Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 116 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:16:
[Afbeelding]

Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen ;).

Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.

Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.

Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen :P ;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
- Ik wil absoluut geen glazen wanden of deuren.

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?

Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
[Afbeelding]
Het is optie C geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbWd53s9PQha8zQBl-A4DYTCEV4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/T7vnI1vrSNisH2lhQ0i6widj.png?f=fotoalbum_medium

Nu lees ik hier net over epoxy voegen en dat lijkt mij het spul te zijn dat ik nodig heb.

Tevens afgelopen week tegels gaan kijken en het lijkt mij dat grote gladde tegels te prefereren zijn qua schoonmaak. Ik merk echter dat ik de tegels met wat structuur zoals deze mooier vind omdat het er anders al snel heel steriel komt uit te zien. Die tegel voor vloer en muren in de douchehoek.

Dan tegenover de ingang van de inloopdouche een accentwand (deze blijft als het goed is droog).
Was wel gecharmeerd van deze maar ben niet zeker of ze mooi samengaan met de grijze tegels en af en toe komt het nogal druk en trendy over.

Dan nog een vraag over het beslaan van de spiegel. Ik scheer mijzelf tijdens het douchen dus ik wil de wand tegenover de douchekop voorzien van een grote spiegel. Die gaat echter beslaan en daar bestaan elektrische verwarmingsmatten voor maar ik vraag mij sterk af of die geschikt zijn om gebruikt te worden in een douchehoek. De voorbeelden zijn allemaal boven wastafels. Iemand ooit zoiets toegepast in zijn douchehoek? Een andere optie zou zijn om een vloerverwarmingsmat achter de tegels toe te passen en daar dan de spiegel op te lijmen maar ik verwacht dat dat niet goed gaat werken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:10
icecreamfarmer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Het is optie C geworden:
[Afbeelding]

Nu lees ik hier net over epoxy voegen en dat lijkt mij het spul te zijn dat ik nodig heb.

Tevens afgelopen week tegels gaan kijken en het lijkt mij dat grote gladde tegels te prefereren zijn qua schoonmaak. Ik merk echter dat ik de tegels met wat structuur zoals deze mooier vind omdat het er anders al snel heel steriel komt uit te zien. Die tegel voor vloer en muren in de douchehoek.

Dan tegenover de ingang van de inloopdouche een accentwand (deze blijft als het goed is droog).
Was wel gecharmeerd van deze maar ben niet zeker of ze mooi samengaan met de grijze tegels en af en toe komt het nogal druk en trendy over.

Dan nog een vraag over het beslaan van de spiegel. Ik scheer mijzelf tijdens het douchen dus ik wil de wand tegenover de douchekop voorzien van een grote spiegel. Die gaat echter beslaan en daar bestaan elektrische verwarmingsmatten voor maar ik vraag mij sterk af of die geschikt zijn om gebruikt te worden in een douchehoek. De voorbeelden zijn allemaal boven wastafels. Iemand ooit zoiets toegepast in zijn douchehoek? Een andere optie zou zijn om een vloerverwarmingsmat achter de tegels toe te passen en daar dan de spiegel op te lijmen maar ik verwacht dat dat niet goed gaat werken.
Je post kwam me al niet (meer) bekend voor, maar die dateert nog van december 2023 :o . Paar opmerkingen vanuit mij.
Worden die wandjes nu dicht of worden dat glazen wanden? Als beide wanden dicht worden, wordt je douchehoek echt een donker hol. Dan moet je lichtplan daar goed op orde zijn. Heb je nagedacht over de verlichting?
Daarbij is je wandje bij de deur slechts 1 meter lang; je gaat dus wat gespetter krijgen op het loopgedeelte van je badkamer. Iets om rekening mee te houden.
Een spiegel zou kunnen in de doucheruimte, maar je moet dan wel rekening houden met de IP-zones. Ik snap je post niet helemaal met de verwarmingsmatten, maar er zijn gewoon spiegels met ingebouwde verwarming. Die beslaan niet/nauwelijks.
Wil je trouwens echt een grote spiegel recht tegenover de douchekop? Voor het scheren misschien handig, maar dan sta je jezelf wel de gehele douchebeurt aan te kijken. Je partner/kinderen ook. Geen idee of dat fijn is. Je kan ook boven de wastafelmeubel scheren; is een stuk minder ingewikkeld denk ik.

Over je badkamermeubel: wordt dat alle opbergmogelijkheid in je badkamer? Daar passen niet veel handdoeken, tandenborstels en smeersels in. Daar kan dus ook een mooie spiegel boven om te scheren.
Ook mis ik verwarming in de badkamer? Geen handdoekradiator nodig?
Een wasmand zou ook handig zijn. Of wat mogelijkheden om je natte handdoeken op te hangen? Omkleedruimte heb je nu ook niet/nauwelijks.

Ik vraag me echt af of dit nu de handigste indeling is voor je badkamer. Voor een 2x3,5 badkamer komt me dit echt heel krap over. Al is dat raam wel echt een beperkende factor.

Je accentmuur vind ik heel gaaf. De grijze tegels vind ik persoonlijk minder, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-02 18:58
m181087 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Brugman en Piet Klerkx hebben toch meerdere lijnen in hun segment?
Als je die duur vindt, kun je nog Q1 Sanitair of X2O proberen. Die hebben beide goedkope(re) opties.
Maar geef eens een indicatie; wat is duur voor jou? Welke merken zijn dan geoffreerd en welke maat badkamer/toilet gaat het om?
Bedankt voor je reactie!
Klopt ze hebben meerdere lijnen. Volgens mij is Ben Sanitair hun eigen huismerk/het huismerk van de Mandemakers groep.
Een exacte offerte ontvangen wij volgende keer. Het gaat om een kleine badkamer van circa 2,5-3m2.
De installatie en sloopkosten worden geschat op ong. 7500 euro. Wat ik een redelijke prijs vind in Regio Utrecht.
Echter gaf hij als eerste schatting voor alle spullen bij elkaar (Tegels, doucheset, badkamer meubel, spiegelkast, Toilet en bijbehoren, glazen schuifdeur) aan dat dit ong 6500-7500 euro ging kosten. Dit waren dan eigenlijk allemaal artikelen van Ben Sanitair.
Ik lees dat de marges vrij hoog in de badkamer en keukenbranche. Dus ik ben benieuwd hoeveel er van deze prijs nog af kan. Op dit moment ligt voor ons dit namelijk een flink stuk te hoog. En als ik bij bijv. X2O of Maxaro kijk (welke geen badkamer installaties verzorgen helaas), is de prijs vele malen lager.

Iemand hier enig idee van? Op de site van Ben sanitair zie je natuurlijk wel richtprijzen, maar dit zal zeker te hoog ingeschoten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Emilvdp op 28-10-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Emilvdp schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Klopt ze hebben meerdere lijnen. Volgens mij is Ben Sanitair hun eigen huismerk/het huismerk van de Mandemakers groep.
Een exacte offerte ontvangen wij volgende keer. Het gaat om een kleine badkamer van circa 2,5-3m2.
De installatie en sloopkosten worden geschat op ong. 7500 euro. Wat ik een redelijke prijs vind in Regio Utrecht.
Echter gaf hij als eerste schatting voor alle spullen bij elkaar (Tegels, doucheset, badkamer meubel, spiegelkast, Toilet en bijbehoren, glazen schuifdeur) aan dat dit ong 6500-7500 euro ging kosten. Dit waren dan eigenlijk allemaal artikelen van Ben Sanitair.
Ik lees dat de marges vrij hoog in de badkamer en keukenbranche. Dus ik ben benieuwd hoeveel er van deze prijs nog af kan. Op dit moment ligt voor ons dit namelijk een flink stuk te hoog. En als ik bij bijv. X2O of Maxaro kijk (welke geen badkamer installaties verzorgen helaas), is de prijs vele malen lager.

Iemand hier enig idee van? Op de site van Ben sanitair zie je natuurlijk wel richtprijzen, maar dit zal zeker te hoog ingeschoten zijn.
Ben Sanitair is inderdaad huismerk van de Mandemakers groep. Van wat ik eerder in dit topic heb gelezen, is dit gerebrand Chinees spul. Hoeft niet slecht te zijn, maar is zeker geen toplijn.
Als je de offerte hebt zou je die hier eens neer kunnen zetten; dan kunnen we eens met je meekijken.

Al schrik ik heel eerlijk gezegd niet van de prijzen. € 7500 montage + slopen is in regio Utrecht echt niet verkeerd. € 7500 voor alle materiaal ook niet, al hangt dat af van de keuzes en merken die gekozen zijn. Kleine veranderingen kunnen hoge meerprijzen hebben; zo kost een gunmetal kraan al snel een € 100+ meer dan een RVS kraan.

Aan de andere kant zou ik je verwachtingen eens nagaan. Als je € 15k voor een badkamer van 7,5m2 veel vindt, zul je echt bij de budgetmerken moeten gaan kijken. Of zelf kopen en laten installeren. Of zelf slopen.
Mijn badkamer (zelfde afmetingen) staat hier ook in het topic; die was rond de € 22k. Slopen heb ik zelf gedaan. Mijn toiletruimte van 1x1 was nog eens € 6k all in. Dat is echter wel iets duurdere merken dan Ben en uiteraard een opslag vanuit de badkamerboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Emilvdp schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Een paar weken geleden is onze nieuwe badkamer voltooid (2,5mx2,5m)
Wij zijn naar een aantal verschillende zaken geweest voor een ontwerp en offerte.
Onder andere Baderie, Brugman, en een lokaal familie bedrijf.

Bij Brugman was de offerte iets van €15k. Uiteindelijk hebben we niet voor Brugman gekozen omdat we daar niet een fijn gevoel hadden. Niet de merken die we graag wilden, we werden onder druk gezet om te tekenen of anders was de geweldige aanbieding voorbij, etc.

We hebben gekozen voor een lokaal familie bedrijf, waar we ook hele goede referenties van hadden van kennissen. Het was een van de weinige bedrijven waar we zijn geweest die echt meedachten met ons ontwerp. Als we iets op een bepaalde manier hadden bedacht, kwamen zij met een opmerking "maar hebben jullie gedacht aan zus en zo, dat is dan niet heel praktisch" en dat vonden wij echt fijn in plaats van maar gewoon tekenen hoe de klant het vraagt.

Het was daar wen een stuk duurder, €24k, maar een badkamer jaar hopelijk meer dan 20 jaar mee. Dan kijk je niet naar de prijs, vind ik. En deze partij was zeer prettig tijdens de werkzaamheden. Van tevoren vragen hoe we de voegen van de tegels het liefst wilden hebben, ze zitten nu bij het badkamer raampje precies in het midden uitgelijnd, horizontaal en verticaal. Ze hebben ook in de hoeken de tegels schuin afgeslepen iupv dat ze profielen hebben gebruikt, wat 10x mooier is naar ons idee.

Ik wil alleen maar zeggen, staar je niet blind op de prijs.
Succes en ook veel plezier met jullie zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

m181087 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Je post kwam me al niet (meer) bekend voor, maar die dateert nog van december 2023 :o . Paar opmerkingen vanuit mij.

Worden die wandjes nu dicht of worden dat glazen wanden? Als beide wanden dicht worden, wordt je douchehoek echt een donker hol. Dan moet je lichtplan daar goed op orde zijn. Heb je nagedacht over de verlichting?
Dank voor de uitgebreide reactie. Ik zal je puntsgewijs antwoord geven.
In principe helemaal betegeld en geen glas. Ik snap dat glas ruimtelijker oogt maar mijn ervaringen er mee is dat het smerig wordt en lastig schoon te houden zonder het elke douchebeurt af te doen. En dat laatste ben ik niet van plan.

Ja dat het donker wordt daar ben ik ook bang voor daarom in de douchehoek ook lichte tegels toepassen en voor de ingang van de douchehoek komt een plafonnière die veel licht moet geven. Daarnaast een lamp bij het badkamermeubel en 1 bij de spiegel. Veel meer kon ik niet doen want het wordt allemaal in beton gestort. Tevens heb ik een raam waar daglicht doorheen komt.
Daarbij is je wandje bij de deur slechts 1 meter lang; je gaat dus wat gespetter krijgen op het loopgedeelte van je badkamer. Iets om rekening mee te houden.
Ja daar ben ik ook achter gekomen na een rondje badkamer winkels. Het liefst 120cm maar dan wordt de wastafel weer zo krap. Daar moet ik nog over nadenken. Het is al winst tov de wand die ik nu heb want die is maar 60 cm en idd alles is nat.
Een spiegel zou kunnen in de doucheruimte, maar je moet dan wel rekening houden met de IP-zones. Ik snap je post niet helemaal met de verwarmingsmatten, maar er zijn gewoon spiegels met ingebouwde verwarming. Die beslaan niet/nauwelijks.
Die zoek ik een maar dan ip65 gecertificeerd zodat hij ook in de douchezone kan hangen.
Wil je trouwens echt een grote spiegel recht tegenover de douchekop? Voor het scheren misschien handig, maar dan sta je jezelf wel de gehele douchebeurt aan te kijken. Je partner/kinderen ook. Geen idee of dat fijn is. Je kan ook boven de wastafelmeubel scheren; is een stuk minder ingewikkeld denk ik.
Ja heb ik nu ook en zou niet meer anders willen. Op vakantie is het altijd zo'n gedoe om bij de wastafel te scheren.
Over je badkamermeubel: wordt dat alle opbergmogelijkheid in je badkamer? Daar passen niet veel handdoeken, tandenborstels en smeersels in.
Ja al is het idee nu om een grote medicijnkast te laten maken met spiegels tot aan het plafond. Daar kan ik makkelijk alles in kwijt. Overigens ben ik een man en dus heb ik genoeg aan 1 bus scheerschuim, 1 douchegel, 1 shampoo en 1 tandpasta met mondwater. In de wand tegenover de douche wil ik een nis maken voor die spullen.
Daar kan dus ook een mooie spiegel boven om te scheren.
Ook mis ik verwarming in de badkamer? Geen handdoekradiator nodig?
Er is vloerverwarming.
Een wasmand zou ook handig zijn. Of wat mogelijkheden om je natte handdoeken op te hangen? Omkleedruimte heb je nu ook niet/nauwelijks.
Daar twijfel ik nog over. Nadeel van een wasmand maar ook schone handdoeken in de badkamer is dat die ruimte nogal vochtig is wat niet handig is. Moet wel iets komen voor de handdoek maar over het algemeen gebruik ik elke dag nieuwe handdoeken dus drogen hoeven ze niet echt.

Dus ik denk dat ik die in een andere ruimte ga neerzetten. Omkleden doe ik altijd in de slaapkamer en daar heb ik straks een zee aan kastruimte.
Ik vraag me echt af of dit nu de handigste indeling is voor je badkamer. Voor een 2x3,5 badkamer komt me dit echt heel krap over. Al is dat raam wel echt een beperkende factor.

Je accentmuur vind ik heel gaaf. De grijze tegels vind ik persoonlijk minder, maar dat is een kwestie van smaak.
Ja dat is het ook. Ik heb het hoekhuis en dus een raam. Dat is enerzijds fijn maar anderzijds gaan ze nu gewoon de standaard douchehoek aanleggen voor het raam wat ik qua privacy niet fijn vind. Heb meerdere indelingen bekeken maar bij allemaal wordt het krap of sta je voor een raam te douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
@icecreamfarmer Duidelijke reactie. Als man alleen heb je inderdaad niet heel veel nodig; dan snap ik de beperkingen die je jezelf met de huidige indeling oplegt ook beter.
De enige overweging die ik je nog wil meegeven is de volgende: Je kunt het gebruik van een waterontharder nog overwegen. Je geeft aan dat je glas teveel werk vindt om schoon te maken en dat begrijp ik. Met een waterontharder hoef je niet dagelijks de raampartijen af te nemen, maar dit geeft je wel de mogelijkheid om je badkamer net wat anders in te delen.
Ik zou dan de doucheruimte een kwartslag draaien. De douchekop dan aan de lange wand en de beide wandjes vervangen door glas met een (schuif)deur van glas. Dan wordt je doucheruimte ongeveer 1 meter diep (kan niet dieper ivm je deur naar de overloop), maar kun je in de breedte wat ruimte besparen. 1,20 breed is dan breed genoeg, waarmee je 70cm wint tov je huidige opstelling. In mijn opinie geeft meer breedte (tov diepte) een ruimtelijker gevoel dan extra diepte (tov breedte) in een doucheruimte.
Daar zou dan een hoge kast kunnen staan of een wasmand oid.
In ieder geval is de lichtinval vanuit het raam dan een stuk beter. Jaloezie van PVC voor het raam en even dichtdraaien als je gaat douchen.
Enige waar je dan mee zit is de spiegel. Die komt dan wat dichter op de douchekop te hangen of moet je op de lange wand in het gangpad hangen (dus tegenover de douchecabine). Online kan ik iig meerdere IP65 spiegels vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door m181087 op 28-10-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:01
icecreamfarmer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Het is optie C geworden:
[Afbeelding]

Lopen de muurtjes tot aan het plafond? Waar is dan de afzuiging in de ruimte? Uit ervaring weet ik helaas dat een douchewand tot aan het plafond en een verkeerd gepositioneerde afzuiging het recept is voor schimmelvorming. Harder afzuigen of meer ventileren met een open deur helpt daar niet tegen, lucht moet langs het plafond kunnen stromen. Mijn tip is daarom om de muurtjes te verlagen to maximaal 2 meter, dan is de lichtinval die eerder genoemd werd ook beter. De opening hoeft trouwens ook niet 91cm te zijn zoals op de tekening, 70cm is voldoende, dan kan je zijwand naar 120cm. Hoewel, met hoge muren maak je er dan wel een erg opgesloten geheel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:29
Melkglas (of folie) in/op het raam plaatsen geen optie?

Als je de douche aan de raamkant hebt houdt je veel meer ruimte over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:14
Perzikvrucht schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:21:
Hoe is jullie ervaring met solid surface wasbakken? We overwegen één van Detremmerie in de Top Solid lijn maar weten niet of het echt duurzaam is (vlekken etc.)?
Hier ook benieuwd naar, met name omtrent nagellakremover/make up producten etc. op lange termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

m181087 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:56:
@icecreamfarmer Duidelijke reactie. Als man alleen heb je inderdaad niet heel veel nodig; dan snap ik de beperkingen die je jezelf met de huidige indeling oplegt ook beter.
De enige overweging die ik je nog wil meegeven is de volgende: Je kunt het gebruik van een waterontharder nog overwegen. Je geeft aan dat je glas teveel werk vindt om schoon te maken en dat begrijp ik. Met een waterontharder hoef je niet dagelijks de raampartijen af te nemen, maar dit geeft je wel de mogelijkheid om je badkamer net wat anders in te delen.
Er komt een waterontharder.
Ik zou dan de doucheruimte een kwartslag draaien. De douchekop dan aan de lange wand en de beide wandjes vervangen door glas met een (schuif)deur van glas. Dan wordt je doucheruimte ongeveer 1 meter diep (kan niet dieper ivm je deur naar de overloop), maar kun je in de breedte wat ruimte besparen. 1,20 breed is dan breed genoeg, waarmee je 70cm wint tov je huidige opstelling. In mijn opinie geeft meer breedte (tov diepte) een ruimtelijker gevoel dan extra diepte (tov breedte) in een doucheruimte.
Daar zou dan een hoge kast kunnen staan of een wasmand oid.
Dit is voor mij niet helemaal duidelijk. De doucheruimte zelf veranderd toch niet wanneer ik de kop een kwartslag draai?
In ieder geval is de lichtinval vanuit het raam dan een stuk beter. Jaloezie van PVC voor het raam en even dichtdraaien als je gaat douchen.
Er komt al melkglas in maar dan blijf je houden dat heel je vensterbank en dergelijke kletsnat wordt.
Enige waar je dan mee zit is de spiegel. Die komt dan wat dichter op de douchekop te hangen of moet je op de lange wand in het gangpad hangen (dus tegenover de douchecabine). Online kan ik iig meerdere IP65 spiegels vinden.
Ik krijg ze niet gevonden maar misschien zoek ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Blurk62 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Lopen de muurtjes tot aan het plafond? Waar is dan de afzuiging in de ruimte? Uit ervaring weet ik helaas dat een douchewand tot aan het plafond en een verkeerd gepositioneerde afzuiging het recept is voor schimmelvorming. Harder afzuigen of meer ventileren met een open deur helpt daar niet tegen, lucht moet langs het plafond kunnen stromen. Mijn tip is daarom om de muurtjes te verlagen to maximaal 2 meter, dan is de lichtinval die eerder genoemd werd ook beter. De opening hoeft trouwens ook niet 91cm te zijn zoals op de tekening, 70cm is voldoende, dan kan je zijwand naar 120cm. Hoewel, met hoge muren maak je er dan wel een erg opgesloten geheel van.
Zo min mogelijk horizontale oppervlakten dus idd tot aan het plafond. Maar afzuiging is nog wel een ding want die staat nog op nog nader te bepalen door installateur. In principe kan ik nu alleen nog dromen totdat in ieder geval de wanden er staan.

Ik zou de opening juist wel breed willen houden voor het geval je minder mobiel wordt en omdat het dna idd helemaal een soort grot wordt. Maar ik moet idd dat muurtje wel aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:00
Zijn hier nog mensen met een Dekton Xgloss blad (stonika collectie bijv, Arga, Taga). Wat is jullie ervaring met de krasgevoeligheid?

De ene verkoper zegt dat het wel aardig hard is, de andere zegt dat het extreem krasgevoelig is. Weet het zo niet meer, ik vertrouw eerder op de medetweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
Hier gaat maandag 4 november _eindelijk_ de verbouwing van het toilet en badkamer beginnen.

Min of meer noodgedwongen vanwege een lekkage in de CV leiding die door de badkamer vloer loopt naar de handdoeken radiator...

Een fatsoenlijke aannemer vinden was een hele opgave en die procedure en aanvang van werk heeft me 4 maanden gekost.

Ik denk wel dat ik een goede aannemer gevonden heb.
Goede communicatie, alles kan en overlegd tijdens de verbouwing als het goed is.
Heeft ervaring met grote tegels (120x120cm) en is gespecialiseerd in verstek zagen.

Ik heb er heel erg veel zin in want gaat heel mooi worden maar ook weer niet want stof :+

Gekozen voor Porcelanosa met een wand in decor tegels van hetzelfde merk dus niet goedkoop.
Inkoop van materialen bij GJ Meijer waar ik overigens meer dan lof voor heb!!
Eerlijk en duidelijk advies. Geen verkoop trucjes, gewoon waar het op staat, geen addertjes onder het gras en een offerte waar alles netjes uitgesplitst is.

So far: me happy!
Nu nog hopen dat het daadwerkelijk zo wordt als ik voor ogen heb maar als ik het werk van de gekozen aannemer zie, twijfel ik daar niet aan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
Ook eens hier om input vragen.

In 2015 de badkamer laten renoveren en sinds 2 jaar (als het al niet langer is) dat de folie/kantenband los laat, waardoor de deurtjes niet meer goed dicht gaan. Hierdoor is er aan de verticale zijde ook al een stukje gescheurd.

Contact opgenomen met de leverancier, die zegt dat dat kan gebeuren in vochtige ruimtes. Als leek klinkt het mij wat vreemd dat een badkamer meubel niet tegen vocht zou kunnen, maar in de gauwigheid lees ik wel meer van dergelijke klachten. Het had de verkoper iig gesierd ons daar vooraf op te attenderen.

Ze kunnen helaas geen losse nieuwe deurtjes leveren, dan zou het weer een geheel nieuw meubel moeten worden. Verder adviseerden ze het eens aan de foliedokter.nl voor te leggen.

Ik zit te denken om zelf nog een poging te wagen met lijm. Wat jullie? En zo ja, wat voor lijm zou de beste keuze zijn? (leverancier adviseerde dan spuitlijm)

EDIT:
Plaatje vergeten: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tScbHmm.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 30-10-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Shadow_Zero schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:21:

In 2015 de badkamer laten renoveren en sinds 2 jaar (als het al niet langer is) dat de folie/kantenband los laat, waardoor de deurtjes niet meer goed dicht gaan. Hierdoor is er aan de verticale zijde ook al een stukje gescheurd.

Contact opgenomen met de leverancier, die zegt dat dat kan gebeuren in vochtige ruimtes. Als leek klinkt het mij wat vreemd dat een badkamer meubel niet tegen vocht zou kunnen, maar in de gauwigheid lees ik wel meer van dergelijke klachten. Het had de verkoper iig gesierd ons daar vooraf op te attenderen.

Ze kunnen helaas geen losse nieuwe deurtjes leveren, dan zou het weer een geheel nieuw meubel moeten worden. Verder adviseerden ze het eens aan de foliedokter.nl voor te leggen.

Ik zit te denken om zelf nog een poging te wagen met lijm. Wat jullie? En zo ja, wat voor lijm zou de beste keuze zijn? (leverancier adviseerde dan spuitlijm)

EDIT:
Plaatje vergeten: [Afbeelding]
Als je binnen de 2 jaar zit, zit je helemaal safe en gewoon garantie dus nieuw meubel lijkt mij...

Aangezien originele plaatsing 2015 is geef ik je dan weer weinig kans.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

EDIT:
T zou natuurlijk zeker langer mee moeten gaan maar na bijna 10 jaar wordt t wel lastig om garantie te claimen. Om hoeveel deurtjes gaat t? Wat je eventueel kan doen is bij een zaagservice 2 nieuwe deurtjes op maat laten zagen inclusief kantfineer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39

s3n

Of hobbie-bob: lijm eronder en met schildertape vastplakken tot de lijm droog is. Kun je weer even mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:01

EDIT:
Wij hebben hetzelfde gehad, met niet een zo heel goedkope kastjes van Allibert.

Ik heb het hele PVC front van de houten deur afgehaald en opnieuw geplakt inclusief de kanten.

https://www.kittenenlijme...1-XSuIEAQYASABEgI8R_D_BwE

Bij 1 deur is het heel goed gegaan, de andere is iets minder gelukt. Het is vooral de aanwijzingen goed volgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:13
Csotranme schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:52:
Hier gaat maandag 4 november _eindelijk_ de verbouwing van het toilet en badkamer beginnen.

Min of meer noodgedwongen vanwege een lekkage in de CV leiding die door de badkamer vloer loopt naar de handdoeken radiator...

Een fatsoenlijke aannemer vinden was een hele opgave en die procedure en aanvang van werk heeft me 4 maanden gekost.

Ik denk wel dat ik een goede aannemer gevonden heb.
Goede communicatie, alles kan en overlegd tijdens de verbouwing als het goed is.
Heeft ervaring met grote tegels (120x120cm) en is gespecialiseerd in verstek zagen.

Ik heb er heel erg veel zin in want gaat heel mooi worden maar ook weer niet want stof :+

Gekozen voor Porcelanosa met een wand in decor tegels van hetzelfde merk dus niet goedkoop.
Inkoop van materialen bij GJ Meijer waar ik overigens meer dan lof voor heb!!
Eerlijk en duidelijk advies. Geen verkoop trucjes, gewoon waar het op staat, geen addertjes onder het gras en een offerte waar alles netjes uitgesplitst is.

So far: me happy!
Nu nog hopen dat het daadwerkelijk zo wordt als ik voor ogen heb maar als ik het werk van de gekozen aannemer zie, twijfel ik daar niet aan.
Van de week was ik ook bij GJMeijer. Mooie zaak is dat. In de outlet hoek een schitterende solid surface 140 cm dubbele wasbak met eiken ondermeubel met 2 lades gescoord slechts 350 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW5-fJJ9AqobvlsnxXkKVeEiE2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8w5QtGaZvDy8JjFhUfe0tyGK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Guido7619 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Van de week was ik ook bij GJMeijer. Mooie zaak is dat. In de outlet hoek een schitterende solid surface 140 cm dubbele wasbak met eiken ondermeubel met 2 lades gescoord slechts 350 euro.

[Afbeelding]
Oej goeie deal heb je gemaakt dan!

Ik heb voor iets vergelijkbaars alleen met een enkele grote spoelbak rond de 1600eur betaald...
Sanibell wastafelblad 80 cm MOMENTO mat wit 1 KRG 3421316 556,00
Sanibell onderbouw 80x45 cm, 2 lades greeploos, Ivoor eiken 1257122 1.025,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Csotranme schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:44:
[...]

Oej goeie deal heb je gemaakt dan!

Ik heb voor iets vergelijkbaars alleen met een enkele grote spoelbak rond de 1600eur betaald...
Sanibell wastafelblad 80 cm MOMENTO mat wit 1 KRG 3421316 556,00
Sanibell onderbouw 80x45 cm, 2 lades greeploos, Ivoor eiken 1257122 1.025,00
Ze hadden nog 2 solid surface wasbladen staan. Met enkele bak maar wel iets van 120 breed. 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Guido7619 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Ze hadden nog 2 solid surface wasbladen staan. Met enkele bak maar wel iets van 120 breed. 150 euro.
Zou best kunnen inderdaad maar ik kan helaas niet breder dan 80cm.. Dus moest wel nieuw bestellen.

Stond die koopjeshoek niet erg vol nu? Paar weken terug waren ze de halve showroom aan het verbouwen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Dan kun je dus kiezen voor een glaswand ipv een muurtje, aangezien schoonmaken van glas met een waterontharder minder vaak hoeft.
Dit is voor mij niet helemaal duidelijk. De doucheruimte zelf veranderd toch niet wanneer ik de kop een kwartslag draai?
Als je de douchekop een kwartslag draait (dus aan de lange muur plaatst) heb je aan een meter diepte van de doucheruimte genoeg. Dat zou moeten passen met de opening van de deur die je nu hebt naar de gang.
Als je dan een glazen deur plaatst, heb je ook geen spetters in je loopgedeelte. Als je vervolgens dan je doucheruimte 1.20 breed maakt (wat ik thuis ook heb en ruim zat is) heb je nog maar 1x1.20 nodig als doucheruimte in plaats van de 1x1.90 die je nu hebt ingetekend. Dat scheelt enorm en door glas te gebruiken heb je veel meer aan je dachtlicht en oogt alles veel ruimtelijker.
Er komt al melkglas in maar dan blijf je houden dat heel je vensterbank en dergelijke kletsnat wordt.
Ik weet niet welke afzuiging je nu in de badkamer hebt, maar als je met 1 douchebeurt de vensterbank kletsnat krijgt doe je in mijn ogen iets verkeerd of is je afzuiging onvoldoende. Als bij mij thuis het hele gezin achter elkaar door doucht of we de afzuiging niet genoeg aanzetten kan dat uiteraard wel gebeuren.
Ik krijg ze niet gevonden maar misschien zoek ik verkeerd.
Zie onder andere deze
Of hier een IP54 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:01
icecreamfarmer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:45:
[...]
Zo min mogelijk horizontale oppervlakten dus idd tot aan het plafond. Maar afzuiging is nog wel een ding want die staat nog op nog nader te bepalen door installateur. In principe kan ik nu alleen nog dromen totdat in ieder geval de wanden er staan.
Het was destijds ook ons idee maar een muur tot aan het plafond is (in ons geval) geen goed idee gebleken. Zelfs als de afzuiging in je douchegrot :+ zou worden geplaatst is het vragen om schimmelproblemen. Misschien is het te voorkomen door regelmatig met schimmelwerende verf aan de gang te gaan of met een verlaagd plafonnetje maar houdt er rekening mee. Wij zijn er toen niet op gewezen maar hebben pas later gehoord dat het belangrijk is dat een luchtstroom langs het plafond richting de afzuiging kan trekken.
Ik zou de opening juist wel breed willen houden voor het geval je minder mobiel wordt en omdat het dna idd helemaal een soort grot wordt. Maar ik moet idd dat muurtje wel aanpassen denk ik.
Niemand kan de toekomst voorspellen maar verwacht je minder mobiel te worden voordat de badkamer vernieuwd moet worden? Zou je er dan überhaupt nog wonen?
Je hoeft het in ieder geval niet te doen voor toekomstige bewoners, 10 tegen 1 dat die muren direct gesloopt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Hier heeft GJ Meijer vanmorgen alle spulletjes geleverd! :D

Geweldige service ook weer van de vriendelijke bezorger.
De puincontainer was vanmorgen om 7uur al bijna aan de andere kant van de straat neer gekwakt 50m verderop... :/
Of hij die ff voor me moest verzetten!? Ja graag!
Hup palletwagen en paar blokjes hout eronder en netjes voor de deur neer gezet.

"Als de pallets leeg zijn, gewoon even bellen meneer! Dan komen we die weer netjes halen!" d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq3CK0ZYcdEZXHrRbfZoJ1Tv9LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSbyn0pL6CAnsIIpuf1NjVAj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhZKVMM04_dV4lII6Qb24McUijU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjoqgWfhN6Z5wH3QCE0bRSnA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 21:41

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:46:

De puincontainer was vanmorgen om 7uur al bijna aan de andere kant van de straat neer gekwakt 50m verderop... :/

"Als de pallets leeg zijn, gewoon even bellen meneer! Dan komen we die weer netjes halen!" d:)b

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn geen misselijke dozen :D

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Graag foto’s als het af is. Tussendoor is ook leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
Goede keuze, ook nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Guido7619 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:56:
[...]

Graag foto’s als het af is. Tussendoor is ook leuk.
Komt goed!
Net een klein kind de avond voor sinterklaas hier.

Na maanden wachten is het eindelijk zo ver en gaat echt super strak worden :D .

Zal zondag even foto's maken van de huidige situatie.
Black Sparrow schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:35:
[...]

Goede keuze, ook nooit problemen mee gehad.
Heel verfrissend die jongens bij GJ Meijer.
Niks op aan te merken, transparant en proberen je geen zooi aan te smeren.

Zou hier zo weer mijn spullen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

m181087 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Dan kun je dus kiezen voor een glaswand ipv een muurtje, aangezien schoonmaken van glas met een waterontharder minder vaak hoeft.
Maar nog steeds moet gebeuren.
[...]

Als je de douchekop een kwartslag draait (dus aan de lange muur plaatst) heb je aan een meter diepte van de doucheruimte genoeg. Dat zou moeten passen met de opening van de deur die je nu hebt naar de gang.
Als je dan een glazen deur plaatst, heb je ook geen spetters in je loopgedeelte. Als je vervolgens dan je doucheruimte 1.20 breed maakt (wat ik thuis ook heb en ruim zat is) heb je nog maar 1x1.20 nodig als doucheruimte in plaats van de 1x1.90 die je nu hebt ingetekend. Dat scheelt enorm en door glas te gebruiken heb je veel meer aan je dachtlicht en oogt alles veel ruimtelijker.

[...]
Dat haal ik net niet en dan hou ik maar 90cm over. Dan sta je wel heel dicht op de wand.
Ik weet niet welke afzuiging je nu in de badkamer hebt, maar als je met 1 douchebeurt de vensterbank kletsnat krijgt doe je in mijn ogen iets verkeerd of is je afzuiging onvoldoende. Als bij mij thuis het hele gezin achter elkaar door doucht of we de afzuiging niet genoeg aanzetten kan dat uiteraard wel gebeuren.

[...]
Geen maar dat is een ander verhaal. In de nieuwbouw komt een wtw.
Ik dacht dat jij hem links in de hoek wilde plaatsen. Dat was namelijk mijn eerste idee ook maar dan sproei je zo op de vensterbank.
Zie onder andere deze
Of hier een IP54 model
Allebij niet geschikt voor zone 1 en nu weet ik ook waarom. Dan heb je x7 nodig niet x5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Blurk62 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

Het was destijds ook ons idee maar een muur tot aan het plafond is (in ons geval) geen goed idee gebleken. Zelfs als de afzuiging in je douchegrot :+ zou worden geplaatst is het vragen om schimmelproblemen. Misschien is het te voorkomen door regelmatig met schimmelwerende verf aan de gang te gaan of met een verlaagd plafonnetje maar houdt er rekening mee. Wij zijn er toen niet op gewezen maar hebben pas later gehoord dat het belangrijk is dat een luchtstroom langs het plafond richting de afzuiging kan trekken.

[...]
Ja ik ga dat nu toch meenemen. Punt is dat de positie van de afzuiging nog niet vaststaat. Dus vooralsnog ben ik theoretisch bezig.
Niemand kan de toekomst voorspellen maar verwacht je minder mobiel te worden voordat de badkamer vernieuwd moet worden? Zou je er dan überhaupt nog wonen?
Je hoeft het in ieder geval niet te doen voor toekomstige bewoners, 10 tegen 1 dat die muren direct gesloopt worden.
Ja dat ben ik al geweest. Een enkel is zo verstuikt bij het sporten. Dan is het handig dat je makkelijk uit de weg kan in de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Huidige situatie hier.

Lekkage in de CV leiding ter hoogte van de douchedrain die richting de handdoeken droger loopt.

Morgen gaat dus de sloopkogel er doorheen.
Alles nieuw op de Villeroy & Boch Subway Ceramic+ potten die pas een paar jaar oud zijn, de wastafel kraan, douchekraan en inbouw reservoirs na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTjg5G51CZK5r5TmUAvnV-8gfGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxQkHo6Jf3iJTUEf9WPC2Wwg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMbi5dC675zZ4G7fpwi56xxTVk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vCBYeeu5GpqWgppdljm15mT.jpg?f=fotoalbum_large

Opstelling badkamer wordt wat gewijzigd.
Handdoeken droger op de plek van de huidige wasbak.
Wasbak naast de douche en douche halfhoog muurtje met bankje en de rest glas.

Alle tegels 120x120cm Porcelanosa op de vloer en 60x120cm tegen de muur verticaal.

Verlaagd plafond met spotjes etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Csotranme op 03-11-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
eelco74 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Wij hebben hetzelfde gehad, met niet een zo heel goedkope kastjes van Allibert.

Ik heb het hele PVC front van de houten deur afgehaald en opnieuw geplakt inclusief de kanten.

https://www.kittenenlijme...1-XSuIEAQYASABEgI8R_D_BwE

Bij 1 deur is het heel goed gegaan, de andere is iets minder gelukt. Het is vooral de aanwijzingen goed volgen.
Daarvoor had je nieuwe PVC gescoord, of de bestaande hergebruikt? (in mijn beleving scheurt dat aan alle kanten als ik dat er af zou halen...)
En hoe is deze keuze op deze lijm gevallen? : )

Ik maakte me ook niet echt illusies dat ik nog iets met garantie kon (heb ook geen poging gewaagd, misschien zou een enthousiaste doorzetter nog ergens komen, maar dat ben ik in deze niet ; ) ). Was vooral benieuwd welke lijm men zou adviseren om het zelf te proberen te fixen : ) Of spuitlijm is sowieso de way to go? Of zou secondelijm ook goed kunnen werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Shadow_Zero schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:19:
[...]

Daarvoor had je nieuwe PVC gescoord, of de bestaande hergebruikt? (in mijn beleving scheurt dat aan alle kanten als ik dat er af zou halen...)
En hoe is deze keuze op deze lijm gevallen? : )

Ik maakte me ook niet echt illusies dat ik nog iets met garantie kon (heb ook geen poging gewaagd, misschien zou een enthousiaste doorzetter nog ergens komen, maar dat ben ik in deze niet ; ) ). Was vooral benieuwd welke lijm men zou adviseren om het zelf te proberen te fixen : ) Of spuitlijm is sowieso de way to go? Of zou secondelijm ook goed kunnen werken?
Het pvc fron zat zo los dat het makkelijk in zijn geheel (wel met beleid) los raakt.

Lijm uit een spuitbus had ik eerst geprobeerd, maar dat werkte toch niet zo goed. Met wat googelen kwam ik op deze lijm en voosalnog zit het allemaal weer goed vast. Nu is het meubel wel al 20 jaar oud, maar met een verhuizing volgend jaar was het een mooie oplossing om het nog even te rekken. De nieuwe bewoners zetten vast de kango in de huidige badkamer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Csotranme schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:08:
Huidige situatie hier.

Lekkage in de CV leiding ter hoogte van de douchedrain die richting de handdoeken droger loopt.

Morgen gaat dus de sloopkogel er doorheen.
Alles nieuw op de Villeroy & Boch Subway Ceramic+ potten die pas een paar jaar oud zijn, de wastafel kraan, douchekraan en inbouw reservoirs na.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opstelling badkamer wordt wat gewijzigd.
Handdoeken droger op de plek van de huidige wasbak.
Wasbak naast de douche en douche halfhoog muurtje met bankje en de rest glas.

Alle tegels 120x120cm Porcelanosa op de vloer en 60x120cm tegen de muur verticaal.

Verlaagd plafond met spotjes etc.
Slopers zijn vandaag geweest hier.
Viel me alles mee. De mannen gingen snel en netjes te werk.

We hadden het idee al maar het bleek inderdaad dat de vorige eigenaar 20cm beton in de badkamer gestort had.
Ik was hier in het blok ook de enige met een opstapje in de badkamer. Straks met de nieuwe badkamer netjes vlak >:) !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZizT_BF7cankutyf4FufGMs_tcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMMFeuAo2oQilQ4pYHPzbUK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9LzDccU-PSwZKAXoGLVEnaZREg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yn3iVwU9ABTDILmAHVHvuEKE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-YHBfnmR1QAL3Fhm-yb1pDOMro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FcoKODyu2AkkpwnRl93YVPs.jpg?f=fotoalbum_large

De hele aanleiding voor dit grapje waarschijnlijk ook gevonden.
We wisten dat er een lek in de CV leiding zat naar de radiator in de badkamer.
Alles kats verrot....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ_-gJYB50nDZUYjfYbI4yDYS5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEXenLUj0fCOBRDGOXEv8Mwp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz8EF9MtwhWLYPLDAl_oqxh2iKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1UDh0cjrhclfX20VLbkLrdX.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen staan de aanpassingen aan het leidingwerk etc op de planning als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 19:20
Knelkoppelingen in de gestorte betonvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
mountaink schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:05:
Knelkoppelingen in de gestorte betonvloer?
Van alles en nogwat...

Vorige eigenaar heeft het zelf geïnstalleerd en dat is te zien.

Kwam er net wel achter dat 1 leiding van de voormalige radiator los zit, uiteraard verrot en een barst in de moer.
Zou het lek best wel eens kunnen zijn ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HNNn0n3RVjQ-b2aefIbUivua8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8E0lnJAKipyYdy9ke3jMQAK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Wij gaan onze badkamer gedeeltelijk verbouwen.
We willen onder andere een lage douchebak (https://www.sanitairwinke...n-structuur-mat-antraciet) en een douchecabine (https://www.maxaro.nl/dou...aaideur-rechthoek-101400/) plaatsen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan; ik wil de douche zo breed mogelijk maken, maar de koof waar de vaste wand op komt is precies 90 cm breed inclusief de sierstrip van de tegels. Als ik de stelmaten bekijk van de deur dan gaat dit nét niet passen naar mijn idee als ik de profielbreedte van de vaste wand meereken.

Is dit op te lossen of ga ik toch voor 80 cm breed in plaats van 90 cm?
De huidige koof en tegels blijven bestaan en er komen wandpanelen overheen.
Ik heb geen cabines gevonden met een stelmogelijkheid die korter is. We willen graag rookglas.

Hier de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IF61MncfUXiASGNnj2pcmN36r7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6PNwbCxSlUam6zFFUbRjV6s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Gajescheren op 05-11-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:33
Gajescheren schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:03:
We willen onder andere een lage douchebak (https://www.sanitairwinke...n-structuur-mat-antraciet) en een douchecabine (https://www.maxaro.nl/dou...aaideur-rechthoek-101400/) plaatsen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan; ik wil de douche zo breed mogelijk maken, maar de koof waar de vaste wand op komt is precies 90 cm breed inclusief de sierstrip van de tegels. Als ik de stelmaten bekijk van de deur dan gaat dit nét niet passen naar mijn idee als ik de profielbreedte van de vaste wand meereken.

Ik heb geen cabines gevonden met een stelmogelijkheid die korter is. We willen graag rookglas.

Hier de situatie:
[Afbeelding]
Minimaal 88,7 staat in de specs toch? Dan zou het passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
SquareOne schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:06:
[...]

Minimaal 88,7 staat in de specs toch? Dan zou het passen?
Dat zou je denken, maar het profiel van de wand is 26mm als ik de helft daarvan doe plus de helft van de dikte van het glas (8mm dik in totaal) dan kom ik op 17mm. 90cm - 1,7cm = 88,3cm. Dan zou dus niet passen ook al gaat het om een klein verschil.
Het glas van de deur moet binnen de vaste wand vallen neem ik aan? Of denk ik nou te moeilijk 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Gajescheren op 05-11-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Iemand ervaring met Krion?

Ik twijfel om voor Krion te gaan als bovenkant van het douche bankje en bovenop het toilet..

De aannemer komt met hardsteen aan maar dat is zwart en de hele badkamer is zandkleur, wit sanitair en chrome kranen dus vind dat geen porem.

Wel een adresje gekregen voor marmer/natuursteen maar uiteraard wel veel duurder.
Krion zal wit zijn.

Ik neig toch naar licht van kleur natuursteen/marmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natashannek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-05 11:11
Hoi! Op dit moment twee offertes van twee verschillende aannemers voor mijn badkamer. De offerte betreft alleen arbeidsloon en materiaal voor verbouwing (dus geen sanitair). Eén aannemer zegt met hoogwaardig materiaal te werken en daarom vijf jaar garantie te geven. Waar moet ik aan denken? Het gaat om sloopwerk, verplaatsen leidingwerk, aanbrengen voorzetwand en afwerking. De andere aannemer is iets goedkoper maar geeft ook maar twee jaar garantie. Zijn er bepaalde ‘materialen’ die gebruikt dienen te worden waarbij ik navraag kan doen bij deze aannemer zodat ik weet of ik waar krijg voor mijn geld en de badkamer dus ook langer meegaat? Is een garantie van 2 jaar überhaupt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
Gajescheren schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:03:

Hier de situatie:
[Afbeelding]
Koof iets breder maken met gipsplaat oid en mee laten bekleden met de wandpanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
natashannek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:42:
Hoi! Op dit moment twee offertes van twee verschillende aannemers voor mijn badkamer. De offerte betreft alleen arbeidsloon en materiaal voor verbouwing (dus geen sanitair). Eén aannemer zegt met hoogwaardig materiaal te werken en daarom vijf jaar garantie te geven. Waar moet ik aan denken? Het gaat om sloopwerk, verplaatsen leidingwerk, aanbrengen voorzetwand en afwerking. De andere aannemer is iets goedkoper maar geeft ook maar twee jaar garantie. Zijn er bepaalde ‘materialen’ die gebruikt dienen te worden waarbij ik navraag kan doen bij deze aannemer zodat ik weet of ik waar krijg voor mijn geld en de badkamer dus ook langer meegaat? Is een garantie van 2 jaar überhaupt normaal?
Ik heb het niet eens over garantie gehad. Je hebt volgens mij wettelijk op een goed uitgevoerde klus en je mag verwachten dat een badkamer wel meer dan 5 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
coinman63 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:50:
[...]

Koof iets breder maken met gipsplaat oid en mee laten bekleden met de wandpanelen.
Goede tip. Ik heb inmiddels alles besteld. We zullen zien hoe het gaat passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 15:50
Wat is volgens jullie de goedkoopste badkamerwinkel op internet?
Net zoals bij keukens je een lage prijs kunt krijgen via Veldkamp Keukens of Keukenloods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:33
Tis maar net wat je zoekt. Badkamer meubels van X2O zitten, door de bank genomen, beter in elkaar dan Q1, maar die laatste is goedkoper. Kranen zijn duur in Nederland, en ook een UP320 is vaak in Duitsland goedkoper dan in NL. Maar of uit Duitsland halen aantrekkelijk is hangt er maar net vanaf of dat je bij de grens woont bijvoorbeeld.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
sysiwan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:25:
Wat is volgens jullie de goedkoopste badkamerwinkel op internet?
Net zoals bij keukens je een lage prijs kunt krijgen via Veldkamp Keukens of Keukenloods.
De vraag blijft altijd of je een stugge Hollander blijft en dus zo goedkoop mogelijk.

Kwaliteit heeft z'n prijs.

Qua keuken ben ik 2 jaar geleden (weer) voor Nölte gegaan.

Nu met de badkamer en toilet bezig en gekozen voor een wat duurdere aannemer die kwaliteit levert incl grote Porcelanosa tegels van 100eur per m2, Villeroy & Boch potten, Geberit UP320, Sanibell meubel, Martens spiegel met verwarming/verlichting etc.

De buurman was voor z'n badkamer/toilet 12k kwijt. Ik bijna 3x zoveel.
Het is maar net wat je wil...

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 07-11-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Dank voor de reacties. Het gaat enkel om de materialen, want als je ook nog moet renoveren en opbouwen dan moet je ook kijken naar het totaalplaatje.

Het gaat mij inderdaad even over de vergelijking tussen de bodem en een beetje het duurdere segment. Ligt dat echt een factor 2 of zelfs 3 uiteen? Ik denk van wel. Dus stel je budget en kies misschien voor een goede mix. Dus wel het beste porselein/keramiek van V&B of Geberit zodat je bv bij de WC geen randen krijgt door het stilstaande water in de pot.

Q1 is goedkoop en veel in de standaard maten mogelijk
Hornbach kan je ook voordelig je slag slaan
Bij SaniDump en SaniSale moet je onderhandelen voor je korting of wachten op acties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Wat Hornbach betreft:

Hornbach heeft laagste prijs garantie, maar heeft niet de laagste prijzen. Veel sanitair, zoals thermostaatkranen en toiletpotten zijn elders (bijv X2O) soms aanzienlijk goedkoper. Als je dat aangeeft, dan wordt die laagste prijs gehanteerd en krijg je daarna nog 10% extra korting. Dat heeft ons een paar 100 euro bespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hoi allen, is het normaal dat onze badkamer niet op afschot is buiten de directe zone rondom de douche? Badkamer is net opgeleverd. We hebben nog geen douchescherm geplaatst, en dachten om een enkelzijdig douchescherm te plaatsen van 90cm. Maar nu zien we dat het water dat er naast komt naar de andere kant van de ruimte kruipt. Ik dacht online te lezen dat het logisch is dat de hele ruimte licht op afschot is.

Ik denk dat we maar gewoon van muur tot muur een scherm plaatsen met deur. Maar vroeg het mij af of dit binnen de normering valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMe1GEtsTgO1y11HH0f6co9y1O0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4KXTfMR7H7Jny5kz2H7tDGNG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:44
PaulMauge schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:26:
Hoi allen, is het normaal dat onze badkamer niet op afschot is buiten de directe zone rondom de douche?
Het wordt opgeleverd zoals op de bouwtekening staat. Als daar niet in staat dat de gehele badkamer op afschot moet en dan meestal naar een putje, dan heb je gekregen wat er is afgesproken.

Hier een foto van een bouwtekening van recente nieuwbouw waar duidelijk alleen het douchegedeelte op afschot (3 richtingen) gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiEhxJ0ughotw5Y0HfaXzGB2uUQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/09BgHpbsZr1nqkD8y1hEkNns.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:30
PaulMauge schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:26:
Hoi allen, is het normaal dat onze badkamer niet op afschot is buiten de directe zone rondom de douche?
Ja dat is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Dank, duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier is het *als het goed is* zo uitgemeten met de vloer tegels dat er geen tegels ingezaagd moeten worden.

Het afschot loopt precies van begin douche tot aan het putje/goot.

Hier gaan ze overigens morgen weer verder.
Ik vind dat er niet heel veel vaart in zit eerlijk gezegd maar wellicht ben ik gewoon iemand die overal haast achter zet dus wacht geduldig af.
Ze denken minimaal 3 weken nodig te hebben.

Vorige week dus alles gesloopt, alle wanden in gefreesd voor nieuwe leidingen, regelwerk voor verlaagd plafond erin, douche muurtje gemetseld en een start aan het bankje in de douche.

Verwacht dat ze morgen denk ik het zitje (deels) afmaken en het nieuwe leidingwerk.

Had wel ff 'mot' met de aannemer van de week.
Meneer heeft het uitbesteed aan een 3de wat prima is.
Ik heb alleen een overeenkomst met hem dus had na mijn werk/diner wat vragen op whatsapp gegooid (zo communiceer ik al maanden met hem) waar ik geen direct antwoord op nodig had.
Werd enkel de volgende ochtend gebeld en meneer was niet blij. Moest het met de lui onsite regelen en terplekke en niet (wanneer ik tijd heb) gaan appen.
Ik heb een overeenkomst met hem. Niet degene die hij vervolgens inhuurt het werk daadwerkelijk uit te voeren. Verder moet ik ook gewoon naar m'n werk dus zie savonds pas hoe en wat.

Even zien hoe dat gaat lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 21:11
Heeft iemand ervaring met handdoek radiatoren die haaks op de wand worden geplaatst? Ik zoek een manier om een radiator voor een glazen douchewand te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJfpyE2BBoZYyJFxR8njRa0tSo4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZFFApd2Ba5aja89xcY2rMjsJ.png?f=user_large

Had hier eigenlijk een eigen topic voor gemaakt maar wellicht zitten de mensen met badkamer kennis meer in dit topic

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:45
Mithrandir schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:37:
Heeft iemand ervaring met handdoek radiatoren die haaks op de wand worden geplaatst? Ik zoek een manier om een radiator voor een glazen douchewand te bevestigen.

[Afbeelding]

Had hier eigenlijk een eigen topic voor gemaakt maar wellicht zitten de mensen met badkamer kennis meer in dit topic
Je kunt dan die glazen wand toch nooit meer goed schoonmaken als er een radiator voor komt te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Mithrandir schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:37:

[Afbeelding]

We waren vorige week bij de 1e kamer badkamers, daar hadden ze een douchewand en radiator in een. Lijkt me voor jou de perfecte oplossing.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Csotranme schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:41:

Had wel ff 'mot' met de aannemer van de week.
Meneer heeft het uitbesteed aan een 3de wat prima is.
Ik heb alleen een overeenkomst met hem dus had na mijn werk/diner wat vragen op whatsapp gegooid (zo communiceer ik al maanden met hem) waar ik geen direct antwoord op nodig had.
Werd enkel de volgende ochtend gebeld en meneer was niet blij. Moest het met de lui onsite regelen en terplekke en niet (wanneer ik tijd heb) gaan appen.
Ik heb een overeenkomst met hem. Niet degene die hij vervolgens inhuurt het werk daadwerkelijk uit te voeren. Verder moet ik ook gewoon naar m'n werk dus zie savonds pas hoe en wat.

Even zien hoe dat gaat lopen...
Ik neem aan dat je ‘s avonds niet persé een reactie verwacht? Ik zou het best snappen als hij de volgende dag pas reageert. Kleine dingen zou ik echter wel eerst proberen met de daadwerkelijke werklui te overleggen, dat geeft minder ruis op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Heeft iemand een goede ervaring met een 3d tool om een badkamer in te delen; Een beetje hoogover plug-and-play schuiven met wat onderdelen?

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
dwaas schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:07:
Heeft iemand een goede ervaring met een 3d tool om een badkamer in te delen; Een beetje hoogover plug-and-play schuiven met wat onderdelen?
Vrijwel elke badkamer zaak heeft wel een online tool, die in de basis grotendeels het zelfde is.
voor sommige moet je even wat gegevens achterlaten

https://www.villeroy-boch...n/badkamerplanner-online/

https://www.wooning.nl/3d...ntwerp-je-eigen-badkamer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.akkes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:06
@dwaas, ik heb het in Homestyler gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
dwaas schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:07:
https://badkamerplanner.geberit.nl/
of
floorplanner.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
big bang schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:50:
[...]

Ik neem aan dat je ‘s avonds niet persé een reactie verwacht? Ik zou het best snappen als hij de volgende dag pas reageert. Kleine dingen zou ik echter wel eerst proberen met de daadwerkelijke werklui te overleggen, dat geeft minder ruis op de lijn.
Uiteraard verwacht ik dat niet. Als het echt dringend is dan bel ik hem gewoon.

Meneer leest zn mail niet dus dit is dan wat mij betreft het beste kanaal voor niet urgente zaken.

Overigens vandaag even met de werklui besproken wat ik graag wil/anders zie en die gaan het regelen dus op die manier voor nu opgelost.

Ik wil gewoon voorkomen dat ik tien duizenden euro's uitgeef aan een badkamer en toilet en het vervolgens niet is zoals ik het wil en daarin sta ik volledig in mijn recht lijkt mij.

Overigens zit er weinig gang in maar morgen komen ze met 2 man dus ben benieuwd of eind deze week/begin volgende week de tegels erin gaan zoals gepland.

Vandaag de spotjes aangesloten, zitje in de douche geplaatst netjes met Wedi board, stopcontact voor bij de wasbak ingevreesd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5zqkLPh7pjT1WgvMkF745YI-dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbKZ5mSyxQFGVRt8cTjnZqqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2II4x997JoOZ5HhdWgI7RkeXqSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27Mw2Apk2N11plgNKUNdTWcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w5qdgmNcK1tCB96SF4kVxk8G4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2E2zSz9aQlpzIubSZ1nNLTjB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
kaboom1555 schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:19:
[...]

Je kunt dan die glazen wand toch nooit meer goed schoonmaken als er een radiator voor komt te hangen?
Met 10 of 15 cm tussenruimte komt dat wel goed denk ik.
Makrolon schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:27:
[...]

We waren vorige week bij de 1e kamer badkamers, daar hadden ze een douchewand en radiator in een. Lijkt me voor jou de perfecte oplossing.
Ik kan online niet vinden wat je bedoelt, heb je een linkje?

Verbouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
Csotranme schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:43:
[...]

Uiteraard verwacht ik dat niet. Als het echt dringend is dan bel ik hem gewoon.

Meneer leest zn mail niet dus dit is dan wat mij betreft het beste kanaal voor niet urgente zaken.

Overigens vandaag even met de werklui besproken wat ik graag wil/anders zie en die gaan het regelen dus op die manier voor nu opgelost.

Ik wil gewoon voorkomen dat ik tien duizenden euro's uitgeef aan een badkamer en toilet en het vervolgens niet is zoals ik het wil en daarin sta ik volledig in mijn recht lijkt mij.

Overigens zit er weinig gang in maar morgen komen ze met 2 man dus ben benieuwd of eind deze week/begin volgende week de tegels erin gaan zoals gepland.

Vandaag de spotjes aangesloten, zitje in de douche geplaatst netjes met Wedi board, stopcontact voor bij de wasbak ingevreesd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die sleuven boven de wedi is voor de douchekraan? Hoe gaan ze de leidingen leggen nu de wedi al zit dan? 🙈

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
Mithrandir schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:36:
[...]

Met 10 of 15 cm tussenruimte komt dat wel goed denk ik.

[...]

Ik kan online niet vinden wat je bedoelt, heb je een linkje?
Nee ik kan het gek genoeg niet vinden... Het was een douchewand met dikke stangen, en een stand er voor waar je handdoeken overheen kon hangen. Ik zag duidelijk aansluitingen zitten voor cv leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
@Csotranme waren de spruitstukken op? Dit zou ik dan weer niet zo geaccepteerd hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Makrolon haha nee dat is de oude locatie van de douche kraan.
De nieuwe locatie is links op de andere muur van de foto :+ .

@big bang wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
De aansluiting van de flexbuis op de bovenste inbouwdoos. da's niet helemaal lekker zeg maar, dat gaat beter met een spruitstuk.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/95795-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
big bang schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:15:
[...]

[...]

De aansluiting van de flexbuis op de bovenste inbouwdoos. da's niet helemaal lekker zeg maar, dat gaat beter met een spruitstuk.

[Afbeelding]
Ah die, wist niet dat het zo heet.

Klopt ja en vanmorgen ook even gevraagd maar ze waren er nog niet klaar mee volgens hun dus ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
@big bang nope... de helft van de aansluitingen wel. De andere helft niet.
De bocht is waarschijnlijk te krap en moeten ze meer in vrezen waar ze denk ik geen zin in hebben.

Morgen maar weer eens vragen... betaal een godsvermogen en wil het gewoon goed hebben. Geen mierenneuker vraag lijkt mij.

Vandaag 2 man over de vloer gehad waarvan 1 duidelijk de loodgieter is. Die wist wel van wanten.
Werkt ook wat harder door al kan het nog sneller wat mij betreft maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biL3jKNAb261af6RAka-ld8CqGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atOeeBiUE0ez7py3k5AVH88D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbKl4r5nUMwzTtQW4OGb6c5YLaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEQDnfl7WUcB9jBgTNCvVOMv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YumL9hdHs6Fs1a6pSZsqj0qtLlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCJN1MHLUPU072koXBjQ6Va2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORVUuuiNeD9qNbjREhdgJpBkof8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QXLeq2e1DzBeVdSnwsqL25t.jpg?f=fotoalbum_large

De douchedrain wordt nu zo te zien wel fatsoenlijk aangesloten.
De vorige eigenaar had een buis in het originele afvoer putje geramd en er vervolgens beton overheen gestort.
Dat hebben ze vandaag allemaal verwijderd en aangepast.

Ze hebben ook netjes zoals gevraagd een blauwe draad naar de schakelaars getrokken zoals ik vanmorgen gevraagd had.
Kan ik er later nog een domotica module achter plaatsen.

[ Voor 81% gewijzigd door Csotranme op 12-11-2024 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Bedrading is hersteld vandaag.

Tevens weer de loodgieter en vader van de jongen (heeft muurtje, regelwerk verlaagd plafond etc gedaan afgelopen dagen) over de vloer.

De vloer zit er inmiddels ook in d:)b
Geen drempel van 10cm meer de badkamer in. Netjes vlak met de gang zoals het hoort.

Ook na 6 maanden eindelijk de verwarming weer aan kunnen zetten. De hele aanleiding voor dit is dus inderdaad definitief opgelost en zat bij de knel koppelingen die de vorige eigenaar gebruikt had in de vloer voor de handdoeken radiator.

Morgen denk ik het bouwen van de toiletkoof en wellicht een start met tegelen *O* .

Het begint wat te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJ2gHoLBo9xXhNCc3k8CsoO-PBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbG0dhYsIAHwLP8ikIQ4dp0y.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen nog wel even bespreken betreft dorpel badkamer.
Die zat er al niet in vanwege het hoogte verschil.
Ga denk ik hetzelfde witte marmer composiet als dorpel gebruiken wat ook voor alle dekplaten en zitje in de douche gebruikt gaat worden.
Dorpel beneden bij het toilet zit er nog wel in maar is zwart. Even overleggen of we die ook gewoon vervangen.
Wel zo mooi denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Eerste tegels zitten erin! :D

Porcelanosa Savannah Caliza 60x150cm
Dezelfde komen op de vloer maar dan 120x120cm

Één wand krijgt decor tegels in een heel iets andere/donkere tint
Porcelanosa Savannah Vertice Topo 60x150cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haF-uNPNa2vfeoI1f7luQj3VW0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MWlsbePx74vSNg3yHTIQvr9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Wij zijn op zoek naar een wastafelmeubel. We hebben ons oog laten vallen op een staand meubel met natuurstenen blad/wasbak van Houtmerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbXxo6FoP6xVNm9Mv7kxGs2IQWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcZIpLk3KhcdbDhbGDlaWjFB.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLXbo7PqzbKN_-EpVS2CYOFi3Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aSlMzxxokHgvHJn8LWdC3t1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit soort zien wij niet veel en zijn daarom benieuwd of er andere zaken zijn die dit aanbieden. Denk dat we dit met name bij meubelmakers moeten zoeken, maar de vraag of ze ook de combinatie van het blad kunnen maken. Iemand tips?

Hoef geen discussie of het wel handig is dat deze staat, hier is goed over nagedacht en de afstand tot het natte douchegedeelte is ruim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:01
mountaink schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:02:
Wij zijn op zoek naar een wastafelmeubel. We hebben ons oog laten vallen op een staand meubel met natuurstenen blad/wasbak van Houtmerk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit soort zien wij niet veel en zijn daarom benieuwd of er andere zaken zijn die dit aanbieden. Denk dat we dit met name bij meubelmakers moeten zoeken, maar de vraag of ze ook de combinatie van het blad kunnen maken. Iemand tips?

Hoef geen discussie of het wel handig is dat deze staat, hier is goed over nagedacht en de afstand tot het natte douchegedeelte is ruim.
Dit is inderdaad vaak maatwerk. en vele meubelmakers kunnen dit wel aanbieden.
Je kan ook zoeken naar een natuursteenhandel die het wellicht voor jullie kunnen maken.
Wij hebben uiteindlijk zo'n wastafel laten maken, en hij is wel echt hugem dit krijg je niet standaard bij een sanitairwinkel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg_ywkK2oveAebv-Vd9WtqQw8UY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7LjHG6Tr0TODzgsxYRJ0CBl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Csotranme
Hier weer een update betreft tegelwerk.

Netjes verstek gezaagd, voldoende afschot etc. Ziet er super strak uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGemjseGYFOHMWvB7fsIYDdx098=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ncMzMkSRI9qVrTFTqpG6MMh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDR9EUtSIf6doYsgajVkuWT75XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F4H9oWYOqA2DPTyrUB5TO8e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGcVR9jp1oGtSOSJ5tQaLh0rgC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCQstIkJ4FmdZBh5MCkkGI2t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGR_aR4VrGmnmnsxC1Wkc3DgTs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTNtC1JzQNZ5CgLJ6ZbCwgnW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Iemand hier een idee... Stoomcabine gekocht bij Maxaro en badkamer laten installeren door een ZZP'er. Nou heeft hij het linker glasplaat erin geklikt, maar het zit zo'n 2 centimeter te hoog, maar het is met geen enkele manier lager te krijgen. Kan het er ook niet uitkrijgen, het zit met een aluminium profiel vast geklikt en dat bovenaan al wat met een schroevendraaier los proberen te krijgen in de hoop dat ik het hele paneel eruit kan krijgen en er opnieuw inzetten, maar zonder succes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFtvNX9n7ZjUZ2CUZsqmnX5n89c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZ1HpsAsYdNceh83H4yiBrpH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR-DAiM20RIQou0j8FXL8xwDRjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrCpMS5RtRKCaASuCUQzCeSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF9eQr4osHdascOFqJR6s0evg9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiceomXnZWLCTTJfBMnr3hU4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-zHfjgMpZpx8zWxZlB2y9BxjIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovAiCrpyaJdwlZNMX3V5W04p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvcRRUuRY0dGxdk_TlcSxqvBY2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrEa4F5uCHmVaiffydhnGLsM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:24
Antonl91 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:54:
Iemand hier een idee... Stoomcabine gekocht bij Maxaro en badkamer laten installeren door een ZZP'er. Nou heeft hij het linker glasplaat erin geklikt, maar het zit zo'n 2 centimeter te hoog, maar het is met geen enkele manier lager te krijgen. Kan het er ook niet uitkrijgen, het zit met een aluminium profiel vast geklikt en dat bovenaan al wat met een schroevendraaier los proberen te krijgen in de hoop dat ik het hele paneel eruit kan krijgen en er opnieuw inzetten, maar zonder succes.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
waarom zou je daar zelf aan gaan kloten dan? Of had je het niet gezien zodra hij klaar was en heb je al alles betaald? Ik zou hem gewoon terug laten komen en anders krijgt ie een negatieve review ( of geld inhouden )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mountaink
Geen badkamer, wel een toilet. Vorige maand begonnen met het slopen en opbouwen van onze toilet, is gesitueerd aan de keuken in onze aanbouw. Ik had in twee weken ongeveer 6 vrije dagen ingepland, maar dat bleek niet genoeg te zijn. Mede omdat alles netjes en opgeruimd moest zijn voor gebruik van de keuken richting de avond. Opruimen kost al aardig wat tijd waarop 15:30 uur wel einde klussen betekent.

Afgelopen weken nog wat dagen gehad om wat afwerking (wat kitrandjes, likje verf, afwerking raamkozijntje, monteren deurbeslag in oude deur welke als schuifdeur gebruikt werd) te doen, maar kan al langere tijd gebruikt worden gelukkig.

Alles zelf gedaan, niks uitbesteed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHSTqBtqbVsu1in-RDRkv6aBUSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng1GDYKgsoK0nWMqIJpAAq54.jpg?f=fotoalbum_large

Eerdere toilet had een verlaagd plafond zonder echt lekkere opbergmogelijkheden daarboven. Vrouwlief wilde graag een plek voor de kookboeken, dus verlaagd plafond er na de verbouwing ook in gehouden. Probleem was dat de muur totaal niet recht was en niet in lijn stond met de kozijnstijl aan de buitenmuur. Was niet voorzien van draaideur maar een geimproviseerde schuifdeur van een oude paneeldeur. Er moest dus een kozijn in komen. Paneeldeur moest hergebruikt worden. Oude kozijnstijlen slopen bleek moeilijker dan gedacht omdat deze verankerd waren in de muur. Dan maar de hele muur slopen en opnieuw opbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ebagwkBJ7NAkASXtVURUYmyRfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SR59lMqxxswTiEGS73qB5MpX.jpg?f=fotoalbum_large

Zag er allemaal niet zo netjes uit aan de bovenkant, dus ook daar het een en ander aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyjN_A1rKHmMwLjp3ddfEdpJc18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMQZOt3DpZrrJLwgJhYVwTmp.jpg?f=fotoalbum_large

Leidingwerk ook zelf gedaan. Ging allemaal goed tot er een aansluiting toch lekte bij het opendraaien van de hoofdleiding. Bleek de aansluiting te zijn die richting de buitenkraan ging (perskoppeling op de koperbuis, mogelijk niet geheel goed schoongemaakt van de verflaag die er op zat. Terug naar Warmteservice voor een nieuwe koppeling (gelukkig dichtbij).

Ook wat aanpassingen gedaan qua verlengen van de leiding naar de fontein en de afvoer daar van, matchte niet meer met de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QQfup4c5lEMWLWpkvXX1sQ5plA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pYnMo5VSqAMBIkrlytigg6N.jpg?f=fotoalbum_large

Heb me aardig verkeken op de snelheid van het tegelen. Werken in een krappe ruimte met 60x60 tegels was lastig omdat bijna geen enkele tegel heel blijft en aanpassing nodig heeft. Veel aan het snijden en boren/slijpen. Handvormtegels zaten er zo in gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik_tDXUqZqKZzY4_hIe42DZ7B9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hg31zby6evL66DjozAoz7VV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93dAts2hfhIj4VH01oO6-coYWWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ALXOA9Y3CFBohlS7yFpsPvx.jpg?f=fotoalbum_large

Gekozen voor lekker kitcherig marmer en messing kraan met accessoires. Uitproberen of deze zelfde combinatie werkt voor de badkamer. Tegelcombinatie vinden we mooi, combinatie in de badkamer wordt hoogstwaarschijnlijk met RVS kranen en accessoires.

Toilet bewust gekozen voor Geberit Acanto Turboflush vanwege ervaringen in een vakantiehuisje. Zit achter het bedieningspaneel een toiletblokjeshouder. Ga volgende keer wel voor het Geberit systeem zelf, omdat je daar het paneel netjes kan wegvouwen. Hier moet je hem verwijderen (Starbluedisc).

Plaatsen toilet liep vertraging op. Bij het uitpakken kwam ik er achter dat de bevestigingsmaterialen er niet in zaten. Ging om de specifieke bouten van de pot om de draadstangen van het reservoir. Warmteservice zou vanuit garantie leveren, maar dit duurde me te lang waardoor ik deze los heb besteld. We hebben dus nog een halve week de andere toilet in de badkamer moeten gebruiken.

Toiletvloer direct doorgetrokken in de keuken, koste ook wel extra tijd buiten de toiletverbouwing om. Hierop is de indeling van de tegels ook gebaseerd, zodat de voeg in de keuken netjes in het midden door liep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG1vooxO7dtcCGU-jFdf_kmJBqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SCZdy0fW38DJnos4okIw0L1.jpg?f=fotoalbum_large

(voor de oplettende kijker, de deur en boekenplank zijn recht, de muur en plafond zijn scheef)

De draaideur wat gemaakt was tot schuifdeur weer aangepast naar zijn oorspronkelijke doel, een draaideur. Scharnieren ingefreesd met mallen en slotkast gefreesd zonder mal. Daarna uitgeboord. Gekozen voor een magneet loopslot, vind het een prima systeem vergeleken met de oorspronkelijke loopsloten en de sluitkom ook optisch mooier ogen dan een slotplaatje die je niet mooi om je kozijn krijgt.

Project gedaan om te kijken of de badkamer zelf te doen is, denk dat dat wel gaat lukken. Mogelijke uitzondering wordt de tegels, misschien dat we dat uitbesteden naar een tegelzetter vanwege de snelheid en kwaliteit voor het kitten van de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-06 16:55
klopt het dat dit een betonnen wand is waar ze in gefreesd hebben? zo ja ging dat een beetje?

zijn er mensen die hier verder ervaringen mee hebben? bij veel muur frezen staat dat ze enkel geschikt zijn voor zachter type muren, zoals kalkzandsteen, gips, cellen beton, baksteen etc.

moet zeggen dat ik het erg mooi vind met de groten tegels die ze gebruikt hebben. hoe loopt de horizontale delingslijn? loopt die qua hoogte in het midden van de ruimte of hebben ze de bovenste of onderste steen bijgesneden?

[ Voor 15% gewijzigd door max.v op 18-11-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
max.v schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:48:
[...]

klopt het dat dit een betonnen wand is waar ze in gefreesd hebben? zo ja ging dat een beetje?

zijn er mensen die hier verder ervaringen mee hebben? bij veel muur frezen staat dat ze enkel geschikt zijn voor zachter type muren, zoals kalkzandsteen, gips, cellen beton, baksteen etc.

moet zeggen dat ik het erg mooi vind met de groten tegels die ze gebruikt hebben. hoe loopt de horizontale delingslijn? loopt die qua hoogte in het midden van de ruimte of hebben ze de bovenste of onderste steen bijgesneden?
Wat ik even opving hebben ze een haakse slijper met dubbele schijf ofzo gebruikt.
Zal vast met diamand schijven zijn. Heb ze er verder niet over gehoord en zat er zo in.

De voeg loopt gelijk met de bovenkant van het muurtje en toiletkoof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WCysKqOVncVMTZFp7-xlkczyMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lPzopJi8K3QmJRPziOLrbPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmpcuVGPH1jwnYbNdIbaCo8stlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLewC5wxAXVznnLNOU3dVoiz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle tegels in de badkamer zitten er nu in zoals je ziet >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
hollandnick schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:04:
[...]

waarom zou je daar zelf aan gaan kloten dan? Of had je het niet gezien zodra hij klaar was en heb je al alles betaald? Ik zou hem gewoon terug laten komen en anders krijgt ie een negatieve review ( of geld inhouden )
Maar de installateur heeft het materiaal niet geleverd. Hij heeft nu de twee laatste glasplaten losgehaald (die twee die vast aan elkaar zitten) en die zat vast met hetzelfde profiel aan een andere plaat. Dus andere platen kunnen wel gewoon afgesteld worden en van elkaar gehaald worden alleen deze niet.

Ik kan mij niet voorstellen dat de installateur hiervan de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
hollandnick schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:04:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet als je zelf de materialen inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Ik twijfel over de afmeting van een douchecabine/douchenis: 90x90 of 90x100.

De badkamer wordt gerenoveerd, de indeling blijft hetzelfde. De douche zit in een nis in de hoek van de badkamer. Nis is 95cm diep en 90 cm breed, douchebak 90cm diep. De (hoge) douchebak wordt vervangen door een lage douchevloer en het douchegordijn door een vaste draaideur. Ik kan er nu voor kiezen om de douchevloer iets groter te nemen dan de huidige douchebak en ik heb daar ook de ruimte voor als ik kies voor een douchedeur met een vast gedeelte (60/30) in plaats van een douchedeur uit één stuk.

Dat maakt het wel weer wat duurder aan materiaal. Gevoelsmatig lijken die extra 10 cm bewegingsruimte in de douche me prettig, maar een simpele douchedeur uit één stuk ook. Ik kan dus wel wat advies gebruiken. Wie heeft voor eenzelfde keuze gestaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
@Vistajevski

Persoonlijk zou ik die 10cm pakken als het kan.

Ik heb hier nu 90x100cm laten maken en kon ook niet veel groter.
Ik had het zelfs nog iets dieper willen hebben eigenlijk maar dat is meer omdat er nu een bankje in zit. Die neemt ook ruimte weg.

Vorige douche was 90x90cm zonder bankje, oude en nieuwe situatie beide zonder deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2TdEQGBFdnigOPagnAnl_NzM-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZ4qnCIlXnI51WRPMZT16hWe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1-lWHwbzX6wtIN0zysn8jwYe-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk6oMZeJj4kmILdNXf5sSpPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Wel mooie tegels moet die streep/ruit erin. Niet te druk maar toch een accentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Guido7619 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:44:
Wel mooie tegels moet die streep/ruit erin. Niet te druk maar toch een accentje.
Dank! Ben zelf ook zeer happy met hoe het geworden is 8) .

Ik wilde geen eenheidsworst. Dan wordt het zo'n betonnen bunker. Dit breekt net ff met de rest en geeft nog net even weer een luxere touch.
(Waren ook dure gevallen overigens die tegels...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-06 15:59
We zitten nog aan de tekentafel en wat is het lastig indelen met een beperkte ruimte. Ik heb het onderschat. In ieder geval. We komen er nu moeilijk uit. Ik ben benieuwd of een van jullie een goed voorstel zou hebben. Dit zijn de varianten die we nu voor ogen hebben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoV-TFC-0ktLnUw1HIgnak8mEKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkFB0T1Wq9GnlKoc7AI45u0H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Csotranme schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:19:
@Vistajevski

Ik had het zelfs nog iets dieper willen hebben eigenlijk maar dat is meer omdat er nu een bankje in zit. Die neemt ook ruimte weg.

Vorige douche was 90x90cm zonder bankje, oude en nieuwe situatie beide zonder deur.
Thnx, dat is duidelijk. De kat kleurt trouwens mooi bij de tegels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
  • Laatst online: 09:44
Eastblocker99 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:21:
We zitten nog aan de tekentafel en wat is het lastig indelen met een beperkte ruimte. Ik heb het onderschat. In ieder geval. We komen er nu moeilijk uit. Ik ben benieuwd of een van jullie een goed voorstel zou hebben. Dit zijn de varianten die we nu voor ogen hebben.[Afbeelding]
Ik ga voor optie 3, linksonder.
Zowel het toilet als douche hebben wat privacy. De douche spettert ook minder de hele badkamer in dan bij optie 1.
Optie 2 geeft wel een ruimtelijker gevoel.
Optie 4 de badkamer is daar echt te klein voor, doorgangen te klein en te hokkerig.

Afhankelijk van de samenstelling van bewoners en toekomst, zou ik ook optie 2 over optie 3 kunnen kiezen.

Zoals Bob Sikkens van Kopen zonder kijken zou voorstellen: is geen toilet in de badkamer ook een optie? Dus het toilet elders op de verdieping los? (tenzij dit al de tweede badkamer is, dus er al 2 losse toiletten in huis zijn).

Wij hebben het toilet uit de badkamer gehaald en konden in vergelijkbare afmetingen, wel de deur iets meer in het midden van de deur, een douche, bad en dubbele wastafel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
Csotranme schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:19:
@Vistajevski

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg fraai die tegels ben benieuwd naar eindresultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Afmonteren is gedaan vandaag in de badkamer.
Marmer besteld en alleen nog afkitten en stucen.

Maandag gaan de laatste tegels erin voor het toilet beneden 8) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M48p60CUOAWEcU-zsvcuKC9Dt-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r80qGGFZzBcX2Vh4Wwytd7yE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thE9UO9gn3jHLuEG1AFVlM5P0XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFtcmDHzSElF1KbICwMPK5aA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90anitJYy1eyFJv9UCEkFUTxHvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5GS7dLcT1hY73DENix3kt04.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:19:
Afmonteren is gedaan vandaag in de badkamer.
Marmer besteld en alleen nog afkitten en stucen.

Maandag gaan de laatste tegels erin voor het toilet beneden 8) .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie 'normale' stucplaten aan het plafond. Klopt dat? Dat lijkt mij geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
ViezeVis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:47:
[...]

Ik zie 'normale' stucplaten aan het plafond. Klopt dat? Dat lijkt mij geen goed idee.
Klopt, heb het er wel over gehad maar voor een plafond zou dat best moeten kunnen. Wordt ook nog gestuct.
Voor de rest is netjes Wedi plaat gebruikt.

Ik heb garantie op de boel, ik ga de tandarts ook niet vertellen hoe hij z'n werk moet doen en ze hebben 120+ reviews met gemiddeld 4.9sterren op Google dus vertrouw er maar op dat ze weten wat ze doen. Ik heb eigenlijk ook vrijwel nergens bij hoeven sturen omdat ik het er niet mee eens was ;) .

Ter aanvulling: stucplaten worden wel voorgestreken met een goedje en er wordt volgende week een nieuwe itho box geplaatst voor mechanische ventilatie met vocht sensor.

[ Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 22-11-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwbouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-06 23:23
Bij ons zijn ze nu ook bezig in de badkamer. Het bad wordt betegeld, dus je ziet de buitenkant niet meer. Het geleverde bad van villeroy en boch heeft aan de buitenkant meerdere beschadigingen. Badkamerman zegt dat dat niet erg is, maar eerlijk gezegd vind het belachelijk dat ik zo veel geld betaal voor iets wat zo beschadigd is. En geeft dit geen extra risicos op scheuren en een lek bad? eigenlijk zou ik een nieuwe willen, maar ik wil ook liever geen uitloop.. iemand nog wijze woorden? Het is van quaryl
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Vraagje. Kunnen nissen zo geplaatst (simpelweg een 30x30 gat in het gips/spaanplaat) of is dat niet waterdicht genoeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RV-MDhd2GqQ345vQtafsUQvh8OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LonuI40ip0GCOy0eFygu4KzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Deze nis ga ik plaatsen:

https://bernstein-badshop...b74704abeb42c8e80beaab045

[ Voor 39% gewijzigd door Mithrandir op 24-11-2024 14:47 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Mithrandir schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:47:
Vraagje. Kunnen nissen zo geplaatst (simpelweg een 30x30 gat in het gips/spaanplaat) of is dat niet waterdicht genoeg?

[Afbeelding]

Deze nis ga ik plaatsen:

https://bernstein-badshop...b74704abeb42c8e80beaab045
Bij ons werd de buitenkant wel betegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-06 16:55
voor onze badkamer zijn we opzoek naar een spiegel met indirecte led verlichting welke ik kan bedienen met mijn wand schakelaar, op deze manier hoor de spiegel echt bij het lichtplan van de badkamer.

er zijn veel spiegels met led strips, maar deze worden vaak allemaal bedient via een sensor, afstandbediening of touche knop op de spiegel zelf.

weet iemand of zoiets bestaat?
Pagina: 1 ... 116 ... 123 Laatste