Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 38 ... 121 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
louzy82 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:39:
[...]

Hansgrohe raindance is wel een regendouche.... ja ok deze heeft wel 2 alternatieve standen
Ik bedoelde zo'n grote regen / stortdouche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Videopac schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:27:
[...]

Is duur, maar veel hangt af van de kwaliteit van de tegels, bijvoorbeeld. En of er veel verlegd moet worden. En of er bv. een douchekar bij zit.
Grootste kostenpost is voornamelijk de demontage/montage.

Sani4All vraagt hier zo'n 13K voor en Bogaard 14,2K.
Totaal voor badkamer en toilet kom je dan uit op 21,9K en 23,2K .

Binnenkort nog langs bij Badkamer Factory en Aangenaam Badkamers, ik verwacht vergelijkbare offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Vloerverwarming, hoe denken jullie erover?

Wij hebben deze opties:
1. Elektrische vloerverwarming die comfort maar onvoldoende warmte geeft om allesvwarm te krijgen, icm een gewone handdoekradiator op gas
2. Vloerverwarming op gas met separate thermostaat, handdoekradiator is dan optioneel omdat deze vloerverwarming al veel warmte geeft.
3. Handdoekradiator op gas, met de retourleiding als lus door de vloer onder de tegels, zodat je toch wat warmte op de vloer hebt. Zonder eigen thermostaat.

Ik heb zelf geen ervaring met vloerverwarming. De één zegt dat elektrische heel handig is, want instant heat en je gebruikt het maar kort. De ander zegt m niet meer aan te zetten ivm schrikbarend hoog verbruik. De ene installateur doet wel op gas met eigen thermostaat voor De badkamer, de ander niet. Tja. Hebben jullie ervaringen of ideeën hierover? De badkamer wordt 2 x 2.60, met bad, douche, wc en 1.20 wastafelmeubel, dus het gaat niet om heel veel oppervlakte bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Monstera schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:27:
Vloerverwarming, hoe denken jullie erover?

Wij hebben deze opties:
1. Elektrische vloerverwarming die comfort maar onvoldoende warmte geeft om allesvwarm te krijgen, icm een gewone handdoekradiator op gas
2. Vloerverwarming op gas met separate thermostaat, handdoekradiator is dan optioneel omdat deze vloerverwarming al veel warmte geeft.
3. Handdoekradiator op gas, met de retourleiding als lus door de vloer onder de tegels, zodat je toch wat warmte op de vloer hebt. Zonder eigen thermostaat.

Ik heb zelf geen ervaring met vloerverwarming. De één zegt dat elektrische heel handig is, want instant heat en je gebruikt het maar kort. De ander zegt m niet meer aan te zetten ivm schrikbarend hoog verbruik. De ene installateur doet wel op gas met eigen thermostaat voor De badkamer, de ander niet. Tja. Hebben jullie ervaringen of ideeën hierover? De badkamer wordt 2 x 2.60, met bad, douche, wc en 1.20 wastafelmeubel, dus het gaat niet om heel veel oppervlakte bij ons.
Ik ga waarschijnlijk voor optie 3 of niks. Ik twijfel gezien ons badkamergebruik (praktisch, geen wellness) aan de toegevoegde waarde. Vloerverwarming dmv retourleiding heeft de laagste investeringskosten bij ons omdat ze toch de radiator moeten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:07
Ik ben ook al aardig op weg voor een nieuwe badkamer. Heb inmiddels een installateur en een tegelzetter waar ik alle vertrouwen in heb. In de aanschaf van materialen ben ik er nog niet helemaal uit. Vooral voor het badmeubel ben ik nog op zoek naar iets geschikts (120 breed, 2 opbouwkranen, eiken kleur). Wellicht kunnen jullie mij vertellen wat de betere kwaliteit wasmeubels zijn. De merken waar ik aan dacht zijn: Villeroy & Bochl Geberit en Bruynzeel. Wellicht weten jullie nog geschikte alternatieven om de keuze uit te breiden...

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 15:36
Arend_Akelig schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:59:
Ik ben ook al aardig op weg voor een nieuwe badkamer. Heb inmiddels een installateur en een tegelzetter waar ik alle vertrouwen in heb. In de aanschaf van materialen ben ik er nog niet helemaal uit. Vooral voor het badmeubel ben ik nog op zoek naar iets geschikts (120 breed, 2 opbouwkranen, eiken kleur). Wellicht kunnen jullie mij vertellen wat de betere kwaliteit wasmeubels zijn. De merken waar ik aan dacht zijn: Villeroy & Bochl Geberit en Bruynzeel. Wellicht weten jullie nog geschikte alternatieven om de keuze uit te breiden...

Alvast bedankt.
http://moetz.nl/collectie/sunzet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
Dank, merk kende ik nog niet.
Dit is compleet maatwerk wat ik zo zie, of hebben ze standaard modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 15:36
Arend_Akelig schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:41:
[...]

Dank, merk kende ik nog niet.
Dit is compleet maatwerk wat ik zo zie, of hebben ze standaard modellen?
Ze hebben ook standaard modellen, maatwerk is volgens mij ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Primabad en Detremerrie zijn ook bekende merken voor badkamermeubels @Arend_Akelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 16:52
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:15:
Inmiddels een ontwerp en offerte binnen van Sani4All, totaal zo'n 21K incl. demontage/montage/verlaagd plafond (badkamer en toilet):

[Afbeelding]

***members only***

We wilde eigenlijk een zwarte douchegoot, maar die is €300,- vandaar dat we nu voor een RVS variant gekozen hebben met tegelrooster.

Verder ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met Xenz?
Weet dat je bij Sani4all nog wel wat kan afdingen. We hebben een iets grotere badkamer, bad ipv toilet, en twee aparte toiletten bij Sani4all voor €7.750 excl montage. Ook alles mat zwart uitgevoerd.
Montage incl vloerverwarming, verlaagd plafond en waterontharder voor €13.000.
Montage via eigen installateur. Materiaal kostte aanvankelijk €9.900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Beste medetweakers,

Ben me aan het orienteren om de badkamer aan te pakken, en nu loop ik een beetje tegen de vraag aan wat voor douche deur ik nodig heb.

We willen dat het een inloopdouche word, dus 1 vloer in de hele badkamer.
Dingetje is dat je geen water door de hele badkamer wilt, dus wil ik er meer een inloop douche kabine van maken.
op het plaatje is e.a wat geschetst.

Ik zoek dus een goede kwaliteit douche deur op het principe van 2 klapdeuren met een breedte van cq 120cm
Wat is er op de markt wat dergelijk is, heb geen probleem wat meer te betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYRzO_AnoJ03SRIajmDsL1gYsk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtwPj6Gx72kgaL7v57D7jIzZ.jpg?f=fotoalbum_large

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

BakkerBolletje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:15:
Beste medetweakers,

Ben me aan het orienteren om de badkamer aan te pakken, en nu loop ik een beetje tegen de vraag aan wat voor douche deur ik nodig heb.

We willen dat het een inloopdouche word, dus 1 vloer in de hele badkamer.
Dingetje is dat je geen water door de hele badkamer wilt, dus wil ik er meer een inloop douche kabine van maken.
op het plaatje is e.a wat geschetst.

Ik zoek dus een goede kwaliteit douche deur op het principe van 2 klapdeuren met een breedte van cq 120cm
Wat is er op de markt wat dergelijk is, heb geen probleem wat meer te betalen.

[Afbeelding]
Ik ga iets soortgelijks doen met mijn badkamer en heb mijn oog nu op de Sealskin Aqua 5000 schuifdeur. Die is zowel in vaste maten of in maatwerk beschikbaar. Wat mij betreft heel mooi met soft-close, de mogelijkheid om de deur onder los te haken (zodat je makkelijk het overlappende stuk kan schoonmaken) en een klein profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

StecaGrid schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:06:
[...]

Weet dat je bij Sani4all nog wel wat kan afdingen. We hebben een iets grotere badkamer, bad ipv toilet, en twee aparte toiletten bij Sani4all voor €7.750 excl montage. Ook alles mat zwart uitgevoerd.
Montage incl vloerverwarming, verlaagd plafond en waterontharder voor €13.000.
Montage via eigen installateur. Materiaal kostte aanvankelijk €9.900
Goed om te weten, hoewel deze prijs al incl. 15% korting op materiaal is (december actie). Heb jij nog korting kunnen krijgen op de montage? Hier vragen ze bij ons €13.000 voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Daar zit ik ook tussen te twijfelen, die schuif systemen, vraag is alleen of die grote maten sterk genoeg zijn.
Zelf keek ik naar de bruynzeel Zeno

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

BakkerBolletje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:51:
Daar zit ik ook tussen te twijfelen, die schuif systemen, vraag is alleen of die grote maten sterk genoeg zijn.
Zelf keek ik naar de bruynzeel Zeno
Ik vind de afwerking van Sealskin mooier dan die van de Bruynzeel-deuren. Of een schuifdeur over 2 meter kan weet ik niet. Die van mij gaat 1.40 worden.

Jij zou ook nog gewoon kunnen kiezen voor een wand van bijvoorbeeld 1.50. Dan hou je een inloop rechts van 50cm. Moet je ook wel bedenken of een enkele glasplaat van 2x1,50 bij je naar boven kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels een offerte binnen van Aangenaam Badkamers, totaalprijs voor badkamer en toilet (€ 22.987,56 incl. montage) is vergelijkbaar met eerdere offertes.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand ervaring met Tece, Baden+, Damixa en Primabad?
(Een snelle search in dit topic leert mij dat het prima merken zijn.)

Verkoper vertelde dat hij alleen maar Damixa kranen/douches in het matzwart verkoopt vanwege de kwaliteit. Schijnt een betere coating te hebben dan de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:26
@Arend_Akelig

Bij aanschaf van ons sanitair vorig jaar (en we mogen komend jaar weer :) ), heb ik begrepen dat de badmeubels van INK ook kwalitatief goed staan aangeschreven. We hebben hier nu ook een badmeubelset van en deze bevalt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
YoupDeBoer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:06:
@Arend_Akelig

Bij aanschaf van ons sanitair vorig jaar (en we mogen komend jaar weer :) ), heb ik begrepen dat de badmeubels van INK ook kwalitatief goed staan aangeschreven. We hebben hier nu ook een badmeubelset van en deze bevalt tot nu toe goed.
'
Top bedankt!
Dank, ziet er fraai uit.
Ojjorz schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:44:
Primabad en Detremerrie zijn ook bekende merken voor badkamermeubels @Arend_Akelig.
Dank voor de tip.

Hoe zit het met de merken Wiesbaden, Van Heck, WS Design, deze worden veelal bij warmteservice aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 16:52
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:51:
[...]

Goed om te weten, hoewel deze prijs al incl. 15% korting op materiaal is (december actie). Heb jij nog korting kunnen krijgen op de montage? Hier vragen ze bij ons €13.000 voor.
Montage heb ik zelf geregeld. Een aannemer die eerst voor Sani4All werkte maar nu op eigen titel.
Uiteraard heb ik hier ook ~€ 2k op uitonderhandeld. (de opties, waterontharder, inbouw ipv opbouw, verlaagd plafond etc tegen € 0,- extra kosten)

Beste is om gewoon een afspraak te maken om de offerte te bespreken.
Tip: ga niet akkoord met een accessoire bon. tenzij je een toiletrolhouder van € 80 wil uitzoeken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:32:
Inmiddels een offerte binnen van Aangenaam Badkamers, totaalprijs voor badkamer en toilet (€ 22.987,56 incl. montage) is vergelijkbaar met eerdere offertes.

***members only***

Verkoper vertelde dat hij alleen maar Damixa kranen/douches in het matzwart verkoopt vanwege de kwaliteit. Schijnt een betere coating te hebben dan de andere merken.
Baden+ is het huismerk van aangesloten badkamerzaken. Het is vaak whitelabel Geberit-materiaal voor de WC-potten en whitelabel Hans Grohe voor de kranen. Ik heb voor de WC-pot ook een Baden+ gekozen, maar voor een kraan had ik liever een controleerbaar merk.

Tece, Primabad en Damixa zijn prima a-merken waarbij Damixa inderaad bekend staat om zijn uitstekende zwarte kranen. Waarom kies je die niet ook in de toiletruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ojjorz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:47:
[...]

Baden+ is het huismerk van aangesloten badkamerzaken. Het is vaak whitelabel Geberit-materiaal voor de WC-potten en whitelabel Hans Grohe voor de kranen. Ik heb voor de WC-pot ook een Baden+ gekozen, maar voor een kraan had ik liever een controleerbaar merk.

Tece, Primabad en Damixa zijn prima a-merken waarbij Damixa inderaad bekend staat om zijn uitstekende zwarte kranen. Waarom kies je die niet ook in de toiletruimte?
Goede vraag, was mij eigenlijk nog niet opgevallen. Ik zal eens vragen of ze ook een Damixa kraan hebben voor het toilet.
StecaGrid schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:29:
[...]

Montage heb ik zelf geregeld. Een aannemer die eerst voor Sani4All werkte maar nu op eigen titel.
Uiteraard heb ik hier ook ~€ 2k op uitonderhandeld. (de opties, waterontharder, inbouw ipv opbouw, verlaagd plafond etc tegen € 0,- extra kosten)

Beste is om gewoon een afspraak te maken om de offerte te bespreken.
Tip: ga niet akkoord met een accessoire bon. tenzij je een toiletrolhouder van € 80 wil uitzoeken ;-)
Een (goede) aannemer vinden is momenteel niet zo makkelijk. Tot nu toe krijg ik vooral te horen dat ze tot 2022 vol zitten. Daarnaast is het wel fijn om 1 aanspreekpunt te hebben.

Ik heb al een afspraak staan voor het bespreken van de offerte, hoewel dit waarschijnlijk verplaatst zal worden naar januari vanwege de lockdown.

Overigens heeft op dit moment Aangenaam Badkamers de voorkeur. Iets duurder wellicht, maar naar mijn idee qua materialen wel iets meer kwaliteit.

[ Voor 43% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:19
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:32:

***members only***

Damixa kranen zijn mij inderdaad ook al meerdere malen aanbevolen als het komt op mat zwarte kranen.
Alleen vind ik de handel van de kranen verschrikkelijk.
Bovenkant vlak, onderkant bol en totaal niet in verhouding met de rest van de kraan.
Alsof er een tikje down in zit.
Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk
Kwalitatief schijnen het zeer goede kranen te zijn.

Met name de douchekraan viel mij wel op.
Bij de meeste glijstangen van (zwarte) douchesets zie je in de showroom al schade omdat de douchekop meerdere malen verschoven is. Bij de Damixa zag je wel wat gebruikssporen, maar de coating bleef erop zitten.
Waar die van de meeste andere merken al af bladerde.

Wat inbouwresevoir betreft hoor je eigenlijk van alle kanten om gewoon een geberit (UP320) te nemen.
Bewezen betrouwbaar, grootste keuze wat bedieningspanelen en gemakkelijk te installeren.
Toevallig gister die van mezelf afgemonteerd, inclusief inbouw verfrisser en het was inderdaad een eitje.

[ Voor 10% gewijzigd door Flix20 op 15-12-2020 11:54 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06

Wvr

nu willen wij volgend jaar onze badkamer gaan doen, en nu hebben wij aan een aanemer gevraagd of hij een prijs opgave kan doen om een dekvloer te plaatsen en te tegelen de oppervlakt van de badkamer is 3,3m2.
wij hebben nu hier voor een prijsopgave gekregn van 1500€ ik vind dat aardig aan de prijs of ligt dat aan mij?
de badkamer heeft een L indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wvr schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:29:
nu willen wij volgend jaar onze badkamer gaan doen, en nu hebben wij aan een aanemer gevraagd of hij een prijs opgave kan doen om een dekvloer te plaatsen en te tegelen de oppervlakt van de badkamer is 3,3m2.
wij hebben nu hier voor een prijsopgave gekregn van 1500€ ik vind dat aardig aan de prijs of ligt dat aan mij?
Is dat inclusief de tegels en andere materialen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06

Wvr

Flix20 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:58:
[...]

Is dat inclusief de tegels en andere materialen?
wij hebben zelf de tegels voor de rest niks

[ Voor 67% gewijzigd door Wvr op 18-12-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
Wvr schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:29:
Alleen Cement dekvloer en vloertegels maken?

Dat lijkt me behoorlijk aan de prijs maar wellicht dat hij zo denkt:

Smeervloer : halve dag werk + materiaal - laten drogen
Tegelen: 1 volle dag werk
Voegen: 2 uur werk
maar hij moet er dan ook 3 x voor terugkomen en het is wellicht moeilijk te plannen om die verloren dagen op te vangen dus telt hij wat meer uren voor die dagen?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Wij zijn ook met een badkamer bezig en willen boven de wastafels een spiegelkast, wie heeft er ervaring met dit merk WIESBADEN LUXE SPIEGELKAST +LED VERLICHTING 140X60X14CM, er zijn zoveel merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
louzy82 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:43:
[...]

Alleen Cement dekvloer en vloertegels maken?

Dat lijkt me behoorlijk aan de prijs maar wellicht dat hij zo denkt:

Smeervloer : halve dag werk + materiaal - laten drogen
Tegelen: 1 volle dag werk
Voegen: 2 uur werk
maar hij moet er dan ook 3 x voor terugkomen en het is wellicht moeilijk te plannen om die verloren dagen op te vangen dus telt hij wat meer uren voor die dagen?
Rekent gewoon 3 volle dagen + materiaal.
Het is geen buiten proportionele prijs, maar wel aan de hoge kant.

Overigens vullen ze heus die 'loze' uurtjes wel op hoog.
Tegelzetter bij mij kwam juist in die loze uurtjes. Daardoor heeft het wel bijna 3 weken geduurd voordat ie klaar was, maar dat ging volledig in overleg en met mijn toestemming.
Scheelt beide kanten.
brutus26 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:34:
Wij zijn ook met een badkamer bezig en willen boven de wastafels een spiegelkast, wie heeft er ervaring met dit merk WIESBADEN LUXE SPIEGELKAST +LED VERLICHTING 140X60X14CM, er zijn zoveel merken
Het is een spiegel met een lampje erboven. Kan opzich weinig mee mis gaan toch?
Is niet bepaald een slijtage onderdeel.
Daar kan je wat mij betreft weinig fouts mee doen en is het dus puur een kwestie van smaak.
In een spiegel van €50 zie je jezelf net zogoed als in een spiegel van €500.
En als je geen spiegelbeeld ziet, dan heb je een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

Toppe

Oké ✅

Flix20 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:15:
[...]

Rekent gewoon 3 volle dagen + materiaal.
Het is geen buiten proportionele prijs, maar wel aan de hoge kant.

Overigens vullen ze heus die 'loze' uurtjes wel op hoog.
Tegelzetter bij mij kwam juist in die loze uurtjes. Daardoor heeft het wel bijna 3 weken geduurd voordat ie klaar was, maar dat ging volledig in overleg en met mijn toestemming.
Scheelt beide kanten.

[...]
Dit noemen ze ‘eten van twee walletjes’. Ze factureren gewoon 3 volle dagen en in de tijd dat ze moeten wachten komen ze bij jou tegelen tegen een wat lager tarief want het duurt langer.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag een online afspraak gehad bij Badkamer Factory. Offerte is voordeliger, maar de merken zeggen mij niet zoveel.

Iemand ervaring met Wiesbaden en Revital?

Over Wiesbaden lees ik weinig positieve berichten en over Revital kan ik weinig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
[...]

Daar kan je wat mij betreft weinig fouts mee doen en is het dus puur een kwestie van smaak.
Het gaat om een spiegelkast toch? En ook spiegels met led-verlichting zit nog wel wat verschil in; bij sommige werkt de touchbediening niet zo fijn als bij andere spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Klopt de schanieren en de verlichting is hierbij wel belangerijk, zal na de lockdown de winkels bezoek, en evaring hier delen
Peacefield78 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:28:
[...]

Het gaat om een spiegelkast toch? En ook spiegels met led-verlichting zit nog wel wat verschil in; bij sommige werkt de touchbediening niet zo fijn als bij andere spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendypr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-01-2022
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:38:
Vandaag een online afspraak gehad bij Badkamer Factory. Offerte is voordeliger, maar de merken zeggen mij niet zoveel.

Iemand ervaring met Wiesbaden en Revital?

Over Wiesbaden lees ik weinig positieve berichten en over Revital kan ik weinig vinden.
Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met kranen van Wiesbaden. Wij hebben regendouche in offerte van Hotbath, maar kraan bij bad en badmeubel van Wiesbaden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:47
[...]

De goedkopere spiegelkasten (Wiesbaden, Villeroy & Boch etc) zijn kasten die van een houtproduct zoals MDF gemaakt zijn. Dat kan prima zijn en heb ik verder geen oordeel over. Wel vind ik de deurtjes meestal zwaar gaan.

Een kwalitatief betere stap daarboven zijn de spiegelkasten die van een volledig aluminium behuizing gemaakt zijn. In principe kunnen deze ontzettend lang mee. Twee toonaangevende merken zijn Keuco en Emco. Qua prijsklasse zit je dan wel boven de € 1000,- afhankelijk van breedte, serie en verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eindelijk, ze zijn hier begonnen. Eens kijken hoe die twee het hier doen. Ze zijn in ieder geval voortvarend en vooral vrolijk begonnen.

De muziekkeuze is ook prima met de Top4000 van Radio 10. Een stuk beter dan de slagermuziek van vele kluslui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Ojjorz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:56:
[...]

Jij zou ook nog gewoon kunnen kiezen voor een wand van bijvoorbeeld 1.50. Dan hou je een inloop rechts van 50cm. Moet je ook wel bedenken of een enkele glasplaat van 2x1,50 bij je naar boven kan ;).
50 cm doorgang is heel weinig.
Een looppad is minimaal 60cm breed als het echt niet anders kan. 80 cm is al gangbaarder (zie trappen en gangen van na-oorlogse woningen), tegenwoordig wordt al snel zelfs 100cm gehanteerd (zie moderne trappen en gangen).

50 cm is echt af te raden. 60cm is te overwegen als de blokkade niet hoger dan je middel komt. Maar als je armen en schouders er doorheen moeten is zelfs 60cm krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Mad_Manic schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:25:
[...]

De goedkopere spiegelkasten (Wiesbaden, Villeroy & Boch etc) zijn kasten die van een houtproduct zoals MDF gemaakt zijn. Dat kan prima zijn en heb ik verder geen oordeel over. Wel vind ik de deurtjes meestal zwaar gaan.

Een kwalitatief betere stap daarboven zijn de spiegelkasten die van een volledig aluminium behuizing gemaakt zijn. In principe kunnen deze ontzettend lang mee. Twee toonaangevende merken zijn Keuco en Emco. Qua prijsklasse zit je dan wel boven de € 1000,- afhankelijk van breedte, serie en verlichting.
@Flix20 @brutus26
Onze spiegelkast komt hier vandaan. Erg tevreden over, goede kwaliteit en scherp geprijsd
https://www.designspiegels.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Zojuist mijn sanitair (hotbath, geberit, duravit) besteld bij 5 webshops.

In mijn naïviteit realiseerde ik me vantevoren niet dat webshops ook goede kortingen geven, ookal lijken de prijzen heel scherp omdat de goedkoopste partijen elkaar slechts euro’s ontlopen. Bij traditionele zaken is korting vanzelfsprekend.

Toch elke zaak om een scherpe nettoprijs gevraagd en 4 van de 5 gaven 10-20% korting op de laagste webshop prijs. Misschien een open deur, maar doe er je voordeel mee! 👍

[ Voor 13% gewijzigd door onne op 22-12-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 08:11

Agent47

I always close my contracts.

Mocht er nog iemand een badkamer spiegel lamp tegen alleen de verzendkosten willen overnemen, stuur mij even een bericht. Deze heb ik niet op mijn spiegel gemonteerd in de nieuwe badkamer. Kost nieuw 40 euro.

https://www.lampen24.nl/e...-s3-ip44-70711-nl-nl.html

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo dat gaat als een malle hier. Vanmorgen een lege ruimte, nu alle leidingen gelegd, afvoer, frame van muurtje, wc reservoir, vloerverwarming (RTL) en dekvloer erin. Netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rNhKBmYFjeOckSeaordBq_4i2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdK8Bk9BJAi8ufUoVVDbtR9T.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen neem ik aan muur en reservoir klaarnaken voor tegelen, dakdoorvoor ventilatie en plafond afstrijken.
En dan donderdag beginnen met tegelen?

Volgende week donderdag moet het af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

@Jelte heb je tekening van hoe het moet worden? Altijd wel leuk om te zien hoe het vooraf bedacht is en hoe het eruit ziet als het eenmaal af is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Quad nee, niet echt. Alleen een hele oude versie waar er nog een bad in zat. Maar dat werd te krap.

Maar links naast het muurtje de douche, daarnaast de wc. En rechts van de deur komt de dubbele wastafel met spiegelkast erboven.
Radiator komt links naast de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-04 10:33
Wellicht een simpele vraag, maar mensen hier die ervaring hebben met de Easydrain compact (TAF/zero) met 30 of 50 waterslot?

Hier zit in een sifon bij welke je er uit kunt klikken maar wat mij opvalt is dat er helemaal geen haarfilter o.i.d. aanwezig is. Is dit niet nodig? Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb dus deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-04 12:45
@remzor Ik heb 'm hier sinds het begin van het jaar in de vloer liggen, er zit inderdaad geen apart haarfilter bij. In de praktijk mis ik dat ook niet, het meeste loopt er zonder problemen wel doorheen. Gemiddeld halen we 'm er 1x per twee maanden uit om schoon te maken, maar ook dan zit er niet overdreven veel haar in.

Met een hamer past alles... - PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
@remzor In mn vorige woning hadden we die. Ik vind t een waardeloos ding. De versie met ronde afvoer is duzend keer makkelijker schoon te houden / maken.

De ronde versie is de multi. Wel 1,5 cm meer inbouwdiepte nodig. Vaak lukt dat nog wel en heb je niet per se die extreem ondiepe versie nodig. Als je toch voor de ondiepe wil gaan kun je de nieuwe dryphon overwegen. Geen ervaring mee, maar lijkt me makkelijker dan de gewone compact.

[ Voor 48% gewijzigd door rbaidjoe op 23-12-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Wouzziew Het is meer dat ik denk dat we stiekem al veel haar door het sifon(gat) stroomt zonder dat je hier erg in hebt. Je zou denken dat een roostertje of iets van een filtertje net als bij kranen best mogelijk zou zijn voor het ‘doorstroom gat’.

@rbaidjoe Helaas is hij al ingebouwd. Had gewoon verwacht dat dit er voor die €300 wel snor zat. Maar wellicht valt het allemaal wel mee. Eens in de 2-4 weken schoonmaken ben ik wel van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
@remzor Geen ramp, het ding doet zijn werk wel, maar qua ontwerp is de ronde makkelijker schoonmaken. Bij de compact moet je aardig wat pulken om de boel goed schoon te krijgen. Bij de ronde versie hoef je je handen tijdens het schoonmaken minder vies te maken. That's all.

Als die ronde niet had bestaan was de compact prima geweest, maar nu er een optie is waarbij je minder vies hoeft te worden, heeft dat de voorkeur. Zolang er nog gekozen kan worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
remzor schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:57:
@Wouzziew Het is meer dat ik denk dat we stiekem al veel haar door het sifon(gat) stroomt zonder dat je hier erg in hebt. Je zou denken dat een roostertje of iets van een filtertje net als bij kranen best mogelijk zou zijn voor het ‘doorstroom gat’.

@rbaidjoe Helaas is hij al ingebouwd. Had gewoon verwacht dat dit er voor die €300 wel snor zat. Maar wellicht valt het allemaal wel mee. Eens in de 2-4 weken schoonmaken ben ik wel van plan.
Wij hebben ook de Compact. Lange haren stromen er niet zo eenvoudig doorheen, ze blijven allemaal vast zitten in dat plastic ding - sterker nog; ik vind dat dat ding best snel verstopt raakt. Haal 'm ongeveer 1x in de 4 weken er uit om volledig schoon te spoelen en alle haren en zeepresten te verwijderen. Best wel een rot klusje :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hier ook de compact 50. Inderdaad 1x per 2 maanden schoonmaken. Dan raakt hij aardig verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Bedankt voor jullie ervaringen en adviezen! Heb er vertrouwen in dat het wel goed komt :) Dat vieze rot klusje moet dan maar eens in de zoveel weken, dat went wel..
In eerste instantie dacht ik overigens dat we het haarfilter waren vergeten of kwijt waren o.i.d. maar ook in de manual stond ie niet voor dit sifon. Gelukkig dus niks kwijt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:
Zo dat gaat als een malle hier. Vanmorgen een lege ruimte, nu alle leidingen gelegd, afvoer, frame van muurtje, wc reservoir, vloerverwarming (RTL) en dekvloer erin. Netjes.

[Afbeelding]

Morgen neem ik aan muur en reservoir klaarnaken voor tegelen, dakdoorvoor ventilatie en plafond afstrijken.
En dan donderdag beginnen met tegelen?

Volgende week donderdag moet het af zijn.
Hop, vandaag al de vloer erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCIprbrYg07KwrD0KDGLjLjZtRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fzh9GDIMtMmkESISFmmgt3a6.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben wel een issue. We hebben geen hoekprofielen. En nu moeten we die gaan bestellen, want in het echt bekijken is geen optie op dit moment.

We hebben dus de tegels op de foto, redelijk licht. Wat voor een profiel past daar goed bij?
Heeft iemand een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:39
Kun je de tegels niet in verstek laten zagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
koentjuh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:05:
Kun je de tegels niet in verstek laten zagen?
Eens, in verstrek is het mooiste. Heb je wel een goede zegelzetter nodig, de meeste willen er niet aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
SquareOne schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:06:
[...]

Eens, in verstrek is het mooiste. Heb je wel een goede zegelzetter nodig, de meeste willen er niet aan beginnen...
Klopt. En je moet wat speling hebben in je beschikbare tegels; wil wel eens wat mis gaan. Hier heb ik alles, incl ombouw van wc’s, in verstek laten zagen. Oogt zoveel mooier en rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ga het hem vragen. Tegels zijn wel wat schaars ben ik bang. Gaat hard als er een tegel van 60cm uitvalt daar.

Ben bang dat ik zijn antwoord al weet. Anders doen we een RVS profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Jelte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:29:
Ik ga het hem vragen. Tegels zijn wel wat schaars ben ik bang. Gaat hard als er een tegel van 60cm uitvalt daar.

Persoonlijk zou ik niet snel voor een kleur kiezen maar inderdaad RVS of mat Aluminium o.i.d.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Jelte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:29:

Als je en hoekprofiel kiest kun je die voor een rustig beeld het best laten matchen met reeds aanwezige materialen. Als je bijv. een RVS douchegoot hebt, kan een RVS profiel een goede keuze zijn.

Vaak is er ook een hoop chroom in de badkamer aanwezig, dus chromen profielen kan je meestal ook geen buil vallen.

Proberen te matchen met tegekleur kan ook, maar dan moet je ze wel echt bekijken, dus die optie valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het wordt RVS. De tegels zijn te hard volgens de klussers.
Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Jelte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:03:
[...]

We hebben dus de tegels op de foto, redelijk licht. Wat voor een profiel past daar goed bij?
Heeft iemand een tip?
Gave tegels, wij zoeken ook heel lichtgrijze en rustige vloertegels. Welke zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels een nieuw ontwerp van onze badkamer ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUZcW1NXNytvobAK6tH-SUvliLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0vtSxiC1Bhz8NjOFG9dMBmG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
CarpeVentum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:04:
[...]

Gave tegels, wij zoeken ook heel lichtgrijze en rustige vloertegels. Welke zijn dit?
We hebben ze besteld bij Tegelhuys Arnhem, maar die heeft niet echt een webshop. En op de regel in de factuur kom ik ook niet echt verder.

Beste wat ik kan doen is dit:
Imola Concreta Grijs 20013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Jelte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:47:
Het wordt RVS. De tegels zijn te hard volgens de klussers.
Jammer, maar helaas.
Heeft de zijkant dezelfde kleur als de tegel zelf? Dan zou je ze nog kops tegen elkaar kunnen doen.

(Je merkt, ik ben geen fan van profielen :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@koentjuh nee, helaas.
En dit is dan hetgeen wat we tijdens de voorbereiding zijn vergeten. De rest gaat echter helemaal goed tot nu toe.

De warm waterleiding die ik 9 jaar geleden heb getrokken wordt nu eindelijk gebruikt :D

• Jeff86
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo ik ben nieuw hier. Weet niet of ik goed zit hier maar ik heb een vraag over mijn badkamer afvoer. Sinds gisteren heb ik een enorme riool lucht in de afvoer van mijn douche putje. Dit heb ik al eerder gehad en heb er toen speciale korrels ingegooid. Toen was het weg. Nu weer korrels erin gegooid maar de stank blijft. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb de badkamer zelf geplaatst. De afvoer van het putje naar de bestaande afvoerpijp is een flexibele pijp. Kan het hierdoor komen?
Alvast bedankt.

• remzor
Jeff86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:26:
Hallo ik ben nieuw hier. Weet niet of ik goed zit hier maar ik heb een vraag over mijn badkamer afvoer. Sinds gisteren heb ik een enorme riool lucht in de afvoer van mijn douche putje. Dit heb ik al eerder gehad en heb er toen speciale korrels ingegooid. Toen was het weg. Nu weer korrels erin gegooid maar de stank blijft. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb de badkamer zelf geplaatst. De afvoer van het putje naar de bestaande afvoerpijp is een flexibele pijp. Kan het hierdoor komen?
Alvast bedankt.
Heb je een sifon gebruikt? In principe heb je een douchedrain of putje met sifon en een badafvoer met sifon onder het bad. Doordat hier water in blijft staan kan er geen (nare) lucht doorheen.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:44
Jelte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:03:
[...]

Hop, vandaag al de vloer erin.
Maar eergistermiddag is die cementdekvloer toch pas gelegd?
Is 12 uur later afsluiten dan niet wat snel? Dat vocht wat er nog in zit zal er erg langzaam uit gaan, wat weer consequenties heeft met het in gebruik nemen van de vloerverwarming.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Jeff86
  • Laatst online: 27-03-2022
remzor schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:29:
[...]

Heb je een sifon gebruikt? In principe heb je een douchedrain of putje met sifon en een badafvoer met sifon onder het bad. Doordat hier water in blijft staan kan er geen (nare) lucht doorheen.
Ja er zit een syphon op. En een afvoerputje waar water in blijft staan.

• Jelte
  • Niet online
Teijgetje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:37:
[...]

Maar eergistermiddag is die cementdekvloer toch pas gelegd?
Is 12 uur later afsluiten dan niet wat snel? Dat vocht wat er nog in zit zal er erg langzaam uit gaan, wat weer consequenties heeft met het in gebruik nemen van de vloerverwarming.
Het is niet meer ongedaan te maken.

Wat wel misschien uitmaakt is dat er geen echte vloerverwarming in zit, maar een slang op de retour van de badkamer radiator (hoofdverwarming) via een RTL ventiel. Zoveel is er dus niet te regelen. Het is dus ook alleen om de kou een beetje uit de vloer te houden.

Waar moet ik op letten bij het stoken?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 24-12-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Vandaag het laatste van het sanitair binnengekregen, het 'feest' kan beginnen.
Zondag vast een begin maken aan het slopen van het plafond en dan maandag volle bak alles demonteren en slopen.
Ik denk dat ik niets vergeten ben maar waarschijnlijk komt er komende week vanzelf nog wel een 'Ohja' momentje.

Louzy#2475

• Teijgetje
hik

[ Voor 198% gewijzigd door Teijgetje op 24-12-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Jelte schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:09:

Waar moet ik op letten bij het stoken?
Op dat je vloer helemaal droog is. Ik zou nu minimaal uitgaan dan van 3 maanden.

Ik weet niet of er toeslag gebruikt is in de specie zodat deze flexibeler is, welke Cw klasse (min 20 =advies Reppel), of dat je een RTL met thermostaat hebt, of dat er randisolatie is gebruikt zodat de vloer kan bewegen.(nl niet te zien op je foto).
Normaal is de vloer na ca één maand op eindsterkte en zou je het opstookprotocol kunnen gaan volgen, maar dan is de vloer dus veel droger vóór bekleden.
Doordat je een RTL hebt is de invoertemp niet te regelen, dit MOET je dus doen met de ketel/aanvoertemperatuur, gelukkig is het niet koud.
Eea aan protocol kan je sowieso niet meer aan voldoen.

Hier zit een RTL met thermostaat, echter loopt er een mooie barst midden door de betonvloer op lewisplaat, gelukkig op de voeg van de 60x60 tegels, doordat het protocol niet is gevolgd cq het net verkeerd is aangelegd. (Door een erkend bedrijf, zo lopen de verwarmingsleidingen ook langs de koudwater, die dus opwarmt, en is er dus een grote kans op legionella. :X 8)7 )
Nodeloos te zeggen dat de vloer lekt als er enige tijd water op staat.

Ik zou gezien hun snelheid vooraf even eea met ze kortsluiten wbt garantie op scheuren, lekkage e.d. en wat zij zelf als opstookprotocol aanhouden.

En dit zwart op wit vastleggen, beetje jammer als volgend jaar de vloer gescheurd is.

De aansluiting van de vloer op de goot heb ik zelf ook wat bedenkingen bij, doorgaans behandel je de goot zodat de cement/betonvloer hecht aan het rvs ipv zoals nu waarschijnlijk alleen een kitvoeg tussen tegel en goot de barrière is.
Normaal is ook om de hele douchevloer, en wanden, waterdicht te maken zodat een lek in een voeg niet resulteert in een natte cementvloer of wand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2MTcn3LmWyM88IrcHkZP1xDBSE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GcJgDn6mEvNVRdrWsXSiaX7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJQ7_R2NSc35qD1JsTdM_Dan3Is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAGSOFY5VEP2YiFmCDAOoATv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh2tA-jJNFCi4QOwT6d9uR-VV1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WkYl7GtgB2ivtcnoshV5D95.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMCXFAmda7YFYiwxky2JKpbnEQQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jt2HralAOyTcl1E8Fm96DRz9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuipVbYVm9V2nTXVvKGaEm0U5cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXYpjhvAz0aaUnFCsGMYAB0S.jpg?f=fotoalbum_tile

Dus niet om je schrik aan te jagen maar imo zijn er best wel wat belangrijke stappen overgeslagen.
Neem gewoon door wat zij daar als argument hebben en leg dit vast zodat als er stront aan de knikker is je iets hebt om op terug te vallen. Een badkamer moet toch wel een tijd meekunnen . ;)

Edit; dat hechten van het cement/beton aan de goot staat los van het afdichten van de vloer vóór tegelen.
Door de beweging van de vloer zal de goot zonder voorbehandelen, cq speciale specie, los komen waardoor er tussen goot en vloer een kier ontstaat wat lekkagegevoelig is.

[ Voor 182% gewijzigd door Teijgetje op 24-12-2020 16:53 ]

• Jelte
  • Niet online
Zo'n opstookprotocol krijg ik vermoedelijk niet eens voor elkaar. De ketel gaat met dit beperkt vermogen de temperatuur nooit constant aanhouden. Die slaat gewoon een keer af omdat er te weinig vermogen gevraagd zal worden.

Wel stoken we hier maar met 45. Dat zou dan eigenlijk naar 40 moeten?
Wat we kunnen doen is over 3 maanden als het warm genoeg is, alle radiatoren dicht (behalve de badkamer) en wat proberen het opstookprotocol te volgen. Dan hebben we er in de rest van het huis geen last daarvan.

Over de rest kan ik niet veel zeggen. Er ligt wel een grijs band rondom de aansluiting van de muren. Ik heb niet gezien of ze nog iets rondom de afvoer hebben gelegd voor de tegels erop gingen.
Maar garantie op lekkage is zeker iets wat ik verwacht.

Maar ik zal het ze volgende week navragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 24-12-2020 17:10 ]

• Jelte
  • Niet online
Hmm ik heb het principe van de RTL verkeerd begrepen. Er gaat dus wel de temperatuur uit je CV net in. Hier dus 45 max.
Ik dacht dat je de lus op de retour van de radiator zou zetten, zodat er (in ons geval) zo'n 37 de vloer in zou gaan.

Nouja, beginnen met beperkte flow denk ik dan maar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flix20
Nou, hier is de verbouwing van de badkamer afgerond.
Erg tevreden met het eindresultaat.;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu nog de laatste kleine dingen als wc rol houder ed.
Ook het spelen met de lichtinstellingen blijft een hele dagtaak!

En kijken hoeveel ruimte ik overhoud wanneer de baas de hutkoffer aan badkamer spullen uitgeladen heeft.

[ Voor 103% gewijzigd door Flix20 op 31-12-2020 11:49 ]

• Quad

Quad

Doof

@Flix20 mooi resultaat, trots op denk ik?
Lichtbediening met Philips Hue zo te zien, heb je dit gekoppeld aan dimmer of lampen?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:12:
@Flix20 mooi resultaat, trots op denk ik?
Lichtbediening met Philips Hue zo te zien, heb je dit gekoppeld aan dimmer of lampen?
Zeker trots op ja!
Was even een bevalling maar met de juiste mensen om me heen mag het resultaat er zijn!

Inderdaad Philips Hue ja.
Spots zijn van Hue en worden dmv de motion detector geschakeld.
Nog even aan het spelen met de juiste instellingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En klaar. Blij mee.

Wel zitten er wat vlekken van kit op de vloer. Heeft iemand een tip om die eenvoudig te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QZy9R5BURtcaFG-PvBmGAiYG68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Mmh93AVPFckz1E5P1LwYdkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nbsMHZ9upgWQoWjkfI7u9wJemE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7uBamdFsEgYQtwqXO74YR8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLrItUiKjrIfduXLun98_6eG3JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfuoBzfRvlnYIF6VGhCsqns7.jpg?f=fotoalbum_large

Geen geschikte foto's om je huis mee te koop te zetten, maar voor jullie is het goed genoeg ;)

• Quad

Quad

Doof

@Jelte heb je horizontale inbouw elektra verticaal gezet? ;)

Het badmeubel is wel heel gaaf!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Quad ja anders pastte dat rare dubbele stopcontact ding niet helaas. Was een foutje bij bestellen geweest. Als het echt irritant is kunnen er nog twee enkele normale in. Maar voor nu is dit prima.

Dankje :) Het is geen badkamer meubel. Het is eigenlijk een bureau. Maar dit vinden we een stuk leuker dan al het standaard badkamermeubel grut, wat ook nog eens flink aan de prijs is.
Geeft wel echt sfeer aan de badkamer. Heeft het zeker nodig met de aardige grijze tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik meld me bij deze ook in dit topic. Alle 152 pagina's doorgelezen en heel wat wijzer geworden, dank daarvoor!

Situatie
In ons nieuwbouwappartement (Q2 '22) hebben we een badkamer van 8.9m2 met vloerverwarming. Lekker ruim en die willen we ook naar eigen smaak inrichten. Standaard zit er 'luxe' sanitair van V&B in maar dit is echt het goedkoopste van het goedkoopste en veel te oubollig naar onze smaak. Ook qua tegels is het niks, wit, grijs of beige vloertegels van 30x30 en witte of beige wandtegels van 25x35. Dat hebben we nu in ons startersappartement en daar was het prima, maar het mag allemaal wel wat mooier en luxer. Zo willen we de gietvloer door laten lopen in de badkamer (behalve douchegedeelte, daar heeft Bette bijvoorbeeld mooie douchetegels voor).

Dit is de plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMSXnlS_YI2FAKUyVE6-DyoW4Rs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cNHyQ8Fgldo84w6ZiQLPDUEH.png?f=user_large
Zo willen we bijvoorbeeld:
  • Het toilet laten vervallen, er zit er eentje precies aan de andere kant van de gang.
  • De deur van het wasmachinehok van de gang naar de badkamer plaatsen, wasgoed gooi je dan meteen achter de deur waar het hoort. Leek me wel praktisch.
  • Op de plek waar het bad zit een ruimte inloopdouche plaatsen.
  • Een vrijstaand bad voor het raam plaatsen.
  • Nog een ingang naar de badkamer plaatsen waar nu de douche zit, zodat we ook vanuit de slaapkamer direct de badkamer in kunnen.
Maar er is een hele grote 'maar': we kunnen de badkamer niet casco nemen |:(

In verband met verplichte waterdichte garantie van sanitaire ruimtes in appartementen is het laten vervallen van sanitair en tegelwerk (casco opleveren) niet mogelijk.

De tegelleverancier die bij het project hoort is van Lingen keramiek, daar moeten we nog naar toe dus geen idee wat bijv. een upgrade gaat kosten. Maar (wand)tegels zijn voor nu nog een detail. De keuze in sanitair en dan vooral de plek voor alle leidingen baart me meer zorgen.

Het traject met de kopersbegeleider gaat in februari starten maar we weten nu al dat we zijn aangewezen op UHUW (uw huis uw wensen). Nu werden mijn vermoedens al bevestigd in dit topic, veel te duur, weinig keus en inflexibel qua indelingen/maatwerk. Ik snap dat dit inherent is aan projectbouw, maar we hebben een appartement in een toch best wel luxe complex gekocht dus ik had er meer van verwacht. Ik kan me ook niet voorstellen dat de kopers van de penthouses van elk ruim 1 miljoen dit acceptabel vinden, die staan misschien ook wel voor hetzelfde dilemma.

Nu kunnen we een paar dingen doen:
  • Optie 1: Toch vragen of we de boel kunnen laten vervallen. Daar wil ik best voor tekenen. Maar de kans dat ze dat doen acht ik heel klein aangezien het wel 5x in alle documenten staat dat het niet kan.
  • Optie 2: Waarschijnlijk de hoofdprijs betalen om tegels te upgraden. Een gietvloer lijkt me dan eigenlijk geen optie meer (vanwege de dorpels etc). En binnen de mogelijkheden van UHUW te schuiven met het goedkoopste sanitair zodat de aansluitingen op de plekken zitten die wij willen, het sanitair eruit te trekken en het te vervangen door wat er hebben gezien bij x20/sanitiairwinkel etc. Nadeel is dat we dus geld uitgeven aan upgrades van sanitair dat we eigenlijk niet zien zitten en die we toch wegdoen. Nu levert het altijd iets op op marktplaats maar toch, zonde van alle moeite.
  • Optie 3: helemaal niks aan doen, alles laten zitten en na oplevering de standaardbadkamer er weer uittrekken. Ik vind het niet erg om een aannemer te zoeken hiervoor.

Nu vraag ik mij vooral af. Hoe doe je dit eigenlijk met de vloerverwarming in de badkamer die ze er dus wel inleggen? Die is toch ingestort? Kan je dit er ook zomaar uittrekken en opnieuw doen? is dit eigenlijk een reële optie? Of haal ik mezelf wel heel veel werk en kosten op de hals?
Optie 1 lijkt me uiteraard het beste, maar gaat 'm niet worden vrees ik. In dit topic heb ik nog niks gelezen over dat iemand zn hagelnieuwe badkamer er meteen uittrok en in de container heeft gemieterd. Maar als het echt niet anders kan...? Wat zouden jullie doen? Ideeën? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:38
Toch gek, bij ons project ook UHUW, maar casco was geen probleem. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
millerman_sf schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:18:
Toch gek, bij ons project ook UHUW, maar casco was geen probleem. Gelukkig.
Ik denk dat het 'm zit in het feit dat het een appartement is. De aannemer moet het waterdicht opleveren volgens de Woningborg voorwaarden om rekening te houden met alle andere appartementen. Ik snap ook wel dat ze dat goed moeten doen, je wil geen gezeik met lekkages. Maar goed, die kunnen altijd ontstaan als je er zelf mee aan de slag gaat maar dan zijn zij niet verantwoordelijk.

Dat wordt dus optie 2 of 3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3WGtDbHztEfHvnQo9u9VsHduDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTF4Gv6Dmih7yiR9Fa59IrDv.jpg?f=fotoalbum_large
Hallo allemaal, ik probeer deze afsluitdop los te krijgen, maar het lukt niet. Hoeken worden steeds ronder😡 Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast grote dank!

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DeWâl schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:33:
[Afbeelding]
Hallo allemaal, ik probeer deze afsluitdop los te krijgen, maar het lukt niet. Hoeken worden steeds ronder😡 Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast grote dank!
Precies jouw probleem is al eens eerder voorgekomen.
Enorm veel tips en tricks en een oplossing voor de topicstarter: https://www.klusidee.nl/F...rleiding-zit-dicht.68143/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
@Quad bedankt voor de link, ik ga het morgen proberen! Keep you posted

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
  • Registratie: Juli 2014
Hoi allemaal,

Ook wij zijn begonnen aan het doorlezen van de informatie op dit forum. Erg handig om de ervaringen en inzichten te kunnen lezen. Wij hebben een ontwerp laten maken en waren eigenlijk direct enthousiast. Afmeting circa 2.38*2.91m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXHO0vPOavkO5nbK33yYwYWVrHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJCwBesHSDVB2WJ4YAsKgtmk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zfW2vKHus_FGOTLmGUDIaAi86U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUlKsNRhaQEdOynMYKnSPHq9.jpg?f=fotoalbum_tile

De offerte voor de badkamerspullen snoept echter bijna ons hele budget (10K) op. We gaan de de spullen dus zelf bij elkaar zoeken. Op basis van eerste 'verlanglijstjes' bij Maxaro en Sanitairwinkel komen we uit op circa € 5.500,- (inc. BTW) voor douche, bad, meubel, tegels en kranen.

We hebben nu een offerte voor € 8.300,- (inc. btw) voor de werkzaamheden (verplaatsen waterleidingen en afvoer, dekvloer, bouwen schouw en wandje, tegelwerk, installatie douche en bad en afwerking). Dit is inclusief materiaal voor de dekvloer en klein materiaal maar (blijkt bij navraag) exclusief andere bouwmaterialen.

Ben erg benieuwd naar tips qua ontwerp en merken/materialen en wat jullie van de prijzen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Ahzriaz Hoe diep is de douche?
Prijzen zijn wel redelijk realistisch, hoe meer je zelf kan doen, des te goedkoper kan het wellicht worden.

Je hebt in elk geval een offerte aan materialen, je kan op basis daarvan al flink zelf samenstellen en aanschaffen.
Wellicht past de radiator ook bij het bad achter? Dan loop je er niet gelijk tegenaan bij het binnen lopen van de badkamer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Ahzriaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:38:
Hoi allemaal,

Ook wij zijn begonnen aan het doorlezen van de informatie op dit forum. Erg handig om de ervaringen en inzichten te kunnen lezen. Wij hebben een ontwerp laten maken en waren eigenlijk direct enthousiast. Afmeting circa 2.38*2.91m.

[Afbeelding][Afbeelding]

De offerte voor de badkamerspullen snoept echter bijna ons hele budget (10K) op. We gaan de de spullen dus zelf bij elkaar zoeken. Op basis van eerste 'verlanglijstjes' bij Maxaro en Sanitairwinkel komen we uit op circa € 5.500,- (inc. BTW) voor douche, bad, meubel, tegels en kranen.

We hebben nu een offerte voor € 8.300,- (inc. btw) voor de werkzaamheden (verplaatsen waterleidingen en afvoer, dekvloer, bouwen schouw en wandje, tegelwerk, installatie douche en bad en afwerking). Dit is inclusief materiaal voor de dekvloer en klein materiaal maar (blijkt bij navraag) exclusief andere bouwmaterialen.

Ben erg benieuwd naar tips qua ontwerp en merken/materialen en wat jullie van de prijzen vinden.
Ontwerp is natuurlijk vrij persoonlijk,
Denk persoonlijk dat je de ruimte wel erg vol bouwt zo.
Radiator zo direct naast de deur en dan ook meteen een vrij grote wastafel met spiegelkast.
Daardoor gaat je ruimte heel snel, heel vol lijken.
Op die 3d tekeningen lijkt het allemaal prima te kunnen, maar je vergeet dan even dat je 'door' een muur heenkijkt.

Daarnaast wil je denk ik ook wel vrij veel met je beschikbare budget.
én een inloopdouche met inbouwkranen, en een bad(met inbouw kraan), en een groot (1.20 zo te zien) meubel met dubbele kraan met spiegel kast én alles mat zwart(+/-30% duurder dan standaard).

Je zult dus ergens concessies moeten doen en zo te zien doe je die nu op de kwaliteit van materiaal.
Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
Wil je a-merk kranen, of ben je tevreden met de kranen van bijvoorbeeld Chinese makelij(zoals een Maxaro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hoi allemaal,

[Afbeelding][Afbeelding]

Onze badkamer is net klaar (zie foto's een pagina ofzo terug) en ongeveer zo groot als jouw ruimte.
We hebben zitten twijfelen aan een bad. Uiteindelijk niet gedaan, vanwege het snel vol raken van de badkamer. Het zou net kunnen, maar wel erg krap naar ons idee.
Nu kun je rondom de wastafel en wc lekker om elkaar heen lopen. Dat had anders niet gekund.

Mijn advies, denk goed na of je een bad nodig hebt. En hoe vaak je die gaat gebruiken. Is dat het dan waard dat je weinig ruimte overhoud als beweeg ruimte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
Hoi allemaal,

Heel grappig om te zien dat we bijna hetzelfde ontwerp hebben! Wij hebben bijna dezelfde ruimte, en net iets andere keuzes gemaakt:
- Een glazen douchewand met deur, omdat een muur zo 'vol' en dicht oogt, ook hebben we nu wél licht van buiten in de douche. Compromis is dat we geen nis hebben, maar dat vinden we geen probleem.
- Een lage voorzetwand die op dezelfde hoogte doorloopt achter het bad. Dit vonden wij wat rustiger en opener ogen.
- Expres de voorzetwand op 16-18cm van de douchewand laten stoppen. Zo kan je er precies een wc-borstel kwijt, is de douchewand makkelijk te monteren én kun je de wand nog schoonmaken :)
- Qua spullen hebben we zwarte accenten, maar wel chromen kranen.

Spullen kosten bij ons ongeveer 7K incl. tegels en eikenhouten meubel (laten we maken).

Hier wat platen, let even niet op de kleuren in het 3D bovenaanzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akBF-h4yQ3qU_aKmfz6tMK9c0F4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4McbzKph4ZeKiZxbYKJ4OLKq.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpvCbyu6rG-iZPRBpYTYOOk13Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2CMzgKNdcRhMeuyrRGQC3TZN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door CarpeVentum op 04-01-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
  • Registratie: Juli 2014
@Quad, @Flix20 De douche is 1 meter diep bij 1,2 meter breed. Schappelijke ruimte om te douchen toch? Dingen zelf doen vond ik niet echt zoden aan de dijk zetten. Veel werk voor weinig opbrengst. De wc beneden was ook erg duur, (1750 inc btw voor werkzaamheden alleen, die ga ik dus wel helemaal zelf doen, laat ik de badkamer over een een professional).

Daarnaast interessante invalshoek wat betreft de radiator. Deze zit er al vanuit de aannemer maar is i.v.m. vloerverwarming niet nodig. We gaan overwegen die gewoon niet te plaatsen (verleggen leidingen voor radiator gaan we denk ik niet doen namelijk). Daarnaast

Qua drukte gaan we het nog eens goed bekijken. Muurtje met inbouw nis vind ik erg leuk en bad heb ik beloofd aan m'n vrouw en kind :-). Kleiner meubel ga ik bekijken, de twee waskommen is leuk maar geen must. Ook de kleurstelling gaan we nog even bespreken, liever goed materiaal in RVS dan matig materiaal in zwart. Wat is beetje betaalbare kwaliteit?

@CarpeVentum reden voor de hoge schouw bij de het toilet, hier zitten veel leidingen naar zolder. Dat was dus een van de uitgangspunten. Wel leuk om te zien dat ontwerpen zo op elkaar lijken maar idd net iets andere keuzes, we kiezen juist voor dichte wand i.v.m. het nisje en dat het wat robuuster staat dan glazen wand (en minder kalkvlekken). Waar haal je de materialen?

@Jelte , had de foto's gezien, erg leuk geworden en snel gerealiseerd. Bij ons gaat iemand er (grotendeels alleen) drie weken aan werken. Daarnaast gave oplossing dat bureau als badmeubel!
Hoe veel ruimte heb je naast je toilet? Daar een bad lijkt me inderdaad wat aan de krappe kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Ahzriaz een bad past prima naast de wc.
Het meubel was het issue. Daar had dan een meubel van 80/90cm gepast. En dat werd ons net te krap voor de gewenste twee kranen.
En die gebruiken we elke dag. Het bad in de oude badkamer beneden wordt nu één keer per week gebruikt voor de kleintjes hier. Dat gaat natuurlijk minder worden (zeker als we die badkamer gaan slopen.;))

Moet wel zeggen, dat we de deur in een hoek van de ruimte hebben. Zit een deur midden in een muur kun je wat meer spelen. Al is een douche tegenover een badmeubel op net meer dan 2m altijd krap.

[ Voor 20% gewijzigd door Jelte op 04-01-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Ahzriaz 1.2 hij 1 is voldoende om te douchen! Prima keuze.
Als je een nis in de vaste muur kan realiseren is dat wellicht de betere optie als je glas ipv vast muurtje kan verkrijgen. Scheelt ook wat op de prijs aan materiaal en uren.

Kalkvlekken kan je voorkomen door het nemen van een waterontharder, kost ca 1100 en heb je gelijk baat bij overige witgoed, keuken, badkamer en drinkwater.

Succes!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
  • Laatst online: 19-04-2024
Goedemiddag alleen!

Nieuw op dit forum, al lees ik al stiekem her en der wat mee.
oktober/november dit jaar verwachten we onze nieuwbouw woning te ontvangen, een fijne 2-kapper opgeleverd zonder keuken, wc (2 separate ruimtes) en badkamer.

Aangaande de sanitair ruimtes, hiervoor hebben we vrijwel al onze materialen uitgekozen.
Voornemens het meeste "sanitair" bij badkamerwinkel te kopen, en tegels (50% 60x60 en 50%=120x60 bij een buurtzaak en Totaaltegel (Utrecht).

Echter jullie voelen hem al aankomen..... INSTALLATIE/TEGELZETTER, iemand een gouden tip? De blijjkt vrij lastig te vinden wanneer je zelf je materiaal uitzoekt. Her en der een inclusief offerte mogen ontvangen soms belachelijk geprijsd, soms prima geprijsd maar onvolledig, soms simpel weg een onvolledig assortiment naar onze smaak.

Opvolgend zijn we offertes bij tegelzetters en installateurs gaan uitvragen, slecht 1 ook echt ontvangen..
SCHRIK deze durfde 10k te vragen voor een badkamer á 7,24 m2 met bad, douche, badkamermeubel (kranen opbouw). en twee toiletten (inbouw) á 1,25 m2. Wat zou dit mogen kosten?

Toiletten worden behang klaar opgeleverd, leiding werk is afgedopt (maar op de juiste plaats)
Badkamer wanden ook behang klaar opgeleverd, waarbij de leidingen onderaan op vrijwel (behoudens de douche deze moet ca 60 cm opschuiven) op de juiste plaats zijn afgedopt. Wel moet hier nog een zandcement vloer gestort worden.

Iemand een gouden tip op een paar gouden handjes in te huren?

b.v.d. voor het mee denken. Groeten uit Midden Nederland (regio Amersfoort/Harderwijk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 22:03
frederik88 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:36:
Goedemiddag alleen!

Nieuw op dit forum, al lees ik al stiekem her en der wat mee.
oktober/november dit jaar verwachten we onze nieuwbouw woning te ontvangen, een fijne 2-kapper opgeleverd zonder keuken, wc (2 separate ruimtes) en badkamer.

Aangaande de sanitair ruimtes, hiervoor hebben we vrijwel al onze materialen uitgekozen.
Voornemens het meeste "sanitair" bij badkamerwinkel te kopen, en tegels (50% 60x60 en 50%=120x60 bij een buurtzaak en Totaaltegel (Utrecht).

Echter jullie voelen hem al aankomen..... INSTALLATIE/TEGELZETTER, iemand een gouden tip? De blijjkt vrij lastig te vinden wanneer je zelf je materiaal uitzoekt. Her en der een inclusief offerte mogen ontvangen soms belachelijk geprijsd, soms prima geprijsd maar onvolledig, soms simpel weg een onvolledig assortiment naar onze smaak.

Opvolgend zijn we offertes bij tegelzetters en installateurs gaan uitvragen, slecht 1 ook echt ontvangen..
SCHRIK deze durfde 10k te vragen voor een badkamer á 7,24 m2 met bad, douche, badkamermeubel (kranen opbouw). en twee toiletten (inbouw) á 1,25 m2. Wat zou dit mogen kosten?

Toiletten worden behang klaar opgeleverd, leiding werk is afgedopt (maar op de juiste plaats)
Badkamer wanden ook behang klaar opgeleverd, waarbij de leidingen onderaan op vrijwel (behoudens de douche deze moet ca 60 cm opschuiven) op de juiste plaats zijn afgedopt. Wel moet hier nog een zandcement vloer gestort worden.

Iemand een gouden tip op een paar gouden handjes in te huren?

b.v.d. voor het mee denken. Groeten uit Midden Nederland (regio Amersfoort/Harderwijk)
10k voor het tegelen, leidingwerk en installatie voor badkamer en twee wcs? Dat is niet schrikken toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
hammy87 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:49:
[...]

10k voor het tegelen, leidingwerk en installatie voor badkamer en twee wcs? Dat is niet schrikken toch..?
Misschien heb ik geen realistische beeld van wat het zou moeten kosten, maar enkel arbeid (lijm/voegmiddel daar gelaten) voor dergelijk kleine ruimtes (nieuwbouw) lijkt mij geen 10k te hoeven kosten?

Arbeidsuren kosten in de bouw (afbouw weet ik niet precies) tussen de ca € 45 á € 55 (excl. btw) wat neer komt op z'n 150 uur werk?

Voor nieuwbouw lijkt mij dit veel, maar corrigeer me gerust. ben benieuw naar jullie ervaringen, gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dus resumé, wat moet gebeuren;

Badkamer;
leidingwerk douche verplaatsen (inc afvoer?)
vloer storten
Tegelen;
Je geeft aan 7.25m² dus voor het gemak zeg ik even een badkamer van 2.5x3.
plafondhoogte á 2.6 maakt 29m² wand dus laten we zeggen 35m² aan oppervlak aan tegels
installeren

toiletten zeg 20m² aan oppervlak tegelen
inbouwen en afwerken reservoirs.

Heb je het al snel over 2 weken werk.
Prijs is niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
Flix20 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:05:
Dus resumé, wat moet gebeuren;

Badkamer;
leidingwerk douche verplaatsen (inc afvoer?)
vloer storten
Tegelen;
Je geeft aan 7.25m² dus voor het gemak zeg ik even een badkamer van 2.5x3.
plafondhoogte á 2.6 maakt 29m² wand dus laten we zeggen 35m² aan oppervlak aan tegels
installeren

toiletten zeg 20m² aan oppervlak tegelen
inbouwen en afwerken reservoirs.

Heb je het al snel over 2 weken werk.
Prijs is niet heel gek.
Hi Flix,

Dit klopt inderdaad heel aardig :-)
Echter met 2 weken werk doel je op ca. 80 uren werk?

Of 2 weken werk voor 2 personen? Gezien de geringe materiaal kosten (zandcement kost niet veel, leidingwerk iets meer, maar zeer beperkt nodig) is 10k dan nog best geld toch?

Stel/voorbeeld
materiaal: €1500 (geschat)
arbeid: €8500/80 = €106,25 p.u. incl. btw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CarpeVentum
Quad schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:26:
@Ahzriaz 1.2 hij 1 is voldoende om te douchen! Prima keuze.

Kalkvlekken kan je voorkomen door het nemen van een waterontharder, kost ca 1100 en heb je gelijk baat bij overige witgoed, keuken, badkamer en drinkwater.

Succes!
Oh jee, de volgende rabbit hole... ;w
Pagina: 1 ... 38 ... 121 Laatste