https://www.sbtbouw.nl
Stef Bours
https://www.blomtotaalbouw.nl
Stef Bours
https://www.blomtotaalbouw.nl
[ Voor 32% gewijzigd door snoekds20 op 11-09-2020 10:14 ]
[ Voor 32% gewijzigd door snoekds20 op 11-09-2020 10:14 ]
Even goed kijken waar hij welk materiaal vandaan haalt.Excavator schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:
Wij hebben ook voornemens om de badkamer (2,70x1,70) & toilet te verbouwen in onze huidige woning. Afgelopen week is er een zeer bekwame en goed aangeschreven installateur komen kijken om een offerte uit te brengen. De offerte kwam in eerste instantie uit op 10700 euro incl. btw. voor de arbeid en klein materiaal. In de offerte zaten de volgende dingen verwerkt:
- Plafond douche & toilet verlagen inclusief spotjes
-Inbouwkranen & inbouwdouche aanleggen in de badkamer en 3 nisjes
- Eventueel verleggen van leidingen ( veel komt redelijk op dezelfde plek terug dus zal niet heel veel zijn)
-Oude vloertegels verwijderen in de badkamer
- Betegelen van de badkamer en toilet tot aan het plafond.
-Al het sanitair installeren
Nadat wij gemeld hadden dat deze offerte toch wel boven ons budget lag kwam hij met een ander voorstel. De offerte ging hij verlagen naar 9500 euro incl. btw. en als toegift mochten wij al het sanitair tegen inkoopsprijs aanschaffen via hun. Hij rekende hiervoor alleen een symbolisch bedrag van 100 euro extra op de totale rekening. Het aanschaffen kan dan bij Plieger, Sanidump of Maxaro.
Mij klonk dit wel erg aantrekkelijk in de oren. Wat vinden jullie van dit voorstel? Is de prijs van de offerte gangbaar?
PSN: Flix20-NL
[ Voor 3% gewijzigd door oscar82 op 12-09-2020 12:18 ]
Lastig te zeggen zonder te weten hoeveel werk het is.Excavator schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:34:
@Flix20 Voor de inbouwkranen hadden wij idd het plan om langs Sanidump te gaan. Wat vind je van de prijs van de offerte?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die 9500 euro incl. btw was alleen voor de arbeid. Al het sanitair kwam daar dan nog bij. Ik heb nog even terug gekeken naar jouw badkamer. qua afmetingen wel redelijk vergelijkbaar alleen bij mij zit ook het toilet in de prijs en ook de arbeid.Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:57:
[...]
Lastig te zeggen zonder te weten hoeveel werk het is.
Komt er iets van een meubel bij, douchedeur?
Zo niet, dan vind ik m wel erg hoog.
Ter vergelijking kan je hier even terug een tekening vinden van mijn ontwerp.
Wat formaat vergelijkbaar, 2.5x1.3.
Inclusief toilet en tegels voor de keuken en badkamer betaal ik rond de €5000 excl arbeid, maar ik ga dan ook veel zelf doen.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Bij mij zit er ook een toilet bij.Excavator schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:40:
[...]
Die 9500 euro incl. btw was alleen voor de arbeid. Al het sanitair kwam daar dan nog bij. Ik heb nog even terug gekeken naar jouw badkamer. qua afmetingen wel redelijk vergelijkbaar alleen bij mij zit ook het toilet in de prijs en ook de arbeid.
Al met al heb ik wel een zeer goed gevoel bij de betreffende installateur maar heb ik er toch voor gekozen nog 2 andere offertes af te wachten en dan onze keuze te maken. Maar aangezien het in de installateurs wereld een gekkenhuis is ben ik zeer benieuwd.
⏩ PVOutput☀️
Over de werking kan ik (nog) niets zeggen. Wij hebben tweemaal de Subway 2.0 incl. SlimSeat en Ceramic+. Dat Ceramic+ is een soort laagje/behandeling waardoor er geen vuilresten (you know what) aan blijven kleven. Of het echt goed werkt; geen idee. Maar qua prijs maakte die optie niet zoveel verschil meer uit.coase schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:04:
Me ook aan het orienteren naar een badkamer verbouweing. Iemand concrete ervaring met rimless duravit hangtoiletten? Werkt Rimless goed of spoelt het toch net niet goed door? Ik lees heel veel goed van villeroy boch subway 2.0, maar mijn wederhelft opteert eerder voor Duravit.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zou het zo niet beter passen? Met zo'n smal bad dan, die kon ik niet direct vinden in Floorplanner. Ik zou persoonlijk douchen in bad als ik per se een bad in zo'n kleine ruimte zou willen...ps4mm schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:08:
We zijn al een tijdje aan het ontwerpen hoe we de badkamer van ons nieuwe huis willen gaan inrichten. Het is op dit moment een ruimte van 1.26 x 1.96 met douche/toilet/wastafel. Omdat we meer ruimte willen (er moet een bad in komen) gaan we de wand tussen de badkamer en naastliggende slaapkamer verplaatsen, waardoor de slaapkamer smaller wordt en de badkamer ruimer. We kunnen dus zelf kiezen hoeveel ruimte we erbij pakken. Zie hier de huidige situatie:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Naast het verlpaatsen van de wand, verplaatsen we ook de deur 43cm naar rechts zodat deze in het midden van de ruimte komt, en komt er een hoog raam (wat nu in de slaapkamer zit). Het kleine kiepraampje gaat waarschijnlijk dichtgemaakt worden. Na veel passen en meten lijkt ons dit de optimale opstelling:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Douchecabine 80x80 met 2 draaideuren, standaard toilet, ruimtebesparend bad van 170x75, standaard 60cm breed badkamermeubeltje. In het ontwerpje is een bad te zien wat aan de smalle kant iets breder is dan wij willen, dit is echter niet aan te passen in het programma. De smalle kant van het bad is slechts 40cm breed.
Het enige probleem wat wij nu nog zien en waar we zelf nog geen goeie oplossing voor hebben, is het hoekje tussen het wastafeltje en het bad. In de tekening hebben we ervoor gekozen het bad door te tegelen naar de muur (het sluit niet lekker aan, maar gaat om het idee), om er dan bijv. 1 of 2 planken boven te hangen. Het is ook mogelijk om een breder badkamermeubel te plaatsen om dat gat te vullen, maar daar kom je verder moeilijk bij en is dus niet echt nuttig.
Iemand hier een idee om een goede invulling aan deze ruimte te geven?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Flix20 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:12:
@ps4mm wellicht een mooie kast op (laten) maken met teak hout, mits het meubel er daar ook van gaat zijn.
hout platen tegen de muur en dan mooie grote planken maken.
Dan hoef je die kast tussen het bad en douche niet meer te doen.
Vind 'm verder wel érg druk/volgepropt voor de ruimte.
Thanks voor de feedback! Douchen in een bad vind ik echt niks, dan liever een wat volgepropte ruimte.Dengra schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:57:
[...]
Zou het zo niet beter passen? Met zo'n smal bad dan, die kon ik niet direct vinden in Floorplanner. Ik zou persoonlijk douchen in bad als ik per se een bad in zo'n kleine ruimte zou willen..
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
⏩ PVOutput☀️
Maar daar zit toch niet heel veel verschil in? Of je de drain direct tegen de muur doet of bijv 10 cm van de muur ?Quad schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:04:
Bij problemen wil ik het water zo min mogelijk de badkamer in laten lopen. Dus loopt de vloer af naar de muur toe.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Nooit problemen gehad met Hothbath, goede prijs/kwaliteitverhouding.rolandb schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:44:
Hebben jullie vervelende ervaringen gehad met Hotbath kranen? Heb meerdere verkopers gehad die ernstig afgaven over de levertijden (tot 9 maanden). Een van de verkopers gaf aan dat er snel (groene) vlekken op zouden komen.
Dit is overigens nu het design van onze badkamer; nog tips vanuit alle ervaringen hier?
http://hdviewer.saninet.e...28-A3UZABW25H&Language=nl
We wilden voor verouderd ijzer gaan. Dat is niet een van de 'living colors' met dat patina effect. https://www.hotbath.nl/natuurlijk-patina/Quad schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:48:
Van mensen hoor ik vooral complimenten over Hotbath, vanwege kwaliteit in materiaal in thermostaten en binnenwerk van kranen.
We gaan wel voor chrome, gelaagd kleur is niet aan te raden. En vanuit badkamerleverancier krijgen we gewoon lang garantie op kwaliteit.
De vlekken komen op bronzen kranen? Die moet je namelijk wel elke week goed in de poets zetten.
En grohe dan?remzor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:17:
Matzwarte kranen van Hotbath staan bij ons te wachten om geplaatst te worden. Levertijd was geen issue, over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.
Er was simpelweg ook niet mega veel keus wanneer je matzwart wilt hebben in degelijke kwaliteit en design. Zeker een staande badkraan is dan lastig te vinden (als je geen huismerk wilt).
Heeft eigenlijk niets. Hansgrohe wel wat, maar nog iets duurder en/of lelijker imho.
Ik vind juist dat er echt een berg aan keuzes is voor mat zwart.remzor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:17:
Matzwarte kranen van Hotbath staan bij ons te wachten om geplaatst te worden. Levertijd was geen issue, over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.
Er was simpelweg ook niet mega veel keus wanneer je matzwart wilt hebben in degelijke kwaliteit en design. Zeker een staande badkraan is dan lastig te vinden (als je geen huismerk wilt).
Exact dit, inclusief dus die Boss en Wessing kranen....Flix20 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:18:
[...]
Ik vind juist dat er echt een berg aan keuzes is voor mat zwart.
Over de verhalen en kwaliteit daarin tegen is juist nog vrij weinig te vinden online dus moet je veelal op de blauwe ogen van de verkopers aangaan.
Een aantal merken die ik zoal ben tegengekomen;
Hansgrohe, hotbath, Ben, damixa, saqu, Meir, Maxaro heeft ook een zwart lijn.
Grote zelf heeft dan bijvoorbeeld geen zwart.
Maar de keuze maken waarvoor te gaan is wel erg lastig. Belangrijk is om te weten wat voor binnenwerk er in de kraan zit, en welke methode gebruikt is om de kleur erop te krijgen.
Waar ik zelf ook naar kijk is om een douchekraan een flink aantal keren te verstellen of even met de nagel proberen wat van de toplaag af proberen te krijgen en te kijken of de kleur een beetje blijft zitten.
Nou ben ik bij ons bij een locale sanitair winkel geweest waarvan ik weet dat de familie al 50+ jaar in het wereldje zit.
Zij raadde aan om vooral te kijken naar hoeveel garantie een leverancier op met name de kleur geeft. Als het 1 a 2 jaar is, weet je genoeg.
Een merk als Meir, bestaat nu een jaartje of 12, maar heeft zich vanaf het begin af aan gefocust op kleur kranen.
Deze geven daarop ook 5 jaar garantie.
Hotbath heeft zij er dan juist uitgegooid na met name wat garantie issues.
Zelf uiteindelijk besloten om voor Hansgrohe kranen te gaan. Met name omdat ik deze ook de mooiste mat kleur en strakke structuur vind hebben. De rest zat of teveel glans in, of zag je gewoon dat het een zwart verflaag was wat op de kraan zat.
Geen idee, ken de merken verder niet. Bovendien is die hele kwaliteitsdiscussie vaak onderbuikgevoel, van horen zeggen of wat een verkoper je wijs wilt maken. Een kwaliteitslijstje is ook maar op basis van gevoel, merk, historie en een beetje het materiaal. Er is niemand die al die merken heeft getest of in huis heeft gehad.siemenz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:52:
Ik bedoelde Hans grohe idd.
Verder zag ik nog de merken saqu en boss en wessing . Weet je iets van die kwaliteit ?
[ Voor 11% gewijzigd door remzor op 17-09-2020 18:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door millerman_sf op 17-09-2020 18:52 ]
Wat volledig kleur zou je ook naar Meir of damixa kunnen kijken.millerman_sf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:48:
T.a.v. Hotbath: als een van de weinig merken voeren ze een volledige lijn in kleur. Wij willen kranen in geborsteld messing, vrijstaande badkraan, inbouw regendouche, inbouw bij het badmeubel. Dan blijft er weinig keus over. Als iemand een winkel weet die ze wel onder adviesprijs wil verkopen, houd ik me aanbevolen![]()
Let wel op met de reguliere kleuren van Hotbath. Sommige hiervan zijn erg gevoelig voor aanslag. Soms wordt het verkocht als 'verweerd', maar een van de dealers heeft een mail met foto's van de importeur laten zien waarin het echt kleine groene en witte stippen waren. Ernstig lelijk. De PVD variant heeft dit niet, maar is wel een stuk duurder (~20% lijkt het). Staat een garantie op kleurbehoud tegenover.
T.a.v. huismerken: hetzelfde zagen we ook bij een solide surface bad dat we mooi vinden. Merk Alterna, type Idro 2.0. Onder dat type vind je hem van veel meer verschillende merken. Exact dezelfde kenmerken en afbeeldingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Streamz op 17-09-2020 20:51 ]
Dat is toch de living color serie? https://www.hotbath.nl/natuurlijk-patina/millerman_sf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:48:
Let wel op met de reguliere kleuren van Hotbath. Sommige hiervan zijn erg gevoelig voor aanslag. Soms wordt het verkocht als 'verweerd', maar een van de dealers heeft een mail met foto's van de importeur laten zien waarin het echt kleine groene en witte stippen waren. Ernstig lelijk. De PVD variant heeft dit niet, maar is wel een stuk duurder (~20% lijkt het). Staat een garantie op kleurbehoud tegenover.
.
Hebben alles van Hotbath RVS geborsteld nikkel inbouw gekocht bij SaniSale en daar ging toen 2 x 21% BTW vanaf ofzo (en nog iets van 300 euro extra eraf gehaald tijdens onderhandeling). Zulk soort acties zijn er natuurlijk altijd maar t zat toen wel ruim onder de adviesprijzen.millerman_sf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:48:
T.a.v. Hotbath: als een van de weinig merken voeren ze een volledige lijn in kleur. Wij willen kranen in geborsteld messing, vrijstaande badkraan, inbouw regendouche, inbouw bij het badmeubel. Dan blijft er weinig keus over. Als iemand een winkel weet die ze wel onder adviesprijs wil verkopen, houd ik me aanbevolen![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 18-09-2020 22:22 ]
Weet je heel zeker dat je zwart in de badkamer wil? Zwart en water met kalk blijft nooit lang mooi. Als je dat dus echt wil, ga dan ook eens nadenken over een waterontharder.remzor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:34:
@Jordan Geen idee, maar kunststof zou voor mij sowieso afvallen. Niet mijn smaak vrees ik.
Wij zijn nog op zoek naar matzwarte badkamer en toilet accessoires. Tot nu toe alleen wat online gezocht en in de bouwmarkt gekeken naar de series van Tiger / Sealskin. Helaas niet helemaal overtuigd..
Wat voor accessoires hebben jullie? Welk merk en waar gekocht? Denk aan: toiletborstel houder, toiletrol houder, haakjes, reserverol houder, enz.
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 18-09-2020 22:25 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Is een waterontharder sowieso niet een goede investering? Naast behoud voor materialen in badkamer merk je het ook aan drinkwater kwaliteit en koffiezetapparaat en dergelijke.PaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:22:
[...]
Weet je heel zeker dat je zwart in de badkamer wil? Zwart en water met kalk blijft nooit lang mooi. Als je dat dus echt wil, ga dan ook eens nadenken over een waterontharder.
⏩ PVOutput☀️
Oeff.. dat wil ik in ieder geval sowieso niet. Doet een beetje afbreuk aan het geheel ben ik bang
Yup, waterontharder wordt bij ons ook geïnstalleerd ergens in oktober. Pas eind oktober staat de verhuizing gepland. We laten zo’n beetje heel de woning grondig renoverenPaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:22:
[...]
Weet je heel zeker dat je zwart in de badkamer wil? Zwart en water met kalk blijft nooit lang mooi. Als je dat dus echt wil, ga dan ook eens nadenken over een waterontharder.
⏩ PVOutput☀️
Oei. Zoals hierboven. 10k lijkt me echt te kort. Ga uit dat “installatie” van een Badkamer al een k of 5 kost voor 13m2 badkamer. Dan moet je alle tegels en sanitair nog kopen.....berndw schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:27:
Beste lezers,
Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier nadat ik met behulp van het keukentopic een mooie keuken heb uitgezocht. Nu is de badkamer aan de beurt. Ik hoop dat ik hier wat informatie kan vinden. De situatie is als volgt; we laten een nieuw huis bouwen wat ergens medio 2021 wordt opgeleverd. De badkamer is 4.2*3.2m groot. Natuurlijk kan ik een zaak binnenlopen en een badkamer bestellen, maar ik ben bang dat ik dan 20k verder ben. Ik (wij) hebben geen bijzondere wensen. We willen een bad, een toilet, een simpel badkamermeubel met 1 wasbak en een inloop douche. Donkere tegels op de vloer en lichte op de wand. Mag allemaal redelijk basic zijn. Sanitair moet wel gewoon goede kwaliteit zijn, maar zeker geen top of the bill.
Het goedkoopst zou denk ik zijn om zelf heel prijsbewust alle materialen te shoppen en het door een klusbedrijf te laten plaatsen.
Ik zoek eigenlijk een tussenweg, omdat ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Zijn er bijvoorbeeld klusbedrijven die ook de materialen kunnen regelen?
Ik hoop eigenlijk voor 10.000 euro klaar te zijn. Is dit realistisch?
De sanitair wereld is helemaal nieuw voor me, dus excuus als dit als een domme vraag overkomt, maar ik moet ergens beginnen.
Hier heb ik nu Tiger hangen (serie weet ik niet) waarbij ik wel heb dat de spullen die in de badkamer hangen na 10 jaar zijn beste tijd gehad heeft.remzor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:34:
Wat voor accessoires hebben jullie? Welk merk en waar gekocht? Denk aan: toiletborstel houder, toiletrol houder, haakjes, reserverol houde
Als je weet wat jullie mooi vinden, zou je is kunnen beginnen door op een website als saniweb.nl het e.e.a. kunnen uitzoeken om een indicatie te krijgen hoeveel je daarvoor kwijt zou zijn.berndw schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:22:
Dank allen. Ja de 10k is toch een beetje een wens tegen beter weten in. Helaas. Maar door jullie reacties heb ik wel een soort startpunt. Een minimum wat het mij sowieso gaat kosten. Nu de schade beperkt zien te houden. Thanks.
Klopt. Maar ik denk dat je dat startpunt x3 kan doen.Flix20 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:42:
[...]
Als je weet wat jullie mooi vinden, zou je is kunnen beginnen door op een website als saniweb.nl het e.e.a. kunnen uitzoeken om een indicatie te krijgen hoeveel je daarvoor kwijt zou zijn.
Geeft je een start punt.
[ Voor 20% gewijzigd door siemenz op 20-09-2020 21:48 ]
3 tot 5 dagen?? Eerder 8 tot 15 dagen oidsiemenz schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:46:
[...]
Klopt. Maar ik denk dat je dat startpunt x3 kan doen.
Naar mijn idee is 1/3e tot 2/5e deel het sanitair, de rest tegels en installatie.
Dan heb ik het uiteraard via de witte manier, en niet de handige buurman of zwager die het op zondag middag doet.
Een goede badkamer maken kost 3-5 dagen arbeid en dat kost geld. Viel mij ook tegen.
Of hebben jullie andere ervaringen ?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Kan je nagaanMakrolon schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:25:
[...]
3 tot 5 dagen?? Eerder 8 tot 15 dagen oid
Inderdaad, het is niet zo dat een beetje geëgaliseerde vloer of gestucte muur binnen 1 dag droog is.Makrolon schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:25:
[...]
3 tot 5 dagen?? Eerder 8 tot 15 dagen oid
⏩ PVOutput☀️
Ik zou voor een drain met tegelrooster gaan, blijft langer mooi en valt minder op.Flix20 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:09:
Iemand hier ervaring met een mat zwarte douchegoot?
Onlangs hoorde ik iemand zeggen dat je hiervoor beter voor een RVS kan gaan ivm de krasgevoeligheid van het mat zwarte.
Dat de goot er binnen no time niet meer uitziet.
Bijna 2025
Streamz in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"rolandb schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:39:
Iemand hier al een mooi type mat wit toilet gevonden? Ik zie hier veel fans van de VB Subway 2.0, maar die lijkt er niet in mat wit te zijn. We kiezen voor een solid surface wasbak en bad, dus lijkt ons een bijpassend mat toilet ook mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 23-09-2020 17:49 ]
Tegels blijft altijd een dingetje.remzor schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:47:
Jeetje wat kan het toch allemaal frustreren en tegenzitten.
Badkamerman aan het tegelen, blijkt i.t.t. wat er werd gezegd niet elke tegel tot op de millimeter gelijk te zijn. Zijn er waarschijnlijk 2 batches door elkaar gehaald.. en dat voor dure tegels bij een super mooie (en dure) zaak. Júist voor die tegels gekozen omdat het dan niet kon gebeuren en er netjes uitgelijnd en gevoegd kon worden enz.
Nu willen ze heel goed meedenken gelukkig, maar ja, het tegelzetten is doorgegaan en we hebben ook geen tijd meer voor onderzoek en nieuwe levering etc.
Dan het verlaagd plafond, leek allemaal leuk en geweldig. Tot we gisteren zagen dat het wel érg laag werd. Vloer natuurlijk opgehoogd, plafond 10cm omlaag, iets bedenken voor het gat en rooster van de mechanische ventilatie, enz. Een heel gedoe en we hielden nu maar 230cm over, daar zouden nog 2-4cm vanaf gaan zelfs. Plafonds zijn al niet heel hoog in de hele woning.
Besloten om heel de houten constructie er weer af te laten halen. Dus geen verlaagd plafond met spotjes, maar gewoon het originele plafond laten stucen en een mooie badkamerlamp uitzoeken.
Toen we dit (min of meer op zijn advies) besloten woonden we er nog niet en wisten we natuurlijk ook niet dat het wat claustrofobisch aan zou gaan voelen.
Wel klote allemaal. Zo zijn er nog wat dingetjes (geweest) en zou het nu eigenlijk af moeten zijn terwijl er nu pas getegeld wordt. Gelukkig gaan we er eind oktober pas wonen en hebben we speling, maar die aannemer heeft weer andere klussen straks. Hopelijk dus geen afgeraffeld werk maar een keurig nette oplevering. Hij doet ook nog 2 toiletruimtes, een waterontharder en de elektra afmonteren.
Gedoe allemaal, gedoe..
(Sorry voor de rant)
Het is een hele efficiënte en functionele indeling van de ruimte, die je vaak ziet.Karolijn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:01:
Wij hebben nog 1,5 jaar te wachten tot we ons nieuwbouwhuis krijgen en nog 3-6 maanden tot we keuzes moeten gaan doorgeven.
Maar, net onze eerste afspraak gehad met de projectleverancier van de badkamer. Hiervoor ook een gespecificeerde offerte gekregen, maar vroeg me af wat jullie ervan vinden.
Het is de eerste badkamer ooit die we zelf kopen, dus helemaal geen ervaring mee. De badkamer en merken do’s en dont’s zijn ons behalve wat Googlen eigenlijk onbekend. Prijs lijkt me best te kloppen, dit is nog zonder tegels en plaatsing van tegels, maar verder lijkt alles erin te zitten. Prijs elektrische radiator gaat via de bouw, staat hier dus niet in.
Wij wilden in eerste instantie geen WC in de badkamer en daar de radiator plaatsen, echter mag dit niet door de afstand tot bad/douche, toen toch maar de WC erbij gelaten, kan nog eens van pas zijn bij ziekte oid. De badkamer is erg vol en ik vraag me af hoe hij in het echt gaat voelen en of er nog mogelijkheden zijn om hem iets ruimer te laten voelen.
***members only***
Tsja, had gekund. Wij zijn zelf gaan shoppen en juist gekozen voor gerectificeerd en wat duurder. Dan zou ik er van uit mogen gaan dat het goed zou zijn lijkt me.Flix20 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:55:
[...]
Tegels blijft altijd een dingetje.
Beste advies wat ik gekregen heb is om aan de tegelzetter te vragen welke tegels zij graag mee werken.
Zij hebben veelal de meeste ervaring welke tegels maatvast etc zijn.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
⏩ PVOutput☀️
Ik vind 3 weken erg lang voor een klein badkamertje.. lekkere rustig aan doen zeker..Quad schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:21:
@Khaelos
3 weken is heel normaal, dan kan het in elk geval meevallen.
Wij hebben hetzelfde type badmeubel en regendouche in bestelling staan. Wel heeft de handdouche een ronde kop ipv zo'n smalle.
Zou je de accessoires niet beter zelf halen?
En heb je geen korting op de badkamermeubelen gekregen?
Als je het zelf online besteld is het altijd goedkoper als via een badkamerzaak.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik zie je zo n hoop geklaag. “Het is te duur” “ ze doen er te lang over”Khaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:36:
[...]
Ik vind 3 weken erg lang voor een klein badkamertje.. lekkere rustig aan doen zeker..
wij zijn naar de showroom gegaan en hebben dingen uitgekozen die we mooi vonden en hebben geen specifieke merken uitgekozen eigenlijk.
morgen ochtend gaan wij naar maxaroo bij the wall, kijken wat die kunnen bieden.
en maandag avond komt die ZZPer langs om te overleggen.
wel moet ik er bij zeggen dat het geld uit een bouwdepot komt en er (helaas) dus niks zwart kan.
moet ook even kijken of ik dan spullen bij een groothandel kan bestellen en die laten betalen uit het bouwdepot.
en korting? dit is de eerste opzet dus wie weet, maar wilde het hier ook even voorleggen.
ik wil in prijs zeker 2000-2500 omlaag en of dat nou in arbeidsloon of materiaal is boeit me niet.
als laatste wilde ik nog even zeggen dat ik sommige prijzen van spullen echt belachelijk vind..
ik bedoel zeg nou zelf, 54 euro voor een simpele toiletrol houder![]()
en een WC bril voor 140 euro...
wastafelkranen van 215 euro per stuk..![]()
nee dit kan stukken voordeliger denk ik!
Ja tof jij ook bedankt voor je opbouwende kritiek, als je niets nuttigs te melden hebt zeg dan niks..siemenz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:54:
[...]
Ik zie je zo n hoop geklaag. “Het is te duur” “ ze doen er te lang over”
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee akkoord gaat!
Het loont heel erg om te shoppen.Khaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:47:
Heeft iemand anders nog een andere optie/goede ervaringen zoals bijvoorbeeld sanidump of sanisale?
Exact. Maar s je er voor kiest dingen zelf te doen (of niet wit) is dat geen eerlijke vergelijking.Flix20 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:00:
[...]
Het loont heel erg om te shoppen.
Er gaat wat (een hoop) tijd in zitten, maar als je het goed aanpakt en het leuk vindt, valt er een hoop te behalen.
Ik ben bij de meeste sani winkels binnen gestapt (direct, sale, dump,4all etc etc)
Bij Sanisale was ik goed opweg geholpen om mijn ideeën vorm te geven en dacht leuk mee.
Maar op prijs waren ze het vaagst.
Verder schelen ze allemaal niet erg veel van elkaar.
Overal kwam ik voor mijn wensen zo rond de €6000-6500 uit.
Door zelf te gaan shoppen en losse onderdelen te bestellen ben ik nu voor €4700 geslaagd.
excl. montage maar ik ga alleen het leiding, tegel en stuc werk uitbesteden. de rest doe ik zelf.
Wat de belastingdienst aangaat doe ik alles zelf
Daarin heb ik die kosten buiten beschouwing gelaten.siemenz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:28:
[...]
Exact. Maar s je er voor kiest dingen zelf te doen (of niet wit) is dat geen eerlijke vergelijking.
Ook dat is niet vergelijkbaar. Een paar schoenen in de winkel die je kan passen voelen en aanraken is ook duurder dan op internet.Flix20 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:39:
[...]
Daarin heb ik die kosten buiten beschouwing gelaten.
Hebben het nu puur over materiaal.
Hoezo is het niet vergelijkbaar?siemenz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:19:
[...]
Ook dat is niet vergelijkbaar. Een paar schoenen in de winkel die je kan passen voelen en aanraken is ook duurder dan op internet.
Als je gaat passen in de winkel en vervolgens online gaat kopen tegen korting, is je goed recht maar geeft niet altijd de beste service.
[ Voor 38% gewijzigd door Flix20 op 25-09-2020 00:41 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Gaat er dan geen belletje bij je af hoe dat zou kunnen komen en waar dat prijs verschil m in zit?Khaelos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:42:
Wij zijn bij maxaro geweest en hebben goede en mooie spullen uitgezocht, totaalprijs inclusief tegels en alle accessoires 3745€
Da's wat anders als 7600€
Voorbeeld: Geberit up320 reservoir bij A.B. 340€ bij maxaro 166€
Nu de klus op Werkspot gezet wat daar juist komt
[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 26-09-2020 12:08 ]
Zie mijn bovenstaande reactie mbt de V&B tegels over mijn ervaring met sanidump.Cee schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:38:
Beste badkamerliefhebbers.
Ook ik ben bezig met mijn badkamerplannen.
Een totale renovatie.
Ik ben al een heel eind, ik heb de tekening, een globale offerte van een aannemer en nu nog een en ander op elkaar afstemmen.
Voor het kiezen van de spullen, daarna kan de tekening def, en de offerte voor het werk.
Twee vragen.
Heeft iemand een schatting hoeveel de marges bij Sanidump zijn? In grote lijnen. Ik heb nu een offerte voor alle spullen (tegels/toilet/bad/douchewand/kranen/badkamerkast etc), voor tegen de 5700 euro. Er wordt gezegd dat die prijs nog lager wordt, maar wat is een reëel percentage volgens jullie dat er nog af kan?. Of wie heeft ervaring met Sanidump? Het onderhandel systeem is niet mijn favoriete game, maar teveel betalen ook niet
Heeft iemand ervaring met aannemer Wouters uit Hilversum?
Groetjes jose
Dat inbouwframe is geen origineel Geberit, daar zal een deel van het prijsverschil in zitten.Khaelos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:42:
Wij zijn bij maxaro geweest en hebben goede en mooie spullen uitgezocht, totaalprijs inclusief tegels en alle accessoires 3745€
Da's wat anders als 7600€
Voorbeeld: Geberit up320 reservoir bij A.B. 340€ bij maxaro 166€
Nu de klus op Werkspot gezet wat daar juist komt
[ Voor 14% gewijzigd door edsandje op 26-09-2020 21:04 ]
Please state the nature of the technical emergency
Best wat geld voor een relatief kleine badkamer. Ik heb zelf de badkamer verbouwd (7m2) voor plm 4 kKhaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:15:
Hallo,
wij hebben bij aangenaam badkamers in Houten een offerte laten maken voor een badkamer van 2,10m X 2,05m
wij laten het bouwen/installeren door een ZZPer die voor hun werkt.
buiten de onderstaande kosten zegt de beste man er DRIE weken voor nodig te hebben terwijl er weinig tot geen leidingwerk hoeft gedaan te worden want alles komt zo'n beetje op dezelfde plek als waar het nu zit.
dus rekent hij dus 3 weken á 40 uur = 120 uur
120 uur X 40 euro EX btw = 4800 X 1.21 = 5808 euro
hier komen ook nog materiaalkosten a 1500 euro bij wat dus uitkomt op 7308.
1 Geberit sigma up320 inbouwreservoir h112 cm. 340,90
1 Geberit bedieningsplaat front wit chroom wit 77,00
1 Geberit wandcloset rimfree wit 307,50
1 Pressalit closetzitting m/deksel softclose quickrelease wit 140,50
1 Geberit toe- en afvoerset voor wandcloset verlengd 49,40
Subtotaal: 915,30
Wastafelmeubel combinatie, bestaande uit:
Primabad badmeubelset: wastafelkast greeploos 1210mm breed, 1.705,79
met keramische wastafel (dubbele waskom) en spiegelkast
A82000N 1 Frontkleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
A82000C 1 Corpuskleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
P710CR 2 HotBath clickplug cr chroom 72,00
B004CR 2 HotBath wastafelmengkraan cr chroom 430,00
1543293 4 Schell hoekstopkraan met roset 1/2'x10 knel chroom 36,40
Subtotaal: 2.244,19
Douche combinatie, bestaande uit:
1 Easydrain afvoergoot 6x100 cm. zijuitlaat rvs 322,30
1 HotBath sds buddy/ 3s. handdouche chroom 765,00
Subtotaal: 1.087,30
Decorradiator, bestaande uit:
1 Baden+ Mix&Match radiator 50x180 n41 844w recht mi.aansl. wit 301,17
1565912 1 Baden+ Mix&Match thermostatische radiator aansluitblok haaks 74,74
Subtotaal: 375,91
Accessoires, bestaande uit:
1288583 1 Geesa closetrolhouder zonder klep chroom 54,13
1501027 2 Geesa 1-lids handdoekhouder chroom 102,48
1563174 1 Baden+ Mix&Match inbouwnis 30x60x7cm mat wit 220,34
Subtotaal: 376,95
Subtotaal: € 4.999,65
Tegels
Badkamer:
KRTYCES91 21.6 m2 Grijs mat 30 x 60 cm Gr.mt 585,52
GRAPALGREYMIX 6 m2 Grijs mat 30 x 30 cm Pal mix grey 490,17
IN012476013 5.76 m2 60 x 60 cm Pietra ossidiana 04 slate rett 271,10
Subtotaal: € 1.346,79
Totaal Sanitair: € 4.999,65 +
Totaal Tegels: € 1.346,79 +
Subtotaal: € 6.346,44 +
B.T.W. 21 %: € 1.332,75 +
Totaal te betalen: € 7.679,19
dus totaal zou worden 7679+7308= 14987 euro
voor een badkamer van 2X2 vind ik dit toch wel erg veel.
hier een schets die gemaakt is https://ibb.co/5xbdsdW
tevens lijkt het mij dat op alle materiaal 20%-40% gepakt worden in vergelijking als ik het ergens anders haal/ net een ander merk haal.
graag jullie advies!
alvast bedankt
@Khaelossuperfunki schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:42:
[...]
Best wat geld voor een relatief kleine badkamer. Ik heb zelf de badkamer verbouwd (7m2) voor plm 4 k
Je kunt veel van de items op je lijstje even opzoeken online, zit best wat marge op als ik het zo zie. Stap ik eens een bouwmaat oid binnen
Daarnaast lijkt drie weken fulltime me veel, vraag om een specificatie (ook van materiaal)
Let wel, goede spullen zijn gewoon duur en hoe klein ook, een badkamer bouwen is veel werk. Als je garantie hebt op werkzaamheden lijkt me dat best wat extra geld waard
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:05 ]
Wat een bedrag ! Ik vind het een strakke badkamer maar kennelijk maakt de inbouw het rete duur (ipv opbouw)Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]
@Khaelos
De Bouwmaat is niet voor particulieren, om daar mee te beginnen
Drie weken is niet zo heel gek hoor. Het afval nemen ze weer mee, maar echt niet dat ze dat in hun eigen tijd gaan weg gooien hoor. Ook het doen van boodschappen (en dus koffie drinken) doen ze lekker als jij ze betaald. Zo werkt het nou eenmaal.
De bedragen vindt ik niet zo gek. Een gemiddelde ZZP’r werkt al niet voor 4 tientjes ‘t uur tegenwoordig en dus wordt de prijs al helemaal schappelijk. Vergeet niet dat er nog een hoop materiaal ingaat wat je niet ziet, muurplaatjes, kimband, leidingwerk, koppelingen, afvoer, kit (RVS kit voor je drain is belachelijk duur), tegenstrips, lijm, voeg, schroeven. En dan nog de slijtage materialen zoals spanen, bitjes, boren, tegelboortjes. Nee, het is niet altijd even goedkoop
Ja, er zijn altijd dingen die weer voordeliger kunnen zoals een hoekstopkraantje of een afvoer.
***members only***
[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 27-09-2020 09:10 ]
Ja hoop geld. De kranen zijn echt duur. Inbouw maakt het nog eens duurder en nu moeten ze ook nog eens meerdere gaten door hexagon boren voor de bediening. 6 gaatjes boren kost ze sowieso een halve tot hele dag. Meten meten en nog eens meten om dan te boren (op de randen) zonder dat ze door de midden breken. Ik wens ze successiemenz schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:08:
[...]
Wat een bedrag ! Ik vind het een strakke badkamer maar kennelijk maakt de inbouw het rete duur (ipv opbouw)
[ Voor 66% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:16 ]
Natuurlijk verrichten ze alle werkzaamheden in de tijd dat de opdrachtgever betaald, logisch. Maar dan nog is drie weken veel tijd voor een badkamer van vier vierkante meter.Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]
@Khaelos
De Bouwmaat is niet voor particulieren, om daar mee te beginnen
Drie weken is niet zo heel gek hoor. Het afval nemen ze weer mee, maar echt niet dat ze dat in hun eigen tijd gaan weg gooien hoor. Ook het doen van boodschappen (en dus koffie drinken) doen ze lekker als jij ze betaald. Zo werkt het nou eenmaal.
De bedragen vindt ik niet zo gek. Een gemiddelde ZZP’r werkt al niet voor 4 tientjes ‘t uur tegenwoordig en dus wordt de prijs al helemaal schappelijk. Vergeet niet dat er nog een hoop materiaal ingaat wat je niet ziet, muurplaatjes, kimband, leidingwerk, koppelingen, afvoer, kit (RVS kit voor je drain is belachelijk duur), tegenstrips, lijm, voeg, schroeven. En dan nog de slijtage materialen zoals spanen, bitjes, boren, tegelboortjes. Nee, het is niet altijd even goedkoop
Ja, er zijn altijd dingen die weer voordeliger kunnen zoals een hoekstopkraantje of een afvoer.
***members only***
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq