Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 29 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

leecher schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:35:
Je hebt van die mooie zeer vlakke douchebakken die je integreert in de vloer. Als die niet over de hele breedte zit en je het laatste stuk vult met een tegel ziet het er optisch nog steeds zeer strak uit.
Goed idee. Mogelijk niet de volle ruimte benutten en een gesloten douche maken zodat je ook ruimte overhoudt om iets van handdoeken of wasmand ergens neer te leggen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
leecher schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:35:
Je hebt van die mooie zeer vlakke douchebakken die je integreert in de vloer. Als die niet over de hele breedte zit en je het laatste stuk vult met een tegel ziet het er optisch nog steeds zeer strak uit.
Bedankt voor de tip. Als ik het goed begrijp moet er wel een paar centimeter ruimte zijn om de douchebak te integreren, ik zal eens navragen hoeveel ruimte daar eventueel voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:04
Semitom schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Bedankt voor de tip. Als ik het goed begrijp moet er wel een paar centimeter ruimte zijn om de douchebak te integreren, ik zal eens navragen hoeveel ruimte daar eventueel voor is.
Is een douchetegel wellicht wat voor je? Toevallig ook te krijgen in jouw maat nauwelijks dikker dan een flinke normale tegel:

https://www.sanitairwinke...#page=1&1_afmeting=135x90

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
leecher schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Is een douchetegel wellicht wat voor je? Toevallig ook te krijgen in jouw maat nauwelijks dikker dan een flinke normale tegel:

https://www.sanitairwinke...#page=1&1_afmeting=135x90
Dat is inderdaad ook de enige optie in die maat die ik tegen ben gekomen, op zich geen gekke oplossing, maar eigenlijk niet helemaal de stijl waar ik naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38

orf

Semitom schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:15:
[...]

Dat is inderdaad ook de enige optie in die maat die ik tegen ben gekomen, op zich geen gekke oplossing, maar eigenlijk niet helemaal de stijl waar ik naar op zoek was.
Ik kwam deze tegen van 130cm: https://www.x2o.nl/nl/bad...ouchebak-130x90-wit-35348

Misschien kun je de wand 5cm uitvullen met wedi/qboard. Misschien in combinatie met een inbouwkraan. Als het sprongetje in de muur gelijk valt met het profiel van je glazen douchewand of deur is het visueel best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-08 16:03
Wat zijn jullie ervaringen met waterbesparende regendouchekoppen? Bijvoorbeeld deze van Hansgrohe. Dit is een hoofddouche die maar 9 l/min water nodig heeft.
Deze zou dan met luchttoevoeging nog een prettige ervaring geven.

Mijn CV ketel kan namelijk max 10 l/min 40 graden tapwater produceren.
Ik ben bang dat het toch tegenvalt, omdat het principe van waterstort (=veel water) mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Semitom schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:15:
[...]

En zoiets? https://www.idealstandard...99fbd79ac311153fd5c4e064a

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
Semitom schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:21:
Ik ben op moment op zoek naar sanitair voor de mijn nieuwe badkamer. Gelukkig hoeft er niet zoveel in want hij is niet zo groot (210 x 135 cm). Doordat de badkamer op de 1e verdieping ligt en de verdieping uit houten balken bestaat wordt aangeraden om er wel een douchebak in te zetten. Nu dacht ik dat het mooi zou zijn om de douchebak dan in ieder geval over de hele breedte te doen, maar een douchebak van 135cm kan ik nergens vinden.

Heeft iemand hier misschien een idee waar ik een ondiepe douchebak van 135cm lengte kan vinden? Of raden jullie aan om er een kleinere douchebak in te zetten? Ideeën voor een andere mooie oplossing zijn uiteraard ook welkom.

[Afbeelding]
Zwaluwstaartplaat geen idee? Heb je dat hele gedoe niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik ben op moment op zoek naar sanitair voor de mijn nieuwe badkamer. Gelukkig hoeft er niet zoveel in want hij is niet zo groot (210 x 135 cm). Doordat de badkamer op de 1e verdieping ligt en de verdieping uit houten balken bestaat wordt aangeraden om er wel een douchebak in te zetten. Nu dacht ik dat het mooi zou zijn om de douchebak dan in ieder geval over de hele breedte te doen, maar een douchebak van 135cm kan ik nergens vinden.

Heeft iemand hier misschien een idee waar ik een ondiepe douchebak van 135cm lengte kan vinden? Of raden jullie aan om er een kleinere douchebak in te zetten? Ideeën voor een andere mooie oplossing zijn uiteraard ook welkom.

[Afbeelding]
In mijn vorige huis had ik een dergelijke badkamer. Daar is een toen een kwartrond douchecabine ingegaan van 90x90.

Visueel niet het mooiste, maar leverde naast de douche wel veel bruikbare ruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semitom
Ik zal nog eens kijken wat er eventueel mogelijk is. Bedankt voor de ideeën eerst in ieder geval, wellicht later meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij bezig met een badkamer en zijn hierbij gebonden aan Plieger. Nu is het daar vooral een wij van WC-eend adviseren: WC-eend verhaal. Daar hoeven we dus geen vragen te stellen over kwaliteit. Nu ben ik zelf erg benieuwd naar jullie mening over onderstaande merken en of deze in het juiste lijstje staan (ik probeer vooral een algemeen beeld te vormen, ik snap dat het niet exact te zeggen is welk merk waar hoort omdat het per serie verschilt).

Goed
- Burgbad
- Easydrain
- Grohe
- Hansgrohe
- Ideal standard
- Duravit
- Hüppe
- Detremmerie

Midden
- Geberit/Sphinx

Laag
- Plieger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Teknoviking schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:06:
Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij bezig met een badkamer en zijn hierbij gebonden aan Plieger. Nu is het daar vooral een wij van WC-eend adviseren: WC-eend verhaal. Daar hoeven we dus geen vragen te stellen over kwaliteit. Nu ben ik zelf erg benieuwd naar jullie mening over onderstaande merken en of deze in het juiste lijstje staan (ik probeer vooral een algemeen beeld te vormen, ik snap dat het niet exact te zeggen is welk merk waar hoort omdat het per serie verschilt).

Goed
- Burgbad
- Easydrain
- Grohe
- Hansgrohe
- Ideal standard
- Duravit
- Hüppe
- Detremmerie

Midden
- Geberit/Sphinx

Laag
- Plieger
Plieger heeft ook wel goede producten voor een redelijke prijs.
Ligt er een beetje aan wat voor sanitair je uitzoekt, ik gebruik wel eens de handdoekradiatoren van Plieger en die zijn niet slechter dan een ander merk.
Geberit / Sphinx is ook wel een a merk, zoals bijna elk merk wel een budget serie heeft zijn er ook wel producten die je niet wil.
Heb je specifieke voorbeelden van wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Om even aan te haken over ervaring van bepaalde merken.

Ik ben voor een badkamer geweest bij zowel Sanidirect als Sanisale.
Beide komen aan met kranen van 'Ben (Lavion)' en ook online kom ik geregeld kranen etc van het merk tegen.
Online kom ik niet achter heel veel info behalve een tiental slechte reviews.

Wat is hier de consensus over het merk Ben (LAvion)?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:27
Flix20 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:50:
Om even aan te haken over ervaring van bepaalde merken.

Ik ben voor een badkamer geweest bij zowel Sanidirect als Sanisale.
Beide komen aan met kranen van 'Ben (Lavion)' en ook online kom ik geregeld kranen etc van het merk tegen.
Online kom ik niet achter heel veel info behalve een tiental slechte reviews.

Wat is hier de consensus over het merk Ben (LAvion)?
Sanisale verkoopt geen Ben kranen, ze zijn geen onderdeel van de (Ben)Mandemakers groep.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Excuses, verwar het met een andere winkel.

Sanisale gaf totaal geen openheid over welke merken, behalve dat het italiaans zou zijn, en prijzen van onderdelen, ook niet in productgroepen, alleen een totaal prijs.
Iets waar ikzelf niet over gecharmeerd ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:03
Tjebakka schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:12:
Wij zitten in de volgende situatie. Vrij kleine badkamer, 5,25m2. 2,10m * 2,51m. We willen graag een bad omdat we kleine kinderen hebben.

Nu ben ik zelf tot de volgende indeling gekomen. Het blijft natuurlijk vrij krap, maar alles kan er in principe in. Hebben jullie nog ideeën ter verbetering? De wand die om het inbouwreservoir komt heb ik om esthetische redenen doorgetrokken (no pun) naar boven en naar de buitenmuur. Verder is een dubbele wastafel een van de wensen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben exact jou badkamer, maar dan is die van ons zelfs maar 190cm breed. Eerlijk gezegd vind ik het niet claustrofobisch. Als je alleen in de badkamer staat heb je ruimte zat.

Ik had ontzettend graag die 20 cm die jij extra hebt gehad haha. Je kan ook nog eens kijken naar wegklapbare pendel deuren. Geeft wat meer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Misschien begrijp ik het verkeerd maar je kan toch gewoon een laagje beton (laten) storten en tegelen? Is echt wel waterdicht te krijgen er zijn immers talloze huizen met houten vloeren en badkamers op de 1e verdieping. Lijkt me niet dat je je blind hoeft te staren op een douchebak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 14:10
Wij zitten in de volgende situatie. Vrij kleine badkamer, 5,25m2. 2,10m * 2,51m. We willen graag een bad omdat we kleine kinderen hebben.

Nu ben ik zelf tot de volgende indeling gekomen. Het blijft natuurlijk vrij krap, maar alles kan er in principe in. Hebben jullie nog ideeën ter verbetering? De wand die om het inbouwreservoir komt heb ik om esthetische redenen doorgetrokken (no pun) naar boven en naar de buitenmuur. Verder is een dubbele wastafel een van de wensen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onze badkamer is 2.42 bij 2.10m en hebben een zelfde, maar gespiegelde indeling. Het badmeubel wordt op maat gemaakt en ondieper dan de standaard (42cm vs. 48cm) om meer loopruimte over te houden. We hadden namelijk een sterke wens voor een dubbele wasbak en de ondiepe wasbak gaf daarvoor de ruimte.

Verder laten we een muurtje metselen naast de WC met inbouwnisje voor zeepjes en andere douchespullen. De ruimte tussen je WC-koof en douchewand is anders toch klein en lastig schoon te maken. De douchewand wordt 90cm. Omdat onze ruimte ook 'maar' 2.10m breed is hebben we naast het ondiepe meubel ook overal inbouwkranen gekozen om een ruimtelijk gevoel te behouden.

Edit: Met mijn beste paint-skills een kleine aanpassing gemaakt van jouw indeling van onze situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfXtyBGs8pVUJaLJdqNc2sxTjRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OVb180wdvwMqZmzbp2YJX6jO.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Perseus op 24-07-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Perseus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Onze badkamer is 2.42 bij 2.10m en hebben een zelfde, maar gespiegelde indeling. Het badmeubel wordt op maat gemaakt en ondieper dan de standaard (42cm vs. 48cm) om meer loopruimte over te houden. We hadden namelijk een sterke wens voor een dubbele wasbak en de ondiepe wasbak gaf daarvoor de ruimte.

Verder laten we een muurtje metselen naast de WC met inbouwnisje voor zeepjes en andere douchespullen. De ruimte tussen je WC-koof en douchewand is anders toch klein en lastig schoon te maken. De douchewand wordt 90cm. Omdat onze ruimte ook 'maar' 2.10m breed is hebben we naast het ondiepe meubel ook overal inbouwkranen gekozen om een ruimtelijk gevoel te behouden.

Edit: Met mijn beste paint-skills een kleine aanpassing gemaakt van jouw indeling van onze situatie.

[Afbeelding]
Goed idee! Mag ik vragen waar je je badmeubel laat maken?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
orf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Ik kwam deze tegen van 130cm: https://www.x2o.nl/nl/bad...ouchebak-130x90-wit-35348

Misschien kun je de wand 5cm uitvullen met wedi/qboard. Misschien in combinatie met een inbouwkraan. Als het sprongetje in de muur gelijk valt met het profiel van je glazen douchewand of deur is het visueel best mooi.
Of je creeert boven het resterende strookje vloer een grote nis, waar je bijv je (design) radiator in hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
edsandje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Plieger heeft ook wel goede producten voor een redelijke prijs.
Ligt er een beetje aan wat voor sanitair je uitzoekt, ik gebruik wel eens de handdoekradiatoren van Plieger en die zijn niet slechter dan een ander merk.
Geberit / Sphinx is ook wel een a merk, zoals bijna elk merk wel een budget serie heeft zijn er ook wel producten die je niet wil.
Heb je specifieke voorbeelden van wat je wil?
Nou niet heel specifiek maar we hebben nu bijvoorbeeld een badmeubel en spiegel van Detremmerie met een wasbak van Duravit in de offerte. Zelf vinden we de meubels van Burgbad mooier alleen zit je bij het meubel dat wij op het oog hebben vast aan een wastafel van Burgbad. Nu ga ik er vanuit dat dat daar het verschil in kwaliteit niet enorm is aangezien dat naar ik begrijp allemaal goede merken zijn.

Gaat me met name om dat er in onze offerte nu bijvoorbeeld Plieger kranen opgenomen zijn en die kan ik dan voor €20 of €30 meer vervangen voor een hansgrohe talis kraan. Zelfde verhaal met een douchegoot, staat nu een Plieger douchegoot in maar die kan ik tegen meerprijs vervangen voor een easydrain douchegoot. We zitten dus vaak in de situatie dat we tegen kleine meerprijs een A-merk kunnen kiezen t.o.v. huismerk Plieger is dat dan de moeite waard?

Al het aansluitmateriaal is Plieger maar ik geloof wel dat dat prima is en je daar niet heel veel kwaliteitsverschil zal merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Teknoviking op 24-07-2020 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Perseus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]
Hey dat begint er bekend uit te zien. Is het goed als ik nog even door-paint? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cPtWOL4dCmiDfeXLjOzrFTyQnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JMed9WYRF1xvmGeokbwMmM1R.png?f=user_large

Is nog in aanbouw, de douche-zone is compleet dus we kunnen weer douchen *O*
Toilet is helaas met een lek geleverd, wachten op reactie nu. Morgen de wasbak afmaken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CPH3RdOm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Teknoviking schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Nou niet heel specifiek maar we hebben nu bijvoorbeeld een badmeubel en spiegel van Detremmerie met een wasbak van Duravit in de offerte. Zelf vinden we de meubels van Burgbad mooier alleen zit je bij het meubel dat wij op het oog hebben vast aan een wastafel van Burgbad. Nu ga ik er vanuit dat dat daar het verschil in kwaliteit niet enorm is aangezien dat naar ik begrijp allemaal goede merken zijn.

Gaat me met name om dat er in onze offerte nu bijvoorbeeld Plieger kranen opgenomen zijn en die kan ik dan voor €20 of €30 meer vervangen voor een hansgrohe talis kraan. Zelfde verhaal met een douchegoot, staat nu een Plieger douchegoot in maar die kan ik tegen meerprijs vervangen voor een easydrain douchegoot. We zitten dus vaak in de situatie dat we tegen kleine meerprijs een A-merk kunnen kiezen t.o.v. huismerk Plieger is dat dan de moeite waard?

Al het aansluitmateriaal is Plieger maar ik geloof wel dat dat prima is en je daar niet heel veel kwaliteitsverschil zal merken.
Badmeubel begrijp ik, beide merken niks mis mee dat is een persoonlijke smaak.
Kranen en douchegoot van Plieger zou ik ook niet doen. Zeker niet als het in je budget past om daar Grohe en Easydrain voor te nemen.
Sifons, montagemateriaal e.d. van plieger is prima.
Poosje geleden een wandcloset van Plieger geplaatst die vond ik wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 07:03
Melkunie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Hey dat begint er bekend uit te zien. Is het goed als ik nog even door-paint? :)
[Afbeelding]

Is nog in aanbouw, de douche-zone is compleet dus we kunnen weer douchen *O*
Toilet is helaas met een lek geleverd, wachten op reactie nu. Morgen de wasbak afmaken :)

[Afbeelding]
Als ik zo naar je werkelijke badkamer kijk (ten eerste ziet er goed uit!). Maar is de doorloop tussen douche en wasbak nog wel voldoende?

Ik dacht altijd vanuit eigen beleving dat ik toch wel een doorloop van 1m verwacht maar dat lijkt hier niet. Is mijn gedachte van 1m doorloop tussen onderdelen misschien wat teveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Dankje! En goed gezien inderdaad, de doorloop is met 68 cm aan de smalle kant (richtlijn geeft minimaal 55 aan, dus wat dat betreft zit het nog wel goed).
Achteraf hadden we beter voor een ondieper meubel kunnen gaan (deze is 51), maar in de praktijk valt het me toch nog wel mee gelukkig. Scheelt misschien dat we maar met z'n tweeën zijn zonder kinderen, dat maakt het praktisch genoeg voor ons user case. Vandaar ook de douche van 90 diep en 120 breed, best gezellig :+

En als ik me er toch aan ga ergeren na verloop van tijd is er nog altijd een ondiepere in te zetten, die optie houd ik in ieder geval open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

DannyBevers schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Als ik zo naar je werkelijke badkamer kijk (ten eerste ziet er goed uit!). Maar is de doorloop tussen douche en wasbak nog wel voldoende?

Ik dacht altijd vanuit eigen beleving dat ik toch wel een doorloop van 1m verwacht maar dat lijkt hier niet. Is mijn gedachte van 1m doorloop tussen onderdelen misschien wat teveel?
60cm voor 1 persoon en 1m voor passeren heb ik wel eens gehoord.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Melkunie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:39:
Dankje! En goed gezien inderdaad, de doorloop is met 68 cm aan de smalle kant (richtlijn geeft minimaal 55 aan, dus wat dat betreft zit het nog wel goed).
Achteraf hadden we beter voor een ondieper meubel kunnen gaan (deze is 51), maar in de praktijk valt het me toch nog wel mee gelukkig. Scheelt misschien dat we maar met z'n tweeën zijn zonder kinderen, dat maakt het praktisch genoeg voor ons user case. Vandaar ook de douche van 90 diep en 120 breed, best gezellig :+

En als ik me er toch aan ga ergeren na verloop van tijd is er nog altijd een ondiepere in te zetten, die optie houd ik in ieder geval open :)
Of de doorloop nu iets kleiner of groter is dan de "richtlijn" maakt niet zoveel uit.
Je went er aan omdat je het zelf dagelijks gebruikt.
Zelfde als hoogtes van wandclosets, als die hoger of lager zit dan standaard wen je ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:31
Semitom schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:49:
Ik zal nog eens kijken wat er eventueel mogelijk is. Bedankt voor de ideeën eerst in ieder geval, wellicht later meer.
Douchebakken van Mineraal composiet of mineraalmarmer zijn vaak op maat te zagen. Ideaal voor zo'n maat. https://www.maxaro.nl/nl/...ak/maxaro-dblr1409dg-rdg/

Verder zijn de douchetegels van VT-wonen verkrijgbaar in bijvoorbeeld 135*90cm
https://www.tegeldepot.nl...79vLZZSN0c-QaAvHfEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Heeft iemand tips/ervaring met het verwerken van een ledstrip in een nis in de badkamer?

Plan is om een nis van muur tot muur te maken boven het bad, omdat alle verlichting in mijn huis al van Philips Hue is wil ik dit ook doortrekken naar de badkamer. Hue heeft geen mini spots dus zit ik te denken aan hun outdoor lightstrip. Op internet kan ik alleen nergens iets vinden over hoe deze in te bouwen in een nis (terwijl er wel genoeg foto's te vinden zijn van het eindresultaat)

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Teknoviking schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:06:

Goed
- Burgbad
- Easydrain
- Grohe
- Hansgrohe
- Ideal standard
- Duravit
- Hüppe
- Detremmerie

Midden
- Geberit/Sphinx

Laag
- Plieger
Wij gaan over 2 maanden aan een grote verbouwing beginnen en ik ben druk bezig eea uit te zoeken. Afgelopen weken stond in het teken van de keuken, maar ik wil me nu wat meer op de badkamer richten.

Heeft er iemand een dergelijk lijstje zoals hierboven genoemd met Duitse merken? In het keuken topic is er een lijstje voorhanden met allerlei (bekende) merken in verschillende segmenten, ook vanuit Duitsland.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Wij hebben een relatief kleine badkamer (5,5m2) en willen er alles in hebben (bad/douche/wc/wasmeubel).

Momenteel hebben we 3 opties om de badkamer in te richten. Voor de wc kunnen we een compact closet nemen, die minder diep is. Het wasmeubel is enkel en 80cm breed.

Het meest logische is om het rioolafvoer te laten lopen door een koof naar beneden (oranje punt) waar ook de wc zit op de begane vloer. Daarom neigen we naar opstelling 3, al vinden we opstelling 1 ruimtelijker ogen doordat je niets tegen de buitenmuur zet.

goed om te weten, het is nu een slaapkamer op een houten verdiepingsvloer, dus opzich is gaten boren niet een heel groot probleem en komt er sowieso nog zandcementlaag op.

Wat is in jullie ogen de beste opstelling? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhxxC8Ftpu3H3duK4Wy08khayD0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CW1i1PqVA96y8TY0kgIeIv6y.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Murkmans op 05-08-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Murkmans schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:36:
Wij hebben een relatief kleine badkamer (5,5m2) en willen er alles in hebben (bad/douche/wc/wasmeubel).

Momenteel hebben we 3 opties om de badkamer in te richten. Voor de wc kunnen we een compact closet nemen, die minder diep is. Het wasmeubel is enkel en 80cm breed.

Het meest logische is om het rioolafvoer te laten lopen door een koof naar beneden (oranje punt) waar ook de wc zit op de begane vloer. Daarom neigen we naar opstelling 3, al vinden we opstelling 1 ruimtelijker ogen doordat je niets tegen de buitenmuur zet.

goed om te weten, het is nu een slaapkamer op een houten verdiepingsvloer, dus opzich is gaten boren niet een heel groot probleem en komt er sowieso nog zandcementlaag op.

Wat is in jullie ogen de beste opstelling? [Afbeelding]
Optie 3 komt regelmatig langs op funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Laatst online: 12-09 14:04
(jarig!)
Grappig, wij gaan onze badkamer ook verbouwen, en optie 3 hadden we en gaan we nu ook weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Lelletje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:44:
Grappig, wij gaan onze badkamer ook verbouwen, en optie 3 hadden we en gaan we nu ook weer doen.
Ja zelf neigen we ook naar optie 3. Dat is ook het meest gunstige qua rioolafvoer. Dan kan het mooi in de koof die naar de begane grond loopt. Optie 1 geeft dan wel weer een ruimtelijker gevoel denk ik, betere flow. Alleen kan ik het nog niet echt voor me zien.

De rechterzijde waar de wasbak aan zit meet 2,5 meter, is dat voldoende dan? Of loop je dan bij binnenkomst praktisch tegen de wasbak aan? Ik dacht:
80cm breedte bad.
80cm breedte wasmeubel met 20cm afstand van het bad. Dan zit het wasmeubel dus 70cm van de deur af (evt nog handdoek radiator naast wasmeubel).

Linkerzijde is 3meter. Dus:
Breedte bad 80cm
Breedte wandcloset met bewegingsruimte 80cm
Ruimte voor douche 140cm.

Wat is dan handiger, een (half)vrijstaande
bad of ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Wij willen ook de badkamer + twee losse toiletruimtes laten verbouwen. Nu zijn we afgelopen weekend bij Sanisale geweest en hebben daar een tekening laten maken.

Situatie: badkamer is 2,00 meter breed bij 2,42 meter diep. We willen hierin graag een bad, (inloop)douche en een badmeubel. Toilet niet, aangezien deze dus apart is.

Onderstaand het ontwerp, ik ben benieuwd of jullie dit ook de optimale indeling lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlbZqtAAG46fY12XhrvT6R8USdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FMkiSiO8fwSh06UE9O0giq5s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z2bgmTQ8GzTa69swzcr_cZCbsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7HAX3SunB389sDzB4izWbuOB.png?f=user_large

Daarnaast vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de merken die ze bij Sanisale verkopen, zoals Fima en FG Design. Zelf geven ze aan nauwelijks Hans Grohe e.d. te verkopen en dat eerder genoemde merken kwalitatief minstens net zo goed zijn. Ik ben daar een beetje sceptisch over en kan er online ook vrij weinig over vinden.

Prijs in de offerte is trouwens 10.500 euro. Dat is inclusief een douche-wc en zonder installatie.

[ Voor 16% gewijzigd door .GoO op 08-08-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 104% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Neuzelaar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:52:
Leuk ontwerp op zich maar gaat dat niet teveel nattigheid geven na een douche? Wat bedoel je met die prijs zonder installatie?
Dat er nog installatiemateriaal, installateur en tegelzetter qua prijs erbij komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In ons vorige huis hadden we ook een kleine badkamer en toen nog kleine kinderen. We hebben het toilet geskipt om zo meer ruimte te krijgen. Ik heb me er nooit aan gestoord dat er geen toilet was. Sterker nog. Ik vind het eigenlijk wel goor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Neuzelaar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:08:
[...]

Oh wauw, dus 10.500 euro is voor tegels, bad, douche, meubel, kranen en wc,s??
Ja, zit je zo aan. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
.GoO schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:50:
Wij willen ook de badkamer + twee losse toiletruimtes laten verbouwen. Nu zijn we afgelopen weekend bij Sanisale geweest en hebben daar een tekening laten maken.

Situatie: badkamer is 2,00 meter breed bij 2,42 meter diep. We willen hierin graag een bad, (inloop)douche en een badmeubel. Toilet niet, aangezien deze dus apart is.

Onderstaand het ontwerp, ik ben benieuwd of jullie dit ook de optimale indeling lijkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de merken die ze bij Sanisale verkopen, zoals Fima en FG Design. Zelf geven ze aan nauwelijks Hans Grohe e.d. te verkopen en dat eerder genoemde merken kwalitatief minstens net zo goed zijn. Ik ben daar een beetje sceptisch over en kan er online ook vrij weinig over vinden.

Prijs in de offerte is trouwens 10.500 euro. Dat is inclusief een douche-wc en zonder installatie.
Hmm dan betalen wij een stuk minder.
  • douchedeur met vaste wand
  • Vrijstaand bad
  • Compact toilet Geberit set
  • Badmeubel 80cm met 2 laden, spiegelkast met led-verlichting
  • Vrijstaand bad
  • Inbouw wastafelkraan
  • Inbouw douchethermostaatkraan en regendouche
  • Opbouw badkraan met handdouche.
  • Stelpost vloertegels 50eu per m2
  • Stelpost wandtegels 25eu per m2
En voor beneden:
Geberit up100 set
Fontijnkast met 1 hendel inbouwkraan.

Meester sanitair is van Plieger, Wiesbaden en Boss en Wessing. Aannemer koopt in en rekent 10% overhead. Rekent nu met 6.250 euro en 5.600 euro installatiekosten. Hij gebruikt een Fundo webi vloer met vloerverwarming. Daar heeft hij meeste ervaring mee en heeft hij nooit lekkages mee gehad, geeft ook 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Neuzelaar ik wil niet zelf overal achteraan gaan. Een allin shop rekent bij ons 27k, gaan we natuurlijk niet mee in zee.
Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Een 2e offerte is al stukken beter, excl installatie en tegelzetter 10k: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

As zaterdag bij een 3e partij op de koffie.

@Murkmans 25eur m2 voor wandtegels? Zijn dat niet hele basis witte tegels?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Quad schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:45:

@Murkmans 25eur m2 voor wandtegels? Zijn dat niet hele basis witte tegels?
Mwah wit mat 30x60 met reliëf. Goedkoopste was 15euro per m2 zei hij.
Vloertegels zijn er ook al vanaf 20/25euro. Het is denk ik maar net welke eisen je stelt.

Tegels mogen we uitzoeken bij de handelaar (megadump) uit het dorp waar hij vaker zaken mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Neuzelaar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:52:
Leuk ontwerp op zich maar gaat dat niet teveel nattigheid geven na een douche?
En deur gaat naar buiten open hoop ik? :) Wat bedoel je met die prijs zonder installatie?
Ja klopt, deur gaat naar buiten open. Qua nattigheid denk ik dat het meevalt. Het badkamermeubel is door het muurtje goed afgeschermd en dat het bad bij het douchen een beetje nat wordt lijkt me geen probleem. Alternatief is een cabine of glazen wanden, maar een inloopdouche trekt ons meer.

Qua prijs, er zit wel een douche toilet (Wiesbaden) bij in van 1750 euro. Maar wellicht dat er nog iets te onderhandelen valt inderdaad. We laten ook nog 2 andere offertes opmaken bij andere zaken ter vergelijking. We vinden het wel praktisch om alles bij 1 zaak te kopen (ook qua garantie e.d.) dus dat zal wellicht iets duurder zijn dan wanneer je alles los koopt tegen de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Heeft iemand overigens ervaring met het merk HotBath? Ziet er mooi en degelijk uit, volgens de winkel beter dan merken als Grohe en HansGrohe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@.GoO Je halve badkamervloer gaat zo ook nat worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
@.GoO Dat zijn huismerken van de keten waar je geweest bent en pakken ze veruit de meeste marge op. Die zijn in hun ogen dus beter dan een Grohe/HansGrohe. Er zal ook een prijsverschil zijn en je moet voor jezelf afwegen wat je dan dus belangrijker vindt. Vanuit onze sanitair leverancier in de projectbouw kreeg ik alles van een Belgisch huismerk maar daar heb ik ook voor bedankt en alles uiteindelijk HansGrohe genomen.
Het binnenwerk is vaak van plastic of een ander broos materiaal itt de Grohe/HansGrohe varianten. (Ook voelbaar in gewicht van de kranen).

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 10-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
.GoO schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:39:
Heeft iemand overigens ervaring met het merk HotBath? Ziet er mooi en degelijk uit, volgens de winkel beter dan merken als Grohe en HansGrohe.
Wij hebben ook alle kranen besteld van HotBath. Kwaliteit schijnt goed te zijn, ziet er mooi uit en alles leverbaar in mat zwart. Kostte aardig wat centen, maar goed.

Hoe diep is je inloop douche? Men zegt (op internet en twee aannemers) dat je vanaf 1.20m goed zit. Wij hebben gekozen voor een glazen wand van 1.20m met de doucheset tegen de achterwand aan. Hopelijk is dit dus inderdaad voldoende en geeft het niet teveel nattigheid. Een glaswand van 1.40m gaat hem niet worden, daar is de ruimte tot het meubel er tegenover dan te klein voor.
Kan iemand hier bevestigen dat 1.20m in principe prima is? (Wanneer het water tenminste goed afloopt richting de douchegoot).

@GeeMoney HotBath is geen huismerk hoor. Het is wel een merk met veelal ‘vaste’ en stabiele prijzen, dus ze pakken er veel marge op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

1.20m diep is prima hoor. Je zal wel wat spatwater hebben, maar ff met de handdoek of trekker over de vloer en het is weg.

Sowieso een douche altijd drogen.. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:25:
1.20m diep is prima hoor. Je zal wel wat spatwater hebben, maar ff met de handdoek of trekker over de vloer en het is weg.

Sowieso een douche altijd drogen.. ;)
Ja, dat dachten wij ook al. We gaan nu ook met de trekken over de glazen douchecabine en de vloer, dat is 30 sec. werk en dus het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Wij zijn op zoek naar een vrijstaande Solid Surface badkuip. Van kranen ken ik de goede en minder goede merken wel een beetje, van baden totaal niet. Ik zie vrij grote prijsvariatie van 1500-5000 euro. Met welke baden hebben jullie goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

rolandb schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:31:
Wij zijn op zoek naar een vrijstaande Solid Surface badkuip. Van kranen ken ik de goede en minder goede merken wel een beetje, van baden totaal niet. Ik zie vrij grote prijsvariatie van 1500-5000 euro. Met welke baden hebben jullie goede ervaringen?
Prima ervaring met solid surface van X2O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-11-2020
Hier ook een X2O solid surface bad, erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Goed om te horen; wij krijgen namelijk over 3 weken ook een solid surface bad van X2o geleverd (Nomina). Relatief vriendelijk geprijsd en zag er prima uit :)

Ervaring hebben wij er dus nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

d0s schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:32:
[...]

Prima ervaring met solid surface van X2O
Da_smiek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:16:
Hier ook een X2O solid surface bad, erg blij mee.
Ik vind het een groot prijsverschil hebben met andere baden. Hebben jullie nog verdiept naar de kwaliteit van het materiaal? Ik zie andere partijen nog refereren dat een reden kan zijn qua prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

rolandb schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

[...]

Ik vind het een groot prijsverschil hebben met andere baden. Hebben jullie nog verdiept naar de kwaliteit van het materiaal? Ik zie andere partijen nog refereren dat een reden kan zijn qua prijsverschil.
Dat was ook mijn zorg. Maar ik heb het toen 'maar gewoon gedaan' (showroommodel vn 700 euro, nieuwprijs 2200). En sinds die tijd, dat is nu zo'n 2 jaar terug, lees ik (ook op dit forum) louter positieve ervaringen over X2O en de kwaliteit van de producten.

Het zal geen beste van het beste zijn, maar daar is de prijs ook naar.

Ik kan vanuit mijn ervaring wel vertellen:

- Stevig -> al meerdere keren wat in gevallen, parfum flesjes etc en geen beschadigingen
- Krast tot nu toe niet
- Makkelijk schoon te maken met speciale spons en reiniger
- Wordt uberhaupt niet snel vies, bad nu 1,5 jaar en 2 keer echt schoon moeten maken (badfrequentie 3x per maand denk ik)

Ik heb deze:

https://www.x2o.nl/nl/bad...ad-169x80cm-mat-wit-45457

Ook de Nomina dus.Krasjes schijn je er uit te kunnen halen met een speciaal borsteltje, maar daar dus nog geen ervaring mee.

Ik heb overigens ook 2 waskommen van solid surface van X2O, die bevallen ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:43
Vraagje, ik kan een toiletruimte van 74 cm breed maken, doucheruimte wordt dan 1.60, of de toiletruimte 84 cm breed maken, de doucheruimte wordt dan 1.50. dit is meerprijs voor de douche deur van 238 euro omdat 1.50 geen standaard deur is van sealskin. Dit is de duka 4200. Is 74 cm breedte tussen 2 wanden genoeg voor toiletruimte in badkamer? Beneden nog 2 ruime toiletten dus geen gebrek. Wat is wijsheid?

• Murkmans
snoekds20 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:50:
Vraagje, ik kan een toiletruimte van 74 cm breed maken, doucheruimte wordt dan 1.60, of de toiletruimte 84 cm breed maken, de doucheruimte wordt dan 1.50. dit is meerprijs voor de douche deur van 238 euro omdat 1.50 geen standaard deur is van sealskin. Dit is de duka 4200. Is 74 cm breedte tussen 2 wanden genoeg voor toiletruimte in badkamer? Beneden nog 2 ruime toiletten dus geen gebrek. Wat is wijsheid?
Wij hebben 20cm aan beide kanten ruimte aangehouden, dat was het advies van onze aannemer. Komen daarmee op 35,5+20+20 op ongeveer 76cm.

Je kan voor het idee, gezien je beneden toch al een toilet hebt, op de wc gaan zitten en aan weerszijde 2 platen plaatsen van hout bijvoorbeeld op 74cm. Dan kan je gelijk aanvoelen of dat krap is of niet.

Is het een open ruimte, in de badkamer bijvoorbeeld, of gesloten met deur? Dan lijkt het me wel krap namelijk.

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:43
Goed idee, dan wel met karton. Het is een open ruimte, geen deur. Een soort nis wordt het. Naar voren ruimte genoeg. Ik twijfel moet ik 238 euro meer uitgeven voor 10cm extra toilet ruimte.

• Tjebakka

Tjebakka

Wij hebben besloten alles zelf in te kopen en een timmerman alles te laten plaatsen. Nu weten we dat binnenwerk en dergelijke van goede kwaliteit moeten zijn, maar maakt het nog uit wat voor merk toilet je neemt? Ik zie mooie modellen maar zie zoveel merken die ik niet ken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC

BCC

Tjebakka schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:55:
Wij hebben besloten alles zelf in te kopen en een timmerman alles te laten plaatsen. Nu weten we dat binnenwerk en dergelijke van goede kwaliteit moeten zijn, maar maakt het nog uit wat voor merk toilet je neemt? Ik zie mooie modellen maar zie zoveel merken die ik niet ken..
Standaard goede set is bijvoorbeeld een Geberit UP320 met een Villeroy en Bach Subway pot - vaak te koop als 1 set.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Flix20
BCC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Standaard goed is bijvoorbeeld een Geberit UP320 met een Villeroy en Bach Subway pot - vaak te koop als 1 set.
Wat mag zoiets kosten?
Je ziet sets van €450 - 800 voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Flix20 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Wat mag zoiets kosten?
Dat is meestal afhankelijk van de extras (luxe bril = +100 euro, en/of een luxe drukplaat + 100 euro).
Zie bijvoorbeeld hier https://sanitairkamer.nl/...lose-zitting-sk29040.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 17:21
Flix20 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Wat mag zoiets kosten?
Heb laatst zelf die set gekocht bij de Hornbach. Na prijsvergelijkend warenonderzoek, en direct leverbaar, de goedkoopste plek. Ik meen iets van €600. Je hebt ook een 'drukplaat' nodig trouwens.
Check hier wat je allemaal nodig hebt: https://www.megadumpdalen...ch-subway-20set-nr22.html

/edit: geninja't door @BCC

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 13-08-2020 11:38 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Thanks voor de tips hierboven. Inmiddels een lijst met benodigdheden aan het maken voor de badkamer. Ik ben hem nog niet eerder tegengekomen dus ik deel hem even. Ik neem overigens meteen het toilet op de begane grond mee:

- 2x inbouwreservoir
- 2x toiletpot
- 2x toiletbril
- 2x drukplaat
- 2x toiletborstelhouder
- 2x wc rol houder
- 1x Wastafeltje voor toilet bg
- 1x inbouw koudwaterkraan voor toilet bg
- 1x sifon voor wastafeltje toilet bg
- 1x Bad (halfvrijstaand)
- 1x Inbouw binnenwerk badkraan
- 1x Inbouw badkraan
- 1x sifon bad
- 1x spiegel met verlichting 110x??cm
- 1x badkamermeubel incl wastafel - 110cm
- 1x sifon wastafel
- 2x binnenwerk inbouwthermostaatkraan wastafel
- 2x inbouw thermostaatkraan wastafel
- 1x inbouw douchekop
- 1x inbouw thermostaatkraan douche
- 1x douchewand 80x80cm
- 1x douchebak 80x80cm
- 1x radiator 120x??cm

tegels badkamervloer +/- 6m2
tegels badkamermuur +/- 24m2

tegels toiletvloer +/- 2m2
tegels toiletmuur +/- 12m2

Leidingwerk, voegsel, elektra etc verzorgt onze installateur. Vergeet ik nog iets?

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 14-08-2020 07:43 ]

• BCC

BCC

@Tjebakka sifon voor het bad mist nog. en 2x sifon voor de dubbele wastafel?

• Tjebakka

Tjebakka

BCC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:19:
@Tjebakka sifon voor het bad mist nog. en 2x sifon voor de dubbele wastafel?
Klopt, maar dat valt onder leidingwerk voor de installateur. Sifon in het toilet is zichtbaar en daar wil ik wel kunnen kiezen wat ik zie :) Wastafel heeft overigens 1 afvoer.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 13-08-2020 12:21 ]

• BCC

BCC

Sifon bad is ook zichtbaar.

• Tjebakka

Tjebakka

Je hebt gelijk. De stop is inderdaad zichtbaar. Ik zal hem er op zetten. Dan ook meteen sifon wastafel.

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:38
Spiegel+spiegelverwarming, schakelaar voor spiegelverwarming?, stopcontact bij meubel, wc rol houder, verwarming, welke kit kleur om af te kitten, voegmiddel ;)

• Quad

Quad

Doof

Plafondverlaging? Spotjes of andere verlichting, radiator en of vloerverwarming.

PVOutput☀️

• Murkmans
Tjebakka schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:49:
Thanks voor de tips hierboven. Inmiddels een lijst met benodigdheden aan het maken voor de badkamer. Ik ben hem nog niet eerder tegengekomen dus ik deel hem even. Ik neem overigens meteen het toilet op de begane grond mee:

- 2x inbouwreservoir
- 2x toiletpot
- 2x toiletbril
- 2x drukplaat
- 1x Wastafeltje voor toilet bg
- 1x inbouw koudwaterkraan voor toilet bg
- 1x sifon voor wastafeltje toilet bg
- 1x Bad (halfvrijstaand)
- 1x Inbouw binnenwerk badkraan
- 1x Inbouw badkraan
- 1x sifon bad
- 1x badkamermeubel incl wastafel - 110cm
- 1x sifon wastafel
- 2x binnenwerk inbouwthermostaatkraan wastafel
- 2x inbouw thermostaatkraan wastafel
- 1x inbouw douchekop
- 1x inbouw thermostaatkraan douche
- 1x douchewand 80x80
- 1x douchebak 80x80

tegels badkamervloer +/- 6m2
tegels badkamermuur +/- 24m2

tegels toiletvloer +/- 2m2
tegels toiletmuur +/- 12m2

Leidingwerk verzorgt onze installateur. Vergeet ik nog iets?
Klinkt een beetje als onze lijst, enige verschil is:
Een zaagbare douchebak van 120*100 met een schuine zijde + douchedeur 70
Badkamermeubel bij ons is 80cm breed met 1 wasbak en 1 inbouwkraan.

Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

hammy87 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:15:
Spiegel+spiegelverwarming, schakelaar voor spiegelverwarming?, stopcontact bij meubel, wc rol houder, verwarming, welke kit kleur om af te kitten, voegmiddel ;)
Spiegel was ik vergeten. Elektra doet de installateur. Voegsel en kit ook. WC rol houder, toiletborstelhouder toegevoegd aan de lijst.
Murkmans schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Klinkt een beetje als onze lijst, enige verschil is:
Een zaagbare douchebak van 120*100 met een schuine zijde + douchedeur 70
Badkamermeubel bij ons is 80cm breed met 1 wasbak en 1 inbouwkraan.

Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?
Ik heb nog geen idee. Ik denk dat ik zonder tegels zo rond de €5000-€6000 uitkom.

[ Voor 35% gewijzigd door Tjebakka op 14-08-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Goedemorgen,

Afgelopen maand hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht wat eigenlijk voor 90% gestriped moet worden en opnieuw opgebouwd, geen probleem.
Hieronder vallen ook de badkamer en de wc.

We zijn bij Sanisale geweest en zijn hier alle 2 erg over te spreken, de verkoper heeft ons een prijs aangeboden met nog eens 21% korting, hiervoor moest ik alleen wel even een handtekening zetten ik heb hem toen gevraag waar teken ik dan voor? zijn antwoord was als volgt:
v- verkoper i- ik
v- Je tekent voor het houden van de 21%
i- Dus dan zit ik nergens aanvast? We hebben namelijk nog meer afspraken staan?
v- Nee ik zet er bij dat als jullie financiering niet rond komt dat het allemaal niet door gaat.
i- Oke, kan ik dat ook op papier krijgen?
v- dat is jammer genoeg niet mogelijk maar dat komt allemaal wel goed!

Verder heb ik het document niet kunnen overlezen, en thuis kom ik er achter dat boven aan het document staat "Koopovereenkomst"

Mijn vraag is, hebben jullie ooit zoiets gehad? Is Sanisale te vertrouwen hier in? Hun prijs is erg goed en wil daarom ook graag met ze in zee mocht onze laatste afspraak bij een andere lokale partij op niks uitlopen.

Voor de rest ben ik erg te spreken over de manier hoe het allemaal gegaan is bij Sanisale, ze denken echt met je mee en helpen je met nieuwe dingen bedenken voor in je woning.
Ruim aanbod voor een mooie prijs

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
maubaan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:30:
Goedemorgen,

Afgelopen maand hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht wat eigenlijk voor 90% gestriped moet worden en opnieuw opgebouwd, geen probleem.
Hieronder vallen ook de badkamer en de wc.

We zijn bij Sanisale geweest en zijn hier alle 2 erg over te spreken, de verkoper heeft ons een prijs aangeboden met nog eens 21% korting, hiervoor moest ik alleen wel even een handtekening zetten ik heb hem toen gevraag waar teken ik dan voor? zijn antwoord was als volgt:
v- verkoper i- ik
v- Je tekent voor het houden van de 21%
i- Dus dan zit ik nergens aanvast? We hebben namelijk nog meer afspraken staan?
v- Nee ik zet er bij dat als jullie financiering niet rond komt dat het allemaal niet door gaat.
i- Oke, kan ik dat ook op papier krijgen?
v- dat is jammer genoeg niet mogelijk maar dat komt allemaal wel goed!

Verder heb ik het document niet kunnen overlezen, en thuis kom ik er achter dat boven aan het document staat "Koopovereenkomst"

Mijn vraag is, hebben jullie ooit zoiets gehad? Is Sanisale te vertrouwen hier in? Hun prijs is erg goed en wil daarom ook graag met ze in zee mocht onze laatste afspraak bij een andere lokale partij op niks uitlopen.

Voor de rest ben ik erg te spreken over de manier hoe het allemaal gegaan is bij Sanisale, ze denken echt met je mee en helpen je met nieuwe dingen bedenken voor in je woning.
Ruim aanbod voor een mooie prijs
Ik zou als een speer het document goed doorpluizen en zoeken naar ontbinden.
Klinkt alsof je gewoon de materialen aangeschaft heb. En al helemaal dat 'helaas niet mogelijk om het op papier te zetten, maar het komt wel goed' zou reden moeten zijn juist niet te tekenen en goed te lezen voordat je tekent!

Ikzelf ben anderhalve maand geleden met het uitzoeken van een nieuwe badkamer voor m'n aangekochte huis.
Ook bij SaniSale naar binnen gestapt als eerste winkel voor een orientatie.
Ook dat had ik als heel prettig ervaren maar daarna ben ik nog bij een hand vol andere winkels geweest en toen beviel Sanisale helemaal niet zo heel erg.
Daar was het vooral, wat vind je mooi? oh dan doen we dat toch gewoon.
Natuurlijk moet het ook mooi zijn, maar iets meer technische gegevens etc is toch wel fijn om mee te krijgen.
Over merken/materialen hebben we het niet gehad.
En naderhand kwam ik er dus wel achter dat de douchedeur die hij adviseerde te nemen ipv die andere die ik mooi vind, even €700 duurder was, maar daar werd toen niet over gesproken.

Wat me daarnaast niet beviel was dat je bij hun geen prijs mee naar huis kreeg, alleen mondeling.
Ook geen specificaties wat ik nou waarvoor betaal.
Daar verschillende zaken sowieso in.
De één geeft letterlijk stuksprijs, de ander totaal prijs per badkamer onderdeel, en de ander alleen een totaal prijs.
Ik wil gewoon inzage in de prijzen zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Flix20 op 14-08-2020 08:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:17
Waarom zou je in vredesnaam moeten tekenen om een offerte te krijgen. Het gaat om een aanbod van een leverancier aan jou. De enige handtekening die je kan verwachten is van de leverancier. Een enorme rode vlag dus en een reden om direct weg te lopen. Als je inderdaad getekend hebt, dan heb je een koopovereenkomst getekend, dat stond er niet pas thuis op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
De reden dat ik de handtekening moest zetten volgens hem is zodat hij de 21% korting voor ons op papier kon zetten, ik twijfel hier nu wel heel erg aan.

De verkoper heeft aangegeven dat er een opt out in zit wanneer wij de finaniele niet op orde krijgen, ik denk dat die troef maar in de strijd moet willen we ergens anders toch een badkamer krijgen.

verder denk ik wel dat we daar echt een goede deal hebben qua badkamer

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
maubaan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:45:
De reden dat ik de handtekening moest zetten volgens hem is zodat hij de 21% korting voor ons op papier kon zetten, ik twijfel hier nu wel heel erg aan.

De verkoper heeft aangegeven dat er een opt out in zit wanneer wij de finaniele niet op orde krijgen, ik denk dat die troef maar in de strijd moet willen we ergens anders toch een badkamer krijgen.

verder denk ik wel dat we daar echt een goede deal hebben qua badkamer
Met alle respect, maar het feit dat hij je zo onder druk zet zou voor mij al reden zijn om niet in zee te gaan.

Ben je ook al bij andere winkels geweest?
Heb je zelf online al het e.e.a. bij elkaar gezocht?
Met andere woorden, wat is je referentiekader om te bepalen of het een goede deal is?

Of waren dat de woorden van de verkoper, die je ook liet tekenen voor de korting, maar feitelijk je gewoon het koopcontract heeft laten tekenen?(vermoedelijk gezien de info die je geeft)

Overigens probeer ik je niet af te kraken/zeiken. Probeer je gewoon van dit soort malafide praktijken te behoeden.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 14-08-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ik ben bij ongeveer 12 andere winkels/zzpers geweest.
4 hadden het excuus dat het moment van installatie te ver weg zou zijn (novmeber) en we hebben de woning sinds Juni.
De rest zat allemaal met hun berekening op de 8-9K of hoger met een paar uitschieters van 14K

Sanisale zit met badkamer en wc in de low 6K

Ik heb echt een idiote fout gemaakt merk ik al (mooi leer moment in je leven zoiets)

Ik ga het in ieder geval aankijken en we houden jullie op de hoogte wat er uit gaat komen THNX iig voor de hulp en het bevestigen wat ik zelf al wist maar niet wou geloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicky100
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03-2021
Flix20 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Ik zou als een speer het document goed doorpluizen en zoeken naar ontbinden.
Klinkt alsof je gewoon de materialen aangeschaft heb. En al helemaal dat 'helaas niet mogelijk om het op papier te zetten, maar het komt wel goed' zou reden moeten zijn juist niet te tekenen en goed te lezen voordat je tekent!

Ikzelf ben anderhalve maand geleden met het uitzoeken van een nieuwe badkamer voor m'n aangekochte huis.
Ook bij SaniSale naar binnen gestapt als eerste winkel voor een orientatie.
Ook dat had ik als heel prettig ervaren maar daarna ben ik nog bij een hand vol andere winkels geweest en toen beviel Sanisale helemaal niet zo heel erg.
Daar was het vooral, wat vind je mooi? oh dan doen we dat toch gewoon.
Natuurlijk moet het ook mooi zijn, maar iets meer technische gegevens etc is toch wel fijn om mee te krijgen.
Over merken/materialen hebben we het niet gehad.
En naderhand kwam ik er dus wel achter dat de douchedeur die hij adviseerde te nemen ipv die andere die ik mooi vind, even €700 duurder was, maar daar werd toen niet over gesproken.

Wat me daarnaast niet beviel was dat je bij hun geen prijs mee naar huis kreeg, alleen mondeling.
Ook geen specificaties wat ik nou waarvoor betaal.
Daar verschillende zaken sowieso in.
De één geeft letterlijk stuksprijs, de ander totaal prijs per badkamer onderdeel, en de ander alleen een totaal prijs.
Ik wil gewoon inzage in de prijzen zien.
Inderdaad heel vreemd dat je de prijzen bij sanisale niet mee naar huis krijgt. Vanochtend bij sanidirect geweest en die zijn daar heel transparant en eerlijk over. Kreeg het hele pakket mee, inclusief 3d ontwerp. Iets wat sanisale ook al niet meegeeft.

En nig wat. Adhv dit forum kom ik er idd achter dat sanisale nauwelijks info geeft over merken.

Qua prijs, voor een badkamer van 252 x 290 bij sanisale 7600 en sanidirect 7500. Bij die laatste overigens wel een design radiator, rvs closetbediening en een hele luxe spiegel (verwarming en led). Sanidirect lijkt dus een stuk goedkoper. Installatie is bij hen wel erg prijzig omdat ze het 'erbij doen'. Advies was om zelf een aannemer te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
@maubaan Wow, echt mega naïef. Dacht dat dit alleen 16-jarigen en 60+ers overkwam, maar niet dus :+

Als ze ergens willen dat je tekent in de oriëntatiefase teken je juist niet, loop je de winkel uit en kom je er NOOIT meer terug.
Nu ben je er ingeluisd en zul je niet zomaar kunnen ontbinden. Want je kunt haast niet hard maken dat je bent misleid en dat er andere afspraken met je gemaakt zijn. Alleen als je de financiering niet rond krijgt zeg je nu, maar dat zul je dan ook wel weer echt aan moeten kunnen tonen (en dat kun je niet denk ik want die financiering krijg je vast rond).

Ik heb eens een excel lijstje gemaakt van alle zaken die wij nodig hadden en hebben besteld. Hier staan de artikelen en prijzen bij. Als er Tweakers zijn die dit eens zouden willen zien wil ik die hier best eens posten. Gaat bij ons om een badkamer en 2 toiletruimtes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 15:27
remzor schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:31:
@maubaanNu ben je er ingeluisd en zul je niet zomaar kunnen ontbinden. Want je kunt haast niet hard maken dat je bent misleid en dat er andere afspraken met je gemaakt zijn. Alleen als je de financiering niet rond krijgt zeg je nu, maar dat zul je dan ook wel weer echt aan moeten kunnen tonen (en dat kun je niet denk ik want die financiering krijg je vast rond).
Als consument zit je er in Nederland gelukkig nooit zomaar aan vast.
Lekker binnen twee weken mailen dat het financieel toch niet rond komt en je er vanaf ziet.

Zou er wel niet te lang mee wachten.

Die korting krijg je toch wel opnieuw, mocht je toch bij hun willen bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Elja op 14-08-2020 17:22 ]

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Elja schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Lekker binnen twee weken mailen dat het financieel toch niet rond komt en je er vanaf ziet.

Wat bedoel je precies? Nooit zomaar aan vast? Je kunt niet zomaar onder een koopovereenkomst uit hoor. Dan zouden ze überhaupt hun best niet eens doen om je te laten tekenen. Een koopovereenkomst kan zowel mondeling als schriftelijk tot stand komen, in dit geval is er zelfs voor getekend.

Ik denk dat @maubaan het best even contact op kan nemen en mochten ze moeilijk doen: vernietig dan schriftelijk de overeenkomst op basis van misleiding (want je bent misleid natuurlijk). Hier zijn voorbeelden van te vinden op het www. Maar wie weet kun je gewoon annuleren/onder de koop uit en doen ze niet moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Persoonlijk zou ik alleen al om de gang van zaken daar nooit meer terug willen komen.

In Nederland ben je als consument best goed beschermd, dus ik zou zsm het contract doorspitten en naar de winkel gaan van dit is zo de bedoeling niet.
Mochten ze het niet ontbinden, neem contact op met je rechtsbijstand.
Als je geen RBV hebt, neem even contact op met je lokale juridisch loket bij het inloop uur.

Het feit dat SaniSale geen openheid over de prijzen geeft en daarnaast dit soort praktijken uithaalt zeg ik ook vraagtekens bij hoe goed die deal nou echt zou kunnen zijn.
Zoals aangegeven ben ik zelf ook aan het orienteren voor een badkamer (en keuken) maar iedere winkel heeft z'n eigen plus en min punten en elementen waar ze een goede prijs kunnen geven.
Dus als je het niet erg vindt, dan is rondshoppen en je niet bij één winkel vastpinnen het voordeligst is mijn ervaring.

[ Voor 37% gewijzigd door Flix20 op 14-08-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wij zijn ook bij Sanisale geweest en kregen daar gewoon de tekeningen én offerte mee naar huis. Er staan alleen geen merken en types e.d. op, alleen een hele algemene omschrijving.

Bij Sanistunter (zelfde bedrijf als Sanisale kwam ik later achter) kregen we geen offerte mee, maar wel de tekeningen.

Bijna al het materiaal in de offerte is van Xenz. Heeft iemand ervaring met dit merk? Alternatief is Hotbath en op het eerste gezicht oogt Hotbath kwalitatief wat beter.

Ik vraag me ook af hoe jullie op bedragen van 7500 euro komen voor een grote badkamer. Onze badkamer is 2,00 x 2,40 meter en we hebben twee losse toilet ruimtes. We komen overal tussen de 10.000 en 12.000 euro uit.

Hebben wij gewoon een duurdere smaak of kan daar nog flink wat vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Piet91 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:30:
@.GoO Je halve badkamervloer gaat zo ook nat worden.
Wel een beetje, maar op zich is dat alleen in de opening tussen de 2 muurtjes en valt het met een trekker goed droog te maken.

Het douche gedeelte tussen de muurtjes is ongeveer 1,00 x 0,90 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
.GoO schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:31:
Wij zijn ook bij Sanisale geweest en kregen daar gewoon de tekeningen én offerte mee naar huis. Er staan alleen geen merken en types e.d. op, alleen een hele algemene omschrijving.

Bij Sanistunter (zelfde bedrijf als Sanisale kwam ik later achter) kregen we geen offerte mee, maar wel de tekeningen.

Bijna al het materiaal in de offerte is van Xenz. Heeft iemand ervaring met dit merk? Alternatief is Hotbath en op het eerste gezicht oogt Hotbath kwalitatief wat beter.

Ik vraag me ook af hoe jullie op bedragen van 7500 euro komen voor een grote badkamer. Onze badkamer is 2,00 x 2,40 meter en we hebben twee losse toilet ruimtes. We komen overal tussen de 10.000 en 12.000 euro uit.

Hebben wij gewoon een duurdere smaak of kan daar nog flink wat vanaf?
Tekening kreeg ik ook bij Sanisale mee. Gewoon de Saninet tekening die ik ook bij Sanidirect en Sani4all heb meegekregen.

Er valt overal veel vanaf te praten als je weet wat je wilt en wat waar kost.
Ikzelf ben nu, na wat shoppen voor +/- €5200 kwijt.
Betreft een badkamer van 2.51x1.29 en een toilet, en tegels voor een 3.23x2.51 keuken.
Wat bij mij de prijs ook wat hoger maakt, is dat ik alles mat zwart ga doen.
Tegels ben ik +/- €1350 voor kwijt.
Ik doe m'n kranen van Damixa. Regendouche, wastafelkraan en keukenkraan voor €1428,-
(ter illustratie staat de regendouche alleen al voor 1350 online)
douchewand van Blaauw á 700
douchegoot á 180
wastafelmeubel en kast bij Sanidirect á 1000
geberit up320+V&B toilet á 600

Ben zelf bij een tiental winkels geweest en ben nergens onder de €6500 gekomen.
Dus daar is ook je 20% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
.GoO schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:33:
Wel een beetje, maar op zich is dat alleen in de opening tussen de 2 muurtjes en valt het met een trekker goed droog te maken.

Het douche gedeelte tussen de muurtjes is ongeveer 1,00 x 0,90 meter.
Als je daar geen douche deur hebt wordt je halve vloer wel degelijk nat; waarschijnlijk wel tot einde van je bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Als je daar geen douche deur hebt wordt je halve vloer wel degelijk nat; waarschijnlijk wel tot einde van je bad.
Maak daar maar je hele vloer van... Die hoek schreeuwt om een deur.

Via glasconcept hoeft dat helemaal niet veel te kosten en dat is een prima bedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 14-08-2020 21:54 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

PaT schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Maak daar maar je hele vloer van... Die hoek schreeuwt om een deur.

Via glasconcept hoeft dat helemaal niet veel te kosten en dat is een prima bedrijf.
Goed dat jullie aangeven. Ik heb er wat meer naar gezocht en denk dat we hier inderdaad nog iets mee moeten.

Wat zouden jullie doen in ons geval? We hebben dus twee vaste wandjes in gedachten, waarvan één met nisjes. Als we een stuk glas (met deur of schuifdeur) ertussen zouden willen doen dan hebben we een aantal opties. Zwart zou dan glas zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da1apOgMRIe-0DVtfIjO67jI3uQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o5zJiPUIRFpFsR6TApcDtA3H.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R-leO5GhlgTRCjKGlxIGINyzlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dAw6vHaKxR3TSEPtaTo3881U.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZJvULEZr6a4ZoHTuOi5OYORlVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zdWle2ecCrbjyEIoeZuHlKq6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THCoRQs-f2ZPyTWizWDdB-LZ7-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/crbQKevYrrTKbcBgqUj5qNYh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64uTgbggIRnI4ey95sV4SOsMxSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rYoPGKtyXlABC3PLFWEufw6H.png?f=user_large

Of toch het bad een kwartslag draaien, zodat je de douche linksonder krijgt? Wordt dan iets smaller, maar wel veel dieper.

Dit is trouwens een foto van hoe de badkamer er nu uitziet, om het plaatje compleet te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sOmFVKWcVQc54lCKwqZpUvP0UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Y5mr9bYuSNRYG0fRElJODcI.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonder trouwens dat van de 4 badkamerwinkels waar we geweest zijn, niemand ons hierop geattendeerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En gewoon schuin een klapdeur die dan richting bad draait?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vanmiddag een offerte gekregen van een 3e partij. Deze komt all-in op 20k-eneenbeetje uit.

De helft (10k) is sloop, ruwbouw, montage, installatie, betegelen en schilderwerkzaamheden. Tevens zit daar plafond en verlichting bij in.

De andere helft bestaat uit sanitair, tegels en verf.

Tov andere offertes heeft deze badkamerzaak gekozen voor het merk Hotbath voor kranen, regendouche en thermostaten. Het bad betreft Luca sanitair Primo half vrijstaand rechts.

De kleurkeuze is in deze offerte naar een lichte kleur op de vloer en wand douchegedeelte ipv donkere vloer en betonstuc muren. Wel hebben we de gewenste Marokkaanse groene tegeltjes erin zitten. Overige muren staat de keuze op glad stucen en voorzien van waterafstotende verf, kleur licht met groene tint.

20k is nog steeds veel, valt her en der nog wel op te besparen, maar het hele idee spreekt ons wel aan. Het is in materialen wel de goedkoopste tot nu toe, en in de omgeving is er niemand die een klacht heeft over deze zaak.

De staaltjes (incl vloertegel) en indeling even hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS_RLe26J8zNQ7BVUHG3wk1-J1g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj8pDSw64WUevLbzvIn4vTnP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8VjjmoJhwsPF96-LZ0ov7OQgWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zBuTmCJjWX471TPRF0xJRL5.jpg?f=fotoalbum_tile

De indeling heeft niet de juiste materialen en tegels staan, maar dat maakt even niet uit, deze komt uit een offerte van badkamerzaak nr2.
De kleurkeuze geeft weer een volledig andere kijk op de badkamer..

Volgende week hebben we een afspraak staan met de badkamerzaak van 27k.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 15-08-2020 20:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
PaT schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:37:
En gewoon schuin een klapdeur die dan richting bad draait?
Dat is inderdaad ook nog een optie, misschien wel de meest eenvoudige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elja schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Zo'n ontbinding kost je doorgaans 20-30% van het bedrag waar je voor getekend hebt. Je hebt helemaal geen rechten in Nederland bij reguliere koop in een zaak om daar zomaar vanaf te kunnen, vele zaken bieden zelfstandig extra dingen aan (ruilen, etc.). Keukens en badkamers doen dat eigenlijk zelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
In september laten wij de oude badkamer in onze nieuwe woning eruit slopen en zal er een nieuwe badkamer worden geïnstalleerd. In onze nieuwe badkamer zat en komt geen toilet; er zijn boven en beneden aparte toiletruimtes. Deze laten we ook beide eruit slopen en vernieuwen.

De badkamer is 2.63 bij 2.43. Geen enorme badkamer dus, maar doordat er geen toilet in hoeft en wij momenteel een kleinere badkamer incl. toilet hebben gaan wij er zeker op vooruit en voelt deze voor ons vrij ruimtelijk.

Hieronder enkele screenshots vanuit Floorplanner. Alle kranen in matzwart van Hotbath, bad in solid surface van X2o en een glazen douchewand van Sealskin. Het meubel is een op maat gemaakt eikenhouten meubel, 1.40m breed, met 4 lades. Er komen 2 waskommen op, eveneens van solid surface. De kranen zullen denk ik schuin gepositioneerd worden t.o.v. de waskommen, hoewel we hier nog niet helemaal over uit zijn. Wat zouden jullie doen? En wat zijn jullie verdere ideeën? Bad schuin of recht bijvoorbeeld?
Niet dat we veel kunnen wijzigen want alles is al besteld :P Wellicht alleen iets m.b.t. de indeling. Maar we zijn zelf wel tevreden en voor de aannemer is dit gemakkelijk te installeren..

Er komt een verlaagd plafond met Philips Hue inbouw spotjes en de ronde spiegel heeft uiteraard LED verlichting en spiegelverwarming. De radiator is ook mat zwart en er komt ook elektrische vloerverwarming in. Daar sta ik een beetje sceptisch tegenover, met name de levensduur lijkt me niet geweldig. Maar het kostte haast niks extra's dus we gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiJpU4rlidDiPVso_qor40l4p_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvLMMeCubY5Uzj3jlqzNpajR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw_4tknUSGIymCpz9dVRkcuP_cA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qTtVOD3wZmMS0GTfpwn6E9tX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGMIDNAyRfv-ibt6PDA8GiOYn18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TuATg4Fnpy6oDGLZEmtmaVlR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EErNG4Xhsdoun-QCtzlRPamGBME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8GX2WIazXwzqDs8WJcQpEspk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 15:27
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Zo'n ontbinding kost je doorgaans 20-30% van het bedrag waar je voor getekend hebt. Je hebt helemaal geen rechten in Nederland bij reguliere koop in een zaak om daar zomaar vanaf te kunnen, vele zaken bieden zelfstandig extra dingen aan (ruilen, etc.). Keukens en badkamers doen dat eigenlijk zelden.
I stand corrected.

Ik heb het nog specifiek opgezocht, maar je hebt inderdaad minder rechten dan ik dacht. Ik ben er zo aan gewend bij webwinkels en ook normale winkels dat je iets kunt retourneren...

In dit geval dus zo gooien op ‘helaas, de financiering is niet rond gekomen’.
Per mail, zodat je een reactie op schrift hebt en ze ook niet zo snel door kunnen gaan vragen.

Enne, met een grote boog om Sanisale heen dus, met dit soort praktijken.

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dag Tweakers,

Gisteren zijn wij, als frisse nieuwe woningbezitters met twee linker handen, naar Wooning geweest voor een badkamer.

De badkamer is zo'n 2.23x2.16 en is 2m hoog. Ziet het onderstaande ontwerp voor een impressie wat we willen doen. Zonder all-spec te gaan hier de samenvatting:
- Oude badkamer wordt gesloopt en afgevoerd
- Toilet wat er nu staat afkoppelen
- Muurtje tussen de douche en wasmachine bouwen
- Nieuwe tegels plaatsen
- Afvoer/aanvoer voor de wasmachine aanleggen
- Wat leidingwerk voor de douche en wasbak
- Afmonteren meubels, kranen, etc.

De winkel vraagt nu in totaal 14k. Daarvan is ~€6700 de aannemer. Is dit volgens jullie een realistisch bedrag? Wij vinden het enorm moeilijk in te schatten, en als ik hier doorheen blader kom ik ook van alles tegen. Al denken wij zelf dat de aannemer wel aan de prijzige kant is. Graag jullie mening :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoZ9V2o1Lg4cky3b1fs-ybLStSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7K8umYdbKvTR00ns0Usjjee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Qua prijzen geen idee, maar zou je de tegels niet laten doorlopen in de douche? Vind zo’n douchebak zo zonde van de uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@n9iels heb je ook offertes van meerdere verkopers?

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 29 ... 126 Laatste