Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 36 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
roelbouwman schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:09:

De Easydrain drains bestaan overigens uit een aluminium bak, geen RVS. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit van het sifon nog wel eens verschillend kan zijn. Bij Easydrain is het iig allemaal redelijk eenvoudig schoon te maken en stroomt het goed door. Ook wordt er netjes een zeefje en borsteltje bijgeleverd.
Behoudens hun WTW. Dat is een gedrocht van een ontwerp. De aanvoerleiding van het koude water stroomt door een buis die in een spiraal loopt. Die spiraal ligt weer in de afvoerbuis. M.a.w. je afvoerwater moet over allemaal ribbels heen in een praktisch horizontaal liggende buis. Het lijkt ontworpen om wekelijks een ontstopper doorheen te moeten halen.

Ik was al bang dat het ontwerp zo in elkaar stak, maar aangezien de rest van hun goten toch knap ontworpen zijn heb ik toch de gok gewaagd en besteld. Toen ik de WTW in mijn handen had en mijn vermoedens bevestigd werden heb ik m terug gestuurd. Online kon ik helaas niets vinden over het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07 13:25
rbaidjoe schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:11:
[...]

Behoudens hun WTW. Dat is een gedrocht van een ontwerp. De aanvoerleiding van het koude water stroomt door een buis die in een spiraal loopt. Die spiraal ligt weer in de afvoerbuis. M.a.w. je afvoerwater moet over allemaal ribbels heen in een praktisch horizontaal liggende buis. Het lijkt ontworpen om wekelijks een ontstopper doorheen te moeten halen.
Ja, dat lijkt niet heel handig inderdaad. Ik heb zelf zo'n verticale dubbelwandige koperen buis als wtw geinstalleerd (showersave). Wil trouwens nog steeds een keer analyseren wat het ding nu echt oplevert - ik heb alle data beschikbaar en kan eenvoudig het verschil in verbruik meten tussen een paar minuten douchewater van constante termperatuur afvoeren via douche, of via bad (waar het niet via de WTW gaat). Kom er alleen niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:12
Zit hier nu ook al even mee te lezen maar ben benieuwd of mensen hier alleen maar kiezen voor Magnum elektrische vloerverwarming. Ik zie bijv. andere merken die toch wel een stuk goedkoper zijn (maarja, dat kan ook duurkoop zijn). Zo is 'quality heating' 100 euro goedkoper voor 5m2 vloerverarming dan Magnum. Is Magnum gewoon echt de beste? En waarom zou je geen vloerverwarming leggen in het douche gedeelte? Ja daar stroomt warm water, maar kan het kwaad? Problemen met kalk zou je met een waterontharder kunnen voorkomen.

Ook hoorde ik mensen over dat ze geadviseerd werden geen zwarte douchewanden (aluminium) te nemen, omdat het zwart eraf bladdert. Dit gebeurde voornamelijk snel bij de deurgrepen, maar die krijgen wij niet. Zijn hier ervaringen met dit soort douchewanden? @Quad , ik zag dat jij een douchewand plaatste met zwarte accenten?

En dan de laatste vraag. De badkamer ligt zoals bij de meeste op de eerste verdieping, alleen is alles daar houten skelet. Op dit moment is er nog geen aardingspunt voor het bad, de douchedrain, douche zelf, badkamermeubel etc. Mijn vader (vroeger elektricien), vond het raar dat we niets hadden geaard. Maar omdat de vloer van hout is, het bad van kunstof, de waterleidingen van kunstof (met aluminium kern) en alle lampen + wcd's wel gewoon netjes geaard zijn, is het niet nodig toch? Er komt uiteindelijk wel een elektrische vloerverwarming in, welke geaard zal zijn via een wcd, maar is dat genoeg?

[ Voor 34% gewijzigd door Krilo_89 op 10-11-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:07

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Krilo_89 Wij hebben voor Magnum gekozen vanwege de vele positieve recensies. Het risico dat je mogelijk(!) afkoopt met kwaliteit is mij zeker 100 euro waard, waar het volledig slopen van een badkamer bij een defect een stuk duurder zal zijn.

Wat betreft de douchewand, wij hebben in het huidige huis een rookglas deur met zwarte hendel (niet zeker of het aluminium is, maar volgens mij wel) - herken me er niet in, maar kwaliteit kan natuurlijk flink verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Krilo_89 Nee ik laat geen douchewand plaatsen.
Wat vloerverwarming betreft, voor de 600 euro dat het kost ga ik geen risico's lopen. Wat @N1ckk ook al aanhaalt, als het stuk gaat kan je de vloer open breken. Tevens is het matje heel goed te verlijmen met de tegels. Ik heb wel de versie besteld waar ik de Z-Wave integratie mee kan gaan gebruiken voor mijn domotica.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:12
@N1ckk en @Quad , hier kan ik mij ook wel in vinden. Ik heb uiteindelijk maar 5m2 nodig, dus kost ok niet de hele wereld. Ik heb een Heltun thermostaat, dus die kan ik straks met Home Assistant aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:53
roelbouwman schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:09:
[...]

De Easydrain drains bestaan overigens uit een aluminium bak, geen RVS. Ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit van het sifon nog wel eens verschillend kan zijn. Bij Easydrain is het iig allemaal redelijk eenvoudig schoon te maken en stroomt het goed door. Ook wordt er netjes een zeefje en borsteltje bijgeleverd.
Toch een kleine correctie
Volgens Easydrain zelf (en webshops) is het wel degelijk RVS?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vR0DViOxF5o2etAQyfcZR27Sgw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3I5rVSPgl6Uoz1otAl87EEdu.jpg?f=user_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
Je hebt gelijk, net nog eens even goed gekeken ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
https://www.stoneage.nl/

Zaterdag kijken bij deze mooie winkel. Gaan straks een deel stucen en een deel basebeton of beton cire. Idee is om geen tegels te gebruiken. De stucadoor was er net, hij heeft met al deze materialen gewerkt dus dat is top.

Qua materiaal alles al gekozen bij Sanitairwinkel. Vandaag wat mooie winkels gebeld voor een afspraak maar alles zit al vol de komende maand.

Dinsdag komt de aannemer. Ben benieuwd hoe duur de drie offertes bij elkaar straks zijn van de winkel, stucadoor en de aannemer.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 11-11-2020 23:53 ]

• louzy82
Coprox is ook een betonlook voor op wanden en vloeren. Mijn broer werkt hier altijd mee met zijn eigen bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door louzy82 op 12-11-2020 07:54 ]

Louzy#2475

• louzy82
Het allermoeilijkste om uit te zoeken voor de badkamer vind ik toch wel het badmeubel. Ik heb geen tijd om 83 winkels af te gaan en online is dit product het moeilijkste om te vergelijken. (en daarnaast vind ik de meeste ook belachelijk duur)

Ik denk dat we het nu qua smaak teruggefilterd hebben naar:
  • Wit hoogglans kast met een zwarte of grijze wasbak (natuursteen, beton, o.i.d)
  • Een Eiken variant maar ik ben hierbij wel bang dat het er te nep uit ziet. (soms staat er wel bij dat het fineer is, maar niet altijd)
De afmeting van het wastafel meubel is of 90 x 45 of 80 x 45-50 (anders komen we in de knoei met de doorloop) en moet 2 laden hebben.

Wat het ook moeilijker maakt om te vinden is het feit dat we eigenlijk 2 dezelfde kasten willen maar de 2e kast niet hoog mag zijn (de bovenkant mag op max 90-95 cm hoogte komen want deze komt onder een schuin plafond) en ook ca. 90cm breed, liefst met 3 laden maar 2 zou ook acceptabel zijn

Ik heb me helemaal murw gezocht online ... misschien toch nog maar naar een badkamer winkel in regio Eindhoven hiervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 12-11-2020 09:01 ]

Louzy#2475

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:19

Wvr

Klein vraagje, ik merkte laast dat mijn tegels in de badkamer niet allemaal meer vast zitten (door er op te klopen maakt die tegel een hol geluid) en nu merkte ik gisteren dat er onder een vloer tegel wat water zat (ik hoorde een soppent geluid) moet ik nu binnen de korste keren mij tegels (douche) vervangen of kan ik nog even wachten.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
Wvr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:38:
Klein vraagje, ik merkte laast dat mijn tegels in de badkamer niet allemaal meer vast zitten (door er op te klopen maakt die tegel een hol geluid) en nu merkte ik gisteren dat er onder een vloer tegel wat water zat (ik hoorde een soppent geluid) moet ik nu binnen de korste keren mij tegels (douche) vervangen of kan ik nog even wachten.
Lijkt me niet wenselijk. De vloertegels en voegen zouden waterdicht moeten zijn. Er loopt dus ergens water onder je tegel door. Dat water moet ergens heen en dat gaat op termijn ongetwijfeld voor lekkage zorgen.

Zijn er kappotte voegen of kitnaden die water doorlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:51
Voor onze nieuwe badkamer zijn wij aan het puzzelen waar wij het beste de spotjes kunnen plaatsen in het plafond. Door een schuine wand zijn we wat beperkt. Graag willen we spotjes boven de wastafel en ook goed uitgelijnd in de rest van de badkamer. We komen er niet helemaal uit wat handig is, wat zouden jullie adviseren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfWls1H-oPtTi0s51iuGUsmuBwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRUPQUnyrTdfqWc8rpDr7LGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziwZew_uAIAU4NxiJt4D0GXJuE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbHRe1KvlRzreigi7U0PxK91.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-zWJbiPTrXdfRz4HlZcxmABfH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xxBsweyv64uypHKNgKH7IVl9.png?f=fotoalbum_large

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik twijfel enorm. Morgen de laatste afspraak bij de keukenboer. Ik moet een keuze maken voor elektrische vloerverwarming icm radiator. Dat laatste wil ik of elektrisch of via de CV doen. Ik weet het gewoon niet wat ik moet kiezen.

We hebben nergens vloerverwarming in huis en hebben gewoon een cv-ketel. Wel zonnepanelen.

De vloerverwarming lijkt mij erg lekker als we in bad zijn geweest of lekker gedoucht hebben. Het is een ruimte van iets meer dan 8m2. De radiator aansluiting zit al exact op dezelfde plek.

Iemand een gedachte hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 12-11-2020 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
@Leiden85
Mijn badkamer is een slag kleiner: 180 x 306 en ik heb 6 spotjes plus aan de korte zijde van 180 een spiegelkast van 160 breed met boven en onder verlichting. ' sochtends staat dat allemaal aan. Ik zou af kunnen met alleen de spots, maar het is wel heel chill om toch extra licht te hebben van de kast.

M.a.w. 5 spots voor jouw oppervlak lijkt me weinig. Ik zou minimaal hetzelfde nemen als wat wij hier hebben, 6 spots, plus een spiegel(kast) met boven en onderlicht.

Wat ik eerder in dit topic al zei, je hebt sneller te weinig licht dan te veel. Je spots kan je dimbaar nemen, daarmee kan je evt altijd wat minder licht afregelen. Zoek mijn posts in dit topic anders terug voor concrete tips van lichtbronnen die ik heb gebruikt (m.b.t. lichtbundelhoek, dimbaarheid, lichtkleur, en waterdichtheid)

De meeste ruimtes in huis krijgen extreem veel lumen binnen via het raam. Daar verkijken veel mensen zich op. Indien je badkamer geen raam heeft, adviseer ik rekening te houden met compensatie d.m.v. voldoende kunstmatige lumen toe te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door rbaidjoe op 12-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbouwman
De vloerverwarming lijkt mij erg lekker als we in bad zijn geweest of lekker gedoucht hebben. Het is een ruimte van iets meer dan 8m2. De radiator aansluiting zit al exact op dezelfde plek.

Iemand een gedachte hierover?
Ik zou, mits je ergens een vloerverwarmingsverdeler kwijt kan, altijd een gewone hydraulische vloerverwarming neerleggen. Kost iets meer werk en materiaal, maar uiteindelijk heb je dan wel iets dat veel toekomstvaster is, minder energie verbruikt en, mits goed ingeregeld en als er voldoende vermogen gelegd is, veel meer comfort geeft. Ga je later naar lage temperatuur verwarming toe dan heb je in ieder geval al een belangrijke ruimte gehad.

Als je te weinig vloeroppervlak hebt om genoeg vermogen in de badkamer te krijgen dan kun je ook met water omhoog, de wanden op. Er zijn kunststof modulaire matjes in de handel waarmee je in combinatie met 10mm slang heel eenvoudig een vloer- en wandverwarmingssysteem kunt maken. Dat systeem wordt o.a. onder de Magnum merknaam verkocht bij Warmteservice. En wandverwarming, zeker als je het op de juiste wanden plant, geeft enorm veel comfort. Je hele wand wordt in feite een grote radiator. Ook handdoeken drogen zo bijvoorbeeld perfect als ze over een handdoekenhouder aan zo'n wand hangen. Wel goed documenteren zodat je ook in de toekomst niet per ongeluk door een leiding boort.

Let ook op dat je de groepen niet te lang maakt. Dunne slang betekent ook dat er een hogere druk nodig is. 20 meter slang per groep is wel de max. En bezuinig niet op de vloerverwarmingsverdeler. Ik ben zelf erg te spreken over de verdelers van Robot. Niet de goedkoopste, maar kwalitatief wel echt top.

• rbaidjoe
roelbouwman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:12:
[...]

Ik zou, mits je ergens een vloerverwarmingsverdeler kwijt kan, altijd een gewone hydraulische vloerverwarming neerleggen. Kost iets meer werk en materiaal, maar uiteindelijk heb je dan wel iets dat veel toekomstvaster is, minder energie verbruikt en, mits goed ingeregeld en als er voldoende vermogen gelegd is, veel meer comfort geeft. Ga je later naar lage temperatuur verwarming toe dan heb je in ieder geval al een belangrijke ruimte gehad.

Als je te weinig vloeroppervlak hebt om genoeg vermogen in de badkamer te krijgen dan kun je ook met water omhoog, de wanden op. Er zijn kunststof modulaire matjes in de handel waarmee je in combinatie met 10mm slang heel eenvoudig een vloer- en wandverwarmingssysteem kunt maken. Dat systeem wordt o.a. onder de Magnum merknaam verkocht bij Warmteservice. En wandverwarming, zeker als je het op de juiste wanden plant, geeft enorm veel comfort. Je hele wand wordt in feite een grote radiator. Ook handdoeken drogen zo bijvoorbeeld perfect als ze over een handdoekenhouder aan zo'n wand hangen. Wel goed documenteren zodat je ook in de toekomst niet per ongeluk door een leiding boort.

Let ook op dat je de groepen niet te lang maakt. Dunne slang betekent ook dat er een hogere druk nodig is. 20 meter slang per groep is wel de max. En bezuinig niet op de vloerverwarmingsverdeler. Ik ben zelf erg te spreken over de verdelers van Robot. Niet de goedkoopste, maar kwalitatief wel echt top.
Sommige van die droogbouw wandverwarming systemen kan je ook als plafondverwarming inzetten. Als je toch je plafond gaat verlagen om spotjes in te doen, kan je ipv gipsplaten ook van die plafondverwarmingsplaten plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbouwman
Dat systeem wat ik bedoel is iig geen droogbouw, het idee is dat je het tegen de muur monteert, en daarna gewoon afwerkt met gips en nadat dat droog is kun je er de afwerklaag op lijmen. En de tip is om er een isolatieplaatje achter te zetten, zodat je minder warmte onnodig in je (binnen)muur stopt. Een Wedi bouwplaat oid is perfect.

Ik zou geen verwarming geintegreerd in een verlaagd plafond willen hebben denk ik. Juist omdat je een plafond ook in de toekomst nog toegankelijk wil houden als er technische aanpassingen moeten gebeuren (Bijplaatsen of wijzigen verlichting, audio, sensoren (beweging, CO2, luchtvochtigheid, temperatuur, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
In mijn zoektocht naar een badmeubel (+ lage kast) heb ik ook gekeken naar de Godmorgon serie van IKEA, die hier al vaker in dit topic genoemd is.

Toen bedacht ik me dat het voor keukens nog weleens gebeurt dat men de IKEA als basis gebruikt en deze upgrade met nieuwe frontjes, dus dat ik dat ook zou kunnen doen voor de Godmorgon kasten.

Na wat zoeken kwam ik de site tegen van Koak, die hierin op inspelen door eiken frontjes te leveren voor de Godmorgon serie.

Allereerst bedoeld voor degene die net als ik moeite hebben met het vinden van een badmeubel

Maar wellicht heeft iemand al ervaring met iets dergelijks? (of zelfs met dit bedrijf?)

Ik heb een offerte opgevraagd, ik zal hier meer info posten als ik een reactie heb ontvangen

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 13-11-2020 09:55 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piknikker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06 07:24
Gisteren bij Sani Dump geweest voor een prijsindicatie - om even te kijken welke kranen/regendouche we willen, aangezien onze project showroom hoofdprijzen rekent.

Uiteindelijk op de Hotbath Cobber serie uitgekomen (geborsteld nikkel) en hij zei min of meer 15% van de adviesprijzen af. Maar tijdens het rekenen zag ik hem steeds druk rekenen adviesprijs*0.85*0.85. Uiteindelijk kwamen we wel gewoon op de prijzen uit van adviesprijs - 15%, maar ik kreeg het gevoel dat er nog goed te onderhandelen viel ("Aan welke prijs had je gedacht?" Na de opmerking dat het hoger uitviel dan gedacht.). Aangezien dit ook 2 maanden voor oplevering besteld kan worden heb ik geen haast en kijk ik volgend jaar weer een keer.

Ik zal later nog de badkamer posten van onze project showroom (Raab Karcher). Waar we waarschijnlijk tegels, badmeubel, wc en bad laten upgraden, maar kranen, spiegel, douche cabine enz achteraf zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 08:51
louzy82 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
In mijn zoektocht naar een badmeubel (+ lage kast) heb ik ook gekeken naar de Godmorgon serie van IKEA, die hier al vaker in dit topic genoemd is.

Toen bedacht ik me dat het voor keukens nog weleens gebeurt dat men de IKEA als basis gebruikt en deze upgrade met nieuwe frontjes, dus dat ik dat ook zou kunnen doen voor de Godmorgon kasten.

Na wat zoeken kwam ik de site tegen van Koak, die hierin op inspelen door eiken frontjes te leveren voor de Godmorgon serie.

Allereerst bedoeld voor degene die net als ik moeite hebben met het vinden van een badmeubel

Maar wellicht heeft iemand al ervaring met iets dergelijks? (of zelfs met dit bedrijf?)

Ik heb een offerte opgevraagd, ik zal hier meer info posten als ik een reactie heb ontvangen
Tof, ik sluit me aan ik ben hier toevallig ook naar op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
daantjuh68 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:59:
[...]

Tof, ik sluit me aan ik ben hier toevallig ook naar op zoek!
Ik ben net even naar de IKEA gereden om eens een idee te krijgen van de kwaliteit van de kastjes en dat is in mijn ogen echt prima. Ik merkte weinig verschil met de badmeubels die ik in sanitair zaken gezien heb en er zit 10 jaar garantie op. (volgens mij las ik verder terug in dit forum dat iemand aangaf dat ze daar ook niet moeilijk over doen als je een garantiegeval hebt)

De laden voelen niet gammel aan, softclosen lekker.
Qua uiterlijk vond ik ze ook prima.

Eens kijken wat de offerte brengt en dan een afweging maken

[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 13-11-2020 18:30 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 14:08
louzy82 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:04:
[...]

Ik ben net even naar de IKEA gereden om eens een idee te krijgen van de kwaliteit van de kastjes en dat is in mijn ogen echt prima. Ik merkte weinig verschil met de badmeubels die ik in sanitair zaken gezien heb en er zit 10 jaar garantie op. (volgens mij las ik verder terug in dit forum dat iemand aangaf dat ze daar ook niet moeilijk over doen als je een garantiegeval hebt)

De laden voelen niet gammel aan, softclosen lekker.
Qua uiterlijk vond ik ze ook prima.

Eens kijken wat de offerte brengt en dan een afweging maken
Zelf dit badmeubel gehad in ons vorige huis en is uitstekend bevallen. Goede prijs/kwaliteit en was na een jaar of 6 nog steeds goed. We hadden toen ook de kranen en de wasbak van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:36
Wij hebben tegels uitgezocht voor ons badkamer. Tegels voor op de vloer 60x60cm. Tegels voor aan de wand 120x60cm. Nu staat op de offerte een meerprijs voor het aanbrengen van de tegels aan de wand, omdat het volgens de offerte vloertegels zijn. Als ik de tegels op internet opzoek dan zie ik niet staan dat het specifiek vloertegels zijn. Er staat tegels geschikt voor vloer en wand.
Wat moet ik hier nou mee? Meerprijs is aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Matadores schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:54:
Wij hebben tegels uitgezocht voor ons badkamer. Tegels voor op de vloer 60x60cm. Tegels voor aan de wand 120x60cm. Nu staat op de offerte een meerprijs voor het aanbrengen van de tegels aan de wand, omdat het volgens de offerte vloertegels zijn. Als ik de tegels op internet opzoek dan zie ik niet staan dat het specifiek vloertegels zijn. Er staat tegels geschikt voor vloer en wand.
Wat moet ik hier nou mee? Meerprijs is aanzienlijk.
My 2 cents
Vloertegels kunnen (bijna altijd?) wel tegen de wand maar echte wandtegels kunnen niet op de vloer.

Ik heb geen idee waarom ze voor vloertegels op de wand een meerprijs tellen.
Als ze een meerprijs tellen voor het formaat tegel op de wand daar zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen... Maar eigenlijk vind ik dat ook niet echt horen.

Ja als ze uitgaan van 30*40 op de wand dan is dit formaat misschien wel wat moeilijker maar 30*40 was 15 jaar geleden de standaard, nu toch niet meer

Je kunt de discussie aangaan. Als het om een project gaat is het misschien mission impossible

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Waarom vraag je ze dat niet gewoon? Ze hebben er misschien wel een goed reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:55:
[...]

Waarom vraag je ze dat niet gewoon? Ze hebben er misschien wel een goed reden voor?
Ik zag gisteravond pas de offerte in m’n mailbox. Wil maandag bellen, maar eerst hier navraag doen. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 12-07 13:46

siemenz

Koetje

Grotere tegels hebben inderdaad een toeslag omdat de wand ten eerste een stuk vlakker moet zijn of gemaakt worden.

Waarom vloer tegels op de wand duurder zijn is mij ook altijd een raadsel. Ik heb daarom maar voor een soortgelijke wandtegel gekozen

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net geweest bij https://www.stoneage.nl/ hele mooie showroom. Ze waren 10 jaar geleden begonnen met beton cire, ook erg mooi maar een paar nadelen en erg duur, 120e per m2.

Nu hebben ze base beton gemaakt als nieuw product. Dit kan je ook gebruiken in de natte ruimtes. Gaan dit gebruiken voor de bestaande wc, badkamer en voor de nieuwe badkamer. Prijs ja 30e per m2, ex btw. Groot voordeel dat het als een geheel wordt opgeleverd, op alle muren en vloeren.

Volgende week komt de aannemer. Hopelijk snel de offerte van de aannemer en de stucadoor zodat wij alles kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Matadores schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:03:
[...]

Ik zag gisteravond pas de offerte in m’n mailbox. Wil maandag bellen, maar eerst hier navraag doen. Vandaar.
Snijden van vloertegels kost meer tijd/moeite omdat ze harder/dikker zijn. Dus extra werk voor de tegelzetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:

Zojuist de offerte ontvangen van koak design.
2 zij panelen (die op de bestaande zijdes van de godmorgon gemaakt moeten worden)
+
2 frontjes voor de laden van 80

Totaal 558 euro...
Dat vind ik ruim veel.
Ik had bij de prijs voorbeelden van de keukens gekeken en daar vond ik de prijs meevallen maar dit vind ik echt teveel.

Als ik ter vergelijking de eerste de beste opmaat zagen website bekijk betaal ik voor de 4 delen in eiken 19mm op maat gezaagd en thuisbezorgd ongeveer 190 euro..

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:32
Ons appartement wordt helaas opgeleverd met twee standaards wastafels, die laten vervallen was niet mogelijk.

Iemand enig idee wat een klus als oude wastafel verwijderen en nieuwe meubel van 120cm plaatsen kan gaan kosten?

En aanrader voor goede partijen voor combinatie meubels en installatie?

Tevens benieuwd of er nog aandachtspunten zijn bij badmeubels zoals deze: https://www.badkamerenco....cottage-oak-met-natu.html

Oogt sjiek en scherpe prijs, addertje?

[ Voor 25% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-11-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
siemenz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:38:
Grotere tegels hebben inderdaad een toeslag omdat de wand ten eerste een stuk vlakker moet zijn of gemaakt worden.

Waarom vloer tegels op de wand duurder zijn is mij ook altijd een raadsel. Ik heb daarom maar voor een soortgelijke wandtegel gekozen
Wij willen tegels die geschikt zijn voor wand en vloer aan de wand hebben.
Het gaat om tegels van 60x120cm.
De prijs per m2 voor het zetten kost € 78,56 volgens de offerte. Dat is zelfs meer dan de prijs van de tegel van € 68,69 per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Matadores schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:08:
[...]

De prijs per m2 voor het zetten kost € 78,56 volgens de offerte. Dat is zelfs meer dan de prijs van de tegel van € 68,69 per m2.
Daarom heb ik altijd prijzen inclusief leggen met elkaar vergeleken omdat soms het leggen van de tegel duurder was dan de tegel.

Soms loont het een (veel) duurdere wand tegel te nemen. Dit bespaar je dan weer op de leg kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hertog_Martin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:41:
Ons appartement wordt helaas opgeleverd met twee standaards wastafels, die laten vervallen was niet mogelijk.

Iemand enig idee wat een klus als oude wastafel verwijderen en nieuwe meubel van 120cm plaatsen kan gaan kosten?

En aanrader voor goede partijen voor combinatie meubels en installatie?

Tevens benieuwd of er nog aandachtspunten zijn bij badmeubels zoals deze: https://www.badkamerenco....cottage-oak-met-natu.html

Oogt sjiek en scherpe prijs, addertje?
Je kiest wel weer voor 2 kranen zie ik? Ik snap die obsessie niet helemaal voor een dubbele wasbak/kraan.

Ziet er chique uit maar in praktijk lijkt het me alleen maar dubbel schoonmaakwerk 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:32
Geen obsessie voor ons maar aangezien het ter vervanging is van twee losse wastafels met twee kranen leek mij het simpeler qua montage om dan voor twee kranen te gaan.

Losse wasbak kan dan bv voor een handwasje gebruikt worden terwijl je de ander nog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Matadores schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:08:
[...]

Mijn broer is tegelzetter en zegt hierover dat hij een badkamer nooit per vierkante meter aanneemt maar gewoon een bedrag per dag.
4-5 dagen ben je al snel bezig en als je dat dan terug rekent is dat inderdaad nog weleens 70+ euro per m2

Per m2 klinkt het al behoorlijk veel maar als je ziet hoeveel werk het uiteindelijk is, is het wel logisch.
(veel snijwerk, hoeken jollyen etc)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:07
onne schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:49:
[...]

Snijden van vloertegels kost meer tijd/moeite omdat ze harder/dikker zijn. Dus extra werk voor de tegelzetter.
Een vloertegel snijd net zo snel als een wandtegel hoor.. Enige verschil wat ik me kan bedenken is dat vloertegels een hel is om in de buren om diverse zaken aan de wanden te monteren tijdens het afmonteren.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Makrolon schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:01:
[...]

Een vloertegel snijd net zo snel als een wandtegel hoor.. Enige verschil wat ik me kan bedenken is dat vloertegels een hel is om in de buren om diverse zaken aan de wanden te monteren tijdens het afmonteren.
Ze zijn ook een stuk zwaarder. Als jij een 120*60 vloertegel aan de wand wil hangen is dat wel iets lastiger dan een 60*30 wandtegel. Die is dan niet 4* zo zwaar maar eerder 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ojjorz schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:08:
[...]

Ze zijn ook een stuk zwaarder. Als jij een 120*60 vloertegel aan de wand wil hangen is dat wel iets lastiger dan een 60*30 wandtegel. Die is dan niet 4* zo zwaar maar eerder 6.
Maar dan gaat het dus om het formaat, wat ik volledig begrijp. Niet om of het een vloer of wandtegel is,

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Makrolon schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:30:
[...]

Maar dan gaat het dus om het formaat, wat ik volledig begrijp. Niet om of het een vloer of wandtegel is,
Wel dus, ze zijn ook zwaarder in het zelfde formaat. Omdat ze dus dikker en dichter zijn. Daarnaast willen mensen vaak hun grote vloertegels op de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ojjorz schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:35:
[...]

Wel dus, ze zijn ook zwaarder in het zelfde formaat. Omdat ze dus dikker en dichter zijn. Daarnaast willen mensen vaak hun grote vloertegels op de wand.
Dat verschil is echt verwaarloosbaar bij het zelfde formaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Afgelopen zaterdag bij GJ Meijer, Sanidump en Baderie langs geweest om eens te oriënteren. Mijn huidige toilet en badkamer (5,3 m2 210x254) zijn aan vervanging toe. Door de tegels zag ik op een gegeven moment de wand niet meer. Uiteindelijk wel wat ideeën opgedaan.

Volgende week zaterdag een afspraak bij GJ Meijer om een ontwerp te laten maken.

Ondertussen ga ik het topic een beetje doornemen en proberen om zelf online een ontwerp te maken.

Huidig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjC08K83EXtaZd7h3ggw9sC236k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUiDVS5SnCQLYTcdD3yvZV3z.png?f=fotoalbum_large

Ontwerp nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYMKqJj5ukPr2W2ogRNDWV2siFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9nvs5NHuymY44Y9F7fpsPsnY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

pintrest kan je zeker verder helpen, rondje in de 'duurdere' badkamer is altijd goed om inspiratie te doen.

ik heb veel rond geklikt op de verschllende sites om mijn spullen bijelkaar te krijgen, ik merkte gewoon dat ik het gewoon bij 1 leverancier wilde halen. Daarmee ook in 1 keer te leveren, was bij de badkamerwinkel geweest. met de offerte van de baderie een tegen offerte gekregen daarop kwam ik op 7k, maar dan werden de spullen meteen afgestuurd zodra ze het binnenkregen.

Natuurlijk terug gegaan met de zelfde offerte naar de baderie en toen konden ze meegaan tot 8k. Uiteindelijk gekozen voor de baderie vanwege het advies en deskundigheid geholpen te zijn. Daarnaast heb ik de tegels bij een andere partij vandaan.

Altijd specs/ type nummers opvragen dan kan je rustig gaan vergelijken. En altijd je offerte doorsturen naar de Sani-* winkels, die zullen je een offerte doen wat in de buurt komt, maar nooit met de spullen die je wilt.

Ik kom nu op 9,5k incl tegels, kranen van hotbath, potten van v&b en geberit, bad van duravit, meubel van the balux

***members only***
hierbij nog een kiekje van het eindresultaat..

mocht er nog iemand intresse hebben in thebalux led touch spiegel van 130cm kan je mij een DM sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p2RPrmLpE1iKlWuTt1qxuxdAe4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xHma6RuhAO8eSLxzqGXHak9K.jpg?f=user_large

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@DancePlaza Prachtige tegels aan de douche kant. 8)
Wat ik zo geweldig vind aan de kleur is, op foto's en dergelijke komt het mooi groen over, maar een los tegeltje is zo blauw als maar kan. 8)7 :o

Spreekt voor zich dat wij die tegels ook in bestelling hebben voor achterwand douche en voor het toilet inbouwreservoir. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 16-11-2020 16:00 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DancePlaza schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
[...]

mocht er nog iemand intresse hebben in thebalux led touch spiegel van 130cm kan je mij een DM sturen.

[Afbeelding]
Welk typenummer tegel is die visgraat :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:01:
[...]

Welk typenummer tegel is die visgraat :)?
Die heb ik ook besteld!

Volgens mij is het de VT Wonen Sea Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wackmack schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:41:
Net geweest bij https://www.stoneage.nl/ hele mooie showroom. Ze waren 10 jaar geleden begonnen met beton cire, ook erg mooi maar een paar nadelen en erg duur, 120e per m2.

Nu hebben ze base beton gemaakt als nieuw product. Dit kan je ook gebruiken in de natte ruimtes. Gaan dit gebruiken voor de bestaande wc, badkamer en voor de nieuwe badkamer. Prijs ja 30e per m2, ex btw. Groot voordeel dat het als een geheel wordt opgeleverd, op alle muren en vloeren.

Volgende week komt de aannemer. Hopelijk snel de offerte van de aannemer en de stucadoor zodat wij alles kunnen bestellen.
Grappige is dat wij hier nu ook net aan het orienteren zijn met wat we allemaal willen hebben @ nieuwe badkamer en kwam toch ook op dat beton cire uit.
De prijs even nagelaten ben ik wel benieuwd naar de nadelen die jij ondervonden hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Tha BasZ schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:03:
[...]

Grappige is dat wij hier nu ook net aan het orienteren zijn met wat we allemaal willen hebben @ nieuwe badkamer en kwam toch ook op dat beton cire uit.
De prijs even nagelaten ben ik wel benieuwd naar de nadelen die jij ondervonden hebt!
Zelf geen nadelen ondervonden, nog nooit gebruikt. Was dus bij de winkel, wat ze zeiden, tov basebeton heeft beton cire geen grote voordelen. De kenner zou het kunnen zien maar wij zeker niet. Verder heeft beton cire een groter risico op lekkage ivm het mengen van verschillende materialen. Het is daarom sterk afhankelijk hoe goed een stucadoor werkt.

Gezien basebeton 4 keer zo goedkoop is, is de keuze snel gemaakt. Krijg deze week de offerte van de stucadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:27
Hoort badkamer shoppen zo uitputtend te zijn?

Recentelijk Bij een Wooning filiaal geweest voor een offerte. Ruim 2,5 uur later kwamen we thuis met een offerte van 14k. Opzich geen gekke prijs, maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met de aannemers van Wooning? Ik vind dat altijd spannend. Een search in dit topic levert slechts 1 resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

We zijn bij de badkamer leverancier, alles wordt aangeboden met Nobilia. Ik ben niet bekend met dat merk. Is dat kwaliteit?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:39:
We zijn bij de badkamer leverancier, alles wordt aangeboden met Nobilia. Ik ben niet bekend met dat merk. Is dat kwaliteit?
De keukens van Nobilia zijn laag segment. Zelf geen ervaring met het merk maar verwacht dat ze dan met hun badkamers in dezelfde vijver vissen. Op basis van de kwaliteit die je zocht voor je keuken heb ik mijn twijfels of dit gaat voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 17-11-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:47:
[...]

De keukens van Nobilia zijn laag segment. Zelf geen ervaring met het merk maar verwacht dat ze dan met hun badkamers in dezelfde vijver vissen. Op basis van de kwaliteit die je zocht voor je keuken heb ik mijn twijfels of dit gaat voldoen.
Het gaat alleen om de kranen, de meubels gaan maatwerk van Elisa worden.

De reden is dat we voor geborsteld kiezen en schijnbaar kan grohe niet alles in geborsteld leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 17-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

jessy100 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:26:
Hoort badkamer shoppen zo uitputtend te zijn?

Recentelijk Bij een Wooning filiaal geweest voor een offerte. Ruim 2,5 uur later kwamen we thuis met een offerte van 14k. Opzich geen gekke prijs, maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met de aannemers van Wooning? Ik vind dat altijd spannend. Een search in dit topic levert slechts 1 resultaat op.
was dit inclusief installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:27
siemenz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:27:
[...]

was dit inclusief installatie?
Inclusief installatie ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:39:
sinds de installatiekosten vaak hoger zijn dan de materiaalkosten (en je keuzes die je voor de rest hebt gemaakt in bijvoorbeeld het keukenforum), zou ik een schapje duurder kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
[...]

sinds de installatiekosten vaak hoger zijn dan de materiaalkosten (en je keuzes die je voor de rest hebt gemaakt in bijvoorbeeld het keukenforum), zou ik een schapje duurder kiezen!
Het is geen Nobilia maar Nobili.
Verkoper zegt dat het ongeveer even duur is en zelfde kwaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb de plannen voor de verbouwing van de badkamer zo goed als definitief.
Ik heb geen offerte laten maken in een sanitair winkel maar zelf het ontwerp bedacht en ook de spullen uitgezocht (met hulp van Tweakers uiteraard _/-\o_ )

Ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoVoillomdgHxtGm8iGzvkN8pDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yYtPI3FlovGx2EydO2kykTZi.png?f=user_large
  • Geberit UP320 + Villeroy & Boch Architectura + Sigma S20 Wit-chroom – 390 euro
  • IKEA godmorgon wastafelmeubel 80 cm hoogglans grijs met braviken wasbak + dezelfde kast in 100 cm met antraciet werkblad + stormfjord spiegelkast – 900 euro
  • Inbouwbad 180 x 80, nog uit te kiezen, waarschijnlijk iets simpels
  • Badkraan Grohe New Grohtherm 2000 – 216 euro
  • Hansgrohe Showerselect S square inbouw thermostaat, chroom + Ibox + Raindance select S240 ecosmart douchekop + simpele microfoon handdouche – 818 euro
  • Simpele wastafelkraan
  • Easy Drain Compact 30 TAF afvoergoot 70 cm, rooster als zero of tegel design – 280 euro
  • Radiator van Hudson reed 180 x 60 antraciet - 360 euro
  • Vloertegel Studio Sabbia R11 60x 60 - 8,6 m2 – 365 euro
  • Wandtegel Studio Sabbia 60 x 120 – 28,8 m2 – 1500 euro
    + Studio decoro cementine 60 x 60 – 3,24 m2 – 150 euro
  • Wit PVC plafond florence – 700 euro
  • Spotjes, armaturen, dimmer – 150 euro
Ik ga zelf slopen, muurtjes metselen, electra aanleggen en het pvc plafond maken
Daarnaast heb ik een loodgieter (stelpost 1500 euro meegenomen in begroting)
en het tegelwerk maakt mijn broer (tegen betaling maar wel een vriendenprijs)

Hier wat beelden van de producten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzlXVx_jysG26LfY4twAJGRjrQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N8mfJbH5Tf8Bbl6jPKJ6tP9q.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aq0Tx0ekHBXLibvlFbTAeCGbEaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dvjsBo9otU8olSTOHhdiqGah.jpg?f=user_large

En de tegels:
Wandtegel + 1 vloertegel (dezelfde kleur, dus niet de grijze)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olXhP4JvhE4gVFU-phr7HrpZvxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3POn85HQgLVUqi5adcTq3HUq.jpg?f=fotoalbum_large
En een foto van de wandtegel en links ervan de tegel die we gebruiken om een Accent aan te brengen,
Waarschijnlijk komt deze alleen op de achterwand van de douche en in een nisje in de douche in een van de zijmuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24fTxlHT2prFbW1GACulgi4tlDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erlWnU8bxFHhRLzlD3sUVThc.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al hoop / verwacht ik voor iets minder dan 10k klaar te zijn.

Feedback / tips zijn nog altijd welkom 8)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
louzy82 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:54:
Ik heb geen offerte laten maken in een sanitair winkel maar zelf het ontwerp bedacht en ook de spullen uitgezocht (met hulp van Tweakers uiteraard _/-\o_ )

Ontwerp:
[Afbeelding]
  • Geberit UP320 + Villeroy & Boch Architectura + Sigma S20 Wit-chroom – 390 euro
  • IKEA godmorgon wastafelmeubel 80 cm hoogglans grijs met braviken wasbak + dezelfde kast in 100 cm met antraciet werkblad + stormfjord spiegelkast – 900 euro
  • Inbouwbad 180 x 80, nog uit te kiezen, waarschijnlijk iets simpels
  • Badkraan Grohe New Grohtherm 2000 – 216 euro
  • Hansgrohe Showerselect S square inbouw thermostaat, chroom + Ibox + Raindance select S240 ecosmart douchekop + simpele microfoon handdouche – 818 euro
  • Simpele wastafelkraan
  • Easy Drain Compact 30 TAF afvoergoot 70 cm, rooster als zero of tegel design – 280 euro
  • Radiator van Hudson reed 180 x 60 antraciet - 360 euro
  • Vloertegel Studio Sabbia R11 60x 60 - 8,6 m2 – 365 euro
  • Wandtegel Studio Sabbia 60 x 120 – 28,8 m2 – 1500 euro
    + Studio decoro cementine 60 x 60 – 3,24 m2 – 150 euro
  • Wit PVC plafond florence – 700 euro
  • Spotjes, armaturen, dimmer – 150 euro
Ik ga zelf slopen, muurtjes metselen, electra aanleggen en het pvc plafond maken
Daarnaast heb ik een loodgieter (stelpost 1500 euro meegenomen in begroting)
en het tegelwerk maakt mijn broer (tegen betaling maar wel een vriendenprijs)

Hier wat beelden van de producten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En de tegels:
Wandtegel + 1 vloertegel (dezelfde kleur, dus niet de grijze)
[Afbeelding]
En een foto van de wandtegel en links ervan de tegel die we gebruiken om een Accent aan te brengen,
Waarschijnlijk komt deze alleen op de achterwand van de douche en in een nisje in de douche in een van de zijmuren
[Afbeelding]

Al met al hoop / verwacht ik voor iets minder dan 10k klaar te zijn.

Heb je de radiator echt als verwarming nodig of gewoon plekje voor de handdoeken? Mocht het het laatste zijn kan je dit misschien overwegen ziet er erg mooi uit https://www.designradiato...adjaswarmer-badkamer.html

Kranen uit de muur heeft altijd wel iets extra's maar goed at is denk beetje smaak gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
ppatrick schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
[...]

Heb je de radiator echt als verwarming nodig of gewoon plekje voor de handdoeken? Mocht het het laatste zijn kan je dit misschien overwegen ziet er erg mooi uit https://www.designradiato...adjaswarmer-badkamer.html

Kranen uit de muur heeft altijd wel iets extra's maar goed at is denk beetje smaak gebonden.
Bedankt voor de reactie.

De radiator is voor beide, maar bedankt voor de tip, dat ziet er wel echt mooi uit.

Ik ben het met je eens dat inbouwkranen mooier zijn maar bij het bad zou zo'n kraan al snel 500 euro meer kosten dan deze (en dan is het nog geen thermostaat kraan ook), en voor de wastafel ook zo'n 2-300 euro.

Ik had tot voor kort bij de wastafel nog wel een inbouwkraan in gedachte maar nu we daar voor een spiegelkast kiezen, vind ik daar een inbouwkraan niet zo mooi meer bij passen.

Louzy#2475

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NullSec
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:08
DancePlaza schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Die tegels zijn wel in trek geloof ik, wij hebben het met dubbele visgraad gedaan! :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxCCv9Rg8iLHN10765ZsDHcylD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so46iTRr5mp6i3t7bqVgxh6h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

LopeZ

Too much is never enough

louzy82 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:54:

Ontwerp:
[Afbeelding]

Als ik zo kritisch mag zijn zou ik nog even nadenken over deze indeling. Wij hebben drie maanden geleden ook onze badkamer laten doen en de ruimte is even groot kwa m2 en van deze indeling zou ik ongelukkig worden. Wat mij opvalt en ik anders zou doen:
  • Geen dubbele wasbak in zo'n grote ruimte?
  • Douche lijkt mij erg ongelukkig, de helft van je water spat naar voren tijdens het douchen dus dat zit zo bij je deur.
  • Plaatsing van je wc lijkt mij ook onhandig, staat er iemand te douchen moet je daar langs om te naar de wc te gaan.
  • Radiator is onhandig bereikbaar wanneer je klaar bent met douchen. Je moet nu druipend om een hoekje grabbelen, zelfde voor het bad
Wat ik uit de losse pols zou opperen:
  • Naast de deur een dubbele wasbak
  • Wc op ongeveer dezelfde plek houden
  • Bad onder het raam plaatsen, langs de 300 muur
  • Douche rechtsonder met de kop aan de 325 muur, muurtje verplaatsen naar de andere kant van de wc (of een glaswand plaatsen
  • Radiator aan 325 muur, tussen bad en douche
  • Kast moet je nog wel een plek geven maar heb je die echt nodig met een dubbele wasbak met meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
LopeZ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:46:
[...]

Als ik zo kritisch mag zijn zou ik nog even nadenken over deze indeling. Wij hebben drie maanden geleden ook onze badkamer laten doen en de ruimte is even groot kwa m2 en van deze indeling zou ik ongelukkig worden. Wat mij opvalt en ik anders zou doen:
  • Geen dubbele wasbak in zo'n grote ruimte?
  • Douche lijkt mij erg ongelukkig, de helft van je water spat naar voren tijdens het douchen dus dat zit zo bij je deur.
  • Plaatsing van je wc lijkt mij ook onhandig, staat er iemand te douchen moet je daar langs om te naar de wc te gaan.
  • Radiator is onhandig bereikbaar wanneer je klaar bent met douchen. Je moet nu druipend om een hoekje grabbelen, zelfde voor het bad
Wat ik uit de losse pols zou opperen:
  • Naast de deur een dubbele wasbak
  • Wc op ongeveer dezelfde plek houden
  • Bad onder het raam plaatsen, langs de 300 muur
  • Douche rechtsonder met de kop aan de 325 muur, muurtje verplaatsen naar de andere kant van de wc (of een glaswand plaatsen
  • Radiator aan 325 muur, tussen bad en douche
  • Kast moet je nog wel een plek geven maar heb je die echt nodig met een dubbele wasbak met meubel?
Dank je voor je feedback,
Wat ik niet bij het ontwerp geschreven had, is dat het grote grijze vlak aan de rechtkant een schuin dak is,

Dus dat beperkt de opties behoorlijk.
De afvoer van de wc moet die 'koof' links onder in, dus ook dat beperkt het nog meer.

We gaan het meemaken hoe ver de douche spat en indien nodig kan er altijd nog een glazen deur geplaatst worden.

Een dubbele wastafel is voor ons geen must, we hebben er nu een en het gebeurt nooit dat ze beide gebruikt worden.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Wij zijn vrij ver gevorderd met het samenstellen van onze badkamer, deze zal in Feb-21 geplaatst worden.
Maar zoeken advies tav de grootte van de tegel.

Het plaatje geeft de layout aan.

De wanden worden alsvolgt bekleed:
- De vloer en wanden in de douche ruimte worden betegeld met dezelfde tegel (zie foto)
- Muur achter het bad krijgt een houten latjes bekleding (zie foto)
- Muur achter het (eiken) badmeubel zal vanaf blad tot plafond van een spiegel worden voorzien
- Overige muren, glad gestuct antraciet gespoten

Nu is de tegel die we hebben uitgekozen in 2 maten verkrijgbaar: 60x60 of 80x80.
Iemand advies over welke maat het meest verstandig (en mooi :-)) is?
En of het aan te raden is dezelfde maat te gebruiken voor zowel vloer als wand (neem aan van wel, maar toch...).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rsw1Wn2Aq09RlIdqdxpfTkGNYdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKnXP0NP1SG3xBa0VAGybH1H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door onne op 17-11-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
onne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:53:
Wij zijn vrij ver gevorderd met het samenstellen van onze badkamer, deze zal in Feb-21 geplaatst worden.
Maar zoeken advies tav de grootte van de tegel.

Het plaatje geeft de layout aan.

De wanden worden alsvolgt bekleed:
- De vloer en wanden in de douche ruimte worden betegeld met dezelfde tegel (zie foto)
- Muur achter het bad krijgt een houten latjes bekleding (zie foto)
- Muur achter het (eiken) badmeubel zal vanaf blad tot plafond van een spiegel worden voorzien
- Overige muren, glad gestuct antraciet gespoten

Nu is de tegel die we hebben uitgekozen in 2 maten verkrijgbaar: 60x60 of 80x80.
Iemand advies over welke maat het meest verstandig (en mooi :-)) is?
En of het aan te raden is dezelfde maat te gebruiken voor zowel vloer als wand (neem aan van wel, maar toch...).

[Afbeelding]
Wat zijn de maten van de muren in je douche?
80 is bijv een hele onhandige maat voor een muur van 90, dan kun je daar beter 60 kiezen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
louzy82 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:27:
[...]

Wat zijn de maten van de muren in je douche?
80 is bijv een hele onhandige maat voor een muur van 90, dan kun je daar beter 60 kiezen.
Muren van de douche zijn circa 130cmx110cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Toch nog een verzoek om advies/ ideeen

Zie hieronder een situatieschets. De vragen:

1) Wel of geen plateau op de plaats onder het bad (rood gemarkeerd)? Een plateau van dezelfde dikte als het muurtje van de WC of dat we het bad zonder plateau tegen de muur aan plaatsen, maar staat het bad wel een klein stukje in tussen 2 muren 'gepropt' (het muurtje van de wc is ca 12 cm dik, dun reservoir+wedi+tegel)

2) indien wel een plateau, welke hoogte...
De muur van het inbouwreservoir is ca. 120 cm, het bad zelf ca. 55 cm, rechts van het bad komt een plateau van ca. 70, en muur aan de rechterzijde is sowieso maar 100 cm hoog ivm schuin dak...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfvubBh1_Zcdwm5zoKSTXCiPft8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoIiWx7aRljKBqpKrLwdtHSU.jpg?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
louzy82 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:02:

1) Wel of geen plateau op de plaats onder het bad (rood gemarkeerd)? Een plateau van dezelfde dikte als het muurtje van de WC of dat we het bad zonder plateau tegen de muur aan plaatsen, maar staat het bad wel een klein stukje in tussen 2 muren 'gepropt' (het muurtje van de wc is ca 12 cm dik, dun reservoir+wedi+tegel)

De muur van het inbouwreservoir is ca. 120 cm, het bad zelf ca. 55 cm, rechts van het bad komt een plateau van ca. 70, en muur aan de rechterzijde is sowieso maar 100 cm hoog ivm schuin dak...

[Afbeelding]
Ik zou het plateau achter het bad doortrekken op 70cm. Anders prop je hem inderdaad weg, terwijl je aan de linkerkant voldoende ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvroos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-07 15:27
vraagje:
We zijn druk bezig met inkopen van de materialen voor onze nieuwe badkamer.
Hebben nu een offerte van een bekende sanitairwinkel .
In de offerte staan exact dezelfde prijzen vermeld als op de website. Offerte voor alles bij elkaar ruim € 5500
(douchewand, toilet, kranen, wastafels)

Wat zijn jullie ervaringen. Kun je hier nog een redelijke korting op bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met kerst wordt er begonnen aan de badkamer. Alle spullen zijn al binnen, behalve de ventilatie.

Ik wilde gaan voor een kanaalventilator, want stil. Maar daar heb ik geen ruimte voor. Als in, wel ruimte waarschijnlijk. Maar dan kan ik er nooit meer bij om hem te vervangen ofzo.

Een simpele insteek ventilator zit ik niet echt op te wachten, want lawaaiig. En dakventilatoren zijn te groot (tenminste degene die ik heb gevonden).

Het gaat om een badkamer van ongeveer 15m³. Door het dak is ongeveer 36 cm ruimte (verlaagd plafond, 16cm en dan dakbeschot met isolatie 20cm).
Heeft iemand een tip voor een stille ventilator die groot genoeg is voor onze badkamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 23:34
Jelte schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:40:
Met kerst wordt er begonnen aan de badkamer. Alle spullen zijn al binnen, behalve de ventilatie.

Ik wilde gaan voor een kanaalventilator, want stil. Maar daar heb ik geen ruimte voor. Als in, wel ruimte waarschijnlijk. Maar dan kan ik er nooit meer bij om hem te vervangen ofzo.

Een simpele insteek ventilator zit ik niet echt op te wachten, want lawaaiig. En dakventilatoren zijn te groot (tenminste degene die ik heb gevonden).

Het gaat om een badkamer van ongeveer 15m³. Door het dak is ongeveer 36 cm ruimte (verlaagd plafond, 16cm en dan dakbeschot met isolatie 20cm).
Heeft iemand een tip voor een stille ventilator die groot genoeg is voor onze badkamer?
Wij hebben deze volgens mij, hoor je bijna niet
https://www.ventilatiesho...h6-CiX_1N7HIaAoRREALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 16:48

BrZ

[Afbeelding]
Je kan ook overwegen om geen plateau achter het toilet te nemen, maar gewoon een wand tot het plafond te maken (en dus door te trekken achter het bad). 12cm minder op 3,25m ga je niet echt merken, en het is in mijn ogen een stuk strakker dan allerlei plateau's van verschillende hoogtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

jeroenvroos schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:33:
vraagje:
We zijn druk bezig met inkopen van de materialen voor onze nieuwe badkamer.
Hebben nu een offerte van een bekende sanitairwinkel .
In de offerte staan exact dezelfde prijzen vermeld als op de website. Offerte voor alles bij elkaar ruim € 5500
(douchewand, toilet, kranen, wastafels)

Wat zijn jullie ervaringen. Kun je hier nog een redelijke korting op bedingen.
Ligt eraan. Internetwinkels zijn rond de 15 tot 30% goedkoper, want die pakken geen marge en verkopen alleen partijen. Als de website prijzen al met korting zijn, zal er niet veel meer vanaf gaan. Als er adviesprijzen op de website staan, kan we wel iets vanaf zonder dat de leverancier hoeft te bloeden, maar hoeveel ze geven is natuurlijk niets van te zeggen.

Maar vragen kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piknikker
Ik wacht nog op de aangepaste versie van een offerte van Raab Karcher, maar ondertussen bezig met het lichtplan voor het huis. Voor de badkamer vind ik het nog wel lastig met de inbouwspots, zoals in het topic wordt aangeraden zorg ik dat ze in ieder geval dimbaar zijn.

De indeling van de badkamer staat zo goed als vast. Wastafelmeubel is 120cm breed. De spiegel zal ook nog verlichting hebben. Ik heb nu de volgende 2 opties uitgetekend, maar als iemand nog een beter idee heeft dan hoor ik het graag. Het plafond is trouwens 2.64m hoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN8zJ1Nd3YAtGiMWLVwh1k7Bpyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1PH0fNQ2fQMeQlqjQKn502YQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIjUzFcN0vpSuR2QgGI9FcGnyNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZCJA2PW0Z2oHxLs5Y2OYcDgr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Piknikker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:28:
Ik wacht nog op de aangepaste versie van een offerte van Raab Karcher, maar ondertussen bezig met het lichtplan voor het huis. Voor de badkamer vind ik het nog wel lastig met de inbouwspots, zoals in het topic wordt aangeraden zorg ik dat ze in ieder geval dimbaar zijn.

De indeling van de badkamer staat zo goed als vast. Wastafelmeubel is 120cm breed. De spiegel zal ook nog verlichting hebben. Ik heb nu de volgende 2 opties uitgetekend, maar als iemand nog een beter idee heeft dan hoor ik het graag. Het plafond is trouwens 2.64m hoog.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De spots bij optie 2 zitten te ver naar achter. Als je je tanden staat te poetsen heb je het licht op je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
BrZ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:22:
[...]

Je kan ook overwegen om geen plateau achter het toilet te nemen, maar gewoon een wand tot het plafond te maken (en dus door te trekken achter het bad). 12cm minder op 3,25m ga je niet echt merken, en het is in mijn ogen een stuk strakker dan allerlei plateau's van verschillende hoogtes.
Dit is denk ik nog het beste inderdaad. Thanks!

Wellicht dat ik er nog wel een nis in maak met een accent tegel en verlichting.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien gekke vraag maar hoe ga je poetsen tussen bad en douche? Ziet er nu uit als een onhandig plekje?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piknikker
JackBol schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:35:
[...]

De spots bij optie 2 zitten te ver naar achter. Als je je tanden staat te poetsen heb je het licht op je rug.
Oke, thanks. Met optie 1 zou je wel tevreden zijn?
louzy82 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:01:
[...]

Misschien gekke vraag maar hoe ga je poetsen tussen bad en douche? Ziet er nu uit als een onhandig plekje?
Er zit zo'n 10cm tussen bad en douchewand, net genoeg om het glas schoon te maken. Het bad loopt schuin af dus op de grond heb je wel meer ruimte. Maar het blijft wel een onhandig stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik zou het bad dan inbouwen en aan de douche zijde bovenop het muurtje een glazen wand van de douche plaatsen. Maar dat zal wel niet van deze tijd meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piknikker
sNielz123 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:35:
Ik zou het bad dan inbouwen en aan de douche zijde bovenop het muurtje een glazen wand van de douche plaatsen. Maar dat zal wel niet van deze tijd meer zijn.
Dat is waar we vandaan komen en juist vanaf wilden. Achteraf gezien hadden we de badkamer een tikje groter moeten maken voor een gunstigere indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 22:45
Wij gaan in April dus ook verhuizen, en ons nieuwe huis heeft een nieuwe badkamer nodig. Dus het leek mij handig om nu maar eens te gaan kijken. Ideën hebben wij opzich wel al her en der opgedaan, maar omdat er zoveel keuze is, zoveel merken zijn (en wij beide geen verstand hebben van badkamer spullable) weet ik niet zo 123 waar, en bij welke winkel ik moet beginnen.

Ik zal te denken om niet direct alleen bij de "grote" Sanidumps/Brugman etc. te gaan kijken. Ik ben 1x bij Brugman geweest en die had echt 3x niks wat wij leuk vonden. Weten jullie goede badkamerzaken in regio Flevoland/Harderwijk? Ik heb tot nu toe staan;
- GJ Meijer Almere
- De Badzaak Harderwijk
- Zag ook al voorbij komen Eerste Kamer Badkamers.

Als ik de laatste tig pagina's goed lees is Hotbath en Grohe dus wel een goed merk kwa kranen e.d. Dus dat is al mooi om mee te beginnen.

Als iemand nog tips & tricks heeft, hoor ik ze natuurlijk graag.

Even wat afmetingen:
- Badkamer is 3,20x(l)1,90x(b)2,40(h)
- Vanwege de hoogte van het plafond verwacht ik niet dat een verlaagd plafond mooi gaat zijn.
- Budget is beetje afhankelijk voor wat we vinden, maar moet niet 20k zijn.
- Rechthoekige kamer, 1x deur.
- Geen ramen verder, dus goed lichtplan is een must.

[ Voor 17% gewijzigd door bryanvan op 18-11-2020 22:53 ]

PSN: bryanlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou voor optie 2 gaan, maar de spot niet recht boven je wc pot plaatsen (geen spot op de pot!) maar meer midden in de open ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ligt eraan hoe trots je op je producties bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
ppatrick schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
[...]

Dat is de Instamat Jay (handig voor als je meer info ervan wil vinden)
Die had ik ook overwogen, uiteindleijk voor de Smedbo Dry FK710 i.c.m. de montageplaat FK721 genomen. Vind m iets praktischer met de haakjes, en de montageplaat voor blind weggewerkte elektrische aansluiting is een fractie kleiner, en daarme m.i. mooier.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
rbaidjoe schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:45:
[...]

Dat is de Instamat Jay (handig voor als je meer info ervan wil vinden)
Die had ik ook overwogen, uiteindleijk voor de Smedbo Dry FK710 i.c.m. de montageplaat FK721 genomen. Vind m iets praktischer met de haakjes, en de montageplaat voor blind weggewerkte elektrische aansluiting is een fractie kleiner, en daarme m.i. mooier.
Zit de kabel niet gewoon de muur in bij de Jay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe

[Afbeelding]
Je kan ook een laag inbouwreservoir nemen van 82cm hoog. Dan kun je je plateau op 1 hoogte houden.
edit: typo: laat = laag

• rbaidjoe
ppatrick schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:47:
[...]

Zit de kabel niet gewoon de muur in bij de Jay?
kan beide. Kan achter het plaatje weggewerkt worden, kan ook met losse stekker.
Mooiste is natuurlijk achter het plaatje wegwerken, dat zal 9 van de 10 keer ook gebeuren.
Inbouwdoosje erachter, en dan het plaatje ertegenaan. Zit volgens mij iets van een rubberen ring bij het plaatje om de IP waarde te waarborgen. Anders kit je m af, heb je alsnog de boel goed waterdicht.

[ Voor 36% gewijzigd door rbaidjoe op 19-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
JackBol schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:35:
[...]

@Piknikker Ik zou je de bovenste rij spots parallel aan de onderste rij spots doen, voor de symmetrie. Licht heb je volgens mij wel genoeg, mits je ook een spiegel(kast) met onder en bovenlicht neemt.

Evt kan je natuurlijk ook voor 9 spots gaan, dan heb je zeker voldoende licht, en kan je je symmetrie behouden. Nog steeds blijft wel het advies staan om ook voor licht van voren te zorgen middels je spiegel(kast)

Je kan je spots uiteraard dimbaar nemen om de hoeveelheid licht ook af te kunnen schalen. Voor wat concrete tips kun je mijn posts in dit topic van afgelopen maand ofzo terugzoeken.

Licht precies van boven is alleen chill als dat de enige lichtbron is. Als je apart licht van voren hebt, wil je juist ook een lichtbron achter je hebben, zo elimineer je schaduwen. En schaduwen zijn niet relaxt als je jezelf toonbaar aan t maken bent, omdat je met schaduwen precies niet goed ziet wat je aan t doen bent.

[ Voor 20% gewijzigd door rbaidjoe op 19-11-2020 15:02 ]

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
JackBol schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ligt eraan hoe trots je op je producties bent.
Das waar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik had bedacht om in een nisje in de badkamer een ledstrip te verwerken.
Na wat rondneuzen en een verkoper gesproken te hebben, lijkt het erop dat dit niet gaat samenwerken met de ledspots (gu10, dim to warm) die ik in gedachte had. (getipt door raidjoe)

Spotjes werken op 220v met een fase afsnijdende dimmer en ledstrip werkt op 24v via een adapter.
Maar aldus de verkoper van de ledstrip zal dat dus zo niet werken.

Een alternatief om dit alles wel werkend te krijgen is om met 'Milight' te gaan werken:
Dual white spots Gu10 met ingebouwde wifi controllers, dual white ledstrip + adapter + controller + Milight wandpaneel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO--90pzv_jZT_JK8E7KdapvmvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MAaNDs9c9CUbyRRPYvXM6WXH.jpg?f=user_large

Qua prijs maakt het niet zoveel uit, spotjes zijn iets duurder maar het dimpaneel is goedkoper dan normale dimmer.

Iemand ervaring met Milight?
Of een idee waarop dim2warm ledspots wel zou werken met een ledstrip op een 'normale' dimmer ?

Misschien 12v dim to warm spots zoeken met een dimmer geschikt voor 12 v?

[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 20-11-2020 11:12 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@louzy82 Ik zou eens gaan kijken naar een wat uitgebreider domotica oplossing. Denk aan Domoticz of Home Assistant. Universeel en te gebruiken voor verschillende oplossingen.

Ik heb voor mijn badkamer gekozen voor standaard dimbare spots met dimmer. De dimmers in de muur krijgt een Zigbee inbouw dimmer.

Voor een ledstrip kan je eventueel ook een Zigbee LED driver aansluiten en die weer koppelen aan een slimme schakelaar of dimmer.

Voordeel is dat je eventueel een vochtsensor en/of bewegingssensor kan gebruiken waarmee je die lampen ook kan automatiseren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Quad schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:05:
@louzy82 Ik zou eens gaan kijken naar een wat uitgebreider domotica oplossing. Denk aan Domoticz of Home Assistant. Universeel en te gebruiken voor verschillende oplossingen.

Ik heb voor mijn badkamer gekozen voor standaard dimbare spots met dimmer. De dimmers in de muur krijgt een Zigbee inbouw dimmer.

Voor een ledstrip kan je eventueel ook een Zigbee LED driver aansluiten en die weer koppelen aan een slimme schakelaar of dimmer.

Voordeel is dat je eventueel een vochtsensor en/of bewegingssensor kan gebruiken waarmee je die lampen ook kan automatiseren.
Thanks
Ik heb het even bekeken en ook contact gehad met robbshop
Als instap om meer met domotica te gaan doen zou het wel interessant zijn, maar als ik dat voornemen niet heb begint het wel een erg prijzig verhaal te worden. (200 euro voor de basis benodigdheden +armaturen + spotjes + ledstrip

Ik kan de ledstrip in het nisje natuurlijk ook weglaten,
of vervangen door 2 extra spotjes en het mezelf een stuk makkelijker maken

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:48:
Na wat rondneuzen en een verkoper gesproken te hebben, lijkt het erop dat dit niet gaat samenwerken met de ledspots (gu10, dim to warm) die ik in gedachte had. (getipt door raidjoe)

Spotjes werken op 220v met een fase afsnijdende dimmer en ledstrip werkt op 24v via een adapter.
Nou breekt m'n klomp.
Ik had dezelfde vraag gesteld aan de site Applamp en hun antwoord is dat het wel mogelijk is met een dimbare voeding

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapuu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Goedenavond,

Ik ben bezig met het samenstellen van de badkamer van ons nieuwbouwappartement. Ik ben opzoek naar een mooie zandkleurige tegel, maar waar wel wat 'karakter' in zit, dus niet effen. Eerst kwamen we uit bij Natural Blend Sunny Cliff van V&B, maar na deze in het echt gezien te hebben viel hij toch wat tegen.

Nu zat ik random wat op funda te browsen en kwam ik deze tegel tegen in een badkamer:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0njadUbRAmyWT2Pca1qgSJsUSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1a7jGA0WM2HESXmmLhuiYH6.jpg?f=fotoalbum_large
(linkje naar funda)

Iemand enig idee wat voor tegel dit zou kunnen zijn of weet iemand misschien iets vergelijkbaars?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:43
@Bapuu
Ik vind zelf deze tegel erg mooi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOynTnzTLBDo6ZVh8YSe1qVQNaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QoIjGzbdROulsApWzag2hK2S.jpg?f=user_large
https://afium.nl/cave-per...nkel-ruimte-badkamer.html

weet alleen niet of dit is wat je zoekt en of het genoeg zandkleur is. Maar ze zijn wel mooi naturel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bapuu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
@Aurum
Mooie tegel inderdaad. Op het eerste gezicht lijkt hij wel iets 'zanderigs' in zich te hebben (greige is een term die ik tegenkwam voor grijs met vleugje beige). Echter als ik dan verder zoek kom ik dit pdfje tegen. Precies dezelfde foto maar andere kleurcorrectie waardoor de tegel gewoon grijs lijkt. Dat is ook precies wat het zo moeilijk maakt vind ik. Je kan gewoon heel lastig op een foto afgaan en moet het in het echt zien heb ik al aan den lijve ondervonden. Die tegel is er dus ook in de kleur Crema, maar lijkt me weer net iets te gelig. Lastig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Bapuu schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:14:
Goedenavond,

Ik ben bezig met het samenstellen van de badkamer van ons nieuwbouwappartement. Ik ben opzoek naar een mooie zandkleurige tegel, maar waar wel wat 'karakter' in zit, dus niet effen.

Iemand enig idee wat voor tegel dit zou kunnen zijn of weet iemand misschien iets vergelijkbaars?
Zoiets?
Ragno studio sabbia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olXhP4JvhE4gVFU-phr7HrpZvxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3POn85HQgLVUqi5adcTq3HUq.jpg?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
Venis Baltimore Beige (heeft een grof relief in de tegel)
Afbeeldingslocatie: https://www.meestersmeets.nl/wp-content/uploads/2019/12/revestimiento-concrete-baltimore-beige100-2.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door anti10 op 21-11-2020 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
louzy82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:48:

Een alternatief om dit alles wel werkend te krijgen is om met 'Milight' te gaan werken:
Dual white spots Gu10 met ingebouwde wifi controllers, dual white ledstrip + adapter + controller + Milight wandpaneel
[Afbeelding]

Qua prijs maakt het niet zoveel uit, spotjes zijn iets duurder maar het dimpaneel is goedkoper dan normale dimmer.

Iemand ervaring met Milight?
Of een idee waarop dim2warm ledspots wel zou werken met een ledstrip op een 'normale' dimmer ?

Misschien 12v dim to warm spots zoeken met een dimmer geschikt voor 12 v?
In mijn vorige compleet verbouwde badkamer, had ik ook mi-light geplaatst. Werkt prima icm met domoticz en andere domotica tools.

Enige probleem wat ik had, het bedieningspaneel is van glas. En wanneer je flink wat stoom en condens hebt. Dan gaat het paneeltje zelf toetsen indrukken door de druppels die er op ontstaan. Het paneeltje is dus erg gevoelig... Voor de rest qua sfeer en kleur in de badkamer was ik er heel blij mee :)
Pagina: 1 ... 36 ... 124 Laatste