Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 118 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:05
@Tiuri : wij hebben 3 toiletten (2e verdieping apart toilet is een optie bij de aannemer die we kiezen) en 2 badkamers, maar wij kiezen er voor de badkamer en toilet op de 2e verdieping alleen de tegels te veranderen omdat hier al goed spul in gaat standaard en we daar geen behoefte hebben er veel mee te doen omdat deze zelden gebruikt gaan worden de eerste 5 a 10 jaar.

Montagekosten zijn bij ons ruim 6k en totaalsanitair 11k maar daar gaat nog 4,5k af voor verrekening van standaard sanitair.
Daarmee hebben we de tegels overal veranderd, fonteintjes gewijzigd, bad gewijzigd, badmeubel van 140cm en alle kranen en douche gewijzigd.

Al met al viel het ons dus heel erg mee.

Wij kregen overigens wel per item een verrekening te zien. Dus bijv douchecombinatie, wastafelcombinatie, badcombinatie, toilet etc.

Wij hebben de keuken er overigens ook afgenomen. Onderhandelen op de keuken ging nog vrij goed, badkamer nagenoeg niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sincere1983 op 22-12-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 10:04
Voor onze zoektocht naar een badkamer voor onze nieuwbouwwoning zijn wij ook bijna bij de eindstreep. Nu hebben wij nog de volgende vragen, wij hopen dat jullie hierbij kunnen helpen.

- Voor 6,8m2 badkamer zijn nu 7 inbouwspots ingetekend, dit lijkt wat veel, wat is gebruikelijk?
- De badkamer wordt casco opgeleverd, zonder dekvloer, met vloerverwarming (niet ingefreesd). Wij willen graag een bad laten plaatsen, maar daar staat ook vloerverwarming ingetekend. Is dit makkelijk aan te passen voor de aannemer, ook ivm afvoer bad?
- We willen graag nog wat extra korting bedingen (bij Sani4all), de prijzen op de offerte liggen soms rond de adviesprijzen. Nu hebben we al 2k korting (op totaal 11k materiaal) gekregen, maar ik denk dat er nog meer korting gegeven kan worden. De verkoper drong aan om nog dit jaar te beslissen, omdat in januari de prijzen omhooggaan. Nu zal daar een kern van waarheid in zitten, maar ik denk ook dat de verkoper zijn omzet wil maximaliseren in 2024, voor het halen van targets/bonussen. We weten dat we ook voor het gemak betalen (incl montage), maar willen ook een eerlijke prijs betalen. Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
Stockbaard schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:39:
Voor onze zoektocht naar een badkamer voor onze nieuwbouwwoning zijn wij ook bijna bij de eindstreep. Nu hebben wij nog de volgende vragen, wij hopen dat jullie hierbij kunnen helpen.

- Voor 6,8m2 badkamer zijn nu 7 inbouwspots ingetekend, dit lijkt wat veel, wat is gebruikelijk?
- De badkamer wordt casco opgeleverd, zonder dekvloer, met vloerverwarming (niet ingefreesd). Wij willen graag een bad laten plaatsen, maar daar staat ook vloerverwarming ingetekend. Is dit makkelijk aan te passen voor de aannemer, ook ivm afvoer bad?
- We willen graag nog wat extra korting bedingen (bij Sani4all), de prijzen op de offerte liggen soms rond de adviesprijzen. Nu hebben we al 2k korting (op totaal 11k materiaal) gekregen, maar ik denk dat er nog meer korting gegeven kan worden. De verkoper drong aan om nog dit jaar te beslissen, omdat in januari de prijzen omhooggaan. Nu zal daar een kern van waarheid in zitten, maar ik denk ook dat de verkoper zijn omzet wil maximaliseren in 2024, voor het halen van targets/bonussen. We weten dat we ook voor het gemak betalen (incl montage), maar willen ook een eerlijke prijs betalen. Iemand tips hiervoor?
Kan prima. Wel een dimmer (laten) plaatsen.

Dit is mogelijk problematisch. Hoe ga je een afvoer frezen als er overal VVW ligt? Aannemers zijn er in projectbouw niet happig om, om dit soort dingen aan te passen. Dus ga daar snel achteraan. Heb je een idee hoe die afvoer moet lopen en waarop die aangesloten wordt? En naast afvoer heb je ook aanvoer nodig. Waar komt die vandaan? Wat is niet ingefreesde vloerverwarming trouwens? Bedoel je dat je een badkamer krijgt, waarbij de buizen op een wapeningsnetjes vastgemaakt zitten en je zelf de dekvloer stort? In dat geval is het veel makkelijker om zelf aanpassingen te maken. Maar dan kan je misschien beter ervoor zorgen dat de installateur die VV slangen 'vergeet'. Een paar metere slang kost je een paar tientjes. Zelf vastzetten op een wapeningsnetjes is erg simpel. En je badkamerinstallateur sluit die wel voor je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
t14wo schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:04:
[...]

Kan prima. Wel een dimmer (laten) plaatsen.

Dit is mogelijk problematisch. Hoe ga je een afvoer frezen als er overal VVW ligt? Aannemers zijn er in projectbouw niet happig om, om dit soort dingen aan te passen. Dus ga daar snel achteraan. Heb je een idee hoe die afvoer moet lopen en waarop die aangesloten wordt? En naast afvoer heb je ook aanvoer nodig. Waar komt die vandaan? Wat is niet ingefreesde vloerverwarming trouwens? Bedoel je dat je een badkamer krijgt, waarbij de buizen op een wapeningsnetjes vastgemaakt zitten en je zelf de dekvloer stort? In dat geval is het veel makkelijker om zelf aanpassingen te maken. Maar dan kan je misschien beter ervoor zorgen dat de installateur die VV slangen 'vergeet'. Een paar metere slang kost je een paar tientjes. Zelf vastzetten op een wapeningsnetjes is erg simpel. En je badkamerinstallateur sluit die wel voor je aan.
Bedankt voor je snelle reactie! De vloerverwarming buizen zijn inderdaad vastgemaakt aan wapeningsnetjes, dekvloer dient zelf gestort te worden. Omdat het projectbouw is weet ik niet wat de bouwer voor ons kan betekenen, daarom was ik benieuwd naar de ervaringen. Anders stel ik de vraag ook even in het projectmatige nieuwbouw topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Stockbaard schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! De vloerverwarming buizen zijn inderdaad vastgemaakt aan wapeningsnetjes, dekvloer dient zelf gestort te worden. Omdat het projectbouw is weet ik niet wat de bouwer voor ons kan betekenen, daarom was ik benieuwd naar de ervaringen. Anders stel ik de vraag ook even in het projectmatige nieuwbouw topic :)
Dat je in projectbouw al VVW krijgt zonder dekvloer is al een godswonder hoor. Ik zou even checken of dit echt klopt. Als dat zo is, hooguit even kijken of je onderhands met de installateur kan afspreken dat de VVW buizen in de badkamer niet worden gelegd. Daar heb je toch niks aan. De badkamerinstallateur moet er nog in aan de slag om de afvoer voor het bad aan te leggen. Dus hij trapt de slangen kapot en moet het sowieso loshalen om zijn werkzaamheden uit te voeren. En anders is het dus een kwestie van na oplevering even met een schaartje de tiewraps loshalen en de slag weer even oprollen. Kan die na loodgieterij weer worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
t14wo schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:59:
[...]

Dat je in projectbouw al VVW krijgt zonder dekvloer is al een godswonder hoor. Ik zou even checken of dit echt klopt. Als dat zo is, hooguit even kijken of je onderhands met de installateur kan afspreken dat de VVW buizen in de badkamer niet worden gelegd. Daar heb je toch niks aan. De badkamerinstallateur moet er nog in aan de slag om de afvoer voor het bad aan te leggen. Dus hij trapt de slangen kapot en moet het sowieso loshalen om zijn werkzaamheden uit te voeren. En anders is het dus een kwestie van na oplevering even met een schaartje de tiewraps loshalen en de slag weer even oprollen. Kan die na loodgieterij weer worden gelegd.
In de koperskeuze lijst staat onder andere: bij casco oplevering komt de cementdekvloer te vervallen, incl dorpel. Vloerverwarming blijft behouden conform basis, net als de radiator en wcd. Verder hebben wij van de bouwer een foto gekregen van een zelfde soort woning waarbij duidelijk zichtbaar is dat de vloerverwarming op wapeningsnetjes zit. Ik zal het communiceren met de aannemer om te kijken wat de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Laatst online: 14-09 16:16
Wij willen in ons nieuw huis een toiletpot met verwarmde bril en liefst ook auto open/close & flush (maar dat is minder belangrijk). Wij willen echter specifiek geen wc-douche.

Iemand zo'n pot gezien? Ik kan ze niet vinden in ieder geval, misschien te niche.

Wil geen losse bril waar dan zo'n snoertje aan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Joydashy schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:04:
Wij willen in ons nieuw huis een toiletpot met verwarmde bril en liefst ook auto open/close & flush (maar dat is minder belangrijk). Wij willen echter specifiek geen wc-douche.

Iemand zo'n pot gezien? Ik kan ze niet vinden in ieder geval, misschien te niche.

Zelf een gaatje boren in de pot? Dan kan je daar het draadje doorheen friemelen. Lijkt me niet heel veel moeite of heel moeilijk. Wel even kijken waar de pot verstevigingen heeft. Boor het gat op de lijn waar de montagegaten van de bril zit en je ziet er niks van. De elektra sluit je dan blind aan.

offtopic:
buiten dat ik werkelijkwaar geen flaaaaaauw idee heb waar je een verwarmde zitting voor nodig hebt. Ik zou gewoon een kunstof zitting kopen. Zo'n onderwetse keramieken zitting is erg koud, maar met een kunstof zitting heb ik dat nooit meer meegemaakt. Je gaat 315 kilowatt per jaar verstoken aan het op temeperatuur houden van een toiletbril waar je hooguit 10 minuten per dag op zit. (waarvan misschien de eerste 5 seconden oncomfortabel) :+

[ Voor 23% gewijzigd door t14wo op 23-12-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
t14wo schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:10:
[...]

Zelf een gaatje boren in de pot? Dan kan je daar het draadje doorheen friemelen. Lijkt me niet heel veel moeite of heel moeilijk. Wel even kijken waar de pot verstevigingen heeft. Boor het gat op de lijn waar de montagegaten van de bril zit en je ziet er niks van. De elektra sluit je dan blind aan.

offtopic:
buiten dat ik werkelijkwaar geen flaaaaaauw idee heb waar je een verwarmde zitting voor nodig hebt. Ik zou gewoon een kunstof zitting kopen. Zo'n onderwetse keramieken zitting is erg koud, maar met een kunstof zitting heb ik dat nooit meer meegemaakt. Je gaat 315 kilowatt per jaar verstoken aan het op temeperatuur houden van een toiletbril waar je hooguit 10 minuten per dag op zit. (waarvan misschien de eerste 5 seconden oncomfortabel) :+
Dank voor je off topic punt 😀 denk dat ik deze inderdaad van m'n lijstje afhaal. Op zoek naar mooi kunstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:37
Joydashy schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:04:

Ik zou heroverwegen om toch een douche wc te kopen. Typisch zo’n item dat als je het hebt, je niet meer zonder wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:30
coinman63 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:19:
[...]

Ik zou heroverwegen om toch een douche wc te kopen. Typisch zo’n item dat als je het hebt, je niet meer zonder wilt.
Na een aantal dagen hemelse douche wc ervaring op onze hotelkamer in Bangkok wil ik (inderdaad) ook zo’n ding. Wat is het.. echt zo’n japanse high tech wc. Met warm water. Geloof me, als je het eenmaal ervaren hebt… voel je he nooit meer echt schoon na een Nederlandse wc ervaring. Maar we hebben de juiste aansluitingen niet 😅 en alles zit er hier net een paar jaar in..

Ooit! Bij de volgende verbouwing/verhuizing. Ik zou het elke euro (incl elektra) waard vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Poumelie op 25-12-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Begrijpt iemand dit plaatje van de Easydrain WTW (https://cdn.projectxxl.nl...agehandleiding_192594_pdf)?

Systeem A wordt aanbevolen, maar wordt ook aangemerkt als "lager rendement".
Overigens lijkt C mij de meeste eenvoudige methode, iemand die zo'n installatie heeft en er over kan oordelen?

Overigens zou ik liever voor de verticale douche WTW gaan, maar onze nieuwbouw aannemer vraagt 2250 Euro voor die optie 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m7LE_5KlB-JQDsWYr7QarVkEgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymjHSij1RNIYC9eSw4h98Rn1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:37
Joydashy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:54:
Begrijpt iemand dit plaatje van de Easydrain WTW (https://cdn.projectxxl.nl...agehandleiding_192594_pdf)?

Systeem A wordt aanbevolen, maar wordt ook aangemerkt als "lager rendement".
Overigens lijkt C mij de meeste eenvoudige methode, iemand die zo'n installatie heeft en er over kan oordelen?

Overigens zou ik liever voor de verticale douche WTW gaan, maar onze nieuwbouw aannemer vraagt 2250 Euro voor die optie 8)7

[Afbeelding]
B geeft beste rendement. Zeker een boiler vat die opgewarmd wordt door WP. Dan zijn de temperaturen lager en haal je dus meer water uit je boiler. Je mengt relatief weinig koud water bij en de flow door de wtw is dan lager als wat je er eigenlijk aan rendement uit zou kunnen halen. In situatie B gebruik je dan wel het maximale rendement. Wat je.l niet direct verbruikt bij douchen gaat dan nog een beetje voorverwarmd de boiler in.

Als je altijd met 60 graden water doucht moet je zoveel koud bij mengen dat je de wtw ook rechtstreeks naar de douche kraan kunt voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
Iemand een idee hoe je een roest kring van een mat wit wastafel (sanibell) krijgt?... :'(

Heeft een bus haarlak op gestaan en gelijk een roest kring erop.. not amused na slecht 1 week echt in gebruik te zijn.
Moet het gewoon tegen kunnen lijkt mij.

Ik ben al aan het boenen geweest maar krijg het niet helemaal weg en wil niet met middeltjes aan de gang gaan die wellicht nog meer schade toebrengen :|

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
Csotranme schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:20:
not amused na slecht 1 week echt in gebruik te zijn.
Garantie?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
Iemand een idee hoe je een roest kring van een mat wit wastafel (sanibell) krijgt?... :'(

Heeft een bus haarlak op gestaan en gelijk een roest kring erop.. not amused na slecht 1 week echt in gebruik te zijn.

Ik ben al aan het boenen geweest maar krijg het niet helemaal weg en wil niet met middeltjes aan de gang gaan die wellicht nog meer schade toebrengen :|
Zoals hieronder al wordt aangegeven:
Eerste 6 maanden moet verkoper eventueel bewijzen dat het jouw fout is. Dus garantie lijkt me.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Guido7619 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:46:
[...]

B geeft beste rendement. Zeker een boiler vat die opgewarmd wordt door WP. Dan zijn de temperaturen lager en haal je dus meer water uit je boiler. Je mengt relatief weinig koud water bij en de flow door de wtw is dan lager als wat je er eigenlijk aan rendement uit zou kunnen halen. In situatie B gebruik je dan wel het maximale rendement. Wat je.l niet direct verbruikt bij douchen gaat dan nog een beetje voorverwarmd de boiler in.
Ja, die kan ik volgen, maar enig idee waarom A dan wordt "aanbevolen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Joydashy schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, die kan ik volgen, maar enig idee waarom A dan wordt "aanbevolen"?
Nee weet ik niet. Misschien simpeler met aansluiten? Of wellicht zit er meer rendement in als je met cv of warmtepomp boiler werkt. Verschil doorstromer of voorraadvat.

Wat ook zo is is als je koud wilt afspoelen na het douchen er dan nog een tijdje lauw water uit de koude kant komt in situatie B en C. Dat heb je dus niet bij A

En misschien heeft het met legionella te maken?

Ik heb zelf geen douche wtw maar probeer het wel aan te leggen bij de badkamer renovatie.

Maar er zijn diverse uitgebreide topics over douche wtw op tweakers, ook met veel meetgegevens.

Het rendement van een horizontale wtw is een stuk lager als een verticale. Terwijl die verticale ook nog eens een stuk goedkoper zijn. Al naar een technea joulia gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 20:33

Dat is meer een eigenschap van het materiaal. Mat is lastig schoon te maken. Op sommige tegels heb ik een potlood gebruikt om of te tekenen en dat zie je op sommige plekken nog licht. Ook hebben we een trekker waar de metalen buis langs de matte muur is gegaan en daar zit een streep. Met boenen gaat het wel iets weg maar je blijft het zien. Ik zou zelf ook nooit meer mat nemen. Je kan nog met azijn, backing soda of waterstofperoxide met afwasmiddel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:31
Deze vraag heb ik ook gesteld in het nieuwbouw-topic, maar mogelijk is het handig(er) deze ook hier te stellen, dus bij dezen.

Wij twijfelen enorm over de indeling van onze badkamer. De badkamer is niet heel groot, namelijk 2,1 bij 3,0 meter. Hierin willen we graag een ligbad, douche, toilet, badkamermeubel en radiator plaatsen. Zelf komen we op onderstaande opties. Graag hoor ik jullie voorkeur of eventueel betere opties! :)

Optie 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auB_6y6rvX4F-YaCyDqhp0LxmRs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fGjzAJHeUaEk2wr2dOC3LUGg.png?f=user_large

Optie 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiz3flVovNjE0DHj6lKhRxKbI1k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AtKhXa51Adx1OW28SDRpQota.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo

Mat wit? Ik gok dus solid surface? Helaas is dat vrij poreus en krijg je snel vlekken. Ik ben ook redelijk teleurgesteld in het spul. Hier ook nu een vlek die er helemaal ingetrokken is. (geen idee wat het geweest is) Helaas producteigenschap, dus garantie kan je vergeten. Hooguit coulance.

[ Voor 4% gewijzigd door t14wo op 29-12-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
t14wo schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:15:
[...]

Mat wit? Ik gok dus solid surface? Helaas is dat vrij poreus en krijg je snel vlekken. Ik ben ook redelijk teleurgesteld in het spul. Hier ook nu een vlek die er helemaal ingetrokken is. (geen idee wat het geweest is) Helaas producteigenschap, dus garantie kan je vergeten. Hooguit coulance.
Geen idee of het solid surface is.

Sanibel INK Momento 45x80cm mat wit:
https://inkbadkamermeubelen.nl/momento/

Ik heb het er inmiddels wel met veel boenen en afwasmiddel en schuursponsje vanaf gekregen gelukkig...

Misschien toch eens op zoek naar rubber matjes ofzo om de spullen op te zetten.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56
TNThomas schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:47:
Deze vraag heb ik ook gesteld in het nieuwbouw-topic, maar mogelijk is het handig(er) deze ook hier te stellen, dus bij dezen.

Wij twijfelen enorm over de indeling van onze badkamer. De badkamer is niet heel groot, namelijk 2,1 bij 3,0 meter. Hierin willen we graag een ligbad, douche, toilet, badkamermeubel en radiator plaatsen. Zelf komen we op onderstaande opties. Graag hoor ik jullie voorkeur of eventueel betere opties! :)

Optie 1
[Afbeelding]

Optie 2
[Afbeelding]
Sowieso optie 2. Een douchecabine vlak voor de deur wil je echt niet. Voor de cabine/inloopdouche komt altijd iets water als er gedoucht is, dat is super vervelend als je iemand even naar het toilet wilt, of tanden poetsen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
hesselbeertje schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:09:
[...]

Sowieso optie 2. Een douchecabine vlak voor de deur wil je echt niet. Voor de cabine/inloopdouche komt altijd iets water als er gedoucht is, dat is super vervelend als je iemand even naar het toilet wilt, of tanden poetsen.
Daar hadden we nog niet over nagedacht. Bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Csotranme schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:45:
[...]

Geen idee of het solid surface is.

Sanibel INK Momento 45x80cm mat wit:
https://inkbadkamermeubelen.nl/momento/

Ik heb het er inmiddels wel met veel boenen en afwasmiddel en schuursponsje vanaf gekregen gelukkig...

Misschien toch eens op zoek naar rubber matjes ofzo om de spullen op te zetten.
Ik zie dat ze heg materiaal Polystone noemen in de brochure. Zal wel zoiets als solid surface zijn. Dus een harsgebaseerd materiaal. Het is gewoon lastig want mat betekent dat het niet vlak is en het dus makkelijker vies wordt. En meestal is het ook (een beetje) poreus. En dus besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 23:15

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:17:
[...]

Ik zie dat ze heg materiaal Polystone noemen in de brochure. Zal wel zoiets als solid surface zijn. Dus een harsgebaseerd materiaal. Het is gewoon lastig want mat betekent dat het niet vlak is en het dus makkelijker vies wordt. En meestal is het ook (een beetje) poreus. En dus besmettelijk.
Persoonlijk vind ik dat dit niet onder een producteigenschap mag vallen. Dan hadden ze dat nadrukkelijk moeten benoemen lijkt mij. Je koopt zo'n meubel met de wetenschap dat er onherstelbare vlekken in komen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:28:
[...]

Persoonlijk vind ik dat dit niet onder een producteigenschap mag vallen. Dan hadden ze dat nadrukkelijk moeten benoemen lijkt mij. Je koopt zo'n meubel met de wetenschap dat er onherstelbare vlekken in komen.
Staat er op een theekopje dat het breekt als je het laat vallen? Ik ben het ermee eens hoor, maar helaas is mag spul gewoon kwetsbaar voor vlekken. Zwarte kranen zijn ook kwetsbaar. Ook een producteigenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:17:
[...]

Staat er op een theekopje dat het breekt als je het laat vallen? Ik ben het ermee eens hoor, maar helaas is mag spul gewoon kwetsbaar voor vlekken. Zwarte kranen zijn ook kwetsbaar. Ook een producteigenschap.
Dat is geen gelijkwaardige vergelijking. Je laat een badkamermeubel niet vallen :). Bij zwarte kranen (vb Hotbath) wordt die disclaimer wel gegeven: wordt snel vies door kalk, kwetsbare coating. Ik vind in ieder geval niet dat een matwitte badkamermeubel de eigenschap mag hebben om permanente verkleuringen op te mogen nemen. Dan moet een merk of winkelier toch ook wat doen aan informatievoorziening aan dit risico. Wat bijvoorbeeld óók wordt gedaan bij echthouten tafels die ringen kunnen krijgen wanneer je er een glas zonder viltje op zet.

Overigens: wat ik vind is niet juridisch gebaseerd op iets. Ik denk alleen wel dat je een heel eind komt.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 29-12-2024 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:34:
[...]

Dat is geen gelijkwaardige vergelijking. Je laat een badkamermeubel niet vallen :). Bij zwarte kranen (vb Hotbath) wordt die disclaimer wel gegeven: wordt snel vies door kalk, kwetsbare coating. Ik vind in ieder geval niet dat een matwitte badkamermeubel de eigenschap mag hebben om permanente verkleuringen op te mogen nemen. Dan moet een merk of winkelier toch ook wat doen aan informatievoorziening aan dit risico. Wat bijvoorbeeld óók wordt gedaan bij echthouten tafels die ringen kunnen krijgen wanneer je er een glas zonder viltje op zet.

Overigens: wat ik vind is niet juridisch gebaseerd op iets. Ik denk alleen wel dat je een heel eind komt.
Ik ben het niet met je oneens. Maar het is nu eenmaal zo dat we in de badkamer allerlei materialen introduceren die daar eigenlijk weinig td zoeken hebben. Gecoate kranen, solid surface, gefineerd hout, glas. Alles wordt vies, is besmettelijk of vergt speciale behandeling om uiteindelijk het verval uit te stellen.

Helaas vinden we design tegenwoordig belangrijker dan gemak en duurzaamheid van materialen.
offtopic:
en ik doe daar vrooooolijk aan mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:09:
[...]

Ik ben het niet met je oneens. Maar het is nu eenmaal zo dat we in de badkamer allerlei materialen introduceren die daar eigenlijk weinig td zoeken hebben. Gecoate kranen, solid surface, gefineerd hout, glas. Alles wordt vies, is besmettelijk of vergt speciale behandeling om uiteindelijk het verval uit te stellen.

Helaas vinden we design tegenwoordig belangrijker dan gemak en duurzaamheid van materialen.
offtopic:
en ik doe daar vrooooolijk aan mee. :+
Ik ook :D. Zonde is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:34

Optie 1
[Afbeelding]

Optie 2
[Afbeelding]
Wij hebben in ons huidige huis precies jouw optie 1. Bevalt prima. Op je tekening zie ik ook een douche deur dus dan valt het wel mee met water. Wij hebben ook badkamer matten. Optie 2 lijkt me persoonlijk het nadeel dat je direct volledig in je blote pielemuis in beeld bent als de deur open gaat :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:03
hesselbeertje schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:09:
[...]

En @TNThomas

Het nadeel van optie 2 is dan weer dat je bij binnenkomst tegen een wasmeubel aanloopt en de douchedeur niet volledig kunt openen aangezien je dan je wasmeubel raakt.

Mijn mening blijft dat je op 6m2 beter geen bad en douche kunt nemen, maar dat is in dit topic geen populaire mening volgens mij.
Ik ben iig blij dat ik in mijn badkamer van 7,5m2 destijds het bad er uit heb gehaald. Door de ruimte die overblijft kunnen we ons nu als gezin fatsoenlijk bewegen in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
@MisterX333 en @m181087, bedankt voor het meedenken!

Zowel een bad als douche in een kleine badkamer is inderdaad wat lastig. Echter wilt mijn vriendin bijzonder graag een ligbad. We doen dus ons best om voor een goede optie te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:50
TNThomas schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:24:
@MisterX333 en @m181087, bedankt voor het meedenken!

Zowel een bad als douche in een kleine badkamer is inderdaad wat lastig. Echter wilt mijn vriendin bijzonder graag een ligbad. We doen dus ons best om voor een goede optie te gaan.
Zal goed nadenken hoevaak ze echt verwacht er gebruik van te maken. Bijna alle mensen in mijn omgeving welke ene bad (gehad) hebben geven aan dat ze misschien twee keer per jaar in liggen. En wil je daar dan voor consessies te doen kwa praktische ruime de overige 363 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
perspectivebass schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:22:
[...]

Zal goed nadenken hoevaak ze echt verwacht er gebruik van te maken. Bijna alle mensen in mijn omgeving welke ene bad (gehad) hebben geven aan dat ze misschien twee keer per jaar in liggen. En wil je daar dan voor consessies te doen kwa praktische ruime de overige 363 dagen.
Goed punt! Ik ga het nog eens bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 09-09 11:34
[...]

Het is dan ook puur luxe natuurlijk. Wij willen in de toekomst wel erg graag een bad, maar vanwege de kleine badkamer nu gekozen voor een regendouche. Uiteindelijk toch een beetje spijt dat we niet alsnog gekozen hebben voor een badkuip om daarin dan ook te douchen.

Voor ons is het vooral die keren dat je last hebt van spieren of ziek bent en dan echt comfort vind in een lekker warm bad. Dat is natuurlijk veel waard. Of dat het waard is om elke dag in een badkuip te douchen is iets wat je moet overwegen. Daarnaast zouden we zeker minimaal 1x per maand een bad laten vollopen, dus opzich was het te "verantwoorden".

[ Voor 5% gewijzigd door hollandnick op 31-12-2024 09:37 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
[...]

Ligt eraan. Voordat wij kinderen kregen was het inderdaad 3-4x per jaar, maar nu met kleine kinderen wordt het bad toch wel zeker 3x per week gebruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
MisterX333 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:06:
[...]

Ligt eraan. Voordat wij kinderen kregen was het inderdaad 3-4x per jaar, maar nu met kleine kinderen wordt het bad toch wel zeker 3x per week gebruikt ;).
Die snap ik.
Maar je kunt hem ook omdraaien. Je gebruikt het bad nu omdat je het al hebt staan. Zou je het ook hebben gemist als je hem niet had gehad?
In de oude badkamer gebruikten wij het bad ook vaak voor het douchen/wassen van de kinderen. Maar in de nieuwe badkamer gaan ze gewoon onder de douche. Dat is nu het nieuwe normaal; kinderen van 2 jaar of ouder kunnen prima alleen onder een douche staan. Daarvoor hield ik ze vaak op de arm tijdens een douchebeurt.

Als ze bij opa en oma zijn gaan ze wel vaak nog in bad. Dat vinden ze dan leuk om te doen.
Maar dat is me geen 15-20 jaar lang een krappe badkamer waard. Laat staan douchen in bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
m181087 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:34:
[...]

Die snap ik.
Maar je kunt hem ook omdraaien. Je gebruikt het bad nu omdat je het al hebt staan. Zou je het ook hebben gemist als je hem niet had gehad?
In de oude badkamer gebruikten wij het bad ook vaak voor het douchen/wassen van de kinderen. Maar in de nieuwe badkamer gaan ze gewoon onder de douche. Dat is nu het nieuwe normaal; kinderen van 2 jaar of ouder kunnen prima alleen onder een douche staan. Daarvoor hield ik ze vaak op de arm tijdens een douchebeurt.

Als ze bij opa en oma zijn gaan ze wel vaak nog in bad. Dat vinden ze dan leuk om te doen.
Maar dat is me geen 15-20 jaar lang een krappe badkamer waard. Laat staan douchen in bad.
Eens hoor, een bad is een luxe probleem. Wij hebben dan weer een enkele wastafel, wat een gevolg was van het bad. Dat is wel een irritatiepuntje bij ons. Onze badkamer is net ietsje groter zie ik (6,5 m2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:37
Mijn badkamer is 4,6 m2, maar ik heb toch gekozen voor een bad en regendouche. Beide zijn ruim en de wastafel is ook 80 cm breed. Geen wc gelukkig. Het enige nadeel is de beperkte opslagruimte voor handdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:50
hollandnick schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:36:
[...]

Het is dan ook puur luxe natuurlijk. Wij willen in de toekomst wel erg graag een bad, maar vanwege de kleine badkamer nu gekozen voor een regendouche. Uiteindelijk toch een beetje spijt dat we niet alsnog gekozen hebben voor een badkuip om daarin dan ook te douchen.

Voor ons is het vooral die keren dat je last hebt van spieren of ziek bent en dan echt comfort vind in een lekker warm bad. Dat is natuurlijk veel waard. Of dat het waard is om elke dag in een badkuip te douchen is iets wat je moet overwegen. Daarnaast zouden we zeker minimaal 1x per maand een bad laten vollopen, dus opzich was het te "verantwoorden".
Eens hoor een bad is ook luxe. Wilde alleen een ander perspectief erin gooien. Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we een bad. Ik ging er alleen in als ik ziek was. Nu sta ik gewoon 45 min onder een hete douche. Uiteindelijk gaat het erom of je eventueel consessies waard vind.

Zo hebben wij geen bad en mis het dus ook niet echt. En de kinderen van 1 en 5 gaan ook gewoon onder de douche. Voor de kids zet ik soms een grote IKEA bak in de douche kunnen ze toch nog in bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klerezooi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 18:02
Hier gaat het bad er ook uit, en wilde de partner ook heel graag de optie voor een bad.
Als consessie houden we genoeg ruimte in de badkamer zodat er voor die 2x per jaar een opblaasbad (bijvoorbeeld een tubble) neergezet kan worden. Is ook meteen een stuk goedkoper dan een bad.

Heb je bij optie 1 al nagedacht over waar de WC rol komt? Ik erger me altijd aan wc rollen die achter me hangen en niet fijn te pakken zijn. Alleen al daarom zou ik voor optie 2 gaan zodat de wc rol aan de wand kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Klerezooi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:23:
Heb je bij optie 1 al nagedacht over waar de WC rol komt? Ik erger me altijd aan wc rollen die achter me hangen en niet fijn te pakken zijn. Alleen al daarom zou ik voor optie 2 gaan zodat de wc rol aan de wand kan.
Dat is een goede opmerking! Ik ga zo nog even stoeien in Floorplanner. Eventueel zou bij optie 1 de radiator links of rechts van het badmeubel kunnen, maar dat moet ik eens zien in Floorplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squareware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09 16:15
Die maxara stoomcabines staat bij met ventilatie. Kan dat met een pijp naar buiten ofzo?

Ik heb nu geen verwarming in de badkamer waardoor er best veel condens op de muren komt. Idee met een gesloten cabine het condens weg te zuigen naar buiten.

Toekomst gaat een infrarood paneel met led worden voor verwarming. Er zit nu wel een gammel fannetje in die alles naar buiten blaast die werkt redelijk.

Zou een betere ventilatie goed genoeg zijn of is dat idee van een complete cabine zo slecht nog niet?

Badkamer is 2.30 bij 2.00. Verlaagd plafond 2.20. 1000 watt infrarood paneel aan het plafond en dacht zelf aan spc-wandtegels (goedkoop, simpel en geen voegen).
Pvc op de vloer, minder koud aan dan tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:07
Ligt het aan mij of zijn wastafelmeubels verschrikkelijk duur? Een keuken a 25000 vind ik al een hoop geld voor wat plaatmateriaal en een blad maar een wastafelmeubel van 140cm breed en wat lades a 1800euro vind ik nergens over gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
BaBoK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:13:
Ligt het aan mij of zijn wastafelmeubels verschrikkelijk duur? Een keuken a 25000 vind ik al een hoop geld voor wat plaatmateriaal en een blad maar een wastafelmeubel van 140cm breed en wat lades a 1800euro vind ik nergens over gaan
Ik vind die prijs persoonlijk niet heel verkeerd hoor..
Zelf heb ik 1600eur voor een 80x45 meubel betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
BaBoK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:13:
Tsjah alles is relatief. Ik zou persoonlijk nooit 25k uitgeven aan een keuken. Of is dat er 1 van 20m2? 8)7 Voor de helft heb ik ook al een mega luxe keuken.

Ook voor je ladekast heb je veel verschillende. Ze staan er ook voor 1000 euro op, maar dan net weer niet jouw model of die voldoet aan je kwaliteit eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-09 11:58
Hierbij meld ik me. Nieuwbouw gekocht. Wordt media 2025 opgeleverd. Keuken is uitgekozen en offerte getekend. Nu de badkamer.
Woon alleen, heb geen kinderen, hou wel van een beetje luxe. Heb een budget waarmee opzich wel leuke dingen gecreëerd kunnen worden. De vraag is alleen; welke indeling?!
Badkamer is 2.8m bij 2.8m. Heb drie verschillende situaties laten uittekenen. Vanuit de bouw zit de wc aan de linkermuur onderin, de douchehoek linksboven, het bad naast de douchehoek en dan langs het raam, en wasmeubel aan de rechtermuur. Ik laat het casco opleveren. Bij de geschetste situaties moet dus rekening worden gehouden met arbeid (voornamelijk verplaatsen toilet bij optie 1 en optie 2 het meest spannende volgens mij).

Ik weet echt niet wat mooi is…. De badkamer is volgens mij te klein voor een regendouche en bad en wc. Het bad is puur luxe en geen noodzaak, maar ik heb het idee dat ik “niks” win als ik het bad weglaat… meer loze ruimte… en dan alsnog weet ik niet wat een mooie indeling zou zijn.
Een douche hoek met glas/raam/deuren is een no-go, die komen er niet in. Ik wil per se een betegelde wand (kalk-vrees).
En er is bij alle opties nu geen lange kast ingetekend terwijl die wel nodig is eigenlijk…

Voor welke indeling zou ik gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1e-EiIay-gZcW7gNjpOEpg8YwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7pfcop9BaV0JNhXZVYu7E8F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Nutella op 02-01-2025 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:08
Optie twee voelt het meest ruimtelijk, maar minder geborgenheid van de douche richting de deur. Mogelijk is dat minder belangrijk als je alleen woont. Je zou hierbij ook het bad in de hoek kunnen zetten zodat je die dode hoek in ruilt voor “nuttige” ruimte aan de andere kant.

Daarnaast, als het mede gaat om het luxe gevoel, zou ik in dit geval ook eens experimenteren met een vrijstaand bad. Zeker als je het toch casco laat opleveren.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Nutella schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:56:
Hierbij meld ik me. Nieuwbouw gekocht. Wordt media 2025 opgeleverd. Keuken is uitgekozen en offerte getekend. Nu de badkamer.
Woon alleen, heb geen kinderen, hou wel van een beetje luxe. Heb een budget waarmee opzich wel leuke dingen gecreëerd kunnen worden. De vraag is alleen; welke indeling?!
Badkamer is 2.8m bij 2.8m. Heb drie verschillende situaties laten uittekenen. Vanuit de bouw zit de wc aan de linkermuur onderin, de douchehoek linksboven, het bad naast de douchehoek en dan langs het raam, en wasmeubel aan de rechtermuur. Ik laat het casco opleveren. Bij de geschetste situaties moet dus rekening worden gehouden met arbeid (voornamelijk verplaatsen toilet bij optie 1 en optie 2 het meest spannende volgens mij).

Ik weet echt niet wat mooi is…. De badkamer is volgens mij te klein voor een regendouche en bad en wc. Het bad is puur luxe en geen noodzaak, maar ik heb het idee dat ik “niks” win als ik het bad weglaat… meer loze ruimte… en dan alsnog weet ik niet wat een mooie indeling zou zijn.
Een douche hoek met glas/raam/deuren is een no-go, die komen er niet in. Ik wil per se een betegelde wand (kalk-vrees).
En er is bij alle opties nu geen lange kast ingetekend terwijl die wel nodig is eigenlijk…

[Afbeelding]
Zelf heb ik optie 2, ook in een badkamer van 280*280. Maak je douche wat breder, pak een half vrijstand bad, probeer het inbouw wandje van de WC over de hele wand te doen, dat geeft wat minder hoeken en dus meer rust in het tegel werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme

[Afbeelding]
Ik heb ongeveer optie 3.
Zonder bad en wastafel tegen de muur.
Badkamer is hier wat kleiner maar raam en deur op dezelfde plek.
Bij optie 3 zou ik geen volledige douchemuur optrekken (vanuitgaande dat je een muur plaatst en geen glas).
Met een muur blokkeer je heel veel licht vanuit het raam. Ik heb een muur van 110cm hoog en 90cm glas er bovenop.

Betreft luxe: pak zo groot mogelijke tegels en dus zo min mogelijk voegen.
Een decorwand geeft ook een luxe touch.

Zoek even een paar pagina's terug. Dan zie je mijn nieuwe situatie met grote Porcelanosa tegels o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:35
We zijn momenteel druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe badkamer en zagen gisteren in een showroom een opbouw douchesysteem dat ons erg aansprak. We waren daar alleen voor inspiratie, want we moeten via onze aannemer ergens anders winkelen. Helaas lukt het me niet om het merk en model van deze doucheset te achterhalen. Zelfs Google Lens geeft geen resultaat. Na een telefoontje naar de winkel weet ik dat het merk Lavigo is, maar daar kan ik online niets over vinden.

Weet iemand misschien welk merk/model dit is?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QexnfM1OxF6gH0-jNKqYtMw0EYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOnQbyLJFJ158d50bqHPjDn8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Ik zou niet weten welke het is, maar als tip, Hans Grohe heeft een soortgelijk iets. Opbouw, all in one met 2 drukknoppen. En in chroom kleur waarschijnlijk nog goedkoper als in Brushed Bronze uit het plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK4viynoEip-VHLYMywyywb_BX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qOIZPjRnYZBIb7KHYOEzP9ot.png?f=fotoalbum_large

Een heel stuk voordeliger dan een aparte douche met aparte inbouw drukknoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Nindoooo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:07:
We zijn momenteel druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe badkamer en zagen gisteren in een showroom een opbouw douchesysteem dat ons erg aansprak. We waren daar alleen voor inspiratie, want we moeten via onze aannemer ergens anders winkelen. Helaas lukt het me niet om het merk en model van deze doucheset te achterhalen. Zelfs Google Lens geeft geen resultaat. Na een telefoontje naar de winkel weet ik dat het merk Lavigo is, maar daar kan ik online niets over vinden.

Weet iemand misschien welk merk/model dit is?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!
[Afbeelding]
Misschien vind je hier iets?

Edit: artikelnummers staan op bladzijde 180, foto op bladzijde 185.

[ Voor 3% gewijzigd door Blurk62 op 04-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
Guido7619 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Ik zou niet weten welke het is, maar als tip, Hans Grohe heeft een soortgelijk iets. Opbouw, all in one met 2 drukknoppen. En in chroom kleur waarschijnlijk nog goedkoper als in Brushed Bronze uit het plaatje.

[Afbeelding]

Een heel stuk voordeliger dan een aparte douche met aparte inbouw drukknoppen.
Dankjewel voor je reactie. Deze hebben wij eerst overwogen, maar vonden wij te groot/aanwezig. Je hebt daar nog een andere soort in van Hansgrohe en ook van Grohe, maar die vinden we beide niks.

Deze is nog low-profile, maar toch 2 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
Blurk62 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Misschien vind je hier iets?

Edit: artikelnummers staan op bladzijde 180, foto op bladzijde 185.
Thanks!!!! Ik heb hem nu op andere sites ook gevonden. Dit blijkt een OEM model te zijn die door meerdere partijen gebruikt wordt onder andere merknamen.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe zit dat met onderdelen als er in de toekomst iets kapot gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
Nindoooo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:50:
[...]

Thanks!!!! Ik heb hem nu op andere sites ook gevonden. Dit blijkt een OEM model te zijn die door meerdere partijen gebruikt wordt onder andere merknamen.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe zit dat met onderdelen als er in de toekomst iets kapot gaat?
Opbouw zou je het kunnen overwegen, is het niks dan kun je altijd de hele combinatie nog vervangen. Inbouw zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
BasvanS schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Zelf heb ik optie 2, ook in een badkamer van 280*280. Maak je douche wat breder, pak een half vrijstand bad, probeer het inbouw wandje van de WC over de hele wand te doen, dat geeft wat minder hoeken en dus meer rust in het tegel werk.
Heb je dan voldoende ruimte tussen de wc en het bad? Kan je de wc en het bad van de buitenkant dan nog goed schoonmaken? Heb je een foto van jouw situatie? :) thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
De badkamer is niet heel groot, namelijk 2,1 bij 3,0 meter. Hierin willen we graag een ligbad, douche, toilet, badkamermeubel en radiator plaatsen. Zelf komen we op onderstaande opties. Graag hoor ik jullie voorkeur of eventueel betere opties! :)
Optie 1 waarbij het toilet en douche zijn opgedraaid met een muurtje er tussen. Kan je rustig douchen of in bad zonder tegen je zittende medebewoner te hoeven kijken.

Als het nieuwbouw is waarom geen los toilet?

Bad is fijn met kinderen en past bij mij samen met een douche, dubbele wastafel, hoge kast ook in een 2,2 x 2,2 badkamer (en toilet los geplaatst tijdens de renovatie).
Maar een bad zonder (jonge) kinderen zou ik niet snel meer kiezen. Wij, ouders, hebben hem in 3 jaar pas een keer of 4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Joove schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Optie 1 waarbij het toilet en douche zijn opgedraaid met een muurtje er tussen. Kan je rustig douchen of in bad zonder tegen je zittende medebewoner te hoeven kijken.

Als het nieuwbouw is waarom geen los toilet?

Bad is fijn met kinderen en past bij mij samen met een douche, dubbele wastafel, hoge kast ook in een 2,2 x 2,2 badkamer (en toilet los geplaatst tijdens de renovatie).
Maar een bad zonder (jonge) kinderen zou ik niet snel meer kiezen. Wij, ouders, hebben hem in 3 jaar pas een keer of 4 gebruikt.
Een los toilet past helaas niet mooi op de 1e verdieping, dus moet deze op de badkamer. Inmiddels hebben we gekozen voor optie 2, maar dan met het toilet en de douche geruild (zie afbeelding). Dit voelde voor ons als de ruimst ogende optie en de douchedeur komt niet meer tegen het badkamermeubel, zoals oorspronkelijk bij optie 2 het geval was. Ook vonden we het toilet in het midden van de ruimte toch niet fijn, dus viel optie 1 na lang twijfelen af.

Jouw voorstel klinkt ook goed. Echter willen we geen muurtje metselen, want dat laat de ruimte kleiner voelen/ogen, denken we. Toch bedankt voor het meedenken! :)

De uiteindelijke indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW8hMsBR1qZLrAaCopxGIKgE5fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4aMxsy6CvXHMUxAvulfsme1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 16:36

[Afbeelding]
Wij hebben ook nieuwbouw met dezelfde maat badkamer. Dit zijn de indelingen die ze bij ons hebben voorgesteld. Uiteindelijk een aangepaste variant van 3 gekozen en de badkamer iets groter laten maken. (Heb ze even gespiegeld om te kloppen kwa indeling)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pGY-silh506SJoSs59vCJwdp7A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yjKU101VMSl8zwcgAwlLA83P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaEBw58yEg7vqsN20ZZabsuv0jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOI7iEn3jpHMgSyEM0iEB7Aq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-lLRRynoH-nbzqvRg04vHbmE3I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bqmyVNHiaGrnKePMiaKOE1wA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwdennis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 21:58
Ik zit ook nog altijd te stoeien met de beste badkamerindeling van mijn huisje... Welke variant heeft jullie voorkeur?

Badkamer is 217cm lang en 322cm breed. Naast de deur komt een koof voor het leidingwerk +- 20cm diep.

Of hebben jullie nog andere suggesties? Ik hoor het graag!

Groetjes

1: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnfC36SQHRq2ldT_m7aIT6Vaeyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HLv59DcP3bxvBd4DV2fu9Jb.jpg?f=fotoalbum_large

2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Mi0fTbBETSPZvXgsGV5t4M-gqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQl7u82xj2qY958jqcHMW4HW.jpg?f=fotoalbum_large

3, zonder bad maar wel hoge kast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyRWZCaZrS7ipwHerggWT6Kx0BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii3HhvNqGg7fy18t7hagSSdG.jpg?f=fotoalbum_large

4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWNJxNrvX3-lIGnhetuBFlV9JFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfFGTczfqCvamlFaQN8mjUl0.jpg?f=fotoalbum_large
Afmetingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJgnJj4v7r-ZAwSBDUjRAXYkj7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyuvBPyDyFgMRfGgziQBpY81.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door bmwdennis op 05-01-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
NatalieF schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Wij hebben ook nieuwbouw met dezelfde maat badkamer. Dit zijn de indelingen die ze bij ons hebben voorgesteld. Uiteindelijk een aangepaste variant van 3 gekozen en de badkamer iets groter laten maken. (Heb ze even gespiegeld om te kloppen kwa indeling)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is exact hoe jet bij mij ook is vanuit de bouw. Haha worden we buren? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij bij Plieger geweest om sanitair uit te zoeken waarbij het volgende ontwerp er uit is komen rollen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wand bij de douche is vanwege 2x een inbouwnis.
Inbouw reserve wc-rolhouder hebben we nu ook en vinden we handig, idem voor een opbouw spiegelkast.

Helaas op de offerte geen typenummers maar als toilet in ieder geval gekozen voor de Geberit
Acanto. Voor de douche een Hansgrohe Crometta S Showerpipe 240. Badkamerkast en wastafelmeubel zijn van Plieger, de spiegelkast van Emco.

Zelf twijfel ik nog over de douchwand/deur en de wastafelkraan.

De douchewand betreft een Novellini Young 2P.
Mij zegt dit merk niet zoveel. Ik kom het merk in ieder geval wel tegen in dit topic :)

Kan er iemand wat roepen over de kwaliteit? (In onze huidige badkamer hebben wij een Sealskin Gallery 3000.)

Wastafelkraan betreft een Kludi Pure & Style 220.

Iemand ervaring met dit merk? In dit topic maar weinig hits op het merk. (In onze huidige badkamer hebben wij een douche en wastafelkraan van Damixa)

Plieger is vanuit ons project alleen verantwoordelijk voor het sanitair, tegels hebben we elders uitgezocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-01-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Wat doen jullie om het snoer van de elektrische radiator netjes weg te werken?

Ik zie dat de radiator die wij krijgen een snoer van 1,2 meter heeft en de WCD zit er 0,2 meter naast. Kan ik het snoer dan grofweg 1 meter inkorten en er een nieuwe stekker opzetten of het oprollen en met een kabelbinder vastzetten?

Online lees ik dat je nogal moet oppassen met zulke snoeren i.v.m. spoelwerking en hitte.

[ Voor 12% gewijzigd door TNThomas op 05-01-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
NatalieF schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:31:
[...]
Wij hebben ook nieuwbouw met dezelfde maat badkamer.
Ik snap dat je voor die indeling gaat, maar zelf zou ik het zonde vinden als je in zo'n grote badkamer maar een enkele wastafel hangt.

@bmwdennis zit er nog ergens een raam in je badkamer of is deze inpandig?

@TNThomas bij ons zit het stopcontact precies achter de radiator en is de stekker dus vrijwel onzichtbaar weggewerkt. Het snoer is een paar keer opgerold maar wel korter dan de 1,20m die jij noemt. Ik heb iig geen last van spoelwerking.

[ Voor 34% gewijzigd door m181087 op 05-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
m181087 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Ik snap dat je voor die indeling gaat, maar zelf zou ik het zonde vinden als je in zo'n grote badkamer maar een enkele wastafel hangt.
Maar dat is het ‘’m juist. In elk andere opstelling past nog steeds niet fatsoenlijk een dubbele wastafel. Zie mijn post over de drie opties met dezelfde maatvoering badkamer. ;( zie hieronder de schetsen die ik had bijgevoegd. 2,8m bij 2,8m.

[ Voor 33% gewijzigd door Nutella op 05-01-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwdennis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 21:58
[...]

Ah sorry, vergeten te vermelden. Zal de beginpost even aanpassen, raam zit tegenover de deur :)
Afmetingen:

[Afbeelding]

[ Voor 54% gewijzigd door bmwdennis op 05-01-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restyler
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-08 13:21
We zijn bezig met onze toiletruimte te renoveren. We hebben inmiddels enkele offertes binnengekregen voor de algehele werkzaamheden, dus materiaal + montage.
Nu valt het ons op dat als we zelf een beetje rondkijken naar soortgelijk materiaal als in de offertes aan wordt geboden dat we behoorlijk goedkoper uit kunnen zijn als we zelf het materiaal inkopen en dan enkel de montage/arbeid uitvragen.

We zijn er echter niet over uit of dit verstandig is, vandaar ook dit bericht. Is het verstandig om materiaal zelf te kopen en dan enkel de montage uit te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
2 badkamers precies op die manier gedaan, en derde wordt as we speak gepland. Dus geen problemen mee.
Wel zorgen dat je een betrouwbare aannemer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Restyler schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:18:
We zijn bezig met onze toiletruimte te renoveren. We hebben inmiddels enkele offertes binnengekregen voor de algehele werkzaamheden, dus materiaal + montage.
Nu valt het ons op dat als we zelf een beetje rondkijken naar soortgelijk materiaal als in de offertes aan wordt geboden dat we behoorlijk goedkoper uit kunnen zijn als we zelf het materiaal inkopen en dan enkel de montage/arbeid uitvragen.

We zijn er echter niet over uit of dit verstandig is, vandaar ook dit bericht. Is het verstandig om materiaal zelf te kopen en dan enkel de montage uit te vragen?
Meestal is dat geen enkel probleem en heb ik hier ook zo gedaan.

Meeste badkamer aannemers leveren zelf helemaal niet kwam ik achter.
En de goede badkamer winkels monteren zelf niet dus die 2 linken elkaar aan klanten.

Kom je dus eerst bij een aannemer uit, die verwijst je naar winkel X voor de spullen.
Kom je eerst in de winkel, die geeft je een lijst met X aantal aannemers die ze kennen.

Alleen de jongens zoals Brugman plaatsen 'zelf' maar daar wil je ook graag met een brede boog omheen lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 05-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Csotranme schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:41:
[...]
En de goede badkamer winkels monteren zelf niet dus die 2 linken elkaar aan klanten.
Niet mee eens. In het noorden van het land kan ik zo een paar betrouwbare badkamer winkels noemen die gewoon zelf personeel hebben om te plaatsen.
Misschien is het regio gebonden, maar zo zwart wit als jij het stelt is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
bmwdennis schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:24:
Ik zit ook nog altijd te stoeien met de beste badkamerindeling van mijn huisje... Welke variant heeft jullie voorkeur?
Ik zou goed overwegen of je een bad wilt of niet.

Met bad zou ik voor optie 2 gaan. Dan heb je zo min mogelijk koofwerk en is de leiding van de toilet makkelijk naar de afvoerkoof te leiden.
Ook zit je badkamermeubel niet klem tegen het bad. Dat wordt lastig schoonmaken en je badmeubel wordt vaak nat.

Zonder bad zou ik voor optie 3 gaan. Wederom minder koofwerk en lijkt me ruimtelijker met meer daglicht in je badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 16:36
[...]

@TNThomas bij ons zit het stopcontact precies achter de radiator en is de stekker dus vrijwel onzichtbaar weggewerkt. Het snoer is een paar keer opgerold maar wel korter dan de 1,20m die jij noemt. Ik heb iig geen last van spoelwerking.
Wij hebben er o.a. daarom voor gekozen het bad weg te laten en een dubbele wastafel van 140 te nemen 😊 bad hebben we al 20 jaar niet en ook geen wens voor, dus liever een grote dubbele wastafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:36
Ik ben erachter gekomen dat de condens van het douchen in het plafond achterblijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDzrbYSr7lXoX4mQXm9ysUenF7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSoGoWJidlILBKLnKSjE33Gk.jpg?f=fotoalbum_large

Erg vervelend. Het plafond is met groene stuc gestuct en er zitten twee lagen sigma resist fungi op. Afzuiging staat lange tijd aan, tijdens en na het douchen. Maar zelfs op turbo stand zie je het plafond nat worden.

Wie heeft hier nog meer last van (gehad), of heeft hier een oplossing voor? Ik wil liever niet de badkamer onnodig op 22c verwarmen. Afstappen van een dampdoorlatende verf voor net boven de douche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26
Heb hier dat de volgende nog een laagje water in of op de kit blijft liggen van de ramen. Badkamer verder vrij snel droog na het douchen door de WTW ventilatie.. Maar beslaan wel tijdens het douchen.

Is dit normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 06-01-2025 09:08 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Morpheusk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:
Heb hier dat de volgende nog een laagje water in of op de kit blijft liggen van de ramen. Badkamer verder vrij snel droog na het douchen door de WTW ventilatie.. Maar beslaan wel tijdens het douchen.

Is dit normaal?
Hoe lang heb je hier al last van? Is dit al langere tijd of sinds kort?
Het wordt buiten steeds kouder. Als er vervolgens warme, vochtige badkamerlucht tegen een koud badkamerraam aankomt, zal dat condenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Morpheusk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:

Is dit normaal?
Ik heb het hier ook. Sinds een jaar HR++ kozijnen laten plaatsen, daarna de badkamer verbouwd. Ondanks dat de afzuiging prima werkt blijft er wel altijd condens op de ramen zitten. Dit verdwijnt wel snel maar blijft er vaak altijd wel een randje benden wat nat is.

Ik doe eigenlijk altijd met een klein handdoekje even snel het raam droog maken. Ik zie dit vaak wanneer het echt koud is ( een paar graden of nog kouder )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Onze badkamer is helaas steeds meer uit elkaar aan het vallen, het tegelwerk in de douchecabines moet al langer opnieuw gevoegd worden en heeft lekkages veroorzaakt in de keuken er onder (nu provisorisch opgelost met een dikke laag waterdichte kit over zowat alle voegen).
De tegels op de verhoging van de douchecabine waren al gebroken toen wij in 2018 verhuisden naar dit huis, maar zijn nu nog meer gebroken en er zit letterlijk een gat tussen de verhoging en de muur sinds een korte periode (zag ineens dat de handoekenkast scheef stond, dus er is iets verzakt.

M.a.w. het lijkt er op dat het niet meer uit te stellen is zonder geld weg te gooien voor reparaties, dus tijd voor iets nieuws.

Maar een paar dingen waar ik mij zorgen om maak, misschien terecht, misschien onterecht. Ik heb 0 ervaring met badkamers dus weet eigenlijk niet waar te beginnen.. Sommigen zeggen ga naar een badkamerzaak met een tekening, maar mijn punten van zorg zijn misschien dan niet goed over te brengen?

Mijn zorgen:
- We hebben houten vloeren, dus om te voorkomen dat tegels breken door speling/beweging in de vloer moet er volgens mij een zwaluwprofiel/LEWIS profiel komen. Ik weet niet wat er nu onder zit..
- I.v.m. lekkages in de douchecabinemuur en de verhoging van de douchecabine is er mogelijk reparatie aan het houtwerk nodig?
- Het lekt inmiddels al even niet meer, maar ik weet nog wel dat de gipsplaten achter de tegels helemaal zacht waren en ik kon er met een plamuurmes zo doorheen prikken. Ik gok dat ik dus al die platen beter ook kan gaan vervangen, is dat normaal ook onderdeel van een renovatie?
- Ik heb geen idee waarom ik een verhoging heb bij de douchecabine, en wat er allemaal op zit. Het liefste zou ik helemaal geen verhoging meer willen, maar geen idee of dat überhaupt kan?

M.a.w. veel onzekerheden waardoor ik twijfel of een badkamerzaak binnenstappen wel de juiste stap 1 is? In mijn hoofd sloop ik nu de douchecabine er uit (kunnen we nog douchen in bad) en kijk ik wat er allemaal onder zit, zodat we in ieder geval weten wat die situatie is, maar weet niet of dit handig is.

Mijn wensen zijn relatief simpel, ik heb nu een wc+wastafel+bad+douche. Het bad gebruiken we nu voor de kinderen maar de oudste is 8 en de jongste bijna 4, dus nu ook wel het moment om afscheid te nemen van het bad, wij volwassenen gebruiken hem nooit (misschien 4x in totaal sinds we er wonen :+).

Ik wil dus enkel een (hang) WC, wastafel en het liefst een grote (regen)douche. Eventueel ook wat kasten aan de wand maar dat is niet per sé nodig, losse IKEA kasten kan ook wel.

Waar moet ik grofweg aan denken voor alles van oud naar nieuw. m.a.w. alles er uit inclusief tegels en mogelijk gipsplaten, en nieuw er in? Een van mijn achterburen met eenzelfde huis noemt een bedrag van €15.000-20.000, is dat redelijk aannemelijk voor dit formaat?

Hier wat foto's van de badkamer toen we het huis kochtten, ter illustratie van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pRqBnCL4FDLFpnaturImZU51TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqOk5lddeR67OfjaN8jqUram.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pDz3vgwJGo9fUQJwtH3E_Sn4pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ob9XGxOOVcSb0Q47eWy5laX6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCSjuy4em4jiQrSuheeFlxyQB5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77Yc0UOVpHLknhW5e5iOX6dh.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Angeloonie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:00:
Onze badkamer is helaas steeds meer uit elkaar aan het vallen, het tegelwerk in de douchecabines moet al langer opnieuw gevoegd worden en heeft lekkages veroorzaakt in de keuken er onder (nu provisorisch opgelost met een dikke laag waterdichte kit over zowat alle voegen).
De tegels op de verhoging van de douchecabine waren al gebroken toen wij in 2018 verhuisden naar dit huis, maar zijn nu nog meer gebroken en er zit letterlijk een gat tussen de verhoging en de muur sinds een korte periode (zag ineens dat de handoekenkast scheef stond, dus er is iets verzakt.

M.a.w. het lijkt er op dat het niet meer uit te stellen is zonder geld weg te gooien voor reparaties, dus tijd voor iets nieuws.

Maar een paar dingen waar ik mij zorgen om maak, misschien terecht, misschien onterecht. Ik heb 0 ervaring met badkamers dus weet eigenlijk niet waar te beginnen.. Sommigen zeggen ga naar een badkamerzaak met een tekening, maar mijn punten van zorg zijn misschien dan niet goed over te brengen?

Mijn zorgen:
- We hebben houten vloeren, dus om te voorkomen dat tegels breken door speling/beweging in de vloer moet er volgens mij een zwaluwprofiel/LEWIS profiel komen. Ik weet niet wat er nu onder zit..
- I.v.m. lekkages in de douchecabinemuur en de verhoging van de douchecabine is er mogelijk reparatie aan het houtwerk nodig?
- Het lekt inmiddels al even niet meer, maar ik weet nog wel dat de gipsplaten achter de tegels helemaal zacht waren en ik kon er met een plamuurmes zo doorheen prikken. Ik gok dat ik dus al die platen beter ook kan gaan vervangen, is dat normaal ook onderdeel van een renovatie?
- Ik heb geen idee waarom ik een verhoging heb bij de douchecabine, en wat er allemaal op zit. Het liefste zou ik helemaal geen verhoging meer willen, maar geen idee of dat überhaupt kan?

M.a.w. veel onzekerheden waardoor ik twijfel of een badkamerzaak binnenstappen wel de juiste stap 1 is? In mijn hoofd sloop ik nu de douchecabine er uit (kunnen we nog douchen in bad) en kijk ik wat er allemaal onder zit, zodat we in ieder geval weten wat die situatie is, maar weet niet of dit handig is.

Mijn wensen zijn relatief simpel, ik heb nu een wc+wastafel+bad+douche. Het bad gebruiken we nu voor de kinderen maar de oudste is 8 en de jongste bijna 4, dus nu ook wel het moment om afscheid te nemen van het bad, wij volwassenen gebruiken hem nooit (misschien 4x in totaal sinds we er wonen :+).

Ik wil dus enkel een (hang) WC, wastafel en het liefst een grote (regen)douche. Eventueel ook wat kasten aan de wand maar dat is niet per sé nodig, losse IKEA kasten kan ook wel.

Waar moet ik grofweg aan denken voor alles van oud naar nieuw. m.a.w. alles er uit inclusief tegels en mogelijk gipsplaten, en nieuw er in? Een van mijn achterburen met eenzelfde huis noemt een bedrag van €15.000-20.000, is dat redelijk aannemelijk voor dit formaat?

Hier wat foto's van de badkamer toen we het huis kochtten, ter illustratie van de huidige situatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien je problemen zou ik alles eruit slopen tot casco en opnieuw beginnen. Je kan dan gelijk onderzoeken wat de schade is aan de houten vloer. Ik verwacht dat je daar ook wel reparaties moet gaan uitvoeren als ik je verhaal zo lees...

Er zal inderdaad een zwaluwstaartvloer in moeten.

De reden waarom je nu een verhoogde bak hebt is waarschijnlijk omdat het toen gebruikelijk was en waarschijnlijk omdat er geen ruimte in de vloer is voor het leidingwerk nu.

De douche zonder hoogteverschil gaat prima lukken maar het kan zijn dat je gehele vloer dan (wat) omhoog komt. Je moet rekening houden met de dikte van de leidingen en voornamelijk de afvoer en het afschot wat in de douche moet komen richting het putje. Dat bepaald meestal de hoogte van de gehele vloer.

Qua prijs denk ik dat je best goed zit als je het budget gaat doen en het simpel houdt dus geen dure kranen/meubels/tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Csotranme schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Er zal inderdaad een zwaluwstaartvloer in moeten.
óf een ontkoppelingsmat, er zijn meerdere mogelijkheden

@Angeloonie ; zoek een lokale aannemer/klusjesman/kleine zelfstandige die weet waar die het over heeft en waarmee je kunt discussiëren over dit soort zaken. Niet de snelle jongens die hier in een dag of 2 een nieuwe badkamer in zetten die er mooi uit ziet maar waarvan de basis (ondergrond) niet in orde is.

Ik denk dat je prijs redelijk klopt. Ik heb mijn badkamer met nagenoeg dezelfde afmetingen voor +- 7000 euro vernieuwd waarbij ik alles zelf heb gedaan. Er staan daar nog wel ergens foto's van in dit topic of het showoff topic :P

[ Voor 46% gewijzigd door Bobmeister op 06-01-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Angeloonie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:00:

Mijn zorgen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je moet beginnen aan jezelf de volgende vraag te stellen: Hoeveel geld wil ik uitgeven ( of wat is mijn budget ). Alles moet er namelijk uit en zo te horen ook alle gisplaten om te kijken hoe het houtwerk zich vol heeft gehouden met al het vocht. Mogelijk moet dat ook allemaal vervangen worden. Dat gaat een standaard badkamerboer niet doen, dan zit je echt tegen een ZZPer aan te kijken of een aannemer.

De verhoging zit hem in de dikte van de afvoer. Die is op de vloer gelegd waarschijnlijk en daarna met de smeervloer erbovenop krijg je meestal ~10cm erbij. Tenzij je het leidingwerk in de houten vloer kan wegwerken houdt je de verhoging.

Mocht je handig zijn, en afspraken met een badkamerspecialist kunnen maken dat ze rond een bepaalde datum langs kunnen komen, dan zou je al het sloopwerk zelf kunnen doen. Vervolgens inspecteren wat er allemaal rot is qua houtwerk en dit gaan vervangen.

Al het werk daarna kan de keukenboer doen/verzorgen (wel eerst vragen). Dan hebben we het over elektra, waterleidingen en eventueel afvoer vervangen. Dan plaatsen ze daarna ook de gisplaten wel terug en gaan ze verder met de badkamer.

Je kan ook zelf voor aannemer spelen en aparte vakmannen inschakelen voor elk klusje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
burnoutpc schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:56:
Ik ben erachter gekomen dat de condens van het douchen in het plafond achterblijft.

[Afbeelding]

Erg vervelend. Het plafond is met groene stuc gestuct en er zitten twee lagen sigma resist fungi op. Afzuiging staat lange tijd aan, tijdens en na het douchen. Maar zelfs op turbo stand zie je het plafond nat worden.

Wie heeft hier nog meer last van (gehad), of heeft hier een oplossing voor? Ik wil liever niet de badkamer onnodig op 22c verwarmen. Afstappen van een dampdoorlatende verf voor net boven de douche?
Is een groot deel van het probleem niet dat je afzuiging in de muur zit ipv in het plafond? De damp stijgt op en komt dan een plafondplaat tegen. Idealiter heb je dan daar een afzuiging zitten die het weghaalt in plaats van het laat condenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Tjolk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Is een groot deel van het probleem niet dat je afzuiging in de muur zit ipv in het plafond? De damp stijgt op en komt dan een plafondplaat tegen. Idealiter heb je dan daar een afzuiging zitten die het weghaalt in plaats van het laat condenseren.
Ja dat zou weleens kunnen. Maar toevallig zit de afzuiging daar. Als de douche aan de andere kant van de ruimte had gestaan dan had er ook condensatie opgetreden en/of waterdamp direct op het plafond.

Ik overweeg om het plafond van de natte ruimte te coaten met traelyx mineral ultra matte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:47
burnoutpc schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Ja dat zou weleens kunnen. Maar toevallig zit de afzuiging daar. Als de douche aan de andere kant van de ruimte had gestaan dan had er ook condensatie opgetreden en/of waterdamp direct op het plafond.

Ik overweeg om het plafond van de natte ruimte te coaten met traelyx mineral ultra matte.
Wat is het materiaal van het plafond? Het kan zijn dat er condens sneller optreed als het materiaal erg koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Foomers schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Wat is het materiaal van het plafond? Het kan zijn dat er condens sneller optreed als het materiaal erg koud is.
Betonplaten. Daarbovenop geisoleerd (geen idee hoe) en daar bovenop het terras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:47
burnoutpc schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:53:
[...]

Betonplaten. Daarbovenop geisoleerd (geen idee hoe) en daar bovenop het terras.
Dan kan je waarschijnlijk beter een isolerende coating gebruiken anders veranderd het de situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella

[Afbeelding]
En dan heb ik ook nog optie 4 uitgetekend. Is dit wat? Of moet ik optie 4 direct maar vergeten? :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVFnihdB1iFBuhFI1KwewKXlzPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/55K8miK2mSRBeuHFRuhV7I87.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Iemand al eens op een SolidSoft douchebak gestaan? Is het wat?
Kwam het net voor het eerst tegen en wij kiezen mogelijk voor een douchebak voor 1 van onze badkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Nutella schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:16:
[...]

En dan heb ik ook nog optie 4 uitgetekend. Is dit wat? Of moet ik optie 4 direct maar vergeten? :X [Afbeelding]
Ik zou deze doen met het toilet een kwart slag gedraaid zonder muurtje. Dan kun je de douchewand nog wat langer maken als je dat wilt (al dan niet t voorste stukje van glas), met een deur er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
big bang schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik zou deze doen met het toilet een kwart slag gedraaid zonder muurtje. Dan kun je de douchewand nog wat langer maken als je dat wilt (al dan niet t voorste stukje van glas), met een deur er in.
Bedoel je het zo? Heb t bad hierin weggelaten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4hSWaVYKezej9mZfsRgBfSJDvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lM6eQ65p0fb3etboDc4QEx7z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Nutella op 07-01-2025 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Nutella schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Bedoel je het zo? Heb t bad hierin weggelaten.[Afbeelding]
Ja, maar ik zou dat blauwe muurtje naast het toilet gewoon weg laten, veel ruimtelijker. Huisgenoten die een grote boodschap komen brengen terwijl je onder de douche staat moet je toch gewoon naar beneden verwijzen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
Een muurtje van 110cm gaat zoiezo een grote natte bende opleveren ver voorbij de douche. Dus dat moet je elke dag de boel droogtrekken. Een deur voorkomt dat. In mijn ervaringen met inloop douches is toch minimaal een wand van 140cm nodig om al het water binnen het douchegedeelte te houden.

Persoonlijk wil ik zoiezo een deur vanwege de warmte die dan vastgehouden wordt, maar velen hebben daar juist een tegenovergestelde mening over.

Wellicht is een inloop douche zonder deur ook een kwestie van gewenning, maar dat wenproces laat ik aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
Guido7619 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:52:
Een muurtje van 110cm gaat zoiezo een grote natte bende opleveren ver voorbij de douche. Dus dat moet je elke dag de boel droogtrekken. Een deur voorkomt dat. In mijn ervaringen met inloop douches is toch minimaal een wand van 140cm nodig om al het water binnen het douchegedeelte te houden.

Persoonlijk wil ik zoiezo een deur vanwege de warmte die dan vastgehouden wordt, maar velen hebben daar juist een tegenovergestelde mening over.

Wellicht is een inloop douche zonder deur ook een kwestie van gewenning, maar dat wenproces laat ik aan mij voorbij gaan.
Op dit moment is mijn oude badkamer zo ingedeeld (oude woning). Was een waterbesparende douchekop, ben een vrouw en woon alleen zonder kinderen. Dat grote natte bende herken ik niet. Ik legde er een handdoekje voor en die werd een beetje nat. Regelmatig ook geen handdoek (had vloerverwarming). Maar juist omdat ik dit al heb gehad qua indeling, wil ik het in mijn nieuwe woning dus anders. Maar weet niet hoe :S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPnqfpWn5aOqFw5QxQsPysqmuSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQ5yJ85oBGfTCBAc1eRQUU0M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

Mwoa, hier een glazen wand van 60 cm naast de douchekop (uit plafond) staan en ja het wordt wel nat voorbij het glas, maar het is de moeite niet om dat even droog te maken met de handdoek. Het wordt niet bijzonder nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 14-09 20:30
Nutella schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:16:
[...]

En dan heb ik ook nog optie 4 uitgetekend. Is dit wat? Of moet ik optie 4 direct maar vergeten? :X [Afbeelding]
Optie 5 (iets als deze indeling) een idee? Wij hebben al 3 jaar onze badkamer zo en zou er niks aan veranderen. Redelijk privé op het toilet, aardig brede wastafel, veel ruimte in de douche (kan zelfs met zijn tweeën douchen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uabg8m7WgnyI0kBQBlovPjir-BY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AEITRETsjTeaHwygjPz0VYbh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F25QUWEK-vLJrAqhbzGb2Hijdmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ixeHZI2trZH3frfxQWCanQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme

Ik heb hier 1 meter en met correct afschot etc gaat dat hier best prima.

Heb hier overigens in de oude situatie ook geen deur gehad.

Ben het wel eens dat je in het verlengde van je douche niks wilt hebben staan zoals toilet, radiator etc voor het geval het wel verder spettert.
Je loopt de kans zonder dat muurtje of deur dat je toilet wel elke keer nat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenpam
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 09:08
Zou iemand mij kunnen adviseren over het volgende (ben al 2 avonden aan het googlen en ervaringen aan het zoeken, maar kom er voor alsnog niet uit.
Wij gaan de badkamer renoveren en willen een elektrische (handdoek)radiator welke we zowel op de radiator als via een degelijke app kunnen bedienen. We hebben nu nog een verwarming op de cv icm Tado, wat echt heel goed en fijn werkt. Ik heb het idee dat gerenommeerde radiatormerken hier (nog?) niet echt mee bezig zijn, of een slechte app hebben en dat de merken die samenwerken met een goede app juist de goedkopere merken zijn, waarbij de kwaliteit van de radiator te wensen overlaat (gezien de relatief korte garantieperiode en niet gegalvaniseerde radiatoren).
Heeft iemand positieve ervaringen met een elektrische badkamerradiator die tevens mbv een fijne app te bedienen is? Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
jansenpam schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:37:
Zou iemand mij kunnen adviseren over het volgende (ben al 2 avonden aan het googlen en ervaringen aan het zoeken, maar kom er voor alsnog niet uit.
Wij gaan de badkamer renoveren en willen een elektrische (handdoek)radiator welke we zowel op de radiator als via een degelijke app kunnen bedienen. We hebben nu nog een verwarming op de cv icm Tado, wat echt heel goed en fijn werkt. Ik heb het idee dat gerenommeerde radiatormerken hier (nog?) niet echt mee bezig zijn, of een slechte app hebben en dat de merken die samenwerken met een goede app juist de goedkopere merken zijn, waarbij de kwaliteit van de radiator te wensen overlaat (gezien de relatief korte garantieperiode en niet gegalvaniseerde radiatoren).
Heeft iemand positieve ervaringen met een elektrische badkamerradiator die tevens mbv een fijne app te bedienen is? Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb er zelf niet naar gezocht en gewoon een Zehnder CV radiator geplaatst.

Heb er wel naar gekeken voor de nieuwe MV box.
Dan is Duco de beste maar knetter duur. Heb nu een Itho gekozen en ga het boardje van een tweaker hier aanschaffen.

Mijn ervaring is dat badkamer spul en domotica nogal in de kinderschoenen staat/amper bestaat...

Zelfde voor een verwarmde spiegel. Zag hier laatst een discussie voorbij komen met een verwarmde spiegel en die aansluiten.
Probleem is dat die dingen vrijwel altijd een touch sensor hebben en geen aan/uit schakelaar wat het lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25

Enig idee hoe hoog zo'n muurtje wenselijk is?
Pagina: 1 ... 118 ... 126 Laatste