Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 117 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:30
max.v schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:59:
voor onze badkamer zijn we opzoek naar een spiegel met indirecte led verlichting welke ik kan bedienen met mijn wand schakelaar, op deze manier hoor de spiegel echt bij het lichtplan van de badkamer.

er zijn veel spiegels met led strips, maar deze worden vaak allemaal bedient via een sensor, afstandbediening of touche knop op de spiegel zelf.

weet iemand of zoiets bestaat?
Wij hebben ook een spiegel met touch knop, maar die zit (ook) gewoon op de schakelaar aangesloten en daarmee kun je hem aan en uit zetten. Volgens mij kan dat met alle spiegels met touch knop? Hij moet ergens stroom vandaan krijgen.. dus als je hem daarop aansluit en aanzet.. en daarna gewoon schakelt met de lichtknop.. gaat hij toch 'gewoon' aan en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08 12:28
Poumelie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:57:
[...]

Wij hebben ook een spiegel met touch knop, maar die zit (ook) gewoon op de schakelaar aangesloten en daarmee kun je hem aan en uit zetten. Volgens mij kan dat met alle spiegels met touch knop? Hij moet ergens stroom vandaan krijgen.. dus als je hem daarop aansluit en aanzet.. en daarna gewoon schakelt met de lichtknop.. gaat hij toch 'gewoon' aan en uit?
dat zou mooi zijn, als die zijn laatst opgegeven stand onthoud, dus niet dat je na het schakelen weer eerst de touche knop moet gebruiken om hem aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:43
Poumelie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:57:
[...]

hier speel ik met hetzelfde, ben van plan een spiegel zelf te configureren op spiegelpracht.nl, daar kan je aangeven dat je geen sensor oid nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 19:20
max.v schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:09:
[...]

dat zou mooi zijn, als die zijn laatst opgegeven stand onthoud, dus niet dat je na het schakelen weer eerst de touche knop moet gebruiken om hem aan te zetten.
Gewoon direct bedraden met de schakeldraad van de lichtknop. Waar nodig de touch module bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:10
Wij zijn aan het nadenken hoe onze badkamer er uit moet gaan zien, maar we hebben niet zoveel ruimte en een onhandige indeling. Het laatste idee is zoals hierbeneden. We willen de breedte maximaal gebruiken, dus een 120cm breed meubel dat dan tegen het glas zou komen. Maar ik dit dat nergens gedaan worden strak op elkaar, is dat iets dat wel gebeurt, of moet dat dan weer een muurtje zijn? Dat zou minder zijn, verliezen we weer ruimte in de douche, die is nu al 88 cm.

[/URL]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pST5To28OecU3lJ9Llwi0FBQKdg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3nz4Dah5I0FT9lNahDPDJB4L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CA7J4t-FoSgzqXRy_L8VP7gD7Ow=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YGiUYNlWZVakJrSaLs94hfQL.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Zinloos1 op 27-11-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:25
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:46:
Wij zijn aan het nadenken hoe onze badkamer er uit moet gaan zien, maar we hebben niet zoveel ruimte en een onhandige indeling. Het laatste idee is zoals hierbeneden. We willen de breedte maximaal gebruiken, dus een 120cm breed meubel dat dan tegen het glas zou komen. Maar ik dit dat nergens gedaan worden strak op elkaar, is dat iets dat wel gebeurt, of moet dat dan weer een muurtje zijn? Dat zou minder zijn, verliezen we weer ruimte in de douche, die is nu al 88 cm.

[/URL]
[Afbeelding][Afbeelding]
Als je ze strak tegen elkaar zet wil je het eigenlijk afkitten, anders komt er toch troep tussen. Het "probleem" is dat je dat dan weer ziet vanuit de binnenkant van de douche, echt mooi gaat dat niet snel worden.

Je zou een douchewand als onderstaande kunnen laten maken, waarbij de matte strook minstens de hoogte van je meubel heeft (en je dus de kit niet/minder ziet):

Afbeeldingslocatie: https://aduwlvajep.cloudimg.io/v7/https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/akeneo.x2o.assets.prod/assets/f/7/e/0/f7e0245f247c24b748e344be7f3e9897c10037e8_BMSS_White_Clear_banded_glass.jpg?w=1280&p=ProductCard&force-format=webp%2Cjpeg

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 07:20
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:46:

[/URL]
[Afbeelding][Afbeelding]
Als je het meubel en de radiator van plaats verwisselt ben je er :)

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Tha_Flash schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:14:
[...]

Als je het meubel en de radiator van plaats verwisselt ben je er :)
Dat was het eerste design, echter wordt het dan vrij smal om te staan (totale breedte is 210cm), zeker ook als je bijvoorbeeld met z'n tweeën wilt tandenpoetsen. Dan zit degene bij de muur "opgesloten". Deze manier zou het meeste mogelijkheden geven qua ruimtelijkheid.

Ik heb al vijf verschillende versies gemaakt, maar ze hebben allemaal zo hun eigen problemen. Deze versie heeft ook het probleem dat het glas iets voor het raam komt te staan.. Maar dat hebben we momenteel ook al.

We hebben helaas een naar binnenslaande deur, dus dat zorgt ervoor dat we gelimiteerd zijn in wat daar kan staan.
big bang schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:11:
[...]

Als je ze strak tegen elkaar zet wil je het eigenlijk afkitten, anders komt er toch troep tussen. Het "probleem" is dat je dat dan weer ziet vanuit de binnenkant van de douche, echt mooi gaat dat niet snel worden.

Je zou een douchewand als onderstaande kunnen laten maken, waarbij de matte strook minstens de hoogte van je meubel heeft (en je dus de kit niet/minder ziet):

[Afbeelding]
Dat afkitten leek mij inderdaad ook noodzakelijk. Zo'n privacy strook zou dit wel mooi op kunnen lossen zo, dan zie je het in ieder geval niet! Is dit iets wat je later aanbrengt, of zit dat in het glas?

[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 27-11-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:23:
[...]

Dat was het eerste design, echter wordt het dan vrij smal om te staan (totale breedte is 210cm), zeker ook als je bijvoorbeeld met z'n tweeën wilt tandenpoetsen. Dan zit degene bij de muur "opgesloten". Deze manier zou het meeste mogelijkheden geven qua ruimtelijkheid.

Ik heb al vijf verschillende versies gemaakt, maar ze hebben allemaal zo hun eigen problemen. Deze versie heeft ook het probleem dat het glas iets voor het raam komt te staan.. Maar dat hebben we momenteel ook al.

We hebben helaas een naar binnenslaande deur, dus dat zorgt ervoor dat we gelimiteerd zijn in wat daar kan staan.

[...]

Dat afkitten leek mij inderdaad ook noodzakelijk. Zo'n privacy strook zou dit wel mooi op kunnen lossen zo, dan zie je het in ieder geval niet! Is dit iets wat je later aanbrengt, of zit dat in het glas?
Je hebt mat glas folie die je later aan brengt, maar ik denk niet dat dat lang mooi blijft op een douchewand. Ik vrees dat je hiermee wel vast zou zitten aan een maatwerk douchewand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:17
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:23:
[...]
Ik zou hem heroverwegen. Met 1.20 breed en aan weerskanten muren kan je überhaupt niet naast elkaar staan dan wel bewegen zonder elkaar te raken. In bovenstaande, eerste design optie, kan het wel en met 80 cm diepte kan je elkaar nog net passeren. Hier thuis gebeurd het zelden dat we tegelijkertijd de wastafel gebruiken en elkaar moeten passeren.
Ervaar het vooraf: bouw de doorgangen eens na en kijk hoe het voelt en past. Misschien heb je een deur van 80 breed en passeer elkaar daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Joove schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:23:
[...]

Ik zou hem heroverwegen. Met 1.20 breed en aan weerskanten muren kan je überhaupt niet naast elkaar staan dan wel bewegen zonder elkaar te raken. In bovenstaande, eerste design optie, kan het wel en met 80 cm diepte kan je elkaar nog net passeren. Hier thuis gebeurd het zelden dat we tegelijkertijd de wastafel gebruiken en elkaar moeten passeren.
Ervaar het vooraf: bouw de doorgangen eens na en kijk hoe het voelt en past. Misschien heb je een deur van 80 breed en passeer elkaar daar eens.
Fair enough, hoewel dat tweede wat je beschrijft eigenlijk is wat we nu ook hebben, echter is de douche nu minder diep (76cm ipv 86). Dat vinden we te klein en willen we dus sowieso breder. Maar ik vind het nu al vrij krap om tussen de huidige wasbak en glazen wand te staan.
Maar misschien moet ik het proberen na te bootsen inderdaad om het beter te kunnen ervaren.

Tenzij er nog een veel slimmere opzet mogelijk is in onze layout?

Overigens staan wij eigenlijk bijna elke avond samen tanden te poetsen. :+

Edit: Ik heb het even in elkaar gezet, en het houdt nu 71cm over. Is dat ongeveer wat jullie dan ook hebben?
De radiator kan alleen daar niet hangen (althans dit model zo niet), die zal dan in het stuk van de draaiende deur terecht gaan komen. Geen idee of dat echt een issue is, verwacht het niet.
Mogelijks zijn er nog ondiepere wastafels (dit is 45cm), daar zouden we nog naar kunnen kijken (hoewel we wel graag genoeg opbergruimte zouden hebben).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgjFyaT8fClcYxy_teYG2dwjU1s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ighL3MVbbX4GjBgV2ymRI4yU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgCLyKAgknIJ2CmAWSWGUW_txpo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ejrKVWibU1aXWBEZSzsxPomX.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door Zinloos1 op 27-11-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:31:
[...]

Fair enough, hoewel dat tweede wat je beschrijft eigenlijk is wat we nu ook hebben, echter is de douche nu minder diep (76cm ipv 86). Dat vinden we te klein en willen we dus sowieso breder. Maar ik vind het nu al vrij krap om tussen de huidige wasbak en glazen wand te staan.
Maar misschien moet ik het proberen na te bootsen inderdaad om het beter te kunnen ervaren.

Tenzij er nog een veel slimmere opzet mogelijk is in onze layout?

Overigens staan wij eigenlijk bijna elke avond samen tanden te poetsen. :+

Edit: Ik heb het even in elkaar gezet, en het houdt nu 71cm over. Is dat ongeveer wat jullie dan ook hebben?
De radiator kan alleen daar niet hangen (althans dit model zo niet), die zal dan in het stuk van de draaiende deur terecht gaan komen. Geen idee of dat echt een issue is, verwacht het niet.
Mogelijks zijn er nog ondiepere wastafels (dit is 45cm), daar zouden we nog naar kunnen kijken (hoewel we wel graag genoeg opbergruimte zouden hebben).

[Afbeelding][Afbeelding]
ik zou t omwisselen de douche linksonder in de hoek en de wastafel ertegenover tegen die muur. volgens mij oogt t dan minder "krap"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:31:
[...]
De radiator onder het raam plaatsen en de wastafel nog wat meer naar de deur toe, zoals eerder vermeld door @Tha_Flash. Optie is een ondiepere wastafel en dan voor meer opbergruimte een smalle kast tussen wastafel en raammuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterwas
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Hi allen,

Bij het gebruik van mijn douche in mijn nieuwbouwwoning krijg ik een vreemd tikkend geluid (zie video). Na 4/5 keer aan-uit te doen is dit gestopt. Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

[Video: https://imgur.com/a/119cux1]

[ Voor 5% gewijzigd door Paterwas op 27-11-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:50
Paterwas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:13:
Hi allen,

Bij het gebruik van mijn douche in mijn nieuwbouwwoning krijg ik een vreemd tikkend geluid (zie video). Na 4/5 keer aan-uit te doen is dit gestopt. Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

[Video]
Waterslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:05
Iemand hier ervaring met Nobili kranen?
Het eigen merk van Huysinc is Nobili en was benieuwd hoe deze bevielen (zitten nu in onze offerte en laten wijzigen naar bijvoorbeeld Grohe scheelt gelijk een behoorlijke som)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Aanvullende vraag; Zijn er hier mensen die 60x60 vloertegels voor de wand gebruikt hebben? Wij willen dezelfde tegel die we voor de vloer hebben gekozen (nieuwbouw) gebruiken op de wand, maar hier krijgen we een megarekening voor vanuit de aannemer (uit mijn hoofd 3500 euro). Standaard zou 30x60 zijn maar we willen 1 type tegel in de hele badkamer voor de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
Sincere1983 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:37:
Aanvullende vraag; Zijn er hier mensen die 60x60 vloertegels voor de wand gebruikt hebben? Wij willen dezelfde tegel die we voor de vloer hebben gekozen (nieuwbouw) gebruiken op de wand, maar hier krijgen we een megarekening voor vanuit de aannemer (uit mijn hoofd 3500 euro). Standaard zou 30x60 zijn maar we willen 1 type tegel in de hele badkamer voor de rust.
Waarom zou dat zo duur/duurder moeten zijn?
Een tegel is een tegel. en met 60x60 ben je ook sneller klaar.

Ik heb hier 60x150 tegen de muur zitten en 120x120 op de vloer.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Csotranme schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:07:
[...]

Waarom zou dat zo duur/duurder moeten zijn?
Een tegel is een tegel. en met 60x60 ben je ook sneller klaar.

Ik heb hier 60x150 tegen de muur zitten en 120x120 op de vloer.
Tsja, als ik daar toch eens het antwoord op had ;)
Ik meen dat dat 3500 euro extra was. Zal wel zijn door die 100m3 meer specie ( :*)) en zwaarder werken en de tegels zijn 2x zo groot dus zal wel 2x zo langzaam gaan (of wat voor krom verhaal er ook aan hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Maar hoe groter de tegel, hoe preciezer het komt. Kleine tegeltjes gaat veel sneller dan 1 grote. En kleine tegeltjes hoef je de tegel zelf niet in te lijmen maar enkel de wand.

En daarnaast is het natuurlijk ook een manier of wat extra te kunnen rekenen. 3500 extra lijkt mij wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Iemand hier toevallig ervaring met een elektrische handdoekradiator die via Wifi of Zigbee te bedienen is? Dit zodat ik het zou kunnen koppen in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:30
Ja dat slaat natuurlijk nergens op ;) ik snap dat ze meer rekenen bij echt grotere tegels, maar 60x60 tov 30x60 is geen amper verschil. Sterker nog, ik vind 60x60 het lekkerste formaat om te tegelen in de badkamer.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze 30x60 wandtegels in pastealijm tegen de muur kwakken, dan kan je wel heel snel meters maken. Maar dat rechtvaardigt alsnog geen 3500 euro.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:37
Zijn hier mensen met ervaring met Fibo wandpanelen? Dit zijn kant en klare panelen van multiplex met een kunststof toplaag. Ik wil mijn badkamer zelf gaan doen en dit soort panelen zal een hoop werk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:30
Nieuwbouw, dat is eigenlijk het hele antwoord. Je betaalt voor aanpassingen ten opzichte van de standaard. Aanpassingen betekenen maatwerk, en maatwerk brengt zowel extra werk (in dit geval in instructie en voorbereiding voor aanpassing) als een groter risico op fouten met zich mee (die bouwers doen overal hetzelfde, maar het moet bij jouw unit anders). Dat verklaart de hogere kosten.

Onderhandelen heeft geen zin. Lees een van de honderden posts in dit topic of die over nieuwbouw over hoe het 'take it or leave it' is bij nieuwbouw wat tijdens de bouw door de aannemer wordt gedaan. Je bent niet de eerste en niet de laatste die baalt van die onnodige extra kosten, maar het is wat het is.

Mijn tip: overweeg om de badkamer helemaal niet via de aannemer te laten doen. Laat het achteraf realiseren, precies zoals jij het wilt. Dat biedt vaak meer mogelijkheden om het naar jouw smaak en wensen te maken, en het eindresultaat kan veel mooier zijn. Alle badkamers die hier tijdens de bouw zijn gedaan door de aannemer vind ik werkelijk afzichtelijk, terwijl wij voor minder geld (en, ik geef toe, iets meer gedoe) achteraf onze badkamer helemaal naar onze smaak hebben laten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 02-12-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Voggy schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:30:
Zijn hier mensen met ervaring met Fibo wandpanelen? Dit zijn kant en klare panelen van multiplex met een kunststof toplaag. Ik wil mijn badkamer zelf gaan doen en dit soort panelen zal een hoop werk schelen.
Geen ervaring mee maar wel interesse. Zojuist een sample aangevraagd.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van.
Ben ook bij Benacci geweest. Dat zijn flink dure panelen. Mooi, zeer makkelijk te verwerken maar toch niet zo mooi als echte tegels. Het paneel waar ik het meest interesse in had was mat terwijl ik hoogglans zoek.

Het werkt wel snel en eenvoudig. Denk als het er eenmaal opzit het best mooi zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik ben op zoek naar wat advies, we gaan binnenkort in ons nieuwe huis toiletten en badkamer flink aanpakken.

Wat betreft toiletten is één van de ruimtes maar 110cm diep, dus denken we aan een compacte pot. Echter als we het tweede toilet in dezelfde stijl willen hebben beperkt dat wel flink in de keuzes. Vooralsnog zie ik van de bekende merken alleen Geberit Icon en VB subway 2.0 die zowel compact als normale diepte hebben. Alternatief is om te gaan voor een normale pot die niet zo diep is zoals de VB Avento. Overigens zijn dit allemaal potten zonder wervelspoeling, is dat nog echt de moeite waard om naar te zoeken?
Op dit moment neig ik zelf naar de Geberit icon, wat zouden jullie adviseren?

Daarnaast zitten we ook nog te dubben over badkamermeubels. We denken o.a. aan A-merken als Thebalux, Primabad of Ink, maar dan wel een wat goedkopere lijn. Zijn er nog andere merken die we mee zouden kunnen nemen? Daarnaast vraag ik me ook wel af wat de ervaringen zijn met het (huis)merk Linie van X2O. Zou dat nog een optie zijn of is dat gelijk kwalitatief en flinke stap minder?

Alvast bedankt!

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Voor je toiletframe kan je gaan voor de Geberit up720 dat is een ruimte besparend frame. Ik geloof dat die maar 8cm diep is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
Da Weef schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:07:
Ik ben op zoek naar wat advies, we gaan binnenkort in ons nieuwe huis toiletten en badkamer flink aanpakken.

Wat betreft toiletten is één van de ruimtes maar 110cm diep, dus denken we aan een compacte pot. Echter als we het tweede toilet in dezelfde stijl willen hebben beperkt dat wel flink in de keuzes. Vooralsnog zie ik van de bekende merken alleen Geberit Icon en VB subway 2.0 die zowel compact als normale diepte hebben. Alternatief is om te gaan voor een normale pot die niet zo diep is zoals de VB Avento. Overigens zijn dit allemaal potten zonder wervelspoeling, is dat nog echt de moeite waard om naar te zoeken?

Daarnaast zitten we ook nog te dubben over badkamermeubels. We denken o.a. aan A-merken als Thebalux, Primabad of Ink, maar dan wel een wat goedkopere lijn. Zijn er nog andere merken die we mee zouden kunnen nemen? Daarnaast vraag ik me ook wel af wat de ervaringen zijn met het (huis)merk Linie van X2O. Zou dat nog een optie zijn of is dat gelijk kwalitatief en flinke stap minder?

Alvast bedankt!
Waarom zou je twee precies dezelfde potten willen? In een andere ruimte, met andere tegels en ander licht (vaak wel daglicht in badkamer, vaak niet in toilet), zien ze er toch anders uit. De bedieningsplaat heeft bijvoorbeeld veel meer invloed op die harmonisatie (imho) dan de exacte pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
wokkelz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:40:
Voor je toiletframe kan je gaan voor de Geberit up720 dat is een ruimte besparend frame. Ik geloof dat die maar 8cm diep is.
Dat is zeker ook een optie, maar ergens is het ook wel prettig om een beetje rand te hebben om zaken op te kunnen plaatsen.
big bang schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:40:
[...]

Waarom zou je twee precies dezelfde potten willen? In een andere ruimte, met andere tegels en ander licht (vaak wel daglicht in badkamer, vaak niet in toilet), zien ze er toch anders uit. De bedieningsplaat heeft bijvoorbeeld veel meer invloed op die harmonisatie (imho) dan de exacte pot.
Goed punt, daar zat ik ook nog aan te denken. Dan zouden we boven ook een toilet met wervelspoeling kunnen doen. Al gaat het dan weer wel afwijken natuurlijk. Vraag me sowieso af of dat echt heel veel toevoegt. Volgens verkopers en leveranciers wel natuurlijk...

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:03
@Da Weef Wij hebben sinds 1,5 jaar twee verkorte toiletten van Catalano. Mooie potten met wervel spoeling en van de verkorting merk ik niets. Zou je ook eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
wokkelz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:40:
Dat moet wel maar net gaan met je afvoer, die moet je in de muur hakken omdat die 90mm dik is, en je moet dus de mogelijkheid hebben om hem strak tegen de muur omhoog te laten komen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Hoeveel scheelt zo’n 720 t.o.v. van een 320 eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• big bang
Guido7619 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:55:
Hoeveel scheelt zo’n 720 t.o.v. van een 320 eigenlijk?
Up720 vs up320.

4cm of €38,50 afhankelijk van wat je vraag precies is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
big bang schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:18:
[...]

Up720 vs up320.

4cm of €38,50 afhankelijk van wat je vraag precies is :9
4 cm minder diep. Dat is de moeite niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Guido7619 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:38:
[...]

Wel als je de ruimte niet hebt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Guido7619 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:38:
[...]

Die vier cm kan het verschil maken tussen wel of geen deur tegen je knieën. Of een toilet die je wel of niet in een badkamerwand gebouwd krijgt zonder koof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
m181087 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:00:
@Da Weef Wij hebben sinds 1,5 jaar twee verkorte toiletten van Catalano. Mooie potten met wervel spoeling en van de verkorting merk ik niets. Zou je ook eens naar kunnen kijken.
Dat zijn ook mooie potten inderdaad. Nemen we zeker in overweging.
big bang schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:35:
[...]

Die vier cm kan het verschil maken tussen wel of geen deur tegen je knieën. Of een toilet die je wel of niet in een badkamerwand gebouwd krijgt zonder koof.
Kan zeker een groot verschil maken, maar een compacte pot zal waarschijnlijk voldoende zijn, en dat vinden we toch een elegantere oplossing. Uiteindelijk is het advies dat je 50 cm tussen pot en deur/muur houdt. Met 12 cm up320 en een compacte pot van 49 cm, zouden we 49 cm overhouden. Dat lijkt wel voldoende.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54

Alvast bedankt!
Hier vandaag de Duravit ME by Starck combipack binnengekregen omdat wij ook een compacte pot nodig hebben. Wilde eigenlijk de Subway 2.0 compact maar deze is net wat voordeliger en moet zeggen ziet er echt goed uit!

Beneden komt een subway 3.0 en de kleuren komen zo goed als overeen op het eerste gezicht.

Net 50m2 tegels besteld voor de badkamer. Zal hier ook wel wat updates plaatsen over mijn badkamer, 20dec de sleutel van ons nieuwe huis en gaan daar ook de badkamer aan pakken. Alvast een sneak van de tegels voor achter het meubel, is de Cifre Ceramica Overland Sand Groove.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QW6eZKEUaDHP8WFA9vilnTP26U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/miYZ1WzcFir9Tcw8OaxQNg3B.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Marcusso op 04-12-2024 22:58 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 12:10
Marcusso schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:55:
[...]

Hier vandaag de Duravit ME by Starck combipack binnengekregen omdat wij ook een compacte pot nodig hebben. Wilde eigenlijk de Subway 2.0 compact maar deze is net wat voordeliger en moet zeggen ziet er echt goed uit!

Beneden komt een subway 3.0 en de kleuren komen zo goed als overeen op het eerste gezicht.

Net 50m2 tegels besteld voor de badkamer. Zal hier ook wel wat updates plaatsen over mijn badkamer, 20dec de sleutel van ons nieuwe huis en gaan daar ook de badkamer aan pakken. Alvast een sneak van de tegels voor achter het meubel, is de Cifre Ceramica Overland Sand Groove.

[Afbeelding]
Heel mooi, maar is dat niet een hel met schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Wij hebben nu een badkamer zonder ramen. Voor nieuwe woning aan het bekijken waar we de badkamer willen plaatsen. Diverse opties. Maar even benieuwd naar jullie ervaringen; is een raam ofwel natuurlijk licht in de badkamer een sterke pré? Voor ventilatie hoeft het niet per se, komt mechanische afvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:57:
Wij hebben nu een badkamer zonder ramen. Voor nieuwe woning aan het bekijken waar we de badkamer willen plaatsen. Diverse opties. Maar even benieuwd naar jullie ervaringen; is een raam ofwel natuurlijk licht in de badkamer een sterke pré? Voor ventilatie hoeft het niet per se, komt mechanische afvoer.
Is natuurlijk een inkoppertje, maar als je toch een ruimte gaat krijgen waar geen ramen zitten, is de badkamer de meest logische. Je hebt nu zelf een badkamer zonder ramen, dus jij weet hoe vervelend dat is. (of niet)

Ik heb badkamer gehad zonder ramen, waar ik nooit moeite mee gehad hebt. En nu heb ik een badkamer met 2 dakramen. Daar zit een plissé gordijn voor welke dus altijd dichtzit. Je wil immers geen inkijk hebben.

Veel hangt er ook vanaf hoe je uitzicht is. Heb je een prachtig weiland waar je op uit kan kijken? Dan zou ik een groot raam en een bad eronder plaatsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Mijn badkamer heeft ook geen ramen, terwijl het nog wel aan een buitenmuur grenst. Natuurlijk licht doodt ook schimmels heb ik wel eens gehoord. Vrouwen vinden natuurlijk licht goed om zich op te kunnen maken.

Het liefst had ik ook een raam. Maar het is ook niet zo dat ik het heel erg mis. Het zou voor mij ook zeker een wens zijn als ik een nieuw huis zou nemen. Maar zou er een nieuw huis ook niet direct op afwijzen als het er niet is.

Maar dit valt of staat dan wel of het niet een raam is waar grote inkijk is. Want dan kun je bijna net zo goed geen raam erin hebben. Ik zelf ben er dan niet de persoon naar die elke dag de raambekleding open en dicht gaat doen.

Dus geen raam is geen deal breaker. Maar heeft wel absoluut de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdM91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-08 15:49
In verband met de aanschaf van een nieuwe woning zijn wij inmiddels aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. De huidige badkamer in de woning (circa 2,5x2,6m) dateert uit de jaren 90 en willen we compleet vernieuwen. We hebben inmiddels een eerste bezoek aan Sani4All gebracht en daar ook een ontwerp laten maken. Dit weekend gaan we tenminste ook nog bij Sanisale langs.

Wij waren benieuwd wat jullie van onderstaande offerte van Sani4All vinden. Voor de montage (eigen aannemer, zelfde eigenaar) rekent met €8.000,-- en circa 2 weken. Dit is incl. slopen/afvoeren, leidingwerk, tegelen, montage en stucen v/h plafond en dit lijkt relatief marktconform/scherp (aangenomen dat men kwaliteit levert).

M.b.t. de offerte van materialen/tegels twijfelen wij echter nogal (totaal €12.5k incl BTW en inclusief circa 18% 'korting'). Een aantal onderdelen lijkt o.i. flink aan de prijs, al is het lastig om e.e.a. te duiden/vergelijken omdat de exacte merken/uitvoeringen niet vermeld worden. Navraag leert dat de kranen allemaal van het welbekende eigen merk 'Blaauw' komen en indien we via hen voor een A-merk kraan zouden we kiezen we nog veel meer kwijt zouden zijn. Online lijken we alternatieven te zien die soms significant veel voordeliger lijken. Wij begrijpen dat een winkel met showroom iets andere tarieven hanteert dan een sec online prijsvechter en zijn op zich bereidt om daar iets meer voor te betalen (mits service/kwaliteit hiermee in lijn ligt), maar het moet wel redelijk blijven allemaal. Zie hieronder de geoffreerde onderdelen en bruto tarieven (incl. BTW maar dus nog exclusief de circa 18% korting onderaan de streep).

Deur Triple Framed Mat zwart, helderglas 8 mm incl. antikalk coating. Maat: 120x0,8x200
€ 990,00

Inloopwand Triple Framed Mat zwart, helderglas 8 mm incl. antikalk coating. Maat: 90x0,8x200
€ 577,50

Douchedrain RVS 70x7
€ 138,60

Douchekraan inbouw. Inbouwdeel 2-wegs douchethermostaat. Kleur: gunmetal
€ 1474,73

Noud hoekbad half vrijstaand 180 x 80 cm acryl glans wit met waste glans wit inclusief sifon en bijpassende waste.
€ 1699,25

Badkraan opbouw. Kleur: gunmetal
€ 656,25

Inbouwreservoir TECE voor wandcloset incl isolatielet en bevestigingsmaterialen
€ 349,00

Bedieningsplaten toilet voor duospoeltechniek
€ 97,90

Wandcloset wit incl. softclose zitting
€ 348,60

Wastafel opbouwkom twee stuks. Mat zwart keramisch maat: 410x145
€ 610,00 (totaal voor 2 stuks)

Wastafelkast incl 2 laden. Kleur: Wool beige. Maat: 1212x560
€ 1081,00

Hpl Blad voor wastafelkast. Kleur: Wool beige. Maat: 1200x400
€ 466,00

Wastafelkraan inbouwdeel twee stuks met coldstart
€ 361,20 (totaal voor 2 stuks)

Wastafelkraan Caral afbouwdeel twee stuks. Kleur: gunmetal
€ 557,20 (totaal voor 2 stuks)

Hoge Kast incl 2 deuren. Kleur: Wool beige
Maat: 350x1600
€ 654,00

Spiegel rond 4 mm, aluminium profiel, dotless LED verlichting aan
achterzijde, touch schakelaar.
€ 575,00

Elektrische hangradiator wit. Paneel TH. Maat: 1197x600
€ 1269,28

Hangdoekrek zwart voor radiator met magneet
€ 193,60

Tegels Recover White 60x60. Totaal 28 pakken á 1,08m2 per pak.
€ 1835,96

Tegels Larchwood Ipe 120x40. Totaal 6 pakken á 1,44m2 per pak.
€ 637,20

Montagepakket incl. tegel profielen, voegmortel, kit, lijm etc.
€ 750,00

Impressie 3D ontwerp (kast boven toilet komt te vervallen en al uit offerte weggelaten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYuqf2Q5zbEntX_VNT4zDcNpDrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZKysVQQFe3qngEfX2aXZXyxX.png?f=fotoalbum_large

Sfeerimpressie badkamer met tegels en meubel uit offerte. Toilet wordt wit en douchewanden zouden ook iets anders worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHD955fu-cdAOnSl96GfB40YUL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syT7hTYEyNTxQ4so1T5nC5Ph.jpg?f=fotoalbum_large

SR+ PearlWhite/Zwart/18Aero / Besteld: 12-08 / RN: 15-08 / VIN: 08-11 / Leverdatum:13-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
BvdM91 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:25:
In verband met de aanschaf van een nieuwe woning zijn wij inmiddels aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. De huidige badkamer in de woning (circa 2,5x2,6m) dateert uit de jaren 90 en willen we compleet vernieuwen. We hebben inmiddels een eerste bezoek aan Sani4All gebracht en daar ook een ontwerp laten maken. Dit weekend gaan we tenminste ook nog bij Sanisale langs.
Big red flag: geen merken/typenummers vermelden.

Beetje als:
Ik koop een auto met 4 wielen, een trekhaak, motor, logootje voor+achter, en ruiten. Kost 30k.

Verschil is natuurlijk dat je wel bij je badkamer vaak kunt 'zien' wat je koopt in de showroom. Maar lang niet voor alles.

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 05-12-2024 19:58 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09 10:10
Bij ons wordt aankomende maand de badkamer bezorgd. Voorkeur was om deze voor 2025 te kopen zodat de badkamerwinkel hem kon leveren voor de 'prijsverhogingen' (of hij wilde van zijn voorraad af). Maar goed, korting is korting.
Nu zal de badkamer geïnstalleerd worden door onze aannemer die pas in mei/juni aan de slag gaat. De spullen worden opgeslagen in onze oude garage: een droge, maar onverwarmde ruimte. De badkamerleverancier gaf aan dat dit geen probleem is voor het materieel. Het is natuurlijk geen laminaat of parket wat gaat werken.
Hebben jullie nog adviezen hoe wij dit het beste kunnen opslaan? Het wordt in pallets geleverd en ik zal natuurlijk al het geleverde materiaal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09 10:10

Wij waren benieuwd wat jullie van onderstaande offerte van Sani4All vinden. Voor de montage (eigen aannemer, zelfde eigenaar) rekent met €8.000,-- en circa 2 weken. Dit is incl. slopen/afvoeren, leidingwerk, tegelen, montage en stucen v/h plafond en dit lijkt relatief marktconform/scherp (aangenomen dat men kwaliteit levert).

M.b.t. de offerte van materialen/tegels twijfelen wij echter nogal (totaal €12.5k incl BTW en inclusief circa 18% 'korting'). Een aantal onderdelen lijkt o.i. flink aan de prijs, al is het lastig om e.e.a. te duiden/vergelijken omdat de exacte merken/uitvoeringen niet vermeld worden. Navraag leert dat de kranen allemaal van het welbekende eigen merk 'Blaauw' komen en indien we via hen voor een A-merk kraan zouden we kiezen we nog veel meer kwijt zouden zijn. Online lijken we alternatieven te zien die soms significant veel voordeliger lijken. Wij begrijpen dat een winkel met showroom iets andere tarieven hanteert dan een sec online prijsvechter en zijn op zich bereidt om daar iets meer voor te betalen (mits service/kwaliteit hiermee in lijn ligt), maar het moet wel redelijk blijven allemaal. Zie hieronder de geoffreerde onderdelen en bruto tarieven (incl. BTW maar dus nog exclusief de circa 18% korting onderaan de streep).

Deur Triple Framed Mat zwart, helderglas 8 mm incl. antikalk coating. Maat: 120x0,8x200
€ 990,00

Inloopwand Triple Framed Mat zwart, helderglas 8 mm incl. antikalk coating. Maat: 90x0,8x200
€ 577,50

Douchedrain RVS 70x7
€ 138,60

€ 1474,73

Noud hoekbad half vrijstaand 180 x 80 cm acryl glans wit met waste glans wit inclusief sifon en bijpassende waste.
€ 1699,25

€ 656,25

€ 349,00

€ 97,90

€ 348,60

€ 1081,00

€ 466,00

€ 654,00

€ 575,00

€ 1269,28

€ 193,60

€ 1835,96

€ 637,20

€ 750,00

Impressie 3D ontwerp (kast boven toilet komt te vervallen en al uit offerte weggelaten).
[Afbeelding]

Sfeerimpressie badkamer met tegels en meubel uit offerte. Toilet wordt wit en douchewanden zouden ook iets anders worden.
[Afbeelding]
Wij hebben afgelopen maand een badkamer gekocht bij de genoemde winkel. Qua badkamer hebben wij iets vergelijkbaars en ook qua prijs. Inderdaad, alles los via Q1 of X2O is goedkoper maar ik vond het toch prettig om een stukje service achter de hand te hebben. Wij zijn ook bij Sanisale geweest. Afgezien dat die vent echt vreselijk was (opmerkingen naar ons omdat wij een jong koppel zijn: 'jullie zijn maar snotneuzen...'), was Sani4All goedkoper en hadden zij de tegels die wij mooi vonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme

Alvast bedankt!
Betreft de potten: ik heb hier een VB Subway 1.0 ceramic+ vlakspoeler in de badkamer (zoon van een arts dus aangeleerd om even achterom te kijken :+ ).
Die 1.0 vlakspoeler is een nachtmerrie met water vlekken. Elke keer weer een rand waar het water staat.
Een 2.0 vlakspoeler bestaat niet of paar jaar geleden nog niet.

Beneden heb ik een VB Subway 2.0 ceramic+ (normale diepspoeler).
Die is echt 10x beter. Ik heb het idee dat met de 2.0 het ceramic+ gebeuren sterk verbeterd is.
Dat ding is echt de makkelijkste om schoon te maken. Eigenlijk geen producten nodig.
Gewoon borstel erdoor en ff doekje langs de randloze zitting aan de onderkant.
Het is wel een herrie ding met doorspoelen.

Beide overigens met zitting die je er binnen seconden vanaf trekt. Ook veel makkelijker schoonmaken.

Dat wervelspoeling gebeuren heeft familie van me ook maar ik vind het maar een marketing gimmic.
Voegt niks toe wat mij betreft. Snap niet wat het voor voordeel/toegevoegde waarde heeft.

€ 990,00

€ 577,50

Douchedrain RVS 70x7
€ 138,60

€ 1474,73

€ 1699,25

€ 656,25

€ 349,00

€ 97,90

€ 348,60

€ 1081,00

€ 466,00

€ 654,00

€ 575,00

€ 1269,28

€ 193,60

€ 1835,96

€ 637,20

€ 750,00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben destijds ook bij Sanisale geweest. Ik vond het maar een houtjetouwtje gebeuren.
Had er geen gevoel bij en voornamelijk budget spul (aansmeren).

Ga sowieso voor een toko die zelf niet de installatie doet dus de Brugman etc bij voorbaat overslaan.

Ik weet niet welke regio je zit maar ik heb de spullen bij GJ Meijer (toevallig hier in Almere) vandaan en alleen maar lof over die jongens.
Transparant, denken mee, geen typische verkopers met verkeerde belangen.
Ook offertes transparant en alles uitgespesplits per item en kosten. Je weet precies wat iets kost.

Ik ben dan wel 35k armer voor een badkamer van grofweg 2.40x2.40 en een toilet van 1x2m incl aannemer maar heb dan ook de beste aannemer in de regio en dure shit uitgezocht...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
ManzokuSan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:06:
[...]

Heel mooi, maar is dat niet een hel met schoonmaken?
We hebben hier nu een sample liggen en de groeven zijn niet heel diep, dus je kan het makkelijk met een doekje schoonmaken. Verwacht dus weinig problemen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Csotranme schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:04:
[...]

Betreft de potten: ik heb hier een VB Subway 1.0 ceramic+ vlakspoeler in de badkamer (zoon van een arts dus aangeleerd om even achterom te kijken :+ ).
Die 1.0 vlakspoeler is een nachtmerrie met water vlekken. Elke keer weer een rand waar het water staat.
Een 2.0 vlakspoeler bestaat niet of paar jaar geleden nog niet.

Beneden heb ik een VB Subway 2.0 ceramic+ (normale diepspoeler).
Die is echt 10x beter. Ik heb het idee dat met de 2.0 het ceramic+ gebeuren sterk verbeterd is.
Dat ding is echt de makkelijkste om schoon te maken. Eigenlijk geen producten nodig.
Gewoon borstel erdoor en ff doekje langs de randloze zitting aan de onderkant.
Het is wel een herrie ding met doorspoelen.

Beide overigens met zitting die je er binnen seconden vanaf trekt. Ook veel makkelijker schoonmaken.

Dat wervelspoeling gebeuren heeft familie van me ook maar ik vind het maar een marketing gimmic.
Voegt niks toe wat mij betreft. Snap niet wat het voor voordeel/toegevoegde waarde heeft.
Dank, goed om te weten dat die wervelspoeling niet zoveel toevoegt. Ik heb nog even met de aannemer gesproken en die zweert bij Geberit en noemde specifiek de Icon, dus ik denk toch dat het de Icons gaan worden. VB subway 2.0 klinkt ook nog steeds als een prima optie, maar zijn net iets duurder en ik vind de Icon persoonlijk net iets mooier.

Verder ben ik nog wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met badkamermeubels van het merk Linie, huismerk van x2o. We zoeken nog een betaalbaar meubeltje voor de tweede badkamer.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Da Weef schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:38:
[...]

Dank, goed om te weten dat die wervelspoeling niet zoveel toevoegt. Ik heb nog even met de aannemer gesproken en die zweert bij Geberit en noemde specifiek de Icon, dus ik denk toch dat het de Icons gaan worden. VB subway 2.0 klinkt ook nog steeds als een prima optie, maar zijn net iets duurder en ik vind de Icon persoonlijk net iets mooier.

Verder ben ik nog wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met badkamermeubels van het merk Linie, huismerk van x2o. We zoeken nog een betaalbaar meubeltje voor de tweede badkamer.
Het komt uiteindelijk altijd uit op smaak.
De VB subway 2.0 die ik hier heb was destijds rond de 400eur ofzo.
Ik laat ze nu terug plaatsen in nieuwe badkamer/toilet.
Aannemer vindt ze lomp zwaar. Ziet ze niet veel (waarschijnlijk vanwege de prijs).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35Rv0WtszsnLwzBKPR1fo-Bwa3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxhGweB5HwcBhG86GIqreEgR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor meubel ben ik gegaan voor Sanibell Ink.
Ook niet goedkoop maar zeer tevreden mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M48p60CUOAWEcU-zsvcuKC9Dt-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r80qGGFZzBcX2Vh4Wwytd7yE.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is 45x80 met 2 volledige softclose lades (geen hap uit de lade vanwege sifon) in ivoor eiken met Sanibell (type even kwijt) mat wit blad/bak en Grohe Eurocube L kraan.

Spiegel is Martens Rotondo 80cm.
Tegels Porcelanosa Savannah Topo Vertice en Savannah Caliza.

[ Voor 17% gewijzigd door Csotranme op 05-12-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vahaan1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-09 19:43
Da Weef schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:38:
[...]

In 2021 kregen we een Villeroy & Boch Subway 2.0 voor het toilet beneden en we waren verliefd. Dit jaar kregen we een “Geberit Acanto Turboflush met SoftClose zitting zonder spoelrand met keratect 360 x 535 mm 502.718.00.8” voor de badkamer op de eerste verdieping. Super gemakkelijk schoon te maken, het geluidsniveau tijdens het spoelen is veel lager. Het was de eerste keer voor de installateur met een Geberit Acanto, hij zei dat de instructies heel duidelijk waren en dat het heel gemakkelijk was om het recht tegen de muur te hangen. Voor ons nieuwe huis nemen we de Geberit Aquaclean Alba.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdM91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-08 15:49
ViezeVis schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:55:
[...]

Big red flag: geen merken/typenummers vermelden.

Beetje als:
Ik koop een auto met 4 wielen, een trekhaak, motor, logootje voor+achter, en ruiten. Kost 30k.
Toegegeven wordt er m.b.t. twee onderdelen wel wel e.e.a. nader gespecificeerd door vermelding van 'TECE' en 'Caral', maar het is allemaal zeer mager. Juist van de meest kostbare onderdelen zoals kranen en radiator moet je het doen met interne productcodes (heb ik voor overzicht in bovenste offerte weggelaten), maar daar kun je weinig mee aangezien prijzen van Blaauw sanitair zo ver ik kan zien nergens openbaar zijn. Een eigen merk aanbieden is prima en wij hoeven ook echt niet per sé A-merken te hebben, mits het product maar degelijk/duurzaam is en de prijs ook scherper is zoals je van een huismerk zou mogen verwachten. Ik kan momenteel echter vrij eenvoudig soortgelijke producten vinden (weliswaar online) van A-merken die met vlagen (fors) goedkoper zijn.
ABCstabiel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:08:
[...]

Wij hebben afgelopen maand een badkamer gekocht bij de genoemde winkel. Qua badkamer hebben wij iets vergelijkbaars en ook qua prijs. Inderdaad, alles los via Q1 of X2O is goedkoper maar ik vond het toch prettig om een stukje service achter de hand te hebben. Wij zijn ook bij Sanisale geweest. Afgezien dat die vent echt vreselijk was (opmerkingen naar ons omdat wij een jong koppel zijn: 'jullie zijn maar snotneuzen...'), was Sani4All goedkoper en hadden zij de tegels die wij mooi vonden.
Check, maar zoals ik uit je andere bericht begrijp is het vooralsnog bij bestellen gebleven en moet de installatie nog plaatsvinden, toch? De kans dat het dezelfde winkel betreft is natuurlijk klein, maar welke Sani4All vestiging hebben we het hier precies over?

V.w.b. Sanisale is dat niet per sé een specifieke keus van ons, vooral toeval. Wij kwamen i.v.m. een oproep op Werkspot voor een grote stucopdracht met een aannemer in contact die enorm veel en vrijwel uitsluitend zeer goede reviews had. Die bleek oog eigenaar te zijn van twee Sanisale vestigingen. Omdat wij zowel het stucen en leveren/montage van de badkamer omwille van onderlinge afstemming van de werkzaamheden bij dezelfde partij zouden neerleggen wilde we toch ook Sanisale maar even aandoen. Een kort bezoek aan de showroom vorige week maakte ons nog niet heel enthousiast (rommelige showroom, veel losse onderdelen, weinig tot geen afgebouwde badkamers voor sfeerimpressies) maar wellicht dat onze echte afspraak morgen ons positief verrast.

[ Voor 43% gewijzigd door BvdM91 op 06-12-2024 13:08 ]

SR+ PearlWhite/Zwart/18Aero / Besteld: 12-08 / RN: 15-08 / VIN: 08-11 / Leverdatum:13-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 23:32
Marcusso schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:05:
[...]

We hebben hier nu een sample liggen en de groeven zijn niet heel diep, dus je kan het makkelijk met een doekje schoonmaken. Verwacht dus weinig problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3o9-Pm19bd3h-ByqUo1qciA6eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdQhMMxzltABWCm2Sq2ubiKW.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een muur met relief, welke er al ruim een jaar zit, geeft tot nu toe geen problemen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7V2cqluQtcy8q13dALihU1vgTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLBBD4TEhR5IaB6oWm5nyI1Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door spaarpot op 06-12-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:50
Wij zijn in volle gang bezig om een 2e badkamer te plaatsen in huis.
Nu hebben wij overal vloerverwarming, zo ook op zolder waar de 2e badkamer komt.

Nu ben ik bang dat de vloerverwarming door de verhoging niet optimaal zal werken. De aannemer gaf aan, dat als we elektrische vloerverwarming wilde plaatsen, dat dat voor problemen kan zorgen. Hij gaf niet aan wat voor problemen.

Is het mogelijk om boven de huidige vloerverwarming een elektrische te plaatsen, in de verhoogde vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
En waarom zou een verhoogde
Vloer niet werken? Je voegt toch gewoon meer masa toe? De verwarming zal trager werken. Duurt langer om op te warmen. Maar houdt warmte ook weer langer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
Cobraa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:51:
Is het mogelijk om boven de huidige vloerverwarming een elektrische te plaatsen, in de verhoogde vloer?
Ik zou wegblijven van elektrische vloerverwarming is erg traag en kost, als je hem niet goed tijdgeschakkeld, een hoop stroom. Na een paar maanden is hij bij ons niet meer aan geweest.

Vloerverwarming dieper is trager, maar doet ook gewoon z’n werk. Als je toch bezig gaat met verbouwen kan je de vloerverwarmingbuizen niet uitbikken en hoger in de vloerleggen? Met één warmtebeeldcamera heb je ze redelijk makkelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30
Joove schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:37:
[...]

Ik zou wegblijven van elektrische vloerverwarming is erg traag en kost, als je hem niet goed tijdgeschakkeld, een hoop stroom. Na een paar maanden is hij bij ons niet meer aan geweest.

Vloerverwarming dieper is trager, maar doet ook gewoon z’n werk. Als je toch bezig gaat met verbouwen kan je de vloerverwarmingbuizen niet uitbikken en hoger in de vloerleggen? Met één warmtebeeldcamera heb je ze redelijk makkelijk gevonden.
Of niet uitbikken maar gewoon laten liggen. Dan leg je helemaal bovenin nieuwe leidingen voor vloerverwarming. Je kan dan zelf kiezen of de onderste mee blijven doen (extra warmtebuffer) of dat je die afschakelt en gewoon laat liggen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:28
Ik heb tegels uitgezocht voor de badkamer welke we in eigen beheer gaan verbouwen.
Iemand een idee waar ik tegels goedkoop kan aanvragen? Momenteel offerte vanuit Baderie Smits liggen maar deze liggen behoorlijk ver boven wat internet prijzen zoals megadump Eindhoven of tegeldepot.
Tevens heb ik het bedrijf van Rzaan in Polen aangeschreven middels hulp van Chatgpt:)

[ Voor 13% gewijzigd door BaBoK op 08-12-2024 10:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:56
BaBoK schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:34:
Ik heb tegels uitgezocht voor de badkamer welke we in eigen beheer gaan verbouwen.
Iemand een idee waar ik tegels goedkoop kan aanvragen? Momenteel offerte vanuit Baderie Smits liggen maar deze liggen behoorlijk ver boven wat internet prijzen zoals megadump Eindhoven of tegeldepot.
Tevens heb ik het bedrijf van Rzaan in Polen aangeschreven middels hulp van Chatgpt:)
Je kan bij tegelkorting.nl een offerte aanvragen van de tegels die je wilt. Hun waren in ons geval heel veel goedkoper dan tegelmegastore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Laatst online: 12-09 15:49
Zijn er nog dingen waarop te letten met het verschil in kwaliteit tegels?
Afgezien van slipwaarde en gerectificeerd of niet loopt het soms best uiteen.

Deze vinden we bijvoorbeeld wel mooi;
https://www.tegelsinhuis....x80-gerectificeerd-r10-b/

[ Voor 31% gewijzigd door MDsvs op 10-12-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Wij onderzoeken op dit moment de mogelijkheid tot het realiseren van een badkamer op de 2e verdieping van ons nog te bouwen nieuwbouwhuis. De standaardoptie die de bouwer aanbiedt vinden we duur en wat beperkt. We bekijken dus of we zelf met een alternatief kunnen komen.

De bouwer maakt standaard een wasmachine aansluiting op de 2e verdieping, bestaande uit een koudwaterleiding en een afvoer. Daar kan tegen een kleine meerprijs ook een warmwaterleiding bijkomen. Is het dan mogelijk om deze leidingen en afvoer te splitsen zodat er ook een kleine badkamer gerealiseerd kan worden, zonder dat dit heel veel extra hakwerk in de betonnenvloer vereist? Ik ben met name benieuwd naar de afvoer. Is daar wat zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:50
Tiuri schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:11:
Wij onderzoeken op dit moment de mogelijkheid tot het realiseren van een badkamer op de 2e verdieping van ons nog te bouwen nieuwbouwhuis. De standaardoptie die de bouwer aanbiedt vinden we duur en wat beperkt. We bekijken dus of we zelf met een alternatief kunnen komen.

De bouwer maakt standaard een wasmachine aansluiting op de 2e verdieping, bestaande uit een koudwaterleiding en een afvoer. Daar kan tegen een kleine meerprijs ook een warmwaterleiding bijkomen. Is het dan mogelijk om deze leidingen en afvoer te splitsen zodat er ook een kleine badkamer gerealiseerd kan worden, zonder dat dit heel veel extra hakwerk in de betonnenvloer vereist? Ik ben met name benieuwd naar de afvoer. Is daar wat zinnigs over te zeggen?
Zal vooral afhangen waar de aftakking heen moet en of de bestaande leiding als opvouw of inbouw wordt uitgevoerd. In technische ruimtes is het vaak opbouw, dan is aftakken zo gepiept.

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 00:49
iemand ervaring met IVY kranen? het is een relatief nieuw merk.

• t14wo
  • Nu online
Yesiladam schreef op donderdag 12 december 2024 @ 04:40:
iemand ervaring met IVY kranen? het is een relatief nieuw merk.
Kijkende naar de modellen, is dit gewoon Chinese handel. AliExpress staat er vol mee.

• Yesiladam
t14wo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:02:
[...]

Kijkende naar de modellen, is dit gewoon Chinese handel. AliExpress staat er vol mee.
heb je voorbeelden van aliexpress artikelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Hier is de voortgang wat traag inmiddels en het duurt langer dan ik zou willen...

Ze zijn hier de afgelopen 2 weken enkel nog incidenteel en het wachten was nu voornamelijk op de levering van alle marmer delen.

Marmer heb ik dinsdag opgehaald.
Morgen gaan ze dat allemaal vast zetten, douchewand op het muurtje plaatsen, toilet en fontein beneden plaatsen en nieuwe mechanische ventilatie box plaatsen.

Plafonds stucen en schilderen, backsplash keuken en hal bij voordeur blijft dan nog over.
De kitter komt dinsdag dus kan dan in ieder geval weer eindelijk thuis douchen *O* .

Het duurt lang en ben er wel klaar mee na 6 weken maar het is wel vakwerk en super strak. En ik ben een zeikerd en heb er vrij weinig/niks op aan te merken dus dat zegt wat :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJfnjfQL3ww1UTkYazfzbLTdIVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0i5s7TJZMzdfaxFPgsbRezWW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb-CRu_icDrzVoXDtQalx26-nWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNUnwEioC7VuWO18kuACy0T6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT9EIXHkn8S6jBIUsuxg-7bAsZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cA3refB0pAoKIOUY9Eb8H16.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbO_GuhTxPmWKEzQCt31b8MRus4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ja1WCqBw63cWbJkPhaVczGyD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Yesiladam schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:04:
[...]

heb je voorbeelden van aliexpress artikelen?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005326939444.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005001458131770.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005007045712475.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000430133537.html

Ik zeg niet dat het exact deze zijn, maar de modellen zijn heel generiek. En dit is gewoon massaproductie met een naampje erop. Het enige dat je koopt is hooguit betere kwaliteitschecks en garantie. Qua kwaliteit is het allemaal grotendeels hetzelfde.

Dit is overigens niets slechts: Ik heb 3 muurkranen van Ali in de afgelopen jaren. Ik heb een keukenkraan van Ali. Zeker in de mengkranen kan er niet zoveel stuk gaan. Thermostaat zou ik wel lastiger vinden. Maar die kranen zijn zo goedkoop, dat je er 1 extra kan bestellen om een nieuw binnenwerk te hebben, mocht dit ooit stuk gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door t14wo op 13-12-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
iemand ervaring met onetile.it? Italiaanse A-merk tegels worden voor 1/3 van Nederlandse prijzen aangeboden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQBmH8gdApBmOQlUdrQ33EpuyoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NXwx2OxaUMw2zOhaJYqjMO5c.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
t14wo schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:14:
[...]

https://nl.aliexpress.com/item/1005005326939444.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005001458131770.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005007045712475.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000430133537.html

Ik zeg niet dat het exact deze zijn, maar de modellen zijn heel generiek. En dit is gewoon massaproductie met een naampje erop. Het enige dat je koopt is hooguit betere kwaliteitschecks en garantie. Qua kwaliteit is het allemaal grotendeels hetzelfde.

Dit is overigens niets slechts: Ik heb 3 muurkranen van Ali in de afgelopen jaren. Ik heb een keukenkraan van Ali. Zeker in de mengkranen kan er niet zoveel stuk gaan. Thermostaat zou ik wel lastiger vinden. Maar die kranen zijn zo goedkoop, dat je er 1 extra kan bestellen om een nieuw binnenwerk te hebben, mocht dit ooit stuk gaan.
Dus omdat de kranen op AliExpress er een beetje op lijken trek je de conclusie dat het dan ook AliExpress kranen zijn? Beetje gekke manier van redeneren.

Ik vind geen kranen van AliExpress die er ook maar een beetje op lijken inc binnenwerk etc in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:02:
[...]

Ik betwijfel dit. Ja, de modellen zijn generiek. Maar dat is praktisch met elke designkraan tegenwoordig. Ik weet niet of Sanibell B.V., die o.a. ook INK als merk heeft, zich zou vergrijpen aan B-quality kranen. Voor het geld zou dat niet mogen iig ;-)

Ik zou de gok wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Yesiladam schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:29:
iemand ervaring met onetile.it? Italiaanse A-merk tegels worden voor 1/3 van Nederlandse prijzen aangeboden.

[Afbeelding]
Geen ervaringen mee, reviews op Google bijzonder positief :)
Ze hebben ook een Nederlandse site. https://www.onetile.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:12:
Hier is de voortgang wat traag inmiddels en het duurt langer dan ik zou willen...

Ze zijn hier de afgelopen 2 weken enkel nog incidenteel en het wachten was nu voornamelijk op de levering van alle marmer delen.

Marmer heb ik dinsdag opgehaald.
Morgen gaan ze dat allemaal vast zetten, douchewand op het muurtje plaatsen, toilet en fontein beneden plaatsen en nieuwe mechanische ventilatie box plaatsen.

Plafonds stucen en schilderen, backsplash keuken en hal bij voordeur blijft dan nog over.
De kitter komt dinsdag dus kan dan in ieder geval weer eindelijk thuis douchen *O* .

Het duurt lang en ben er wel klaar mee na 6 weken maar het is wel vakwerk en super strak. En ik ben een zeikerd en heb er vrij weinig/niks op aan te merken dus dat zegt wat :+ .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
MDsvs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:48:
Zijn er nog dingen waarop te letten met het verschil in kwaliteit tegels?
Afgezien van slipwaarde en gerectificeerd of niet loopt het soms best uiteen.

Deze vinden we bijvoorbeeld wel mooi;
https://www.tegelsinhuis....x80-gerectificeerd-r10-b/
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Progress vandaag....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWes5OurcVn-hEzjrdEcZ6TLkfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CccpO4NWZY32u4E25Kz58Ev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B05yrgjSWaijenPId4OhiDhpe3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QupsqtUc9GZ0VSCVjWWzosw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-u0ifS0rI2_8Vc17z4kfqrYdHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3wMaJAm4ZDOSi4quTVs5Ok0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:28
Hallo,

In onze badkamer hebben we een douche waar we een glazen douche wand voor willen incl. draai douchedeur.
De deur dient 80cm te worden en het "vaste" glas dient ook 80cm te worden.

Zijn er systemen bij jullie bekend zonder de bekende stabilisatorstang in het midden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
Je kunt er prima voor kiezen zonder stang, als je jezelf heel hard beloofd nooit je evenwicht te verliezen en er tegenaan te vallen.

Oftewel die dingen hebben een functie voor de veiligheid. Niet aan tornen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Even een vraagje. Wij zitten middenin een verbouwing en in onze badkamer komen zwaluwstaartplaten met daarover beton. Volgens de aannemer is het voldoende om die plaatjes te aarden. Maar is het toch niet beter om een aardingsmat in het beton te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik zit ook voor de grap eens te kijken op idealo. Maar worden we hier in NL keihard genaaid of zit er een addertje onder het gras?

Voorbeeldje NL:

https://www.tegeldepot.nl...an-warm-sunset-geborsteld

Idaolo:

https://www.idealo.de/pre...-size-23590dl1-grohe.html

:X

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Possible Dit is algemeen bekend. :) We worden hier in Nederland inderdaad keihard genaaid. Enige nadeel is natuurlijk dat je de grens over moet (per mail maar wellicht ook fysiek) mocht er iets spelen qua garantie enz.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Tanuki schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:02:
@Possible Dit is algemeen bekend. :) We worden hier in Nederland inderdaad keihard genaaid. Enige nadeel is natuurlijk dat je de grens over moet (per mail maar wellicht ook fysiek) mocht er iets spelen qua garantie enz.
Volgens mij hoeft dat niet, want je kunt dan mogelijk ook bij Grohe aanbellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Possible schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:45:
Ik zit ook voor de grap eens te kijken op idealo. Maar worden we hier in NL keihard genaaid of zit er een addertje onder het gras?

Voorbeeldje NL:

https://www.tegeldepot.nl...an-warm-sunset-geborsteld

Idaolo:

https://www.idealo.de/pre...-size-23590dl1-grohe.html

:X
Is in NL ook wel "goedkoper" te vinden dan bij dat tegeldepot:
https://www.saniweb.nl/gr...-geborsteld-23590dl1.html

Maar inderdaad, belachelijke prijsverschillen, en niet alleen voor sanitair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Joove schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:37:
[...]

Hier hetzelfde. Na de eerste paar keer is hij de afgelopen 18 jaar niet meer aan geweest wegens traag en onhandig en duur in het gebruik. Ik heb nog even overwogen om bij de komende renovatie toch weer elektrische vloerverwarming aan te laten leggen omdat de aannemer dat voorstelde, maar het is gewoon zonde van het geld. Als je een heel regelmatig dagschema hebt en verder niet stookt zou je het nog kunnen overwegen, maar in de meeste gevallen ben je met een badmatje beter af.

Daarnaast is het nog niet zo simpel aan te leggen als vaak gesteld wordt. De plaatsing van de temperatuursensor luister vrij nauw en kruisen van een cv- of waterleiding, wat niet altijd te vermijden is, verstoort de meting en de werking van de verwarming al. Daarnaast was hij bij mij in eerste instantie verkeerd aangesloten waardoor hij de eerste maand fulltime aan stond en was de lijmlaag te dun, waardoor mijn tegelvloer al snel grotendeels los lag. Dat risico wil ik niet meer lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Vistajevski schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:28:
[...]

Hier hetzelfde. Na de eerste paar keer is hij de afgelopen 18 jaar niet meer aan geweest wegens traag en onhandig en duur in het gebruik. Ik heb nog even overwogen om bij de komende renovatie toch weer elektrische vloerverwarming aan te laten leggen omdat de aannemer dat voorstelde, maar het is gewoon zonde van het geld. Als je een heel regelmatig dagschema hebt en verder niet stookt zou je het nog kunnen overwegen, maar in de meeste gevallen ben je met een badmatje beter af.

Daarnaast is het nog niet zo simpel aan te leggen als vaak gesteld wordt. De plaatsing van de temperatuursensor luister vrij nauw en kruisen van een cv- of waterleiding, wat niet altijd te vermijden is, verstoort de meting en de werking van de verwarming al. Daarnaast was hij bij mij in eerste instantie verkeerd aangesloten waardoor hij de eerste maand fulltime aan stond en was de lijmlaag te dun, waardoor mijn tegelvloer al snel grotendeels los lag. Dat risico wil ik niet meer lopen.
Pro tip: flikker je handdoek gewoon op de grond en ga daar op staan. Worden je voeten ook droog. Daarna netjes ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Heb nu een offerte liggen voor een badkamer en 2 losse toiletten. Via Kabra in Ootmarsum. Materiaal en tegels 15k (4 om 11) en installatie 11k. Looox wastafel, beslag allemaal hotbath cobber, plafondhoge douchewand en gemetselde nis. Grote tegels (1mx1m) Looox kast bestel ik los, konden ze niets mee qua prijs en zijn ze 1000 euro te duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0cJRK73W0hKv0EB14WNXi3-cD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dfc9sMwCmijh0t3ifddXOe4r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g2Y41SB-oS8UXiSvIcL0EPL5yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21C5WcOV6smHVW1wMCCimjrY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE6k846HVxua70fU8K94e4jIMmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3yFEPy6ogg700pJoqCSXuFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het ook even tegen saniweb en badkamerxl aangelegd maar volgens mij heb ik een best nette prijs. Of is het nog interessant om de tegels elders te doen (ik zie de discussie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
ViezeVis schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:21:
[...]

Pro tip: flikker je handdoek gewoon op de grond en ga daar op staan. Worden je voeten ook droog. Daarna netjes ophangen :)
Zo doe ik het al jaren. Ook nu met de gloednieuwe badkamer.
Dweil daar dan gelijk de vloer mee droog.

Hier moet overigens alleen het plafond nog gestuct en geschilderd worden.

Ook mn nieuwe Itho box moet ik nog even mee aan de slag. Hij lijkt niks te doen.
De oude had een 3 standen schakelaar in de keuken. Ik denk dat ik die er tussenuit moet slopen. Iemand een protip/al met dit probleem gezeten?

Kitter is overigens van de week geweest.
Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van vind....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIIJHfBxn81HZ8oH4LDNJ3lSBBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKu55J8kCZfoVHcnZlzvk9iy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw4T2o_AFxPDD5euTkjBZofZCh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USJkQcM2q0O2gaQGb9WL8wOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uihPTvvlO-StXDWNIC5-y2KmAP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZvHyST8zMJqwklwXpap4ec7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4NncQjbXPwqOMVLLte6L_nzC9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tksFFyDqcyDWWAYQkwUcOFZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQQzrCZw82nOsTan_8bNguGMkZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LpUytGSG0Add6ithO0xzD9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkVLCl0WDs25jNGr3rd-9chpj0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3VzgPNuByyNXHB6mRvMZ9De.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1OOQ61vT3ohoqNsmRyvyUyMj8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7fW0UZBqwEsPGZgieiqZoI6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:43
Csotranme schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:28:
[...]

Ook mn nieuwe Itho box moet ik nog even mee aan de slag. Hij lijkt niks te doen.
De oude had een 3 standen schakelaar in de keuken. Ik denk dat ik die er tussenuit moet slopen. Iemand een protip/al met dit probleem gezeten?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best dikke kitranden was dat de bedoeling? Foutje in de kit kan eigenlijk niet vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
ppatrick schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:18:
[...]

Best dikke kitranden was dat de bedoeling? Foutje in de kit kan eigenlijk niet vind ik.
Dat is dus mijn dilemma.

Ik vind ze te dik. Als je dunner doet heb je wel meer kans op lekkage maar zelfs op plekken waar eigenlijk geen lekkage optreedt zoals het losse toilet is er nog steeds gesmeerd met een vinger door de chocopasta wat mij betreft.
In de hoeken is het niet zo storend/prima maar langs de witte marmer delen vind ik het afbreuk doen.

Beetje lastig te zien op de foto's maar rond de douchedrain heeft de kitter ook grijze kit gebruikt omdat die (deels) RVS is. Eigenlijk vind ik dat ook geen gezicht.

Twijfel een beetje of ik er wat van moet zeggen.
Als ze het opnieuw doen gaat het niet veel beter worden.

Ik denk eigenlijk gewoon maar ff aan te zien. Wellicht groeit het. Anders snij ik alles eruit en laat ik het pa doen.
Als ik iemand vertrouw met kitwerk is het vaders wel. Zo strak zie ik het nooit.

[ Voor 25% gewijzigd door Csotranme op 21-12-2024 01:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Phoolie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:47:
Even een vraagje. Wij zitten middenin een verbouwing en in onze badkamer komen zwaluwstaartplaten met daarover beton. Volgens de aannemer is het voldoende om die plaatjes te aarden. Maar is het toch niet beter om een aardingsmat in het beton te leggen?
Het gaat er om dat je vloer geaard is, er zit een metalen laag onder je beton, die word geaard, waarom denk je dat er nog een metalen deel in je vloer moet?

Maw, zwaluwstaart aarden is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Hier ook druk met de badkamer, zo moet t gaan worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK_9u8wzOwL4o0TRSKm4zjUvS6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4EK8Se15SUqVgtmA0VHXzBH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-OvrADODXCuRmsbKtxFzpbUTEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUmA27AMLlySLQy7ruznvMvb.jpg?f=fotoalbum_large

En zo is het nu 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrC6CdjwGtYFp-GrxKjYmAgl4s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShviQTZTI9IgOKdMG0imDVH0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat werk te verzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
Csotranme schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:08:
[...]

Dat is dus mijn dilemma.

Ik vind ze te dik. Als je dunner doet heb je wel meer kans op lekkage maar zelfs op plekken waar eigenlijk geen lekkage optreedt zoals het losse toilet is er nog steeds gesmeerd met een vinger door de chocopasta wat mij betreft.
In de hoeken is het niet zo storend/prima maar langs de witte marmer delen vind ik het afbreuk doen.

Beetje lastig te zien op de foto's maar rond de douchedrain heeft de kitter ook grijze kit gebruikt omdat die (deels) RVS is. Eigenlijk vind ik dat ook geen gezicht.

Ik denk eigenlijk gewoon maar ff aan te zien. Wellicht groeit het. Anders snij ik alles eruit en laat ik het pa doen.
Als ik iemand vertrouw met kitwerk is het vaders wel. Zo strak zie ik het nooit.
Je hebt veel zelf gedaan aan de badkamer toch? als je veel zelf doet komt ook vaak het gevoel naar boven had ik het toch maar zelf gedaan ;) Ik vind het persoonlijk geen slecht kitwerk behalve dat het wat dikke banden zijn. Ik denk ook dat het voor de meeste kitters gebruikelijk is om met dezelfde dikte de gehele badkamer te doen. Als je het zelf doet heb je misschien eerder de neiging om ook daar keuzes in te maken.

Ik denk dat je het even moet laten inwerken op je en dan kan je altijd nog langs de witte delen het verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
Makrolon schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:31:
Hier ook druk met de badkamer, zo moet t gaan worden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En zo is het nu 😁

[Afbeelding]

Nog wat werk te verzetten
Welke tegel heb je in de douche? marazzi silver roots?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Aurum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:38:
[...]

Welke tegel heb je in de douche? marazzi silver roots?
Op de offerte staat can Oxford zilver mat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
Makrolon schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:45:
[...]

Op de offerte staat can Oxford zilver mat
Wij zijn ook opzoek naar zo'n soort tegel dankjewel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Csotranme schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja de dikte kan je wat van vinden. Maar die dikte valt op omdat de kleur gewoon te donker is. De kit past niet bij de vloer en de wandtegels.

Mijn kitter heeft verschillende kleuren gebruikt afhankelijk van de 2 delen die gekit worden. Bij het plafond bij witte kit. Bij de vloer trijs en tussen 2 wanden licht antraciet.

Heb jij deze kleur gekozen? Doordat je gekleurde tegels hebt, is de tint nogal van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:08:
[...]

Dat is dus mijn dilemma.

Ik vind het om heel eerlijk te zijn niet heel erg slecht. Ja oke er zitten wel een paar plekjes die wat mwoa zijn maar overall niet gek eigenlijk. Kleur bij rvs goot vind ik ook niet gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Op de foto's is de kit ook nog nat.

Inmiddels droog en de kleur is ook wat lichter geworden dus het valt minder op nu.

De kleur past wmb nu wel goed/beter bij de tegels.

Heb het met de kitter wel gehad om delen in wit te kitten zoals rond de potten. Maar mijn tegels zijn niet vlak. Zeker de decor tegels niet. Als je dan witte kit gaat gebruiken ziet dat er nooit strak uit vanwege het reliëf in de tegel.
Met kit in kleur valt het veel minder op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis een offerte ontvangen van de gekoppelde badkamerboer: Huysinc.

De marges op sanitair zijn fors, minimaal 50% bovenop de eerste de beste prijs op Google, dit is na "verrekening" van het inleveren van het standaard geleverde basis sanitair, en daar komen dan nog buitensporige installatiekosten bovenop. Verrassend genoeg vinden wij de prijs voor het tegelwerk (tegels en leggen) best schappelijk. We vragen ons af of we nu geld kunnen besparen door buiten de tegels om zoveel mogelijk het standaard sanitair te laten plaatsen en deze na oplevering zelf te demonteren en te vervangen voor andere spullen, waar mogelijk.

Ik denk dat het volgende sanitair makkelijk zelf te installeren/vervangen is zonder met boorgaten in het zicht te zitten:
- Vervangen: Badkraan thermostaatkraan
- Vervangen: Douche thermostaatkraan
- Vervangen: Standaard WC pot met een luxure uitvoering (spoelrandloos b.v.). De toiletopbouw is een Geberit UP320.
- Installeren: Douche scherm
- Installeren: Badkamer kast

De volgende dingen lijken mij moeilijker zonder boorgaten in het zicht te vervangen en twijfel ik dus over:
- Fonteintje in de WC. Als je deze vervangt door een ander model zit je met boorgaten in het zicht.
- Spiegels (standaard een kleine spiegel, vervangen met een grotere spiegel). Ik vraag me wel af, als we de spiegel van elektra willen voorzien of dit idee gaat werken..
- Douchestang, want standaard stang heeft geen regendouche-kop dus zitten de boorgaten niet op dezelfde plek
- Wastafel. Standaard wordt een 1-kraans V&B geleverd en wij willen deze vervangen door een 2-kraans wastafel met lades. Het lijkt mij dat dit ook goed te doen is door de oude boorgaten achter dit meubel te laten vallen, maar weet het niet zeker.

Ik ben heel benieuwd of iemand wat input heeft op deze plannen en wat wel en niet (makkelijk) kan en of ik verkeerde aannames hier maak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Zaken die niet verplicht zijn (bouwbesluit) kun je mogelijk ook gewoon laten vervallen (spiegel bijvoorbeeld). De standaard wastafel zou je eventueel wat lager kunnen laten hangen zodat de gaten zeker achter het meubel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Tiuri schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:18:
Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis een offerte ontvangen van de gekoppelde badkamerboer:
Coudewater toevallig?

Ik heb een en ander later wel nog vergeleken maar kwam niet direct heel vee goedkoper uit. Inderdaad op teges waren ze erg scherp en we hebben nu alle kranen van Huysinc select, wat gewoon Nobili is.
Als we dat bijvoorbeeld zouden wisselen voor Grohe was het wel serieus een impact.

Wij laten gewoon alles door hun uitvoeren. Ik vond met name de aannemer kosten vrij fors voor wat er bij kwam, maarja, ik ga voor 500 euro niet zef lopen klooien.

[ Voor 50% gewijzigd door Sincere1983 op 22-12-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Sincere1983 schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:14:
[...]

Coudewater toevallig?

Ik heb een en ander later wel nog vergeleken maar kwam niet direct heel vee goedkoper uit. Inderdaad op teges waren ze erg scherp en we hebben nu alle kranen van Huysinc select, wat gewoon Nobili is.
Als we dat bijvoorbeeld zouden wisselen voor Grohe was het wel serieus een impact.

Wij laten gewoon alles door hun uitvoeren. Ik vond met name de aannemer kosten vrij fors voor wat er bij kwam, maarja, ik ga voor 500 euro niet zef lopen klooien.
Goed om te weten dat Huysinc select gewoon Nobili is, heb je nog meer van dit soort weetjes/tips wat betreft Huysinc :)

Wij hebben 2 toiletten en 2 badkamers. Voor ons gevoel hebben we helemaal geen gekke dingen op het wensenlijstje staan, al is dat ook wel moeilijk te bepalen omdat ze nergens de prijzen vermelden en alleen maar willen weten wat je mooi vindt. Maar ze houden wel echt vol dat ze geen verkopers zijn maar adviseurs, tuurlijk ;)

De schade: +/- 17k voor het sanitair en +/- 4.5k voor de montage, dit is dus alleen sanitair en nog geen tegels. Als ik dan de typenummers invoer op Google Shopping en de prijzen van Huysinc 50% hoger zijn, dan zou dat bij ons dus een kostenbesparing van ruim 5k kunnen opleveren. En dan heb ik het nog nieteens over de montagekosten. Vind ik toch wel fors, maar wil ook wel zeker weten dat ik geen denkfout maak hier.
Pagina: 1 ... 117 ... 126 Laatste