Zelfs die "lelijke boorgaten" zijn makkelijk weg te krijgen. Zo lang je maar een paar tegels op reserve meegeleverd krijgt of ze ergens kunt kopen. Een tegel vervangen is niet moeilijk en zo gepiept.T.E schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:30:
[...]
Er zijn dingen die je kan vervangen zonder sporen achter te laten. Bijvoorbeeld een toilet kan je gewoon omwisselen. Daar hoeft niet bij geboord te worden. Een kraan kan je ook zo vervangen zonder sporen maar bijvoorbeeld de glijslang van de douche die bevestig je bij ieder ander type op een andere hoogte.
Een wastafel laat ook gaten achter. Mocht je kunnen laten opleveren zonder wastafel/spiegel kies dan daarvoor. Een vriend van mij had de standaard wastafel laten plaatsen en na oplevering een meubel opgehangen. Boven de spoelbak zaten lelijke boorgaten. Dat is zo lelijk!
Zijn jullie bekend met Ben Sanitair? Ik wil graag zwarte kranen, zwarte doucheset, zwarte badkamerset. Grohe levert nog niet in deze kleur. Verder zijn er lange levertijden. Mijn aannemer zegt alleen dat alles van mandemakers, dus ook Ben Sanitair, rommel is. Wat zijn jullie ervaringen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Ben(de) Sanitair.....Erhnam schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:29:
Zijn jullie bekend met Ben Sanitair? Ik wil graag zwarte kranen, zwarte doucheset, zwarte badkamerset. Grohe levert nog niet in deze kleur. Verder zijn er lange levertijden. Mijn aannemer zegt alleen dat alles van mandemakers, dus ook Ben Sanitair, rommel is. Wat zijn jullie ervaringen?
Al merken hebben momenteel best lange levertijden voor zwarte kranen.
Bijna 2025
Bedankt voor je tip. Uiteindelijk bij de leverancier van onze badkamerspulletjes advies gevraagd naar een installateur, Een naam doorgekregen en vandaag (een fijn) eerste contact mee gehad. Alle recensies en verhalen zijn positief dus we wachten met smart de eerste offerte af.Wouzziew schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:31:
[...]
Wij hebben ook recent onze badkamer laten doen, en hebben daarvoor bij verschillende bouwmarkten gevraagd met welke aannemers zij zelf samenwerken voor dat soort klussen. Ze maken naast eigen personeel namelijk ook vaak gebruik van externen die zij inhuren (en dus ook goed controleren). Van een aantal de contactgegevens gehad en die een offerte op laten stellen. Een daarvan sprong er zowel qua prijs als persoon (de 'klik' en het vertrouwen in een goede uitvoer) echt uit dus die kon voor ons aan de slag.
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik ga binnenkort een huis kopen en heb besloten een tweede badkamer op zolder te plaatsen. Nu is eigenlijk alles geregeld, enkel een geschikte radiator vinden blijkt een lastige opdracht. Radiator zou eventueel een standaard 'staande' handdoekradiator kunnen worden, die moet dan echter naast de ingang geplaatst worden. Echter willen wij geen deur plaatsen, dus ben ik bang dat veel warmte dan verloren gaat naar de andere ruimte. Idealiter plaatsen wij er dus eentje onder een redelijk laag geplaatste zolderraam, hierdoor zijn wij dus specifiek op zoek naar een horizontale handdoekradiator. Zoiets dus, alleen lees ik horrorverhalen over dit bedrijf. Echt geschikte alternatieven kunnen wij niet vinden. Heeft er iemand een tip voor een dergelijke horizontale handdoekradiator of is er wellicht een ander alternatief dat ik over het hoofd zie?
Andere optie is vloerverwarming met RTL-regelventiel, maar voorkeur gaat uit naar een handdoekradiator omdat we daar nu ook dagelijks 'gebruik' van maken.
Andere optie is vloerverwarming met RTL-regelventiel, maar voorkeur gaat uit naar een handdoekradiator omdat we daar nu ook dagelijks 'gebruik' van maken.
Zeker in een open ruimte geeft vloerverwarming een behaaglijker gevoel. Een desigradiator is dan vooral een dure kapstok. Infrarood verwarming is wellicht een mooi alternatief.Sheva schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:38:
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik ga binnenkort een huis kopen en heb besloten een tweede badkamer op zolder te plaatsen. Nu is eigenlijk alles geregeld, enkel een geschikte radiator vinden blijkt een lastige opdracht. Radiator zou eventueel een standaard 'staande' handdoekradiator kunnen worden, die moet dan echter naast de ingang geplaatst worden. Echter willen wij geen deur plaatsen, dus ben ik bang dat veel warmte dan verloren gaat naar de andere ruimte. Idealiter plaatsen wij er dus eentje onder een redelijk laag geplaatste zolderraam, hierdoor zijn wij dus specifiek op zoek naar een horizontale handdoekradiator. Zoiets dus, alleen lees ik horrorverhalen over dit bedrijf. Echt geschikte alternatieven kunnen wij niet vinden. Heeft er iemand een tip voor een dergelijke horizontale handdoekradiator of is er wellicht een ander alternatief dat ik over het hoofd zie?
Ben voor onze nieuw te bouwen badkamer opzoek naar zwart sanitair en lees veel goede verhalen hier over hotbath. Moet zeggen dat het wel een dure aangelegenheid wordt ik alles van de cobber serie in het mat zwart aan wil gaan schaffen. Heb 2 inbouwwastafelkranen, 1 inbouw regendouche met glijstang set en 1 opbouw badthermostaatkraan nodig, kom dan op en kleine 4000 euro uit.
Zag zelf ook Meir kranen van mastello als goed alternatief, zijn iets goedkoper en zijn niet gespoten maar soort zwart geannodiseerd en volgens hun minder kwestbaar dan de zwarte hotbath kranen.
Misschien nog ervaringen met waterevolution flow serie?
Wat is wijsheid en hebben er mensen misschien tips of eigen ervaringen?
Zag zelf ook Meir kranen van mastello als goed alternatief, zijn iets goedkoper en zijn niet gespoten maar soort zwart geannodiseerd en volgens hun minder kwestbaar dan de zwarte hotbath kranen.
Misschien nog ervaringen met waterevolution flow serie?
Wat is wijsheid en hebben er mensen misschien tips of eigen ervaringen?
Ik heb dit forum veel gebruikt om insipratie op te doen en wat meer kennis te verkrijgen over verschillende merken voor onze badkamer.
Onze badkamer is bijna gereed (moet nog een douchedeur voor komen) en is voorzien van HotBath kranen.
Op een van deze kranen zitten gekke bruine plekjes. Zie de foto's.
De leverancier zegt dat we het schoon hebben gemaakt met een verkeerd middel, want dit is er ingebrand.
Dit is niet waar, want groene zeep is geen probleem volgens de onderhoudstips van HotBath. Alle andere kranen zien er nog picobello uit en zijn in dezelfe schoonmaakbeurt meegenomen.
Ik betwijfel of het van schoonmaken komt want het lijkt er echt in te zitten
Ik heb gezocht of ik andere geavllen als dit kon vinden via Google maar kan niets vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee of eventuele adviezen? Dan kan ik hopelijk met een sterker verhaal terug komen bij ze..
:strip_exif()/f/image/P5ffwFSSO6FwDHb7K3PACWgn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaVUnU9ovbv0MjmkSPKypM4X.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze badkamer is bijna gereed (moet nog een douchedeur voor komen) en is voorzien van HotBath kranen.
De leverancier zegt dat we het schoon hebben gemaakt met een verkeerd middel, want dit is er ingebrand.
Dit is niet waar, want groene zeep is geen probleem volgens de onderhoudstips van HotBath. Alle andere kranen zien er nog picobello uit en zijn in dezelfe schoonmaakbeurt meegenomen.
Ik heb gezocht of ik andere geavllen als dit kon vinden via Google maar kan niets vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee of eventuele adviezen? Dan kan ik hopelijk met een sterker verhaal terug komen bij ze..
:strip_exif()/f/image/P5ffwFSSO6FwDHb7K3PACWgn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaVUnU9ovbv0MjmkSPKypM4X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oexHH67TDLahtLAZ9voKgU3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor een nieuw te bouwen huis ben ik bezig met de badkamers. Aangezien hier (Nieuw Zeeland) alles dicht is vanwege Covid-19, ben ik alvast zelf maar begonnen aan de indeling. Ik lees al een tijdje mee in dit topic en misschien zijn er nog goede suggesties voor de indeling die ik even snel in SketchUp heb gezet.
De eerste badkamer is de ensuite met een regendouche, meubel met ruimte voor twee wastafels en een hangend toilet. Ik ben zelf redelijk tevreden met de indeling.
:strip_exif()/f/image/qtRvpNkdUqvcn8CXBQDsfcux.jpg?f=fotoalbum_medium)
De tweede badkamer was eerst een apart toilet en doucheruimte, maar dat werd al vrij snel krap zoals je op de eerste afbeelding kan zien. Het leek me daarom beter om deze bij elkaar te trekken. Het bad is vrijstaand en is 1800x850. Ook hier een regendouche, maar het meubel hoeft maar plek te hebben voor één wastrafel. En als laatste ook een hangend toilet.
:strip_exif()/f/image/kuzLwr9qG8XqVa1ASHFxIs8a.jpg?f=fotoalbum_medium)
Beide douches hebben zowel een regendouche als een normale douche, aan te sturen met een Grohe Smartcontrol. Beide hebben ook een schuifdeur (niet overal nog ingetekend) met een doorgang van 670mm. Boven beide wastafels komt een kastje met spiegel te hangen, maar daar moet ik nog even naar kijken. De deuren zijn 800mm en openen naar binnen.
Hebben jullie nog goede ideeen voor de indeling?
De eerste badkamer is de ensuite met een regendouche, meubel met ruimte voor twee wastafels en een hangend toilet. Ik ben zelf redelijk tevreden met de indeling.
:strip_exif()/f/image/qtRvpNkdUqvcn8CXBQDsfcux.jpg?f=fotoalbum_medium)
De tweede badkamer was eerst een apart toilet en doucheruimte, maar dat werd al vrij snel krap zoals je op de eerste afbeelding kan zien. Het leek me daarom beter om deze bij elkaar te trekken. Het bad is vrijstaand en is 1800x850. Ook hier een regendouche, maar het meubel hoeft maar plek te hebben voor één wastrafel. En als laatste ook een hangend toilet.
:strip_exif()/f/image/3BTPGlaHTPZfaC4gD5crisN5.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kuzLwr9qG8XqVa1ASHFxIs8a.jpg?f=fotoalbum_medium)
Beide douches hebben zowel een regendouche als een normale douche, aan te sturen met een Grohe Smartcontrol. Beide hebben ook een schuifdeur (niet overal nog ingetekend) met een doorgang van 670mm. Boven beide wastafels komt een kastje met spiegel te hangen, maar daar moet ik nog even naar kijken. De deuren zijn 800mm en openen naar binnen.
Hebben jullie nog goede ideeen voor de indeling?
Verwijderd
@Funnyx als je nog een huis moet bouwen heb je dan geen tekenaar of architect die meedenkt? Dat helpt zeker!
Ik vind het armoede om het toilet op de badkamer te hebben als dit niet hoeft. Zeker bij nieuw te bouwen huizen kun je dat toilet heel goed in de beschikbare ruimte plaatsen en toch apart houden, kwestie van de juiste hoek met deur die op de gang uitkomt vinden. Tenzij je zelf perse het toilet op de badkamer wil (en ik snap niet waarom je dat ooit zou willen na het beiden gehad te hebben) zou ik bij nieuwbouw altijd de indeling zo maken dat je het los krijgt van de rest. Desnoods middels een nis als je het toch in de zelfde ruimte wilt plaatsen. Zo open en bloot als jij het nu getekend hebt vind ik verschrikkelijk bij je bad en wastafel.
Over de indeling zelf, de en suite ziet er uit alsof de beschikbare ruimte amper gebruikt wordt, je hebt een heleboel loze ruimte in het midden. Idem voor de onderste badkamer, ik zou proberen meerdere indelingen te tekenen (desnoods met hulp) en kijken wat het beste uitziet.
Ik vind het armoede om het toilet op de badkamer te hebben als dit niet hoeft. Zeker bij nieuw te bouwen huizen kun je dat toilet heel goed in de beschikbare ruimte plaatsen en toch apart houden, kwestie van de juiste hoek met deur die op de gang uitkomt vinden. Tenzij je zelf perse het toilet op de badkamer wil (en ik snap niet waarom je dat ooit zou willen na het beiden gehad te hebben) zou ik bij nieuwbouw altijd de indeling zo maken dat je het los krijgt van de rest. Desnoods middels een nis als je het toch in de zelfde ruimte wilt plaatsen. Zo open en bloot als jij het nu getekend hebt vind ik verschrikkelijk bij je bad en wastafel.
Over de indeling zelf, de en suite ziet er uit alsof de beschikbare ruimte amper gebruikt wordt, je hebt een heleboel loze ruimte in het midden. Idem voor de onderste badkamer, ik zou proberen meerdere indelingen te tekenen (desnoods met hulp) en kijken wat het beste uitziet.
Instamat heeft meerdere modellen voor jouw situatie.Sheva schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:38:
Bijna 2025
Ik had je post compleet gemist, maar prachtige badkamer! Gietvloer + strakke wanden en alleen tegels in het douchegedeelte heel Nice. Zo wil ik het straks ook gaan doen.orf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:11:
[...]
Klopt! Supermooie wastafel vind ik. Doordat hij zo mat is, zie je er wel snel iets op. Het is ook zo weer schoon, maar het is dus wel wat gevoeliger voor vlekken dan een glanzende wastafel. Het materiaal vind ik erg mooi en chique.
Bij mij lopen de de wastafels minder hard leeg dan ik gehoopt had. Ik denk dat dat komt door beperkte ontluchting/beluchting in het riool, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Daar moet ik nog even achteraan.
1 kleine vraag, waarmee heb je de wanden laten stuccen? Ik zelf zit te denken aan aquastuc. Maar wellicht heb jij een beter idee?
Dankje! Het is bij mij gewoon gestuct met MP75. Daar had mijn broer veel ervaring mee en het is geschikt voor badkamers. De stuc is afgewerkt met Trimetal Globacryl Villa Mat. Dure verf, maar heel sterk en schrobvast. Bij mijn vorige huis hebben we de buitengevel daarmee gedaan.CrazyFool schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:27:
[...]
Ik had je post compleet gemist, maar prachtige badkamer! Gietvloer + strakke wanden en alleen tegels in het douchegedeelte heel Nice. Zo wil ik het straks ook gaan doen.
1 kleine vraag, waarmee heb je de wanden laten stuccen? Ik zelf zit te denken aan aquastuc. Maar wellicht heb jij een beter idee?
Wij hebben dezelfde ervaring. Alles van Hotbath gekocht voor heel veel geld. En vervolgens op een aantal kranen en armaturen vlekken. En op anderen niet.Barada schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:54:
Ik heb dit forum veel gebruikt om insipratie op te doen en wat meer kennis te verkrijgen over verschillende merken voor onze badkamer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laat je niet weg sturen met de boodschap" je hebt hier niet goed onderhouden. Wij hebben alles volgens de voorschriften onderhouden inclusief het hele dure Hotbath beschermingsmiddel. Toch vlekken en zelfs corrosie.
De winkel waar we Hotbath gekocht hebben, is inmiddels gestopt met de verkoop ervan. Reden: kwaliteitsproblemen en waardeloze after sales.
Na een half jaar eindelijk een nieuwe douchekop ontvangen. Maar de badkraan begint inmiddels dezelfde vlekken en corrosie te tonen. Dus ben bang dat ik voor een tweede keer het traject in ga...
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik vind een toilet in de badkamer juist ideaal. Toilet is ook onderdeel van mijn ochtend- en avondroutine en ik wil dat in dezelfde ruimte doen.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:33:
Idealiter zou ik wel een badkamer met toilet én ook een apart toilet willen, zodat bezoek z’n behoefte niet in mijn badkamer hoeft te doen, maar als ik toch concessies moet doen (ik woon niet zo ruim) dan sneuvelt dat aparte toilet als eerste.
Verwijderd
Ja ieder z'n ding, ik poets m'n tanden niet graag in de pislucht van m'n partner en dat is wederzijds. En ook als ik gasten heb die komen logeren en douchen in de tweede badkamer is het fijn dat ze niet naar onderen hoeven voor een toiletbezoek of op mijn badkamer.downtime schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:09:
[...]
Ik vind een toilet in de badkamer juist ideaal. Toilet is ook onderdeel van mijn ochtend- en avondroutine en ik wil dat in dezelfde ruimte doen.
Idealiter zou ik wel een badkamer met toilet én ook een apart toilet willen, zodat bezoek z’n behoefte niet in mijn badkamer hoeft te doen, maar als ik toch concessies moet doen (ik woon niet zo ruim) dan sneuvelt dat aparte toilet als eerste.
Als ik alleen was boeide het me waarschijnlijk niet zo, maar in een gezin is het toilet apart een oase van rust......
Teveel opgehokt gevoel. Geef mij maar in de badkamer.. kan je ook ff skeiten en daarna door naar de douche.. anders moet je alles aan doen en dan de douche in.. niet mijn ding!Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:16:
[...]
Ja ieder z'n ding, ik poets m'n tanden niet graag in de pislucht van m'n partner en dat is wederzijds. En ook als ik gasten heb die komen logeren en douchen in de tweede badkamer is het fijn dat ze niet naar onderen hoeven voor een toiletbezoek of op mijn badkamer.
Als ik alleen was boeide het me waarschijnlijk niet zo, maar in een gezin is het toilet apart een oase van rust......
Om over de badkamer te spreken.. er is vandaag gevoegd!.. komende week de boel afkitten en plafond sauzen.. dan kunnen de meubels erin
Gisteren offerte + tekening opgemaakt bij Badkamervoordeelshop voor alle materialen voor onze nieuwe badkamer. Afmetingen zijn 205 bij 295

Op bovenaanzicht valt het muurtje achter het toilet weg; deze zit er wel degelijk:

tegelwerk komt op 32m2, bad is 170x75,badkamermeubel is 100cm.
De nisdeur is 120cm, waarbij de deur en vaste gedeelte beide 60cm is. (op foto lijkt dit eerder 80/40)
Totale kosten materiaal: 3500 euro.
In dit topic lees ik veel totaal prijzen uiteenlopend van 10-15k voor plaatsen+materieel. Incl. plaatsen á 7500 euro zitten wij nu op 11.000. Volgens mij is dus de offerte van badkamervoordeelshop wel reëel maar vind dit moeilijk inschatten aangezien het onze 1e offerte is en we eigenlijk alles vrij "standaard" hebben gehouden.
Als ik online ga kijkenkom ik met luxer meubel & zwarte kranen rond de 4000 euro uit.
Ik moet dan wel bij verschillende shops winkelen en kan de kwaliteit van tegels en kranen moeilijk inschatten. Ook is het maar afwachten of het juiste aansluit materieel erbij zit.

Op bovenaanzicht valt het muurtje achter het toilet weg; deze zit er wel degelijk:

tegelwerk komt op 32m2, bad is 170x75,badkamermeubel is 100cm.
De nisdeur is 120cm, waarbij de deur en vaste gedeelte beide 60cm is. (op foto lijkt dit eerder 80/40)
Totale kosten materiaal: 3500 euro.
In dit topic lees ik veel totaal prijzen uiteenlopend van 10-15k voor plaatsen+materieel. Incl. plaatsen á 7500 euro zitten wij nu op 11.000. Volgens mij is dus de offerte van badkamervoordeelshop wel reëel maar vind dit moeilijk inschatten aangezien het onze 1e offerte is en we eigenlijk alles vrij "standaard" hebben gehouden.
Als ik online ga kijkenkom ik met luxer meubel & zwarte kranen rond de 4000 euro uit.
Ik moet dan wel bij verschillende shops winkelen en kan de kwaliteit van tegels en kranen moeilijk inschatten. Ook is het maar afwachten of het juiste aansluit materieel erbij zit.
[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 28-04-2020 07:38 ]
Dank voor je reactie! Ik weet niet of ik nu wel of niet blij moet zijn dat er nog iemand is met hetzelfde probleem...NDF82 schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:08:
[...]
Wij hebben dezelfde ervaring. Alles van Hotbath gekocht voor heel veel geld. En vervolgens op een aantal kranen en armaturen vlekken. En op anderen niet.
Laat je niet weg sturen met de boodschap" je hebt hier niet goed onderhouden. Wij hebben alles volgens de voorschriften onderhouden inclusief het hele dure Hotbath beschermingsmiddel. Toch vlekken en zelfs corrosie.
De winkel waar we Hotbath gekocht hebben, is inmiddels gestopt met de verkoop ervan. Reden: kwaliteitsproblemen en waardeloze after sales.
Na een half jaar eindelijk een nieuwe douchekop ontvangen. Maar de badkraan begint inmiddels dezelfde vlekken en corrosie te tonen. Dus ben bang dat ik voor een tweede keer het traject in ga...

Zijn er nog meer mensen hier die er last van hebben?
Ik heb op basis van jouw ervaring mijn mail aan het bedrijf iets anders opgesteld. Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn.
Onze architect doet niet heel veel met badkamers en vanwege de complete lockdown is voor de rest alles dicht. Voor het definitieve ontwerp gaan we natuurlijk nog wel langs een specialist, maar wie weet hoe lang het hele Covid-19 gebeuren nog gaat duren...Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:33:
@Funnyx als je nog een huis moet bouwen heb je dan geen tekenaar of architect die meedenkt? Dat helpt zeker!
Het toilet in de badkamer heb ik zelf niet zo'n probleem mee. In de ensuite is het wel makkelijk omdat deze aan onze slaapkamer vast zit. De tweede badkamer is voornamelijk voor gasten, dus dat is ook niet zo'n probleem. Alles is trouwens gelijkvloers, dus we hoeven niet naar boven of beneden.
Natuurlijk heb ik wel graag het toilet een beetje uit het zicht en een beter gebruik van de ruimte, vandaar ook m'n bericht hier. Ik loop zelf een beetje vast, ook mede vanwege het feit dat ik ook bezig ben met de indeling van de keuken en technische ruimte. Veel werk en de eerste keer dat ik uberhaupt over dit soort dingen na hoef te denken.
Wij hebben laten een huis bouwen met twee badkamer. Een wat grotere badkamer en één kleintje van ~170 x ~180.
Tijdens het definitief ontwerp van het huis hebben we met de architect een voorlopige indeling verzonnen :

De afstand tussen het douchemeubel en de douchecabine is zo'n 54 cm (180 - 90 - 36). Dat vond ik achteraf wat te weinig, zeker als je een lade open trekt en je staat voor de spiegel.
Daarom dacht ik aan de volgende indeling :

Waarbij ik dan een douchecabine koop met van die hoek schuifdeuren. Ik weet dat de breedte tussen de douchecabine en muur maar zo'n 80 cm is maar ik kan wel naar achteren stappen zonder ergens tegenaan te knallen. We willen wel graag een wc op deze badkamer.
Wat zouden jullie doen ? Deze indeling aanhouden ?
Tijdens het definitief ontwerp van het huis hebben we met de architect een voorlopige indeling verzonnen :

De afstand tussen het douchemeubel en de douchecabine is zo'n 54 cm (180 - 90 - 36). Dat vond ik achteraf wat te weinig, zeker als je een lade open trekt en je staat voor de spiegel.

Waarbij ik dan een douchecabine koop met van die hoek schuifdeuren. Ik weet dat de breedte tussen de douchecabine en muur maar zo'n 80 cm is maar ik kan wel naar achteren stappen zonder ergens tegenaan te knallen. We willen wel graag een wc op deze badkamer.
Vooral kijken waar de aan- en afvoer zit. Als je het toilet verplaatst zal je ook de afvoer moeten verplaatsen, die wellicht kostbare ruimte inneemt die je niet hebt...vortexnl1982 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:33:
Wij hebben laten een huis bouwen met twee badkamer. Een wat grotere badkamer en één kleintje van ~170 x ~180.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Water toevoer en afvoer kan ik nog in schuiven.ID-College schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:34:
[...]
Vooral kijken waar de aan- en afvoer zit. Als je het toilet verplaatst zal je ook de afvoer moeten verplaatsen, die wellicht kostbare ruimte inneemt die je niet hebt...
Draai de douche en wc om en schuif die wasbak recht tegenover de wc?vortexnl1982 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:35:
[...]
Water toevoer en afvoer kan ik nog in schuiven.
(De wc komt dus in de hoek linksboven)
Dan kan je gewoon een normale douche houden al is de ruimte net even te krap eigenlijk maar het kan.
Mijn tweede badkamer en suite is 2,20x2,35 en heeft ook de wc erin maar dat viel mij alles mee qua ruimte en vonden wij in ieder geval positief meevallen.
[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 01-05-2020 22:41 ]
Wat is dan het voordeel ? Meer ruimte in de breedte?GeeMoney schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Draai de douche en wc om en schuif die wasbak recht tegenover de wc?
(De wc komt dus in de hoek linksboven)
Dan kan je gewoon een normale douche houden al is de ruimte net even te krap eigenlijk maar het kan.
Mijn tweede badkamer en suite is 2,20x2,35 en heeft ook de wc erin maar dat viel mij alles mee qua ruimte en vonden wij in ieder geval positief meevallen.
Hoe diep komt zo'n toilet ? Ik zie dat er verkorte toiletten zijn van 45 cm en dan iets van 10 cm voor het inbouwreservoir..
Voordeel is dat je douchedeur niet direct tegen je meubel aanslaat. En als je hem in je huidige opstelling voor de wc plaatst dan loop je er bij binnenkomst tegenaan. Als je douche en wc dus omdraait kan je het meubel wel voor je wc zetten.vortexnl1982 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:17:
[...]
Wat is dan het voordeel ? Meer ruimte in de breedte?
Hoe diep komt zo'n toilet ? Ik zie dat er verkorte toiletten zijn van 45 cm en dan iets van 10 cm voor het inbouwreservoir..
Als je het meubel op maat laat maken bij een lokale meubel of keukenmaker kan je de diepte ook nog eens bepalen tot op de centimeter.
Ik wilde sowieso voor een douchecabine gaan met van die schuifdeuren :GeeMoney schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:11:
[...]
Voordeel is dat je douchedeur niet direct tegen je meubel aanslaat. En als je hem in je huidige opstelling voor de wc plaatst dan loop je er bij binnenkomst tegenaan. Als je douche en wc dus omdraait kan je het meubel wel voor je wc zetten.
Als je het meubel op maat laat maken bij een lokale meubel of keukenmaker kan je de diepte ook nog eens bepalen tot op de centimeter.

Niet dit model/kleur maar het gaat om de schuifdeuren. Dan heb ik geen last van openslaande deuren want daar is de ruimte sowieso veel te klein voor.
[ Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 02-05-2020 21:05 ]
Hi allemaal,
Ook ik heb een huis waarvan ik de badkamer wil renoveren. De ruimte is niet heel groot, maar gelukkig staat er wel al een bad, douche, wc, en wastafel in. Het nadeel is dat je bij binnenkomst meteen tegen de wastafel aanloopt. Om dat op te lossen heb ik eens gezocht naar een lage instap douchebad, zodat ik de wastafel op een andere plek kan zetten. Het spannende aan zo'n bad is dat er een deurtje in zit, waardoor je ook in bad kan als je wilt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dat klinkt namelijk mooi, maar wat gebeurt er na een tijdje als er bijvoorbeeld kalkaanslag op zit?
Ook ik heb een huis waarvan ik de badkamer wil renoveren. De ruimte is niet heel groot, maar gelukkig staat er wel al een bad, douche, wc, en wastafel in. Het nadeel is dat je bij binnenkomst meteen tegen de wastafel aanloopt. Om dat op te lossen heb ik eens gezocht naar een lage instap douchebad, zodat ik de wastafel op een andere plek kan zetten. Het spannende aan zo'n bad is dat er een deurtje in zit, waardoor je ook in bad kan als je wilt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dat klinkt namelijk mooi, maar wat gebeurt er na een tijdje als er bijvoorbeeld kalkaanslag op zit?
Hey medetweakers,
30 Juni krijgen mijn vriendin en ik de sleutel van ons nieuwe huis en wij zijn van plan om de badkamer volledig te gaan verbouwen. De ruimte is niet heel groot: 2.30m lang bij 1.98m breed dus 4,5 M² oppervlakte. Vandaag hebben wij bij Sanistunter, samen met de manager, de volgende 3D opstelling gemaakt:
/f/image/JSIDNXWwM2f41vA8egRt6GhO.png?f=fotoalbum_large)
Daarbij hebben wij de volgende offerte ontvangen:
/f/image/Sc7wjIDXU616nLTXMpJq5941.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pVSzQcXmLd3amGmsMZIRuqeJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oIo6n79kKd0xsFgE3pyUSX6w.png?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik zelf totaal nieuw in de wereld van badkamers en hoop ik vooral wat input te kunnen krijgen van mensen die er inmiddels al wat verstand van hebben. Twee centrale vragen:
30 Juni krijgen mijn vriendin en ik de sleutel van ons nieuwe huis en wij zijn van plan om de badkamer volledig te gaan verbouwen. De ruimte is niet heel groot: 2.30m lang bij 1.98m breed dus 4,5 M² oppervlakte. Vandaag hebben wij bij Sanistunter, samen met de manager, de volgende 3D opstelling gemaakt:
/f/image/JSIDNXWwM2f41vA8egRt6GhO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Sc7wjIDXU616nLTXMpJq5941.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pVSzQcXmLd3amGmsMZIRuqeJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oIo6n79kKd0xsFgE3pyUSX6w.png?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik zelf totaal nieuw in de wereld van badkamers en hoop ik vooral wat input te kunnen krijgen van mensen die er inmiddels al wat verstand van hebben. Twee centrale vragen:
- Hebben jullie nog adviezen voor de indeling van de badkamer?
- Hoe vinden jullie de prijzen van het sanitair? De manager gaf aan dat deze badkamer beschikt over hoog-kwaliteit sanitair, iets waar wii wel veel waarde aan hechten. Wij als nieuwelingen hebben er echter totaal geen verstand van en het zou zonde zijn als wij betere kwaliteit voor dezelfde/lagere prijs kunnen krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Spartex op 05-05-2020 23:40 ]
@Spartex Wow, ik vond dat de bouwer van ons nieuwbouwhuis hoge prijzen vroeg, maar het kan dus erger.
Het ontwerp vormt een goede basis om verder uit te werken.
Ik zie dat je vloerverwarming neemt. Dan is een design radiator wellicht overbodig. Als je de ruimte toch zo grondig gaat verbouwen, neem dan gelijk het inbouwvariant van je sanitair
Naast je overpriced badmeubelset zijn er geen andere opbergmogelijkheden. Je zou boven het toilet een inbouwkast of planken kunnen plaatsen. Waar ga je anders de toiletrollen bewaren...
Een tijd geleden heeft een tweaker foto's van zijn badkamer gepost. Hij had op een op maat gemaakte eiken badmeubel en het sanitair was in zwart afgewerkt. Ik geloof dat zijn badmeubel de helft van jouw kosten waren.
Als je op dit forum zoekt dan kom je die post wel tegen.
Ik zie dat je vloerverwarming neemt. Dan is een design radiator wellicht overbodig. Als je de ruimte toch zo grondig gaat verbouwen, neem dan gelijk het inbouwvariant van je sanitair
Naast je overpriced badmeubelset zijn er geen andere opbergmogelijkheden. Je zou boven het toilet een inbouwkast of planken kunnen plaatsen. Waar ga je anders de toiletrollen bewaren...
Een tijd geleden heeft een tweaker foto's van zijn badkamer gepost. Hij had op een op maat gemaakte eiken badmeubel en het sanitair was in zwart afgewerkt. Ik geloof dat zijn badmeubel de helft van jouw kosten waren.
Houd er rekening mee dat IT een andere grovere zwarte finish heeft dan Fima, dat kan gaan storen.Spartex schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:55:
Hey medetweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu ben ik zelf totaal nieuw in de wereld van badkamers en hoop ik vooral wat input te kunnen krijgen van mensen die er inmiddels al wat verstand van hebben. Twee centrale vragen:Het monteren zullen we zelf gaan doen, tegels moeten we nog uitzoeken. Hopelijk hebben jullie wat waardevolle input voor ons!
- Hoe vinden jullie de prijzen van het sanitair? De manager gaf aan dat deze badkamer beschikt over hoog-kwaliteit sanitair, iets waar wii wel veel waarde aan hechten. Wij als nieuwelingen hebben er echter totaal geen verstand van en het zou zonde zijn als wij betere kwaliteit voor dezelfde/lagere prijs kunnen krijgen.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
@NNCi Prijs is dus minder voordelig als de manager het deed voorkomen. Blij dat we nog even langs zijn geweest in dit topic, ik zal straks even aandachtig de 100 pagina's van dit topic doorspitten.Wow, ik vond dat de bouwer van ons nieuwbouwhuis hoge prijzen vroeg, maar het kan dus erger.
Ik zie dat je vloerverwarming neemt. Dan is een design radiator wellicht overbodig. Als je de ruimte toch zo grondig gaat verbouwen, neem dan gelijk het inbouwvariant van je sanitair![]()
- Zelf zou ik de radiator liever kwijt dan rijk zijn, echter zijn er veel mensen in onze omgeving die een radiator toch aanraden (i.v.m. de functionaliteit om bijvoorbeeld handdoeken op te laten drogen). We gaan er nog even kritisch naar kijken.
- Wat een top idee m.b.t. het kastje boven de wc, hadden we nog helemaal niet aan gedacht!
- Enig idee waar ik voordelig badkamermeubels zou kunnen kopen (inclusief dubbele kraan)? Meubels zijn nu van Ink, volgens de manager hoge A-kwaliteit meubels, klopt het dat dit merk zo gigantisch duur is?
Een radiator is toch handig om de handdoeken op te hangen vind ik. De verwarming in onze badkamer staat niet vaak op maar zelfs op korte tijd zijn de handdoeken mooi droog.Spartex schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:12:
[...]
@NNCi Prijs is dus minder voordelig als de manager het deed voorkomen. Blij dat we nog even langs zijn geweest in dit topic, ik zal straks even aandachtig de 100 pagina's van dit topic doorspitten.@Freubel Bedankt, we zullen de kranen nog eens goed bekijken.
- Zelf zou ik de radiator liever kwijt dan rijk zijn, echter zijn er veel mensen in onze omgeving die een radiator toch aanraden (i.v.m. de functionaliteit om bijvoorbeeld handdoeken op te laten drogen). We gaan er nog even kritisch naar kijken.
- Wat een top idee m.b.t. het kastje boven de wc, hadden we nog helemaal niet aan gedacht!
- Enig idee waar ik voordelig badkamermeubels zou kunnen kopen (inclusief dubbele kraan)? Meubels zijn nu van Ink, volgens de manager hoge A-kwaliteit meubels, klopt het dat dit merk zo gigantisch duur is?
Erg duur voor deze opstelling als je het mij vraagt. Wij hebben een badkamer van 2x2m in 2017 laten verbouwen. Je hebt wel wat 'luxer' materiaal, maar zal onderstaande ter referentie tonen.Spartex schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:55:
Hey medetweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu ben ik zelf totaal nieuw in de wereld van badkamers en hoop ik vooral wat input te kunnen krijgen van mensen die er inmiddels al wat verstand van hebben. Twee centrale vragen:Het monteren zullen we zelf gaan doen, tegels moeten we nog uitzoeken. Hopelijk hebben jullie wat waardevolle input voor ons!
Veel materiaal zelf ingekocht en laten aanleggen door een aannemer. Als ik alles zou inkopen via een badkamerboer zou ik 20% o.i.d. opslag verwachten, zij moeten immers een zaak open houden. Even rijtje van mijn materiaal:
Douche
- Grohe Euphoria 180 douchesysteem met thermostatische kraan - 238 euro
- Get Wet by Sealskin I Am Inloopdouche 120x200cm - 349 euro
- Easy Drain Compact 50 TAF, rooster zero - 305 euro
- Badmeubel van Q1 Sanitair 100cm breed, keramische wastafel + spiegelkast met geintegreerde verlichting + led balk verlichting + sifon - 900 euro
- Grohe Eurosmart wastafelkraan M - 55 euro
Het merk Ink hebben wij ook naar gekeken maar kwamen daar ook op een prijs x3 uit. Vonden we teveel van het goede en qua hang en sluitwerk leek het niet direct van 3x hogere kwaliteit.
Tegels - vloer en muren tot aan plafond (260 hoog)
- Sphinx concrete tegels 60x60, vloer - 170 euro
- Sphinx concrete tegels hexagon 34,5x40, achterwand - 210 euro
- Witte wandtegels 30x60, overige wanden - 400 euro
Voor het plaatsen waren we ongeveer 5000 euro kwijt. Materiaal totaal rond de 2500 euro.
Eens handig, ik heb echter wel een extra rekje aan de radiator hangen om de lak op de radiator niet te beschadigen.Admiral Freebee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:23:
[...]
Een radiator is toch handig om de handdoeken op te hangen vind ik. De verwarming in onze badkamer staat niet vaak op maar zelfs op korte tijd zijn de handdoeken mooi droog.
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 06-05-2020 11:04 ]
@Admiral Freebee @SquareOne Super bedankt voor de input, wellicht dat een kleine radiator een optie is?
Douche Opstelling: Volgens mij betalen we vooral voor een designers doucheset, https://www.brisk-projecten.nl/product/a-twindouche-fima/ €1400 euro. Is deze doucheset binnenin van goud of zitten er daadwerkelijk kwalitatieve voordelen aan deze set? Zijn er bepaalde (wellicht ingebouwde, bedankt voor de tip) douchesets gelijkwaardig en/of goedkoper?
Douchewand varieert van €315,- (Q1sanitair) tot €500 (Ben Delphin). Staat volgens mij ook te hoog aangeslagen op de offerte. Ben wel heel benieuwd nu, jammer dat ze de prijs per onderdeel niet laten zien.
Toilet: Iemand input op deze onderdelen, is €1000 voor een (goede) wc acceptabel of ook aan de hoge kant? Willen gaan randloos voor het schoonmaak gemak.
Badkamermeubel: van Ink is inderdaad wel ontzettend duur, ik zie de volledige meubelsets variëren van €1000 tot €1800 euro (X2o, Q1sanitair). Zijn deze ook bij deze zaken in te korten naar 40 cm diepte? Dit in verband met de ruimte van de doorloop (douche/badkamermeubel).
Tegels: Iemand nog een goede aanrader voor tegels? Wij vonden de crème kleurige tegels heel mooi bij Brugman alleen vragen ze daar €75(!!) per m2. Sanistunter rekent €1300 totaal, redelijk of nog steeds aan de hoge kant? Zal een afbeelding toevoegen van de tegels die we mooi vonden.
Super bedankt voor de input tot nu toe, we waarderen het zeer!
Douche Opstelling: Volgens mij betalen we vooral voor een designers doucheset, https://www.brisk-projecten.nl/product/a-twindouche-fima/ €1400 euro. Is deze doucheset binnenin van goud of zitten er daadwerkelijk kwalitatieve voordelen aan deze set? Zijn er bepaalde (wellicht ingebouwde, bedankt voor de tip) douchesets gelijkwaardig en/of goedkoper?
Douchewand varieert van €315,- (Q1sanitair) tot €500 (Ben Delphin). Staat volgens mij ook te hoog aangeslagen op de offerte. Ben wel heel benieuwd nu, jammer dat ze de prijs per onderdeel niet laten zien.
Toilet: Iemand input op deze onderdelen, is €1000 voor een (goede) wc acceptabel of ook aan de hoge kant? Willen gaan randloos voor het schoonmaak gemak.
Badkamermeubel: van Ink is inderdaad wel ontzettend duur, ik zie de volledige meubelsets variëren van €1000 tot €1800 euro (X2o, Q1sanitair). Zijn deze ook bij deze zaken in te korten naar 40 cm diepte? Dit in verband met de ruimte van de doorloop (douche/badkamermeubel).
Tegels: Iemand nog een goede aanrader voor tegels? Wij vonden de crème kleurige tegels heel mooi bij Brugman alleen vragen ze daar €75(!!) per m2. Sanistunter rekent €1300 totaal, redelijk of nog steeds aan de hoge kant? Zal een afbeelding toevoegen van de tegels die we mooi vonden.
Super bedankt voor de input tot nu toe, we waarderen het zeer!
@Spartex Gaan ze voor die totaalprijs ook plaatsen etc? Dan ze van een lege ruimte dan jouw gedroomde badkamer maken, of is die prijs alleen voor het materiaal?
Als ze wel plaatsen, leidingen verleggen etc, dan is de prijs best prima. Als je daarnaast ook nog een aannemer in moet schakelen is dat wat mij betreft niet het geval.
Wij zijn zelf ons huis aan het (laten) verbouwen, en daar rekent onze aannemer ongeveer 8K ex btw voor het slopen/verleggen/opbouwen/plaatsen etc, en hebben we zelf voor minder dan 5K aan sanitair uitgezocht, voornamelijk bij Sanitairwinkel.nl.
Dan hebben we een Sealskin douchewand met deur, Duravit toilet, een bad, kranen van Hansgrohe wastafelmeubel en een designradiator. Zelf uitgezocht, dus naar onze smaak, en binnen het gewenste budget.
De tegels hebben we bij tegelsinhuis besteld en opgehaald.
Het moet allemaal nog geplaatst worden, dus ik kan nog niets zeggen over het eindresultaat, maar de aannemer is iig hard bezig.
Misschien is het een idee om zelf op internet bij elkaar te klikken wat je mooi vindt, en dat naast je huidige offerte te leggen. Dan de kosten inclusief verbouwen van beide opties erbij leggen, en je kunt een goede afweging maken of dit een realistische offerte is.
Als ze wel plaatsen, leidingen verleggen etc, dan is de prijs best prima. Als je daarnaast ook nog een aannemer in moet schakelen is dat wat mij betreft niet het geval.
Wij zijn zelf ons huis aan het (laten) verbouwen, en daar rekent onze aannemer ongeveer 8K ex btw voor het slopen/verleggen/opbouwen/plaatsen etc, en hebben we zelf voor minder dan 5K aan sanitair uitgezocht, voornamelijk bij Sanitairwinkel.nl.
Dan hebben we een Sealskin douchewand met deur, Duravit toilet, een bad, kranen van Hansgrohe wastafelmeubel en een designradiator. Zelf uitgezocht, dus naar onze smaak, en binnen het gewenste budget.
De tegels hebben we bij tegelsinhuis besteld en opgehaald.
Het moet allemaal nog geplaatst worden, dus ik kan nog niets zeggen over het eindresultaat, maar de aannemer is iig hard bezig.
Misschien is het een idee om zelf op internet bij elkaar te klikken wat je mooi vindt, en dat naast je huidige offerte te leggen. Dan de kosten inclusief verbouwen van beide opties erbij leggen, en je kunt een goede afweging maken of dit een realistische offerte is.
[ Voor 8% gewijzigd door Malfunctions op 06-05-2020 13:52 ]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik weet niet of ik in het goede topic zit maar ik zit in mijn badkamer met een vloer probleem. Namelijk dat er een soort breuk zit in het beton van de opstaande vloer. Hierdoor sijpelt er water uit als ik op de 'hogere' vloer ga staan :

Ook lijkt het cement / kit weg bij de goot :

Als ik ruik bij de goot / scheur in opstaande vloer dan ruik ik ook het riool !
Hebben jullie een idee of dit te maken is zonder dat de gehele vloer eruit moet ? Kan ik de tegels loshalen denken jullie of kan ik beter de hele vloer eruit slopen en vervangen ?

Hebben jullie een idee of dit te maken is zonder dat de gehele vloer eruit moet ? Kan ik de tegels loshalen denken jullie of kan ik beter de hele vloer eruit slopen en vervangen ?
Waarschijnlijk is de houten ondervloer aangetast, en begint de boel te werken. Ja, je zou wat tegels kunnen wegtrekken om te kijken wat er precies aan de hand is.vortexnl1982 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:40:
Ik weet niet of ik in het goede topic zit maar ik zit in mijn badkamer met een vloer probleem. Namelijk dat er een soort breuk zit in het beton van de opstaande vloer. Hierdoor sijpelt er water uit als ik op de 'hogere' vloer ga staan :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://www.xbmcfreak.nl/
Goedenavond allen,
Allereerst bedankt voor alle informatie, we zijn behoorlijk wat wijzer geworden door al jullie input! Vandaag ben ik zelf eens even het internet opgegaan om bij andere sanitair winkels gelijkwaardig sanitair te vergelijken. Het viel ons bijvoorbeeld op dat de wc behoorlijk prijzig was t.o.v. de internetprijzen. Vanmiddag zijn we vervolgens naar sanitairwinkel.nl gereden om ook daar een offerte te laten maken (bedankt voor de tip @Malfunctions), de indeling blijft hetzelfde als in de voorgaande post:
/f/image/dsJ3arBjqXuKgQhgAYLse3ov.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xF3EOh2Yv5olnAnGezfy9Igf.png?f=fotoalbum_large)
De prijs is, zoals we al dachten, gelukkig heel wat lager dan de prijs die we gisteren bij Sanistunter kregen. Daarnaast o.a. de volgende wijzigingen doorgevoerd: badkamer meubel van 1 meter bij 40 cm diepte (i.p.v. 1.20m bij 40 cm, anders kwamen we weer bij Ink uit), inbouw regendouche i.p.v. opbouwdouche (Crosswater) en een zwarte WC i.p.v. witte WC.
Twee centrale vragen waar we nu tegen aanlopen:
@Malfunctions Sloopwerk, leidingen verleggen, stucen, sanitair aansluiten en tegels zetten doen we allemaal zelf.
Allereerst bedankt voor alle informatie, we zijn behoorlijk wat wijzer geworden door al jullie input! Vandaag ben ik zelf eens even het internet opgegaan om bij andere sanitair winkels gelijkwaardig sanitair te vergelijken. Het viel ons bijvoorbeeld op dat de wc behoorlijk prijzig was t.o.v. de internetprijzen. Vanmiddag zijn we vervolgens naar sanitairwinkel.nl gereden om ook daar een offerte te laten maken (bedankt voor de tip @Malfunctions), de indeling blijft hetzelfde als in de voorgaande post:
/f/image/dsJ3arBjqXuKgQhgAYLse3ov.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xF3EOh2Yv5olnAnGezfy9Igf.png?f=fotoalbum_large)
De prijs is, zoals we al dachten, gelukkig heel wat lager dan de prijs die we gisteren bij Sanistunter kregen. Daarnaast o.a. de volgende wijzigingen doorgevoerd: badkamer meubel van 1 meter bij 40 cm diepte (i.p.v. 1.20m bij 40 cm, anders kwamen we weer bij Ink uit), inbouw regendouche i.p.v. opbouwdouche (Crosswater) en een zwarte WC i.p.v. witte WC.
Twee centrale vragen waar we nu tegen aanlopen:
- Zijn er tweakers bekend met Saniclass/Brauer/Crosswater? Deze offerte viel fors lager uit maar we vragen ons af hoeveel we inleveren op het gebied van kwaliteit. Is het sanitair daadwerkelijk van kwalitatief hoog niveau?
- Wat zijn jullie ervaringen met zwart sanitair? Wij vinden een zwarte WC of wastafel heel mooi maar vragen ons af; hoe zit het met de zichtbaarheid van kalkaanslag, is dit te overzien of is het een groot drama?
@Malfunctions Sloopwerk, leidingen verleggen, stucen, sanitair aansluiten en tegels zetten doen we allemaal zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Spartex op 06-05-2020 22:05 ]
Er zit geen houten vloer onder. Wel de oude badkamervloer, daar hebben ze overheen gelegd.Erhnam schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:47:
[...]
Waarschijnlijk is de houten ondervloer aangetast, en begint de boel te werken. Ja, je zou wat tegels kunnen wegtrekken om te kijken wat er precies aan de hand is.
Halo All - Ik ben nieuw hier in het topic en ben vollop bezig et het plaatsen van een nieuwe badkamer.
Nu heb ik een hele reeks vragen , maar zou ik willen beginnen met de dringendste ;-)
Het bad ! Ik heb al enkele verkopers bestookt met mails en vragen, maar ik ga er vanuit dat ik hier op tweakers eerlijkere feedback krijg dan van een verkoper !
Ik overweeg deze te kopen:
https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem:fill(white):strip_exif()/f/image/HXEJGI4ylR3aKyATjWjs0g45.png?f=user_large)
- Met heater voor de luchtbubbels (niet voor de waterstraal)
- Bubbels-jets : 12-6/4/2 configuratie
- Met luchtventiel (+80€) staat niet op de website
Totaal 1459€ - 3 weken levering
Enkele vragen waar ik wat feedback over zou willen verzamelen:
1) Wij hadden vroeger reeds een (hoek)bad met 6 hydrojets & luchventiel (20-25 jaar oud) - dit werkt niet meer, de bubbels ('spa') zijn dus een nieuwe ervaring. We kennen dit natuurlijk uit talrijke sauna bezoeken, maar we merken op dat in de jacuzzi's daar steeds gewoon gaatjes op zitten in op bijna alle whirlpools tegenwoordig een (chromé ?) dopje opzit.
Vandaar de eerste vraag, heeft iemand daar ervaring mee ? Stoort dit niet bij het liggen in bad bij niet gebruik van de bubbels/jets ? Voelt het niet koud aan ?
2) Badkamerdepot laat alles inbouwen van het merk Boss & Wessing (voor al hun modellen) Na wat onderzoek lijkt dit toch een prijsvechter en kan ik de kwaliteit niet inschatten. Dat deze geen 25 jaar zal meegaan kan ik begrijpen, maar een jaar of 7-10 zou toch aangenaam zijn. Iemand ervaring met badkamerdepot/Boss&Wessing whirlpools ?
2a) Een vergelijkbare setup (andere maat) vanop badkamerdepot kost voor een ander model 1459€ (inc. lichttherapie - https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem) een systeem met zelfde specs (gelijk aantal jets/bubbels/licht/...) kost op badkamer.nl een pak meer - 1895€ - https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem
Nu vermeld badkamerdepot niet het exacte vermogen van de motor, maar wie kan me helpen waar het prijsverschil zit en of het een vielige keuze is om voor badkamerdepot te gaan :-)
3) Een heater voor de bubbels lijkt me nuttig. Hier zit ook een ozonator op.
3a) Wie heeft dat ook ? Doen of niet ? :-)
3b) Zo'n ozonator verliest zijn werking blijkbaar na 2 jaar - is dat zelf te vervangen ?
3c) Deze kan op een aparte stroomgroep, kan ik deze uitzetten als ik in de zomer geen verwarmde bubbels wil ?
Nog zaken waar ik op moet letten ? Eventueel nog aankoopadvies ?
Tx !
Nu heb ik een hele reeks vragen , maar zou ik willen beginnen met de dringendste ;-)
Het bad ! Ik heb al enkele verkopers bestookt met mails en vragen, maar ik ga er vanuit dat ik hier op tweakers eerlijkere feedback krijg dan van een verkoper !
Ik overweeg deze te kopen:
https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem
:fill(white):strip_exif()/f/image/HXEJGI4ylR3aKyATjWjs0g45.png?f=user_large)
- Met heater voor de luchtbubbels (niet voor de waterstraal)
- Bubbels-jets : 12-6/4/2 configuratie
- Met luchtventiel (+80€) staat niet op de website
Totaal 1459€ - 3 weken levering
Enkele vragen waar ik wat feedback over zou willen verzamelen:
1) Wij hadden vroeger reeds een (hoek)bad met 6 hydrojets & luchventiel (20-25 jaar oud) - dit werkt niet meer, de bubbels ('spa') zijn dus een nieuwe ervaring. We kennen dit natuurlijk uit talrijke sauna bezoeken, maar we merken op dat in de jacuzzi's daar steeds gewoon gaatjes op zitten in op bijna alle whirlpools tegenwoordig een (chromé ?) dopje opzit.
Vandaar de eerste vraag, heeft iemand daar ervaring mee ? Stoort dit niet bij het liggen in bad bij niet gebruik van de bubbels/jets ? Voelt het niet koud aan ?
2) Badkamerdepot laat alles inbouwen van het merk Boss & Wessing (voor al hun modellen) Na wat onderzoek lijkt dit toch een prijsvechter en kan ik de kwaliteit niet inschatten. Dat deze geen 25 jaar zal meegaan kan ik begrijpen, maar een jaar of 7-10 zou toch aangenaam zijn. Iemand ervaring met badkamerdepot/Boss&Wessing whirlpools ?
2a) Een vergelijkbare setup (andere maat) vanop badkamerdepot kost voor een ander model 1459€ (inc. lichttherapie - https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem) een systeem met zelfde specs (gelijk aantal jets/bubbels/licht/...) kost op badkamer.nl een pak meer - 1895€ - https://www.badkamerdepot...-whirlpool-dubbel-systeem
Nu vermeld badkamerdepot niet het exacte vermogen van de motor, maar wie kan me helpen waar het prijsverschil zit en of het een vielige keuze is om voor badkamerdepot te gaan :-)
3) Een heater voor de bubbels lijkt me nuttig. Hier zit ook een ozonator op.
3a) Wie heeft dat ook ? Doen of niet ? :-)
3b) Zo'n ozonator verliest zijn werking blijkbaar na 2 jaar - is dat zelf te vervangen ?
3c) Deze kan op een aparte stroomgroep, kan ik deze uitzetten als ik in de zomer geen verwarmde bubbels wil ?
Tx !
[E-B-X]
Het belangrijkste bij een bad: ga naar de winkel en ga erin zitten. Ik vond een meer hoekig bad veel mooier maar toen ik er in ging zitten vond ik t helemaal niks en gingen toch met een rondere variant. Wij zijn toen gegaan voor de Villeroy & Boch Oberon 2.0 180x80 combipool comfort. We waren daar 4600 euro voor kwijt dus dat is fors duurder dan wat jij laat zien, geen idee of er ook echt kwaliteitverschil in zit eigenlijk maar we hadden er n goed gevoel bij (en bad bevalt super).ebx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:44:
Fair point - was dat inderdaad even uit het oog verlorenCartman! schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:09:
[...]
Het belangrijkste bij een bad: ga naar de winkel en ga erin zitten. Ik vond een meer hoekig bad veel mooier maar toen ik er in ging zitten vond ik t helemaal niks en gingen toch met een rondere variant. Wij zijn toen gegaan voor de Villeroy & Boch Oberon 2.0 180x80 combipool comfort. We waren daar 4600 euro voor kwijt dus dat is fors duurder dan wat jij laat zien, geen idee of er ook echt kwaliteitverschil in zit eigenlijk maar we hadden er n goed gevoel bij (en bad bevalt super).
[E-B-X]
Die in de rug zijn verzonken en die aan de zijkanten raak je in principe niet direct aan dus nergens last van. Enorm blij met de keuze van een whirlpool bad ieder geval, kan t absoluut aanraden. Als ik echter een groot nadeel zou moeten noemen: je kunt in principe geen gebruik meer maken van 90% van de badolie/bruisballen etc die er te koop zijn want dat vuil blijft achter in de leidingen en maakt je bad heel smerig (dan spuiten de vlokken eruit) tenzij je t zeer regelmatig reinigt maar dat is al een heel werk op zich.ebx schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:57:
[...]
Fair point - was dat inderdaad even uit het oog verlorenVoor de rest content van je combipool ? Geen last van de dopjes ? :-)
Binnenkort gaan we naar van Wanrooij voor de badkamer voor ons nieuwbouwproject waarbij zij projectleverancier zijn. Een keuken hebben we al bij ze aangeschaft. Ik was benieuwd of mensen hier al ervaring hadden met het bedrijf ten aanzien van de badkamer. We hebben een standaard badkamer die we waarschijnlijk willen 'upgraden'. Valt er in zo'n situatie nog wat te onderhandelen?
Ik word een beetje moedeloos van die badkamergiganten. Op hun website komen soms best mooie badkamers voorbij; donkere tegels, houten schappen en een luxe uitstraling. Vervolgens kom ik in hun showrooms en is het 50 tinten grijs, alles saai en hoekig en van dat spul wat hout moet voorstellen. Ik kom even niet op de naam maar half Ikea is er van gemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 13-05-2020 15:17 ]
Wij hebben uiteindelijk een akkoord gegeven op een offerte bij een lokale badkamerondernemer. Deze heeft een eigen meubelmakerij en werkt nauw samen met een vaste installatiepartij (familie). Daarmee konden ze samen één goede offerte opstellen. Wat ik ook prettig vond was dat ze beide tegelijk bij ons langskwamen om de mogelijkheden te bespreken. Waar we eerst voor 'basic' gingen, zijn we uiteindelijk toch voor een meer luxe badkamer gegaan. Het prijsverschil in materialen was niet veel meer in vergelijking met 'de grote jongens' en de arbeid bleef ongeveer gelijk. Bijvoorbeeld het op maat gemaakte meubel voor dezelfde prijs als eentje van mindere kwaliteit van een grotere badkamerzaak. Uiteindelijk €16,5k voor een badkamer van 2,5m bij 2,2m. Met:
- Op maat gemaakt vol-eiken meubel met dubbele waskom (110cmx42cm)
- Bijpassende spiegel met eikenhouten rand
- Alle kranen (bad, 2x wastafel, regendouche) ingebouwd
- Bad 170*75
- Inbouwtoilet met boven koof op maat gemaakte eikenhouten planken (zelfde als meubel)
- Stenen muur voor inloopdouche met inbouwnis en glazen douchedeur
- Verlaagd plafond met 6 spotjes en dimmer
- Aanleg elektrische vloerverwarming
Kleuren en materialen:
- Op maat gemaakt vol-eiken meubel met dubbele waskom (110cmx42cm)
- Bijpassende spiegel met eikenhouten rand
- Alle kranen (bad, 2x wastafel, regendouche) ingebouwd
- Bad 170*75
- Inbouwtoilet met boven koof op maat gemaakte eikenhouten planken (zelfde als meubel)
- Stenen muur voor inloopdouche met inbouwnis en glazen douchedeur
- Verlaagd plafond met 6 spotjes en dimmer
- Aanleg elektrische vloerverwarming
Kleuren en materialen:
:strip_exif()/f/image/NvnHPE0ebRNHOw85aOP6gcLV.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 17% gewijzigd door Perseus op 14-05-2020 13:37 ]
Verwijderd
Alles voor de badkamer kunnen vinden, maar de spiegel blijkt lastig. Ik zoek een model met afgeronde hoeken, een zwart of gouden frame, led, en verwarming optioneel. Een van 140cm breed en een van 80-100cm. Plaatjes vind je wel her en der, maar ergens eentje kopen blijkt lastig. Zelfs als ik led weglaat.
Iemand nog adresjes voor een spiegel? Desnoods op maat.
Iemand nog adresjes voor een spiegel? Desnoods op maat.
Iemand ervaring met gietvloeren in de badkamer en ook op de wanden? Ik ben namelijk benieuwd of dat over bestaand tegelwerk zou kunnen?
Gietvloer en wanden kan over bestaand tegelwerk, maar niet alle vormen. Hier hebben we gietvloer PU op de vloer (over bestaand tegelwerk) en een cementhoudende gietwand (corestone, wat ze spachtelen) over bestaande tegels. PU kon niet op de wanden komen volgens mijn leverancier.aschja schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:40:
Iemand ervaring met gietvloeren in de badkamer en ook op de wanden? Ik ben namelijk benieuwd of dat over bestaand tegelwerk zou kunnen?
Wc en badkamer zijn niet helemaal naar smaak. En zat de denken om er iets overheen te laten smeren. Was jullie badkamer nieuw in opbouw?Ojjorz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Gietvloer en wanden kan over bestaand tegelwerk, maar niet alle vormen. Hier hebben we gietvloer PU op de vloer (over bestaand tegelwerk) en een cementhoudende gietwand (corestone, wat ze spachtelen) over bestaande tegels. PU kon niet op de wanden komen volgens mijn leverancier.
Dit was al redelijk netjes van onder tot boven betegeld. Dan kan je een mooi egaal oppervlak krijgen en strak maken. Ik weet niet of het mooi gaat worden als je bijvoorbeeld 3/4 betegeld hebt. Of je laat het bovenste kwart wit ofzo...aschja schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:33:
[...]
Wc en badkamer zijn niet helemaal naar smaak. En zat de denken om er iets overheen te laten smeren. Was jullie badkamer nieuw in opbouw?
Best een prima manier om het mooi te maken, maar niet goedkoop ofzo. Weet de prijs niet, want zat in de totaalprijs van de renovatie van het hele appartement (220m2). Geloof dat opnieuw tegelen net zo duur zou zijn (afhankelijk van de tegels).
Gaat trouwens om het huis van mn moeder dus weet niet alle details, maar ben er wel bij betrokken geweest.
Nog druk bezig met mijn badkamer verbouwen, aankomend weekend alles tegelen.
De drain die ik nu heb (Easydrain EDCOM 800-50 TAF) past helaas niet, de inbouwdiepte in het beton is niet diep genoeg.
De variant die wel past is de 800-30.
echter, als ik zo eens verder kijk dan krijg ik de indruk dat je vooral voor de naam 'Easy Drain' betaald.
Als ik bijvoorbeeld ook eens deze kijk: https://www.sanitairwinke...ens-met-tegelrooster-80x7 dan is dat ook een RVS goot... \
Iemand ervaringen met deze drains?
De drain die ik nu heb (Easydrain EDCOM 800-50 TAF) past helaas niet, de inbouwdiepte in het beton is niet diep genoeg.
echter, als ik zo eens verder kijk dan krijg ik de indruk dat je vooral voor de naam 'Easy Drain' betaald.
Als ik bijvoorbeeld ook eens deze kijk: https://www.sanitairwinke...ens-met-tegelrooster-80x7 dan is dat ook een RVS goot... \
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ook ik ben inmiddels aan het kijken voor een badkamertje in mijn toekomstige nieuwbouwwoning.
Mijn vraag: is het zelf verbouwen / installeren te doen voor een 'leek' met wat online hulp (tutorials, filmpjes etc.)? Ik heb weinig ervaring, maar ben wel bereid te leren. Vind het namelijk zonde om 7,5k te betalen voor een badkamer die net zo duur is.
Mijn vraag: is het zelf verbouwen / installeren te doen voor een 'leek' met wat online hulp (tutorials, filmpjes etc.)? Ik heb weinig ervaring, maar ben wel bereid te leren. Vind het namelijk zonde om 7,5k te betalen voor een badkamer die net zo duur is.
Ligt eraan wat er moet gebeuren. Veel loodgieterswerk, tegelwerk? Elektra? Ben je daarmee voldoende vertrouwd?
In principe *kan* ik alles zelf, maar zekerheid van kwaliteit vind ik ook wat waard. Zo was bij ons 1 leiding bijvoorbeeld niet 100% goed dichtgeknepen door de loodgieter (die hebben daar een speciale tang voor, maar kan toch iets fout mee gaan). Het drupte een tikje, wat niet meteen opviel. Dan was ik wel weer erg blij dat we dat ontdekten vlak voordat er overheen getegeld werd en we het nog konden laten fixen. Maar het had zomaar gekund dat we het niet op tijd hadden ontdekt, alles opgeleverd was en we daarna vochtplekken in het plafond zouden krijgen. Dan heb je niemand anders om de schuld te geven dan jouzelf. Dus mag je zelf opdraaien voor nieuw tegelwerk, reparatie en stucwerk van het plafond en wat er eventueel nog meer bij komt kijken. En niet te vergeten de ellende die je daarvan hebt omdat je er al woont.
Daarnaast; een badkamer zetten is best wel wat werk. Die tijd moet je ook hebben. Als jij het met Youtube tutorials moet leren, tel dan maar gerust de begrote arbeidsuren x2.
Vergeet overigens ook niet dat het soms erg praktisch is om een tweede paar handen erbij te hebben, zeker voor grotere dingen. Een bad, groot wastafelmeubel, etc. En dat je waarschijnlijk gereedschap zult moeten aanschaffen of huren.
Maar terugkomend op je primaire vraag: ja, het is prima te leren voor iemand die voldoende inzicht en motivatie heeft. Afzonderlijk zijn het allemaal niet zulke ingewikkelde handelingen en je hebt het voordeel dat je met een schone lei begint.
In principe *kan* ik alles zelf, maar zekerheid van kwaliteit vind ik ook wat waard. Zo was bij ons 1 leiding bijvoorbeeld niet 100% goed dichtgeknepen door de loodgieter (die hebben daar een speciale tang voor, maar kan toch iets fout mee gaan). Het drupte een tikje, wat niet meteen opviel. Dan was ik wel weer erg blij dat we dat ontdekten vlak voordat er overheen getegeld werd en we het nog konden laten fixen. Maar het had zomaar gekund dat we het niet op tijd hadden ontdekt, alles opgeleverd was en we daarna vochtplekken in het plafond zouden krijgen. Dan heb je niemand anders om de schuld te geven dan jouzelf. Dus mag je zelf opdraaien voor nieuw tegelwerk, reparatie en stucwerk van het plafond en wat er eventueel nog meer bij komt kijken. En niet te vergeten de ellende die je daarvan hebt omdat je er al woont.
Daarnaast; een badkamer zetten is best wel wat werk. Die tijd moet je ook hebben. Als jij het met Youtube tutorials moet leren, tel dan maar gerust de begrote arbeidsuren x2.
Vergeet overigens ook niet dat het soms erg praktisch is om een tweede paar handen erbij te hebben, zeker voor grotere dingen. Een bad, groot wastafelmeubel, etc. En dat je waarschijnlijk gereedschap zult moeten aanschaffen of huren.
Maar terugkomend op je primaire vraag: ja, het is prima te leren voor iemand die voldoende inzicht en motivatie heeft. Afzonderlijk zijn het allemaal niet zulke ingewikkelde handelingen en je hebt het voordeel dat je met een schone lei begint.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Iemand ervaring met een goede badkamerbouwer/tegelzetter in omgeving Zwolle/Hoogeveen/Meppel/Steenwijk? Zie via google en werkspot wel het eea, maar ben nog niet overtuigd.
Hoi!
Verwijderd
Binnenkort gaan we de badkamer renoveren: wie kan iets vertellen over de kwaliteit van een solid surface bad van Balmani (Zigga) en over het onderhoud van een mat-wit bad? Is dit lastiger schoon te houden dan een hoogglans bad?
Iemand ervaring met kranen van merken als Saniclear, Wiesbaden, Meir en/of Boss & Wessing? Qua looks en feel ziet het er prima uit voor het geld. Maar is de kwaliteit een beetje oké? We kijken met name voor kranen en een regendouche.
Begrijp dat het niet het topspul is, maar niet iedereen kan zich een Hotbath o.i.d. veroorloven...
Begrijp dat het niet het topspul is, maar niet iedereen kan zich een Hotbath o.i.d. veroorloven...
[ Voor 7% gewijzigd door Daphora op 23-05-2020 17:13 ]
Hier 4 maanden geleden afgehandeld bij hen (Ook keuken aangeschaft) Badkamer viel niets mee te doen qua prijs behalve tientjeswerk afronden. Dit kwam omdat zij enkel leverden aan de aannemen en die pakt alle installatiekosten. Bereid je voor op hoge prijzen als je gaat vergelijken. Simpele dingen eventueel zelf doen? Of kiezen voor minder zorgen en gewoon laten doen....Flipswix schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:34:
Binnenkort gaan we naar van Wanrooij voor de badkamer voor ons nieuwbouwproject waarbij zij projectleverancier zijn. Een keuken hebben we al bij ze aangeschaft. Ik was benieuwd of mensen hier al ervaring hadden met het bedrijf ten aanzien van de badkamer. We hebben een standaard badkamer die we waarschijnlijk willen 'upgraden'. Valt er in zo'n situatie nog wat te onderhandelen?
Het is zonde dat je het niet tegelijk hebt gedaan. Dan had je ervaren dat ze veel overleggen samen (keukenverkoper en badkamerverkoper) En daar waar bij de badkamer niet veel mogelijk is kun je dat wel als heel goed pressiemiddel gebruiken bij de keuken
Succes! En vergeet niet dat het ook gewoon hele leuke dingen zijn om te doen
Wij hadden eerst kranen van Brauer in onze offerte maar we zijn toch blij dat we daar van afgestapt zijn. We hebben nu kranen van Industrial Taps. In de winkel lieten ze even haarfijn het verschil zien; de brauer kraan was vrijwel volledig van plastic met een klein stukje messing, terwijl de IT kraan volledig van messing was. Je kon duidelijk het verschil voelen en horen.Daphora schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:38:
Iemand ervaring met kranen van merken als Saniclear, Wiesbaden, Meir en/of Boss & Wessing? Qua looks en feel ziet het er prima uit voor het geld. Maar is de kwaliteit een beetje oké? We kijken met name voor kranen en een regendouche.
Goed inspecteren wat je precies gaat kopen (pak het vast, tik er tegen aan met een ring), vooral op het gebied van kranen. Soms erg lastig, ik weet het, want er zijn inmiddels honderden verschillende winkels die allemaal hun eigen merk promoten. Onthoud echter dat als een merk ineens veel goedkoper is, je ergens aan het inleveren bent op de kwaliteit van de kraan. Goede kranen zijn nu eenmaal prijzig maar een lekkage kan nog veel hoger oplopen.
Hebben er mensen ervaring met zelf een badkamer samenstellen en een klusser vinden op Werkspot? Wij hebben wat rond gekeken bij de grote badkamerboeren maar wat we daar zien is niet onze smaak. Wat mij doet twijfelen is of je wel even goede garantie hebt als je zelf de meubels inkoopt en een aannemer zoekt, dan dat je alles uit handen geeft bij zo'n grote badkamerboer?
Wij hebben ons spul bij X2O gehaald, die houden het een half jaar voor je in opslag indien gewenst. Aannemers leveren zij niet, die moet je zelf zoeken.
Werkspot leverde ons echt 0,0 op. Maar zoek een goede lokale aannemer en je kunt los. Wij hebben daar wel gekozen voor 1 aanspreekpunt, hij huurde waar nodig specialisten in.
Werkspot leverde ons echt 0,0 op. Maar zoek een goede lokale aannemer en je kunt los. Wij hebben daar wel gekozen voor 1 aanspreekpunt, hij huurde waar nodig specialisten in.
Als je zelf handig ben zou je natuurlijk zelf de badkamer kunnen slopen en de 'ruwe' werkzaamheden kunnen doen. Afhankelijk van wat je wil en wat je kunt zou je dan af kunnen met het inhuren van een individuele tegelzetter, loodgieter en en electricien...Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:34:
Hebben er mensen ervaring met zelf een badkamer samenstellen en een klusser vinden op Werkspot? Wij hebben wat rond gekeken bij de grote badkamerboeren maar wat we daar zien is niet onze smaak. Wat mij doet twijfelen is of je wel even goede garantie hebt als je zelf de meubels inkoopt en een aannemer zoekt, dan dat je alles uit handen geeft bij zo'n grote badkamerboer?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Momenteel zijn we ook aan het rondkijken voor een (kleine) nieuwe badkamer te plaatsen op een andere plek, zodat we 1 kamer extra zouden kunnen vrijmaken voor de kinderen.
Ons ligbad wordt vervangen door een inloopdouche met douchewand (zwart frame) van 1m60 op 210.
Het enige probleem is wel, dat de stabilisatiestang voor de douchewand ter hoogte van een raamopening zou komen en dus geen steun heeft.
Nu had ik wel al gezien dat er ook stabilisatiestangen bestaan, die je vastmaakt aan het plafond, ipv op de muur. Ik vroeg me af of het eventueel ook niet mogelijk zou zijn, om een inloopdouche te plaatsen met die douchewand, maar wel gemonteerd op een gemetst muurtje van pakweg 20cm hoog zonder problemen te krijgen met eventuele latere waterinsijpeling via dat muurtje?
Zo zou de bovenkant van de douchewand ook komen op de hoogte van zo'n 230 cm (plafond is op 2m57) en zal er ook minder opspattend water over de wand kunnen komen, of ben ik de enige die 210 cm (vele modellen is trouwens maar 200cm) laag vindt, al meet ik maar 1m78?
Hieronder trouwens een tekening als voorbeeld (zonder muurtje), niet afgaan op de kleuren aub...
/f/image/NND3yqGdNYpCij31etmhccom.png?f=fotoalbum_large)
Andere winkels trouwens altijd welkom voor het aanschaffen van "budget" badkamermeubels. Momenteel hebben we enkel iets zien staan bij X2O, maar geen idee wat betreft de kwalitiet daar...
Megabad, Saniweb, Ikea, Sanitairkamer ook bekeken, maar niets gezien naar onze smaak...
Voor kranen dachten we aan (zwarte) Blaufoss kranen, en Blaufoss 300 regedoucheset,.
Een zwarte handdoekradiator die zowel op de centrale verwarming als met electriciteit kan werken...
Ons ligbad wordt vervangen door een inloopdouche met douchewand (zwart frame) van 1m60 op 210.
Het enige probleem is wel, dat de stabilisatiestang voor de douchewand ter hoogte van een raamopening zou komen en dus geen steun heeft.
Nu had ik wel al gezien dat er ook stabilisatiestangen bestaan, die je vastmaakt aan het plafond, ipv op de muur. Ik vroeg me af of het eventueel ook niet mogelijk zou zijn, om een inloopdouche te plaatsen met die douchewand, maar wel gemonteerd op een gemetst muurtje van pakweg 20cm hoog zonder problemen te krijgen met eventuele latere waterinsijpeling via dat muurtje?
Zo zou de bovenkant van de douchewand ook komen op de hoogte van zo'n 230 cm (plafond is op 2m57) en zal er ook minder opspattend water over de wand kunnen komen, of ben ik de enige die 210 cm (vele modellen is trouwens maar 200cm) laag vindt, al meet ik maar 1m78?
Hieronder trouwens een tekening als voorbeeld (zonder muurtje), niet afgaan op de kleuren aub...
/f/image/NND3yqGdNYpCij31etmhccom.png?f=fotoalbum_large)
Andere winkels trouwens altijd welkom voor het aanschaffen van "budget" badkamermeubels. Momenteel hebben we enkel iets zien staan bij X2O, maar geen idee wat betreft de kwalitiet daar...
Megabad, Saniweb, Ikea, Sanitairkamer ook bekeken, maar niets gezien naar onze smaak...
Voor kranen dachten we aan (zwarte) Blaufoss kranen, en Blaufoss 300 regedoucheset,.
Een zwarte handdoekradiator die zowel op de centrale verwarming als met electriciteit kan werken...
Wordt nu een badkamer in mn nieuwe huis geplaatst, en ik heb gekozen voor een plafondhoge douchewand. Ingebouwd in de vloer, meegestuct met de wand en wordt dan langs vloer, wand en plafond afgekit.
Zo zie je alleen maar glas en geen profielen of frame.
Ja, de madam wil uiteraard de zwarte profielen zien, anders hadden we er geen met zwarte profielen genomenStreamz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:00:
Wordt nu een badkamer in mn nieuwe huis geplaatst, en ik heb gekozen voor een plafondhoge douchewand. Ingebouwd in de vloer, meegestuct met de wand en wordt dan langs vloer, wand en plafond afgekit.
Ik had al eens gezocht naar zo'n wanden op maat, maar die vindt ge (met profiel) amper, en zijn nog een pak kostelijker... En zelf ben ik eerder ook fan van nog een (kleine) ruimte tussen de wand en het plafond te laten zodat condens makkelijk weg kan.
@Desperation Hier steekt de regendouche zo'n 30cm boven de wand uit en er gaat geen druppel over de wand.
Wij hadden hier hetzelfde probleem (stabilisatiestang die tegen het raam kwam) en hier gekozen voor een 50mm kolom van vloer tot plafond.
Ik zou bij jou meer zorgen maken over spatwater dat op je wasmand/badmeubel terecht komt dan water dat over je douchewand zou gaan.
Wij hadden hier hetzelfde probleem (stabilisatiestang die tegen het raam kwam) en hier gekozen voor een 50mm kolom van vloer tot plafond.
Ik zou bij jou meer zorgen maken over spatwater dat op je wasmand/badmeubel terecht komt dan water dat over je douchewand zou gaan.
Wij hebben ook een solid surface bad van Balmani. Ik vind het helemaal prima! Je kunt het spul namelijk schuren. Je krijgt bij het bad een speciaal schoonmaakspul en daarmee krijg je het bad zo schoon. Plus nog een voordeel: het bad krast niet.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:37:
Binnenkort gaan we de badkamer renoveren: wie kan iets vertellen over de kwaliteit van een solid surface bad van Balmani (Zigga) en over het onderhoud van een mat-wit bad? Is dit lastiger schoon te houden dan een hoogglans bad?
Een pagina terug heb ik een zelfde soort vraag gesteld, herkenbare situatie. Uiteindelijk heb ik een belrondje gedaan langs lokale badkamerzaken en gevraagd met welke partijen zij samenwerken. Uiteindelijk na wat onderzoek en vragen naar ervaringen 1 van de deze partijen gekozen.Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:34:
Holy sh*t wat een prijzen komen hier voorbij zeg. Wij dachten even een badkamer te kunnen plaatsen (dus materiaal incl. plaatsing) voor plusminus 10k.
Badkamer van 2.63 x 2.43, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang. Ook nog 2 losse toiletruimtes.. houd mijn hart vast wanneer we langs sanitair zaken gaan
Badkamer van 2.63 x 2.43, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang. Ook nog 2 losse toiletruimtes.. houd mijn hart vast wanneer we langs sanitair zaken gaan
Als je precies weet wat je nodig hebt kun je eens online in Duitsland kijken - scheelt een héle flinke slok op de borrel. https://www.idealo.de/ als vergelijkingssite (alleen in het Duits), of anders https://www.reuter.de/ (ook Engelstalig). Bij die laatste heb ik de kranen vandaan die ik laatst thuis vervangen heb.remzor schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:30:
Holy sh*t wat een prijzen komen hier voorbij zeg. Wij dachten even een badkamer te kunnen plaatsen (dus materiaal incl. plaatsing) voor plusminus 10k.
Leuke tip. Maar geen idee nog, iig niet wat we precies willen (merk, typen, enz.).lizard87 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:40:
[...]
Als je precies weet wat je nodig hebt kun je eens online in Duitsland kijken - scheelt een héle flinke slok op de borrel. https://www.idealo.de/ als vergelijkingssite (alleen in het Duits), of anders https://www.reuter.de/ (ook Engelstalig). Bij die laatste heb ik de kranen vandaan die ik laatst thuis vervangen heb.
Opstellingen mag hetzelfde blijven: ligbad, douche, dubbel wastafel + meubel. En veel tegels denk ik
Misschien valt het mee doordat er geen spectaculair leidingwerk wordt verwacht. Heb hier st. Pieter en X2O voorbij zien komen welke wellicht 'betaalbaar' zijn. Als het maar geen gekke beunhaas is die iets komt plaatsen, die service moet gewoon goed zijn.
Ach ja, we zullen gewoon eens gaan kijken dan dus
Haha ja ik snap 'm. Voor mij is het iets anders: moet/mag een nieuwbouw badkamer gaan indelen. De opstelling hebben we nu wel, dus ik kan gewoon gaan kijken naar wat ik er in wil. Meubel en spiegel(kast) moet ik nog wel uitzoeken, maar het scheelt me in ieder geval al véél voor toiletcombinaties, douchesysteem en ligbad. Installatie is simpel want er hoeft niks gesloopt te worden, dus dan is een vakman ook geen weken bezig.
Dat is een mooie besparing @lizard87 Durfde uiteindelijk niet aan wat jij doet. Ik heb de badkamer niet casco laten opleveren, maar zeer basis gehouden en toen wastafelmeubel en spiegelkast in Duitsland besteld. Voor de tweede verdieping heb ik wel direct ook alle spullen daar besteld (tegels/doucheset/wastafel/douchewand/meubel/spiegelkast/kranen). Een kleine extra badkamer is nu net opgeleverd tijdens verbouwing van deze verdieping na oplevering. Prijzen liggen volgens mij echt lager dan in NL.
Onze nieuwbouw woning word op dit moment gebouwd en de afmetingen van de te realiseren badkamer is 350x260
daarbij hebben we nog 2 seperate toiletten van 200x100
We zijn 2 weken geleden bij bakker postma in Leeuwarden geweest voor een gesprek en vandaag hebben we de offerte binnengekregen. https://www.bakker-postma.nl/
Dr komt een sunshower deluxe in.. een vrijstaand solid surface bad en een wastafel van solid surface.. Alle kranen etc zijn van Luca.. (nog nooit van gehoord maar google verteld me dat dit italiaans design is) verder nog een maatwerk meubel in de wc en maatwerk meubel onder de wasbak in de douche
We hebben geen renders meegekregen maar we hebben wel een aantal foto's van internet geplukt van de badkamer die we beide erg mooi vinden en die als basis geldt.

Onze eigen electricien gaat al het leidingwerk etc aanleggen en we hebben ook zelf een stucadoor die alles gaat stuccen,
Ondanks dat komt de offerte uit op 36k. 12k voor montage en 24k voor de spullen..
Uiteindelijk kunnen ze hier 32k van maken.
Dat was wel ff schrikken. We hadden duidelijk aangegeven dat het budget rond de 25k lag
We zijn 2 weken geleden bij bakker postma in Leeuwarden geweest voor een gesprek en vandaag hebben we de offerte binnengekregen. https://www.bakker-postma.nl/
Dr komt een sunshower deluxe in.. een vrijstaand solid surface bad en een wastafel van solid surface.. Alle kranen etc zijn van Luca.. (nog nooit van gehoord maar google verteld me dat dit italiaans design is) verder nog een maatwerk meubel in de wc en maatwerk meubel onder de wasbak in de douche
We hebben geen renders meegekregen maar we hebben wel een aantal foto's van internet geplukt van de badkamer die we beide erg mooi vinden en die als basis geldt.

Onze eigen electricien gaat al het leidingwerk etc aanleggen en we hebben ook zelf een stucadoor die alles gaat stuccen,
Ondanks dat komt de offerte uit op 36k. 12k voor montage en 24k voor de spullen..
Dat was wel ff schrikken. We hadden duidelijk aangegeven dat het budget rond de 25k lag

Ziet er super mooi uit ( mag ook wel voor dat geldClive schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:42:
Onze nieuwbouw woning word op dit moment gebouwd en de afmetingen van de te realiseren badkamer is 350x260
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@ppatrick Ja dat mag idd zeker wel voor zo'n bedrag
We vinden het beide juist wel mooi dat het meubel wat verder doorloopt. Maar de badkamer op de foto's is iets groter dus we gaan waarschijnlijk wel voor een meubel passend onder de wasbak.
We vinden het beide juist wel mooi dat het meubel wat verder doorloopt. Maar de badkamer op de foto's is iets groter dus we gaan waarschijnlijk wel voor een meubel passend onder de wasbak.
Zou deze een beetje te plaatsen zijn in een nieuw te bouwen badkamer zonder gestorte dekvloer?Sjoerdfoto schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:40:
Nog druk bezig met mijn badkamer verbouwen, aankomend weekend alles tegelen.
Heb een nieuwbouwwoning en zoek nog een mooie douchedrain. douchehoek is onafgewerkt 900mm breed.
Met tegels en lijm erop dus zo'n 870 breed. Of zou een 800mm brede douchedrain dan te lang zijn?
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hier een beetje dezelfde situatie. Onze eerste offerte is nu 9.300 euro incl. 21% btw. Ik zie online ook bijna alle producten voor de helft van de prijs (sanitairwinkel.nl e.d.).traaymakers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:20:
Binnenkort begint de bouw van ons nieuwbouwhuis. Hierbij zit een standaardbadkamer en wc beneden. Deze vonden we wat karig dus we hebben bij de aannemer die ook het huis gaat bouwen wat extra opties besproken. Dit betreft:Bij elkaar komt de meerprijs in de offerte op ongeveer 7.700 euro incl 5% korting en 21% B.T.W. . Er is een optie om casco op te leveren en met een andere leverancier in zee te gaan. We hebben besloten om dat in ieder geval niet te doen. We willen niet na de oplevering nog aan de bouw van een badkamer beginnen.
- een luxer toilet zowel op de badkamer als het toilet beneden
- toevoegen van een ligbad
- een groter meubel
- luxere kranen
- een andere douchecabine
- grotere tegels
- een aangepaste radiator (elektrisch, want warmtepomp)
Nu vroeg ik me af, aangezien ik geen enkele ervaring heb over onderhandelen met zulke bedragen over hoeveel onderhandelingsruimte er is. Ik heb even een vergelijking gemaakt van als ik alle spullen zelf zou kopen plus de montagekosten, kosten aanpassen elektra, en nog wat andere posten die in de offerte gespecificeerd staan. Dan kom ik uit op een prijs van 5.200 euro. Een aardig bedrag dat we graag binnen onze hypotheek in bijvoorbeeld een wat luxere keuken zouden willen stoppen.
Ik denk dat 5.200 niet haalbaar is maar sommige onderdelen zijn bijna voor de helft van de prijs online te krijgen dus dat scheelt nogal. Ik ben nu van plan om op de offerte te reageren met deze observatie en simpelweg te vragen om een ruimere korting, waarbij ik refereer naar het bedrag van 5.200 wat ik zelf gevonden heb. Enige tips hoe je dit het best in kan steken? Bij voorbaat dank!
Korting ben ik nog niet over begonnen.
En we moeten hierna nog naar de tegelzaak..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Wel geprobeerd, maar geen cent eraf gekregenLuPo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 06:45:
[...]
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Hier een beetje dezelfde situatie. Onze eerste offerte is nu 9.300 euro incl. 21% btw. Ik zie online ook bijna alle producten voor de helft van de prijs (sanitairwinkel.nl e.d.).
Korting ben ik nog niet over begonnen.
En we moeten hierna nog naar de tegelzaak..
Wij hebben op tweede pinksterdag een aantal zaken bezocht, maar jeetje, het valt niet mee. We hebben Sanisale, Brugman, Grando, sanitairwinkel.nl, Ikea en X2o bezocht.
Kom ook erg veel merken tegen die ik niet ken, maar toch veel kosten. O.a. Magnani oid en Xenz bij X2o en sanitairwinkel.nl. Alleen al aan het spul ben je duizenden euro’s kwijt, ook de tegels komen er bij en van wat ik uit dit topic heb begrepen zijn de installatiekosten ook erg hoog bij badkamers.
We maken ons borst nat in ieder geval. Misschien toch zelf naar een goede aannemer opzoek. We hebben wel enige haast, want in september moet het allemaal gebeuren. Hopelijk is dat überhaupt nog mogelijk..
Als iemand nog een goede tip heeft voor sanitair, tegels en/of een goede aannemer in (midden) Brabant: graag! Wij hoeven geen super de luxe topkwaliteit badkamer maar het moet ook geen meuk zijn, beetje middenklasse denk ik.
Kom ook erg veel merken tegen die ik niet ken, maar toch veel kosten. O.a. Magnani oid en Xenz bij X2o en sanitairwinkel.nl. Alleen al aan het spul ben je duizenden euro’s kwijt, ook de tegels komen er bij en van wat ik uit dit topic heb begrepen zijn de installatiekosten ook erg hoog bij badkamers.
We maken ons borst nat in ieder geval. Misschien toch zelf naar een goede aannemer opzoek. We hebben wel enige haast, want in september moet het allemaal gebeuren. Hopelijk is dat überhaupt nog mogelijk..
Als iemand nog een goede tip heeft voor sanitair, tegels en/of een goede aannemer in (midden) Brabant: graag! Wij hoeven geen super de luxe topkwaliteit badkamer maar het moet ook geen meuk zijn, beetje middenklasse denk ik.
Dan zul je wel echt haast moeten gaan maken; de bouwvak zit er immers ook nog tussen dus ga er maar vanuit dat de meeste aannemers/vaklui de eerste weken na de bouwvak al volgeboekt zitten.remzor schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:25:
[...] We hebben wel enige haast, want in september moet het allemaal gebeuren. Hopelijk is dat überhaupt nog mogelijk..
[...]
Was je zelf nog van plan om iets te gaan doen? Zoals bijv. de oude badkamer eruit slopen, of wil je echt àlles uitbesteden?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Grappig, de douche lijkt heel veel op hoe wij t gedaan hebben (incl Sunshower maar dan zonder UV), heel erg mooi dusClive schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We willen alles uitbesteden, het hele pakket.Harrie_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Dan zul je wel echt haast moeten gaan maken; de bouwvak zit er immers ook nog tussen dus ga er maar vanuit dat de meeste aannemers/vaklui de eerste weken na de bouwvak al volgeboekt zitten.
Was je zelf nog van plan om iets te gaan doen? Zoals bijv. de oude badkamer eruit slopen, of wil je echt àlles uitbesteden?
En we beseffen dat we haast moeten maken, maar zie maar eens goede mensen te vinden tussen de drukte door. We hebben zojuist de koopovereenkomst pas ontvangen, dus hadden helaas niet veel eerder iets kunnen regelen.
Het nadeel van een huis kopen en je eigen woning nog moeten verkopen: al het geregel voor van alles en nog wat..

Hopelijk gaat het lukken en vinden we een geschikte partij
Op dit moment wordt mijn huis voorzien van badkamer en twee toiletten. Alles gekocht bij www.bdutch.nl . Zelfde sfeer / uitstraling als de plaatjes die jij post. Hebben een webshop, dus je kan alles wat je nodig hebt kun je bij elkaar klikken om eea te vergelijken.Clive schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zijn gisteren bij Brugman in Leeuwarden geweest en daar zijn we tot een heel andere ontwerp gekomen.
Bij binnenkomst heb je nu links het bad en rechts de wastafel. en dan achter de wastafel een ruime douche.

Hieronder het eerste ontwerp. Probleem is een beetje dat er vrij weinig loopruimte is tussen het bad en de douche. Het ontwerp is gebaseerd op de foto's in mn vorige post maar die badkamer is net een meter dieper.

Voor welke opstelling zouden jullie gaan en waarom?
Bij binnenkomst heb je nu links het bad en rechts de wastafel. en dan achter de wastafel een ruime douche.

Hieronder het eerste ontwerp. Probleem is een beetje dat er vrij weinig loopruimte is tussen het bad en de douche. Het ontwerp is gebaseerd op de foto's in mn vorige post maar die badkamer is net een meter dieper.

De initiële opstelling, maar dan het bad meer richting de wastafel. Kan je niet zo een half "vrijstaand" bad nemen wat tegen de muur zit in de hoek (dat is recht)?Clive schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:26:
We zijn gisteren bij Brugman in Leeuwarden geweest en daar zijn we tot een heel andere ontwerp gekomen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Brugman opstelling zou ik niet prettig vinden omdat je alsnog krap op elkaar staat bij het wasmeubel, en daar sta je vaker met z'n tweeën.
@koendt het bad zou idd in de hoek geplaatst kunnen worden. alle muren zijn recht maar ik wil graag een vrijstaand bad.
In de brugman opstelling heb je ongeveer 90cm tussen het bad en het wasmeubel. Is dat echt krap dat vraag is de vraag?
Met de eerste opstelling heb je flink meer ruimte rond het wasmeubel maar is de doorgang naar de douche weer krap. dilemma
In de brugman opstelling heb je ongeveer 90cm tussen het bad en het wasmeubel. Is dat echt krap dat vraag is de vraag?
Met de eerste opstelling heb je flink meer ruimte rond het wasmeubel maar is de doorgang naar de douche weer krap. dilemma

Beide ontwerpen zijn niet optimaal voor de ruimte, te veel loze ruimte.Clive schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien de omvang van de ruimte heb je nog voldoende ruimte voor een toilet. Weet niet of je die elders op de verdieping hebt.
Als het met de leidingen kan, zou ik bv et bad en douche aan de lange zijde zetten en vanuit daaruit verder spelen met de indeling.
Normaal sta je langer voor het wasmeubel dan dat je tussen het bad en het muurtje staat.Clive schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:15:
@koendt het bad zou idd in de hoek geplaatst kunnen worden. alle muren zijn recht maar ik wil graag een vrijstaand bad.
M.a.w. kijk naar het geen wat je in de badkamer doet. Loop je veel heen en weer naar de douche en sta je bijna nooit voor de spiegel? Zorg dan dat je daar de ruimte creëert.
Als je veel of lang voor de spiegel staat en soms zelf met 2 personen dan zou ik daar de ruimte pakken.
90 cm tussen het bad en wasmeubel is redelijk krap als er iemand staat een een ander wilt er langs.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Meubel omwisselen met het bad, is dat een optie?
It's dogged that does it
@NNCi We krijgen een seperaat toilet.
Aan de lange zijde hebben we 3 grote ramen tot het plafond dus dat is ook geen optie.
@thijsco19 Mee eens! We hebben het hier ff met tape op de vloer uitgezet en 90cm is idd heel erg krap.
@SavageBrother Neen dat is geen optie.
Beste oplossing is nu om met de eerste optie verder te gaan. Wellicht het bad iets meer de hoek indrukken. of wat @koendt zegt een back to wall bad dat geeft je ook weer iets meer ruimte. dan zal de doorloop zo'n 70 a 80cm worden afhangkelijk van hoever je t bad verschuift.
Aan de lange zijde hebben we 3 grote ramen tot het plafond dus dat is ook geen optie.
@thijsco19 Mee eens! We hebben het hier ff met tape op de vloer uitgezet en 90cm is idd heel erg krap.
@SavageBrother Neen dat is geen optie.
Beste oplossing is nu om met de eerste optie verder te gaan. Wellicht het bad iets meer de hoek indrukken. of wat @koendt zegt een back to wall bad dat geeft je ook weer iets meer ruimte. dan zal de doorloop zo'n 70 a 80cm worden afhangkelijk van hoever je t bad verschuift.
Dan zou ik het lekker zo laten denk ik. Wellicht het bad meer in de hoek duwen, zonder het aan de muur te zetten. De ruimte tussen bad en doucheruimte is daarmee waarschijnlijk voldoende. Zo ontzettend vaak kruis je elkaar daar ook niet lijkt me.
It's dogged that does it
Ik probeer het eea vanuit Duitsland bij elkaar te shoppen, kijken waar ik dan op uit kom. Momenteel bij Obadis, het liefst alles bij één of maximaal twee winkels.
Het vinden van de spullen door het ontbreken van fatsoenlijke filters valt me niet mee. Ook hebben ze niet alle merken. Een vrijstaande badkraan in het zwart krijg ik niet echt gevonden. Iemand tips? Ik ben zeker niet bereid er meer dan 1000 euro aan uit te geven.
Ligbad: https://www.obadis.com/en...cm-weiss-perl-effekt.html
Of
https://www.obadis.com/en...cm-weiss-freistehend.html
Eerste is vlekbestendig staat er bij, ken beide merken verder niet.
Toilet zal tweemaal de subway 2.0 worden denk ik, ceramic plus of niet, scheelt in prijs niet zo heel veel.
Mocht ik qua spullen alles in DE kunnen vinden en het minimaal enkele honderden euro’s scheelt, ben ik wel bereid om over de grens te bestellen
Het vinden van de spullen door het ontbreken van fatsoenlijke filters valt me niet mee. Ook hebben ze niet alle merken. Een vrijstaande badkraan in het zwart krijg ik niet echt gevonden. Iemand tips? Ik ben zeker niet bereid er meer dan 1000 euro aan uit te geven.
Ligbad: https://www.obadis.com/en...cm-weiss-perl-effekt.html
Of
https://www.obadis.com/en...cm-weiss-freistehend.html
Eerste is vlekbestendig staat er bij, ken beide merken verder niet.
Toilet zal tweemaal de subway 2.0 worden denk ik, ceramic plus of niet, scheelt in prijs niet zo heel veel.
Mocht ik qua spullen alles in DE kunnen vinden en het minimaal enkele honderden euro’s scheelt, ben ik wel bereid om over de grens te bestellen
Wat zijn de logische stappen als je de badkamer opnieuw wil laten doen met zelf gekozen meubelen?
- Mannetje vinden via werkspot
- Samen met hem klus bespreken
- Zelf meubels kopen
- Laten plaatsen
zoiets?
Ik gok dat ik de helft vergeet bij elkaar te shoppen van wat er nodig is omdat ik nog nul ervaring heb met een grote verbouwing.
- Mannetje vinden via werkspot
- Samen met hem klus bespreken
- Zelf meubels kopen
- Laten plaatsen
zoiets?
Ik gok dat ik de helft vergeet bij elkaar te shoppen van wat er nodig is omdat ik nog nul ervaring heb met een grote verbouwing.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-06-2020 15:04 ]
@Piet_Piraat7 Dat is wel min of meer onze route ja. De aannemer/klussert nog wel even laten meedenken over alle benodigde materialen. Past het, is het haalbaar, zie je geen onderdelen over het hoofd, enz.
Voor ons geldt hetzelfde, we gaan binnenkort voor de badkamer en na alle verhalen lijkt het erop dat er bij Van Wanrooij weinig te onderhandelen valt over de badkamer.Flipswix schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:34:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
Bij nieuwbouw heb je ruwweg 3 opties:896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:33:
[...]
Voor ons geldt hetzelfde, we gaan binnenkort voor de badkamer en na alle verhalen lijkt het erop dat er bij Van Wanrooij weinig te onderhandelen valt over de badkamer.
***members only***
Je betaalt (meer dan) de hoofdprijs via de projectleverancier voor je droombadkamer en blijft met een zuur gevoel achter. Je betaalt letterlijk veel te veel.
Je neemt minimale aanpassingen op de standaard badkamer. Een compromis dat je beurs intact houdt.
Je neemt een casco badkamer en hebt voor hetzelfde geld als optie 1 een badkamer dubbel zo luxe of je neemt dezelfde badkamer als optie 1 voor de helft van het geld, maar wel de moeite van alles regelen na oplevering.
Optie 3 is het gunstigste, maar wordt het minste gedaan. Veel werk en wat risico's.
Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe badkamer.
Ik heb 2 vragen:
- heeft iemand nog suggesties voor een goede badkamerleverancier+installateur in de omgeving van Den Bosch? (NB: bij voorkeur een zaak die het hele traject regelt. Ik zie dat veel mensen hier zelf de spullen bij elkaar sprokkelen en daar dan een aannemer bij zoeken. We kennen geen goede aannemer en hebben geen zin in mogelijk afschuiven van eventuele problemen etc.)
- wat is de huidige opinie m.b.t. een wtw-doucheafvoer? Werkt dat goed en is het rendabel (als in: redelijke terugverdientijd).
Ik heb 2 vragen:
- heeft iemand nog suggesties voor een goede badkamerleverancier+installateur in de omgeving van Den Bosch? (NB: bij voorkeur een zaak die het hele traject regelt. Ik zie dat veel mensen hier zelf de spullen bij elkaar sprokkelen en daar dan een aannemer bij zoeken. We kennen geen goede aannemer en hebben geen zin in mogelijk afschuiven van eventuele problemen etc.)
- wat is de huidige opinie m.b.t. een wtw-doucheafvoer? Werkt dat goed en is het rendabel (als in: redelijke terugverdientijd).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ken X2O in Den Bosch (Balkweg) maar die installeren niet. Aan jou de keuze wat je daarmee doet. Andere badkamerboeren daar heb je zat, maar die schakelen dan ook gewoon aannemers in: ze laten aannemers bieden, de laagste prijs krijgt het. Daar zetten ze een percentage op en dat staat op de factuur die jij krijgt. Onderaan de streep heb je dus een aannemer die niet geneigd is een stapje extra te doen, want hij wordt uitgeknepen, terwijl je wel de volle mep (of meer) betaalt.
Wtw-douche: kansloos. Je bent al gauw een kleine 1000 euro kwijt (montage meegerekend) en tenzij je erg lang onder de douche staat, is dat ding net opgewarmd tegen de tijd dat jij klaar bent met douchen. Of je moet van lange douche sessies houden. Tevens moet je rekening houden met kalkaanslag op die dingen.
Wtw-douche: kansloos. Je bent al gauw een kleine 1000 euro kwijt (montage meegerekend) en tenzij je erg lang onder de douche staat, is dat ding net opgewarmd tegen de tijd dat jij klaar bent met douchen. Of je moet van lange douche sessies houden. Tevens moet je rekening houden met kalkaanslag op die dingen.