Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Ik zoek de gouden tip voor een mat zwarte vrijstaande badkraan. De A-merken beginnen allemaal pas bij €1500,- zo te zien.

Heeft iemand tips of wellicht goede ervaringen met een bepaald type of merk? Hoor het graag!

Zojuist ook een aannemer langs geweest. Hij raadt een kalkontharder aan in de meterkast, a 1300 euro. Nog nooit over nagedacht en nog nooit iemand gehoord die dit heeft geplaatst. Kost veel geld en ruimte, geen idee of het echt werkt en ‘nodig’ is. Kost allemaal al genoeg.. :9

[Voor 39% gewijzigd door remzor op 11-06-2020 19:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dauphi
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-07 10:19
remzor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:46:
Ik zoek de gouden tip voor een mat zwarte vrijstaande badkraan. De A-merken beginnen allemaal pas bij €1500,- zo te zien.

Heeft iemand tips of wellicht goede ervaringen met een bepaald type of merk? Hoor het graag!

Zojuist ook een aannemer langs geweest. Hij raadt een kalkontharder aan in de meterkast, a 1300 euro. Nog nooit over nagedacht en nog nooit iemand gehoord die dit heeft geplaatst. Kost veel geld en ruimte, geen idee of het echt werkt en ‘nodig’ is. Kost allemaal al genoeg.. :9
Ik heb geen vrijstaande badkraan maar wel een mat zwarte inbouw douche van het merk Brauer. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de hoeveelheid kalkaanslag op zwarte kranen mee vind vallen. Ik heb persoonlijk het idee dat de aanslag op glimmende chromen kranen meer opvalt.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-07 18:50

JT

VETAK y0

Wij hebben een badkamerontwerp in ons hoofd met een wat ruimere douche en een los bad. Nu is het ontwerp in verband met hoe de leidingen lopen zo dat als je op de wc zit je tegen het einde van het bad aan kijkt. Daar zal het iets krapper worden. Langs die muur is het 2,70 lang. Bad van 1.60 en je houdt 1.10 over. Koof voor leidingwerk en resevoir van 20cm, hou je 90 cm totaal over. Zijn er mensen die een zelfde soort opzet in de badkamer hebben en hier foto's van hebben? Ik kon ze in dit topic in ieder geval zo snel niet vinden :)

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

JT schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:18:
Wij hebben een badkamerontwerp in ons hoofd met een wat ruimere douche en een los bad. Nu is het ontwerp in verband met hoe de leidingen lopen zo dat als je op de wc zit je tegen het einde van het bad aan kijkt. Daar zal het iets krapper worden. Langs die muur is het 2,70 lang. Bad van 1.60 en je houdt 1.10 over. Koof voor leidingwerk en resevoir van 20cm, hou je 90 cm totaal over. Zijn er mensen die een zelfde soort opzet in de badkamer hebben en hier foto's van hebben? Ik kon ze in dit topic in ieder geval zo snel niet vinden :)
Kom weleens WC's tegen (dus niet de badkamer, maar het WC hok) met een diepte van 80 of 90cm vanaf inbouwreservoir tot de deur in verbouwde jaren '30 woningen. Dat is kakken met opgetrokken knieën. Als er geen andere optie is zou ik je daar niet door tegen laten houden. Toilet in de badkamer is toch maar een 'extra' en wordt onder normale omstandigheden bij lange na niet zoveel gebruikt als het 'hoofdtoilet'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Harrie_ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Kom weleens WC's tegen (dus niet de badkamer, maar het WC hok) met een diepte van 80 of 90cm vanaf inbouwreservoir tot de deur in verbouwde jaren '30 woningen. Dat is kakken met opgetrokken knieën. Als er geen andere optie is zou ik je daar niet door tegen laten houden. Toilet in de badkamer is toch maar een 'extra' en wordt onder normale omstandigheden bij lange na niet zoveel gebruikt als het 'hoofdtoilet'.
Je hebt van die ondiepe toiletten van <50cm, hou je 40cm beenruimte over. Plus met naar voren leunen bij opstaan is geen probleem want het bad is laag :)

[Voor 63% gewijzigd door JT op 12-06-2020 13:42]

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Hoijong schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Bij nieuwbouw heb je ruwweg 3 opties:
Je betaalt (meer dan) de hoofdprijs via de projectleverancier voor je droombadkamer en blijft met een zuur gevoel achter. Je betaalt letterlijk veel te veel.

Je neemt minimale aanpassingen op de standaard badkamer. Een compromis dat je beurs intact houdt.

Je neemt een casco badkamer en hebt voor hetzelfde geld als optie 1 een badkamer dubbel zo luxe of je neemt dezelfde badkamer als optie 1 voor de helft van het geld, maar wel de moeite van alles regelen na oplevering.

Optie 3 is het gunstigste, maar wordt het minste gedaan. Veel werk en wat risico's.
Wij hebben het standaard op laten leveren, voor een kleine meerprijs alleen de vloertegels En tegelprofielen (alu ipv kunststof) veranderd. Wastafel en kranen laten vervallen zodat we deze achteraf zelf laten plaatsen. Ben er wel tevreden mee.

Voor heel wat minder geld dan bij de projectleverancier laat ik straks na oplevering een wastafel, kranen, spiegel en douchewand plaatsen.

Voor mij is meer dan 5000 aan een badkamer uitgeven overbodige luxe. Dat geld geef ik liever uit aan een andere ruimte (tuin/keuken bv. ) dan de badkamer, waar ik dagelijks misschien een kwartiertje in zal zijn

[Voor 14% gewijzigd door assassin85 op 12-06-2020 16:55]

• JT

JT

VETAK y0

896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:33:
[...]

Voor ons geldt hetzelfde, we gaan binnenkort voor de badkamer en na alle verhalen lijkt het erop dat er bij Van Wanrooij weinig te onderhandelen valt over de badkamer.

***members only***
Wat @Hoijong zegt. Onze projectshowroom rekent 63 euro voor een tegel die online voor 30 te vinden is, net over de grens in Duitslans bij een winkel met goede waarderingen. Ook arbeid wordt takkeveel voor gerekend. Kleiner of groter dan de standaardmaat? Extra, tot aan enkele tientjes per uur. Andere kleur voeg? Extra. Enzovoort. Gemak mag wel iets kosten maar hou er rekening mee dat je bij een projectshowroom duizenden euro's betaalt voor dat stukje gemak. Wij hebben besloten het zelf te gaan regelen, scheelt ons een 2500 a 3000 euro.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Wij hebben een offerte ontvangen van een aannemer voor de verbouwen/plaatsen van een complete badkamer en twee toiletruimtes. Mij lijkt de prijs redelijk / reëel, graag jullie deskundige oordeel :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:42
Voor onze badkamer verbouwing zijn we ons aan het oriënteren. Zijn er bedrijven/winkels/aannemers die in Alphen aan den Rijn en omgeving aan te bevelen zijn? Of misschien wel afraders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

remzor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:32:
Wij hebben een offerte ontvangen van een aannemer voor de verbouwen/plaatsen van een complete badkamer en twee toiletruimtes. Mij lijkt de prijs redelijk / reëel, graag jullie deskundige oordeel :)

***members only***
Als ik kijk naar de prijzen die ik heb gekregen en heb gehoord over werk bij anderen dan denk ik dat dit een redelijk nette prijs is. Ik schat in dat wij straks 6-6.5k kwijt zijn voor een badkamer met bad, douche met half muurtje en toilet tot plafond betegeld in een nieuwbouwhuis. Jij hebt sloopwerk erbij, meer tegelwerk, meer installatiewerk (wel een makkelijkere douche als ik het zo hoor) dan ik. Denk dat het ok is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
JT schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Als ik kijk naar de prijzen die ik heb gekregen en heb gehoord over werk bij anderen dan denk ik dat dit een redelijk nette prijs is. Ik schat in dat wij straks 6-6.5k kwijt zijn voor een badkamer met bad, douche met half muurtje en toilet tot plafond betegeld in een nieuwbouwhuis. Jij hebt sloopwerk erbij, meer tegelwerk, meer installatiewerk (wel een makkelijkere douche als ik het zo hoor) dan ik. Denk dat het ok is.
Bedankt voor je reactie. Er zitten idd nog twee afzonderlijke toiletruimtes bij. Prijs voor alleen de badkamer (zonder toilet dus) zou rond de 6-6.5 k liggen.

Maar damn, ik tik de 22k in totaal wel aan nu. Dat was eigenlijk niet de bedoeling.. :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:25
remzor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:32:

***members only***
Lijkt me redelijk. Ik heb een offerte van 8k voor badkamer van 5 m2 in een nieuwbouwhuis (dus niks slopen etc) :

1. Volledig betegelde vloer + wanden.
2. Toilet plaatsen
3. Inbouw doucheset (grohe) plaatsen
4. Glazen douchewand plaatsen
5. Badkamermeubel + spiegel plaatsen
6. Composiet douchebak plaatsen
7. Douchegoot plaatsen

Als iemand nog een goede aannemer weet in (omgeving) Amsterdam houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

vortexnl1982 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:53:
[...]

Lijkt me redelijk. Ik heb een offerte van 8k voor badkamer van 5 m2 in een nieuwbouwhuis (dus niks slopen etc) :

1. Volledig betegelde vloer + wanden.
2. Toilet plaatsen
3. Inbouw doucheset (grohe) plaatsen
4. Glazen douchewand plaatsen
5. Badkamermeubel + spiegel plaatsen
6. Composiet douchebak plaatsen
7. Douchegoot plaatsen

Als iemand nog een goede aannemer weet in (omgeving) Amsterdam houd ik me aanbevolen :)
Puur arbeid? Wij gaan daar echt wel ruim onder blijven met een bad erbij en een douche van buitenmaat 90x120 met een stukje muur met glas erop...Randstad denk ik. Zou graag terug gaan maar dit is dan wel weer een voordeel :P
remzor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Er zitten idd nog twee afzonderlijke toiletruimtes bij. Prijs voor alleen de badkamer (zonder toilet dus) zou rond de 6-6.5 k liggen.

Maar damn, ik tik de 22k in totaal wel aan nu. Dat was eigenlijk niet de bedoeling.. :F
Badkamers zijn takkeduur. En als je bewust shopt kun je qua inkoop een hele luxe badkamer hebben voor relatief weinig geld. Het zit allemaal in de arbeid. Wellicht kun je zelf gaan slopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
@JT Er zit veel in de arbeid, maar de spullen zijn ook niet goedkoop imho.
Haal de spullen bij 3 verschillende winkels waarschijnlijk (Sanitair Winkel, Hornbach, X2o). Met o.a. Hotbath kranen en doucheset, solid surface bad, solid surface waskommen, grote spiegel, Sealskin douche cabine, eiken houten meubel, V&B toiletten, Geberit toilet spul, enzovoorts. Tikt toch wel aan kan ik je vertellen.

Durf het m.b.t. kranen toch niet aan om voor huismerken te gaan. En A-merken zijn er simpelweg niet veel (zeker niet in mat zwart)..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

remzor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:40:
@JT Er zit veel in de arbeid, maar de spullen zijn ook niet goedkoop imho.
Haal de spullen bij 3 verschillende winkels waarschijnlijk (Sanitair Winkel, Hornbach, X2o). Met o.a. Hotbath kranen en doucheset, solid surface bad, solid surface waskommen, grote spiegel, Sealskin douche cabine, eiken houten meubel, V&B toiletten, Geberit toilet spul, enzovoorts. Tikt toch wel aan kan ik je vertellen.

Durf het m.b.t. kranen toch niet aan om voor huismerken te gaan. En A-merken zijn er simpelweg niet veel (zeker niet in mat zwart)..
Ja ok maar dan zoek je ook opzettelijk duur spul uit :) Ik ben ook aan het uitzoeken en een Duravit ondiepe pot rimless is 320 euro ofzo per stuk, inbouwresevoir 170. Tuurlijk kan dat veel duurder. Sealskin 90x90 cabine met 8mm glas is in de aanbieding bij de bouwmarkt 500-600 euro. Acrylbad is ook echt prima, evenals keramiek.
Members only:
Badkuip met ombouw of losstaand bad 1000-1200 euro. Kraan en douchestang enzo 300 euro. Zelfde bij het bad. Zelfs als je een meubel nieuw haalt dan kun je prima klaar zijn voor 800 met keramiek wasbak (kunstmarmer moet ik niet), kom je uit op 3400. 1000 euro tegels ofzo zit je op 4400. Komt niet in de buurt van je arbeid.

Je kunt het zo duur maken als je wil maar je hoeft geen 10k aan materiaal uit te geven voor een 5-6 m2 badkamer om een luxe badkamer te hebben. Uiteraard is een natuurstenen bad van 11k mooier maar een mooi acrylbad ziet er niet ghetto uit ;)

[Voor 25% gewijzigd door JT op 15-06-2020 08:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LuPo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 06:45:
[...]

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hier een beetje dezelfde situatie. Onze eerste offerte is nu 9.300 euro incl. 21% btw. Ik zie online ook bijna alle producten voor de helft van de prijs (sanitairwinkel.nl e.d.).
Korting ben ik nog niet over begonnen.

En we moeten hierna nog naar de tegelzaak.. :z
Hoeveel krijg je terug als je de badkamer casco op laat leveren? Dat is ook wel belangrijk.
Members only:

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-07 06:44
JT schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Hoeveel krijg je terug als je de badkamer casco op laat leveren? Dat is ook wel belangrijk.
***members only***
Members only:

• lizard87
  • Registratie: oktober 2019
  • Nu online
Members only:

• remzor
  • Nu online
@JT Heb je zeker gelijk in, heb je ook grotendeels zelf in de hand. Maar als wij 9.5k betalen voor de verbouwing wil ik er ook degelijk spul in hebben zitten.

Willen we per se een echt eiken houten meubel, niet zo’n meubeltje met nephout en folie er op. De kranen in het zwart zijn allemaal standaard 25-50% duurder en die heb ik dus het liefst ook van een A merk. Kom je uit op Hansgrohe of Hotbath, beide jackpot.
Misschien even kijken of we daarop toch niet gaan besparen door een huismerk te nemen van een bepaalde zaak, zoals Blaufoss van X2o.
Overigens zijn wij waarschijnlijk een kleine €3000 aan tegels kwijt, en idd, die komen dus ook niet van de bouwmarkt (st. Pieter, +- gelijk aan prijs t.o.v. Maxaro dus dat viel niet tegen).

Maxaro vonden we niks. Zouden we alleen kunnen slagen voor een bad, verder niet ons ding.

[Voor 10% gewijzigd door remzor op 15-06-2020 11:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

remzor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:40:

Ik zou nooit zwarte kranen willen. Het is een modekleur waardoor die badkamer over vijf jaar alweer ouderwets is. Ik heb het bij chroom gehouden. Dat is tijdloos en vaak een stuk goedkoper. Zeker als je een beetje op de uitgaven moet letten zijn zulke modekleuren niet slim.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
downtime schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik zou nooit zwarte kranen willen. Het is een modekleur waardoor die badkamer over vijf jaar alweer ouderwets is. Ik heb het bij chroom gehouden. Dat is tijdloos en vaak een stuk goedkoper. Zeker als je een beetje op de uitgaven moet letten zijn zulke modekleuren niet slim.
Als je iets relatief makkelijk en goedkoop kunt vervangen zijn het de kranen.....daarbij, een kleurtje maakt je badkamer 5 jaar later niet ouderwets als je slim inricht.

• Tjolk
  • Nu online

Tjolk

FP ProMod
Wij hebben voornamelijk zwart achterwege gelaten vanwege de kalkaanslag. Ze zeggen dat dit heel erg meevalt, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zoveel van.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• anti10
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09:20
tip voor kranen (zwart maar natuurlijk ook iedere andere kleur) kijk eens op aliexpress.
Ik heb er goede ervaringen mee voor zeker een kwart van de prijs hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
downtime schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik snap wat je zegt, zwart is idd mode sinds een aantal jaren en dat zal ook nog een aantal jaren zo blijven. Echter is zwart nog steeds een vrij neutrale kleur, het is geen groen of paars :+
Mochten wij die zwarte kranen echt beu zijn over 8 jaar dan zouden we deze natuurlijk altijd kunnen vervangen voor andere kranen. Als iedereen altijd tijdloze dingen kocht wordt alles ook wel een tikkeltje saai. Overal vind je natuurlijk mode items terug, of dat nu is m.b.t. elektronica, meubels, kleding of badkamers.

De tegels die we hebben uitgezocht zijn vrij tijdloos, hoewel witte marmerlook tegels nu weer heel hip zijn. Deze hebben wij altijd al mooi gevonden en deze zie je ook altijd terug, ongeacht de tijd. Op de vloer een grijze / antraciet kleurige tegel. Dus geen hippe patronen of kleuren qua tegels in ieder geval. In de twee toiletruimtes komen dan wel weer leuke hippe tegeltjes terug, voor een klein deel van het oppervlak. Maar ik vind het allemaal best.

Kalkaanslag is altijd even afwachten, maar dit ziet er op chroom ook niet mooi uit imho. Daar gaat net zoveel kalk aan zitten. Hoe het er precies uit ziet op zwart; geen idee. Kranen op aliexpress bestellen zou ik persoonlijk nooit doen, maar ieder zijn ding.
Met betrekking tot zwarte kranen: ik vind het zelf mooi maar de vrouw wil ook wat. Dus ik kan ook eigenlijk al niet meer terug... :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ook lekker sneu. Desondanks denk ik dat je ook wel winst kunt behalen door het zelf te doen.
remzor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:38:
@JT Heb je zeker gelijk in, heb je ook grotendeels zelf in de hand. Maar als wij 9.5k betalen voor de verbouwing wil ik er ook degelijk spul in hebben zitten.

Willen we per se een echt eiken houten meubel, niet zo’n meubeltje met nephout en folie er op. De kranen in het zwart zijn allemaal standaard 25-50% duurder en die heb ik dus het liefst ook van een A merk. Kom je uit op Hansgrohe of Hotbath, beide jackpot.
Misschien even kijken of we daarop toch niet gaan besparen door een huismerk te nemen van een bepaalde zaak, zoals Blaufoss van X2o.
Overigens zijn wij waarschijnlijk een kleine €3000 aan tegels kwijt, en idd, die komen dus ook niet van de bouwmarkt (st. Pieter, +- gelijk aan prijs t.o.v. Maxaro dus dat viel niet tegen).

Maxaro vonden we niks. Zouden we alleen kunnen slagen voor een bad, verder niet ons ding.
Er zit toch echt een verschil in beleving van kwaliteit bij jou en mij :P Onze vloertegels kosten 40e de vierkante meter, onze decortegels bijna 50. En dan zijn er nog witte tegels, op aanraden van de winkel wat overigens een tegelspeciaalzaak is, 20 euro de vierkante meter. Als ik uitga van 50 euro de vierkante meter heb jij dus 60(!) vierkante meter tegels. Of je hebt grotere sanitaire ruimtes dan ik dacht of je smaak is gewoon heel duur. Het is echt niet zo dat tegels <70e / m2 ruk zijn of dat je kranen van onder de 500e na 3 jaar weg kunt gooien. Nog even los van dat je kiest voor een kleur die ook duurder is. Maar je wekt bij mij de suggestie dat je niet goedkoper kan als je geen weggooi-badkamer wil en dat vind ik onterecht ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11:28

Hallo iedereen, wij zijn ons ook aan het orienteren op een badkamer + 2x wc (boven is ook separaat). We zijn nog niet goed op de hoogte van prijzen. Wat is voor een dergelijke WC een normale prijs?

Members only:

[Voor 5% gewijzigd door 896gerard op 15-06-2020 15:27]

• JT

JT

VETAK y0

896gerard schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:25:
[Afbeelding]

Hallo iedereen, wij zijn ons ook aan het orienteren op een badkamer + 2x wc (boven is ook separaat). We zijn nog niet goed op de hoogte van prijzen. Wat is voor een dergelijke WC een normale prijs?

***members only***
Members only:

Bij een projectleverancier denk ik dat deze wc je 1500-2000 extra kost :P Beetje uit de losse pols.

• 896gerard
JT schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:46:
[...]

***members only***

Bij een projectleverancier denk ik dat deze wc je 1500-2000 extra kost :P Beetje uit de losse pols.
Het staat in de technische omschrijving dat de woning 'ten allen tijde wordt voorzien van wand- en vloertegels'. Op zich is het positief, dan vallen eventuele lekken onder de garantie, maar dat ze dan zulke onnodig hoge prijzen voor tegels vragen had ik niet ingecalculeerd. Zijn er andere kopers bij deze projectleverancier (
Members only:
) die hun zin hebben doorgedreven en de badkamer/WC casco hebben gekregen?

• remzor
  • Nu online
JT schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:17:
Er zit toch echt een verschil in beleving van kwaliteit bij jou en mij :P Onze vloertegels kosten 40e de vierkante meter, onze decortegels bijna 50. En dan zijn er nog witte tegels, op aanraden van de winkel wat overigens een tegelspeciaalzaak is, 20 euro de vierkante meter. Als ik uitga van 50 euro de vierkante meter heb jij dus 60(!) vierkante meter tegels. Of je hebt grotere sanitaire ruimtes dan ik dacht of je smaak is gewoon heel duur. Het is echt niet zo dat tegels <70e / m2 ruk zijn of dat je kranen van onder de 500e na 3 jaar weg kunt gooien. Nog even los van dat je kiest voor een kleur die ook duurder is. Maar je wekt bij mij de suggestie dat je niet goedkoper kan als je geen weggooi-badkamer wil en dat vind ik onterecht ;)
Toilet: +- 6m2 per stuk = 12m2
Badkamer: +- 29m2
Totaal: 41m2, met 10% extra dus 45m2.

Tegels: €60 per m2, niet de duurste, zeker ook niet de goedkoopste. Kom uit op €2700 maar reken liever te ruim dan te weinig :)

Kan kloppen dat we een (te) dure smaak hebben, geen idee. Maar die kleine 'Portugese' tegeltjes en die strookjes waar momenteel hele volksstammen visgraat mee laten leggen zitten overal rond de €60. Dat geld ook voor gepolijste wit marmer tegels.

Ik vind het ook allemaal van de zotte hoor. Tot een maand geleden dacht ik voor 10-15k helemaal klaar te zijn incl. het spul wat we nu dus allemaal willen. Ja het kan zeker goedkoper. En nee goedkoper hoeft écht geen wegwerp te zijn, kan er ook gewoon prachtig uit zien. Wij lopen gewoon naar de meubels en tegels toe die we mooi vinden en zien dan de prijzen. Bouwmarkten hebben we links laten liggen v.w.b. tegels ja, ook op advies van de aannemer (met name kleine verschillen in maat / dikte wat het voegwerk minder mooi maakt). We hebben echt vergeleken met meerdere zaken en ook het sanitair spul haal ik zo goedkoop mogelijk online (de door ons uitgezochte modellen dan).
Maar ik geloof je meteen als jij zegt dat je ook een prachtige badkamer hebt en dat je er voor ons ook eentje kan samenstellen voor een pak minder geld ;)

@896gerard Ziet er strak uit, wel donker. Zo'n fontijntje met houten plank en waskom kost gerust +- €500,-. Dat vonden wij iets te gortig in ieder geval. Toilet van V&B subway 2.0 ceramic+ en slimseat kost je €379,-. Wat Geberit spul erbij nog eens €200-300.

[Voor 8% gewijzigd door remzor op 15-06-2020 16:55]

• JT

JT

VETAK y0

remzor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:51:
[...]

Toilet: +- 6m2 per stuk = 12m2
Badkamer: +- 29m2
Totaal: 41m2, met 10% extra dus 45m2.

Tegels: €60 per m2, niet de duurste, zeker ook niet de goedkoopste. Kom uit op €2700 maar reken liever te ruim dan te weinig :)

Kan kloppen dat we een (te) dure smaak hebben, geen idee. Maar die kleine 'Portugese' tegeltjes en die strookjes waar momenteel hele volksstammen visgraat mee laten leggen zitten overal rond de €60. Dat geld ook voor gepolijste wit marmer tegels.

Ik vind het ook allemaal van de zotte hoor. Tot een maand geleden dacht ik voor 10-15k helemaal klaar te zijn incl. het spul wat we nu dus allemaal willen. Ja het kan zeker goedkoper. En nee goedkoper hoeft écht geen wegwerp te zijn, kan er ook gewoon prachtig uit zien. Wij lopen gewoon naar de meubels en tegels toe die we mooi vinden en zien dan de prijzen. Bouwmarkten hebben we links laten liggen v.w.b. tegels ja, ook op advies van de aannemer (met name kleine verschillen in maat / dikte wat het voegwerk minder mooi maakt). We hebben echt vergeleken met meerdere zaken en ook het sanitair spul haal ik zo goedkoop mogelijk online (de door ons uitgezochte modellen dan).
Maar ik geloof je meteen als jij zegt dat je ook een prachtige badkamer hebt en dat je er voor ons ook eentje kan samenstellen voor een pak minder geld ;)
Alleen ons meubel en wat accessoires (pompjes, toiletrolhouders) komen van de bouwmarkt, allemaal Tiger. Echt eikenhout zou ik ook wel willen, het is ons alleen niet 4 keer zoveel waard :P Ik vind het de laatste tijd wel erg leuk om met hout bezig te zijn, misschien een volgende keer zelfbouw :P

Volgens mij heb je met zo een alles-in-1-badkamerwinkel echt jackpot. Ik vind het echt debiel wat het allemaal kost.
896gerard schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Het staat in de technische omschrijving dat de woning 'ten allen tijde wordt voorzien van wand- en vloertegels'. Op zich is het positief, dan vallen eventuele lekken onder de garantie, maar dat ze dan zulke onnodig hoge prijzen voor tegels vragen had ik niet ingecalculeerd. Zijn er andere kopers bij deze projectleverancier (
***members only***
) die hun zin hebben doorgedreven en de badkamer/WC casco hebben gekregen?
Dat is het smerige verdienmodel. Of verplicht stellen dat het bij 1 leverancier is = geen concurrentie = hoofdprijs of zoals bij ons onaantrekkelijk maken/doen lijken om het ergens anders te regelen door:
  1. Weinig retour te krijgen bij casco oplevering (3500 euro bij ons, daar heb je als je het zelf moet regelen nog niet eens de helft van een hele basic badkamer voor). Dit maakt dat je bij veel one-stop-shops niet goedkoper uit bent. Als je het zelf allemaal gaat regelen dan is de kans groot dat je wel degelijk veel goedkoper uit bent.
  2. Pas na oplevering kun je de badkamer en toilet laten doen = langer de tijd nodig
Vooral dat eerste is mij een doorn in het oog en daar zouden gemeentes toch echt wat mee moeten doen. Bijvoorbeeld een derde de waarde van de standaard badkamer laten bepalen en dat als minderwerkbedrag gebruiken in plaats van die fooitjes.

[Voor 28% gewijzigd door JT op 15-06-2020 17:17]

• remzor
  • Nu online
Ben toch ook nog even naar Wiesbaden aan het kijken. Die vrijstaande badkraan en die rvs zwarte doucheset zien er ook prima uit.
Nog maar eens gaan bekijken in een winkel, scheelt toch ruim 1000.
Als de vrouw ze nog maar niet heeft uitgegeven in haar hoofd :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

remzor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:33:
Ben toch ook nog even naar Wiesbaden aan het kijken. Die vrijstaande badkraan en die rvs zwarte doucheset zien er ook prima uit.
Nog maar eens gaan bekijken in een winkel, scheelt toch ruim 1000.
Als de vrouw ze nog maar niet heeft uitgegeven in haar hoofd :+
Wij willen graag RVS kranen e.d. Tiger heeft een thermostatische douchekraan maar die is gelijk 340 euro. Naar aanleiding van jouw post eens gaan zoeken op Wiesbaden, stukje goedkoper. Maar als je dan de reviews leest...let dus op ;)

• Denneke,,!
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 09:18
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb een huis gekocht en daar moet nodig een nieuwe badkamer in. Probleem is alleen dat de indeling niet gunstig is, zo is de muur deels schuin en zit er een raam op een ongunstige plek.

Ik zit vast hoe ik de indeling zou maken, het bad gaat eruit en er komt een inloopdouche in. Een inbouw toilet en een wasmeubel (enkele eiken plank met twee kommen) met als voorkeur 100-120cm.

Hoe zouden jullie de indeling maken? (Foto plattegrond is gespiegeld)

• siemenz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:45

siemenz

Koetje

Hoijong schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Bij nieuwbouw heb je ruwweg 3 opties:
Je betaalt (meer dan) de hoofdprijs via de projectleverancier voor je droombadkamer en blijft met een zuur gevoel achter. Je betaalt letterlijk veel te veel.

Je neemt minimale aanpassingen op de standaard badkamer. Een compromis dat je beurs intact houdt.

Je neemt een casco badkamer en hebt voor hetzelfde geld als optie 1 een badkamer dubbel zo luxe of je neemt dezelfde badkamer als optie 1 voor de helft van het geld, maar wel de moeite van alles regelen na oplevering.

Optie 3 is het gunstigste, maar wordt het minste gedaan. Veel werk en wat risico's.
nou, ja.... bij optie 3 krijgen wij 7.5k terug. Daar kan je toch geen badkamer + 2 losse toiletjes mee aankleden?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Hoijong
  • Nu online
siemenz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:28:
[...]

nou, ja.... bij optie 3 krijgen wij 7.5k terug. Daar kan je toch geen badkamer + 2 losse toiletjes mee aankleden?
Geen idee, ligt aan je smaak. Je moet natuurlijk wel vergelijken met de badkamer nadien na smaak maken, totaalkosten minus die 7,5k en de meerprijs om het zelf via de aannemer naar smaak te brengen.

• JT

JT

VETAK y0

siemenz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Klopt in principe alleen wogen bij ons de besparingen door het zelf regelen makkelijk op tegen wat je eigenlijk te weinig terug krijgt. 7,5k is te weinig maar beter dan wat wij kregen, 3,5k voor een toilet en badkamer. Los van besparing op arbeid kun je ook bijvoorbeeld besparen op het volgende:
  • Douchecabine. Get Wet Sealskin met 8mm veiligheidsklas is al snel rond de 1000 bij de badkamerboer, bij de bouwmarkt dezelfde maar dan in de aanbieding 550-600.
  • Badmeubel (wel erg smaakafhankelijk), reken op zeker 1000 euro bij de badkamerboer, 600 bij de bouwmarkt in de aanbieding
  • Tegels. De door ons gekozen 60x60 tegel was 64 euro bij de badkamerboer, online 31.
Overigens is de kans aanzienlijk kleiner dat het veel scheelt als je bij een one-stop-shop langs gaat aangezien die misschien wel goedkoper zijn dan de projectleverancier maar het verschil mogelijk niet groot genoeg is om wat je te weinig terugkrijgt te compenseren. Wij hebben zelf de vaklui en de spullen uitgezocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:09
@orf De huidige trend is zo'n beetje de volledig betegelde inloopdouche incl. betegelde vloer. Wat is de reden dat je gekozen hebt voor een acryl? douchevloer i.p.v. geteld of het laten doorlopen van de gietvloer in de douche?

Hier staat al enige tijd een vernieuwde badkamer op de agenda, maar juist vanwege dit soort zaken stel ik het nog even uit, onze benedenburen hebben bijv. wel een inloopdouche met tegels en daar is al meerdere keren iets hersteld aan de vloertegels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dengra
  • Nu online
Denneke,,! schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:47:
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb een huis gekocht en daar moet nodig een nieuwe badkamer in. Probleem is alleen dat de indeling niet gunstig is, zo is de muur deels schuin en zit er een raam op een ongunstige plek.

Ik zit vast hoe ik de indeling zou maken, het bad gaat eruit en er komt een inloopdouche in. Een inbouw toilet en een wasmeubel (enkele eiken plank met twee kommen) met als voorkeur 100-120cm.

Hoe zouden jullie de indeling maken? (Foto plattegrond is gespiegeld)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je ontkomt er in het huidig formaat niet aan om de douche weer voor het raam te plaatsen... dat grijze vlak aan de kop van het bad, kan dat weg? Op de foto lijkt het me iets waar leidingen doorheen lopen. En hoe hoog is het boven de spiegel waar het schuine dak begint?

Is het mogelijk een stukje van de slaapkamer te pakken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
.NCK schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:18:
[...]

@orf De huidige trend is zo'n beetje de volledig betegelde inloopdouche incl. betegelde vloer. Wat is de reden dat je gekozen hebt voor een acryl? douchevloer i.p.v. geteld of het laten doorlopen van de gietvloer in de douche?

Hier staat al enige tijd een vernieuwde badkamer op de agenda, maar juist vanwege dit soort zaken stel ik het nog even uit, onze benedenburen hebben bijv. wel een inloopdouche met tegels en daar is al meerdere keren iets hersteld aan de vloertegels.
Meerdere (persoonlijke) redenen:

- ik vind tegels met voegen in de douche niet fijn qua hygiëne en gevoel.
- met tegels een afschot leggen vind ik vaak niet mooi. En dat afschot kan nooit zo mooi naar meerdere kanten.
- de drain heeft ook weer extra aansluiting op de tegels.
- in mijn geval met een gietvloer werd er aangeraden om die meer antislip te maken als die in de douche gebruikt wordt. Dat wilde ik niet in heel mijn badkamer.
- de acryl douchevloer voelt fijn aan je voeten. Stroef genoeg, maar toch makkelijk schoon te maken. En nooit koud aan je voeten.
- ik vind zo’n strakke douchevloer mooi. Het contrasteert mooi met de vloer, net als het bad.
- in mijn geval kwam de douchevloer heel mooi uit. Ik heb ‘m in 180x90 cm en dat past precies tussen de muren en dus ligt de vloer op drie vlakken onder de tegel. (Zo heb ik een voorzetwand voor de inbouwkraan ook precies gepland)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:50
Ik lees dat redelijk wat leden bij Van Wanrooij 'moeten' shoppen, dus onze ervaring zal ik ook delen. Wij hebben een Tweekapper gekocht, september start waarschijnlijk de bouw. De keuken hadden we al uitgezocht bij Van Wanrooij, de badkamer waren we een week of twee terug voor in Waardenburg. Badkamer is 2400 mm bij 2800 mm, het toilet laten we separaat maken (optie van 4.500,- ...).

We zijn gegaan voor betongrijze tegels op de wand en vloer, en als contrast donkerdere tegels met een wat ruwere look voor achter het bad en de douche. De douche is volledig inbouw met regendouchekop en handset. Is een 2-weg, maar ik ben er achter dat ik een 3-weg moet hebben om beide tegelijk te gebruiken (wel zo handig met kinderen). Verder twee waskommen, een wasmeubel, etc. etc. Oh, en een nisje in de douche van 80 cm breed en 7 cm diep.

Hieronder wat foto's van de impressie-tekening:

Toilet beneden:

De totale kosten, na flink onderhandelen omdat we ook de keuken er bestellen, en ínclusief een tegelvloer beneden (70 m2 oppervlak, langwerpige vloertegel van 27,50 m2 (mazzeltje mee)): € 19.577,-. Viel mee mee.

Vragen? Laat maar weten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Hoeveel ruimte heb je tussen dat muurtje van je douche en je bad?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:14
Ben je niet bang dat de badkamer te donker wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:27
Dat koofje is denk ik ook te ondiep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Gijsje22 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:13:
Is ook een smaakkwestie, maar terechte opmerking. Wij kiezen ook bewust niet voor donkere tegels op de vloer en donkere tegels op de wand.
Wij gaan voor betonlook/grijs op de vloer en wit/marmerlook op de muur. Icm zwart, wit en hout.

Prijs is wel redelijk zo te zien voor nieuwbouw. Zelf geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Met juiste verlichting valt het wel mee denk ik.
Overigens zie ik geen enkel raam in de tekening, dus enig natuurlijk licht zit er niet in.

Wij zijn gisteren gestart met zoeken naar mogelijkheden om huidige badkamer te gaan verbouwen. Ik ga hier later deze week even op terug komen, aangezien ik nog niet alles helder heb. Dan maak ik even een compleet verhaal met de punten waar we tegenaan lopen.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• 896gerard
adinsx schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:50:

De totale kosten, na flink onderhandelen omdat we ook de keuken er bestellen, en ínclusief een tegelvloer beneden (70 m2 oppervlak, langwerpige vloertegel van 27,50 m2 (mazzeltje mee)): € 19.577,-. Viel mee mee.

Ziet er mooi uit! Zelf zijn vinden we betonlook ook mooi. En we denken na over een vrijstaand bad. Welke prijzen rekent Van Wanrooij per m2 voor dergelijke grote tegels? Maakt de kleur daarin nog verschil?

• remzor
  • Nu online
Wij hebben gisteren de offerte getekend van een aannemer. Deze regelt alles voor ons: uitbreken + afvoeren, leidingwerk, tegelen, plaatsen sanitair, meubels, vloerverwarming, stucwerk, verlaagd plafond met spotjes, enzovoorts. Zowel de badkamer als twee toiletten worden in de maand september onder handen genomen. Blij dat dit nu vast ligt!

Afgelopen zaterdag een eikenhouten badkamermeubel besteld. Verder ga ik alles bestellen bij st. Pieter (tegels), sanitairwinkel, X2o en Hornbach. Hopelijk kan sanitairwinkel nog wat doen met de prijs aangezien we daar vrijwel alles willen bestellen. Alleen een goed geprijsd solid surface bad kon ik er niet vinden.

Punt van enige twijfel blijft toch wel de tegelkeuze; erg lastig inschatten vind ik. En de ruimte tussen de glazen want van de inloopdouche en het meubel er tegenover (+- 80cm).

• adinsx
SavageBrother schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:11:
Hoeveel ruimte heb je tussen dat muurtje van je douche en je bad?
75 cm, en dan loopt het bad nog iets terug, dus qua voetenruimte 80. Houdt niet over, maar is wel acceptabel.
mierenfokker schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:59:
Dat koofje is denk ik ook te ondiep
Ze zetten een muurtje van 2x 7cm brede blokken, dus eh, veel meer krijgen we niet. Als ik zo naar de shampoo en andere flessen kijk moet het redelijk goed komen.
We hebben (helaas) geen natuurlijk licht meer op de badkamer (huidige huis wel), dat is even balen. Maar ik ben vergeten te zeggen dat we er een verlaagd plafond in maken met spotjes. Daarmee moeten we het donkere wel op kunnen vangen denk ik.

Van Wanrooij kon dat ook meenemen. Verlaagd plafond met vier spots: € 2000,- 8)7
896gerard schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Ziet er mooi uit! Zelf zijn vinden we betonlook ook mooi. En we denken na over een vrijstaand bad. Welke prijzen rekent Van Wanrooij per m2 voor dergelijke grote tegels? Maakt de kleur daarin nog verschil?
De standaard tegel was 20x25 meen ik, en ja voor het leggen van grotere tegels rekenen ze extra montagekosten. Nog flink ook. Uit mijn hoofd 35,- per m2. Zal het vanavond nog even opzoeken ;)

• Quad

Quad

Selectief doof

@adinsx Qua kleur en stijl zitten wij ook te zoeken naar wat jij hebt uitgezocht.

Hoe breed is het badmeubel en diep is het douchwand nu geworden?
Als ik zo kijk is je muurtje 125CM diep en is het badmeubel 100CM breed?
Bewust gekozen om muurtje niet tot het plafond door te laten lopen?

• SavageBrother
  • Nu online
adinsx schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:49:
[...]

75 cm, en dan loopt het bad nog iets terug, dus qua voetenruimte 80. Houdt niet over, maar is wel acceptabel.

[...]
Ah kijk, lijkt kleiner, maar 75/80 is echt meer dan voldoende hoor. Ziet er goed uit verder!

It's dogged that does it

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:16
Quad schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:27:
@adinsx Qua kleur en stijl zitten wij ook te zoeken naar wat jij hebt uitgezocht.

Ik zou verwachten condens, en anders is dat mijn advies gelijk :).
Vrienden van mij hebben het tot het plafond maar de afzuiging zit aan de andere kant van de badkamer.
Binnen no-time zit de hele hoek vol condens en het kan dus ook niet makkelijk weg. Ik heb daarom het muurtje ook op 2.25m hoog laten stoppen. (plafond is 2.65m hier)
Tweede reden is daglicht.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adinsx
Quad schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:27:

Badmeubel is 120 cm breed, muurtje 130 als ik het goed heb.
De diepte van de inloopdouche had ik graag meer gehad, maar meer dan 90 cm zat er niet in ...

Muurtje bewust niet tot aan plafond? Ehm, nee, behalve dan dat we er nog een verlaagd plafond in maken. Ik vond open laten wel prettig, en daarnaast pak je dan van het spotje boven de douche nog wat licht mee bij het badmeubel.
SavageBrother schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Ah kijk, lijkt kleiner, maar 75/80 is echt meer dan voldoende hoor. Ziet er goed uit verder!
Die stomme perspectieven vertekenen sowieso alles haha. En dank ;)
Duurt alleen nog tot september 2021 voor we er van kunnen genieten vermoed ik.

Voor de liefhebbers, de keuken, als linkje anders vervuilt hier de boel ;)
In het kort: Eiland (110x270) in mat wit, kastenwand (60-60-120-60-60) in Extreme black, overal Siemens apparatuur.
https://i.imgur.com/X5AiB2Nl.jpg

https://i.imgur.com/cTETfNEl.jpg

https://i.imgur.com/FONWEnz.jpg?1

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
adinsx schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:36:
[...]
Muurtje bewust niet tot aan plafond? Ehm, nee, behalve dan dat we er nog een verlaagd plafond in maken. Ik vond open laten wel prettig, en daarnaast pak je dan van het spotje boven de douche nog wat licht mee bij het badmeubel.
Wij dachten er ook eerst aan om t muurtje niet tot t plafond te maken maar gezien er een hangend meubel aan komt wat nogal gewicht heeft heeft de aannemer (m'n pa :P ) gevraagd of t muurtje toch tot boven mocht doorlopen omdat hij grote twijfels had hoe hij die muur stevig genoeg kon maken voor de hoeveelheid gewicht die er aan moest hangen. Dat hebben we ook gedaan waardoor er nu geen twijfel meer is over stevigheid. Qua licht moet je toch zorgen dat er voldoende is; overlap van ene kant naar t andere muurtje zou ik niet al te veel rekening mee houden. Hier overigens ook een verlaagd plafond ivm spots.

[Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 23-06-2020 15:37]

• prorata
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:54
Hoi Tweakers, vandaag onder enige druk het sanitair laten samenstellen bij de projectleverancier in het kader van een nieuwbouwproject. Het gaat om 1 badkamer en 2 WC's (een op de eerste verdieping naast de badkamer en op de 1 op de begane grond).

[Voor 86% gewijzigd door prorata op 27-06-2020 07:53. Reden: Voldoende input gekregen]

• SavageBrother
  • Nu online
Erg saai. Goed nadenken of je dit niet liever iets later doet en het echt naar je zin maakt.

It's dogged that does it

• Quad

Quad

Selectief doof

Sinds een aantal weken druk bezig om te kijken naar mogelijkheden om (slim) de badkamer te verbouwen.
Huidige badkamer is behoorlijk verouderd, waarbij we 2 jaar terug enkel gekozen hebben om her en der voegen te vernieuwen, nieuw toilet (staand) en glaswand te plaatsen.

Badkamer bestaat uit 1 grote ruimte wat vroeger opgedeeld was in een slaapkamer en een douche. Zo zit er verschil in hoogte van vloer en plafond, beide kan gelukkig glad getrokken worden.

Huidige indeling

Aandachtspunten
  • Afvoer toilet waar het bad zich nu bevindt.
  • Verlichting bedienen op twee punten, er zijn immers twee centraaldozen.
  • Plafondhoogte in de grootste ruimte is 250, de kleinere is 245.
  • De buitenste twee ramen zijn draai kiep naar binnen toe richting beide muren.
  • Vanaf 85Cm vanaf raam kan pas iets tegen de muur gezet worden, ramen moeten volledig open ivm hor.
  • Aanwezige elektra en leidingwerk is mwoah, moet flink werk in verzet worden.
  • Deur gaat naar buiten toe open en lichtschakelaar bevindt zich ernaast, aan de buitenkant.
Ideënbox | Brainstormsessies
Het eerste idee was om de deur een hoekje om te zetten en deze naar binnen te laten draaien, alternatief is om het alsnog naar buiten te doen. Echter is het geraamde meerwerk hierin ergens rond de 3k, en dan heb je in feite nog niks. Wel heb je een best leuke badkamer hiermee gecreëerd.

Een tweede idee was om de deur te laten zitten zoals het nu is, maar de indeling totaal anders te zetten. Bad en toilet wisselen elkaar om en naast het toilet komt een inloopdouche. Een groot badmeubel behoort dan ook tot de mogelijkheden. Echter oogt het geheel gewoon niet prettig genoeg, het eerste wat je ziet als je binnenkomt is het badmeubel. Tevens komen we hier niet goed weg met elektra.

Het laatste idee, en dat is ook waar we de badkamer nu op hebben laten inmeten en we een verbouwingsplan van gaan krijgen is onderstaande impressie.

Het bad is anders dan wat we willen, maar het gaat even om het hoekje aan de kant van het badmeubel, we willen een semi vrijstaand bad welke rond afloopt. Om zo loopruimte te creëeren.
Tevens is het eerste wat je ziet een mooi bad en een strakke gladde muur, dit zorgt voor rust. Wordt door vrouwlief vast voorzien van het nodige tierelantijntjes, maar so be it.
De huidige vensterbank zal verdwijnen en vervangen worden door een in totaliteit iets diepere voorzetwand over de hele breedte. Deze is dan ca 15CM diep ivm afvoer toilet + diepte kozijn.
De inloopdouche is totaal ca 185 diep icm voorzetwandje van een nog te bepalen hoogte.De breedte is slechts 85CM, echter is dat precies wat we nu ook hebben qua breedte en dit is acceptabel.
Het badmeubel is ter inspiratie, we zoeken wel deze afmetingen, en dat kan dan ook prima.
Met deze indeling kunnen beide ramen open en hebben we geen gedoe daarmee.

Qua elektra gaan we kijken voor een spanplafond. Het plafond wordt daarmee ca 6 a 7 cm lager, echter kunnen we deze laten stoppen op het punt waar het muurtje van de douche ook stopt, dit maakt het weer niet zo rommelig en strak. Aan die kant is het idee al ontstaan om over de hele breedte een optionele ledstrip te maken.
Door gebruik te maken van een dergelijk plafond maakt het qua verlichting (LED) geen klap uit wat we doen, alles is dan wel mogelijk. Ook is het leggen verleggen van elektra vanaf een enkele centraaldoos nu zonder enig issue te doen. De meerprijs van een spanplafond wordt weggestreept tegen de kosten van wat je anders kwijt bent aan het aanpassen van het gehele elektra in die twee ruimtes.

Verlichting kan ik aan domotica knopen, bij de vloerverwarming wordt er gekeken naar een elektrische variant, snel warm tegen relatief weinig kosten. Ook deze moet aan domotica gekoppeld kunnen worden, hoe en wat moet ik nog even zien te achterhalen..

Al met al, flinke zoektocht en hopelijk valt het qua uiteindelijke kosten nog wel mee. :P

• NNCi
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-07 20:37
@prorata afgezien van de visgraattegels is je smaak niet heel extreem.
en die € 15.000 meerwaarde zie je ook niet echt terug in het ontwerp.

Maak voor jezelf inzichtelijk wat je na oplevering zou kunnen doen.
Denk aan plaatsing van het badmeubel of die visgraatwanden. Zaken die je prima achteraf zou kunnen doen.

Haal dat soort dingen uit de offerte en kijk wat het prijsverschil zou zijn als je al die spullen zelf aanschaft en het werk uitbesteed. Maak op basis van de uitkomst een besluit.

Tegels van 70 bij 70 is een niet gangbare maat.
60 bij 60 of zelfs 80 bij 80 zou voordeliger uit kunnen pakken.

Had je trouwens al nagedacht over verlichting?
Wij hebben dat uiteindelijk niet genomen en balen dat we dat niet gedaan hebben.

• NNCi
Hebben jullie overwogen om de ruimte opnieuw te splitsen en bv wc buiten de badkamer te plaatsen? Denk dan aan optie 1 waarbij je toilet verplaatst naar de plek van de douche en afsluit. Op basis daarvan zou je optie 1 verder uit kunnen werken.

optie 3 lijkt mij echt zonde van het bad. Bovendien staat je toilet op het meest aansprekende plekje van de ruimte. :+

• Quad

Quad

Selectief doof

NNCi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:22:
[...]

Hebben jullie overwogen om de ruimte opnieuw te splitsen en bv wc buiten de badkamer te plaatsen? Denk dan aan optie 1 waarbij je toilet verplaatst naar de plek van de douche en afsluit. Op basis daarvan zou je optie 1 verder uit kunnen werken.

optie 3 lijkt mij echt zonde van het bad. Bovendien staat je toilet op het meest aansprekende plekje van de ruimte. :+
Ondanks de sarcastische ondertoon snap ik je punt heel goed. Ik had graag meer mogelijkheden gehad qua indeling, maar ik zit nu eenmaal met een afvoer en mega veel glas over 1 muur.

We hebben diverse opstellingen getekend waaronder een T splitsing zodat het toilet enigszins uit het zicht is, maar dit gaat weer ten koste van de douche (1mx1m) en badmeubel (1m), tevens is het weer een extra "hokje".

Links een schets, rechts voorbeeld hoe het eruit kan zien. In de ruimte erachter was het toilet wel heel erg krap bemeten. Terwijl die groter is dan op de tekening staat.

Ik denk dat het ook meespeelt dat we een toilet op die plek gewend zijn, en we daarom geen meerwaarde zien om het in een apart hokje te stoppen.

En als ik moest kiezen tussen een weggestopt toilet of een diepere inloopdouche en groter badmeubel, ga ik voor de tweede optie.

@NNCi Totaal andere opstelling:

[Voor 15% gewijzigd door Quad op 24-06-2020 00:16]

• 896gerard
adinsx schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:50:
Ik lees dat redelijk wat leden bij Van Wanrooij 'moeten' shoppen, dus onze ervaring zal ik ook delen. Wij hebben een Tweekapper gekocht, september start waarschijnlijk de bouw. De keuken hadden we al uitgezocht bij Van Wanrooij, de badkamer waren we een week of twee terug voor in Waardenburg. Badkamer is 2400 mm bij 2800 mm, het toilet laten we separaat maken (optie van 4.500,- ...).

We zijn gegaan voor betongrijze tegels op de wand en vloer, en als contrast donkerdere tegels met een wat ruwere look voor achter het bad en de douche. De douche is volledig inbouw met regendouchekop en handset. Is een 2-weg, maar ik ben er achter dat ik een 3-weg moet hebben om beide tegelijk te gebruiken (wel zo handig met kinderen). Verder twee waskommen, een wasmeubel, etc. etc. Oh, en een nisje in de douche van 80 cm breed en 7 cm diep.

Hieronder wat foto's van de impressie-tekening:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toilet beneden:
[Afbeelding]

Hoeveel hebben jullie betaald voor dit vrijstaande bad?

• NNCi
@Quad ik zou mijn eerdere opmerking eerder ironisch dan sarcastisch noemen, maar dat terzijde.

Gezien alle beperkingen en je wensen ziet je laatste ontwerp er goed uit. Het heeft veel weg van een moderne versie van je huidige indeling. Waarschijnlijk ook makkelijker om uit te voeren dan de andere ontwerpen schat ik zo in.

Heb je daar al over nagedacht?

• Denneke,,!
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 09:18
Wat zijn jullie ervaringen met de douchetegels van VT wonen. Ziet er goed uit maar vraag me af of het de duurdere prijs rechtvaardigd.

• Quad

Quad

Selectief doof

Vanavond kwam de badkameradviseur even langs. Zij was bezig geweest met onze ideeën maar wat ze ook probeerde, ze bleef 't zonde van de ruimte vinden. Bijvoorbeeld tussen badmeubel en bad of de douche zelf. Ze wilde het graag aan ons laten zien dus zijn we bezig geweest met objecten en bestickering om een idee te geven van waar alles komt te staan. Hier kwamen we wel achter dat het niet ideaal is en zijn we samen op zoek gegaan naar een alternatief.

Zo kwamen we toch op een eerder idee uit, alleen wat strakker uitgevoerd:

Badmeubel gebruik je vaker dan je denkt, op deze manier ben je niet elke keer ver de badkamer in maar heb je 'm direct tot je beschikking.
Ruimte naast en voor het bad, toilet weggestopt maar toch ruim, deze moet minimaal 90cm breed zijn ivm het raam.
Douche is nu gezet op een inbouw, kiezen we voor opbouw kan er makkelijk 10cm erbij qua ruimte. Spanplafond loopt dan door tot 90cm vanaf raam, zodat het gelijk stopt met het muurtje naast toilet.

Enfin, zijn er nu echt wel klaar mee, wachten tot we een offerte hebben en dan kijken of we gaan doorpakken of niet. :)

• jjust
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-07 22:50

jjust

Het leven is een strijd

Wij zijn in de markt voor een nieuwe badkamer. Paar winkels afgegaan en uiteindelijk een tekening laten maken bij een winkel waar we een goed gevoel bij hadden en waar we een heel mooi badmeubel zagen. Echter na het gesprek zijn we toch gaan twijfelen aan (1) de gekozen producten (2) de indeling en (3) de prijs.

Offerte is voor:
• Tece inbouwreservoir plus bedieningspaneel (zou beter zijn dan Geberit?);
• Sphinx 345 rimfree toiletpot plus zitting;
• Luca halfvrijstaand bad;
• Hothbath buddy met cascade uitloop;
• Inbouwdouche Hotbath Buddy;
• Drain;
• Glazenpendeldeur met dual coating;
• Forzalaqua Palermo wastafel(120cm);
• Forzalaqua Todi onderkast (120cm);
• Bovenkast met maatwerk omlijsting gelijk aan de onderkast;
• 2x HothBath Buddy waskraan;
• Radiator;
• Tegels.

Inclusief slopen en plaatsing 25k.

Ik kan weinig vinden over Tece reservoirs en eigenlijk vind ik een Geberit UP320 prima. Dat scheelt al de helft in de prijs 😊. Ons doel was om onder de 20k te blijven maar de offerte is wel flink aan de prijs. Ook hebben we een dure smaak v.w.b. het meubel. We gaan toch maar voor een goedkoper meubel. Het meubel, wasbak en bovenkast is samen al € 4200 euro dat is toch wel een beetje te gek.

Met betrekking tot de indeling zijn we bang dat de douche erg donker wordt. In de badkamer zit alleen een veluxraam boven het bad. Iemand nog ideeën over de indeling? Afmetingen zijn 297cm x 268cm. De plek van de douche is gekozen omdat daar de mechanische ventilatie zit. Als iemand goede ervaringen heeft met badkamerzaken of installateurs in de regio Purmerend, Hoorn, Edam-Volendam dan hou ik me aanbevolen.

• Quad

Quad

Selectief doof

@jjust
Qua indeling lijkt mij dit prima, ik kan alleen niet inschatten hoeveel loop en bewegingsruimte je hebt.

Ga je kijken naar je uitgezochte sanitair, Geberit is prima, badmeubel is zeer smaakgebonden en het bad is ook onze keus.
Qua douche zou je een opbouw douche kunnen doen aan de korte muur, scheelt zo 1000 euro. Tevens kan het muurtje dan smaller of je maakt er een nis in. Afvoer toilet is ook erg laag lijkt het? En enig idee hoe breed dat ingetekend is?

En de betegeling kan ook veel doen aan de prijs, zelfde type tegels van een ander producent kan snel in prijs dalen.

En wat wordt er gerekend qua slopen en afvoer? Meestal is dat iets wat je zelf eventueel ook zou kunnen met een paar man. Kost je vooral een beetje tijd. ;)

Heb je al een licht plan? 2 a 3 spotjes boven de douche en je hebt licht. Keuze tegelkleur heeft ook veel invloed.

Genoeg ruimte om nog creatief her en der te besparen of in detail te veranderen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustDutch
  • Laatst online: 12-07 12:07

JustDutch

was ambtenaar :)

jjust schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:42:

Ik kan weinig vinden over Tece reservoirs en eigenlijk vind ik een Geberit UP320 prima.
TECE is volgens mij een wat kleinere speler, van goede kwaliteit. Wij hebben voor TECE gekozen vanwege het bedieningspaneel, daar heeft TECE wel wat mooie varianten tussen zitten. Als het bedieningspaneel jou niets uitmaakt, dan is het denk ik voor jou lood om oud ijzer. Met een Geberit reservoir zul je niet snel bekocht zijn.

Edit: NB: als je een rimless toiletpot neemt, bedenk even of je zo'n blokjeshouder / blokjesvulopening in het reservoir wilt hebben.

[Voor 11% gewijzigd door JustDutch op 27-06-2020 17:14]

Forza Mucca

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Da_smiek
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 12:01
Hier ook een TECE bedieningspaneel omdat ik die het mooiste (plat) vond. Qua reservoir zelf heb ik geen idee! Gerberit lijkt me een prima merk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 896gerard
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Dank voor de reacties!
Quad schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:52:
@jjust
Qua indeling lijkt mij dit prima, ik kan alleen niet inschatten hoeveel loop en bewegingsruimte je hebt.

Qua douche zou je een opbouw douche kunnen doen aan de korte muur, scheelt zo 1000 euro.
Mijn vriendin suggereerde dat ook al. Ik vind dat er persoonlijk wat goedkoop uitzien dus die besparing staat onderaan de ladder :)
@jjust
Afvoer toilet is ook erg laag lijkt het? En enig idee hoe breed dat ingetekend is?
Wat bedoel je precies? Dat de achterwand van het toilet te smal is? De vloertegels zijn 60x60 dus dat geeft een inschatting van de maten.
@jjust
En de betegeling kan ook veel doen aan de prijs, zelfde type tegels van een ander producent kan snel in prijs dalen.

En wat wordt er gerekend qua slopen en afvoer? Meestal is dat iets wat je zelf eventueel ook zou kunnen met een paar man. Kost je vooral een beetje tijd. ;)

Heb je al een licht plan? 2 a 3 spotjes boven de douche en je hebt licht. Keuze tegelkleur heeft ook veel invloed.
Betegeling moet ik ook nog even goed naar kijken. Vind de kleur nu nog wat saai. Er wordt met name gevarieerd tussen gladde tegels en tegels met reliëf. Prijs volgens de offerte is € 50/m2 daar is wellicht ook nog wat te besparen maar het leek me niet extreem duur.

Slopen zou kunnen. Ik heb het meeste in huis zelf verbouwd maar was van plan om weinig aan de badkamer te doen omdat dat gewoon snel klaar moet. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoeveel dat scheelt.

Er is geen lichtplan. De verkoper gaf aan dat het geen probleem is omdat de muur niet helemaal tot het plafond loopt en er dus genoeg licht over de muur schijnt. Maar we twijfelen daarover. Spotjes is niet echt een optie. We hebben betonnen vloeren daar kunnen niet zomaar spotjes in of je moet een verlaagd plafond plaatsen. De hoogte is echter "slechts" 240cm dus dat wil ik niet verder verlagen. Ik zit te denken om de douche en WC om te draaien en dan bij de douche een glazen wand en glazen deur dan scheelt een hoop licht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

jjust schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:34:
Dank voor de reacties!

[...]

Mijn vriendin suggereerde dat ook al. Ik vind dat er persoonlijk wat goedkoop uitzien dus die besparing staat onderaan de ladder :)
Begrijpelijk, als dat wat je wilt het de prijs rechtvaardigt, is er niks om het niet te doen natuurlijk.
[...]

Wat bedoel je precies? Dat de achterwand van het toilet te smal is? De vloertegels zijn 60x60 dus dat geeft een inschatting van de maten.
De afvoer van toilet loopt door de douche langs de muur zo te zien, en deze is laag aan de grond.
In feite heb je aan een 15cm diepe muur voldoende om daar de afvoer doorheen te laten leiden. Eventueel zet je die muur omhoog en zet je daar de inbouwdouche op. En in plaats van het muurtje links zet je daar een glazen wand op naast het toilet, gelijk beter lichtinval en stukje meer ruimte.
[...]

Betegeling moet ik ook nog even goed naar kijken. Vind de kleur nu nog wat saai. Er wordt met name gevarieerd tussen gladde tegels en tegels met reliëf. Prijs volgens de offerte is € 50/m2 daar is wellicht ook nog wat te besparen maar het leek me niet extreem duur.
Muurtje naast toilet vervangen door een douchewand scheelt extra betegeling. 50 /m² lijkt me gemiddeld en prima.
Slopen zou kunnen. Ik heb het meeste in huis zelf verbouwd maar was van plan om weinig aan de badkamer te doen omdat dat gewoon snel klaar moet. Maar ik zal inderdaad eens vragen hoeveel dat scheelt.
Afhankelijk wat ze moeten doen zijn ze snel bijna een dag bezig, reken je voor 2 man a 50 per uur ben je ~€800 verder.
Er is geen lichtplan. De verkoper gaf aan dat het geen probleem is omdat de muur niet helemaal tot het plafond loopt en er dus genoeg licht over de muur schijnt. Maar we twijfelen daarover. Spotjes is niet echt een optie. We hebben betonnen vloeren daar kunnen niet zomaar spotjes in of je moet een verlaagd plafond plaatsen. De hoogte is echter "slechts" 240cm dus dat wil ik niet verder verlagen. Ik zit te denken om de douche en WC om te draaien en dan bij de douche een glazen wand en glazen deur dan scheelt een hoop licht.
Douche en toilet zou ik niet omdraaien omdat je dan met het hoekje achter het bad zit.
Weet ook niet wat voor kleur kranen je hebt, maar tussen chrome en zwart bijvoorbeeld zit vaak aardig verschil tussen.

@jjust
Nog even ter verduidelijking wat ik qua idee dan zou doorvoeren:

Bij nader inzien zou ik dat muurtje aan de achterkant gelijk houden qua diepte met het toilet en leidingkoof rechts.
Eventueel is er ruimte om een nis erbij in te zetten.

Andere indeling:
Je kan ook het bad en douche omruilen en toilet in de hoek zetten, naast de deur kan dan de designradiator.

[Voor 22% gewijzigd door Quad op 27-06-2020 21:44]

• GeeMoney
@896gerard bel even wat verschillende tegelzaken in het land op die “Mosa” verkopen en vraag hoe het onderhoud en reiniging met die tegels is. (Puur voor een onafhankelijk oordeel).
Ik heb zelf Mosa series gehad (3 verschillende waaronder 90x90 in grijs, 30x60 in wit en bruin stroken in verschillende maten) allen vertoonden ze een “vieze” laag welke goed zichtbaar is met strijklicht. Dit bleek na tientallen middels en adviseurs gewoon bij het merk te horen kreeg ik uiteindelijk van een eerlijke Mosa adviseur. Het zijn poreuze/open tegels en die houden vuil vast en zijn bizar lastig schoon te krijgen.
Er is 1 merk tegel wat er bij mij in ieder geval nooit meer inkomt...

En die meerprijs is wel erg gortig om vloertegels op je wand te krijgen. Ik betaalde daar een toeslag voor van €20,- per m2. (Ook 60x60 in de badkamers hier)

[Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 27-06-2020 21:23]

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Quad schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:55:
[
Nog even ter verduidelijking wat ik qua idee dan zou doorvoeren:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Bij nader inzien zou ik dat muurtje aan de achterkant gelijk houden qua diepte met het toilet en leidingkoof rechts.
Eventueel is er ruimte om een nis erbij in te zetten.
Dank voor je input. Zo lijkt het me inderdaad ook beter!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:04
Paar maanden geleden ook badkamer gedaan. Met wat gepuzzel was ik klaar voor 7700 euro. Daarvan zijn 3700 euro materialen geweest en 4000 voor montage.

Zelf heb ik alles gesloopt en afgevoerd. De badkamer was kaal bij aanvang. Wat ik heb laten doen is leidingen verleggen, plaatsen drain, inbouwreservoir en vloer egaliseren. Tegelen van wand en muur en stucen van wanden + plafond. Afkitten is ook gedaan.

Ik heb zelf de meubels geplaatst, plafond gesaust en kleine zaakjes zoals radiator aansluiten en toilet accessoires. Ik kende de man (hele woning verbouwd) dus heb een goeie deal kunnen maken. Het kan dus ook goedkoper als je goed zoekt (dit was 2.5 x 2 meter)

• 896gerard
GeeMoney schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:20:
@896gerard bel even wat verschillende tegelzaken in het land op die “Mosa” verkopen en vraag hoe het onderhoud en reiniging met die tegels is. (Puur voor een onafhankelijk oordeel).
Ik heb zelf Mosa series gehad (3 verschillende waaronder 90x90 in grijs, 30x60 in wit en bruin stroken in verschillende maten) allen vertoonden ze een “vieze” laag welke goed zichtbaar is met strijklicht. Dit bleek na tientallen middels en adviseurs gewoon bij het merk te horen kreeg ik uiteindelijk van een eerlijke Mosa adviseur. Het zijn poreuze/open tegels en die houden vuil vast en zijn bizar lastig schoon te krijgen.
Er is 1 merk tegel wat er bij mij in ieder geval nooit meer inkomt...

En die meerprijs is wel erg gortig om vloertegels op je wand te krijgen. Ik betaalde daar een toeslag voor van €20,- per m2. (Ook 60x60 in de badkamers hier)
Bedankt hee voor deze tip! Wij hadden hier echt niet over nagedacht. Wij hebben geen ultramatte tegels (die van Terra Maastricht schijnen het ergste te zijn met vuil) maar jij zegt nu dat het bij het merk hoort. Zijn er meer Tweakers met deze ervaring bij tegels van het merk Mosa? We kunnen onze offerte nog wijzigen. Wij hebben nu natuurlijk wel een nieuwe Mosa serie (2020) maar als dat bij het merk hoort, zoals jij zegt, dan hebben we een beetje pech.

Ik ben het met je eens dat de meerprijs erg gortig is. Helaas kan je daar als koper niets aan veranderen. Je loopt echt tegen een muur op. De enige andere optie is echt om het bone stock op te laten leveren en de hele boel er na de bouw uit te bikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:48
Heeft iemand ervaring met een schuifdeur van Sealskin type duka 4200, of Novellini opera 2PH?
Ik kan kiezen uit beide maar zie nog niet echt verschillen, voor- of nadelen t.o.v. elkaar. Alleen zit er een prijsverschil in van ca. 700 euro.

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:52
snoekds20 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:50:
Heeft iemand ervaring met een schuifdeur van Sealskin type duka 4200, of Novellini opera 2PH?
Ik kan kiezen uit beide maar zie nog niet echt verschillen, voor- of nadelen t.o.v. elkaar. Alleen zit er een prijsverschil in van ca. 700 euro.
Duka hier sinds een jaar met softclose en procare ; beide kan ik je aanraden. De procare (geen coating) maakt dat kalk niet kan hechten. Schoonmaken is dan ook een fluitje van een cent en je krijgt sowieso geen kalk sporen op het glas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Zo, wij hebben het sanitair besteld vandaag. Geshopt bij Sanitairwinkel (bij een fysieke winkel geweest) en bij X2o. Bij X2o hebben we het bad en 2 waskommen besteld. allemaal van solid surface materiaal.

Zijn er Tweakers met tips, ervaringen en/of adviezen m.b.t. het naar boven krijgen van het bad? Het bad weegt 125kg en willen we natuurlijk onbeschadigd boven hebben. Normale trap met een flauwe bocht. Gewoon met 4 man tillen? Of schuiven over de traptreden met karton eronder ofzo?
Een lift is geen optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageBrother
  • Nu online
remzor schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:25:
Zo, wij hebben het sanitair besteld vandaag. Geshopt bij Sanitairwinkel (bij een fysieke winkel geweest) en bij X2o. Bij X2o hebben we het bad en 2 waskommen besteld. allemaal van solid surface materiaal.

Zijn er Tweakers met tips, ervaringen en/of adviezen m.b.t. het naar boven krijgen van het bad? Het bad weegt 125kg en willen we natuurlijk onbeschadigd boven hebben. Normale trap met een flauwe bocht. Gewoon met 4 man tillen? Of schuiven over de traptreden met karton eronder ofzo?
Een lift is geen optie.
Hoezo is een lift geen optie?

[Voor 91% gewijzigd door SavageBrother op 29-06-2020 08:27]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren voor de badkamer (en ook voor het toilet beneden). :) Hele jungle aan merken en huismerken met erg uiteenlopende kwaliteit, merk ik.

Nu ben ik voor de kranen / douche set op de volgende merken (en series) gestrand:
* Brauer black edition
* Hotbath cobber mat zwart
* Crosswater Mpro serie

Waarbij me opvalt dat hotbath erg slechte reviews heeft her en der. Als ik op Trustpilot kijk, zie ik dat er zeer regelmatig replacements nodig zijn / issues zijn met crosswater artikelen.

Over brauer lees ik eigenlijk niets slechts.

Zijn er Tweakers met ervaringen mbt deze merken? :) Of is er nog een andere holy grail mbt zwarte kranen/douchesets etc? :)

Wat ik voornamelijk graag wil:
* Zwarte inbouwkranen
* Zwarte inbouwregendouche set

• Tekupdate
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 10-07 20:22
Ik wil in mijn badkamer een voorzetwand plaatsen om een nis te creëren zoals op onderstaande foto te zien is. Ik heb een grove schets gemaakt met een vooraanzicht van de voorzetmuur.

In muurdeel A wordt een thermostaatkraan ingebouwd.
Muurdeel B is de nis.
In muurdeel C wordt een regendouche ingebouwd.

Muurdeel C wordt in principe 'zwevend' en kan denk ik het beste gebouwd worden met een houten frame afgedekt met cement gebonden panelen.

Ik twijfel over hoe muurdeel A te bouwen. Doe ik dat:
  1. ook met een houten frame afgedekt met cementgebonden panelen?
  2. met van die metalen liggers en staanders (U-profielen) en die afdekken met panelen?
  3. met Ytong cellenbetonblokken?
Wat is volgens jullie de beste manier om deze voorzetwand te bouwen?

[Voor 0% gewijzigd door Tekupdate op 29-06-2020 00:58. Reden: typo]

• remzor
  • Nu online
SavageBrother schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Hoezo is een lift geen optie?
Nou ja, geen optie; weet niet of er (genoeg) plek is bij de voortuin en voorgevel en of deze goed door het raam past. Daarnaast is het kostbaar voor 1 item en moet je weer een partij regelen die dit komt doen. Ook zul je alsnog een paar man moeten regelen om hem van de lift te krijgen en boven te verplaatsen.
Ben dus vooral benieuwd naar manieren zonder lift. Maar is weinig over te vinden. We gan het meemaken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Nu online
remzor schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Nou ja, geen optie; weet niet of er (genoeg) plek is bij de voortuin en voorgevel en of deze goed door het raam past. Daarnaast is het kostbaar voor 1 item en moet je weer een partij regelen die dit komt doen. Ook zul je alsnog een paar man moeten regelen om hem van de lift te krijgen en boven te verplaatsen.
Ben dus vooral benieuwd naar manieren zonder lift. Maar is weinig over te vinden. We gan het meemaken :)
Nou, ik vraag het omdat wij ook een groot deel van onze materialen juist wel met een lift naar boven hebben gebracht. Ik denk dat je €100, misschien €125 euro kwijt bent aan zo'n lift (vrachtautootje met laadklep, schuifding er op). Zet je dat bad er in met 3-4 mensen (vaak helpt die chauf ook wel mee), naar boven liften, en dan naar binnen schuiven.

It's dogged that does it

• adinsx
896gerard schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:57:
[...]

Hoeveel hebben jullie betaald voor dit vrijstaande bad?
Volgens mij staat ie voor dik 1700 op de order.

• Quad

Quad

Selectief doof

remzor schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
[...]

4 man (2x 2 man naast elkaar) in een trapgat is nauwelijks te doen, effectief ben je met 2 man aan het sjouwen. De meeste badkamerboeren hebben hier wel ervaring mee, de hoogte van dergelijke baden is meestal niet hoger dan 65CM, overdwars past het dan nog wel door gangbare kozijnen.

Een bad van acryl gaat meestal nog wel met een gewicht van ~60KG om door een trapgat te sjouwen.

• remzor
  • Nu online
Quad schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:05:
[...]

4 man (2x 2 man naast elkaar) in een trapgat is nauwelijks te doen, effectief ben je met 2 man aan het sjouwen. De meeste badkamerboeren hebben hier wel ervaring mee, de hoogte van dergelijke baden is meestal niet hoger dan 65CM, overdwars past het dan nog wel door gangbare kozijnen.

Een bad van acryl gaat meestal nog wel met een gewicht van ~60KG om door een trapgat te sjouwen.
@SavageBrother @Quad Bedankt voor jullie input. Er zijn veel verschillende soorten liften zie ik, in mijn geval zou het gaan om een simpele eerste verdieping van een standaard woning. Echter vraag ik me toch af hoe je het bad dan naar binnen tilt/trekt wanneer de lift eenmaal voor je raam hangt. Het bad blijft net zo zwaar en je zult dan eveneens een aantal man nodig hebben, toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Quad

Quad

Selectief doof

remzor schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:17:
[...]

@SavageBrother @Quad Bedankt voor jullie input. Er zijn veel verschillende soorten liften zie ik, in mijn geval zou het gaan om een simpele eerste verdieping van een standaard woning. Echter vraag ik me toch af hoe je het bad dan naar binnen tilt/trekt wanneer de lift eenmaal voor je raam hangt. Het bad blijft net zo zwaar en je zult dan eveneens een aantal man nodig hebben, toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Dergelijke constructies zorg je ervoor dat het bad niet links of rechts naar beneden kan, deken eronder en je glijdt hem naar binnen, met een paar man vang je hem op, draaien en hij staat.
Het scheelt gigantisch veel sjouwwerk en kans op schade.
Als er wat kapot kan gaan is in een lift meestal enkel het bad, ga je via je trappenhuis is je muur ook niet heilig meer. (ervaring)

• SavageBrother
  • Nu online
remzor schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Het klopt dat je nog steeds evenveel mensen nodig hebt. Echter is het een stuk makkelijker om zo'n bad door het raam naar binnen te trekken en dan met 4 te ondersteunen. De trap door met zo'n bad lijkt mij eigenlijk niet te doen.

It's dogged that does it

• JustDutch

JustDutch

remzor schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:25:

Een lift is geen optie.
Advies: kijk of hij wel door het trapgat heen past. Wij hadden e.e.a. uitgemeten met een mal, maar omdat die mal niet 100% gelijk was aan het bad (zaten ook jets e.d. ingebouwd) paste hij toch niet door het trapgat. Vervolgens buitenom gedaan. Geluk dat die niet te zwaar was.

Forza Mucca

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Hmm, toch maar eens gaan heroverwegen of we toch maar een verhuislift gaan huren. Moet ik wel zeker weten dat het raam goed open kan en het bad er doorheen past, dus voor de zekerheid nog eens contact opnemen met de huidige eigenaren dus.
Het is ook zo'n gedoe allemaal... :P

• Quad

Quad

Selectief doof

Afgelopen weekend bij Paul Roesscher in Rijssen geweest. Even een oriënterend gesprekje. Verkoper kwam al snel mee dat, als ik terug zou komen voor een offerte gesprek, en als ik de prijs nú vast ging leggen, ik deze voor een jaar kon reserveren. Geen voorwaarden aan verbonden. Even later in het gesprek: Vastleggen betekent wel 30% aanbetalen, bij annulering geen restitutie en ben je verplicht om dat geld uit te geven aan een sanitair product.

Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de moeite en ben vertrokken. Zulke praktijken houd ik niet van.

Toevallig Tweakers die elektrische vloerverwarming hebben geïnstalleerd in hun badkamer? Ik zit te twijfelen tussen elektrisch of CV gestookt met behulp van Evohome zone regelaar.

Het laatste is dmv radiator al opgenomen in mijn Domotica omgeving, van elektrische VV vind ik alleen Wi-Fi of Zwave producten.

• cariolive23
  • Laatst online: 06-07 13:36
Hoijong schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Als je iets relatief makkelijk en goedkoop kunt vervangen zijn het de kranen.....daarbij, een kleurtje maakt je badkamer 5 jaar later niet ouderwets als je slim inricht.
+1 !

Voor de waarde van je woning, is een witte badkamer met chromen kranen, de beste investering. Dat is over 10 jaar nog net zoveel waard als dat het nu waard is. Kleuren breng je aan met handdoeken en tierelantijntjes, die kun je eenvoudig vervangen wanneer iets anders in de mode is.

Voor een droomvila kies je wat je mooi vindt, voor alle andere woningen kies je iets wat waarde creëert of juist vast houdt. Dat is hoe de woningmarkt er over denkt.

• Devilfish
  • Registratie: augustus 2001
cariolive23 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:06:
[...]

+1 !

Voor de waarde van je woning, is een witte badkamer met chromen kranen, de beste investering. Dat is over 10 jaar nog net zoveel waard als dat het nu waard is. Kleuren breng je aan met handdoeken en tierelantijntjes, die kun je eenvoudig vervangen wanneer iets anders in de mode is.

Voor een droomvila kies je wat je mooi vindt, voor alle andere woningen kies je iets wat waarde creëert of juist vast houdt. Dat is hoe de woningmarkt er over denkt.
Ik betwijfel echt of het nog steeds zo werkt. Ik hoor steeds meer mensen die kriebelig worden van de zoveelste standaard badkamer / keuken. De markt is al een aantal jaren zo dat er meer dan genoeg potentiele kopers zijn dan de paar die afhaken omdat de kleur niet aanstaat mogen afhaken.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Even een vraag over beton ciré voor in een badkamer. Is er bekend hoe lang het goed blijft in een badkamer. En wat zijn prijzen per m2 waar je aan moet denken?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:02

thijsco19

KTM 990 SMT

OMX2000 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:30:
Even een vraag over beton ciré voor in een badkamer. Is er bekend hoe lang het goed blijft in een badkamer. En wat zijn prijzen per m2 waar je aan moet denken?
Over 10 jaar kan ik het je vertellen :+ .
Bij ons zijn ze nu bezig en er komt ook beton ciré op de muren.

Weet zo uit m'n hoofd niet hoelang het goed zou moeten blijven en wat de prijs is per m2. Zal het wel even navragen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

cariolive23 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:06:
[...]

+1 !

Een badkamer die er toch uitgesloopt wordt, heeft geen enkele waarde voor een koper. Nu niet en over 10 jaar ook niet.
Persoonlijk kijk ik daar heel anders tegen aan. Onze keuken en badkamer zijn afgestemd op onze smaak. Wij wonen hier nog wel 10 jaar, dan kijk ik liever tegen iets aan wat ik mooi vind. En als ik ga verhuizen, dan is alles toch verouderd en aan een renovatie toe. Dus de volgende mag alles er fijn uitslopen en het naar zijn/ haar inzicht inrichten. Als alternatief kun je nog voor verkoop ook frontjes spuiten en wat chromen kranen installeren als je merkt dat je woning wat moeilijker verkoopt.

Forza Mucca

• Quad

Quad

Selectief doof

JustDutch schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Een badkamer die er toch uitgesloopt wordt, heeft geen enkele waarde voor een koper. Nu niet en over 10 jaar ook niet.
Persoonlijk kijk ik daar heel anders tegen aan. Onze keuken en badkamer zijn afgestemd op onze smaak. Wij wonen hier nog wel 10 jaar, dan kijk ik liever tegen iets aan wat ik mooi vind. En als ik ga verhuizen, dan is alles toch verouderd en aan een renovatie toe. Dus de volgende mag alles er fijn uitslopen en het naar zijn/ haar inzicht inrichten. Als alternatief kun je nog voor verkoop ook frontjes spuiten en wat chromen kranen installeren als je merkt dat je woning wat moeilijker verkoopt.
Wij willen juist onze huidige badkamer verbouwen omdat we a) er zelf nog wat van willen genieten en b) eventuele kopers over x aantal jaar niet willen afschrikken met een 25 jaar oude badkamer.
Wij zien het als een investering voor onszelf en een stukje waarde vermeerdering.

• cariolive23
  • Laatst online: 06-07 13:36
JustDutch schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:05:
Wij wonen hier nog wel 10 jaar, dan kijk ik liever tegen iets aan wat ik mooi vind. En als ik ga verhuizen, dan is alles toch verouderd en aan een renovatie toe.
Ik heb nog nooit ergens 10 jaar gewoond, dus kijk ik naar andere dingen. Wanneer je wel verwacht zolang ergens te wonen, dan ligt het ook meer voor de hand om alleen rekening te houden met je eigen smaak. Uiteraard moeten keuken en badkamer ook bij ons wel naar onze smaak zijn, maar dan wel met een schuin oog naar de waardevastheid. Wat losse accessoires kunnen namelijk een vergelijkbare indruk geven, voor een fractie van de prijs en met maximale flexibiliteit.

De afgelopen 15 jaar heb ik 2 appartementen en 2 huizen verkocht, allemaal binnen 2 weken en voor een zeer goede prijs. De laatste keer waren er zelfs 11 biedingen die allemaal flink hoger waren dan wat wij in gedachten hadden. Neutrale keuzes voor badkamers en keukens hebben daar zeker aan bijgedragen. Een kwalitatief goede badkamer is na 10 jaar echt nog niet verouderd, kan echt makkelijk wel 20 jaar meegaan. Mits het er niet gedateerd uit ziet... Hier op Tweakers zul je ook velen aantreffen die thuis ook de handen uit de mouwen steken, anderen schieten al in de stress wanneer ze een lamp moeten vervangen. Die zie ik ook geen badkamer vervangen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Quad schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:23:
Toevallig Tweakers die elektrische vloerverwarming hebben geïnstalleerd in hun badkamer? Ik zit te twijfelen tussen elektrisch of CV gestookt met behulp van Evohome zone regelaar.

Het laatste is dmv radiator al opgenomen in mijn Domotica omgeving, van elektrische VV vind ik alleen Wi-Fi of Zwave producten.
Houd er rekening mee dat als er een matje kapot gaat je geen verwarming meer op die plek hebt óf je moet je vloer eruit halen. Is voor mij genoeg reden om het nooit te doen. Heb ook gehoord dat mensen bang werden van de electrorekening. Dus vooral niet teveel aanzetten.
Quad schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Wij willen juist onze huidige badkamer verbouwen omdat we a) er zelf nog wat van willen genieten en b) eventuele kopers over x aantal jaar niet willen afschrikken met een 25 jaar oude badkamer.
Wij zien het als een investering voor onszelf en een stukje waarde vermeerdering.
Investering voor jezelf is prima. Maar elke makelaar zal je vertellen dat je het geld er niet uithaalt, zelfs niet vlak na de bouw van je badkamer. Kun je het beter aan de koper over laten en 5k in prijs zakken, dan is het voor de koper interessant omdat die de badkamer naar eigen smaak kan maken. Maar goed, dit laat natuurlijk het stukje "voor jezelf" buiten beschouwing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

JT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Houd er rekening mee dat als er een matje kapot gaat je geen verwarming meer op die plek hebt óf je moet je vloer eruit halen. Is voor mij genoeg reden om het nooit te doen. Heb ook gehoord dat mensen bang werden van de electrorekening. Dus vooral niet teveel aanzetten.
Goede argumenten, zeker iets om mee te nemen.
Alternatief is om CV leiding onder de vloer te leggen en hier dus CV gestookt mee te verwarmen, gezien de ruimte hoeft er geen aparte vloerverwarmingsverdeler op.
De verwarming draait bij ons alleen in de winter 's ochtends en 's avonds om de boel op temperatuur te krijgen. Dit kan ik doordat ik gebruik maak van zone gestuurd verwarmen met behulp van Evohome.
[...]

Investering voor jezelf is prima. Maar elke makelaar zal je vertellen dat je het geld er niet uithaalt, zelfs niet vlak na de bouw van je badkamer. Kun je het beter aan de koper over laten en 5k in prijs zakken, dan is het voor de koper interessant omdat die de badkamer naar eigen smaak kan maken. Maar goed, dit laat natuurlijk het stukje "voor jezelf" buiten beschouwing.
Dat is zeker waar, weten wij ook erg goed dat we er zelf een stuk bij moeten lappen. Maar de huidige badkamer moet een keer aangepakt worden, dit kan goedkoop of duurkoop, waarbij elke cent die we in de huidige badkamer steken eigenlijk met tegenzin gedaan wordt, omdat het al zo oud is.

Vanochtend hebben we de offerte meegekregen en besproken. Uiteindelijke offerteprijs (27k all-in) is behoorlijk pittig. Helaas niet digitaal, moet het even uitwerken zodat ik het hier neer kan zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dengra
  • Nu online
OMX2000 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:30:
Wij hebben het nu bijna 5 jaar in onze badkamer. Voor de douche raad ik het niet aan, die kun je beter betegelen. In de rest van de badkamer is het nog netjes.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True