Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 28 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28

Quad

Doof

Offerte afgerond incl. kortingen is €27k.

Materialen
Bad-combinatie - € 2610
  • Xenz Charley hoek ( € 2115 )
  • Damixa badmengkraan ( € 375 )
  • Damixa handdouche ( € 120 )
Douche-combinatie - € 1100
  • Douche drain ( € 305 )
  • Damixa regendouche ( € 795 )
Badmeubel-combinatie - € 2700
  • Onderkast 120CM ( € 2000 )
  • Spiegelkast 120CM ( zie boven)
  • 2x keramische komen 36CM (zie boven )
  • 2x Damixa wastafel mengkraan ( € 470 )
  • Badkamerspiegel lamp ( € 150 )
Elektrische vloerverwarming - € 850
  • Magnum Zwave compatible incl. thermostaat
Inbouw toilet - € 740
  • Tece inbouwreservoir 98CM ( € 360 )
  • Tece bedieningspaneel ( € 70 )
  • Solar Uno Toiletset ( € 310 )
Mechanische ventilatie - € 500
Vloertegels (stelpost) - € 66,50 per m² ( € 766 )
Wandtegels (stelpost) - € 66,50 per ² ( € 2795 )

Installatiewerkzaamheden
Sloop all-in - € 1500
Installatie werkzaamheden - € 3140
Vloer- wand en muur tegelwerk - € 7300
Afmontage - € 1430
Spanplafond - € 1620
Spotjes inc. drivers, ledstrip incl. driver - € 610

--

Als ik bovenstaande ga reviewen denk ik dat voornamelijk:
- Xenz bad is wel erg duur, goedkopere versie is € 750 minder, maar wel stuk kleiner en kleiner tov wat we nu als bad hebben.
- Damixa is redelijk prijzig zo lijkt het, afhankelijk van wat we kiezen voor thermostaatkraan kan daar nog een goedkoper model in gevonden worden wat € 100 per stuk minder gaat kosten.
- Badmeubel vind ik buitensporig, set bestaat uit onderkast, spiegelkast en waskommen. Dat moet denk ik echt wel met een paar € 100 omlaag.
- Inbouwtoilet Tece, is prima merk maar Geberit heeft ook een H98 in zijn pakket, gaat wel mijn voorkeur naar uit.
- Mechanische ventilatie ben ik nog niet over uit, is er nu ook niet en op zich is het qua vocht en schoonmaak meer dan prima te doen. Douche gaat zelfs naar een wat gunstigere plek dan waar het nu staat.
- Betegeling is vrij prijzig, naast stelpost dure tegels is het betegelen an sich ook duur. Tegels hebben we nog niet uitgezocht vandaar dat dit een raming is. Zit er aan te denken om 1 wand niet te betegelen om ook wat contrast te krijgen.
- Sloop incl. afvoer van materialen is prima prijs, ik durf er zelf niet aan te beginnen ivm slechte ervaring elders in het huis qua niveau afwerking.
- Plafond gaat gewijzigd worden in een standaard plafondverlaging wat een besparing van ~ € 300 oplevert.
- Spotjes en ledstrip wil ik wat anders voor bedenken, € 600 voor 5 spotjes en 3 meter led vind ik wel wat aan de prijzige kant. Omdat ik dit ook wil schakelen met domotica kan ik wellicht beter zelf wat mee doen.

Indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFdDdhdGV0Xne5SFxgt0YMwHgWw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HSIeSu8PVSc63cvwUZtGvqeT.png?f=fotoalbum_tile

Ingetekende spotjes komen anders, toilet staat daar op 100CM breed, wordt 90CM. Het wandje aan achterkant douche komt te vervallen en linkerzijkant douche wil ik wandje weg laten en het uitsteeksel iets meer naar de deur toe zetten zodat totale wand op 30CM komt. Douche wordt daarmee zo'n 120cm bij 130CM.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Dengra schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Wij hebben het nu bijna 5 jaar in onze badkamer. Voor de douche raad ik het niet aan, die kun je beter betegelen. In de rest van de badkamer is het nog netjes.
Kan je dat toelichten?
Zit het beton ciré op de vloer of op de wand?
Bij ons komt het op alle muren, dus ook in de douche gedeelte. Vloer is een douche plaat en verder tegels.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:37

thijsco19

KTM 990 SMT

OMX2000 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:30:
Even een vraag over beton ciré voor in een badkamer. Is er bekend hoe lang het goed blijft in een badkamer. En wat zijn prijzen per m2 waar je aan moet denken?
Prijs per vierkante meter is bij ons niet direct bekend, kan ik je dus niet vertellen. (Is een totaal prijs voor de hele badkamer)
En over hoelang het goed gaat, naar gelang de type beton ciré en de coating die erop komt zou het echt voor langere tijd goed moeten blijven.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-11-2020
Quad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:18:

Materialen
Bad-combinatie - € 2610
  • Douche drain ( € 305 )
Elektrische vloerverwarming - € 850
  • Magnum Zwave compatible incl. thermostaat
Inbouw toilet - € 740

Installatiewerkzaamheden
Sloop all-in - € 1500
Afmontage - € 1430
Spanplafond - € 1620
Spotjes inc. drivers, ledstrip incl. driver - € 610

--

Als ik bovenstaande ga reviewen denk ik dat voornamelijk:
- Xenz bad is wel erg duur, goedkopere versie is € 750 minder, maar wel stuk kleiner en kleiner tov wat we nu als bad hebben.
Heb je al gekeken naar baden van x20? Wij wilden eerst ook de Xenz, maar bij X20 hebben zo ook hoekbaden (van solid surface zelfs) die groot zijn en die vind ik zelfs mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

JT

VETAK y0

Quad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:43:
Vanochtend hebben we de offerte meegekregen en besproken. Uiteindelijke offerteprijs (27k all-in) is behoorlijk pittig. Helaas niet digitaal, moet het even uitwerken zodat ik het hier neer kan zetten.
Wuuuuuuuut?!?! Voor die badkamer waarvan je eerder een drietal schetsen hebt gemaakt??? :X Wij krijgen iets gelijkwaardigs met zeker niet de goedkoopste materialen, badkamer een meter korter en gaan uitkomen op 12k-13k!! Bij een one-stop-shop geweest zeker?

Edit: had je post met specs niet gezien.
Quad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:18:

Materialen
Bad-combinatie - € 2610
Goed zoeken, die Charley kun je voor 1500 online vinden.
  • Douche drain ( € 305 )
Is die regendouche bijzonder dat die 800 euro kost? Heel snel zoeken levert me al een prijs op van 400, al weet ik niet of dat hetzelfde model Damixa is.
Je zou ze eens moeten vragen wat er beter aan hun meubels is dan die bij de bouwmarkt. Bij mij kwamen ze (drietal winkels) niet veel verder dan design en hang en sluitwerk. Terwijl je van bijvoorbeeld Tiger toch ook best aardige designmeubels hebt. Ik schat zo in dat je hier 1200 euro kunt besparen, zeker als je de aanbiedingen afwacht.
Inbouw toilet - € 740
Pak een Geberit UP320, scheelt je 180 euro.
Wat bedoel je hiermee? Neem aan niet alleen een ventilatortje?
Door niet bij de showroom te kopen hebben we ergens tussen de 30 en 40 procent bespaard op tegels.
Installatiewerkzaamheden
Sloop all-in - € 1500
Afmontage - € 1430
Man man man. We zouden eens maten moeten vergelijken. Maar voor een 270x220 badkamer ben ik straks 2k kwijt aan installatie, 4500 tegelwerk en 500 timmerwerk. Slopen hoeft niet, nieuwbouwwoning ;)

Mijn schatting is dat je door het zelf te regelen (wat misschien ook wel eens een frustratiemoment op kan leveren) en in te kopen 5-10k kunt besparen.

[ Voor 69% gewijzigd door JT op 03-07-2020 20:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:18
thijsco19 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Kan je dat toelichten?
Zit het beton ciré op de vloer of op de wand?
Bij ons komt het op alle muren, dus ook in de douche gedeelte. Vloer is een douche plaat en verder tegels.
Beton cire op de muren met een gietvloer. We hebben nisjes in de doucheruimte afgezet met een ijzeren(?) profiel. Daarover een laag beton cire en die is niet waterdicht gebleken op de randen. De profielen zijn gaan roesten, water in de gipsplaten getrokken waardoor er dus ook schimmel ontstond. De aansluiting van beton cire op gietvloer is ook niet helemaal lekker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
@Quad Damn wat een prijzen. Waar komen die vandaan? Welke zaak ben je geweest? En dat merk Damixa lijkt me een eigen merk van een bepaalde firma, niet?

Paar pagina’s terug heb ik ook gepost wat ik kwijt ben. Voor 2 toiletruimtes, solid surface bad, tegels, mat zwarte kranen (alles Hotbath), V&B en Geberit toiletten, verlaagd plafond met spotjes, stucwerk, vloerverwarming, enz. kom ik op 22k. Dat is incl. alle werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Damixa is gewoon een a-merk kranen, alleen hebben die enkele jaren geleden besloten om niet meer online verkocht te willen worden om de "handel te beschermen", ofwel, je krijgt dit soort fratsen, winkels die alleen maar Damixa kranen gaan aanbieden omdat ze niet online te vergelijken zijn en er lekker veel geld voor kunnen vragen.

Moet het reservoir 98cm hoog zijn, zo nee, dan een UP320, zo ja, dan het lagere model van Geberit of Grohe pakken, scheelt een bak met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 22:40
remzor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:53:
@Quad Damn wat een prijzen. Waar komen die vandaan? Welke zaak ben je geweest? En dat merk Damixa lijkt me een eigen merk van een bepaalde firma, niet?

Paar pagina’s terug heb ik ook gepost wat ik kwijt ben. Voor 2 toiletruimtes, solid surface bad, tegels, mat zwarte kranen (alles Hotbath), V&B en Geberit toiletten, verlaagd plafond met spotjes, stucwerk, vloerverwarming, enz. kom ik op 22k. Dat is incl. alle werkzaamheden.
Damixa is zeker geen eigen merk. Is een Scandinavisch (dacht Deens maar correct me if I’m wrong).
Onze installateur is zeer te spreken over dit merk (we gaan er zelf ook voor in ons nieuwe huis).
Met name de zwarte kranen, zou de coating een stuk beter (sterker) zijn dan de veelal gespoten modellen vandaar dat wij ook voor dit merk kranen en douche gaan!

Edit:
@KeRsTmAnNeKe was me net voor zie ik. Dat ze niet online verkochten wist ik niet.

Overigens is 795 voor een volledige douche set inclusief thermostaatkraan niet heel bijzonder dus toch? Tuurlijk kan het wellicht goedkoper maar ik schrik hier niet van persoonlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Jannick1 op 03-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@KeRsTmAnNeKe @Jannick1 Hmm oke, kende het niet. Maar wellicht doordat het dus idd alleen bij enkele offline retailers wordt verkocht. Vindt de prijzen van de kranen overigens wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Wuuuuuuuut?!?! Voor die badkamer waarvan je eerder een drietal schetsen hebt gemaakt??? :X Wij krijgen iets gelijkwaardigs met zeker niet de goedkoopste materialen, badkamer een meter korter en gaan uitkomen op 12k-13k!! Bij een one-stop-shop geweest zeker?
Ten eerste al heel erg bedankt voor je input hieronder! Wordt gewaardeerd!
Het betreft een installatiebedrijf uit m'n oude woonplaats die bij ons in de regio bekend staat als een no nonsense bedrijf, van het soort dat 't meest betrouwbaar is. Als je er wat geregeld wilt hebben, gebeurt het ook en dan ook goed. Kost in sommige gevallen ook wat meer. In dit geval is de offerte allin, je laat ze binnen en 2 weken later heb je de badkamer klaar.
Edit: had je post met specs niet gezien.

[...]

Goed zoeken, die Charley kun je voor 1500 online vinden.
De vraag is, willen ze dan het bad wel monteren voor die prijs.
[...]

Is die regendouche bijzonder dat die 800 euro kost? Heel snel zoeken levert me al een prijs op van 400, al weet ik niet of dat hetzelfde model Damixa is.
Ik ben zelf niet bekend met het merk Damixa, wel vind ik het, afgezet tegen Hans Grohe, wat duurder dan gangbaar. Wij zijn zelf ook van mening dat dit merk qua functionaliteit te duur is. Maar buitensporig voor een opbouw douche valt an sich mee.
[...]

Je zou ze eens moeten vragen wat er beter aan hun meubels is dan die bij de bouwmarkt. Bij mij kwamen ze (drietal winkels) niet veel verder dan design en hang en sluitwerk. Terwijl je van bijvoorbeeld Tiger toch ook best aardige designmeubels hebt. Ik schat zo in dat je hier 1200 euro kunt besparen, zeker als je de aanbiedingen afwacht.
Mee eens, nu zijn we in feite gewoon op een model uit de showroom afgegaan, ik ga er vanuit dat er meerdere opties mogelijk zijn. Wel gaf contactpersoon aan dat de zaken los bestellen het her en der wat duurder kon maken. Al betwijfel ik dat.. Tevens is een spiegelkast een interne discussie, ik vind het wat ouderwets en wat fors overkomen, maar het praktische voordeel is "helaas" wel groot.

Het badmeubel, zeker een niet al te spannende met losse schalen, moet wel een € 1000 lager kunnen.
[...]

Pak een Geberit UP320, scheelt je 180 euro.
Een Geberit UP320 is niet leverbaar in een hoogte van maximaal 110 incl tegels. Het totale wandje mag niet hoger dan de 110cm worden ivm vensterbank en binnenslaande ramen.
Wel andere producten van Geberit die dit hebben (98cm) en wat mijn voorkeur heeft. Type toilet lijkt me qua prijs prima.
[...]

Wat bedoel je hiermee? Neem aan niet alleen een ventilatortje?
Compleet afzuiging voor ventilatie. Exclusief installatiekosten (zo'n €450). Afvoer ligt er al. Ik vind het zelf niet nodig, staat standaard 1 raam open na het douchen en de locatie van de douche is straks nog gunstiger. Badkamer wordt dus zeker wel geventileerd.
[...]

Door niet bij de showroom te kopen hebben we ergens tussen de 30 en 40 procent bespaard op tegels.
Tegels worden via een externe, voor mij bekende, tegelzaak gedaan. Dit is een stelpost met gemiddelde prijs. Ik ga mikken op zo'n € 40 per m² waarbij we 1 wand eigenlijk voor een deel niet willen voorzien van tegels. De wand waar het toilet en douche en deur tegen aan staan. Om een speelser contrast en ander materiaal te creëren. Dit willen we gewoon glad en geschilderd hebben.
[...]

Man man man. We zouden eens maten moeten vergelijken. Maar voor een 270x220 badkamer ben ik straks 2k kwijt aan installatie, 4500 tegelwerk en 500 timmerwerk. Slopen hoeft niet, nieuwbouwwoning ;)
Oppervlakte badkamer is zo'n 10m². Meeste badkamers zijn zo'n 5 a 6 m². Grootte is in dit geval ons nadeel een beetje.
Mijn schatting is dat je door het zelf te regelen (wat misschien ook wel eens een frustratiemoment op kan leveren) en in te kopen 5-10k kunt besparen.
Verder zin ik op een besparing qua verlichting om dit zelf te regelen, ik wil dit toch aan Home Assistant knopen. Tevens vind ik een spanplafond veel minder interessant, omdat ik het op 90cm van de raamzijde het moet laten stoppen is het gewoon goedkoper en praktischer om er een standaard plafondverlaging erin te zetten en dit te schilderen.

Verder is deze prijs nog niet uit onderhandeld. De gegeven korting is zo'n 3%. Op een bedrag van 27k vind ik dat wel erg schamel.

Ligt ook een beetje aan onszelf op dit moment, omdat bepaalde keuzes voor ons niet zeker zijn.

Nogmaals bedankt voor input, het is zeker informatie waar wij wat mee kunnen en gaan doen.
Da_smiek schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Heb je al gekeken naar baden van x20? Wij wilden eerst ook de Xenz, maar bij X20 hebben zo ook hoekbaden (van solid surface zelfs) die groot zijn en die vind ik zelfs mooier.
Wil het liefst via deze partij zelf regelen, en wel acryl bad. Ik kan wel vragen of ze andere merken willen leveren of monteren.
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:33:
Damixa is gewoon een a-merk kranen, alleen hebben die enkele jaren geleden besloten om niet meer online verkocht te willen worden om de "handel te beschermen", ofwel, je krijgt dit soort fratsen, winkels die alleen maar Damixa kranen gaan aanbieden omdat ze niet online te vergelijken zijn en er lekker veel geld voor kunnen vragen.

Moet het reservoir 98cm hoog zijn, zo nee, dan een UP320, zo ja, dan het lagere model van Geberit of Grohe pakken, scheelt een bak met geld.
Bedankt voor je informatie omtrent Damixa, klinkt logisch.
Het reservoir moet inderdaad passen in een 110cm hoog voorzet wand, anders kunnen we het raam niet meer volledig open zetten, wat nodig is voor gedegen schoonmaak en de horren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Quad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Ten eerste al heel erg bedankt voor je input hieronder! Wordt gewaardeerd!
Het betreft een installatiebedrijf uit m'n oude woonplaats die bij ons in de regio bekend staat als een no nonsense bedrijf, van het soort dat 't meest betrouwbaar is. Als je er wat geregeld wilt hebben, gebeurt het ook en dan ook goed. Kost in sommige gevallen ook wat meer. In dit geval is de offerte allin, je laat ze binnen en 2 weken later heb je de badkamer klaar.
Als ze echt alles voor je regelen en je hebt er 0 omkijken naar en hoeft nergens over te bellen/achteraan te zitten dan is dat wellicht ook wat waard. Al vind ik het dan nog steeds veel geld.
[...]

De vraag is, willen ze dan het bad wel monteren voor die prijs.
Waarom niet? Je betaalt toch losse installatiekosten? Hier, je badkamer 800 euro goedkoper na 2 minuten zoeken ;)
[...]

Ik ben zelf niet bekend met het merk Damixa, wel vind ik het, afgezet tegen Hans Grohe, wat duurder dan gangbaar. Wij zijn zelf ook van mening dat dit merk qua functionaliteit te duur is. Maar buitensporig voor een opbouw douche valt an sich mee.
Als wat een andere tweaker opmerkte, er ook een kraan bij zit dan vind ik het nog wat veel maar niet buitensporig inderdaad.
[...]

Mee eens, nu zijn we in feite gewoon op een model uit de showroom afgegaan, ik ga er vanuit dat er meerdere opties mogelijk zijn. Wel gaf contactpersoon aan dat de zaken los bestellen het her en der wat duurder kon maken. Al betwijfel ik dat.. Tevens is een spiegelkast een interne discussie, ik vind het wat ouderwets en wat fors overkomen, maar het praktische voordeel is "helaas" wel groot.

Het badmeubel, zeker een niet al te spannende met losse schalen, moet wel een € 1000 lager kunnen.
Ik betwijfel het zeker. Volgens mij kun je op de website van Gamma wat in elkaar klikken van Tiger. Wij hebben er wel een spiegelkast bij, met een kolomkast wordt het te vol.
[...]

Een Geberit UP320 is niet leverbaar in een hoogte van maximaal 110 incl tegels. Het totale wandje mag niet hoger dan de 110cm worden ivm vensterbank en binnenslaande ramen.
Wel andere producten van Geberit die dit hebben (98cm) en wat mijn voorkeur heeft. Type toilet lijkt me qua prijs prima.
Ik heb potten van Duravit gekocht, rimless, compact, nette moderne soft close bril voor 300. Ter referentie.
[...]

Compleet afzuiging voor ventilatie. Exclusief installatiekosten (zo'n €450). Afvoer ligt er al. Ik vind het zelf niet nodig, staat standaard 1 raam open na het douchen en de locatie van de douche is straks nog gunstiger. Badkamer wordt dus zeker wel geventileerd.
Ik zal wel wat missen :P Maar 450 voor een ventilator op een afvoer die er al ligt? Inline ventilatortje erop, kabel naar de badkamer, schakelaar en klaar.
[...]

Tegels worden via een externe, voor mij bekende, tegelzaak gedaan. Dit is een stelpost met gemiddelde prijs. Ik ga mikken op zo'n € 40 per m² waarbij we 1 wand eigenlijk voor een deel niet willen voorzien van tegels. De wand waar het toilet en douche en deur tegen aan staan. Om een speelser contrast en ander materiaal te creëren. Dit willen we gewoon glad en geschilderd hebben.
Ben wel benieuwd naar het resultaat :) Post je het hier?
[...]

Oppervlakte badkamer is zo'n 10m². Meeste badkamers zijn zo'n 5 a 6 m². Grootte is in dit geval ons nadeel een beetje.
Ok, dat is dan wel significant groter dan bij ons, had op basis van de tekeniningen niet ingeschacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ook al hebben in ons tegelwerk wel een laag muurtje bij de douche erbij en een bankje wat het weer moeilijker maakt. De installatiekosten vind ik nog steeds erg pittig. Wij hebben ook een bad, badmeubel, douche en toilet en zitten op veel minder. Met de kennis van jouw post zou ik zeggen dat mijn eerste inschatting van besparingen misschien wat veel is, maar ik zou haast zeggen dat 3k-5k wel moet kunnen...Zeg dat je 1000 eraf kan krijgen op arbeid, 800 op het bad, badmeubel voor 1000 minder, ventilatie moet met de kennis die ik nu heb voor 200 minder kunnen, zit je al op 3k. Dan kun je op de tegels nog besparen en wellicht nog op wat andere zaken.

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 04-07-2020 08:01 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:48
Een paar honderd besparen op bad, kranen en ventilatie (zou ik juist niet doen) is prima mogeljk, maar de prijs ven het tegelwerk is toch absurd. 135 euro per m2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@JT bedankt voor je bagage wat we zeker meenemen in een dialoog.
coinman63 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:50:
Een paar honderd besparen op bad, kranen en ventilatie (zou ik juist niet doen) is prima mogeljk, maar de prijs ven het tegelwerk is toch absurd. 135 euro per m2??
Zit wel iets meer in dan alleen de tegels plakken.
Grootste deel van het bedrag gaan wel weg aan wandtegels ( € 3000).
Verder zit er in:
Afwerkvloer smeren
Wand plaatsen
Nis in wand plaatsen
Voorstrijk
Alu profielen
Vloerverwarming verlijmen en egaliseren
Vloertegels aanbrengen ( € 700 )
Dorpel

Het is dure arbeid in dit geval. Wat bij een aantal aanpassingen omlaag gaat, en ik ben van mening dat het, even doorgerekend, best een pittig uurloon is. 60 uur vind ik ruim berekend, is wel een goede € 120..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

coinman63 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:50:
800 euro minder voor precies hetzelfde bad zou ik wel doen ;) En als niet duidelijk is waar het geld naartoe gaat, waarom zou je daar geen kritische vragen over stellen? Kranen is wellicht duidelijk dan, maar die ventilatie...Tja.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:48
Ik bedoelde dat ik zeker zou besparen op bad, kranen etc., maar niet op de ventilatie.
Alles bij elkaar een kostbare zaak, maar anderzijds, als je er een goed gevoel bij hebt en het kunt missen, dan heb je een mooie badkamer en de rust dat het voor je geregeld wordt. Juist daarom zou ik op een goede ventilatie niet besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

coinman63 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:30:
Ik bedoelde dat ik zeker zou besparen op bad, kranen etc., maar niet op de ventilatie.
Op zich ben ik het met je eens maar 450 vond ik erg veel voor een ventilator en knop dus ik zou willen weten waarom.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JT schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Op zich ben ik het met je eens maar 450 vond ik erg veel voor een ventilator en knop dus ik zou willen weten waarom.
Ik heb even uitgezocht welke ventilator het betreft: https://www.ithodaalderop...essional/product/03-00404

Prijs in de offerte is adviesprijs incl btw, flinke marge als ik de internetprijzen elders mag geloven.

Verder zit er bij:
Burgerhout daktoebehoren loodpan
Solar schaal
Ventilatiedoorvoer

Totaal maakt het aan materiaal € 519.
Arbeid zit op ~€ 350.

Hoe dan ook is de totale gegeven korting een magere 3%. € 850 op een prijs van meer dan 27k is echt te weinig. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Quad schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb even uitgezocht welke ventilator het betreft: https://www.ithodaalderop...essional/product/03-00404

Prijs in de offerte is adviesprijs incl btw, flinke marge als ik de internetprijzen elders mag geloven.

Verder zit er bij:
Solar schaal
Ventilatiedoorvoer

Arbeid zit op ~€ 350.

Hoe dan ook is de totale gegeven korting een magere 3%. € 850 op een prijs van meer dan 27k is echt te weinig. :)
Interessant om te volgen, wij gaan ook op zoek naar een nieuwe badkamer, een beetje dezelfde onderdelen en wonen in dezelfde hoek. Nog bedrijven die je wel of niet kan aanraden? Ik zag al dat die in Rijssen niet zo beviel en uiteindelijk ben je bij de lokale installateur uitgekomen?

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DOK schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Interessant om te volgen, wij gaan ook op zoek naar een nieuwe badkamer, een beetje dezelfde onderdelen en wonen in dezelfde hoek. Nog bedrijven die je wel of niet kan aanraden? Ik zag al dat die in Rijssen niet zo beviel en uiteindelijk ben je bij de lokale installateur uitgekomen?
Ik stuur je even een DM. Installateur komt ook uit Rijssen, hebben we momenteel een CV onderhoudscontract lopen en heeft 2 jaar geleden mijn CV aangesloten op Honeywell Evohome.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Quad schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Verder zit er bij:
Solar schaal
Ventilatiedoorvoer

Arbeid zit op ~€ 350.

Ah, het is dus in ieder geval iets meer dan alleen een ventilator. Maar je merkt zelf terecht op dat de marge flink is :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Ik zit momenteel ook de zaken voor mijn badkamer bij elkaar te zoeken, maar ik schrik me dood van wat sommige dingen moeten kosten. Denk je een mooie inbouwkraan voor je bad te kopen, ben je zo 500 euro kwijt... Waarom is dat zo duur?

Ga je kijken of AliExpress zie je dezelfde kranen voor n fractie van het bedrag. Zal dan wel niet dezelfde zijn, maar toch. Iemand ervaring met kranen uit China? Ik las al ergens dat je moet uitkijken met lood, maar dat was een oud bericht, is dat nog steeds zo'n common iets?

Momenteel heb ik dit als indeling in gedachten, badkamer is 270x250 ongeveer (vxh). Als er nog gedachten over zijn zijn die uiteraard welkom. Momenteel heb ik zowel een 120 als 100cm badmeubel staan, moet nog kijken welke het beste past (kon ze niet laten staan voor die paar euro die ze op de veiling kostten :P )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDSsvIsWhc4EOt2hB5xJ0l0QjjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbQ5wIw25cw9Gwn2T4VUYHRm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:45:
Ik zit momenteel ook de zaken voor mijn badkamer bij elkaar te zoeken, maar ik schrik me dood van wat sommige dingen moeten kosten. Denk je een mooie inbouwkraan voor je bad te kopen, ben je zo 500 euro kwijt... Waarom is dat zo duur?

Ga je kijken of AliExpress zie je dezelfde kranen voor n fractie van het bedrag. Zal dan wel niet dezelfde zijn, maar toch. Iemand ervaring met kranen uit China? Ik las al ergens dat je moet uitkijken met lood, maar dat was een oud bericht, is dat nog steeds zo'n common iets?

Momenteel heb ik dit als indeling in gedachten, badkamer is 270x250 ongeveer (vxh). Als er nog gedachten over zijn zijn die uiteraard welkom. Momenteel heb ik zowel een 120 als 100cm badmeubel staan, moet nog kijken welke het beste past (kon ze niet laten staan voor die paar euro die ze op de veiling kostten :P )
[Afbeelding]
Als je je bad zo neerzet dan zou ik een (al dan niet half) vrijstaand bad nemen. Verder zou ik zelf denk ik kiezen voor een meubel van 80cm, voor het optische en het niet zo pal op het bad zetten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Als je je bad zo neerzet dan zou ik een (al dan niet half) vrijstaand bad nemen. Verder zou ik zelf denk ik kiezen voor een meubel van 80cm, voor het optische en het niet zo pal op het bad zetten.
Het idee is wel om het bad 'in te metselen' om het zo maar even te zeggen, en daarmee dus van muur tot muur door te trekken. Heeft een vrijstaand bad echt voordeel over een normaal bad? De prijs gooit het iig flink omhog als je whirlpool wilt.
Verder heb ik al een 100 en 120cm badmeubel, dus een van die wordt het sowieso, geen zin om 800 euro uit te moeten geven aan een 80cm meubel (die dan ook niet prettig als dubbele te gebruiken is) als die andere 2 samen nog geen 150 gekost hebben. Net daarmee bespaar ik een hoop geld zodat ik een bad kan betalen.

De afstand tussen de deur en het meubel is hier op t plaatje 80cm, en 10cm tussen de lijn van het bad en het meubel (100cm meubel nu op het plaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Het idee is wel om het bad 'in te metselen' om het zo maar even te zeggen, en daarmee dus van muur tot muur door te trekken. Heeft een vrijstaand bad echt voordeel over een normaal bad? De prijs gooit het iig flink omhog als je whirlpool wilt.
Verder heb ik al een 100 en 120cm badmeubel, dus een van die wordt het sowieso, geen zin om 800 euro uit te moeten geven aan een 80cm meubel (die dan ook niet prettig als dubbele te gebruiken is) als die andere 2 samen nog geen 150 gekost hebben. Net daarmee bespaar ik een hoop geld zodat ik een bad kan betalen.

De afstand tussen de deur en het meubel is hier op t plaatje 80cm, en 10cm tussen de lijn van het bad en het meubel (100cm meubel nu op het plaatje).
Persoonlijk vind ik een vrijstaand of half vrijstaand bad ruimtelijker ogen. En ik had niet in de gaten dat het je deur is die daar zit ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Persoonlijk vind ik een vrijstaand of half vrijstaand bad ruimtelijker ogen. En ik had niet in de gaten dat het je deur is die daar zit ;)
Hoe ziet een half vrijstaand bad er uit dan? Is dat gewoon zo'n unit die je tegen de muur zet maar waarvan de voorkant al netjes is afgewerkt?
En ja, helaas moet de deur toch echt daar. Zou maybe nog kunnen schuiven naar midden in de bovenste wand maar dat is ook niet heel ideaal gok ik. Zonder deur was veel makkelijker, kom je er alleen niet meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Hoe ziet een half vrijstaand bad er uit dan? Is dat gewoon zo'n unit die je tegen de muur zet maar waarvan de voorkant al netjes is afgewerkt?
En ja, helaas moet de deur toch echt daar. Zou maybe nog kunnen schuiven naar midden in de bovenste wand maar dat is ook niet heel ideaal gok ik. Zonder deur was veel makkelijker, kom je er alleen niet meer in :P
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.projectxxl.nl/products/42843/images/charley_met_duero_inbouwkraan..jpg

Welke kant op gaat je deur open?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Zoiets:
[Afbeelding]

Welke kant op gaat je deur open?
Eender welke kant ik wil, komt een nieuwe in namelijk. Plan is nu dus naar buiten, daar is ook plek voor, dus gelukkig geen geklooi daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Eender welke kant ik wil, komt een nieuwe in namelijk. Plan is nu dus naar buiten, daar is ook plek voor, dus gelukkig geen geklooi daarmee.
Ah ok, dan zou ik het meubel denk ik nog wel een tikkie verplaatsen. Hoeveel ruimte zit er nu tussen je bad en meubel, 15cm ofzo?
No tnx. Iets met "don't feed the trolls".

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Ah ok, dan zou ik het meubel denk ik nog wel een tikkie verplaatsen. Hoeveel ruimte zit er nu tussen je bad en meubel, 15cm ofzo?

[...]

10cm ongeveer. maar dat is met een 80cm bad, maybe dat ik voor 90cm ga qua breedte, maar ik moet nog eens kijken wat het prettigste zit.

Moet ook nog kijken wat prettiger is, hoekig of afgerond op de kopse kanten, ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://static.rorix.nl/image/product/overig/1200x1200/2ed771b55ab56e74c4a3391865b9c40b.jpg/riho-easypool-3.0-lima-rechts-190x90-hydro-6-4-2-aero-11-coulour-speaker-touch-bediening-inclusief-poten-en-afvoer-wit-sw276838.jpg

of
Afbeeldingslocatie: https://static.rorix.nl/image/product/overig/1200x1200/723bc8153f0aea2d9c772ea59439fd5d.jpg/riho-easypool-3.0-lusso-rechts-180x80-hydro-6-4-2-aero-11-coulour-speaker-touch-bediening-inclusief-poten-en-afvoer-wit-sw276839.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door mark-k op 06-07-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Ik ben bezig voor een verbouwing/renovatie van onze huidige badkamer. en zou jullie advies willen.
IPV betonciree of tegels willen we wandplaten op de muur en vloer hebben van bv Multipanel
onderhoudsarm en redelijk goedkoop en ziet er prima uit

qua ruimte past er bij ons prima een bad in , alleen de kids zitten er nog veel in ik zelf amper. Wel om iets ruimte te besparen en een groter meubel te nemen zat ik aan het volgende bad te denken. https://www.sanitairwinke...-bad-rechts-160x70cm.-wit

tot slot, ipv potjes in het plafond zat ik te denken aan een ledstrip rondom. er zitten wel wat 90 graden hoeken in maar dit moet te doen zijn toch? Iemand tips voor goede badkamer ledstrips??? Iets dat compatible is met philips hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:59:
[...]

[...]

Ok. Serieus. Waarom zou je dat willen? Een vrijstaand bad is 100x fraaier. Dit is toch een heel slecht aftreksel? Dan zou ik zeggen. Neem een normale kuip en mooie tegels dn bouw em in. Maar dit half om half gedrocht. Yikes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 135360 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:15:
Ik ben bezig voor een verbouwing/renovatie van onze huidige badkamer. en zou jullie advies willen.
IPV betonciree of tegels willen we wandplaten op de muur en vloer hebben van bv Multipanel
onderhoudsarm en redelijk goedkoop en ziet er prima uit

qua ruimte past er bij ons prima een bad in , alleen de kids zitten er nog veel in ik zelf amper. Wel om iets ruimte te besparen en een groter meubel te nemen zat ik aan het volgende bad te denken. https://www.sanitairwinke...-bad-rechts-160x70cm.-wit

tot slot, ipv potjes in het plafond zat ik te denken aan een ledstrip rondom. er zitten wel wat 90 graden hoeken in maar dit moet te doen zijn toch? Iemand tips voor goede badkamer ledstrips??? Iets dat compatible is met philips hue?
Ik zit zelf ook te denken aan een ledstrip, wordt dan eentje van gledopto waarschijnlijk in zo'n profiel gemaakt om strips in te doen. Zorgen dat je strip enigszins waterdicht is en je controller achter het plafond dan zal het wel goed komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Anoniem: 135360 @mark-k Zelf pak ik 4 spotjes met gu10 color lampjes van Hue er in. Philips Hue heeft ook een outdoor ledstrip he, wellicht ook een optie voor de badkamer. Je zou er eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verlichting in de badkamer, het begint eigenlijk met de vraag; waar wil je de techniek in stoppen.
Elke idee heeft zijn voor en nadelen.

In mijn plannen heb ik 5 led spots en 1 led strip bedacht, alleen het aansturen ervan is nog de vraag.
Techniek in de spot, de driver of in de muur.

Het belangrijkste voor mij is om de verlichting in een 'domme' staat te brengen.
En op zich niet erg om alles achter het plafond te stoppen, als je er maar weer bij kan..

Een van de zoveel hoofdbrekers.. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:04:
[...]

10cm ongeveer. maar dat is met een 80cm bad, maybe dat ik voor 90cm ga qua breedte, maar ik moet nog eens kijken wat het prettigste zit.

Moet ook nog kijken wat prettiger is, hoekig of afgerond op de kopse kanten, ter illustratie:
[Afbeelding]

of
[Afbeelding]
Ik heb al vaker gelezen als tip, ga proefzitten :P
aschja schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Ok. Serieus. Waarom zou je dat willen? Een vrijstaand bad is 100x fraaier. Dit is toch een heel slecht aftreksel? Dan zou ik zeggen. Neem een normale kuip en mooie tegels dn bouw em in. Maar dit half om half gedrocht. Yikes.
Waarom vindt de een blauw mooier dan rood? Waarom vindt de een klassiek mooi en de ander breakcore?

Los van het smaakaspect, het lijkt mij dat als je zo een vrijstaand bad vrij dicht/helemaal op de muur zet, schoon houden erachter vrij moeilijk wordt. Volledig vrijstaand vind ik ook mooier maar ik denk dat je dan meer ruimte moet hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

remzor schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:22:
@Anoniem: 135360 @mark-k Zelf pak ik 4 spotjes met gu10 color lampjes van Hue er in. Philips Hue heeft ook een outdoor ledstrip he, wellicht ook een optie voor de badkamer. Je zou er eens naar kunnen kijken.
Zelf gaat het hele huis (of toch zoveel mogelijk) gledopto spul worden. Werkt prima met Home Assistant en kost een bak minder dan het hue spul. Allemaal zigbee gestuurd. Zijn 12 of 24V met bijgevoegde adapter dus zou safe voor de badkamer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mark-k schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Zelf gaat het hele huis (of toch zoveel mogelijk) gledopto spul worden. Werkt prima met Home Assistant en kost een bak minder dan het hue spul. Allemaal zigbee gestuurd. Zijn 12 of 24V met bijgevoegde adapter dus zou safe voor de badkamer moeten zijn.
Ik ga zelf richting een zigbee dimmer achter de wandschakelaar. Spotjes kunnen rechtstreeks op 230v.
Ledstrip vind ik lastiger, opties die ik tegen kom is vooral stroomvoorziening via netadapter.

Vanmiddag even bij een andere showroom geweest. Wensen en eisen doorgegeven, donderdagavond even wat concreter maken en een 2e offerte regelen. Hopelijk komt daar wat nuttigs uit. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

JT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Ik heb al vaker gelezen als tip, ga proefzitten :P

[...]

Waarom vindt de een blauw mooier dan rood? Waarom vindt de een klassiek mooi en de ander breakcore?

Los van het smaakaspect, het lijkt mij dat als je zo een vrijstaand bad vrij dicht/helemaal op de muur zet, schoon houden erachter vrij moeilijk wordt. Volledig vrijstaand vind ik ook mooier maar ik denk dat je dan meer ruimte moet hebben.
Dat heb je ook met een half vrijstaand bad zoals op je plaatje. Verschrikkelijke stofnesten waar je amper bij komt in die hoekjes.

Ik zeg lekker inbouwen tenzij je een flinke ruimte hebt voor een vrijstaand bad waar je fatsoenlijk omheen kunt.

Nu nog een fatsoenlijke spiegel met LED omlijsting vinden. Valt me tegen dat je bijna alleen maar renders vindt van spiegels online en geen echte plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1

[Afbeelding]
Ik zou dan eerder zoiets opteren en in de hoek plaatsen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5zfKsdP5lQNXy2mA33zWRz09FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krMlQvOAGjT5YJz2QIKxPb7d.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je ook geen loze hoek waar zich vuil ophoopt ..

just my 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jannick1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Ik zou dan eerder zoiets opteren en in de hoek plaatsen..

[Afbeelding]

Heb je ook geen loze hoek waar zich vuil ophoopt ..

just my 2 cents
Het idee was om hem volledig in te bouwen, dus dan zou er ook geen loze hoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Het idee was om hem volledig in te bouwen, dus dan zou er ook geen loze hoek zijn.
Sorry, dat metselen had ik even gemist. Maar druk je hem dan wel in de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jannick1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Sorry, dat metselen had ik even gemist. Maar druk je hem dan wel in de hoek?
Nee het idee was om aan beide hoeken n cm of 15 over te laten die dan ook betegeld wordt, handig om iets op te zetten. (dus de inbouw loopt dan van muur tot muur ja)

[ Voor 6% gewijzigd door mark-k op 08-07-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Nee het idee was om aan beide hoeken n cm of 15 over te laten die dan ook betegeld wordt, handig om iets op te zetten. (dus de inbouw loopt dan van muur tot muur ja)
Dan heb ik niks gezegd over loze hoeken..
Altijd handig om je badolie etc ergens neer te kunnen zetten

[edit]

Wat nog zou kunnen is je bad tegen het wandje van de wc aan plaatsen. Heb je achter je bad en naast je wasmeubel nog een plek voor een wasmand eventueel?

[ Voor 17% gewijzigd door Jannick1 op 08-07-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jannick1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Dan heb ik niks gezegd over loze hoeken..
Altijd handig om je badolie etc ergens neer te kunnen zetten

[edit]

Wat nog zou kunnen is je bad tegen het wandje van de wc aan plaatsen. Heb je achter je bad en naast je wasmeubel nog een plek voor een wasmand eventueel?
Maybe, maar gaat er misschien wel als een gekke hoek uitzien? De wasmachine komt op zolder, maar had momenteel nog niet echt een plek in gedachten voor de wasmand nee. Eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Maybe, maar gaat er misschien wel als een gekke hoek uitzien? De wasmachine komt op zolder, maar had momenteel nog niet echt een plek in gedachten voor de wasmand nee. Eens over nadenken.
Of juist de andere kan in de hoek, naast je wasmeubel zodat een eventuele wasmand tussen het toiletwandje en je bad kan.
Dan lijkt het inderdaad iets minder als een gekke hoek en staat je bad iets mooier onder het raam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]
Mijn vorige 2 badkamers hadden vrijwel dezelfde indeling. Jij hebt de luxe dat hij wat breder is (de mijne waren maar 2 meter).
Deze badkamer heeft altijd prima gefunctioneerd.
Het ínmeubelen' van je bad zou ik zeker aanraden. Ik had ook aan weerszijden een randje en dat was wel makkelijk voor je flesjes badschuim, het kinderspeelgoed en een "sfeerverhogend plantje" (aldus mijn vrouw). Wel had ik een kwart ronde douchehoek met een schuifdeur. Daarmee stapte je dus wat meer de badkamer in, in plaats van via de zijkant. Door jouw extra breedte lijkt mij daar wat minder noodzaak toe.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:50
Ook ik ben bezig met een nieuwe badkamer, op dit moment vooral nog met de indeling van de ruimte.
Behalve het raam en de 2 deuren is alles flexibel in te delen.
Ik sta open voor suggesties om het evt anders in te delen.

Ook ben ik nog op zoek naar goede ideeën voor het uit het zicht opbergen van de vuile was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zX-KMeQNlBo3OTuYrMItRbDEu1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mibZ2HWHZLVG0Bycd72oXzZn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Dan zou ik hem tegen muurtje van toilet aanzetten. Daar kan je eventueel plankjes boven maken die van zijkant toilet tot zijkant muur lopen.

Heb je naast badmeubel en het bad ruimte, ik zou die niet dicht maken, voor wasmand(en).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wie heeft er ervaring met een maatwerk douchecabine regelen anders dan via de totaaloplossingaanbieders? Daar betaal je echt de hoofdprijs...Voorbeelden:
  • RVS glashouder hoek heeft al snel een meerprijs van 75 euro, koop je zelf los voor < 50 euro
  • RVS scharnieren 200 euro meerprijs, koop je los voor 50 a 75 euro
  • Glazen deur 400 euro voor 195cm, <300 euro van Sealskin Getwet (8mm, 200cm)
Dan heb ik nog een stukje glas van 90x61 nodig en 30x61. Ik zag al ergens de grote maat voor 85 euro, reken voor de kleine maat voor het gemak 60 euro. Een complete cabine maatwerk bestellen is 1500+ euro. Als ik ga rekenen wanneer ik alles zelf regel, dan kan ik volgens mij zeker de helft besparen :? Denk dat ik ook eens een glashandel direct benader. Zie ik iets over het hoofd of zijn ook voor douchecabines de totaaloplossingen gewoon schrikbarend duur met veel marge?
joost1112 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:33:
Ook ik ben bezig met een nieuwe badkamer, op dit moment vooral nog met de indeling van de ruimte.
Behalve het raam en de 2 deuren is alles flexibel in te delen.
Ik sta open voor suggesties om het evt anders in te delen.

Ook ben ik nog op zoek naar goede ideeën voor het uit het zicht opbergen van de vuile was.

[Afbeelding]
Zelf zou ik niet 2 kasten naast de wastafel doen. Je hebt in de ruimte ernaast ook kasten met bergruimte, het wordt zo wel erg druk in de badkamer denk ik.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:46
Wij hebben recent een huis gekocht waarin de badkamer gerenoveerd moet worden.
Er zitten al tegels op de grond en de wanden. De kwaliteit ervan is nog goed, maar wel verouderd.

Alles eruit halen en opnieuw betegelen is zeker een optie, maar we zagen ook de mogelijkheid om betonverf op de bestaande tegels te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe bevalt het? Eventuele tips nog voor ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Thomas19903 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:39:
Er zitten al tegels op de grond en de wanden. De kwaliteit ervan is nog goed, maar wel verouderd.

Alles eruit halen en opnieuw betegelen is zeker een optie, maar we zagen ook de mogelijkheid om betonverf op de bestaande tegels te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe bevalt het? Eventuele tips nog voor ons?
Als het de enige laag tegels is dan kun je er ook overheen tegelen. Dan is het al mooi glad.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Thomas19903 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:39:

Een vriendin heeft beton cire over oude badkamertegels laten doen.
ze vond het effect mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
NNCi schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Een vriendin heeft beton cire over oude badkamertegels laten doen.
ze vond het effect mooi
Is dat nou duur om te doen of valt het mee? Wij zijn ook aan het kijken en dit lijkt mij wel een mooie oplossing, maar vrouwlief heeft liever nieuwe tegels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Gijsje22 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Is dat nou duur om te doen of valt het mee? Wij zijn ook aan het kijken en dit lijkt mij wel een mooie oplossing, maar vrouwlief heeft liever nieuwe tegels...
het is arbeidsintensief en dat maakt het in deze tijd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het tegenwoordig normaal dat montage qua kosten 50% is van het totaal? Dus als je xx euros aan materiaal heb, moet je ook ongeveer xx euros aan montage (ook tegelen) betalen ? We hebben eerste offertes binnen en we schrokken nogal van de montage. Vind het ook apart, of het nou duur bad is of goedkoop, qua werkzaamheden is het toch vergelijkbaar.

Ps: als iemand een goede installateur kent voor een eerlijke prijs, graag DM. omgeving utrecht.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:15
xoror schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:55:
Is het tegenwoordig normaal dat montage qua kosten 50% is van het totaal? Dus als je xx euros aan materiaal heb, moet je ook ongeveer xx euros aan montage (ook tegelen) betalen ? We hebben eerste offertes binnen en we schrokken nogal van de montage. Vind het ook apart, of het nou duur bad is of goedkoop, qua werkzaamheden is het toch vergelijkbaar.

Ps: als iemand een goede installateur kent voor een eerlijke prijs, graag DM. omgeving utrecht.
Wij hebben pas voor een badkamer getekend, 90% van de prijs was voor de tegels en daarvan was zeker de helft montage. Maar wij hadden ook grote (60x60 tegels. Doe je kleinere tegels, dan is de montagetoeslag lager. Maar montage is inderdaad een kostenpost die mensen rauw op hun dak valt. Tegelen is arbeidsintensief..

Het hangt ook ervan af of je bij de projectleverancier verplicht een badkamer moet afnemen of dat je zelf ergens een badkamer afneemt. De projectleverancier kan dan de prijzen met 30% verhogen, wat ze vaak ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
896gerard schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:06:
[...]

Wij hebben pas voor een badkamer getekend, 90% van de prijs was voor de tegels en daarvan was zeker de helft montage. Maar wij hadden ook grote (60x60 tegels. Doe je kleinere tegels, dan is de montagetoeslag lager. Maar montage is inderdaad een kostenpost die mensen rauw op hun dak valt. Tegelen is arbeidsintensief..

Het hangt ook ervan af of je bij de projectleverancier verplicht een badkamer moet afnemen of dat je zelf ergens een badkamer afneemt. De projectleverancier kan dan de prijzen met 30% verhogen, wat ze vaak ook doen.
Bij tegels kan ik me wat voorstellen, maar monteren van bad, meubels etc is beetje apart.
Ik ben verder vrij om te shoppen en niet gebonden aan projectleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is wel leuk dat, hoe verder je in het hele proces komt, hoe meer de badkamer gestalte krijgt en ideeën door gaan of eruit gehaald worden.

We hebben het idee om de hele badkamer te voorzien van tegels geschrapt. We gaan voor mooi stucwerk in de badkamer, modern en bij de tijd. Scheelt ook nog eens qua kosten, € 75 per m² all in.

We zinnen tevens op 1 bredere schaal op het badmeubel. We hebben de breedte nodig, niet 2 kranen.

Ook hebben we mooie Marokkaanse tegels gezien, het breekt de kleur en is verrassend in de setting.

Omdat we stuc op de offerte hebben moet er ook een nieuwe vensterbank in. Hiervoor staat hetzelfde materiaal als het blad op het badmeubel. Brengt kleur en maakt het weer speels.

Hieronder een impressie ervan. Kleuren in de 3d tekening komen niet overeen met wat gekozen is. Maar geeft wel een beeld van wat we willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDwpkjM72Anf6gJYcU4309W83EI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic1Ftzzy4gRwEU2iYgVxCE52.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu-GX8Dmm6FBJJ8vabxF1gwUI9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUReHuzsPSp3pWWftwaT6Zx2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgnuM5deCoWBxScp_Yv_jPWX2M4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5v1b1mKVmWiiDgl14ybxN32O.jpg?f=fotoalbum_tile

Douche en thermostaten zijn Damixa, omdat de regendouche verder van de muur af kan staan, inbouwreservoir van Tece, bad is een goedkoper model dan de Xenz, scheelde iets van 400 euro inclusief btw.

Deze offerte zit op 9k excl stucwerk (ca 2250 euro) plafondverlaging (ca 700 euro inclusief spotjes) en overige arbeid en installatie materialen. Badkamerhandel rekent geen allin prijs en installateur en tegelzetter bepalen hun eigen prijs, zou dus netto gezien goedkoper worden dan de eerdere 27k. Ik verwacht niet dat dit bij elkaar over de 10k zal gaan en dat we dan onder de 20k blijven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Quad schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:25:
Het is wel leuk dat, hoe verder je in het hele proces komt, hoe meer de badkamer gestalte krijgt en ideeën door gaan of eruit gehaald worden.

We hebben het idee om de hele badkamer te voorzien van tegels geschrapt. We gaan voor mooi stucwerk in de badkamer, modern en bij de tijd. Scheelt ook nog eens qua kosten, € 75 per m² all in.

We zinnen tevens op 1 bredere schaal op het badmeubel. We hebben de breedte nodig, niet 2 kranen.

Ook hebben we mooie Marokkaanse tegels gezien, het breekt de kleur en is verrassend in de setting.

Omdat we stuc op de offerte hebben moet er ook een nieuwe vensterbank in. Hiervoor staat hetzelfde materiaal als het blad op het badmeubel. Brengt kleur en maakt het weer speels.

Hieronder een impressie ervan. Kleuren in de 3d tekening komen niet overeen met wat gekozen is. Maar geeft wel een beeld van wat we willen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Douche en thermostaten zijn Damixa, omdat de regendouche verder van de muur af kan staan, inbouwreservoir van Tece, bad is een goedkoper model dan de Xenz, scheelde iets van 400 euro inclusief btw.

Deze offerte zit op 9k excl stucwerk (ca 2250 euro) plafondverlaging (ca 700 euro inclusief spotjes) en overige arbeid en installatie materialen. Badkamerhandel rekent geen allin prijs en installateur en tegelzetter bepalen hun eigen prijs, zou dus netto gezien goedkoper worden dan de eerdere 27k. Ik verwacht niet dat dit bij elkaar over de 10k zal gaan en dat we dan onder de 20k blijven.
Krijg je een gluurluik in de douchecabine? :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Krijg je een gluurluik in de douchecabine? :D
Ik heb geen douche cabine. Je doelt zeker op het nisje? :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Quad schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Ik heb geen douche cabine. Je doelt zeker op het nisje? :P
Ah, dan heb ik het verkeerd gezien :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
xoror schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:55:

Ja is redelijk normaal idd, alleen t feit niet dat een duurder bad duurder is om te plaatsen. Paar jaar geleden alles gedaan, Alle materiaal zelf aangeleverd, maar alle werkzaamheden waren qua kosten bijna gelijk idd.
Slopen en leeg opleveren heb ik dan wel zelf gedaan, met 5 vrienden en een containertje huren waren we binnen 5u klaar. Dat scheelt ook veel in kosten een aannemer zal ook minimaal 35 per uur vragen om te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
alki schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:19:
[...]

Ja is redelijk normaal idd, alleen t feit niet dat een duurder bad duurder is om te plaatsen. Paar jaar geleden alles gedaan, Alle materiaal zelf aangeleverd, maar alle werkzaamheden waren qua kosten bijna gelijk idd.
Slopen en leeg opleveren heb ik dan wel zelf gedaan, met 5 vrienden en een containertje huren waren we binnen 5u klaar. Dat scheelt ook veel in kosten een aannemer zal ook minimaal 35 per uur vragen om te slopen.
Als ik de offertes terug reken voor week of 3 werk kom ik op uurloon van meer dan 70/uur ex btw uit. Dat kan toch niet kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11

[Afbeelding]
Ik zou niet besparen op inbouwkraan units, want goedkoop is duurkoop vooral uit china. Je wil niet je muur openkappen omdat zon ding is t lekken na een jaar. Kwaliteit zit m vooral in t keramische binnenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

xoror schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:23:
[...]

Als ik de offertes terug reken voor week of 3 werk kom ik op uurloon van meer dan 70/uur ex btw uit. Dat kan toch niet kloppen?
Of het klopt bepaalt de winkel :P Haal je alles bij een winkels die alles voor je regelt? Want dan betaal je gewoon de hoofdprijs. Om die reden ben ik het zelf gaan regelen. Onze projectleverancier rekende voor elke afwijkende maat tegel tov standaard een dikke meerprijs voor montage. 60cm tegel? 22 euro meer (of dat nou per uur of per m2 was weet ik niet meer). Dat soort gekke shit.

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 15-07-2020 10:05 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Heb nu via via een inbouw douchekraan en een bad overloop vulcombinatie gefixt dus die ga ik voor mn bad gebruiken.

Nu nog beslissen over mn douche, ik had een inloopdouche met 1 wandje geplanned, maar ben misschien bang dat het veel water gaat geven in de badkamer. Is een cabine ipv wand toch aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mark-k schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:20:
Heb nu via via een inbouw douchekraan en een bad overloop vulcombinatie gefixt dus die ga ik voor mn bad gebruiken.

Nu nog beslissen over mn douche, ik had een inloopdouche met 1 wandje geplanned, maar ben misschien bang dat het veel water gaat geven in de badkamer. Is een cabine ipv wand toch aan te raden?
Als je inloopdouche ca 150cm diep is, krijg je wel wat water ja.
Is met een trekker zo weer weg, vloer droogmaken is altijd verstandig.

Kijk anders naar een douchewand waar optioneel ook een deur of deurtjes tegenaan te zetten zijn.
De breedte van muur tot douchewand moet je dan wel aan een standaardmaat houden, glasdeuren op maat zijn erg duur.

Ik twijfel om over te gaan op een elektrische vloerverwarming. En dit op een traditionele CV leiding aan te sluiten, wat onder de vloer komt te liggen. CV water is toch al maar 40/45 graden ivm vloerverwarming beneden. En met Evohome is dit ook eenvoudig in te regelen met een externe voeler / thermostaat.

Het lijkt mij goedkoper dan elektrische VV en er kan minder aan kapot. Of het qua verbruik goedkoper is, weet ik dan weer niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Quad schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Als je inloopdouche ca 150cm diep is, krijg je wel wat water ja.
Is met een trekker zo weer weg, vloer droogmaken is altijd verstandig.

Kijk anders naar een douchewand waar optioneel ook een deur of deurtjes tegenaan te zetten zijn.
De breedte van muur tot douchewand moet je dan wel aan een standaardmaat houden, glasdeuren op maat zijn erg duur.

Ik twijfel om over te gaan op een elektrische vloerverwarming. En dit op een traditionele CV leiding aan te sluiten, wat onder de vloer komt te liggen. CV water is toch al maar 40/45 graden ivm vloerverwarming beneden. En met Evohome is dit ook eenvoudig in te regelen met een externe voeler / thermostaat.

Het lijkt mij goedkoper dan elektrische VV en er kan minder aan kapot. Of het qua verbruik goedkoper is, weet ik dan weer niet.
Tja, mijn douche komt met de opening richting de deur dus ben n beetje bang dat t water me dan de gang op loopt. Twijfel tussen een klein schot (20-30cm) aan de muurkant, of een dichte cabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hoe groot is de douche in die tekening?
In onze tekening staat hij op 120 bij 130 diep. Houden we wel 70cm doorloop aan.

Als ik kijk hoeveel water er in de huidige douche buiten de inloop komt, is ca 130 wel voldoende als je het niet erg vind om even met een trekker of handdoek over de vloer te gaan.

Extra deur betekent extra glas wat je schoon moet houden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik weet niet of dit hier uberhaupt mag maar we hebben op dit moment een betegelde badkamer met douche, bad, twee wastafels en een wc. De badkamer is 2.80 op 3.20.

Ik probeer, voor we naar een leverancier gaan, een prijsinschatting te maken. Graag willen wij:

- Halfvrijstaand bad
- Inloopdouche met glazen wand en regendouche
- Nieuw badkamermeubel met dubbele wastafel
- Betonciré vloer
- Gestucte wanden of dumawall
- Inbouwcloset

Is het realistisch als we sloopwerken zelf doen en dan 10k uittrekken voor materialen + uren? Ik zie hier heel erg hoge bedragen van 27k e.d., maar daar kan ik me niet echt in vinden qua budget.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
matthewk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:13:
Ik weet niet of dit hier uberhaupt mag maar we hebben op dit moment een betegelde badkamer met douche, bad, twee wastafels en een wc. De badkamer is 2.80 op 3.20.

Ik probeer, voor we naar een leverancier gaan, een prijsinschatting te maken. Graag willen wij:

- Halfvrijstaand bad
- Betonciré vloer
- Inbouwcloset

Is het realistisch als we sloopwerken zelf doen en dan 10k uittrekken voor materialen + uren? Ik zie hier heel erg hoge bedragen van 27k e.d., maar daar kan ik me niet echt in vinden qua budget.
Nee.

[ Voor 98% gewijzigd door SavageBrother op 15-07-2020 15:54 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

- Halfvrijstaand bad
- Betonciré vloer
- Inbouwcloset

27k is dan ook niet realistisch.

Installatiewerk + tegels is ongeveer 7.5k tot 10k
Materialen is ook niet goedkoop, ben wel in onderhandeling maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld keukens, gaat er niet direct veel van af.

Ik zit nu incl. gestucte wanden op 11k, komt nog installatiewerk en opbouw muur, betegeling en plafond bij. Qua oppervlakte vergelijkbaar als jouw badkamer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

- Halfvrijstaand bad
- Betonciré vloer
- Inbouwcloset

Wat bedoel je met materialen? Sanitair of alle kit en plamuur en stucwerk etc?
Wij hebben redelijk hetzelfde als wat jullie wensen zijn, maar dan vanuit een nieuwbouw woning dus geen sloopwerk. We waren ongeveer 8k aan sanitair (en tegels), en 12k aan de aannemer kwijt. Dat hebben we het relatief goedkoop kunnen doen gezien de spullen die we hebben (hebben best "hoogwaardig" spul, maar allemaal lost besteld tijdens Sales). Je zou het sanitair voor 4k kunnen doen als je er goedkoop spul in knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

We hadden destijds een volledige badkamer (bovenstaande config) met wand en vloertegels offerte gekregen bij brugman voor 6k. Maar dat is ondertussen al weer twee jaar geleden. Hoop dat we er niet te ver vanaf zitten, overmorgen hebben we een nieuwe afspraak.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
matthewk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:35:
We hadden destijds een volledige badkamer (bovenstaande config) met wand en vloertegels offerte gekregen bij brugman voor 6k. Maar dat is ondertussen al weer twee jaar geleden. Hoop dat we er niet te ver vanaf zitten, overmorgen hebben we een nieuwe afspraak.
Zonder werkzaamheden bedoel je dan? Dus alleen het sanitair + tegels?
Dan is dit best mogelijk denk ik, ligt namelijk helemaal aan jezelf qua materiaal- en merkkeuze enz.

Wij komen totaal op +- 23k. Dit is echter voor een badkamer van 2.63 x 2.43 en twee aparte toiletruimtes. Dus werkzaamheden incl. slopen, tegelen, leidingwerk, plaatsing, stukadoren, enz.
Ook al het sanitair heb ik dan meegerekend. Alles in midden- tot hoogsegment, dus vrij luxe. We hadden hierop absoluut kunnen besparen waardoor we zeker onder de 20k hadden kunnen blijven. Dan zouden we andere keuzes moeten maken m.b.t. de sanitairmerken, tegels en de 'extra's' zoals verlaagd plafond en vloerverwarming.

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 16-07-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ja verlaagd plafond reken ik er niet bij, wij zitten op 2.8 op 3.5 en zitten met platfond erbij op zo'n 200 euro. Dit kan ik volledig zelf.

De 6k was ex werken inderdaad, hiervoor moesten we 5 rekenen gaven ze bij brugman aan.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Iemand ervaring met dit soort douchecabines? Werkt dat n beetje prettig? Wilde eerst voor alleen een wandje gaan maar ik denk dat dat toch teveel water gaat geven.
https://www.maxaro.nl/nl/...abine/maxaro-r0820-1209c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@mark-k ik denk dat het wel meevalt hoeveel water het geeft. En als je de mogelijkheid houdt om er eventueel een deur voor te zetten kan je dat altijd later doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Voordeel hiervan is ook dat de hoek afgerond is, geeft iets meer ruimte met de badkamer in lopen. Moet nog zien in hoeverre dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
mark-k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:55:
Iemand ervaring met dit soort douchecabines? Werkt dat n beetje prettig? Wilde eerst voor alleen een wandje gaan maar ik denk dat dat toch teveel water gaat geven.
https://www.maxaro.nl/nl/...abine/maxaro-r0820-1209c/
Mijn persoonlijke mening is dat dit soort cabines er super goedkoop uit zien, snel vies worden en als ze eenmaal vies zijn ook niet zo makkelijk meer zijn schoon te krijgen. Afhankelijk van je situatie/indeling denk ik dat spatwater best kan meevallen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wij zitten in de volgende situatie. Vrij kleine badkamer, 5,25m2. 2,10m * 2,51m. We willen graag een bad omdat we kleine kinderen hebben.

Nu ben ik zelf tot de volgende indeling gekomen. Het blijft natuurlijk vrij krap, maar alles kan er in principe in. Hebben jullie nog ideeën ter verbetering? De wand die om het inbouwreservoir komt heb ik om esthetische redenen doorgetrokken (no pun) naar boven en naar de buitenmuur. Verder is een dubbele wastafel een van de wensen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrS5r7zxE8htW0VcWeaebVUYzXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5lb1VwsRrVg9xfjYJnmhbm3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS3HyWM9VVtIeWAiael_bJuXhv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYBt69FChv1OHZ2gAWHntbkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTUTXTIdSofjTMITPlyu5jGA_6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uJl2XXxr2HgQ0lHungv4Hty.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 17-07-2020 09:18 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Tjebakka ik zou dan een kleiner badmeubel nemen 90 a 100cm max. Verder kan je qua indeling niet anders ivm het raam en de wens voor een bad.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 18:00
@Tjebakka Ik zou zelf denk ik de dubbele wasbak vervangen voor een enkele.

De badkamer meubel zit tegen je bad aan en tedicht naar de deur toe, ik zou wat @Quad aangeeft het bad ook verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:06
Tjebakka schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:12:
Wij zitten in de volgende situatie. Vrij kleine badkamer, 5,25m2. 2,10m * 2,51m. We willen graag een bad omdat we kleine kinderen hebben.
Die blijven natuurlijk niet voor altijd klein, dit is voor de komende jaren misschien leuk.. Maar maken zij of jullie hierna er nog gebruik van?. Het bad bij mijn schoonvader is ook de afgelopen 15 jaar niet gebruikt Maar neemt wel een hoop ruimte in beslag.

[ Voor 5% gewijzigd door James25 op 17-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

James25 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Die blijven natuurlijk niet voor altijd klein, dit is voor de komende jaren misschien leuk.. maar op een gegeven moment groeien zij hier uit. Het bad bij mijn schoonvader is ook de afgelopen 15 jaar niet gebruikt Maar neemt wel een hoop ruimte in beslag.
Mijn vrouw baddert ook graag. Van mij hoeft het niet, maar het is 3 tegen 1 ;) In ons vorige huurhuis hadden we ook een bad en daar zat ze dagelijks in.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 17-07-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Waarom een dubbele wastafel?

Heel veel mensen zien dat een beetje als luxe ofzo, maar wij hebben het nu (zat in het huis toen we het kochten) maar gebruiken het eigenlijk hooguit 1x per dag als mijn vrouw en ik tegelijk tanden poetsen... En dan hebben we nog 2 kinderen ook.

Aangezien de badkamer om meerdere redenen ruk is gaat dit er over enkele jaren uit en 1 van de beslissingen die we hebben genomen (zo'n beetje de eerste) is dat die dubbele wastafel vervangen wordt door een enkele. Dat geeft een stuk meer ruimte.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Tjolk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:01:
Waarom een dubbele wastafel?

Heel veel mensen zien dat een beetje als luxe ofzo, maar wij hebben het nu (zat in het huis toen we het kochten) maar gebruiken het eigenlijk hooguit 1x per dag als mijn vrouw en ik tegelijk tanden poetsen... En dan hebben we nog 2 kinderen ook.

Aangezien de badkamer om meerdere redenen ruk is gaat dit er over enkele jaren uit en 1 van de beslissingen die we hebben genomen (zo'n beetje de eerste) is dat die dubbele wastafel vervangen wordt door een enkele. Dat geeft een stuk meer ruimte.
Goeie vraag inderdaad. Ik denk dat we het vanuit gewenning willen. Het is iets dat we nu ook hebben en daarom moet er weer een dubbele wastafel in. Ik ben het met jullie eens dat een dubbele wastafel veel ruimte inneemt. Met een enkele wastafel zijn onze ruimteproblemen al grotendeels opgelost :)

Ik zie nu dat de radiator (die overigens elektrisch moet zijn) op de verkeerde plek hangt. Je wilt niet iedere keer over de WC hangen of in bad moeten stappen om daar een handdoek op te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 17-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:42
James25 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Die blijven natuurlijk niet voor altijd klein, dit is voor de komende jaren misschien leuk.. Maar maken zij of jullie hierna er nog gebruik van?. Het bad bij mijn schoonvader is ook de afgelopen 15 jaar niet gebruikt Maar neemt wel een hoop ruimte in beslag.
Ook hier is het bad nog veelvuldig in gebruik. Ik heb dan wel 2 dochters. Mijn vrouw en ik gebruiken het nooit. Maar dat komt wellicht ook omdat het bad niet al te groot is. In onze nieuwe woning hebben we voor een groot bad gekozen. Wellicht dat ik dan eens ga poedelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Nu ben ik zelf tot de volgende indeling gekomen. Het blijft natuurlijk vrij krap, maar alles kan er in principe in. Hebben jullie nog ideeën ter verbetering? De wand die om het inbouwreservoir komt heb ik om esthetische redenen doorgetrokken (no pun) naar boven en naar de buitenmuur. Verder is een dubbele wastafel een van de wensen.
Ik weet niet hoe de plattegrond van die verdieping er verder uit ziet, maar heb je al overwogen om de muur een stukje uit te breken in de kamer ernaast? Voor zover ik zie blijft het een claustrofobische badkamer zo als je per se een bad erin wilt hebben (neem aan dat er geen mogelijkheid is om het toilet elders op de verdieping te creëren). Wat anderen al zeiden: Kort in op de wastafel, dat is esthetisch wat prettiger voor het aangezicht en je levert er weinig op in (al hebben ze hier bijvoorbeeld ook wel een wat bredere wastafel gebruikt in een eenvoudige badkamer: https://www.obly.com/proj...novatie-badkamer-jaren-70 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

WTF is up met maatwerk douchecabine :/ Waarom kost een deur van 90x200 800 euro :? Als ik diezelfde deur met 8mm glas van Sealskin pak in de aanbieding ben ik voor 350 euro klaar! Ik heb er dan alleen nog 2 stukjes bij nodig van 77x60 en 77x40. En dan RVS beslag. Vandaag offerte hiervoor mogen ontvangen, 1750 euro 8)7 Waarvan 850 euro montage :X

Ik denk er sterk over na om zelf los spul te halen. Dat wil zeggen, deur bij de bouwmarkt in de aanbieding, 2 stukken los glas, beslag (deur zal chromen beslag hebben) en dan door iemand laten monteren. Heeft iemand daar ervaring mee en/of kan iemand iets zeggen over de haalbaarheid van dit plan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk dat je zo weinig ruimte overhoudt in de douche. Ik zou gewoon een vierkante nemen en een kleiner meubel nemen en vooral een ondiepe van 38cm.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn nichtje heeft het zo, alleen met een enkele wastafel. Ze is er erg tevreden mee qua indeling! Je kan ook niet veel anders/beter.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Net prijs laten maken bij X2o:
- Inloopdouche 1,40 op 90
- Regendouche met waterbesparende koppen
- Halfvrijstaand bad van 1.90 op 90
- Dubbel badkamermeubel in melanine met acryl blad 1.70 breed
- Spiegelkastjes met ingebouwde verlichting over hele breedte van het meubel
- Hangtoilet Geberit zwart met het middenklasse spoelmechanisme en frame

Alle kraantjes in het zwart

Kwamen we op 7200 inclusief BTW. Viel eigenlijk nog wel mee.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

matthewk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:34:
Net prijs laten maken bij X2o:
- Inloopdouche 1,40 op 90
- Regendouche met waterbesparende koppen
- Halfvrijstaand bad van 1.90 op 90
- Dubbel badkamermeubel in melanine met acryl blad 1.70 breed
- Spiegelkastjes met ingebouwde verlichting over hele breedte van het meubel
- Hangtoilet Geberit zwart met het middenklasse spoelmechanisme en frame

Alle kraantjes in het zwart

Kwamen we op 7200 inclusief BTW. Viel eigenlijk nog wel mee.
Alleen materiaal?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Uiteraard ;) Middenklasse materiaal allemaal, geen Hans Grohe regendouche van 2500 zoals ik graag zou willen :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zonder tegels ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

matthewk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Uiteraard ;) Middenklasse materiaal allemaal, geen Hans Grohe regendouche van 2500 zoals ik graag zou willen :P
Vind het niet bijzonder scherp ofzo maar zal wel aan mij liggen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

JT schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:55:
[...]

Vind het niet bijzonder scherp ofzo maar zal wel aan mij liggen :P
Waar heb jij m gehaald? Ik probeer op wat websites hetzelfde te configureren maar dit lukt niet voor dezelfde prijs.

Geen tegels wel 3x composiet wand voor de douche. Wij overwegen gestucte muren of gyproc wr

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik ben op moment op zoek naar sanitair voor de mijn nieuwe badkamer. Gelukkig hoeft er niet zoveel in want hij is niet zo groot (210 x 135 cm). Doordat de badkamer op de 1e verdieping ligt en de verdieping uit houten balken bestaat wordt aangeraden om er wel een douchebak in te zetten. Nu dacht ik dat het mooi zou zijn om de douchebak dan in ieder geval over de hele breedte te doen, maar een douchebak van 135cm kan ik nergens vinden.

Heeft iemand hier misschien een idee waar ik een ondiepe douchebak van 135cm lengte kan vinden? Of raden jullie aan om er een kleinere douchebak in te zetten? Ideeën voor een andere mooie oplossing zijn uiteraard ook welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8iNVrIbTFFp4NqdqNnvL7RDeak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CuCHsPwlpEoih27kQyHNRcsx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Je hebt van die mooie zeer vlakke douchebakken die je integreert in de vloer. Als die niet over de hele breedte zit en je het laatste stuk vult met een tegel ziet het er optisch nog steeds zeer strak uit.
Pagina: 1 ... 28 ... 123 Laatste