Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:56
ruudheijden schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Heel mooi! Wat voor tegel heb je gebruikt als ik vragen mag? En wat is de afstand tussen het vrijstaand band en je muur ongeveer? Wij zouden iets vergelijkbaars willen, maar hebben kids en zijn bang dat het snel nat wordt op een plek waar je lastig bij komt.
Poeh, zou ik even na moeten kijken! Volgens mij als je terug zoekt in dit topic heb ik al eens gezegd hoe de tegel heet.

Het bad is half vrijstaand! Dus die staat tegen de muur. Wij zitten met de breedte, dus we konden niet vrijstaand, en om deze reden hebben we ook een smal solid surface bad gekozen. Die randen zijn dunner waardoor je met dezelfde buitenmaat meer binnenruimte hebt.

Ik denk wel dat er echt water tussen gaat komen.. zeker met kinderen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 20:46

Malarky

Wils voor wat ieder

Bij diverse badkamerspeciaalzaken geweest voor mijn nieuwe badkamer in appartement. Appartement, dus kan niet casco worden opgeleverd, dus ik sloop alles er maar uit wat eruit moet bij oplevering einde jaar.

Ik hoor hele diverse verhalen over de vloer en wanden. De ene verkoper zegt je moet beslist tegels hebben in je douchegedeelte, de ander zegt dit kan met PU ook in het douchegedeelte. Zelfde discussie over de wand, kan wel met betoncire of kan niet.

Ben bij zaken als Bruizt, Willem Design, Eerste Kamer etc geweest en gesproken met verkopers die zeggen al 15+ jaar ervaring te hebben. Ligt het dan aan de leverancier, ik begrijp van de betere dat ze bijvoorbeeld beton cire in 6 lagen opbrengen over meerdere dagen.

Daarnaast het wastafelblad. Ik zoek eigenlijk zoiets: https://www.eerstekamerba...e-badkamer-in-amstelveen/, dan zit je op ruim 5200 euro voor maatje 140 voor uitsluitend het wastafelblad. Zijn er andere partijen in Nederland die voor een interessante prijs wastafelbladen met keramiek doen, ik kan ze niet echt vinden?

Meeste werken allemaal met Corian (voordeel is wel naadloos), maar kleuren heel beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleHenkie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-05 20:33
Makrolon schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:44:
Nou hij staat op zn plek. Met 4 man, en dat was echt serieus zwaar. Voor een ieder die deze post vind en een solid surface bad wil, bedenk goed hoe je hem op zn plek krijgt. Ik denk dat hier de trap op tillen niet was gelukt. En dan was dit een van de kleinste die er is.

Wel een heel mooi product!

Meteen even wat fotos van de voortgang in de badkamer. De stuc op de wand van het was meubel was nog niet droog, dus die moet nog gesaust worden en dan kunnen de laatste dingen afgemonteerd worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooie doucheset, welk merk/type is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-03 18:48

RBK

Hoi allen,

Ik heb gezocht in dit topic maar kon geen antwoord op mijn specifieke vraag vinden, dus vandaar deze post.
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht, oplevering vermoedelijk in januari 2025.
Het huis krijgt A+++ certificering. Ook krijgt het huis overal houten kozijnen, zo ook bij het raam in de badkamer.

Momenteel puzzelen wij met de indeling van de badkamer. Op dit moment staat de douche ingedeeld langs de wand met het raam. Dit is de meest 'handige indeling'. Een andere indeling is erg lastig ivm de toegangsdeur aan de wand er tegenover en aansluiting van electriciteit en water (dit gaat door 1 schacht, weer een andere muur).

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met een houten kozijn in de badkamer en wat de gevolgen zijn van vocht? Online lees ik veel over ventileren en gevolgen van vocht maar ik ben benieuwd naar praktische ervaring van mede-tweakers?

Bij vragen/opmerkingen, laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-05 20:55
RBK schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:06:
Hoi allen,

Ik heb gezocht in dit topic maar kon geen antwoord op mijn specifieke vraag vinden, dus vandaar deze post.
Het huis krijgt A+++ certificering. Ook krijgt het huis overal houten kozijnen, zo ook bij het raam in de badkamer.

Momenteel puzzelen wij met de indeling van de badkamer. Op dit moment staat de douche ingedeeld langs de wand met het raam. Dit is de meest 'handige indeling'. Een andere indeling is erg lastig ivm de toegangsdeur aan de wand er tegenover en aansluiting van electriciteit en water (dit gaat door 1 schacht, weer een andere muur).

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met een houten kozijn in de badkamer en wat de gevolgen zijn van vocht? Online lees ik veel over ventileren en gevolgen van vocht maar ik ben benieuwd naar praktische ervaring van mede-tweakers?

Bedoel je 2026?

En het is handig als je de afmetingen met ons deelt zodat we je beter kunnen adviseren. Screenshot van de blauwdruk van de bouwer bijvoorbeeld.

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht met de volgende afmetingen voor de badkamer:

305cm x 250cm.

Zelf denken wij om het zo te doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo4EzVsgBMZLTbym4_y-JKdOaN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nj1xiQDV72jPjJokpLomSv1b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door mooiboy op 17-03-2025 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Hoi allen,

Kozijnen zijn al honderden jaren van hout. Hout schilder je. We hebben al decennia badkamers met houten kozijnen.

Je moet evenveel ventileren als het kunstof kozijnen. Anders krijg je ook daarop schimmel. Maar het enige extra van houten kozijnen is dat het om de 5-10 jaar geschilderd moet worden.

Maar het ziet er wel 100000x beter uit dat die afgrijselijke kunstof kozijnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:15
Hoi allen,

Geen enkel probleem. Wij hebben hier een 40+ jaar oud meranti kozijn waar we (op 80 cm naast) douchen en die is nog in perfecte staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
mooiboy schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:47:
[...]

Bedoel je 2026?

En het is handig als je de afmetingen met ons deelt zodat we je beter kunnen adviseren. Screenshot van de blauwdruk van de bouwer bijvoorbeeld.

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht met de volgende afmetingen voor de badkamer:

305cm x 250cm.

Zelf denken wij om het zo te doen:

Wel vraag ik me af of we een extra glazen wand nodig hebben tussen de WC en douche. De afstand is ca. 150cm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Of toch zo?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik zou de radiator naar links naast de WC verplaatsen, tussen douche en WC. We hebben nu (in onze oude badkamer die verbouwt wordt) de radiator daar zitten (als in: dicht bij de wasbak) en het ding zit altijd in de weg. Zeker als je het werkblad hebt zoals getekend met de wasbak naar rechts. Daarnaast heb je iets om je handdoek over heen te hangen bij het douchen.

En die 1,50 is in principe genoeg, maar druppels op je WC ga je gegarandeerd krijgen. Dus ik zou voor die 2e optie gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 16-03-2025 21:12 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
RobbieB schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Ik zou de radiator naar links naast de WC verplaatsen, tussen douche en WC. We hebben nu (in onze oude badkamer die verbouwt wordt) de radiator daar zitten (als in: dicht bij de wasbak) en het ding zit altijd in de weg. Zeker als je het werkblad hebt zoals getekend met de wasbak naar rechts. Daarnaast heb je iets om je handdoek over heen te hangen bij het douchen.

En die 1,50 is in principe genoeg, maar druppels op je WC ga je gegarandeerd krijgen. Dus ik zou voor die 2e optie gaan.
Thanks. Hier had ik niet aan gedacht.

Ga idd voor de 2e optie, zie edit boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 11:53
Dag allen,

Momenteel zijn wij bezig met het ontwerp van onze badkamer voor onze nieuwbouwwoning, dus alles is nog aanpasbaar. Voorlopig richten we ons eerst op het sanitair gedeelte, waarbij ik nog twijfels heb of er verbeteringen mogelijk zijn. Hieronder heb ik een schets van de indeling die we hebben bedacht:

Deurzijde is boven en raamzijde is beneden van het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lycwmKZyMeIepPO64zKGanQoUK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFVwgOuvqBgahCYIvK6opz2J.png?f=fotoalbum_large

Optie A:
- Richting van de douche lijkt natuurlijker. Doordat we aan de zijkant willen hebben, moet er een voorzetwand van min. 70 mm geplaatst worden, dit oogt eigenlijk beetje gek omdat je dan een rand ziet als je vanaf de WC kijkt en je verliest over een behoorlijke lengte ruimte door de voorzetwand.

Douchewand is c.a. 1,2 m lang met doorloopruimte van 0,5 meter.

Optie B:
- Douche is 90 graden gedraaid, hierin is geen voorzetwand nodig voor de douche zelf. De voorzetwand voor de nis wordt dan bij de lege koker geplaatst, waardoor je 1 strak gedeelte heb met een nis.

Douchewand is c.a. 1,2 m lang met doorloopruimte van 0,5 meter.

Daarnaast hebben we ook grote twijfels met de volgende punten:
- Hoge badkamerkasten in de hoek naast de wastafel? We missen waarschijnlijk een kast om de handdoeken te plaatsen
- De radiator kan eventueel verplaatst worden naar de hoek bij het raam. De wastafel kan dan meer richting de deur geplaatst worden, maar de huidige locatie lijkt toch ruim
- Eventuele wasmand nog ergens inpasbaar maken in de ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
We zijn bezig met onze badkamer in onze nieuwbouwhuis, dat nog opgeleverd gaat worden. Inmiddels hebben we voor deze indeling gekozen. We kijken nu naar de verlichting. Als spiegel nemen we een spiegel met verlichting. Daarnaast ben ik me aan het oriënteren naar de verschillende opties voor de plafondverlichting.

We overwegen eventueel een spanplafond met spots (a circa 2000 euro incl BTW; reële prijs?), maar zijn ook aan het kijken naar alternatieven.
- Hoe zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld spots op een rails of andere plafondverlichting dat stroom haalt één elektriciteitspunt (kruisje op de schematische tekening)?
- Zijn er andere manieren te verzinnen waarbij we uitkomen op 6 spots vanuit één plafondlichtpunt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT_ZsBjB-3FIjUQPX-JnzlGO7Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMOSn94ectQHkM8H2OjcV6dy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TQSzECLKNTCujxVoc7Sbsa5K1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHJk05ju0GsrUvOWy8QoRS9B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-03-2025 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
MalleHenkie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Mooie doucheset, welk merk/type is dit?
Bedankt! Alle kranen zijn van Ivy. Volgens mij is de kleur mat brons.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik zie best wel wat online winkels in Duitsland terug als ik in dit topic zoek. Maar is er ook ervaring met een fysieke winkel in Duitsland die tekent, advies geeft en offerte opstelt, mogelijk zelfs met installatie? Iemand daar ervaring mee? Wellicht met over de grens.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Perzikvrucht schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:11:
We zijn bezig met onze badkamer in onze nieuwbouwhuis, dat nog opgeleverd gaat worden. Inmiddels hebben we voor deze indeling gekozen. We kijken nu naar de verlichting. Als spiegel nemen we een spiegel met verlichting. Daarnaast ben ik me aan het oriënteren naar de verschillende opties voor de plafondverlichting.

We overwegen eventueel een spanplafond met spots (a circa 2000 euro incl BTW; reële prijs?), maar zijn ook aan het kijken naar alternatieven.
- Hoe zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld spots op een rails of andere plafondverlichting dat stroom haalt één elektriciteitspunt (kruisje op de schematische tekening)?
- Zijn er andere manieren te verzinnen waarbij we uitkomen op 6 spots vanuit één plafondlichtpunt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Railverlichting zou ik niet doen. De ‘rail’ staat namelijk onder spanning, en dat wil je niet in een vochtige ruimte!

Dus of gootjes over het plafond trekken, of een verlaagd plafond. Maar houdt er rekening mee dat je in ieder geval de juiste IP-waardes gebruikt: https://lampgigant.nl/uit...adkamer-ip-waarde-bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:13
Goedendag,
Wij hebben een huis gekocht en willen de verouderde badkamer vervangen. Nu ben ik benieuwd naar jullie mening. Wij zouden graag een bad erin willen hebben, in theorie zou dit kunnen, maar ben benieuwd of jullie dit afraden vanwege de beperkte ruimte?

De badkamer zit in een dakkapel, dus verruiming van de badkamer kan enkel door er aan een zijde aan dakkapel aan te bouwen. Afmetingen nu zinn slechts 2,65 bij 1,99m.

Een te klein bad is niks, een douche in het bad ook niet. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOKBG3ECTsfTUHilUyPKlLRUiEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTo9KSQadxWX1BThZ36dNtpu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Kun je de toilet misschien uit de badkamer halen en elders op de verdieping kwijt? Anders is het denk geen doen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Een 160 bad tegenover de wc, en dan douche met 2 wanden waarvan de nu getekende wand een deur word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Bad linksboven 170 vrijstaand, douche linksonder en een kwartslag draaien zodat de douche aan de korte zijde zit en de opening tegenover de wasbak en dan de WC een kwartslag draaien en onder de dakkapel. Dat past als de dakkapel op 1,20 begint (of als je geen inbouwmodel pakt).

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 18-03-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:58
Malarky schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:56:
Bij diverse badkamerspeciaalzaken geweest voor mijn nieuwe badkamer in appartement. Appartement, dus kan niet casco worden opgeleverd, dus ik sloop alles er maar uit wat eruit moet bij oplevering einde jaar.

Ik hoor hele diverse verhalen over de vloer en wanden. De ene verkoper zegt je moet beslist tegels hebben in je douchegedeelte, de ander zegt dit kan met PU ook in het douchegedeelte. Zelfde discussie over de wand, kan wel met betoncire of kan niet.

Ben bij zaken als Bruizt, Willem Design, Eerste Kamer etc geweest en gesproken met verkopers die zeggen al 15+ jaar ervaring te hebben. Ligt het dan aan de leverancier, ik begrijp van de betere dat ze bijvoorbeeld beton cire in 6 lagen opbrengen over meerdere dagen.

Daarnaast het wastafelblad. Ik zoek eigenlijk zoiets: https://www.eerstekamerba...e-badkamer-in-amstelveen/, dan zit je op ruim 5200 euro voor maatje 140 voor uitsluitend het wastafelblad. Zijn er andere partijen in Nederland die voor een interessante prijs wastafelbladen met keramiek doen, ik kan ze niet echt vinden?

Meeste werken allemaal met Corian (voordeel is wel naadloos), maar kleuren heel beperkt.
Je moet eens kijken bij stone Center die zitten volgens mij in Delft maar ik ben in Breda geweest bij ze
ik heb zo'n zelfde wastafel als u laten maken uit graniet 1, breed en ik denk 45 centimeter diep ik was ongeveer 1200 kwijt als u contant betaald hoeft u geen BTW te betalen ik zal kijken of ik een foto kan toevoegenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Net4JNot8nJjlRdnDPcwgdOhQ-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEJqi4n8m1O8flSqbPr3VKyX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mooiboy
Edje44magnum schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Je moet eens kijken bij stone Center die zitten volgens mij in Delft maar ik ben in Breda geweest bij ze
ik heb zo'n zelfde wastafel als u laten maken uit graniet 1, breed en ik denk 45 centimeter diep ik was ongeveer 1200 kwijt als u contant betaald hoeft u geen BTW te betalen ik zal kijken of ik een foto kan toevoegen[Afbeelding]
Geen BTW bij contante betalingen, hoe zit dat precies? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makrolon
Edje44magnum schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:43:
[...]

ik heb zo'n zelfde wastafel als u laten maken uit graniet 1, breed en ik denk 45 centimeter diep ik was ongeveer 1200 kwijt ik zal kijken of ik een foto kan toevoegen[Afbeelding]
Stone center zal er wel blij mee zijn dat je online zet dat je bij cash betaling daar geen btw betaald...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:51
Perzikvrucht schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In welke software heb je dit ontworpen? Lekker strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glynn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-04 20:16
Wij zijn bezig om voor in ons nieuwe huis een nieuwe badkamer te ontwerpen. Het is een vrij kleine ruimte van 2 bij 1,5 meter waar een douche, toilet en wastafel + meubel in moet.

In de winkel waar we nu zijn geweest werd ons een douchewand / deur met een pendeldeur aangeraden, zoiets als deze: https://www.hsk.de/nl/nl/.../Draaivouwdeur-hoekinstap Met het idee dat de deur dan naar binnen gevouwen kan worden als de douche niet gebruikt wordt, zodat je net wat meer bewegingsruimte hebt.

Hebben jullie ervaring met dit soort deuren? Ik twijfel vooral een beetje aan de levensduur i.v.m de vele scharnieren en daardoor moeilijk schoon te houden plekken. We hebben geen kinderen, dus dat scheelt denk ik al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00
Glynn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:07:
Wij zijn bezig om voor in ons nieuwe huis een nieuwe badkamer te ontwerpen. Het is een vrij kleine ruimte van 2 bij 1,5 meter waar een douche, toilet en wastafel + meubel in moet.

In de winkel waar we nu zijn geweest werd ons een douchewand / deur met een pendeldeur aangeraden, zoiets als deze: https://www.hsk.de/nl/nl/.../Draaivouwdeur-hoekinstap Met het idee dat de deur dan naar binnen gevouwen kan worden als de douche niet gebruikt wordt, zodat je net wat meer bewegingsruimte hebt.

Hebben jullie ervaring met dit soort deuren? Ik twijfel vooral een beetje aan de levensduur i.v.m de vele scharnieren en daardoor moeilijk schoon te houden plekken. We hebben geen kinderen, dus dat scheelt denk ik al..
Ik heb meer vertrouwen in die scharnieren, in het voorbeeld van HSK, dan in de andere scharnieronderdelen in de douche deur. Het zijn maar 4 scharnieren extra, dat vind ik niet veel en daarbij lijken ze makkelijk te vervangen als dat al ooit nodig zal zijn.

Qua schoonmaken doet dit weinig onder aan een enkele deur. Systemen met rollende wieltjes aan de onderkant zijn een grotere kriem om schoon te maken.

Heb je ook een plattegrond? Ik denk in een 2 x 1,5 niet perse nodig voor extra ruimte maar dat ligt zeker aan jullie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glynn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-04 20:16
Joove schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in die scharnieren, in het voorbeeld van HSK, dan in de andere scharnieronderdelen in de douche deur. Het zijn maar 4 scharnieren extra, dat vind ik niet veel en daarbij lijken ze makkelijk te vervangen als dat al ooit nodig zal zijn.

Qua schoonmaken doet dit weinig onder aan een enkele deur. Systemen met rollende wieltjes aan de onderkant zijn een grotere kriem om schoon te maken.

Heb je ook een plattegrond? Ik denk in een 2 x 1,5 niet perse nodig voor extra ruimte maar dat ligt zeker aan jullie gebruik.
Nee inderdaad. Ik geloof dat ik ook helemaal geen roldeur of schuifdeur zou willen..

Hieronder een snelle schets met de afmetingen. De doucheruimte is dan 90x90. We zijn aan het kijken om ongeveer 50 centimeter van de slaapkamer af te snoepen om de langste kant wat langer te maken. Dan gaat het meubel wat naar achteren en heb je in ieder geval wat meer beweegruimte. Maar de algehele indeling zal daar lijkt mij niet mee veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh_fhbSVLx6GvTPHSCdXXs-HO-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1LE7Odd8RFfV6ypaeW9iyMiC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Glynn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:03:
[...]
Hieronder een snelle schets met de afmetingen. De doucheruimte is dan 90x90. We zijn aan het kijken om ongeveer 50 centimeter van de slaapkamer af te snoepen om de langste kant wat langer te maken. Dan gaat het meubel wat naar achteren en heb je in ieder geval wat meer beweegruimte. Maar de algehele indeling zal daar lijkt mij niet mee veranderen.

[Afbeelding]
Optie is misschien om de draairichting van de deur te veranderen? Dan kom je op het breedste deel van de badkamer binnen. Met de wastafel verder richting raam, heb je meer bewegingsruimte. Muur van slaapkamer verplaatsen hoeft dan misschien niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwdennis
  • Laatst online: 03-05 22:13
Heeft er toevallig iemand ervaring met het merk B-Stone / Casajoy?

Ik ben opzoek naar een nieuw badkamermeubel massief eiken met een dubbele wastafel 120cm, en bij sanitair kamer staan ze voor een redelijke prijs te koop. Of heeft er iemand nog anders suggesties voor ongeveer 1000-1200 euro compleet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfZPJBY8AiPI8lT2lkfd5Jwa6Gs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/GnOuoKRzZuiaF4tdtxfmoTrl.webp?f=user_large

https://sanitairkamer.nl/...ele-wastafel-sk30690.html

walnoot kleur:
https://sani-design.nl/pr...dkamermeubel-boston-w120/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:24
Csotranme schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:30:
[...]

Dit dus :)

En 9200 is geen gekke prijs denk ik idd..
Hoe lang is hij bezig daarvoor?
Want als dat twee weken zijn, zit je op €122 per uur in de btw.

Het is mij te vaak gebeurd dat ze van te voren zeggen, dit is een week werk en dat ze na 3 dagen klaar waren.

Dat vind ik écht zonde van mijn geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
Tweak_ers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Het is mij te vaak gebeurd dat ze van te voren zeggen, dit is een week werk en dat ze na 3 dagen klaar waren.

Dat is het 'risico' van een aanneemsom.
Je kan ook zeggen dat je o.b.v. regie gaat werken, maar dan loop je het 'risico' dat ze zeggen 3 dagen werk te hebben en ze zijn 2 weken bezig. Dan krijg je die rekening ook.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Tweak_ers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Want er zit geen materiaal verder in een badkamer?

2 weken werk red je in de meeste badkamers niet in je eentje.

Enne als je bang bent dat je teveel betaald moet je iemand gewoon per uur inhuren toch. Maar dan weet je vooraf niet hoeveel het gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
Makrolon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:14:
[...]

Want er zit geen materiaal verder in een badkamer?

2 weken werk red je in de meeste badkamers niet in je eentje.

Enne als je bang bent dat je teveel betaald moet je iemand gewoon per uur inhuren toch. Maar dan weet je vooraf niet hoeveel het gaat zijn.
Het was een observatie van tot nu toe uitgevoerde klussen bij ons.

Uurtarief blijft hoog, ook met materialen.

De meeste materialen betaal je daarnaast gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:21
Heeft iemand ervaring met deze wasbak// iets soorgelijks https://inkbadkamermeubelen.nl/pitch/ ? Vooral benieuwd naar hoe goed het schoon te houden is en gebruiksvriendelijk.
Of toevallig goede alternatieve voor deze? Het gaat vooral om het werkje in de bak, we willen de kleur Mat Travertin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Malarky schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:56:

Heb je hier al iets op gevonden? Wij kijken nu naar de Pitch van INK. Deze is er recent in 8 kleuren gekomen, prijs voor 140 circa 2,2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Iemand ervaring met een Clipso of Radilux spanplafond? Bijvoorbeeld in vergelijking met een Plameco spanplafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 14:32
suzanhe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met deze wasbak// iets soorgelijks https://inkbadkamermeubelen.nl/pitch/ ? Vooral benieuwd naar hoe goed het schoon te houden is en gebruiksvriendelijk.
Of toevallig goede alternatieve voor deze? Het gaat vooral om het werkje in de bak, we willen de kleur Mat Travertin.
Ik heb de Momento in Polystone - mat wit uitvoering.
Ziet er mooi uit maar vlekt echt gigantisch snel en je moet echt met een schuursponsje aan de slag om het er weer af te krijgen...

Het zit er hier pas 4 maanden in maar hou mn hart vast voor de toekomst of het wel mooi (te houden) blijft.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Csotranme schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:52:
[...]

Ik heb de Momento in Polystone - mat wit uitvoering.
Ziet er mooi uit maar vlekt echt gigantisch snel en je moet echt met een schuursponsje aan de slag om het er weer af te krijgen...

Het zit er hier pas 4 maanden in maar hou mn hart vast voor de toekomst of het wel mooi (te houden) blijft.
Dank voor je reactie! Ja polystone is volgens mij wel gevoelig materiaal inderdaad.. Maar goed om te weten wat we die niet moeten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door suzanhe op 03-04-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
bmwdennis schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:42:
Heeft er toevallig iemand ervaring met het merk B-Stone / Casajoy?

Ik ben opzoek naar een nieuw badkamermeubel massief eiken met een dubbele wastafel 120cm, en bij sanitair kamer staan ze voor een redelijke prijs te koop. Of heeft er iemand nog anders suggesties voor ongeveer 1000-1200 euro compleet?

[Afbeelding]

https://sanitairkamer.nl/...ele-wastafel-sk30690.html

walnoot kleur:
https://sani-design.nl/pr...dkamermeubel-boston-w120/
Ziet er uit als een generieke white label rebrand, zoals ook Q1sanitair die verkoopt: https://www.q1sanitair.nl...-wit-met-2-kraangaten.awp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourideboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:41
Ik ben bezig met de verbouwing van mijn badkamer en toilet in een appartement en zoek nog een simpele witte wandtegel. Niks bijzonders, gewoon strak, betaalbaar en goed recht.

De vloer ligt al vast: ik ga in zowel het toilet (0.90 x 1.10 m) als de badkamer (1.10 x 2.10 m) Marazzi Mystone Gris Fleury Nero gebruiken in 60x60 formaat. Dat is een donkergrijze/antraciet natuursteenlook tegel.

Voor de wanden zoek ik een witte tegel, het liefst 30x60 of 60x60 cm. Glans heeft lichte voorkeur, omdat de ruimtes klein en zonder daglicht zijn, maar mat mag ook als het er gewoon strak uitziet. Geen marmerlook of structuur, gewoon rustig wit. Gerectificeerd is mooi meegenomen, maar hoeft niet per se.

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen bij Bouwmaat: Neve Bianco Wit Mat Gerectificeerd 29,8x59,8 cm. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn die een beetje recht en netjes te verwerken?

Ik zie zó veel soorten witte tegels dat het moeilijk kiezen is. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? En merken of winkels die geen kromme troep leveren? Ik wil het netjes, maar het hoeft niet luxe – het is voor een normaal appartement.

Alle input is welkom,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Yourideboer schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:43:
Ik ben bezig met de verbouwing van mijn badkamer en toilet in een appartement en zoek nog een simpele witte wandtegel. Niks bijzonders, gewoon strak, betaalbaar en goed recht.

De vloer ligt al vast: ik ga in zowel het toilet (0.90 x 1.10 m) als de badkamer (1.10 x 2.10 m) Marazzi Mystone Gris Fleury Nero gebruiken in 60x60 formaat. Dat is een donkergrijze/antraciet natuursteenlook tegel.

Voor de wanden zoek ik een witte tegel, het liefst 30x60 of 60x60 cm. Glans heeft lichte voorkeur, omdat de ruimtes klein en zonder daglicht zijn, maar mat mag ook als het er gewoon strak uitziet. Geen marmerlook of structuur, gewoon rustig wit. Gerectificeerd is mooi meegenomen, maar hoeft niet per se.

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen bij Bouwmaat: Neve Bianco Wit Mat Gerectificeerd 29,8x59,8 cm. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn die een beetje recht en netjes te verwerken?

Ik zie zó veel soorten witte tegels dat het moeilijk kiezen is. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? En merken of winkels die geen kromme troep leveren? Ik wil het netjes, maar het hoeft niet luxe – het is voor een normaal appartement.

Alle input is welkom,
toon volledige bericht
De exacte tegel weet ik niet precies meer maar de 30x60 witte tegels van hornbach waren zo krom als een hoepel en ook nog eens verschillende dikte.
Die zou ik links laten liggen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:29
Wij gaan zelf de badkamer verbouwen. Veel zit in ons hoofd, maar voor de nauwkeurigheid wil ik graag wat installatietekeningen maken. Iemand een tip hoe ik dit gratis zelf kan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:31
mountaink schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:44:
Wij gaan zelf de badkamer verbouwen. Veel zit in ons hoofd, maar voor de nauwkeurigheid wil ik graag wat installatietekeningen maken. Iemand een tip hoe ik dit gratis zelf kan doen?
Milimeterpapier en een geodriehoek. Doe ik al mijn klus werk mee. Veel sneller dan op een pc. Snap dat dit tweakers is maar lo tech is soms beste tech.

Ook makkelijker om snel wat opties uit te schetsen. Digitaal is eigenlijk alleen makkelijker als je het moet delen/versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:48
Is er hier iemand die ervaring, of een sterke mening, heeft over het niet betegelen van de wanden van de douche maar deze behandelen met een stuc of bijvoorbeeld beton cire? Er is sprake van een houten constructie, dus enige werking van het hout en daarmee wellicht een impact op de waterdichtheid van de wanden e/o aansluiting met de getegelde vloer is denkbaar.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ik ben vanening dat er tegels in de douche horen 😁 maar het kan wel, 2cm wedi op t Hout en dan betoncire er op moet goed gaan. Je moet t wel elke zoveel jaar opnieuw coaten.

Weet niet hoe groot je douchehoek is, maar met grote tegels of zelf slabs heb je ook amper voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Tesio schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:34:
Is er hier iemand die ervaring, of een sterke mening, heeft over het niet betegelen van de wanden van de douche maar deze behandelen met een stuc of bijvoorbeeld beton cire? Er is sprake van een houten constructie, dus enige werking van het hout en daarmee wellicht een impact op de waterdichtheid van de wanden e/o aansluiting met de getegelde vloer is denkbaar.

Dank alvast!
Ik heb 1x een huis bezichtigd waar beton cire in de douche gebruikt was. Wellicht hebben ze daar een fout gemaakt maar daar zaten gigantische blazen in...

Persoonlijk zou ik het niet doen en voor grote tegels gaan.

edit: foto van die douche:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYVFgq4WaE5C9Setj-Ua2rDauzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTlU51KkGT9Am8BAwUsvcy1e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Csotranme op 07-04-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
Ik zie het steeds meer voorbij komen dat betonciré in de natte cel.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe de verzekering maatschappijen daarvan vinden.
Ik weet dat als er lekkage is geweest en er geconstateerd word dat er slecht kit-/voegwerk is, kunnen ze wat van vinden.
Maar hoe zit dat met beton ciré?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:33
Betoncire, coatings en andere zogenaamde goede alternatieven voor tegels in de douchehoek geef ik garantie op...de garantie dat het binnen 3 jaar lekt. Ik heb er genoeg gezien en hersteld (coating verwijderen, voorbehandelen en over heen tegelen om dit te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Een klant van mij had het op de muren en vloer in de douchehoek. De vloer heb ik inmiddels tegels in gelijmd..de muren lijken daar wel aardig goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:48
Dank voor de antwoorden, dat wordt dus tegelen! Fijn dat jullie de twijfel weg hebben kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:55
De stucadoor die mijn huis jaren geleden heeft gestuced is daarna overgestapt op allerlei soorten wandafwerkingen zoals beton cire en soorgelijke producten. Hij maakt echt fantastsiche wandversieringen.

Hij garandeert volledig waterdichtheid, maar geeft ook aan het niet voor de douchevloer te gebruiken. Enkel wanden of vloeren die niet zo nat als het douchegedeelte wordt.

Ik heb zelf een beton cire keukenblad gemaakt, en dat is na 8 jaar ook nog steeds waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Op dit moment wordt hier de badkamer verbouwd. Ik heb wat gezonde discussie over de noodzaak tot een 20mm leiding richting de regendouche. Ik krijg een Radomonte PIA1 in het plafond. In de beschrijving staat vooral het aantal liters water per minuut bij een bepaalde druk in BAR, maar er staat niets over de gewenste toevoerdiameter. De te overbruggen afstand zal naar verwachting een meter of 6 zijn.

Wat zou jullie advies zijn?

NB: koud water komt aan met 20mm tot verdeelpuntje, vanaf daar nog ongeveer 3 meter met 16mm naar de thermostatische kraan. koud water komt aan met 16mm, direct vanaf de ketel (intergas HRE CW5), meter of 4 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05
16mm koper of 16mm uponor? Groot verschil

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
ConQuestador schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:09:
Uponor (of in ieder geval: meerlagenbuis. Installateur lijkt geberit flowfit te gebruiken, kende ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
ConQuestador schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:09:
Wanneer heb je voor het laatst ergens 16mm koper gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
pekelveld schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:22:
Op dit moment wordt hier de badkamer verbouwd. Ik heb wat gezonde discussie over de noodzaak tot een 20mm leiding richting de regendouche. Ik krijg een Radomonte PIA1 in het plafond. In de beschrijving staat vooral het aantal liters water per minuut bij een bepaalde druk in BAR, maar er staat niets over de gewenste toevoerdiameter. De te overbruggen afstand zal naar verwachting een meter of 6 zijn.

Wat zou jullie advies zijn?

NB: koud water komt aan met 20mm tot verdeelpuntje, vanaf daar nog ongeveer 3 meter met 16mm naar de thermostatische kraan. koud water komt aan met 16mm, direct vanaf de ketel (intergas HRE CW5), meter of 4 verder.
Als de ketel en dus warm en koud water niet samen door 15mm koper gevoed worden dan zou ik voor de zekerheid voor het kleine stukje van thermostaat naar douchekop 20mm pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
Hallo allemaal,

Graag jullie advies.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. Voor mij is dit de tweede keer. Er zit dan al een standaard keuken, badkamer en WC in maar daar wil je in de meeste gevallen wat aan veranderen of je wil wat meerwerk.

Met de keuken ging dit vrij soepel. De standaard keuken was bijna €18.000 en hebben uiteindelijk €4.000 bijgelegd voor Miele i.p.v. Bosch, een Quooker, Bora en wat mooiere frontjes. Niet slecht.

Bij de badkamer verliep het erg teleurstellend en wil graag jullie advies.

De standaard badkamer heeft witte tegels, een standaard badmeubel en geen bad.

Wij willen een iets mooier badmeubel, een douche met koper messing en wél een bad. Ook willen we een ander tegeltje dan standaard wit.

Deze wijziging moet ons € 14,412 kosten 8)7

De standaard badkamer blijkt een stelpost van maar € 10335 te zijn. Het lijkt mij sterk dat je voor dat geld een badkamer en een WC kan opleveren als onze gewenste badkamer bijna € 25,000 kost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBzFUL5EwePE-5CvNeXK4H4fFQg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6vAgveodGdBhdYhJbTR2fSCI.png?f=fotoalbum_large

Als wij ervoor kiezen de badkamer casco te laten opleveren en met een ander in zee te gaan, geldt het volgende:
Badkamer: de wanden worden niet nader afgewerkt en zijn niet gereed voor tegelwerk. Het plafond wordt wel voorzien van spackwerk. De vloer van de badkamer wordt als ruwe vloer (zonder afwerkvloer) opgeleverd, leidingsleuven worden wel gedicht. De vloerverwarmingsleidingen worden conform de indeling van de O-tekening aangebracht op de ruwe vloer (douchehoek wordt gespaard).
De radiator wordt niet geleverd, de enkele wandcontactdoos wordt conform de basis badkamer aangebracht. De riolering t.b.v het toilet en de koud-, warmwaterleiding worden nabij de schacht afgedopt. De koud-, en warmwaterleiding dienen na oplevering vanaf dit punt in eigen beheer naar de beoogde posities van de wastafel en douche aangebracht te worden. De afvoeren zitten wel op positie volgens de 0-tekening bij de wastafel en de douche. Ten behoeve van de mechanische ventilatie wordt op de standaard positie een afzuigventiel aangebracht. Separaat toilet: de wanden worden niet voorzien van spackwerk en worden niet nader afgewerkt (niet gereed voor tegelwerk). Het plafond wordt wel voorzien van spackwerk. De afwerkvloer is wel aangebracht. De riolering t.b.v het toilet en de koudwaterleiding worden nabij de schacht afgedopt. De koudwaterleiding dient na oplevering vanaf dit punt in eigen beheer naar de beoogde positie van het fontein aangebracht te worden.
De afvoer zit wel op positie volgens 0-tekening bij het fonteintje. Ten behoeve van de mechanische ventilatie wordt op de standaard positie een afzuigventiel aangebracht. De aanwezige elektrapunten worden op de standaard posities volgens O-tekening aangebracht.
Ik ben geen expert maar als ik die tekst lees lijkt het mij dat een andere leverancier er dan nog een hele klus aan heeft voordat hij überhaupt kan gaan tegelen.

Zo word je toch gedwongen in zee te gaan met de leverancier/vriend van de bouwer die vervolgens maar €10.000 teruggeeft en je van scratch de badkamer mag ontwerpen.

De standaard badkamer laten opleveren lijkt mij het beste scenario maar dan hebben we geen bad en een wat saaie badkamer |:(

P.s. het gaat hier om een badkamer van 3 bij 2,5 meter. Niet eens groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Makrolon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:46:
[...]

Als de ketel en dus warm en koud water niet samen door 15mm koper gevoed worden dan zou ik voor de zekerheid voor het kleine stukje van thermostaat naar douchekop 20mm pakken.
Dit probeer ik te begrijpen, maar het lukt me niet. Wat is de redenatie precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzanhe
mooiboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:00:
Hallo allemaal,

Graag jullie advies.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. Voor mij is dit de tweede keer. Er zit dan al een standaard keuken, badkamer en WC in maar daar wil je in de meeste gevallen wat aan veranderen of je wil wat meerwerk.

Met de keuken ging dit vrij soepel. De standaard keuken was bijna €18.000 en hebben uiteindelijk €4.000 bijgelegd voor Miele i.p.v. Bosch, een Quooker, Bora en wat mooiere frontjes. Niet slecht.

Wij willen een iets mooier badmeubel, een douche met koper messing en wél een bad. Ook willen we een ander tegeltje dan standaard wit.

De standaard badkamer blijkt een stelpost van maar € 10335 te zijn. Het lijkt mij sterk dat je voor dat geld een badkamer en een WC kan opleveren als onze gewenste badkamer bijna € 25,000 kost.

[Afbeelding]

Als wij ervoor kiezen de badkamer casco te laten opleveren en met een ander in zee te gaan, geldt het volgende:

[...]

Ik ben geen expert maar als ik die tekst lees lijkt het mij dat een andere leverancier er dan nog een hele klus aan heeft voordat hij überhaupt kan gaan tegelen.

Zo word je toch gedwongen in zee te gaan met de leverancier/vriend van de bouwer die vervolgens maar €10.000 teruggeeft en je van scratch de badkamer mag ontwerpen.

De standaard badkamer laten opleveren lijkt mij het beste scenario maar dan hebben we geen bad en een wat saaie badkamer |:(

toon volledige bericht
Bij ons zelfde verhaal, betalen circa 24k bij projectleverancier. En dan achteraf doen we nog toiletborstel enz, spiegel en douchedeur. Gaat om 2 wc’s en badkamer met bad. Dus flinke prijs.. alles was adviesprijs +10% bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
suzanhe schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:44:
[...]

Bij ons zelfde verhaal, betalen circa 24k bij projectleverancier. En dan achteraf doen we nog toiletborstel enz, spiegel en douchedeur. Gaat om 2 wc’s en badkamer met bad. Dus flinke prijs.. alles was adviesprijs +10% bij ons
Hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:15
Makrolon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:45:
[...]

Wanneer heb je voor het laatst ergens 16mm koper gezien?
Heb dat toch geregeld gemeten; 16mm stevig wit geverfde koper. Na opschuren blijft er 15mm over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
pekelveld schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:02:
[...]

Dit probeer ik te begrijpen, maar het lukt me niet. Wat is de redenatie precies?
Als er van beneden een keer 15mm koper naar boven gaat, die takt af bij je badkamer en gaat door naar de ketel, dan komt je warm en koud water bij je badkamer eigenlijk door dezelfde 15mm buis koper.

16mm kunstof heeft dezelfde capaciteit als 15mm koper, dus dan is het onzin om hem in je badkamer opeens in 20mm te gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Gaan we wel, verschil met casco en zelf laten doen is klein.. krijgen voor casco iets van 4/5k terug dus voor 30k badkamer en 2 wc’s lukt ook niet blijkt uit andere offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Makrolon schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 06:37:
[...]
Als er van beneden een keer 15mm koper naar boven gaat, die takt af bij je badkamer en gaat door naar de ketel, dan komt je warm en koud water bij je badkamer eigenlijk door dezelfde 15mm buis koper.

16mm kunstof heeft dezelfde capaciteit als 15mm koper, dus dan is het onzin om hem in je badkamer opeens in 20mm te gaan uitvoeren.
Punt is (natuurlijk) dat in de thermostatische kraan 2x 16 (warm+koud) samenkomt. Qua oppervlak is dat bij elkaar 2,26 cm2. Dan kan je vervolgens met 1,13 cm2 richting douche of met 1,88 cm2. Dat het 67% meer oppervlak is, dat kan ik zelf ook uitrekenen, maar of dat vervolgens een positief effect heeft, dat weet ik niet ;). Warm en koud zullen ook niet evenredig veel bijdragen aan de "voeding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
pekelveld schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:15:
[...]

Punt is (natuurlijk) dat in de thermostatische kraan 2x 16 (warm+koud) samenkomt. Qua oppervlak is dat bij elkaar 2,26 cm2. Dan kan je vervolgens met 1,13 cm2 richting douche of met 1,88 cm2. Dat het 67% meer oppervlak is, dat kan ik zelf ook uitrekenen, maar of dat vervolgens een positief effect heeft, dat weet ik niet ;). Warm en koud zullen ook niet evenredig veel bijdragen aan de "voeding".
Alleen als er maar 1x 15mm naar boven komt in je woning moet al dat water eerst door die ene 15mm leiding. Dat is mn punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
We overwegen een spanplafond met spots in onze nieuwe badkamer. We twijfelen echter nog tussen 4 of 6 kleine (62 mm) of normale spots (82mm) symmetrisch verdeeld over de ruimte. De kleurtemperatuur zal 2700K zijn, dim to warm. Wat zouden jullie adviseren? Tegels zijn licht van kleur.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT_ZsBjB-3FIjUQPX-JnzlGO7Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMOSn94ectQHkM8H2OjcV6dy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFpXp6O4MpS6U1diR1cmY6hAxEo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8QcRGUuqa2mtwspyLVZQN4Cu.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-04-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:05
In mijn nieuwe badkamer is de glasplaat van de inloopdouche zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant gekit. Volgens de fabrikant van de glasplaat en profiel (Wiesbaden slim profielset) is dit niet juist en moet het alleen aan de buitenkant. Anders sluit je water op, wat er op den duur toch tussen kan komen en gaat schimmelen. Op internet kom ik dit advies ook regelmatig tegen.

De installateur zegt echter dat hij dit altijd zo doet, hij alleen maar installateurs kent die dit ook zo doen, en dat je binnen een paar jaar schimmel krijgt als je de binnenkant juist niet kit. Want dan droogt het daar niet goed op, er zitten schroeven waar water achter blijft, enz.

Wie heeft er gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Bazi schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:07:
In mijn nieuwe badkamer is de glasplaat van de inloopdouche zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant gekit. Volgens de fabrikant van de glasplaat en profiel (Wiesbaden slim profielset) is dit niet juist en moet het alleen aan de buitenkant. Anders sluit je water op, wat er op den duur toch tussen kan komen en gaat schimmelen. Op internet kom ik dit advies ook regelmatig tegen.

De installateur zegt echter dat hij dit altijd zo doet, hij alleen maar installateurs kent die dit ook zo doen, en dat je binnen een paar jaar schimmel krijgt als je de binnenkant juist niet kit. Want dan droogt het daar niet goed op, er zitten schroeven waar water achter blijft, enz.

Wie heeft er gelijk?
Fabrikant, alleen aan de buitenkant kitten. Tenzij het alleen een glasplaat is, dan kan t geen kwaad om m aan beide kanten te kitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:01
Binnenkort ga ik met een soort CPO starten. Daar zoeken we 4 badkamers voor en 6 toiletten. Zijn die aantallen waar een leuke korting mee te krijgen is? Wanneer de 4 badkamers het zelfde zijn en de 6 toiletten ook. Of is dit een te klein aantal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
mooiboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:00:
Hallo allemaal,

Graag jullie advies.

[Afbeelding]

[...]

toon volledige bericht
Tja, je hebt vrijwel allemaal A-merk producten. Zowel qua sanitair, meubels (een spiegelkast van >€1000 8)7 ), en tegels.

En voor het bedrag waar jij 2 simpele WC’s krijgt worden hier er hier 2 Geberit Alba douche wc’s geplaatst.

Dus ik weet niet waar deze offerte vandaan komt, maar ze verdienen er goed aan.

Daarnaast gaat een project dit soort merken niet gebruiken, los van het feit dat ze groot inkopen.

Maar door naar wat goedkopere merken te kiezen, een partij te zoeken die je niet afzet en naar een fatsoenlijke tegelboer te gaan kun je echt met gemak de helft van de prijs afhalen.

Hier wordt binnenkort onze badkamer én WC vervangen en ik ben voor de sloop, verleggen leidingen, plaatsing én alle materialen ongeveer 25k kwijt. Sloop heb je niet en leidingen worden bij jou al door het project gedaan, dus installatie en materiaal zou voor max 15k zeker moeten lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 12-04-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Perzikvrucht schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:34:
We overwegen een spanplafond met spots in onze nieuwe badkamer. We twijfelen echter nog tussen 4 of 6 kleine (62 mm) of normale spots (82mm) symmetrisch verdeeld over de ruimte. De kleurtemperatuur zal 2700K zijn, dim to warm. Wat zouden jullie adviseren? Tegels zijn licht van kleur.

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1 offerte is geen offerte. Dus vraag er nog 1 of 2 op om te vergelijken.

Zonder materiaal specificaties en evt andere werkzaamheden is het lastig te bepalen of dit schappelijk is. Maar qua arbeid zit je tegenwoordig al snel op 60 per uur. Qua materialen kunnen je online zoeken wat het kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
MadDonkey schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:22:
Binnenkort ga ik met een soort CPO starten. Daar zoeken we 4 badkamers voor en 6 toiletten. Zijn die aantallen waar een leuke korting mee te krijgen is? Wanneer de 4 badkamers het zelfde zijn en de 6 toiletten ook. Of is dit een te klein aantal?
Bij zaken als Sanitairwinkel en Sanidump kun je dan zeker wat extra korting krijgen. Zelfde geldt voor tegels, omdat je best ruim kan inkopen. En verder: schrijf gewoon wat winkels aan met wat je nodig hebt en of ze wat met de prijs kunnen doen.

Als je het niet vraagt, zul je het nooit weten en ga je het ook nooit krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooiboy
RobbieB schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:38:
[...]

Tja, je hebt vrijwel allemaal A-merk producten. Zowel qua sanitair, meubels (een spiegelkast van >€1000 8)7 ), en tegels.

En voor het bedrag waar jij 2 simpele WC’s krijgt worden hier er hier 2 Geberit Alba douche wc’s geplaatst.

Dus ik weet niet waar deze offerte vandaan komt, maar ze verdienen er goed aan.

Daarnaast gaat een project dit soort merken niet gebruiken, los van het feit dat ze groot inkopen.

Maar door naar wat goedkopere merken te kiezen, een partij te zoeken die je niet afzet en naar een fatsoenlijke tegelboer te gaan kun je echt met gemak de helft van de prijs afhalen.

Hier wordt binnenkort onze badkamer én WC vervangen en ik ben voor de sloop, verleggen leidingen, plaatsing én alle materialen ongeveer 25k kwijt. Sloop heb je niet en leidingen worden bij jou al door het project gedaan, dus installatie en materiaal zou voor max 15k zeker moeten lukken.
toon volledige bericht
Alle materialen zijn bij elkaar zo'n 4.000 duurder, vergeleken met de online-prijzen. Zo kost de doucheset online €600 i.p.v. €900. Een inbouwreservoir max. €300 i.p.v. €500. Een basis toilet €260 i.p.v. bijna €500. etc.

Maar de grooste kostenpost is de arbeid van bijna €10.000.

En dit stinkt.

Hoe kunnen de arbeidskosten van onze gewenste badkamer vrijwel evenveel zijn als de "retour badkamer" incl. materiaal én arbeid?

Als alleen de arbeidskosten voor de gewenste badkamer al bijna €10.000 is, hoe kunnen ze dan een basis badkamer geïnstalleerd leveren voor €10.000? 8)7

Het retourbedrag voor de standaard badkamer zou dan alleen de materiaalkosten moeten zijn.

Ik vind het iig allemaal erg duister en we staan op het punt de badkamer helemaal standaard te laten opleveren. Dan maar geen bad en basis tegeltjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
mooiboy schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:37:
[...]

Alle materialen zijn bij elkaar zo'n 4.000 duurder, vergeleken met de online-prijzen. Zo kost de doucheset online €600 i.p.v. €900. Een inbouwreservoir max. €300 i.p.v. €500. Een basis toilet €260 i.p.v. bijna €500. etc.

Maar de grooste kostenpost is de arbeid van bijna €10.000.

En dit stinkt.

Hoe kunnen de arbeidskosten van onze gewenste badkamer vrijwel evenveel zijn als de "retour badkamer" incl. materiaal én arbeid?

Als alleen de arbeidskosten voor de gewenste badkamer al bijna €10.000 is, hoe kunnen ze dan een basis badkamer geïnstalleerd leveren voor €10.000? 8)7

Het retourbedrag voor de standaard badkamer zou dan alleen de materiaalkosten moeten zijn.

Ik vind het iig allemaal erg duister en we staan op het punt de badkamer helemaal standaard te laten opleveren. Dan maar geen bad en basis tegeltjes :+
toon volledige bericht
Je kunt prima basic sanitair + meubels krijgen voor €2000, allemaal Chinese white label, dat op grote schaal wordt ingekocht. Basic tegels erbij voor €1000. Dat laat nog €7500 voor arbeid, waar geen voorbereidingskosten hoeven te worden gerekend én ze niet hoeven na te denken, want ze plaatsen 200x hetzelfde.

Daarnaast zal het retour bedrag nooit 1-op-1 gelijk zijn aan de kosten, welkom in de wereld van project ontwikkelaars die je bij iedere regel proberen te naaien.

En ja, op die offerte is de arbeid van €10000 absurd hoog. Hier kom ik op €8500 voor badkamer en wc en die moeten dus allebei nog gesloopt worden en een hoop leidingen verlegd worden. Wat bij jou beiden niet hoeft.

Maar bij dit soort zaken geldt ook altijd: 1 offerte is geen offerte. Ga meer badkamerzaken langs, kijk wat ze bieden, kijk op dit forum of er ervaringen zijn met winkels bij je in de buurt.

Wat ik in ieder geval 100% zeker weet is dat het een stuk goedkoper kán dan de offerte die je nu hebt liggen. Je moet er alleen wel even actief naar zoeken.

(Of vraag rond naar de lokale Pjotr en koop alles zelf online… dan heb je die offerte zo gehalveerd)

[ Voor 18% gewijzigd door RobbieB op 13-04-2025 20:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Makrolon
Onze badkamer is eindelijk klaar! Badkamer gekocht bij de eerste Kamer badkamers, geïnstalleerd door mij zelf (het is mijn werk).
Inbouwkranen van Ivy, solid surface bad en kommen, Phillips hue ledstrip in de 2 nissen, vloerverwarming en wandverwarming onder de douchenis en de wand waar het was meubel aan hangt.

We hebben het zo geprobeerd, maar het spettert toch wel heel erg de badkamer in. Dus we gaan nog een douchedeur bestellen.

Al met al zelf heel erg tevreden over hoe alle keuzes bij elkaar gekomen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbhxngoEZapZXWg_vLkT6tmyRNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaKOqWqo8dCxzxHoS4MmdKwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8gRH90prGMOu9uR4gfMvpVDOxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaRtFW7wW00pn6QphJEjvH7d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGebOlgUG5oRUI3P254y9A91oeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0AdnqWY9yPkstVb7ePeQ7fy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka7_HkdlOiy5Qq10fCPrSFEd5AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e3cB1VMIinUdgSMPlzLFMNc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zg-0nWJbl5GmezBfF2GzMbbsP9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXwOJvLH1JXffpF2Az13iF6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1DErAYuqD5S4pKbIMh8BOOhflw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNddZeBHHmHGA9megKIDnOxe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ6vsLCN8H9Z8e9nTwn_x6HgZeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azeGjf25STtLiOkrLexwGWNk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLXrIcLU9jjB7HjifHqqwPr70JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUfWdripthzq3bKy9MKy9dRg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:24
Prachtig resultaat @Makrolon ! Mijn complimenten.
Phillips hue ledstrip in de 2 nissen
Wist niet dat deze een dermate hoge IP waarde hebben dat ze geschikt zijn voor een douchegebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Speedgeek schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:03:
Prachtig resultaat @Makrolon ! Mijn complimenten.

[...]

Wist niet dat deze een dermate hoge IP waarde hebben dat ze geschikt zijn voor een douchegebied.
Dankjewel!

De ledstrip zit aan de bovenkant van de nis, in een profiel die afgekit is, en de voeding is een selv, wat staat voor Safety extra low voltage. Ik weet niet of het 100% volgens de regels is maar in mijn eigen badkamer durf ik het wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 20:08
Zeer strak werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-04 09:56
Gisteren bij sanitairwinkel in Eindhoven geweest, beetje rondgekeken en eigenlijk de badkamer zo goed als samengesteld. Ik ben nu echter het winkelmandje aan het ontleden en prijzen aan het vergelijken. Ik merk dat ik zonder al teveel moeite al bijna 15% kan besparen door diverse onderdelen elders te kopen. Als ik nog even mijn best doe met het meubel, een paar andere dingen en mijn volgende vraag dan kom ik misschien zelfs tegen de 20% of hoger aan.

Nu heb ik daar ook een Fortifura glazenwand gezien voor 519,99 die ik erg mooi vond wat volgens mij het huismerk van sanitairwinkel is. Ik kom bij tegeldepot nagenoeg dezelfde glazenwand tegen voor 329,95. De enige verschillen die ik op papier zie is dat sanitairwinkel aluminium profielen heeft en 5 jaar garantie vs messing profielen en 2 jaar garantie, maar wel bijna 200 euro goedkoper. De formaten, dikte, glaskleur en de coating zijn allemaal hetzelfde.

Is er iemand bekend met beide merken? Want als ze uit dezelfde oem fabriek komen is het wel snel verdiend namelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door Bytebandit op 27-04-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:16
Is (basis) sanitair en keuken nu meestal wel of niet inbegrepen in de nieuwbouwprijs?

We hebben een richtlijn voor een nieuwbouwprijs van een woning gekregen (en wat zeer vroege indicatieve platregronden) maar het is alleen nog dat. Na de zomer worden pas de exacte details bekend. Ik vraag me nu af of ik voor die richtprijs al van basis sanitair en keuken kan uitgaan. Natuurlijk zullen we er waarschijnlijk nog allerlei meeropties overheen gooien, maar aangekleed scheelt toch weer wat t.o.v. volledig kaal geleverd.

Is hier iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:25
BBBrt schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:20:
Is (basis) sanitair en keuken nu meestal wel of niet inbegrepen in de nieuwbouwprijs?

We hebben een richtlijn voor een nieuwbouwprijs van een woning gekregen (en wat zeer vroege indicatieve platregronden) maar het is alleen nog dat. Na de zomer worden pas de exacte details bekend. Ik vraag me nu af of ik voor die richtprijs al van basis sanitair en keuken kan uitgaan. Natuurlijk zullen we er waarschijnlijk nog allerlei meeropties overheen gooien, maar aangekleed scheelt toch weer wat t.o.v. volledig kaal geleverd.

Is hier iets over te zeggen?
Sanitair en tegels wel, maar ga uit van zeer minimaal en basis. Keuken is mijn ervaring meestal van niet, soms een keukencheque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Perzikvrucht schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:34:

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou niet voor een symetrische indeling gaan maar juist voor een egale verlichting van de objecten in de badkamer omdat je anders denkt kleurverschil te zien. Dus bijv. twee spotjes boven het bad, eentje in de douche en dan voor de wasbak nog twee spotjes. Ik vind zelf een spanplafond echt onwijs lelijk en zou altijd een gipsplafond laten maken, als ze dit netjes doen is het ook met enkel afsmeren glad genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:16
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:31:
[...]

Ik zou niet voor een symetrische indeling gaan maar juist voor een egale verlichting van de objecten in de badkamer omdat je anders denkt kleurverschil te zien. Dus bijv. twee spotjes boven het bad, eentje in de douche en dan voor de wasbak nog twee spotjes. Ik vind zelf een spanplafond echt onwijs lelijk en zou altijd een gipsplafond laten maken, als ze dit netjes doen is het ook met enkel afsmeren glad genoeg.
Dat dacht ik eerst ook, maar eigenlijk komt die symmetrische indeling daar nu ook wel op neer. Misschien kun je hem nog iets naar rechts en boven schuiven voor iets betere 'aansluiting' op wastafel en bad, maar dan kun je hem net zo goed symmetrisch laten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje44magnum
Bobmeister schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:30:
[...]

Heb dat toch geregeld gemeten; 16mm stevig wit geverfde koper. Na opschuren blijft er 15mm over. :+
In België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
Bazi schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:07:

Wie heeft er gelijk?
Gewoon kit
Geen profiel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8ejgvs4ADlZerfEjCcRIoY5Lrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfOJ9xyS7Vk8WYvWMbErB6Fo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
Zijn er ook “regels” voor het plaatsen van tegelstrips? Ik zie op foto’s van mijn badkamer die nu wordt betegeld, 1x het liggende profiel onder het staande profiel en op een andere locatie juist het staande profiel naast het liggende profiel. Zie beide foto’s. Is 1 van de 2 de standaard en zo ja: welke én gaat er iets fout als ergens de andere volgorde wordt toegepast? Dit even los van dat het onlogisch is om twee verschillende keuzes in 1 ruimte te maken… maar zolang er technisch niets fout gaat, is het voor mij nog geen reden om de tegels er weer uit te laten breken.

En ja, die profielen op foto 2 hadden nog iets netter op elkaar kunnen aansluiten, maar ik moet even kijken of ik dáár nog een punt van maak vóór het voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSyPPWXOkfHksvvGKjpl-XMTJEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rjF889417028Gqo5bLlJyLw0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GV4OdhPoaV0S9eMPYTFcmwfEPow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BfduweXLk60SRTlt5NDtmhLe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:39
Ik heb onlangs een nieuwbouwwoning waar Plieger is aangewezen als leverancier van het sanitair met een stelpost van 6000 euro. Nou zie ik in de Plieger sanitair kiezer echt absurde prijzen voor extra opties, bijvoorbeeld een V&B Subway 3.0 combi in plaats van een V&B O.Novo +900 euro! Grotere spiegel met licht? 1000 euro!

Daar tegenover staat dat als ik de douch en WCs casco op laat leveren, dat ik slechts 6000 terug krijg.

Ik vraag mij af wat wijsheid is? Is hier ruimte om dit te onderhandelen?
Hoe verhoudt Plieger zich met bijvoorbeeld V&B?
Zijn er nog aanbevelingen voor aannemers in de buurt van Eindhoven?

Ik vind het een vervelend verdienmodel maar er lijkt niks anders op te zitten dan kleine upgrades te doen en de makkelijke dingen zoals een spiegel, inloopdouche of een badkamermeubel zelf te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Mark K schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:15:
Ik heb onlangs een nieuwbouwwoning waar Plieger is aangewezen als leverancier van het sanitair met een stelpost van 6000 euro. Nou zie ik in de Plieger sanitair kiezer echt absurde prijzen voor extra opties, bijvoorbeeld een V&B Subway 3.0 combi in plaats van een V&B O.Novo +900 euro! Grotere spiegel met licht? 1000 euro!

Daar tegenover staat dat als ik de douch en WCs casco op laat leveren, dat ik slechts 6000 terug krijg.

Ik vind het een vervelend verdienmodel maar er lijkt niks anders op te zitten dan kleine upgrades te doen en de makkelijke dingen zoals een spiegel, inloopdouche of een badkamermeubel zelf te installeren.
Belangrijk vooral dat je bij oplevering alles op de beoogde plek hebt zitten. Mooi badkamermeubel met verwarmde spiegel ophangen is het werk niet, een toilet naar de andere kant verhuizen is ingrijpend. Als je dan verder kiest voor basis tegelwerk en sanitair, kun je dat allemaal tzt vervangen naar eigen smaak en budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzanhe

Ik zou wel even goed het totaal plaatje bekijken, bij ons was installatie in verhouding stuk goedkoper via de bouw dan bij de andere winkels (omdat je daar begint vanaf 0). Dus bij offerte vergelijking op het totaal na teruggave casco vanuit de bouw kwamen we gelijk/ goedkoper uit vanuit de bouw. Alleen spiegel en douchedeur doen we wel na de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:41

Fanta

FordPerformance™️

Er zit wel een heel groot verschil in kwaliteit tussen de Subway 3.0 (meest luxe model van V&B) en de O.novo (projectmodelletje). Het zou mij niets verbazen als een groot gedeelte van de meerprijs al in het prijsverschil zit. Voor jouw beeld: een standaard o.novo wandcloset (daar komt de zitting dus nog bij) kost €234,00 (bruto advies ex btw) en een standaard Subway 3.0 wandcloset kost €650,00 (bruto advies ex btw). Dit is dus al €416,00 verschil.

Dat de prijzen voor meerwerk zo hoog zijn is niet per se absurd. Elke afwijking ten opzichte van standaard sanitair brengt extra werk met zich mee op allerlei lagen binnen de bouw, deze kosten moeten ergens van betaald worden, logischerwijs komt de rekening bij degene die kiest voor de afwijking.

Dat je 'slechts' 6000 terug krijgt komt doordat de groothandel scherpere prijzen geeft aan de installateur voor standaard sanitair (wat jij terug krijgt als je kiest voor meerwerk of casco).

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Aanvullend, wij hadden inderdaad het zelfde dilemma.

Of 6000 euro retour en de badkamer casco opleveren
Of via de bouw de standaard badkamer laten aanpassen.

We kregen een offerte van dik 17.000 Euro en dan nog konden niet alle wensen geleverd worden. Plus dat ze met 3 partijen aankwamen, een timmerman voor het verlaagd plafond, de leverancier van het sanitair en een andere partij voor de tegels.

Uiteindelijk dus gekozen voor casco, omdat we onder de streep goedkoper uit kwamen met een derde partij dit alles in de hand had.

Voordeel bij ons was ook dat de badkamer zonder dekcement vloer komt, dus alle leidingen in de vloer incl vloerverwarming kunnen nog verlegd worden naar de plaats waar we het willen hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Fanta schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:54:
[...]
Dat de prijzen voor meerwerk zo hoog zijn is niet per se absurd. Elke afwijking ten opzichte van standaard sanitair brengt extra werk met zich mee op allerlei lagen binnen de bouw, deze kosten moeten ergens van betaald worden, logischerwijs komt de rekening bij degene die kiest voor de afwijking.
Waren het maar alleen de kosten. Je betaalt ook ‘ter ontmoediging’. Projectontwikkelaar wil het liefst alles standaard, want meer kans dat de planning wordt gehaald en minder kans op fouten. Dus is meerwerk altijd (veel) duurder dan wanneer je het zelf laat doen, zodat de keuze om het zelf te doen verleidelijker is, dat is in het voordeel van de projectontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Toke_gt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Waren het maar alleen de kosten. Je betaalt ook ‘ter ontmoediging’. Projectontwikkelaar wil het liefst alles standaard, want meer kans dat de planning wordt gehaald en minder kans op fouten. Dus is meerwerk altijd (veel) duurder dan wanneer je het zelf laat doen, zodat de keuze om het zelf te doen verleidelijker is, dat is in het voordeel van de projectontwikkelaar.
Het lijkt er anders erg op dat dit een verdienmodel is waarbij je significant minder terug krijgt als je casco wil en anders de hoofdprijs kwijt bent voor alle extra opties. Niet voor niets zit bij elke nieuwbouwwoning tegenwoordig een standaard keuken en sanitair. Volgens mij verdient de projectontwikkelaar goud geld voor de referral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Mark K schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:02:
[...]
Het lijkt er anders erg op dat dit een verdienmodel is waarbij je significant minder terug krijgt als je casco wil en anders de hoofdprijs kwijt bent voor alle extra opties. Niet voor niets zit bij elke nieuwbouwwoning tegenwoordig een standaard keuken en sanitair. Volgens mij verdient de projectontwikkelaar goud geld voor de referral.
Ze willen alle huizen hetzelfde bouwen, kopen het sanitair grootschalig in. Als jij afwijkt, door casco-oplevering of alle extra’s, krijg je weinig terug of betaal je er de hoofdprijs voor, omdat ze liever hebben dat je binnen de standaard blijft. Of ze er veel op verdienen, weet ik niet. Volgens mij verliezen ze vooral als het bouwtempo wordt doorbroken of als er fouten worden gemaakt door alle afwijkingen. (En dat gebeurt volop, kan ik je uit ervaring vertellen. Extra raam geplaatst in verkeerde hoekwoning, badkamers casco/verplaatsingen verwisseld, vloerverwarming vergeten. Allemaal in project van 30 woningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Toke_gt schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:34:
[...]

Belangrijk vooral dat je bij oplevering alles op de beoogde plek hebt zitten. Mooi badkamermeubel met verwarmde spiegel ophangen is het werk niet, een toilet naar de andere kant verhuizen is ingrijpend. Als je dan verder kiest voor basis tegelwerk en sanitair, kun je dat allemaal tzt vervangen naar eigen smaak en budget.
Goed advies. Ik zal even goed nadenken over de locatie van het leidingwerk en denk dat ik wat extra betaal om wel gelijk mooie tegels te hebben maar verder zoveel mogelijk standaard sanitair om die vervolgens zelf te vervangen. Ik denk aan de toiletten, spiegels, badkamermeubel en inloopdouche. Dit scheelt al snel enkele duizenden euros.

Dit is de plattegrond van de douche met standaard opstelling volgens de projectleverancier. Die 2 wastafels ga ik uiteraard vervangen door een enkele wastafel. Tussen de deur en de douche de glazen wand van de inloopdouche (die ik achteraf ga monteren).

De badkuip is optioneel en ga ik eventueel apart installeren. De elektrische verwarming hangt naast de douche, ik vraag mij af of dit een goed idee is. Hebben jullie nog suggesties voor aanpassingen aan de indeling of het leidingwerk/elektra?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bGh3iAFXjxW9W5GC-r-cl0zO-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T6vjT6jnIiQkvfxfwrmKg6Pv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzanhe
Mark K schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:39:
[...]

Goed advies. Ik zal even goed nadenken over de locatie van het leidingwerk en denk dat ik wat extra betaal om wel gelijk mooie tegels te hebben maar verder zoveel mogelijk standaard sanitair om die vervolgens zelf te vervangen. Ik denk aan de toiletten, spiegels, badkamermeubel en inloopdouche. Dit scheelt al snel enkele duizenden euros.

Dit is de plattegrond van de douche met standaard opstelling volgens de projectleverancier. Die 2 wastafels ga ik uiteraard vervangen door een enkele wastafel. Tussen de deur en de douche de glazen wand van de inloopdouche (die ik achteraf ga monteren).

De badkuip is optioneel en ga ik eventueel apart installeren. De elektrische verwarming hangt naast de douche, ik vraag mij af of dit een goed idee is. Hebben jullie nog suggesties voor aanpassingen aan de indeling of het leidingwerk/elektra?

[Afbeelding]
Stopcontact tussen de 2 wastafels - verder lijkt het goede indeling als douche beetje fijn formaat is en bad ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-05 14:35
Zijn er mensen met ervaring met massief (eiken) badkamermeubels van Tikamoon?

https://www.tikamoon.nl/cat-badkamermeubels-329.htm

Hebben daar een mooi meubel gezien, maar aangezien alle winkels in Frankrijk liggen ga je niet zomaar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14

_Arthur

blub

pekelveld schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:21:
Zijn er ook “regels” voor het plaatsen van tegelstrips? Ik zie op foto’s van mijn badkamer die nu wordt betegeld, 1x het liggende profiel onder het staande profiel en op een andere locatie juist het staande profiel naast het liggende profiel. Zie beide foto’s. Is 1 van de 2 de standaard en zo ja: welke én gaat er iets fout als ergens de andere volgorde wordt toegepast? Dit even los van dat het onlogisch is om twee verschillende keuzes in 1 ruimte te maken… maar zolang er technisch niets fout gaat, is het voor mij nog geen reden om de tegels er weer uit te laten breken.

En ja, die profielen op foto 2 hadden nog iets netter op elkaar kunnen aansluiten, maar ik moet even kijken of ik dáár nog een punt van maak vóór het voegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Technisch maakt het, op deze plek bij het raam, niets uit.

Maar ik vind het er nu al uitzien als prutswerk. Zowel dit 'dingetje' als dat de voegen mega dun zijn + allemaal van verschillende dikte + het hoekslijpwerk ook niet geheel netjes haaks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Mark K schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:02:
[...]

Dat zie je verkeerd. De reden dat je als koper van een nieuwbouwwoning weinig terug krijgt voor standaard sanitair, is omdat de installateur het standaard sanitair (gebaseerd op x aantal woningen op het project) scherp inkoopt. Zowel de groothandel als de installateur verdient hier weinig aan. Massa is kassa, maar de marge is laag. Het geld wordt verdiend aan meerwerk/extra opties, omdat dit niet scherp (in massa) wordt ingekocht, er geldt doorgaans een standaard korting voor, die verdeeld moet worden onder de installateur en aannemer, waardoor meerwerk automatisch veel duurder is dan standaard. Niet alleen omdat de inkoopprijs doorgaans hoger is, maar ook omdat er met een andere marge gerekend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Toke_gt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:22:
[...]

Ze willen alle huizen hetzelfde bouwen, kopen het sanitair grootschalig in. Als jij afwijkt, door casco-oplevering of alle extra’s, krijg je weinig terug of betaal je er de hoofdprijs voor, omdat ze liever hebben dat je binnen de standaard blijft. Of ze er veel op verdienen, weet ik niet. Volgens mij verliezen ze vooral als het bouwtempo wordt doorbroken of als er fouten worden gemaakt door alle afwijkingen. (En dat gebeurt volop, kan ik je uit ervaring vertellen. Extra raam geplaatst in verkeerde hoekwoning, badkamers casco/verplaatsingen verwisseld, vloerverwarming vergeten. Allemaal in project van 30 woningen).
Nee hoor, verkoop van meerwerk levert veel meer op. Sterker nog, de sanitair groothandels kunnen hun showrooms sluiten als nieuwbouwwoningen alleen nog standaard worden opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Nee hoor, verkoop van meerwerk levert veel meer op.
Ja, maar dat meerwerk maakt het allemaal weer belachelijk duur. Je hebt als koper van een nieuwbouwwoning eigenlijk geen keuze: voor casco krijg je een habbekrats terug in vergelijking met wat je betaald mét volledig standaard keuken/sanitair en als je het door hen laat doen met meerwerk, ben je de hoofdprijs kwijt.

Je zit dus in een bijna onmogelijke positie. Die hoge kortingen gelden ineens niet meer voor meerwerk, wat ik raar vindt. Voor een heel project koop je toch uiteindelijk best veel in, ook al is het niet 100x dezelfde douche. Het gaat uiteindelijk om het totale volume dat je inkoopt. Dus voor de buitenstaander lijkt het inderdaad op een verdienmodel. Je betaalt hoe dan ook teveel...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Ja, maar dat meerwerk maakt het allemaal weer belachelijk duur. Je hebt als koper van een nieuwbouwwoning eigenlijk geen keuze: voor casco krijg je een habbekrats terug in vergelijking met wat je betaald mét volledig standaard keuken/sanitair en als je het door hen laat doen met meerwerk, ben je de hoofdprijs kwijt.

Je zit dus in een bijna onmogelijke positie. Die hoge kortingen gelden ineens niet meer voor meerwerk, wat ik raar vindt. Voor een heel project koop je toch uiteindelijk best veel in, ook al is het niet 100x dezelfde douche. Het gaat uiteindelijk om het totale volume dat je inkoopt. Dus voor de buitenstaander lijkt het inderdaad op een verdienmodel. Je betaalt hoe dan ook teveel...
Als je vergelijkt met X2O, Sanitairstunter, SaniDump, webshops, etc, ben je inderdaad een hoop meer kwijt. Ga je vergelijken met een nette sanitairspeciaalzaak, dan valt het allemaal wel mee denk ik. Het probleem zit er volgens mij meer in dat de consument van tegenwoordig te gewend is geraakt aan dumpprijzen en daardoor is vergeten dat die dumpprijzen niet in elke situatie haalbaar zijn.

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste