Inmiddels wonen wij nu 2.5 jaar in ons huis en gaan wij onze zolder verbouwen. Op de zolder komt een washok/technische ruimte, studeer- / logeerkamer, toilet, slaapkamer met inloopkast en een badkamer. Doordat het plafond 4.30m is komt er ook nog een vide op de inloopkast.
Ik heb zelf een ontwerp gemaakt van de ruimte en dit wordt begin december uitgevoerd door de aannemer.
Aan de kant waar de slaapkamer met aangrenzend de badkamer komt wordt een dakserre (LUXbox) geplaatst om zo extra ruimte en licht te creëren.
Links zoals het nu is, rechts zoals het gaat worden:
De afmetingen van de badkamer zijn ongeveer 2.4m x 2.6m en er komt een stalen kozijn als scheiding tussen de slaapkamer en badkamer.
Wij zijn bij X2O geweest om te kijken wat zij hebben en hier ook netjes een offerte gekregen. Excl. tegels kwamen we daar uit op €11.500 ongeveer. Dit is overigens incl. toilet.
We zijn verder ook bij Eerste Kamer geweest. De indeling blijft gelijk aan wat wij zelf al hadden ingetekend, mede door de ruimte kan je niet anders. Wij verwachten de offerte van hun ergens deze week te ontvangen.
De kranen e.d. zijn via Eerste Kamer van Hotbath in mat zwart. Verder weten we nog niet wat er qua merken in komen. Het bad wordt in ieder geval Solid Surface mat wit, tevens ook de waskommen.
We gaan ook 1 wand (douche gedeelte) in de badkamer voorzien van marmerlook tegels. De vloertegel wordt tegen het zwart aan en het meubel in eiken. Achter het bad komt een tegel met een reliëf er op.
Ik heb het ontwerp in Sketchup gemaakt.
Ik heb de renders uit dezelfde hoek gemaakt. Eerste afbeelding zoals het nu is (excl. dakraam) en daaronder vanuit de te realiseren slaapkamer. Ik heb er ook personen (1.76m) in geplaatst zodat je een beeld krijgt van de ruimte als er iemand in staat.
ps: de vloer en een stuk wand worden niet meegenomen met de render, moet ik nog uitzoeken.
Hieronder nog wat impressies vanuit een andere hoek. De renders zijn gemaakt vanuit ene hoek van 70 graden, hierdoor is het stalen kozijn wat vertekend.
Benieuwd wat jullie er van vinden