Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 39 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:33
frederik88 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Hi Flix,

Dit klopt inderdaad heel aardig :-)
Echter met 2 weken werk doel je op ca. 80 uren werk?

Of 2 weken werk voor 2 personen? Gezien de geringe materiaal kosten (zandcement kost niet veel, leidingwerk iets meer, maar zeer beperkt nodig) is 10k dan nog best geld toch?

Stel/voorbeeld
materiaal: €1500 (geschat)
arbeid: €8500/80 = €106,25 p.u. incl. btw
Klein materiaal loopt al heen snel op maar die €1500,- kan nog wel eens een goede schatting zijn.

Ken natuurlijk niet de gespecificeerde offerte, en dat zal jij ook vast niet gekregen hebben, maar kijk even goed wat er allemaal gedaan gaat worden.
Bijvoorbeeld ook alles afkitten en afmonteren.

En als je het bedrag vervolgens naar 2 man kijkt, dan klopt de prijs p/u weer redelijk.
Ze schrijven momenteel ook gewoon echt met een vork. Er is werk zat.
Ben het met je eens dat het wat duur is, dus je zou 'm is kunnen vragen nog eens kritisch naar de offerte te kijken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-04-2024
Flix20 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
[...]

En als je het bedrag vervolgens naar 2 man kijkt, dan klopt de prijs p/u weer redelijk.
Ze schrijven momenteel ook gewoon echt met een vork. Er is werk zat.
Ben het met je eens dat het wat duur is, dus je zou 'm is kunnen vragen nog eens kritisch naar de offerte te kijken.
Dus dat...
Inderdaad na weken wachten nog geen gespecificeerde/duidelijke offerte maar gewoon prijzen per ruimte.
Het lijkt inderdaad een gevolg te zijn van overspannen markt, dus "wat de gek er voor geeft".

De tijd zal het leren, ik zal de aanbieder vragen de offerte te specificeren en daarnaast een nieuwe partij aan te schrijven.

Dank voor jullie inzichten tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Een collega betaalde voor de verbouwing van de badkamer van 1,4x1,8m2 in Amsterdam vorige maand nog 9.5k ex sanitair 8)7. Ook een gevolg van de overspannen markt, maar ja de badkamer moest asap vernieuwd worden dus veel keus heb je dan niet in vakmannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb zelf nog geen offerte gehad voor slopen en montage toilet + badkamer voor minder dan €10K. Beide wel inclusief verlaagd plafond en betegeld tot het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:11:
Ik heb zelf nog geen offerte gehad voor slopen en montage toilet + badkamer voor minder dan €10K. Beide wel inclusief verlaagd plafond en betegeld tot het plafond.
Maar dit begrijp ik dan wel weer, incl. plafond á € 1500 (incl. verlichting) + stuckwerk €1000? sloopuren ca. €2500...? afvoerkosten... €500
,al het leidingwerk opnieuw. € xxx

Best veel extra werk t.o.v. afgedopt leidingwerk, wanden behangklaar, geen sloopwerk, geen plafond.

Of is jullie situatie anders als ik schets? zelfde indeling slechts wat tegels "demonteren/slopen" op 1 wc?

Ben stiekem wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We hebben voor de badkamer van mijn vorige posts, ongeveer €4500 aan arbeid en €1.500 materiaal gehad. Heb ik wel zelf de ruimte klaar gemaakt, dus plafond inclusief verlichting en elektra. Daarvoor hebben ze gedaan:
* Al het leiding werk (Warm, koud, cv en afvoer. Inclusief aansluiten wasbak in garage onder de badkamer)
* Vloerverwarming
* Vloer gestort
* Douchewand en WC ombouw
* Betegelen
* Plafond stucen
* Alles monteren

Dit is natuurlijk dus zonder het sanitair, kranen etc. Maar dat is ook wel heel smaak en budget gebonden.
Ook was het al een kale ruimte en was water, cv en afvoer goed bereikbaar. Het enige sloop/breekwerk was het infrezen van de leiding naar de douche. De rest kon achter gips of in het zicht in de garage.

Moet ook zeggen dat de andere prijzen die ik heb gehad hoger waren. Maar vermoed ook dat het kwam omdat ze altijd een ploeg inschakelden en ik dan moest praten met de niet mee-werkende voorman (projectleider?). Dit was een eenmanszaak die twee anderen inschakelden. Hij was er altijd bij (behalve bij het stucen) en dat is fijn communcieren.
Heel wat fijner vermoed ik dan de polen die een andere in wilde schakelen die alleen engels konden, waarbij hij dan wel elke dag even langs zou komen. Ja dat wilde ik dus niet. Juist bij dit soort zaken wil ik gewoon on-the-fly kunnen bijsturen indien nodig.
Als je rondom de rivieren in Gelderland woont, kan ik je deze man aanraden. Alhoewel hij (zoals allemaal) erg vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frederik88
@Jelte

Klinkt goed, zelfde gedachten gang, je hebt het liefste direct contact met de uitvoerend vakman :-)
Helaas ligt mijn regio tussen Amersfoort en Harderwijk (zeg maar aan het Veluwe/Randmeren).

Ik heb zojuist een soort gelijk vakman aangeschreven die wel direct reageerden.
Anders informeer ik graag nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

Weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen. Voor ons is de keus voor een ontharder vanwege de hoeveelheid kalk, en het werkt gewoon. Nee, ik word er niet heilig of ongelooflijk gelukkig van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:11
Quad schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Weet niet goed wat je hiermee wilt zeggen. Voor ons is de keus voor een ontharder vanwege de hoeveelheid kalk, en het werkt gewoon. Nee, ik word er niet heilig of ongelooflijk gelukkig van.
Het volgende onderwerp waar ik me weer eindeloos in kan/moet verdiepen en niet weet wat ik moet kiezen... Als je je eerste huis koopt komt er welke week een onderwerp waar je nog niks van weet maar als Tweaker wel veel van wilt weten om een goede keuze te kunnen maken... Ik kan nooit genoegen nemen met ‘zomaar iets kiezen’...

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 05-01-2021 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CarpeVentum schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Het volgende onderwerp waar ik me weer eindeloos in kan/moet verdiepen en niet weet wat ik moet kiezen... Als je je eerste huis koopt komt er welke week een onderwerp waar je nog niks van weet maar als Tweaker wel veel van wilt weten om een goede keuze te kunnen maken...
Áls je de ruimte hebt kan het eenvoudig achteraf en kan je eerst focussen op de grote dingen, een badkamer bijvoorbeeld. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
[...]

Het volgende onderwerp waar ik me weer eindeloos in kan/moet verdiepen en niet weet wat ik moet kiezen... Als je je eerste huis koopt komt er welke week een onderwerp waar je nog niks van weet maar als Tweaker wel veel van wilt weten om een goede keuze te kunnen maken... Ik kan nooit genoegen nemen met ‘zomaar iets kiezen’...
Herkenbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Oeff, heel herkenbaar.
Als mensen vragen hoelang mn verbouwing geduurd heeft snappen ze er niets van als ik 7 maanden zeg maar de sleutel overdracht in november was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:52
Hoe gaan jullie om met deze lockdown?
In maart gaat mijn badkamer aangepakt worden. Nu was het plan om dus in december/januari alle spullen aan te schaffen, helaas alles dicht nu.
Meubels ed kunnen we nog wel online aanschaffen, maar tegels wil ik eerst zien eer we kopen.
Als dadelijk alles open gaat zal er dan voorraad zijn om de tegels voor maart binnen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

frederik88 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Maar dit begrijp ik dan wel weer, incl. plafond á € 1500 (incl. verlichting) + stuckwerk €1000? sloopuren ca. €2500...? afvoerkosten... €500
,al het leidingwerk opnieuw. € xxx

Best veel extra werk t.o.v. afgedopt leidingwerk, wanden behangklaar, geen sloopwerk, geen plafond.

Of is jullie situatie anders als ik schets? zelfde indeling slechts wat tegels "demonteren/slopen" op 1 wc?

Ben stiekem wel benieuwd.
Badkamer is 5,3 m2 (210x254) en toilet 1,38 m2 (120x115).
Beide worden volledig gesloopt en vervolgens worden alle spullen gemonteerd zoals op onderstaand ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgwMi7Sz5D_syVQDGpTEyKzfCDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hebsXsolNPOUFHtc6bPI0cOF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20kPrv5CmxjpqciP2Xp3sxnx7as=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN5MJVMaaU7KCVTCiit6dREz.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 14:01
Hier lopen de vorderingen van de badkamer vlotjes verder. Einde week klaar met tegelen, maandag kitter, dinsdag loodgieter om af te monteren.

Ik zal tegen die tijd wat fotos posten van het verloop.

Voor nu zoek ik wat advies voor de locatie van de spotjes.

Hieronder het ontwerp van de badkamer met wat nuttige afmetingen erin.
Het grijze vlak is een schuin dak, waar ook nog een grote balk in zit, redelijk hoog.

Ik dacht zelf aan 6 spotjes, 4 in het gedeelte van de WC + Wastafel en 2 in het gedeelte van de douche en het verlengde daarvan.
Het leek me logisch om deze 2 gedeelten als aparte ruimten te zien en daarbinnen de spotjes te centreren (alleen in het vlakke plafond, niet in de schuine kant).

Waarom ik hier enigzins over twijfel:

1) Bij de douche komt er een spotje op 59 cm uit de links muur, terwijl de douchekop zelf al tot 50 cm uit de muur komt. Zou dit wellicht een hele opvallende schaduw van de douchekop creeeren?

2) Bij de wastafel komt de rij spotjes dan op ca. 63 cm uit de achtermuur van de wastafel (welke 48 cm diep is). Zou dit nog voor problemen zorgen qua schaduw? (we hebben een spiegel met ingebouwde verlichting mocht iemand direct licht in hun gezicht nodig hebben voor make up o.id.)

De spotjes hebben een stralingshoek van 60 graden.

Ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4eob9Gpq4gDlv8ML8jQ8uWJ8ik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhL7rcBZDvui11Qa0vo2oV6x.jpg?f=user_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
wokkelz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
In maart gaat mijn badkamer aangepakt worden. Nu was het plan om dus in december/januari alle spullen aan te schaffen, helaas alles dicht nu.
Meubels ed kunnen we nog wel online aanschaffen, maar tegels wil ik eerst zien eer we kopen.
Als dadelijk alles open gaat zal er dan voorraad zijn om de tegels voor maart binnen te hebben?
Samples (per post) opvragen als je al een idee hebt van wat je zoekt? Ik weet dat tile.expert dat aanbiedt maar wellicht kan de tegelzaak in de buurt ook een soort sample service leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:16
louzy82 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:29:
Hier lopen de vorderingen van de badkamer vlotjes verder. Einde week klaar met tegelen, maandag kitter, dinsdag loodgieter om af te monteren.

Ik zal tegen die tijd wat fotos posten van het verloop.

Voor nu zoek ik wat advies voor de locatie van de spotjes.

Hieronder het ontwerp van de badkamer met wat nuttige afmetingen erin.
Het grijze vlak is een schuin dak, waar ook nog een grote balk in zit, redelijk hoog.

Ik dacht zelf aan 6 spotjes, 4 in het gedeelte van de WC + Wastafel en 2 in het gedeelte van de douche en het verlengde daarvan.
Het leek me logisch om deze 2 gedeelten als aparte ruimten te zien en daarbinnen de spotjes te centreren (alleen in het vlakke plafond, niet in de schuine kant).

Waarom ik hier enigzins over twijfel:

1) Bij de douche komt er een spotje op 59 cm uit de links muur, terwijl de douchekop zelf al tot 50 cm uit de muur komt. Zou dit wellicht een hele opvallende schaduw van de douchekop creeeren?

2) Bij de wastafel komt de rij spotjes dan op ca. 63 cm uit de achtermuur van de wastafel (welke 48 cm diep is). Zou dit nog voor problemen zorgen qua schaduw? (we hebben een spiegel met ingebouwde verlichting mocht iemand direct licht in hun gezicht nodig hebben voor make up o.id.)

De spotjes hebben een stralingshoek van 60 graden.

Ontwerp:
[Afbeelding]
Naar mijn ervaring:

1. Ja, niet doen. Krijg je vreemde schaduwen op het plafond.
2. Nee, is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
kever678 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:20:
[...]

Naar mijn ervaring:

1. Ja, niet doen. Krijg je vreemde schaduwen op het plafond.
2. Nee, is prima.
Bedankt voor je reactie.

Het zou mee kunnen vallen misschien omdat er een 2e spotje in het verlengde van de douche zit en omdat de spotjes een brede stralingshoek hebben..?

Het probleem is dat ik niet echt een goed alternatief hiervoor heb.
Beide spotjes dichter bij elkaar, verder van de douchekop af, niet meer in lijn met de spotjes van het andere gedeelte?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@louzy82 als het spotje niet boven de douchekop hangt zie ik niet echt problemen.

Het gaat om dat je verlichting naar de grond toe hebt, eventuele schaduw op plafond is niet zo heel interessant, ik verwacht dat dit meevalt.

Is het een optie om de spotjes te hangen maar het plafond niet dicht te maken? Zo kan je enigszins bekijken hoe het is voor je het definitief maakt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik denk dat kever schaduw op de muur bedoelde ipv plafond.

Het spotje hangt er niet recht boven maar heel veel scheelt het ook niet

Een alternatieve optie zou ook kunnen zijn om maar 1 spot te maken in het douche gedeelte. En die dan te centreren (dus ca. 85 cm uit de muur waar de douchekop komt) of om deze wel in lijn te laten blijven met de spotjes in het andere deel, dan komt deze op ca. 118 cm uit die muur.

Ja dat ga ik denk ik doen, voordat ik het plafond maak, een proef opstelling maken.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
wokkelz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
Sta zelf momenteel even helemaal 'stil' wat de verbouwing betreft, maar ik zit gelukkig op het punt dat allemaal leefbaar is.

Zaken als tegels/verf e.d. zou ik zelf niet aandurven om vanaf het internet zonder gezien te hebben te kopen.
Zodra het weer mag, waar ik bang van ben dat ergens in Februari gaat worden, zou ik naar een zaak als tegelsinhuis.nl gaan. Zij hebben een hele vracht aan tegels, en ook direct op voorraad.
Mochten ze het niet op voorraad hebben, dan heeft tegeloverzicht.nl ook een hele berg op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBYhPEb0kuSl8Rx30G6s4MWj6co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KL2uzY55nZdHdFVbkuKMaob7.png?f=fotoalbum_large
We zijn nu bezig met de elektra voorbereidingen. We willen in de buurt van de wastafel een (dubbel?) stopcontact. Wat is daar op deze wand de meest geschikte (en mooie) plek voor?

We willen de radiator niet heel veel verder naar links omdat deze dan steeds verder achter het bad zit, dus een beetje schuiven kan wel, maar niet te veel...

[ Voor 13% gewijzigd door CarpeVentum op 09-01-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
CarpeVentum schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:18:
[Afbeelding]
We zijn nu bezig met de elektra voorbereidingen. We willen in de buurt van de wastafel een (dubbel?) stopcontact. Wat is daar op deze wand de meest geschikte (en mooie) plek voor?

We willen de radiator niet heel veel verder naar links omdat deze dan steeds verder achter het bad zit, dus een beetje schuiven kan wel, maar niet te veel...
Waar wil je ze voor gebruiken? Als het is voor bijv. het opladen van een tandenborstel of scheerapparaat zou ik het direct boven (15cm ofzo) boven de wastafel doen aan de linker of rechterkant van de wastafel. Wellicht zelf beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
SquareOne schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Waar wil je ze voor gebruiken? Als het is voor bijv. het opladen van een tandenborstel of scheerapparaat zou ik het direct boven (15cm ofzo) boven de wastafel doen aan de linker of rechterkant van de wastafel. Wellicht zelf beide kanten.
Daar is het voor ja. 2 lijkt me zat, dus aan 1 kant (ik vermoed de rechter kant). Ik las op internet dingen over ‘60cm’ afstand van de wastafel maar dat gaan we niet redden... Maar, jij denkt dat 15 geen kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
CarpeVentum schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Daar is het voor ja. 2 lijkt me zat, dus aan 1 kant (ik vermoed de rechter kant). Ik las op internet dingen over ‘60cm’ afstand van de wastafel maar dat gaan we niet redden... Maar, jij denkt dat 15 geen kwaad kan?
Ik weet niet precies wat volgens bouwbesluit mag maar dit argument heb ik wel gehoord toen ik een stopcontact in buurt van ons bad wilde. Moest minimaal 60cm afstand. Bij de wastafel was dat bij ons geen probleem dus daar komt die zo'n 15cm boven de wastafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

CarpeVentum schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:18:
[Afbeelding]

Ik zou gaan voor een stopcontact in je meubel en eventueel aan je meubel (dus in de zijkant). In de meeste badmeubels kan dit niet (omdat het standaardproducten zijn), maar dat is voor ons dus de reden om voor maatwerk te kiezen. We krijgen dan een dubbel stopcontact aan de rechterzijde van ons meubel ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Bij ons zijn vorige week alle leidingen in de muur gefreesd, inbouwelementen voor de kranen geplaatst, drains in de vloer op de juiste plek gezet en de smeervloer gesmeerd.

Morgen begint het tegelwerk in de badkamer en beginnen ze met het toilet op de begane grond. Enorm blij dat er eindelijk werk wordt verzet in ons nieuwe huis, nadat het 1 december werd opgeleverd.

Helaas was de douchewand gesneuveld bij levering. De koerier wilde de doos uit z'n vrachtwagentje tillen en we hoorden al allerlei stukjes glas door de doos gaan. Volgende week maandag komt gelukkig de nieuwe al.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 23:19
Vraagje: voor onze nieuwe badkamer zijn we op zoek naar een vrijstaand bad. Het moet een mat-witte zijn, in de maatvoering 180x80 of 180x70. Nu zien we prijze nvarieren van 800 - 5000 euro. Het hoeft niet perse een solid service exemplaar te zijn. Hebben jullie tips? Ik zoek eigenlijk iets van rond de 1000 euro. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 14:51
Check de Ligne (ofzo) lijn van X2O. Prima baden, prima prijs.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
Is niet heel veel keus, mat in 180x80. Deze hebben wij voor eur 1450:

Luca Sanitair Primo LUPA1791M vrijstaand bad van acryl inclusief afvoerset 180 x 80 x 60 cm, mat wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Voor ons nog te bouwen huis zijn we van de week bij de gecontracteerde leverancier gaan kijken voor de badkamer (en het toilet op de begane grond). De standaard badkamer die bij het project geleverd wordt (en waar een stelpost van zo’n 4600 in zit) zal vast prima zijn, maar wel willen er wel wat meer van maken.

Daar hoort dan natuurlijk ook wel een prijskaartje bij, dat is logisch. Vandaag kregen we de offerte binnen, en dat was toch echt wel wat meer dan verwacht, in totaal inclusief stelpost bijna 13800,-

Mogelijk zijn er mensen hier met gedachten over de offerte en wellicht wat er mogelijk zou kunnen zijn om er nog af te krijgen. We kunnen wellicht nog hier en daar nog wat concessies doen door dingen weg te laten, maar daarmee komen we niet in de buurt van wat we zo ongeveer van tevoren in gedachten hadden (5 a 6k plus de 4,6k uit de stelpost.

Hieronder de offerte (tegelofferte is ook alleen nog materiaal) en wat tekeningen

Members only: members only
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 27% gewijzigd door k7of9 op 13-01-2021 11:49 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

k7of9 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:36:
Voor ons nog te bouwen huis zijn we van de week bij de gecontracteerde leverancier gaan kijken voor de badkamer (en het toilet op de begane grond). De standaard badkamer die bij het project geleverd wordt (en waar een stelpost van zo’n 4600 in zit) zal vast prima zijn, maar wel willen er wel wat meer van maken.

Daar hoort dan natuurlijk ook wel een prijskaartje bij, dat is logisch. Vandaag kregen we de offerte binnen, en dat was toch echt wel wat meer dan In totaal inclusief stelpost dus bijna 13800,-

Mogelijk zijn er mensen hier met gedachten over de offerte en wellicht wat er mogelijk zou kunnen zijn om er nog af te krijgen. We kunnen wellicht nog hier en daar nog wat concessies doen door dingen weg te laten, maar daarmee komen we niet in de buurt van wat we zo ongeveer van tevoren in gedachten hadden (5 a 6k plus de 4,6k uit de stelpost.

Hieronder de offerte (tegelofferte is ook alleen nog materiaal) en wat tekeningen

***members only***
Ik kan van de totaalofferte niet veel zeggen, maar ik vind de losse onderdeelprijzen erg hoog voor een onbekend merk. WC-pot, kranen etc zitten op Hotbath-niveau. Dan zou ik liever echt het A-merk kopen hoewel Tortu prima spul kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:45
Iemand ervaring met de kwaliteit van b-stone badkamermeubelen? Ben genoodzaakt online te kopen, is aardig wat keus kwam ik achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ojjorz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Ik kan van de totaalofferte niet veel zeggen, maar ik vind de losse onderdeelprijzen erg hoog voor een onbekend merk. WC-pot, kranen etc zitten op Hotbath-niveau. Dan zou ik liever echt het A-merk kopen hoewel Tortu prima spul kan zijn.
Dank voor je reactie. Het is een eigen collectie van een badkamerzaak die zich volgens mij richt op totaaloplossingen zoals bij nieuwbouwprojecten. Ze richten zich volgens mij wel op het wat duurdere segment en wat ik ervan heb gezien lijkt het mij ook kwalitatief van een bovengemiddeld niveau.

Maar ik ben echt een leek op dit gebied. Hotbath zegt mij dan ook niks, maar dat zegt dus meer over mij dan over het merk :P Goed om dat als een referentiepunt te hebben, dank!

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
CarpeVentum schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Heb een zelfde situatie. 10 cm boven het blad, aan de linker kant gedaan. Wel precies in lijn met einde van de wastafel. Geen enkel probleem ondervonden.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverbree
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-05 21:17
Jelte schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:12:
En klaar. Blij mee.

Wel zitten er wat vlekken van kit op de vloer. Heeft iemand een tip om die eenvoudig te verwijderen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen geschikte foto's om je huis mee te koop te zetten, maar voor jullie is het goed genoeg ;)
Mooie badkamer geworden! Ik las dat je vloer verwarming heb laten aanleggen met een RTL ventiel. Ben erg benieuwd of dit goed werk. Wordt de vloer alleen verwarmd wanneer je badkamer radiator openzet of loopt deze mee op de thermostaat in de woonkamer. Wij gaan in april de badkamer aanpakken maar twijfel nog over de vloer verwarming. De badkamer winkel heeft electrische vloer verwarming aangeboden, maar denk dat dit best veel verbruikt. Heb je toevallig ook een slimme thermostaatknop (zoals Tado of Evohome) op je radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@cverbree je trapt in dezelfde die ik maakte. De vloerverwarming zit niet in de retour van de radiator. Het zou gewoon gekoppeld aan je CV aanvoer. De thermostaat zit echter niet in de afvoer naar in de retour, dus na je vloerverwarming.
Er zit een instelling in die de uitgaande temperatuur regelt.
De knop is een gewone thermostaatkraan, dus daar kun je een slimme kraan op zetten. Heb ik niet gedaan. Komt misschien ooit.
Voor nu staat die echter dicht, om de vloer rustig uit te laten harden. Dat is me hier op het hart gedrukt om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 20:47
Voor ons nieuwbouwhuis (oplevering eind dit jaar waarschijnlijk) moesten we in november 2020 al onze keuzes voor de badkamer doorgeven. We hebben er iets moois van gemaakt, maar we lopen er nu wel tegen aan dat we bepaalde punten liever anders willen zien. Zo hebben we gekozen voor grijze voegen, terwijl we dit (bij nader inzien..) liever in het wit willen. En de hoogte van de regendouche staat nu op 210cm, terwijl ik 200cm lang ben.

De wooncoach zegt dat we pech hebben en dat in deze fase geen wijzigingen kunnen worden aangebracht. Daar ga ik nog wel contact over opnemen.

1. Ik zou verwachten dat het veranderen van een kleur van de voegen geen probleem zou hoeven zijn. Of de tegelzetter nou een zak grijs of een zak wit die ochtend pakt... :P

2. De hoogte van de regendouche kan ik niet inzien, zelf geen ervaring mee. Is het inderdaad wat te laag? En zo ja: vereist het hoger ophangen van de douche dat er ook tekening worden aangepast? Of is het een kwestie van een instructie aan de instalateur meegeven en that's it? De keuzes hebben we gemaakt toen we nog in de showroom langs mochten komen, dus de adviseur heeft mijn lengte gezien. Hoogte douche is toen niet besproken. Maar wij hebben er natuurlijk ook al voor getekend, dus dat hadden we toen behoren aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wanne-B88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:08:
Voor ons nieuwbouwhuis (oplevering eind dit jaar waarschijnlijk) moesten we in november 2020 al onze keuzes voor de badkamer doorgeven. We hebben er iets moois van gemaakt, maar we lopen er nu wel tegen aan dat we bepaalde punten liever anders willen zien. Zo hebben we gekozen voor grijze voegen, terwijl we dit (bij nader inzien..) liever in het wit willen. En de hoogte van de regendouche staat nu op 210cm, terwijl ik 200cm lang ben.

De wooncoach zegt dat we pech hebben en dat in deze fase geen wijzigingen kunnen worden aangebracht. Daar ga ik nog wel contact over opnemen.

1. Ik zou verwachten dat het veranderen van een kleur van de voegen geen probleem zou hoeven zijn. Of de tegelzetter nou een zak grijs of een zak wit die ochtend pakt... :P

2. De hoogte van de regendouche kan ik niet inzien, zelf geen ervaring mee. Is het inderdaad wat te laag? En zo ja: vereist het hoger ophangen van de douche dat er ook tekening worden aangepast? Of is het een kwestie van een instructie aan de instalateur meegeven en that's it? De keuzes hebben we gemaakt toen we nog in de showroom langs mochten komen, dus de adviseur heeft mijn lengte gezien. Hoogte douche is toen niet besproken. Maar wij hebben er natuurlijk ook al voor getekend, dus dat hadden we toen behoren aan te geven.
Ten aanzien van punt twee: dit is een beetje afhankelijk van de douchecombinatie die je gekozen hebt. Als de thermostaat en douchekop één onderdeel is dan betekend de hoogte van de douchekop waarschijnlijk dat ze het leidingwerk waar de thermosstaat op zit op een bepaalde hoogte hebben ingetekend en aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
SquareOne schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Ten aanzien van punt twee: dit is een beetje afhankelijk van de douchecombinatie die je gekozen hebt. Als de thermostaat en douchekop één onderdeel is dan betekend de hoogte van de douchekop waarschijnlijk dat ze het leidingwerk waar de thermosstaat op zit op een bepaalde hoogte hebben ingetekend en aangelegd.
Ah, logisch wel. Dat lijkt inderdaad het geval te zijn, we hebben deze https://product-assets.x2...494_hg_crometta_s_240.jpg.

Dan moeten we het er maar mee doen. :) Wel ietwat suf, voor mijn gevoel is tien centimeter tussen hoofd en de douchekop onvoldoende om maximaal te profiteren van een regendouche. Dat had de adviseur wel even mogen signaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Wanne-B88 Ondanks dat ik onze huidige Hansgrohe douche glijstang heb verlengd heb ik nog altijd ook zo'n 15 CM er tussen zitten, lang zijn heeft soms zo z'n beperkingen.

Je zou eventueel een sanitairzaak ala Baderie of X2O kunnen bellen met je vraag. Wellicht kan een installateur zo dat ding verslijpen en verlengen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Wanne-B88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Ah, logisch wel. Dat lijkt inderdaad het geval te zijn, we hebben deze https://product-assets.x2...494_hg_crometta_s_240.jpg.

Dan moeten we het er maar mee doen. :) Wel ietwat suf, voor mijn gevoel is tien centimeter tussen hoofd en de douchekop onvoldoende om maximaal te profiteren van een regendouche. Dat had de adviseur wel even mogen signaleren.
Wellicht kun je nog upgraden naar een douchset met een langere stang. Als die duurder is dan het origineel gekozen model willen ze wellicht wel meewerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:13:
@Wanne-B88 Ondanks dat ik onze huidige Hansgrohe douche glijstang heb verlengd heb ik nog altijd ook zo'n 15 CM er tussen zitten, lang zijn heeft soms zo z'n beperkingen.

Je zou eventueel een sanitairzaak ala Baderie of X2O kunnen bellen met je vraag. Wellicht kan een installateur zo dat ding verslijpen en verlengen.
Doorslijpen en verlengen van de douchestang zal niet lukken.
De buiten huls gaat er niet mooier op zijn en de interne buis ga je niet genoeg ruimte voor hebben om een koppelstuk tussen te krijgen.

Nou ken ik het proces van een nieuwbouwwoning en de rol van de woningcoach(wát een titel ook 8)7 ) niet, maar bij het plaatsen van de doucheleidingen is het letterlijk 0 moeite om een bepaalde hoogte aan te houden.
Kwestie van naar de tekening kijken.
Maar daar lijkt het me vooral in te zitten, het aanpassen van de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
Ja, daar dacht ik ook al aan. Het daadwerkelijk hoger of lager ophangen van het geheel zal het probleem niet zijn, maar het nog aanpassen van de tekeningen wel. Ik heb toch besloten om wél contact op te nemen met de badkamer-begeleider (al is dat niet z'n echte titel :9 ) om hem hier op te wijzen. Ook Grohe geeft op haar website aan dat de regendouche >20cm hoger moet hangen dan de lengte van de langste persoon in het huishouden. En waar hebben wij een adviseur voor als dit soort dingen gemist worden.

Het is allemaal geen ramp, ook de kleur van de voegen niet. Maar ik kan er slecht tegen dat men zo star en stug staat opgesteld. Ook andere wijzigingen in de woning. Projectbouw is prima allemaal, maar de 'nee, kan niet..' zit daar volgens mij onder de sneltoets.

Dank voor alle input in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wij zijn momenteel nog op zoek naar accessoires als handdoek rekken, een wandrek om je shampoo's etc in de douche neer te zetten.
Iemand hier nog een leuk adres voor?

Ook dit is weer echt bizar wat prijzen betreft.
Wil ik een bakje aan de muur in de woonkamer hangen, kost het 20 piek. Maar zodra er 'badkamer' voor staat, kost het even factor 10.

[ Voor 35% gewijzigd door Flix20 op 14-01-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Flix20 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:58:
Wij zijn momenteel nog op zoek naar accessoires als handdoek rekken, een wandrek om je shampoo's etc in de douche neer te zetten.
Iemand hier nog een leuk adres voor?

Ook dit is weer echt bizar wat prijzen betreft.
Wil ik een bakje aan de muur in de woonkamer hangen, kost het 20 piek. Maar zodra er 'badkamer' voor staat, kost het even factor 10.
Net als 'bruiloft'. Maar even serieus, hang zon woonkamerbakje in de badkamer en je weet waarom er prijsverschil tussen zit. Dat is dus binnen twee weken weggeroest. De factor 10 is inderdaad belachelijk, maar er zit wel degelijk verschil tussen.

Had ik ook met het badkamermeubel. Een mooi houten dressoir kan je voor €1000,- krijgen en dan moet zon plastic prul met een la opeens € 1600,- kosten in de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-06 13:57
Zit in een kleine dubio... badkamer boer heeft een half/semi vrijstaand onbekend bad geoffreerd voor €1600. Ik vroeg hem wat het verschil is met baden van €1000. Zijn antwoord was kwaliteit, kwaliteit en wij staan voor goed spul. Merk is een label van hun zelf dus gewoon in het buitenland opgekocht en een eigen merk gegeven.

Ik heb andere ‘merk’ baden gevonden voor de duizend euro, beide is glanzend acryl.

Zit er daadwerkelijk verschil in acryl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 10:21

HellBeast

Oh My GoT!

JL-IP(!) schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:01:
Zit in een kleine dubio... badkamer boer heeft een half/semi vrijstaand onbekend bad geoffreerd voor €1600. Ik vroeg hem wat het verschil is met baden van €1000. Zijn antwoord was kwaliteit, kwaliteit en wij staan voor goed spul. Merk is een label van hun zelf dus gewoon in het buitenland opgekocht en een eigen merk gegeven.

Ik heb andere ‘merk’ baden gevonden voor de duizend euro, beide is glanzend acryl.

Zit er daadwerkelijk verschil in acryl?
Als jij niet overtuigd bent van de meerwaarde, dan zeg je toch dat je de andere wilt. Jij moet het betalen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@JL-IP(!) Uit interesse, wat was er aangeboden?

Houdt je er wel rekening mee dat een verkoper meestal de adviesprijzen op de offerte zet en onderaan een korting verrekend?

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 14-01-2021 21:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-06 13:57
Quad schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:05:
@JL-IP(!) Uit interesse, wat was er aangeboden?

Houdt je er wel rekening mee dat een verkoper meestal de adviesprijzen op de offerte zet en onderaan een korting verrekend?
Het merk bad? ‘HKCND’
En ja, ik ben bekend met de manier van korting geven en heb tegen hem gezegd dat het een sigaar uit eigen doos is. Ik zal morgen even een screenshot van de offerte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelliekje
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-01-2021
Jelte schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:56:
@Quad ja anders pastte dat rare dubbele stopcontact ding niet helaas. Was een foutje bij bestellen geweest. Als het echt irritant is kunnen er nog twee enkele normale in. Maar voor nu is dit prima.

Dankje :) Het is geen badkamer meubel. Het is eigenlijk een bureau. Maar dit vinden we een stuk leuker dan al het standaard badkamermeubel grut, wat ook nog eens flink aan de prijs is.
Geeft wel echt sfeer aan de badkamer. Heeft het zeker nodig met de aardige grijze tegels.
Gaaf, zoals je dat bureau hebt gebruikt! Ik heb soortgelijke meubels in mijn woonkamer en vind het een top-idee om dat zo te gebruiken! Alleen, ik vraag me af... lopen de lades soepel? En denk je dat ze dat blijven doen? Heb je het bureau nog behandeld tegen vocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelliekje
.

[ Voor 99% gewijzigd door Angelliekje op 15-01-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ojjorz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Net als 'bruiloft'. Maar even serieus, hang zon woonkamerbakje in de badkamer en je weet waarom er prijsverschil tussen zit. Dat is dus binnen twee weken weggeroest. De factor 10 is inderdaad belachelijk, maar er zit wel degelijk verschil tussen.

Had ik ook met het badkamermeubel. Een mooi houten dressoir kan je voor €1000,- krijgen en dan moet zon plastic prul met een la opeens € 1600,- kosten in de badkamer...
Zelfde met keukens, wat opzich ook als een natte ruimte gezien kan worden.
Denk dat je dat wel eens vies kan tegenvallen hoeveel specialer het materiaal is wat voor badkamers gebruikt word.
Meeste van die bakjes zijn 'gewoon' van RVS wat het prima een aantal jaar vol houdt in een badkamer zolang de coating maar intact blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelliekje
Ola!

Ik heb deze week koopcontract getekend en vanaf maart kan ik me eigenaar noemen van een leuke hoekwoning. Van een slaapkamer wil ik dan een badkamer maken en ik ben aan het oriënteren wat en hoe ik dat straks wil gaan verwezelijken. Sowieso moet er een bad in! Ik vind een vrijstaand bad heel mooi, maar ben me ook bewust van de extra ruimte die het gaat innemen. Zijn er hier ervaringen met een rond bad? Wel of niet doen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Angelliekje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Gaaf, zoals je dat bureau hebt gebruikt! Ik heb soortgelijke meubels in mijn woonkamer en vind het een top-idee om dat zo te gebruiken! Alleen, ik vraag me af... lopen de lades soepel? En denk je dat ze dat blijven doen? Heb je het bureau nog behandeld tegen vocht?
Het zijn lades zonder rails etc. Ze glijden gewoon op kaal hout. Voor nu doen ze het prima. En zo niet dan kun je altijd met was was insmeren waar het moet glijden. Dat gaat wel goed.

Over vocht. Dat gaan we merken. Het vocht wat erop komt zal niet zo veel zijn. De wasbak is groot genoeg om het ergste gespetter op te vangen. Wat er dan nog op komt zal vergelijkbaar zijn met een tafel. En aangezien ons eiken aanrecht na 9 jaar behalve slijtage weinig last van vocht heeft (meer van zeep rondom de wasbak) vermoed ik dat het wel goed gaat.

Wel hou ik de luchtvochtigheid in de badkamer in de gaten. Die moet niet te lang te hoog zijn lijkt me. Daar hebben we in deze badkamer (in tegenstelling tot de oude) genoeg mogelijkheden voor. Dakraam kan open en er is goede afzuiging.

Laatste opmerking. Ik vermoed dat dit bureau een stuk beter tegen vocht kan, dan de standaard wastafelmeubels die worden verkocht. Als je daar een beschadiging in krjigt en er loopt vocht in, wordt de hele plank dik en kun je het meubel weggooien.
Dit is massief en kan dus tegen een stootje.

[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 15-01-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Angelliekje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:31:
Ola!

Ik heb deze week koopcontract getekend en vanaf maart kan ik me eigenaar noemen van een leuke hoekwoning. Van een slaapkamer wil ik dan een badkamer maken en ik ben aan het oriënteren wat en hoe ik dat straks wil gaan verwezelijken. Sowieso moet er een bad in! Ik vind een vrijstaand bad heel mooi, maar ben me ook bewust van de extra ruimte die het gaat innemen. Zijn er hier ervaringen met een rond bad? Wel of niet doen en waarom?
Is natuurlijk heel lastig te zeggen zonder te weten wat de formaat van het bad zal zijn en in welke ruimte.
In een badkamer van 10 bij 10 zou ik zeggen doen!
Als je badkamer meer richting de standaard nederlandse maten gaat, dat je 2 bij 3 hebt, ja dan gaat het heel lastig worden.
Vermoed dat zo'n bad al snel richting een diameter van 2 meter gaat.
Jelte schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Over vocht. Dat gaan we merken. Het vocht wat erop komt zal niet zo veel zijn. De wasbak is groot genoeg om het ergste gespetter op te vangen. Wat er dan nog op komt zal vergelijkbaar zijn met een tafel. En aangezien ons eiken aanrecht na 9 jaar behalve slijtage weinig last van vocht heeft (meer van zeep rondom de wasbak) vermoed ik dat het wel goed gaat.

Wel hou ik de luchtvochtigheid in de badkamer in de gaten. Die moet niet te lang te hoog zijn lijkt me. Daar hebben we in deze badkamer (in tegenstelling tot de oude) genoeg mogelijkheden voor. Dakraam kan open en er is goede afzuiging.

Laatste opmerking. Ik vermoed dat dit bureau een stuk beter tegen vocht kan, dan de standaard wastafelmeubels die worden verkocht. Als je daar een beschadiging in krjigt en er loopt vocht in, wordt de hele plank dik en kun je het meubel weggooien.
Dit is massief en kan dus tegen een stootje.
Water spetters zullen inderdaad niet je probleem gaan zijn maar de algehele luchtvochtigheid in de ruimte.
Welke zeker na een warme douche toch best flink zal zijn in een badkamer hoe goed geventileerd dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelliekje
Is natuurlijk heel lastig te zeggen zonder te weten wat de formaat van het bad zal zijn en in welke ruimte.
In een badkamer van 10 bij 10 zou ik zeggen doen!
Als je badkamer meer richting de standaard nederlandse maten gaat, dat je 2 bij 3 hebt, ja dan gaat het heel lastig worden.
Vermoed dat zo'n bad al snel richting een diameter van 2 meter gaat.

[...]

De ruimte is 2.17x4.19
Toilet doe ik separaat, dus die hoeft er niet bij, verder wel een douche een meubeltje met enkele wasbak en ik hoop dan ook nog ruimte te hebben voor een kleine infra rood sauna :*)

Los van of het past, zo'n rond bad... ben ik ook benieuwd naar zit/lig comfort.

-Ik snap nog niet zoveel van het quoten hier 8)7 -

[ Voor 4% gewijzigd door Angelliekje op 15-01-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Water spetters zullen inderdaad niet je probleem gaan zijn maar de algehele luchtvochtigheid in de ruimte.
Welke zeker na een warme douche toch best flink zal zijn in een badkamer hoe goed geventileerd dan ook.
Precies wat ik zeg, dat gaan we dus in de gaten houden :)

As we speak is de luchtvochtigheid 47%, een prima waarde.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 15-01-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:59

Wvr

voor een poosje geleden een offerte aangevraagd om een dekvloer en te laten betegelen, deze kreeg ik vandaag binnen en ik keek net door de voorwaard van die persoon staat daar het volgende in:

05 BOUWPLAATSVOORZIENINGEN • 05.31.10 BOUWPLAATSINRICHTING
code omschrijving aantal eenh. totaal
00-003* Periode bouwplaats 1,000 week
10-005 Toilet voorziening: (Door opdrachtgever te verzorgen)
10-015 Schaft voorziening: (Door opdrachtgever te verzorgen)
20-005 Opslag voorziening: (Door opdrachtgever te verzorgen)

of ik ff zijn lunch wil regelen :)😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Die lunch neemt hij wel mee, maar een ruimte met een stoel en tafel niet :-)

Wel mooi! Beter dan dat hij je een bouwkeet aansmeert..

[ Voor 27% gewijzigd door koentjuh op 15-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:37
Sinds afgelopen week zijn we begonnen met het uitzoeken van kranen voor onze badkamer en toiletruimte. Dit omvat opbouw thermostaatkranen voor zowel douche als bad, 2 wastafelkranen en 1 fonteinkraan.

In eerste instantie uitgekomen op de geborsteld nikkel (RVS look) kranen van Hotbath, maar de winkeladviseur wees erop dat dit maar een dun laagje RVS coating is. Vanwege de kwetsbaarheid van het dunne laagje coating slaan we deze dus over en gaan dan liever voor een massieve RVS kraan. Hotbath Archie in RVS 316 zag er goed uit, alleen een tikkeltje te duur..

Na wat zoeken, kwam ik de Mastello (eigen merk) massieve RVS 316 kranen tegen. Worden geproduceerd in Italië en hebben een garantie van 5 jr op het binnenwerk en 25 jr op de afwerking. Qua design lijken ze ook sprekend op de Hotbath Archie lijn. Prijzen van de Mastello RVS kranen zijn redelijk gunstig en zijn vergelijkbaar met de internetprijzen van geborsteld nikkel Hotbath kranen. Wil na de lockdown een bezoek brengen aan Mastello om de kranen en het binnenwerk eens goed te bekijken.

In dit topic zijn verschillende Tweakers overwegend positief over de (matzwarte) Meir kranen die Mastello exclusief levert, maar zijn er toevallig ook Tweakers die ervaring hebben met de Mastello RVS kranen?
Of heeft iemand nog suggesties voor andere goede (opbouw)kranen in massief RVS? Het liefst bestel ik alles uit dezelfde lijn bij 1 leverancier.

[ Voor 39% gewijzigd door Jadang op 17-01-2021 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:14
@Jadang Wij zijn goed geslaagd bij https://www.rvs-kranengroothandel.nl/ , overigens niet rechtstreeks te bestellen maar via een lokaal verkooppunt. Ze staan in bestelling, dus kwaliteit moet nog blijken.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Een tijdje terug poste ik in dit topic dat wij bij X2O en bij Hotbath waren geslaagd. Inmiddels is de badkamer bijna af. Alleen de spiegels moeten we nog ophangen, maar bij het boren kregen we een scheur precies tussen 2 gipsplaten in het stucwerk.

Enfin, hierbij wat impressies. Was een beetje lastig fotograferen, dus heb de groothoeklens gebruikt - die vervormt alleen een beetje en de kleuren zijn wel heel groen / geel... iPhones.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9c1EckkS5lkbKFi_no9NCO335JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPyh1TrEqvqKz4PZcV1wbhmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgzu-1pOyocyofNoKHWayo2YeoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/li8VG6NsEjLeQnOh7mI50RSl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw1ECik9-N07S1p8OCZjqNBwpgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqNRsKNeSOXndfHPEGAzTOGn.jpg?f=fotoalbum_large

Tegels zijn 120x120 en in de hoeken haaks geslepen zodat er geen RVS rand op zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07
Wvr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:21:
[...]of ik ff zijn lunch wil regelen :)😜
Beter gezegd: of je even ergens een oude stoel neer kan zetten binnen of onder een afdakje

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Wellicht wat specs? Ben vooral benieuwd naar je wandje achter het toilet! @Streamz
Streamz schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:14:
[...]

Staar je niet blind op prijzen en uiterlijk, er zitten grote verschillen in kwaliteit die je zonder het te weten niet op plaatjes kan zien.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier net badkamer en 2* toilet laten plaatsen. Materiaal was 22k, installatie vanaf casco 14k. Zie je het eraan af? Waarschijnlijk niet.

(Dat blauwe licht komt van buiten trouwens, geen blauwe LEDs oid gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 11:14
Dat is geen wand, dat is een kast met vakken aan de zijkant. Kast aan voorzijde kan ook. Voorzijde is een plaat met betonstuc. Afwerking is handwerk, moet je dus zelf bedenken cq uitzoeken. Hier zie je er nog 1 met een ander design:

Afbeeldingslocatie: https://www.bdutch.nl/wp-content/uploads/2020/11/design-badkamers-minimalistische-badkamers-inspiratie-Corian-Italiaans-B-DUTCH-BDUTCH-BE-DUTCH-1903_D.jpg

De wanden zelf overigens zijn gestuct+glasvlies+Wapex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
Ben erg benieuwd hoe die kast opgebouwd is. Ziet er erg goed uit en brengt ons op nieuwe ideeën.
Heb je daar wellicht meer foto's van en is die door een interieurbouwer gemaakt?

Wij zouden ook nog graag inbouwkranen willen, maar tegenwoordig zijn in nieuwbouw de wanden maar 70mm dik. Iemand weet of er wellicht inbouwkranen die minder 'vlees' nodig hebben bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

70mm is krap. Hotbath claimt dat 60mm inbouwruimte voldoende is (dan snijden ze een stuk van de inbouwdoos). Maar dan heb je dus maar 10mm 'wand' over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
Mooie badkamer geworden! Wat is hier de vrije ruimte tussen het bad en wastafel?
N1ckk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:40:
Een tijdje terug poste ik in dit topic dat wij bij X2O en bij Hotbath waren geslaagd. Inmiddels is de badkamer bijna af. Alleen de spiegels moeten we nog ophangen, maar bij het boren kregen we een scheur precies tussen 2 gipsplaten in het stucwerk.

Enfin, hierbij wat impressies. Was een beetje lastig fotograferen, dus heb de groothoeklens gebruikt - die vervormt alleen een beetje en de kleuren zijn wel heel groen / geel... iPhones.. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tegels zijn 120x120 en in de hoeken haaks geslepen zodat er geen RVS rand op zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainC
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-05 10:59
Goede genade dat ziet er mooi uit. Welk type / merk / kleur tegels zijn dat in de douche?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• louzy82
Maandag na kerst ben ik begonnen met slopen van de badkamer en 2 weken en 1 dag later kon ik eindelijk weer douchen (thuis althans).

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtdvEAJoJQWD_yXpfkfCFzRbo64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FADxdUcljDqXNnhsNJZXivG5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlI9XoNGkrT4w7iyBTf-HmtVeFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hDdVCqb1UKPI6RI5NeeOXlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Dz10vCbE0kFdMRpTxh__0lwtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdOoOmtJn1Qm3Ja0ACqXZQ2s.jpg?f=fotoalbum_large

Slopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9nvAyY0PjVA12evDk0cwcZ_9Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VOJ43nd71UN4NFrY8YeQpzn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8rqlDffPdoBWoRpOA03L4JyM3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsT6vblkvk08KcYgK53ZYBkH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U8AmRo6p1mK29x9YAoMjGVXaiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdG1ei0MY9heJKOeeXmp5jm6.jpg?f=fotoalbum_large

Muurtjes metselen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ec8Q0M9xPFAocdbm4mAq_ScbOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaFBDXWLwFWiB21Zdy3wGydk.jpg?f=fotoalbum_large

Cementvloer en tegelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cZtwkf8Wa1lRroTeRrzRnOkaik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gokKNdmLbPtoLw7LHEPLId6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLB2ay1tgbU1qWbAlMJ8pfVTaEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FK0yvYp2rpaQtNQIfy67wH1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier was de tegelzetter erg blij mee (niet dus). Dunne strips waarbij alle uitwendige hoeken in verstek geslepen moesten worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN9jhS_tM9K8j51Bces1-TMHf_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXr9MLbYL64ma2nfx1bW56mN.jpg?f=fotoalbum_large

Klaar om gebruikt te worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyEUAC1y8Oy_phJhnl-5CMApVTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GbSIntWlZ0lFjvOiIzetSbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn37o9OOabXjGe2YRIrZZK3B75M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdiZMshyoBEJjbR9t9x2GJqk.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste puntje op de i, het plafond erin (op 2 panelen na die beschadigd geleverd zijn)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jft-es_E7jK_D6CrunBYfcjy-Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EHn7zaDW9nKrPCtbLjnZoRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmq7twKzI2ichSBjhZdmr_g45X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbLMweiAAbwiJIsr60rGfDsB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRVlBnq4jINHA3D31TlxOx8sUFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYw0ztHuDoQ3joiVBiCbNb2q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUApgUQe45deMyxLNH6KwBOhqOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRBEJV26G9sx3czG2pySNPy1.jpg?f=fotoalbum_large

Loodgieter, kitter en tegelzetter (m'n broer) ingehuurd en de rest heb ik zelf gedaan (met wat hulp van m'n vader en een vriend van me)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:37
Mrs.Koifim schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:34:
@Jadang Wij zijn goed geslaagd bij https://www.rvs-kranengroothandel.nl/ , overigens niet rechtstreeks te bestellen maar via een lokaal verkooppunt. Ze staan in bestelling, dus kwaliteit moet nog blijken.
Bedankt voor de suggestie, ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Nathaniel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:01:
Ben erg benieuwd hoe die kast opgebouwd is. Ziet er erg goed uit en brengt ons op nieuwe ideeën.
Heb je daar wellicht meer foto's van en is die door een interieurbouwer gemaakt?

Wij zouden ook nog graag inbouwkranen willen, maar tegenwoordig zijn in nieuwbouw de wanden maar 70mm dik. Iemand weet of er wellicht inbouwkranen die minder 'vlees' nodig hebben bestaan?
Plaatje komt van de leverancier. B Dutch dus. Staan daar in de showroom, kun je ze dus zelf bekijken en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi bad! Hebben wij ook staan hier. Hoewel ik er zelf nooit in zit (voor de kinderen) blijft het een lust voor het oog! Goeie keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
koentjuh schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Mooi bad! Hebben wij ook staan hier. Hoewel ik er zelf nooit in zit (voor de kinderen) blijft het een lust voor het oog! Goeie keuze ;)
Heel gaaf. Welk bad is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig!! Ik ben ook heel benieuwd naar welke tegels dit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 23:19
[...]

Welk bad is dit? Heb je hier toevallig een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 01-06 08:08
Iemand hier ervaring met het merk Ben sanitair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 01-06 08:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Netjes zeg! Mag ik vragen van welk merk de kranen zijn? En koste het veel meer door die hoeken haaks te laten slijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:13
Sunri5e schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:04:
Iemand hier ervaring met het merk Ben sanitair?
Eigen merk van Ben Mandemakers(groep). Geen ervaring mee verder.

En je vraag aan @N1ckk staat in je eigen quote: Hotbath dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Nathaniel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:28:
Mooie badkamer geworden! Wat is hier de vrije ruimte tussen het bad en wastafel?

[...]
Het wasmeubel loopt verder door dan het bad, maar waar ze elkaar kruisen is 75cm.
MainC schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Goede genade dat ziet er mooi uit. Welk type / merk / kleur tegels zijn dat in de douche?
timsurname schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Prachtig!! Ik ben ook heel benieuwd naar welke tegels dit zijn.
Sunri5e schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Netjes zeg! Mag ik vragen van welk merk de kranen zijn? En koste het veel meer door die hoeken haaks te laten slijpen?
Dank :-). Het zijn de Piet Boon Giant White tegels (120 x 120) van Douglas & Jones. Wat het meer kost weet ik niet. Ons hele huis staat in de steigers en hebben een meterprijs met de aannemer afgesproken, de tegelzetter kwam zelf met het idee - die deed dat namelijk vaker. Hij was daar best snel mee, maar zei dat de meeste tegelzetters het niet aandurven met oog op breekgevaar. Hij heeft uiteindelijk geen enkele haaks geslepen tegel gebroken, alleen de aller-aller-laatste liet die vallen :'(. Gelukkig waren ze op voorraad (a pakje van 280€).
[...]

timsurname schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Heel gaaf. Welk bad is dit precies?
qntr0l schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Welk bad is dit? Heb je hier toevallig een linkje van?
Dit bad is dus van X2O. Ik vond het een verschrikkelijke winkel van buiten en wilde niet naar binnen. Toen zag ik de Balmani reeks en was ik verkocht. Ook nog eens heel goed geholpen. Ik stap normaliter dergelijke zaken niet in... maar soms moet je 't proberen denk :o

https://www.x2o.nl/nl/bad...ad-169x80cm-mat-wit-45457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ze moeten nog een muur repareren en dan hangen ze de spiegels op. Dan zal ik even mijn best doen om echt wat betere foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
In verstek tegelslijpen is niet moeilijk, elke verhuurtoko heeft wel een tegelslijp zaagtafel beschikbaar. Tafel op 45 graden en gaan. Je moet het alleen langzaam doen, en het laatste stukje is het meest kritisch.

Kost dus meer tijd en je wordt er nogal nat van, slijper moet gekoeld worden met water en dat krijg je mee.

In mijn vorige huis was ook alles in verstek gezaagd. Later zelf een paar tegels vervangen, dus zelf zo'n ding gehuurd en gezaagd.

Overigens zonder voeg, dus echt koud op elkaar.

Mooi resultaat trouwens, heb je een plattegrondje met afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Laatst online: 11-02 21:24
Mag ik vragen wat jullie van deze opstelling vinden?
De deur kan nog naar links of rechts, dat wordt een nieuwe wand, de rest van de muren zijn bestaande muren zonder ramen of zo. De ruimte is 4x4 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqfuEWV8D19fBx6fn12ipwTiN4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI1Cv209l16vx3Mrsjfvvm7q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Mir1970 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:40:
De deur kan nog naar links of rechts, dat wordt een nieuwe wand, de rest van de muren zijn bestaande muren zonder ramen of zo. De ruimte is 4x4 meter.

[Afbeelding]
Mooie nagels ;)

Het wandje bij de douche lijkt me wat kort. Hoewel je een regendouche hebt is dit wel vragen om flink spatten naar recht en (ik denk) de hoek om. Dat hoeft niet erg te zijn, maar betekent wel dat je met een trekker in de weer zal moeten.

Ik heb persoonlijk ook liever de opening recht voor me en dus niet aan een zijkant. Het doucht fijner als je een opening in kan kijken. Ik zou de handdouche dan ook verplaatsen naar het andere muurtje en misschien toch een glazen deur plaatsen om de doucheruimte af te sluiten.

Verder is het een hele ruime badkamer en prima opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Streamz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:43:
In verstek tegelslijpen is niet moeilijk, elke verhuurtoko heeft wel een tegelslijp zaagtafel beschikbaar. Tafel op 45 graden en gaan. Je moet het alleen langzaam doen, en het laatste stukje is het meest kritisch.

Kost dus meer tijd en je wordt er nogal nat van, slijper moet gekoeld worden met water en dat krijg je mee.

In mijn vorige huis was ook alles in verstek gezaagd. Later zelf een paar tegels vervangen, dus zelf zo'n ding gehuurd en gezaagd.

Overigens zonder voeg, dus echt koud op elkaar.

Mooi resultaat trouwens, heb je een plattegrondje met afmetingen?
Ik zou er je beroep van maken dan, kun je momenteel goed geld verdienen ;). Geen plattegrond, de ruimte is totaal zo'n 2,3m bij 4,8m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

[Afbeelding]
Het is een flinke ruimte zo te zien - uitgaande dat die blokken een vierkante meter zijn. Ik zou je douche wat breder maken alleen. Die doorloop kan afhankelijk van wat andere keuzes wat groot en kil worden. Een grotere (dubbele?) douche is functioneel niet alleen fijn, maar kan dus ook daar aan bijdragen.

Edit: ik las na het plaatsen pas dat 4 bij 4 is. Hoe breed is de douche nu en de ruimte tussen bad en meubel?

[ Voor 6% gewijzigd door N1ckk op 20-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Deze vraag is ongetwijfeld al eens langsgekomen, maar zit er een enorm prijsverschil tussen zelf alle materialen inkopen + werklui inhuren vs alles via een badkamerzaak zoals sanisale laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 07:27
Voor onze badkamer kwamen meerdere zaken op offertes van €30-35k. Alles met exact dezelfde indeling, tegels, materialen. Eén partij ging beduidend lager naar €23k, maar we hadden geen klik en weinig vertrouwen dat ze ons zouden ontzorgen. Er kwamen allemaal voorbehouden bij.

Alles zelf inkopen en een aannemer erop komt op ongeveer €22k. We hebben het dan over een badkamer van 2,2x3,5m, vrijstaand solid surface bad, wandtegels á €100/m2 excl. leggen en alle kranen van Hotbath in messing PVD en ingebouwd/vrijstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Ik ben op zoek naar een badkraan van Grohe in de kleur chroom. Ik heb de volgende twee gevonden die redelijk passen bij de andere kranen in de badkamer:
  1. GROHE Precision Trend New Thermostatische Badkraan - 15cm - chroom - 34227002
    https://www.bol.com/nl/p/...4227002/9200000046785337/
  2. GROHE Grohtherm 3000 Cosmopolitan Thermostatische Badkraan - 15 cm - 34276000
    https://www.bol.com/nl/p/...4276000/9200000015011588/
Kan iemand mij uitleggen waarom die tweede een (advies)prijs heeft van bijna dubbel zo hoog? O.b.v. de specificaties zie ik namelijk weinig verschil. Of is het puur een duurder design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Ojjorz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Mooie nagels ;)

Het wandje bij de douche lijkt me wat kort. Hoewel je een regendouche hebt is dit wel vragen om flink spatten naar recht en (ik denk) de hoek om. Dat hoeft niet erg te zijn, maar betekent wel dat je met een trekker in de weer zal moeten.

Ik heb persoonlijk ook liever de opening recht voor me en dus niet aan een zijkant. Het doucht fijner als je een opening in kan kijken. Ik zou de handdouche dan ook verplaatsen naar het andere muurtje en misschien toch een glazen deur plaatsen om de doucheruimte af te sluiten.

Verder is het een hele ruime badkamer en prima opstelling.
Bedankt! Met een trekker in de weer wil ik juist liever zo min mogelijk, dat moet ik in mijn huidige badkamer steeds met aan twee zijden glas.

De handdouche naar de overkant, links tegen de muur zeg maar?
We zitten een beetje met dat 'zitje/ verhoging' in de douche en een sunshower die ik supergraag zou willen.
De sunshower zit nu in dezelfde wand als waar ook de handdouche nu getekend is. Daar had ik hetzelfde gevoel mee (tegen muur aankijken), die dan ook beter aan de overzijde wellicht?
Daar is geen inbouwruimte, maar kan door de grootte van de badkamer misschien wel een wand voor zodat hij daarin kan?

Het is zo'n grote ruimte, maar qua indeling weet ik er niks speels of speciaals van te maken ;(

Is er hier misschien iemand die een 3d ontwerp hiervan kan maken? Tegen vergoeding uiteraard. Zodat ik er een beter beeld bij krijg, ook ivm de kleur/tegelkeuze.
Dat is vooralsnog dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOLt-QTHgFLi0qu5BWnJWWgQMAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzAeXfrF6IGGpk1KJ96Wpwyd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
N1ckk schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Het is een flinke ruimte zo te zien - uitgaande dat die blokken een vierkante meter zijn. Ik zou je douche wat breder maken alleen. Die doorloop kan afhankelijk van wat andere keuzes wat groot en kil worden. Een grotere (dubbele?) douche is functioneel niet alleen fijn, maar kan dus ook daar aan bijdragen.

Edit: ik las na het plaatsen pas dat 4 bij 4 is. Hoe breed is de douche nu en de ruimte tussen bad en meubel?
Dubbele douche is ook nog een idee ja!
Hoe breed de ruimte precies ertussen is ga ik vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Mir1970 Met de trekker moet je ook over de tegels, omdat 't anders in de voegen gaat zitten.

Kan je niet bij een badkamerzaak via een online afspraak de boel laten offreren en intekenen? Een offerte en dus tekening kost je dan niks.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Quad schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:49:
@Mir1970 Met de trekker moet je ook over de tegels, omdat 't anders in de voegen gaat zitten.

Kan je niet bij een badkamerzaak via een online afspraak de boel laten offreren en intekenen? Een offerte en dus tekening kost je dan niks.
Jammer dat alles nu dicht is. Dit heb ik via de aannemer laten schetsen bij een zaak waar zij inkopen, maar die maken geen 3d tekening. Uiteraard wel een offerte van alle materialen en tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Mir1970 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Jammer dat alles nu dicht is. Dit heb ik via de aannemer laten schetsen bij een zaak waar zij inkopen, maar die maken geen 3d tekening. Uiteraard wel een offerte van alle materialen en tegels.
Er zijn genoeg zaken waar je met een video call een afspraak kunt doen en ze ook mee kunnen helpen met het ontwerp. Niet helemaal netjes als je zeker niet de intentie hebt om daar te kopen maar goed.

Ik heb zelf mijn badkamer ontworpen in Floorplanner (gratis). Daar heb je iets meer keuze in tegels dan in de gratis variant van saninet die ik kon vinden maar uiteraard is het enigzins beperkt. Het geeft een wel een goed beeld vond ik.

Hier een voorbeeld van het 3d beeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj3vqnwIrn89hBcuU9mUPg3S8D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qCMGw2hOkNeiwiGiCtpkYE40.png?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Mir1970 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Dubbele douche is ook nog een idee ja!
Hoe breed de ruimte precies ertussen is ga ik vragen...
Zo te zien ca. 140 cm.
(elk klein blokje is 10 cm)

Hoe gehecht ben je aan dat zitje? Ik zie mezelf daar niet gaan zitten maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Zonder dat zitje is je douchemuurtje lang genoeg.

(mijne is 140 cm lang waarbij de douchekop zo'n 40 cm uit de muur hangt en ik heb amper spetters die er voorbij komen, met een regendouche).

[ Voor 35% gewijzigd door louzy82 op 22-01-2021 15:12 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:49:
Ik vind het ook érg prijzig. Toevallig hebben wij ook een vrij kleine badkamer (201cm x 251cm). Daar laten wij een (normaal) verlaagd plafond in maken met 4 spotjes erin. Dat wordt nog gestuukt en gespoten (in plaats van gesausd). @Ojjorz ik heb met +/- 14 uur aan moeite €5000 bespaard. Daar kun je heel wat zonnepanelen van leggen ;)

Wij hebben alles in eigen beheer gedaan. Dus een mannetje geregeld en de spullen gekocht. Wij zijn op het volgende uitgekomen (definitieve prijzen):

Badkamerinstallatie:
- Cement-dekvloer leveren
- opbouwbad, duo wastafel set met inbouwkranen, douche met opbouwkraan en drain/put in
vloer.
- Realiseren voorzetwand t.b.v. inbouwreservoir (toilet)
- Klein installatiewerk, warm – en koud water, afvoer en elektra
- Plaatsen inbouwkranen, inbouwreservoir omtimmeren en gipsen.
- Voorstrijken wanden en waterdichtmembraan (kimmen) aanbrengen
- Tegelen en voegen
- Leveren en monteren verlaagd plafond (gips) met 4 spots
- Afwerken en kitten
- Afmonteren door jullie aangeleverde sanitair/kranen

Badkamer installatie: €7150,00

Badkamerspul:
Linie Paulo mat mono Cornerbath R 170x75 white € 849,50
Santeg Flexi badsifon + flexibel 40mm € 65,94
Storke Mata 46 monobloc solid surface wit 101cm € 324,50
Storke Edge 46 ruwe eik wastafelonderbouw 2 laden 100cm € 409,50
Santeg UniSupport alu MX 90 voor ondersteuning meubel € 46,90
Balmani Giro dampwerend LED spiegel 90x65cm € 374,50
GROHE ESSENCE Afwerkingsset voor wandinbouw chroom 2x € 120,50
Grohe Inbouwlichaam voor eengreepsmengkraan wandmodel 2x€ 133,99
Grohe ESSENCE badkraan met handdoucheset € 152,99
Grohe Euphoria XXL System 210 doucheset € 380,09
Luca Varess Stilus douchehoek 90x90cm chroom/helder Rechts € 549,50
Santeg UniSpace 32 sifon voor wastafel grijs € 17,99
Geberit Duofix Systemfix inbouwspoelreservoir hangtoilet € 172,00
Santeg afvoerbuis reductie 110-90 MF Zwart € 3,59
Blaufoss isolatieset voor hangtoilet € 7,19
Luca Varess hangtoilet Calibro Smartflush satijn mat wit porselein € 349,50
Storke Mata push-to-open krepien met solid surface cover € 59,99
Santeg styledrain RX chroom 5/4 "-32 mm € 35,99

Totaal spullen: €3.812,24

Tegels €878

Stukadoor + schilder plafond: +/- €500

Totaal bij elkaar: €12.340,16
Inmiddels bijna klaar en enorm tevreden. Vooral de visgraatmuur met het ruweiken meubel en matwit toilet, bad en wasbak vind ik erg geslaagd.

Nu nog 1 uitloop plaatsen, accessoires plaatsen, spiegel plaatsen, handdouche badkraan plaatsen, douchewand installeren, afkitten en plafond wit spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQGUPDlhxnZwEuY8UcZ6fyM5w5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFextfnb40qxEfPoyJP5oFjg.jpg?f=fotoalbum_large

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Moest even goed kijken, maar volgens mij benut je hiermee iedere centimeter van die ruimte! Neem aan dat raambekleding onder accessoires vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:09

[Afbeelding]
Heeft wel iets weg van onze indeling. Echter hebben wij het wastafelmeubel op de plek van het bad.

Daarnaast de inloopdouche geheel achter het wandje en een matglazen afscheiding tussen toilet en inloopdouche. Toilet is een kwartslag gedraaid. Omdat het toilet in de uiterste hoek zit, zit je daar niet in het zicht.

Zal morgen eens kijken of ik een plattegrondje heb.

Muurtje tussen wastafel en toilet is ca 210 cm hoog, om meer licht in de douche te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38
Hier beginnen de offertes ook binnen te rollen voor de badkamer die medio Juni ook klaar moet zijn. Er is dus wat haast bij de besluitvorming.

Gaat om een bestaande badkamer die ik zelf ga slopen (of laten doen, zit iig nog niet bij de offerte in). Offerte zoals hij er nu ligt voor installatie en tegel werk is inclusief:

30m2 betegelen aan de wand. (Exclusief tegels)
7.5m2 betegelen op de vloer. (Exclusief tegels)

Voorzetwand + 2 x nis achter Douche, kamer hoog.
Voorzetwand 120 CM hoog achter WC en Bad
T-want tussen Douche en WC (210CM hoog)

Verleggen/aanbrengen alle leidingen en ophogen badkamer vloer zodat een inloop douche gerealiseerd kan worden.

Inbouw thermostaat/Kraan Douche
Inbouw Thermostaat/Kraan Bad
Inbouw Kraan Wastafel (enkel)

Plaatsen Bad (Half vrijstaand)
Plaatsen Doucheur
Plaatsen Badmeubel (120 CM)
Plaatsen WC

Verlagen/afwerken plafond met nog nader te bepalen verlichting.

Stelpost voor materialen is EUR 1500,- (Lijm/kit/leidingwerk/gipsplaten/hout etc.)

Totaal EUR 8.000 incl. btw

Lijkt me redelijk toch? Word gerekend met EUR 42.50 per uur (ex btw) en 2 weken voor het opbouwen + tegelen en 1 week voor de installatie (leidingwerk en montage).
Pagina: 1 ... 39 ... 123 Laatste