Hoi allen,
Ik heb eens rustig door dit topic gekeken naar al jullie adviezen over badkamerindelingen en kosten. Dit jaar wil ik namelijk graag mijn badkamer en toilet laten vernieuwen.
Ik heb zelf al een mooie set spullen bij elkaar gezocht via sanitairwinkel en tegels via tile.expert en een ontwerp gemaakt in Sketchup. Nu nog de installatie...
Er liggen hier nu twee offerties die uitkomen op 15k en 13k voor de installatie (incl bouwmaterialen, maar geen duidelijke uitsplitsing per onderdeel van het werk).
Wat moet er gebeuren?
Toilet
- slopen
- afvoer verplaatsen (van staand naar hangtoilet)
- leidingen invrezen
- vloer afwerken zodat er tegels kunnen worden gelegd (houten ondervloeren, want oud huis.... Er ligt nu een soort vinyl)
- constructie etc voor hangend toilet maken
- vloer (1m2) en muur tot 1,2m tegel en afkitten
- stucen bovendeel muren en plafond
- nieuwe afzuig, spot en sanitair (wc en fonteintje) installeren
Badkamer
- alleen oud sanitair verwijderen, er wordt over de oude tegels heen getegeld
- leidingen en mogelijk afvoer iets verleggen voor nieuw sanitair.
- invrezen leidingen radiator
- constructie voor hangend toilet
- tegelen vloer 6m2 en wanden tot 1,2m (bij douche tot plafond) incl afkitten
- stucen muren boven 1,2m en plafond
- installeren douchevloer (iets verhoogd, volgens aannemers is inloop douche niet mogelijk/heel duur ivm houten ondervloer en geringe beschikbare inbouwhoogte?)
- installeren sanitair (douche, toilet, wastafelmeubel), spots en afzuig
Ik wil géén inbouwkranen en houd dezelfde indeling aan, dus het verleggen van leidingen is zeer beperkt.
Mij lijkt 13-15k zo veel voor een in mijn ogen simpel toilet en badkamer, mede afgaand op de bedragen die ik eerder heb gezien in dit topic. Misschien schat ik dit helemaal verkeerd in, dus ik ben erg benieuw wat jullie beeld is hierbij.
Alvast bedankt!