Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 120 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 17:13

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Waterontharder wel even kijken wat de hardheid van je water is. Waar ik woon is het water zo zacht, dat een ontharder niets toevoegt. Is namelijk gecheckt toen ik een filter voor mijn espressomachine nodig had. Ze hadden een tool van een fabrikant van ontharders die de PH waarden op postcode kunne checken. En in mijn geval was het water al zo zacht dat ik alleen een filter nodig had en geen ontharder.

En dat kan ik ook wel zien aan mijn zwarte kranen. Ik heb nu na een jaar vrijwel geen kalkaanslag tegen de tijd dat ik de badkamer moet schoonmaken.
Of je nu 6 of 12 dH hebt, een waterontharder scheelt altijd voor kalkopbouw. Dat is bij een hogere hardheid wel wat erger natuurlijk dus het effect kan minder zijn. Bij je waterbedrijf kun je op de site checken wat de pH waarde is. Soms op postcode, soms op basis van de bron waar je water vandaan krijgt.

Met een hardheid van 6,5dH (=zacht) in ons gebied merkte ik direct op zwarte kranen wanneer de ontharder eventjes niet goed functioneerde.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 18:41
Heeft er iemand ervaring met offertechecks bij online badkamerzaken? Met name alleen het materiaal. Een aantal sites bieden het aan, maar dan moet er al sprake zijn van een offerte van een andere zaak.

Ben benieuwd hoeveel onderhandelen mogelijk is bij zelf aanschaffen en wat de ervaringen daarmee zijn (hoeveel winkels geprobeerd, daarna voorstel van de een weer terug gelegd bij de ander?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-09 11:31
carefree7 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:38:
Bedankt iedereen, ik zal morgen inderdaad Loctite 55 proberen.
Met de teflon tape lukt het gewoon niet, ik heb het vele malen geprobeerd, van 4 tot 7 keer, netjes aanbrengen, juiste richting, leidingen zo strak mogelijk, maar het blijft lekken..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geprobeerd met Loctite 55 maar het lekt nog steeds. Verbaasd omdat ik het gevoel heb dat de passing nu veel strakker is. Is het mogelijk dat ik het te vast aandraai?
Interessant is dat de aansluitingen met de moer niet lekken, ik neem aan omdat de ring daar een zeer goede afdichting vormt. Ik veronderstel dat ik een rechte verlenger zou kunnen vinden die zo'n moer gebruikt voor de aansluiting (als zoiets bestaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
carefree7 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:09:
[...]

Geprobeerd met Loctite 55 maar het lekt nog steeds. Verbaasd omdat ik het gevoel heb dat de passing nu veel strakker is. Is het mogelijk dat ik het te vast aandraai?
Interessant is dat de aansluitingen met de moer niet lekken, ik neem aan omdat de ring daar een zeer goede afdichting vormt. Ik veronderstel dat ik een rechte verlenger zou kunnen vinden die zo'n moer gebruikt voor de aansluiting (als zoiets bestaat).
Misschien een hele domme opmerking maar heb je die rubberen ringetjes wel in de kraan zitten? Soms zitten die er in en zijn ze ook nodig. Bij mij viel er laatst 1 vanzelf uit en kon ik hem uit het putje vissen bij het plaatsen van een kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
jelveen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Misschien een hele domme opmerking maar heb je die rubberen ringetjes wel in de kraan zitten? Soms zitten die er in en zijn ze ook nodig. Bij mij viel er laatst 1 vanzelf uit en kon ik hem uit het putje vissen bij het plaatsen van een kraan.
Rubberen ring waar precies? De lekkage zit specifiek op deze plek en hier zitten geen rubberen ringen. Volgens mij is het niet de bedoeling dat ik hier rubberen ringen plaats, of?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izj1ODvdh4OVMUMriNhShxHZfTY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TM6IZ59rLvRmpIuYKBfk1KbB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
Het werkte dus eindelijk met Loctite 55! Maar alleen toen ik maximaal 2 kruisdraadjes deed.

Ik heb nog een vraag - ik heb deze badkraan dus gemonteerd, en ik ben benieuwd waar deze 2 rubberen ringen voor dienen? Ik kon er niet bij en ze dienen nergens voor zover ik kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7ZJxIaO3zQl7WMveT6ti5LEeVk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nNxWBNZLRNVQp4qtQRdbMn8h.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36

ap3nr0ts

hoi

Even een sanity check hier: we willen vrij simpel een nieuwe badkamer laten plaatsen van ongeveer 2.2 bij 2.2. We hebben al een badkamertoko die per mei komt (al vorig jaar geboekt gelukkig). Maar of Maxaro voor wat spul geen miskoop is t.o.v. de alternatieven.

Het badmeubel, wandje voor douche in bad, kastje, spiegelkastje en toilet wil ik wel daar bestellen. Ook de radiator. De tegels zou ik daar graag ook goed laten aansluiten op een grijze radiator. Ik snap dat alles huismerk is daar, maar is het alsnog een prima keuze als ik wel al mijn kranen van een "echt" merk haal (nu is alles van Gröhe, en de pot bij Maxaro Geberit). Ik heb dan wel huismerk-spul voor de meubels en de pot+wasbak+badkuip, maar alles eromheen lijkt me dan van bekend genoege merken? Even een check of ik geen hele domme keuzes maak dus. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-YyVkwveNY2EkwePEN_0ulKvps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/clx99aGfV2QYqSH6EmPAwicv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 02-02-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
carefree7 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:36:

Ik heb nog een vraag - ik heb deze badkraan dus gemonteerd, en ik ben benieuwd waar deze 2 rubberen ringen voor dienen?
jelveen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:34:
[...]

:+

Het is overigens onzin om loctite te kopen hiervoor. Ben je 16 euro verder voor iets wat je haast nooit gebruikt. Teflontape van 40 cent doet het perfect. Loctite heeft een paar voordelen, maar teflontape wordt al sinds mensheigenis gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door t14wo op 02-02-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:54
ap3nr0ts schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:13:
Even een sanity check hier: we willen vrij simpel een nieuwe badkamer laten plaatsen van ongeveer 2.2 bij 2.2. We hebben al een badkamertoko die per mei komt (al vorig jaar geboekt gelukkig). Maar of Maxaro voor wat spul geen miskoop is t.o.v. de alternatieven.

Het badmeubel, wandje voor douche in bad, kastje, spiegelkastje en toilet wil ik wel daar bestellen. Ook de radiator. De tegels zou ik daar graag ook goed laten aansluiten op een grijze radiator. Ik snap dat alles huismerk is daar, maar is het alsnog een prima keuze als ik wel al mijn kranen van een "echt" merk haal (nu is alles van Gröhe, en de pot bij Maxaro Geberit). Ik heb dan wel huismerk-spul voor de meubels en de pot+wasbak+badkuip, maar alles eromheen lijkt me dan van bekend genoege merken? Even een check of ik geen hele domme keuzes maak dus. :+

[...]
Ik heb een keer een badkamer gemaakt met maxaro spul, en ik kan niet anders zeggen dan dat prima was. Tegels goed, meubel e.d. ook. Bad zat er niet in.

Tegels konden ook lang retour meen ik me te herinneren, dat is ook echt wel een voordeel.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
carefree7 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Rubberen ring waar precies? De lekkage zit specifiek op deze plek en hier zitten geen rubberen ringen. Volgens mij is het niet de bedoeling dat ik hier rubberen ringen plaats, of?

[Afbeelding]
Hmmm. Beetje lastig uitleggen en misschien is het onzin, maar als je het tussen stuk als een verrekijker aan je oog zou zetten zie je dan een ringetje? Daar zat er 1 (of eigenlijk twee, andere kant ook) bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
AppleaDay schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:36:
Hi allen,

Ik lees al geruime tijd mee gezien wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht. Start bouw in januari, sluitingsdatum meerwerk 23 juli. Druk bezig dus met keuken en ook badkamer.

We bouwen met
***members only***

Keuken doen we sowieso achteraf zelf. Badkamer wilden we in eerste instantie gewoon bij het bouwcentrum afnemen, want praktisch. Stelpost is 10K. Casco is een optie, waarvoor we 8K terug krijgen. Ze leggen dan op één centraal punt de leidingen naar binnen die verlegd moeten worden naar de juiste plek, tevens geen vloerverwarming en geen dekvloer.

Afgelopen woensdag naar bouwcentrum geweest. We hadden een meerwerkprijs bedacht voor de badkamer van 12K. Paar dagen later offerte gekregen: 15K aan meerwerk. Was even schrikken dus. Formaat badkamer is trouwens 3,33 x 2,80 (hebben hem 30cm laten uitbreiden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wijzigingen t.o.v. basisbadkamer:
- muurtje als douchecabine
- 120x60 tegels, maar de witte muren in het plaatje zijn kaal en moeten nog door onszelf gestuukt worden
- iets luxer bad
- ander meubel met kommen en spiegel (deze was blijkbaar 3K, wat een prijs)
- regendouche maar wel goedkope variant

Als we casco zouden laten opleveren hebben we in vergelijking met hierboven dus een budget van 23000. Ik ga vrijdag even kijken bij een badkamerboer wat ze kunnen betekenen.

Aantal vragen voor jullie:
- Wat vinden jullie van de prijs van de offerte? Is deze daadwerkelijk duur, of denk ik gewoon te makkelijk?
- Kan dit casco goedkoper dan wel voor dezelfde prijs maar dan volledig afgewerkt? Dan bedoel ik ook afgewerkte muren, netter getegeld (in deze badkamer was een nisje tegelen eigenlijk al te "moeilijk"
- Als ik het casco laat doen, kan volgens de aannemer de vloerverwarming niet worden aangepast/uitgebreid naar de badkamer. Oftewel die ligt niet afgedopt klaar. Daar zou dan een aparte vloerverwarming moeten komen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat hebben jullie uiteindelijk besloten? Wij zitten in hetzelfde schuitje, alleen hebben ze nu besloten dat de optie casco opleveren niet meer bestaat en is het verplicht dit via Nobel te doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:16
ap3nr0ts schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:13:

[...]
Wij hebben laatst dat zelfde bad laten installeren. Samen met een wastafelmeubel en douchewand met schuifdeur van maxaro genomen. Kan nog niks zeggen over hoe lang het mee gaat maar voelde allemaal degelijk en onze aannemer zei dat de meubels vaak prima kwaliteit zijn.

Onze wastafel had een chipje uit de rand. Kregen na melden schade gewoon een nieuwe. Dus over aftersales ben ik in ieder geval te spreken. We hebben qua kranen, radiator en toilet andere merken en leveranciers gebruikt. We hebben ons bad nog niet gebruikt aangezien we nog niet verhuisd zijn.

Hebben ook ooit tegels van maxaro gehad voor toilet in huidige huis. Die vonden wij ook prima. Alleen laatste keer hadden ze geen tegels die wij mooi vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36

ap3nr0ts

hoi

krijn1985 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Wij hebben laatst dat zelfde bad laten installeren. Samen met een wastafelmeubel en douchewand met schuifdeur van maxaro genomen. Kan nog niks zeggen over hoe lang het mee gaat maar voelde allemaal degelijk en onze aannemer zei dat de meubels vaak prima kwaliteit zijn.

Onze wastafel had een chipje uit de rand. Kregen na melden schade gewoon een nieuwe. Dus over aftersales ben ik in ieder geval te spreken. We hebben qua kranen, radiator en toilet andere merken en leveranciers gebruikt. We hebben ons bad nog niet gebruikt aangezien we nog niet verhuisd zijn.

Hebben ook ooit tegels van maxaro gehad voor toilet in huidige huis. Die vonden wij ook prima. Alleen laatste keer hadden ze geen tegels die wij mooi vonden.
Thanks! Dat geeft al wat vertrouwen. Ook van @Makrolon. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carefree7
t14wo schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:33:
[...]

[...]

:+

Het is overigens onzin om loctite te kopen hiervoor. Ben je 16 euro verder voor iets wat je haast nooit gebruikt. Teflontape van 40 cent doet het perfect. Loctite heeft een paar voordelen, maar teflontape wordt al sinds mensheigenis gebruikt.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het geldverspilling is als je bedenkt hoeveel van deze 160 meter ik ga gebruiken. Maar ik heb de afgelopen 3 dagen op alle mogelijke manieren geprobeerd dit te laten werken met teflontape zonder succes, dus op een gegeven moment wil ik er gewoon klaar mee zijn.
jelveen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:41:
[...]

Hmmm. Beetje lastig uitleggen en misschien is het onzin, maar als je het tussen stuk als een verrekijker aan je oog zou zetten zie je dan een ringetje? Daar zat er 1 (of eigenlijk twee, andere kant ook) bij mij.
Er zit geen rubberen ring in die rechte pijp. Hoe dan ook, nu lekt het niet meer met loctite, maar ik ben nog steeds benieuwd waar die 2 smalle ringen voor zijn aan elke kant op een ander deel van de pijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-09 16:37
Voor mijn badkamer en toiletten wil ik dezelfde tegel voor op de vloer en wanden. Het strokend verwerken heeft een meerprijs van ~450 euro voor een badkamer van 7m2 met 60x60 tegels (zandkleurig).

Is strokend tegelwerk aan te raden en is deze meerprijs realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:22
Ja en nee respectievelijk. Wellicht heb je extra snijverlies, maar verder zou je m.i. niets extra moeten betalen voor iets dat vanzelfsprekend vakmanschap zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 18:50
Bij ons was dat geen issue tijdens de offerte, maar werd er ter plaatse naar de wens van leggen gevraagd en netjes opgeleverd.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
Hallo, ik denk dat dit bij mijn douchekop of badkraan zat, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand mij vertellen hoe dit heet en waar ik het moet toevoegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCo6cLEiyue6_VOphjmAdzoooLE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/TS5tanRlzQQnhxlafCGIsDGU.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 17:30

Fanta

FordPerformance™️

carefree7 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:33:
Hallo, ik denk dat dit bij mijn douchekop of badkraan zat, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand mij vertellen hoe dit heet en waar ik het moet toevoegen?

[Afbeelding]
Dat is een filter, die zit doorgaans in je douchekop.

Hansgrohe toevallig?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carefree7
Fanta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Dat is een filter, die zit doorgaans in je douchekop.

Hansgrohe toevallig?
Oke, bedankt, het past inderdaad perfect in de aansluiting op de douchekop. En ja, Hansgrohe.
Vreemd, want toen ik 'douchekop filter' googlede leek niets ook maar in de buurt van dit kleine plastic dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06:31
Zijn dit gangbare prijzen voor kitten?
Kitwerken voor een badkamer €250,-
Kitwerken voor toilet ps €130,-
Prijzen zijn inclusief materiaal, exc btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Je bent toch ff een paar uur bezig dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Hi allen,

Ik wil heel graag een hue paneellamp in de badkamer. Loopt naast de kabine, dus zo'n 30 cm parallel schat ik. Zal het zo eens meten.

Is niet geschikt voor badkamers maar zou het echt zo'n ramp zijn? Worst case is kortsluiting en ben ik de lamp kwijt toch?

https://vandenheuvelverli...ek-wit-en-gekleurd-licht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
BaBoK schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:22:
Ga je echt lastig doen over 380 euro? :9 Gewoon een prima prijs

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Zeker, hele badkamer zat hier op 350 ex volgens mij. Incl toilet beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Zijn er hier ervaringen met badkamer tv's? Ik ga mijn badkamer renoveren en zoek een vervanging voor mijn 20 jaar oude Tillevision.

Via amazon een soulaca 22 inch gekocht, maar die is heel snel retour; had een 230V aansluiting ipv de beloofde 12V, de userinterface was beroerd (traag en verschillende knoppen zoals 'back' of 'next' vielen buiten beeld waardoor de bediening een ramp was).

\Het liefst zou ik ergens naar een showroom gaan om te kijken en waar mogelijk ook nog even te bedienen om te kijken of het echt iets is... ze zijn toch te duur om er zomaar eentje te komen (en weer daarna terug te sturen zoals dat soulaca-ding...

Wensen:
ca 22 inch
Opbouw
Google TV
Touchscreen is leuk maar een goede afstandbediening die kan zwemmen is beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwgCZ9qZwjgLcjW-nTuTC3qEAbQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nwS0miYsXuQpo0P3SQnsUnam.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door podarcis op 12-02-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
podarcis schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:45:
Zijn er hier ervaringen met badkamer tv's? Ik ga mijn badkamer renoveren en zoek een vervanging voor mijn 20 jaar oude Tillevision.

Via amazon een soulaca 22 inch gekocht, maar die is heel snel retour; had een 230V aansluiting ipv de beloofde 12V, de userinterface was beroerd (traag en verschillende knoppen zoals 'back' of 'next' vielen buiten beeld waardoor de bediening een ramp was).

\Het liefst zou ik ergens naar een showroom gaan om te kijken en waar mogelijk ook nog even te bedienen om te kijken of het echt iets is... ze zijn toch te duur om er zomaar eentje te komen (en weer daarna terug te sturen zoals dat soulaca-ding...

Wensen:
ca 22 inch
Opbouw
Google TV
Touchscreen is leuk maar een goede afstandbediening die kan zwemmen is beter.
Waar moet de tv komen?
Ik heb door de achterlijk hoge prijzen uiteindelijk gekozen voor een Samsung Frame 32". Deze heeft maar 1 kabel die van de tv naar de IO box loopt. En die heb ik achter het knieschot liggen. Daarmee sluit je vrij veel corrosieproblemen al uit.

Tv hangt aan de muur bij het bad en blijft dus gewoon droog. Al is af en toe een spatje niet zo erg. Problemen met vocht ook nog niet gezien, zolang de ventilatie netjes aanstaat. Ik ben er erg tevreden mee. Als ik 1 nadeel moet noemen is dat je je handen even droogmaakt voor je de remote gebruikt.

Voordeel: Via marktplaats voor 200 euro gekocht. Tegen de tijd dat deze kapot is, koop ik weer een andere van marktplaats. En na 10 jaar ben ik nog niet op de helft van zo'n badkamer tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx6z1RgzkBJUi15Zff_JAMhcBtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3hcZB40zylCqgSIQgvBsllP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 12-02-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
[quote]t14wo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Waar moet de tv komen?
Ik heb door de achterlijk hoge prijzen uiteindelijk gekozen voor een Samsung Frame 32". Deze heeft maar 1 kabel die van de tv naar de IO box loopt. En die heb ik achter het knieschot liggen. Daarmee sluit je vrij veel corrosieproblemen al uit.
{/quote]

Aan het 'voeteneind' van het bad, tegen de muur. Wel wat dichter bij het bad dan op jouw foto.

De Tilevision heeft het 15 jaar prima gedaan, de laatste paar jaren zie je dat ie hij een hele hoge luchtvochtigheid (de afzuiging is blijkbaar toch wat minder goed, kan het niet bijhouden met een uurtje badderen)) toch wat problemen krijgt en start hij vanzelf opnieuw op, eerst elke 3 minuten en daarna in een steeds hogere frequentie.

Inbouw dus ook niet zo heel handig te vervangen. Daarom zoek ik nu opbouw. Voor zover ik zie zijn ze tegenwoordig allemaal zowel in te bouwen als opbouw door bijgeleverde frames.

Ik heb geen achterschot waar ik een hoop extra electra kan verbergen, dat is vaak met een tv specifiek voor de badkamer ook allemaal wat beter geregeld... Aansluitingen e.d. zullen zoveel mogelijk via het verlaagde plafond en wat buiswerk moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
podarcis schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:17:
[quote]t14wo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Waar moet de tv komen?
{/quote]

Aan het 'voeteneind' van het bad, tegen de muur. Wel wat dichter bij het bad dan op jouw foto.

De Tilevision heeft het 15 jaar prima gedaan, de laatste paar jaren zie je dat ie hij een hele hoge luchtvochtigheid (de afzuiging is blijkbaar toch wat minder goed, kan het niet bijhouden met een uurtje badderen)) toch wat problemen krijgt en start hij vanzelf opnieuw op, eerst elke 3 minuten en daarna in een steeds hogere frequentie.

Inbouw dus ook niet zo heel handig te vervangen. Daarom zoek ik nu opbouw. Voor zover ik zie zijn ze tegenwoordig allemaal zowel in te bouwen als opbouw door bijgeleverde frames.

Ik heb geen achterschot waar ik een hoop extra electra kan verbergen, dat is vaak met een tv specifiek voor de badkamer ook allemaal wat beter geregeld... Aansluitingen e.d. zullen zoveel mogelijk via het verlaagde plafond en wat buiswerk moeten komen.
Ik vermoed dat je een inbouwbad heb en de tv tegen het uiteinde zit? Dan zou ik idd wel een echte waterdichte nemen. In mijn geval is het onmogelijk om water tussen bad en tv te 'verbinden'. Bij een bad vlakbij de tv is die kans wat groter. Je wilt ook niet teveel opletten bij badderen. :+

Denk dat je dan beste voor zoiets kan gaan:
https://www.splashvision.tv/badkamer-tv/22-inch.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Niks mis mee inderdaad. Ik heb 325 ex btw incl materiaal betaald voor badkamer en toilet een maand geleden.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 02:32
Hoe hoog laten jullie je regendouche afmonteren (Hansgrohe Croma Select S 280)? Op de badkamertekening hangt de onderkant van de regendouche bij ons op 220cm. Ik vraag me af of dat niet aan de hoge kant / te hoog is? Zijn hier richtlijnen voor?

Ik ben zelf 1.87 en vrouw en kinderen zijn kleiner. Zit dus nu 33cm tussen de bovenkant van mijn hoofd en de regendouche. Misschien dat mijn dochter/zoon ooit langer worden dan ik, maar die zijn nu 2.5/0.5 jaar oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06:31
Csotranme schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Niks mis mee inderdaad. Ik heb 325 ex btw incl materiaal betaald voor badkamer en toilet een maand geleden.
Thanks moest jij ook van te voren de naden schoonmaken voor Kitter? Of doet die hetzelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:39
Lijken mij prima prijzen, hier vorige week € 200,- inclusief btw betaald voor het vervangen van de kitranden rondom mijn bad.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
BaBoK schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:50:
[...]

Thanks moest jij ook van te voren de naden schoonmaken voor Kitter? Of doet die hetzelf?
Dat doet hij zelf hoop ik :P

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
hollandnick schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Ga je echt lastig doen over 380 euro? :9 Gewoon een prima prijs
380 euro voor een klus die je prima zelf kunt doen.. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:53
Bobmeister schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:19:
[...]
380 euro voor een klus die je prima zelf kunt doen.. :P
Ja, zo ken ik er nog wel meer.
Iedereen kan ook tegelen, meubels afmonteren en leidingwerk leggen... De reden dat mensen zaken uitbesteden zal te maken hebben met kwaliteit, eigen beschikbare tijd en er wel/geen zin in hebben.

Zullen we het hier lekker over badkamers hebben en elkaar niet gaan be-/veroordelen op wat ze wel/niet uitbesteden?

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 07:56
380 euro voor een complete badkamer zou ik geen gekke prijs vinden. Goed, mooi strak kitten is niet voor iedereen weggelegd en zelfs de ervaren klusser heeft daar nog moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
BaBoK schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:50:
[...]

Heeft hij zelf allemaal gedaan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 16:52
Ha Allen,

Mijn vriendin en ik hebben ons eerste huis gekocht, waarbij de we badkamer graag willen renoveren. We hebben een kleine aannemer gevonden waar we vertrouwen in hebben. Alleen moeten we hierbij ons eigen sanitair kopen.

Nu was mijn vraag in hoe verre je bij badkamer artikelen van de goedkopere producten weg moet blijven? Het verschil in prijs tussen bijv. Saqu (mandemakers groep)/Maxaro is vrij groot t.o.v Ben sanitair of een echt A merk als Geberit en Grohe.

En zijn er bepaalde producten waarbij je bijv. wel voor de goedkopere optie kan gaan (bijv. Wc pot of glazen wand voor inloop douche) of waar je juist niet op moet bezuinigen?

Verder las ik dat sanitair halen uit Duitsland tegenwoordig niet meer zoveel goedkoper is t.o.v. Nederland. Iemand hier recent nog ervaring mee?

In principe verwachten mijn vriendin ook niet bijzonder lang in dit huis te wonen (max. 5 jaar). Toch is het ook zonde om een niet duurzame badkamer neer te zetten als je toch bezig bent.

Alvast bedankt voor de ervaringen en adviezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:50
Emilvdp schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:16:
Ha Allen,

Mijn vriendin en ik hebben ons eerste huis gekocht, waarbij de we badkamer graag willen renoveren. We hebben een kleine aannemer gevonden waar we vertrouwen in hebben. Alleen moeten we hierbij ons eigen sanitair kopen.

Nu was mijn vraag in hoe verre je bij badkamer artikelen van de goedkopere producten weg moet blijven? Het verschil in prijs tussen bijv. Saqu (mandemakers groep)/Maxaro is vrij groot t.o.v Ben sanitair of een echt A merk als Geberit en Grohe.
Echte A-merk kranen zijn in het buitenland vaak nog steeds een stuk goedkoper dan in NL. Wij hebben ze allemaal uit Duitsland gehaald (oa blackfriday aanbiedingen), maar ook elders in europa kan het veel schelen. Zoek in dit topic voor webshops
En zijn er bepaalde producten waarbij je bijv. wel voor de goedkopere optie kan gaan (bijv. Wc pot of glazen wand voor inloop douche) of waar je juist niet op moet bezuinigen?
Qua badkamer meubels ben ik onder indruk van de prijs/kwaliteit van X2O. Die zou ik niet snel goedkoper nemen, met alle ellende van dien.
Verder las ik dat sanitair halen uit Duitsland tegenwoordig niet meer zoveel goedkoper is t.o.v. Nederland. Iemand hier recent nog ervaring mee?
Per product bekijken. Voor onze tegels was het niet de moeite waard, maar sommige andere weer wel. Voor onze kranen scheelde het wel vrij veel en is makkelijker te verzenden.
In principe verwachten mijn vriendin ook niet bijzonder lang in dit huis te wonen (max. 5 jaar). Toch is het ook zonde om een niet duurzame badkamer neer te zetten als je toch bezig bent.
En soms loopt het anders en woon je er over 10 jaar nog ;-). Onderhoud en ventilatie(!) bepalen veel in hoe het er over 5 a 10 jaar uit ziet. Dat gezegd hebbende; praktisch alle tegels houden het wel 10 jaar uit, maar goedkope zwarte kranen vallen na 2 jaar al uit elkaar.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
t14wo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Waar moet de tv komen?

Tv hangt aan de muur bij het bad en blijft dus gewoon droog. Al is af en toe een spatje niet zo erg. Problemen met vocht ook nog niet gezien, zolang de ventilatie netjes aanstaat. Ik ben er erg tevreden mee. Als ik 1 nadeel moet noemen is dat je je handen even droogmaakt voor je de remote gebruikt.

Voordeel: Via marktplaats voor 200 euro gekocht. Tegen de tijd dat deze kapot is, koop ik weer een andere van marktplaats. En na 10 jaar ben ik nog niet op de helft van zo'n badkamer tv.

[Afbeelding]
Prachtige badkamer en tegels! Heb je meer foto’s van jullie badkamer?

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Alle offertes bij ons nu op een rij voor de badkamer renovatie en 2x een toilet. Toiletten zijn normaal formaat, badkamer komt rond de 8m2 uit. Zelf puincontainer regelen. Regio flevoland. Betreft woning uit 2007, alles zit er netjes in.

Werkzaamheden
  • Slopen
  • Deur verplaatsen badkamer
  • Badkamer 1 meter uitbreiden slaapkamer in
  • Leiding, afvoer en elektra verleggen (badkamer)
  • Verlaagd plafond badkamer
  • Muurtje opbouwen in badkamer
  • Materiaal inbouwen
  • Elektrische vloerverwarming leggen
  • Tegelen
Toiletten
  • Slopen
  • Toiletten enkel nieuw waterreservoir, douche-toilet installeren en achterwand tegelen
  • Fonteinmeubel + inbouwkraan
  • Rest wordt gestuct.
Offerteprijzen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben ik nou gek of is dit enorm veel geld? Hoe hebben jullie dit ervaren, ligt dit in lijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xJkDYWhJqOxUnuJr5yaYp29ikw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G9gPBMmtuPENIbULPNbkiWmt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/th4_Ig4AK2O6kPPX-y1wpYnTw2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hkzINj2cRhst2BgYnK35ZmMS.png?f=fotoalbum_large

• mountaink
Emilvdp schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:16:
Ha Allen,

Ook binnen merken heb je nog grote verschillen in prijs. Geberit en Grohe zijn ook niet de duurste merken. Je kunt wel keuzes maken in producten, ga je voor een inbouw of opbouw douche.

Ik zou wel kiezen voor degelijke producten qua merk zoals je noemt. Waar je op kan besparen zijn offertes bij zaken of bij verschillende zaken inkopen. Een inbouwreservoir en toilet vond ik het goedkoopste bij bijvoorbeeld warmteservice (Geberit UP320 en pot was 100 euro goedkoper). Voor mijn kranen en douche heb ik honderden euro's bespaard door korting te krijgen bij offerteaanvraag en die offertes weer rond te sturen en daar weer 10% korting op kunnen krijgen (waarbij alleen Sani Dump korting gaf, anderen vonden het al een te scherpe prijs).

Wastafelmeubel is vaak een dure aanschaf, dus denk hier dan goed over na.

En bedenk ook hoeveel geld je er wil in investeren en wat je als verhoging van je woningwaarde ziet. Niet dat nieuwe bewoners de hele badkamer er meteen willen uit slopen vanwege stijl/smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
TNThomas schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Prachtige badkamer en tegels! Heb je meer foto’s van jullie badkamer?
Dankje! Zoek even mijn posts hier op. Erge s begin vorig jaar heb ik die hier gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 20:21
Ook mijn vrouw en ik zijn ons aan het orienteren op een badkamer, als eerste stap bij een one-stop zelfstandige advieswinkel geweest. We krijgen nu een offerte met alleen product plaatjes, maar zonder de productnamen voor een badkamer 1.8m * 3.0m en twee aparte toiletten.

Toiletten
- Sigma inbouwreservoir,
- Duravit toilet 54cm,
- Damixa kranen enz (wel 'standaard/generieke' spoelknop).
- Onbekend keramiek fontijntje met kastje eronder. Hier ontbreekt zelfs het plaatje...

Badkamer
- Easydrain goot (denk compact of compact clean)
- Inbouw Damixa douche set met aparte thermostaat,
- Onbekend merk radiator,
- Onbekende spiegelkast 160cm met verwarming en opbouw verlichting. Ook hier geen plaatje...
- Onbekende wastafel keramisch 160cm met flinke houte kast eronder. Ook zonder plaatje.
- Nisdeur 60cm plus zijdeel 30cm, ik denk sealskin maar durf het niet met zekerheid te zeggen

Tegels douche en toilet vloer 60*60, wand 60*120

Prijs excl inbouw. Sanitair 15.500, Tegels 4.800.

Als klap op de vuurpijl wordt op mijn vraag of we de artikelnamen mogen hebben geantwoord: 'Wij zetten nooit de artikelnamen bij een offerte neer. Dit doen wij alleen bij de verkochte order. Mag ik vragen waar u dit voor nodig heeft?'

Ik ga zelf dit topic goed lezen en zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZJTuIodRneU6wXqLfICW6fmOxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgpyQd3uwaB7kOP8pbc085NQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLTou1pkSuSUO0xvJyuyICj8q80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9JbQcGmRbMhfjhNWd1UPoME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door richard_r86 op 14-02-2025 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
richard_r86 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:35:
Ook mijn vrouw en ik zijn ons aan het orienteren op een badkamer, als eerste stap bij een one-stop zelfstandige advieswinkel geweest. We krijgen nu een offerte met alleen product plaatjes, maar zonder de productnamen voor een badkamer 1.8m * 3.0m en twee aparte toiletten.

Toiletten
- Sigma inbouwreservoir,
- Duravit toilet 54cm,
- Onbekend keramiek fontijntje met kastje eronder. Hier ontbreekt zelfs het plaatje...

Badkamer
- Onbekende spiegelkast 160cm met verwarming en opbouw verlichting. Ook hier geen plaatje...
- Onbekende wastafel keramisch 160cm met flinke houte kast eronder. Ook zonder plaatje.
- Nisdeur 60cm plus zijdeel 30cm, ik denk sealskin maar durf het niet met zekerheid te zeggen

Als klap op de vuurpijl wordt op mijn vraag of we de artikelnamen mogen hebben geantwoord: 'Wij zetten nooit de artikelnamen bij een offerte neer. Dit doen wij alleen bij de verkochte order. Mag ik vragen waar u dit voor nodig heeft?'

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar u dit voor nodig heeft?
Om de prijzen te kunnen vergelijken en te beoordelen of de offerte marktconform is.

En als ze daar niet op in gaan of met een bs-antwoord komen, hard weglopen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Idd, vind het gewoon een zwakte bod dat je dat niet deelt. Tuurlijk mensen gaan shoppen en vergelijken. Dit is totaal niet transparant en ik zou mij geen goede indruk geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
richard_r86 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:35:

Toiletten
- Sigma inbouwreservoir,
- Duravit toilet 54cm,

Badkamer

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lees ik goed dat deze winkel je graag een badkamer exclusief installatie (en dus installatie materialen nog excl.) wil verkopen van 20 duizend 300 euro? :+

Zou niet eens weten hoe je aan 15,5 duizend euro komt met een meubel, een radiator, een kraan, een douchekraan en een douchepaneeltje. Je hebt niet eens een bad (met bijbehorende kraan en afvoer etc.)

Het feit dat je geen artikelnummers of ook maar modellen erbij krijgt zegt al genoeg. Wegwezen!

[ Voor 6% gewijzigd door t14wo op 14-02-2025 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Deze week hebben we de offerte ontvangen voor het tegelwerk van de badkamer en toilet. Het valt me op dat alle genoemde oppervlakken (m2) 10% tot 20% groter zijn dan de werkelijkheid. Als ik het zelf bereken kom ik overal lager uit. Is dit normaal en is dit mogelijk snijverlies?

Er staat niets over vermeld op de offerte. Voordat ik ze maandag hierover contacteer, wilde ik graag weten of dit mogelijk standaard is bij zulke offertes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Snij verlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
TNThomas schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:17:
Deze week hebben we de offerte ontvangen voor het tegelwerk van de badkamer en toilet. Het valt me op dat alle genoemde oppervlakken (m2) 10% tot 20% groter zijn dan de werkelijkheid. Als ik het zelf bereken kom ik overal lager uit. Is dit normaal en is dit mogelijk snijverlies?

Er staat niets over vermeld op de offerte. Voordat ik ze maandag hierover contacteer, wilde ik graag weten of dit mogelijk standaard is bij zulke offertes.
Dat lijkt mij vrij normaal bij snijverlies, heb zelf ook 10 procent extra aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 17:03
Is er iemand bekend met back-to-wall baden die aan 3 zijden vast zit aan de muur?

Mijn wederhelft vind een betegeld bad niet mooi, dus zijn we aan het kijken naar een half vrijstaand bad, echter zit het bad klem tussen 2 muurtjes met +-170cm ruimte. Alleen de voorkant dient dus vrijstaan te zijn.

Of als iemand daar nog andere opties voor weet, wij horen het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer qua kranen en merken.

We twijfelen nog tussen Gunmetal (geborsteld) en RVS qua kleur, maar ik wil in ieder geval degelijke kranen. Het zijn de mechanische elementen in je douche en dus de grootste kans op gezeur. Dus liever goedkoop dan duurkoop.

Qua merken binnen mijn budget kom ik nu uit op Brauer, Regn en Xenz, maar er is vrij weinig online over te vinden qua ervaringen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen met deze merken kunnen/willen delen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
RobbieB schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:36:

We twijfelen nog tussen Gunmetal (geborsteld) en RVS qua kleur, maar ik wil in ieder geval degelijke kranen. Het zijn de mechanische elementen in je douche en dus de grootste kans op gezeur. Dus liever goedkoop dan duurkoop.

Qua merken binnen mijn budget kom ik nu uit op Brauer, Regn en Xenz, maar er is vrij weinig online over te vinden qua ervaringen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen met deze merken kunnen/willen delen?
Geen ervaring, wel wat info:
klik

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 24-02-2025 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink

Tip: Als je een offerte voor kranen hebt, probeer deze eens bij wat zaken voor te leggen voor een scherpere prijs. Heeft ons voor Hotbath kranen (2x inbouw wastafel en 1x inbouw regendouche) toch rond de 500 euro bespaard. Een zaak gaf ons nog 10% extra op de aanbiedingen van andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
Wij hebben ons oog laten vallen op een villeroy en boch tegel van 57 euro per m2 met slip waarde R10. Zouden jullie R10 gebruiken voor een inloopdouche? En is villeroy en boch ook een goed merk voor tegels? Ken ze alleen van toiletten en keramiek. Alternatief zou voor ons waarschijnlijk Mosa zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Zinloos1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:25:
Wij hebben ons oog laten vallen op een villeroy en boch tegel van 57 euro per m2 met slip waarde R10. Zouden jullie R10 gebruiken voor een inloopdouche? En is villeroy en boch ook een goed merk voor tegels? Ken ze alleen van toiletten en keramiek. Alternatief zou voor ons waarschijnlijk Mosa zijn.
Tsjaaa. ‘Goed merk’ voor tegels. Ik zou werkelijk niet weten wat er goed of slecht kan zijn. De print kan je gewoon zelf bekijken, de afwijking vd maten zijn bekend en verder zou ik niet weten wat er goed of slecht kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

neliss

h00t h00t!

In mijn nieuwbouwproject wordt de volgende badkamer indeling aangeboden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e5tUYTIUpsFJIiR_g4lvxzez-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Qi70DsPNItAUXco6MoNhJtT.jpg?f=fotoalbum_large

Opzich prima, maar ik ben nog niet heel blij met de plaatsing van de wastafel.
De ruimte is namelijk 1.92 bij 3.2 meter, met een bad van 80cm breed en wastafel van 48cm diep blijft er 64 cm tussenruimte over om voor de wastafel te staan.
Voor mijn gevoel is dat wat krap, zeker met de gedachte dat we liefst een dubbele wastafel zouden willen (wat ook qua breedte maar net gaat).

Er wordt ook een alternatieve indeling aangeboden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et5ZqshVf5Z2hU5ESXc81OFUJ_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwtGaKyWx7frFtdvWFBeKW8X.jpg?f=fotoalbum_large

Deze indeling lijkt wat praktischer ivm de grote middenruimte, maar voor het verplaatste leidingwerk moet een 10cm voorzetwand worden geplaatst, wat de ruimte iets kleiner maakt. De voorzetwand wordt gemaakt van metalstud met gipsplaat. Onze aannemer heeft aangegeven dat er houten versteviging moet worden aangebracht voor de montage van de wastafel, wastafelonderkast en spiegel.
Echter wordt deze versteviging alleen voorzien als wij het sanitair bij hen afnemen. Gezien de absurt hoge prijzen ben ik voornemens het basis sanitair te laten plaatsen, en na oplevering te vervangen door beter/groter spul. Maar er is dus een reeel risico dat ik holle wand ga aantreffen bij het maken van de boorgaten.

Aan beide indelingen zitten voor- en nadelen, wat het een onderwerp van twijfel maakt.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen en op basis van welke welke afweging.
Bedankt alvast voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johny123456
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-08 20:54

Wij hebben nu bijna 3 jaar alles van regn in de kleur gunmetal.
Tot nu toe geen problemen en zijn er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
De slechtste tegels waar ik ooit mee heb gewerkt waren villeroy en boch het waren 60 - 30 tegels hoge kwaliteit, gecalibreerd etc. ze waren alleen vreselijk krom (bol). Dus je kon ze echt niet in verband plaatsen (wat wel de bedoeling was en de verkoper wist). heel de partij is omgeruild en die waren net zo erg. ook die zijn terug gegaan en er zijn hornbach tegels uit het schap in gegaan welke 1/4e koste en veel beter waren (60x 30 is bijna altijd een tikje bol, maar te corigeren met leveltools, wat toen nog niet de norm was) Met mosa heb ik 2 keer gewerkt en beide was prima.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 25-02-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
neliss schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:21:
In mijn nieuwbouwproject wordt de volgende badkamer indeling aangeboden:
[Afbeelding]

Opzich prima, maar ik ben nog niet heel blij met de plaatsing van de wastafel.
De ruimte is namelijk 1.92 bij 3.2 meter, met een bad van 80cm breed en wastafel van 48cm diep blijft er 64 cm tussenruimte over om voor de wastafel te staan.
Voor mijn gevoel is dat wat krap, zeker met de gedachte dat we liefst een dubbele wastafel zouden willen (wat ook qua breedte maar net gaat).

Er wordt ook een alternatieve indeling aangeboden:
[Afbeelding]

Deze indeling lijkt wat praktischer ivm de grote middenruimte, maar voor het verplaatste leidingwerk moet een 10cm voorzetwand worden geplaatst, wat de ruimte iets kleiner maakt. De voorzetwand wordt gemaakt van metalstud met gipsplaat. Onze aannemer heeft aangegeven dat er houten versteviging moet worden aangebracht voor de montage van de wastafel, wastafelonderkast en spiegel.
Echter wordt deze versteviging alleen voorzien als wij het sanitair bij hen afnemen. Gezien de absurt hoge prijzen ben ik voornemens het basis sanitair te laten plaatsen, en na oplevering te vervangen door beter/groter spul. Maar er is dus een reeel risico dat ik holle wand ga aantreffen bij het maken van de boorgaten.

Aan beide indelingen zitten voor- en nadelen, wat het een onderwerp van twijfel maakt.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen en op basis van welke welke afweging.
Bedankt alvast voor het meedenken!
Die holle wand kan je natuurlijk altijd zelf eventueel weer slopen en heropbouwen. Of je laat alles casco opleveren en gaat zelf ( of iemand inhuren ) de leidingen verleggen. Je kan de muur daarna opbouwen met of meer/sterkere houten balken of je gaat voor richelwerk met wedi platen ( of leidingen infrezen in de muur en afwerken met wedi platen ). Die zijn dun genoeg om met lange bouten/schroeven gewoon de betonnen muur erachter te gebruiken om iets aan op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Onze tegelzetter gaf bij ons aan dat als we met Villeroy en boch, (of V&Bocht zoals hij het noemt) aankomen we een andere tegelzetter mochten zoeken.
Tegels niet vlak en kanten niet goed gesneden waren zijn klachten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Tegels van hun geen ervaring mee hier. Wel bekend met Mosa. Heb voor een grote partij in NL gewerkt die ze veel leverde.
Mosa is wel budgetspul maar relatief goede kwaliteit. Wordt heel veel gebruikt in sociale woningbouw projecten (daar leverde we voornamelijk aan).

Mn zus heeft tegels van de Hornbach laten plaatsen. Was lekker goedkoop maar die krengen waren allemaal een andere dikte wat nog wel op te lossen is met tegellijm natuurlijk maar ze waren ook nog eens allemaal krom. Was dus onmogelijk vlak te tegelen.

Zelf heb ik XL tegels van Porcelanosa laten plaatsen wat echt Spaans top spul is maar dan praat je ook wel over een hele andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Oke, als ik het zo hoor is het misschien dan toch niet de beste tegel om te kiezen. Verbaast me wel dat ze slecht spul leveren, omdat ze toch best een goede naam hebben verder. Ik zou trouwens verwachten dat de haaksheid van een tegel niet echt zou kunnen afwijken als ze gerectificeerd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
Zinloos1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:57:
Oke, als ik het zo hoor is het misschien dan toch niet de beste tegel om te kiezen. Verbaast me wel dat ze slecht spul leveren, omdat ze toch best een goede naam hebben verder. Ik zou trouwens verwachten dat de haaksheid van een tegel niet echt zou kunnen afwijken als ze gerectificeerd zijn.
Omdat 1 persoon hier een loodgieter hoorde die een slechte ervaring heeft? 8)7
Niet alles geloven dat werklui zeggen. Ze zijn nogal standvastig en koppig als het gaat om merkjes. Moet je eens aan 3 stucadoors vragen welke gips ze gebruiken. De een zweert bij Roodband en de ander heeft een ander merk en is Roodband het slechtste spul op aarde. Toevallig omdat ze 1x een slechte zak hebben gebruikt.

Lekker kopen wat je mooi vindt, ook als het over tegels gaat. En zorg ervoor dat je wel goed checkt op zelfde batchnummers en de vlakte en maten even goed nameet. Dan kan er niks fout gaan.

• hollandnick
t14wo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Niet alles geloven dat werklui zeggen. Ze zijn nogal standvastig en koppig als het gaat om merkjes. Moet je eens aan 3 stucadoors vragen welke gips ze gebruiken. De een zweert bij Roodband en de ander heeft een ander merk en is Roodband het slechtste spul op aarde. Toevallig omdat ze 1x een slechte zak hebben gebruikt.

Lekker kopen wat je mooi vindt, ook als het over tegels gaat. En zorg ervoor dat je wel goed checkt op zelfde batchnummers en de vlakte en maten even goed nameet. Dan kan er niks fout gaan.
Meestal luister je wel naar de aannemer of vakman die je ingehuurd hebt. Zeker als ze echt niet fijn werken met een bepaald merk. Als je dan toch dat merk wilt zou ik ook een andere vakman inhuren. Mogelijk dat de vakman zelfs in een contract of mondeling / schriftelijk op zal nemen dat hij niet verantwoordelijk gaat zijn mocht er toch iets scheef zijn omdat de klant gekozen heeft voor tegels van merk X ( wat hij dus afgeraden had )

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
Vraagje voor de doe-het-zelvers (die dat weinig doen maar toch af en toe wat willen doen). Hoe lastig is het vervangen van een thermostaat in de inbouwthermostaat kraan van Hotbath (de buddy als ik het goed heb)?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
t14wo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Daarom word de vraag toch gesteld, voor ervaringen.
Daarna is het aan jezelf wat j eermee doet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
hollandnick schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Meestal luister je wel naar de aannemer of vakman die je ingehuurd hebt. Zeker als ze echt niet fijn werken met een bepaald merk. Als je dan toch dat merk wilt zou ik ook een andere vakman inhuren. Mogelijk dat de vakman zelfs in een contract of mondeling / schriftelijk op zal nemen dat hij niet verantwoordelijk gaat zijn mocht er toch iets scheef zijn omdat de klant gekozen heeft voor tegels van merk X ( wat hij dus afgeraden had )
In dit geval was het een goede maat die uit een tegelzet familie komt (3e generatie) dus iemand aan wiens mening/ervaring wij veel waarde hechten.
Als hij ons iets afraad gaan wij daar ook zeker in mee. Zeker op gebied van tegels. Daar heb je zo ontzettend veel keuze in waarvan heel veel nog op elkaar lijkt ook. Is vast wel iets vergelijkbaars van te vinden die welk goed zijn.
Zinloos1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:57:
Porcelein is natuurlijk hun core business. Tegels doen ze er maar een beetje bij (waarschijnlijk gewoon rebranded).
Ik zie het maar een beetje als een spijkerbroekenmerk dat ook schoenen erbij gaat vekopen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Flix20 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Daarom word de vraag toch gesteld, voor ervaringen.
Daarna is het aan jezelf wat j eermee doet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
Is geen sneer naar jou hoor. Zeg alleen dat bouwlui nogal sterk de neiging te hebben om overdreven te roepen wat er allemaal ‘troep is’ omdat ze een derdehand ervaring hebben gehoord. Of van vader op zoon. Elektriciens zelfde. Hoe vaak ik hoor schneider is troep dan is abb troep dan is wat anders troep. Allemaal met korrel zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
Is er een manier om de media in dit topic snel te doorzoeken? Ik heb een mooie foto van een toilet met houten kast aan de wand boven het inbouwframe incl. led verlichting etc gezien, maar echt geen idee waar deze terug te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door richard_r86 op 03-03-2025 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
richard_r86 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:50:
Is er een manier om de media in dit topic snel te doorzoeken? Ik heb een mooie foto van een toilet met houten kast aan de wand boven het inbouwframe incl. led verlichting etc gezien, maar echt geen idee waar deze terug te vinden.
Dit knopje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp-7v31Y0lXEVkLYSLjt9JPBat4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/77JGAE9BfoxzP9G7401iReNv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Wij zijn momenteel aan het onderhandelen bij Sani-dump voor twee inbouw Damixa kranen (opbouw en inbouw deel rvs PVD) en een inbouwdouche (inbouw en opbouw van twee knoppen, regendouchekop en handdouchedeel rvs PVD). We zijn ondertussen gekomen van 2617 euro naar 2312 euro zonder echt serieus te onderhandelen. Ik zie Damixa nergens verkocht worden in NL, dus kan geen alternatieve offerte opvragen. Heeft iemand ervaringen met hoe stevig je kunt onderhandelen bij sani-dump? Of iemand die ook deze kranen/douche gekocht heeft en een prijs referentie kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Zinloos1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:24:
Wij zijn momenteel aan het onderhandelen bij Sani-dump voor twee inbouw Damixa kranen (opbouw en inbouw deel rvs PVD) en een inbouwdouche (inbouw en opbouw van twee knoppen, regendouchekop en handdouchedeel rvs PVD). We zijn ondertussen gekomen van 2617 euro naar 2312 euro zonder echt serieus te onderhandelen. Ik zie Damixa nergens verkocht worden in NL, dus kan geen alternatieve offerte opvragen. Heeft iemand ervaringen met hoe stevig je kunt onderhandelen bij sani-dump? Of iemand die ook deze kranen/douche gekocht heeft en een prijs referentie kan geven?
https://damixa.nl/dealer/find#googleMap

Mijn ervaring met Sanidump en onderhandelen was redelijk goed. Zij gaven ons direct nog eens 10% korting op een offerte met korting van een andere verkoper.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Makrolon
Mooi zon solid surface bad... Als ie eenmaal op zn plek staat. 😁 Toch maar voor de veilige manier gekozen en niet met 4 man m de trap op proberen te tillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em5lqdKKWlNWdcgrg-2cM0gZsb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCSMPYgVq4aBHb3SxOYPqsIk.jpg?f=fotoalbum_large

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Hmm dacht hier ooit een hele grote, chique badkamer gezien te hebben met ik meen veel blauw er in en wellicht ook goudkleur, nisjes met accenttegeltjes, planten..

Hele topic doorgescrolled en gegoogled. Weet iemand toevallig welke ik bedoel? Sprong er wel echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 14:02
FreezingPixels schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Nog niet helemaal klaar maar het eind resultaat laat zich wel zien. De frontjes van het wastafel meubel worden nog vervangen met ribbelhout en er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden. Mega happy met het resultaat tot nu toe.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
(Had het vorige week ook al in het keukentopic gepost maar is hier meer op z'n plaats)

Ik zal binnenkort nog even detail foto's maken als alles helemaal af is.
@Hertog_Martin deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Yes, dat was 'm. Dank je! Via die post kom ik uit op z'n eerdere post waar het nog renders betrof, die had ik vooral in de herinnering: FreezingPixels in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Hertog_Martin schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:03:
[...]

Yes, dat was 'm. Dank je! Via die post kom ik uit op z'n eerdere post waar het nog renders betrof, die had ik vooral in de herinnering: FreezingPixels in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Ben er nog steeds heel blij mee :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75bObHeLL3IkRSOrMKnH3uRQwrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTwOocn9r8WovOlM18h9DWc0.jpg?f=fotoalbum_large Planten staan er nu ook

[ Voor 32% gewijzigd door FreezingPixels op 08-03-2025 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
FreezingPixels schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:07:
[...]

Ben er nog steeds heel blij mee :D
[Afbeelding] Planten staan er nu ook
Heel mooi. Vooral ook het statige effect door de raampartijen. De lamellen zitten aan de buitenkant zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Hertog_Martin schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:13:
[...]

Heel mooi. Vooral ook het statige effect door de raampartijen. De lamellen zitten aan de buitenkant zo te zien?
Yep, houten lamellen aan de buiten kant. De ramen draaien naar binnen zodat ik er net bij kan op deze nog schoon te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YTw5jAenPzIIINp7b5YEp0oyDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukA015UC28UfWppnixsqcpPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
Nou hij staat op zn plek. Met 4 man, en dat was echt serieus zwaar. Voor een ieder die deze post vind en een solid surface bad wil, bedenk goed hoe je hem op zn plek krijgt. Ik denk dat hier de trap op tillen niet was gelukt. En dan was dit een van de kleinste die er is.

Wel een heel mooi product!

Meteen even wat fotos van de voortgang in de badkamer. De stuc op de wand van het was meubel was nog niet droog, dus die moet nog gesaust worden en dan kunnen de laatste dingen afgemonteerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dv8iz4a9GNLK1s39zoTpqvY-HA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rX5XPbRzyPqKRgNf0riHBaxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz89Y_TGjDS1qWyfClXM61lpgRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gx25CMfvcxnE6ESY5Ep8mrti.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJR7z9SqZZgEVpzN00g2KY9WtHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQnx52YHJW7e8JJPyrJa7m1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3EC2ECDgtymWtBRfDqjSDHXTXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhg8smLiXygy0GMOyWAJCPw1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsIRXtvXXElIQzoH_zQry5uUnRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZT3UkGDKQz8z1SCSGC2ciq3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGjCVD2YfJTB9RdSP3do34Wmbp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcNiZUitstlBCJzoodiW5DuP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
FreezingPixels schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Yep, houten lamellen aan de buiten kant. De ramen draaien naar binnen zodat ik er net bij kan op deze nog schoon te maken.
[Afbeelding]
Genoeg privacy dus ook. De renders waren heel goed trouwens, bijna niet van eindresultaat te onderscheiden. Was denk ik niet door een badkamerboer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Hertog_Martin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 06:18:
[...]

Genoeg privacy dus ook. De renders waren heel goed trouwens, bijna niet van eindresultaat te onderscheiden. Was denk ik niet door een badkamerboer gedaan?
Thanks! Uiteindelijk hebben we nog wel een privacy folie aan de binnenkant geplakt, savonds met het licht aan kan je toch nog wel wat zien. Renders en ontwerp heb ik zelf gemaakt.
Makrolon schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:44:
Nou hij staat op zn plek. Met 4 man, en dat was echt serieus zwaar. Voor een ieder die deze post vind en een solid surface bad wil, bedenk goed hoe je hem op zn plek krijgt. Ik denk dat hier de trap op tillen niet was gelukt. En dan was dit een van de kleinste die er is.

Meteen even wat fotos van de voortgang in de badkamer. De stuc op de wand van het was meubel was nog niet droog, dus die moet nog gesaust worden en dan kunnen de laatste dingen afgemonteerd worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook een solid surface bad die naar boven moest. 250kg, Hij heeft 6 weken beneden gestaan omdat niemand had bedacht hoe dat ding boven moest komen tijdens de bouw van t huis. 'ja, doen we wel even'. Paar keer m'n zorgen geuit maar het zou goed komen... Uiteindelijk ben ik even blokje om gaan lopen en hebben 4 man dat ding via de trap naar boven getild (zonder schade :D ) Gelukkig was ik er op dat moment niet zelf verantwoordelijk voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zinloos1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:24:
Ik heb toevallig dezelfde kranen (wel in messing pvd). Ook een offerte opgevraagd bij sani dump maar uiteindelijk besteld bij Wasco omdat er nog +/- €500 verschil in zat. Bij Wasco was het een special order maar alsnog binnen twee weken geleverd. Is wel mooi geworden uiteindelijk (hele badkamer zelf gebouwd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TluZHrgim07gcPHrSVI_0x4K04M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRisk7qlj4jcc7VpJWngHqrW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 19:16
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Je hebt toch een factuur? Meestal komt daar dan een krabbel op dat het betaald is. Dat zou niets met garantie moeten doen. Zou niet weten waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
Dat is het risico wat je neemt als je een deel zwart betaald hé... Op het artikel zul je wel garantie hebben maar niet op de (correcte) plaatsing er van. Een winkel kan dan dus snel zeggen "verkeerd geplaatst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Bobmeister schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Dat is het risico wat je neemt als je een deel zwart betaald hé... Op het artikel zul je wel garantie hebben maar niet op de (correcte) plaatsing er van. Een winkel kan dan dus snel zeggen "verkeerd geplaatst".
Volgens mij is dat alleen zo als je verder geen getekende offerte/factuur hebt. Zoals Tjolk zegt maakt het niet uit zolang je maar de papieren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Alleen schilderwerk, stucwerk en isolatie is 9 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Zinloos1 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Volgens mij is dat alleen zo als je verder geen getekende offerte/factuur hebt. Zoals Tjolk zegt maakt het niet uit zolang je maar de papieren hebt.
Als hij contant betaald en de btw korting krijgt krijgt hij echt geen factuur van het bedrijf hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 07:56
mooie tegels ook.

Die slang van de handdouche hangt niet heel mooi. Maar zie ik het goed dat de handdouche niet verder naar beneden gericht kan worden omdat de slang tegen de muur aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Makrolon schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Als hij contant betaald en de btw korting krijgt krijgt hij echt geen factuur van het bedrijf hoor. ;)
Ik zou dat ook verwachten, maar heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat dat wel gewoon zo was. Dus zo stellig als jij dat nu neerzet is het allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Zinloos1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Ik zou dat ook verwachten, maar heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat dat wel gewoon zo was. Dus zo stellig als jij dat nu neerzet is het allemaal niet.
Als ze een factuur maken moet de btw afgedragen worden, als ze het dan contant aannemen brengt het meer kosten met zich mee, want dat geld moet gestort worden. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ze je dan precies de btw aan korting zouden geven.

Als je dit mee gemaakt hebt gaat de factuur gewoon niet bij hun in de boekhouding. Dan klopt er nog minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Guido7619 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:30:
[...]

mooie tegels ook.

Die slang van de handdouche hangt niet heel mooi. Maar zie ik het goed dat de handdouche niet verder naar beneden gericht kan worden omdat de slang tegen de muur aanloopt?
Bedankt!

Die slang gaat nog wel mooier hangen als er een paar keer warm water doorheen gegaan is. Handdouche kan gewoon verder naar beneden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Makrolon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:25:
[...]

Als ze een factuur maken moet de btw afgedragen worden, als ze het dan contant aannemen brengt het meer kosten met zich mee, want dat geld moet gestort worden. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ze je dan precies de btw aan korting zouden geven.

Als je dit mee gemaakt hebt gaat de factuur gewoon niet bij hun in de boekhouding. Dan klopt er nog minder van.
Dezelfde reden als altijd, zodat ze geen inkomstenbelasting hoeven te betalen? Jouw betaalde BTW moeten ze bij een normale factuur ook gewoon betalen aan de overheid in de BTW aangifte, daar houden zij nooit iets aan over. Ze zullen dit waarschijnlijk niet in hun officiële administratie verwerken, maar het is niet dat zij verder geen voordeel hebben aan zo werken.

Er is geen enkele reden dat zij jou niet iets kunnen geven als garantiebewijs, dat staat buiten het wel of niet verwerken in hun administratie. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook dat dit zelfs bij een rechtbank niet per se een issue hoeft te zijn, het garantiebewijs zou waarschijnlijk nog steeds rechtsgeldig zijn. Of je dat als persoon zelf genoeg zekerheid vindt moet je zelf weten.

Overigens heb ik het hier wel over kleinere installatie/klussenbedrijven. Grote ketens zullen dit sowieso niet doen lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Zinloos1 op 11-03-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudheijden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:40
Makrolon schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Wat voor tegel heb je gebruikt als ik vragen mag? En wat is de afstand tussen het vrijstaand band en je muur ongeveer? Wij zouden iets vergelijkbaars willen, maar hebben kids en zijn bang dat het snel nat wordt op een plek waar je lastig bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurie7
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-03 19:59
Hallo,

We proberen de beste breedte te kiezen voor de doorgang van de inloopdouche. Dit is onze plattegrond, dus totaal 190cm, met de radiator gemonteerd op de linkermuur (max 10cm uit de muur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuCD9QNH7IniSnw3KteSl7TLt-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N39HzOLYF6rq11wYMKFOlrAI.jpg?f=fotoalbum_large

We dachten aan een inloopdouche van 120, dus 70 voor de ingang (radiator ook binnen deze 70cm), maar we twijfelen nu... Mijn vriend is 2m lang en 55-60cm breed.

Wat zouden jullie hier kiezen? lange reacties zijn ook welkom :)

Poll: Welke doorgangsbreedte zou je hier kiezen?
70
75
80
85
90
Tussenstand: https://poll.dezeserver.n...s.cgi?pid=406969&layout=1
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406969
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 11% gewijzigd door Laurie7 op 11-03-2025 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:12

orf

Laurie7 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:59:
Hallo,

We proberen de beste breedte te kiezen voor de doorgang van de inloopdouche. Dit is onze plattegrond, dus totaal 190cm, met de radiator gemonteerd op de linkermuur (max 10cm uit de muur).

[Afbeelding]

We dachten aan een inloopdouche van 120, dus 70 voor de ingang, maar we twijfelen nu... Mijn vriend is 2m lang en 55-60cm breed.

Wat zouden jullie hier kiezen? lange reacties zijn ook welkom :)

Poll: Welke doorgangsbreedte zou je hier kiezen?
70
75
80
85
90
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb het idee dat dit vaak als veel krapper wordt ingeschat dan nodig. Een doorgang van 60cm bij een glazen wand voelt niet krap. Je gaat nooit rechtgeschouderd door zo’n ingang.

Een te korte wand geeft veel wateroverlast op de vloer bij de opening.
Pagina: 1 ... 120 ... 126 Laatste