Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 119 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:02
Phoolie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Enig idee hoe hoog zo'n muurtje wenselijk is?
Nee. Maar ik denk ongeveer 200cm. Dat zijn de meeste glazen douchewanden ook.

Misschien douche ik wat wilder dan anderen. Maar 120cm wand geeft nog steeds wel water buiten de douche. ik zelf heb daar een hekel aan. En een handdoek op de grond leggen om dat op te vangen vindt ik ongeveer hetzelfde als het naderhand droog moeten trekken.

Tezamen met de warmte die binnen blijft wat ik wel prettig vindt tijdens het afdrogen kies ik voor een deur.

Ik ben niet zo poetserig dat ik na elke douchebeurt alles droog wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajax2019
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-01 13:11
Hoi Tweakers,

Wij zijn voornemens om dit jaar een badkamer te (laten) bouwen. Het gaat om een compact appartement in Amsterdam. Onze huidige situatie is als volgt:

-Het toilet zit in de woonkamer/keuken :(
-Er is geen aparte badkamer, alleen een ensuite douche, die alleen via de slaapkamer bereikbaar is.

Wat we graag willen:
- badkamer met een toilet, douchebad en wastafel, bereikbaar via de hal.

Een nieuwe badkamer wordt gecreëerd, door het niet dragende muurtje tussen toilet en ensuitedouche weg te halen. De loopruimte richting toilet (in woonkamer) wordt bij de nieuwe badkamer getrokken waardoor er een badkamer ontstaat met ruimte voor een douchebad, wastafel en een toilet (circa 6m2). De oude ingang naar de ensuite douche wordt opgevuld (cellenbetonblokken) en de nieuwe ingang wordt gecreeerd op de gang (in een niet dragende muur)

We willen zoveel mogelijk gebruik van de bestaande afvoeren om ingrijpende werkzaamheden te beperken. Frezen in beton mag bijvoorbeeld maar beperkt van de VVE zonder eerst akkoord te moeten vragen via een ALV. De toilet blijft dus op dezelfde locatie en hetzelfde geldt voor het douche(bad).

We zijn zelf geen vaklui dus zullen alles moeten uitbesteden. De volgende vragen schieten o.a. door mijn hoofd. Wellicht hebben jullie hier ideeen over:

- Moet alles eerst volledig gesloopt worden en vervolgens weer worden opgebouwd (we willen graag cellenbetonmuren) of kun je simpelweg de bestaande (cellenbeton) muren deels opvullen bij de oude deuropening, slopen bij de nieuwe deuropening en verder uitbouwen in de woonkamer?
-Er zit nu een afvoer voor de douche. Kan hier een badafvoer van worden gemaakt (nadat de drain eruit is gesloopt) of moet een badafvoer groter zijn?
-Bij de huidige douche is de vloer opgehoogd. De constructievloer bestaat uit beton, vervolgens lijkt het alsof er cellenbeton op zijn kant is gebruikt met daarboven weer 2 lagen tegels. Kunnen we hier gewoon weer een laag overheen tegelen of is het noodzakelijk om alles eruit te slopen en opnieuw de vloer op te bouwen? Wij vinden het niet erg als er een opstap is.
- Wat is wijsheid bij de vloer in de woonkamer? Hoe kan deze het beste worden opgehoogd om tot dezelfde hoogte te komen als de douche?
- is max 20k all in (materialen, montage etc) enigzins realistisch. We hoeven geen top kwaliteit en hebben geen dure smaak qua tegels. Daarnaast willen we het zo simpel mogelijk houden. Ik begrijp dat opnieuw opbouwen zonder opstap beter en fijner is, maar als het makkelijker en sneller kan waarbij over de bestaande vloer heentegelen gewoon werkt dan geniet dat wat ons betreft de voorkeur.
- zijn er nog tips of suggesties waar we wellicht nog niet aan hebben gedacht?
Alvast super bedankt voor jullie input!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3o6qbhNJvR__RBCseei2Ik6tT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T0R3V5jtoJyPqtKq6igflBH5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4YJREr5lEmDAb-b9v9TMbAqjts=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qrPDZVMIuOdaIRGCuUSi1Gug.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABzydK_LVyrj8tikU5dcJVxr0gE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFBKzVRKVjIlaOO05WHwsaYb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Builder0411
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-01 08:49
Ajax2019 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:37:
Hoi Tweakers,

Wij zijn voornemens om dit jaar een badkamer te (laten) bouwen. Het gaat om een compact appartement in Amsterdam. Onze huidige situatie is als volgt:

-Het toilet zit in de woonkamer/keuken :(
-Er is geen aparte badkamer, alleen een ensuite douche, die alleen via de slaapkamer bereikbaar is.

Wat we graag willen:
- badkamer met een toilet, douchebad en wastafel, bereikbaar via de hal.

Een nieuwe badkamer wordt gecreëerd, door het niet dragende muurtje tussen toilet en ensuitedouche weg te halen. De loopruimte richting toilet (in woonkamer) wordt bij de nieuwe badkamer getrokken waardoor er een badkamer ontstaat met ruimte voor een douchebad, wastafel en een toilet (circa 6m2). De oude ingang naar de ensuite douche wordt opgevuld (cellenbetonblokken) en de nieuwe ingang wordt gecreeerd op de gang (in een niet dragende muur)

We willen zoveel mogelijk gebruik van de bestaande afvoeren om ingrijpende werkzaamheden te beperken. Frezen in beton mag bijvoorbeeld maar beperkt van de VVE zonder eerst akkoord te moeten vragen via een ALV. De toilet blijft dus op dezelfde locatie en hetzelfde geldt voor het douche(bad).

We zijn zelf geen vaklui dus zullen alles moeten uitbesteden. De volgende vragen schieten o.a. door mijn hoofd. Wellicht hebben jullie hier ideeen over:

- Moet alles eerst volledig gesloopt worden en vervolgens weer worden opgebouwd (we willen graag cellenbetonmuren) of kun je simpelweg de bestaande (cellenbeton) muren deels opvullen bij de oude deuropening, slopen bij de nieuwe deuropening en verder uitbouwen in de woonkamer?
-Er zit nu een afvoer voor de douche. Kan hier een badafvoer van worden gemaakt (nadat de drain eruit is gesloopt) of moet een badafvoer groter zijn?

-Bij de huidige douche is de vloer opgehoogd. De constructievloer bestaat uit beton, vervolgens lijkt het alsof er cellenbeton op zijn kant is gebruikt met daarboven weer 2 lagen tegels. Kunnen we hier gewoon weer een laag overheen tegelen of is het noodzakelijk om alles eruit te slopen en opnieuw de vloer op te bouwen? Wij vinden het niet erg als er een opstap is.
- Wat is wijsheid bij de vloer in de woonkamer? Hoe kan deze het beste worden opgehoogd om tot dezelfde hoogte te komen als de douche?

- is max 20k all in (materialen, montage etc) enigzins realistisch. We hoeven geen top kwaliteit en hebben geen dure smaak qua tegels. Daarnaast willen we het zo simpel mogelijk houden. Ik begrijp dat opnieuw opbouwen zonder opstap beter en fijner is, maar als het makkelijker en sneller kan waarbij over de bestaande vloer heentegelen gewoon werkt dan geniet dat wat ons betreft de voorkeur.

- zijn er nog tips of suggesties waar we wellicht nog niet aan hebben gedacht?
Alvast super bedankt voor jullie input!

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Met wat hulp van ai om het beter te verwoorden ;)

1. Bestaande constructie en vloeropbouw
Vloerhoogte / constructievloer: Omdat de huidige vloer uit beton lijkt te bestaan (met daarboven een eventuele afwerk- of dekvloer), is het goed om te weten hoe dik deze vloerlagen zijn en of de VvE restricties oplegt (bijv. bij infrezen of zware opbouwen).
Hoogteverschil beperken: Als de bestaande vloer in de woon- of slaapkamer veel lager is dan de badkamer, kun je kiezen voor:
Een opbouw met lichtgewicht vulmateriaal (bijv. schuimbeton, of cellenbetonblokken) om niet alles eruit te slopen. Je plaatst daar bovenop je nieuwe afschotvloer en afwerking.
Een dunnere constructie (bv. vervangen van de huidige opbouw) als je zoveel mogelijk de drempel wilt beperken. Dan moet je wel meer slopen of wegbreken.

2. Afvoeren en leidingen
Hergebruik van bestaande afvoer: Kijk of de standleiding en afvoer van het oude toilet/douche gunstig liggen. Hoe minder (horizontale) leidingen je hoeft te verleggen, hoe eenvoudiger en goedkoper.
Verleggen of verdikken van afvoeren: Bedenk dat voor een nieuwe douche(bak) en toilet de afvoer soms op andere plekken komt. Ga na of er voldoende afschot is. Soms is een klein platform (verhoging) nodig, maar in een appartement kan dat effect hebben op de plafondhoogte eronder.
Infrezen of niet: Als de VvE erg streng is, kun je leidingen (indien mogelijk) iets opbouwen in plaats van infrezen. Eventueel maak je een iets verhoogde douchevloer.

3. Muurindeling: slopen of aanvullen?
Tussenvraag: “Moet alles eerst volledig gesloopt worden, of kunnen we bestaande (cellen)betonmuren deels oplappen?”
Als de nieuwe wand op (ongeveer) dezelfde plek komt, kun je vaak het bestaande binnenspouwblad handhaven en slechts een opening bijplaatsen.
Wil je echt een andere indeling, dan is slopen en opnieuw opbouwen met lichtgewicht blokken (cellenbeton) gebruikelijk.
Stabiliteit: Let op draagkracht en dragende muren. Als de muur niet-dragend is, is slopen en opnieuw met cellenbeton opbouwen vaak prima. Mocht er enige dragende functie zijn, dan eerst checken (constructieadvies).

4. Badkamer vergroten of niet?
Ligbad / douchecombinatie?: Met ±6 m² kun je een inloopdouche en toilet inplannen. Als je graag een ligbad wilt, houd er rekening mee dat je bewegingsruimte krapper wordt.
Drain of douchegoot: Bij een nieuwe douche is een inloopdouche fraai, maar vergt afschot en voldoende vloerhoogte. Een doucherand of lage bak is wat eenvoudiger te realiseren (minder streng op afschot).

5. Water- en ventilatie-aansluitingen
Ventilatie: Zeker in een compacte badkamer is (mechanische) ventilatie cruciaal, misschien in overleg met VvE (doorvoer door gevel of schacht).
Warm/koud water: Check of de leidingen gemakkelijk verlegd kunnen worden. Het verplaatsen van toilet, douche en wastafel brengt extra leidingen met zich mee. Soms kun je bestaande aan- en afvoer hergebruiken, mits op de juiste plek.

6. Kostenindicatie
Budget €20k (materiaal + montage) is niet onrealistisch als je alles professioneel laat doen: sloop, bouw, nieuwe tegelvloer, toilet, douche, wastafel, afwerking.
Besparen: Zo min mogelijk hak- en breekwerk kan geld besparen, maar let op dat bij een écht andere indeling soms toch de hele vloer eruit moet om alles goed en waterdicht te maken.

7. Praktische volgorde
Inventarisatie & ontwerp: Tekening maken van de gewenste indeling, checken of je de benodigde breedte/lengte hebt voor toilet, douche, wastafel.
Slopen / demonteren: Verwijderen van oude voorzieningen of wand(-gedeeltes).
Vloeropbouw / leidingen: Plaatsen van nieuwe of verlegde afvoeren, aanvoerleidingen en (eventueel) elektra (wandcontactdoos, lichtpunten).
Nieuwe wanden: Optrekken van cellenbetonblokken (of een andere lichte constructie) voor de nieuwe scheidingswand.
Waterdicht maken: Egaliseren, afschot regelen, kimband/afdichting en vloertype bepalen.
Afwerking: Tegelen, voegen, sanitair plaatsen, kitten.

Conclusie
Een compacte nieuwe badkamer in een bestaand appartement vraagt om een slim plan:
Hergebruik waar kan (afvoer, standleiding),
Lichtgewicht opbouw met cellenbeton of egaline als dekvloer,
Volwaardige afdichting (denk aan kimbanden, waterkerende lagen, goede ventilatie).
Bepaal of de bestaande vloerconstructie genoeg draagvermogen heeft en of de VvE akkoord gaat met evt. hak/freeswerk.
Met ±6 m² is een toilet, wastafel en douche(bad) mogelijk, maar bekijk kritisch je loopruimte.
Houd rekening met de ventilatie, droogtijden en waterdichte uitvoering om later ellende te voorkomen.

Ik hoop dat je heirmee iets kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik ben bijna klaar met de planning van mijn badkamer, alleen de (elektrische) spiegels zijn nog een groot vraagteken. Wat zijn nou echt dingen waar je specifiek op moet letten bij een spiegel? Een verwarmde spiegel tegen condensvorming lijkt mij wenselijk, maar werkt dat ook echt goed in de praktijk? En verlichting is ook handig, maar in de badkamer zullen ook altijd de spotjes in het plafond aangaan..

Iemand nog tips/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:14
Tiuri schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:01:
Ik ben bijna klaar met de planning van mijn badkamer, alleen de (elektrische) spiegels zijn nog een groot vraagteken. Wat zijn nou echt dingen waar je specifiek op moet letten bij een spiegel? Een verwarmde spiegel tegen condensvorming lijkt mij wenselijk, maar werkt dat ook echt goed in de praktijk? En verlichting is ook handig, maar in de badkamer zullen ook altijd de spotjes in het plafond aangaan..

Iemand nog tips/advies?
Bij meeste spiegels is niet de hele spiegel verwarmt maar alleen een midden stuk. Houd hier rekening met de hoogte want anders heeft de kleinste of langste in huis er niks aan.

Ligt van voor is veel makkelijker met scheren/make-up dan licht van boven. Dus zou altijd voor verlichting rond de spiegel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13

Iemand nog tips/advies?
Toch wel doen met licht erin. Spotjes kan je dan dimbaar maken. Dat zorgt voor sfeer als je in bad ligt, rust als je net wakker bent en volledig licht in de zomer overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619

Iemand nog tips/advies?
Probeer in ieder geval er al wel bedrading naar toe te trekken. Het liefst 2 aparte draden zodat licht en spiegelverwarming apart kan.

Of anders op zijn minst een loze leiding. Kun je het later alsnog toevoegen.

Ik zelf zou het liefst spiegelverlichting willen die ik met een schakelaar bij de deur aan kan doen en niet via een touch schakelaar op de spiegel zelf.

En die condens verwarming hoeft in de zomer niet aan. dus zou dat apart schakelbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Wij willen inbouwspots in de badkamer, nou gaf de elektricien het advies om dan laag voltage spots te pakken, dat zou veiliger zijn. Toch lees ik dat je gewoon 230v spots kan gebruiken, als ze maar een IP-65 rating hebben. Nou maakt het voltage mij verder weinig uit, dus dan ga ik maar op het verhaal van de elektricien af, alleen lijken bijna alle inbouwspots die ik kan vinden op 230v te zijn. Iemand hier een tip voor goede inbouwspots op laag voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajax2019
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-01 13:11
@Builder0411 Super bedankt voor de uitvoerige reactie! Hier kan ik zeker wat mee ;)

- Dus we kunnen het beste in de woonkamer ook eerst cellenbeton op de vloer leggen en dit vervolgens verder afwerken met een afschotvloer met daarboven weer tegels.

- Muren dus gewoon aanvullen waar mogelijk met cellenbeton.

- Qua afvoeren blijft de toilet op dezelfde plek. Waar nu de douchedrain zit, willen we graag een douchebad (er helaas onvoldoende ruimte voor een aparte douche en bad) Onder ons zit een parkeergarage dus we hebben geen onderburen ofzo.

- We hebben momenteel mechanische ventilatie, dus die willen we gewoon behouden.
Wij gaan weer verder met het ontwerp!

PS, de cellenbetonmuren willen we aan de binnenkant van de badkamer laten betegelen, ik neem aan dit direct kan toch, zonder eerst te moeten stucen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ajax2019 op 10-01-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 10:00

Iemand nog tips/advies?
Kijk of je er 1 kan vinden die je met een fysieke schakelaar aan en uit kan zetten. Wij hebben er 1 met een sensor in de spiegel waar je je hand voorlangs moet wapperen. Dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noostenb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:20
gitaarwerk schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:13:
Heeft iemand ervaring met Ton Scholten?
Veel te laat voor jou, maar toch maar een reactie. Duur en goed.

We hebben een kleine badkamer (1,70 x 1,80 meter) uit de jaren tachtig en wilden er zelf zo min mogelijk last van hebben. Bovendien hebben we vermoed ik best wel een luxe smaak. Geen gouden knoppen of zo, maar gewoon goed sanitair enz. Uiteindelijk hebben ze een Hotbath douche, Geberit douchetoilet, wastafel en handdoekradiator in die ruimte kunnen zetten. Bovendien hebben we nu een paar lussen vloerverwarming om de kou uit de vloer te halen. Verder waren ze heel flexibel, luisterden ze goed en kwamen met goede suggesties. Daar waar wij iets anders wilden (een 45 graden hoek in de douchewand) wilden ze best even kijken of dat ook mogelijk was. Al met al heel tevreden over het ontwerptraject.

Het offertetraject en het wachten totdat de bouw begon duurde 9 maanden. Da’s laaaaaannnnggg. Dat hadden ze wel ongeveer tijdens het eerste gesprek al aangegeven, dus reken ik ze dat niet te zwaar aan.

Bij de realisatie zijn ze vier weken bezig geweest, uiteindelijk twee dagen langer dan gepland. Ze kwamen bijvoorbeeld een gasleiding tegen die “zo niet meer mocht” geen onvertogen woord: die hebben ze op eigen kosten aangepast. Ook een vaudtje van hun kant werd zonder enig protest hersteld. Daar waar zij dat zelf niet deden werd de rekening met minimale actie van ons (we moesten hem doorsturen, duh!) van hun rekening afgestrokken.

Het resultaat is precies wat we verwachtten. De douche is ruim, er zit voldoende doorloopruimte naar het toilet en het is LICHT. Dat mag ook wel met witte wandtegels en lichtgrijze vloertegels. Het ontwerp klopte dus ook in de praktijk. Enige nadeel is dat de verwarming nu niet meer onder het raam zit, maar tegenover de douche. Bij het raam is het dus iets frisser, zelfs met triple glas. Owja, en de lamp in het bovenkastje bij de badkamer is ruk.

De service was prima. We hadden uiteindelijk drie “dingetjes”. Als eerste stak de wastafelkraan te ver naar voren. Die is kosteloos vervangen door een korter exemplaar. Vervolgens lekte de douchewand ergens. Binnen de kortste keren stond er iemand met een kitspuit en was dat opgelost. Alleen die ontdekte dat bij het doorspoelen van het toilet er een klein deel van het water omhoog kwam in de douche. Kweste van woekeren met de ruimte voor de afvoer. Uiteindelijk opgelost met een iets andere insert in de afvoer vande douche en toen was dat ook over.

Kosten: rond de €34,000. Zo’n €12,000 aan spullen en de rest aan werk. Daarvoor hebben ze dus de complete indeling veranderd, vloerverwarming aangelegd, nieuwe groep geplaatst voor het douchetoilet en natuurlijk alles geïnstalleerd. Bovendien is de communicatie altijd heel goed geweest. We wisten op ieder moment wat ze aan het doen waren en hoe lang het ging duren.

Geen moment spijt gehad. Duur en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

noostenb schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Geen moment spijt gehad. Duur en goed.
We zijn ook met hun in zee gegaan. Paar dingetjes ook; nog steeds blij mee. Achteraf zou ik zelf een paar keuzes anders gedaan hebben, maar meeste is prima. Enige achteraf nu, is dat niet alle leidingen vastgemaakt zijn, waardoor je een tik hoort als het water erop komt. We hebben vrij veel druk op de leidingen staan. Volgens mij is dat wel te regelen, maar is niet een echt een probleem. Ondertussen hebben we de badkamers nu 5 jaar. (2 badkamers, 1 toilet). Kosten a 65k. 6 weken bezig. Ook materiaal was niet goedkoop. Kies je dan ook voor. Nog steeds blij mee. Meeste ziet er nog uit als nieuw.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:50
Voor onze nieuwbouw woning zijn we ook bezig met het samenstellen van onze badkamer en wc's.
Wat zijn gerenommeerde merken voor glaswanden (inloopdouche) meubel en verwarmde spiegel?
De rest hebben we wel voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er hier mensen met een Hand Grohe Ecosmart Douchekop?

Wij hebben een 30x30 Pulsify douchekop en deze verbruikt idd niet veel water.

Alleen zijn de straaltjes water uit de douchekop dusdanig klein dat het water redelijk snel afkoelt.

Als ik recht sta dan is het bovenop mijn hoofd warm. Wanneer ik buk om bijvoorbeeld mijn onderbenen en voeten te wassen dan voelt het al redelijk koud. Vrouw en kinderen zijn wat kleiner dan ik, dus zij zetten de thermostaat redelijk hoog. Water bij de douchekop zelf(2m hoogte) is 48 graden om het op 1m70 ongeveer op 38 graden te hebben.

Dit heeft 2 gevolgen:

1. Door de snelle afkoeling ontstaat er veel waterdamp in de badkamer
2. Boiler warmtepomp staat op 50 graden, dus we tappen bijna 1:1 warmwater. Hierdoor kunnen we niet alle4 achter elkaar douche. Laatste persoon heeft koud water.

Twijfel zelf of de douchekop wel een goede keuze is. Hij bespaart zo wel water in zijn totaliteit, maar hij bespaart geen warm water en dat was eigenlijk de bedoeling

Iemand dezelfde ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:07
Wij zouden graag de wanden van onze toekomstige badkamer tot aan het plafond maten betegelen en het plafond voorzien van glad stucwerk. In welke volgorde kunnen we dit het beste laten doen, eerst tegels of stucwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:41
TNThomas schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:04:
Wij zouden graag de wanden van onze toekomstige badkamer tot aan het plafond maten betegelen en het plafond voorzien van glad stucwerk. In welke volgorde kunnen we dit het beste laten doen, eerst tegels of stucwerk?
Is afhankelijk van de tegel. Bij ons met slabs iig eerst tegelen, omdat je anders weinig speelruimte hebt. Met klein formaat tegels, zou ik denk ik eerst stucen. Scheelt weer afplakken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Tegels eerst, 100%.
De kans dat je tegel exact past in de hoogte is nihil. Je snijdt ze dan af aan de bovenkant en dan werk je direct de snijrand af met je stuc. Perfect resultaat.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 15:52

Iemand nog tips/advies?
Mijn vriendin wilde een verwarmde met licht, alle toeters en bellen.
Wat een miskoop. 500 euro. Blijkt dat het op de achterkant gewoon een slap klein warmtematje heeft en denk 10% van de spiegel daadwerkelijk 'verwarmd' is en daardoor duurt het ook echt een halfuur voordat de condens weg gaat, of je zet dat ding onnodig je hele douche/bad sessie aan. En het ledstripje is ook gewoon een waterdicht generieke 3000k ip67 strip die er achter op geplakt is. Persoonlijk mijn grootste miskoop van de gehele verbouwing.
Nog dommer we gebruiken de functies amper. Hangt er nu 2 jaar heb de lichten als de warmte functie een handje vol keren gebruikt.....
Als het echt wil, gewoon een 'domme' spiegel kopen en zelf warmtematje/kabel kopen en erop plakken. Is het waarschijnlijk beter en vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 25-09 15:29
toekie schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Mijn vriendin wilde een verwarmde met licht, alle toeters en bellen.
Wat een miskoop. 500 euro. Blijkt dat het op de achterkant gewoon een slap klein warmtematje heeft en denk 10% van de spiegel daadwerkelijk 'verwarmd' is en daardoor duurt het ook echt een halfuur voordat de condens weg gaat, of je zet dat ding onnodig je hele douche/bad sessie aan. En het ledstripje is ook gewoon een waterdicht generieke 3000k ip67 strip die er achter op geplakt is. Persoonlijk mijn grootste miskoop van de gehele verbouwing.
Nog dommer we gebruiken de functies amper. Hangt er nu 2 jaar heb de lichten als de warmte functie een handje vol keren gebruikt.....
Als het echt wil, gewoon een 'domme' spiegel kopen en zelf warmtematje/kabel kopen en erop plakken. Is het waarschijnlijk beter en vele malen goedkoper.
Er zit veel verschil in "kwaliteit" tussen de spiegels heeft de verkoper verteld waar ik de badkamer heb gekocht. We hadden even niet het geld meer om de spiegel erbij te halen. Nu vertelde hij dat er 2 types zijn, verlichting achter de spiegel en verlichting rondom de spiegel.

Verlichting achter de spiegel is leuk maar werkt niet. Het is puur voor de looks en de sfeer als je bijvoorbeeld in bad zit o.i.d.

Verlichting rondom de spiegel werkt dus ( schijnbaar volgens hem ) wel. Wij gaan dus ook wel kijken voor een spiegel met verlichting rondom, al zijn die helaas wat minder mooi. Scheelt dat we korting krijgen op de catalogusprijs ( ik dacht 365 totaal )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 15:52
hollandnick schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Er zit veel verschil in "kwaliteit" tussen de spiegels heeft de verkoper verteld waar ik de badkamer heb gekocht. We hadden even niet het geld meer om de spiegel erbij te halen. Nu vertelde hij dat er 2 types zijn, verlichting achter de spiegel en verlichting rondom de spiegel.

Verlichting achter de spiegel is leuk maar werkt niet. Het is puur voor de looks en de sfeer als je bijvoorbeeld in bad zit o.i.d.

Verlichting rondom de spiegel werkt dus ( schijnbaar volgens hem ) wel. Wij gaan dus ook wel kijken voor een spiegel met verlichting rondom, al zijn die helaas wat minder mooi. Scheelt dat we korting krijgen op de catalogusprijs ( ik dacht 365 totaal )
Nee de verlichting doet het wel, tis niet je van het, maar die doet zijn werk dus die is wel ok en het zicht is ook prima. Maar als het donker is doe ik de centrale lamp van de badkamer en heb ik genoeg licht.
Vooral de verwarming is een aanfluiting spiegel ter grote van een motorkap, verwarmingsmatje van ong een pannenlap. En het matje is vierkant, spiegel soort van asymmetrisch ovaal dus je krijgt een vierkantje op je spiegel. N=1 dus kan goed zijn dat ik weer net een miskoop heb gehad. Maar in de praktijk gebruiken wij beide functies vrijwel nooit dus is gewoon zonde van je geld. Misschien dat ik er een beweging sensor tussen moet zetten.
De spiegel zelf vind ik wel mooi en daar kijk je letterlijk tegenaan dus het is leergeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:09
Wij hebben deze nu bijna 2 jaar hangen: https://www.q1sanitair.nl...lus-spiegelverwarming.awp

Licht bediening is touch op de voorkant, de verwarming zet je aan met een vaste knop de zijkant. Verwarming werkt zeer snel (grootte van de matjes kun je op de website zien, beide kanten een kleine rechthoek maar wel voldoende), en licht is sfeerverlichting + verlichting in de spiegel. Deze kun je nog dimmen en ook de warmte instellen. Enige nadeel is dat je in het donker moeilijk de touchknop kunt vinden, aangezien deze niet altijd verlicht is.

[ Voor 8% gewijzigd door venneke op 13-01-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:09
TNThomas schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:04:
Ik werk het plafond altijd eerst helemaal af inclusief sauzen, daarna tegelen tot plafond. Die naad vd tegels op plafond word afgewerkt met kit.

De eerder genoemde slabs zijn een ander verhaal, dan wil je de speling van t plafond hebben inderdaad. Maar niet zoveel mensen hebben slabs.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:14
hallo klus helden. ik laat mijn nieuwbouwwoning casco opleveren. voor mijn badkamer en aparte toilet heb ik bij een aannemer een offerte gekregen voor de werkzaamheden:

- badkamer (2.5x2.3)
- zandcementvloer
- verlaagd plafond (inbouw spotjes, stucen, sauzen)
- loodgieterswerk
- tegelwerk (veel kleine tegels)
- elektra
- timmerwerk
- plaatsen sanitair

- toilet (1.2x0.95)
precies hetzelfde werkzaamheden alleen zonder de zandcementvloer.

aannemer gaf een globale prijs van €20K. wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31XYIlG68kURZDmkwp5ypaSnfFc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FxTyr2TVIEIdRa5vHzQiSrWH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQJ8K5FRmT-5vwlZ9y6AzH5Xwys=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aqNXLkMg2dwGTqAxMNFPl6SW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR-Ct0JMcep4qsXCen8Of-4-vpg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vhUP7LJRaAERL3UVuAQmZYuf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09 07:55
Yesiladam schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:22:
hallo klus helden. ik laat mijn nieuwbouwwoning casco opleveren. voor mijn badkamer en aparte toilet heb ik bij een aannemer een offerte gekregen voor de werkzaamheden:

- badkamer (2.5x2.3)
- zandcementvloer
- loodgieterswerk
- elektra
- timmerwerk
- plaatsen sanitair

- toilet (1.2x0.95)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een prijs zegt weinig zonder specificaties van de gebruikte spullen. Heb je de duurste tegels en merken kranen dan valt de prijs mee, heb je overal de goedkoopste van dan betaal je teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:14
mountaink schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:35:
[...]

Een prijs zegt weinig zonder specificaties van de gebruikte spullen. Heb je de duurste tegels en merken kranen dan valt de prijs mee, heb je overal de goedkoopste van dan betaal je teveel.
€20K alleen voor de installatie. sanitair en tegels koop ik apart voor rond 10K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 19:33
Yesiladam schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:48:
[...]

€20K alleen voor de installatie. sanitair en tegels koop ik apart voor rond 10K
Het is iig niet goedkoop, maar voor een projectaannemer is het ook weer niet absurd duur.
Ligt denk ik ook erg aan de regio waar je woont en de beschikbaarheid van aannemers.

Zelf (noorden van het land) was ik 1,5 jaar geleden voor installatie van een badkamer (2,5x2,5) en toilet (1x1) om en nabij de 16k kwijt. Dat was echter zonder verlaagd plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:14

- badkamer (2.5x2.3)
- zandcementvloer
- loodgieterswerk
- elektra
- timmerwerk
- plaatsen sanitair

- toilet (1.2x0.95)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
20K voor alleen installatie klinkt mij als hoog, maar grootste kostenpost naast tegelen zal het verlaagde plafond zijn en de muur plaatsen.

Mijn casco badkamer (ongeveer zelfde maat) en aparte WC worden bij elkaar voor 5.000,- betegeld. sanitair ophangen en elektra klein stukje verplaatsen en timmerwerk doe ik zelf. Vind ik niet ingewikkeld en wel leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Ik vindt het ook best prijzig .
De eerste offertes (wooning en sanidirect) was het 17k voor montage badkamer (inbouwdouche,vrijstaand bad en glazen wand ) en 2 wc’s (casco nieuwbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28
na de renovatie van de hele beneden verdieping staat nu de badkamer (en wc) op de planning.

We overwegen om een gietvloer in de badkamer te laten leggen icm vloerverwarming (die doorgelust wordt vanuit de radiator, aanvoertemperatuur is toch laag ivm hybride WP), maar na een gesprek met de man die beneden de VVW en vloer heeft gelegd twijfelen we hier over.

Hij gaf aan dat als we voor een gietvloer willen gaan, we het beste een (design)douchebak konden nemen, dit ivm de warmteverschillen in de douche waardoor de vloer kan gaan werken, met name rondom de afvoer. Omdat we een inloopdouche willen, willen we de vloer wel door laten lopen, dus we twijfelen nu om toch gewoon tegels te leggen.

Zijn er mensen hier die zelf een (volledige) gietvloer in de badkamer hebben en dit verhaal kunnen bevestigen/ontkrachten?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Deze vrijdag gaan wij de offerte afronden voor onze twee toiletruimtes en de badkamer voor ons nieuwbouwhuis bij de gekoppelde badkamerleverancier. We zijn er grotendeels, het is puntjes op de spreekwoordelijke i zetten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De grootste vraag die nog open staat is wij voor een Hansgrohe Croma of Crometta regendouche gaan..

De focus is de afgelopen afspraken vooral geweest op de indeling, het sanitair, en welke tegels we willen hebben. Zijn er bepaalde punten/vragen waar ik nog specifiek op moet letten voordat ik akkoord geef?
- Legpatronen voor de tegels
- Betalingsregeling
- Iets anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
De prijs

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 16-01-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48

- badkamer (2.5x2.3)
- zandcementvloer
- loodgieterswerk
- elektra
- timmerwerk
- plaatsen sanitair

- toilet (1.2x0.95)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best een pittige prijs.
Zeker omdat het nieuwbouw is, dus niks slopen of afvoeren.
Ook qua installatiewerk een stuk makkelijker, hoop leidingen kunnen in de zandcementvloer en zijn al van een gangbare diameter.

Ik zou zo'n 10-12K rekenen voor de badkamer en zo'n 2-3K voor het toilet.
Dat zijn ook wel een beetje gangbare prijzen voor hier in de Randstad

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:28
Wat is jullie mening over Brugman Badkamers?
Eerst een offerte gehad van 22.8 duizend voor een badkamer van 5 m2, badkuip, douche, wastafelmeubel van 80cm, spiegelkast van 80cm, Geberit inbouw reservoir, alle kranen van hun 'super' merk Ben en tegels, 60x60 op de vloer en 30x30 aan de muur.

Na aan te geven dat dit veel te veel is begon de medewerker met zijn collega te overleggen en dat ze een directeur zouden bellen dat het wel voor 17.5 duizend kon als we dezelfde dag nog tekende. Dat was wel een vereiste, vervolgens alsnog niet akkoord gegaan omdat ik er niet van hou om onder druk gezet te worden.

Het gaat om demonteren en verwijderen van de bestaande badkamer en daarna vervolgens casco verder te gaan met het plaatsen van de nieuwe badkamer.

Ze wilden ons vooral geen Grohe of Hansgrohe verkopen, waarschijnlijk te weinig marge voor ze...

Iemand (goed) advies? Ik woon in Noord Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tiuri schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:46:
Deze vrijdag gaan wij de offerte afronden voor onze twee toiletruimtes en de badkamer voor ons nieuwbouwhuis bij de gekoppelde badkamerleverancier. We zijn er grotendeels, het is puntjes op de spreekwoordelijke i zetten.

***members only***

De grootste vraag die nog open staat is wij voor een Hansgrohe Croma of Crometta regendouche gaan..

De focus is de afgelopen afspraken vooral geweest op de indeling, het sanitair, en welke tegels we willen hebben. Zijn er bepaalde punten/vragen waar ik nog specifiek op moet letten voordat ik akkoord geef?
- Legpatronen voor de tegels
- Betalingsregeling
- Iets anders..?
Wij hebben momenteel een Crometta Showerpipe 240 1-jet op de offerte staan, maar twijfel nu ook of we niet voor een iets luxere variant moeten gaan zoals bijvoorbeeld de Croma Showerpipe 280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:15:
[...]

Wij hebben momenteel een Crometta Showerpipe 240 1-jet op de offerte staan, maar twijfel nu ook of we niet voor een iets luxere variant moeten gaan zoals bijvoorbeeld de Croma Showerpipe 280.
Wij hebben gisteren getekend en zijn geswitched naar de Croma. Ik denk dat het verschil marginaal is, maar de Croma had een grotere regendouche kop met RainAir spray (waarvan we geen idee hebben of we dat fijn vinden, ha) en voelde gewoon net wat luxer aan. Schade was 500 euro meerprijs, veel te veel maar verplichte koppelverkoop want projectleverancier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09 07:55
Tempestus schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:20:
Eerst een offerte gehad van 22.8 duizend voor een badkamer van 5 m2, badkuip, douche, wastafelmeubel van 80cm, spiegelkast van 80cm, Geberit inbouw reservoir, alle kranen van hun 'super' merk Ben en tegels, 60x60 op de vloer en 30x30 aan de muur.

Na aan te geven dat dit veel te veel is begon de medewerker met zijn collega te overleggen en dat ze een directeur zouden bellen dat het wel voor 17.5 duizend kon als we dezelfde dag nog tekende. Dat was wel een vereiste, vervolgens alsnog niet akkoord gegaan omdat ik er niet van hou om onder druk gezet te worden.

Het gaat om demonteren en verwijderen van de bestaande badkamer en daarna vervolgens casco verder te gaan met het plaatsen van de nieuwe badkamer.

Ze wilden ons vooral geen Grohe of Hansgrohe verkopen, waarschijnlijk te weinig marge voor ze...

Brugman is DMG Groep en net zoals de keukens veelal druk om te tekenen, direct korting, eigen merken etc. De prijs die je ze als aanbieding bieden is eigenlijk de eerste startprijs en zelfs daar maken ze nog flinke winst op. Laat staan als je het eerste bod had geaccepteerd.

Lekker van weg blijven en zoek naar een lokale installateur/badkamerzaak. Noord-Nederland is behoorlijk groot trouwens, dus heel specifiek kan dat niet.

Lees vooral de eerste post van dit topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tiuri schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Wij hebben gisteren getekend en zijn geswitched naar de Croma. Ik denk dat het verschil marginaal is, maar de Croma had een grotere regendouche kop met RainAir spray (waarvan we geen idee hebben of we dat fijn vinden, ha) en voelde gewoon net wat luxer aan. Schade was 500 euro meerprijs, veel te veel maar verplichte koppelverkoop want projectleverancier..
De Croma heeft net wat meer sproeistanden en de grotere hoofddouche is fijn, we hebben momenteel namelijk een 250mm hoofddouche en zijn daar tevreden mee.

RainAir lijkt mij meer een mooi marketing verhaal, ik heb er in verder geen ervaring mee.

Ik reken ook op zo'n €500 meerprijs, wat natuurlijk fors is s maar we willen straks ook geen spijt hebben als we toch voor de Crometta zijn gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick

Bekijk eens wat je zelf schrijft, maar wellicht op een andere manier:

Je komt bij een partij die bekend staat om hun praktijken ( vooral op gebied van keukens dan ) en ze willen je graag als klant. Nu komen ze met een voorstel waarbij ze je eigenlijk al direct "oplichten" a la 5.000 euro. Hierin bieden ze dus alleen spullen aan uit eigen beheer ( hallo wc eend ) met een flinke marge i.p.v. merk producten.

Vervolgens vraag je of ze iets aan de prijs kunnen doen en ze zakken gelijk 5300 euro in prijs.

Een echte badkamer boer denkt met je mee, wilt beste duurdere merken aanbieden maar dan gaat de prijs ook omhoog. Je betaalt voor wat je wilt natuurlijk. Overigens bieden zij de prijzen vaak aan of het ook echt een goede deal is, wat het soms ook is. Een korting op de prijs is soms nog wel mogelijk om een goede deal te maken maar die gaan je nooit na 1x bellen al gelijk 5000 euro korting geven :+

lang verhaal kort -> weg blijven bij die prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:22

Om ook even toe te voegen: inderdaad weg blijven. Ze tillen je waar je bij staat.
Voor 20k kan je een veel mooiere badkamer krijgen met veel hoogwaardigere materialen.

Ik was ook 20k kwijt voor de badkamer met materialen van GJ Meijer en een lokale aannemer.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 15:16
Afgelopen weekend ook op badkamer jacht geweest.
Bij Sanidirect een gesprek gehad.

Het gaat bij ons om een badkamer van 2.05(L)x2x27(B)x2.30(H).

Oude badkamer eruit, nieuwe erin incl. tegels.
We hebben geen losse douche maar een bad waar we in douchen, een toilet, een wastafel met spiegel en een radiator.

Onze badkamer is op de begane grond.

Nu kregen we een prijs van 6.900 voor de badkamer en 10.000 voor de installatie ( ze gaven 2 weken werk aan).

Na een toneelstukje (even overleggen met de baas wat we kunnen doen) kwam hij met een korting van 900 euro maar dan moesten we direct tekenen.

Uiteraard een tegenbod gedaan (belachelijk bod van 13.500 als hij wilde dat ik direct ging tekenen) maar dat deden ze niet, en bovendien verviel nu de 900 euro korting.

Wat me ook opviel tijdens het gesprek: we kregen standaard producten aangeboden. Low budget kranen, enkel een handdouche, een super smal toilet en een demo model douchescherm voor op het bad. Ik kreeg ook sterk het gevoel dat we met ons budget ( €15.000) alleen maar een "budget" badkamer konden krijgen.

Komend weekend maar weer verder shoppen, maar ik weet niet wat de marges/rek is bij het onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
jpg97 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:32:
Afgelopen weekend ook op badkamer jacht geweest.
Bij Sanidirect een gesprek gehad.

Het gaat bij ons om een badkamer van 2.05(L)x2x27(B)x2.30(H).

Oude badkamer eruit, nieuwe erin incl. tegels.
We hebben geen losse douche maar een bad waar we in douchen, een toilet, een wastafel met spiegel en een radiator.

Onze badkamer is op de begane grond.

Nu kregen we een prijs van 6.900 voor de badkamer en 10.000 voor de installatie ( ze gaven 2 weken werk aan).

Na een toneelstukje (even overleggen met de baas wat we kunnen doen) kwam hij met een korting van 900 euro maar dan moesten we direct tekenen.

Uiteraard een tegenbod gedaan (belachelijk bod van 13.500 als hij wilde dat ik direct ging tekenen) maar dat deden ze niet, en bovendien verviel nu de 900 euro korting.

Wat me ook opviel tijdens het gesprek: we kregen standaard producten aangeboden. Low budget kranen, enkel een handdouche, een super smal toilet en een demo model douchescherm voor op het bad. Ik kreeg ook sterk het gevoel dat we met ons budget ( €15.000) alleen maar een "budget" badkamer konden krijgen.

Komend weekend maar weer verder shoppen, maar ik weet niet wat de marges/rek is bij het onderhandelen.
Mocht je graag voor een grotere partij gaan dan zou je eens kunnen kijken bij badkamervoordeelshop. Zij hebben lokale aannemers in dienst en denken graag met je mee. Zo kan je het zo duur en goedkoop maken als je wilt waarbij de prijzen (zover ik toen kon zien) realistisch zijn. Ze proberen wel eerst de producten te verkopen waar de meeste marge op zit, maar wil je een bepaald merk ( die ze ook hebben ) en je geeft dat aan dan veranderen ze dat

[ Voor 5% gewijzigd door hollandnick op 20-01-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
jpg97 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:32:
Ik kreeg ook sterk het gevoel dat we met ons budget ( €15.000) alleen maar een "budget" badkamer konden krijgen.
€ 15.000 voor alleen een badkamer van iets meer dan 4m2 is nou niet echt budget.
Het is ook niet ruim, maar als je zelf wat spullen kan inkopen (bijvoorbeeld in Duitsland, goedkopere tegels of goede aanbiedingen) kun je het prima voor € 15k redden. Ook met merkspul.
Ook zelf slopen is snel bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
Csotranme schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Om ook even toe te voegen: inderdaad weg blijven. Ze tillen je waar je bij staat.
Voor 20k kan je een veel mooiere badkamer krijgen met veel hoogwaardigere materialen.

Ik was ook 20k kwijt voor de badkamer met materialen van GJ Meijer en een lokale aannemer.
Hoe werkt zoiets met een lokale aannemer dan?
Aannemer benaderen met de vraag of zij een badkamer kunnen installeren en vervolgens alle spullen kopen bij een sanitair specialist zoals GJ Meijer of X2O of sanitair winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempestus
hollandnick schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Bekijk eens wat je zelf schrijft, maar wellicht op een andere manier:

Je komt bij een partij die bekend staat om hun praktijken ( vooral op gebied van keukens dan ) en ze willen je graag als klant. Nu komen ze met een voorstel waarbij ze je eigenlijk al direct "oplichten" a la 5.000 euro. Hierin bieden ze dus alleen spullen aan uit eigen beheer ( hallo wc eend ) met een flinke marge i.p.v. merk producten.

Vervolgens vraag je of ze iets aan de prijs kunnen doen en ze zakken gelijk 5300 euro in prijs.

Een echte badkamer boer denkt met je mee, wilt beste duurdere merken aanbieden maar dan gaat de prijs ook omhoog. Je betaalt voor wat je wilt natuurlijk. Overigens bieden zij de prijzen vaak aan of het ook echt een goede deal is, wat het soms ook is. Een korting op de prijs is soms nog wel mogelijk om een goede deal te maken maar die gaan je nooit na 1x bellen al gelijk 5000 euro korting geven :+

lang verhaal kort -> weg blijven bij die prutsers
Ja eigenlijk zijn het echt clowns... Gast ging helemaal zuchten en papieren in elkaar knijpen en gooien in de prullenbak. Zei al tegen mn vriendin, ver van wegblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Tempestus schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Aannemer benaderen met de vraag of zij een badkamer kunnen installeren en vervolgens alle spullen kopen bij een sanitair specialist zoals GJ Meijer of X2O of sanitair winkel?
Ligt eraan wat voor aannemer. Sommige aannemers werken alleen specifiek met bepaalde merken voor bepaalde producten. Je kan de lokale aannemer dan inhuren om ook alle spullen aan te schaffen, maar je kan hem ook inhuren voor alles behalve het aanschaffen van de spullen.

Voor het aanschaffen van de spullen rekent hij marge + uren natuurlijk, en hiervoor heeft hij meestal een vaste winkel of afspraken met bepaalde leveranciers voor extra korting bij xx afname per jaar. Mogelijk ben je ongeveer hetzelfde kwijt of wat meer afhankelijk hoeveel korting de aannemer krijgt.

Maar wil je zelf in control zijn dan gewoon zelf aanschaffen in overleg met de aannemer ( mijn loodgieter heeft bijvoorbeeld haat aan Wisa en prefereert Geberit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
Voor de personen die korting vragen moeilijk vinden (om diverse redenen): Bauhaus Den Hoorn heeft deze maand een directe promo:

Alleen in de winkel, niet online -- select aantal prijzen zijn tot -30% (kan je direct meepakken, geen coupons of prijsvraag nodig)

Voorbeelden:
UP320 gaat voor €198,50, Geberit Sigma 01 voor €37,80, Geberit 300 basic pack € 207

Voor de personen die nog wat extra moeite willen doen: De 12% laagste prijsgarantie geld ook op deze lagere prijzen (zo kan de Geberit Sigma 20 voor minder dan 53 euro mee)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Tempestus schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik had alles bij GJ Meijer al ingekocht.
Bij hun een lijst met aannemers gevraagd waar ze vaak mee samen werken of weten dat ze goed werk leveren.

Uiteindelijk wel bij een andere aannemer uitgekomen die niet op hun lijst stond maar die bleek ook het liefst alleen met spullen van hun te werken.

Het punt is vaak dat ze goede spullen aangeleverd willen hebben. Geberit, Grohe, Hotbath, A-merk tegels etc.
Ze hebben vaak geen zin om met budget spul te werken en goedkope/slechte tegels is mijn ervaring.
Je komt immers bij de aannemer terug als je problemen krijgt.

Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeb
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-05 16:04
Goedenavond,

ik wil mijn nieuwbouw badkamer laten plaatsen door een klusjesman. De materialen enzo zijn al besteld. Enkel de lijm en het monteren moet de klusjesman doen. Hij vraagt 9200,- ex de btw. Dit is voor een 3x3 badkamer. De leidingen zitten waar ze moeten, natuurlijk wel de drain in de vloer en afsmeren.

Is dit een beetje gangbare prijs? :? wanden zijn 60x120 en vloer 80x80.

Alvast bedankt voor de moeite om te reageren _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg5kfK1iH3vSXZwv44nJ-_6BOzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpqspFh16DDMTXBxzWa3r7ZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocm3eJnvkgrNHYFProSj39mVLO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2gixHY9hw3AZ3IsmzfyOnm9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_2ZqUOFBfVzR24bvSZtSPpXsU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VK4ULFJ5bbwd6rkswooErYQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcL7xJqhF6moAlbM86NCnIdyhMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1a3vkaf8cBgN98QtTsIMFR0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
@kroeb
Inclusief verlaagd plafond gestuct, spotjes ed?
Zie wat voorzetwanden en inbouwkranen.
Geen gekke prijs denk ik.
Hier in de randstad begint het zo'n beetje vanaf 8-9K inc. BTW voor een 2x2 badkamer waar alles al op ongeveer de goede plek zit en zonder verlaagd plafond.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Een vaste aannemer van een showroom is vaak wel een succes.
Wij werken zelf met een Sanidump vesting en die schieten alle showroom klanten naar ons door.
Voor ons fijn omdat we weten dat we goed materiaal krijgen en voor de consument fijn omdat ze een referentie hebben.
Wij gaan bij elke badkamer langs en maken daarna een offerte.
Facturering gaat ook direct naar de consument.
Zo is alles transparant en zijn wij ook het aanspreekpunt voor het verdere verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
-Junkiexp- schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:12:
Een vaste aannemer van een showroom is vaak wel een succes.
Wij werken zelf met een Sanidump vesting en die schieten alle showroom klanten naar ons door.
Voor ons fijn omdat we weten dat we goed materiaal krijgen en voor de consument fijn omdat ze een referentie hebben.
Wij gaan bij elke badkamer langs en maken daarna een offerte.
Facturering gaat ook direct naar de consument.
Zo is alles transparant en zijn wij ook het aanspreekpunt voor het verdere verloop.
Dit dus :)

En 9200 is geen gekke prijs denk ik idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Over welke aannemers hebben jullie het nu ?
Wij zijn ook nog op zoek in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
feddesman schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:39:
Over welke aannemers hebben jullie het nu ?
Wij zijn ook nog op zoek in de Randstad.
Ligt er echt volledig aan waar in de randstad.....

Ik zit in Almere en mijn aannemer doet/deed eigenlijk alleen Almere met uitzondering Lelystad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Csotranme schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:34:
[...]

Ligt er echt volledig aan waar in de randstad.....

Ik zit in Almere en mijn aannemer doet/deed eigenlijk alleen Almere met uitzondering Lelystad...
Oh jammer , wij zitten in omgeving Delft.Tot nu toe nog niet gelukt om er 1 te vinden waar we vertrouwen in hebben en voor een normaal tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
Iemand hier referenties voor een betrouwbare en betaalbare aannemer in regio Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahaan1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 01:11
RobbieB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:26:
na de renovatie van de hele beneden verdieping staat nu de badkamer (en wc) op de planning.

We overwegen om een gietvloer in de badkamer te laten leggen icm vloerverwarming (die doorgelust wordt vanuit de radiator, aanvoertemperatuur is toch laag ivm hybride WP), maar na een gesprek met de man die beneden de VVW en vloer heeft gelegd twijfelen we hier over.

Hij gaf aan dat als we voor een gietvloer willen gaan, we het beste een (design)douchebak konden nemen, dit ivm de warmteverschillen in de douche waardoor de vloer kan gaan werken, met name rondom de afvoer. Omdat we een inloopdouche willen, willen we de vloer wel door laten lopen, dus we twijfelen nu om toch gewoon tegels te leggen.

Zijn er mensen hier die zelf een (volledige) gietvloer in de badkamer hebben en dit verhaal kunnen bevestigen/ontkrachten?
In ons nieuwbouwhuis is er geen vloerverwarming in de douche en onder het bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28
vahaan1 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:51:
[...]

In ons nieuwbouwhuis is er geen vloerverwarming in de douche en onder het bad.
Dat is hier ook het plan, het gaat om de warmteverschillen die ontstaan door het warme douche water dat op de vloer komt en de vloer die dan na het douchen weer afkoelt. Dat zijn relatief snelle verschillen die vaak voorkomen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Vloerverwarming in het douche gedeelte is ook onnodig gezien de vloer binnen no time op temperatuur is door het warme douchewater.
Daarnaast droogt je douchevloer te snel op zodat je eerder last krijg van kalkafzetting, zeker met donkere tegels goed merkbaar.
Ik heb het bij mij thuis ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
feddesman schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:42:
[...]

Oh jammer , wij zitten in omgeving Delft.Tot nu toe nog niet gelukt om er 1 te vinden waar we vertrouwen in hebben en voor een normaal tarief.
Ik heb de mijne uiteindelijk gevonden door op google maps te zoeken op (badkamer) aannemer.
Mijn aannemer kwam uiteindelijk naar boven met 100+ reviews en een waardering van 4.9 op Google.
Members only:

Duurder dan de gemiddelde (beunhaas) maar zn geld waard in goud. Echt top werk geleverd.

[ Voor 30% gewijzigd door Csotranme op 20-01-2025 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
Bedenk me net dat ik de laatste update nog niet geplaatst heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/084tEv7ldQc0s6FH9c_eb5gXb64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNsH0Kit8Uu7juXfeiZO4dwt.jpg?f=fotoalbum_large
Laatste tegel die te kort kwam in het toilet zit erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y81mN1_VwcGZGx1ig6cE4BEFReU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj96A2Fc7oLIP5u69cE8gccz.jpg?f=fotoalbum_large
Backsplash in de keuken zit er ook in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jm_RcneEcyx_hdGwrFctUEnSpBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vws9p5PC8w29CGqkgjI4JoFu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNoUoYetrkhBKx5DpGhSAZkBrtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI8guMTulizwyiY8Zh7DTwLq.jpg?f=fotoalbum_large
Hal ook betegeld met 3 grote 120x120 Porcelanosa Durango tegels en tegel plintjes van 7cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkO1ykwUuJ1febveIjSyZR7R1ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOfLE7TYUTa97nBsGWKvhzFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pby51-GHpGe4u5IiooCx6VhJOBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwPQs2fjuUXKkhh1aRpzIV6Z.jpg?f=fotoalbum_large
Plafonds gestuct en geschilderd en perfect gedaan!
Super strak en de Prado vents passen perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squareware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09 16:15
Antonl91 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:54:
Iemand hier een idee... Stoomcabine gekocht bij Maxaro en badkamer laten installeren door een ZZP'er. Nou heeft hij het linker glasplaat erin geklikt, maar het zit zo'n 2 centimeter te hoog, maar het is met geen enkele manier lager te krijgen. Kan het er ook niet uitkrijgen, het zit met een aluminium profiel vast geklikt en dat bovenaan al wat met een schroevendraaier los proberen te krijgen in de hoop dat ik het hele paneel eruit kan krijgen en er opnieuw inzetten, maar zonder succes.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Laatst online: 12:11
Iemand ervaring met een Solid Surface douchevloer?

Wij vinden deze mooi:
https://www.sanexo.nl/dec...-100x100x3-5cm-zwart.html

Ik wil graag een afvoer aan de rand, dan vallen veel douchebakken al af. Is Solid Surface geschikt als douchevloer, niet te glad bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Ja prima, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar het heeft lang geduurt. De stoomfunctie is ook lekker, zeker in combinatie met de vernevel functie. Er zitten in het plafond twee kleine sproeikoppen met vernevel functie, als je de watertemperatuur op maximaal zet + de stoomgenerator aanzet kun je een maximale temperatuur krijgen van +40 graden, maar dat duurt wel even (iets van 5 min?). Als ik die temperatuur heb bereikt is het voor mij ook meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02
Joydashy schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:03:

Wij vinden deze mooi:

Ik wil graag een afvoer aan de rand, dan vallen veel douchebakken al af. Is Solid Surface geschikt als douchevloer, niet te glad bijvoorbeeld?
Ik zie niet in waarom het gladder zou zijn dan andere materialen. Overigens voldoen deze volgens mij ook aan je wens.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Joydashy schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:03:

Wij vinden deze mooi:

Nog geen ervaring mee maar heb dezelfde wens. Met ook zo’n afvoer aan de zijkant.

Wel een witte. Solid surface is door en door wit. Maar in een kleurtje is dit enkel aan de buitenkant.

Een kras of vlek kun je er namelijk uitschuren/polijsten. Maar als het een kleurtje heeft dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
big bang schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Ik zie niet in waarom het gladder zou zijn dan andere materialen. Overigens voldoen deze volgens mij ook aan je wens.
Dank, overigens van Balmani alleen in wit:
https://www.x2o.nl/balman...lid-surface-mat-wit-76541
Wel net ietsje dunner en bekender "merk".

Echter van Decent is er ook deze:
https://www.sanexo.nl/dec...00x100x3-5cm-mat-wit.html

Nadeel van de Balmani is de inbouwdiepte van sifon, namelijk 70mm: https://www.x2o.nl/santeg...bak-201501#specifications

Decent heeft een standaard 90mm gat, daar past dus bijv. deze op:
https://www.technischeunie.nl/product/prd1894004329
Maar 40mm inbouwdiepte. Zelfde debiet.

[ Voor 29% gewijzigd door Joydashy op 23-01-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Guido7619 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Nog geen ervaring mee maar heb dezelfde wens. Met ook zo’n afvoer aan de zijkant.

Wel een witte. Solid surface is door en door wit. Maar in een kleurtje is dit enkel aan de buitenkant.

Een kras of vlek kun je er namelijk uitschuren/polijsten. Maar als het een kleurtje heeft dus niet meer.
Oh dat wist ik niet! Dank voor die info. Zowel Balmani als Decent hebben een witte.

[ Voor 5% gewijzigd door Joydashy op 23-01-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
In mijn nieuwbouwwoning heb ik de optie genomen op een raam in de badkamer van 50cm breed x 140cm hoog. Het raam bevindt zich op de 1e verdieping en is gericht naar de openbare weg.

Nou denk ik dat de inkijk redelijk beperkt is, maar ik wil er wel iets aan doen. Ik kan het raam in matglas laten uitvoeren (+250 euro) of natuurlijk iets als luxaflex ophangen. Met mat glas vind ik het ergens jammer dat ik een raam in de badkamer laat realiseren maar hem dan wel ondoorzichtig maak, maar misschien valt dat wel weer mee in de praktijk. Iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Tiuri schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:27:
In mijn nieuwbouwwoning heb ik de optie genomen op een raam in de badkamer van 50cm breed x 140cm hoog. Het raam bevindt zich op de 1e verdieping en is gericht naar de openbare weg.

Nou denk ik dat de inkijk redelijk beperkt is, maar ik wil er wel iets aan doen. Ik kan het raam in matglas laten uitvoeren (+250 euro) of natuurlijk iets als luxaflex ophangen. Met mat glas vind ik het ergens jammer dat ik een raam in de badkamer laat realiseren maar hem dan wel ondoorzichtig maak, maar misschien valt dat wel weer mee in de praktijk. Iemand advies?
Raambekleding neer hangen die je voor/na het douchen omhoog of omlaag kunt bewegen?
Dan is je raam de rest van de dag gewoon te gebruiken als raam en alleen tijdens douchen even afgeschermd.

Of plakplastic halfhoog opplakken. Dan zijn je edele delen afgeschermd maar heb je de bovenkant van het raam altijd nog open.
Plissegordijnen die je kan verplaatsen voor het raam (bovenkant of onderkant) kunnen hetzelfde maar hebben dan weer meer last van het vocht in je badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt ook van 1 kant doorkijkbare folie, nadeel is dat het raam dan aan de buitenkant spiegelend wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:21
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:09:
[...]

Je hebt ook van 1 kant doorkijkbare folie, nadeel is dat het raam dan aan de buitenkant spiegelend wordt
Totdat je binnen het licht aandoet en het buiten donker is, dan kan de hele buurt meegenieten :+

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZof-X982bQa0qQetNNk_fYbX68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8P8IkfvY7kmY2K52HDT7kMF.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben ook een relatief groot raam 80x150 en vonden zwarte luxaflex wel mooi en goed bij de rest van de badkamer passen.
Wel hout, even kijken hoe lang dat goed gaat met het vocht.
Wel goede afzuiging dat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:28

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
-Junkiexp- schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:08:
[...]

[Afbeelding]

Wij hebben ook een relatief groot raam 80x150 en vonden zwarte luxaflex wel mooi en goed bij de rest van de badkamer passen.
Wel hout, even kijken hoe lang dat goed gaat met het vocht.
Wel goede afzuiging dat dat scheelt.
Zien ze je niet staan in je blote tokus dan? Ik zou daar toch wel iets van melkglas oid inzetten icm luxaflex.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
ViezeVis schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Zien ze je niet staan in je blote tokus dan? Ik zou daar toch wel iets van melkglas oid inzetten icm luxaflex.
Dit is luxaflex die open staat. Kunnen uiteraard dicht en dan ziet niemand iets.
Vorige badkamer hadden we matte folie maar dat vond ik niks.
Raar licht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:38

EektheMan

DPC

Een raam bestellen waarin plissé of luxaflex ingebouwd zit. Geheel kozijn leverd oa Finstral en Schuco. Enkel glaswerk weet ik zo niet, maar je zou kunnen kijken bij Screenline/Pilkinton of Polysun.

Voordeel van ingebouwd is dat je het nooit meer hoeft schoon te maken, meer ruimte overhoudt en geen waterschade oploopt. 10 jaar terug zag ik nog wel een handvol klachten online over luxaflex die niet goed met naar beneden rolde. Nu vind ik niets meer. Mocht je dat 100% willen voorkomen, dan kun je denk ik enkel bij Finstral terecht. Bij hen kun je het Derde raam wat het in zit open maken. Er is in NL een producent die hetzelfde doet, maar is vele malen duurder in mijn herinnering.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Hoe belangrijk is spiegelverwarming nog in een ~6m2 badkamer met goede (WTW) afzuiging? In ons huidige oude huis beslaat de spiegel direct, maar dat is een kleine badkamer met zo'n kleine ventilator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Joydashy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:08:
Hoe belangrijk is spiegelverwarming nog in een ~6m2 badkamer met goede (WTW) afzuiging? In ons huidige oude huis beslaat de spiegel direct, maar dat is een kleine badkamer met zo'n kleine ventilator.
Als je warm douched en al helemaal als je inloop hebt zonder afsluiting, nog steeds aan te raden.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05
Joydashy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:08:
In onze 4m2 badkamer met wtw afzuiging is die niet nodig bij douchen, afgesloten douche met 2 meter hoge douchecabine en afzuigventiel boven de douche. Wel heb ik een vochtmeter van de wtw op 2 meter hangen zodat de wtw optoert wanneer de luchtvochtigheid stijgt en heb ik het ventiel flink open staan (meer dan geadviseerd). Dit zorgt er voor dat alleen de bovenste 10cm beslaat. Met een bad beslaat de spiegel meer, maar nooit heel lang.

[ Voor 11% gewijzigd door Joove op 24-01-2025 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
@Joydashy

Ik heb een badkamer waar boven de badkamer een Itho MV box hangt met vochtsensor.
Tijdens het douchen beslaat de spiegel enigzins maar zodra je de douche uitzet is dat al zo goed als weg.
Mijn spiegels hebben wel een matje maar gebruiken we eigenlijk nooit.
Wellicht als er iemand de spiegel wil gebruiken als de ander staat te douchen zou het handig kunnen zijn.
Matjes zijn ook los te koop en kun je er later nog achter monteren bij de meeste spiegels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makrolon
Hier vlot de badkamer gestaag. Langzamer dan ik zou willen 😁
Vrijdag alle spullen geleverd. Vandaag de 120x120 tegels geplakt. Geen tegels reserve dus 3x meten 1x zagen 😁 resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nytno3HUsmmM7r7UGJdNUR83-rI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F0sz40iQjd8T7Eq45RrRpfb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz-fqpQyylQa2uyzYnmcBKMCmSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4K8h7MwjkihqlLRwgqxOjVII.jpg?f=fotoalbum_large

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPMPMP
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-05 15:40
Hi!

Ik heb een vraag met betrekking tot de montage van een badrandkraan.

Wij willen de onderstaande badrandkraan monteren in de badrand (niet in een tegelrand). Nu is de vraag of het inbouwonderdeel van Grohe moet worden gebruikt in deze situatie. Grohe zegt van wel maar een badkamermonteur zegt van niet. Hieronder type kraan, bad en inbouwdeel.

Ik zou graag willen weten of het inbouwdeel noodzakelijk is en als dit zo is of het toegepast kan worden bij dit bad aangezien de diepte van het inbouwdeel 15cm is en de badrand 9 cm.

Bij voorbaat dank voor jullie support, dit wordt zeer gewaardeerd! :)

- Badrandkraan: Grohe Essence - Badrandcombinatie, 4-gats, 19578GL1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xU-0PqPaBekSwgUEjNQzOcKS4tw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgbLKQ8yKWUJskrW9y1WzuW8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVlsv1esYd6MxpHXDeFEGMMEGz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aT8ujGsGVDrL9aKKSspXV8E6.png?f=fotoalbum_large

- Bad: Villeroy & Boch Loop & Friends rectangular bath Square 1800x800 white Alpine UBA180LSF2V01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pql_HmxF4_WRV3wHg-6nUlXpU9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IxbKQASsI2xDO7raNN5jOSZZ.png?f=fotoalbum_large

- Inbouwdeel: Inbouwdeel voor badrandcombinatie, 4/5-gats basisframe 29037000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WclQsD-TrATJdDZry9eUjzFbmgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BjqXoybuTYZymbBANFNEKUUe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPMPMP
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-05 15:40
@Richh
Richh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:25:
Toch een paar kleine vraagjes die ik bij mijn installateur en winkels niet helemaal kwijt kan :P of met andere woorden: ik vertrouw dit topic meer dan de verkopers :)

Heb je voor een rimless toilet (zoals de hier veelbesproken Geberit ICon) een 'speciaal' inbouwreservoir nodig?
Ik kwam de Grohe Rapid SLX met een zogenaamde 'flowmanager' tegen. Klinkt eigenlijk best slim.
Of kan zo'n Geberit ICon ook gewoon aan de welbekende Geberit UP320 of andere inbouwreservoirs, zonder dat een randloos toilet over de rand gaat spatten?
Heeft iemand ervaringen met een ICon op een oud reservoir of eentje van een 'B-merk'? :+

En: heeft iemand van jullie ervaring met een 'badrandkranenset'?
En daarbij doel ik vooral op opspattend water wat in de installatieruimte kan komen, voornamelijk bij de uitneembare douchekop/slang.

Om het wat te verduidelijken: we zijn een beetje verliefd geworden op dit concept, wat goed zou passen bij het bad wat wij op het oog hebben:
[Afbeelding]

Als je daar een setje badrandkranen bij koopt, dan 'hangt' alles gewoon onder had bad vast. Bij iedere kranenset lijkt het gewoon erop geschroefd te zijn.
Echter: ik kan me voorstellen dat met name de uitneembare doucheslang vochtig kan zijn, waardoor de slang na terugplaatsen vochtig 'onder' het bad komt te zitten. En daar kan je dan niet meer bij.

Gelukkig heeft Grohe een oplossing: een plastic bakje met afvoerslangetje. Deze adviseren ze ook bij een kranenset die we zouden willen, zij het dat het in de handleiding als optioneel (stap 7a/7b) wordt aangemerkt.
De kosten van dat bakkie bedragen ruim €700 8)7

Heeft een van jullie ervaring met een kranenset gemonteerd op een rand, en hoe gaan jullie om met water?
Ik heb precies dezelfde vraag. Waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
MPMPMP schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:22:
@Richh
[...]

Ik heb precies dezelfde vraag. Waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen?
We hebben er uiteindelijk geen bak onder geschroefd. En dat wil meer dan prima :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimixi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-04 20:18
Na een poos mee te hebben gekeken in dit topic hebben wij ook een ontwerp laten maken bij de aangesloten badkamerleverancier. En staan we op het punt deze akkoord te geven voor ons nieuwbouwhuis.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:33
Kimixi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:19:
Na een poos mee te hebben gekeken in dit topic hebben wij ook een ontwerp laten maken bij de aangesloten badkamerleverancier. En staan we op het punt deze akkoord te geven voor ons nieuwbouwhuis.

***members only***
Wij hebben exact dezelfde indeling. We hebben er inderdaad voor gekozen de douchekraan een kwartslag te draaien zodat je een douchenis in de wand kan plaatsen. Geen spijt van.

Aan die lange zijde hebben we bij de muur boven het bad een koof door laten trekken met ook wat nisjes. De radiator zit nu bij ons naast het bad aan de kant van het wasmeubel, maar achteraf zou ik die nu gewoon boven het bad laten plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arwen. op 27-01-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squareware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09 16:15
Antonl91 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Ja prima, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar het heeft lang geduurt. De stoomfunctie is ook lekker, zeker in combinatie met de vernevel functie. Er zitten in het plafond twee kleine sproeikoppen met vernevel functie, als je de watertemperatuur op maximaal zet + de stoomgenerator aanzet kun je een maximale temperatuur krijgen van +40 graden, maar dat duurt wel even (iets van 5 min?). Als ik die temperatuur heb bereikt is het voor mij ook meer dan genoeg.
Ik ben vandaag gaan kijken. Ik wil graag type lusso, die voelt iets degelijker en ziet er mooier uit. maar die heeft dan weer geen 90x120 met ronding en ook niet met een schuifdeur... dan toch voor de modera gaan. Zag op de site van Sanexo ook een mooie, maar wil toch eerst zelf effe voelen in de showroom.

[ Voor 5% gewijzigd door squareware op 27-01-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
squareware schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:27:
[...]

Ik ben vandaag gaan kijken. Ik wil graag type lusso, die voelt iets degelijker en ziet er mooier uit. maar die heeft dan weer geen 90x120 met ronding en ook niet met een schuifdeur... dan toch voor de modera gaan. Zag op de site van Sanexo ook een mooie, maar wil toch eerst zelf effe voelen in de showroom.
Die van mij kon vanwege de ruimte maximaal 80cm breed zijn. Dus ik had weinig keuze verder. Zeker qua ruimte binnenin voelt dit al groot genoeg en hiervoor had ik een douchewand van 90x90 of 100x100.

Ik zag online ook wel goedkopere, maar het is een beetje lastig te vergelijken omdat ze niet allemaal dezelfde dikte glas hebben en van wat ik begreep gaat het dan een beetje goedkoop aanvoelen omdat het wat minder stevig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Kimixi schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:19:

***members only***
Mooie ruimte!

Mijn 2 centen:
Ik zou de douche een kwartslag draaien naar de lange wand.
Mijn mening is dat een doucheruimte liever iets breder is dan langer. Dat geeft mij een ruimtelijker gevoel tijdens het douchen iig. Kun je voor jezelf testen door een stuk tape op de grond te plakken en er in te gaan staan.

Tevens zou ik persoonlijk balen van zo'n kleine wastafel. Kan de radiator niet verder opzij (richting de deur) geplaatst worden of desnoods verplaatst naar de linker wand (dus schuin naast/voor de toilet)?
Dan heb je de ruimte om een dubbele wastafel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:17
Hallo! Ik installeer een nieuwe waterkraan in de badkuip en moet de kraan zelf een beetje verhogen. Ik gebruik deze 3/4 maat verlengstukken, maar elke keer als ik ze aansluit beginnen ze een beetje te lekken. Ik gebruik ook Schroefdraadtape. Draai ik niet hard genoeg of zie ik iets anders over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woXO89j_qVLA0LRqPBjnm0WUqs4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VCeUsbXcFBIDTPzU5KqzpPvS.jpg?f=user_large

Ik heb ook van die oude 90 graden 3/4 pijpen voor mijn badwaterkraan, kan ik die gewoon hergebruiken om geen nieuwe te hoeven kopen, of is het aan te raden om ze te vervangen of misschien op een andere manier schoon te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSrYUUJvHakZgFZPNg86ILXbL9U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yNmMDBYfIipnFpoDOcpsncc3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
carefree7 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:44:
Hallo! Ik installeer een nieuwe waterkraan in de badkuip en moet de kraan zelf een beetje verhogen. Ik gebruik deze 3/4 maat verlengstukken, maar elke keer als ik ze aansluit beginnen ze een beetje te lekken. Ik gebruik ook Schroefdraadtape. Draai ik niet hard genoeg of zie ik iets anders over het hoofd?

[Afbeelding]

Ik heb ook van die oude 90 graden 3/4 pijpen voor mijn badwaterkraan, kan ik die gewoon hergebruiken om geen nieuwe te hoeven kopen, of is het aan te raden om ze te vervangen of misschien op een andere manier schoon te maken?

[Afbeelding]
Je draait de teflontape er op de juiste manier omheen? (tegen de draad in dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
t14wo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Je draait de teflontape er op de juiste manier omheen? (tegen de draad in dus)
Ja, dus ik breng de tape met de klok mee aan en dan begin ik met het vastschroeven van de pijp, die mooi blijft zitten omdat hij in dezelfde richting draait als de tape is aangebracht. Misschien moet ik het gewoon strakker aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
carefree7 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:10:
[...]

Ja, dus ik breng de tape met de klok mee aan en dan begin ik met het vastschroeven van de pijp, die mooi blijft zitten omdat hij in dezelfde richting draait als de tape is aangebracht. Misschien moet ik het gewoon strakker aandraaien.
teflon tape tegengesteld aan de draairichting. Voor mij is dat tegen de klok in omdat ik het artikel waar het schroefdraad opzit juist van mij af houdt.

Het teflon tape oprollen en een soort draadje/touwtje van maken. Dat mooi in de groeven van het schroefdraad draaien. Daarna nog een paar laagjes normaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51
Loctite 55 draadpakking gebruiken. Dicht goed en je kunt t ook nog wat verstellen zonder dat het gaat lekken. Je moet t alleen niet weer los willen draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
vanderwolf schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:52:
Loctite 55 draadpakking gebruiken. Dicht goed en je kunt t ook nog wat verstellen zonder dat het gaat lekken. Je moet t alleen niet weer los willen draaien..
Dit inderdaad. Lekt nooit eigenlijk. Maar je krijgt t nog gewoon los hoor, het is geen draad borging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
Bedankt iedereen, ik zal morgen inderdaad Loctite 55 proberen.
Met de teflon tape lukt het gewoon niet, ik heb het vele malen geprobeerd, van 4 tot 7 keer, netjes aanbrengen, juiste richting, leidingen zo strak mogelijk, maar het blijft lekken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izj1ODvdh4OVMUMriNhShxHZfTY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TM6IZ59rLvRmpIuYKBfk1KbB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_ZZjr_AoanQ4gnVZv2OSTupBP0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8t2Pke5xZdzQSN7zMytk3Ukz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Als je loctite 55 gaat gebruiken dan niet alleen in de draagangen maar er ook kruislinks overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
Wij twijfelen tussen het nemen van een douchebak en tegels onder afschot voor onze douche. Grote voordeel van de douchebak zou zijn dat je geen voegen hebt, alleen is de juiste kleur vinden nog lastig (we willen zandkleurige tegels, maar zandkleurige douchebakken zijn bijna nergens in showrooms te bekijken). Heeft iemand ervaringen met het sealen van voegen en hoe goed dat werkt? Zou dat een net zo goed alternatief zijn als een douchebak, of worden de voegen alsnog waarschijnlijk na een tijdje vies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Zinloos1 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:37:
Wij twijfelen tussen het nemen van een douchebak en tegels onder afschot voor onze douche. Grote voordeel van de douchebak zou zijn dat je geen voegen hebt, alleen is de juiste kleur vinden nog lastig (we willen zandkleurige tegels, maar zandkleurige douchebakken zijn bijna nergens in showrooms te bekijken). Heeft iemand ervaringen met het sealen van voegen en hoe goed dat werkt? Zou dat een net zo goed alternatief zijn als een douchebak, of worden de voegen alsnog waarschijnlijk na een tijdje vies?
Zo ongeveer iedereen heeft tegenwoordig tegels. Mijn voegen worden met ene paar weken aan de randen soms wat oranje/bruin, maar vervolgens veeg ik het er zo af en is de voeg weer schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Gewoon betegelen en goed schoonhouden.
Ik heb hier 60x120 tegels liggen op de vloer dus weinig voegen. Na het douchen even droogtrekken scheelt echt een hoop. En een waterontharder ook.
Kwestie van bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
-Junkiexp- schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:10:
Gewoon betegelen en goed schoonhouden.
Ik heb hier 60x120 tegels liggen op de vloer dus weinig voegen. Na het douchen even droogtrekken scheelt echt een hoop. En een waterontharder ook.
Kwestie van bijhouden.
Waterontharder wel even kijken wat de hardheid van je water is. Waar ik woon is het water zo zacht, dat een ontharder niets toevoegt. Is namelijk gecheckt toen ik een filter voor mijn espressomachine nodig had. Ze hadden een tool van een fabrikant van ontharders die de PH waarden op postcode kunne checken. En in mijn geval was het water al zo zacht dat ik alleen een filter nodig had en geen ontharder.

En dat kan ik ook wel zien aan mijn zwarte kranen. Ik heb nu na een jaar vrijwel geen kalkaanslag tegen de tijd dat ik de badkamer moet schoonmaken.
Pagina: 1 ... 119 ... 127 Laatste