Als je gaat onderhandelen over materiaal vanuit de aannemer dan lever je automatisch in op de kwaliteit. En tuurlijk kan hij een B kwaliteit 2/3’tje nemen voor het wandje wat €0,50 de meter scheelt maar dan is hij straks weer langer bezig.superfunki schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:43:
[...]
Natuurlijk verrichten ze alle werkzaamheden in de tijd dat de opdrachtgever betaald, logisch. Maar dan nog is drie weken veel tijd voor een badkamer van vier vierkante meter.
Ik weet als geen ander dat er veel materiaal in gaat zitten wat je niet ziet, maar het lijkt me goed dat hij wel een specificatie krijgt.
Als ik deze OG was zou ik verder kijken, het scheelt je zo een week werk maal 40 a 50 euro p/u. En onderhandelen over materiaal kan ook geen kwaad. Kwaliteit heeft een prijs maar hij hoeft natuurlijk niet de kerstman uit te hangen
We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Helaas is het op dit moment zo dat ze voor jou ook een ander hebben die wel de vraagprijs wilt betalen. En anders je klus op werkspot zetten en wachten op iemand die morgen kan beginnen. Betaal je minder voor maar ook de kwaliteit is minder.
€50 per ex is echt geen gekke prijs, haal daar alle verzekeringen, investeringen, pensioenopbouw, onderhoud, vervangingen, brandstof etc vanaf en zo gek veel verdienen ze niet hoor.
Hier een mooie rekentool: https://www.ikwordzzper.n...r-inkomen-calculator-zzp/
[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:52 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!