Het is optie C geworden:icecreamfarmer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:16:
[Afbeelding]
Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
- Ik wil absoluut geen glazen wanden of deuren.
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
[Afbeelding]
/f/image/T7vnI1vrSNisH2lhQ0i6widj.png?f=fotoalbum_medium)
Nu lees ik hier net over epoxy voegen en dat lijkt mij het spul te zijn dat ik nodig heb.
Tevens afgelopen week tegels gaan kijken en het lijkt mij dat grote gladde tegels te prefereren zijn qua schoonmaak. Ik merk echter dat ik de tegels met wat structuur zoals deze mooier vind omdat het er anders al snel heel steriel komt uit te zien. Die tegel voor vloer en muren in de douchehoek.
Dan tegenover de ingang van de inloopdouche een accentwand (deze blijft als het goed is droog).
Was wel gecharmeerd van deze maar ben niet zeker of ze mooi samengaan met de grijze tegels en af en toe komt het nogal druk en trendy over.
Dan nog een vraag over het beslaan van de spiegel. Ik scheer mijzelf tijdens het douchen dus ik wil de wand tegenover de douchekop voorzien van een grote spiegel. Die gaat echter beslaan en daar bestaan elektrische verwarmingsmatten voor maar ik vraag mij sterk af of die geschikt zijn om gebruikt te worden in een douchehoek. De voorbeelden zijn allemaal boven wastafels. Iemand ooit zoiets toegepast in zijn douchehoek? Een andere optie zou zijn om een vloerverwarmingsmat achter de tegels toe te passen en daar dan de spiegel op te lijmen maar ik verwacht dat dat niet goed gaat werken.
ik zie ik zie wat jij niet ziet