Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Is het iemand al gelukt om infrarood aan de praat te krijgen? Ik lees verschillende verhalen over een ingebouwde ir-sensor, maar krijg de drivers sowieso niet geïnstalleerd. Steeds volgt de melding "There is a mistake when installing the driver" als ik het probeer, wat me doet geloven dat er helemaal geen ir-sensor aanwezig is in de NUC-kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 07:04
Afgelopen weekend zelfde soort configuratie in elkaar gezet en windows 10 op geïnstalleerd
- Intel NUC NUC7i5BNK Barebones
- Kingston ValueRAM KVR21S15S8/4 (2x 4 gb)
- Samsung 960 EVO 250GB

Ook met flashdrive windows 10 geïnstalleerd maar geen problemen gehad. Zou dus dus eerst met een andere flashdrive proberen

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het zo hoort te werken. Helaas geeft een andere flashdrive dezelfde problemen. Systeem slaat vast in de stap voorbereiding installatie bestanden. Hij is niet verder gekomen dan 3%. Scherm wordt daarna lichtblauw. Ik ben bang dat ik toch een defect component heb. Zal vanavond het eens proberen met 1 reepje geheugen. Kan ik dat uitsluiten. Zucht eg vervelend, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

danielvn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:05:
Zucht eg vervelend, maar het is niet anders.
Check je voor de zekerheid eerst even de BIOS? Dat zaken als UEFI en/of AHCI aan staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
MAX3400 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Check je voor de zekerheid eerst even de BIOS? Dat zaken als UEFI en/of AHCI aan staan?
Zal ik doen, tnx. Las (hier) dat het aanmaken van een install disk via Rufes en het gebruik maken UEFI nodig is. Maarwel vreemd dat bij anderen die SAMSUNG EVO uit de box blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
Bedankt voor jullie adviezen. Maar ik gooi de handdoek in de ring. Ben nu drie avonden bezig. Bios update, UEFI staat aan, Via Rufes GPT/UEFI flash drive gemaakt.Andere Flashdrive.
EVO drive is zichtbaar in bios. Geen rare dingen. Memory bankjes om en om verwisseld. Evo drive eruit en weer in gedaan (bleek voor iemand de oplossing te zijn).
Het gedrag van de storing is ook vreemd. Nuc start netjes op en start de installatie. Steeds aan het begin van de setup slaat de computer vast. Soms bij 2% soms 7% van voorbereiden van installatie. Maar soms ook voordat je de partities kan selecteren en/of verwijderen. Dus erg willekeurig.
Partities worden ook netjes aangemaakt en kan ik ook weer verwijderen. Het is natuurlijk vreemd dat bij andere tweakers het zonder veel moeite werkt. Morgen of overmorgen naar Coolblue om de boel om te ruilen. Prima geholpen aan de telefoon deden niet moeilijk. Wel zonde van de tijd.

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:59
Kastermaster schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:40:
Is het iemand al gelukt om infrarood aan de praat te krijgen? Ik lees verschillende verhalen over een ingebouwde ir-sensor, maar krijg de drivers sowieso niet geïnstalleerd. Steeds volgt de melding "There is a mistake when installing the driver" als ik het probeer, wat me doet geloven dat er helemaal geen ir-sensor aanwezig is in de NUC-kit.
Volgens mij is het zo dat je zelf een sensor moet aansluiten op de interne header. Althans, zo heb ik het begrepen.

• Kastermaster
ElArmaSecreta schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Volgens mij is het zo dat je zelf een sensor moet aansluiten op de interne header. Althans, zo heb ik het begrepen.
Aha, dat zou een hoop verklaren :F

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kastermaster schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Aha, dat zou een hoop verklaren :F
Ik snap dit echt niet. Je kunt een NUC toch zo openschroeven om dit te checken. Anders even de Technical Product Specification er bij zoeken.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Heb iets vreemd voor. Heb een intel nuc i3 van 2 generaties terug. Werkt perfect alleen gaat mijn cpu temperatuur naar de 80 graden als ik een blueray mkv afspeel.
Moet ik hiermee besluiten dat mijn nuc tekort gaat schieten ?

• Kastermaster
Yarisken schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:54:
Heb iets vreemd voor. Heb een intel nuc i3 van 2 generaties terug. Werkt perfect alleen gaat mijn cpu temperatuur naar de 80 graden als ik een blueray mkv afspeel.
Ik ben geen codec-guru, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat je NUC geen hardwareondersteuning heeft, of in ieder geval geen GPU-decoding, voor de gebruikte codec (ik vermoed HEVC? Zie: https://www.techspot.com/...-h256-enconding-playback/). Vanaf de NUC6-serie wordt HEVC-decoding hardwarematig ondersteund.

Nu moet je NUC het allemaal softwarematig gaan decoderen en dat gebeurt met je CPU i.p.v. je GPU, waardoor je NUC het warm krijgt. Overigens is 80 graden Celsius niet per se iets om je zorgen over te maken. Ik zag in mijn fan-profielen dat mijn NUC standaard zo stond ingesteld dat hij pas bij 75 graden actief begint te koelen. Ik meen zelfs dat tot 90 graden geen grote problemen op mag leveren, mits je niet constant deze temperaturen haalt (Zie o.a. http://www.anandtech.com/...adwellu-iris-nuc-review/7)

[ Voor 28% gewijzigd door Kastermaster op 10-08-2017 23:24 . Reden: Uitleg toegevoegd ]

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Bedankt Kastermaster, dat lijkt me een logische uitleg. Bij 80 graden hoor ik de fan serieus op toerental komen daarmee dat ik het merkte :-).

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yarisken schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:54:
Heb iets vreemd voor. Heb een intel nuc i3 van 2 generaties terug. Werkt perfect alleen gaat mijn cpu temperatuur naar de 80 graden als ik een bluray mkv afspeel.
Ik weet niet waarmee je wat probeert af te spelen maar ik kan je verzekeren dat het alle vele NUC generaties lukt om met hardware-versnelling een (h.264) MKV af te spelen. Dus ergens mis je dan wat in je setup of is er iets niet lekker ingesteld. Nu gaat dit topic over een heel andere generatie NUC's, maar ik wil het wel even hebben opgemerkt.

Mocht je een rip te pakken hebben die omgezet is naar het H.265 format, wat hier eerder als mogelijke oorzaak wordt aangehaald, dan heb je de verkeerde te pakken en dan zal het beslist teveel zijn voor je huidige NUC. Je zoekt dan naar een "ouderwetse" H.264 rip en all is well (indien alles goed staat in- en afgesteld).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 21:28
Mijn setje draait naar alle tevredenheid. De NUC is nog iets kleiner dan verwacht en enige kritiek is dat hij wat meer lawaai maakt dan verwacht.

Loopt voorlopig als een trein en heb nog niet gehad dat hij tekort schiet. Windows pro erop gezet voor €11 ofzo.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNH€ 334,95€ 334,95
2Crucial CT8G4SFD8213€ 64,95€ 129,90
1Crucial MX300 2,5" 750GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,85

Travelcase is via amazon.com uit china onderweg (hermitshell).

Volgende stap zal de aankoop van een 4K monitor zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
klokslag schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:12:
...en enige kritiek is dat hij wat meer lawaai maakt dan verwacht.
Heb je in de bios al de fan profile op silent/quiet (ben exacte naam even kwijt) gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
bitshady schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Heb je in de bios al de fan profile op silent/quiet (ben exacte naam even kwijt) gezet?
Heb dit vanmorgen gedaan, maakt voor mij niet genoeg verschil uit en gaat dus straks terug naar de normale settings :). Geluid is uiteindelijk hetzelfde geluid als iedere laptop die ik tot nu toe nog had dus zo hard is het ook weer niet. Alleen verwachte ik blijkbaar een bijna compleet stil systeem :)

Mss helpt het ook de NUC achter men monitor te zetten en niet ervoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie-Bobo
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-02 10:32
Heb mij een NUC7i7BNH er de benodigde 32GB DDR4 geheugen ingestopt en een 240gb SSD schijf van Samsung ingestoken en Windows 10 home erop geinstalleerd.
dit verbonden met een HDMI 4K kabel aan Samsung Smart tv UE65KU6400 4K ultraHD 65inch
beeldresolutie 3840 x 2160 .
Het is bedoeling om films af te spelen op deze tv via stremio, maar bij afspelen films valt beeld regelmatig weg en komt weer na een seconde.
Kent er hier iemand er een oplossing voor dit dit probleem te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Charlie-Bobo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:41:
Heb mij een NUC7i7BNH er de benodigde 32GB DDR4 geheugen ingestopt en een 240gb SSD schijf van Samsung ingestoken en Windows 10 home erop geinstalleerd.
dit verbonden met een HDMI 4K kabel aan Samsung Smart tv UE65KU6400 4K ultraHD 65inch
beeldresolutie 3840 x 2160 .
Het is bedoeling om films af te spelen op deze tv via stremio, maar bij afspelen films valt beeld regelmatig weg en komt weer na een seconde.
Kent er hier iemand er een oplossing voor dit dit probleem te verhelpen ?
Klinkt bekend. Oplossing was versie 154518.4664 van de grafische driver installeren. Alle andere versies gaven het door jou genoemd probleem.

https://downloadcenter.in...dows-15-45-?product=98911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Helaas is het niet zo simpel.
Dit weekend heb ik mijn nieuwe NUC aangesloten en heb hetzelfde issue.

Dit schijnt een bekend issue te zijn bij Intel, combinatie van windows creatorsupdate, 4K resolutie in 60Hz. Vooral bij fullscreen windows valt vaak het beeld weg voor een paar seconden.

Terugschakelen naar 30 Hz verhelpt het probleem, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing.
In tegenstelling tot wat hierboven staat lijkt die oude driver niet (voor iedereen in ieder geval) de oplossing. Intel is er mee bezig naar eigen zeggen...

De verzamelthread op het intel supportforum:
https://communities.intel.com/thread/116824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

danielvn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:47:
Bedankt voor jullie adviezen. Maar ik gooi de handdoek in de ring. Ben nu drie avonden bezig. Bios update, UEFI staat aan, Via Rufes GPT/UEFI flash drive gemaakt.Andere Flashdrive.
EVO drive is zichtbaar in bios. Geen rare dingen. Memory bankjes om en om verwisseld. Evo drive eruit en weer in gedaan (bleek voor iemand de oplossing te zijn).
Het gedrag van de storing is ook vreemd. Nuc start netjes op en start de installatie. Steeds aan het begin van de setup slaat de computer vast. Soms bij 2% soms 7% van voorbereiden van installatie. Maar soms ook voordat je de partities kan selecteren en/of verwijderen. Dus erg willekeurig.
Partities worden ook netjes aangemaakt en kan ik ook weer verwijderen. Het is natuurlijk vreemd dat bij andere tweakers het zonder veel moeite werkt. Morgen of overmorgen naar Coolblue om de boel om te ruilen. Prima geholpen aan de telefoon deden niet moeilijk. Wel zonde van de tijd.
Probeer eens een USB 2.0 drive ipv 3.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danielvn
Bedankt, maar daar lag ook de oplossing niet. Het probleem bleek in de NUC te zitten. Niet het geheugen of SSD. Nadat de NUC vervangen was voor een nieuwe liep de installatie in een ruk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ido-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Uit interesse:
Vooral bij fullscreen windows valt vaak het beeld weg voor een paar seconden.

Kunnen jullie mij vertellen bij wat voor batch dit gebeurd?

[ Voor 4% gewijzigd door Ido- op 22-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg]

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2017 18:20 . Reden: vorige reactie blijkbaar niet goed begrepen... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Volgens mij was dit geen probleem maar een vraag aan mij gericht...

Mijn info heb ik uit de Intel-fora. Ik heb begrepen dat dit bij alle 6 en 7 series NUC's kan plaatsvinden.
Bij windows 10, bij 4K resolutie op 60hz.

Er zijn heel veel klachten, veel testen met oude drivers, BIOS-software, andere kabels, browsers en oude windows. Sommige lijken iets beter te functioneren maar tot nu toe geen echt succes.
Intel geeft aan nog geen oplossing te hebben en eraan te werken.

Voor mij is 4K 30hz is voorlopig wel even te doen. Onder Linux gaat het wel redelijk goed. Wel een enkele keer een hikje gehad maar daar valt prima mee te werken.

Ik verwacht van jullie ook geen oplossing, maar wilde dit probleem alleen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ido-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Super bedankt!
Dus niet bepaald een productie batch @ de nuc7 varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Sinds vandaag in het bezit van een Nuc6cayh met 4gb geheugen en een 120gb 2,5" ssd. Hierop heb ik libreelec (kodi) geinstalleerd staan. Wat mij meteen opviel was dat het systeem traag werkt. Kom van de Nuc met i3 3217u af en heb daar deze problemen niet mee. Youtube addon even geinstalleerd en bij het afspelen van zelfs een 1280x720 video gaat dit niet vloeiend. Heel veel last van stutter. Geprobeerd om in de bios van de Nuc te komen maar na 1sec staat de Nuc vast na het binnen komen van de bios.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De Nuc is namelijk geschikt voor 4k 60hz

Groet
Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt mij een hardware probleem (juiste DDR3L?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb 1600mhz ddr3l van kingston

Als ik tijdens het afspelen van een youtube video naar het kodi menu ga waarbij op de achtergrond de video nog doorspeelt gaat dit helemaal niet vloeiend meer. Tevens word het menu van kodi dan nog trager. Cpu load is wel normaal laag

Ook het schakelen van de full screen video naar het kodi menu met video op achtergrond leverd eerst een aantal seconden zwart beeld op alvorens het menu komt. Andersom ook het geval.

Mijn oude i3 nuc liep als een zonnetje en had nooit haperingen tijdens videos afspelen of omschakelen menu en full screen.

Had toch beter de i3 of i5 kaby lake versie kunnen kopen denk ik

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuc aan mijn pc monitor (2560x1440) gehangen ipv aan mijn tv (3840x2160) en draait als een zonnetje, heel apart. Zou het aan de one connect box van mijn samsung uhd tv of aan het gebruik van hdmi + toslink kunnen liggen? Op mijn monitor gewoon op hdmi geen problemen. Morgen proberen de nuc via hdmi aan mijn denon receiver te hangen en van daar uit door te koppelen naar de one connect box van de tv. Denon is helaas niet uitgerust met hdmi 2.0 maar met 1.4/1.4a

Dan kun je als goed is wel 4k / 30hz ontvangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nieuwe drivers; https://downloadcenter.in...dows-15-46-?product=80939

Met als opmerking in de release notes:

NEW FEATURES: (o.a.) Enabled Dynamic OLED

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Heb van de week ook een NUC7i3bnk ontvangen met 16gb ram en een Samsung 850 evo 250gb ssd.
Ik wilde er eerst OpenElec op draaien maar ik krijg geen netwerkverbinding dan.
Na veel gekloot Windows 10 geïnstalleerd en dat draait als een zonnetje.
Ook meteen internetverbinding.
Ik had al het laatste bios geflashed voor ik begonnen ben met de installatie.

Mijn oude Nuc(v3), had wel zonder problemen netwerkverbinding met OpenElec.
Nu is Windows wel handig af en toe maar via OpenElec zou alles toch ook gewoon moeten werken?

-edit-
Deze nuc is trouwens onhoorbaar op de slaapkamer, was wel anders met de vorige.
Fanprofiel op stil.

[ Voor 9% gewijzigd door coob op 03-09-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:20:
Heb van de week ook een NUC7i3bnk ontvangen met 16gb ram en een Samsung 850 evo 250gb ssd.
Ik wilde er eerst OpenElec op draaien maar ik krijg geen netwerkverbinding dan.
Na veel gekloot Windows 10 geïnstalleerd en dat draait als een zonnetje.
Ook meteen internetverbinding.
Ik had al het laatste bios geflashed voor ik begonnen ben met de installatie.

Mijn oude Nuc(v3), had wel zonder problemen netwerkverbinding met OpenElec.
Nu is Windows wel handig af en toe maar via OpenElec zou alles toch ook gewoon moeten werken?

-edit-
Deze nuc is trouwens onhoorbaar op de slaapkamer, was wel anders met de vorige.
Fanprofiel op stil.
Toevallig LibreElec geprobeerd? Is hetzelfde als OpenElec (gemaakt door oude OpenElec developers)

Draai nu de beta 8.1.0 op mijn Nuc7i5BNH en draait als een zonnetje. Alleen geen HD audio formaten (probleem met de dp -> hdmi 2.0 chip)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zal die eens een keer proberen.
Al draait de boel nu verrassend soepel onder W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:35:
Zal die eens een keer proberen.
Al draait de boel nu verrassend soepel onder W10.
Zat ook te twijfelen tussen windows 10 + kodi of OpenElec/LibreElec. Toch voor het laatste gekozen en bevalt me prima. Op mijn 3e gen i3 nuc de backup gemaakt en deze op de 7i5 geladen. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik lees hier erg wisselende verhalen over het aansturen van 2160p30 en/of 2160p60 met de huidige familie NUC op Kaby Lake. Aangezien het weer eens tijd wordt om een nieuwe PC thuis neer te zetten bij de TV (ook gewoon om te kunnen internetten bijvoorbeeld), doe ik er dan goed aan om een NUC 7i5 neer te zetten of zijn er nog een aantal issues in de hardware/driver die voorkomen dat de machine vlekkeloos gaat werken?

De bedoeling is: NUC -> HDMI 2.0 receiver -> HDMI 2.0 TV.

Wil wel een machine met Windows erop (waarschijnlijk Windows 10) dus eventuele issues rondom Ubuntu / Elec heb ik weinig mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Zoals ik al eerder gemeld heb: intel erkent problemen en hebben die nog niet opgelost. Zie het eerder genoemde topic op het Intel Forum.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die geen problemen hebben, maar 4k/60hz onder Windows lijkt op dit moment een grote kans op ellende.
MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:12:
Ik lees hier erg wisselende verhalen over het aansturen van 2160p30 en/of 2160p60 met de huidige familie NUC op Kaby Lake. Aangezien het weer eens tijd wordt om een nieuwe PC thuis neer te zetten bij de TV (ook gewoon om te kunnen internetten bijvoorbeeld), doe ik er dan goed aan om een NUC 7i5 neer te zetten of zijn er nog een aantal issues in de hardware/driver die voorkomen dat de machine vlekkeloos gaat werken?

Wil wel een machine met Windows erop (waarschijnlijk Windows 10) dus eventuele issues rondom Ubuntu / Elec heb ik weinig mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:12:

Zelf de Nuc7i5 met LibreElec draaien. Kan in kodi enkel 2160P 30hz selecteren maar dit speelt wel vlekkenloos af. Enige probleem wat ik met de nuc heb is het niet kunnen verwerken van HD audio formaten door een fout in de dp to hdmi chip. Dit schijnt al gefixed te zijn in de intel drivers maar aangezien ik geen windows draai kan ik die niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:48
EXCLUSIVE: Four TURBOCHARGED NUC on the way

Just when we thought that Intel was gearing up for lower NUC TDP, Chipzilla might try to reinvent the NUC as a legit desktop replacement with powerful 28W chips. We're hearing that three "Coffee Lake U" models are in the works for Q2 2018.

✓ *th Generation C*re i3 Processor (CFL-U) 4c/4t 28W TDP
✓ *th Generation C*re i5 Processor (CFL-U) 4c/8t 28W TDP
✓ *th Generation C*re i7 Processor (CFL-U) 4c/8t 28W TDP

Additionally, the popular Skull Canyon gaming NUC is finally getting an eDRAM-laden sequel.
Ik verwacht ze niet voor januari, want de processors met GT3e graphics zijn nog niet uit, maar zeker interessant! Wie weet komt er ook nog wel een nieuwe 6 core / 12 thread Skull Canyon-opvolger met GT4e graphics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mogge! Ik zit erover te denken om mijn oude Synology te vervangen door een NUC7 en deze als server te gaan gebruiken. Ik zou er dan wel graag een 3.5 inch schijf inzetten (helaas zijn er geen 4GB 2.5 inch schijven die in de NUC passen), maar dat gaat natuurlijk niet in de standaardbehuizing. Daarom heb ik drie vragen:
1. Levert een NUC voldoende stroom om een 3.5 inch schijf aan te sluiten (neem wel aan dat je wat met Male-female converters moet prutsen, maar die zijn wel te vinden)?
2. Zijn er, voor zover jullie weten, al ergens 3d geprinte covers of ontwerpen daarvan te vinden?
3. Andere suggesties? Als in: Doe het niet, want....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klokslag
Bij mij is deze set nu al de 2de week in gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNH€ 334,65€ 334,65
1LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart€ 543,29€ 543,29
1Logitech K780 (Azerty BE)€ 82,-€ 82,-
1Xiaomi Mi Mouse Zilver€ 0,-€ 0,-
1Creative Muvo 2 Zwart€ 62,19€ 62,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.152,03

Het 4k display is misschien is een beetje overkill. Rest koop ik sowieso opnieuw. Alles draait naar behoren en geluid fan valt na objectiveren mee. Ik hoor de Nuc niet op een plaats waar ik vroeger mijn laptop wel hoorde. Enige wat beetje steekt is de aankondiging nieuwe quadcore nuc's, echter voor €360 is er geen man overboord :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT
  • Laatst online: 10-02 13:02

IvT

Heren, Dames,

heb sinds kort twee 6CAYS NUC'jes. Gebruik ze om 4 externe USB3 schijven, per NUC, te sharen op mijn netwerk.
Overkill? Maybe....
Gister had ik echter een probleem met de eerste. Geen netwerk. Erger nog, hij gaf aan geen netwerk kaart te hebben.
WAT????
Uiteindelijk een nieuwe BIOS versie erin gebrand en toen was alles weer ok.
De tweede binnenkort ook maar eens voorzien van nieuwe BIOS.

Iemand hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klokslag schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:14:
Bij mij is deze set nu al de 2de week in gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart€ 543,29€ 543,29
1Logitech K780 (Azerty BE)€ 82,-€ 82,-
1Xiaomi Mi Mouse Zilver€ 0,-€ 0,-
1Creative Muvo 2 Zwart€ 62,19€ 62,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.152,03

Het 4k display is misschien is een beetje overkill. Rest koop ik sowieso opnieuw. Alles draait naar behoren en geluid fan valt na objectiveren mee. Ik hoor de Nuc niet op een plaats waar ik vroeger mijn laptop wel hoorde. Enige wat beetje steekt is de aankondiging nieuwe quadcore nuc's, echter voor €360 is er geen man overboord :) .
Maar hebben die nieuwe Nuc's ook de (nieuwe) Iris Gpu aan boord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CakeSpork
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 11:45
Ik ben verrast om zoveel enthousiastelingen in deze thread te zien waar ik net erg teleurgesteld mijn NUC ga retourneren. Er zijn veel ervaringen op het Intel forum die mijn ervaring weerkaatsen: op 60hz en 4k is er veel flicker en soms dropouts op de HDMI poort.

Kijk dus uit als je van plan bent de NUC in te zetten als 4k HTPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:23:
[...]

Maar hebben die nieuwe Nuc's ook de (nieuwe) Iris Gpu aan boord?
Blijft giswerk natuurlijk en het zijn geruchten; misschien gaat het niet om het zelfde procedé aangezien fanless tech aankondigt dat er geen kabylake refresh zal zijn.

Bijkomend blijkt men te gaan van 15 naar 28 W, wat denk ik genoeg ruimte overlaat om ook de HD640 te voorzien van genoeg stroom.

Voor mijn gebruik is de NUC natuurlijk snel genoeg en zeker geen sloom beestje.
CakeSpork schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:06:
Ik ben verrast om zoveel enthousiastelingen in deze thread te zien waar ik net erg teleurgesteld mijn NUC ga retourneren. Er zijn veel ervaringen op het Intel forum die mijn ervaring weerkaatsen: op 60hz en 4k is er veel flicker en soms dropouts op de HDMI poort.

ik heb even gecheckt en mijn display staat over usb type c op 59 hz en nog geen black-outs mogen meemaken. Via HDMI heb ik hem nog niet aangesloten en doe het zo te horen ook beter niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CakeSpork schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:06:

"mijn NUC", welk type is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:30:
[...]

"mijn NUC", welk type is dat?
Een NUC7i5BNH

#ProductPrijsSubtotaal
2Crucial CT8G4SFS824A€ 67,15€ 134,30
1WD Blue SSD M.2 (TLC) 500GB€ 148,50€ 148,50

• MAX3400

MAX3400

@CakeSpork Ik heb dezelfde NUC alleen een andere disk. Zal het weekend eens kijken of ik er ook last van heb; in ieder geval op 1080p60 geen enkel issue; zelfs downscalen van 2160p60 naar 1080p60 gaat vlekkeloos over een HDMI2.0 kabel.

Verwacht zaterdag mijn nieuwe TV dus ergens in de loop van de dag/avond, zal ik de NUC ook aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Een paar dingen zijn me nog niet geheel onduidelijk ik heb een Samsung 4k, tv wil een nuc kopen i3, 7 serie hoog model met denk ik 8 gb geheugen. .

Te gebruiken als multimedia center en normaal gebruik met een 250 gb ssd en uiteraard Windows 10.

Geeft dit problemen met 4k materiaal via hdmi(denon x1300) receiver naar tv. Of überhaupt met weergave? *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
Gandalf68 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:38:
Een paar dingen zijn me nog niet geheel onduidelijk ik heb een Samsung 4k, tv wil een nuc kopen i3, 7 serie hoog model met denk ik 8 gb geheugen. .

Te gebruiken als multimedia center en normaal gebruik met een 250 gb ssd en uiteraard Windows 10.

Geeft dit problemen met 4k materiaal via hdmi(denon x1300) receiver naar tv. Of überhaupt met weergave? *
Op dit moment zijn er ervaringen gerapporteerd op het Intel forum met problemen met 4k weergave op 60hz op de HDMI poort, nog een zootje erger met HDR/10bit. Onafhankelijk van Receiver, geheugen, hdd etc. Er is al maanden geen software update geweest om dat probleem aan te pakken.

Er zijn mensen die zeggen dat ze met een premium HDMI kabel geen problemen meer hebben, er zijn mensen die zeggen dat ze na een rollback naar oudere graphics drivers geen problemen meer hebben, en er is een shill account die zelfs mensen aanspoort Windows opnieuw te installeren. Alemaal best wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
En is dat probleem er ook als je hem aansluit via usb c naar hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Misschien kun je de officiele thread doorlezen?
Bijna iedereen heeft een andere configuratie namelijk...https://communities.intel.com/thread/116824

Gandalf68 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:17:
En is dat probleem er ook als je hem aansluit via usb c naar hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Als ik dat lees.... durf ik bijna niet te gaan aanschaffen, ja ik kan op 1080 P afspelen als ik aanschaf maar als je een 4k tv hebt wil je dat natuurlijk ook wel gebruiken met een Nuc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
ik gebruik hem niet als mediacenter. Als ik dat wel had gedaan had ik hem waarschijnlijk ook weer ingeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Intel heeft nieuwe, vermoedelijk goedkopere, NUC's geïntroduceerd. Twee modellen met ieder twee verschillende behuizingen. Alle versies hebben tweemaal HDMI 2.0a maar geen SD-kaartlezer of USB Type-C (dus ook geen Thunderbolt of DisplayPort). Er zitten nog steeds 15 watt Kaby Lake-processoren in (helaas niet de nieuwe quad-cores), er is keuze uit een i3-7100U of i5-7300U, deze laatste heeft ook vPro.

De modellen
  • Intel NUC Kit NUC7i3DNKE - i3-7100U, M.2
  • Intel NUC Kit NUC7i3DNHE - i3-7100U, M.2 + 2,5"
  • Intel NUC Kit NUC7i5DNKE - i5-7300U, M.2
  • Intel NUC Kit NUC7i5DNHE - i5-7300U, M.2 + 2,5"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eLJEEc1FUyPNHJpMgdxVfQm2/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hsRK2OwrsHNnuogrNpXuXMqH/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/10npy9Xm02JIw99GdLYq2bur/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZfuJvJte0rMp3R65S4sOIorq/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NHBfXREigfbOdafPfJBoABou/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u6Dj8ZgaBVGCkZnnPmXa00YX/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fapdnmmRLClFjXklUrIWxGfH/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c9WlFQVTFLHFbTb90j9s14NP/medium.png

Zie ook

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 06:59:
@CakeSpork Ik heb dezelfde NUC alleen een andere disk. Zal het weekend eens kijken of ik er ook last van heb; in ieder geval op 1080p60 geen enkel issue; zelfs downscalen van 2160p60 naar 1080p60 gaat vlekkeloos over een HDMI2.0 kabel.

Verwacht zaterdag mijn nieuwe TV dus ergens in de loop van de dag/avond, zal ik de NUC ook aansluiten.
Even ter info dus: heb pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH gekocht, mooie high-speed HDMI-kabel eraan, direct ingeprikt op pricewatch: LG OLED65E7V Zwart en netjes 2160p60 afspelen.

• djiedjee
Top dat je het wel goed aan de gang hebt gekregen!
Heb je misschien iets meer info:
Versie BIOS, OS en driverversie.
Afspelen via Kodi of iets anders?
MAX3400 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:22:
[...]
Even ter info dus: heb pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNH gekocht, mooie high-speed HDMI-kabel eraan, direct ingeprikt op pricewatch: LG OLED65E7V Zwart en netjes 2160p60 afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

djiedjee schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:32:
Top dat je het wel goed aan de gang hebt gekregen!
Heb je misschien iets meer info:
Versie BIOS, OS en driverversie.
Afspelen via Kodi of iets anders?

[...]
- BIOS-file van Intel: BN0050.bio
- Windows 10 x 64 Pro, Fast Ring updates
- Drivers zoals die afgelopen dinsdag op Intel stonden voor deze NUC.
- Afspelen zowel via VLC als Kodi geen issues

Beetje weinig/summiere info maar ondanks dat ik mijn werk maak van Windows/Citrix, doe ik dat thuis niet echt. Bootable USB, installeren Windows, alle drivers eroverheen, restart wanneer gevraagd, Fast Ring gekoppeld (Insider programma), Kodi & VLC Next/next/finish, werken.

Het enige wat ik bewust heb veranderd: in de BIOS de grafische kaart meteen op maximaal geheugen ingesteld "dedicated". Niet dat geneuzel van dynamisch wel/geen RAM gebruiken. Heb toch 2x 4GB erin zitten dus daar mag best wat naar de GPU toe.

Heb nog niet eens mijn TV gecontroleerd welke settings die heeft; uit doos gehaald, aangesloten, klaar. Ding wordt over anderhalve week een keer gecalibreerd maar ook hier heb ik me dus niet echt tegenaan bemoeid deze keer. Tijd tussen koerier afleveren en TV kijken was ook ets maar iets van 20 minuten dus basics (uitpakken, voet monteren, HDMI inprikken, aan).

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 14-09-2017 13:38 ]

• djiedjee
Dank je! Ik gebruik zelf geen Pro-versie windows, zou verwachten dat dat niet uit moet maken.
Bios-settings check ik vanavond wel even.

Bij mij was ook klik-klik-klaar maar helaas niet goed werken :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
weird, heb het minimum memory op 512 Mb gezet.
Volgens de informatie van Intel zou dit voor Windows 10 niet uit moeten maken.

Mijn eerste indruk is dat het wel degelijk uitmaakt! Ik heb nu al een aantal minuten 4K60 video zitten kijken, netflix via edge en youtube.
Geen haperingen en zwarte schermen tot nu toe... Ik kijk het even verder aan.

• MAX3400

MAX3400

@djiedjee F*** Intel. Ze maken mooi spul maar ondersteuning tot de drempel ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Resultaat tot nu toe:
Een paar haperingen (scherm even zwart) gehad wanneer ik een scherm maximizede.
Buiten dat is er nu wel mee te werken.

Wat mij betreft heeft die geheugentoewijzing er wel degelijk mee te maken. Zoals ik het gelezen heb zou Windows 10 onafhankelijk van de BIOS zelf moeten pakken wat hij nodig heeft, het lijkt erop dat dat niet helemaal goed gaat op de standaard instelling.

Edit: ik moet hier toch op terugkomen helaas.
Na een paar uurtjes werken kwamen er toch steeds meer flikkeringen. Misschien dat windows toch meer of minder geheugen heeft gepakt waardoor het steeds erger wordt...

[ Voor 21% gewijzigd door djiedjee op 16-09-2017 13:31 ]

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
Ik twijfel om een NUC6CAYH aan te schaffen. Deze wil ik aansluiten op mijn receiver en o.a. 4k content mee afspelen. Helaas schijnen er een aantal problemen te zijn.

Intel heeft een update uitgebracht op 9 september waarmee de 'flickering' problemen opgelost moeten zijn. De update staat hier: https://downloadcenter.in...d-NUC7i7BN?product=122940 . Kan iemand bevestigen of de update de problemen oplost? Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van 4k content?

• djiedjee
Ik draai de laatste BIOS-versie en deze laatste driver-versie. Nog steeds problemen op 60HZ helaas.
Ditmar schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:36:
Ik twijfel om een NUC6CAYH aan te schaffen. Deze wil ik aansluiten op mijn receiver en o.a. 4k content mee afspelen. Helaas schijnen er een aantal problemen te zijn.

Intel heeft een update uitgebracht op 9 september waarmee de 'flickering' problemen opgelost moeten zijn. De update staat hier: https://downloadcenter.in...d-NUC7i7BN?product=122940 . Kan iemand bevestigen of de update de problemen oplost? Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van 4k content?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikTo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 07:09
Hi tweakers,

ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen voor mijn tante, en aangezien zij alleen d'r mail bekijkt, een beetje internet, basisdocumenten office draait en wellicht via een externe USB DVD drive een dvdtje afspeelt leek mij een NUC een mooie compacte optie waar zij ook gecharmeerd van is.

Nu vroeg ik mij af of een NUC6CAYH met de Celeron J3455 al voldoende is (4gb ram met 240gb SSD) of dat ze toch voor de toekomst bestendigheid voor de NUC7i3BNH met i3 kaby lake kan gaan (ook 4gb ram, 240gb ssd). RAM kan altijd in de toekomst nog een 2e erbij geprikt :)

Als monitor heeft ze nog een Dell scherm staan met DVI aansluiting (1680×1050 resolutie). Zou deze op de NUC met een HDMI naar DVI kabel prima werken?

Als alternatief dacht ik nog aan de best buy guide van juli voor een budget systeem met de ASrock Deskmini 110 (zie hieronder), maar de voorkeur heeft wel de NUC aangezien deze net wat compacter is en waarschijnlijk stiller?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 35,55€ 35,55
1ASRock DeskMini 110€ 133,-€ 133,-
1Crucial CT4G4SFS8213€ 37,80€ 37,80
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 85,70€ 85,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,05

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

[ Voor 55% gewijzigd door MikTo op 22-09-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bios 0052 is inmiddels ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
IvT schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:05:
Heren, Dames,

heb sinds kort twee 6CAYS NUC'jes. Gebruik ze om 4 externe USB3 schijven, per NUC, te sharen op mijn netwerk.
Overkill? Maybe....
Gister had ik echter een probleem met de eerste. Geen netwerk. Erger nog, hij gaf aan geen netwerk kaart te hebben.
WAT????
Uiteindelijk een nieuwe BIOS versie erin gebrand en toen was alles weer ok.
De tweede binnenkort ook maar eens voorzien van nieuwe BIOS.

Iemand hier ook last van gehad?
Heb nog geen nuc6cays, maar denk over de zelfde configuratie (4 en 8 TB schijven). Paar vragen.
Gebruik je om te sharen de W10 of iets anders, werkt dat met de 2GB ram en de eMMC 32 GB (alleen maar server, niets anders) ?

mvg.

Verwijderd

Heb enige tijd geleden mijn imac mid 2011 ingeruild voor een NUC7i3. Gebruik hem als basis computer en ik moet zeggen dat het mij zeer goed bevalt. Wil graag nog eens een extra voeding bij kopen en mogelijk een soort docking maken. Dan kan ik hem tevens gemakkelijk als mediaspeler gebruiken. Voor de basis is de i3 echt voldoende. En met basis bedoel ik een stuk of 30 tabs open in chrome, office, excel, spotify en mogelijk nog wat andere zaken... spss ofzo. Werkt als een zonnetje en CPU load is niet hoog.

pricewatch: Intel NUC NUC7i3BNK
pricewatch: Intel 600p 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT

IvT

berto52 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:40:
[...]

Heb nog geen nuc6cays, maar denk over de zelfde configuratie (4 en 8 TB schijven). Paar vragen.
Gebruik je om te sharen de W10 of iets anders, werkt dat met de 2GB ram en de eMMC 32 GB (alleen maar server, niets anders) ?

mvg.
Yep, gewoon standaard W10. Elke drive gewoon via netwerk sharen. Mediaplayer kan er dan netjes bij.
1 PC ingericht met allemaal netwerk drives zodat alle schijven zichtbaar zijn op die PC.
loop langzaamaan wel tegen limieten van drive letters aan. Dus misschien binnenkort omzetten naar folders.
Ik heb wel W10 een beetje uitgekleed. Gewoon alle onnodige poespas eraf, hou je ruimt data over op die 32GB. En de 2GB is ook genoeg. Hangen alleen 4 schijven aan die ik share op netwerk. Daar heb je niet veel GB voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

IvT schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:43:
Yep, gewoon standaard W10. Elke drive gewoon via netwerk sharen. Mediaplayer kan er dan netjes bij.
1 PC ingericht met allemaal netwerk drives zodat alle schijven zichtbaar zijn op die PC.
loop langzaamaan wel tegen limieten van drive letters aan. Dus misschien binnenkort omzetten naar folders.
Hoe krijg je dat voor elkaar :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT

IvT

nero355 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar :?
Veel HDD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Haha, precies hetzelfde probleem hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maar je hebt maar 4 HDD's die je deelt :?

Als je de volledige HDD deelt dan zijn dat maar 4 letters op elke client in je netwerk... ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
Voor de mensen met een Intel NUC NUC7i5BNH en problemen met wegvallend beeld. Er is een driver te downloaden die dit probleem oplost. Heb deze gisteren geïnstalleerd en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb de BIOS en driverupdate gedaan. De problemen zijn bijna weg, maar nog niet helemaal.

Af en toe heb ik nog steeds een blackout van een paar seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Op zich erg goed nieuws. Alleen een kleine nuance/aanvulling op die lap tekst:

- Windows 10 moet up-to-date zijn met de Fall Update (die waarschijnlijk 17 oktober uitkomt)
- Mogelijk (!!!!) werkt IME niet met alle software-players totdat die ook een update krijgen

Ik kan in ieder geval niet wachten om e.e.a. uit te proberen. Met uitzondering van Cyberlink (moet ik nog even een licentie van aanschaffen), hou ik mijn spullen altijd goed up-to-date dus grote kans dat 17/18 oktober de Fall Update op al mijn machines staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Hier ook last van het euvel "flickering". Opvallend daarbij is dat ik twee monitoren heb op full hd en dat alleen de monitor welke is aangestuurd vanuit de usb-c aka thunderbolt 3 aansluiting last heeft van de kortstondige blackout.

Ik dacht dat het aan de kabel lag maar het is een probleem waarmee Intel bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT

IvT

nero355 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Maar je hebt maar 4 HDD's die je deelt :?

Als je de volledige HDD deelt dan zijn dat maar 4 letters op elke client in je netwerk... ?!
Per miniPC'tje, klopt. Heb een HP en twee keer de NUC6CAYS.
Dan heeft de PC vanwaar ik de miniPC's beheer ook nog wat schijven, dus gaat hard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Op zich erg goed nieuws. Alleen een kleine nuance/aanvulling op die lap tekst:

- Windows 10 moet up-to-date zijn met de Fall Update (die waarschijnlijk 17 oktober uitkomt)
- Mogelijk (!!!!) werkt IME niet met alle software-players totdat die ook een update krijgen
HDR lijkt prima te werken bij mij in combinatie met de Windows player; 4k mkv incl hdr speelt hij probleemloos en volgens mij goed af. Alleen Kodi (17.4) wil dit niet goed doen om een of andere reden. Kleuren blijven flets.

Gister mijn 7i7 NUC geupdate naar laatste driver, bios en W10 fall update. Heb hem ~1 uur gebruikt maar had iig geen last van wegvallend beeld (had er de laatste tijd sowieso geen last voor met bios 51 in combinatie met oudere GPU drivers).

Draaide de laatste tijd alles als "Dolby Atmos" in Window, reciever pakte keurig stereo of surround afhankelijk van audiotrack.
Lijkt erop dat Windows 10 nu veel naar PCM zet, en alleen naar Atmos gaat als dit echt nodig is. Kan ook een specifiek geval zijn bij mij... heb een vrij exotische reciever (Arcam AVR850).
Ik kan in ieder geval niet wachten om e.e.a. uit te proberen. Met uitzondering van Cyberlink (moet ik nog even een licentie van aanschaffen), hou ik mijn spullen altijd goed up-to-date dus grote kans dat 17/18 oktober de Fall Update op al mijn machines staat.
Cyberlink blijkt goed te werken, ook met 4k iso's. Echter is het aanbod daarvan nog vrij beperkt dus ik wacht even lekker af daarmee ;). Kunt meeste ook uitpakken en gewoon het video bestand direct afspelen :P .

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 20-10-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Tortelli Op de Kodi-forums wordt inderdaad aangeraden om een andere player te gebruiken, het liefst op basis van MadVR / Direct3D rendering.

Ben zelf nog niet eraan toegekomen om HDR vlekkeloos werkend te krijgen. Casten (via Windows Explorer en de ingebouwde mediaplayer van Windows) werkt inderdaad wel maar ik moet nog even vlekkeloos Kodi en HDR zien te koppelen.

Laten we positief blijven; de investering in de Kaby Lake is toch niet voor niets geweest maar het heeft even mogen duren :)

/edit naar aanleiding van Frontpage artikel -> https://www.msi.com/Desktop/Cubi-3-Silent-S-7m/Overview -> 4K playback requires dual channel memory. Vraag me af of sommigen in dit topic, met klachten over 4K, wel/geen dual channel hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 20-10-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er iemand die de 6CAYH voor simpele zaken zoals e-mail, LibreOffice en wat internet (heeft) gebruikt? Ik begrijp dat de performance ongeveer gelijk is aan een Pentium 4, dat zou in principe genoeg moeten zijn.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
Ik kom tegen mijn eerste stoot tegen met de Nuc. Zit vast in een boot loopt. Preparing automatic rapair en na 15 seconden terug preparing automatic repair.

Rare is dat de Nuc mijn ubuntu pendrive ook niet herkent.

Zal nu een windows pendrive aan het maken. Change dat ik alles in de cloud bewaar :).

Edit: uiteindelijk windows opnieuw herinstalleerd en voor eerste keer het bios geüpdatet. Heb ook een corrupte usb stick moeten wegsmijten.

[ Voor 18% gewijzigd door klokslag op 01-11-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de 7i5BNH in gebruik icm LibreElec (kodi). En ook hier last van wegvallen van het beeld. Audio gaat wel door. Vreemde is dat hij er de ene keer wel last van heeft en op het andere moment (na reboot) is er niks meer aan de hand. Hij is middels hdmi (premium Audioquest kabel) aangesloten op mijn Denon AVR3313. Om de drivers te kunnen updaten zal ik Windows moeten gaan draaien denk ik?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

This driver enables the Microsoft Windows® 10 Fall Creators Update, thereby providing support for users to experience HDR playback & streaming on systems with Intel® UHD Graphics 620 and Intel® HD Graphics 620 or better, enjoyed on HDR capable external monitors and TVs.

https://downloadcenter.in...dows-15-60-?product=96551

_/-\o_ *O* _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:57
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:51:
This driver enables the Microsoft Windows® 10 Fall Creators Update, thereby providing support for users to experience HDR playback & streaming on systems with Intel® UHD Graphics 620 and Intel® HD Graphics 620 or better, enjoyed on HDR capable external monitors and TVs.

_/-\o_ *O* _/-\o_
Chromecats Ultra zat in mijn winkelmandje (puur vanwege YouTube 4K HDR) en nu kan mijn Kaby Lake systeem het werk gewoon doen. _/-\o_

Ben nu, weliswaar een jaar later, helemaal happy met mijn LG E6 en kaby lake systeempje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 20:29
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:51:

_/-\o_ *O* _/-\o_
Hmmm.. ik heb een HD Graphics 620 i.c.m. de NUC7i3BNH maar ik kan deze driver niet installeren.
Zou niet compatible zijn. Is de i3 de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

b.o.n.s schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:53:
[...]

Hmmm.. ik heb een HD Graphics 620 i.c.m. de NUC7i3BNH maar ik kan deze driver niet installeren.
Kunnen of mogen? Ook op mijn i5 liep de installer te bokken.

- download de ZIP-uitvoering.
- extract
- ga naar Device Manager
- kies Display Adapter
- Update Driver
- werk vanaf daar via "Have Disk -> browse naar de goede directory"

Het was inderdaad niet 1-2-3 next next finish zoals je normaliter gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
MAX3400 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:59:
[...]

- extract
- ga naar Device Manager
- kies Display Adapter
- Update Driver

Hmm.. ga ik straks thuis eens proberen. Bedankt voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b.o.n.s schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:53:
[...]
Kon probleemloos geïnstalleerd worden op een Kaby Lake G4560 systeem, deze Pentium versie heeft een HD610 on board, dus daar zal de bottleneck niet zitten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
MAX3400 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:59:
[...]

- extract
- ga naar Device Manager
- kies Display Adapter
- Update Driver

Thanks!

Is gelukt.

De versie klopt nu ook met het wat er in de readme wordt opgegeven.
Echter als ik HDR bestanden test krijg ik gewoon beeld met Windows Media Player bv.
Youtube ook niet. (via de browser getest)

Via PowerDVD krijg ik dan weer wel netjes HDR output (maar dat was al het geval).

Als ik in Windows zoek op HDR geeft deze ook aan dat er geen HDR compatible toestel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is..

(ik ben er dus nog niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deep color actief (oid, afhankelijk van model/merk tv)? Binnen de Intel GPU instellingen is er ook nog een instelling die mogelijk gewijzigd kan worden, van RGB naar ycbcr o.i.d.?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
b.o.n.s schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:59:
[...]

Thanks!

Is gelukt.

De versie klopt nu ook met het wat er in de readme wordt opgegeven.
Echter als ik HDR bestanden test krijg ik gewoon beeld met Windows Media Player bv.
Youtube ook niet. (via de browser getest)

Via PowerDVD krijg ik dan weer wel netjes HDR output (maar dat was al het geval).

Als ik in Windows zoek op HDR geeft deze ook aan dat er geen HDR compatible toestel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is..

(ik ben er dus nog niet helemaal)
YouTube HDR werkt bij mij alleen in Edge, Chrome werkt niet (browser van Google werkt niet 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b.o.n.s
baba420 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:56:
[...]

YouTube HDR werkt bij mij alleen in Edge, Chrome werkt niet (browser van Google werkt niet 8)7 )
Na herstart heb ik nu wel HDR vanuit Windows enabled overigens.
Moet zeggen dat het niet vlekkeloos is en standaard is Windows nu HDR actief. Dus erg dof en niet natuurgetrouw.

Nog even verder pielen ermee. Maar er is een stap de goede richting ingezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
b.o.n.s schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:55:
[...]

Na herstart heb ik nu wel HDR vanuit Windows enabled overigens.
Moet zeggen dat het niet vlekkeloos is en standaard is Windows nu HDR actief. Dus erg dof en niet natuurgetrouw.

Nog even verder pielen ermee. Maar er is een stap de goede richting ingezet!
Het is helaas alles HDR of niets. Dus bij SDR content moet je het HDR-schakelaartje uitvinken.

• nero355

nero355

baba420 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 01:04:
Chromecats Ultra zat in mijn winkelmandje (puur vanwege YouTube 4K HDR) en nu kan mijn Kaby Lake systeem het werk gewoon doen. _/-\o_

Ben nu, weliswaar een jaar later, helemaal happy met mijn LG E6 en kaby lake systeempje. _/-\o_
Zoals je ook in dit topic kan lezen is het een en al drama met HDR via Windows 10 dus koop dat stomme ding maar gewoon : Hier in huis zijn ze er helemaal happy mee, want makkelijk via apps bestuurbaar en een losse HTPC is teveel gedoe en zo 8)7 :F :+

• MAX3400

MAX3400

Windows 10 - HDR zonder UWP/DirectX hopelijk kan iemand helpen. Dan is er een omweg te programmeren voor SDR/HDR op basis van file-properties.

Voor browsers zijn we er dan nog niet maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
De Intel® NUC Kit NUC7i5BNK Barebone is nu best goedkoop bij Alternate!
https://www.alternate.nl/...one/html/product/1321926?

Dit is een Black Friday t/m Cyber Monday korting.

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-11-2017 14:17 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@SpeedingWilly Yes je bent me voor. Zeer leuke deal, NUC met i5-7260U voor €279 (normaal ongeveer €340)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Balance schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:31:
@SpeedingWilly Yes je bent me voor. Zeer leuke deal, NUC met i5-7260U voor €279 (normaal ongeveer €340)
Ik heb de Intel NUC NUC7i5BNK besteld (en de Samsing 960 EVO 500GB. Nu nog kijken voor 8 of 16GB geheugen. Helaas is geheugen niet erg goedkoop tegenwoordig.

[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-11-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik moet nog geheugen kopen voor mijn NUC7i5BNK NUC, maar wil toch al graag met het systeempje spelen.

Ik wil ook nog een reepje 16GB 2133MHz ECC geheugen bestellen voor mijn NAS, en ik vraag mij af of ik dit type geheugen voorlopig in de NUC kan gebruiken. Weet iemand of dit ECC geheugen gaat werken in de NUC (in single channel)?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste