Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 35 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:28
Voor mij was de keuze snel gemaakt.
Heb in de keuken, woonkamer en het kantoor zo ook Sonos.
Dus de keuze was inbouw Sonos (a €600) of een One in de hoek tegen het plafond met een muurbeugel. Die keuze was snel gemaakt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier een Sonos One in de badkamer; geen wereldgeluid maar prima voor n sfeermuziekje onder de douche :) Inbouw vond ik het geld echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
https://jee-o.com/nl/dealers/

Woon in Apeldoorn. Ga binnenkort kijken bij De Eerste Kamer en Laurens.

Nog meer aanraders als je bij dealers kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Genoeg waterdichte bluetooth boxjes toch? Leg hem op een randje en klaar. Heb je ook nog iets wat je ergens anders kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

St@m

@ Your Service

Nou, we zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. Van de week bij Sani4all geweest en daar toch wel geschrokken van de prijs.
Badkamer is 2.45 x 2.35 x 2.38 (lxbxh)

Komt een whirlpool in, dat is de bedoeling in ieder geval.
175x75 half vrijstaand bad met een whirlpoolsysteem.
Bij Sani4All kwamen ze uit op een prijs van 5k voor het bad met systeem. Bij de verschillende internetaanbieders kom ik uit op 3/3.5k Nogal een verschil. Iemand hier ervaringen mee? Hoeft geen super fancy systeem te zijn, maar alleen wat lucht uit de onderkant is ook te mager.
Bad met whirlpool 3.5k

Verder:
Douchecabine (75x~90/100)
Spiegel (verwarmd en verlicht, rond 120cm)
Meubel (~140x45)
Waskom (1 grote)
Kraan
Badkraan
Regendouche (inbouw)
Radiator

Zonder al te veel op de prijs te letten kom ik dan uit (als ik zelf wat klik op internet) op ongeveer 3.7k waarbij ik het wastafelmeubel inschat op 1.5k
Overig sanitair 3.7k

Tegels ~50 euro de m2 en dan maar rekenen met 30m2 (vloer + muren + snijverlies 30m2)
Tegels 1.5k

Arbeid 60 euro p/u --> 80 uur
Arbeid 4.8k

Een voorzetwandje (10cm) over de gehele breedte van de badkamer, verlaagd plafond, paar spotjes. Overig materiaal wat niet inbegrepen is.

Extra materialen 1.5k

Afvoeren sloopmateriaal
0.75k

Kom ik persoonlijk op een totaal van €15750, gun ik ze nog wat meer marge kom ik op 16k.
Maar met geen enkele onderhandelingsruimte kreeg ik een bedrag van 20k om de oren, waarvan de whirlpool dus 5k.

--
Reken ik nou heel gek? Als ik met bovenstaand lijstje naar een willekeurige badkamerboer stap, dan word ik toch niet uitgelachen?
Ga vanmiddag even bij een tweetal DMG winkels langs, ik ken het klappen van de zweep. Ik ben erg benieuwd.
Mocht iemand nog commentaar hebben op mijn dikke duim lijstje.. let me know.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien een tip, maar ik ben zelf goed geslaagd bij X2O. Je zou ook nog een losse aannemer kunnen overwegen, maar eenvoudig zal dat ook niet zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
@St@m zelf ook bij Sani4all te Vianen geweest.
Super goed geholpen en leuk meegedacht door de verkoper.
Alleen waren ze wat prijs betreft wel de hoogste van de winkels waar ik ben geweest. Kon uiteindelijk wel iets met de prijs gebeuren maar daar ging niet veel in zitten.

Wat prijzen betreft is zo erg lastig in te schatten. Wil je namelijk een simpele chrome handdouche van een Grohe, dan ben je voor 200 piek klaar.
Moet het een regendouche in een kleur zijn, dan ben je 1000-2000 kwijt.

Denk dat je voor je sanitair lijstje wel naar 6k mag gaan.

Afvoer sloop materiaal kan ook tegenvallen.
Een container huren is al zo 500 piek.

En succes bij DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26

Quad

Doof

1500 voor een badmeubel incl kraan, waskom en spiegel? Dat is vrij laag ingeschat.
Tegels is heel afhankelijk, wij zitten op 55 per m2, maar kan ook makkelijk meer.

Een bad zonder poespas zit tussen de 1000 en 1500, met bubbels kan het snel dubbelen.

Gezien je wensen inclusief plaatsen lijkt mij 20k niet overdreven.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dank voor de reacties. Bij Grando begonnen ze over 25k waar we toch zeker op moesten rekenen nadat we wat spul hadden aangewezen.

Doorgereden naar sanisale, 2.5 uur bezig geweest met tekenen en de juiste materialen zoeken (niet eens op prijs, maar gewoon "wat is mooi"). Uiteindelijke prijs (op een viltje) inclusief montage 14K (exclusief bad (inbouw 2k en half vrijstaand moest uitgezocht worden, maar zeker het dubbele)). Dat biedt in ieder geval perspectief :) dus daar gaan we verder.

Fijn dat ik niet gek ben in ieder geval :p

@Flix20 ik weet niet waar jij je containers huurt, ik heb er nu 1 van 3 kuub voor de deur voor 250.

@Quad Nee, ex, zie mijn lijstje.

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 30-10-2020 18:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Wij gaan onze zolder verbouwen en daar komt ook een extra badkamer. Wij zijn inmiddels 2x bij Eerste Kamer Badkamers geweest en wachten nu op de offerte.

Zij leveren alleen materiaal en het ontwerp + technische tekening voor de aannemer.

Tot nu een goede ervaring. Zal binnenkort even wat posten met het ontwerp etc.
Offertes al binnen? Wil er morgen gaan kijken voor inspiratie en zag dat er nog een mooie zaak in Amersfoort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

St@m schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:
Nou, we zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. Van de week bij Sani4all geweest en daar toch wel geschrokken van de prijs.
Badkamer is 2.45 x 2.35 x 2.38 (lxbxh)

Komt een whirlpool in, dat is de bedoeling in ieder geval.
175x75 half vrijstaand bad met een whirlpoolsysteem.
Bij Sani4All kwamen ze uit op een prijs van 5k voor het bad met systeem. Bij de verschillende internetaanbieders kom ik uit op 3/3.5k Nogal een verschil. Iemand hier ervaringen mee? Hoeft geen super fancy systeem te zijn, maar alleen wat lucht uit de onderkant is ook te mager.
Bad met whirlpool 3.5k

Verder:
Douchecabine (75x~90/100)
Spiegel (verwarmd en verlicht, rond 120cm)
Meubel (~140x45)
Waskom (1 grote)
Kraan
Badkraan
Regendouche (inbouw)
Radiator

Zonder al te veel op de prijs te letten kom ik dan uit (als ik zelf wat klik op internet) op ongeveer 3.7k waarbij ik het wastafelmeubel inschat op 1.5k
Overig sanitair 3.7k

Tegels ~50 euro de m2 en dan maar rekenen met 30m2 (vloer + muren + snijverlies 30m2)
Tegels 1.5k

Arbeid 60 euro p/u --> 80 uur
Arbeid 4.8k

Een voorzetwandje (10cm) over de gehele breedte van de badkamer, verlaagd plafond, paar spotjes. Overig materiaal wat niet inbegrepen is.

Extra materialen 1.5k

Afvoeren sloopmateriaal
0.75k

Kom ik persoonlijk op een totaal van €15750, gun ik ze nog wat meer marge kom ik op 16k.
Maar met geen enkele onderhandelingsruimte kreeg ik een bedrag van 20k om de oren, waarvan de whirlpool dus 5k.

--
Reken ik nou heel gek? Als ik met bovenstaand lijstje naar een willekeurige badkamerboer stap, dan word ik toch niet uitgelachen?
Ga vanmiddag even bij een tweetal DMG winkels langs, ik ken het klappen van de zweep. Ik ben erg benieuwd.
Mocht iemand nog commentaar hebben op mijn dikke duim lijstje.. let me know.
No offense maar....Ik denk Als jij het internet afstruint en een combinatie van verschillende websites bijelkaar optelt en vervolgens naar de badkamer winkel gaat om te vragen of hij het daarvoor kan leveren dat je dan inderdaad “uitgelachen” wordt.

Je kunt of je nu een badkamer of een fiets koopt het internet niet vergelijken met een fysieke winkel.

Als je wilt besparen dan lijkt het mij inderdaad raadzaam om voor de som der delen te gaan en zelf alles te regelen.

Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde badkamerwinkel toch zoon 30-40% marge wilt hebben zoals in iedere detailhandel

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

siemenz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:49:
[...]

No offense maar....Ik denk Als jij het internet afstruint en een combinatie van verschillende websites bijelkaar optelt en vervolgens naar de badkamer winkel gaat om te vragen of hij het daarvoor kan leveren dat je dan inderdaad “uitgelachen” wordt.

Je kunt of je nu een badkamer of een fiets koopt het internet niet vergelijken met een fysieke winkel.

Als je wilt besparen dan lijkt het mij inderdaad raadzaam om voor de som der delen te gaan en zelf alles te regelen.

Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde badkamerwinkel toch zoon 30-40% marge wilt hebben zoals in iedere detailhandel
Heb je mijn 2e post gelezen? Het kan dus wel, normale prijzen. En ik begrijp uiteraard dat een fysieke winkel duurder is dan een dozenschuiver op internet, daarom rond ik al ruim af naar boven.

Dus zo verkeerd zijn mijn bedragen niet, en ik heb echt niet het goedkoopste van het goedkoopste gepakt. Een wastafelkraan van 250 euro is echt niet goedkoop (internet 150), een meubel van 1500 (internet 1000) ook niet, een waskom van 350 (internet 100) ook niet. Spiegel voor 300 (internet 200) ook niet. Zit je op 2400 voor de set.. en dan heb ik het gewoon over basic dingen, geen high end, gewoon normaal spul.

En zelfs dan nog, bij de duurdere DMG (Grando) waren de tegels die we uitzochten 50 euro de m2 (net als begroot), kraan was net zo duur als ik had begroot.

Dat er dan 15k aan installatiekosten wordt gerekend... tja.. dat kan zeker voor de helft (en dat klopt)

En laatst trouwens een nieuwe fiets gekocht in de winkel voor 100 euro boven de internetprijs.

Maar maakt me verder ook niet uit wat jij er van vindt :) ik ga er vanuit dat ik straks een badkamer heb binnen budget met de spullen die ik leuk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 31-10-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Wackmack schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Offertes al binnen? Wil er morgen gaan kijken voor inspiratie en zag dat er nog een mooie zaak in Amersfoort is.
Ja afgelopen week de eerste versies binnen gekregen. Ik wacht nog op een antwoord op mijn bericht.

Toilet gaat er ongeveer zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJf8N720pfDkjDf7RuDDQXthPmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFQagIAEnkQ4fALVVHemUA19.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up6spFJ8AV-ScBgSNYtY6zIqHVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmQSV88bk53MT2B8V749sxiF.jpg?f=fotoalbum_large

Tot op heden goed geholpen, dus zeker een bezoek waard.

Let wel op dat als je langs gaat zonder afspraak je waarschijnlijk met niemand aan tafel zal zitten voor een ontwerp, dat zal echt op afspraak pas lukken.

Maar een hele mooie winkel / showroom wat zeker de moeite waard is om te gaan kijken.

Succes morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door ollie_1982 op 31-10-2020 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

ollie_1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:34:
[...]

Ja afgelopen week de eerste versies binnen gekregen. Ik wacht nog op een antwoord op mijn bericht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Let wel op dat als je langs gaat zonder afspraak je waarschijnlijk met niemand aan tafel zal zitten voor een ontwerp, dat zal echt op afspraak pas lukken.

Maar een hele mooie winkel / showroom wat zeker de moeite waard is om te gaan kijken.

Succes morgen!
Ik hoop voor je dat ze ook een lampje in je wc plaatsen, zie niks zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
mark-k schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Ik hoop voor je dat ze ook een lampje in je wc plaatsen, zie niks zo
Dit heb ik zelf even snel gemaakt in sketchup. Uiteraard komen er spotjes in het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Succes morgen!
Hoeveel ruimte heb je tussen de muren? Ziet er namelijk vrij krapjes uit om eerlijk te zijn.

Minimale afstand tussen de wanden zou ik echt >1neter houden.
Bij mij zou het 1 meter zijn maar na het inbouw reservoir blijft daar iets minder vsn over. Ikzelf met mn 1.83m zit dan bijna met mn knieeen tegen de muur.
En als er dan ook nog een fontein zit...
@St@m hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je moet slopen. Als je het met een klein bakje van 3m2 redt dan ben je inderdaad rond de 250 kwijt.
Maar let op, die zit heel snel, heel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Flix20 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Hoeveel ruimte heb je tussen de muren? Ziet er namelijk vrij krapjes uit om eerlijk te zijn.

Minimale afstand tussen de wanden zou ik echt >1neter houden.
Bij mij zou het 1 meter zijn maar na het inbouw reservoir blijft daar iets minder vsn over. Ikzelf met mn 1.83m zit dan bijna met mn knieeen tegen de muur.
En als er dan ook nog een fontein zit...
@St@m hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je moet slopen. Als je het met een klein bakje van 3m2 redt dan ben je inderdaad rond de 250 kwijt.
Maar let op, die zit heel snel, heel vol.
Ruimte is 1x1 meter excl. inbouw reservoir. Dus 1.20x1.0 meter.

Zelfde maat als we beneden hebben, standaard maat nieuwbouw verwacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ollie_1982 op 31-10-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03
Een mee lees reply.
Ik ben me wat aan het verdiepen in badkamers en daar gaat dit topic uiteraard ook bij helpen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

louzy82 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:46:
Een mee lees reply.
Ik ben me wat aan het verdiepen in badkamers en daar gaat dit topic uiteraard ook bij helpen
Je kan ook op het vinkje “topic volgen” drukken

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Succes morgen!
Dank! Helaas niet gered. Zal nu een afspraak maken voor een ontwerp.

Hopelijk komt deze week de aannemer weer langs zodat er een offerte kan worden gemaakt. De aannemer ging uit van 2 a 3 weken werk. Hopelijk onder de 10K...😔.

Qua budget heb ik ongeveer max 30K in mijn hoofd. Als de warmwater leiding via de koof van de trap loopt, zal dat zeker lukken. Anders moet de leiding vanuit de huidige badkamer worden gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Succes morgen!
Wow heel vet toilet, ik steel je ontwerp even :9

Wat heeft dit je gekost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Wackmack schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Dank! Helaas niet gered. Zal nu een afspraak maken voor een ontwerp.

Hopelijk komt deze week de aannemer weer langs zodat er een offerte kan worden gemaakt. De aannemer ging uit van 2 a 3 weken werk. Hopelijk onder de 10K...😔.

Qua budget heb ik ongeveer max 30K in mijn hoofd. Als de warmwater leiding via de koof van de trap loopt, zal dat zeker lukken. Anders moet de leiding vanuit de huidige badkamer worden gehaald.
Hier inmiddels akkoord met Eerste Kamer. Zodra ik vanuit hun de (3D) tekeningen heb zal ik deze hier posten.

Zal dan ook even al het materiaal delen wat er in komt.

Wat betreft budget zitten wij nu voor het realiseren van het toilet en badkamer ook rond de €30.000,-. Er zit geen sloopwerk in aangezien alles alleen opgebouwd moet worden, warm waterleiding hadden we al tijdens de bouw laten doortrekken naar de zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
hallom schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Wow heel vet toilet, ik steel je ontwerp even :9

Wat heeft dit je gekost?
Thanks. Soort wand- en vloertegel staat iets terug in dit topic.

Ik denk aan materiaal ongeveer €3000,-. Verder gaat het op in de rest dus lastig te zeggen wat het totaal kost incl. plaatsen muren, plafon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Hier inmiddels akkoord met Eerste Kamer. Zodra ik vanuit hun de (3D) tekeningen heb zal ik deze hier posten.

Zal dan ook even al het materiaal delen wat er in komt.

Wat betreft budget zitten wij nu voor het realiseren van het toilet en badkamer ook rond de €30.000,-. Er zit geen sloopwerk in aangezien alles alleen opgebouwd moet worden, warm waterleiding hadden we al tijdens de bouw laten doortrekken naar de zolder.
Beste offerte! Wat maakt het zo duur? Welke merken heb je gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Wackmack schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Beste offerte! Wat maakt het zo duur? Welke merken heb je gekocht?
Verdeling is ongeveer 2/3 materiaal en 1/3 installatie.

Merken die ik zo kan vertellen:

Hotbath (alle kranen etc)
Riho (bad)
Gebrit (toilet)

Alleen de kranen zijn al bijna €5000,- samen. Het meubel combinatie (incl. waskommen, spiegel, verlichting etc) bijna €6500,-.

Verder geen idee welk merk meubel, spiegels etc.

Zeker een hoop geld, helemaal als we het vergelijken met de badkamer die wij met de bouw hebben laten plaatsen.

Het wordt echt een badkamer voor ons en niet voor de kids. Verder staat de badkamer altijd in het zicht door het stalen kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Verdeling is ongeveer 2/3 materiaal en 1/3 installatie.

Merken die ik zo kan vertellen:

Hotbath (alle kranen etc)
Riho (bad)
Gebrit (toilet)

Alleen de kranen zijn al bijna €5000,- samen. Het meubel combinatie (incl. waskommen, spiegel, verlichting etc) bijna €6500,-.

Verder geen idee welk merk meubel, spiegels etc.

Zeker een hoop geld, helemaal als we het vergelijken met de badkamer die wij met de bouw hebben laten plaatsen.

Het wordt echt een badkamer voor ons en niet voor de kids. Verder staat de badkamer altijd in het zicht door het stalen kozijn.
Klinkt heel mooi, ben benieuwd naar de renders straks. Hopelijk ergens deze maand opzoek naar De Eerste Kamer voor een ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
@ollie_1982 wat voor badmeubel gaat het om? Ik ben namelijk bij een lokale keuken/meubel boer uitgekomen die alles exact naar wens en op maat kon maken voor ongeveer de helft van het bedrag wat ik kwijt was geweest bij de gerenomeerde merken.

Kommen en spiegel zelf op internet gekocht wat ook behoorlijk scheelde.
Kranen ook allemaal via internet besteld en alleen laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvroos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 17:07
Hallo,

ik lees al een tijdje mee.
Badkamerproject gaat nu echt starten bij ons.

Keuze kranen > Hotbath
Twijfelen echter over matzwarte kleur. Vinden we echt mooi, maar blijkt ook kras-gevoelig, iemand ervaringen hiermee?
Andere mooie kleur zou voor ons verouderd ijzer zijn, alleen daar zijn minder modellen beschikbaar.

Verder nog twijfel over keuze douchewand. Gaan we voor het bekende merk Sealskin of durven we het aan met Saniclear. Ook hier ervaringen van harte welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Goedenavond, Ik ben gister bij een plaatselijke tegel en sanitair winkel geweest.
Voor mij was duidelijk dat ik graag Hansgrohe sanitair wilde. (Douchemengkraan, doucheset en wastafelkranen)
De verkoper adviseerde mij de merken Brauer, Xenz en Tres. Deze zouden naar zijn mening gelijkwaardig zijn met hansgrohe.
Ik vraag mij af of dit is. Het zijn namelijke vrij onbekende merken . En het is dat hansgrohe een van de allergrootste is.

Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik ben daar ook nieuwsgierig naar. (de kranen discussie van 1 post boven mij)

Het is alweer zo'n 14 jaar geleden dat ik me wat in sanitair verdiept heb maar de namen die mij nog altijd bestaan zijn Grohe en Hansgrohe

Nu kom ik veel andere merken tegen waar ik niet zoveel over kan vinden, dus dat zullen eigen merken zijn van bepaalde winkels wellicht.

Een merk kom ik veel tegen nu ik me hierin aan het verdiepen ben; Hotbath. (ook in dit topic).

Is deze dan qua kwaliteit hoger gepositioneerd dan Hansgrohe en Grohe? want als ik naar de prijs kijk is dit merk wel weer wat duurder dan de Inbouw setjes van Grohe en Hansgrohe die ik zo snel even erbij pak.
Of hebben Hansgrohe en Grohe goedkopere (en dus kwalitatief mindere) en duurdere series en Hotbath enkel hoogwaardig (en dus duurder) spul?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@jeroenvroos Vrienden van ons hebben de Cobber-serie in matzwart en die geven aan dat vooral een waterontharder aan te raden is. Krassen vallen mee, maar je moet een handdouche niet laten vallen denk ik :+

Verder @Sander410, zijn dat niet toevallig de huismerken van ene Belgische keten? ;)

En @louzy82, qua kwaliteit vind ik dat lastig te zeggen. Wij hebben het net allemaal binnen en het ziet er qua presentatie, materialen en gewicht uit alsof het militair geschut is (Hotbath). In het vorige huis hebben we Grohe, maar niet heel denderend hoor - maar ook niet slecht. Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64475096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Militair geschut lijkt me wel een beetje overdreven niet?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Nee, ik was serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
GeeMoney schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:41:
@ollie_1982 wat voor badmeubel gaat het om? Ik ben namelijk bij een lokale keuken/meubel boer uitgekomen die alles exact naar wens en op maat kon maken voor ongeveer de helft van het bedrag wat ik kwijt was geweest bij de gerenomeerde merken.

Kommen en spiegel zelf op internet gekocht wat ook behoorlijk scheelde.
Kranen ook allemaal via internet besteld en alleen laten plaatsen.
Het meubel lijkt een beetje op deze, alleen dan in deze maten: 1200x450x380 mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2tNpFEb2kd2d6uCLdw3lKpGkeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3BvfBq50u0DTu5IqmBZHMU9h.png?f=fotoalbum_large

Verder komt daaronder dan een plank waar bijvoorbeeld handdoeken op kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
ollie_1982 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:39:
[...]

Het meubel lijkt een beetje op deze, alleen dan in deze maten: 1200x450x380 mm

[Afbeelding]

Verder komt daaronder dan een plank waar bijvoorbeeld handdoeken op kunnen liggen.
Ik heb dat laten maken met ook hetzelfde hout en look & feel. Doorlopende nerf etc. en zelfs 145cm breed en 55 diep en 44 hoog. Volgens mij aan meubel kosten was ik €1400,- kwijt en dus helemaal op maat inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
Verder @Sander410, zijn dat niet toevallig de huismerken van ene Belgische keten? ;)
Ik zou het niet weten vandaar mijn vraag. Wat ik weet is dat tres = Spaans, Xenz = Nederlands en Brauer = Duits. Ik vraag mij af het dan van een belgische keten is.

Qua kwaliteit zegt de loodgieter het zelfde als de verkoper, terwijl andere loodgieters het bestaan van deze merken niet eens wist. Ik vind het een lastige kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
GeeMoney schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb dat laten maken met ook hetzelfde hout en look & feel. Doorlopende nerf etc. en zelfs 145cm breed en 55 diep en 44 hoog. Volgens mij aan meubel kosten was ik €1400,- kwijt en dus helemaal op maat inclusief montage.
Zag het meubel die jij hebt in dit topic, lijkt er idd op. Mooi meubel! Je hebt geen losse plateau.

Qua prijs scheelt het idd. Ik denk ook als je alles los gaat shoppen je goedkoper uit bent.

ps: ons meubel wordt dus omgedraaid, kast met lades + kommen en dan daaronder een plateau.

[ Voor 7% gewijzigd door ollie_1982 op 02-11-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:32

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb uiteindelijk de badkamer toch bij Nobel gekocht. Ze hebben ons nou eenmaal klem. Er is te veel gezeik om het niet te doen. Vloerverwarming wordt niet doorgelegd als we het niet doen en ook de riolering en de waterleiding niet. Onderhandelingsruimte vegen ze grotendeels de achterste mee af. Ik kreeg maximaal 500 euro van de offerte af.

Op de opmerking dat ik 1500 euro extra meerwerk duur vond aan montagekosten voor een 30x60 en 60x60 grotere tegel werd als volgt beantwoord:

"Ik kan me heel goed voorstellen dat de verwerkingsprijzen zwaar tegenvallen ze zijn echter wel marktconform. De prijzen zijn in korte tijd behoorlijk gestegen omdat er schaarste is in goede tegelzetters.
Waarin b.v.5 jaar geleden elke tegelzetter tegen een door ons bepaald tarief wilde werken zijn de rollen nu omgedraaid. De tegelzetters hebben wachttijden van ca. 3 maanden en bepalen hun eigen tarief."

Lijkt mij heerlijk om je eigen tarief te bepalen. Ik ben nu een carrière switch aan het overwegen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:33
Goedenavond! Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn in de wondere wereld van het sanitair aanbeland. De indeling is rond, maar we twijfelen over de kranen. Zelf vinden we RVS-kranen vele malen mooier, maar onze projectleverancier ‘doet geen RVS’. Hij raadde het ook af overigens. Ook in de verschillende winkels zijn er maar weinig modellen (echt) RVS te verkrijgen. Wij kunnen alleen nergens een goede onderbouwing vinden waarom het wel of geen goed idee is. Hebben jullie ervaringen en/of advies hierover?

NB. We nemen een waterontharder, dus kalk is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Misschien een hele suffe vraag maar aangezien ik hier in huis 3 dames heb wel relevant:

Hoe voorkom je haren in de afvoer?
Bij de easydrain zag ik dat er een speciaal bakje voor is maar hoe werkt dat bij de wastafel? Zo'n pop-up of click ding doen daar niets tegen

of is daar gewoon niets tegen te doen gewoon eens in de zoveel tijd je sifon losdraaien?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:55
Genoeg echte RVS kranen te krijgen. Ik heb ze zowel in de badkamer en roiletten als in de keuken. Nog verschillende merken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
louzy82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:29:
Misschien een hele suffe vraag maar aangezien ik hier in huis 3 dames heb wel relevant:

Bij de easydrain zag ik dat er een speciaal bakje voor is maar hoe werkt dat bij de wastafel? Zo'n pop-up of click ding doen daar niets tegen

of is daar gewoon niets tegen te doen gewoon eens in de zoveel tijd je sifon losdraaien?
Ouderwets putje houden en dan zo'n zeefje erin die je bij de supermarkt/blokker/action oid haalt.
Mocht je het putje dicht willen doen kan daar zo'n klassiek zwart dopje op.

Niet moeders mooiste, maar dat is effectief wel de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
rbaidjoe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:31:
[...]

Ouderwets putje houden en dan zo'n zeefje erin die je bij de supermarkt/blokker/action oid haalt.
Mocht je het putje dicht willen doen kan daar zo'n klassiek zwart dopje op.

Niet moeders mooiste, maar dat is effectief wel de beste oplossing.
Dat hebben we nu inderdaad, werkt wel maar mooi is inderdaad anders

Ik had gehoopt dat anno 2020 er wel iets beters voor bestond.... |:(

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

louzy82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:29:

Heb je een link naar dat bakje voor de easydrain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:06:
[...]

Heb je een link naar dat bakje voor de easydrain?
Hm, misschien is het toch niet echt om haren tegen te houden maar juist om ze makkelijker met het water mee te laten gaan?
in ieder geval makkelijk schoon te maken...

Link

Ze hebben wel een hair catcher zo te zien:
Link

[ Voor 11% gewijzigd door louzy82 op 03-11-2020 09:39 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
nu nog voor de wastafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Nou, gister is de loodgieter langsgekomen om een opname te doen voor het starten van de werkzaamheden.

Het plan was om een douchegoot aan te gaan brengen, maar de huidige douche, wat al een inloop douche is, heeft al een mooi afschot maar met een doucheput.
Advies v/d loodgieter is om deze te laten zitten en er een renovatieput bovenop te plaatsen met de nieuwe tegels.
Anders zou de het huidige putje voorzichtig uitgebikt moeten worden zonder de afvoer aan te tasten.
Nogal een link klusje.

Nu heb ik opzich geen probleem om een putje te nemen ipv een goot, maar dan liefst wel een mooie.
Ik kan alleen nu alleen nog maar hele standaard renovatieputten vinden zoals onderstaand;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGEcjWWHgiTDZviwg7tM2U1ORUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3NHnaCCc4mYka4Q6OsXc9L52.png?f=fotoalbum_large

Gaat niet echt mooi staan in een badkamer waar de overige accenten mat zwart zijn.
Kent hier toevallig iemand een adresje welke of mat zwarte renovatieputten levert, of een tegel plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24

BrZ

Ik zou echt geen genoegen nemen met zo'n renovatieput. Laat die loodgieter maar hakken, zo spannend is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik ook niet nee, maar is wel wat breekwerk om en de afvoer te pakken en de douchegoot erin te hakken (als je al de hoogte hebt..). Maar wat je ook doet, ik zou geen mat zwarte douche put/goot willen. RVS of tegel zou mijn voorkeur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
BrZ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:27:
Ik zou echt geen genoegen nemen met zo'n renovatieput. Laat die loodgieter maar hakken, zo spannend is dat echt niet.
Als het een dag werk is met de huidige loonkosten dan kan ik best genoegen nemen met een renovatieput mits deze er een beetje in dezelfde stijl als de rest v/d badkamer te verkrijgen is.
hammy87 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:26:
Ik ook niet nee, maar is wel wat breekwerk om en de afvoer te pakken en de douchegoot erin te hakken (als je al de hoogte hebt..). Maar wat je ook doet, ik zou geen mat zwarte douche put/goot willen. RVS of tegel zou mijn voorkeur hebben
Tegel heeft ook absoluut de voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
Je kan ook zelf gaan bikken. Huur een kangoo, of pak een puntbeitel op je SDS werktuig en ga aan de slag. Is niet zo moeilijk. Mocht je toch de afvoer raken en slopen, dan bik je er een kom omheen, zodat de loodgieter daar bij kan. Als je het toch te spannend vindt, bik je een stuk ruimer dan de afvoerpijp en laat je je loodgieter het laatste beetje doen.

Het laatste beetje hakken, en daarna de boel weer opvullen met beton kost niet zoveel tijd.
Als ik het niet mis heb had je een budget voor je badkamer van 30k? Het kost je nog geen % om de boel uit te bikken, zeker als je zelf ook wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Wat zijn jullie ervaringen met de douches van hotbath?

Ik heb een hele tijd een van de eerste raindance douches van hansgrohe gehad (zo een met een gaatje voor de lucht) en dat was echt heerlijk.
Als een tropische regenbui.

Na redelijk wat rondgekeken te hebben neig ik wel naar hotbath kranen, zonder het goed te kunnen onderbouwen trouwens. Het is zo te horen kwalitatief goed.

Ik zie dat hansgrohe voor inbouw nog altijd de ibox gebruikt, dat lijkt me dan ook wel betrouwbaar want die gebruiken ze al >10 jaar en anders was daar wel iets anders voor in de plaats gekomen lijkt me.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:33
Iemand een goede tip voor een app of site waar ik het legpatroon/de uitlijning van het tegelwerk kan visualiseren? In ons project doet de aannemer het tegelwerk ‘zelf’, en onze kopersbegeleider heeft aangegeven dat we uitsluitend een platte tekening krijgen van de vloer 😒 Sites als Grando en V&B zijn vooral gericht op indeling en hebben zeer beperkte mogelijkheden om tegelwerk aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Mrs.Koifim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:39:
Iemand een goede tip voor een app of site waar ik het legpatroon/de uitlijning van het tegelwerk kan visualiseren? In ons project doet de aannemer het tegelwerk ‘zelf’, en onze kopersbegeleider heeft aangegeven dat we uitsluitend een platte tekening krijgen van de vloer 😒 Sites als Grando en V&B zijn vooral gericht op indeling en hebben zeer beperkte mogelijkheden om tegelwerk aan te passen.
Klinkt misschien heel simpel, maar kun je niet iets in Excel in elkaar zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Wij moeten 22 november de positie van waterleidingen en elektra doorgeven van de badkamer.
We willen grotendeels bij de standaard indeling blijven.

3 tal vragen:
1) We willen de douche vergroten van 90x90 naar 100x90 of 120x90 (dus minder ruimte tussen toilet en douche. Ook willen we een drain ipv een putje. Is het logischer om de kraan op de wand te laten waar die nu zit (brede kant) of juist te verplaatsen naar de korte kant aan de muur bij de deur? De drain komt aan dezelfde kant als de kraan.
2) Er is nu een enkele wastafel ingetekend. Achteraf willen we een 100 of 120 badmeubel plaatsen met 2 kranen. Is het mogelijk om met een soort verloop stuk de enkele leiding te splitsen in 2 leidingen. Zelfde voor afvoer? Zie onder wat voorbeelden die ik op internet kon vinden over splitsen van leidingen en sifon voor 2 wastafels zodat het op één afvoer kan.
3) Liefst wil ik de radiator boven het bad hangen. Zou dat vanuit technische regelgeving mogen? Het is een elektrische radiator.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qu2Qb-TJsTb9VdS99y8L8KDRog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eaOHD36atrRLHTBWnUcn4AsL.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1YapDGArX_arpHQN2ecsGSa4rI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEuMHuRBegGGwiy4YjRgHsZR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpC7fnU6dPRZSoqwdl3XnSUl8Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSrXBoeWanRooWjHQ41sPqQe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
rbaidjoe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:36:
Je kan ook zelf gaan bikken. Huur een kangoo, of pak een puntbeitel op je SDS werktuig en ga aan de slag. Is niet zo moeilijk. Mocht je toch de afvoer raken en slopen, dan bik je er een kom omheen, zodat de loodgieter daar bij kan. Als je het toch te spannend vindt, bik je een stuk ruimer dan de afvoerpijp en laat je je loodgieter het laatste beetje doen.

Het laatste beetje hakken, en daarna de boel weer opvullen met beton kost niet zoveel tijd.
Als ik het niet mis heb had je een budget voor je badkamer van 30k? Het kost je nog geen % om de boel uit te bikken, zeker als je zelf ook wat doet.
Bij mij was het budget geen 30k, meer 10-12k.
Het uithakken geniet niet de voorkeur omdat de bedoeling was om de huidige tegelvloer te laten liggen en daaroverheen te tegelen.

Het opvullen doe je naderhand weer met beton begrijp ik dus?
Dus daar zou je de vloer mooi vlak mee kunnen krijgen voor de nieuw te plaatsen tegels en het afschot behouden.
De saninet tool kan je de tegels plaatsen en het patroon verschuiven. Althans, zo doen de badkamerzaken welke met saninet werken het ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Flix20 op 04-11-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flix20 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:26:
[...]

Het uithakken geniet niet de voorkeur omdat de bedoeling was om de huidige tegelvloer te laten liggen en daaroverheen te tegelen.

Dus daar zou je de vloer mooi vlak mee kunnen krijgen voor de nieuw te plaatsen tegels en het afschot behouden.
Als je eroverheen tegelt kan het juist prima!
[...]

De saninet tool kan je de tegels plaatsen en het patroon verschuiven. Althans, zo doen de badkamerzaken welke met saninet werken het ook.
Alleen de Saninet online tool is de basis variant. In die van de badkamerzaken zit al hun leverbare materialen erbij in. Kan je spotjes erin tekenen enz.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:55
https://vismart.visoft.de/

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
SquareOne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:54:
Wij moeten 22 november de positie van waterleidingen en elektra doorgeven van de badkamer.
We willen grotendeels bij de standaard indeling blijven.

3 tal vragen:
1) We willen de douche vergroten van 90x90 naar 100x90 of 120x90 (dus minder ruimte tussen toilet en douche. Ook willen we een drain ipv een putje. Is het logischer om de kraan op de wand te laten waar die nu zit (brede kant) of juist te verplaatsen naar de korte kant aan de muur bij de deur? De drain komt aan dezelfde kant als de kraan.
2) Er is nu een enkele wastafel ingetekend. Achteraf willen we een 100 of 120 badmeubel plaatsen met 2 kranen. Is het mogelijk om met een soort verloop stuk de enkele leiding te splitsen in 2 leidingen. Zelfde voor afvoer? Zie onder wat voorbeelden die ik op internet kon vinden over splitsen van leidingen en sifon voor 2 wastafels zodat het op één afvoer kan.
3) Liefst wil ik de radiator boven het bad hangen. Zou dat vanuit technische regelgeving mogen? Het is een elektrische radiator.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Enkel heb ik op 3 een antwoord omdat wij de elektrische radiator ook wilden verplaatsen.
Nee, elek radiator mag niet zo dicht bij de punten waar je in het water staat. (douche en bad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Karolijn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:12:
[...]

Enkel heb ik op 3 een antwoord omdat wij de elektrische radiator ook wilden verplaatsen.
Nee, elek radiator mag niet zo dicht bij de punten waar je in het water staat. (douche en bad)
Heb inderdaad contact gehad met de bouwer. Elektrische radiator mag niet boven het bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
@SquareOne @Karolijn
Deze mag daar wel: https://sanitairkamer.nl/...0x60cm-1000w-sk28141.html

gewoon op een ip45 ip55, ip65 radiator zoeken.

ip35, of anderszins ipx5 kan ook, maar in de regel zal je meer succes hebben om een ip45, ip55, of ip65 te vinden.

regels over ipwaardes en zoneringen: https://www.designradiato...sche-design-radiator.html

wel ff opletten waar / hoe je je stroomaansluitpunt uitvoert.

edit: boven je bad wil je natuurlijk een horizontale.
om je op weg te helpen, hier een gevonden (wel prijzig) https://www.viadurinimila...o-h.html?category_id=2879
en nog een van hetzelfde merk dat op aanvraag in ip55 verkrijgbaar is https://www.viadurinimila...no-radiators-glass_9.html

hier een aantal heating elements waarmee je volgens mij je normale radiator kan ombouwen naar elektrisch. Daarmee wordt je keuze dus al ruimer, nu kan je ook gewoon elke horizontale radiator pakken die je wil, en dan ombouwen.
https://en.termaheat.com/heaters
IPx5 zijn in ieder geval de: REG 2, REG 3, MOA, MOA IR, DRY

[ Voor 52% gewijzigd door rbaidjoe op 05-11-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Flix20 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:26:
[...]

Over huidige tegelvloer heen tegelen is wel makkelijker.

Als je wel gaat bikken, kun je het gat naderhand idd opvullen met beton. Daarna evt nog wat egaline eroverheen, maar is niet per se nodig, aangezien je nog afschot wil maken. Afschot doe je 'gewoon' met tegellijm. Vereist wel wat meer kunde en ervaring volgens mij. Moet je wel een vakman vakmens hebben die zijn/haar vak verstaat. Afschot voor een goot is wel makkelijker dan afschot voor een put. Afschot voor een goot is bij benadering relatief 2-dimensionaal t.o.v. meer 3D voor een put.

Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het afschot van een goot ook comfortabeler staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
rbaidjoe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:46:
[...]

Over huidige tegelvloer heen tegelen is wel makkelijker.

Als je wel gaat bikken, kun je het gat naderhand idd opvullen met beton. Daarna evt nog wat egaline eroverheen, maar is niet per se nodig, aangezien je nog afschot wil maken. Afschot doe je 'gewoon' met tegellijm. Vereist wel wat meer kunde en ervaring volgens mij. Moet je wel een vakman vakmens hebben die zijn/haar vak verstaat. Afschot voor een goot is wel makkelijker dan afschot voor een put. Afschot voor een goot is bij benadering relatief 2-dimensionaal t.o.v. meer 3D voor een put.

Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het afschot van een goot ook comfortabeler staat.
Gelukkig heb ik een goede tegelzetter!
De loodgieter heeft ook al aangegeven dat het zeker mogelijk is maar dat je wel voorzichtig te werk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Ga dan gewoon hakken. Je zal jezelf later bedanken met de knappere goot tov het putje. Je moet wel voorzichtig zijn, maar daar doe je al ervaring mee op met het wegbikken van de tegeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
rbaidjoe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:22:
Ga dan gewoon hakken. Je zal jezelf later bedanken met de knappere goot tov het putje. Je moet wel voorzichtig zijn, maar daar doe je al ervaring mee op met het wegbikken van de tegeltjes.
Moet zeggen dat ik de Easy drain aqua Jewel met tegel rooster ook wel erg mooi vind!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkOfH7ASQRtqcHi_ZHTwKdN5uQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EMHjsTpMQy0kK654FS9g2321.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
fair point, er zitten wel knappe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Flix20 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:01:
[...]

Moet zeggen dat ik de Easy drain aqua Jewel met tegel rooster ook wel erg mooi vind!

[Afbeelding]
Dat ziet er volgens mij alleen mooi uit als je een vierkante douche hebt en tegels neemt die net zo breed zijn als de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afspraak gemaakt bij sanitairwinkel in Arnhem voor zaterdag. Lees veel goede verhalen hier. Heel benieuwd hoe duur het gaat worden.

Nieuwe badkamer van 4x2m, van kleedkamer naar badkamer. Huidige badkamer bad eruit, wastafel eruit voor een dubbel wastafel, nieuwe tegels. Misschien de wc beneden ook gelijk mee nemen.

Was uit gegaan van 25k maar vraag mij af of dat voldoende is.

Krijg je bij sanitairwinkel direct een prijsindicatie / 3D tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
Van welk merk hebben jullie de wastafelonderkasten?
Ik merk dat showrooms hier behoorlijk geheimzinnig over doen.
Wij willen een 140 brede kast met 4 lades met een keramieke wastafel erin. We zijn overal rond de 2800 euro kwijt.

Vandaar mijn vraag, van welk merk hebben jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sander410 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:31:
Van welk merk hebben jullie de wastafelonderkasten?
Ik merk dat showrooms hier behoorlijk geheimzinnig over doen.
Wij willen een 140 brede kast met 4 lades met een keramieke wastafel erin. We zijn overal rond de 2800 euro kwijt.

Vandaar mijn vraag, van welk merk hebben jullie dit?
Kijk eens bij Q1 sanitair. Wij hebben daar nu zo'n 3 jaar een meubel van en zijn daar tevreden over.
Het zijn waarschijnlijk niet de allerbeste meubels die er te krijgen zijn maar kwalitatief prima. O.a. gewoon blum scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
SquareOne schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:54:
[...]

Kijk eens bij Q1 sanitair. Wij hebben daar nu zo'n 3 jaar een meubel van en zijn daar tevreden over.
Het zijn waarschijnlijk niet de allerbeste meubels die er te krijgen zijn maar kwalitatief prima. O.a. gewoon blum scharnieren.
Ja die zag ik voorbij komen. Ik dacht namelijk in een sanitair winkel Wave voorbij komen. En toen ik ging Googelen kwam ik op Q1 uit dat ze die daar verkochten. Goede ervaringen mee dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Hier het ontwerp van de badkamer zoals ik het zelf bedacht heb.
Feedback?

Het lichtgrijze deel van de badkamer aan de rechterkant is een schuin dak (beginnend op 1 meter hoogte)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoVoillomdgHxtGm8iGzvkN8pDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yYtPI3FlovGx2EydO2kykTZi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj3vqnwIrn89hBcuU9mUPg3S8D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qCMGw2hOkNeiwiGiCtpkYE40.png?f=fotoalbum_large

De douche is 90 cm breed en de muur van de douche is 150cm in deze tekening

[ Voor 5% gewijzigd door louzy82 op 07-11-2020 10:49 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ziet er goed uit, mooie ruimte ook en goed benut. Wel zou ik kiezen voor een half vrijstaand bad met hoek rechts. Vind ik persoonlijk mooier ogen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Quad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:10:
Ziet er goed uit, mooie ruimte ook en goed benut. Wel zou ik kiezen voor een half vrijstaand bad met hoek rechts. Vind ik persoonlijk mooier ogen.
Dank je.
Bedoel je een bad met een ronde hoek aan de voorkant en die dan niet betegeld wordt maar van het zelfde materiaal is als het bad zelf? (wit kunstof)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:05
louzy82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:18:
[...]

Dank je.
Bedoel je een bad met een ronde hoek aan de voorkant en die dan niet betegeld wordt maar van het zelfde materiaal is als het bad zelf? (wit kunstof)
Ja denk dat hij dat bedoelt, ook aan gedacht om die wand in midden van glas te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
ppatrick schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:25:
[...]

Ja denk dat hij dat bedoelt, ook aan gedacht om die wand in midden van glas te maken?
Ja maar daar wil ik de verwarming tegen aan maken.
En vrouw lief vind geen glas wel fijn ivm schoonmaken ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

louzy82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ja maar daar wil ik de verwarming tegen aan maken.
En vrouw lief vind geen glas wel fijn ivm schoonmaken ;)
Een muur moet je nog steeds schoonmaken. Ergo, douche gedeelte moet je na elke douchebeurt droog maken met een trekker en of handdoek. En als je teveel kalk in het water hebt, is het advies om te kijken of een waterontharder mogelijk is.

Ik bedoel idd een acryl bad of, als het kan, een Solid surface bad.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
Acryl bad kan ik zeker aanraden. Oogt mooi, scheelt kosten in de tegels en installatie ook.

Verder eens wat betreft muur en glas, schoonmaken moet je toch. Kalk op tegels zie je later, maar als het er eenmaal zit is het lastiger schoonmaken dan glas.

Verder zou ik zeker opteren voor een douche deur. Anderhalve meter is leuk maar neemt veel ruimte in en alles in het verlengde van je douche wordt alsnog zeiknat.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:40
Na redelijk wat rondgekeken te hebben neig ik wel naar hotbath kranen, zonder het goed te kunnen onderbouwen trouwens. Het is zo te horen kwalitatief goed.
Inmiddels ruim een jaar 2 (muurinbouw) wastafelkranen van Hotbath in gebruik, helemaal prima. Kwalitatief ziet de kraan er ook goed uit, zowel los als na inbouw. Er is duidelijk aandacht besteed aan het produkt en de verpakking. De documentatie daarintegen (rondom maatvoering) had wat beter (lees: exacter) gemogen.. Qua montage merkte ik toen dat er ook wat verbeteringen mogelijk waren: de muur- inbouwkranen hebben 8 kleine ronde gaten, die ook nog lastig bereikbaar zijn. Ik had liever een wat grotere montageplaat gezien met ruimere sleufgaten, maar goed, montage doe je maar een keer. Ingebouwde kraan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANKW3wuHUi4MjnxVW-LyWNcBDOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mshnt21Cl92X84UvCE78Zly0.jpg?f=user_large

Als het om douchekranen gaat, kijk ook eens naar digitale kranen van Mira. We hebben er een in de douche (Mira platinum) en voor het bad (Mira mode) en ik zou nooit meer anders willen. Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdGb0O9Hj31eXMZokqD490DorXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J78iWYemYXL0JQy482FlvX93.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYkNLDsLt5M11HdAMa2U9geEx5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YX5A9nbcg9JJW8PRAw5wH3oZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
Nee, een afwerkvloer wordt niet gemaakt met beton, maar met zandcement.

Dat kun je kant-en-klaar kopen, of gewoon metselzand met portland cement in verhouding 3 delen zand, 1 deel cement. Beetje water erbij zodat het nog gewoon een droge, zanderige massa is. Als je het met je troffel plat slaat moet er geen vocht op komen te liggen, dan is de mix te nat en kun je het niet meer netjes afwerken. Waterpas afwerken doe je gewoon op je knieen, met een lange waterpas.

Beton is een mix van cement, zand en grind met veel meer vocht.

Ik zou altijd gewoon de bestaande tegelvloer weghalen. Daar waar nieuw leidingwerk moet komen gewoon de afwerkvloer uithakken (een stevige boorhamer met beitel voldoet prima) en daarna weer volsmeren, kleine moeite. Als je veel leidingwerk gaat verleggen gewoon de hele afwerkvloer eruit tot de constructievloer. Dat is een dagje extra sloopwerk en een of twee aanhangertjes naar de milieustraat, maar uiteindelijk maak je het dan wel gewoon helemaal goed. Voorzichtig werken, oppassen voor bestaand leidingwerk en alleen aan zo'n klus beginnen als je ook in staat bent om herstelwerk uit te voeren als je ergens doorheen gaat. Maar goed, als je zelf aan een badkamer gaat bouwen dan neem ik aan dat een waterleiding solderen of een PVC elektrabuis waar je per ongeluk doorheen bent gegaan herstellen geen issue is.

Als je de bestaande afwerkvloer er helemaal uit haalt heb je ook meteen de kans om bijvoorbeeld vloerverwarming te leggen. Die 12mm matjes die warmteservice verkoopt bijvoorbeeld zijn ideaal voor de badkamer, in de vloer, maar ook in de wand!

Tegelen over bestaande vloeren heen en klooien met renovatieputjes is m.i. prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vandaag op bezoek geweest bij Sanitairwinkel in Arnhem. Prima rond kunnen kijken en een offerte opgesteld.

12k, o.a., twee wc's, bad, douche, twee keer meubel en alle accessoires. Klein gedeelte aan tegels (18m2) voor wat sfeer op de muur. Visgraat in de douche en visgraat achter de wastafelmeubel.

Op de vloer willen wij beton cire. Hopelijk volgende week offerte van de aannemer. Die zal zeker een stuk hoger zijn.

Verder is het meer een webshop dan een echte sanitairwinkel. Ze maken bijvoorbeeld geen tekeningen en 3D tekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Wackmack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:44:
Vandaag op bezoek geweest bij Sanitairwinkel in Arnhem. Prima rond kunnen kijken en een offerte opgesteld.

12k, o.a., twee wc's, bad, douche, twee keer meubel en alle accessoires. Klein gedeelte aan tegels (18m2) voor wat sfeer op de muur. Visgraat in de douche en visgraat achter de wastafelmeubel.

Op de vloer willen wij beton cire. Hopelijk volgende week offerte van de aannemer. Die zal zeker een stuk hoger zijn.

Verder is het meer een webshop dan een echte sanitairwinkel. Ze maken bijvoorbeeld geen tekeningen en 3D tekeningen.
Vergelijkbare winkel als X2O denk ik dan? Alleen daar verkochten ze geen tegels geloof ik.

Wat voor materiaal heb je uitgekozen bij hun?

Onze offerte bij X2O was €11,5 K voor 1 toilet, badmeubel (balmani studio), waskommen, bad (solid surface), badkraan (vrijstaand), inbouw kranen voor badmeubel en douche, douchehoek 120x90, douchebak keramisch en een wandpaneel marmerlook.

Vrij duur douche gedeelte overigens vond ik.

Verder dus geen ontwerp en echt meedenken doen ze niet.

Maar goed, inmiddels dus bij Eerste Kamer geslaagd.

Daar al een afspraak staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-06 22:33
Wackmack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:44:

Informeer goed naar de beton cire. Ik ken 2 voorbeelden waarbij dit lekkage veroorzaakt heeft. Wij zijn voor Beal mortex gegaan omdat dit beter waterdicht zou zijn. Maar de stucadoor gaf daarbij zelfs aan de vloer incl plint van steen te doen ivm risico op lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:53:
[...]

Vergelijkbare winkel als X2O denk ik dan? Alleen daar verkochten ze geen tegels geloof ik.

Wat voor materiaal heb je uitgekozen bij hun?

Onze offerte bij X2O was €11,5 K voor 1 toilet, badmeubel (balmani studio), waskommen, bad (solid surface), badkraan (vrijstaand), inbouw kranen voor badmeubel en douche, douchehoek 120x90, douchebak keramisch en een wandpaneel marmerlook.

Vrij duur douche gedeelte overigens vond ik.

Verder dus geen ontwerp en echt meedenken doen ze niet.

Maar goed, inmiddels dus bij Eerste Kamer geslaagd.

Daar al een afspraak staan?
Hierbij de offerte, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zQWDyIMDTBfS1lrbW2fy2ad3pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km131eYF8k06NSN9gLdYYaxC.jpg?f=fotoalbum_large

Wasmeubel vrij duur maar vind het eigenlijk nog wel mee vallen gezien de wens om een wc en twee badkamers in te richten.

Verwacht dat de aannemer een stuk duurder is. We willen inderdaad nog langs de eerste kamer gaan. Hangt wel af van de offerte van de aannemer. De aannemer is 2 a 3 weken bezig met :

Nieuwe vloer
Leidingen verleggen
Deel slopen
Twee badkamers installeren
Verlaagd plafond
Beton cire

Verwacht zeker 15k. Hopelijk valt dat mee. Budget was 25k maar kan nog wel worden verhoogd. Eerste kamer hopelijk ergens eind van de maand bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Wackmack schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:55:
[...]

Hierbij de offerte, [Afbeelding]

Wasmeubel vrij duur maar vind het eigenlijk nog wel mee vallen gezien de wens om een wc en twee badkamers in te richten.

Verwacht dat de aannemer een stuk duurder is. We willen inderdaad nog langs de eerste kamer gaan. Hangt wel af van de offerte van de aannemer. De aannemer is 2 a 3 weken bezig met :

Nieuwe vloer
Leidingen verleggen
Deel slopen
Twee badkamers installeren
Verlaagd plafond
Beton cire

Verwacht zeker 15k. Hopelijk valt dat mee. Budget was 25k maar kan nog wel worden verhoogd. Eerste kamer hopelijk ergens eind van de maand bezoeken.
Ziet er netjes uit. Wij hebben ook als kleur smoke (5%) eiken. Mooi bad!

Ik had Sanitairwinkel nog gebeld voor dat bad omdat ze afbeeldingen gebruiken van het bad van Riho Bilbao. Ik wilde weten of het echt om de Riho ging of een imitatie. Dat zouden ze nog aanpassen op de site.

Geen idee of er dan nog kwaliteitsverschil is tussen hun Solid Surface bad of dat van Riho zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Wij hebben gisteren de eerste prijsindicatie gekregen van Sani4All. Eerlijk gezegd vond ik het erg duur, en we hebben voor m'n gevoel niet extreem uitgepakt met de opties.

Dit is onze opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2b8uZcBrG9sjhSHjZAlohMLtXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R6CzQ29GDkCcLVb5gxIORdbu.jpg?f=user_large

De prijzen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ons gevoel zegt dat het meubel veel goedkoper kan; een meubelmaker kan iets vergelijkbaars maken voor nog geen €1100. Ook vind ik het bad voor een merkloos bad erg duur. De hoekopstelling lijkt ook erg duur, maar dat vind ik lastig te beoordelen. Maar zelfs iets als de goedkoopste radiator is volgens mij al €100 duurder dan een standaard radiator. En ik weet nu niet eens hoe we met de 'kwaliteit' zitten. Hoe kijken jullie hiernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Woudtwe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:13:
[...]

Informeer goed naar de beton cire. Ik ken 2 voorbeelden waarbij dit lekkage veroorzaakt heeft. Wij zijn voor Beal mortex gegaan omdat dit beter waterdicht zou zijn. Maar de stucadoor gaf daarbij zelfs aan de vloer incl plint van steen te doen ivm risico op lekkage.
Dit ook idd. Ons werd ook geadviseerd om goed na te denken of je dit wilt. Ze merkten dat het nu veel minder gekozen wordt dan paar jaar geleden.

Ik zou het bij natte gedeeltes niet zo snel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Zoals bij zoveel producten twijfel ik ook over welke douchedrain te nemen.

Easydrain is het meest bekend, maar ook het duurste.
Bij X2O verkopen ze Mydrain (even duur als Easydrain) en Linie (hun eigen merk volgens mij)
Die laatste is echt een flink stuk goedkoper.

Uiteraard is een heel belangrijk product en wil ik er geen gedoe mee.
Maar aan de andere kant, het is gewoonweg een RVS bak, wat kan er mis zijn met die van Linie?

Daarnaast nog een vraag voor mensen met ervaring ermee hoe jullie de drain afwerken. Met kit? of een of andere Hars? of een flexibele voeg?

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbouwman
louzy82 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:32:
Uiteraard is een heel belangrijk product en wil ik er geen gedoe mee.
Maar aan de andere kant, het is gewoonweg een RVS bak, wat kan er mis zijn met die van Linie?
...
Daarnaast nog een vraag voor mensen met ervaring ermee hoe jullie de drain afwerken. Met kit? of een of andere Hars? of een flexibele voeg?
Voor wat betreft de waterdichting: Er is maar een echt juiste manier: een waterdicht membraam in de hele natte ruimte, wat weer volledig waterdicht bevestigd is op de dichting van de drain, zodat je een volledig waterdichte secundaire waterafvoer hebt. Komt er vocht onder de afwerklaag dan wordt dit netjes afgevoerd tot in de afvoer.

Schluter Kerdi is het premium merk van die membramen. 99% van de aannemers in Nederland doen dat niet en ik vind dat echt onbegrijpelijk. Maarja, het is niet verplicht en prijs gaat in de bouw helaas in de meeste gevallen nog altijd voor kwaliteit.

Dat ziet er dan voordat de afwerklaag erop komt zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djULw0vcLam-60cbVz2isHyIqHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFmwjaCn9G3I4hVa1KuGY0Zs.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wat betreft de eerste vraag: dat is een kwestie van smaak. Voor zo'n standaard (m.i. lelijk) roostertje maakt het allemaal niet veel uit. Maar Easydrain heeft ooit mooie drains, ik weet in hoeverre andere merken dat ook al doen. Zo ziet er bij ons bijvoorbeeld uit met een Easydrain S-Line:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD6Fn0TW4kRujdFW0oCIlNPoNJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkMJHQ8czCP0nhCAkVUwFfKy.jpg?f=fotoalbum_large

De Easydrain drains bestaan overigens uit een aluminium bak, geen RVS. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit van het sifon nog wel eens verschillend kan zijn. Bij Easydrain is het iig allemaal redelijk eenvoudig schoon te maken en stroomt het goed door. Ook wordt er netjes een zeefje en borsteltje bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
roelbouwman schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:09:
[...]

Voor wat betreft de waterdichting: Er is maar een echt juiste manier: een waterdicht membraam in de hele natte ruimte, wat weer volledig waterdicht bevestigd is op de dichting van de drain, zodat je een volledig waterdichte secundaire waterafvoer hebt. Komt er vocht onder de afwerklaag dan wordt dit netjes afgevoerd tot in de afvoer.

Schluter Kerdi is het premium merk van die membramen. 99% van de aannemers in Nederland doen dat niet en ik vind dat echt onbegrijpelijk. Maarja, het is niet verplicht en prijs gaat in de bouw helaas in de meeste gevallen nog altijd voor kwaliteit.

Dat ziet er dan voordat de afwerklaag erop komt zo uit:

[Afbeelding]

Voor wat betreft de eerste vraag: dat is een kwestie van smaak. Voor zo'n standaard (m.i. lelijk) roostertje maakt het allemaal niet veel uit. Maar Easydrain heeft ooit mooie drains, ik weet in hoeverre andere merken dat ook al doen. Zo ziet er bij ons bijvoorbeeld uit met een Easydrain S-Line:

[Afbeelding]

De Easydrain drains bestaan overigens uit een aluminium bak, geen RVS. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit van het sifon nog wel eens verschillend kan zijn. Bij Easydrain is het iig allemaal redelijk eenvoudig schoon te maken en stroomt het goed door. Ook wordt er netjes een zeefje en borsteltje bijgeleverd.
Oeh, dat is inderdaad wel echt mooi zo!

Wat heeft dat doek je ongeveer gekost?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
louzy82 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:03:
[...]

Oeh, dat is inderdaad wel echt mooi zo!

Wat heeft dat doek je ongeveer gekost?
16 euro per m2. Ik heb 6m2 verbruikt in die douchehoek, dus een dikke 100 euro. Plus nog een rolletje dichtingsstrook (zelfde spul, halve dikte): 38 euro, pot speciale 2-componenten lijm voor onderlinge verlijming: 46 euro (en dat was 10 keer meer dan ik nodig had) en wat hoekjes (2 binnenhoekjes, 2 buitenhoekjes en twee buismanchetten): 45 euro. ruim 250 euro dus. Besteld bij bouwkampioen.be.

Dat doek kun je gewoon met normale tegellijm vastzetten, wel lekker dun aanmaken. Er staan mooie filmpjes van Schluter op youtube met uitleg over de verwerking. Bijvoorbeeld YouTube: How to waterproof your shower installation with the Schluter®-KERDI-...

Bij onze zuiderburen is dit soort waterdichting gewoon verplicht en wordt het dus overal gedaan. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat aannemers hier gewoon vertrouwen op de waterdichtheid van een voegje en kitrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Woudtwe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:13:
[...]

Goede tip, ziet er mooi uit. Klopt deze prijs ongeveer :

Beal Mortex (vloeren & wanden):
vanaf € 130,- p/m²? Wordt dan vrij duur als de grote badkamer 4m x 2m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
roelbouwman schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:21:
[...]

16 euro per m2. Ik heb 6m2 verbruikt in die douchehoek, dus een dikke 100 euro. Plus nog een rolletje dichtingsstrook (zelfde spul, halve dikte): 38 euro, pot speciale 2-componenten lijm voor onderlinge verlijming: 46 euro (en dat was 10 keer meer dan ik nodig had) en wat hoekjes (2 binnenhoekjes, 2 buitenhoekjes en twee buismanchetten): 45 euro. ruim 250 euro dus. Besteld bij bouwkampioen.be.

Dat doek kun je gewoon met normale tegellijm vastzetten, wel lekker dun aanmaken. Er staan mooie filmpjes van Schluter op youtube met uitleg over de verwerking. Bijvoorbeeld YouTube: How to waterproof your shower installation with the Schluter®-KERDI-...

Bij onze zuiderburen is dit soort waterdichting gewoon verplicht en wordt het dus overal gedaan. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat aannemers hier gewoon vertrouwen op de waterdichtheid van een voegje en kitrand.
Thanks, ik heb het even met een vriend besproken (aannemer in tegelvloeren in Belgie) en die gebruikt het inderdaad altijd.
Voor 200-250 euro is het misschien maar beter om het gewoon maar te doen voor de zekerheid.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Wackmack schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:36:
[...]

Goede tip, ziet er mooi uit. Klopt deze prijs ongeveer :

Beal Mortex (vloeren & wanden):
vanaf € 130,- p/m²? Wordt dan vrij duur als de grote badkamer 4m x 2m is.
Ik durf het je niet te vertellen😬, het was duur dat weet ik nog en verder met ogen dicht alle rekeningen betaald. Het was onze vaste stucadoor die ik vertrouw in zijn prijzen.

Edit: het enigste waarvoor we geshopt hebben was het bad, wc en kranen. Kreeg zo'n rolberoerte van de offerte van de plaatselijke tegelboer. Heb de typenummers bij sanitairwinkel.nl ingevuld en dat scheelde meer dan de helft🤐

[ Voor 19% gewijzigd door Woudtwe op 08-11-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Woudtwe schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:03:
[...]

Ik durf het je niet te vertellen😬, het was duur dat weet ik nog en verder met ogen dicht alle rekeningen betaald. Het was onze vaste stucadoor die ik vertrouw in zijn prijzen.

Edit: het enigste waarvoor we geshopt hebben was het bad, wc en kranen. Kreeg zo'n rolberoerte van de offerte van de plaatselijke tegelboer. Heb de typenummers bij sanitairwinkel.nl ingevuld en dat scheelde meer dan de helft🤐
Bizar he! Woensdag komt er ook een stucedoor langs die al eerder ons plafond beneden heeft gedaan, super mooi. Grote kans dat wij voor iets van beton cire gaan ipv tegels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudtwe
Wackmack schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:43:
[...]

Bizar he! Woensdag komt er ook een stucedoor langs die al eerder ons plafond beneden heeft gedaan, super mooi. Grote kans dat wij voor iets van beton cire gaan ipv tegels.
Zeker, hier ffies 2 kiekjes van onze Beal Mortex icm tegelvloer + plintAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E7yMnq2C417cAmT8u550bagn_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aq0G6I5V5HKHipHr0PmDBDPe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyoMIzN4n2u_zpfWzHUhPPx26MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sicXPmiqdmwyKA4TGOkQMYMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:35

ScreamGT

joejoe

Mijn vriendin en ikzelf zijn nu ook aan het kijken naar de mogelijkheden rondom onze toekomstige badkamer. De badkamer is best klein, en er zit nu alleen een bad in én een laminaat vloer :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w4CqhKh/Douche11.png

Ik ben van plan een groot deel zelf te gaan slopen. We zouden daarna eigenlijk een vrij simpele douche met douchewand willen hebben die over de gehele rode strook loopt, eigenlijk het liefst eentje met een schuifdeur er in. Verder dient de vloer en muur gedaan te worden met grote betonlook tegels. Zijn momenteel nog aan het oriënteren. Budget zal +- 4 á 5k incl materiaal.

Vooral benieuwd hoe lang zoiets zou duren, iemand ervaring met een soortgelijk oppervlak? (5m2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@ScreamGT 2 a 3 week? Je zit toch met minimaal droogtijd voor stuc.
Het lijkt mij eigenlijk wel erg ondiep als je over die lengte een douche zou willen. Een meter diep is wel wat je minimaal zou willen, en dat lijkt het, zo afgaande op je verhaal en afbeelding, het niet te zijn.

Wellicht even spelen met een online programma om te zien wat je aan mogelijkheden hebt.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 35 ... 123 Laatste