Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 34 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

Wackmack schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Goede ervaring dus! Nog iets over te zeggen? Heb je foto's?
Nee helaas, verwachte levering is op dit moment januari. Ik was in veronderstelling dat ze te duur waren, maar viel wel mee, ze doen voor ons all-in, dus ook sloop en plaatsen.
Creatief meedenken in opties, kleuren en gebruik materiaal.

Circa 11k materiaal, denk aan half vrijstaand bad, Hotbath kranen, badmeubel 120cm, inbouwtoilet en tegels.
Tevens plafondverlaging, spots, wandspots en vloerverwarming.

Zie ook Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Na onderhandeling uitgekomen op zo'n 19.5k inclusief werkzaamheden.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 25-10-2020 18:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Wackmack schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:12:
Wil binnenkort de volgende twee winkels bezoeken voor inspiratie :

https://www.laurensbadkamers.nl/
https://www.eerstekamerbadkamers.nl/

Denk dat het uiteindelijk te duur is. Budget is 20 a 25k maar voor inspiratie mooie winkels.

Heeft er iemand ervaring met deze twee winkels? Zie dat ze het merk Jee-O verkopen. Echt mooi, vooral de soho lijn :

https://jee-o.com/nl/soho/
Wij gaan onze zolder verbouwen en daar komt ook een extra badkamer. Wij zijn inmiddels 2x bij Eerste Kamer Badkamers geweest en wachten nu op de offerte.

Zij leveren alleen materiaal en het ontwerp + technische tekening voor de aannemer.

Tot nu een goede ervaring. Zal binnenkort even wat posten met het ontwerp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:33
De verbouwing van onze badkamer is net afgerond (met veel inspiratie uit dit topic). Alleen nu komt er zo goed als geen warm water meer uit de kraan. Heeft iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?

Overal in huis waar je warm water opendraait komt er slechts een heel klein straaltje warm water uit. Koud water stroomt wel normaal door als je die open gooit. Verwarming doet het wel. Er is iemand langsgekomen voor de CV maar die zegt dat er ergens een leiding geblokkeerd moet zijn (dichtgesoldeerd ofzo) bij het verbouwen van de badkamer. De verbouwers van de badkamer zeggen dat ze getest hebben door koud water direct door de warm waterleiding te laten lopen (bypass van CV) en dan schijnt het wel gewoon door te stromen.
Kan er ergens een blokkade in de CV zijn? Is er misschien gruis in de CV gekomen, kalk dat los is gekomen, lucht in de leidingen? Ik heb er weinig verstand van en zit tussen twee partijen die naar elkaar wijzen.

Edit: kwam er nu achter dat de druk van de cv op 1,1 staat wat volgens mij te laag is. Zou te lage waterdruk passen bij de klachten? Verwarmingen worden wel warm.

[ Voor 8% gewijzigd door Mycroft op 26-10-2020 17:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Kleine 3-4 maanden geleden actief geweest in dit topic, inmiddels is onze badkamer, met uitzondering van de dorpel en de jaloezie, helemaal afgerond. Deur willen we later nog gaan vervangen. Ik wou toch nog even de foto's met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3Ogu9emD4iecpTtTiacPOdqmgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpQUOIfIu216qkMNQrHZnt9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nct7Fy9Na8Dg9GyhXQ4Dfv1us88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3m3CIpMlnRq1M0VD2YGxz6v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGizS8-7gVy4NvjGrLMtTG8xqUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmazB3ZpgCUkSwyWpdx0dEiY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y14Y-GRU1W1h2hz8PM5MiyUn-cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7C4OulZ830PTJOkcWtplgjo.jpg?f=fotoalbum_large

Prijsindicatie;
± €5000,- sanitair
± €1000,- tegels
± €2500,- arbeid

Zoveel mogelijk zelf gedaan met uitzondering van het stucen, verleggen van de leidingen en het tegelen.

Wij zijn er enorm blij mee!

[ Voor 36% gewijzigd door Spartex op 25-10-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Spartex ziet er mooi uit! Is het uiteindelijk zo geworden als wat je voor ogen had?
Ik zie in een eerdere post dat je Magnum vloerverwarming hebt, hoe bevalt dit?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:15
Mycroft schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:
De verbouwing van onze badkamer is net afgerond (met veel inspiratie uit dit topic). Alleen nu komt er zo goed als geen warm water meer uit de kraan. Heeft iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?

Overal in huis waar je warm water opendraait komt er slechts een heel klein straaltje warm water uit. Koud water stroomt wel normaal door als je die open gooit. Verwarming doet het wel. Er is iemand langsgekomen voor de CV maar die zegt dat er ergens een leiding geblokkeerd moet zijn (dichtgesoldeerd ofzo) bij het verbouwen van de badkamer. De verbouwers van de badkamer zeggen dat ze getest hebben door koud water direct door de warm waterleiding te laten lopen (bypass van CV) en dan schijnt het wel gewoon door te stromen.
Kan er ergens een blokkade in de CV zijn? Is er misschien gruis in de CV gekomen, kalk dat los is gekomen, lucht in de leidingen? Ik heb er weinig verstand van en zit tussen twee partijen die naar elkaar wijzen.
Bij familie van mij is ditzelfde gebeurd. Hadden na vervanging badkamer nauwelijks warm water meer. De CV ketel was trouwens ook meteen vervangen vanwege de nieuw aangelegde vloerverwarming.

Wat bleek: bij het installeren van de nieuwe CV ketel is de uitgaande 15mm warmwaterleiding vanuit de nieuwe ketel aangepast op de oude warmwaterleiding die er zat, die 12mm groot was. De CV ketel kon hier niet voldoende water doorheen krijgen (dit is natuurkundig heel kort door de bocht, zie diverse topics) dus ze hadden overal lauw water. De badkamerinstallateur wees naar de CV-installateur en vice versa. Ze doen het altijd, het naar elkaar wijzen en het ontstijgt de kleuterschool niet.

(afloop: de techneut die CV storingen oploste was een veel meer ervaren rot in het vak en die zei dat ze de CV-ketel nooit zo hadden mogen installeren. Maarja, toen was het kwaad al geschied. Binnenkort moet de splinternieuwe badkamer weer opengebroken worden -op eigen kosten- om een nieuwe 15mm warmwaterleiding van boven naar beneden aan te leggen en hier de badkamer op aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:52
Spartex schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:49:
Kleine 3-4 maanden geleden actief geweest in dit topic, inmiddels is onze badkamer, met uitzondering van de dorpel en de jaloezie, helemaal afgerond. Deur willen we later nog gaan vervangen. Ik wou toch nog even de foto's met jullie delen:
Mooie badkamer ! Mag ik vragen welke badkamermeubel je hebt gekocht (en wat je er voor kwijt was) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Laatst online: 23:13
Quad schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:36:
@Spartex ziet er mooi uit! Is het uiteindelijk zo geworden als wat je voor ogen had?
Ik zie in een eerdere post dat je Magnum vloerverwarming hebt, hoe bevalt dit?
@Quad Het is precies wat we voor ogen hadden, misschien nog wel mooier!

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn vriendin uitstekend werk heeft verricht m.b.t. het design en de kleuren in de badkamer. Ik heb mijzelf meer beziggehouden met de inrichting en praktische punten. De vloerverwarming werkt uitstekend maar moet wel in de bovenste cementlaag of in de tegellijm worden gemonteerd.
vortexnl1982 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Mooie badkamer ! Mag ik vragen welke badkamermeubel je hebt gekocht (en wat je er voor kwijt was) ?
@vortexnl1982 Onze badkamermeubel is van Ink en koste ongeveer €1350 euro inclusief wastafel, exclusief spiegel en kranen. De meubel is van uitstekende kwaliteit (hebben wij ook bewust voor gekozen aangezien wij geen gesloten natte cel hebben in de badkamer).

[ Voor 6% gewijzigd door Spartex op 26-10-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 21:41
Voor onze badkamer kijken we nu naar 2 opstellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEzF0UEhxKCLx3WbBHCEGIe87IU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqTQv8V5v8D8Ouv0oWlczIA9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHuyLin4qvAXHg-nNjkhpYiJSfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6CzQ29GDkCcLVb5gxIORdbu.jpg?f=fotoalbum_tile

Met als grootste verschil een 'back-to-wall' half vrijstaand hoekbad of een betegeld inbouw bad. En, in beide opstellingen zouden we eerder gaan voor een doorgetrokken voorzetwand waar een glazen douchewand op wordt gemonteerd. We hebben namelijk liever een glazen wand dan een muurtje (met nis), onder meer vanwege het licht en de ruimtelijkheid van de badkamer. Wat vinden jullie van beide opstellingen?

Bij Sani4All kost zoiets ongeveer 8K (met het half vrijstaande bad) op basis van stelposten en installatie ook rond de 8K. Waarschijnlijk met gemiddelde en 'prima' spullen. Is wel een erg fijne zaak, hebben we een goed gevoel bij, ook over het feit dat de aannemer waar ze mee werken gewoon alles doet.

Ik heb ook nog een vraag over materiaal van wasbakken. Je ziet tegenwoordig ook van die veel te gladde matte kunststof bakken. Dat lijkt mij niks, omdat het eruit ziet alsof het echt vies en lelijk gaat worden. Maar misschien denk ik dan wat ouderwets. Is dat kunststof wat, tov keramiek?

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 26-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ollie_1982
Inmiddels wonen wij nu 2.5 jaar in ons huis en gaan wij onze zolder verbouwen. Op de zolder komt een washok/technische ruimte, studeer- / logeerkamer, toilet, slaapkamer met inloopkast en een badkamer. Doordat het plafond 4.30m is komt er ook nog een vide op de inloopkast.

Ik heb zelf een ontwerp gemaakt van de ruimte en dit wordt begin december uitgevoerd door de aannemer.

Aan de kant waar de slaapkamer met aangrenzend de badkamer komt wordt een dakserre (LUXbox) geplaatst om zo extra ruimte en licht te creëren.

Links zoals het nu is, rechts zoals het gaat worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBSmjGs_QDhlROqMuhBwIBATfCo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tP2Zv03BVtOlk6JW7Y5I7SkS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekwB-BvwqUTtdk185pIza-4aSSE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/d6MwBMhXivv3335JljNNXeSm.png?f=fotoalbum_tile

De afmetingen van de badkamer zijn ongeveer 2.4m x 2.6m en er komt een stalen kozijn als scheiding tussen de slaapkamer en badkamer.

Wij zijn bij X2O geweest om te kijken wat zij hebben en hier ook netjes een offerte gekregen. Excl. tegels kwamen we daar uit op €11.500 ongeveer. Dit is overigens incl. toilet.

We zijn verder ook bij Eerste Kamer geweest. De indeling blijft gelijk aan wat wij zelf al hadden ingetekend, mede door de ruimte kan je niet anders. Wij verwachten de offerte van hun ergens deze week te ontvangen.

De kranen e.d. zijn via Eerste Kamer van Hotbath in mat zwart. Verder weten we nog niet wat er qua merken in komen. Het bad wordt in ieder geval Solid Surface mat wit, tevens ook de waskommen.

We gaan ook 1 wand (douche gedeelte) in de badkamer voorzien van marmerlook tegels. De vloertegel wordt tegen het zwart aan en het meubel in eiken. Achter het bad komt een tegel met een reliëf er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdx8YSXKviAXMjOubVwu-sK5mwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wyzYZ2c7nPTHjliaOm8veiJE.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het ontwerp in Sketchup gemaakt.

Ik heb de renders uit dezelfde hoek gemaakt. Eerste afbeelding zoals het nu is (excl. dakraam) en daaronder vanuit de te realiseren slaapkamer. Ik heb er ook personen (1.76m) in geplaatst zodat je een beeld krijgt van de ruimte als er iemand in staat.

ps: de vloer en een stuk wand worden niet meegenomen met de render, moet ik nog uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoFS5xOIwqVMN_8kCKWJcIU8t4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18INdDkpDbcLXlOrT8HhbSOC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MoURTHEQRRLznoznGF1tDR4ZRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGuQMAAFQSPUywHx2nreaZIr.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder nog wat impressies vanuit een andere hoek. De renders zijn gemaakt vanuit ene hoek van 70 graden, hierdoor is het stalen kozijn wat vertekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M2fIbPBgnyq9arUp1FkNcwUWbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFRujzQWpAa3yuAE4ucL4SSt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN4PCUviSZxWUGcImPDCJyDjYEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lauEUY0cLFhHx7U6MCiETraZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-aN7hnxWjNM-XkdNNYILg9zfxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbgXKkEElITniYrsNR4lkivk.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd wat jullie er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
896gerard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Bij familie van mij is ditzelfde gebeurd. Hadden na vervanging badkamer nauwelijks warm water meer. De CV ketel was trouwens ook meteen vervangen vanwege de nieuw aangelegde vloerverwarming.

Wat bleek: bij het installeren van de nieuwe CV ketel is de uitgaande 15mm warmwaterleiding vanuit de nieuwe ketel aangepast op de oude warmwaterleiding die er zat, die 12mm groot was. De CV ketel kon hier niet voldoende water doorheen krijgen (dit is natuurkundig heel kort door de bocht, zie diverse topics) dus ze hadden overal lauw water. De badkamerinstallateur wees naar de CV-installateur en vice versa. Ze doen het altijd, het naar elkaar wijzen en het ontstijgt de kleuterschool niet.

(afloop: de techneut die CV storingen oploste was een veel meer ervaren rot in het vak en die zei dat ze de CV-ketel nooit zo hadden mogen installeren. Maarja, toen was het kwaad al geschied. Binnenkort moet de splinternieuwe badkamer weer opengebroken worden -op eigen kosten- om een nieuwe 15mm warmwaterleiding van boven naar beneden aan te leggen en hier de badkamer op aan te sluiten)
Hmm, dat klinkt niet best. Hoop niet dat iets dergelijks hier aan de hand is.
Viel me wel nu op dat de waterdruk met 1,1 bar aan de lage kant is. Zou iets dergelijks er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06
Mycroft schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Hmm, dat klinkt niet best. Hoop niet dat iets dergelijks hier aan de hand is.
Viel me wel nu op dat de waterdruk met 1,1 bar aan de lage kant is. Zou iets dergelijks er mee te maken hebben?
De waterdruk op de ketel gaat toch altijd over waterdruk in de verwarming niet het warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Laatst online: 13-06 16:15
ollie_1982 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:17:
Inmiddels wonen wij nu 2.5 jaar in ons huis en gaan wij onze zolder verbouwen. Op de zolder komt een washok/technische ruimte, studeer- / logeerkamer, toilet, slaapkamer met inloopkast en een badkamer. Doordat het plafond 4.30m is komt er ook nog een vide op de inloopkast.

Ik heb zelf een ontwerp gemaakt van de ruimte en dit wordt begin december uitgevoerd door de aannemer.

Aan de kant waar de slaapkamer met aangrenzend de badkamer komt wordt een dakserre (LUXbox) geplaatst om zo extra ruimte en licht te creëren.

Links zoals het nu is, rechts zoals het gaat worden:

[Afbeelding][Afbeelding]

De afmetingen van de badkamer zijn ongeveer 2.4m x 2.6m en er komt een stalen kozijn als scheiding tussen de slaapkamer en badkamer.

Wij zijn bij X2O geweest om te kijken wat zij hebben en hier ook netjes een offerte gekregen. Excl. tegels kwamen we daar uit op €11.500 ongeveer. Dit is overigens incl. toilet.

We zijn verder ook bij Eerste Kamer geweest. De indeling blijft gelijk aan wat wij zelf al hadden ingetekend, mede door de ruimte kan je niet anders. Wij verwachten de offerte van hun ergens deze week te ontvangen.

De kranen e.d. zijn via Eerste Kamer van Hotbath in mat zwart. Verder weten we nog niet wat er qua merken in komen. Het bad wordt in ieder geval Solid Surface mat wit, tevens ook de waskommen.

We gaan ook 1 wand (douche gedeelte) in de badkamer voorzien van marmerlook tegels. De vloertegel wordt tegen het zwart aan en het meubel in eiken. Achter het bad komt een tegel met een reliëf er op.

[Afbeelding]

Ik heb het ontwerp in Sketchup gemaakt.

Ik heb de renders uit dezelfde hoek gemaakt. Eerste afbeelding zoals het nu is (excl. dakraam) en daaronder vanuit de te realiseren slaapkamer. Ik heb er ook personen (1.76m) in geplaatst zodat je een beeld krijgt van de ruimte als er iemand in staat.

ps: de vloer en een stuk wand worden niet meegenomen met de render, moet ik nog uitzoeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hieronder nog wat impressies vanuit een andere hoek. De renders zijn gemaakt vanuit ene hoek van 70 graden, hierdoor is het stalen kozijn wat vertekend.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Benieuwd wat jullie er van vinden :)
Mooi om een badkamer aan de zolder toe te voegen! Hoe is de afvoer geregeld, zit de badkamer om die reden op een verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 14:06
@ollie_1982
Ik heb zelden zo efficiënt ingedeelde zolder verdieping gezien. Ook die vide is echt super leuk bedacht. Ben je zelf architect/binnenhuis architect?
Badkamer ziet er mooi uit en het ziet eruit dat je zo genoeg ruimte hebt! dat lijkt me het belangrijkste.

Zou ik mogen weten hoe hoog je knieschot is en wat de dakhelling is? puur nieuwschierigheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Mycroft schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:

Edit: kwam er nu achter dat de druk van de cv op 1,1 staat wat volgens mij te laag is. Zou te lage waterdruk passen bij de klachten? Verwarmingen worden wel warm.
Druk van de cv heeft niets met de waterleidingdruk te maken.
Waarschijnlijk zit er ergens een puintje/gruisje/soldeer/andere troep in je waterleiding naar de ketel toe.
Heb je een wasmachine vulkraan bij de ketel zitten? Zo ja kijk eens hoe de druk daar is.
Je zal niet de eerste zijn waar de inlaatcombinatie vol vuil zit na een verbouwing.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Aurum schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:29:
@ollie_1982
Ik heb zelden zo efficiënt ingedeelde zolder verdieping gezien. Ook die vide is echt super leuk bedacht. Ben je zelf architect/binnenhuis architect?
Badkamer ziet er mooi uit en het ziet eruit dat je zo genoeg ruimte hebt! dat lijkt me het belangrijkste.

Zou ik mogen weten hoe hoog je knieschot is en wat de dakhelling is? puur nieuwschierigheid :D
Bedankt voor het compliment. Ik ben niet werkzaam als architect o.i.d., gewoon in de IT ;) . Heb wat uurtjes zitten spelen met Sketchup toen ons huis werd gebouwd (2017/2018). Ook in de zolderverbouwing zitten wat uurtjes, het helpt echt met ideeën op "papier" zetten of iets wel of niet handig is.

Uiteindelijk is dit er uit gerold.

Als we er uit zijn met wie we in zee gaan voor de badkamer zal ik een update plaatsen. Het plaatsen van de badkamer zelf zal pas in eind januari zijn aangezien ik pas later de aannemer hebt gevraagd of hij het ook wil plaatsen en de agenda al weer vol is.

To be continued!

ps: Knieschot is 1 meter en de helling is 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Vandaag zou alles geleverd worden, maar 1 object van leverancier X was niet zeker. Niets meer gehoord en ze reageren (nog) niet op mijn laatste mail. Aannemer staat klaar. Zo irritant dat bedrijven het maar niet voor elkaar krijgen hun "zaken" op orde te krijgen.

Leverancier Y zou vandaag de rest leveren, maar zijn "vergeten" de orders te "koppelen", deel B komt dus pas volgende week. Dat zijn helaas de drains... Je zou eigenlijk een boeteclausule in zo'n overeenkomst moeten hebben, de retail heeft het zelf namelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-04 10:52
We hebben een badkamer gekocht voor ons nieuwbouwhuis en zijn nu na aan het denken over de verlichting. We dachten er aan om alleen spotjes te gebruiken, maar hebben wat moeite met waar je ze het beste kan plaatsen. Kun je spotjes bijvoorbeeld het beste precies boven de wasbak plaatsen, of krijg je dan juist last van het licht? Er zit verlichting aan de boven- en onderkant van de spiegel, maar dat lijkt meer een soort sfeerverlichting.

Links zit de deur, rechts een raam vanaf ongeveer 90 cm hoogte. Vloer en muren boven en rechts zijn met grijze vierkante tegels. Muur links en onder zijn met witte rechthoekige tegels. In het rood ons eerste idee voor de spotjes. Wat vinden jullie van dit lichtplan? Zou je iets anders doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f60zJDnPgpDhh1bQKgkO6gtkYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gvJMWVWfpojgR8ImypCf4fq6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29

orf

RitzRitz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
We hebben een badkamer gekocht voor ons nieuwbouwhuis en zijn nu na aan het denken over de verlichting. We dachten er aan om alleen spotjes te gebruiken, maar hebben wat moeite met waar je ze het beste kan plaatsen. Kun je spotjes bijvoorbeeld het beste precies boven de wasbak plaatsen, of krijg je dan juist last van het licht? Er zit verlichting aan de boven- en onderkant van de spiegel, maar dat lijkt meer een soort sfeerverlichting.

Links zit de deur, rechts een raam vanaf ongeveer 90 cm hoogte. Vloer en muren boven en rechts zijn met grijze vierkante tegels. Muur links en onder zijn met witte rechthoekige tegels. In het rood ons eerste idee voor de spotjes. Wat vinden jullie van dit lichtplan? Zou je iets anders doen?

[Afbeelding]
Lekkere ruime badkamer. Kun je de spots niet iets meer op een raster zetten? De indeling is wel logisch, maar als je naar het plafond kijkt zie je dat niet zomaar. Als je boven het toilet ook een spotje zet kun je ze wel netjes uitlijnen toch?

Boven de wasbak werkt bij mij prima. ik heb ze uitgelijnd op de afvoer. Ongeveer zoals jij het hebt. Ik heb er twee boven het bad en naast het bad sfeerverlichting, maar dat is bij jou lastig met het raam denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39
@RitzRitz
Persoonlijk vind ik het erg onrustig qua verdeling. Waarom de spots niet uitgelijnd met elkaar?
Spots boven je wasbakken is een optie, je krijgt al snel een schaduw op je gezicht wat vooral dames met opmaken niet kunnen gebruiken.
Daarom hebben make-up-spiegels ook altijd licht rondom, zoals je bij je spiegel hebt. Dat is dus geen sfeerverlichting. Uiteraard moet dit sterk genoeg zijn om alle oneffenheden te kunnen zien.
Als je de spotjes iets verder van de spiegel af zet kun je ze via de spiegel richten op het gezicht.
Dus imo als de spiegelverlichting sterk genoeg is kunnen de plafondspots uitgelijnd met de wasbakken, anders kan je beter goede verlichting boven de spiegels plaatsen of de plafondspots zodanig dat je het gezicht uit kan lichten via de spiegel.

Maar ik zou persoonlijk sowieso een lichtplan maken dat lijnt, óf waar dan ook alles (behalve de 2 wasbakspots) niet met elkaar lijnt.

[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 27-10-2020 10:16 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:26

[Afbeelding]
Leuk om te zien. Wij waren begin dit jaar ook aan onze badkamer bezig en zaten met exact het zelfde dilemma! Spotjes bij het bad? Spotje boven douche? Spotje boven toilet? Uiteindelijk hebben we gewoon gekozen voor 2 rijen van 3 spotjes en daar ben ik echt blij mee. Ben bang dat het anders echt ene circus geworden was. Hierbij hebben we nog 2 hanglampen als spiegelverlichting.

Ik kan je nog wel 1 goede tip geven: plaats de spotjes bij de wasbak direct boven je hoofd en niet boven de wasbak. Ikzelf heb geen spiegelverlichting meer nodig nu, mijn vriendin uiteraard wel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owjCX3Ccl1twk4tm8vEfVPoT3MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68cWOUIqZU2Un6UWmHAApBlj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Daarnaast wil ik nog wel een tip geven voor een spiegel (mocht je op zoek zijn naar een met zwarte rand): Kijk even bij Ikea (https://www.ikea.com/nl/n...l-spiegel-zwart-70320319/). Een zeer goedkope brede spiege. Precies goed voor 2 wasbakken. Koop daarbij zelf een spiegelverwarmingsset en je hebt voor minder dan 100 euro een zeer mooie spiegel inclusief verwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:44
N1ckk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:50:
Vandaag zou alles geleverd worden, maar 1 object van leverancier X was niet zeker. Niets meer gehoord en ze reageren (nog) niet op mijn laatste mail. Aannemer staat klaar. Zo irritant dat bedrijven het maar niet voor elkaar krijgen hun "zaken" op orde te krijgen.

Leverancier Y zou vandaag de rest leveren, maar zijn "vergeten" de orders te "koppelen", deel B komt dus pas volgende week. Dat zijn helaas de drains... Je zou eigenlijk een boeteclausule in zo'n overeenkomst moeten hebben, de retail heeft het zelf namelijk nodig.
Vindt het ook maar een kwalijke zaak dat zaken als deze (en keukenzaken ook wat dat betreft) maar ook de verhalen van vakmannen die je gewoon laten zitten. En het lijkt alsof ze ermee weg komen 'want ze hebben het toch druk zat'.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk wel altijd het risico van JIT leveringen.
Je kan stilstand voorkomen door de wat meer buffer in de planning te hebben.

Zelf mag ik volgende week de sleutel van m'n woning in ontvangst nemen en over 3 weken staat de badkamer in de planning.
Heb de eerste materialen al binnen en de rest komt loop volgende week binnen.

[Afbeelding]
Zou persoonlijk iedere keer stuiptrekkingen krijgen als ik de badkamer in zou stappen en de spotjes zo zie zitten.
Zou het zelf zoals hier eerder aangegeven wordt, in een raster uitlijnen.
Je zou eens naar een lampenwinkel kunnen gaan om je te laten adviseren.
Zelf toevallig ook vorige week gedaan en ben goed geholpen met een lichtplan (niet alleen de badkamer)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Gisteren even gezeten om een ontwerpje te maken. Zijn een aantal uitdagingen waar de badkamer moet komen. Er zit een verdeler van de vloerverwarming van beneden. Boven hebben wij alleen radiatoren, zit er ook eentje in de kleedkamer bij het raam. Verder loopt de koof van de haard door de kleedkamer.

Hier twee foto's en een ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbPuVfb_nOmq_nV9evvyHEUDrNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOGFXWb1KkWqmDHNGlp6Nfy0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1m89hOTB97krAgL7DFSTMOzTwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y351BdrYUF0i5Vh1KdTkjS2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hre6yU8R5SoZWfNqNp4vGJZgS6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMIEkqqadIm3j6i3bbm08YLn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaudkbFVB4euZ1RsY3zgRI2uLfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7gW4BFLm5062FSkqMtnorb6A.png?f=user_large

De plek van het bad lijkt mij redelijk duidelijk. Rest kan allemaal worden aangepast. Eerst maar is kijken wat de aannemer morgen zegt, heel benieuwd!

[ Voor 31% gewijzigd door Wackmack op 27-10-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Wackmack een badmeubel van 2 meter?
Afvoer van toilet zit onder de plek van het toilet? En wat is de positie van de deur in je tekening?
Misschien de ruimte in de basis zo goed mogelijk uittekenen en uitprinten (incl, deur, raam, obstakels) zodat je zelf met pen en papier aan de slag kan om in te vullen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Quad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:17:
@Wackmack een badmeubel van 2 meter?
Afvoer van toilet zit onder de plek van het toilet? En wat is de positie van de deur in je tekening?
Misschien de ruimte in de basis zo goed mogelijk uittekenen en uitprinten (incl, deur, raam, obstakels) zodat je zelf met pen en papier aan de slag kan om in te vullen.
Nu een twee betere tekeningen, ook de tekening van de huidige situatie. Wil een dubbelwasbak maar 2m is inderdaad vrij optimistisch, goede feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zo uit de tekening kan ik even nie topmaken waar de badkamer zou moeten komen.
Komt deze in de hoek links onder en trek je de WC erbij?
of blijft deze in dezelfde hoek rechts onder?

In beide gevallen is me niet duidelijk hoe je de ruimte in wil komen, of ga je met een brandweer ladder in het midden van de ruimte werken?

Ah, volgens mij zie ik het.
Hoek link onder, en dan is je indeling gespiegeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 27-10-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Waarom geen badmeubel van 2 meter? Zeker als je de ruimte hebt. 2 Mooie opzet kommen en je hebt nog een mooi werkblad. Grote lades eronder en vrouw des huizes begint weer helemaal te stralen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Wackmack schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:11:
Gisteren even gezeten om een ontwerpje te maken. Zijn een aantal uitdagingen waar de badkamer moet komen. Er zit een verdeler van de vloerverwarming van beneden. Boven hebben wij alleen radiatoren, zit er ook eentje in de kleedkamer bij het raam. Verder loopt de koof van de haard door de kleedkamer.

Hier twee foto's en een ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De plek van het bad lijkt mij redelijk duidelijk. Rest kan allemaal worden aangepast. Eerst maar is kijken wat de aannemer morgen zegt, heel benieuwd!
Er zijn nog wel andere mogelijkheden. Ik weet niet of je van een "open" douche houdt? Je zou het toilet en de douche om kunnen draaien, dus de douche centraal in de badkamer met een grote glasplaat ervoor. Toilet mooi afgeschermd met een wandje.

Verder weet ik niet wat voor raam er in de buitenmuur zit. Past hier nog een douche naast of net niet?
Wil je een gesloten douche? Verplaatst de douche naar het plaats van het bad, met daarvoor een wand waar het badmeubel tegenaan kan.

[ Voor 3% gewijzigd door emot op 27-10-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wackmack schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Nu een twee betere tekeningen, ook de tekening van de huidige situatie. Wil een dubbelwasbak maar 2m is inderdaad vrij optimistisch, goede feedback.
Tekeningen snap ik nu iets meer, nog steeds is het verstandig om alles wat niet aangepast kan worden in de badkamer vast te zetten op de tekening zodat het helder is.

Om te beginnen zou ik het toilet een kwartslag draaien met daarnaast een muur zodat dit netjes weg zit, eventueel kan je dan ervoor kiezen om de deur iets naar voren te verplaatsen zodat de overloop iets groter wordt. Verder zie ik op de lange zijde nog een raam? ook handig om in de tekening te zetten incl. de hoogte.

Wat is je plafond hoogte? Je vloer gaat mogelijk ook nog een stuk(je) omhoog.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
@Quad @emot @Flix20 Tekeningen aangepast zodat het duidelijker is. Tekening van de badkamer is inderdaad gespiegeld, hoop dat het nu duidelijker is.

Plafond is 260cm dus ruimte zat. Verder zit de WC er nu al met een kraantje. Er is dus al een afvoer/koud water. De leidingen lopen in een koof langs de trap omhoog dus daar zouden ze kunnen worden gepakt Er moet verder nog afvoer komen voor het bad.

Open douch is inderdaad erg mooi. Zoiets lijkt mij wel mooi, natuurlijk kijken hoe het past met de verdeler/koof van de openhaard.

Afbeeldingslocatie: https://www.laurensbadkamers.nl/wp-content/uploads/2018/10/Laurens-11-10-2018-16-800x534.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.laurensbadkamers.nl/wp-content/uploads/2018/10/Laurens-11-10-2018-23-1-800x1199.jpg

https://www.laurensbadkam...ken-bij-ton-en-margreeth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-06 14:49
Hallo, ik wil in de nabije toekomst onze badkamer renoveren, en we willen van de glazen douchewanden af. nu wil ik een dun (7 of 10 cm) scheidingsmuurtje met Y-Tong blokken plaatsen maar niet tot het plafond, ivm de ventilatie. muurtje wordt +/- 100 cm diep bij 200 cm hoog.
Wordt dit sterk genoeg? Omdat het dus niet aan het plafond wordt verankert?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe6VQBiJbyF1nwxebARKR2ayKrk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIbZQUiHG9K1UXCywSZJwQmu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Wackmack die VV verdeler lijkt een aardige obstakel op die manier. Die zal niet te verplaatsen zijn?

Als je het toilet op een andere plek zet, moet je hoe dan ook de afvoer ook verleggen, met zo'n 15cm doorsnee een flinke obstakel.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
edsandje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Druk van de cv heeft niets met de waterleidingdruk te maken.
Waarschijnlijk zit er ergens een puintje/gruisje/soldeer/andere troep in je waterleiding naar de ketel toe.
Heb je een wasmachine vulkraan bij de ketel zitten? Zo ja kijk eens hoe de druk daar is.
Je zal niet de eerste zijn waar de inlaatcombinatie vol vuil zit na een verbouwing.
Nieuwe monteur gekomen en er zat inderdaad vuil opgehoopt in de inlaatcombinatie en een ander onderdeel in de CV. Is vervangen en werkt weer. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
jannus66 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:15:
Hallo, ik wil in de nabije toekomst onze badkamer renoveren, en we willen van de glazen douchewanden af. nu wil ik een dun (7 of 10 cm) scheidingsmuurtje met Y-Tong blokken plaatsen maar niet tot het plafond, ivm de ventilatie. muurtje wordt +/- 100 cm diep bij 200 cm hoog.
Zeker als je dat betegelt gaat het nergens heen hoor. Die blokken zijn verlijmd. M'n ouders hebben ook zoiets, volgens mij gewoon met 7 cm blokken.

Wordt volgens mij heel vaak zo gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 27-10-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjNJU_0ua292WiPwBJiNWQGNRy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jF8Lk7HwxoHAvVECW0sfWmo.jpg?f=fotoalbum_large

Vet, de kranen zijn binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ziet er tof uit!
Welke kraan is dat?

Mooie nagels overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Laatst online: 00:07
Hallo, ik wil in de nabije toekomst onze badkamer renoveren, en we willen van de glazen douchewanden af. nu wil ik een dun (7 of 10 cm) scheidingsmuurtje met Y-Tong blokken plaatsen

[Afbeelding]
Ben toch wel benieuwd waarom je dit wilt, wij willen juist de andere kant op: van muurtje naar glazen douche wand: meer licht en meer ruimtelijk gevoel (al zal ik het 2m muurtje wel missen voor het plaatsen van de flacons: dan hebben we toch een soort van rekje / nisje nodig). Is puur uit interesse, geen oordeel, ieder heeft immers zijn eigen voorkeuren, maar wellicht zie ik praktische zaken over het hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Batilan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Ben toch wel benieuwd waarom je dit wilt, wij willen juist de andere kant op: van muurtje naar glazen douche wand: meer licht en meer ruimtelijk gevoel (al zal ik het 2m muurtje wel missen voor het plaatsen van de flacons: dan hebben we toch een soort van rekje / nisje nodig). Is puur uit interesse, geen oordeel, ieder heeft immers zijn eigen voorkeuren, maar wellicht zie ik praktische zaken over het hoofd :)
Licht hebben we genoeg in de badkamer, we zijn het vuil/kalkaanslagl wat achterblijft op de glazen wanden, mn in de profielen en in de hoeken, een beetje zat. In de ons oude huis hadden we een ook een dun muurtje, idd met nis en dat beviel uitstekend. veel makkelijker schoon te houden.
Dat muurtje liep overigens wel door tot het plafond, maar dat willen we nu niet, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Wilke schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Zeker als je dat betegelt gaat het nergens heen hoor. Die blokken zijn verlijmd. M'n ouders hebben ook zoiets, volgens mij gewoon met 7 cm blokken.

Wordt volgens mij heel vaak zo gedaan.
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Flix20 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Ziet er tof uit!
Welke kraan is dat?

Mooie nagels overigens :+
Hotbath Cobber, zie hier de hele serie: https://www.hotbath.nl/series/cobber/ - in de kleur "Aged Brass".

Nagels zijn van de baas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
jannus66 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Licht hebben we genoeg in de badkamer, we zijn het vuil/kalkaanslagl wat achterblijft op de glazen wanden, mn in de profielen en in de hoeken, een beetje zat. In de ons oude huis hadden we een ook een dun muurtje, idd met nis en dat beviel uitstekend. veel makkelijker schoon te houden.
Dat muurtje liep overigens wel door tot het plafond, maar dat willen we nu niet, vandaar mijn vraag.
Als je nu veel kalkproblemen hebt in de hoeken etc. zul je dat straks ook tussen de voegen van de tegels krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
emot schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Als je nu veel kalkproblemen hebt in de hoeken etc. zul je dat straks ook tussen de voegen van de tegels krijgen.
Ja, dat is waar. Is er misschien een andere oplossing, zijn er ook panelen zonder voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
jannus66 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ja, dat is waar. Is er misschien een andere oplossing, zijn er ook panelen zonder voegen?
Ja, er bestaan tegenwoordig tegels van 1 x 2 meter. Tegelzetters die dit willen echter niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
emot schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Tegelzetters die dit willen echter niet 8)7
Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Laatst online: 00:07
jannus66 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ja, dat is waar. Is er misschien een andere oplossing, ...
Of een waterontharder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Is extreem vervelend tegelen: zwaar, foutje kost je een enorme tegel (veel verlies), en om het geheel vlak te houden kan de boel maar beter strak gestuct zijn, je hebt heel weinig marge om iets weg te werken. En daar kan de tegelzetter niets aan doen vaak (maar die krijgt wel het gezeik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Wilke schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Is extreem vervelend tegelen: zwaar, foutje kost je een enorme tegel (veel verlies), en om het geheel vlak te houden kan de boel maar beter strak gestuct zijn, je hebt heel weinig marge om iets weg te werken. En daar kan de tegelzetter niets aan doen vaak (maar die krijgt wel het gezeik).
Precies dit. En daarnaast werkt een tegelzetter in principe per m2 en krijgt hij hier dus niet extra voor betaald. Of wel maar dan moet jij er dus mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zijn hier mensen die ervaring hebben met beton cire? Als ik zoek in het topic zie ik er enkele mensen over praten maar nog geen resultaat? Misschien toch niet zo'n goede techniek of te duur?

Zelf lijkt het mij erg mooi. Ga straks mee nemen, kijken of het past in de gewenste offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Batilan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Wij gaan ook voor een muurtje. Maar dan wel met een glazen deur. En dan vooral omdat naast de douche de wc komt. En in het muurtje komt een nis voor de flessen etc.

En we kunnen een lamp direct boven de douche plaatsen, dus licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wij gaan ook voor een muurtje, om twee redenen:
- Het toilet zit er direct naast
- We hebben over de volle breedte van de badkamer ramen zitten, overdag genoeg lichtinval maar we willen de boel ook niet pot dicht te hoeven maken.

Zie indeling hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8VjjmoJhwsPF96-LZ0ov7OQgWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zBuTmCJjWX471TPRF0xJRL5.jpg?f=fotoalbum_tile

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-05-2024

[Afbeelding]
Wij hebben recentelijk de badkamer laten verbouwen.

Omdat de water aan- en afvoer voor het badkamermeubel aan de ene kant van het muurtje zit alsmede twee stopcontacten heeft de aannemer gekozen voor een houten skelet met gipsplaten. Bij het gebruik van gips blokken zou de boel te zwak zijn geweest.

Muurtje is ook niet tot aan het plafond. Inclusief het tegelwerk 17 cm dik echt stevig te noemen en aan de douche kant konden we nog een nisje kwijt voor de shampoo en dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
896gerard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Mooi om een badkamer aan de zolder toe te voegen! Hoe is de afvoer geregeld, zit de badkamer om die reden op een verhoging?
Ja daarom is er inderdaad een verhoging bij de badkamer. Er komt een cementdekvloer van 6 cm. Het idee is om de afvoer via een "koof" naar de standleiding te leggen.

Ik heb nu een koof van 15x15cm ingetekend, wellicht wordt dat nog anders aangezien ook de mechanische ventilatie die kant op moet. De unit staat in de technische ruimte.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytNFQZtjnSffZ-CYIiDZsR8beyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vea7gRF5B9tOgDNS7SHagDcI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
N1ckk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Hotbath Cobber, zie hier de hele serie: https://www.hotbath.nl/series/cobber/ - in de kleur "Aged Brass".

Nagels zijn van de baas 8)7
Nice! Heb je verder nog een ontwerp van jullie badkamer? Zag dat jullie bij X2O een aantal dingen gekocht hebben. Ook een bad toevallig?

De kranen hebben wij ook van Hotbath nu in de offerte staan maar dan alles in mat zwart.

Voor de douche:

Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/08/CB7071_BC-PVD_4.jpg

En deze voor de kranen :

Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/08/CB005RG_4.jpg

En voor het bad :

Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/08/CB077NI_4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@ollie_1982 Yes, we hebben het bad en de meubels van Balmani Mitra (X2O) icm Hotbath Cobber en tegels van Douglas & Jones Piet Boon Giant serie. Heb geen ontwerp (wel een schets waar alles moet komen), maar ze zijn letterlijk nu aan het tegelen :)

Dit is het bad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bWESHpTr6eKtMRaNe51RBN0zfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Eha6SNnbhDXuko0hGoTV5zvx.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door N1ckk op 27-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@ollie_1982 Wij hebben ook gekozen voor Hotbath Cobber, wel alles in chroom.
Voor het badmeubel - CB004CR:
Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/08/CB004G-226x300.jpg

Voor het bad - B020CR (badkraan wegdraaien om handdouche te activeren):
Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/10/B020NB_01-226x300.jpg

Handdouche voor bad en douche - M444CR:
Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/625x390/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/40880064Hotbath_Mate_doucheset_M444_8.jpg

Douche - SDS9CR:
Afbeeldingslocatie: https://www.hotbath.nl/wp-content/uploads/2018/10/SDS9AI_01-226x300.jpg

Gekozen voor handdouche met ronde kop omdat dit beter werkt met afspoelen dan smalle kop.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
N1ckk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:41:
@ollie_1982 Yes, we hebben het bad en de meubels van Balmani Mitra (X2O) icm Hotbath Cobber en tegels van Douglas & Jones Piet Boon Giant serie. Heb geen ontwerp (wel een schets waar alles moet komen), maar ze zijn letterlijk nu aan het tegelen :)

Dit is het bad:

[Afbeelding]
Ja mooi bad, heb die ook zien staan in Duiven volgens mij.

Hoe hebben jullie deze boven gekregen? Wij proberen het bad tegelijk te laten leveren als ze het dakkapel gaan plaatsen zodat het met de kraan op zolder gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@Quad Ik wist niet dat die badkraan zo werkte, gaaf. Heb die nog nergens in het echt mogen zien.

@ollie_1982 Mja, hij staat nu beneden - naar binnen getild door 5 mannen van de aannemer. Die gaan hem ook omhoog tillen zeggen ze.... Het is mijn grootste vrees van het hele project om eerlijk te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
N1ckk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
@Quad Ik wist niet dat die badkraan zo werkte, gaaf. Heb die nog nergens in het echt mogen zien.

@ollie_1982 Mja, hij staat nu beneden - naar binnen getild door 5 mannen van de aannemer. Die gaan hem ook omhoog tillen zeggen ze.... Het is mijn grootste vrees van het hele project om eerlijk te zijn
Ja bij ons ook... daarom moet deze eind november wel geleverd worden. Ik ben benieuwd hoe ze met 5 man de trap op gaan en een bad van 125kg meenemen :X .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-04 10:52
Bedankt voor jullie feedback! Ik zie in dat het eerste voorstel erg rommelig was. Ik heb de spotjes nu op een raster gezet. Het is niet allemaal even loodrecht, maar het geeft het idee goed weer. Wat denken jullie hier van?

Het muurtje tussen de wc en de douche is trouwens tot het plafond, dus die blokkeert wat van het licht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSXsVjaVLHU4zfkKnicS2TSn1qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lg1uctv4MglWuFxd60YqZ0st.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door RitzRitz op 27-10-2020 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29

orf

RitzRitz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:53:
Bedankt voor jullie feedback! Ik zie in dat het eerste voorstel erg rommelig was. Ik heb de spotjes nu op een raster gezet. Het is niet allemaal even loodrecht, maar het geeft het idee goed weer. Wat denken jullie hier van?

Het muurtje tussen de wc en de douche is trouwens tot het plafond, dus die blokkeert wat van het licht.

[Afbeelding]
Ik zou dit doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5Dtt7qMXmYJJRmuPxbsimD_0PI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vzHhKTfkxn2Yn1XH8k1OrGhd.png?f=user_large

Of als het je belangrijkste verlichting bij de wastafel is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jb3_8tRPFf7SsGG9SbooVLN18M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QEuM69CidRux7uK25CX7amxx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 10:25

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben 1,5 week geleden bij Nobel (Lochem) geweest om een badkamer en twee toiletten uit te zoeken voor onze nieuwbouwwoning. Wij hebben een stelpost van E 9.165,-. Mochten we de badkamer hier niet afnemen, dan krijgen we ongeveer E 6.500,- terug, maar dan wordt de vloerverwarming er niet in gelegd en wordt alles verder casco opgeleverd en hebben wij geen inspraak waar de leidingen uitkomen.

Wij hadden op de afspraak naar mijn idee geen buitensporig luxe spullen uitgekozen. De offerte die we kregen schrokken we behoorlijk van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmtz9fztYJQAR2ZE-k1Sl9Wknqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L8jongDrrRxLKpjaRyTW68ow.jpg?f=user_large

Het KS plafond gaan we niet doen. Ik denk dat ik dit laat frezen in het plafond voor de spotjes en het daarna laat stucen. Dat zal vast goedkoper zijn.Dan blijft er nog E 9.071,- over.

We hadden zelf (wellicht naief?) ingeschat dat we met de meerprijs boven de stelpost op max 6.500 euro zouden zitten. Ik heb nog geen enkel vergelijkingsmateriaal. Ik heb de offerte op internet gezet en de persoonlijke gegevens verwijdert. Indien iemand een vlotte blik zou willen werpen en zou kunnen vertellen of dit een gangbare prijs is of niet, dan ben ik jullie zeer dankbaar. Hier de directe link naar de PDF.

En hier de links naar de 3d tekeningen op SANINET.

Badkamer
Toilet1
Toilet2

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@RitzRitz tip, houd er rekening mee dat jouw esthetiek niet gelijk is aan die van de bouwer of diens (onder-)onderaannemers.

Aannemers kunnen zaken anders interpreteren dan dat je van voren uitgedacht had. Dus voor je spots overal de specifieke maatvoering aangeven!!! en nergens van uit gaan.

Zelfs al doe je het goed dan nog mogen elektra aansluitingen max 10cm afwijken 8)7
wees je bewust waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
HellBeast schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:45:
Ik ben 1,5 week geleden bij Nobel (Lochem) geweest om een badkamer en twee toiletten uit te zoeken voor onze nieuwbouwwoning. Wij hebben een stelpost van E 9.165,-. Mochten we de badkamer hier niet afnemen, dan krijgen we ongeveer E 6.500,- terug, maar dan wordt de vloerverwarming er niet in gelegd en wordt alles verder casco opgeleverd en hebben wij geen inspraak waar de leidingen uitkomen.

Wij hadden op de afspraak naar mijn idee geen buitensporig luxe spullen uitgekozen. De offerte die we kregen schrokken we behoorlijk van.

[Afbeelding]

Het KS plafond gaan we niet doen. Ik denk dat ik dit laat frezen in het plafond voor de spotjes en het daarna laat stucen. Dat zal vast goedkoper zijn.Dan blijft er nog E 9.071,- over.

We hadden zelf (wellicht naief?) ingeschat dat we met de meerprijs boven de stelpost op max 6.500 euro zouden zitten. Ik heb nog geen enkel vergelijkingsmateriaal. Ik heb de offerte op internet gezet en de persoonlijke gegevens verwijdert. Indien iemand een vlotte blik zou willen werpen en zou kunnen vertellen of dit een gangbare prijs is of niet, dan ben ik jullie zeer dankbaar. Hier de directe link naar de PDF.

Badkamer
Toilet1
Toilet2
Volgens mij staat je naam wel in de weblink :+

Even snel naar de offerte kijkende vind ik 'm opzich niet heel gek.
Zijn wel prijzen voor A-merk kranen en moet eerlijk bekennen dat het merk life wellness mij niets zegt.
De wastafelkranen zijn wel wat aan de hoge kant.

Als ik wel een stukje advies mag meegeven welke ik uit meerdere hoeken heb gekregen;
Neem een tegeldrain en geen mat zwarte drain.
Heb zelf ook al het sanitair in mat zwart maar de drain werd door bijna iedere levernacier ook afgeraden.
Het zwart slijt er gewoon te snel vanaf. Iets wat je met een tegel drain niet hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 27-10-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@HellBeast Kan je nog elders offertes opvragen? Deze merken zeggen mij niet veel en referentiemateriaal is altijd fijn.
Wel zou ik niet in het plafond frezen maar kiezen voor een standaardplafondverlaging met MDF, kosten max 600 euro incl. spotjes.
En qua ontwerp vind ik denk ik een glazen inloopdouche mooier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/b8dc5904d53a4c33e9753c7939ce40dd32b4b8b6/?url=https%3A%2F%2Fwww.laurensbadkamers.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F10%2FLaurens-11-10-2018-16-800x534.jpg
Scheelt ook in bouwkundig werkzaamheden en tegels.

Radiator weg en enkel vloerverwarming nemen (Magnum).

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 27-10-2020 19:58 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 10:44
Hoi!
Voor mijn nieuwbouwwoning had ik het idee om een betonlook badkamer te laten ontwerpen. Echter hoor ik nu al van twee zaken dat zij geen niet-betegelde badkamers installeren bij nieuwbouwwoningen, i.v.m. scheurgevaar. Is dit terecht en kan ik zo'n betonlook badkamer dus uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@goldmemberf1 Hangt heel erg vanaf wáár je het stuc wilt laten landen. Als dit niet het douchegedeelte betreft zullen de meeste badkamerzaken wel meegaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Flix20 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Volgens mij staat je naam wel in de weblink :+
Weet ik. Mijn naam alleen vind ik niet zo erg. Bedankt voor je input. Ik ken het merk verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:
@HellBeast Kan je nog elders offertes opvragen? Deze merken zeggen mij niet veel en referentiemateriaal is altijd fijn.
Wel zou ik niet in het plafond frezen maar kiezen voor een standaardplafondverlaging met MDF, kosten max 600 euro incl. spotjes.
[Afbeelding]

+1 voor glazen wand.
Ook (e)VVW ben ik voorstander van!
goldmemberf1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:32:
Hoi!
Voor mijn nieuwbouwwoning had ik het idee om een betonlook badkamer te laten ontwerpen. Echter hoor ik nu al van twee zaken dat zij geen niet-betegelde badkamers installeren bij nieuwbouwwoningen, i.v.m. scheurgevaar. Is dit terecht en kan ik zo'n betonlook badkamer dus uitsluiten?
En beton kleurige tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Quad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:
[Afbeelding]

Denk je dat het de moeite waard is om te vergelijken? Is de offerte gewoon duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 10:44
Flix20 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

+1 voor glazen wand.
Ook (e)VVW ben ik voorstander van!

[...]

En beton kleurige tegels?
Betonkleurige tegels vind ik dan vaak weer 'net niet', omdat je toch de voegen ziet. Ik ga nog even wat inspiratie opdoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024

[Afbeelding]

Badkamer
Toilet1
Toilet2
Off-topic.
Maar welk project zit je als ik vragen mag?
Wij zitten ook bij Nobel en hebben ook vergelijkbare afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HellBeast schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Denk je dat het de moeite waard is om te vergelijken? Is de offerte gewoon duur?
Té duur is het niet. Het kan wellicht goedkoper maar het is vooral het type sanitair wat niet bepaald standaard is. En wat vindt je van mijn aanvulling mbt glazenwand/elektrische VV?

@goldmemberf1 Er zijn tegels die je zonder voeg kan plakken, zeer strak!

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 27-10-2020 21:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Eindbaas69 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Off-topic.
Maar welk project zit je als ik vragen mag?
Wij zitten ook bij Nobel en hebben ook vergelijkbare afmetingen.
Grandeur, Nieuwerkerk aan den IJssel (Roosdom Tijhuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Quad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Té duur is het niet. Het kan wellicht goedkoper maar het is vooral het type sanitair wat niet bepaald standaard is. En wat vindt je van mijn aanvulling mbt glazenwand/elektrische VV?

@goldmemberf1 Er zijn tegels die je zonder voeg kan plakken, zeer strak!
Mijn vrouw vindt een glazen wand niet mooi. Wij hebben er veel kalk in het water en dan blijf je poetsen. We hebben nu ook een douchecabine met glas en daar wordt ze helemaal leip van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HellBeast schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Mijn vrouw vindt een glazen wand niet mooi. Wij hebben er veel kalk in het water en dan blijf je poetsen. We hebben nu ook een douchecabine met glas en daar wordt ze helemaal leip van.
Daar heb je een mooie oplossing voor, een waterontharder. :)
Het kalk krijg je anders ook zichtbaar op tegels.

https://www.goedkoopste-waterontharder.nl/producten

Hierbij heb je niet alleen profijt op het glas maar ook andere producten, zoals wasmachine, vaatwasser en koffiemachine.

Wij hebben ook veel kalk in het water, komende maanden gaat er bij ons ook een ontharder geïntalleerd worden. Desondanks hebben wij geen klachten over ons huidige glaswand, die wordt na elke douchebeurt ook droog gemaakt met een zeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 27-10-2020 21:20 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
HellBeast schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Grandeur, Nieuwerkerk aan den IJssel (Roosdom Tijhuis)
Mooi project!
Wij zitten ook bij Roosdom Tijhuis enkel dan project: aan de kreek Nieuw-Beijerland.

Leuk om te zien wij hebben ook een vergelijkbare indeling en keuze gemaakt in de badkamer en toiletten.

Heerlijk een apart toilet naast de badkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Net gebeld door Nobel naar aanleiding van een mailtje van mij dat we de prijs te veel te hoog vonden. Hij gaat kijken wat hij kon doen. Ze hebben geopperd om het badkamermeubel niet te leveren bij de oplevering, maar naderhand. Feitelijk werkt Nobel met onderaannemers voor de nieuwbouwprojecten. Wanneer hij het badmeubel achteraf zelf besteld, dan gaat er marge voor de onderaannemer vanaf en dat kunnen ze dan als korting geven. Geen idee wat dit op gaat leveren, dat gingen ze nog berekenen.

Verder gingen ze kijken waar ze nog wat konden doen aan de prijs en gingen ze aangeven waar wij dure keuzes hebben gemaakt. Al heb ik het idee dat dit wel meevalt...

Al met al waren ze zeer stellig dat het een eerlijke prijs was die ze rekenden. Ik heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:43

[Afbeelding]

Badkamer
Toilet1
Toilet2
Vooral de montagekosten vind ik hoog (even 6100 euro extra!). Als jij de standaard badkamer neemt dan krijg je toch ook niet nog apart montagekosten? Dat zit bij de prijs in lijkt me.

Wij krijgen 3000 euro terug als we casco laten opleveren. We hebben alles aan laten passen en zijn nu 9800 kwijt voor het sanitair en 5500 voor de tegels. Dat is inclusief het plaatsen. Her en der hebben wij een kleine meerprijs omdat we bijv. een bad nemen wat niet standaard werd geplaatst. Bij ons zijn de meerkosten voor het plaatsen 210+1233.

LuPo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

LuPo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Vooral de montagekosten vind ik hoog (even 6100 euro extra!). Als jij de standaard badkamer neemt dan krijg je toch ook niet nog apart montagekosten? Dat zit bij de prijs in lijkt me.

Wij krijgen 3000 euro terug als we casco laten opleveren. We hebben alles aan laten passen en zijn nu 9800 kwijt voor het sanitair en 5500 voor de tegels. Dat is inclusief het plaatsen. Her en der hebben wij een kleine meerprijs omdat we bijv. een bad nemen wat niet standaard werd geplaatst. Bij ons zijn de meerkosten voor het plaatsen 210+1233.

LuPo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

***members only***
We kregen ook een vaag verhaal over het tegelen. Bij het tegelen met grotere tegels dan de standaard tegel zijn de "handelingskosten" hoger. :? Ik dacht altijd dat je dan eerder klaar was?

Ik ben benieuwd naar hun tweede voorstel in ieder geval. Lijkt me dat hier echt nog wel wat vanaf kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
HellBeast schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

We kregen ook een vaag verhaal over het tegelen. Bij het tegelen met grotere tegels dan de standaard tegel zijn de "handelingskosten" hoger. :? Ik dacht altijd dat je dan eerder klaar was?

Ik ben benieuwd naar hun tweede voorstel in ieder geval. Lijkt me dat hier echt nog wel wat vanaf kan.
Als je niets aanpast, leveren ze dan een (basic) badkamer en toiletten? Want dan is het vreemd dat als je andere producten kiest ze ineens heel veel extra plaatsingskosten gaan vragen.

Wij gaan ook naar vloertegel 60x60cm en wandtegel 30x60. En we hebben nog een muur in de badkamer die met de 60x60cm vloertegel wordt betegeld. En dat zit dus in de prijs van 5500 euro voor de luxere tegels en het betegelen. Zie mijn vorige link voor exacte tegels (Venis). Ik vond bij ons die 9800+5500 euro al best veel. Maar wil geen gezeur en alles direct erin hebben + garantie. Maar jij hebt gewoon nog even 6000 euro meerkosten, terwijl ons sanitair redelijk in de buurt van elkaar zit (7300 om 6300 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

LuPo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Als je niets aanpast, leveren ze dan een (basic) badkamer en toiletten? Want dan is het vreemd dat als je een andere producten kiest ze ineens heel veel extra plaatsingskosten gaan vragen.

Wij gaan ook naar vloertegel 60x60cm en wandtegel 30x60. En we hebben nog een muur in de badkamer die met de 60x60cm vloertegel wordt betegeld. En dat zit dus in de prijs van 5500 euro voor de luxere tegels en het betegelen. Zie mijn vorige link voor exacte tegels (Venis). Ik vond bij ons die 9800+5500 euro al best veel. Maar wil geen gezeur en alles direct erin hebben + garantie. Maar jij hebt gewoon nog even 6000 euro meerkosten, terwijl ons sanitair redelijk in de buurt van elkaar zit (7300 om 6300 euro).
Ja, de standaard badkamer en toiletten worden voor de stelpost van +-9000 gewoon geplaatst. Ik kan dan ook alleen maar de conclusie trekken dat ze daar flink op cashen. Ik ga het in ieder geval nog wel ter sprake brengen. Bedankt voor je opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net is de aannemer geweest en er kan prima een 2e badkamer worden gemaakt. Verder bedacht om uit de eerste badkamer, het bad weg te halen en hier de wc te plaatsen. Hier komt een dubbele wasbak te. Achter het bad zit waarschijnlijk een afvoer voor de wc.

De 2e badkamer kan dan mooi ruim worden ingedeeld met een grote douche, breedte is 120cm. Aannemer verwacht straks 2 a 3 weken bezig te zijn. Eerst nu tekeningen van de bouwer vragen om te kijken waar de afvoer/waterleidingen lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8FbR163br9xR_F10vQnFCdMA6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hunt8CHeScpdVPeNbi8GzZ3B.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPjQdJzOh2w5Oi2oz7SjMAwaYsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6sPR2gIk0JlXIGheu5W9ptn.png?f=fotoalbum_large

Straks de WC naar de eerste badkamer en een ruime douche met een vrijstaand bad.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 28-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Wackmack schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:14:
Net is de aannemer geweest en er kan prima een 2e badkamer worden gemaakt. Verder bedacht om uit de eerste badkamer, het bad weg te halen en hier de wc te plaatsen. Hier komt een dubbele wasbak te. Achter het bad zit waarschijnlijk een afvoer voor de wc.

De 2e badkamer kan dan mooi ruim worden ingedeeld met een grote douche, breedte is 120cm. Aannemer verwacht straks 2 a 3 weken bezig te zijn. Eerst nu tekeningen van de bouwer vragen om te kijken waar de afvoer/waterleidingen lopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Straks de WC naar de eerste badkamer en een ruime douche met een vrijstaand bad.
Oh het wordt ook echt een tweede badkamer? Wat is daar precies het doel van? Waarom laat je de oude badkamer én het bestaande toilet niet gewoon voor wat het is, en maak je van dat kamertje of inloopkast linksonder een inloopbadkamer voor de masterbedroom? Gewoon met een wastafel, douche en eventueel bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10

siemenz

Koetje

[...]

Voor een grotere tegel rekenen badkamer boeren meer kosten. Dat is bij mijn ervaring altijd zo.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
[...]

Als je je bedenkt dat in onze badkamer (een dikke 20m2 60x60 tegels) we ongeveer 6 tegels hebben zitten die niet bewerkt zijn, denk je misschien wel anders. De rest is is allemaal een hoek uit, gat in, rand vanaf etc.

Een grote tegel bewerken is meteen ook meer werk dan een kleine.

Daarbij komt ook nog eens dat er tegenwoordig ook tegels van 1 bij 1 of 1 bij 2 meter zijn. Tegelzetters willen natuurlijk ook voorkomen dat ze voor hetzelfde geld met deze tegels moeten gaan sjouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door emot op 29-10-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
@HellBeast een grotere tegel is "lastiger" en zwaarder.
Ga zelf maar na, als er aan de ene kant van een 5cm tegel een millimeter verdikking is dan is dat 5cm verderop nauwelijks merkbaar. Als er echter 2millimeter verdikking is en 60cm verderop steekt hij dan opeens 5millimeter boven de andere tegel uit.
Daarnaast zijn ze natuurlijk ook zwaarder en is snijden ook lastiger en bij kans op een breuk gelijk een hele dure tegel naar de haaien. Ook zitten ze wellicht wat meer met het verband icm de vloer of gaten om kranen heen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik snap dat ze daar dan iets meer voor rekenen, maar in mijn geval rekenen ze een meerprijs van 1512,50 (inc btw) omdat de tegels groter zijn

Standaard toilet vloertegel = 33x33cm onze tegel = 60x60cm
Standaard toilet Wandtegel = 25x20cm onze tegels = 60x30cm en 60x60cm (Toiletmuur is half betegeld)
standaard badkamer vloertegel = 33x 33cm onze tegel = 60x60cm
Standaard badkamer wandtegel = 25x20cm onze tegels 60x30 en 60x60cm

Is er iemand 1,5 / 2 dag(en) extra bezig omdat de tegels wat groter of zwaarder zijn? Ik kan dat moeilijk geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Wij hebben 120x120 tegels en de aannemer heeft er geen seconde moeilijk over gedaan. Enige was dat die zei "goed dat ik het weet, moet ik een grotere tegelsnijder regelen".

[ Voor 21% gewijzigd door N1ckk op 29-10-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
siemenz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Voor een grotere tegel rekenen badkamer boeren meer kosten. Dat is bij mijn ervaring altijd zo.
Klopt, daar zeg ik ook niets van. Alleen bij @HellBeast komt er 6100 euro bij. Dat is wat veel lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoefjee
  • Laatst online: 12-06 20:09
Zelfde geintje ook gehad met Nobel. Rondgebeld en gevraagd en bij geen enkele andere partij/tegelzetter wordt meer gerekend voor grotere tegels. Ik kan nog begrijpen dat 120x120 lastiger is dan 30x30, maar extra rekenen voor 30x60 slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Mijn tegelzetter zei; Prima als je grote tegels wilt, maar dan ga je wel helpen sjouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Flix20 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:36:
Mijn tegelzetter zei; Prima als je grote tegels wilt, maar dan ga je wel helpen sjouwen!
Als mij dat sjouwen 1500 euro oplevert, dan trek ik nu gelijk mijn klusbroek aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
En een schort om koffie te zetten ook!

Overigens heb ik sowieso de tip gekregen; laat een vakman datgeen doen waar je hem voor betaald.
Loodgieters leidingen leggen, tegelzetter tegels zetten etc etc.
Verzorg zelf de hand en span diensten.

Je wilt zo veel mogelijk de rand activiteiten beperken voor die mannen.
Denk aan het zorgen dat de materialen die ze nodig hebben direct voor handen liggen.
Je wilt niet je tegelzetter 10 keer de trap op laten lopen. Dat is tijd dat hij tegels tegen de muur had kunnen gooien.
Met name als je ze per uur/dag betaald kan dit onderaan de rekening best schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 29-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Flix20 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:52:
En een schort om koffie te zetten ook!

Overigens heb ik sowieso de tip gekregen; laat een vakman datgeen doen waar je hem voor betaald.
Loodgieters leidingen leggen, tegelzetter tegels zetten etc etc.
Verzorg zelf de hand en span diensten.

Je wilt zo veel mogelijk de rand activiteiten beperken voor die mannen.
Denk aan het zorgen dat de materialen die ze nodig hebben direct voor handen liggen.
Je wilt niet je tegelzetter 10 keer de trap op laten lopen. Dat is tijd dat hij tegels tegen de muur had kunnen gooien.
Met name als je ze per uur/dag betaald kan dit onderaan de rekening best schelen.
Dat zal moeilijk gaan in een nieuwbouwhuis, waarbij alles er al in zit bij de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
orf schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Ik zou dit doen:

[Afbeelding]

Of als het je belangrijkste verlichting bij de wastafel is:

[Afbeelding]
Met een flinke regendouche (weet niet of die er gaat komen) is een spotje midden boven de douche wat onhandig... heb ervaring ;p

Vorige bewoners hadden een simpel douchekopje aan een glijstang, met een spotje midden boven de douche... ik had nog een flinke regendouche liggen die vrij ver naar het midden van de douchecabine gaat, precies onder het spotje... het is daardoor relatief donker in de douchecabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Wie heeft er ervaring met inbouwspeakers in badkamer? Werkt dat zijn en wat is goede inbouwspeaker voor in de badkamer?

[ Voor 5% gewijzigd door ppatrick op 29-10-2020 19:06 . Reden: inbouw speaker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 18:41
Wij hebben nu regelmatig een Sonos move in de badkamer. Volgende badkamer hebben een plek voor een Sonos one ingetekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
koendt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:03:
Wij hebben nu regelmatig een Sonos move in de badkamer. Volgende badkamer hebben een plek voor een Sonos one ingetekend.
Hier ook een sonos one in de badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ja is voor vriend van mij die zijn badkamer wil gaan verbouwen en is denk wel fijn om inbouwspeaker in plafon te hebben.
Pagina: 1 ... 34 ... 123 Laatste