Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 20:56
remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Hopelijk krijg jij wel meteen de goede in matzwart. Waarom Sigma 30 trouwens? Ken de verschillen zo 1-2-3 niet.

[...]
Omdat 30 > 20 8)

Nee, is gewoon een ander model. De 30 is met de vierkanten drukknoppen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kFbQU0KrYZJzS-gOhSC4VGwn4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IuqT2PBxYXid15F11xKnTC1o.png?f=user_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En waarschijnlijk de gebruikelijke problemen van vakmannen die dan weer wel en dan weer niet komen, foutieve leveringen, her en der een beschadiging, i.p.v. alles in één keer goed tegelen en monteren toch her en der wat herstelwerkzaamheden, planningen die door elkaar gaan lopen, enz.
Vind ik altijd zo bijzonder, die gasten die gewoon niet komen opdagen.
Moet ik eens op m'n werk proberen...
Maargoed, ze hebben momenteel zat werk dus ze komen ermee weg.

[ Voor 48% gewijzigd door Flix20 op 10-10-2020 20:09 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:05
@Flix20 Ah ja, wij wilden echt helemaal matzwart dus geen shiny shizzle of chroom.

En ze zijn zelfstandig, helaas geen gezagsverhouding. Zoals jij en ik die wel hebben met onze WG d.m.v. een arbeidsovereenkomst ;) Maar irritant is het zeker en druk hebben ze het ook zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:13:
@Flix20 Ah ja, wij wilden echt helemaal matzwart dus geen shiny shizzle of chroom.

En ze zijn zelfstandig, helaas geen gezagsverhouding. Zoals jij en ik die wel hebben met onze WG d.m.v. een arbeidsovereenkomst ;) Maar irritant is het zeker en druk hebben ze het ook zeker!
De 30 heb je ook in 3/4 verschillende types zwart. Ik heb ook de mat zwarte.
Toppe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Die prijs valt nog mee hoor! Ik krijg straks de Tece Square 2
Die heb ik ook nog even over na zitten denken, maar uiteindelijk besloten dat dit niet het huis is om echt all-out in te gaan.
Van dat merk hebben ze ook een geborsteld staal douchegoot welke ook echt onwijs gaaf was.
Maar daar hing ook een prijskaartje van 800+ aan. Ging me ook net even te ver

[ Voor 41% gewijzigd door Flix20 op 10-10-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

De 30 heb je ook in 3/4 verschillende types zwart. Ik heb ook de mat zwarte.

[...]

Die heb ik ook nog even over na zitten denken, maar uiteindelijk besloten dat dit niet het huis is om echt all-out in te gaan.
Van dat merk hebben ze ook een geborsteld staal douchegoot welke ook echt onwijs gaaf was.
Maar daar hing ook een prijskaartje van 800+ aan. Ging me ook net even te ver
Wij hebben ze ook niet uitgezocht. De badkamer leverancier heeft vrij spel gehad om met en design te komen. Dat is dit geworden en wij zijn tevreden.

En die €300 op het bedrag van de badkamer kon er dan ook nog wel bij...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
remzor schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Valt niet mee, dit is gewoon nóg belachelijker. Maar goed, we doen het zelf!
Die Tece RVS heb ik ook. Mooi, en nog belangrijker, kwalitatief goed. Liever 300 voor RVS, dan 160 voor gespoten plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Streamz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Die Tece RVS heb ik ook. Mooi, en nog belangrijker, kwalitatief goed. Liever 300 voor RVS, dan 160 voor gespoten plastic.
Heel toevallig ook nog gekeken naar de TECElux? Lijken maar heel weinig bedrijven te zijn die hem hebben liggen om eens te bekijken.

Lijkt me vooral makkelijk voor het urinoir :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Iemand ervaring met Maxaro.nl ?
Wij zijn er geweest en het is een prachtige zaak. We konden echter geen 'showroomafspraak' krijgen ivm corona en drukte. Wel hebben we veel sanitair uitgezocht wat we willen bestellen.

Dit is natuurlijk gewoon op hun website te bestellen, maar ik wil graag weten of er nog wat te onderhandelen valt in de showroom. Iemand ervaring mee?

Voor ons is het ca 2u rijden. Dus als het geen nut heeft om een afspraak te maken , bestel ik het gewoon via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 12:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

MauriX schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:46:
Wij zijn er geweest en het is een prachtige zaak. We konden echter geen 'showroomafspraak' krijgen ivm corona en drukte. Wel hebben we veel sanitair uitgezocht wat we willen bestellen.

Dit is natuurlijk gewoon op hun website te bestellen, maar ik wil graag weten of er nog wat te onderhandelen valt in de showroom. Iemand ervaring mee?

Voor ons is het ca 2u rijden. Dus als het geen nut heeft om een afspraak te maken , bestel ik het gewoon via de website.
Ervaringen heb ik er niet mee, maar van een scan van deze topic heb ik gezien dat ze veel importeren uit Azië. Hoeft niet perse een probleem te zijn, maar wel een aanleiding om alert te zijn op kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

Ben zelf 2 maal bij de Maxaro in Utrecht geweest.
Eerste keer om zelf eens rond te kijken, tweede keer om met een verkoper eens een rondje te doen om een badkamer samen te stellen.

Eerste wat inderdaad opvalt is de fijn, ruim opgezette showroom. Zonder meer één van de betere.
Het advies wat we kregen was wat...algemeen. Je ging er vooral weg met het idee dat je een prima, standaard badkamer had samengesteld. Werd vooral uitgevoerd wat je ze geeft maar zelf kwam er vrij weinig inspiratie of out-of-the-box ideeën.

Prijzen doen ze niets mee. Dat is ook de reden waarom ze op de website hun prijzen geven.
Maar de prijzen die ze hebben zijn al wel erg scherp.
Ik kwam bijna 30% lager uit dan dat ik bij een DMG showroom had. Maar dan was het wel allemaal eigen merk bij Maxaro en bij DMG had ik wel producten van de bekende sanitair merken.

De producten van Maxaro zijn veelal van Chinese makelij dus dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:31
Wij zijn bezig met een badkamer waarbij de leverancier een ' twinseal glasbehandeling' aanbiedt (€400,-) vooral om kalk tegen te gaan / te voorkomen. Waarbij al duidelijk gezegd is dat je altijd zelf zal moeten blijven zemen etc. maar je glazen deur/wand(HSK) is minder vatbaar voor o.a. kalk. Wat ik slecht kan beoordelen is of deze behandeling vooral marketing is of ook echt toegevoegde waarde heeft.

In dit topic heb ik er weinig over kunnen vinden, zijn er ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Kun je dan niet beter een water ontharder installeren? Daar heb je dan ook plezier van voor je koffie, thee, wasmachine, vaatwasser, etc.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:48
Toppe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Afschot doe je alleen waar je natte cel zit. Je kan prima een douchecabine op een vlakke ondergrond plaatsen, het afschot zit in de douche vloer zelf.

Krijg je eerst nog een dekvloer voor je gietvloer? Want dan kan je prima een dekvloer in afschot laten smeren. Neem aan dat de man die je gietvloer komt smeren wel een afschot kan aanhouden?
Ja ik heb dit afgestemd met de gietvloerman. Als er een afschot in de ondervloer zit, kan hij die gewoon aanhouden. Het is me nu duidelijk, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jadero schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:15:
Wij zijn bezig met een badkamer waarbij de leverancier een ' twinseal glasbehandeling' aanbiedt (€400,-) vooral om kalk tegen te gaan / te voorkomen. Waarbij al duidelijk gezegd is dat je altijd zelf zal moeten blijven zemen etc. maar je glazen deur/wand(HSK) is minder vatbaar voor o.a. kalk. Wat ik slecht kan beoordelen is of deze behandeling vooral marketing is of ook echt toegevoegde waarde heeft.

Het is me niet duidelijk of ze je dit aanbieden op een willekeurige deur of niet...?

Overigens zijn dit soort dingen vooral een sigaar uit eigendoos. Wat is nou exact de toegevoerde waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Jadero schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:15:

Is dit niet hetzelfde als de "nano-coating" die veel wanden hebben? 400 euro klinkt in elk geval erg duur voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:54
Hi allen! Wij zijn bezig met een nieuwe badkamer en we overwegen om via onze 'badkamerman' (die de installatie kan verzorgen) de badkamer aan te schaffen bij Plieger. Nu weet ik dat zij naast de A-merken ook een eigen merk hebben. Maar, klopt het dat dat goede kwaliteit is en vaak net iets voordeliger? Is Plieger dan ook voordeliger (omdat het b2b is) dan de bekendere/grotere badkamerzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:52

Wij hebben voor de twee badkamers al de kranen en douche wanden van maxaro. Prima spul, en service is ook top. 1 kraan lekte bij levering en is gewoon zonder gedoe omgewisseld. Verder zit het er nog maar een half jaar in dus qua duurzaamheid kan ik nog niet oordelen. Maar het voelt allemaal wel degelijk en massief aan.

Volgens onze loodgieter was het ook prettig spul om mee te werken. Hoewel hij natuurlijk zijn voorkeur bleef houden voor zijn eigen merken. Maarja, daar konden wij dan weer niet slagen ... :-)

[ Voor 9% gewijzigd door koentjuh op 13-10-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Helder! Dank je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik was laatst met mijn vrouw bij Maxaro in Utrecht. Wij zijn er gillend weggerend. We kregen er niet bepaald het wauwgevoel bij. Vooral de tegels vielen ons erg tegen. Dat leek wel een soort van gelamineerd.

@CarpeVentum mijn zus heeft alle badkamerkranen, toilet en andere dingen van Plieger. Ziet er goed uit!

Wij zijn inmiddels bijna klaar met het uitkiezen van de badkamer. De wastafelkranen worden inbouwkranen, badkraan en regendouche zijn opbouw. Er komt een verlaagd plafond met spotjes in.

Klusjesman: 7150 euro, badkamerspullen +/- 7500 euro. 5,2m2, inclusief bad, toilet, douche dubbele wastafel en tegels.
Het toilet beneden wordt 1900 euro om te installeren en zo'n 1500 euro aan spullen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tjebakka schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:38:
Ik was laatst met mijn vrouw bij Maxaro in Utrecht. Wij zijn er gillend weggerend. We kregen er niet bepaald het wauwgevoel bij. Vooral de tegels vielen ons erg tegen. Dat leek wel een soort van gelamineerd.

@CarpeVentum mijn zus heeft alle badkamerkranen, toilet en andere dingen van Plieger. Ziet er goed uit!

Wij zijn inmiddels bijna klaar met het uitkiezen van de badkamer. De wastafelkranen worden inbouwkranen, badkraan en regendouche zijn opbouw. Er komt een verlaagd plafond met spotjes in.

Klusjesman: 7900 euro, badkamerspullen +/- 8000 euro. 5,2m2, inclusief bad, toilet, douche dubbele wastafel en tegels.
Het toilet beneden wordt 1900 euro om te installeren en zo'n 1000 euro aan spullen.
Plieger koopt gewoon weer ergens anders in.

Overigens wel verbazend hoe jullie een badkamer voor zo weinig geld kunnen krijgen. Wij hebben een badkamer uitgezocht en of we even 30K willen aftikken, niet normaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Overigens wel verbazend hoe jullie een badkamer voor zo weinig geld kunnen krijgen. Wij hebben een badkamer uitgezocht en of we even 30K willen aftikken, niet normaal 8)7
Hangt er maar net vanaf hoe groot de ruimte is en wat je er allemaal in kwijt wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Hangt er maar net vanaf hoe groot de ruimte is en wat je er allemaal in kwijt wilt.
Toppe in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Denk dat de meeste hier ook geen 3 toiletten hebben :+

Daarnaast zie ik ook wel dingen waar ik persoonlijk andere keuzes voor gemaakt zou hebben om de kosten wat te drukken, maar daar is natuurlijk iedereen zelf vrij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:50:
Denk dat de meeste hier ook geen 3 toiletten hebben :+

Daarnaast zie ik ook wel dingen waar ik persoonlijk andere keuzes voor gemaakt zou hebben om de kosten wat te drukken, maar daar is natuurlijk iedereen zelf vrij in.
Ja de WC op de begaande grond zit hier wel bij in. En er komt een urinoir :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Ja de WC op de begaande grond zit hier wel bij in. En er komt een urinoir :+
Zoals ik al zei, keuzes :9
Dubbele inbouw douche en wastafelkraan doet ook wel het e.e.a. met je budget.
Evenals de dubbele spiegels á €555,-

Maar dan heb je wel wat!

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 14-10-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Zoals ik al zei, keuzes :9
Dubbele inbouw douche en wastafelkraan doet ook wel het e.e.a. met je budget.
Evenals de dubbele spiegels á €555,-

Maar dan heb je wel wat!
Vooral het laatste. Onze vorige woning was huur, huidige koop en we hadden de badkamer voor aankomend jaar op de planning staan, die badkamer komt er, alleen zit er ook een nieuw huis bij ;)

We willen kijken of we eventueel nog iets kunnen bezuinigen op het wastafel meubel en zo niet dan niet.

Komt nog wel even €12.000 montage kosten bij maar dat komt vooral omdat ik het door een specifieke aannemer wil laten plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

CarpeVentum schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
Hi allen! Wij zijn bezig met een nieuwe badkamer en we overwegen om via onze 'badkamerman' (die de installatie kan verzorgen) de badkamer aan te schaffen bij Plieger. Nu weet ik dat zij naast de A-merken ook een eigen merk hebben. Maar, klopt het dat dat goede kwaliteit is en vaak net iets voordeliger? Is Plieger dan ook voordeliger (omdat het b2b is) dan de bekendere/grotere badkamerzaken?
Plieger is niet perse voordeliger, ligt er aan hoeveel korting je installateur krijgt.
Ik heb badkamers via plieger verkocht en zelfs met goede kortingen kan je veel dingen online goedkoper vinden.
Daar moet je wel zin en tijd voor hebben, Plieger levert alles, als er wat breuk/incompleet/verkeerd is regelt de installateur het.
Dat is ook wat waard.

Plieger heeft ook een hoop producten onder eigen naam en daar zitten prima spullen tussen.
Er zijn ook dingen die bouwmarkt kwaliteit zijn, dat is een kwestie van uitzoeken in de showroom.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Vraagje wij willen na oplevering van de badkamer vanuit het nieuwbouw project een ijsblokken wand toevoegen is dit mogelijk op vloertegels of dienen die dan verwijderd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Eindbaas69 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:06:
Vraagje wij willen na oplevering van de badkamer vanuit het nieuwbouw project een ijsblokken wand toevoegen is dit mogelijk op vloertegels of dienen die dan verwijderd te worden.
Er op kan alleen zou ik het niet doen. Je krijgt dan lelijke voegen en de aansluiting naar de vloer is niet volledig waterdicht.

Als je uitmeet waar je de blokken wilt hebben dan teken je het 2-4mm ruimer af en dan laat je een tegelzetter komen om ze te laten slijpen. Los tikken daarna moet je zelf wel lukken als je een klein beetje handig bent. Dan de eerst laag verlijmen en de randen netjes afkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

[...]

Wij kiezen alle spullen zelf uit en doen de inkoop dus ook overal en nergens. Verder heb ik een timmerman gevonden die ook zaken zoals zolderkamers, trapkast en toilet beneden gaat maken. Dat scheelt, denk ik, ook wel iets.

Overigens zijn de spullen niet 8000 maar 7500* euro, het toilet is wel ietsje duurder, namelijk 1500 aan spullen.

Onze ruimte is ook wat kleiner dan die van jou zie ik :)

*wat een kleurkeuze al niet voor verschil in prijs kan hebben. We wilden eerst een nickel-achtige kleur maar hebben voor chroom gekozen. Dat scheelt ons al €1100. En dan heb ik het over een opbouwdouche, opbouw badkraan met handdouche en twee inbouw wastafelkranen van Grohe.

toch voor kranen met een kleur (hard graphite) gekozen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 16-10-2020 14:22 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kleur doet zeker wat met de prijs ja. Ze zeggen dat je voor mat zwarte kranen al zo'n 30-40% bij de prijs erbij op mag tellen.

En kleur tegels zijn ook wel feest. Geloof dat ik wat tegels heb weke zo'n €115,- M² zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

[...]

Ja badkamers zijn superduur... installatie is duurder dan de spullen vaak.

Ik zag op dit forum veel mensen die in het verleden zeiden: "ik laat de badkamer maar kaal opleveren en dan regel ik het zelf wel'.. ik ben benieuwd wat de ervaringen achteraf hiermee zijn (zowel op prijs als kwaliteit).

Daarom heb ik bewust voor de projectleverancier gekozen. De spullen kosten daar de hoofdprijs, echter vind ik ze weer netjes met de kosten van installatie. Daarnaast hadden we al ruime stelposten (standaard tegelwerk was al 60x60 op vloer en 30x60 op de wand). Tenslotte krijg ik gewoon een huis opgeleverd met een badkamer naar wens erin, en dat is ook wat waard.

Ik zie overigens dat je veel Inbouw hebt gekozen, volgens mij maakt dat het stervens duur. Inbouw is namelijk vaak geen inbouw, maar opbouw met een koof er omheen!

[ Voor 10% gewijzigd door siemenz op 15-10-2020 11:16 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:09

Quad

Doof

siemenz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ik zie overigens dat je veel Inbouw hebt gekozen, volgens mij maakt dat het stervens duur. Inbouw is namelijk vaak geen inbouw, maar opbouw met een koof er omheen!
Óf een voorzetwandje. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

koof of voorzetwand schaal ik even in dezelfde categorie. In ieder geval maakt dat de situ veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

siemenz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

koof of voorzetwand schaal ik even in dezelfde categorie. In ieder geval maakt dat de situ veel duurder.
Heb HSB dus écht inbouw :)

En ja, we geven echt serieus geld uit aan de badkamer maar dan hebben we wel écht de badkamer die we willen. Inclusief 2 douches, pisbak en een bank met sunshower :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Toppe schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Er op kan alleen zou ik het niet doen. Je krijgt dan lelijke voegen en de aansluiting naar de vloer is niet volledig waterdicht.

Als je uitmeet waar je de blokken wilt hebben dan teken je het 2-4mm ruimer af en dan laat je een tegelzetter komen om ze te laten slijpen. Los tikken daarna moet je zelf wel lukken als je een klein beetje handig bent. Dan de eerst laag verlijmen en de randen netjes afkitten.
Dankje.
Het wordt dan een standaard wand die we laten maken door de bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Snelle vraag: zouden jullie solid surface waskommen op een houten badmeubel (subtiel) kitten? En een solid surface vrijstaand bad? En de badmengkraan die in/op de vloer staat?

Het lijkt mij goed alles af te kitten zodat er nergens water door kan sijpelen, zoals onder het bad. Ik vraag me echter af of dit gebruikelijk is en of dit er fatsoenlijk uit ziet.
Kon er zo goed als niets over vinden, ook omdat het wellicht wat moderner/hipper spul is en dit niet al tientallen jaren zo wordt geïnstalleerd.

Kitter komt zaterdag maar die ken ik niet, is via de aannemer. Wil zelf geen overhaaste beslissingen nemen als ik een keuze krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remzor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:35:
Snelle vraag: zouden jullie solid surface waskommen op een houten badmeubel (subtiel) kitten? En een solid surface vrijstaand bad? En de badmengkraan die in/op de vloer staat?

Het lijkt mij goed alles af te kitten zodat er nergens water door kan sijpelen, zoals onder het bad. Ik vraag me echter af of dit gebruikelijk is en of dit er fatsoenlijk uit ziet.
Kon er zo goed als niets over vinden, ook omdat het wellicht wat moderner/hipper spul is en dit niet al tientallen jaren zo wordt geïnstalleerd.

Kitter komt zaterdag maar die ken ik niet, is via de aannemer. Wil zelf geen overhaaste beslissingen nemen als ik een keuze krijg.
Als hij netjes kan kitten dan zou je voor een Hybrifix kit kunnen gaan. Hiermee plak je meteen en dicht je de boel af. Als dit goed gebeurt dan zie je de kit naad niet maar is de boel wel waterdicht.

Kranen etc worden vaak onder de rozet dicht gekit waardoor ook dit wel waterdicht is maar je dit niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
ieder zijn ding natuurlijk, maar wat een bizarre badkamer... bijna 30K aftikken voor een plek waar je per persoon nog geen 20 minuten per dag verblijft:
- 's nachts een maal pissen - 1 minuut, nacht van zaterdag op zondag 2 minuten ;)
- 's avonds tandenpoetsen e.a. 3 minuten
- 's ochtends douchen en tandenpoetsen e.d., 15 minuten... (ik douche om de dag, dus gemiddeld nog geen 10 minuten per dag)

tevens vind ik een badkamer echt een plekje waar ik (en de rest van mijn gezin) privacy heb. Waarom een dubbele douche? waarom twee zulke dure spiegels? waarom een urinoir?

allemaal vragen :) En als jij er blij van wordt, dan heb je natuurlijk groot gelijk!

Vanwege onze instelling omtrent badkamer krijgen wij een sobere, maar wel mooie, badkamer. In ons nieuwbouwproject zat in de badkamer van 3,5x3,2 m grote badkamer van 6,5K. we hebben het bad laten vervallen, er komt een grote inloopdouche. Alle wandtegels zijn wit en een maat groter (30x60) dan standaard. Er komt een vloer van keramisch parket. Alle accenten zoals rand om de spiegel, frame van de glazen douchewand, zijn zwart. Heel chique. Wasmeubel en douchewand installeer ik zelf. Scheelt mij 2x 500 euro aansluitkosten... en omdat het niet afgemonteerd wordt krijg ik 25% korting op de aanschaf. Scheelt weer 1000 euro. uiteindelijk betaal ik 2300 euro bij, en dan nogmaals een simpele, maar mooie badkamer... Wij hebben dan weer wat meer geld in de keuken zitten.... Een plek waar we wél heel veel zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door 107mb op 16-10-2020 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

ieder zijn ding natuurlijk, maar wat een bizarre badkamer... bijna 30K aftikken voor een plek waar je per persoon nog geen 20 minuten per dag verblijft:
- 's nachts een maal pissen - 1 minuut, nacht van zaterdag op zondag 2 minuten ;)
- 's avonds tandenpoetsen e.a. 3 minuten
- 's ochtends douchen en tandenpoetsen e.d., 15 minuten... (ik douche om de dag, dus gemiddeld nog geen 10 minuten per dag)

tevens vind ik een badkamer echt een plekje waar ik (en de rest van mijn gezin) privacy heb. Waarom een dubbele douche? waarom twee zulke dure spiegels? waarom een urinoir?

allemaal vragen :) En als jij er blij van wordt, dan heb je natuurlijk groot gelijk!

Vanwege onze instelling omtrent badkamer krijgen wij een sobere, maar wel mooie, badkamer. In ons nieuwbouwproject zat in de badkamer van 3,5x3,2 m grote badkamer van 6,5K. we hebben het bad laten vervallen, er komt een grote inloopdouche. Alle wandtegels zijn wit en een maat groter (30x60) dan standaard. Er komt een vloer van keramisch parket. Alle accenten zoals rand om de spiegel, frame van de glazen douchewand, zijn zwart. Heel chique. Wasmeubel en douchewand installeer ik zelf. Scheelt mij 2x 500 euro aansluitkosten... en omdat het niet afgemonteerd wordt krijg ik 25% korting op de aanschaf. Scheelt weer 1000 euro. uiteindelijk betaal ik 2300 euro bij, en dan nogmaals een simpele, maar mooie badkamer... Wij hebben dan weer wat meer geld in de keuken zitten.... Een plek waar we wél heel veel zijn...
- Dubbele douche omdat wij het heerlijk vinden samen te douche (alle, klinkt vreemd)
- Pisbak omdat ik altijd heb gezegd dat ik er 1 wil, woord bij daad voegen :+
- Spiegels omdat deze mooi vinden, zijn met verlichting en verwarmd, ideaal.
- Privacy zal gewaarborgd worden door de douche deur te voorzien van antraciet rookglas.
- Bank: idem als pisbak en gecombineerd met onderstaand.
- Sunshower: ik heb altijd last van m’n rug en dit is heerlijk om te ontspannen.

En ja, ieder zijn ding. Wij worden nu al erg gelukkig van de badkamer ondanks dat we nog 16 maanden moeten wachten 8)7

Wij hebben de badkamer uitgezocht op sfeer. Aangegeven wat we mooi vinden qua kleur en wat wij handig vinden. Daar nog een vleugje wensen aan toegevoegd en toen is onze badkamer boer los gegaan qua ideeën, tekeningen en voorstellen. Daar is dit de uiteindelijke keus van geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Daar nog een vleugje wensen aan toegevoegd en toen is onze badkamer boer los gegaan qua ideeën, tekeningen en voorstellen.
Wat een mooie opdracht voor de verkoper! Onze verkoper was ons binnen een half uur zat. Nu kwam hij ook met drie wandplankjes aanzetten van 380 euro per stuk. Dikke doei ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Wat een mooie opdracht voor de verkoper! Onze verkoper was ons binnen een half uur zat. Nu kwam hij ook met drie wandplankjes aanzetten van 380 euro per stuk. Dikke doei ;w
Haha, nee dat ging bij ons even anders.

Vooral geluisterd wat we mooi vonden, daarna gaan combineren en ook aangegeven waarom we bepaalde combinaties beter niet konden kiezen.

En wij kwamen bij hem binnen via een kennis die badkamer ook gaat plaatsen, wellicht zit daar ook nog verschil in.

Al met al wordt de badkamer volledig genegeerd in huis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@Toppe Bedankt voor je reactie.

Nog andere Tweakers met eigen ervaringen m.b.t. het kitten van het vrijstaande bad/waskommen?
We denken zelf overigens dat een transparante (trijs) kit dan wel mooi is met grijze vloertegels en wit sanitair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remzor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:04:
@Toppe Bedankt voor je reactie.

Nog andere Tweakers met eigen ervaringen m.b.t. het kitten van het vrijstaande bad/waskommen?
We denken zelf overigens dat een transparante (trijs) kit dan wel mooi is met grijze vloertegels en wit sanitair :)
Waarom zou in een kleur willen kitten? Hybrifix gebruik je op de niet zichtbare delen en dan wordt het wel waterdicht hoor. Dan hou je het zwevend effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 08:39
@Toppe Die prijzen zijn echt absurd hoog. 2 wastafelkranen voor meer dan 1000 euro??? rvs nisje van 30x30 voor 288 euro. Echt bizar die prijzen. Ik heb het voordeel dat ik handig ben dus ik heb de hele badkamer zelf gedaan, maar ik was aan onderdelen minder dan de helft kwijt van wat jij hier laat zien en dan had ik er ook nog vloerverwarming bij. Die wastafelkranen heb ik ook (wel de inbouwvariant, maar ook van hotbath) en kostten mij 200 euro per stuk. Als ik even Google op al die onderdelen los blijkt dat je zelf alles ongeveer voor de helft van de prijs kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Waarom zou in een kleur willen kitten? Hybrifix gebruik je op de niet zichtbare delen en dan wordt het wel waterdicht hoor. Dan hou je het zwevend effect
Hybrifix ken ik niet, maar de badrand kitten is toch sowieso zichtbaar? Je kunt niet eerst kitten en dan het bad er overheen plaatsen, je zult nadat het bad staat toch om het bad heen moeten kitten?
Tenminste, als dat dus nodig is. Maar dat is dus ook een vraagteken voor mij. De sifon is bij een solif surface vrijstaand bad ingekapt in de vloer en daar is niet helemaal netjes omheen getegeld (kan ook haast niet) waardoor er onder het bad een “gat” in de vloer zit met het sifon er deels in richting de afvoer.

Trijs is overigens transparant grijs en wellicht dus een goede match met grijze vloertegels en het witte bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

sjakie02 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:21:
@Toppe Die prijzen zijn echt absurd hoog. 2 wastafelkranen voor meer dan 1000 euro??? rvs nisje van 30x30 voor 288 euro. Echt bizar die prijzen. Ik heb het voordeel dat ik handig ben dus ik heb de hele badkamer zelf gedaan, maar ik was aan onderdelen minder dan de helft kwijt van wat jij hier laat zien en dan had ik er ook nog vloerverwarming bij. Die wastafelkranen heb ik ook (wel de inbouwvariant, maar ook van hotbath) en kostten mij 200 euro per stuk. Als ik even Google op al die onderdelen los blijkt dat je zelf alles ongeveer voor de helft van de prijs kunt krijgen.
Klopt, maar zoals eerder gezegd zijn dit bruto prijzen, de netto prijzen constructie houd ik voor me zelf ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remzor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Hybrifix ken ik niet, maar de badrand kitten is toch sowieso zichtbaar? Je kunt niet eerst kitten en dan het bad er overheen plaatsen, je zult nadat het bad staat toch om het bad heen moeten kitten?
Tenminste, als dat dus nodig is. Maar dat is dus ook een vraagteken voor mij. De sifon is bij een solif surface vrijstaand bad ingekapt in de vloer en daar is niet helemaal netjes omheen getegeld (kan ook haast niet) waardoor er onder het bad een “gat” in de vloer zit met het sifon er deels in richting de afvoer.

Trijs is overigens transparant grijs en wellicht dus een goede match met grijze vloertegels en het witte bad.
Hybrifix breng je eerst aan en daarna zet je de wastafel er overheen waardoor de wastafel goed vast zit en zichtbaar kitten niet nodig is :)

Wat betreft je bad: ja, dat moet gewoon met siliconen en dan kom je uit op transparant of transparant grijs. Eventueel zou Manhattan ook kunnen, maar hangt af van je tegel kleur/tint :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Mijn ouders zijn momenteel ook bezig te orienteren naar het verbouwen van de badkamer.
Tegen beter weten in zijn ze als eerste bij Brugmans naar binnen gestapt een week geleden.

Opzich een oké ontwerp meegekregen maar vond 'm toch wel inspiratieloos.
Was niets bijzonders. Simpele betonlook tegels, douchewandje, opbouw douche, 80cm wastafelmeubel met spiegelkast en een inbouw toilet.
Natuurlijk alles zoveel mogelijk van Ben.

Ook van de prijs viel ik stijl achterover. 17k moest alles bij elkaar gaan kosten.
Was wel incl. montage.
Gelukkig is m'n pa heel erg thuis in de techniek met diens leveranciers dus die wist ook wel beter.

Vandaag hadden ze een afspraak om weer eens terug te komen, dan zou de betreffende verkoper de tekeningen mooi 3d uitgewerkt hebben en een offerte klaar hebben.
Bij aankomst was de melding na wat zoeken dat de "schoonmaker de tekeningen heeft weggegooid".
Ook de offerte was ze niet eens aan begonnen. Maar daar konden ze wel even voor zitten om het e.e.a. op papier te zetten.
Daarop was de reactie dat ze dat vorige week al gedaan hebben en bedankt voor de bewezen diensten en tot ziens.
Verkoopster was overduidelijk een jonge meid net van de opleiding af en nog zeer onervaren.
Nou is dat niet erg en iedereen moet het leren. Maar om zo met klanten om te gaan en de schoonmakers de schuld geven wanneer je zelf je zaken niet in orde hebt.
Werk zelf al jaren in een kantoor omgeving, beide ouders ook en we hebben allen zoiets van dat een schoonmaker nog nooit wat weggegooid heeft. Dat weten ze dondersgoed dat dat absoluut uit den boze is.

Tot dusver weer een positieve ervaring met DMG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 06:00
Via een bedrijf in Zoetermeer een offerte ontvangen waar ik aardig van schrok.

Badkamer is iets meer dan 230 bij 190.

Moet inkomen

Badkuip
Douche
Toilet
Wastafel
Nieuwe tegels
Aansluitingen 30cm verleggen

Prijs:

Arbeid 10000
Tegels 2000
Sanitair 4000

Volgens mij is dit toch echt veels te hoog? Of ben ik gek?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
corset schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:05:

Moet inkomen

Badkuip
Douche
Toilet
Wastafel
Nieuwe tegels

Prijs:

Arbeid 10000
Tegels 2000
Sanitair 4000

Die arbeid is heel hoog, maar weet niet of jij een bijzondere situatie hebt.

Wij hadden bij Brugman offerte van 7k voor spullen (douchewand, douche, toilet, wastafel met spiegel, tegels, radiator, etc) en zij zeiden dat er nog ongeveer 7k bij komt voor plaatsing.

Onze eigen aannemer kan het allemaal iets goedkoper en dan krijgen we ook nog vloerverwarming er bij.

Dat even ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wellicht dat iemand hier mij het licht kan laten zien.
Ik ben er wat douche nog niet helemaal uit.

De keuze is tussen de hansgrohe Raindance Select S en de hansgrohe Croma Select S

Grootste verschil dat ik kan zien, is dat de Croma Select minder water nodig heeft; 9l/min tov 16l/min.
Daarnaast geeft de productvergelijker op de hansgrohe site aan dat de Croma geschikt is voor geiser, iets wat ik in m'n woning heb.
Zie ik verder soms iets over het hoofd, of is dat het?

De geiser die in de woning zit is overigens de Bosch WT10 of de WT13

[ Voor 22% gewijzigd door Flix20 op 16-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Flix20 Iets anders: ging jij ook voor mat zwart of niet? Zelf hebben wij ook voor de Raindance gekeken maar we vonden hem in het echt stiekem best lelijk. Dat chroom met rood en blauw op de thermostaat deed echt afbreuk aan het geheel. Daarom ook bij Hotbath uit gekomen. Iets minder praktisch want geen kleuren voor warm/koud maar wel veel meer oog voor design wat ons betreft ;)
Maar smaken verschillen en wellicht heb je een andere reden om voor Hansgrohe (prima merk natuurlijk!) te gaan. De verschillende standen spraken mij er wel van aan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:55:
@Flix20 Iets anders: ging jij ook voor mat zwart of niet? Zelf hebben wij ook voor de Raindance gekeken maar we vonden hem in het echt stiekem best lelijk. Dat chroom met rood en blauw op de thermostaat deed echt afbreuk aan het geheel. Daarom ook bij Hotbath uit gekomen. Iets minder praktisch want geen kleuren voor warm/koud maar wel veel meer oog voor design wat ons betreft ;)
Maar smaken verschillen en wellicht heb je een andere reden om voor Hansgrohe (prima merk natuurlijk!) te gaan. De verschillende standen spraken mij er wel van aan overigens.
Yes, ga ook voor mat zwart.
Met name omdat ik de keuken en wastafel kraan in dezelfde serie heb blijf ik bij Hansgrohe.
Dat grijze randje rondom de thermometer indicator vind ik zelf inderdaad ook net niet 100% maar door de kwaliteit van de rest van de kraan heb ik zoiets van vooruit.

Met name omdat het geheel van metaal gemaakt is en behalve de handdouche niets van plastic is de doorslaggevende factor geweest.
Damixa was mijn oorspronkelijke eerste keuze, maar de handles van de wastafel en keuken kranen vind ik dan weer beetje.... derpy waardoor deze afgevallen is en ik bij Hansgrohe ben uitgekomen.

Verder was Meir ook wel kanshebber, maar over de gehele lijn vind ik de Hansgrohe lijn het mooist.

[ Voor 18% gewijzigd door Flix20 op 16-10-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Flix20 Duidelijk. Het is overigens niet alleen het grijze maar juist dat felrode en blauwe sprong er echt uit vonden wij en paste dus niet bij de uitstraling die wij zochten.
Hansgrohe dan weer wel een gerenommeerd merk waar ik wel vertrouwen in had. Jij hebt Hotbath bewust links laten liggen?
Ik heb er wel vertrouwen in maar heeft zich nog lang niet zo bewezen als een Hansgrohe inderdaad. Maar goed, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:08:
@Flix20 Duidelijk. Het is overigens niet alleen het grijze maar juist dat felrode en blauwe sprong er echt uit vonden wij en paste dus niet bij de uitstraling die wij zochten.
Hansgrohe dan weer wel een gerenommeerd merk waar ik wel vertrouwen in had. Jij hebt Hotbath bewust links laten liggen?
Ik heb er wel vertrouwen in maar heeft zich nog lang niet zo bewezen als een Hansgrohe inderdaad. Maar goed, we gaan het zien.
Juist vanwege dat rode ben ik voor Hansgrohe gegaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1j-tGoS_U9yqlb28zFDwkK_A-o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FeFGuHZmX2GRHwmV5bxlJdsC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM_cd2gMLLRZNgYQbp8jeCZEolM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RhUU4uz2uRfZL4AuGYHgVBPM.png?f=fotoalbum_tile

Datzelfde komt dan ook weer terug in de keuken.
Maar ook de look en feel van het staal is waarvoor we voor Hansgrohe gegaan zijn.

Hotbath bewust links laten liggen ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

corset schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:05:

Moet inkomen

Badkuip
Douche
Toilet
Wastafel
Nieuwe tegels

Prijs:

Arbeid 10000
Tegels 2000
Sanitair 4000

Ik vind sanitair prijs vrij lowbudget?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:35:
Mijn ouders zijn momenteel ook bezig te orienteren naar het verbouwen van de badkamer.
Tegen beter weten in zijn ze als eerste bij Brugmans naar binnen gestapt een week geleden.

Opzich een oké ontwerp meegekregen maar vond 'm toch wel inspiratieloos.
Was niets bijzonders. Simpele betonlook tegels, douchewandje, opbouw douche, 80cm wastafelmeubel met spiegelkast en een inbouw toilet.
Natuurlijk alles zoveel mogelijk van Ben.

Ook van de prijs viel ik stijl achterover. 17k moest alles bij elkaar gaan kosten.
Was wel incl. montage.
Gelukkig is m'n pa heel erg thuis in de techniek met diens leveranciers dus die wist ook wel beter.

Vandaag hadden ze een afspraak om weer eens terug te komen, dan zou de betreffende verkoper de tekeningen mooi 3d uitgewerkt hebben en een offerte klaar hebben.
Bij aankomst was de melding na wat zoeken dat de "schoonmaker de tekeningen heeft weggegooid".
Ook de offerte was ze niet eens aan begonnen. Maar daar konden ze wel even voor zitten om het e.e.a. op papier te zetten.
Daarop was de reactie dat ze dat vorige week al gedaan hebben en bedankt voor de bewezen diensten en tot ziens.
Verkoopster was overduidelijk een jonge meid net van de opleiding af en nog zeer onervaren.
Nou is dat niet erg en iedereen moet het leren. Maar om zo met klanten om te gaan en de schoonmakers de schuld geven wanneer je zelf je zaken niet in orde hebt.
Werk zelf al jaren in een kantoor omgeving, beide ouders ook en we hebben allen zoiets van dat een schoonmaker nog nooit wat weggegooid heeft. Dat weten ze dondersgoed dat dat absoluut uit den boze is.

Tot dusver weer een positieve ervaring met DMG...
Het is nog erger dan ik dacht.
Ze hebben ondertussen een offerte van 't materiaal. Uiteraard alleen een totaal prijs.
Alles is volledig huismerk, dus BEN/Saqu.

Members only:

Nou zaten er plaatjes bij op de offerte, dus het was heel snel op de saniweb webshop zelf bij elkaar gezocht.
Daar kwam ik op een totaal prijs van €4000,-.
Natuurlijk snap ik overhead dit dat zus zo, maar gewoon 100% marge pakken. En ook op de saniwebshop pakken ze nog steeds flinke marges en ook daar kan er nog zeker 10-15% vanaf.
En dan komt de montage er nog bij!!

Moet zeggen dat ik het gewoon werkelijk waar schandalig vindt...

Dus, ookal heb je in de winkel die 10% eraf gekregen, weet dan nog dat je nog 50% te gaan hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Het is nog erger dan ik dacht.
Ze hebben ondertussen een offerte van 't materiaal. Uiteraard alleen een totaal prijs.
Alles is volledig huismerk, dus BEN/Saqu.

***members only***

Nou zaten er plaatjes bij op de offerte, dus het was heel snel op de saniweb webshop zelf bij elkaar gezocht.
Daar kwam ik op een totaal prijs van €4000,-.
Natuurlijk snap ik overhead dit dat zus zo, maar gewoon 100% marge pakken. En ook op de saniwebshop pakken ze nog steeds flinke marges en ook daar kan er nog zeker 10-15% vanaf.
En dan komt de montage er nog bij!!

Moet zeggen dat ik het gewoon werkelijk waar schandalig vindt...

Dus, ookal heb je in de winkel die 10% eraf gekregen, weet dan nog dat je nog 50% te gaan hebt ;)
Niet helemaal eens. Tuurlijk pakken ze enorme marges maar als jij het via internet besteld moet je zelf nog een mannetje vinden die het voor je aanlegt en op dit forum is gebleken dat dat wisselende ervaringen met zich mee brengt kwa kwaliteit, prijs en überhaupt opkomst.

Daarnaast zitten er in een badkamer ook nog veel zaken die je niet ziet zoals buizen, pijpen, lijm, specie, voegwerk, hoeklatjes, kitranden.

Heb je die ook allemaal bij de sanidump erbij gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Niet helemaal eens. Tuurlijk pakken ze enorme marges maar als jij het via internet besteld moet je zelf nog een mannetje vinden die het voor je aanlegt en op dit forum is gebleken dat dat wisselende ervaringen met zich mee brengt kwa kwaliteit, prijs en überhaupt opkomst.

Daarnaast zitten er in een badkamer ook nog veel zaken die je niet ziet zoals buizen, pijpen, lijm, specie, voegwerk, hoeklatjes, kitranden.

Heb je die ook allemaal bij de sanidump erbij gedaan ?
Deze offerte was echt puur en alleen materiaal.
Dus hier gaan montage kosten zoals buizen pijpen lijm etc ook nog bij komen dus je argument gaat in deze niet op.
Heb de offerte regel voor regel 1 op 1 over kunnen nemen.
Dus bovenop de geoffreerde €8150 komt dus ook nog montage kosten.

En ik snap het wantrouwen naar zelf een installateur regelen niet zo.
Alsof er alleen maar beunhazen rondlopen.
Ja, als je ala minute iemand nodig hebt en het via werkspot moet regelen, ja dan is de kans dat je nat gaat aanwezig.
Maar als jij gewoon een gerenomeerde ZZP/MKBer inschakelt is de kans dat het fout gaat klein
Dit gaat overigens dezelfde monteur zijn als die een sanitairwinkel in haar systeem heeft staan. Zij doen dit zelf heus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Deze offerte was echt puur en alleen materiaal.
Dus hier gaan montage kosten zoals buizen pijpen lijm etc ook nog bij komen dus je argument gaat in deze niet op.
Heb de offerte regel voor regel 1 op 1 over kunnen nemen.
Dus bovenop de geoffreerde €8150 komt dus ook nog montage kosten.

En ik snap het wantrouwen naar zelf een installateur regelen niet zo.
Alsof er alleen maar beunhazen rondlopen.
Ja, als je ala minute iemand nodig hebt en het via werkspot moet regelen, ja dan is de kans dat je nat gaat aanwezig.
Maar als jij gewoon een gerenomeerde ZZP/MKBer inschakelt is de kans dat het fout gaat klein
Dit gaat overigens dezelfde monteur zijn als die een sanitairwinkel in haar systeem heeft staan. Zij doen dit zelf heus niet.
Maar ik denk dat het een gegeven is dat goede vaklui schaars, duur en een overvolle agenda hebben.

Daarnaast moet ie ook maar precies kunnen/zo flexibel zijn om vlak na de oplevering van je nieuwbouwwoning (God weet wanneer dat is) te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Maar ik denk dat het een gegeven is dat goede vaklui schaars, duur en een overvolle agenda hebben.

Daarnaast moet ie ook maar precies kunnen/zo flexibel zijn om vlak na de oplevering van je nieuwbouwwoning (God weet wanneer dat is).
Eensch.

Nieuwbouwwoning is in dit geval niet aan de orde.
Is gewoon een bestaand huis wat een keer binnen nu en een half jaar aangepakt mag gaan worden.

Voor mijzelf ben ik omstreeks juni al vakmannen gaan vastleggen voor eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 22:28
Mijn badkamermeubel is aan vervanging toe. Ik zit alleen met een wat bijzondere situatie, die het wat lastig maakt om een passend nieuw meubel te vinden. Hier een foto van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5UeGnxZ7NnhdZWj1vuovX2aZ-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pR1wEyJeZq47Xos5kUIpHIqU.jpg?f=fotoalbum_large

Het grootste probleem is dat de douche in een nis is geplaatst, waardoor de achterwand van de douche ~30cm verder naar achter zit dan de wand achter het badkamermeubel. Dit maakt dat als je een standaard (diep) badmeubel plaatst, je niet fatsoenlijk meer de douche in kan gaan.

Ik zoek een mooie oplossing met de volgende constraints:
  1. Niet te duur en redelijke kwaliteit
  2. Aan de linkerkant ondiep zodat je de douche in kan
  3. Zoveel mogelijk de boorgaten van het oude badmeubel verbergen
  4. Geen replica van de huidige oplossing; doordat de kolomkast strak tegen de wastafel zat is de kolomkast door water beschadigd
  5. De breedte van de muur is 110cm, badmeubel zou dus ~100cm breed mogen zijn
Wat betreft constraint (1) ben ik uitgekomen op Godmorgon van Ikea. Ik vond de kwaliteit erg overtuigend en de prijs is prima. Helaas zijn alle meubels 49cm diep en dat geeft dus problemen met toegang tot de douche. Een meubel van 80cm breed in het midden ophangen kan nét maar is eigenlijk ook niet echt lekker en bovendien zit ik dan met tal van boorgaten die ik zal moeten wegwerken.
Daarom ben ik op de volgende oplossing uitgekomen, waarbij ik een meubel van 80cm rechts in de hoek plaats, en vervolgens daar een (op maat gemaakt) werkblad van 100cm breed op monteer met links de hoek afgeschuind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_r_rP-d2BzU_lgxRRZP8CEaAuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PhLog6433Nc3YU8YSrUfokuY.png?f=fotoalbum_large

Onder het overhangende deel van de eiken plank/werkblad plaats ik een prullenbak en kan ik eventueel nog een haakje/stang voor handdoeken maken.

Hier een bovenaanzicht van mijn geplande opstelling (eiken), de ingang van de douche (blauw), het huidige meubel (zwarte kromme lijn) en hoe een meubel van 80cm breed zou uitkomen (zwarte rechte lijn):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfyk1idqqmVdI6G3ZMG5gBjE01s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OWsOthRxJ65aD6VuXP7HBWlz.png?f=fotoalbum_large

Ik twijfel nog een beetje over mijn huidige keuze:
  • Zou een eiken plank mooi staan bij mijn travertin tegels? Ik ben vooral op eiken uitgekomen omdat ik daar "makkelijk" die plank met afschuining van kan maken. Misschien dat een wit werkblad mooier zou zijn, maar ja, hoe maak je dat? Mooi natuurlijk eikenhout wit gaan verven gaat een beetje tegen mijn principes in, maar als ik iets als MDF zou nemen ben ik bang dat ik het niet mooi afgewerkt krijg of dat het na verloop van tijd door water beschadigd raakt.
  • Ik ben erg gecharmeerd van deze Godmorgon open kast om handdoeken in te leggen. Maar die hebben ze alleen in licht- en donkergrijs (en grijsgroen :+). Als ik vrij de kleur kon kiezen zou ik voor een witte onderkast gaan; zou dat lichte grijs ook goed staan?
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Tom-Z Anders eens opzoek naar een meubelmaker? Die kan je denk ik vast goed adviseren met een afwerkblad.

Overigens kan je dit ook door een badkamerzaak op maat laten maken, krijg je 'm afgewerkt fabriek af.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik ben toevallig ook aan het kijken geweest naar een ondiep (32-34cm) wastafelmeubel. Ik moest me wel beperken tot 60cm breed als maximum.

Heb ook met zelfbouw zitten spelen, maar we gaan uiteindelijk gaan voor de enhet van Ikea, iets minder dan de godmorgon (geen lades in deze), maar wel 33cm diep. Relatief nieuw product denk ik. Zal zeker voldoen, we hebben nu helemaal geen wastafelonderkast door die rare diepte, dus dit is sowieso een verbetering.

Ik heb een aantal andere dingen tegengekomen, zal het even proberen op te lijsten:

Gezien in Facq (België) 2 mooie gezien, wel heel erg duur
Sanijura XS https://www.sanijura.be/b...e-salle-de-bain/xs-c.html
35cm diep, 60, 80 of 100.

Delpha Delphy Studio 80 https://www.delpha.com/me...-de-bains/studio-moka-mat
34cm diep

Emero Valt goed in te filteren op grootte
Geberit Renova https://www.emero.de/gebe...hellgrau-matt-a428571.php

https://www.emero.de/lauf...mit-ueberlauf-a859577.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wij hebben voor onze nieuwe badkamer bij X2O een aantal spullen gekocht van Balmani Mitra Elements. Ik moet zeggen dat ik oprecht verbaasd ben over hun propositie: goede prijs, mooie spullen. Ik heb de kranen elders gekocht van het merk Hotbath overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2xXpakHiQmqNh6F-u5U8uoiUQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BkJ6weJun0E2nz9lbUueky96.jpg?f=user_large

(Ik heb niet exact bovengeplaatste opstelling, maar wel dergelijke kasten en solid surface meubilair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:35
We gaan onze badkamer vervangen (265*265) medio april dit jaar i.v.m een verbouwing (extra verdieping).

Het idee is om de huidige badkamer volledig te strippen of Beton-cire ver de huidige wandtegels te smeren.
Nu weet ik niet zo goed wat ik met de douche moet en dan met name de afvoer.

We hebben nu een WTW douchegoot, werkt prima, maar het is geïnstalleerd in verhoogde douchebak (betegelt). Nu wil ik eigenlijk naar een inloopdouche. Als ik het goed begrijp moet voor een inloopdouche de hele badkamervloer verhoogd worden om het afval water weg te voeren (Kanaalplaatvloeren, woning uit 2008).

Klopt dit, en zijn de extra kosten voor een inloop douche dus vrij hoog i.v.m deze aanpassing (verhogen vloer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Iemand tips voor een goed bedrijf waar ik mijn badkamer kan aanschaffen? Regio Denbosch...inclusief installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

d.castello schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:40:
Iemand tips voor een goed bedrijf waar ik mijn badkamer kan aanschaffen? Regio Denbosch...inclusief installatie.
Iemand tips voor een nieuwe auto? Ik zoek er een namelijk in de Regio Denbosch

zonder gekheid

op dit forum wordt verwacht dat je iets contructievere input levert

- waar ben je naar op zoek
- wat heb je al gezien
- wat is je budget
- hoe groot is je badkamer
- heb je nieuwbouw of bestaande bouw
- etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn ouders hebben bedacht dat ze wel een nieuwe badkamer kunnen gebruiken. En 3x raden wie daarbij "gaat helpen". Mijn vader. Terwijl ik alles doe.
Mijn mutti twijfelt elke dag nog, dus het zomaar nog 5 jaar duren eer we beginnen, maar goed. Ik heb wat algemene input nodig, om beetje op pad te komen.

De badkamer 3x3 ongeveer.. Vloertegels eruit, wandtegels eruit, bubbelbad eruit, douchecabine eruit.
Radiator op de muur verplaatsen, afvoergoot erin hakken, glazen wanden voor de douche. Muren tegelen in de douche, rest stucen. En electrische vloerverwarming in + voor de douche.

1) Inhakken van een afvoergoot. Is dit gewoon slijper in t beton, weghakken, goot erin, afkitten en de tuut gaat naar de afvoer in de kruipruimte (kan ik bijkomen).

2) Electrische vloerverwarming. Zouden jullie die op een aparte groep zetten of gewoon op de badkamergroep? (kijk nu naar 1.5m2 Magnum). (Er zit verder geen electra in de badkamer, scheerapparaatje, OralB en een gloeilamp is all.. geen wasmachine/droger etc).

En dan grote vraag, hoe lang zou dit duren (alleen, volle dagen werken), materialen reeds in huis. En bij voorkeur zonder tegenslagen. (i know...)

Het bouwen van de toiletruimte (plaatsen/tegelen/voegen/afwerken) heb ik 3 dagen over gedaan, maar niet echt volle dagen gewerkt...

Zoals gezegd, mam vind het doodeng dus wie weet komt t nooit, maar je moet ergens beginnen...

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Blomminator schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:36:
Mijn ouders hebben bedacht dat ze wel een nieuwe badkamer kunnen gebruiken. En 3x raden wie daarbij "gaat helpen". Mijn vader. Terwijl ik alles doe.
Mijn mutti twijfelt elke dag nog, dus het zomaar nog 5 jaar duren eer we beginnen, maar goed. Ik heb wat algemene input nodig, om beetje op pad te komen.

De badkamer 3x3 ongeveer.. Vloertegels eruit, wandtegels eruit, bubbelbad eruit, douchecabine eruit.
Radiator op de muur verplaatsen, afvoergoot erin hakken, glazen wanden voor de douche. Muren tegelen in de douche, rest stucen. En electrische vloerverwarming in + voor de douche.

1) Inhakken van een afvoergoot. Is dit gewoon slijper in t beton, weghakken, goot erin, afkitten en de tuut gaat naar de afvoer in de kruipruimte (kan ik bijkomen).

2) Electrische vloerverwarming. Zouden jullie die op een aparte groep zetten of gewoon op de badkamergroep? (kijk nu naar 1.5m2 Magnum). (Er zit verder geen electra in de badkamer, scheerapparaatje, OralB en een gloeilamp is all.. geen wasmachine/droger etc).

En dan grote vraag, hoe lang zou dit duren (alleen, volle dagen werken), materialen reeds in huis. En bij voorkeur zonder tegenslagen. (i know...)

Het bouwen van de toiletruimte (plaatsen/tegelen/voegen/afwerken) heb ik 3 dagen over gedaan, maar niet echt volle dagen gewerkt...

Zoals gezegd, mam vind het doodeng dus wie weet komt t nooit, maar je moet ergens beginnen...

Thnx!
Ik heb van meerdere winkels en leverancier de feedback gekregen dat je juist geen (E)VVW in de doucheruimte wilt.
De vloer wordt snel genoeg warm door het warme water wanneer je onder de douche staat.
Daarnaast schijnt het voor extra condens te zorgen wanneer het water op de verwarmde vloer komt.

En niet te vergeten, waarom zou je ingodsnaam VVW in een ruimte willen waar je letterlijk met je blote voeten in warm water staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvroos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 22:40
Ervaringen met kranen van Hudson reed gezocht.

we zijn aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer.
Nu kwamen via internet uit bij kranen van Hudson Reed. Helaas alleen via internet te bestellen, nergens te bezichtigen. Hoe zijn de ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJLrGWUDOv8caN3niKik_ZPGB-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iG0PY1rUNNgqHQ1aGbqQi1yd.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door jeroenvroos op 23-10-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:25
Flix20 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Ik heb van meerdere winkels en leverancier de feedback gekregen dat je juist geen (E)VVW in de doucheruimte wilt.
De vloer wordt snel genoeg warm door het warme water wanneer je onder de douche staat.
Daarnaast schijnt het voor extra condens te zorgen wanneer het water op de verwarmde vloer komt.

En niet te vergeten, waarom zou je ingodsnaam VVW in een ruimte willen waar je letterlijk met je blote voeten in warm water staat.
Exact dit. Onze badkamer wordt a.s. week opgeleverd, ook geen vvw in douche. Zelfde bij mijn ouders, twee jaar terug al nieuwe badkamer gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flix20 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Condens ontstaat als warme en koude oppervlakken elkaar raken, zoals warme lucht tegen een koud raam of koude tegelwand. Hoe zou een verwarmde vloer dan voor extra condens zorgen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Goedemorgen! We zijn druk bezig met onze badkamer en willen de inloopdouche inrichten met een muurtje van 120 hoogte en 100 lengte. Hierop moet dan een glaswand. Weet iemand waar we een dergelijke glasplaat kunnen krijgen en of daar standaard maten voor zijn? Tips zijn welkom, alvast dank!

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-05 14:35
Blomminator schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:36:

Thnx!
Gewoon die hamer erin zetten, wedden dat ze niet lang meer twijfelt?

VVW in ieder geval niet te dicht bij het douche gootje. Je sifon kan hierdoor ook uitdrogen wat voor stank gaat zorgen.

Verder: Ik heb mijn badkamer ook helemaal zelf verbouwd met mijn vader. Sloopwerk is nogal gauw gedaan, mits er niet in cement óp gasbeton betegeld is, zoals bij mij. Dan kun je de tegels beter laten zitten.

Stucwerk gaat gewoon het langst duren. Ga je dit ook zelf doen? Een stukadoor zul je nu ook ver vooruit moeten plannen en dat komt natuurlijk nooit goed uit. Het drogen van het stucwerk zal ook een aantal dagen tot weken duren (zeker in de winter). Daarna verven en afwerken.

Als je een goede volle week gewerkt hebt ben je denk ik een heel eind. Ik heb er zelf een aantal weken over gedaan, maar ik heb de badkamer wel uitgebouwd met een nieuw bad, vloerverwarming, extra deur, nieuw plafond, inloopdouche, inbouw toilet en bijna alles betegeld. Ik woonde er wel nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
DeWâl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:53:
Goedemorgen! We zijn druk bezig met onze badkamer en willen de inloopdouche inrichten met een muurtje van 120 hoogte en 100 lengte. Hierop moet dan een glaswand. Weet iemand waar we een dergelijke glasplaat kunnen krijgen en of daar standaard maten voor zijn? Tips zijn welkom, alvast dank!
Bij de lokale glasboer. Tenminste die hier bij ons in de buurt kan gewoon douchewanden op maat leveren, in gewenste kleur en met montagebeugels. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DeWâl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:53:
Muurtje omdat er een toilet naast zit? Anders zou volledig voor glas gaan van een meter diep.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Quad schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Muurtje omdat er een toilet naast zit? Anders zou volledig voor glas gaan van een meter diep.
Het gaat om de looks!

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

emot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Gewoon die hamer erin zetten, wedden dat ze niet lang meer twijfelt?

VVW in ieder geval niet te dicht bij het douche gootje. Je sifon kan hierdoor ook uitdrogen wat voor stank gaat zorgen.

Verder: Ik heb mijn badkamer ook helemaal zelf verbouwd met mijn vader. Sloopwerk is nogal gauw gedaan, mits er niet in cement óp gasbeton betegeld is, zoals bij mij. Dan kun je de tegels beter laten zitten.

Stucwerk gaat gewoon het langst duren. Ga je dit ook zelf doen? Een stukadoor zul je nu ook ver vooruit moeten plannen en dat komt natuurlijk nooit goed uit. Het drogen van het stucwerk zal ook een aantal dagen tot weken duren (zeker in de winter). Daarna verven en afwerken.

Als je een goede volle week gewerkt hebt ben je denk ik een heel eind. Ik heb er zelf een aantal weken over gedaan, maar ik heb de badkamer wel uitgebouwd met een nieuw bad, vloerverwarming, extra deur, nieuw plafond, inloopdouche, inbouw toilet en bijna alles betegeld. Ik woonde er wel nog niet.
Stuc is ongeveer 1mm per 24 uur droogtijd. Even een bouw droger er in en het gaat vrij rap hoor.

Let er wel op dat een Aquastuc tot 6 keer meer spatwaterbestendig is. Daar krijg je ook (mits alle lagen kloppen) je ‘garantie’ op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zou het vooral niet te snel willen laten drogen, zeker als het er wat dikker op gesmeerd is.
Dat is vragen om scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:26:
Zou het vooral niet te snel willen laten drogen, zeker als het er wat dikker op gesmeerd is.
Dat is vragen om scheuren.
Daarom de ruimte alsnog natuurlijk ventileren, vooral de deur niet dicht doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Toppe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Daarom de ruimte alsnog natuurlijk ventileren, vooral de deur niet dicht doen :)
Dat heeft natuurlijk geen zin. Óf drogen met een bouwdroger in een gesloten ruimte, of op kamertemperatuur met de ramen op een kier. Waarbij rustig drogen zonder droger natuurlijk beter is, zoals @Flix20 al aangeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door emot op 23-10-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Vindt de stucadoor overigens niet erg hoor, als je volgas een bouwheater in de badkamer zet.
Hij komt graag nog een keer terug om dubbele uren te pakken.
Maar wel pas over 2 maanden wanneer ie weer een gaatje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:28:
Vindt de stucadoor overigens niet erg hoor, als je volgas een bouwheater in de badkamer zet.
Hij komt graag nog een keer terug om dubbele uren te pakken.
Maar wel pas over 2 maanden wanneer ie weer een gaatje heeft.
We hebben het toch over een bouw droger? Hoezo zou daar warmte vanaf komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

emot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Dat heeft natuurlijk geen zin. Óf drogen met een bouwdroger in een gesloten ruimte, of op kamertemperatuur met de ramen op een kier. Waarbij rustig drogen zonder droger natuurlijk beter is, zoals @Flix20 al aangeeft.
Niet elke ruimte heeft de mogelijkheid om een raam open te zetten, daarom kan je in die situaties beter de deur open laten en je droger er neer zetten.

Overigens zijn de meningen over een bouw droger en scheuren nogal verdeeld. Er zijn behoorlijk wat stukadoors die z’n ding neer zetten, zeker bij dikkere lagen of grote hoeveelheden vierkante meters. En de andere groep zegt vooral niet doen want dan zou je scheuren kunnen krijgen.

Scheuren kunnen ook komen door de ondergrond. Als je die niet van de juiste voorstrijk voorziet dan levert dit nog eens een extra risico op. Gebruik betocontact voor beton en stucprimer voor blokken. Je moest eens weten hoeveel mensen de zelfde primer gebruiken voor verschillende ondergronden.

Scheur gevoelige plekken kan je weer voorzien van GITEX of eventueel Stucanet.

En een échte stukadoor gebruikt geen MP75 als ze het handmatig verwerken. Dan hoor je goudband te gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Toppe op 23-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 19:26
Toppe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Twee keer per dag stoot luchten, alle ramen en deuren tegen elkaar open voor ongeveer een half uurtje. (afhankelijk van de buitenluchtvochtigheid) Dus niet de hele dag open laten staan.

Zodra je het raam open doet krijg je condens op het raam, dat zie je dan langzaam weer van het raam verdampen. Op dat moment is je woning voldoende gelucht.

Zet je wel een raam de hele dag open droogt de ruimte ongelijkmatig en dat kan schimmel en/of poederen van de stucklaag veroorzaken.

Zeker geen drogers plaatsen, wel condensatiedrogers. Dit zijn een soort van mobiele airco's. Zorg voor condensatiedrogers met een slang die naar buiten of naar een afvoer gaat anders kun je twee per dag het opvang reservoir leeg gooien.

Vergeet niet dat cement en alles wat op muren en vloeren gaat door de reactie met water ook warmte genereert. Tijdens het drogen van onze dekvloer met toegevoegde drogingsversneller steeg de temperatuur in huis richting de 28 º C. en een luchtvochtigheid van 99% Koel je dan te snel af loop je het risico op condens op alles wat kouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

gumtree schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Twee keer per dag stoot luchten, alle ramen en deuren tegen elkaar open voor ongeveer een half uurtje. (afhankelijk van de buitenluchtvochtigheid) Dus niet de hele dag open laten staan.

Zodra je het raam open doet krijg je condens op het raam, dat zie je dan langzaam weer van het raam verdampen. Op dat moment is je woning voldoende gelucht.

Zet je wel een raam de hele dag open droogt de ruimte ongelijkmatig en dat kan schimmel en/of poederen van de stucklaag veroorzaken.

Zeker geen drogers plaatsen, wel condensatiedrogers. Dit zijn een soort van mobiele airco's. Zorg voor condensatiedrogers met een slang die naar buiten of naar een afvoer gaat anders kun je twee per dag het opvang reservoir leeg gooien.

Vergeet niet dat cement en alles wat op muren en vloeren gaat door de reactie met water ook warmte genereert. Tijdens het drogen van onze dekvloer met toegevoegde drogingsversneller steeg de temperatuur in huis richting de 28 º C. en een luchtvochtigheid van 99% Koel je dan te snel af loop je het risico op condens op alles wat kouder is.
Voordat je gaat schilderen moet je sowieso eerst een fixeermiddel gebruiken, daarmee ga je automatisch het poederen tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dank voor t meedenken zover. Mutti is behoorlijk gammel en altijd koud. Ik zweet peentjes als ik er ben, en zit ze met dikke dekens en sloffen en een dik vest. Dus die EVvW komt er. Die laatste paar jaar warme voeten is beter dan wat condens ofzo.

En ja, gewoon beginnen;) maar dan moeten er ook nieuwe tegels etc zijn om op te bouwen. En dat kan vooral lang duren...
"Ja maar die tegel is wel.. ja.. en kijk, deze heeft hier een randje.. dus ja.. misschien toch even naar die winkel van vorige week nog"

Stucen wel uitbesteden is t advies dus. Omdat t anders nooit echt glad zal zijn? Of omdat t rotwerk is?

Er is een raam in de badkamer, mechanische ventilatie én een deur. Dus t kan rustig drogen en ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Ik wil van de kleedkamer een 2e badkamer malen. Onze huidige badkamer is prima echter vrij klein met 1 wasbak. Wij zijn een gezin van 5.

De kleedkamer kan prima worden gebruikt voor een 2e badkamer nu is de vraag hoe complex deze verbouwing is.

Hierbij een afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFShUiD4U_qzSiLSKAAyoQ0qaW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8H2LS8dNRPpnrf2iY1JvZDln.jpg?f=fotoalbum_large

De kleine kamer links naast de trap is een wc. De kamer ernaast willen wij als 2e badkamer. De huidige badkamer zit gelijk rechts naast de trap.

Voor de 2e badkamer willen wij de muur uit de wc breken. Kunnen de leidingen uit de huidige badkamer worden doorgetrokken naar de nieuwe badkamer? Las dat de afvoer het moeilijkste is. Daarom is het idee om de wc erbij te betrekken.

Wil op korte termijn een aantal sanitair winkels bezoeken, misschien nog even wachten ivm Covid.

Wat denken jullie van verbouwing? Kan lastig inschatten hoe complex / duur het zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 09:38
@Wackmack Op basis van een simpele tekening is het op een forum als dit natuurlijk niet mogelijk echt advies te geven. Antwoord op je vraag of het kan is hoe dan ook ja: alles kan met voldoende moeite, tijd en geld.

Van de huidige badkamer leidingen doortrekken langs het trappenhuis lijkt me erg lastig. Wat zit er onder/boven de ruimte waar je de badkamer wilt maken? Kun je van daaruit niet verder werken? Afvoer en koud water heb je wel al bij de wc, dus je hoeft alleen nog warm water.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Over prijzen valt vooraf weinig van te zeggen zonder enig beeld te hebben met wat je erin zou willen plaatsen.
Wil je een simpel chinees kraantje, of wil je er een van goud.
En wil je er dan 1 of 8.

Denk dat het verstandig is gewoon eens een paar zaken binnen t stappen om met je mee te denken en tot een ontwerp komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Wackmack wellicht een aannemer vragen om de situatie te bekijken.
Kosten is lastig, wat kan en wil je zelf doen, wat moet er gebeuren om aanvoer en afvoer van het water te krijgen, wat is überhaupt je budget?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Patrick_6369 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:16:
@Wackmack Op basis van een simpele tekening is het op een forum als dit natuurlijk niet mogelijk echt advies te geven. Antwoord op je vraag of het kan is hoe dan ook ja: alles kan met voldoende moeite, tijd en geld.

Van de huidige badkamer leidingen doortrekken langs het trappenhuis lijkt me erg lastig. Wat zit er onder/boven de ruimte waar je de badkamer wilt maken? Kun je van daaruit niet verder werken? Afvoer en koud water heb je wel al bij de wc, dus je hoeft alleen nog warm water.
Onder de kleedkamer zit de woonkamer. Zal een aannemer vragen om langs te komen om een indicatie te maken.
Quad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:58:
@Wackmack wellicht een aannemer vragen om de situatie te bekijken.
Kosten is lastig, wat kan en wil je zelf doen, wat moet er gebeuren om aanvoer en afvoer van het water te krijgen, wat is überhaupt je budget?
Goed idee inderdaad. Ga volgende week even met de aannemer praten. Zal vervolgens op bezoek gaan naar verschillende winkels om een indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:44
Wanneer onder het toilet de woonkamer zit, dan zal daar iets van een koof te vinden zijn met de toilet afvoer. Koof openbreken en dan kunnen extra leidingen er wel langs.

Maar warm water komt in Nederland vaak van boven (zolder). Waar staat je warmwater bron?

En wat ga je met je oude badkamer doen?

Overigens, ik zie nergens een kleine badkamer in de bestaande situatie. Bij mijn ouders was de badkamer ongeveer zo groot als je toiletruimte. Wij waren ook een gezin van 5.

In de badkamer aan de voorzijde is toch meer dan genoruimte voor een goede douche, dubbele wastafel en evt bad of was/droogmachine

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. Ik zit met het volgende 'probleem': de wanden in de badkamer zijn niet recht. De hoek waar de douche moet komen is ongeveer 110°. Maakt dit het onmogelijk om een douchecabine of douchetegel te plaatsen? En zijn we dus aangewezen op los geplaatste wandjes en een betegelde vloer?

Is niet per se een ramp, maar dan hoef ik er ook niet naar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wil binnenkort de volgende twee winkels bezoeken voor inspiratie :

https://www.laurensbadkamers.nl/
https://www.eerstekamerbadkamers.nl/

Denk dat het uiteindelijk te duur is. Budget is 20 a 25k maar voor inspiratie mooie winkels.

Heeft er iemand ervaring met deze twee winkels? Zie dat ze het merk Jee-O verkopen. Echt mooi, vooral de soho lijn :

https://jee-o.com/nl/soho/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wackmack schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:12:
Wil binnenkort de volgende twee winkels bezoeken voor inspiratie :

https://www.laurensbadkamers.nl/
https://www.eerstekamerbadkamers.nl/

Denk dat het uiteindelijk te duur is. Budget is 20 a 25k maar voor inspiratie mooie winkels.

Heeft er iemand ervaring met deze twee winkels? Zie dat ze het merk Jee-O verkopen. Echt mooi, vooral de soho lijn :

https://jee-o.com/nl/soho/
Wat leuk, wij hebben onze badkamer besteld bij Laurens badkamers! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Quad schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Wat leuk, wij hebben onze badkamer besteld bij Laurens badkamers! :)
Goede ervaring dus! Nog iets over te zeggen? Heb je foto's?
Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste