Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-07 15:01
louzy82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:27:
[...]

Thanks
Ik heb het even bekeken en ook contact gehad met robbshop
Als instap om meer met domotica te gaan doen zou het wel interessant zijn, maar als ik dat voornemen niet heb begint het wel een erg prijzig verhaal te worden. (200 euro voor de basis benodigdheden +armaturen + spotjes + ledstrip

Ik kan de ledstrip in het nisje natuurlijk ook weglaten,
of vervangen door 2 extra spotjes en het mezelf een stuk makkelijker maken
Tja, als je zoveel geld gaat steken in een nieuwe badkamer, waarom dan beknibbelen op verlichting en elektra?

Al dit soort speelgoed lijkt nu misschien goedkoop en leuk, maar wat als je het huis verkoopt, of over 20 jaar? Werkt het dan nog steeds? Waarom niet direct een professionele oplossing implementeren? Dali voor aansturing van de verlichting, KNX-Dali gateway en alle bediening via KNX apparatuur. Initiele investering is wat groter, maar je hebt iets dat altijd werkt, dat gewoon normaal bedienbaar is en ook in de toekomst door elke serieuze installateur te onderhouden is. Iets dat niet afhankelijk is van software of een PC voor de werking maar wat wel aanstuurbaar is als je dat later (of direct) wilt.

Een "beginnersset" zou kunnen zijn: 1xKNX voeding (70 euro), 1xZennio MINiBox 45 (210 euro), 1xZennio bewegingsmelder (60 euro), 1xZennio Dali Gateway (390 euro), 1xWeinzierl KNX-IP interface (130 euro), 1xF-tronic VDE din rail kastje: 15 euro en een rolletje buskabel: 25 euro. Dus 900 euro. Je kunt met die Zennio MINiBox nog 4 230V dingen schakelen en hebt nog 4 inputs over. Een reed sensor op de deur is bijvoorbeeld handig, dan heb je er nog 3 over.

Voor bediening aan de muur ben ik erg gecharmeerd van de MDT glass tasters (BE-GT2TW.01). Niet duur (130 euro), volledig customizable (zelfs met eigen icoontjes) en heeft ook een temperatuursensor ingebouwd. Gewoon in een standaard inbouwdoos, het enige dat je daar nodig hebt is een buskabel.

Voor de verlichting koop je dan goede, maar wel eenvoudige en goedkope LED spots (https://www.aliexpress.com/item/32461444283.html bijvoorbeeld). Je mikt de driver direct weg en koopt een Dali dimbare driver (bv uit de range van Tridonic, te koop op watt24.de). Als je ook LED strips wilt aansturen koop je bij voltus.de een Eldoled 161D 4 kanaals Dali constant voltage driver en op Aliexpress een mooie 24V voeding (niet met 12V led strips gaan klooien, gewoon 24V aanhouden). Alle LED verlichting bedraad je naar een centrale plek, waar je dat VDE kastje ophangt en al je drivers. Dat kan de meterkast zijn, of een andere nieuwe technische ruimte.

Vervolgens een paar uurtjes spelen met ETS en je hebt een badkamer waar de verlichting automatisch aangaat als je binnenkomt, 's nachts automatisch nachtverlichting, eventueel de verwarming ook aangestuurd (als die apart regelbaar is). En je hebt een solide basis voor verdere automatisering van de verlichting en andere zaken in huis.

Een leuke gimmick is verlichting in de spiegel. Dat hoeft niet duur te zijn en kun je eenvoudig zelf maken. Bestel een spiegel op maat bij een willekeurige glasleverancier. Laat hierin een of meerdere stroken van ca 5cm breed zandstralen (je kunt bij elke glasleverancier gewoon een tekening aanleveren wat je gestraald wil hebben).

Koop vervolgens voor elke gezandstraalde strook een standaard LED paneel dat groter is dan het gestraalde vlak, meestal kom je dus uit bij een paneel van 120x30cm. Schroef dat paneel uit elkaar en maak hem kleiner, zodat het lichtgevende vlak net iets groter is dan je gezandstraalde strook op de spiegel. Het randprofiel hoeft niet supernetjes in elkaar te zitten, dat zit straks toch weer achter je spiegel.

Plak, met goede dubbelzijde tape (of bison kit) dat kleiner gemaakte paneel tegen de achterzijde van je spiegel, precies over de gestraalde vlakken. Maak voordat je plakt de spiegel en het paneel goed schoon en let op dat er tijdens het plakken geen vuil achterkomt - elk spikkeltje zul je altijd blijven zien. Gooi ook hier weer de bijgeleverde driver weg en koop een bijpassende Dali dimbare driver. Je zult meestal de LED strip inkorten, dus daarmee verander je ook het vermogen van dat paneel (Goed opletten waar je inkort! meeste van die strips hebben telkens clusters met X led's parallel, met al die clusters weer in serie. Je kunt alleen inkorten op een grens van 2 clusters! In dat geval blijft de stroom gelijk. Je hebt dus een driver nodig voor hetzelfde aantal mA dat op de orignele driver staat. Lager kan ook, je hebt dan gewoon minder vermogen.

Resutlaat is een luxe spiegel, exact op maat, met verlichte stroken waar je in de winkel de hoofdprijs voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Is er iemand die op basis van onderstaande iets kan zeggen over de prijs? Even ter info, het heeft onze grote voorkeur om te gaan voor een one-stop-shop waarbij installatie is inbegrepen. Ik snap ook dat je hiervoor moet betalen. Een vergelijking met netto prijzen + werkspotklusser lijkt me dan ook niet realistisch.

Het gaat om een kleine badkamer van ongeveer 2x2. De offerte komt inclusief alles op € 17.500,-. Daar zit alles in, op een verlaagd plafond met spots na (meerprijs € 1500,-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmdPnpQcAM1oqTjTwC7DTkxrlMg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYNgDp3K4ENU854r6WFPOg1y.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDrOUCxFad5rmRWC0sxTv-x22-k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSp14yCyRQsLLwTFVs6BVioU.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39XUhFQTULasRxo5Q2sPfn1Eni4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO5wd0AzlRgmM0XpJ55ITDbf.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

@Ojjorz Ik vind het wel prijzig als er ook een verlaagd plafond erbij moet komen.
Spanplafond gok ik dan? Standaard gipsplafond voor jouw badkamer is ca 1000 euro goedkoper incl. spotjes.

Onze offerte hieronder:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

NB: Hebben de totaalprijs wel weten te drukken door een groot deel van de badkamer te voorzien van stucwerk en saus = minder materiaalkosten. We houden hiermee de optie over om later alsnog tegels te gebruiken of als we de kleur zat zijn, de kwast te pakken, ook leuk!

Het enige wat ik nog mis in de offerte is een plint en drempel, moet ik nog even achteraan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Die €1500 is inderdaad voor een spanplafond. Een normaal verlaagd plafond zou inderdaad € 1000,- extra zijn.

Er is nu betegeld tot aan plafond. We denken inderdaad nog over 3/4 betegelen om wat te besparen. De prijzen van de materialen lijken wel oke vergeleken met die van jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik vind het ook érg prijzig. Toevallig hebben wij ook een vrij kleine badkamer (201cm x 251cm). Daar laten wij een (normaal) verlaagd plafond in maken met 4 spotjes erin. Dat wordt nog gestuukt en gespoten (in plaats van gesausd). @Ojjorz ik heb met +/- 14 uur aan moeite €5000 bespaard. Daar kun je heel wat zonnepanelen van leggen ;)

Wij hebben alles in eigen beheer gedaan. Dus een mannetje geregeld en de spullen gekocht. Wij zijn op het volgende uitgekomen (definitieve prijzen):

Badkamerinstallatie:
- Cement-dekvloer leveren
- opbouwbad, duo wastafel set met inbouwkranen, douche met opbouwkraan en drain/put in
vloer.
- Realiseren voorzetwand t.b.v. inbouwreservoir (toilet)
- Klein installatiewerk, warm – en koud water, afvoer en elektra
- Plaatsen inbouwkranen, inbouwreservoir omtimmeren en gipsen.
- Voorstrijken wanden en waterdichtmembraan (kimmen) aanbrengen
- Tegelen en voegen
- Leveren en monteren verlaagd plafond (gips) met 4 spots
- Afwerken en kitten
- Afmonteren door jullie aangeleverde sanitair/kranen

Badkamer installatie: €7150,00

Badkamerspul:
Linie Paulo mat mono Cornerbath R 170x75 white € 849,50
Santeg Flexi badsifon + flexibel 40mm € 65,94
Storke Mata 46 monobloc solid surface wit 101cm € 324,50
Storke Edge 46 ruwe eik wastafelonderbouw 2 laden 100cm € 409,50
Santeg UniSupport alu MX 90 voor ondersteuning meubel € 46,90
Balmani Giro dampwerend LED spiegel 90x65cm € 374,50
GROHE ESSENCE Afwerkingsset voor wandinbouw chroom 2x € 120,50
Grohe Inbouwlichaam voor eengreepsmengkraan wandmodel 2x€ 133,99
Grohe ESSENCE badkraan met handdoucheset € 152,99
Grohe Euphoria XXL System 210 doucheset € 380,09
Luca Varess Stilus douchehoek 90x90cm chroom/helder Rechts € 549,50
Santeg UniSpace 32 sifon voor wastafel grijs € 17,99
Geberit Duofix Systemfix inbouwspoelreservoir hangtoilet € 172,00
Santeg afvoerbuis reductie 110-90 MF Zwart € 3,59
Blaufoss isolatieset voor hangtoilet € 7,19
Luca Varess hangtoilet Calibro Smartflush satijn mat wit porselein € 349,50
Storke Mata push-to-open krepien met solid surface cover € 59,99
Santeg styledrain RX chroom 5/4 "-32 mm € 35,99

Totaal spullen: €3.812,24

Tegels €878

Stukadoor + schilder plafond: +/- €500

Totaal bij elkaar: €12.340,16

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 24-11-2020 13:03 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De spullen vind ik moeilijk te vergelijken (andere merken, keuzes, etc.) met jouw offerte. Die vergelijk ik dus vooral online. De prijzen in mijn offerte lijken incl korting aardig.

Dan nog ben je met je arbeid ook wel 2/3k goedkoper uit. Dat is inderdaad een flinke slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Ojjorz Ik kan je eventueel gegevens geven van de zaak waar ik mijn offerte heb? Zo te zien zitten ze qua materialen in het zelfde badwater en kan je eventueel jouw offerte voor een groot deel 1-op-1 doorzetten (zonder prijzen) om daar informatie te krijgen.

De douche kan wellicht goedkoper, is vooral je keuze voor douchewand wat het prijzig maakt.
En wellicht kan je zelf slopen? Scheelt ook ca 1k.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Quad schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:18:
@Ojjorz Ik kan je eventueel gegevens geven van de zaak waar ik mijn offerte heb? Zo te zien zitten ze qua materialen in het zelfde badwater en kan je eventueel jouw offerte voor een groot deel 1-op-1 doorzetten (zonder prijzen) om daar informatie te krijgen.

De douche kan wellicht goedkoper, is vooral je keuze voor douchewand wat het prijzig maakt.
En wellicht kan je zelf slopen? Scheelt ook ca 1k.
Ja graag, in een PM? Kan geen kwaad om nog een prijs van een prof te hebben. Die schuifwand is inderdaad duur. Dat hebben we er echter wel voor over omdat we graag afgesloten willen douchen maar een klapdeur veel ruimte kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmouse
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-02 23:05
Hoi allemaal,

Wij zijn op zoek naar een badkamer meubel (dubbele wastafel met onderkast) en een kolomkast maar ik zie even door de bomen her bos niet meer - heb zo veel gelezen!

Onze badkamer is relatief nieuw (3 jaar) bij onze nieuwbouwwoning. Helaas hadden we destijds niet veel tijd voor beslissingen of budget voor en hebben we een wastafel gekocht van het eigenmerk van de zaak toen. Ze verzekerden ons dat we later de onderkast bij hen konden kopen. Maar die kast wordt a) niet meer gemaakt en b) was €700 voor alleen de lades. Dus nu op zoek naar iets nieuws (ook een nieuwe wastafel) want momenteel staat alles in plastic lades van blokker.

Onze keuze is eigenlijk op 2 mogelijkheden gevallen;
1) Ikea godmorgon + ikea wasbak
2) Bruynzeel Monta

Ik wil grohe kranen plaatsen en twijfel of dat kan bij de ikea kast, en ben ook niet 100% zeker van de kwaliteit van de wastafel.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan die de knoop door heeft gehakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

msmouse schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:57:
Hoi allemaal,

Wij zijn op zoek naar een badkamer meubel (dubbele wastafel met onderkast) en een kolomkast maar ik zie even door de bomen her bos niet meer - heb zo veel gelezen!

Onze badkamer is relatief nieuw (3 jaar) bij onze nieuwbouwwoning. Helaas hadden we destijds niet veel tijd voor beslissingen of budget voor en hebben we een wastafel gekocht van het eigenmerk van de zaak toen. Ze verzekerden ons dat we later de onderkast bij hen konden kopen. Maar die kast wordt a) niet meer gemaakt en b) was €700 voor alleen de lades. Dus nu op zoek naar iets nieuws (ook een nieuwe wastafel) want momenteel staat alles in plastic lades van blokker.

2) Bruynzeel Monta

Ik wil grohe kranen plaatsen en twijfel of dat kan bij de ikea kast, en ben ook niet 100% zeker van de kwaliteit van de wastafel.

Die Godmorgon heeft ons gezin 5 jaar overleefd totdat we verhuist zijn, dus dat zit wel goed.

Ik kan ook bevestigen dat grohe past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8GK5opN224vcTv86Dod_WodZ_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mxzu0idNh3jkKx0ueU4iFMOA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 24-11-2020 21:34 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:31:
[...]

Die Godmorgon heeft ons gezin 5 jaar overleefd totdat we verhuist zijn, dus dat zit wel goed.

Ik kan ook bevestigen dat grohe past.

[Afbeelding]
Prima meubel. Belangrijkere vraag, waarom 2 tubes gelijke tandpasta? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ojjorz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:16:
[...]

@JackBol
ik heb meer vraagtekens over de locatie van het stopcontact...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ojjorz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:16:
[...]

Eentje staat normaal in de douche, maar dit waren de verkoop foto’s en de schoonmaker was net geweest. Na de schoonmaker kan ik altijd mij halve huisraad weer bij elkaar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

rbaidjoe schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:27:
[...]

@JackBol
ik heb meer vraagtekens over de locatie van het stopcontact...
Was zo opgeleverd, niet mijn keuze dan wel ontwerp. Het was wat het was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:05:
[...]

Eentje staat normaal in de douche, maar dit waren de verkoop foto’s en de schoonmaker was net geweest. Na de schoonmaker kan ik altijd mij halve huisraad weer bij elkaar zoeken.
Haha vooral je lenzenbakjes verdwijnen naar een plek die totaal niet logisch is

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
Hoi allemaal,

2) Bruynzeel Monta

ik heb een paar posts geleden geleden ook de knoop doorgehakt om voor de Godmorgon te gaan. Heb deze nog niet opgehaald, gemonteerd etc, maar in de winkel voelde het zeker net zo aan als de meubels die ik in sanitair zaken geprobeerd heb

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels ook een badkamer ontwerp laten maken en een offerte gekregen

Members only:

Aangezien dit alleen een offerte is voor de materialen, ga ik nog even bij wat andere sanitair zaken langs. Zaterdag een afspraak bij Sani4All en over een aantal weken bij De Eerste Kamer en Aangenaam Badkamer.

[ Voor 25% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-11-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat voor type schakelaars is tegenwoordig gebruikelijk in badkamers bij dimbare spots? Pulse of draaibare dimmers?

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ondertussen is hier de verbouwing in volle gang.
Tegelzetter is momenteel bezig en ben tot noch toe erg tevreden over het resultaat.

Kleine sneak peak;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hsNcUd_3zqu0wl2gay_WOXnJyY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xtCDCrEeQLjBM8XYi0F9BLfl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4RVveqvoLvMsJB8lJl_jD0QHW8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zK2dKStRGxYsFNmJeLlyDMmO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXrXtof_aY0RScQ7rtdJ9h44Bwk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2zPbVvLRoQb6RixOmMSvaey6.png?f=fotoalbum_tile

Ontzettend blij dat we toch op ons gevoel geacteerd hebben en iets met 'een blauwe tegel' willen doen.
Dit is het resultaat geworden.

[ Voor 66% gewijzigd door Flix20 op 26-11-2020 08:53 ]

PSN: Flix20-NL

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:02
Flix20 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:49:
Ontzettend blij dat we toch op ons gevoel geacteerd hebben en iets met 'een blauwe tegel' willen doen.
Nice! Mag ik vragen welke blauwe tegel dat is en waar je die vandaan hebt? Zoek zelf ook zoiets namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
lizard87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:01:
[...]

Nice! Mag ik vragen welke blauwe tegel dat is en waar je die vandaan hebt? Zoek zelf ook zoiets namelijk!
Zal vanavond even op de doos kijken voor je.

Heb deze tegel gekocht bij SaniNederland te Hilversum.
klein particulier familie zaak met echt top service. Wat mij betreft echt een aanrader als je een tegel zoekt.
Kleine tip; Als je binnenkomt, laat je niet afschrikken dat het wat chaotisch kan zijn maar ze hebben volgens mij werkelijk alles. En anders kan ze het wel regelen.

Met de eigenaar zijn we ook tot dit ontwerp gekomen.
We hadden een paar keer op de bekende kanalen wat voorbeelden van een blauwe tegel gezien en die vonden m'n vriendin en ik beide echt geweldig, maar het past niet bij onze stijl om daar een volledig wand van te doen dus we hadden het idee eigenlijk ook al laten gaan.
De eigenaar van Saninederland viel het op dat we toch wel steeds bij die blauwe tegels aan het kijken waren en vroeg daar een beetje op door.
Toen beetje gekeken naar wat ideeën en toen was dit eruit gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Flix20 op 26-11-2020 09:13 ]

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht die nog moet worden opgeleverd. De badkamer konden wij niet casco laten opleveren en is dus geheel betegeld. Het sanitair dat door de bouwer werd aangeboden vonden wij niet erg mooi en konden wij wel laten vervallen. Nu willen wij een badkamermeubelset met twee aparte waskommen aanschaffen bij X2O van 180cm. Betreft 2x deze tegen elkaarhttps://www.x2o.nl/nl/bad...-90x46x55cm-zwevend-65701
In X2O gaan zij bij deze meubels uit van twee aparte sifons die op twee aparte afvoeren uitkomen. Onze badkamer wordt echter alleen opgeleverd met 1 afvoer die ook nog eens niet in het midden zit (zie plattegrond).

Kan ik deze combinatie toch zo aansluiten zonder in de muur te hoeven breken door bijvoorbeeld dit te gebruiken en de afvoer dan naar links te laten lopen?https://www.warmteservice...9iSXsABOsLxIaAlOqEALw_wcB

Of denk ik te simpel en moet er iets anders gebeuren wil ik gebruik maken van twee wastafels op 1 afvoer? Alvast bedankt voor de hulp :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1LfaXhMwJR1ZBU8koMU6P7j-sE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFB4Wsle0ax2qJCtquDwnI0T.jpg?f=fotoalbum_large

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 15:56
Flix20 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:49:
Ondertussen is hier de verbouwing in volle gang.
Tegelzetter is momenteel bezig en ben tot noch toe erg tevreden over het resultaat.

Kleine sneak peak;
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ziet er gaaf uit! Mag ik vragen welk spotje in de nis hebt? Wij nemen ook spotjes in de nissen en zit nu bij https://www.bdutch.nl/verlichting/ te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
ollie_1982 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:22:
[...]

Ziet er gaaf uit! Mag ik vragen welk spotje in de nis hebt? Wij nemen ook spotjes in de nissen en zit nu bij https://www.bdutch.nl/verlichting/ te kijken.
https://www.lampidee.nl/r...6400313730379a&sqr=Round&

Met een HUE color GU10.

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:50:
Inmiddels ook een badkamer ontwerp laten maken en een offerte gekregen

***members only***

Aangezien dit alleen een offerte is voor de materialen, ga ik nog even bij wat andere sanitair zaken langs. Zaterdag een afspraak bij Sani4All en over een aantal weken bij De Eerste Kamer en Aangenaam Badkamer.
Laat maar weten hoe dat ging! Ik moet ook nog naar hun gaan!

PSN: bryanlost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
Ja, ik denk dat dit kan.
lade van meubel sluit niet strak tegen achterkant, zodat hier nog leidingwerk kan lopen, en volgens mij ook de standaard maat voor een afvoer 40 (geloof ik).
Vraag anders even de tekening van de kast op en daar staat vast deze maat aagegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AGGuaSJKoLcXSu_pTAA2COKWhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtE7tQaXuZwcr7ihONyZRD8y.png?f=fotoalbum_large
san1980 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:40:
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht die nog moet worden opgeleverd. De badkamer konden wij niet casco laten opleveren en is dus geheel betegeld. Het sanitair dat door de bouwer werd aangeboden vonden wij niet erg mooi en konden wij wel laten vervallen. Nu willen wij een badkamermeubelset met twee aparte waskommen aanschaffen bij X2O van 180cm. Betreft 2x deze tegen elkaarhttps://www.x2o.nl/nl/bad...-90x46x55cm-zwevend-65701
In X2O gaan zij bij deze meubels uit van twee aparte sifons die op twee aparte afvoeren uitkomen. Onze badkamer wordt echter alleen opgeleverd met 1 afvoer die ook nog eens niet in het midden zit (zie plattegrond).

Kan ik deze combinatie toch zo aansluiten zonder in de muur te hoeven breken door bijvoorbeeld dit te gebruiken en de afvoer dan naar links te laten lopen?https://www.warmteservice...9iSXsABOsLxIaAlOqEALw_wcB

Of denk ik te simpel en moet er iets anders gebeuren wil ik gebruik maken van twee wastafels op 1 afvoer? Alvast bedankt voor de hulp :)

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
lizard87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik zou nog even de tegel doorgeven;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPeyAmX21padhj9FpKsa7rB2WHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKwHxWlt2vvunpahH8T1de2x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFnX1hbgAlCaf7nSMUNk0_VX6_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ycnwVDiFQnhfvvmMgDZuO1e.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 11:50
Wackmack schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:10:
[...]
Gezien basebeton 4 keer zo goedkoop is, is de keuze snel gemaakt. Krijg deze week de offerte van de stucadoor.
Heb je toevallig al de offerte van de stukadoor ontvangen? Ben zelf ook geïnteresseerd in basebeton in de badkamer en de 2 toiletten. De prijs van het product lijkt goed. Ben benieuwd hoe de kosten voor het aanbrengen hiervan zich verhouden t.o.v. tegelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
YoupDeBoer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:43:
[...]

Heb je toevallig al de offerte van de stukadoor ontvangen? Ben zelf ook geïnteresseerd in basebeton in de badkamer en de 2 toiletten. De prijs van het product lijkt goed. Ben benieuwd hoe de kosten voor het aanbrengen hiervan zich verhouden t.o.v. tegelwerk.
Offerte ontvangen, gaat om de wc beneden, oude badkamer en nieuwe badkamer. Alles volledig base beton, vloer, wanden en plafond. Zit op 9K, dat is met btw. Wordt totaal rond de 7K. Hij is waarschijnlijk 1.5 week bezig voor ongeveer 90m2 aan basebeton.

Ga hiermee akkoord. Badkamer spullen zijn ruim 10k. Eerste offerte van de aannemer is, 8.5k dus het zal rond de 25k zijn. Niet gek wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 11:50
@Wackmack dank voor je snelle antwoord! Mooie prijs idd voor het totaalplaatje.

90 m2 basebeton materiaalkosten (>3k) heb je dan meegenomen in de 10k badkamerspullen? Of zit in de prijs van de stukadoor?

9k wordt 7k is met vs zonder bon?

Ik ga hier ook maar eens serieus mee verder. Vind het er erg mooi uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
YoupDeBoer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:00:
@Wackmack dank voor je snelle antwoord! Mooie prijs idd voor het totaalplaatje.

90 m2 basebeton materiaalkosten (>3k) heb je dan meegenomen in de 10k badkamerspullen? Of zit in de prijs van de stukadoor?

9k wordt 7k is met vs zonder bon?

Ik ga hier ook maar eens serieus mee verder. Vind het er erg mooi uitzien.
De 10k is echt voor de badkamer spullen zoals bad, douche, meubel, enz.

De 7k is idd zonder bon. Stucadoor is een bekende van ons dus dat kan prima. Hopelijk deze week de laatste offerte zodat wij een keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
anti10 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:45:
Ja, ik denk dat dit kan.
lade van meubel sluit niet strak tegen achterkant, zodat hier nog leidingwerk kan lopen, en volgens mij ook de standaard maat voor een afvoer 40 (geloof ik).
Vraag anders even de tekening van de kast op en daar staat vast deze maat aagegeven.

[Afbeelding]
En hoe komen de afvoerbuizen van beide kasten bij elkaar op één afvoerpunt zonder aan de zijwand onder de bevestigingsplaatjes te gaan zagen in je dure kasten?
Dan ben je met de afvoer van kast-2 in kast-1 en kunt de afvoerbuizen van beide wastafels koppelen en vervolgens aansluiten op de éne afvoer.

@san1980 Heb je iets meer info/foto/tekening?

[ Voor 24% gewijzigd door Vanoverdegrens op 29-11-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb afgelopen vrijdag m'n sanitair besteld

Bij x2o hadden ze een actie voor extra korting op de internet prijs. 50 euro extra korting bij besteding van 500, 200 korting bij 2000.
Ik moest voor 1000 bestellen dus heb 2 bestellingen van 500 geplaatst 😋

Bij badkamer winkel de rest besteld. Ik heb ze gemaild voor een offerte check en nog bijna 100 euro korting op de internetprijs op 1700 totaal

Louzy#2475

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

louzy82 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:01:
dus heb 2 bestellingen van 500 geplaatst 😋
Afbeeldingslocatie: https://static.vibe.com/files/2017/02/Roll-Safe-1485964928-compressed.jpg

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
Vanoverdegrens schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:37:
[...]

En hoe komen de afvoerbuizen van beide kasten bij elkaar op één afvoerpunt zonder aan de zijwand onder de bevestigingsplaatjes te gaan zagen in je dure kasten?
Dan ben je met de afvoer van kast-2 in kast-1 en kunt de afvoerbuizen van beide wastafels koppelen en vervolgens aansluiten op de éne afvoer.

@san1980 Heb je iets meer info/foto/tekening?
Ja klopt ik zal dan inderdaad een gat in de zijwanden moeten maken zodat het kan doorlopen. Ondertussen hebben we het meubel dit weekend ook gekocht ivm de extra korting. Wij waren aan het twijfelen gebracht door een medewerker van X20 die ons eerder had geholpen en niet wist of het zou werken. Dit weekend een andere medewerker die liet zien dat zij ook een zelfde soort systeem verkopen juist voor deze situaties. Blijkbaar wist de andere medewerker dit niet
Bedankt voor het meedenken. En voor de volledigheid hier nog een tekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkfnVGDD2SPx3Jcr4iGZSCkbqp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhQl5ST8AYm7449mJyjk23Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:58
Wie heeft er goed advies? Wij gaan een douchewand monteren op een voorzetwand. Die voorzetwand is er voor het WC reservoir en loopt over de hele hoogte van de muur.

Nu is de vraag: hoe diep is een voorzetwand bij een Geberit UP320 reservoir? En hoe diep bij een UP720? Ergens tussen de 10 en 20cm? Maar hoeveel precies? 8)7

We kunnen namelijk een douchewand van 80cm doen, maar dan is het fijn als de voorzetwand zo ondiep mogelijk is. Bij een voorzetwand van 20cm heb je bij binnenkomst de douchedeur links maar 7cm uit het kozijn van de badkamerdeur. Bij een douchewand van 70cm is de ruimte naast het kozijn van de badkamerdeur dan 17cm.

Maar wat is een fijne marge? Ik hoop dat bijgevoegde afbeelding een en ander verduidelijkt.Het gaat dus om de groene en de blauwe maten. Daaruit volgt de lengte van de douchewand. 70cm is wel lastiger te leveren dan 80cm blijkt, omdat het minder voorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8XiFxj0nOmq288fpLPUxdgOI-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlKFDCCDqnaVDvljyKkLA5Ad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
CarpeVentum schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:

Nu is de vraag: hoe diep is een voorzetwand bij een Geberit UP320 reservoir? En hoe diep bij een UP720? Ergens tussen de 10 en 20cm? Maar hoeveel precies? 8)7

[Afbeelding]
Dat ligt aan de montage.
De up720 is minimaal 8cm diep, + Wediplaat van 2cm + 1 cm tegel = 11 cm, dat is wel zo'n beetje het minimale denk ik.

maar je kunt een inbouwreservoir ook inbouwen met Ytong van 5cm ofzo, dan komt er dus nog 3 cm bij,

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
louzy82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:19:
[...]

Dat ligt aan de montage.
De up720 is minimaal 8cm diep, + Wediplaat van 2cm + 1 cm tegel = 11 cm, dat is wel zo'n beetje het minimale denk ik.

maar je kunt een inbouwreservoir ook inbouwen met Ytong van 5cm ofzo, dan komt er dus nog 3 cm bij,
Super, dat maakt het al veel concreter. Er komt boven de WC (en het bad) ook een nis (breedte kan zomaar 1.20 meter zijn), en de wand loopt over de hele hoogte. Kan dat al bepalend zijn voor Wediplaat vs Ytong? Ik heb geen idee wat de pros/cons van beiden zijn; dus wat handiger/beter is om te doen in dit geval, of wat vaker wordt gebruikt. Verder is het niet heel spannend, als het profiel van de douchewand er maar goed op gemonteerd kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

CarpeVentum schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:51:
[...]

Super, dat maakt het al veel concreter. Er komt boven de WC (en het bad) ook een nis (breedte kan zomaar 1.20 meter zijn), en de wand loopt over de hele hoogte. Kan dat al bepalend zijn voor Wediplaat vs Ytong? Ik heb geen idee wat de pros/cons van beiden zijn; dus wat handiger/beter is om te doen in dit geval, of wat vaker wordt gebruikt. Verder is het niet heel spannend, als het profiel van de douchewand er maar goed op gemonteerd kan worden ;)
We zien niet heel de ruimte geloof ik. Is er ruimte boven het toilet? Anders zou ik namelijk kiezen voor een wandje aan de bovenkant (dus groen+70 of 80). Een wandje kan je zo ver maken als je nodig hebt en dan kan je de glaswand rechts mooi laten aansluiten op het deurkozijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ojjorz schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:01:
[...]
We zien niet heel de ruimte geloof ik. Is er ruimte boven het toilet? Anders zou ik namelijk kiezen voor een wandje aan de bovenkant (dus groen+70 of 80). Een wandje kan je zo ver maken als je nodig hebt en dan kan je de glaswand rechts mooi laten aansluiten op het deurkozijn.
Ah ik snap wat je bedoelt. Nee de hele ruimte is groter, zie bijgaande schets. Reden dat we voor glas gaan is de lichtinval, omdat we een raam aan de overkant hebben. Plafond met spots gaat niet (wegens kozijn deur en raam), en een glazen wand maakt het geheel veel ruimtelijker vinden we.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2b8uZcBrG9sjhSHjZAlohMLtXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R6CzQ29GDkCcLVb5gxIORdbu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
louzy82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:19:
Dat ligt aan de montage.

Gipsplaat (groen) 12,5 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
san1980 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:16:
[...]

Ja klopt ik zal dan inderdaad een gat in de zijwanden moeten maken zodat het kan doorlopen.
Je hebt dan niet meer de mogelijkheid de kasten enkel en volledig in het zicht te plaatsen (bijv. in een toekomstige andere badkamer). Dat vind ik wel een nadeel bij zulk dure kasten, die erg lang mee kunnen.
Het afvoersetje dat je verlinkt had, zal je niet helpen. Je moet bij beide wastafels gewoon met een normale afvoer naar achteren, om daar in kast-2 de bocht naar kast-1 en met een T-stuk bij de wandafvoer de verbinding te maken. Veel bochten, veel potentiele verstoppingspunten. Maar goed, je kunt er eenvoudig bij.
Alternatief een paar tegels van de wand wippen, afvoer aanpassen en de kasten heel houden. (ik zou dat persoonlijk ernstig overwegen, afhankelijk van het materiaal van de badkamermuur en het formaat v.d. tegels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
Vanoverdegrens schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:29:
[...]

Je hebt dan niet meer de mogelijkheid de kasten enkel en volledig in het zicht te plaatsen (bijv. in een toekomstige andere badkamer). Dat vind ik wel een nadeel bij zulk dure kasten, die erg lang mee kunnen.
Het afvoersetje dat je verlinkt had, zal je niet helpen. Je moet bij beide wastafels gewoon met een normale afvoer naar achteren, om daar in kast-2 de bocht naar kast-1 en met een T-stuk bij de wandafvoer de verbinding te maken. Veel bochten, veel potentiele verstoppingspunten. Maar goed, je kunt er eenvoudig bij.
Alternatief een paar tegels van de wand wippen, afvoer aanpassen en de kasten heel houden. (ik zou dat persoonlijk ernstig overwegen, afhankelijk van het materiaal van de badkamermuur en het formaat v.d. tegels)
Daar had ik eigenlijk niet bij stilgestaan. Kans dat wij het mee zou nemen en dan los gebruiken is denk ik niet groot maar het is wel mooi om die optie open te houden. Ik wil straks waarschijnlijk een loodgieter inschakelen dus het is wel de moeite waard om dan de verschillende opties te bespreken voor het installeren en aansluiten. Dank je voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
CarpeVentum schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:
Wie heeft er goed advies? Wij gaan een douchewand monteren op een voorzetwand. Die voorzetwand is er voor het WC reservoir en loopt over de hele hoogte van de muur.

We kunnen namelijk een douchewand van 80cm doen, maar dan is het fijn als de voorzetwand zo ondiep mogelijk is. Bij een voorzetwand van 20cm heb je bij binnenkomst de douchedeur links maar 7cm uit het kozijn van de badkamerdeur. Bij een douchewand van 70cm is de ruimte naast het kozijn van de badkamerdeur dan 17cm.

Maar wat is een fijne marge? Ik hoop dat bijgevoegde afbeelding een en ander verduidelijkt.Het gaat dus om de groene en de blauwe maten. Daaruit volgt de lengte van de douchewand. 70cm is wel lastiger te leveren dan 80cm blijkt, omdat het minder voorkomt.

[Afbeelding]
Weet op hoeveel CM je afvoer zit vanaf de muur?
Dat gaat met name bepalend zijn voor de maat van je voorzetwand.

Daarnaast kreeg ik van zowel tegelzetter als loodgieter het advies om je voorzetwand bij de toilet niet van gipsplaten te maken.
Iedere keer als iemand zich op de pot laat storten dan zit er toch wat beweging in de gipsplaten wat je tegels niet leuk gaan vinden.
Mij adviseerde ze om een waterwerende multiplex plaat te halen.
Dit is toch ff stukje steviger. En deze plaat dan meteen direct op je resevoir frame vastzetten.
Ff met een 3mm metaalboor voorboren en daar dan een 4mm schroef doorheen.

Dit is de wand die ik ervoor heb gezet; https://www.bouwmaat.nl/s...PTDsqhSTEftMaAnhWEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
Daarnaast kreeg ik van zowel tegelzetter als loodgieter het advies om je voorzetwand bij de toilet niet van gipsplaten te maken.
Iedere keer als iemand zich op de pot laat storten dan zit er toch wat beweging in de gipsplaten wat je tegels niet leuk gaan vinden.
Op een frame van Geberit is dit onzin, koudwatervrees. Het toilet hangt aan en steunt onder af op staal, en of daar nu een laagje papier, steen, gips of hout tussenzit, dat maakt niets uit. Sterker nog, een houten plaat zal zelfs meer risico op beweging op lange termijn geven, immers, dit soort vezelplaten is toch aardig inpersbaar bij herhaaldelijke belasting, een gipsplaat helemaal niet.

Als je tegels gaat lijmen zul je een ondergrond daarvoor moeten hebben. En ook dan is gipsplaat de enige juiste ondergrond. Lijmen op hout kan inderdaad wel met flexibele tegellijmen, maar gipsplaat is echt een veel beter medium daarvoor. Geberit verkoopt een standaard set gipsplaten met alle gaten al op de juiste plek. Kwestie van op breedte snijden en monteren.

Als je niet tegelt, maar bijvoorbeeld afwerkt met een enkele plaat natuursteen, dan is een onderlaag zelfs niet nodig. Die afwerking zou je koud kunnen verlijmen op het frame (hier ook bij een toilet gedaan om weer 18mm te winnen). Al is een laagje gips nog steeds wel aan te raden ivm geluidsdemping van de stortbak en wateraanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Flix20 schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:01:
[...]
Weet op hoeveel CM je afvoer zit vanaf de muur?
Dat gaat met name bepalend zijn voor de maat van je voorzetwand.
De afvoer komt in z'n geheel vanaf de andere kant van de ruimte, waar nu het 'einde' van het bad zit. Hij moet dus onder het bad langs, en één keer de hoek om. Vandaar dat het bad tegen dezelfde voorzetwand aankomt als de wc.

Ik heb nog even zitten spelen met die glaswand die we dan op de voorzetwand zouden monteren. Daar zou je toch altijd een verspringing krijgen omdat je de wand niet perfect op de hoek kunt monteren. Tenzij er iets als een 'hoekprofiel' zou bestaan (ideetje van vriendin).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFUxCt9qnombCINJUtZROpCOJF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZasxErfiQPvOBwZumGqs3Tz.png?f=fotoalbum_large

Als we toch écht glas willen voor de zijwand van de douche (en dus geen muurtje) is het alternatief nog om de voorzetwand alleen voor de WC en het bad te houden, en de glaswand van de douche los op de achterwand monteren. Dat zou ons tegelplan wel wat verstoren, omdat de voorzetwand een andere tegel zou krijgen dan de douche, en dat gaat niet op als de twee elementen niet aansluiten. Ook zouden we in deze situatie de voorzetwand laag houden, en niet tot het plafond doen, omdat de glaswand er dan niet op gemonteerd hoeft te worden.

Plus, als je het op deze manier monteert zit je met loze ruimte, al zag ik op Google ook plaatjes waarbij de glaswand zo goed als tégen de zijkant van de voorzetwand is gemonteerd... En er dus geen loze ruimte is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-py1I-KAfEdheLlW7jr-OO3vvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYL6ApkVHdic09Tt3YeMesX5.png?f=fotoalbum_large

En anders, hoe erg is die loze ruimte? We zouden dat prima 10cm breed (maar niet veel breder) kunnen maken, en het heeft dan de diepte van de voorzetwand... Niet ideaal

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ollie_1982
ollie_1982 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:17:
Inmiddels wonen wij nu 2.5 jaar in ons huis en gaan wij onze zolder verbouwen. Op de zolder komt een washok/technische ruimte, studeer- / logeerkamer, toilet, slaapkamer met inloopkast en een badkamer. Doordat het plafond 4.30m is komt er ook nog een vide op de inloopkast.

Ik heb zelf een ontwerp gemaakt van de ruimte en dit wordt begin december uitgevoerd door de aannemer.

Aan de kant waar de slaapkamer met aangrenzend de badkamer komt wordt een dakserre (LUXbox) geplaatst om zo extra ruimte en licht te creëren.

Links zoals het nu is, rechts zoals het gaat worden:

[Afbeelding][Afbeelding]

De afmetingen van de badkamer zijn ongeveer 2.4m x 2.6m en er komt een stalen kozijn als scheiding tussen de slaapkamer en badkamer.

Wij zijn bij X2O geweest om te kijken wat zij hebben en hier ook netjes een offerte gekregen. Excl. tegels kwamen we daar uit op €11.500 ongeveer. Dit is overigens incl. toilet.

We zijn verder ook bij Eerste Kamer geweest. De indeling blijft gelijk aan wat wij zelf al hadden ingetekend, mede door de ruimte kan je niet anders. Wij verwachten de offerte van hun ergens deze week te ontvangen.

De kranen e.d. zijn via Eerste Kamer van Hotbath in mat zwart. Verder weten we nog niet wat er qua merken in komen. Het bad wordt in ieder geval Solid Surface mat wit, tevens ook de waskommen.

We gaan ook 1 wand (douche gedeelte) in de badkamer voorzien van marmerlook tegels. De vloertegel wordt tegen het zwart aan en het meubel in eiken. Achter het bad komt een tegel met een reliëf er op.

[Afbeelding]

Ik heb het ontwerp in Sketchup gemaakt.

Ik heb de renders uit dezelfde hoek gemaakt. Eerste afbeelding zoals het nu is (excl. dakraam) en daaronder vanuit de te realiseren slaapkamer. Ik heb er ook personen (1.76m) in geplaatst zodat je een beeld krijgt van de ruimte als er iemand in staat.

ps: de vloer en een stuk wand worden niet meegenomen met de render, moet ik nog uitzoeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hieronder nog wat impressies vanuit een andere hoek. De renders zijn gemaakt vanuit ene hoek van 70 graden, hierdoor is het stalen kozijn wat vertekend.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Benieuwd wat jullie er van vinden :)
Zo inmiddels zijn we weer wat weken verder en zijn afgelopen vrijdag het dakkapel en de dakserre geplaatst.

Voor het plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfOR4Pzqu6w2dGZ53XXSFbc7Uzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtyQ3Gfx4yzLOxKFRyRnfIYL.jpg?f=fotoalbum_large

Na het plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvOtoYzMYGfdQGY3knu8aubRs88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSGr8jI6Lhf59FRrQ77zSxBL.jpg?f=fotoalbum_large

Doordat de dakserre verder uit het dak is geplaatst dan gepland hebben we nu meer ruimte en kan het bad verder van het meubel geplaatst worden. Ook wordt de ruimte breder doordat de dakserre minder hoog komt.

Qua lichtinval wordt het ook anders. Beide zijn gemaakt met dezelfde stand van de zon.

De douche kunnen we vermoedelijk van 1000x1000 naar 1200x1000 maken. Nog even kijken hoe hoog de cementdekvloer wordt en of we dan weg komen bij de schuine wand.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbvM5EUKDTyfDrtW8cTLPisGObc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjHyUKpCAsLopfq4RVNXIuPj.jpg?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS6Ri8kifgAYcAQ9ZCob25En2AU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wan0emwgP5luhGqo1kldJGMU.jpg?f=fotoalbum_large

3D tekening via badkamer specialist.

Badkamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvj52bgtrOXBYJvyAzx7JsiEQQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og0HkVc0sPzPuYqLTzR0RpYs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEIQNptAxl8H9u6cAGuAVBXkbFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXvDQBhWX3YneDApQ2ROvQ3r.jpg?f=fotoalbum_tile

Toilet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A2Vgg0dCi_Ik42WWXAtL7MbPnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiZuXSgr0CejnauepYgkEk3u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7LkNnv2zgNLYhcIsRUJy95G49c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FC7Neb3yugJqCnhzR2Soqaok.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgGFl4Y3bwExlmAHxbSH1dI2_x4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9AKJTFhhRcqR2DpYMuW9nSq.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door ollie_1982 op 01-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Piknikker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:53:
[...]

Dat is waar we vandaan komen en juist vanaf wilden. Achteraf gezien hadden we de badkamer een tikje groter moeten maken voor een gunstigere indeling.
Wij overwegen dit zo te gaan doen, dus glaswand op het bad en glazen deur daar haaks tegenaan. Mag ik vragen waarom jullie dat niet meer willen, is dat esthetisch of zijn er andere nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Piknikker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:17:
[...]

Oke, thanks. Met optie 1 zou je wel tevreden zijn?

[...]

Er zit zo'n 10cm tussen bad en douchewand, net genoeg om het glas schoon te maken. Het bad loopt schuin af dus op de grond heb je wel meer ruimte. Maar het blijft wel een onhandig stukje.
Je zou wellicht ook nog voor een wegzwenkbare douchwand/deur kunnen gaan. Wij hebben daar ook nog naar gekeken, om die naast een halfvrijstaand bad te zetten. Maar onze wc afvoer moet onder het bad weggewerkt worden, waardoor wij nu toch voor een inbouw bad gaan en aan een glaswand daarop denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
CarpeVentum schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:50:
[...]

De afvoer komt in z'n geheel vanaf de andere kant van de ruimte, waar nu het 'einde' van het bad zit. Hij moet dus onder het bad langs, en één keer de hoek om. Vandaar dat het bad tegen dezelfde voorzetwand aankomt als de wc.

Ik heb nog even zitten spelen met die glaswand die we dan op de voorzetwand zouden monteren. Daar zou je toch altijd een verspringing krijgen omdat je de wand niet perfect op de hoek kunt monteren. Tenzij er iets als een 'hoekprofiel' zou bestaan (ideetje van vriendin).

[Afbeelding]

Als we toch écht glas willen voor de zijwand van de douche (en dus geen muurtje) is het alternatief nog om de voorzetwand alleen voor de WC en het bad te houden, en de glaswand van de douche los op de achterwand monteren. Dat zou ons tegelplan wel wat verstoren, omdat de voorzetwand een andere tegel zou krijgen dan de douche, en dat gaat niet op als de twee elementen niet aansluiten. Ook zouden we in deze situatie de voorzetwand laag houden, en niet tot het plafond doen, omdat de glaswand er dan niet op gemonteerd hoeft te worden.

Plus, als je het op deze manier monteert zit je met loze ruimte, al zag ik op Google ook plaatjes waarbij de glaswand zo goed als tégen de zijkant van de voorzetwand is gemonteerd... En er dus geen loze ruimte is. Heeft iemand daar ervaring mee?
[Afbeelding]

En anders, hoe erg is die loze ruimte? We zouden dat prima 10cm breed (maar niet veel breder) kunnen maken, en het heeft dan de diepte van de voorzetwand... Niet ideaal
Wandje naast het reservoir alleen doen als je deze naar binnen kan laten klappen, anders wordt dat alleen maar vies.

Hou ook goed rekening met de stelmaten van je cabine. Een deur van '90cm' breed is meestal maar 85-87cm verstelbaar, als je dan met je reservoir er vanuit gaat dat deze 90(+)cm zal zijn komt het allemaal niet uit.
(90 is voorbeeld, zie al dat je deur+vast deel breder gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmouse
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-02 23:05
Hoi allemaal,

2) Bruynzeel Monta

Dank allemaal!

Wij zijn uiteindelijk ook gewoon voor ikea gegaan. Nog even bij bruynzeel gekeken maar vonden de houtlook niks voor ons.

Dan nog een vraagje: iemand ervaring met het weggeven van oud sanitair? Onze oude wastafel is nog in prima staat een heeft 2 (very basic maar degelijke) grohe kranen. Op marktplaats zetten voor een paar tientjes zien we niet erg zitten. Kent iemand een site of stichting die hier iets iets mee kan? Liever naar het goede doel dan het grofvuil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
msmouse schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:17:
[...]

Dank allemaal!

Wij zijn uiteindelijk ook gewoon voor ikea gegaan. Nog even bij bruynzeel gekeken maar vonden de houtlook niks voor ons.

Dan nog een vraagje: iemand ervaring met het weggeven van oud sanitair? Onze oude wastafel is nog in prima staat een heeft 2 (very basic maar degelijke) grohe kranen. Op marktplaats zetten voor een paar tientjes zien we niet erg zitten. Kent iemand een site of stichting die hier iets iets mee kan? Liever naar het goede doel dan het grofvuil! :)
Je kan het ook gratis op marktplaats zetten hoor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
@ollie_1982 heel gaaf die badkamer in combi met de dakserre! Jij komt niet meer uit bad.

Kan je een prijs indicatie geven voor zo'n formaat dakserre? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor m'n nog op te leveren woning, alleen zijn prijzen vrij lastig te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@msmouse kringloop bellen, halen 't vast bij je op.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piknikker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 19:15
Monstera schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:27:
[...]

Wij overwegen dit zo te gaan doen, dus glaswand op het bad en glazen deur daar haaks tegenaan. Mag ik vragen waarom jullie dat niet meer willen, is dat esthetisch of zijn er andere nadelen?
Nee is puur esthetisch, denk dat de douchewand op het muurtje van het bad zelfs praktischer is qua schoonmaken. Wij willen gewoonweg geen inbouwbad. Als je er mee kan leven dan is het een prima keuze.
We denken dat het net gaat met de vaste wand, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ollie_1982
Kromme_plank schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:16:
@ollie_1982 heel gaaf die badkamer in combi met de dakserre! Jij komt niet meer uit bad.

Kan je een prijs indicatie geven voor zo'n formaat dakserre? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor m'n nog op te leveren woning, alleen zijn prijzen vrij lastig te vinden...
Thanks! Het pakt inderdaad mooier uit met het bad zo als in eerste instantie. Ik had verwacht dat deze op 1 meter zou worden geplaatst, nu komt het bad beter tot z’n recht.

Alleen de dakserre excl. montage etc. is het 11k ongeveer.

Indicatie zoals wij het hebben is +/- 21k. Dit is incl. montage etc en deze opties:

4.7 meter breed
10x 78x118 Fakro ramen
1x blindplaat
5x elektrische rolgordijnen (bovenste ramen)
5x plissé gordijnen (onderste ramen)
2x WiFi elektrische ramen (incl. regen sensor). 1 op de slaapkamer en 1 op de badkamer.

Achteraf (doordat het niet op 1 meter begint) kunnen we wel bij de bovenste ramen om deze open te doen dus had niet via WiFi gehoeven.

Los dat het aan de voorkant van het huis het niet anders kan zonder vergunning is het van binnen echt veel mooier dan een traditioneel dakkapel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmNFa0Ju56ChQ1fq6XOGONWobHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwPW5Y3wv1brvQDfoYgdfZfj.jpg?f=fotoalbum_large

Het dakkapel aan de achterkant is de helft goedkoper. Daar komt oa een airco in het dak en zitten er rolluiken geïntegreerd.

[ Voor 12% gewijzigd door ollie_1982 op 01-12-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendypr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-01-2022
@CarpeVentum Wij willen ook de zijwand van onze glazen douchecabine plaatsen op de voorzetwand voor het toilet (loopt ook door tot plafond).
Ik heb hiervan bij een showroom waar wij spullen aanschaffen foto's gemaakt zie bijlage.
Wij gaan uit van een muurtje van 20 cm en dan 60 cm zijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SP0YcMV9b-7O5PdXyqA8uTuG8ao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pFbdwG5TR3WfQQTYBymqYfnV.jpg?f=user_largewand. Totaal 80 cm en dan een deur/wand van 110cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Helaas door omstandigheden wat afspraken van afgelopen week moeten verzetten. Dit weekend in ieder geval een afspraak staan bij Sani4All en Bogaard Bad en Keuken. Ik ben benieuwd of zij een vergelijkbare offerte (als GJ Meijer) kunnen uitbrengen, maar dan inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
ollie_1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:29:
[...]

Alleen de dakserre excl. montage etc. is het 11k ongeveer.

Indicatie zoals wij het hebben is +/- 21k. Dit is incl. montage etc en deze opties:
Als ik deze foto zo zie dan vraag ik me meteen af of er wel gerekend is aan die overspanning mbt doorbuiging, niet alleen onder eigen gewicht, maar ook icm met de daklast op het schuine dak boven die dakserre/dakkapel. Dat "vergeten" de dakkapel-cowboys nog wel eens. Die denken: ach, vuren balkje erin, klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@roelbouwman Het is op meer plekken opgevangen dan alleen een vuren balkje. Binnen het "kozijn" is het aan de onderkant, bovenkant en zijkanten ook met verzwaarde balken opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
Tja, in dat geval zal het bedrijf dat het geplaatst heeft ook graag de constructieberekeningen laten zien..

Maar als die er niet zijn kan het echt geen kwaad om er nu, nu het nog niet is afgewerkt en er eventueel nog iets aan gedaan kan worden er toch even een constructeur naar te laten kijken.

Je huis wordt iig een stuk minder goed verkoopbaar als de die overspanning over een paar jaar in het midden een paar cm lager hangt. En het ziet er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
NullSec schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:09:
[...]

Die tegels zijn wel in trek geloof ik, wij hebben het met dubbele visgraad gedaan! :')

[Afbeelding]
Ik had nog een vraag over deze tegel! Is dat deze, in exact deze maat: VT Wonen Mediterranea 13.2*40? Want die van jou lijkt smaller. En het is een ongelukkige maat om dubbelvisgraat te tegelen... Wij zoeken zo'n tegel, maar dan in een medium grijstint. Dat is nog niet heel makkelijk, want degene die VT Wonen heeft is eigenlijk te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_1987
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 22:03
Wie heeft er ervaring met pebble stones in de badkamer? Zoek een fysieke zaak. Op internet toch lastig te zien qua kleuren etc. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels een ontwerp en offerte binnen van Sani4All, totaal zo'n 21K incl. demontage/montage/verlaagd plafond (badkamer en toilet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhw-fWEPZh6n1ED6z9pw35AQvi4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fuB0HfnkKdGNm1k9XDRp58Nd.jpg?f=user_large

Members only:

We wilde eigenlijk een zwarte douchegoot, maar die is €300,- vandaar dat we nu voor een RVS variant gekozen hebben met tegelrooster.

Verder ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met Xenz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:58
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:15:
Inmiddels een ontwerp en offerte binnen van Sani4All, totaal zo'n 21K incl. montage:

[Afbeelding]

***members only***

We wilde eigenlijk een zwarte douchegoot, maar die is €300,- vandaar dat we nu voor een RVS variant gekozen hebben met tegelrooster.

Is dit alleen de badkamer of ook nog een toilet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Harmvdw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:
[...]

Betreft inderdaad badkamer en toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Dj-sannieboy Hoe groot is jullie badkamer?
Als ik zo zie is het 2.1 bij 2.4?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Quad schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:04:
@Dj-sannieboy Hoe groot is jullie badkamer?
Als ik zo zie is het 2.1 bij 2.4?
Klopt! 5,3 m2, 210x254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Wie heeft een advies voor de beste opbouw douchekraan, badkraan en glijstangset?

We zoeken een goed merk (Grohe, Hansgrohe, hotbath?) met gewoon een hele fijne en duurzame douchekop (geen regendouche). Het duizelt een beetje van de hoeveelheid opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zie in een andere reactie dat het om twee ruimtes gaat?
Ik vond de hoeveelheid M² voor de vloer anders wel heel erg aan de ruime kant. ;)

Heb je ook gespecificeerde offerte? En plafondverlaging of verlichting aan plafond?
Ik vind het verder niet echt spectaculair aan onderdelen voor deze totaalprijs eigenlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:15:
Inmiddels een ontwerp en offerte binnen van Sani4All, totaal zo'n 21K incl. demontage/montage/verlaagd plafond (badkamer en toilet):

[Afbeelding]

***members only***

Honestly, misschien ben ik dat, klinkt dit echt veel te duur voor een badkamer/wc van deze formaten. Of ligt dit aan mij?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

bryanvan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:26:
[...]

Honestly, misschien ben ik dat, klinkt dit echt veel te duur voor een badkamer/wc van deze formaten. Of ligt dit aan mij?
Incl sloop en afvoer van de bestaande. Dat is ook takke veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JackBol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:33:
[...]

Incl sloop en afvoer van de bestaande. Dat is ook takke veel werk.
Mag tussen 1000 en 1500 max zitten aan kosten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Zwarte kranen e.d. maken het wel duurder, maar ik ben zelf nog geen lagere all in prijs tegen gekomen.

“Voor de montage van uw badkamer hebben wij de volgende bedragen begroot:

Montage badkamer en toilet € 12992.00
Gestuukt plafond met 5 spots.”

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-12-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Dj-sannieboy Ik weet niet of je het mooi vindt, maar je kan ipv tegels ook kiezen om muren glad te stuccen en te voorzien van waterafstotende saus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
CarpeVentum schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:16:
Wie heeft een advies voor de beste opbouw douchekraan, badkraan en glijstangset?

We zoeken een goed merk (Grohe, Hansgrohe, hotbath?) met gewoon een hele fijne en duurzame douchekop (geen regendouche). Het duizelt een beetje van de hoeveelheid opties...
Grohe is niet meer wat het geweest is volgens de mensen van de Badkamervoordeelshop. Zij stoppen met het aanbieden van het werk wegens teveel kwaliteitsproblemen (lekken, rammelen etc). Hans Grohe, Brauer, Meir en Damixa schijnen goed te zijn. Ik heb nu een in 3 standen verstelbare douchekop aan glijstang van Hans Grohe. Destijds bij praxis gekocht als vervanging van de oude douche. Op zich zeer tevreden over hoe die doucht maar je ziet wel kalkaanslag/onfrisse look op de gaatjes inmiddels, na een jaar of 5. Ben zelf wel benieuwd naar bv Wiesbaden, dat is er een met scherpe prijzen en been groot aanbod. En ik heb van Sento stainless ook mooie rvs kranen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Harmvdw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:
[...]

Inclusief montage, voor een redelijk formaat badkamer en toilet en met de keuzes uit de offerte vind ik dit geen gekke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
Monstera schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:40:
[...]

Inclusief montage, voor een redelijk formaat badkamer en toilet en met de keuzes uit de offerte vind ik dit geen gekke prijs.
Ik ben zelf ook aan het kijken om de badkamer(1,5x2,4) te laten doen, heb al 1 offerte binnen wacht al een maand op de 2de, maar ik schrik wel van de prijzen die gevraagd worden voor het werk.
Nu heb ik bij deze niet helemaal duidelijk hoeveel de spullen kosten en hoeveel de montage kost. Daarom vroeg ik ook of er ook een wc bij zat, want dat scheelt natuurlijk weer redelijk wat qua montage.
Ik begrijp dat 21k momenteel marktconform is want ik zie het hier meer van zulke prijzen voorbij komen.
Maar zodra ik de tweede offerte binnen heb, zal ik mijn bevindingen hier ook posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

@Harmvdw ter informatie en vergelijkingsmateriaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSjhFD9-KGN0jUxhLwlQ11Oob4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EzrgTod3gihzxmEPsDUUKX2z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Le5d3eHzTdLAhl33C_bLXWq3wBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kPt1S9tuy492DwQZwPFeXw2g.jpg?f=user_large

Members only:

Eigenlijk is de prijs €1200 duurder, omdat die verrekend is met de projectbadkamer die we dus niet afnemen. Daarnaast hebben we het bad laten vervallen voor een extra 585 retour.

Badkamer is 2,4x2,7m.

De grootste kostenpost zit bij ons in de meubels. Die zijn van maatwerk hout. Die ronde spiegel is al €1300 of zo (Detremmerie 75P120RLR). Verder zijn alle kranen inbouw. Daarna komen de wandtegels achter de douche. Die zijn 7x7cm. Dus daar zit ook veel arbeid in.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 09-12-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Harmvdw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:20:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken om de badkamer(1,5x2,4) te laten doen, heb al 1 offerte binnen wacht al een maand op de 2de, maar ik schrik wel van de prijzen die gevraagd worden voor het werk.
Nu heb ik bij deze niet helemaal duidelijk hoeveel de spullen kosten en hoeveel de montage kost. Daarom vroeg ik ook of er ook een wc bij zat, want dat scheelt natuurlijk weer redelijk wat qua montage.
Ik begrijp dat 21k momenteel marktconform is want ik zie het hier meer van zulke prijzen voorbij komen.
Maar zodra ik de tweede offerte binnen heb, zal ik mijn bevindingen hier ook posten.
Vandaag krijg ik als het goed is nog een offerte, ik verwacht dat deze nog iets duurder zal uitvallen.

Update: 23k all in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Monstera schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:38:
[...]

Grohe is niet meer wat het geweest is volgens de mensen van de Badkamervoordeelshop. Zij stoppen met het aanbieden van het werk wegens teveel kwaliteitsproblemen (lekken, rammelen etc). Hans Grohe, Brauer, Meir en Damixa schijnen goed te zijn. Ik heb nu een in 3 standen verstelbare douchekop aan glijstang van Hans Grohe. Destijds bij praxis gekocht als vervanging van de oude douche. Op zich zeer tevreden over hoe die doucht maar je ziet wel kalkaanslag/onfrisse look op de gaatjes inmiddels, na een jaar of 5. Ben zelf wel benieuwd naar bv Wiesbaden, dat is er een met scherpe prijzen en been groot aanbod. En ik heb van Sento stainless ook mooie rvs kranen gezien.
Dat hoor ik dus ook overal, maar de verkoper liet zich ook ontglippen dat er erg weinig marge op Grohe zit. Ik vermoed dus dat het deels een truc is van verkopers om producten met meer marge te slijten. Heb nu een (oude) Grohe kraan, en familie doet het ook met Grohe kranen. Hotbath hoor je veel in dit topic, maar ik vind de opbouwkranen niet geweldig mooi design. Onze installateur zei dat Hansgrohe wel iets beter zou zijn dan Grohe, maar ik vind die kranen vaak net niet mooi. Toch stom dat het zo lastig is om de juiste keuze te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CarpeVentum schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:18:
[...]

Dat hoor ik dus ook overal, maar de verkoper liet zich ook ontglippen dat er erg weinig marge op Grohe zit. Ik vermoed dus dat het deels een truc is van verkopers om producten met meer marge te slijten. Heb nu een (oude) Grohe kraan, en familie doet het ook met Grohe kranen. Hotbath hoor je veel in dit topic, maar ik vind de opbouwkranen niet geweldig mooi design. Onze installateur zei dat Hansgrohe wel iets beter zou zijn dan Grohe, maar ik vind die kranen vaak net niet mooi. Toch stom dat het zo lastig is om de juiste keuze te maken...
Onze verkoper wilde geen Grohe verkopen omdat ze niet alles in geborsteld staal hadden.
We hebben nu alles van Nobili.

Wat me trouwens opvalt, is dat op de offerte alles "Baderie" als merk heeft.
Baderie whitelabelt veel merkspul om de marge te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Monstera schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:38:
[...]

Wel een kleine kanttekening, het schijnt dat de kranen van Grohe, Hansgrohe etc die je bij Gamma haalt van een separate lijn zijn welke kwalitatief minder zijn dan die je bij de erkende sanitair zaken haalt.
Nou zet ik daar altijd wel m'n vraagtekens bij. Je weet niet waar die verhalen vandaan komen.
Maar bij (elektrisch) gereedschap is het bijvoorbeeld is dit ook het geval waardoor het verhaal weer een stukje aannemelijker wordt.

Wellicht iets om rekening mee tehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:30:

@Harmvdw ter informatie en vergelijkingsmateriaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Eigenlijk is de prijs €1200 duurder, omdat die verrekend is met de projectbadkamer die we dus niet afnemen. Daarnaast hebben we het bad laten vervallen voor een extra 585 retour.

Badkamer is 2,4x2,7m.

De grootste kostenpost zit bij ons in de meubels. Die zijn van maatwerk hout. Die ronde spiegel is al €1300 of zo (Detremmerie 75P120RLR). Verder zijn alle kranen inbouw. Daarna komen de wandtegels achter de douche. Die zijn 7x7cm. Dus daar zit ook veel arbeid in.
Ons plan was/is om zelf de oude badkamer te slopen en zelf alle spullen aan te leveren.
De offerte die we nu hebben is van de lokale zzp pool en die rekent voor de montage van alles al bijna 6k en dan is hij volgens mij uit gegaan van tegels er overheen plakken terwijl ik dat niet wil. De offerte van de andere lokale zzp'er daar wacht ik nog op maar verwacht ik nog hoger te zijn. En ze hebben allebei al aangegeven pas in april tijd te hebben.

Dit is momenteel wat we in gedachten hebben, opzet foto1 foto2, alle aansluitingen zitten al op dezelfde plek als getekend alleen de douche zouden we in een andere muur willen.
Maar ik zit er sterk aan te denken om het zelf te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Harmvdw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:35:
[...]

Ons plan was/is om zelf de oude badkamer te slopen en zelf alle spullen aan te leveren.
De offerte die we nu hebben is van de lokale zzp pool en die rekent voor de montage van alles al bijna 6k en dan is hij volgens mij uit gegaan van tegels er overheen plakken terwijl ik dat niet wil. De offerte van de andere lokale zzp'er daar wacht ik nog op maar verwacht ik nog hoger te zijn. En ze hebben allebei al aangegeven pas in april tijd te hebben.

Dit is momenteel wat we in gedachten hebben, opzet foto1 foto2, alle aansluitingen zitten al op dezelfde plek als getekend alleen de douche zouden we in een andere muur willen.
Maar ik zit er sterk aan te denken om het zelf te gaan doen.
Je moet de rechten even open zetten. Ik kan de fotos niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:38:
[...]

Je moet de rechten even open zetten. Ik kan de fotos niet zien.
Sorry, heb ik even aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Flix20 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:32:
[...]

Wel een kleine kanttekening, het schijnt dat de kranen van Grohe, Hansgrohe etc die je bij Gamma haalt van een separate lijn zijn welke kwalitatief minder zijn dan die je bij de erkende sanitair zaken haalt.
Nou zet ik daar altijd wel m'n vraagtekens bij. Je weet niet waar die verhalen vandaan komen.
Maar bij (elektrisch) gereedschap is het bijvoorbeeld is dit ook het geval waardoor het verhaal weer een stukje aannemelijker wordt.

Wellicht iets om rekening mee tehouden.
Ik heb erg mijn twijfels bij dit verhaal. Toen wij onze badkamer in ons huidige huis hebben verbouwd heb ik dit onderzocht. Er zijn inderdaad kranen met dezelfde naam maar met een ander typenummer bij bijvoorbeeld de gamma en de badkamer specialist. In mijn ogen vergelijk je dan dus niet dezelfde kran. Of ze dan van lagere kwaliteit zijn weet ik niet.

Als je gewoon de EAN codes gebruikt vergelijk je wél dezelfde kranen en zal er geen verschil in kwaliteit zitten tussen een kraan met dat typenummer bij de gamma en datzelfde typenummer bij de badkamerspecialist.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
SquareOne schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:57:
[...]

Ik heb erg mijn twijfels bij dit verhaal. Toen wij onze badkamer in ons huidige huis hebben verbouwd heb ik dit onderzocht. Er zijn inderdaad kranen met dezelfde naam maar met een ander typenummer bij bijvoorbeeld de gamma en de badkamer specialist. In mijn ogen vergelijk je dan dus niet dezelfde kran. Of ze dan van lagere kwaliteit zijn weet ik niet.

Als je gewoon de EAN codes gebruikt vergelijk je wél dezelfde kranen en zal er geen verschil in kwaliteit zitten tussen een kraan met dat typenummer bij de gamma en datzelfde typenummer bij de badkamerspecialist.

***members only***
Dus er zijn wel twee verschillende uitvoeringen.
Dus als je bijvoorbeeld een 'Hansgrohe Talis E' wil en je gaat naar de Gamma, dan heb je dus kans een ander typenummer (EAN) nummer te hebben dan die bij SaniX
Wel iets om rekening mee te houden denk ik.

Members only:

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 09-12-2020 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Flix20 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:11:
[...]

Dus er zijn wel twee verschillende uitvoeringen.
Dus als je bijvoorbeeld een 'Hansgrohe Talis E' wil en je gaat naar de Gamma, dan heb je dus kans een ander typenummer (EAN) nummer te hebben dan die bij SaniX
Wel iets om rekening mee te houden denk ik.

***members only***

***members only***
Fabrikanten maken niet een 'goede kwaliteit' en slechte kwaliteit' variant van een zelfde product.
Dat is vanuit productieoogpunt gewoon helemaal rendabel.

Als voorbeeld:

Amazon
Hansgrohe Focus Wastafelmengkraan (opbouw)
Onderdeelnummer: 31509000
Prijs: €88

https://www.amazon.nl/Han...id=pla-668784979337&psc=1

tegelensanitairmagazijn.nl
Hansgrohe Focus 100 CoolStart eengreeps wastafelkraan chroom 31509000
Prijs: €129 (van €196)

https://www.tegelensanita...xzQMzldYJr2xoCw-0QAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:17:
[...]

Fabrikanten maken niet een 'goede kwaliteit' en slechte kwaliteit' variant van een zelfde product.
Dat is vanuit productieoogpunt gewoon helemaal rendabel.

Als voorbeeld:

Amazon
Prijs: €88

https://www.amazon.nl/Han...id=pla-668784979337&psc=1

tegelensanitairmagazijn.nl
Hansgrohe Focus 100 CoolStart eengreeps wastafelkraan chroom 31509000
Prijs: €129 (van €196)

https://www.tegelensanita...xzQMzldYJr2xoCw-0QAvD_BwE
Ze hoeven natuurlijk ook niet vanuit dezelfde productie lijn te komen.
Wellicht dat type/serie A (A kwaliteit) uit eigen fabriek komt en type B (B kwaliteit) van een andere productielocatie, wellicht een rebrand.
Verschil kan 'm natuurlijk ook in materiaalkeuze, QC of afwerking zitten.
Zaken waarin je je productie proces helemaal niet voor hoeft aan te passen, je slaat alleen een (paar) stappen over.

Ikzelf weet het ook niet zeker of het verhaal waar is, zoals ik hiervoor ook vermeld heb.
Ik weet wel dat er bij andere producten wel soortgelijk situatie is en waardoor het ook wel aannemelijk kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 09-12-2020 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbouwman
Onzin, dat is gewoon dezelfde kraan. Alleen spek je de kas van de leverancier bij de een wat meer dan bij de ander.

Overigens kun je hem bij badkamerwinkel nog goedkoper krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Flix20 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:24:
[...]

Ze hoeven natuurlijk ook niet vanuit dezelfde productie lijn te komen.
Wellicht dat type/serie A (A kwaliteit) uit eigen fabriek komt en type B (B kwaliteit) van een andere productielocatie, wellicht een rebrand.
Verschil kan 'm natuurlijk ook in materiaalkeuze, QC of afwerking zitten.
Zaken waarin je je productie proces helemaal niet voor hoeft aan te passen, je slaat alleen een (paar) stappen over.

Ikzelf weet het ook niet zeker of het verhaal waar is, zoals ik hiervoor ook vermeld heb.
Ik weet wel dat er bij andere producten wel soortgelijk situatie is en waardoor het ook wel aannemelijk kan zijn.
Zelfde EAN is zelfde product. 100%.
Dat is heel simpel, want de leverancier gebruikt de EAN om zijn eigen product te identificeren.
Zouden ze twee kwaliteitsniveaus hebben, dan zouden ze dat willen weten tbv garantie afhandeling.
En als de EAN hetzelfde is, kan de fabrikant ook zelf het onderscheid niet meer maken tussen het gewone en kwalitatief mindere product.

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 09-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:37:
[...]

Zelfde EAN is zelfde product. 100%.
Dat is heel simpel, want de leverancier gebruikt de EAN om zijn eigen product te identificeren.
Zouden ze twee kwaliteitsniveaus hebben, dan zouden ze dat willen weten tbv garantie afhandeling.
En als de EAN hetzelfde is, kan de fabrikant ook zelf het onderscheid niet meer maken tussen het gewone en kwalitatief mindere product.
Als het EAN hetzelfde is wel ja.
Maar zoals @SquareOne aangeeft;
SquareOne schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:57:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Flix20 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:58:
[...]

Als het EAN hetzelfde is wel ja.
Maar zoals @SquareOne aangeeft;

[...]
Volgens mij zijn we het allemaal met elkaar eens :).
- Zelfde EAN is zelfde product
- Product met gelijke naam en verschillen EANs is niet hetzelfde product (note: ik heb dit 3 jaar geleden dus wel eens gezien, maar geen idee of het (nog) voorkomt, even gezocht of ik nog foto's heb van de dozen maar die kan ik niet meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ander typenummer voor 'zelfde' model kan wat internationaals zijn, mogelijk dat er een klein verschil in zit voor een ander land en het via import of internationaal leverende shops alsnog deze kant in komt. Voordeel is geen direct vergelijk op prijs, dus mogelijk meer marge.

Of bv iets wat je niet direct opvalt, het niet hebben van een wasteplug/stang bv of een model met een 'koude start' greep.

Bouwmarkt heeft wel paar andere type Grohe kranen bv de Precision en Vitalio lijnen, vaak doosje wat net iets mooier is en een ander greepje, dan kunnen die lekker stunten met prijzen en kortingen en heeft de vakhandel er geen last van.

Soms kan je nog de exploded view of service tekeningen bekijken, zien welke onderdeelnummers er gebruikt worden, vaak identiek over meerdere productlijnen.

Binnen dezelfde 'serie' producten ga je niet 2 kwaliteitsniveaus voeren.

Dat steeds meer winkels liever geen Grohe verkopen heeft ook niks met de kwaliteit te maken, maar het ontbreken van enige marge, zelfs je loodgieter het rechtstreeks bij de groothandel laten kopen heeft amper voordeel, webshops kopen het zo groot in dat die veel betere inkoopcondities krijgen dat de loodgieter die af en toe een kraan besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:30:
[...]

Onze verkoper wilde geen Grohe verkopen omdat ze niet alles in geborsteld staal hadden.
We hebben nu alles van Nobili.

Wat me trouwens opvalt, is dat op de offerte alles "Baderie" als merk heeft.
Baderie whitelabelt veel merkspul om de marge te verbeteren.
Wij hebben in ons huidige huis Nobili-kranen in de badkamer. Werken prima, geen klachten. Maar we hebben ze, omdat ze het voordelige huismerk-alternatief waren van de badkamerleverancier (Van Wanrooij). Ze waren destijds zo'n 40-60% goedkoper dan de Grohe-varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

Eerlijk, misschien ben ik dat, klinkt dit echt veel te duur voor een badkamer/wc van deze formaten. Of ligt dit aan mij?
Is duur, maar veel hangt af van de kwaliteit van de tegels, bijvoorbeeld. En of er veel verlegd moet worden. En of er bv. een douchekar bij zit.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

millerman_sf schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:23:
[...]

Wij hebben in ons huidige huis Nobili-kranen in de badkamer. Werken prima, geen klachten. Maar we hebben ze, omdat ze het voordelige huismerk-alternatief waren van de badkamerleverancier (Van Wanrooij). Ze waren destijds zo'n 40-60% goedkoper dan de Grohe-varianten.
Wij zijn ook bij Van Wanrooij geweest. Bij ons viel er niet heel veel te onderhandelen (projectbouw).
Ik ben overigens ook niet ontevreden over onze keuze, we hebben mooie kranen gekocht.

We zijn nog niet verhuist en hebben een Grohe in onze huidige badkamer zitten welke stroef loopt (5 jaar oud). Dus wat dat betreft heeft me dat ook wel getempert van de gedachte dat ik Grohe moest hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 09-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
Interessante gedachten over kranen, dat helpt zeker. Ik ben inmiddels zover dat ik de doorstroomdiagrammen van douchekoppen aan het vergelijken ben. Wij willen geen regendouche (stortdouche / grote douchekop) en heb dus een mooie douchekop gevonden zonder eco voor iets betere druk :)

Ik heb nu, in plaats van Hotbath Buddy, Hansgrohe spullen in chroom op de lijst (sanitairwinkel.nl prijzen) gezet:

Bad:
- Hansgrohe Ecostat Comfort Bad - €221 - Link
- Hansgrohe Raindance select s 120 set - €108 - Link

Douche:
- Hansgrohe Ecostat Comfort - €174 - Link
- Hansgrohe Raindance select s powderrain glijstangset - €162 - Link

Ik vind de thermostaatkranen niet de aller-allermooiste, maar na wat research en overleg met loodgieter lijken het wel goede keuzes te zijn. En goed gaat dan even boven mooi. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 09-12-2020 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
CarpeVentum schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:54:
Interessante gedachten over kranen, dat helpt zeker. Ik ben inmiddels zover dat ik de doorstroomdiagrammen van douchekoppen aan het vergelijken ben. Wij willen geen regendouche, en heb dus een mooie douchekop gevonden zonder eco voor iets betere druk :)

Ik heb nu, in plaats van Hotbath Buddy, Hansgrohe spullen in chroom op de lijst (sanitairwinkel.nl prijzen) gezet:

Bad:
- Hansgrohe Ecostat Comfort Bad - €221 - Link
- Hansgrohe Raindance select s 120 set - €108 - Link

Douche:
- Hansgrohe Ecostat Comfort - €174 - Link
- Hansgrohe Raindance select s powderrain glijstangset - €162 - Link

Ik vind de thermostaatkranen niet de aller-allermooiste, maar na wat research en overleg met loodgieter lijken het wel goede keuzes te zijn. En goed gaat dan even boven mooi. Of zie ik iets over het hoofd?
Hansgrohe raindance is wel een regendouche.... ja ok deze heeft wel 2 alternatieve standen

Louzy#2475

Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste