Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 30 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:23
@n9iels Vind je het niet heel grijs? En móet de wasmachine echt in de badkamer? Vaak hebben mensen een bijkeuken of zolder waar een wasmachine aansluiting zit. Eventueel daar eentje aan laten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
@Niek_ ik snap je gedacht, maar dat gaat hem niet worden. Er zit een houten vloer onder, dus dan zouden we een betonlaag moeten laten storten.

@remzor De kleur is in werkelijkheid lichter. Daarnaast zit er bovenin een schuine witte wand met een dakraam. Dus qua grijs valt het ons wel mee. En ja, de machines moeten echt daar. Er is geen andere plaats in het huis

@Quad Nog niet. Vandaar dat ik even wilde polsen hier. Als dit bijv. extreem duur blijkt heb ik een bedrag waar ik zeker onder wil.

[ Voor 7% gewijzigd door n9iels op 16-08-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
n9iels schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:15:
De winkel vraagt nu in totaal 14k. Daarvan is ~€6700 de aannemer. Is dit volgens jullie een realistisch bedrag?
Het bedrag voor de aannemer kan juist best reëel zijn op dit moment. Voor de spullen lijkt €7300 me wel aardig aan de prijs gezien dat nou toch niet zo heel veel voorstelt? Vooral tegels, muurtje van een dozijn gibo blokjes van €2/stuk, wastafel (met kastje denk ik?), spiegeltje (zonder luxe opties als verwarming?), Douche + kraan €600-1000, bak + scherm hangt er van af wat je kiest maar dat mag toch geen bedrag van 4 cijfers zijn. Geen toilet, geen bad, geen enorme meubels.

Ik zou sowieso naar een zaak gaan waar je netjes een gespecificeerde offerte krijgt.

Wat kosten de tegels per m2? Want zoveel m2's zijn het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Wat kosten de tegels per m2? Want zoveel m2's zijn het ook weer niet.
26 per m2, in totaal 27m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Ja, dus dat verklaart €700, zeg €900 inclusief lijm, voegmiddel en tegelprofielen. Die prijs is ook niet gek. Ben benieuwd waar het geld dan in zit.

Even voor het idee, onze badkamer (2019) is vrijwel identiek qua grootte, heeft bad/douche combi met scherm, toilet (hangend) met ombouw, wastafelkastje met spiegelkastje (ook klein, 60 cm). Volledig betegeld. De spullen waren meen ik €4500 en het werk eerder ruim €6000. Tegelprijs vergelijkbaar.

Jij hebt (nog) minder spullen er in. Meest tegels, waar dus het geld niet in zit. Ik zou als ik jou was dus willen weten waarin wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Ook hier een vraagje: we hebben een huis gekocht en zijn aan het renoveren geslagen. De aannemer begint morgen op de benedenverdieping en we moeten langzaamaan nu het sanitair voor boven gaan uitkiezen.

Er zitten twee kleine badkamers in en een toilet. We gaan die als volgt inrichten:
  • Badkamer 1: ligbad (met douche erboven), hangtoilet, dubbele wastafel.
  • Badkamer 2: inloopdouche, enkele kleine wastafel.
  • Toilet: hangtoilet en een handenwassertje.
Overal komen inbouwspots in het plafond en nieuwe tegels. De afwerking hoeft niet superdeluxe, maar een beetje modern.

Nu vragen we ons af waar we een beetje degelijk sanitair kunnen kopen voor een redelijke prijs. De A-merken zijn boven ons budget, maar bij de Gamma zie ik prijzen waarvan ik denk "kan dat wel?". Bijvoorbeeld een bad van 180cm voor minder dan 300.

Voor het dubbele wastafelmeubel denken we aan IKEA Godmorgon met een bamboe blad en twee waskommen. Die vinden we allebei mooi en is heel redelijk geprijsd. De rest van de dingen zouden we het liefst bij één aanbieder kopen. We hebben ook niet de tijd en gelegenheid om stad en land af te reizen naar 'tig verschillende badkamerwinkels.

Dus de vraag: waar kopen we in jullie ervaring goede sanitair voor een redelijke prijs, waarvan je mag verwachten dat het toch zeker wel tien jaar mee gaat? We wonen in Antwerpen, maar bestellen in NL is ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@whistler Tsja, wat is degelijk. Er zijn maar weinig mensen hier denk ik die echt ervaring hebben met de levensduur van recente producten/merken op sanitair vlak, zeker wanneer je niet kijkt naar de A-merken. Dat zijn het vaak merken die het winkel zelf voert, soort van 'eigen' merken of in ieder geval het alleenrecht deze te verkopen.

Volgens mij verkoopt de Belgische keten X2o prima spul voor het geld dat je er kwijt bent, maar hard maken kan ik dat niet. Heb daar zelf in ieder geval een bad en twee waskommen besteld.
Verder heb ik vrijwel alles gekocht bij www.sanitairwinkel.nl. Voor wat betreft het badmeubel: als je echt eikenhout wilt en eventueel op maat wil laten maken, zou je kunnen kijken bij www.eikentafels.nl. Hier hebben wij ons badmeubel besteld en we konden met hen afstemmen wat we graag wilde hebben. We wijken iets af m.b.t. de diepte en lades maar dat was geen probleem. Erg nette prijzen ook!

Zijn er nog Tweakers die een blik hebben geworpen op onze opstelling? Ik ben met name benieuwd hoe jullie het bad zouden plaatsen (schuin, beetje schuin, recht, enz.), waar je de badkraan zou plaatsen en hoe je de wastafelkranen zou plaatsen :)

Moet overigens zeggen dat wij de 11,5k voor de badkamer (alleen materiaal) wel aan zullen gaan tikken maar dan reken ik ook álles mee (tegels, sanitair, een waterontharder laten plaatsen, accessoires, spotjes, etc.)

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 16-08-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:03
Even een ander soort vraag. Wij hebben in onze hele huis Sonos speakers hangen en dit zou ik graag ook in de badkamer willen. Heeft iemand hier ervaring mee?

We kunnen natuurlijk ergens boven in een hoekje een speaker ophangen. Voldoet een Sonos One daarvoor?

Er zijn ook plafondspeaker die Sonos ondersteunen, nadeel daarvan is dat je een aparte Amp nodig hebt en dan rond de 1500 euro kwijt bent. Dat is misschien net weer even iets teveel van het goede.

Of raden jullie andere plafondspeakers aan? Ik wil er niet meer dan 500 euro aan uitgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 16-08-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Wilke schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Jij hebt (nog) minder spullen er in. Meest tegels, waar dus het geld niet in zit. Ik zou als ik jou was dus willen weten waarin wel.
Wij hebben een offerte gekregen zonder artikel prijzen, dus ik denk dat ik weet waar het geld zit... Daarnaar kom ik er nu achter dat sommige dingen erop best duur zijn, €290 voor een mengkraan bijv. Dank voor de vergelijking in elk geval! Wij gaan eens verder kijken, of wellicht bestellen we de tegel en douchwand wel daar en zoeken we zelf een aannemer + goedkopere spullen.

Goedkoop is duurkoop, maar als starter is er niet enorm veel rek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:05

Quad

Doof

@n9iels 290 voor een mengkraan is niet duur hoor.
@remzor houdt er wel rekening mee dat oliën e.d. in het hout kunnen gaan trekken.
Over je verdere opstelling is het even lastig. Ik vind zo'n bad wel beetje zonde van de ruimte erachter, maar mogelijk is dat wel de enige optie gezien je oppervlakte. Tevens eromheen schoonmaken lijkt me een crime. Misschien dat een type 170cm bad beter past?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 06:15
n9iels schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:04:
@Niek_ ik snap je gedacht, maar dat gaat hem niet worden. Er zit een houten vloer onder, dus dan zouden we een betonlaag moeten laten storten.
Waarom is dat een probleem? Douchebak staat super goedkoop.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 23:45
.GoO schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:46:
Even een ander soort vraag. Wij hebben in onze hele huis Sonos speakers hangen en dit zou ik graag ook in de badkamer willen. Heeft iemand hier ervaring mee?

We kunnen natuurlijk ergens boven in een hoekje een speaker ophangen. Voldoet een Sonos One daarvoor?

Er zijn ook plafondspeaker die Sonos ondersteunen, nadeel daarvan is dat je een aparte Amp nodig hebt en dan rond de 1500 euro kwijt bent. Dat is misschien net weer even iets teveel van het goede.

Of raden jullie andere plafondspeakers aan? Ik wil er niet meer dan 500 euro aan uitgeven.
Wij hebben al jaren een Sonos play 1 op het badkamer meubel staan, werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
SavageBrother schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:37:
[...]

Waarom is dat een probleem? Douchebak staat super goedkoop.
Het is een oud huis (1928) dus ik heb werkelijk waar geen idee of dat zo makkelijk kan. Daarnaast is het ook gewoon een budget ding. Er moet een nieuwe badkamer komen en het mag best wat kosten. Maar er zijn meer ruimtes dan een badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 06:15
Je zou eens kunnen informeren wat het moet kosten. Een paar tegels doorleggen is vaak ook nog goedkoper dan een douchebak.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Is een paar weken terug ook al voorbij gekomen, je zou kunnen kijken naar een douchetegel met drain erin. Dat bestaat dan uit 1 stuk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:32:
@remzor houdt er wel rekening mee dat oliën e.d. in het hout kunnen gaan trekken.
Over je verdere opstelling is het even lastig. Ik vind zo'n bad wel beetje zonde van de ruimte erachter, maar mogelijk is dat wel de enige optie gezien je oppervlakte. Tevens eromheen schoonmaken lijkt me een crime. Misschien dat een type 170cm bad beter past?
Het badmeubel wordt goed behandeld om dit zo veel mogelijk te beperken en hem zo lang mogelijk netjes te kunnen houden. Maar we houden er rekening mee.
En de ruimte.. tsja; hoe je het ook wendt of keert, de ruimte om het bad heen is toch wel 'loze' ruimte. Je staat namelijk of onder de douche, of je zit in bad/staat naast je bad, of je staat achter het badmeubel.
Het bad schuin of recht plaatsen zou beide kunnen, echter lijkt schuin ons iets ruimtelijker/speelser ogen. Het bad is ook 169cm trouwens ;)

Schoonmaken zijn we ons van bewust. Af en toe zal de Dyson en nog meer af en toe een dweiltje achter het bad langs moeten :P Gelukkig geen kalkaanslag meer omdat we een waterontharder laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 20:17
n9iels schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Het is een oud huis (1928) dus ik heb werkelijk waar geen idee of dat zo makkelijk kan. Daarnaast is het ook gewoon een budget ding. Er moet een nieuwe badkamer komen en het mag best wat kosten. Maar er zijn meer ruimtes dan een badkamer :)
Kijk eens naar de oplossingen van Wedi. Daarmee kun je voor relatief weinig ook in zulke oude huizen douche vloeren leggen die je kunt tegelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:27 ]

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Hoe kijken jullie aan tegen het inbouwen van douche en kranen? Het feit dat als je ergens een lek heb je moet slopen staat me nogal tegen. Is dit een achterhaald idee wat ik heb of toch nog wel echt realiteit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

synorluna schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:42:
Hoe kijken jullie aan tegen het inbouwen van douche en kranen? Het feit dat als je ergens een lek heb je moet slopen staat me nogal tegen. Is dit een achterhaald idee wat ik heb of toch nog wel echt realiteit?
Heb je de rest van je leidingen ook voor je muur lopen? ;)

PVOutput☀️

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Quad schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Heb je de rest van je leidingen ook voor je muur lopen? ;)
Deze zag ik aankomen 😆. Met de leiding kan bij een goede installatie niet heel veel mis gaan. Als je kijkt naar kranen en douches lijken mij deze meer aan slijtage onderhevig.

• Quad

Quad

Doof

synorluna schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

Deze zag ik aankomen 😆. Met de leiding kan bij een goede installatie niet heel veel mis gaan. Als je kijkt naar kranen en douches lijken mij deze meer aan slijtage onderhevig.
Wij hebben het niet gedaan omdat het zo'n factor 1.5 meer zou kosten aan kranen en douche.

PVOutput☀️

• remzor
Wij hebben het niet gedaan om een aantal redenen:
  • De reden die je zelf aangeeft. Thermostaat e.d. inbouwen betekent ook dat áls er wat stuk is je de muur open zal moeten breken.
  • Mijn vriendin vindt opbouw gewoon mooier (ja, echt waar). Voor mij is het redelijk om het even, inbouw vind ik misschien net iets strakker voor met name de wastafelkranen.
  • Er zou bij ons een ‘muurtje’ voorgezet dienen te worden, waardoor je dus effectief minder ruimte over houdt in de badkamer (aan twee kanten).
  • Lastiger en duurder te installeren. Al was de prijs bij onze aannemer vrijwel gelijk geloof ik.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:11
synorluna schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

De buizen hoor je naar mijn mening niet meer te zien, dat is echt oude bouw... Maar ik zou de leiding bij de douche uit de muur laten komen waarbij je er dan een thermostaatkraan op kan zetten. Deze houdt het toch maar een paar jaar voor, waarna je hem kan vervangen.

De kraan komt bij de wc hier uit de grond en gaat dus buiten de muur naar buiten, maar dat is voor mijn gevoel meestal zo.

In de badkamer zit er een koof (?) tegen de muur aan waarin alle buizen van de kraan en wc zijn weggewerkt.

Doet mij denken aan mijn vorige huurwoning, daar zag je gewoon meters aan buizen langs de muur lopen voor bijvoorbeeld de verwarming :-P

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16

orf

Ik heb er voor gekozen vanwege de uitstraling en het schoon houden. De thermostaat en de kraanonderdelen zijn te vervangen via de voorkant. De buizen in de muur zitten bij een opbouwkraan ook op een kraanplaat aangesloten in de muur en dat is hier niet anders. Grohe blijft hopelijk bestaan, zodat er in de toekomst nog onderdelen voor te koop zijn. Ik vond een inbouwkraan wel duur. Daarom heb ik het bij het bad niet gedaan.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43
Die leidingen gaan langer mee dan dat jij tegen dezelfde tegeltjes aan kan kijken :). Een gemiddelde badkamer gaat elke 15-20 jaar echt wel op de schop en het gemiddelde kunstof kan 40 jaar mee.
Daarbij komen de meeste lekkages voor bij overgangen en koppelingen en laat die nu net niet opgelost worden door alles over de wand te laten lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:08
Merk afhankelijk, Grohe en Hansgrohe (en paar andere merken nu ook) gebruiken inbouwboxen voor het menggedeelte, mocht daar wat in gaan lekken dan gaat het eerder via de afdekplaat naar buiten ipv de muur in en maakt reparaties makkelijker (zeker bij Hansgrohe, een iBox is slechts een tool om alles makkelijk aan te kunnen sluiten)

Goedkopere/huismerken etc hebben wel kraanhuizen die de muur in moeten... maar ook die worden veel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:59
maubaan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:05:
ik ben bij ongeveer 12 andere winkels/zzpers geweest.
4 hadden het excuus dat het moment van installatie te ver weg zou zijn (novmeber) en we hebben de woning sinds Juni.
De rest zat allemaal met hun berekening op de 8-9K of hoger met een paar uitschieters van 14K

Sanisale zit met badkamer en wc in de low 6K

Ik heb echt een idiote fout gemaakt merk ik al (mooi leer moment in je leven zoiets)

Ik ga het in ieder geval aankijken en we houden jullie op de hoogte wat er uit gaat komen THNX iig voor de hulp en het bevestigen wat ik zelf al wist maar niet wou geloven :D
Ben toch wel even nieuwsgierig wat hier nu de status is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 09:02
@Flix20 we zijn langs geweest bij 2 andere partijen, deze waren duidelijk duurde (1 tot 2k) dus we gaan voor Sanisale. ik heb de verkoper er op aangesproken dat ik hier niet van te spreken was dat hij een koopcontract had opgesteld en ik hier zelf erg van geschrokken was. hij ging nog eens naar de prijs kijken voor mij.

aankomende zaterdag heb ik een afspraak staan bij ze om wat laatste dingen over te spreken dan gaan we het zien

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Kan iemand hier nog een adresje aanbevelen voor alleen een nieuw badkamermeubel? Dat is niet gelukt bij onze projectbouwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

1ntroduc3 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:05:
Kan iemand hier nog een adresje aanbevelen voor alleen een nieuw badkamermeubel? Dat is niet gelukt bij onze projectbouwer
Ikea of Karwei?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Thanks, Die had ik zelf ook gevonden. Meer keus en andere dan glans witte wasbakken zou top zijn, maar daar niet te krijgen. Beton(look) bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
Niet als aanbeveling (we hebben nog niet gekocht) maar wij kijken hier voor een (groot) eiken badkamermeubel; http://www.desteigeraar.n.../badkamermeubels/ladekast

Nog wel wat huiverig voor eiken in de badkamer dus kijken nog even of een ander bovenblad (marmerlook) tegen vlekken verder geen issues gaat geven zoals scheuren van het hout door grote verschillen in luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-11-2020
vanderwolf schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Niet als aanbeveling (we hebben nog niet gekocht) maar wij kijken hier voor een (groot) eiken badkamermeubel; http://www.desteigeraar.n.../badkamermeubels/ladekast

Nog wel wat huiverig voor eiken in de badkamer dus kijken nog even of een ander bovenblad (marmerlook) tegen vlekken verder geen issues gaat geven zoals scheuren van het hout door grote verschillen in luchtvochtigheid.
Wij hebben iets vergelijkbaars, van Houtmerk (type malaga plus): een eiken meubel met een bovenblad van solid surface. Vooralsnog geen problemen en eenvoudig schoon te houden.

Ik moet daarbij zeggen dat ons meubel is afgewerkt met Skyltlak. Echt een aanrader. Het hout oogt en voelt natuurlijk, en ondehoudsvriendelijker dan olie.

[ Voor 11% gewijzigd door Da_smiek op 29-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Vrijwel iedere badkamerboer verkoopt je met een grote glimlach op z'n gezicht ook een los badkamermeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
Gisteren zijn wij bij Middelkoop geweest voor de badkamers. We schrokken ons, net zoals 5 jaar geleden, rot van de prijzen voor badkamermeubels. Ruim 3.000 euro voor 1,40 meter spaanplaat is wat ons betreft bizar. Wel erg mooi waren de meubels van Elise, maar dan ben je dus gelijk 6.000 euro verder... https://elisebadmeubelen.nl

Vorige keer hebben we dit opgelost door een teak dressoir te bestellen en daar waskommen op te laten installeren maar ik ben nu toch wel erg gecharmeerd van die wastafels uit één stuk.

Ik heb een beetje zitten googlen op solid surface wastafel en dat kan dus ook voor de helft. Op de website van Bdutch bijvoorbeeld. Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Of andere tips waar je mooie solid surface wastafels kan krijgen zonder een krater in het budget te slaan?

https://www.bdutch.nl/wastafels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Voor (houten) badmeubels kan ik https://www.djati.nl/ aanbevelen.
Wel wat aan de prijs maar er staat zat moois tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
einde van het jaar is het ook zover, we gaan eindelijk los om onze huidige badkamer compleet te verbouwen. in de buurt een aannemer gevonden die het werk voor ons gaat uitvoeren. maar nu druk bezig met indeling.

hieronder een voorlopig definitieve versie van wat het gaat worden
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z8wrnqf/cfef4d023deb975759d0977b58fc69d4a19d5012.jpg

we willen dus graag een dubbele douche. maar daar zit ik nog wel met een vraagje. we hebben nu een intergas HRE 36/30 CW5 met een opbrengst van 15 l/min 40ºC. zijn er hier ervaringen met een dubbele douche in combinatie met een soortgelijk type CV ketel?
ik wil wel dat beide douches een beetje comfortabel te zijn gebruiken en niet dat we beide onder een soort pisstraal terecht komen.
max diameter van douchekop waar ik nu naar zit te kijken is 20cm (dus hoeft geen regendouche te worden). Maar zit nog te twijfelen of er twee waterbesparende douchekoppen gebruikt moeten worden (7 l/min) of dat een 9 l/min (standaard) ook nog voldoende comfort geeft.
ik ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn.

-edit-
qua douchekop neig ik nu sterk naar de Grohe grohterm smartcontrol maar dit is dus een 9.5l/min douchekop.

[ Voor 10% gewijzigd door Rexcore op 01-09-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35
Toevallig heb ik exact dezelfde* ketel sinds een jaartje ongeveer, maar ik heb geen dubbele douchekop. Mijn ervaring is wel dat de druk aardig hoog is.
  • De twee kranen bij de wasbak kan ik individueel niet vol open zetten, dat gaat gewoon veel te hard dan. Zet ik ze beide tegelijk vol open dan gaat het wel goed.
  • De douche zelf zet ik ook nooit vol open (deed ik met de vorige ketel wel). Als ik dat nu doe komt het water er zo hard uit dat er voelbare wind rond de waterstralen ontstaat, wat gewoon weer koud is. Ik weet alleen niet of ik een waterbesparende kop heb.
*Edit :
Ik zie net dat ik niet dezelfde heb, door de opmerking van @rbaidjoe over liters per minuut. Ik heb namelijk deze:
https://www.intergas-verw...oducten/xtreme/xtreme-36/

[ Voor 14% gewijzigd door Melkunie op 01-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Rexcore schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:44:
einde van het jaar is het ook zover, we gaan eindelijk los om onze huidige badkamer compleet te verbouwen. in de buurt een aannemer gevonden die het werk voor ons gaat uitvoeren. maar nu druk bezig met indeling.

[Afbeelding]

we willen dus graag een dubbele douche. maar daar zit ik nog wel met een vraagje. we hebben nu een intergas HRE 36/30 CW5 met een opbrengst van 15 l/min 40ºC. zijn er hier ervaringen met een dubbele douche in combinatie met een soortgelijk type CV ketel?
ik wil wel dat beide douches een beetje comfortabel te zijn gebruiken en niet dat we beide onder een soort pisstraal terecht komen.
max diameter van douchekop waar ik nu naar zit te kijken is 20cm (dus hoeft geen regendouche te worden). Maar zit nog te twijfelen of er twee waterbesparende douchekoppen gebruikt moeten worden (7 l/min) of dat een 9 l/min (standaard) ook nog voldoende comfort geeft.

-edit-
qua douchekop neig ik nu sterk naar de Grohe grohterm smartcontrol maar dit is dus een 9.5l/min douchekop.
Beetje een lompe oplossing wellicht, maar is een andere CW5 ketel een optie? https://www.feenstra.com/cv-ketel/info/cw-waarde/ Zo'n Feenstra CW5 lever 17l/min @40 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
@remzor Bij zo'n oppervlakte zou ik altijd het bad recht plaatsen, en zelfs opteren voor inbouw. Levert veel meer bewegingsvrijheid op om je om te kleden en achter elkaar langs te lopen tijdens spitsuur.

een vrijstaand bad is mooi, maar eigenlijk rete-onpraktisch, en daarmee een luxe die praktisch voorbehouden is aan ruime opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
@Flix20 Ondanks dat ik SaniSale (net als 99% van alle keuken- en badkamerboeren helaas) net zulke grote boeven vind als de hele Mandemakers Groep (wikipedia leert je welke bedrijven daar allemaal onder vallen) heb ik daar ook mijn badkamer ingekocht, ik kwam er om en nabij het goedkoopst uit t.o.v. zelf alles op internet bestellen. Wel goed opletten dat je niet alles Just in Time laat leveren, want er kan nog wel eens e.e.a mis gaan, en dat kost je kostbare arbeidsuren van je werklui. Liever alles een of twee weken van te voren in huis hebben en uitgepakt en gecontroleerd hebben, dan tijdens het werk erachter komen dat iets verkeerd geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3

[Afbeelding]

-edit-
Netjes, ik kan je niet helpen met de drukinformatie rondom water, maar heb wel een soortgelijke vraag/situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ik zou eens langs gaan bij Sanisale. ik ben er erg over te spreken. denken mee en kunnen ook heel veel aanbieden.
alleen kranen zou ik persoonlijk ergens anders weg halen en voor merk gaan, ze hebben daar wat "apparte" merken waar je niet veel kan vinden qua reserve onderdelen of hoe de staat is na x jaar.

Wij hebben het badmeubel spiegel douch wand was bak en alle tegels bij Sanisale weg gehaald voor de wc en badkamer en de prijs valt vergeleken met andere reuze mee.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Dengra schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:52:
Gisteren zijn wij bij Middelkoop geweest voor de badkamers. We schrokken ons, net zoals 5 jaar geleden, rot van de prijzen voor badkamermeubels. Ruim 3.000 euro voor 1,40 meter spaanplaat is wat ons betreft bizar. Wel erg mooi waren de meubels van Elise, maar dan ben je dus gelijk 6.000 euro verder... https://elisebadmeubelen.nl

Vorige keer hebben we dit opgelost door een teak dressoir te bestellen en daar waskommen op te laten installeren maar ik ben nu toch wel erg gecharmeerd van die wastafels uit één stuk.

Ik heb een beetje zitten googlen op solid surface wastafel en dat kan dus ook voor de helft. Op de website van Bdutch bijvoorbeeld. Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Of andere tips waar je mooie solid surface wastafels kan krijgen zonder een krater in het budget te slaan?

https://www.bdutch.nl/wastafels/
Hier net de badkamer en toiletten in laten richten met alles van B-Dutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
maubaan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:47:
[...]

ik zou eens langs gaan bij Sanisale. ik ben er erg over te spreken. denken mee en kunnen ook heel veel aanbieden.
alleen kranen zou ik persoonlijk ergens anders weg halen en voor merk gaan, ze hebben daar wat "apparte" merken waar je niet veel kan vinden qua reserve onderdelen of hoe de staat is na x jaar.

Wij hebben het badmeubel spiegel douch wand was bak en alle tegels bij Sanisale weg gehaald voor de wc en badkamer en de prijs valt vergeleken met andere reuze mee.
Laat je alleen niet verleiden tot het tekenen van een document zodat je 'korting geldig blijft'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:33

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heeft iemand ervaring met het met Blaufoss? Volgens mij is het het huismerk van X2o, maar het ziet er wel mooi uit. Aangezien we voor inbouwkranen gaan wil ik wel goede kwaliteit en niet het risico lopen om de muur te slopen als iets van inferieure kwaliteit is.

[ Voor 38% gewijzigd door Tjebakka op 01-09-2020 14:42 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Flix20 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:
[...]

Laat je alleen niet verleiden tot het tekenen van een document zodat je 'korting geldig blijft'
dit is zeker waar |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Tjebakka schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:
Heeft iemand ervaring met het met Blaufoss? Volgens mij is het het huismerk van X2o, maar het ziet er wel mooi uit. Aangezien we voor inbouwkranen gaan wil ik wel goede kwaliteit en niet het risico lopen om de muur te slopen als iets van inferieure kwaliteit is.
bij inbouw ga ik persoonlijk gewoon voor Grohe, geen gezeik kost iets meer maar (uit eigen ervaring thuis) werkt dit gewoon het beste. onderdelen zijn vaak ook nog zeer lang leverbaar (10 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
Streamz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:26:
[...]

Hier net de badkamer en toiletten in laten richten met alles van B-Dutch.
Tevreden? Op de site ziet het er allemaal prachtig uit. Hoe het zich houdt kun je waarschijnlijk nog niets over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Hoe het zich houdt kan ik weinig over zeggen. Ze hebben mooi en kwalitatief goed spul. Ik heb de inbouwdelen voor kranen in mn handen gehad nog voordat ik bestelde, en dat is zwaar en solide spul. Helemaal RVS en messing, dus geen plastic. Ook douchekoppen zijn volledig, dus zowel onder- als bovenzijde volledig RVS. Dus geen "rvs gespoten" plastic wat je bij veel bekende merken ziet.

Ik heb ook de toiletkasten, erg mooi met stuc patroon er handmatig opgezet.
Wastafelmeubel heeft Blum Legraboxen, is loeizwaar en echt solide.

Heb zo het vermoeden dat de kranen etc uit de MGS fabrieken komen. Lijkt er erg op. Zo erg dat ik MGS kranen voor de keuken heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:42
Hebben jullie nog goede sites waar veel badkamerspul op staat ?

Voor onze nog-te-bouwen-woning willen we alvast wat vooronderzoek hebben gedaan voordat we een badkamerzaak gaan bezoeken. Het is dan wel handig om op internet alvast wat uit te zoeken.

Ik zie trouwens op een instructiefilmpje van de Grohe Smartbox dat ze een soort voorzetmuur maken voor de muur en dan de smartbox OP de muur monteren. Dit kost natuurlijk wel extra ruimte.. Kan zo'n Smartbox ook IN de muur worden geplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
rbaidjoe schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:42:
[...]

Beetje een lompe oplossing wellicht, maar is een andere CW5 ketel een optie? https://www.feenstra.com/cv-ketel/info/cw-waarde/ Zo'n Feenstra CW5 lever 17l/min @40 graden
Ha, die is inderdaad wel lomp, voor twee liter/min een nieuwe ketel aanschaffen. ;)
maar ergens heb ik wel aan iets soortgelijks gedacht. mocht alles nu heel erg gaan tegenvallen (ik ga het namelijk maar gewoon proberen) dan kan ik altijd nog een doorstroomtoestel ernaast/ertussen hangen..
vortexnl1982 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:39:
...

Ik zie trouwens op een instructiefilmpje van de Grohe Smartbox dat ze een soort voorzetmuur maken voor de muur en dan de smartbox OP de muur monteren. Dit kost natuurlijk wel extra ruimte.. Kan zo'n Smartbox ook IN de muur worden geplaatst ?
Ja, dat is nou juist de bedoeling van dat ding. Maar je moet natuurlijk wel voldoende ruimte hebben om hem te plaatsen (75mm minimaal volgens mij)

[ Voor 45% gewijzigd door Rexcore op 02-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Rexcore schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:53:
[...]

Ha, die is inderdaad wel lomp, voor twee liter/min een nieuwe ketel aanschaffen. ;)
maar ergens heb ik wel aan iets soortgelijks gedacht. mocht alles nu heel erg gaan tegenvallen (ik ga het namelijk maar gewoon proberen) dan kan ik altijd nog een doorstroomtoestel ernaast/ertussen hangen..
of achteraf toch de 7l/min douchekoppen plaatsen. Wellicht een goedkopere (in aankoop, maar ook energieverbruik) oplossing. Hoewel zo'n doorstromer volgens mij ook wel triest comfortabel is: vrijwel meteen warm water uit de douche >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:42
Rexcore schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:53:
Ja, dat is nou juist de bedoeling van dat ding. Maar je moet natuurlijk wel voldoende ruimte hebben om hem te plaatsen (75mm minimaal volgens mij)
Wat is de bedoeling ? Dat je'm in de muur monteert ? Gaat dat in een standaard tussenmuurtje ? Zo'n hele wand tegen de muur aanbouwen vind ik een beetje zonde. Wel handig dat je bij de leidingen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 23:45
Wij hebben ook een dubbele douche met Grohe Smartcontrol inbouw icm meet een Daalderop COMBIFORT 32/80+ C5 ketel, dit werkt perfect! Wij kunnen zelfs alle functies van de Smartcontrol tegelijk openzetten.

[Afbeelding]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
vortexnl1982 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:01:
[...]

Wat is de bedoeling ? Dat je'm in de muur monteert ? Gaat dat in een standaard tussenmuurtje ? Zo'n hele wand tegen de muur aanbouwen vind ik een beetje zonde. Wel handig dat je bij de leidingen kan...
Ja een standaard tussenmuurtje heeft over het algemeen die 75mm ruimte, dus daar is het ding ook op afgestemd.
prodanie schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:22:
Wij hebben ook een dubbele douche met Grohe Smartcontrol inbouw icm meet een Daalderop COMBIFORT 32/80+ C5 ketel, dit werkt perfect! Wij kunnen zelfs alle functies van de Smartcontrol tegelijk openzetten.

[...]
zit even in de documentatie van dat ding te kijken en je hebt dan inderdaad 20 l/min bij 40ºC bij die ketel. net ff dat beetje extra wat ik mis en wat jij wel hebt.. CW5 is dus ook niet overal hetzelfde :'(
maar goed, ik ga nog wat rondvragen, maar zoals het nu lijkt gok ik het er maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

Dennis1812

Amateur prutser

Pff. Wat een verschrikking. Toilet renovatie.
Mooie toilet samen gesteld bij sanisale. Kaartje meegekregen van een monteur waar ze zaken mee doen daar.
Die beste gast komt langs, alles leek prima. Gewoon geen offerte sturen. Zo gek als ik ben heb ik die gast 8 herinneringen gestuurd in totaal. Nog niks. Klaar mee dus.
Gebeld met sanisale, volgende ZZPer. Precies t zelfde gezeik.
Zou toch fijn zijn als een winkel gewoon zelf mensen in dienst heeft die afspraken nakomen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Dennis1812 niet de mogelijkheid om zelf een installateur te zoeken?

Je hebt in principe een installateur en tegelzetter nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 02-09-2020 17:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

Dennis1812

Amateur prutser

Quad schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:14:
@Dennis1812 niet de mogelijkheid om zelf een installateur te zoeken?

Je hebt in principe een installateur en tegelzetter nodig.
Dat wordt inderdaad wel slimmer denk ik ja.
Het leek mij best praktisch via de winkel. Die gast werkt alleen met dat spul en maar 1 iemand nodig ipv tegelzetter + installateur en is altijd goed denk ik dan (lekker naïef natuurlijk).

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
Volgens mij hebben die gasten op dit moment een luxe dat ze het werk voor het oprapen hebben.
Mijn vrouw had vorig jaar via 100%NL een actie gewonnen met 1 dag een klussenier.
We hadden een klusje van meerdere dagen werk maar ik ben vanaf oktober bezig om in contact ge komen met ze, in februari kwam ie eindelijk kijken en heb nu nog steeds geen offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Togi Dat is niet netjes, ook al moet 't werk later gebeuren. Een offerte is meestal snel geregeld.

Badkamer verbouwing wordt voor ons ergens in Q1 2021.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
Idd of zeg dat je er geen zin in hebt/ of dat je het niet kan of zo, maar je laat je (mogelijke) klanten nooit zo wachten
Is natuurlijk ook hele slechte marketing voor hun, aangezien er best veel mensen weten dat ze die prijs gewonnen heeft (of ze hebben haar gehoord op de radio of we hebben het verteld/tamtam.
We krijgen geregeld de vraag hoe het is geworden etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12
Tjebakka schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:
Wij hebben ze in 2018 bij X2O gehaald, geheel naar tevredenheid. 8 jaar garantie was ook een goed argument; Grohe geeft maar 5 jaar garantie.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:33

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Man, wat een dode boel in de badkamerzaken. Ik ben iedere zaak op de meubelboulevard in Utrecht afgegaan en nergens iemand die ook maar geld lijkt te willen verdienen.

Alles is zo enorm slecht belicht zodat je tegels nauwelijks met elkaar kunt vergelijken, laat staan sanitair.

De enige zaak waar ik spullen makkelijk kon pakken en vergelijken was Sanisale. De rest was erg matig.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tjebakka schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:42:
Man, wat een dode boel in de badkamerzaken. Ik ben iedere zaak op de meubelboulevard in Utrecht afgegaan en nergens iemand die ook maar geld lijkt te willen verdienen.

Alles is zo enorm slecht belicht zodat je tegels nauwelijks met elkaar kunt vergelijken, laat staan sanitair.

De enige zaak waar ik spullen makkelijk kon pakken en vergelijken was Sanisale. De rest was erg matig.
Meubelboulevard in Utrecht vind ik sowieso een trieste bedoeling.
Allemaal te vol gepropte bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Quad schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:34:

Volgende week hebben we een afspraak staan met de badkamerzaak van 27k.
Na deze afspraak een nieuwe offerte gekregen. Komt nu uit op 22.5k, 6.1k is sanitair, 5k tegel/stuc en rest ruim 11k is installatie /montage.

Na beraad deze afgebeld, zit zoveel montage bij dat er teveel consessies gedaan moet worden op sanitair of tegels. Andere offerte van 20k zit beter in elkaar en gaan we binnenkort mee om tafel om nog aan te scherpen en ik denk om het met hen af te ronden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Laatst online: 01-05 20:08
Quad schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:16:
[...]

Na deze afspraak een nieuwe offerte gekregen. Komt nu uit op 22.5k, 6.1k is sanitair, 5k tegel/stuc en rest ruim 11k is installatie /montage.

Na beraad deze afgebeld, zit zoveel montage bij dat er teveel consessies gedaan moet worden op sanitair of tegels. Andere offerte van 20k zit beter in elkaar en gaan we binnenkort mee om tafel om nog aan te scherpen en ik denk om het met hen af te ronden.
Ik zie met regelmaat badkamer bedragen van rond de 10k in totaal in dit topic. Op wat voor een soort badkamer kom je uit met die 22.5k? Puur om even te vergelijken (in hoofdlijnen). Zelf zit ik ook in de offerte-fase, dit duurt vrij lang omdat wij specifieke wensen hebben zoals keramische tegels, mozaiek stukjes, gestuct plafond met spotjes en nissen met verlichting. Daarnaast komt er het volgende in: elektrische vloerverwarming + elektrische radiator, bad, ruime douche met inbouwmateriaal, sunshower (infrarood licht), meubel met 2 bakken en toilet in diezelfde ruimte en verder gewoon "mooi" materiaal. Ik hoop samen met de badkamer (begane grond) en het toilet (eerste verdiep) op rond de 26k uit te komen. Een hoop geld en ik krijg het soms even warm als ik andere bedragen hier zie. Ik ben mij er wel van bewust dat we creme de la creme willen van de badkamers :) maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@THxZ0NE badkamer komt qua materiaal uit op ~11k a 12k, rest is arbeid. Geen bijzonder spul hoor. Hotbath thermostaten en kranen (opbouw), badmeubel met spiegelkast 1 waskom en 1 kraan, half vrijstaand bad, standaard toilet met inbouw van Tece 98, gipsplafond met spotjes.
Verder nog (te dure) wandspotjes, tegels a 55 euro m/2, en Marokkaanse tegeltjes achter de douche en toilet.

Zie: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Quad schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:29:
@THxZ0NE badkamer komt qua materiaal uit op ~11k a 12k, rest is arbeid. Geen bijzonder spul hoor. Hotbath thermostaten en kranen (opbouw), badmeubel met spiegelkast 1 waskom en 1 kraan, half vrijstaand bad, standaard toilet met inbouw van Tece 98, gipsplafond met spotjes.
Verder nog (te dure) wandspotjes, tegels a 55 euro m/2, en Marokkaanse tegeltjes achter de douche en toilet.

Zie: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Leuk om jouw "keuze" te lezen. Ik proef uit je post ook dat het een hap geld is, dat is het zeker! Dit jaar is mij sowieso duidelijk geworden dat klussenbedrijven, al is het in de keukens, tuinen, timmerbedrijven, iedereen heeft het druk, komt afspraken niet na en kunnen qua uurloon vragen wat ze willen. Het bedrijf waar wij nu mee bezig zijn bied een all-in oplossing en komt tot nu toe afspraken na en kunnen ook plannen, ook wat waard... Mijn vriendin zit meer in de modus van "wat leuk, een nieuwe badker; dit is fijn en mooi en dit ook". Ik zit in de modus "mooi, en ja we willen comfort en ook hebben er ook wel wat voor over, maar dit is toch een hoog bedrag". Nougoed, komt uiteindelijk wel goed. Persoonlijk vind ik de badkamer een van de moeilijkste ruimtes om in te delen en keuzes in te maken, er zijn zoveel elementen om rekening mee te houden en keuzes in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Even een wat andere insteek dan alleen de nieuwe badkamer offertes/renders.

Ikzelf ga ook de badkamer vernieuwen en eigenlijk wil ik een hoop zelf gaan doen.
Met name het slopen.
Wat ik alleen echt ga uitbesteden is de riolering en tegelzetter.

Mensen hier die het ook (grotendeels) zelf hebben gedaan en hoe is dat bevallen?

Lijkt me, dat zeker als je zelf wel al handig bent je gewoon een hele hoop zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:09:
Even een wat andere insteek dan alleen de nieuwe badkamer offertes/renders.

Ikzelf ga ook de badkamer vernieuwen en eigenlijk wil ik een hoop zelf gaan doen.
Met name het slopen.
Wat ik alleen echt ga uitbesteden is de riolering en tegelzetter.

Mensen hier die het ook (grotendeels) zelf hebben gedaan en hoe is dat bevallen?

Lijkt me, dat zeker als je zelf wel al handig bent je gewoon een hele hoop zelf kan doen.
Wij zijn ook handig, van elektra, basis-stucen, water, tuin-aanleg noem maar op. Bij de badkamer hebben wij er specifiek voor gekozen dit uit te besteden. Dit vanwege de totale doorlooptijd (wij willen niet te lang zonder badkamer zitten), als er achteraf iets met de riolering, water, elektra of gas-aansluiting is heb ik geen zin dit in rap tempo zelf op te moeten lossen. Bovendien is het al heel snel hak en breekwerk. Ik heb al eerder een lekkage moeten oplossen maar dit was in een kale betonvloer, prima te doen. Ik kan zelf bv geen tegels zetten en heb de ambitie niet. Zoek vervolgens maar op korte termijn een tegelzetter die het voor je kan oplossen.. niet te doen is onze ervaring.

Kortom ik wil een service-bedrijf hebben. Ik zie de badkamer en de CV-ketel als de belangrijkste elementen in het huis. Uiteindelijk was ik het erover eens dat ik de sloop van de oude badkamer zelf zou doen. Toen zei de installateur, voor die 1000 euro (circa 1 dag werk voor het bedrijf) ga je toch niet zelf lopen slopen? Sowieso moet ik dan zelf een container huren a 400? euro.

Op het bedrag dat wij uitgeven op een badkamer vind ik de kosten die ik met zelf slopen bespaar marginaal. Daarnaast heb ik nog andere leuke klusjes in huis liggen die ik kan oppakken. Maar eens.. het lijkt in eerste instantie interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door THxZ0NE op 07-09-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tegels ga ik inderdaad laten zetten en het stukje riool omleggen, met name doucheput>gooi en locatie douche ga ik laten doen.

Verder dingen als een douche deur, wastafelmeubel en kast etc ophangen/monteren zie ik niet zoveel problemen.

Het slopen zelf is voornamelijk tegels verwijderen in mijn situatie.
Dat is in mijn geval dagje boosmaken en gaan.
Nou heb ik dan ook niet zo'n grote badkamer;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
Tegels ga ik inderdaad laten zetten en het stukje riool omleggen, met name doucheput>gooi en locatie douche ga ik laten doen.

Verder dingen als een douche deur, wastafelmeubel en kast etc ophangen/monteren zie ik niet zoveel problemen.

***members only***
Dat is procentueel een ander verhaal dan in mijn geval, kijk even wat een container je kost, dat met eventuele apparatuur en 1 dag werk voor jou en do the math. Zelfs bij badkamerboeren kun je gewoon zelf vooraf je sloopwerk doen in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:

***members only***
Altijd leuk om te zien hoe zo’n badkamer kan opknappen, ook al is het een impressie.

Maar ik vraag me af of die deur wel open kan? Lijkt vrijwel direct tegen het meubel aan te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ethiron schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:05:
[...]

Altijd leuk om te zien hoe zo’n badkamer kan opknappen, ook al is het een impressie.

Maar ik vraag me af of die deur wel open kan? Lijkt vrijwel direct tegen het meubel aan te draaien.
Is niet de juiste deur ingetekend.
Deze hadden ze nog niet in het tekenprogramma zitten.
De afstand in de nis gaat 1.20m zijn en het vaste deel aan de kant van het meubel gaat 40cm zijn.
Meubel gaat ook 40 diep worden.
Dit model deur komt er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wojdUpK0c8v_JW_YoF4JsYHf9ys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/N9hAKysgXyzdwew2IG1dBU1J.png?f=user_large

Leuke is ook dat ik eigenlijk zelf ook het idee had dat het een schuif deur moest gaan worden i.v.m. de ruimte en dat is wat ik ook hiervoor altijd gehad heb.
De eerste 4 winkels waar ik geweest ben, die tekende ook allemaal automatisch een schuif deur in zonder de vraag te stellen.
Tot de 5e winkel met deze deur kwam en het idee erachter vertelde en eigenlijk waren we meteen verkocht.

Meubel gaat trouwens ook een 80cm breed worden met een hoge kast in de hoek.
Op deze render staat een 1.20m ingetekend.

[ Voor 18% gewijzigd door Flix20 op 07-09-2020 15:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Streamz
THxZ0NE schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:18:
[...]

Ik zie met regelmaat badkamer bedragen van rond de 10k in totaal in dit topic. Op wat voor een soort badkamer kom je uit met die 22.5k?
..
Staar je niet blind op prijzen en uiterlijk, er zitten grote verschillen in kwaliteit die je zonder het te weten niet op plaatjes kan zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHYF1Ys2CQHLVNmMRC3O28aPshM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVTxtGdhI7kkU2kkYbpwfcnH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoDtJ56ifQD05LZr0nFSiTbbk7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5TnvEb4DNJrQrm8d9mcswJM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIXKVtkwA5vGSkDNvyYmrJ6KPYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiBaURn1c2500Wa11eEAZO2U.jpg?f=fotoalbum_large

Hier net badkamer en 2* toilet laten plaatsen. Materiaal was 22k, installatie vanaf casco 14k. Zie je het eraan af? Waarschijnlijk niet.

(Dat blauwe licht komt van buiten trouwens, geen blauwe LEDs oid gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:45
Streamz schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:14:
[...]

Staar je niet blind op prijzen en uiterlijk, er zitten grote verschillen in kwaliteit die je zonder het te weten niet op plaatjes kan zien.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier net badkamer en 2* toilet laten plaatsen. Materiaal was 22k, installatie vanaf casco 14k. Zie je het eraan af? Waarschijnlijk niet.

Duidelijk wel te zien Streamz. Prachtige badkamer en toiletten! _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Wij konden niemand vinden die de betonvloer tot aan de houten vloerbalken wilde slopen. Dus maar zelf gedaan. Toen ook maar meteen alle leidingwerk zelf gedaan, rotte vloerbalk vervangen. nieuwe vloer met vloerverwarming gestort en zelf een tegelzetter en stucadoor ingehuurd.

Materiaal: 15k, installatie 1500€, doorlooptijd 3 maanden, dat wel. Maar we hebben nog een extra badkamer dus kunnen blijven douchen.

Status nu: alles getegeld, komende week voegen, daarna stucadoor en dan alles ophangen..

[ Voor 16% gewijzigd door prein2 op 07-09-2020 18:47 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

THxZ0NE schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:47:
[...]

Leuk om jouw "keuze" te lezen. Ik proef uit je post ook dat het een hap geld is, dat is het zeker! Dit jaar is mij sowieso duidelijk geworden dat klussenbedrijven, al is het in de keukens, tuinen, timmerbedrijven, iedereen heeft het druk, komt afspraken niet na en kunnen qua uurloon vragen wat ze willen. Het bedrijf waar wij nu mee bezig zijn bied een all-in oplossing en komt tot nu toe afspraken na en kunnen ook plannen, ook wat waard... Mijn vriendin zit meer in de modus van "wat leuk, een nieuwe badker; dit is fijn en mooi en dit ook". Ik zit in de modus "mooi, en ja we willen comfort en ook hebben er ook wel wat voor over, maar dit is toch een hoog bedrag". Nougoed, komt uiteindelijk wel goed. Persoonlijk vind ik de badkamer een van de moeilijkste ruimtes om in te delen en keuzes in te maken, er zijn zoveel elementen om rekening mee te houden en keuzes in te maken.
Het is zeker veel geld. Maar we gebruiken de huidige woningmarkt en de flinke overwaarde van de woning om de badkamer in de hypotheek op te nemen. We willen niet 20k cash in dit huis stoppen omdat we ook een keer willen gaan verhuizen. Hogere maandlast is minimaal en daarmee kunnen we straks enkele jaren genieten van een hopelijk prachtige badkamer.

Wat betreft keuzes, ben ik het wel met je eens. Qua keuken waren wij redelijk snel over uit welke richting het op ging, de badkamer zit veel meer uren in gestopt, en dan is er nog niks definitief..

Wij zitten qua planning te mikken op januari / februari 2021.. Niet ideaal, maar geen andere optie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
We hebben een offerte laten maken, de tegel die we hebben uitgezocht wordt omschreven als T&B, hier kan ik echter nauwelijks iets over vinden, ik wilde graag even prijzen vergelijken. Iemand een idee waar ik meer info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mep75 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:24:
We hebben een offerte laten maken, de tegel die we hebben uitgezocht wordt omschreven als T&B, hier kan ik echter nauwelijks iets over vinden, ik wilde graag even prijzen vergelijken. Iemand een idee waar ik meer info kan vinden?
Is lastig met tegels, zoveel verschillen en wijzigen elk jaar of seizoen.

Ik heb onze tegel op offerte opgezocht, om even een meer beeld te geven dat wit niet wit is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UhvYChfRrxHd4wtN9UX4tR7EtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UjHgrkkRzlPcW66HDczsUyQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyOHYQDdqxsGFfkXMsYXgGg-Yxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stEQj8UxSu6uRDKR6odRg3Fg.jpg?f=fotoalbum_tile

Matchen we met deze tegels achter douche, toilet en in nis van de douche:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H00WxlEvtYZMDDDMXenuzAXWltg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxVvC97D7zefTzGqOA0CJA9F.jpg?f=fotoalbum_tile

Bovenop het inbouwreservoir een afwerking van hetzelfde materiaal als werkblad badmeubel.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tegels is sowieso echt een drama.
Dan ben je na 1000 tegels er eindelijk uit welke het moet gaan worden.
Dan loop je naar buiten, dan zie je in je ooghoek net die ene tegel waardoor je denkt; hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:48:
Tegels is sowieso echt een drama.
Dan ben je na 1000 tegels er eindelijk uit welke het moet gaan worden.
Dan loop je naar buiten, dan zie je in je ooghoek net die ene tegel waardoor je denkt; hmm
Ja klopt. Wij hebben laatst een tegel mee naar huis genomen waarvan we dachten dat dat de tegel zou zijn..... Totdat we hem in het licht van onze badkamer zagen, bleek hij ineens grijs ipv wit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Mep75 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:12:
[...]

Ja klopt. Wij hebben laatst een tegel mee naar huis genomen waarvan we dachten dat dat de tegel zou zijn..... Totdat we hem in het licht van onze badkamer zagen, bleek hij ineens grijs ipv wit....
Jup, ik dacht laatst ook dé tegel gevonden te hebben.
Meerdere winkels steeds op diezelfde uitgekomen.
Ook bij de laatste was het weer meteen die tegel die er als eerste uitsprong. Maar toen viel ineens wat op, dat er een soort glitter in zat. Instant afknapper.

Thuis direct het web op om te kijken hoe dat nou zit, blijkt er dus een mat en een glans versie van de tegel te zijn.
Ga er nu maar een beetje vanuit dat de laatste tegel die ik gezien heb, de glans versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
[...]

Staar je niet blind op prijzen en uiterlijk, er zitten grote verschillen in kwaliteit die je zonder het te weten niet op plaatjes kan zien.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie het wel. Heel mooi!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
Een vraag die wat breder gaat dan een badkamer, toch benieuwd om te stellen:

Wij hebben een nieuw huis gekocht. Daar moet een nieuwe badkamer in. Ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoe dat werkt. Ga je gewoon naar een badkamerwinkel en dan kies je wat moois uit? En dan vervolgens, komt dan de badkamermijnheer die badkamer installeren inclusief leidingwerk, tegelen, etc? Of heb je daar weer een aparte badkamerinstallateur voor nodig?

We willen behalve de badkamer ook de boel laten stuccen/sausen. Zou je dat door 1 en dezelfde partij kunnen laten doen als de badkamer installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51

Agent47

I always close my contracts.

KaiseRRuby schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:29:

Wij hebben een nieuw huis gekocht. Daar moet een nieuwe badkamer in. Ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoe dat werkt. Ga je gewoon naar een badkamerwinkel en dan kies je wat moois uit? En dan vervolgens, komt dan de badkamermijnheer die badkamer installeren inclusief leidingwerk, tegelen, etc? Of heb je daar weer een aparte badkamerinstallateur voor nodig?

We willen behalve de badkamer ook de boel laten stuccen/sausen. Zou je dat door 1 en dezelfde partij kunnen laten doen als de badkamer installatie?
Tip: Ga langs bijvoorbeeld Sani4all. En laat je inspireren. Laat ze een tekening maken van hoe je het wilt hebben, deze kan je opgestuurd krijgen tevens. Vanuit hier weet je wat je wilt, wat het gaat kosten bij hun en wat de mogelijkheden zijn. Tekening kan je ook meenemen naar andere aannemers.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• KaiseRRuby
Agent47 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:05:
[...]

Tip: Ga langs bijvoorbeeld Sani4all. En laat je inspireren. Laat ze een tekening maken van hoe je het wilt hebben, deze kan je opgestuurd krijgen tevens. Vanuit hier weet je wat je wilt, wat het gaat kosten bij hun en wat de mogelijkheden zijn. Tekening kan je ook meenemen naar andere aannemers.
Super, dank. Dat is nu ook ons eerste plan. Wat zijn een beetje de doorlooptijden voor het plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51

Agent47

I always close my contracts.

KaiseRRuby schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:15:
[...]

Super, dank. Dat is nu ook ons eerste plan. Wat zijn een beetje de doorlooptijden voor het plaatsen?
Wij zijn in het oosten geweest. We konden dit jaar nog op 2 data. Heb wel gehoord dat ze slecht zijn met tegels leveren, geen ervaring met hun verder.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• KaiseRRuby
Agent47 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:17:
[...]

Wij zijn in het oosten geweest. We konden dit jaar nog op 2 data. Heb wel gehoord dat ze slecht zijn met tegels leveren, geen ervaring met hun verder.
Ah, wij zouden half januari willen laten plaatsen, dat zou opzich wel mogelijk moeten zijn dus. Utrecht-stad.

• Quad

Quad

Doof

KaiseRRuby schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:20:
[...]

Ah, wij zouden half januari willen laten plaatsen, dat zou opzich wel mogelijk moeten zijn dus. Utrecht-stad.
Ligt er echt net aan hoe je het zelf fixt. Badkamerboeren met vaste aannemers en tegelzetters zitten vrij vol. Ga je her en der zelf zoeken, want je hebt alleen een installateur en een tegelzetter nodig, dan kan je vaak flexibeler zijn.

Zoek voor jezelf inspiratie op, ga maten opmeten, wensen bedenken, budgetteren, wat zou je zelf willen / kunnen doen.
Als je in het huis meerdere installatiewerkzaamheden wilt laten plaatsvinden, miss kan dezelfde installateur alles voor je doen.
En steek er vooral tijd in, het gaat niet om een 2 a 3 duizend euro, maar wel om iets meer dan dat.

Last but not least, bedenk Ook of je een badkamer verbouwing in een bouwdepot wilt opnemen of niet.

Nu ook afspraak gemaakt voor as zaterdag, we willen eigenlijk de offerte doornemen, aanscherpen qua prijs en het definitief maken. Al met al heb ik er al zo'n 50 uur in zitten, mag nu wel een keer afgerond worden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 10-09-2020 23:30 ]

PVOutput☀️

• KaiseRRuby
Quad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:27:
[...]

Ligt er echt net aan hoe je het zelf fixt. Badkamerboeren met vaste aannemers en tegelzetters zitten vrij vol. Ga je her en der zelf zoeken, want je hebt alleen een installateur en een tegelzetter nodig, dan kan je vaak flexibeler zijn.

Zoek voor jezelf inspiratie op, ga maten opmeten, wensen bedenken, budgetteren, wat zou je zelf willen / kunnen doen.
Als je in het huis meerdere installatiewerkzaamheden wilt laten plaatsvinden, miss kan dezelfde installateur alles voor je doen.
En steek er vooral tijd in, het gaat niet om een 2 a 3 duizend euro, maar wel om iets meer dan dat.

Last but not least, bedenk Ook of je een badkamer verbouwing in een bouwdepot wilt opnemen of niet.

Nu ook afspraak gemaakt voor as zaterdag, we willen eigenlijk de offerte doornemen, aanscherpen qua prijs en het definitief maken. Al met al heb ik er al zo'n 50 uur in zitten, mag nu wel een keer afgerond worden. :)
Yes, we hebben 10k in het bouwdepot dus dat zit opzich wel snor. We hebben niet meer installatie, wel meer stuccen maar dat staat er dus los van.

Mijn insteek is gemak: liefst gewoon alles geregeld hebben. Daar wil ook wel wat meer voor betalen. Op andere onderdelen (tuin, woonkamer, etc) kan ik het zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg netjes. Waar komt het badkamermeubel vandaan? Heb je misschien een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wij hebben een offerte liggen voor badkamer materiaal alles van Hotbath voor 9.000 euro. Dat is exclusief tegels 2.100 en badkamermeubel 1.100. Totaal dus 12.200 voor badkamer van 5m2 met bad en inloopdouche en twee toiletruimtes van 1m2, waarvan één met douche toilet van Wiesbaden.

Volgens mij redelijk in lijn met de prijzen die ik hier voorbij zie komen.

De installatie kosten vallen me alleen zwaar tegen. Heb een offerte van 15.000 euro exclusief BTW liggen. Is dat niet een beetje absurd? Uurtarief van 47,50 exclusief BTW per uur en ook nog hoog in de inschatting van tijd en materialen.

Ben benieuwd naar jullie recente installatie kosten en mening hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:45
LuPo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 06:45:
[...]

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hier een beetje dezelfde situatie. Onze eerste offerte is nu 9.300 euro incl. 21% btw. Ik zie online ook bijna alle producten voor de helft van de prijs (sanitairwinkel.nl e.d.).
Korting ben ik nog niet over begonnen.

En we moeten hierna nog naar de tegelzaak.. :z
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
.GoO schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:05:
[...]

Erg netjes. Waar komt het badkamermeubel vandaan? Heb je misschien een linkje?
B Dutch. Komt alles behalve glaswand vandaan. Meubel l=160 ongeveer, is maatwerk.
Ik zie dat je 1100 voor een meubel had bedacht? Mijn meubel zit op bijna het drievoudige, budget moet dus wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
KaiseRRuby schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:29:

Eigenlijk is het vrij simpel. Je stapt een willekeurige badkamerwinkel binnen en je laat je leiden.
Het is hun werk om uit jullie te krijgen wat je zou willen/mooi zou vinden.
Dan laten ze je de opties zien en kom je gaander weg erachter wat je mooi vind.
Natuurlijk helpt het als je vooraf al wat onderzoek gedaan hebt wat je mooi zou vinden, kleuren combinaties etc.

Mijn advies is om sowieso bij minimaal 3 á 4 winkels binnen te stappen en wat samen te laten stellen.
zo krijg je vanuit meerdere kanten advies en informatie en kan je prijzen gaan vergelijken.

Belangrijkste blijft om voor jezelf een budget op te stellen en je daar wel aan proberen te houden.
Je geeft aan dat je 10k hebt, ik zou dan bij de verkoper zeggen dat je budget 8k is want ze gaan er allemaal minstens 1k boven zitten. Dan houdt je voor jezelf wat speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, we gaan eindelijk beginnen. Heeft iemand tips voor badkamer installateurs in omgeving Nijmegen?
Werkspot geeft niet heel veel respons.
Pagina: 1 ... 30 ... 122 Laatste