleiding, en dat de leiding ingegoten moet worden. Als je het een klein stukje moet verplaatsen dan kom je waarschijnlijk nog wel redelijk uit, alhoewel het ook kan betekenen dat je dekvloer een (paar) cm hoger komt. Wij hebben ook casco gedaan en een bad toegevoegd, en daardoor hebben we een opstap. Na 2 dagen ben je er aan gewend, maar kan me goed voorstellen dat het voor sommige mensen net hinderlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
Voor ons nieuwbouwproject zijn wij ook bij Vanwanrooij geweest, voor een enkele badkamer en toilet. De verhalen hier lezend vreesde wij een beetje voor de meerprijs die er uit zou komen. We gingen in ieder geval goed voorbereid naartoe. Dat heeft denk ik gescheeld. Wat helpt is denk ik:
  1. Overleg van te voren goed over wat je wilt qua opties (bad, douche, etc ...) en wat je ziet als extra's. Zelf een prioritering aanbrengen van te voren heeft ons erg geholpen.
  2. Ga al een keer langs om te orienteren. Wij hebben dat gedaan, veel foto's gemaakt, die gegroepeerd, en zo konden we redelijk snel dingen uitsluiten en richting bepalen.
  3. Na de hoofdwensen focussen op de tegels bleek verstandig, want die vervang je later minder makkelijk dan een meubel bijvoorbeeld.
Uiteindelijk bleek mee te vallen qua meerprijzen, en hebben we elke prioriteitsstap een beetje een indicatie gevraagd, zo konden we snel beslissen of we nog wat budget over hadden (en of we het er voor over hadden tov vooraf uitgerekende ruwe prijsstellingen).

Ten opzichte van de standaard badkamer die met ons project meekwam hebben we er een ligbad bijgezet, een extra stuk wand voor de douche en een beglazing er omheen. Dat viel nog dermate binnen ons meerprijs budget dat we wat extra ruimte hadden om de tegels ook te vervangen door iets wat we wat mooier vonden (in badkamer en toilet), daarnaast nog een regendouche, kranen overal wat luxer uitgevoerd, en zelfs nog een wandmeubel met twee kraantjes. Al met als zijn we nog onder onze eigen begroting gebleven, wat ik van te voren niet gedacht had. Wel hangen we later zelf nog een spiegel op.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:40
YPM schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Dekvloer is normaal al wel een cm of 4 als t goed is. Zoals word gezegd wen je ook zo aan zo'n opstap. Er zijn echt heel veel badkamers met zo'n opstap. ;)

Ik zou het lekker achteraf laten doen en dat geld in m'n zak houden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSQL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10-2024
Flix20 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:15:

Gewoon lekker leidingen buiten je muur plaatsen, woningbouw 1960style!
Probleem opgelost!
Ik wil geen verbindingen achter een tegelmuur, leidingen zijn natuurlijk prima, ik verwacht niet dat een leiding spontaan halverwege gaat lekken in het vorstvrije deel van mijn apt. Dat lijkt me prima jaren-nu-stijl haalbaar met een digitale kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSQL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10-2024
bbbrumbrum schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:59:
Hydrauliek is een stap terug tov electrisch.
Ik denk dat ik het met je eens ben dat het dan maar elektrisch moet. Hydraulisch had dus als voordeel gehad dat je je nog koud kan douchen als de stroom uitvalt.
Als je geen leidingwerk achter tegels wilt zou ik de badkamer in zn geheel schrappen.
Ik snap de angst, maar ieder huis heeft het.

En wat moet er aan een afgeperst persleidingwerk gaan lekken?
Ik wil geen verbindingen achter een tegelmuur, leidingen zijn natuurlijk prima, ik verwacht niet dat een leiding spontaan halverwege gaat lekken in het vorstvrije deel van mijn apt.

Ik kan me dus best goed voorstellen dat ik een zo'n persverbinding matig aansluit, en dat die na een jaar ofzo alsnog gaat lekken. Dan is het fijn om dat te kunnen zien en ook in de gaten te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 13:56
Voor een nieuwbouw woning hebben we een standaard badkamerindeling (2,8m x 2,15m) zoals onderstaande afbeelding:

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zijn er nog creatieve Tweakers die hier een andere indeling in kunnen bedenken met behoud van een bad (180 x 80) en inloopdouche (90 x ...)?

Ik heb het idee dat de plaatsing van de inloopdouche alles behalve ideaal is wanneer er geen douchedeur voor geplaatst wordt. Dit is vragen om natte voeten voor een ieder de badkamer in komt. Zelf weet ik alleen ook nog niet hoe het dan wel anders geplaatst kan worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
TRD07 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:32:
Voor een nieuwbouw woning hebben we een standaard badkamerindeling (2,8m x 2,15m) zoals onderstaande afbeelding:

***members only***

Zijn er nog creatieve Tweakers die hier een andere indeling in kunnen bedenken met behoud van een bad (180 x 80) en inloopdouche (90 x ...)?

Ik heb het idee dat de plaatsing van de inloopdouche alles behalve ideaal is wanneer er geen douchedeur voor geplaatst wordt. Dit is vragen om natte voeten voor een ieder de badkamer in komt. Zelf weet ik alleen ook nog niet hoe het dan wel anders geplaatst kan worden :/
Een douchedeur is naderhand zo geplaatst. Heb zelf geen ervaring met nieuwbouw maar als ik de prijzen zo hoor, zou ik het lekker laten voor wat het is en naderhand zelf een douchedeur plaatsen.

Zit er nog een toilet op deze etage?
Persoonlijk zou ik het bad skippen en de douche en de verdere ruimte wat groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Flix20 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Een douchedeur is naderhand zo geplaatst. Heb zelf geen ervaring met nieuwbouw maar als ik de prijzen zo hoor, zou ik het lekker laten voor wat het is en naderhand zelf een douchedeur plaatsen.

Persoonlijk zou ik het bad skippen en de douche en de verdere ruimte wat groter maken.
En een toilet erbij plaatsen idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tanuki schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Wellicht zit die in een aparte ruimte op die etage, of is het een appartement.
Vandaar mijn doorvraag wat de toilet situatie is op die etage.
Anders, als dit een boven etage is waar geen toilet zit, absoluut voor een toilet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 13:56
Flix20 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Tanuki schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Flix20 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:27:
[...]

Wellicht zit die in een aparte ruimte op die etage, of is het een appartement.
Vandaar mijn doorvraag wat de toilet situatie is op die etage.
Anders, als dit een boven etage is waar geen toilet zit, absoluut voor een toilet gaan.
Toilet is apart aanwezig op deze etage, vandaar dat je hem ook niet terugziet op de afbeelding.

Bad en douche zijn wel echt een vereiste. Zelf dacht ik er nog aan om het bad te kantelen en onderin te plaatsen, zodat je hem kunt vergroten naar 190 x 90. Ik kom dan alleen met de rest (inloopdouche, badkamermeubel en e-radiator) niet lekker uit. Of zie ik een mooie indeling over hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wij gaan vanmiddag naar Sanisale. Is dat een zaak waar ze ook meedenken over je indeling obv een plattegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 13:35

Greebs

inert

@TRD07 wij hebben vrijwel dezelfde badkamer qua formaat/indeling, maar dan nog met een raam boven het bad. Wij hebben uren zitten puzzelen en zijn niet echt op iets beters gekomen :+) We hebben nu ook een inloopdouche, om eerlijk te zijn wordt het niet zeiknat, maar dat ligt er ook aan hoe je doucht en met wat voor douchekop etc.

Vanuit de tekening gezien: als het in jouw geval mogelijk is de deur nog iets naar boven te verplaatsen de hoek in, zou je het bad naar de linkerwand kunnen doen, de douche naar de onderste wand 90 graden gedraaid, en dan wastafel(meubel) ca. waar de douche nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online

***members only***

Bad onder, bouwkundig muurtje tegen het bad, zodat je vanuit de deur de hoek om moet om de inloopdouche in te kunnen, wastafel naast de deur?
Dus voor de inloopdouche een muur parallel aan de deur, dat is dan de zijmuur van je inloopdouche. En een muur strak tegen het bad, dat is dan de "achterkant" van je inloopdouche. Als je die ~90 cm breed maakt, betekent dat wel dat je die ruimte van je bad niet kunt benutten om in te stappen. Wel om in je bad te liggen/zitten, uiteraard.

Evt. de deur verplaatsen naar meer in de hoek. (Klinkt wellicht als teveel moeite, maar moet best meevallen en mooie winst qua ruimte staat er tegenover.)
Radiator zou ik zo even niet weten, maar als je bovenstaand tekent komt er misschien een mooie plek voor de radiator. Wellicht boven het bad (achter de inloopdouche), als je niet een verdiepingshoog model neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online

***members only***

Bad onderaan plaatsen, horizontaal.

Bouwkundig muurtje rechtsboven, 90 cm afstand, parallel aan de rechtermuur, dat wordt je inloopdouche. Aan dat bouwkundig muurtje je wastafel hangen.

Zo te zien heb je dan 1.80m over vanaf bad tot de muur boven. Dat zou betekenen dat je je inloopdouche een cm of 120 kan maken, zodat je wel 60 cm doorloop ruimte hebt om het hoekje om te gaan (tussen zijkant bad en "einde" bouwkundige muur inloopdouche door). Volgens mij moet je daar niet heel veel krapper in gaan, kleine doorloop ruimte kan "eng" aanvoelen.

Voordeel is dat je je wastafel dan evt ook wat groter zou kunnen maken. En de radiator kan dan vast ook wel ergens.

[ Voor 4% gewijzigd door Tanuki op 22-05-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:14:
Wij gaan vanmiddag naar Sanisale. Is dat een zaak waar ze ook meedenken over je indeling obv een plattegrond?
Ja, dat doen ze. Maar dat heb je vast al ondervonden. ;) Hoe is het gegaan?

Ik ben zelf destijds ook naar Sanisale/Sanistunter gegaan, maar vond dat ze met erg veel gekke merken strooien, die er voor zorgen dat de uiteindelijke prijs heel laag is. Ook erg kort door de bocht met berekeningen en dergelijke, wat mij deed denken dat er later in het traject wat problemen naar voren zouden komen, met als gevolg meerkosten. Ik kreeg de indruk dat ze het van die 2 dingen moesten hebben. Maar misschien ben ik helemaal fout. :)

Dus ben benieuwd hoe het ging!

V.w.b. de goedkope spullen, die kunnen net zo goed, of in ieder geval goed genoeg zijn. Maar in mijn geval een groot aantal inbouwdelen, die wilde ik zelf liever van Hansgrohe hebben dan van Fima Carlo Frattini of het andere "huis"merk dat ze hebben. Als ik het me goed herinner. Ze kwamen in ieder geval in eerste instantie niet met een A-merk voor die spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 03:08
Ferra schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:14:
Vorige maand bij een Sanisale geweest om alvast te kijken voor woning waar we eind Juli de sleutel van krijgen. We hebben geen grote badkamer (4m2) en weinig eisen qua spullen. We hebben de afmetingen van deze badkamer. Toch kwam het gesprek niet echt van de grond, omdat wij graag wilden weten wat de grootste kostenpost (de montage van die badkamer) ons gaat kosten Omdat zij de spullen verkopen en andere partijen dan de montage doen konden ze daar niks over zeggen. We kregen wat vage antwoorden waarmee we de zaak verlieten. Denk ook gemiste kans voor Sanisale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toevallig hebben m'n ouders deze maand hun bestelling van Sanisale in ontvangst genomen.
Vond de prijs wat aan de stevige kant voor met name de tegels. Heb deze elders voor bijna de helft van de prijs gevonden.
Meubel dat ze hebben uitgekozen was ook flink aan de prijs, maar ziet er wel erg netjes uit.

Wat wel tegenviel was dat de helft van de materialen op de afgesproken leverdatum geleverd werd.
Ze hebben er zelf achteraan moeten bellen waar de rest blijft.
Daar werd vervolgens de schuld bij de transporteur gelegd. Dat ze niet alles meegenomen hebben.
Zou kunnen, maar wel beetje raar verhaal.
Vervolgens een tweede levering, bleek nog steeds de douchewand/deur en meubels niet meegeleverd te zijn.
Hier hebben ze ook weer achteraan moeten bellen en werden uiteindelijk 3 weken later geleverd. Nu wel door de verkoper zelf.
Gelukkig hebben ze een ruime planning en gaan ze volgende week pas beginnen met het slopen. Dat gaat overigens niet via Sanisale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Tanuki schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:09:
[...]

Ja, dat doen ze. Maar dat heb je vast al ondervonden. ;) Hoe is het gegaan?

Ik ben zelf destijds ook naar Sanisale/Sanistunter gegaan, maar vond dat ze met erg veel gekke merken strooien, die er voor zorgen dat de uiteindelijke prijs heel laag is. Ook erg kort door de bocht met berekeningen en dergelijke, wat mij deed denken dat er later in het traject wat problemen naar voren zouden komen, met als gevolg meerkosten. Ik kreeg de indruk dat ze het van die 2 dingen moesten hebben. Maar misschien ben ik helemaal fout. :)

Dus ben benieuwd hoe het ging!

V.w.b. de goedkope spullen, die kunnen net zo goed, of in ieder geval goed genoeg zijn. Maar in mijn geval een groot aantal inbouwdelen, die wilde ik zelf liever van Hansgrohe hebben dan van Fima Carlo Frattini of het andere "huis"merk dat ze hebben. Als ik het me goed herinner. Ze kwamen in ieder geval in eerste instantie niet met een A-merk voor die spullen.
Ik vond het erg tegenvallen. Qua design kwam er weinig uit. Hij kon niet goed aangeven of je de douche kan monteren op een tussenwand met een slaapkamer. Daarnaast werd er voor een badkamer van 5m2 veel gerekend;

Een glazen douchewand, een regendouche, een 100cm meubel en wat tegels rond de douche (rest stuccen we) werd op aangegeven 10k. En arbeid zou op 13,5k komen (inclusief 2 toiletten). Aardig aan de prijs. Merken werden niet genoemd.

Denk niet dat ik snel terug ga. Vond hun showroom ook weinig inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ferra schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:37:
En arbeid zou op 13,5k komen (inclusief 2 toiletten)
€ 13.500?
Hoeveel mensen moesten daar aan het werk dan?
Zelfs tegen een uurtarief van € 100 heb je het dan over 135 uur.
Dat is nogal wat.
Dat zijn 3 man/vrouw die ieder 5 dagen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:12:
[...]

€ 13.500?
Hoeveel mensen moesten daar aan het werk dan?
Zelfs tegen een uurtarief van € 100 heb je het dan over 135 uur.
Dat is nogal wat.
Dat zijn 3 man/vrouw die ieder 5 dagen werken.
Eens. Ik ben de discussie maar geeneens begonnen 😉

Ik ben overigens benieuwd welke mogelijke opstellingen jullie zien in dit badkamertje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwekfUKwRYIHutH_6Ne85k7bZtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vM5WdSzkUiW0mdaKVeQ6jEhT.jpg?f=fotoalbum_large

En ben dan ook wel meteen benieuwd waar jullie de spotjes zouden doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ferra op 23-05-2022 21:39 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 122 Laatste