Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 32 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

superfunki schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:43:
[...]

Natuurlijk verrichten ze alle werkzaamheden in de tijd dat de opdrachtgever betaald, logisch. Maar dan nog is drie weken veel tijd voor een badkamer van vier vierkante meter.

Ik weet als geen ander dat er veel materiaal in gaat zitten wat je niet ziet, maar het lijkt me goed dat hij wel een specificatie krijgt.

Als ik deze OG was zou ik verder kijken, het scheelt je zo een week werk maal 40 a 50 euro p/u. En onderhandelen over materiaal kan ook geen kwaad. Kwaliteit heeft een prijs maar hij hoeft natuurlijk niet de kerstman uit te hangen
Als je gaat onderhandelen over materiaal vanuit de aannemer dan lever je automatisch in op de kwaliteit. En tuurlijk kan hij een B kwaliteit 2/3’tje nemen voor het wandje wat €0,50 de meter scheelt maar dan is hij straks weer langer bezig.

We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Helaas is het op dit moment zo dat ze voor jou ook een ander hebben die wel de vraagprijs wilt betalen. En anders je klus op werkspot zetten en wachten op iemand die morgen kan beginnen. Betaal je minder voor maar ook de kwaliteit is minder.

€50 per ex is echt geen gekke prijs, haal daar alle verzekeringen, investeringen, pensioenopbouw, onderhoud, vervangingen, brandstof etc vanaf en zo gek veel verdienen ze niet hoor.

Hier een mooie rekentool: https://www.ikwordzzper.n...r-inkomen-calculator-zzp/

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 27-09-2020 09:52 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:50:
[...]

Als je gaat onderhandelen over materiaal vanuit de aannemer dan lever je automatisch in op de kwaliteit. En tuurlijk kan hij een B kwaliteit 2/3’tje nemen voor het wandje wat €0,50 de meter scheelt maar dan is hij straks weer langer bezig.

We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Helaas is het op dit moment zo dat ze voor jou ook een ander hebben die wel de vraagprijs wilt betalen. En anders je klus op werkspot zetten en wachten op iemand die morgen kan beginnen. Betaal je minder voor maar ook de kwaliteit is minder.

€50 per ex is echt geen gekke prijs, haal daar alle verzekeringen, investeringen, pensioenopbouw, onderhoud, vervangingen, brandstof etc vanaf en zo gek veel verdienen ze niet hoor.

Hier een mooie rekentool: https://www.ikwordzzper.n...r-inkomen-calculator-zzp/
Ik zeg niet onderhandelen op kwaliteit materiaal zzp'er, ik zeg dat hij een specificatie moet vragen. Ik zeg ook niet dat het een gekke prijs is (uurprijs is volgen mij niet eens genoemd), ik zeg dat drie weken mij veel lijkt en dat ie dat moet laten specificeren. Mijns inziens kan dat voor vier vierkante meter echt sneller. Ik zeg dat hij kan onderhandelen op de materialen zoals zijn geberit spullen daar die zeker voor minder te krijgen zijn. Ik zeg niet dat hij, of ik of wie dan ook voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten maar dat hij het geld niet onnodig uit het raam moet gooien. Ik benoem letterlijk dat kwaliteit een prijs heeft en snap dat een uurprijs een aantal componenten heeft waaronder die paar die jij noemt. Maar je mag (of moet in mijn ogen) wel kritisch zijn hoe het tot stand komt en vegelijkend warenonderzoek doen om zo'n prijs te rechtvaardigen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

superfunki schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:01:
[...]

Ik zeg niet onderhandelen op kwaliteit materiaal zzp'er, ik zeg dat hij een specificatie moet vragen. Ik zeg ook niet dat het een gekke prijs is (uurprijs is volgen mij niet eens genoemd), ik zeg dat drie weken mij veel lijkt en dat ie dat moet laten specificeren. Mijns inziens kan dat voor vier vierkante meter echt sneller. Ik zeg dat hij kan onderhandelen op de materialen zoals zijn geberit spullen daar die zeker voor minder te krijgen zijn. Ik zeg niet dat hij, of ik of wie dan ook voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten maar dat hij het geld niet onnodig uit het raam moet gooien. Ik benoem letterlijk dat kwaliteit een prijs heeft en snap dat een uurprijs een aantal componenten heeft waaronder die paar die jij noemt. Maar je mag (of moet in mijn ogen) wel kritisch zijn hoe het tot stand komt en vegelijkend warenonderzoek doen om zo'n prijs te rechtvaardigen nietwaar?
Links of rechtsom betaal je uiteindelijk het zelfde. Ga je naar een andere aannemer en zeggen dat je er nu één hebt die er drie weken over doet dan kan een ander het in twee weken. En dat scheelt je geen €1500 hoor.

Maar goed. Wellicht betaal ik graag iets meer dan een gemiddelde Nederlander (en dan komen daar de broodjes kroket, kopjes koffie en alles nog bij ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:44
Hij zou vanavond langskomen om het eea te bespreken.. maar kwam niet opdagen ik belde hem 10 min na afspraaktijd.
Oh stond niet in m'n agenda..

Lekker dan |:(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:40
Klinkt als werkspot.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Khaelos schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:29:
Hij zou vanavond langskomen om het eea te bespreken.. maar kwam niet opdagen ik belde hem 10 min na afspraaktijd.
Oh stond niet in m'n agenda..

Lekker dan |:(
Ben blij dat je het hier eerlijk op het forum komt melden. Goede vaklui zijn duur, volgeboekt, doorgaans, beperkt op werkspot en dat soort sites te vinden. Daarom betaal je de hoofdprijs bij sanitairZaken als ze installatie ook moeten verzorgen

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ja het lastige is dat die zzp'er via die badkamer winkel werkt en het lijkt mij dat er prijsafspraken of iets dergelijks zijn tussen de winkel en de zzp'er.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Khaelos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:01:
Ja het lastige is dat die zzp'er via die badkamer winkel werkt en het lijkt mij dat er prijsafspraken of iets dergelijks zijn tussen de winkel en de zzp'er.
Nee. Een badkamer is maatwerk en een verkoper kan nooit achter z'n bureau bepalen wat er allemaal moet gebeuren of hoeveel werk het daadwerkelijk kost. Bij een groot aantal zaken brengen ze je gewoon in contact met een ZZP'r. De kans dat jij "montage" afrekent bij een verkoper is dan ook klein.

Wij hebben nu onze badkamer uitgezocht bij de winkel waar een kennis heel veel zaken mee doet (hij plaatst badkamers voor hun) en hij bepaald zijn eigen prijs omdat het maatwerk is.

Wellicht geldt dit alleen voor de wat luxere zaken, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Daarnaast hebben die gasten 't momenteel allemaal rete druk.
Gezien half Nederland het vakantie geld in een verbouwing lijkt te stoppen.

Sprak van het weekend de tegelzetter of ik zijn contactgegevens kan delen met derde voor als ze nog een tegelzetter zoeken toen gaf ie al aan dat het altijd kan, maar hij tot volgend jaar augustus al vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:44:

Sprak van het weekend de tegelzetter of ik zijn contactgegevens kan delen met derde voor als ze nog een tegelzetter zoeken toen gaf ie al aan dat het altijd kan, maar hij tot volgend jaar augustus al vol zit.
Ze hebben allemaal altijd wel "opeens" een klus die toevallig nét toch niet door gaat hoor. Tot volgend jaar Augustus is wat mij betreft toch een beetje grootspraak.

Werk zelf dagelijks met ZZP'rs uit de bouw en die plannen een maand of 6 vooruit, heel veel verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik had gehoopt in het aankomende voorjaar mijn badkamer te gaan verbouwen waarbij ook wat leidingwerk komt kijken aangezien het in een andere kamer moet komen.
Maar dat kan ik die verwachting dus eigenlijk wel flink naar achteren schuiven.

Ik had gehoopt deze week een afspraak te maken met een aannemer maar het blijkt wat lastig om hem te pakken te krijgen. Hij zal het vast ook extreem druk hebben :(

Morgen ga ik maar eens kijken bij een aantal zaken in de buurt van Oss/Den Bosch/ Zaltbommel. Hoe het er uit komt te zien boeit mij niet zo gek veel.. maar het maken, dat zal wel de uitdaging zijn :)
Toppe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:48:
[...]

Ze hebben allemaal altijd wel "opeens" een klus die toevallig nét toch niet door gaat hoor. Tot volgend jaar Augustus is wat mij betreft toch een beetje grootspraak.

Werk zelf dagelijks met ZZP'rs uit de bouw en die plannen een maand of 6 vooruit, heel veel verder niet.
En zo kan het dus ook :p

[ Voor 18% gewijzigd door Hennie-M op 29-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Klopt, ik betaal nu een paar duizend meervia de aannemer onder het meerwerk, maar ik weet 1 ding zeker.

Als mijn huis opgeleverd is zit alles erin, zonder mannetjes achteraf die onbereikbaar zijn.

Die paar duizend op de totale woning vond ik het gezeik niet waard

@Khaelos Hoe ga jij het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:48:
[...]

Die ene klus die er tussenuit kan vallen wordt vaak opgevuld met de kleine klusjes waar ze er altijd een aantal van achter de hand hebben.

Bij betreffende persoon durf ik de bewering wel als waarheid aan te nemen gezien zijn portfolio en de omgeving hier. Zijn niet de minste klussen waarvoor hij wordt aangenomen.
Daarnaast heb ik hem dit jaar in Juni al benaderd om in November voor mij aan de slag te gaan, en daar was ook alleen maar ruimte voor om het in drie fases uit te voeren als vriendendienst. Eigenlijk had ie daar ook al geen tijd en ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]

@Khaelos

De Bouwmaat is niet voor particulieren, om daar mee te beginnen ;)
***members only***
Tegenwoordig kan iedereen een account aanmaken voor de bouwmaat. (kan online zelfs)

Heb ik ook gedaan als particulier.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wii4all schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:40:
[...]

Tegenwoordig kan iedereen een account aanmaken voor de bouwmaat. (kan online zelfs)

Heb ik ook gedaan als particulier.
Tuurlijk kan je naar binnen, alleen graag wel spullen pakken en weer via de kassa verlaten zeg maar.

Als je je badkamer gaat verbouwen is het niet echt slim om daar te vragen hoe je een leiding moet knellen of welke schroef je nodig hebt voor een gipsplaat ;)

Maar ja, geld is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:44:
[...]

Tuurlijk kan je naar binnen, alleen graag wel spullen pakken en weer via de kassa verlaten zeg maar.

Als je je badkamer gaat verbouwen is het niet echt slim om daar te vragen hoe je een leiding moet knellen of welke schroef je nodig hebt voor een gipsplaat ;)

Maar ja, geld is geld.
Maar dat advies ga je ook niet bij de Gamma krijgen, of je treft net de goede.
Is een stukje zelf onderzoek wat je vooraf moet doen imo.

En daarna ga je is kijken wat je waar kan halen voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:46:
[...]

Maar dat advies ga je ook niet bij de Gamma krijgen, of je treft net de goede.
Is een stukje zelf onderzoek wat je vooraf moet doen imo.

En daarna ga je is kijken wat je waar kan halen voor welke prijs.
Verschil is alleen dat mensen denken dat je bij een Bouwmaat, Raab of PontMeyer het advies wél krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Toppe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:24:
[...]

Nee. Een badkamer is maatwerk en een verkoper kan nooit achter z'n bureau bepalen wat er allemaal moet gebeuren of hoeveel werk het daadwerkelijk kost. Bij een groot aantal zaken brengen ze je gewoon in contact met een ZZP'r. De kans dat jij "montage" afrekent bij een verkoper is dan ook klein.

Wij hebben nu onze badkamer uitgezocht bij de winkel waar een kennis heel veel zaken mee doet (hij plaatst badkamers voor hun) en hij bepaald zijn eigen prijs omdat het maatwerk is.

Wellicht geldt dit alleen voor de wat luxere zaken, dat weet ik niet.
Onze badkamer verkoper regelt zelf de verbouwing voor ons. Ook hun vaste installateur en tegelzetter. Hun planning ligt nu op januari en dat zal het ook wel worden. Het enige wat we moeten doen is koffie regelen en zorgen dat we er zijn voor de eerste afspraken mbt inmeten.

Evt meerwerk buiten wat niet op offerte gespecificeerd is komt achteraf natuurlijk erbij op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Quad schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:29:
[...]

Onze badkamer verkoper regelt zelf de verbouwing voor ons. Ook hun vaste installateur en tegelzetter. Hun planning ligt nu op januari en dat zal het ook wel worden. Het enige wat we moeten doen is koffie regelen en zorgen dat we er zijn voor de eerste afspraken mbt inmeten.

Evt meerwerk buiten wat niet op offerte gespecificeerd is komt achteraf natuurlijk erbij op.
Idd. En dat kan zeker. Maar @Khaelos zegt hier en hier in de showroom te willen kijken, vervolgens internet prijzen te willen betalen (want die marges joh) en dan een vakman het laten installeren voor zo weinig mogelijk geld in een korte tijd. Tja.....no offence hoor, maar dat wil ik ook!

[ Voor 13% gewijzigd door siemenz op 29-09-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

0

[ Voor 99% gewijzigd door siemenz op 29-09-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
siemenz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:30:
[...]

Klopt, ik betaal nu een paar duizend meervia de aannemer onder het meerwerk, maar ik weet 1 ding zeker.

Als mijn huis opgeleverd is zit alles erin, zonder mannetjes achteraf die onbereikbaar zijn.

Die paar duizend op de totale woning vond ik het gezeik niet waard

@Khaelos Hoe ga jij het oplossen?
ja ik ben er nog niet helemaal uit, er komt morgen middag een andere aannemer kijken.
eens zien wat die te melden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:32:
[...]

Idd. En dat kan zeker. Maar @Khaelos zegt hier en hier in de showroom te willen kijken, vervolgens internet prijzen te willen betalen (want die marges joh) en dan een vakman het laten installeren voor zo weinig mogelijk geld in een korte tijd. Tja.....no offence hoor, maar dat wil ik ook!
Op dat laatste na, kan het gewoon prima. Is maar net hoeveel tijd, energie en moeite je erin wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
kan iemand mij vertellen waarom een grohe smartcontrol inbouwdouche set met wandaansluiting als set rond de 600 euro is en wanneer je een plafond aansluiting wil hebben (niet als set verkrijgbaar, dus losse onderdelen bij elkaar bestellen) je ongeveer 900-1000 euro kwijt bent?? :|

moet een plafond aansluiting dan echt 300 meer kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rexcore schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:48:
kan iemand mij vertellen waarom een inbouwdouche set met wandaansluiting als set rond de 600 euro is en wanneer je een plafond aansluiting wil hebben (niet als set verkrijgbaar, dus losse onderdelen bij elkaar bestellen) je ongeveer 900-1000 euro kwijt bent?? :|

moet een plafond aansluiting dan echt 300 meer kosten??
https://www.sanitairwinke...uche-en-plafondarm-chroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
Wij laten in ons nog te bouwen huis een gietvloer in de badkamer leggen. Eigenlijk willen we alleen de wanden van de douche tegelen. De rest stucen/schilderen of zelfs behang. Heeft iemand ervaring met deze soort wandbekleding in een badkamer? Het schijnt allemaal te kunnen, maar ik hoor liever wat ervaringen uit de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
berndw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:23:
Wij laten in ons nog te bouwen huis een gietvloer in de badkamer leggen. Eigenlijk willen we alleen de wanden van de douche tegelen. De rest stucen/schilderen of zelfs behang. Heeft iemand ervaring met deze soort wandbekleding in een badkamer? Het schijnt allemaal te kunnen, maar ik hoor liever wat ervaringen uit de praktijk.
Streamz in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Alleen tegels in de douchehoek en vloer, in de toiletten helemaal geen tegels.
Eerst gestuct, daarna scanbehang en afgewerkt met 2 componenten verf (Wapex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Streamz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Die had ik inderdaad gezien laatst. Erg mooi. Wel kostbaar denk ik in vergelijking met tegels?

Maar absoluut erg chic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
[...]

Inderdaad prachtige badkamer ! Ik ben ook wel benieuwd wat je kwijt was voor de muren. Zo'n strakke muur is wel erg mooi.

Een ander vraagje : welk wasmeubel heb je ? En wat voor'n materiaal is dat (eiken ofzo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
berndw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:23:
Vinden wij ook prachtig. Maar ons werd door gietvloer specialisten geadviseerd om de badkamervloer te betegelen en evt. de muren dan te stucen. Ze durfden het niet ivm puntbelasting en vocht/schimmel wat daar dan achter kan komen.
Dat advies volgen we op en we doen en een tegelvloer met wel de wanden strak wit gestuced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
[...]

Heb je de verf zelf aangebracht of heeft een schilder dit gedaan? Benieuwd naar hoe goed het aanbrengen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Stealth2000 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Vinden wij ook prachtig. Maar ons werd door gietvloer specialisten geadviseerd om de badkamervloer te betegelen en evt. de muren dan te stucen. Ze durfden het niet ivm puntbelasting en vocht/schimmel wat daar dan achter kan komen.
Dat advies volgen we op en we doen en een tegelvloer met wel de wanden strak wit gestuced.
Is dat normale stuc dan ? Lijkt me niet toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat zijn de oplossingen als je geen strip wil tussen de aansluiting/hoeken van tegels?
Het verstek zagen is wel mooi, maar maakt de hoek wel weer ketsbaar. Hoe hebben jullie dit allemaal opgelost? (evt met wat voorbeeld fotos?)

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
vortexnl1982 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Is dat normale stuc dan ? Lijkt me niet toch ?
Nee, dan moet je zoeken op betonstuc, betoncire of tadelakt. Of wel gewoon stucen en dan een goede schimmelwerende verf erover zoals die sikkens wapex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen,

Sinds medio augustus ben ik eigenaar van een appartementje, waar ik het nodige in wil verbouwen. Waaronder de badkamer. Nu heb ik deze topic eens door gebladerd en ben ik wat nuttige tips tegen gekomen, waaronder dat het kan lonen om eens over de grens in Duitsland te kijken voor sanitair.
Een drietal aannemers zijn bij mij langs gekozen om een offerte uit te brengen voor het renoveren van mijn badkamer en toilet. Badkamer en toilet zijn apart. De te verrichten werkzaamheden zijn:
Toilet 1m2
- Nieuwe vloertegels
- Nieuwe wandtegels
- Plaatsen nieuw wastafeltje/fonteitje
- Plaatsen nieuwe toiletpot (Staand)

Badkamer
- Nieuwe vloertegels
- Nieuwe wandtegels
- Nieuwe wastafel
- Nieuwe spiegel
- Plaatsen douchewand/ creeren inloopdouche

Mijn appartement is een lichte constructie. De wanden zijn ook houtskelet met gipsplaten, ook in de badkamer. Een aantal partijen hebben offertes uitgebracht, waarbij de bovengenoemde werkzaamheden exclusief materiaal tussen de 6000 en 8500 euro zitten. Ik heb wat betreft het materiaal de volgende schatting gemaakt. De prijzen zijn gebaseerd op een snelle google search naar het betreffende onderdeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfRLQ5zy2mr0FNi44-xAO8vwEtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Z0qBH9qa2D8xLTlJ9F8NsZM.png?f=user_large

Als ik de meest gunstige offerte pas, dan is dat 6000 euro. Tel daar de geschatte materiaal kosten bij op (2650 euro) en kom ik uit op bijna 9000 euro voor een badkamer van 4,5m2 en een toilet van 1m2.
Mijn gevoel zegt mij dat ik veel te veel geld is hiervoor. Het gaat namelijk om de volgende werkzaamheden:
- Sloopwerk
- Wanden met gipsplaten afwerken
- Inloopdouche maken
- Diverse leidingen aanleggen
- Wanden en vloer betegelen
- Installatie sanitair, badmeubel en toilet
- Kit en voegwerk

Als ik kijk naar:

https://www.homedeal.nl/b...adkamer-renoveren-kosten/
https://www.verbouwkosten.com/wat-kost-een-badkamer/

Dan zie ik dat een basic/simpele verbouwing van een badkamer tussen de 3500-5000 zou moeten kosten.
Daarom vind ik bijna 9000 euro te veel van het goede. Mijn wens voor de badkamer is vergelijkbaar met het middelste plaatje van deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63748086

Mijn vraag: zijn de schattingen die ik gedaan heb realistisch? Moet ik slikken dat het vandaag de dag zo duur is allemaal of moet ik verder zoeken naar een goedkopere aannemer?

Ik ga eens even aan de slag met de 3D Tool van de TS.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-10-2020 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:05:
Beste allen,

Sinds medio augustus ben ik eigenaar van een appartementje, waar ik het nodige in wil verbouwen. Waaronder de badkamer. Nu heb ik deze topic eens door gebladerd en ben ik wat nuttige tips tegen gekomen, waaronder dat het kan lonen om eens over de grens in Duitsland te kijken voor sanitair.
Een drietal aannemers zijn bij mij langs gekozen om een offerte uit te brengen voor het renoveren van mijn badkamer en toilet. Badkamer en toilet zijn apart. De te verrichten werkzaamheden zijn:
Toilet 1m2
- Nieuwe vloertegels
- Nieuwe wandtegels
- Plaatsen nieuw wastafeltje/fonteitje
- Plaatsen nieuwe toiletpot (Staand)

Badkamer
- Nieuwe vloertegels
- Nieuwe wandtegels
- Nieuwe wastafel
- Nieuwe spiegel
- Plaatsen douchewand/ creeren inloopdouche

Mijn appartement is een lichte constructie. De wanden zijn ook houtskelet met gipsplaten, ook in de badkamer. Een aantal partijen hebben offertes uitgebracht, waarbij de bovengenoemde werkzaamheden exclusief materiaal tussen de 6000 en 8500 euro zitten. Ik heb wat betreft het materiaal de volgende schatting gemaakt. De prijzen zijn gebaseerd op een snelle google search naar het betreffende onderdeel:

[Afbeelding]

Als ik de meest gunstige offerte pas, dan is dat 6000 euro. Tel daar de geschatte materiaal kosten bij op (2650 euro) en kom ik uit op bijna 9000 euro voor een badkamer van 4,5m2 en een toilet van 1m2.
Mijn gevoel zegt mij dat ik veel te veel geld is hiervoor. Het gaat namelijk om de volgende werkzaamheden:
- Sloopwerk
- Wanden met gipsplaten afwerken
- Inloopdouche maken
- Diverse leidingen aanleggen
- Wanden en vloer betegelen
- Installatie sanitair, badmeubel en toilet
- Kit en voegwerk

Als ik kijk naar:

https://www.homedeal.nl/b...adkamer-renoveren-kosten/
https://www.verbouwkosten.com/wat-kost-een-badkamer/

Dan zie ik dat een basic/simpele verbouwing van een badkamer tussen de 3500-5000 zou moeten kosten.
Daarom vind ik bijna 9000 euro te veel van het goede. Mijn wens voor de badkamer is vergelijkbaar met het middelste plaatje van deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63748086

Mijn vraag: zijn de schattingen die ik gedaan heb realistisch? Moet ik slikken dat het vandaag de dag zo duur is allemaal of moet ik verder zoeken naar een goedkopere aannemer?

Ik ga eens even aan de slag met de 3D Tool van de TS.
Je vergeet ook het kleine materiaal wat je niet ziet.

Boortjes schroeven tegellijm leiding werk bevestigingsmaterial kit voegspecie gipsplaten...

Misschien heeft @Khaelos inmiddels wat tips voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
vortexnl1982 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Inderdaad prachtige badkamer ! Ik ben ook wel benieuwd wat je kwijt was voor de muren. Zo'n strakke muur is wel erg mooi.

Een ander vraagje : welk wasmeubel heb je ? En wat voor'n materiaal is dat (eiken ofzo) ?
Alles bij B-Dutch gekocht. Is eiken fineer.
Niek_ schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Heb je de verf zelf aangebracht of heeft een schilder dit gedaan? Benieuwd naar hoe goed het aanbrengen gaat.
Schilder. Kan gewoon met kwast en roller. Let wel op dat je de goede kwast en roller neemt, een verkeerde lost op en dan krijg je een slecht resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
siemenz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Je vergeet ook het kleine materiaal wat je niet ziet.

Boortjes schroeven tegellijm leiding werk bevestigingsmaterial kit voegspecie gipsplaten...

Misschien heeft @Khaelos inmiddels wat tips voor je
wij zijn vrijdag bij Sanidump wezen kijken en het is erg goed bevallen, allemaal mooie A-merk spullen uitgezocht waaronder een 120cm meubel met grote lades voor de vrouw :+
en voor mij een verwarmde spiegel (hoe irritant als je je wilt scheren en die spiegel is beslagen)
totale kosten voor alle sanitair 4400 euro.

ook heb ik een offerte gehad van badkamerplaatsen.com deze bieden een totaal kosten plaatje met alles inclusief, dus geen geneuzel met uur-prijs, extra kosten voor materiaal etc.
totale prijs 6800

totaal voor alles 11.200

nu nog even afwachten wanneer er begonnen kan worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Bij jou wel Grohe kranen enz? Khaelos

Vriend van mij is vandaag ook geweest en die rade hem Fima Carlo Frattini aan zou beter zijn. Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Khaelos krijg je garantie op het geleverde werk?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Khaelos schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

wij zijn vrijdag bij Sanidump wezen kijken en het is erg goed bevallen, allemaal mooie A-merk spullen uitgezocht waaronder een 120cm meubel met grote lades voor de vrouw :+
en voor mij een verwarmde spiegel (hoe irritant als je je wilt scheren en die spiegel is beslagen)
totale kosten voor alle sanitair 4400 euro.

ook heb ik een offerte gehad van badkamerplaatsen.com deze bieden een totaal kosten plaatje met alles inclusief, dus geen geneuzel met uur-prijs, extra kosten voor materiaal etc.
totale prijs 6800

totaal voor alles 11.200

nu nog even afwachten wanneer er begonnen kan worden :D
En hebben ze nog aangegeven hoe langs ze erover gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Stealth2000 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Nee, dan moet je zoeken op betonstuc, betoncire of tadelakt. Of wel gewoon stucen en dan een goede schimmelwerende verf erover zoals die sikkens wapex.
Met stucen en verf heb je neem ik aan geen last van schimmels etc ? Je kan de muur ook gewoon schoonmaken met bv chemicalien en/of chloor ?

Ziet er wel strak uit, misschien wel een idee om te doen ipv tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ppatrick schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:32:
Bij jou wel Grohe kranen enz? Khaelos

Vriend van mij is vandaag ook geweest en die rade hem Fima Carlo Frattini aan zou beter zijn. Hebben mensen hier ervaring mee?
Ikzelf werd bij Sanidump meer naar Damixa gestuurd ivm mijn wens van mat zwarte kranen.
Deze waren volgens hen hét merk mbt zwart.

Wat tegels en kennis daarover waren zij(betreffende verkoper althans) bij mij de minste van alle sanitair winkels.

Wel kunnen ze scherpe prijzen aanbieden als je ze een beetje onder druk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Flix20 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Ikzelf werd bij Sanidump meer naar Damixa gestuurd ivm mijn wens van mat zwarte kranen.
Deze waren volgens hen hét merk mbt zwart.

Wat tegels en kennis daarover waren zij(betreffende verkoper althans) bij mij de minste van alle sanitair winkels.

Wel kunnen ze scherpe prijzen aanbieden als je ze een beetje onder druk zet.
Bij ons was juist niet onderhandelen over de prijs je kreeg korting en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
ppatrick schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:51:
[...]

Bij ons was juist niet onderhandelen over de prijs je kreeg korting en dat was het.
Hoeveel korting moet ik dan aan denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
vortexnl1982 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Hoeveel korting moet ik dan aan denken ?
Dacht rond de 30% de eerste offerte stond de prijs op en daarna de kortingsprijs. Maar er moest nog wat bij en op de 2e offerte stond alleen de prijs met korting. ( eerste offerte niet mee gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
ppatrick schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:03:
[...]

Dacht rond de 30% de eerste offerte stond de prijs op en daarna de kortingsprijs. Maar er moest nog wat bij en op de 2e offerte stond alleen de prijs met korting. ( eerste offerte niet mee gekregen)
Dat is toch belachelijk dat je standaard voor 30 % genaaid wordt ? Ik vraag me dan af of die 30% ook niet meer had kunnen zijn ? Als ze al zo snel 30 % korting geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
'korting'

Het helpt als je vooraf al weet wat je wilt en voor welke prijzen dit elders te verkrijgen valt.

Zo zul je zien dat ze in eerste instantie een prijs opschrijven die zo'n 25-40% te hoog is, en hier gaan ze dan, "omdat ze dit nu eenmalig mogen doen" een berekening op loslaten. Dan gaan ze heel druk met de rekenmachine in de weer, dan gaat er heel theatraal een streep door de prijs (die dus al te hoog was) naar een prijs waar ze er nu een "package deal" van kunnen maken.

Dan komen ze met een prijs waarvoor zij het willen verkopen en dan heb je al "een goede korting" op gekregen. Daar zou je dan akkoord mee kunnen gaan.
Voor mij zitten we dan op de echte prijs, en dat is de prijs waarop we gaan onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

vortexnl1982 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

Dat is toch belachelijk dat je standaard voor 30 % genaaid wordt ? Ik vraag me dan af of die 30% ook niet meer had kunnen zijn ? Als ze al zo snel 30 % korting geven..
Is dat niet gewoon de keukenzaak tactiek? Daar is het ook standaard dat je al 50% 'korting' krijgt voordat je ook maar n bedrag gehoord hebt. Is gewoon 'we doen gewoon de beginprijs x2 dan denken mensen dat ze een goeie deal krijgen met 50% korting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mark-k schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Is dat niet gewoon de keukenzaak tactiek? Daar is het ook standaard dat je al 50% 'korting' krijgt voordat je ook maar n bedrag gehoord hebt. Is gewoon 'we doen gewoon de beginprijs x2 dan denken mensen dat ze een goeie deal krijgen met 50% korting'.
Het zal je dan ook niet verbazen dat de een aantal van de grote badkamerzaken onder de Mandemakers groep valt. Welke dus ook een hoop keukenboeren heeft.
Denk aan Sanidirect, Saniweb, Brugman, Keukenconcurrent, Keukenkampioen etc
Veelal dezelfde verkooptechnieken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Flix20 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:11:
'korting'

Het helpt als je vooraf al weet wat je wilt en voor welke prijzen dit elders te verkrijgen valt.

Zo zul je zien dat ze in eerste instantie een prijs opschrijven die zo'n 25-40% te hoog is, en hier gaan ze dan, "omdat ze dit nu eenmalig mogen doen" een berekening op loslaten. Dan gaan ze heel druk met de rekenmachine in de weer, dan gaat er heel theatraal een streep door de prijs (die dus al te hoog was) naar een prijs waar ze er nu een "package deal" van kunnen maken.

Dan komen ze met een prijs waarvoor zij het willen verkopen en dan heb je al "een goede korting" op gekregen. Daar zou je dan akkoord mee kunnen gaan.
Voor mij zitten we dan op de echte prijs, en dat is de prijs waarop we gaan onderhandelen.
Vooraf hadden we wel prijzen opgezocht maar tegels werden anders en grohe werd het niet meer liet ons in de showroom zien dat dit slechtere kwaliteit zou zijn klopt dit?

Hij gaf aan dat er echt niets meer afkon en bij hun niet wat hoe goed kon je onderhandelen maar gewoon gelijk eindprijs zeggen. Was de franchise nemer denk ik aan zijn praten te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Het zal je dan ook niet verbazen dat de een aantal van de grote badkamerzaken onder de Mandemakers groep valt. Welke dus ook een hoop keukenboeren heeft.
Denk aan Sanidirect, Saniweb, Brugman, Keukenconcurrent, Keukenkampioen etc
Veelal dezelfde verkooptechnieken ook.
Sanidirect en Saniweb vallen onder Badenman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Sanidirect en Saniweb vallen onder Badenman.
Welke onderdeel is van ... ;)
https://www.badenman.nl/badenman-worden

Het huismerk van Sanidirect/web is Ben.
Vernoemt naar ... Ben Mandemakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 04-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

Welke onderdeel is van ... ;)
https://www.badenman.nl/badenman-worden

Het huismerk van Sanidirect/web is Ben.
Vernoemt naar ... Ben Mandemakers.
Almachtig, wat een ingewikkelde constructies ook hoor :)

(Zelf bewust de keus gemaakt om onze nieuwe keuken niet bij DMG te kopen, blijft er niet veel over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Almachtig, wat een ingewikkelde constructies ook hoor :)

(Zelf bewust de keus gemaakt om onze nieuwe keuken niet bij DMG te kopen, blijft er niet veel over)
Ja inderdaad.
Maar helaas werkt het met alle grote ketens tegenwoordig zo.

Zelf heb ik inderdaad ook de bewuste keuze gemaakt om voor zowel keuken als badkamer niet in zee te gaan met een DMG onderneming.
Bovengenoemde en hiervoor eerder besproken verkooptechnieken ben ik zelf allergisch voor en weiger ik aan mee te werken. Denk met name ook omdat ikzelf een aantal jaar geleden in een vorige branch ook dergelijke verkooptrainingen gehad heb.

Ik betaal met liefde wat meer voor goed advies en service, maar dan wel op mijn termen en niet opgedrongen.

Heb dan ondertussen ook alles voor mijn aanstaande badkamer verbouwing in bestelling staan!
Nu wachten tot de sleutel v/d woning en dan kunnen we aan de slag. Ontzettend veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben net terug van de Sanidump. Badkamer 2,7*1,6m (4.2 m2):
- Tegels (vloer en wand)
- Douchewand
- Drain
- Wastafel (wasbak+meubel)
- Spiegel
- Kraan
- Regendouche
---------------------------
+/- 6000 euro

Ik kreeg zowat een hartverzakking. Ik denk dat ik het anders aan moet pakken.
Wetende dat enkel arbeid mij c.a. 6000 euro kost en ik c.a. 8500 voor de badkamer begroot heb, dan moet ik mijn toilet + badkamer toebehoren zodanig samenstellen dat het niet boven de 2500 euro uit komt.
Kortom, mijn budget voor de gehele badkamer + toilet exclusief arbeid = 2500 euro.
Idealiter zou ik de verhouding arbeid - toebehoren als volgt willen zien: 5000 arbeid - 3500 euro toebehoren.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@HollovVpo1nt je kan dan beter bij de Gamma / Karwei gaan shoppen wellicht.

Of kijken of je iets kan financieren met een hypotheek / bouwdepot zoals wij gaan doen. Ik wil geen 20k cash in een huis stoppen die we met een aantal jaren weer willen verkopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Quad schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:10:
@HollovVpo1nt je kan dan beter bij de Gamma / Karwei gaan shoppen wellicht.

Of kijken of je iets kan financieren met een hypotheek / bouwdepot zoals wij gaan doen. Ik wil geen 20k cash in een huis stoppen die we met een aantal jaren weer willen verkopen.
Ja ik moet wel inleveren op kwaliteit. Villeroy & Bosch gaat 'm niet worden haha.
Ik heb een bouwdepot van 13.5k voor badkamer en keuken. Ik heb 8,5k voor de badkamer en 5k voor keuken gealloceerd. Scheelt dat in de keuken al een mooie oven staat. Keuken wordt Ikea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Ja ik moet wel inleveren op kwaliteit. Villeroy & Bosch gaat 'm niet worden haha.
Ik heb een bouwdepot van 13.5k voor badkamer en keuken. Ik heb 8,5k voor de badkamer en 5k voor keuken gealloceerd. Scheelt dat in de keuken al een mooie oven staat. Keuken wordt Ikea :)
Niet heel veel, maar gezien grootte ook wel logisch. Ik zit op 10m2 en heb bouwdepot van 20k.

Je zou eens kunnen kijken bij Sanipower.nl voor een douchewand, heb daar m'n huidige douchewandje vandaan en qua prijs vrij budget maar na 2 jaar nog altijd vrij van aanslag.

Tegels kan je misschien nog wel vinden bij wat groothandels of restpartijen, vaak A-kwaliteit wat eruit gaat, voor een fractie van de prijs.
Of bepaalde muren wat niet nat wordt glad stucen en voorzien van saus, strak maar stukje goedkoper dan 50 euro m2 aan tegels.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Quad schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Niet heel veel, maar gezien grootte ook wel logisch. Ik zit op 10m2 en heb bouwdepot van 20k.

Je zou eens kunnen kijken bij Sanipower.nl voor een douchewand, heb daar m'n huidige douchewandje vandaan en qua prijs vrij budget maar na 2 jaar nog altijd vrij van aanslag.

Tegels kan je misschien nog wel vinden bij wat groothandels of restpartijen, vaak A-kwaliteit wat eruit gaat, voor een fractie van de prijs.
Of bepaalde muren wat niet nat wordt glad stucen en voorzien van saus, strak maar stukje goedkoper dan 50 euro m2 aan tegels.
Ik heb hier nog wel 60x60 antraciet vloertegel liggen voor een zachtprijsje. 1.44m2 per pak. 12 pakken :+

En texen kan prima in je badkamer. Je kan ook kiezen voor een cementstuc, is alleen war ruwer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:59:
- Tegels (vloer en wand)
- Douchewand
- Drain
- Spiegel
- Kraan
- Regendouche
+/- 6000 euro

Wetende dat enkel arbeid mij c.a. 6000 euro kost en ik c.a. 8500 voor de badkamer begroot heb, dan moet ik mijn toilet + badkamer toebehoren zodanig samenstellen dat het niet boven de 2500 euro uit komt.
Kortom, mijn budget voor de gehele badkamer + toilet exclusief arbeid = 2500 euro.
Idealiter zou ik de verhouding arbeid - toebehoren als volgt willen zien: 5000 arbeid - 3500 euro toebehoren.
Dan kan ik je aanbevelen om te gaan rond shoppen.
Ik heb vergelijkbare afmetingen badkamer (2.5x1.3) en daarnaast doe ik een WC en de tegels voor in de keuken erbij en ik ben voor +/- €4500 klaar.

Daarnaast wil je de volledige badkamer installeren, of zou je bijvoorbeeld met alleen een loodgieter voor je leidingwerk en dan een tegelzetter voor je tegels en dan de rest zelf doen. Bespaart je ook een hoop.
HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Ikzelf zou persoonlijk het budget omdraaien.
Heb zelf ook net voor dezelfde keuze gestaan maar met het feit dat je maar één keer per dag in de badkamer staat, en meerdere malen per dag in de keuken...
Maargoed, dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Quad schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Thanks voor de tips!
Flix20 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Ik heb vergelijkbare afmetingen badkamer (2.5x1.3) en daarnaast doe ik een WC en de tegels voor in de keuken erbij en ik ben voor +/- €4500 klaar.

Daarnaast wil je de volledige badkamer installeren, of zou je bijvoorbeeld met alleen een loodgieter voor je leidingwerk en dan een tegelzetter voor je tegels en dan de rest zelf doen. Bespaart je ook een hoop.

[...]

Heb zelf ook net voor dezelfde keuze gestaan maar met het feit dat je maar één keer per dag in de badkamer staat, en meerdere malen per dag in de keuken...
Hmm... het budget omdaaien zou betekenen dat ik 5k voor de badkamer heb. Materiaal inclusief arbeid. Is dat echt te doen..? Dat zou betekenen dat ik ongeveer 2k te spenderen heb voor arbeid. Was jij met je 4,5k klaar voor zowel plaatsing als materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

[...]

Wij geven (bewust) meer uit aan de badkamer want dit moet -ondanks dat je er niet zo vaak komt als een keuken- wel een moment en punt van ontspanning zijn.

Ondanks dat we het wel ergens verwacht hebben schrokken wij toch nog wel een beetje van de prijs. Maar goed, soms moet je je zelf eens kietelen:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Thanks voor de tips!

[...]

Hmm... het budget omdaaien zou betekenen dat ik 5k voor de badkamer heb. Materiaal inclusief arbeid. Is dat echt te doen..? Dat zou betekenen dat ik ongeveer 2k te spenderen heb voor arbeid. Was jij met je 4,5k klaar voor zowel plaatsing als materiaal?
Onze toekomstige verkoopmakelaar denkt dat het realistisch is om voor €2000 de badkamer te ‘renoveren’ en dan hebben we het over tegelen, nieuwe pot, bad slopen en inloopdouche maken. Ik zoek nog steeds hoe ik dit moet gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Er is nog een ander dingetje waar ik niet helemaal over uit ben, dat is mijn douchewand. Zoals gezegd is mijn badkamer dus 1,6m bij 2,7. Ik wil het douche gedeelte met een douchewand afschermen. Daarin heb ik in principe twee opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQJ8Iez7rXnUjvnI2pK-xcDi9GM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dj7ABUECyP8SS7nsIqFJC5zO.png?f=fotoalbum_large

(link) Optie 1: Douchewand 1m meter zodat ik nog 0,6m doorloop heb
(rechts) Optie 2: Douchewand over de gehele breedte met een schuifdeur

Voordelen optie 1: goedkoper, optisch mooier (mijn inziens)
Nadelen optie 1: ik ben bang dat een douchewand van 1m niet voldoende is om mijn badkamer droog te houden, ben bang dat spetters in de ruimte komen

Voordelen optie 2: volledig afgesloten, badkamer droog van spetters
Nadelen optie 2: iets minder mooi (mening), schuifsysteem = onderhoud

Ben er nog niet helemaal over uit welke ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:16:
Er is nog een ander dingetje waar ik niet helemaal over uit ben, dat is mijn douchewand. Zoals gezegd is mijn badkamer dus 1,6m bij 2,7. Ik wil het douche gedeelte met een douchewand afschermen. Daarin heb ik in principe twee opties:

[Afbeelding]

Nadelen optie 1: ik ben bang dat een douchewand van 1m niet voldoende is om mijn badkamer droog te houden, ben bang dat spetters in de ruimte komen

Op weke wand komt je douchekop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Op weke wand komt je douchekop?
De douchekop zit nu op de linker wand, dat is de 'lange wand'. Ik zou hem in theorie kunnen verplaatsen naar de korte wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

De douchekop zit nu op de linker wand, dat is de 'lange wand'. Ik zou hem in theorie kunnen verplaatsen naar de korte wand.
En een regendouche? Deze hangen niet achterlijk ver van de muur dus ik zou het wel geloven met die spetters :)

Heb je geen tekening van je badkamer?

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 04-10-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

- Tegels (vloer en wand)
- Douchewand
- Drain
- Spiegel
- Kraan
- Regendouche
+/- 6000 euro

Had je niet beter de standaard badkamer in je woning kunnen laten met een dergelijk budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

En een regendouche? Deze hangen niet achterlijk ver van de muur dus ik zou het wel geloven met die spetters :)

Heb je geen tekening van je badkamer?
Als een regendouche kan (geschikte leiding diameters) dan wil ik deze wil.
Tekening van de badkamer, als in plattegrond? Dit is hoe de badkamer er nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzWmA1Za0AXv26y-ElndgYAog_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKV36NrzZHuBHvIkMjBvrx8S.jpg?f=fotoalbum_large
siemenz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Had je niet beter de standaard badkamer in je woning kunnen laten met een dergelijk budget
Het is geen nieuwbouw, als je dat bedoelt

[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-10-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Tekening van de badkamer, als in plattegrond? Dit is hoe de badkamer er nu uit ziet:

[Afbeelding]

[...]

Ah dacht dat t nieuwbouw was. Kan je de tegels niet over de oude heen leggen ? Scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
siemenz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:07:
Kan je de tegels niet over de oude heen leggen ? Scheelt weer :)
Alleen over bestaande tegels heen doen als ze allemaal echt heel goed vast zitten. Per tegel op kloppen en luisteren naar klankverschil. Een andere wand mag in zijn geheel anders klinken. Een gipsblokken wand klinkt namelijk anders dan massief metselwerk of beton. Maar iedere tegel moet hetzelfde klinken. En zeker nergens ineens hol. Dan zit een tegel los of is het stucwerk erachter niet goed meer. In dat geval moet je er niet overheen tegelen, dat komt nooit goed.

Bij mijn badkamer moest de hele dekvloer onder de vloertegels eruit. En de helft van het stucwerk achter de oude tegels van de douchehoek. Als ik daar overheen getegeld had, dan was het na een paar jaar allemaal lek geweest en had ik de hele badkamer opnieuw kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb daar wel naar geïnformeerd, maar de aannemers durfden daar niet aan omdat alle tegels vast moeten zitten inderdaad. Nog even een ander vraagje. Wat betreft de wastafel meubel wil ik mijn wasmachine onder de wastafel hebben. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/7a/f6/4a/7af64a2704912da12fd1e6e346027a3c.jpg

Ik kom dit soort oplossingen eigenlijk niet tegen. Hebben jullie tips waar ik zo'n soort meubel zou kunnen vinden? Eigenlijk zat ik eraan te denken om een gewoon een keuken aanrecht te laten zetten in de badkamer van 160m. Onder de eerste 60 cm de wasmachine, onder de tweede meter lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

siemenz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Ah dacht dat t nieuwbouw was. Kan je de tegels niet over de oude heen leggen ? Scheelt weer :)
@HollovVpo1nt

Of een voorzet wandje maken. Scheelt hak en breekwerk om alles op zn plaats te krijgen. Groen gips gebruiken en de naden dichtsmeren. Even wat goeie verf er tegen aan en je bent klaar. Vloer en douchecel voorzien van een tegel en klaar...?

Dat blad lijkt mij op maat gemaakt, zal dus ook wat duurder zijn. Oplossing met een keuken werkblad kan wel, alleen zijn die niet gemaakt voor vochtige ruimtes. Zijkanten moet je dus echt goed dicht smeren omdat je anders vocht aantrekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 04-10-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Als je indeling hetzelfde blijft en je zelf geen twee linker handen hebt en een beetje durft, kan je 75% van het werk zelf doen.
Tegels eruit hakken is een goede dag, miss 2 dagen werk. Wanden goed kaal bikken
Dan moet je waarschijnlijk wel stucen om de wanden goed recht te krijgen en daarna een tegelzetter erin.
Zou niet meer dan €1000 aan arbeid hoeven kosten.
Meubel, douchewand/deur en douchekop is niet heel moeilijk zelf aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:49
Flix20 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Als je indeling hetzelfde blijft en je zelf geen twee linker handen hebt en een beetje durft, kan je 75% van het werk zelf doen.
Tegels eruit hakken is een goede dag, miss 2 dagen werk. Wanden goed kaal bikken
Dan moet je waarschijnlijk wel stucen om de wanden goed recht te krijgen en daarna een tegelzetter erin.
Stucadoor en tegelzetten voor de hele badkamer ga je niet redden voor 1k aan arbeid hoor...
En je moet ook je materialen nog, lijm, voegsel, kit, voorstrijk, stuc (cementgebonden)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
HollovVpo1nt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:16:

Nadeel optie 1: een open douche, zeker als ie niet heel diep is, is echt koud. Alle koude lucht voel je. Dat is voor mij al een reden om nooit een inloopdouche te willen. Hoe chique het er ook uitziet, het valt me altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
siemenz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

En hebben ze nog aangegeven hoe langs ze erover gaan doen
2 a 2.5 week

En garantie 2 jaar op montage en dan losse garantie per item vanuit fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Khaelos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:09:
[...]

2 a 2.5 week

En garantie 2 jaar op montage en dan losse garantie per item vanuit fabriek
Toch langer dan je dacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Makrolon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Stucadoor en tegelzetten voor de hele badkamer ga je niet redden voor 1k aan arbeid hoor...
En je moet ook je materialen nog, lijm, voegsel, kit, voorstrijk, stuc (cementgebonden)
Excuses, bedoel inderdaad 1.5 á 2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
@HollovVpo1nt

Of een voorzet wandje maken. Scheelt hak en breekwerk om alles op zn plaats te krijgen. Groen gips gebruiken en de naden dichtsmeren. Even wat goeie verf er tegen aan en je bent klaar. Vloer en douchecel voorzien van een tegel en klaar...?

Dat blad lijkt mij op maat gemaakt, zal dus ook wat duurder zijn. Oplossing met een keuken werkblad kan wel, alleen zijn die niet gemaakt voor vochtige ruimtes. Zijkanten moet je dus echt goed dicht smeren omdat je anders vocht aantrekt.
Mijn huidige wanden zijn in principe al voorzetwandjes, want constructie van mijn appartement is houtskelet + gipsplaten. Dat maakt het verwijderen van de tegels meteen ook interessant, want het verwijderen van de tegels lukt vrijwel niet zonder dat je het gips waar het op gemonteerd is mee neemt. Dat betekent dat de tegels + de gipswanden eraf moeten en de wanden sowieso opnieuw beplaat moeten worden met groene gipsplaat + tegels eroverheen.
Flix20 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Omdat het een natte ruimte is durf ik het niet. Ik ben bang dat ik met mijn 0 ervaring in klussen ergens een kimbandje niet goed aan breng of het niet goed waterdicht maak. Wat ik wel zou kunnen doen om de kosten enigzins te drukken is de huidige tegels + gipsplaten waar ze op gemonteerd zijn te verwijderen. Hoeft de aannemer dat in ieder geval niet te doen.
millerman_sf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Nadeel optie 1: een open douche, zeker als ie niet heel diep is, is echt koud. Alle koude lucht voel je. Dat is voor mij al een reden om nooit een inloopdouche te willen. Hoe chique het er ook uitziet, het valt me altijd tegen.
Haha hou ik in het achterhoofd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
HollovVpo1nt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Mijn huidige wanden zijn in principe al voorzetwandjes, want constructie van mijn appartement is houtskelet + gipsplaten. Dat maakt het verwijderen van de tegels meteen ook interessant, want het verwijderen van de tegels lukt vrijwel niet zonder dat je het gips waar het op gemonteerd is mee neemt. Dat betekent dat de tegels + de gipswanden eraf moeten en de wanden sowieso opnieuw beplaat moeten worden met groene gipsplaat + tegels eroverheen.

[...]
Dat zou het geheel juist goedkoper en makkelijker kunnen maken.
Tegels met gipsplaten en al eruit, nieuwe gipsplaten erop en een tegelzetter vragen of hij het geheel waterdicht kan opleveren en wat het moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Flix20 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Dat zou het geheel juist goedkoper en makkelijker kunnen maken.
Tegels met gipsplaten en al eruit, nieuwe gipsplaten erop en een tegelzetter vragen of hij het geheel waterdicht kan opleveren en wat het moet kosten.
Zou je denken ja.. ik denk dat ik het zelf slopen wel ga doen.
Even een ander vraagje, waar kan ik goede tegels voor de badkamer aan herkennen?
Wat is slechte kwaliteit en wat is goede kwaliteit? De prijzen lopen namelijk nogal uiteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollovVpo1nt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Even een ander vraagje, waar kan ik goede tegels voor de badkamer aan herkennen?
Wat is slechte kwaliteit en wat is goede kwaliteit? De prijzen lopen namelijk nogal uiteen.
Misschien is het een idee om daarvoor met een tegelzetter te bellen? Die kan vast aangeven waar hij graag mee werkt en waarmee niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
siemenz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Toch langer dan je dacht ?
nou ja je verkijkt je er nogal snel op blijkbaar, heb het nog even nagekeken en de garantie op installatie is geen 2 maar 3 jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Misschien is het een idee om daarvoor met een tegelzetter te bellen? Die kan vast aangeven waar hij graag mee werkt en waarmee niet.
100% dat.
Daarnaast weten ze vaak ook dan nog een goed adres waar je die kan halen voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HollovVpo1nt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Ligt ook een klein beetje aan de badge, maar leg ze neer en kijk om te beginnen of ze niet hol, bol of krom zijn. Daarbij staat er vaak een ‘grade’ op de verpakking, hoe hoger hoe beter.

Kennis heeft ooit “A” kwaliteit tegels bij de Praxis gekocht. Naast dat ze hol bol en krom zijn waren ze ook nog eens scheef... en dat alles in één tegel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 05-10-2020 18:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Wat een gedoe met mat zwarte drukplaten voor het toilet. Komt ie:

Maanden geleden sanitair besteld bij Sanitairwinkel. Aangegeven dat we kranen en accessoires allemaal matzwart wilde hebben, ook de Geberit Sigma 20 drukplaten. Prima, werd opgenomen in de order en zou matzwart zijn.
Afgelopen maandag maakten we de doosjes open (a €110 per stuk o.i.d.) en bleken de drukplaten glanzend zwart te zijn met een mat zwarte binnenring. Was ik al bang voor door de vele varianten, maar goed, omruilen dus. Nieuwe geheel mat zwarte bij Sanitairwinkel, hou je vast: €160,- per stuk!
Toch besteld want haast.

Na even Googlen zagen we bij x2o ook matzwarte drukplaten, ook de Sigma 20, voor €102 per stuk. Scheelt even bijna €120,- dus de volgende ochtend gebeld om te checken of ze echt helemaal matzwart waren. “Jazeker, dat zijn ze. We hebben ze ook in de showroom, gewoon bestellen dus op de webshop”. Zo gezegd, zo gedaan.
Vanavond maakte ik de doosjes open en bleken ze inderdaad mat zwart. Maar opvallend: er stond geen Geberit logo op. Wel verpakt in de originele Geberit doosjes. Wat blijkt nu? x2o koopt wit/chrome Sigma 20’s in (de goedkoopste variant), brengt ze naar een lakspuiter in België en verkoopt ze als zijnde de originele matzwarte variant. Stickers op de doosjes verraden dat ze gespoten zijn, zelfs nog een sticker op een van de doosjes van een spuiterij in België die ik heb gegoogeld.

Ik vind het toch wat dubieus. Zo kunnen ze heel makkelijk marge maken en ze ‘verminken’ de originele drukplaat, want overgespoten en logo weg. Ook de verfstructuur voel je.
Al met al besloten gewoon de originele matzwarte Sigma 20’s van Sanitairwinkel te houden. Die kunnen zo natuurlijk nooit concurreren tegenover de ‘vervalsingen’ van X2o. Lijkt gewoon wat aftermarket en ik wil de originele matzwarte, met de lak van Geberit. We voelen ons een beetje besodemieterd eigenlijk.

Het klopt dat we matzwarte hebben gekregen en na hem nog eens bekeken te hebben op de website staat inderdaad het logo niet afgebeeld. Maar dit bedenk je toch niet bij zo’n grote keten? Deels uit principe brengen wij die in ieder geval terug, ik stond er toch echt van te kijken en vind dit echt op een randje of het mag. Weet ook niet of Geberit hier blij mee is..
Let dus op wanneer je mat zwarte drukplaten zoekt, want vaak lees je ergens mat zwart maar is alleen de ring mat zwart, de plaat mat zwart en de ring chroom of is de plaat eigenhandig gespoten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:00
- Tegels (vloer en wand)
- Douchewand
- Drain
- Spiegel
- Kraan
- Regendouche
+/- 6000 euro

Voor 3500 euro heb ik bij badkamervoordeelshop mijn materiaal gekocht, grotere badkamer met nieuw bad en nisdeur van 120cm . Zonder bad waren we daar wel onder de 3000 uitgekomen. Zie hier mijn post https://gathering.tweaker...message/62228634#62228634

Wij hebben geen villeroy en boch kranen maar wel prima materiaal.

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 09-10-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
Ik heb een vraag over afschot in de badkamervloer.

In onze nieuwe badkamer komt namelijk een gietvloer te liggen en de vereiste is dat alles al klaar is voordat de gietvloer komt. Dus het bad en douche moet allemaal al geplaatst zijn. Nu willen we een douchecabine (vind zelf de Sealskin SOHO serie erg mooi), maar deze kan niet op een douchebak geplaatst worden volgens de man van Sanidump. De 'goedkope' tegenhanger, van een ander merk zou dat wel kunnen.

Ik vind een gietvloer i.c.m. met een drain het mooist, maar dan moet er weer afschot in de vloer komen en dat zou dan weer betekenen dat de douchecabine niet mooi aansluit op de vloer. Een douchebak zou dat probleem op kunnen vangen, omdat daar een ingebouwd afschot in zit.

Is het normaal gesproken zo dat afschot over de gehele vloer geldt, of wordt afschot alleen in het douchegedeelte toegepast? En zou je dit afschot dan ook alleen binnen de douchecabine kunnen laten aanleggen, zodat de douchecabine zelf gewoon op een rechte vloer rust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

berndw schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:08:
Ik heb een vraag over afschot in de badkamervloer.

In onze nieuwe badkamer komt namelijk een gietvloer te liggen en de vereiste is dat alles al klaar is voordat de gietvloer komt. Dus het bad en douche moet allemaal al geplaatst zijn. Nu willen we een douchecabine (vind zelf de Sealskin SOHO serie erg mooi), maar deze kan niet op een douchebak geplaatst worden volgens de man van Sanidump. De 'goedkope' tegenhanger, van een ander merk zou dat wel kunnen.

Ik vind een gietvloer i.c.m. met een drain het mooist, maar dan moet er weer afschot in de vloer komen en dat zou dan weer betekenen dat de douchecabine niet mooi aansluit op de vloer. Een douchebak zou dat probleem op kunnen vangen, omdat daar een ingebouwd afschot in zit.

Is het normaal gesproken zo dat afschot over de gehele vloer geldt, of wordt afschot alleen in het douchegedeelte toegepast? En zou je dit afschot dan ook alleen binnen de douchecabine kunnen laten aanleggen, zodat de douchecabine zelf gewoon op een rechte vloer rust?
Afschot doe je alleen waar je natte cel zit. Je kan prima een douchecabine op een vlakke ondergrond plaatsen, het afschot zit in de douche vloer zelf.

Krijg je eerst nog een dekvloer voor je gietvloer? Want dan kan je prima een dekvloer in afschot laten smeren. Neem aan dat de man die je gietvloer komt smeren wel een afschot kan aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Laatst online: 19:59
In m'n huidige badkamer zit een badkraan waarbij de temperatuur regelaar stroef draait en aan de rechterkant zit.
Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe badkraan. https://www.bol.com/nl/p/...4174001/9200000015011598/

Maar bij deze zit de temperatuur regelaar aan de linkerzijde.
Maakt dit veel uit bij het plaatsen? Heb ik perse één nodig die op rechts zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Tweakers hier met de Villeroy en Boch Subway 2.0: hoe weten jullie of je de versie met of zonder Ceramic+ hebt?
Op de doos bij ons staat wel slimseat, quickrelease maar niet specifiek Ceramic+. Alleen aan de zijkant staat een wit ‘blokje’ waar achter Ceramic+ staat. Het blokje is alleen niet aangevinkt of ingekleurd o.i.d.

Iemand die hier meer over kan vertellen? Op internet kan ik hier niets over vinden en het zou zonde zijn als ik betaal en verwacht Ceramic+ te hebben maar het blijkt zo niet te zijn. Ik weet namelijk niet hoe dat er precies uit zou moeten zien of hoe het zou moeten aanvoelen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:17:
Tweakers hier met de Villeroy en Boch Subway 2.0: hoe weten jullie of je de versie met of zonder Ceramic+ hebt?
Op de doos bij ons staat wel slimseat, quickrelease maar niet specifiek Ceramic+. Alleen aan de zijkant staat een wit ‘blokje’ waar achter Ceramic+ staat. Het blokje is alleen niet aangevinkt of ingekleurd o.i.d.

Iemand die hier meer over kan vertellen? Op internet kan ik hier niets over vinden en het zou zonde zijn als ik betaal en verwacht Ceramic+ te hebben maar het blijkt zo niet te zijn. Ik weet namelijk niet hoe dat er precies uit zou moeten zien of hoe het zou moeten aanvoelen.. ;)
Zou zeggen bel maandag even met de V&B klantenservice.
Die kunnen je ook vast a.d.h.v. een S/N vertellen wat je precies hebt.

Al met al gaat het dus lekker met het materiaal voor je wc. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Flix20 Inderdaad! Maak er maar gelijk ‘met de hele verbouwing’ van.. haha :p
Maar wellicht klopt dit gewoon, zal even gaan bellen. Lastige met die bedrijven is de geringe openingstijden. Altijd als je iets wilt weten zijn ze dicht, althans dat is bij mij zo :+

Vandaag de originele Sigma 20’s in matzwart gemonteerd met het duofresh systeem in antraciet er achter. Ziet er prachtig uit nu :) Maar €160 p.s. voor een stukje plastic.. tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:29:
Maar wellicht klopt dit gewoon, zal even gaan bellen. Lastige met die bedrijven is de geringe openingstijden. Altijd als je iets wilt weten zijn ze dicht, althans dat is bij mij zo :+

Vandaag de originele Sigma 20’s in matzwart gemonteerd met het duofresh systeem in antraciet er achter. Ziet er prachtig uit nu :) Maar €160 p.s. voor een stukje plastic.. tsja.
.
Meer problemen dan?

Ikzelf heb de Sigma 30 matzwart in bestelling staan.
Bij iedere zaak dat ik aangaf deze te willen kreeg ik ook de opmerking of ik het zeker wist, dat deze wel een stukje duurder is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Flix20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

.
Meer problemen dan?

Ikzelf heb de Sigma 30 matzwart in bestelling staan.
Bij iedere zaak dat ik aangaf deze te willen kreeg ik ook de opmerking of ik het zeker wist, dat deze wel een stukje duurder is. :X
Hopelijk krijg jij wel meteen de goede in matzwart. Waarom Sigma 30 trouwens? Ken de verschillen zo 1-2-3 niet.

En waarschijnlijk de gebruikelijke problemen van vakmannen die dan weer wel en dan weer niet komen, foutieve leveringen, her en der een beschadiging, i.p.v. alles in één keer goed tegelen en monteren toch her en der wat herstelwerkzaamheden, planningen die door elkaar gaan lopen, enz.

Maar dan heb ik het ook over de hele woning stucen, hele woning plus deuren en kozijnen sauzen, nieuwe vloeren 2e en 3e verdieping, nieuwe badkamer, 2 nieuwe toiletruimtes, elektra, waterontharder, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:29:

Die prijs valt nog mee hoor! Ik krijg straks de Tece Square 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Toppe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Die prijs valt nog mee hoor! Ik krijg straks de Tece Square 2
Valt niet mee, dit is gewoon nóg belachelijker. Maar goed, we doen het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Valt niet mee, dit is gewoon nóg belachelijker. Maar goed, we doen het zelf!
Haha! Zeker waar, het oog wil ook wat hé :)

Pagina: 1 ... 32 ... 126 Laatste