Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 31 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:53
https://www.sbtbouw.nl
Stef Bours

https://www.blomtotaalbouw.nl

[ Voor 32% gewijzigd door snoekds20 op 11-09-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05 17:30
Wij hebben ook voornemens om de badkamer (2,70x1,70) & toilet te verbouwen in onze huidige woning. Afgelopen week is er een zeer bekwame en goed aangeschreven installateur komen kijken om een offerte uit te brengen. De offerte kwam in eerste instantie uit op 10700 euro incl. btw. voor de arbeid en klein materiaal. In de offerte zaten de volgende dingen verwerkt:
- Plafond douche & toilet verlagen inclusief spotjes
-Inbouwkranen & inbouwdouche aanleggen in de badkamer en 3 nisjes
- Eventueel verleggen van leidingen ( veel komt redelijk op dezelfde plek terug dus zal niet heel veel zijn)
-Oude vloertegels verwijderen in de badkamer
- Betegelen van de badkamer en toilet tot aan het plafond.
-Al het sanitair installeren

Nadat wij gemeld hadden dat deze offerte toch wel boven ons budget lag kwam hij met een ander voorstel. De offerte ging hij verlagen naar 9500 euro incl. btw. en als toegift mochten wij al het sanitair tegen inkoopsprijs aanschaffen via hun. Hij rekende hiervoor alleen een symbolisch bedrag van 100 euro extra op de totale rekening. Het aanschaffen kan dan bij Plieger, Sanidump of Maxaro.

Mij klonk dit wel erg aantrekkelijk in de oren. Wat vinden jullie van dit voorstel? Is de prijs van de offerte gangbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Excavator schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:
Wij hebben ook voornemens om de badkamer (2,70x1,70) & toilet te verbouwen in onze huidige woning. Afgelopen week is er een zeer bekwame en goed aangeschreven installateur komen kijken om een offerte uit te brengen. De offerte kwam in eerste instantie uit op 10700 euro incl. btw. voor de arbeid en klein materiaal. In de offerte zaten de volgende dingen verwerkt:
- Plafond douche & toilet verlagen inclusief spotjes
-Inbouwkranen & inbouwdouche aanleggen in de badkamer en 3 nisjes
- Eventueel verleggen van leidingen ( veel komt redelijk op dezelfde plek terug dus zal niet heel veel zijn)
-Oude vloertegels verwijderen in de badkamer
- Betegelen van de badkamer en toilet tot aan het plafond.
-Al het sanitair installeren

Nadat wij gemeld hadden dat deze offerte toch wel boven ons budget lag kwam hij met een ander voorstel. De offerte ging hij verlagen naar 9500 euro incl. btw. en als toegift mochten wij al het sanitair tegen inkoopsprijs aanschaffen via hun. Hij rekende hiervoor alleen een symbolisch bedrag van 100 euro extra op de totale rekening. Het aanschaffen kan dan bij Plieger, Sanidump of Maxaro.

Mij klonk dit wel erg aantrekkelijk in de oren. Wat vinden jullie van dit voorstel? Is de prijs van de offerte gangbaar?
Even goed kijken waar hij welk materiaal vandaan haalt.
Maxaro kranen zijn voornamelijk van Chinese makelij, weet niet of je daar op het lange termijn zo goed aan doet.
Ook plieger lees je hier niet de beste verhalen over.
Sanidump daarentegen heeft gewoon merk spul tegen goede prijzen!

PSN: Flix20-NL

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:04

oscar82

De ondertitel

Mijn mengkraan maakt een vreemd brommend geluid. Dit probleem doet zich alleen voor als er warm water gemengd moet worden. Met alleen koud water doet de kraan het prima. Doorstroming en temperatuur zijn verder prima. De kraan is meer dan 5 jaar oud. Misschien wel 10. En eigenlijk speelt dit al zolang wij in dit huis wonen. Ik heb een filmpje gemaakt. Het geluid is vanaf 18 seconden hoorbaar.

https://drive.google.com/...lLwC5eE/view?usp=drivesdk

Nu wil ik een nieuwe regendouchekop gaan kopen. Denken jullie dat het bromgeluid verholpen kan worden door er tegelijk een nieuwe mengkraan op te zetten?
Warm water komt voor de kijker links binnen en koudwater rechts. moet er dan ook iets met de leidingen gebeuren of kunnen die zo blijven? Want ik heb niet veel kluservaring. Dus zodra er iets met de leidingen moet gebeuren, laat ik het sowieso door een vakman doen.

[ Voor 3% gewijzigd door oscar82 op 12-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:20

Quad

Doof

@oscar82 gezien de aanslag zou ik hem sowieso vervangen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Excavator
@Flix20 Voor de inbouwkranen hadden wij idd het plan om langs Sanidump te gaan. Wat vind je van de prijs van de offerte?

• Flix20
Excavator schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:34:
@Flix20 Voor de inbouwkranen hadden wij idd het plan om langs Sanidump te gaan. Wat vind je van de prijs van de offerte?
Lastig te zeggen zonder te weten hoeveel werk het is.
Komt er iets van een meubel bij, douchedeur?

Zo niet, dan vind ik m wel erg hoog.

Ter vergelijking kan je hier even terug een tekening vinden van mijn ontwerp.
Wat formaat vergelijkbaar, 2.5x1.3.
Inclusief toilet en tegels voor de keuken en badkamer betaal ik rond de €5000 excl arbeid, maar ik ga dan ook veel zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nou de kogel is door de kerkbadkamer!
Vanmiddag laatste details besproken en akkoord gegaan met nieuwe offerte.

*O*

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:35
We hebben intussen meerdere offertes voor onze badkamer opgevraagd en het valt me op dat veelal adviesprijzen direct op de offerte komen. Ook online is het soms lastig om betere prijzen te vinden. Bijvoorbeeld Hotbath kranen zijn vrijwel altijd voor de adviesprijs uit de brochure te vinden. Geldt hiervoor hetzelfde als bij keukenapparatuur? Dus als je een offerte vraagt bij een webshop, dat je dan wel een lagere prijs kunt krijgen dan ze vermelden?

En ja, dat kan ik gewoon proberen. Maar wellicht heeft iemand er al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:57:
[...]

Lastig te zeggen zonder te weten hoeveel werk het is.
Komt er iets van een meubel bij, douchedeur?

Zo niet, dan vind ik m wel erg hoog.

Ter vergelijking kan je hier even terug een tekening vinden van mijn ontwerp.
Wat formaat vergelijkbaar, 2.5x1.3.
Inclusief toilet en tegels voor de keuken en badkamer betaal ik rond de €5000 excl arbeid, maar ik ga dan ook veel zelf doen.
Die 9500 euro incl. btw was alleen voor de arbeid. Al het sanitair kwam daar dan nog bij. Ik heb nog even terug gekeken naar jouw badkamer. qua afmetingen wel redelijk vergelijkbaar alleen bij mij zit ook het toilet in de prijs en ook de arbeid.

Al met al heb ik wel een zeer goed gevoel bij de betreffende installateur maar heb ik er toch voor gekozen nog 2 andere offertes af te wachten en dan onze keuze te maken. Maar aangezien het in de installateurs wereld een gekkenhuis is ben ik zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Wij hebben gisteren onze badkamer bij Van Wanrooij besteld. Wij moesten hier onze badkamer bestellen omdat deze verbonden waren aan het project. Wel waren de stelposten wat ruimer dan dat ik hier op dit forum tegen kwam. op het moment dat wij onze badkamer en toiletten inleveren zouden wij 7500 euro terug krijgen.

Na lang wikken en wegen hebben wij toch voor het gemak gekozen en zijn tot de volgende opstelling gekomen ten aanzien van de standaard:

Toilet beneden
- Upgrade toilet beneden van V&B O'Novo naar Architectura 2.0 (mooiere pot)
- wandtegels toilet beneden vervangen naar deze tegel
- nieuw fonteintje (zie plaatje)
- Vloertegel 60*60 merk VENIS

Toilet boven
- sanitair standaard gelaten (V&B O'Novo
- 20*40 wandtegel grijs
- 60*60 vloertegel grijs

Badkamer
- Douchescherm zwart (zie plaatje beneden)
- 60*60 vloertegel grijs
- 30*60 wandtegel grijs
- Wasmeubel zie onderstaand plaatje

De zwarte kranen en en regendouche plaats ik achteraf (kan ik zelf). Die waren echt heel duur bij Van Wanrooij. Daarnaast kregen we te weinig terug naar mijn idee voor de standaard kranen.

Ik heb ze dit eerlijk verteld en ze begrepen dat. Daarom doppen ze de standaard kraan af, zodat ik niet de glijstang die standaard wordt geleverd hoef te verwijderen (en lelijke boorgaten oplevert). Dus dat was goed mee gedacht!

meerprijs inclusief arbeid?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9_0F_WwwghmNSNaAMf3kyPeuoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiZrtKIiDEkZa9FdqFPJaxFt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgWnXL5bpl5psSPP8wSb6oY2M2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4oHHse35O3dwwouqPGGPppQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRSujLNn9_lDkCwyh8BlT2hf7xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8S6AMHwxbBWr94ygx55AO0VP.jpg?f=fotoalbum_large

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Excavator schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:40:
[...]

Die 9500 euro incl. btw was alleen voor de arbeid. Al het sanitair kwam daar dan nog bij. Ik heb nog even terug gekeken naar jouw badkamer. qua afmetingen wel redelijk vergelijkbaar alleen bij mij zit ook het toilet in de prijs en ook de arbeid.

Al met al heb ik wel een zeer goed gevoel bij de betreffende installateur maar heb ik er toch voor gekozen nog 2 andere offertes af te wachten en dan onze keuze te maken. Maar aangezien het in de installateurs wereld een gekkenhuis is ben ik zeer benieuwd.
Bij mij zit er ook een toilet bij.
Tegelzetter en installateur heb ik zelf geregeld.
Tegel zetter kost +/- €2000 voor badkamer, toilet en keuken vloer a 10m2 en een wantje in de keuken.
Stukadoor gaf indicatie van rond de €1100
Installateur geeft aan een dag nodig te hebben voor maken inloopdouche vloer en afvoer wc

Al met al ben ik dus rond de €10.000 totaal kwijt.

Oude badkamer en toilet ga ik zelf strippen. Plafond verlagen en muur van de wc verplaatsen doe ik ook zelf dus dat scheelt al wel 2 a 3 dagen arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:38
Me ook aan het orienteren naar een badkamer verbouweing. Iemand concrete ervaring met rimless duravit hangtoiletten? Werkt Rimless goed of spoelt het toch net niet goed door? Ik lees heel veel goed van villeroy boch subway 2.0, maar mijn wederhelft opteert eerder voor Duravit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Randloos werkt prima. En voor de remsporen heb je toch de borstel er naast hangen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
3x V&B Subway 2.0 hier, bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:09
coase schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:04:
Me ook aan het orienteren naar een badkamer verbouweing. Iemand concrete ervaring met rimless duravit hangtoiletten? Werkt Rimless goed of spoelt het toch net niet goed door? Ik lees heel veel goed van villeroy boch subway 2.0, maar mijn wederhelft opteert eerder voor Duravit.
Over de werking kan ik (nog) niets zeggen. Wij hebben tweemaal de Subway 2.0 incl. SlimSeat en Ceramic+. Dat Ceramic+ is een soort laagje/behandeling waardoor er geen vuilresten (you know what) aan blijven kleven. Of het echt goed werkt; geen idee. Maar qua prijs maakte die optie niet zoveel verschil meer uit.

Nooit rimless gehad verder, ga er vanuit dat het prima is. Ook maar tweemaal zo’n Geberit duofresh systeempje besteld, zodat je hier blokjes in kan gooien ipv die lelijke en onhandige dingen die in de pot hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
We zijn al een tijdje aan het ontwerpen hoe we de badkamer van ons nieuwe huis willen gaan inrichten. Het is op dit moment een ruimte van 1.26 x 1.96 met douche/toilet/wastafel. Omdat we meer ruimte willen (er moet een bad in komen) gaan we de wand tussen de badkamer en naastliggende slaapkamer verplaatsen, waardoor de slaapkamer smaller wordt en de badkamer ruimer. We kunnen dus zelf kiezen hoeveel ruimte we erbij pakken. Zie hier de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1RCGI96OvEp0LoEe0X8nIUCyNk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jjhPL1zXjaAUWlkosRQpkb2k.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7d9dyNmuVAOLEjcZZMWqkoVOaQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U8FrJAD57YcY5Z8dgc537jHD.png?f=fotoalbum_tile

Naast het verlpaatsen van de wand, verplaatsen we ook de deur 43cm naar rechts zodat deze in het midden van de ruimte komt, en komt er een hoog raam (wat nu in de slaapkamer zit). Het kleine kiepraampje gaat waarschijnlijk dichtgemaakt worden. Na veel passen en meten lijkt ons dit de optimale opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A8lsi-mFAqYgdPRAhvSt7kKzCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9Sv1ZCvayjuDGfWna8obmfTr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpkYlhVKdBeyxjTeFf4sDz6GXnw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V8z0hKdxeVn5n23BGSGMo0q4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HdT2i5ROD8PZLvAyLXCOQVcKI8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jOys6siQvFgwnslKcVQ9AwzP.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb9s3hgfacjOdo5WDD2V4Uk0ZCo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U9ttkYBpv4rR6E5fvdX7YJWp.png?f=fotoalbum_tile

Douchecabine 80x80 met 2 draaideuren, standaard toilet, ruimtebesparend bad van 170x75, standaard 60cm breed badkamermeubeltje. In het ontwerpje is een bad te zien wat aan de smalle kant iets breder is dan wij willen, dit is echter niet aan te passen in het programma. De smalle kant van het bad is slechts 40cm breed.
Het enige probleem wat wij nu nog zien en waar we zelf nog geen goeie oplossing voor hebben, is het hoekje tussen het wastafeltje en het bad. In de tekening hebben we ervoor gekozen het bad door te tegelen naar de muur (het sluit niet lekker aan, maar gaat om het idee), om er dan bijv. 1 of 2 planken boven te hangen. Het is ook mogelijk om een breder badkamermeubel te plaatsen om dat gat te vullen, maar daar kom je verder moeilijk bij en is dus niet echt nuttig.
Iemand hier een idee om een goede invulling aan deze ruimte te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
@ps4mm wellicht een mooie kast op (laten) maken met teak hout, mits het meubel er daar ook van gaat zijn.
hout platen tegen de muur en dan mooie grote planken maken.

Dan hoef je die kast tussen het bad en douche niet meer te doen.
Vind 'm verder wel érg druk/volgepropt voor de ruimte.

Zijn hier mensen bekend met het merk Meir?
Ben het nu bij een aantal winkels tegen gekomen en ook wat prijs lijkt het in lijn te liggen met de a-merken maar verder ken ik het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
ps4mm schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:08:
We zijn al een tijdje aan het ontwerpen hoe we de badkamer van ons nieuwe huis willen gaan inrichten. Het is op dit moment een ruimte van 1.26 x 1.96 met douche/toilet/wastafel. Omdat we meer ruimte willen (er moet een bad in komen) gaan we de wand tussen de badkamer en naastliggende slaapkamer verplaatsen, waardoor de slaapkamer smaller wordt en de badkamer ruimer. We kunnen dus zelf kiezen hoeveel ruimte we erbij pakken. Zie hier de huidige situatie:
[Afbeelding][Afbeelding]

Naast het verlpaatsen van de wand, verplaatsen we ook de deur 43cm naar rechts zodat deze in het midden van de ruimte komt, en komt er een hoog raam (wat nu in de slaapkamer zit). Het kleine kiepraampje gaat waarschijnlijk dichtgemaakt worden. Na veel passen en meten lijkt ons dit de optimale opstelling:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Douchecabine 80x80 met 2 draaideuren, standaard toilet, ruimtebesparend bad van 170x75, standaard 60cm breed badkamermeubeltje. In het ontwerpje is een bad te zien wat aan de smalle kant iets breder is dan wij willen, dit is echter niet aan te passen in het programma. De smalle kant van het bad is slechts 40cm breed.
Het enige probleem wat wij nu nog zien en waar we zelf nog geen goeie oplossing voor hebben, is het hoekje tussen het wastafeltje en het bad. In de tekening hebben we ervoor gekozen het bad door te tegelen naar de muur (het sluit niet lekker aan, maar gaat om het idee), om er dan bijv. 1 of 2 planken boven te hangen. Het is ook mogelijk om een breder badkamermeubel te plaatsen om dat gat te vullen, maar daar kom je verder moeilijk bij en is dus niet echt nuttig.
Iemand hier een idee om een goede invulling aan deze ruimte te geven?
Zou het zo niet beter passen? Met zo'n smal bad dan, die kon ik niet direct vinden in Floorplanner. Ik zou persoonlijk douchen in bad als ik per se een bad in zo'n kleine ruimte zou willen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiA5UIruXpFjgoRnn_-aDidfVZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sl53uazWr3hLjUlP7omd9Gaj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Bij ons is de nieuwe wc al in de badkamer gemonteerd, een Duravit Me By Starck compact, maar helaas spettert die met elke spoelbeurt wel iets op de rand. Ik had gehoopt dat dit niet meer zo zou zijn. Woensdag wordt de wc beneden geinstalleerd dus ik kan nog wat anders kiezen. Maar verder dan Ideal Standard Aquablade en de Villeroy & Boch Subway 2.0 kom ik niet. Over Ideal Standard lees ik nog wel eens negatieve dingen (op Trustpilot bijvoorbeeld). De gewone Subway 2.0 is behoorlijk diep met 56cm. De compacte versie kan ook, die is iets korter.

Nou kan ik alleen over bovenstaande geen info vinden. Dus wie o wie heeft er ervaring met Aquablade of de Villeroy & Boch Subway 2.0 (gewoon of compact) wat betreft doorspoelen en spetteren en specifiek bij de compact, hoe die zit ondanks dat deze kort is?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Flix20 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:12:
@ps4mm wellicht een mooie kast op (laten) maken met teak hout, mits het meubel er daar ook van gaat zijn.
hout platen tegen de muur en dan mooie grote planken maken.

Dan hoef je die kast tussen het bad en douche niet meer te doen.
Vind 'm verder wel érg druk/volgepropt voor de ruimte.
Dengra schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:57:
[...]

Zou het zo niet beter passen? Met zo'n smal bad dan, die kon ik niet direct vinden in Floorplanner. Ik zou persoonlijk douchen in bad als ik per se een bad in zo'n kleine ruimte zou willen..
Thanks voor de feedback! Douchen in een bad vind ik echt niks, dan liever een wat volgepropte ruimte.
@Dengra we hadden het toilet ook al eens aan die wand getekend, maar dan moet je de 90mm afvoer bijna 2 meter verleggen en de (inbouw)stortbak direct onder het raam leek ons niet echt ideaal.
We hebben 'm even iets aangepast en nu lijkt dit een betere optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuYySk_eSEyfrlLcmQEDBA37XHs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/28SYrwu8AKoEHJ9kXrSEgqn2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqpazYbjdf3B8egBakjGVP8V7V0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kWe0LNfOhv1XekSAdLflmwLS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWToKmm2lZFPZJuFqhHGHkY2R9g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QKNqSz0NHvSzjTo0DjA73Y9D.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks36ttor0JSoE5hDGfcWjlcyGps=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q4HbKjF65398PHB6zFziN3T4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkuXEssfD0PHX5Oo1LSSMOEcI6c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gA6kIPOxZX0s9r7WEbPWxFc3.png?f=fotoalbum_tile

Het hoekbad hadden ze niet in de variant met de goeie hoek eruit, dus even nagebouwd in wandjes. Enige waar ik me een beetje aan stoor is dat het toilet zo niet in het midden van het voorzetwandje kan hangen.. maar dat zal vast wennen, de wc rol kan er prima naast hangen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@ps4mm Is de radiator echt een must? Gezien de ruimte zou ik een elektrische vloermat overwegen. Kost ca 600 euro voor 3m².

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
@Quad Ja lijkt ons wel prettig om handdoeken etc over te hangen, we hebben er nu ook 1 en bevalt goed. Een (electrische) vloerverwarming hebben we ook overwogen maar dan heb je dit voordeel niet meer. Ik ben het met je eens dat ie niet op een mooie plek hangt, maar ja meer plek is er niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wij drogen de handdoeken over de rand van het bad, 's avonds of volgende dag is het wel droog.
Anders is er vast wel een waslijn in het huis waar het te drogen valt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
Ik zou toch ook echt die kast heroverwegen. Hoeveel spul móet er nou echt in een badkamer in een kast en kan niet in een andere kamer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Op dit moment gebruiken we ook zo'n kast, er liggen vooral handdoeken in. Geeft idd wel direct een minder volgepropt idee als die er niet staat. Voor handdoeken kunnen natuurlijk ook een paar plankjes komen, bijv. in de hoek naast toilet.

Vloerverwarming i.p.v. de radiator lijkt uiteindelijk toch niet eens zo'n slecht idee. De loodgieter had het er ook al over dat hij een gewone vloerverwarming zou kunnen aanleggen, aangezien toch alles open moet. Kost qua aanleg even iets meer werk maar is in de verbruikskosten uiteindelijk goedkoper dan electrische vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Op de plek van de radiator kan je dan mooi een tweetal wandspotjes plaatsen voor wat sfeer en design.

Afbeeldingslocatie: https://www.bdutch.nl/wp-content/uploads/2019/01/Wandverlichting-wand-spot-led-spot-badkamerverlichting-keukenverlichting-halverlichting-badkamer-keuken-spot-B-DUTCH-wand-wall-spot-UPDOWN-zwart_01_k.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor de drain bij een regendouche kan ik kiezen tussen een drain die tegen de muur staat, of iets vandaan.
Wat is handiger/verstandiger?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij problemen wil ik het water zo min mogelijk de badkamer in laten lopen. Dus loopt de vloer af naar de muur toe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:04:
Bij problemen wil ik het water zo min mogelijk de badkamer in laten lopen. Dus loopt de vloer af naar de muur toe.
Maar daar zit toch niet heel veel verschil in? Of je de drain direct tegen de muur doet of bijv 10 cm van de muur ?

dus zo:
https://rmsanitair.nl/media/images/muur_drain.width-500.jpg

of zo?
https://i.pinimg.com/736x...fdef8954940974ebea2b1.jpg

Gaat eigenlijk alleen om de drain locatie, niet drain type.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Akkoord, ik begreep dat je het aan het einde van de douche wilde doen.

Ik weet zo niet de voor of nadelen in de situatie die jij schetst zijn.

PVOutput☀️

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Hebben jullie vervelende ervaringen gehad met Hotbath kranen? Heb meerdere verkopers gehad die ernstig afgaven over de levertijden (tot 9 maanden). Een van de verkopers gaf aan dat er snel (groene) vlekken op zouden komen.

Dit is overigens nu het design van onze badkamer; nog tips vanuit alle ervaringen hier?

http://hdviewer.saninet.e...28-A3UZABW25H&Language=nl

• Quad

Quad

Doof

Van mensen hoor ik vooral complimenten over Hotbath, vanwege kwaliteit in materiaal in thermostaten en binnenwerk van kranen.

We gaan wel voor chrome, gelaagd kleur is niet aan te raden. En vanuit badkamerleverancier krijgen we gewoon lang garantie op kwaliteit.

De vlekken komen op bronzen kranen? Die moet je namelijk wel elke week goed in de poets zetten.

PVOutput☀️

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
rolandb schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:44:
Hebben jullie vervelende ervaringen gehad met Hotbath kranen? Heb meerdere verkopers gehad die ernstig afgaven over de levertijden (tot 9 maanden). Een van de verkopers gaf aan dat er snel (groene) vlekken op zouden komen.

Dit is overigens nu het design van onze badkamer; nog tips vanuit alle ervaringen hier?

http://hdviewer.saninet.e...28-A3UZABW25H&Language=nl
Nooit problemen gehad met Hothbath, goede prijs/kwaliteitverhouding.

• rolandb

rolandb

Quad schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:48:
Van mensen hoor ik vooral complimenten over Hotbath, vanwege kwaliteit in materiaal in thermostaten en binnenwerk van kranen.

We gaan wel voor chrome, gelaagd kleur is niet aan te raden. En vanuit badkamerleverancier krijgen we gewoon lang garantie op kwaliteit.

De vlekken komen op bronzen kranen? Die moet je namelijk wel elke week goed in de poets zetten.
We wilden voor verouderd ijzer gaan. Dat is niet een van de 'living colors' met dat patina effect. https://www.hotbath.nl/natuurlijk-patina/

Wat is een gelaagde kleur?

• remzor
Matzwarte kranen van Hotbath staan bij ons te wachten om geplaatst te worden. Levertijd was geen issue, over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.

Er was simpelweg ook niet mega veel keus wanneer je matzwart wilt hebben in degelijke kwaliteit en design. Zeker een staande badkraan is dan lastig te vinden (als je geen huismerk wilt).

• siemenz

siemenz

Koetje

remzor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:17:
Matzwarte kranen van Hotbath staan bij ons te wachten om geplaatst te worden. Levertijd was geen issue, over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen.

Er was simpelweg ook niet mega veel keus wanneer je matzwart wilt hebben in degelijke kwaliteit en design. Zeker een staande badkraan is dan lastig te vinden (als je geen huismerk wilt).
En grohe dan?

• remzor
Heeft eigenlijk niets. Hansgrohe wel wat, maar nog iets duurder en/of lelijker imho.

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik bedoelde Hans grohe idd.

Verder zag ik nog de merken saqu en boss en wessing . Weet je iets van die kwaliteit ?

• Flix20
remzor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:17:

Ik vind juist dat er echt een berg aan keuzes is voor mat zwart.
Over de verhalen en kwaliteit daarin tegen is juist nog vrij weinig te vinden online dus moet je veelal op de blauwe ogen van de verkopers aangaan.

Een aantal merken die ik zoal ben tegengekomen;
Hansgrohe, hotbath, Ben, damixa, saqu, Meir, Maxaro heeft ook een zwart lijn.
Grote zelf heeft dan bijvoorbeeld geen zwart.

Maar de keuze maken waarvoor te gaan is wel erg lastig. Belangrijk is om te weten wat voor binnenwerk er in de kraan zit, en welke methode gebruikt is om de kleur erop te krijgen.
Waar ik zelf ook naar kijk is om een douchekraan een flink aantal keren te verstellen of even met de nagel proberen wat van de toplaag af proberen te krijgen en te kijken of de kleur een beetje blijft zitten.

Nou ben ik bij ons bij een locale sanitair winkel geweest waarvan ik weet dat de familie al 50+ jaar in het wereldje zit.
Zij raadde aan om vooral te kijken naar hoeveel garantie een leverancier op met name de kleur geeft. Als het 1 a 2 jaar is, weet je genoeg.
Een merk als Meir, bestaat nu een jaartje of 12, maar heeft zich vanaf het begin af aan gefocust op kleur kranen.
Deze geven daarop ook 5 jaar garantie.
Hotbath heeft zij er dan juist uitgegooid na met name wat garantie issues.

Zelf uiteindelijk besloten om voor Hansgrohe kranen te gaan. Met name omdat ik deze ook de mooiste mat kleur en strakke structuur vind hebben. De rest zat of teveel glans in, of zag je gewoon dat het een zwart verflaag was wat op de kraan zat.

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:18:
[...]

Ik vind juist dat er echt een berg aan keuzes is voor mat zwart.
Over de verhalen en kwaliteit daarin tegen is juist nog vrij weinig te vinden online dus moet je veelal op de blauwe ogen van de verkopers aangaan.

Een aantal merken die ik zoal ben tegengekomen;
Hansgrohe, hotbath, Ben, damixa, saqu, Meir, Maxaro heeft ook een zwart lijn.
Grote zelf heeft dan bijvoorbeeld geen zwart.

Maar de keuze maken waarvoor te gaan is wel erg lastig. Belangrijk is om te weten wat voor binnenwerk er in de kraan zit, en welke methode gebruikt is om de kleur erop te krijgen.
Waar ik zelf ook naar kijk is om een douchekraan een flink aantal keren te verstellen of even met de nagel proberen wat van de toplaag af proberen te krijgen en te kijken of de kleur een beetje blijft zitten.

Nou ben ik bij ons bij een locale sanitair winkel geweest waarvan ik weet dat de familie al 50+ jaar in het wereldje zit.
Zij raadde aan om vooral te kijken naar hoeveel garantie een leverancier op met name de kleur geeft. Als het 1 a 2 jaar is, weet je genoeg.
Een merk als Meir, bestaat nu een jaartje of 12, maar heeft zich vanaf het begin af aan gefocust op kleur kranen.
Deze geven daarop ook 5 jaar garantie.
Hotbath heeft zij er dan juist uitgegooid na met name wat garantie issues.

Zelf uiteindelijk besloten om voor Hansgrohe kranen te gaan. Met name omdat ik deze ook de mooiste mat kleur en strakke structuur vind hebben. De rest zat of teveel glans in, of zag je gewoon dat het een zwart verflaag was wat op de kraan zat.
Exact dit, inclusief dus die Boss en Wessing kranen....

Ik heb echt werkelijk geen idee wat goed is!

Kan er niet iemand een kwaliteitsranglijstje maken die in die handel zit? :)

• remzor
siemenz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:52:
Ik bedoelde Hans grohe idd.

Verder zag ik nog de merken saqu en boss en wessing . Weet je iets van die kwaliteit ?
Geen idee, ken de merken verder niet. Bovendien is die hele kwaliteitsdiscussie vaak onderbuikgevoel, van horen zeggen of wat een verkoper je wijs wilt maken. Een kwaliteitslijstje is ook maar op basis van gevoel, merk, historie en een beetje het materiaal. Er is niemand die al die merken heeft getest of in huis heeft gehad.
Ik ga dan maar voor een bekend merk, ook al besef ik dat je daar net zo goed pech mee kunt hebben.

@Flix20 Klopt, er is genoeg aanbod in matzwarte kranen zoals ik ook al aangaf. Maar niet in A-merken, dan valt het best tegen (ga maar eens op zoek naar een matzwarte badmengkraan, zo’n vloerstaander).
Wellicht kun je ook discussiëren of Hotbath een echt A-merk is, maar het wordt in ieder geval wel in Italië geproduceerd en je leest er genoeg goede verhalen over. Ook m.b.t. het materiaal. Het is een zelfstandig merk, geen onderdeel van een winkelketen en ze kiezen de dealers zorgvuldig uit. Lees: wil je dealer zijn van Hotbath, ‘moet’ je je aan de adviesprijzen houden :+

Verder zijn het heel veel huismerken. In mijn ‘zoektocht’ kwam ik er wel achter dat vrijwel elke zaak of keten een eigen huismerk voert, veelal geproduceerd in China. Kan goed dat bepaalde producten exact hetzelfde zijn, op het merk logo en de omdoos na. (Onze ‘Adema’ spiegel zit zelfs in een doos van Saniclass).

Ben is geloof ik van de Mandemakers groep, Meir een zelfstandig Australisch merk en ongeveer vergelijkbaar qua prijs met Hotbath en Maxaro plakt gewoon overal kei groot hun winkelnaam op het Chinese spul. Wij vonden alles lelijk in ieder geval bij Maxaro, maar dat is een smaakkwestie :P
X2o heeft in NL dan weer het alleenrecht om Balmani te kunnen verkopen, maar produceren het niet zelf. Enzovoorts enzovoorts. Zo heeft elke keten wel wat en kan de consument nooit goed op prijs vergelijken; althans niet twee identiek dezelfde producten, zoals je dit bij A-merken wel kunt doen. De meubelindustrie werkt overigens net zo.

[ Voor 11% gewijzigd door remzor op 17-09-2020 18:42 ]

• millerman_sf
T.a.v. Hotbath: als een van de weinig merken voeren ze een volledige lijn in kleur. Wij willen kranen in geborsteld messing, vrijstaande badkraan, inbouw regendouche, inbouw bij het badmeubel. Dan blijft er weinig keus over. Als iemand een winkel weet die ze wel onder adviesprijs wil verkopen, houd ik me aanbevolen ;)

Let wel op met de reguliere kleuren van Hotbath. Sommige hiervan zijn erg gevoelig voor aanslag. Soms wordt het verkocht als 'verweerd', maar een van de dealers heeft een mail met foto's van de importeur laten zien waarin het echt kleine groene en witte stippen waren. Ernstig lelijk. De PVD variant heeft dit niet, maar is wel een stuk duurder (~20% lijkt het). Staat een garantie op kleurbehoud tegenover.

T.a.v. huismerken: hetzelfde zagen we ook bij een solide surface bad dat we mooi vinden. Merk Alterna, type Idro 2.0. Onder dat type vind je hem van veel meer verschillende merken. Exact dezelfde kenmerken en afbeeldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door millerman_sf op 17-09-2020 18:52 ]

• Flix20
millerman_sf schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:48:
T.a.v. Hotbath: als een van de weinig merken voeren ze een volledige lijn in kleur. Wij willen kranen in geborsteld messing, vrijstaande badkraan, inbouw regendouche, inbouw bij het badmeubel. Dan blijft er weinig keus over. Als iemand een winkel weet die ze wel onder adviesprijs wil verkopen, houd ik me aanbevolen ;)

Let wel op met de reguliere kleuren van Hotbath. Sommige hiervan zijn erg gevoelig voor aanslag. Soms wordt het verkocht als 'verweerd', maar een van de dealers heeft een mail met foto's van de importeur laten zien waarin het echt kleine groene en witte stippen waren. Ernstig lelijk. De PVD variant heeft dit niet, maar is wel een stuk duurder (~20% lijkt het). Staat een garantie op kleurbehoud tegenover.

T.a.v. huismerken: hetzelfde zagen we ook bij een solide surface bad dat we mooi vinden. Merk Alterna, type Idro 2.0. Onder dat type vind je hem van veel meer verschillende merken. Exact dezelfde kenmerken en afbeeldingen.
Wat volledig kleur zou je ook naar Meir of damixa kunnen kijken.
Is alleen wel tikje duurder en damixa is nog ff een tandje duurder.
Persoonlijk vind ik deze de mooiste kleuren met materiaal leveren alleen hebben ze maar een enkel ontwerp hierin dus daarom is deze bij mij afgevallen.

• millerman_sf
Volgens mij hebben Meir en Damixa allebei geen vrijstaande badkraan?

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Damixa kranen 20 jaar ervaring mee, nul problemen. Doet wat het moet doen. Maar geen topspul natuurlijk.
Ben het overigens niet eens met de stelling dat je maar moet afwachten wat voor kwaliteit je krijgt. Je moet wel een beetje je best doen en naar winkels gaan die samples hebben of een kleine voorraad houden. Kun je zelf inspecteren.

Net mn badkamer af, en daar heb ik gekozen voor inbouw en opbouwdelen van geheel messing en RVS. En eerst zelf in mn handen gehad en bekeken. Zeer degelijk, minimale toleranties en zwaar.

Edit, voor de keuken heb ik ditmerk gekozen. Zelfde verhaal. En in meerdere kleuren. https://www.homeconcepts.nl/mgs-kranen/

[ Voor 10% gewijzigd door Streamz op 17-09-2020 20:51 ]

• rolandb

rolandb

.
Dat is toch de living color serie? https://www.hotbath.nl/natuurlijk-patina/
Of hebben de andere kleuren daar ook last van dat je weet?

• rolandb

rolandb

En kent iemand toevallig het merk 'bewonen'. Lijkt op een gerebrand huismerk van badkamerxxl, die wel een mooie gunmetal PVD finish heeft.

https://www.badkamerxxl.n...ies=LSxpWq3mXb7cMndfY&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06
Wij zijn sinds kort rond aan het kijken voor een nieuwe badkamer en kwamen in onze zoektocht de kunststof wandpanelen van dumaplast tegen https://www.dumaplast.com...eding-tand-groef-dumawall heeft iemand hier (of met soortgelijke producten) ervaring mee?

Het aanbrengen schijnt wat minder arbeidsintensief te zijn, maar als het product kwalitatief duidelijk minder is het geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Jordan Geen idee, maar kunststof zou voor mij sowieso afvallen. Niet mijn smaak vrees ik.

Wij zijn nog op zoek naar matzwarte badkamer en toilet accessoires. Tot nu toe alleen wat online gezocht en in de bouwmarkt gekeken naar de series van Tiger / Sealskin. Helaas niet helemaal overtuigd..
Wat voor accessoires hebben jullie? Welk merk en waar gekocht? Denk aan: toiletborstel houder, toiletrol houder, haakjes, reserverol houder, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@remzor AliExpress hier.. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hebben alles van Hotbath RVS geborsteld nikkel inbouw gekocht bij SaniSale en daar ging toen 2 x 21% BTW vanaf ofzo (en nog iets van 300 euro extra eraf gehaald tijdens onderhandeling). Zulk soort acties zijn er natuurlijk altijd maar t zat toen wel ruim onder de adviesprijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 18-09-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

remzor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:34:
@Jordan Geen idee, maar kunststof zou voor mij sowieso afvallen. Niet mijn smaak vrees ik.

Wij zijn nog op zoek naar matzwarte badkamer en toilet accessoires. Tot nu toe alleen wat online gezocht en in de bouwmarkt gekeken naar de series van Tiger / Sealskin. Helaas niet helemaal overtuigd..
Wat voor accessoires hebben jullie? Welk merk en waar gekocht? Denk aan: toiletborstel houder, toiletrol houder, haakjes, reserverol houder, enz.
Weet je heel zeker dat je zwart in de badkamer wil? Zwart en water met kalk blijft nooit lang mooi. Als je dat dus echt wil, ga dan ook eens nadenken over een waterontharder.

Wij hebben hier alles van Tiger, maar gekocht via Vente Exclusive oid. Ik heb geen idee of het aan deze serie ligt of omdat het misschien B-keus is waardoor het bij Vente terecht komt, maar deze lijn vind ik ronduit qudt. De toiletrolhouders hangen continu wat scheef en ook de rest vind ik maar meh...

Wat eigenlijk heel vreemd is, want in mijn vorige huis had ik ook Tiger spul en dat was echt dikke prima.

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 18-09-2020 22:25 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:22:
[...]

Weet je heel zeker dat je zwart in de badkamer wil? Zwart en water met kalk blijft nooit lang mooi. Als je dat dus echt wil, ga dan ook eens nadenken over een waterontharder.
Is een waterontharder sowieso niet een goede investering? Naast behoud voor materialen in badkamer merk je het ook aan drinkwater kwaliteit en koffiezetapparaat en dergelijke.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Oeff.. dat wil ik in ieder geval sowieso niet. Doet een beetje afbreuk aan het geheel ben ik bang :P
PaT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:22:
[...]

Yup, waterontharder wordt bij ons ook geïnstalleerd ergens in oktober. Pas eind oktober staat de verhuizing gepland. We laten zo’n beetje heel de woning grondig renoveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 15:46
Beste lezers,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier nadat ik met behulp van het keukentopic een mooie keuken heb uitgezocht. Nu is de badkamer aan de beurt. Ik hoop dat ik hier wat informatie kan vinden. De situatie is als volgt; we laten een nieuw huis bouwen wat ergens medio 2021 wordt opgeleverd. De badkamer is 4.2*3.2m groot. Natuurlijk kan ik een zaak binnenlopen en een badkamer bestellen, maar ik ben bang dat ik dan 20k verder ben. Ik (wij) hebben geen bijzondere wensen. We willen een bad, een toilet, een simpel badkamermeubel met 1 wasbak en een inloop douche. Donkere tegels op de vloer en lichte op de wand. Mag allemaal redelijk basic zijn. Sanitair moet wel gewoon goede kwaliteit zijn, maar zeker geen top of the bill.

Het goedkoopst zou denk ik zijn om zelf heel prijsbewust alle materialen te shoppen en het door een klusbedrijf te laten plaatsen.

Ik zoek eigenlijk een tussenweg, omdat ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Zijn er bijvoorbeeld klusbedrijven die ook de materialen kunnen regelen?

Ik hoop eigenlijk voor 10.000 euro klaar te zijn. Is dit realistisch?

De sanitair wereld is helemaal nieuw voor me, dus excuus als dit als een domme vraag overkomt, maar ik moet ergens beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

10k inclusief plaatsing voor een dergelijk grote badkamer is niet realistisch.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
@berndw Zoals @Quad al aangeeft is 10k niet echt realistisch met je wensen. Dat zou je inmiddels wel gezien moeten hebben denk ik als je al een tijdje meeleest ;)

Gewoon zelf even sanitair bij elkaar zoeken (online) en in een excelletje zetten. Dan bedrag voor tegels erbij rekenen en je weet wat je ongeveer kwijt bent aan je sanitair en tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

berndw schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:27:
Beste lezers,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier nadat ik met behulp van het keukentopic een mooie keuken heb uitgezocht. Nu is de badkamer aan de beurt. Ik hoop dat ik hier wat informatie kan vinden. De situatie is als volgt; we laten een nieuw huis bouwen wat ergens medio 2021 wordt opgeleverd. De badkamer is 4.2*3.2m groot. Natuurlijk kan ik een zaak binnenlopen en een badkamer bestellen, maar ik ben bang dat ik dan 20k verder ben. Ik (wij) hebben geen bijzondere wensen. We willen een bad, een toilet, een simpel badkamermeubel met 1 wasbak en een inloop douche. Donkere tegels op de vloer en lichte op de wand. Mag allemaal redelijk basic zijn. Sanitair moet wel gewoon goede kwaliteit zijn, maar zeker geen top of the bill.

Het goedkoopst zou denk ik zijn om zelf heel prijsbewust alle materialen te shoppen en het door een klusbedrijf te laten plaatsen.

Ik zoek eigenlijk een tussenweg, omdat ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Zijn er bijvoorbeeld klusbedrijven die ook de materialen kunnen regelen?

Ik hoop eigenlijk voor 10.000 euro klaar te zijn. Is dit realistisch?

De sanitair wereld is helemaal nieuw voor me, dus excuus als dit als een domme vraag overkomt, maar ik moet ergens beginnen.
Oei. Zoals hierboven. 10k lijkt me echt te kort. Ga uit dat “installatie” van een Badkamer al een k of 5 kost voor 13m2 badkamer. Dan moet je alle tegels en sanitair nog kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 15:46
Dank allen. Ja de 10k is toch een beetje een wens tegen beter weten in. Helaas. Maar door jullie reacties heb ik wel een soort startpunt. Een minimum wat het mij sowieso gaat kosten. Nu de schade beperkt zien te houden. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
remzor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:34:
Wat voor accessoires hebben jullie? Welk merk en waar gekocht? Denk aan: toiletborstel houder, toiletrol houder, haakjes, reserverol houde
Hier heb ik nu Tiger hangen (serie weet ik niet) waarbij ik wel heb dat de spullen die in de badkamer hangen na 10 jaar zijn beste tijd gehad heeft.
Ook de spullen in het toilet die ik heb opgehangen met hun lijmsysteem komen na 5 jaar van de muur.
Aan de andere kant voor het geld kan je na 10 jaar door vervanging wel een andere look creëeren in je badkamer
Je zou eens naar Geesa kunnen kijken. Dat hangt al 30 jaar bij mijn ouders en ziet er daar nog steeds perfect uit. Al weet ik niet of zij diezelfde kwaliteit nog leveren als toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
berndw schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:22:
Dank allen. Ja de 10k is toch een beetje een wens tegen beter weten in. Helaas. Maar door jullie reacties heb ik wel een soort startpunt. Een minimum wat het mij sowieso gaat kosten. Nu de schade beperkt zien te houden. Thanks.
Als je weet wat jullie mooi vinden, zou je is kunnen beginnen door op een website als saniweb.nl het e.e.a. kunnen uitzoeken om een indicatie te krijgen hoeveel je daarvoor kwijt zou zijn.
Geeft je een start punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:42:
[...]

Als je weet wat jullie mooi vinden, zou je is kunnen beginnen door op een website als saniweb.nl het e.e.a. kunnen uitzoeken om een indicatie te krijgen hoeveel je daarvoor kwijt zou zijn.
Geeft je een start punt.
Klopt. Maar ik denk dat je dat startpunt x3 kan doen.

Naar mijn idee is 1/3e tot 2/5e deel het sanitair, de rest tegels en installatie.

Dan heb ik het uiteraard via de witte manier, en niet de handige buurman of zwager die het op zondag middag doet.

Een goede badkamer maken kost 3-5 dagen arbeid en dat kost geld. Viel mij ook tegen.

Of hebben jullie andere ervaringen ?

[ Voor 20% gewijzigd door siemenz op 20-09-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:11
siemenz schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:46:
[...]

Klopt. Maar ik denk dat je dat startpunt x3 kan doen.

Naar mijn idee is 1/3e tot 2/5e deel het sanitair, de rest tegels en installatie.

Dan heb ik het uiteraard via de witte manier, en niet de handige buurman of zwager die het op zondag middag doet.

Een goede badkamer maken kost 3-5 dagen arbeid en dat kost geld. Viel mij ook tegen.

Of hebben jullie andere ervaringen ?
3 tot 5 dagen?? Eerder 8 tot 15 dagen oid

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Makrolon schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:25:
[...]

Kan je nagaan :)

Beetje vakman kost 40/50 per uur.

10 dagen x 8 uur x 50 is al 4K aan arbeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Makrolon schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:25:
[...]

Inderdaad, het is niet zo dat een beetje geëgaliseerde vloer of gestucte muur binnen 1 dag droog is.
De schatting voor onze badkamer is 2.5 a 3 weken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb

rolandb

Iemand hier al een mooi type mat wit toilet gevonden? Ik zie hier veel fans van de VB Subway 2.0, maar die lijkt er niet in mat wit te zijn. We kiezen voor een solid surface wasbak en bad, dus lijkt ons een bijpassend mat toilet ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Iemand hier ervaring met een mat zwarte douchegoot?
Onlangs hoorde ik iemand zeggen dat je hiervoor beter voor een RVS kan gaan ivm de krasgevoeligheid van het mat zwarte.
Dat de goot er binnen no time niet meer uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 10:01
Flix20 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:09:
Iemand hier ervaring met een mat zwarte douchegoot?
Onlangs hoorde ik iemand zeggen dat je hiervoor beter voor een RVS kan gaan ivm de krasgevoeligheid van het mat zwarte.
Dat de goot er binnen no time niet meer uitziet.
Ik zou voor een drain met tegelrooster gaan, blijft langer mooi en valt minder op.

Bijna 2025

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
rolandb schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:39:
Iemand hier al een mooi type mat wit toilet gevonden? Ik zie hier veel fans van de VB Subway 2.0, maar die lijkt er niet in mat wit te zijn. We kiezen voor een solid surface wasbak en bad, dus lijkt ons een bijpassend mat toilet ook mooi.
Streamz in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

NIC Design Milk mat wit hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Jeetje wat kan het toch allemaal frustreren en tegenzitten.
Badkamerman aan het tegelen, blijkt i.t.t. wat er werd gezegd niet elke tegel tot op de millimeter gelijk te zijn. Zijn er waarschijnlijk 2 batches door elkaar gehaald.. en dat voor dure tegels bij een super mooie (en dure) zaak. Júist voor die tegels gekozen omdat het dan niet kon gebeuren en er netjes uitgelijnd en gevoegd kon worden enz.
Nu willen ze heel goed meedenken gelukkig, maar ja, het tegelzetten is doorgegaan en we hebben ook geen tijd meer voor onderzoek en nieuwe levering etc.

Dan het verlaagd plafond, leek allemaal leuk en geweldig. Tot we gisteren zagen dat het wel érg laag werd. Vloer natuurlijk opgehoogd, plafond 10cm omlaag, iets bedenken voor het gat en rooster van de mechanische ventilatie, enz. Een heel gedoe en we hielden nu maar 230cm over, daar zouden nog 2-4cm vanaf gaan zelfs. Plafonds zijn al niet heel hoog in de hele woning.
Besloten om heel de houten constructie er weer af te laten halen. Dus geen verlaagd plafond met spotjes, maar gewoon het originele plafond laten stucen en een mooie badkamerlamp uitzoeken.
Toen we dit (min of meer op zijn advies) besloten woonden we er nog niet en wisten we natuurlijk ook niet dat het wat claustrofobisch aan zou gaan voelen.

Wel klote allemaal. Zo zijn er nog wat dingetjes (geweest) en zou het nu eigenlijk af moeten zijn terwijl er nu pas getegeld wordt. Gelukkig gaan we er eind oktober pas wonen en hebben we speling, maar die aannemer heeft weer andere klussen straks. Hopelijk dus geen afgeraffeld werk maar een keurig nette oplevering. Hij doet ook nog 2 toiletruimtes, een waterontharder en de elektra afmonteren.

Gedoe allemaal, gedoe..
(Sorry voor de rant)

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 23-09-2020 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:47:
Jeetje wat kan het toch allemaal frustreren en tegenzitten.
Badkamerman aan het tegelen, blijkt i.t.t. wat er werd gezegd niet elke tegel tot op de millimeter gelijk te zijn. Zijn er waarschijnlijk 2 batches door elkaar gehaald.. en dat voor dure tegels bij een super mooie (en dure) zaak. Júist voor die tegels gekozen omdat het dan niet kon gebeuren en er netjes uitgelijnd en gevoegd kon worden enz.
Nu willen ze heel goed meedenken gelukkig, maar ja, het tegelzetten is doorgegaan en we hebben ook geen tijd meer voor onderzoek en nieuwe levering etc.

Dan het verlaagd plafond, leek allemaal leuk en geweldig. Tot we gisteren zagen dat het wel érg laag werd. Vloer natuurlijk opgehoogd, plafond 10cm omlaag, iets bedenken voor het gat en rooster van de mechanische ventilatie, enz. Een heel gedoe en we hielden nu maar 230cm over, daar zouden nog 2-4cm vanaf gaan zelfs. Plafonds zijn al niet heel hoog in de hele woning.
Besloten om heel de houten constructie er weer af te laten halen. Dus geen verlaagd plafond met spotjes, maar gewoon het originele plafond laten stucen en een mooie badkamerlamp uitzoeken.
Toen we dit (min of meer op zijn advies) besloten woonden we er nog niet en wisten we natuurlijk ook niet dat het wat claustrofobisch aan zou gaan voelen.

Wel klote allemaal. Zo zijn er nog wat dingetjes (geweest) en zou het nu eigenlijk af moeten zijn terwijl er nu pas getegeld wordt. Gelukkig gaan we er eind oktober pas wonen en hebben we speling, maar die aannemer heeft weer andere klussen straks. Hopelijk dus geen afgeraffeld werk maar een keurig nette oplevering. Hij doet ook nog 2 toiletruimtes, een waterontharder en de elektra afmonteren.

Gedoe allemaal, gedoe..
(Sorry voor de rant)
Tegels blijft altijd een dingetje.
Beste advies wat ik gekregen heb is om aan de tegelzetter te vragen welke tegels zij graag mee werken.
Zij hebben veelal de meeste ervaring welke tegels maatvast etc zijn.

Zo kreeg ik bij een bepaalde sanitair winkel het advies om (dure) Villeroy en Boch tegels te nemen. Deze zouden namelijk zo ontzettend goed maat vast zijn.
Naast dat ik deze al niet heel mooi vond en ze toch niet ging nemen, zei de tegelzetter vervolgens ook dat ik daar heel goed aan gedaan heb en dat ze onder de tegelzetters bekend staan als Villeroy en Bocht omdat ze allemaal zo slecht maat vast zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
Wij hebben nog 1,5 jaar te wachten tot we ons nieuwbouwhuis krijgen en nog 3-6 maanden tot we keuzes moeten gaan doorgeven.
Maar, net onze eerste afspraak gehad met de projectleverancier van de badkamer. Hiervoor ook een gespecificeerde offerte gekregen, maar vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Het is de eerste badkamer ooit die we zelf kopen, dus helemaal geen ervaring mee. De badkamer en merken do’s en dont’s zijn ons behalve wat Googlen eigenlijk onbekend. Prijs lijkt me best te kloppen, dit is nog zonder tegels en plaatsing van tegels, maar verder lijkt alles erin te zitten. Prijs elektrische radiator gaat via de bouw, staat hier dus niet in.

Wij wilden in eerste instantie geen WC in de badkamer en daar de radiator plaatsen, echter mag dit niet door de afstand tot bad/douche, toen toch maar de WC erbij gelaten, kan nog eens van pas zijn bij ziekte oid. De badkamer is erg vol en ik vraag me af hoe hij in het echt gaat voelen en of er nog mogelijkheden zijn om hem iets ruimer te laten voelen.

Members only:

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Karolijn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:01:
Wij hebben nog 1,5 jaar te wachten tot we ons nieuwbouwhuis krijgen en nog 3-6 maanden tot we keuzes moeten gaan doorgeven.
Maar, net onze eerste afspraak gehad met de projectleverancier van de badkamer. Hiervoor ook een gespecificeerde offerte gekregen, maar vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Het is de eerste badkamer ooit die we zelf kopen, dus helemaal geen ervaring mee. De badkamer en merken do’s en dont’s zijn ons behalve wat Googlen eigenlijk onbekend. Prijs lijkt me best te kloppen, dit is nog zonder tegels en plaatsing van tegels, maar verder lijkt alles erin te zitten. Prijs elektrische radiator gaat via de bouw, staat hier dus niet in.

Wij wilden in eerste instantie geen WC in de badkamer en daar de radiator plaatsen, echter mag dit niet door de afstand tot bad/douche, toen toch maar de WC erbij gelaten, kan nog eens van pas zijn bij ziekte oid. De badkamer is erg vol en ik vraag me af hoe hij in het echt gaat voelen en of er nog mogelijkheden zijn om hem iets ruimer te laten voelen.

***members only***
Het is een hele efficiënte en functionele indeling van de ruimte, die je vaak ziet.

In ons geval was het verschil tussen een casco oplevering en alles zelf doen niet groot genoeg voor alle tijd en geregel die daarbij komt kijken.

We hebben daarom meerwerk in de vorm van een douchegoot en andere tegels genomen. We hebben een beetje geld teruggekregen voor het minderwerk.Gelukkig deed onze bouwer minder moeilijk bij het vervallen van de wastafel, planchet en alle zaken die we achter makkelijk kunnen doen.

We wilden onze eigen keuzes maken en geen premium prijzen betalen voor zaken die je achteraf makkelijk zelf en goedkoper kan doen.
hopelijk heb je hier wat aan

• remzor
Flix20 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:55:
[...]

Tegels blijft altijd een dingetje.
Beste advies wat ik gekregen heb is om aan de tegelzetter te vragen welke tegels zij graag mee werken.
Zij hebben veelal de meeste ervaring welke tegels maatvast etc zijn.
Tsja, had gekund. Wij zijn zelf gaan shoppen en juist gekozen voor gerectificeerd en wat duurder. Dan zou ik er van uit mogen gaan dat het goed zou zijn lijkt me.
Tegelzetter gaf aan dat hij vaak tegels zet van Maxaro en deze over het algemeen prima zijn. Wij vonden er echter niets mooi helaas, in die hele winkel niet.

• Khaelos
  • Laatst online: 30-04 17:21
Hallo,

wij hebben bij aangenaam badkamers in Houten een offerte laten maken voor een badkamer van 2,10m X 2,05m
wij laten het bouwen/installeren door een ZZPer die voor hun werkt.
buiten de onderstaande kosten zegt de beste man er DRIE weken voor nodig te hebben terwijl er weinig tot geen leidingwerk hoeft gedaan te worden want alles komt zo'n beetje op dezelfde plek als waar het nu zit.
dus rekent hij dus 3 weken á 40 uur = 120 uur
120 uur X 40 euro EX btw = 4800 X 1.21 = 5808 euro
hier komen ook nog materiaalkosten a 1500 euro bij wat dus uitkomt op 7308.

1 Geberit sigma up320 inbouwreservoir h112 cm. 340,90
1 Geberit bedieningsplaat front wit chroom wit 77,00
1 Geberit wandcloset rimfree wit 307,50
1 Pressalit closetzitting m/deksel softclose quickrelease wit 140,50
1 Geberit toe- en afvoerset voor wandcloset verlengd 49,40
Subtotaal: 915,30

Wastafelmeubel combinatie, bestaande uit:
Primabad badmeubelset: wastafelkast greeploos 1210mm breed, 1.705,79
met keramische wastafel (dubbele waskom) en spiegelkast
A82000N 1 Frontkleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
A82000C 1 Corpuskleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
P710CR 2 HotBath clickplug cr chroom 72,00
B004CR 2 HotBath wastafelmengkraan cr chroom 430,00
1543293 4 Schell hoekstopkraan met roset 1/2'x10 knel chroom 36,40
Subtotaal: 2.244,19

Douche combinatie, bestaande uit:

1 Easydrain afvoergoot 6x100 cm. zijuitlaat rvs 322,30
1 HotBath sds buddy/ 3s. handdouche chroom 765,00
Subtotaal: 1.087,30
Decorradiator, bestaande uit:

1 Baden+ Mix&Match radiator 50x180 n41 844w recht mi.aansl. wit 301,17
1565912 1 Baden+ Mix&Match thermostatische radiator aansluitblok haaks 74,74
Subtotaal: 375,91

Accessoires, bestaande uit:

1288583 1 Geesa closetrolhouder zonder klep chroom 54,13
1501027 2 Geesa 1-lids handdoekhouder chroom 102,48
1563174 1 Baden+ Mix&Match inbouwnis 30x60x7cm mat wit 220,34
Subtotaal: 376,95

Subtotaal: € 4.999,65

Tegels

Badkamer:

KRTYCES91 21.6 m2 Grijs mat 30 x 60 cm Gr.mt 585,52
GRAPALGREYMIX 6 m2 Grijs mat 30 x 30 cm Pal mix grey 490,17
IN012476013 5.76 m2 60 x 60 cm Pietra ossidiana 04 slate rett 271,10
Subtotaal: € 1.346,79

Totaal Sanitair: € 4.999,65 +
Totaal Tegels: € 1.346,79 +
Subtotaal: € 6.346,44 +
B.T.W. 21 %: € 1.332,75 +

Totaal te betalen: € 7.679,19

dus totaal zou worden 7679+7308= 14987 euro

voor een badkamer van 2X2 vind ik dit toch wel erg veel.
hier een schets die gemaakt is https://ibb.co/5xbdsdW

tevens lijkt het mij dat op alle materiaal 20%-40% gepakt worden in vergelijking als ik het ergens anders haal/ net een ander merk haal.

graag jullie advies! :D

alvast bedankt

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Quad

Quad

Doof

@Khaelos
3 weken is heel normaal, dan kan het in elk geval meevallen.

Wij hebben hetzelfde type badmeubel en regendouche in bestelling staan. Wel heeft de handdouche een ronde kop ipv zo'n smalle.

Zou je de accessoires niet beter zelf halen?
En heb je geen korting op de badkamermeubelen gekregen?

Als je het zelf online besteld is het altijd goedkoper als via een badkamerzaak.

PVOutput☀️

• Khaelos
Quad schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:21:
@Khaelos
3 weken is heel normaal, dan kan het in elk geval meevallen.

Wij hebben hetzelfde type badmeubel en regendouche in bestelling staan. Wel heeft de handdouche een ronde kop ipv zo'n smalle.

Zou je de accessoires niet beter zelf halen?
En heb je geen korting op de badkamermeubelen gekregen?

Als je het zelf online besteld is het altijd goedkoper als via een badkamerzaak.
Ik vind 3 weken erg lang voor een klein badkamertje.. lekkere rustig aan doen zeker..
wij zijn naar de showroom gegaan en hebben dingen uitgekozen die we mooi vonden en hebben geen specifieke merken uitgekozen eigenlijk.

morgen ochtend gaan wij naar maxaroo bij the wall, kijken wat die kunnen bieden.
en maandag avond komt die ZZPer langs om te overleggen.

wel moet ik er bij zeggen dat het geld uit een bouwdepot komt en er (helaas) dus niks zwart kan.
moet ook even kijken of ik dan spullen bij een groothandel kan bestellen en die laten betalen uit het bouwdepot.

en korting? dit is de eerste opzet dus wie weet, maar wilde het hier ook even voorleggen.
ik wil in prijs zeker 2000-2500 omlaag en of dat nou in arbeidsloon of materiaal is boeit me niet.

als laatste wilde ik nog even zeggen dat ik sommige prijzen van spullen echt belachelijk vind..
ik bedoel zeg nou zelf, 54 euro voor een simpele toiletrol houder 8)7
en een WC bril voor 140 euro... |:(
wastafelkranen van 215 euro per stuk.. :o

nee dit kan stukken voordeliger denk ik! :X

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Khaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:36:
[...]

Ik vind 3 weken erg lang voor een klein badkamertje.. lekkere rustig aan doen zeker..
wij zijn naar de showroom gegaan en hebben dingen uitgekozen die we mooi vonden en hebben geen specifieke merken uitgekozen eigenlijk.

morgen ochtend gaan wij naar maxaroo bij the wall, kijken wat die kunnen bieden.
en maandag avond komt die ZZPer langs om te overleggen.

wel moet ik er bij zeggen dat het geld uit een bouwdepot komt en er (helaas) dus niks zwart kan.
moet ook even kijken of ik dan spullen bij een groothandel kan bestellen en die laten betalen uit het bouwdepot.

en korting? dit is de eerste opzet dus wie weet, maar wilde het hier ook even voorleggen.
ik wil in prijs zeker 2000-2500 omlaag en of dat nou in arbeidsloon of materiaal is boeit me niet.

als laatste wilde ik nog even zeggen dat ik sommige prijzen van spullen echt belachelijk vind..
ik bedoel zeg nou zelf, 54 euro voor een simpele toiletrol houder 8)7
en een WC bril voor 140 euro... |:(
wastafelkranen van 215 euro per stuk.. :o

nee dit kan stukken voordeliger denk ik! :X
Ik zie je zo n hoop geklaag. “Het is te duur” “ ze doen er te lang over”

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee akkoord gaat!

• Quad

Quad

Doof

@Khaelos wastafelkranen zijn niet goedkoop, prijs is wel legit.
Verder rekenen ze met adviesprijzen, ga dus zeker onderhandelen.

PVOutput☀️

• Flix20
Eerste wat me opvalt is de exorbitante hoge prijs voor het inbouw reservoir.
340 voor een up320... deze zijn te verkrijgen voor 160-180.
Toilet zou je rond de 600 klaar voor kunnen zijn met de gerenommeerde merken.

Daarnaast zou ik als je chrome kranen wilt en rond de €200,- wil betalen voor een kraan, zou ik persoonlijk meer naar een merk als Grohe of Hansgrohe gaan kijken.

Tegelprijs vind ik daarentegen dan wel weer niet verkeerd.
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet bekend ben in de tegel merken. Hiervoor laat ik mij ook adviseren door de tegelzetter.

Bij Maxaro gaat het je zeker lukken om een stuk onder die prijs te komen.
Je moet je alleen wel afvragen hoe dat komt.

• Khaelos
Heeft iemand anders nog een andere optie/goede ervaringen zoals bijvoorbeeld sanidump of sanisale?

• Khaelos
siemenz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:54:
[...]

Ik zie je zo n hoop geklaag. “Het is te duur” “ ze doen er te lang over”

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee akkoord gaat!
Ja tof jij ook bedankt voor je opbouwende kritiek, als je niets nuttigs te melden hebt zeg dan niks.. :-(

• Flix20
Khaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:47:
Heeft iemand anders nog een andere optie/goede ervaringen zoals bijvoorbeeld sanidump of sanisale?
Het loont heel erg om te shoppen.
Er gaat wat (een hoop) tijd in zitten, maar als je het goed aanpakt en het leuk vindt, valt er een hoop te behalen.

Ik ben bij de meeste sani winkels binnen gestapt (direct, sale, dump,4all etc etc)
Bij Sanisale was ik goed opweg geholpen om mijn ideeën vorm te geven en dacht leuk mee.
Maar op prijs waren ze het vaagst.
Verder schelen ze allemaal niet erg veel van elkaar.
Overal kwam ik voor mijn wensen zo rond de €6000-6500 uit.
Door zelf te gaan shoppen en losse onderdelen te bestellen ben ik nu voor €4700 geslaagd.
excl. montage maar ik ga alleen het leiding, tegel en stuc werk uitbesteden. de rest doe ik zelf.
Wat de belastingdienst aangaat doe ik alles zelf O-)

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:00:
[...]

Het loont heel erg om te shoppen.
Er gaat wat (een hoop) tijd in zitten, maar als je het goed aanpakt en het leuk vindt, valt er een hoop te behalen.

Ik ben bij de meeste sani winkels binnen gestapt (direct, sale, dump,4all etc etc)
Bij Sanisale was ik goed opweg geholpen om mijn ideeën vorm te geven en dacht leuk mee.
Maar op prijs waren ze het vaagst.
Verder schelen ze allemaal niet erg veel van elkaar.
Overal kwam ik voor mijn wensen zo rond de €6000-6500 uit.
Door zelf te gaan shoppen en losse onderdelen te bestellen ben ik nu voor €4700 geslaagd.
excl. montage maar ik ga alleen het leiding, tegel en stuc werk uitbesteden. de rest doe ik zelf.
Wat de belastingdienst aangaat doe ik alles zelf O-)
Exact. Maar s je er voor kiest dingen zelf te doen (of niet wit) is dat geen eerlijke vergelijking.

• Flix20
siemenz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:28:
[...]

Exact. Maar s je er voor kiest dingen zelf te doen (of niet wit) is dat geen eerlijke vergelijking.
Daarin heb ik die kosten buiten beschouwing gelaten.
Hebben het nu puur over materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:39:
[...]

Daarin heb ik die kosten buiten beschouwing gelaten.
Hebben het nu puur over materiaal.
Ook dat is niet vergelijkbaar. Een paar schoenen in de winkel die je kan passen voelen en aanraken is ook duurder dan op internet.

Als je gaat passen in de winkel en vervolgens online gaat kopen tegen korting, is je goed recht maar geeft niet altijd de beste service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:19:
[...]

Ook dat is niet vergelijkbaar. Een paar schoenen in de winkel die je kan passen voelen en aanraken is ook duurder dan op internet.

Als je gaat passen in de winkel en vervolgens online gaat kopen tegen korting, is je goed recht maar geeft niet altijd de beste service.
Hoezo is het niet vergelijkbaar?
Een verbouwing begint bij materiaal. Wie of hoe het uitgevoerd gaat worden maakt niet uit. Er wordt met de ingekochte materialen gewerkt.

Daarnaast maak ik uit je bericht op dat je aanneemt dat ik het online gekocht heb.
Dad is zeker niet het geval.
Sterker nog, het meeste heb ik bij de kleine locale familie bedrijven ingekocht waar ik terecht ben gekomen door informatie in te winnen bij de vakmannen welke dagelijks met de materialen en leveranciers werken.
Ik heb mn tijd genomen, mn huiswerk gedaan en onderhandeld over de prijs waar alle partijen tevreden mee zijn.

Daarnaast vind ik je vergelijking niet opgaan.
Een paar schoenen is een enkel product.
Een badkamer bestaat uit een groot aantal producten.
Iedere winkel hanteert hiervoor haar eigen prijzen en marges. Hierin is het aan jezelf om uit te zoeken waar en hoe dit zit.
Daarnaast is in een winkel kopen, met name in een van de grote ketens staan zeker niet direct gelijk aan ‘beste’ service. Hier staat een aantal pagina’s een goed voorbeeld van. Iemand die denkt dat ze voor een offerte tekenen maar ondertussen een koopcontract voorgeschoteld gekregen hebben.
Ook online ben je als consument prima beschermd. Helemaal als je weet wat je rechten zijn dan kom je een heel end.

[ Voor 38% gewijzigd door Flix20 op 25-09-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Wij zijn bij maxaro geweest en hebben goede en mooie spullen uitgezocht, totaalprijs inclusief tegels en alle accessoires 3745€
Da's wat anders als 7600€

Voorbeeld: Geberit up320 reservoir bij A.B. 340€ bij maxaro 166€

Nu de klus op Werkspot gezet wat daar juist komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

Toppe

Oké ✅

Onze tekening voor de nieuwe badkamer. Op twee foto’s zie je 13x13 tegels, die worden vervangen voor 30x60.

Vindt het wel strak 👍🏼
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVnGFhK6O0mQ7RFPnmxyNm14un0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bhEfc6h5CRlvPdgwsm1nOpK0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbEALXDkuWsV1fC841PcEl2d6cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9liDf2FzForNNtfJFzLAiOWx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6YyR0MbTIjPr3jEVcU3EvMbt5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SEW3jerewzpXeM9mTZ4WIyMz.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Flix20
Khaelos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:42:
Wij zijn bij maxaro geweest en hebben goede en mooie spullen uitgezocht, totaalprijs inclusief tegels en alle accessoires 3745€

Gaat er dan geen belletje bij je af hoe dat zou kunnen komen en waar dat prijs verschil m in zit?

En over werkspot hoor ik ook niet veel goede verhalen. Met name de gasten die op kort termijn al aan de slag kunnen. Ook daar is een reden voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 26-09-2020 12:08 ]

• Cee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05-2024

Cee

Beste badkamerliefhebbers.
Ook ik ben bezig met mijn badkamerplannen.
Een totale renovatie.

Ik ben al een heel eind, ik heb de tekening, een globale offerte van een aannemer en nu nog een en ander op elkaar afstemmen.
Voor het kiezen van de spullen, daarna kan de tekening def, en de offerte voor het werk.
Twee vragen.

Heeft iemand een schatting hoeveel de marges bij Sanidump zijn? In grote lijnen. Ik heb nu een offerte voor alle spullen (tegels/toilet/bad/douchewand/kranen/badkamerkast etc), voor tegen de 5700 euro. Er wordt gezegd dat die prijs nog lager wordt, maar wat is een reëel percentage volgens jullie dat er nog af kan?. Of wie heeft ervaring met Sanidump? Het onderhandel systeem is niet mijn favoriete game, maar teveel betalen ook niet ;)

Heeft iemand ervaring met aannemer Wouters uit Hilversum?

Groetjes jose

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Cee schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:38:
Beste badkamerliefhebbers.
Ook ik ben bezig met mijn badkamerplannen.
Een totale renovatie.

Ik ben al een heel eind, ik heb de tekening, een globale offerte van een aannemer en nu nog een en ander op elkaar afstemmen.
Voor het kiezen van de spullen, daarna kan de tekening def, en de offerte voor het werk.
Twee vragen.

Heeft iemand een schatting hoeveel de marges bij Sanidump zijn? In grote lijnen. Ik heb nu een offerte voor alle spullen (tegels/toilet/bad/douchewand/kranen/badkamerkast etc), voor tegen de 5700 euro. Er wordt gezegd dat die prijs nog lager wordt, maar wat is een reëel percentage volgens jullie dat er nog af kan?. Of wie heeft ervaring met Sanidump? Het onderhandel systeem is niet mijn favoriete game, maar teveel betalen ook niet ;)

Heeft iemand ervaring met aannemer Wouters uit Hilversum?

Groetjes jose
Zie mijn bovenstaande reactie mbt de V&B tegels over mijn ervaring met sanidump.

Met Wouters heb ik geen ervaring maar wel met betreffende woonplaats.
Mag je best een PM over sturen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Khaelos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:42:

Dat inbouwframe is geen origineel Geberit, daar zal een deel van het prijsverschil in zitten.
Al is € 340,- wel erg duur voor een Geberit.

Veel ¨eigen¨ merk kranen bij dergelijke winkels, vraag hoe het zit met vervangende onderdelen, dat als je over 10 jaar een onderdeel nodig hebt het dan ook nog leverbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door edsandje op 26-09-2020 21:04 ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:17
Khaelos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:15:
Hallo,

wij hebben bij aangenaam badkamers in Houten een offerte laten maken voor een badkamer van 2,10m X 2,05m
wij laten het bouwen/installeren door een ZZPer die voor hun werkt.
buiten de onderstaande kosten zegt de beste man er DRIE weken voor nodig te hebben terwijl er weinig tot geen leidingwerk hoeft gedaan te worden want alles komt zo'n beetje op dezelfde plek als waar het nu zit.
dus rekent hij dus 3 weken á 40 uur = 120 uur
120 uur X 40 euro EX btw = 4800 X 1.21 = 5808 euro
hier komen ook nog materiaalkosten a 1500 euro bij wat dus uitkomt op 7308.

1 Geberit sigma up320 inbouwreservoir h112 cm. 340,90
1 Geberit bedieningsplaat front wit chroom wit 77,00
1 Geberit wandcloset rimfree wit 307,50
1 Pressalit closetzitting m/deksel softclose quickrelease wit 140,50
1 Geberit toe- en afvoerset voor wandcloset verlengd 49,40
Subtotaal: 915,30

Wastafelmeubel combinatie, bestaande uit:
Primabad badmeubelset: wastafelkast greeploos 1210mm breed, 1.705,79
met keramische wastafel (dubbele waskom) en spiegelkast
A82000N 1 Frontkleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
A82000C 1 Corpuskleur: (a82) acryl hoogglans antraciet 0,00
P710CR 2 HotBath clickplug cr chroom 72,00
B004CR 2 HotBath wastafelmengkraan cr chroom 430,00
1543293 4 Schell hoekstopkraan met roset 1/2'x10 knel chroom 36,40
Subtotaal: 2.244,19

Douche combinatie, bestaande uit:

1 Easydrain afvoergoot 6x100 cm. zijuitlaat rvs 322,30
1 HotBath sds buddy/ 3s. handdouche chroom 765,00
Subtotaal: 1.087,30
Decorradiator, bestaande uit:

1 Baden+ Mix&Match radiator 50x180 n41 844w recht mi.aansl. wit 301,17
1565912 1 Baden+ Mix&Match thermostatische radiator aansluitblok haaks 74,74
Subtotaal: 375,91

Accessoires, bestaande uit:

1288583 1 Geesa closetrolhouder zonder klep chroom 54,13
1501027 2 Geesa 1-lids handdoekhouder chroom 102,48
1563174 1 Baden+ Mix&Match inbouwnis 30x60x7cm mat wit 220,34
Subtotaal: 376,95

Subtotaal: € 4.999,65

Tegels

Badkamer:

KRTYCES91 21.6 m2 Grijs mat 30 x 60 cm Gr.mt 585,52
GRAPALGREYMIX 6 m2 Grijs mat 30 x 30 cm Pal mix grey 490,17
IN012476013 5.76 m2 60 x 60 cm Pietra ossidiana 04 slate rett 271,10
Subtotaal: € 1.346,79

Totaal Sanitair: € 4.999,65 +
Totaal Tegels: € 1.346,79 +
Subtotaal: € 6.346,44 +
B.T.W. 21 %: € 1.332,75 +

Totaal te betalen: € 7.679,19

dus totaal zou worden 7679+7308= 14987 euro

voor een badkamer van 2X2 vind ik dit toch wel erg veel.
hier een schets die gemaakt is https://ibb.co/5xbdsdW

tevens lijkt het mij dat op alle materiaal 20%-40% gepakt worden in vergelijking als ik het ergens anders haal/ net een ander merk haal.

graag jullie advies! :D

alvast bedankt
Best wat geld voor een relatief kleine badkamer. Ik heb zelf de badkamer verbouwd (7m2) voor plm 4 k

Je kunt veel van de items op je lijstje even opzoeken online, zit best wat marge op als ik het zo zie. Stap ik eens een bouwmaat oid binnen

Daarnaast lijkt drie weken fulltime me veel, vraag om een specificatie (ook van materiaal)

Let wel, goede spullen zijn gewoon duur en hoe klein ook, een badkamer bouwen is veel werk. Als je garantie hebt op werkzaamheden lijkt me dat best wat extra geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

superfunki schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:42:
[...]

Best wat geld voor een relatief kleine badkamer. Ik heb zelf de badkamer verbouwd (7m2) voor plm 4 k

Je kunt veel van de items op je lijstje even opzoeken online, zit best wat marge op als ik het zo zie. Stap ik eens een bouwmaat oid binnen

Daarnaast lijkt drie weken fulltime me veel, vraag om een specificatie (ook van materiaal)

Let wel, goede spullen zijn gewoon duur en hoe klein ook, een badkamer bouwen is veel werk. Als je garantie hebt op werkzaamheden lijkt me dat best wat extra geld waard
@Khaelos

De Bouwmaat is niet voor particulieren, om daar mee te beginnen ;)

Drie weken is niet zo heel gek hoor. Het afval nemen ze weer mee, maar echt niet dat ze dat in hun eigen tijd gaan weg gooien hoor. Ook het doen van boodschappen (en dus koffie drinken) doen ze lekker als jij ze betaald. Zo werkt het nou eenmaal.

De bedragen vindt ik niet zo gek. Een gemiddelde ZZP’r werkt al niet voor 4 tientjes ‘t uur tegenwoordig en dus wordt de prijs al helemaal schappelijk. Vergeet niet dat er nog een hoop materiaal ingaat wat je niet ziet, muurplaatjes, kimband, leidingwerk, koppelingen, afvoer, kit (RVS kit voor je drain is belachelijk duur), tegenstrips, lijm, voeg, schroeven. En dan nog de slijtage materialen zoals spanen, bitjes, boren, tegelboortjes. Nee, het is niet altijd even goedkoop :+

Ja, er zijn altijd dingen die weer voordeliger kunnen zoals een hoekstopkraantje of een afvoer.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]

@Khaelos

Drie weken is niet zo heel gek hoor. Het afval nemen ze weer mee, maar echt niet dat ze dat in hun eigen tijd gaan weg gooien hoor. Ook het doen van boodschappen (en dus koffie drinken) doen ze lekker als jij ze betaald. Zo werkt het nou eenmaal.

De bedragen vindt ik niet zo gek. Een gemiddelde ZZP’r werkt al niet voor 4 tientjes ‘t uur tegenwoordig en dus wordt de prijs al helemaal schappelijk. Vergeet niet dat er nog een hoop materiaal ingaat wat je niet ziet, muurplaatjes, kimband, leidingwerk, koppelingen, afvoer, kit (RVS kit voor je drain is belachelijk duur), tegenstrips, lijm, voeg, schroeven. En dan nog de slijtage materialen zoals spanen, bitjes, boren, tegelboortjes. Nee, het is niet altijd even goedkoop :+

Ja, er zijn altijd dingen die weer voordeliger kunnen zoals een hoekstopkraantje of een afvoer.

***members only***
Wat een bedrag ! Ik vind het een strakke badkamer maar kennelijk maakt de inbouw het rete duur (ipv opbouw)

[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 27-09-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 08:05
Ik lees veel vragen over welke winkels wat goedkoper zijn, maar wel a merken aanbieden. Tegeldepot.nl is mij heel goed bevallen voor zowel badkamer als straks toilet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

siemenz schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:08:
[...]

Wat een bedrag ! Ik vind het een strakke badkamer maar kennelijk maakt de inbouw het rete duur (ipv opbouw)
Ja hoop geld. De kranen zijn echt duur. Inbouw maakt het nog eens duurder en nu moeten ze ook nog eens meerdere gaten door hexagon boren voor de bediening. 6 gaatjes boren kost ze sowieso een halve tot hele dag. Meten meten en nog eens meten om dan te boren (op de randen) zonder dat ze door de midden breken. Ik wens ze succes :+

Het is natuurlijk ook geen Grohe met een glijstang :)
Badmeubel schrokken we we van, inclusief wasbakken komt die tegen de €3500...

[ Voor 66% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:17
Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]

@Khaelos

***members only***
Natuurlijk verrichten ze alle werkzaamheden in de tijd dat de opdrachtgever betaald, logisch. Maar dan nog is drie weken veel tijd voor een badkamer van vier vierkante meter.

Ik weet als geen ander dat er veel materiaal in gaat zitten wat je niet ziet, maar het lijkt me goed dat hij wel een specificatie krijgt.

Als ik deze OG was zou ik verder kijken, het scheelt je zo een week werk maal 40 a 50 euro p/u. En onderhandelen over materiaal kan ook geen kwaad. Kwaliteit heeft een prijs maar hij hoeft natuurlijk niet de kerstman uit te hangen
Pagina: 1 ... 31 ... 122 Laatste