Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Voor wie ooit tegen dezelfde problemen aanloopt met een Intel NUC:

Mijn gloednieuwe NUC bleek gewoon een kapot moederbord te hebben. De SSD werkt probleemloos.
De winkel (Informatique) heeft de NUC omgeruild, ik doe de SSD erin het hij werkt direct!
nero355 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Check eens Pagina 73 @ https://www.intel.com/con...NUC7i3BN_TechProdSpec.pdf en vergelijk het knipperen met de uitleg daar :)

Daarnaast kan het gewoon zijn dat de SSD gaar is of niet compatible is inderdaad. Zag tijdens het zoeken ook een lijst waarop stond dat een SSD van WD niet compatible was. Die van jou stond er echter niet bij...
Jazco2nd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:58:
[...]

Thanks voor dat document! Helaas zegt dat tabelletje helemaal niks. Behalve dat mijn continu knipperen "Intel Ready Mode" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet iemand waar je in NL terecht kunt voor kabels om op de 4-polige interne USB 2.0 headers aan te sluiten? Die zijn met 1,25mm pinafstand niet erg gangbaar.

Ook enig idee hoe die connectortjes precies heten? Dat zou het zoeken ook al wat makkelijker maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:39:
Weet iemand waar je in NL terecht kunt voor kabels om op de 4-polige interne USB 2.0 headers aan te sluiten? Die zijn met 1,25mm pinafstand niet erg gangbaar.
Deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat is zo te zien het connectortje ja. Nu nog iets USB's aan de andere kant. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 01:35:
[knip]

Met als sidenote dat er vooral kans is dat LibreELEC in de toekomst wel HDR support zal bieden wat ik echt helemaal prima vind d:)b
@nero355 omdat het wel aanwezig zou zijn in Gemini Lake maar niet door Intel drivers ondersteund bedoel je dan?

Het laatste antwoord door Intel gegeven;

What is the definitive answer on HDR for NUC7CJYH?

.. I regret to inform you that the HDR feature on the NUC7CJYH is not supported

.. Thank you for waiting, allow me to share with you this answer apply for all the Gemini Lake NUCs

Vraag is gesteld door onderstaande reviewer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn hier mensen die bewezen(!) werkende Windows 7 USB 3 drivers hebben gevonden (x64 én x86) voor een NUC6CAYH (Celeron J3455) die (ook) met een Setup.exe geïnstalleerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CaptJackSparrow schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:37:
Zijn hier mensen die bewezen(!) werkende Windows 7 USB 3 drivers hebben gevonden (x64 én x86) voor een NUC6CAYH (Celeron J3455) die (ook) met een Setup.exe geïnstalleerd kunnen worden?
Zitten die niet in de Chipset Drivers a.k.a. de Intel INF Update Utility :?

https://downloadcenter.in...YH-NUC6CAYS?product=95062

En ik dacht dat Windows 7 niet meer werkt i.c.m. bepaalde CPU's vanaf een bepaalde generatie ?!
Zowel Intel als AMD trouwens...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

nero355 schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:54:
[...]

Zitten die niet in de Chipset Drivers a.k.a. de Intel INF Update Utility :?
Dat zijn W10 drivers. Staat er ook bij links bovenaan.

Alhoewel Intel W7 niet meer officieel wil ondersteunen op deze (en andere) NUCs kán het wel werken. Ik heb een HDDtje waar al een Win7 installatie op stond in die NUC gezet en die boot daar probleemloos van op. Alleen kun je daarna niets meer doen omdat het ding alleen maar USB 3 poorten heeft en het tobo en muis door ontbreken van USB 3 drivers niet functioneel zijn. Zó jammer dat men USB 3 poorten niet op hardwareniveau downward compatible heeft gemaakt met lagere USB versies zodat ze zich met USB 2 drivers simpelweg als USB 2 poorten zouden hebben gedragen. Had ik wel zo slim gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

USB 3.0 is wel backwards compatible, maar heeft wel de juiste drivers nodig en wat jij voorstelt zou de driver kant van het geheel nog ingewikkelder maken dan nodig is :)

Probeer anders eens gewoon de algemene Intel chipset drivers of de drivers van de voorgaande NUC's zoals de 2820FYKH en zo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

nero355 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:07:
USB 3.0 is wel backwards compatible, maar heeft wel de juiste drivers nodig en wat jij voorstelt zou de driver kant van het geheel nog ingewikkelder maken dan nodig is :)
Ja natuurlijk is het MET de USB 3 drivers wel compatible met USB 2 randapparaten maar dat bedoel ik niet. De USB 3 hardware had met USB 2 drivers moeten werken op USB 2 snelheid. Dat had op hardwareniveau best gekund en ik maak me sterk dat daarvoor niet héél veel complexere chipjes nodig zouden zijn geweest.
Probeer anders eens gewoon de algemene Intel chipset drivers of de drivers van de voorgaande NUC's zoals de 2820FYKH en zo...
Om suggesties over 'wat misschien ook wel eens zou kunnen werken' vraag ik niet. Daar heb ik al ervaring mee opgedaan (en die blijken dan dus NIET te werken wat véél te vee tijd kost). Ik vroeg om bewézen werkende drivers alstublieft dankuwel. ;)

Ik heb al wel een werkend W7 installatiemedium met USB 3 drivers waarmee waarschijnlijk ook een werkende verse Win7 installatie te maken is maar ik wil nu een bestaande W7 installatie werkend maken wat daarmee helaas niet kan. Met drivers die met een Setup.exe geïnstalleerd kunnen worden kan ik dat evt. wél. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaptJackSparrow schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:17:
Om suggesties over 'wat misschien ook wel eens zou kunnen werken' vraag ik niet. Daar heb ik al ervaring mee opgedaan (en die blijken dan dus NIET te werken wat véél te vee tijd kost). Ik vroeg om bewézen werkende drivers alstublieft dankuwel. ;)
Misschien moet je dan eens de volgende keer beginnen met wat je allemaal al hebt geprobeerd, zoals het hier op GoT normaal gesproken de bedoeling is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

nero355 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:20:
[...]

Misschien moet je dan eens de volgende keer beginnen met wat je allemaal al hebt geprobeerd, zoals het hier op GoT normaal gesproken de bedoeling is... :/
Dat zou een zéér lang verhaal zijn geworden wat helemaal niets veranderd zou hebben aan mijn uiteindelijke vraag. Daarom heb ik dat dus weggelaten en alleen die expliciete vraag gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 17:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Zojuist in de bestelling gedaan:

INTEL® NUC 7 ESSENTIAL MINI PC – NUC7CJYSAL A Mini PC with Windows* 10

Zal nog wel even duren voordat hij binnen is maar na wat rondzoeken besloten dat dit is wat ik wilde.

Ik vraag me wel een paar dingen af. Deze komt met windows 10 voorgeinstalleerd, maar leveren ze wel een USB recovery drive voor een schone installatie mee of denken jullie dat er een recovery partitie opzit?

Ik zag een ander antwoord op een van mijn vragen al voorbij komen, n.l. dat kabeltje voor extra USB poorten, maar dan moet je dus in de behuizing gaan zagen om die naar buiten te krijgen niet?

Ik zag ook dat HDR niet ondersteund wordt door deze, das wel jammer, ik heb echter geen beeldschermen die dit ondersteunen dus das niet zo erg maar denken jullie dat het in de toekomst ook niet kan komen, of misschien softwarematig mogelijk is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Intel en Microsoft hebben wel wat op hun geweten met hun nogal achteloos genomen beslissingen op het gebied van het ontwerp van hun producten en daaruit verwijderde functionaliteit. Intel voor het verwijderen van Win7 ondersteuning en het laten vallen van standaard aanwezige USB 2 poorten en Microsoft voor het niet meer mogelijk maken om met W7 een 'repair install' van bootable installatiemedium uit te voeren waar dat bij XP gewoon (normaal) mogelijk was en die repair install alleen nog maar te kunnen opstarten vanuit... een draaiende, en dus werkende, W7 installatie. 8)7

Dat laatste is toch zó dom. Als je Windows al kunt opstarten dan is er nog relatief weinig reden om een reparatie van die Windows installatie vanuit een andere bron op te starten. Dan heb je nog flink wat mogelijkheden om dat binnen die werkende Windows zelf te doen, alhoewel ook dan de problemen zó groot kunnen zijn dat een repair install de betere optie zal bieden. Maar juist als die installatie niet meer werkt en niet meer functioneel kan opstarten dán heb je dringend behoefte aan een alternatieve manier om die installatie te repareren. Dáárvoor was die repair install mogelijkheid van bootable installatiemedium zo buitengewoon zinvol. En dus laten ze die in de denkwereld van Microsoft maar vallen. :X

Níét te geloven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Misschien al voorbij gekomen (kon hem zo snel niet vinden via de zoekfunctie) maar hier een leuke review van een gemini lake NUC:

Intel NUC7CJYSAL “June Canyon” Gemini Lake NUC Mini PC Review with Windows 10 and Ubuntu

[ Voor 6% gewijzigd door Ryan1981 op 18-04-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaptJackSparrow schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:29:
Intel en Microsoft hebben wel wat op hun geweten met hun nogal achteloos genomen beslissingen op het gebied van het ontwerp van hun producten en daaruit verwijderde functionaliteit. Intel voor het verwijderen van Win7 ondersteuning
Dit is zowel door AMD als Intel ruim op tijd bekend gemaakt dus ik snap het probleem niet :?
en het laten vallen van standaard aanwezige USB 2 poorten en Microsoft voor het niet meer mogelijk maken om met W7 een 'repair install' van bootable installatiemedium uit te voeren waar dat bij XP gewoon (normaal) mogelijk was en die repair install alleen nog maar te kunnen opstarten vanuit... een draaiende, en dus werkende, W7 installatie. 8)7
Wat wil je precies doen dan : Herinstallatie of alleen het booten fixen ?

Sowieso zou ik zeggen overweeg eens Windows 10 of een random Linux distro, want je bent nu met een OS bezig dat niet alleen officieel geen support heeft op het desbetreffende platform, maar ook nog eens over 2 jaar EOL is! :)
Dat laatste is toch zó dom. Als je Windows al kunt opstarten dan is er nog relatief weinig reden om een reparatie van die Windows installatie vanuit een andere bron op te starten. Dan heb je nog flink wat mogelijkheden om dat binnen die werkende Windows zelf te doen, alhoewel ook dan de problemen zó groot kunnen zijn dat een repair install de betere optie zal bieden. Maar juist als die installatie niet meer werkt en niet meer functioneel kan opstarten dán heb je dringend behoefte aan een alternatieve manier om die installatie te repareren. Dáárvoor was die repair install mogelijkheid van bootable installatiemedium zo buitengewoon zinvol. En dus laten ze die in de denkwereld van Microsoft maar vallen. :X

Níét te geloven. :F
Moet je maar Linux gebruiken : Is zo gedaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb de vervanging voor mijn gloednieuwe maar kuren vertonende Crucial BX300 en dus RMA gestuurde SSD binnen en aangezien ik nogal underwhelmed was door Windows 10, wat ik op die eerste SSD had gezet en wat veel te veel op een tablet OS lijkt en de meest simpele basisfunctionaliteiten lijkt te missen, had ik de wachttijd benut om de mogelijkheden van Windows 7 op mijn NUC6CAYH te onderzoeken. Frustrerend om te lezen dat alles werkend te krijgen is als je maar genoeg moeite doet om de juiste drivers te vinden, maar dat Intel de keuzevrijheid van de klant niet genoeg respecteert om simpelweg die W7 drivers voor het ding op hun site te zetten. Vooral ook de tegenstrijdigheid daarvan met hun beweringen hier:

https://www.intel.co.uk/c...uc-kit-nuc6cayh-brief.pdf
The performance and value your customers want.

While the NUC6CAYH is designed for Windows 10 you have the choice to install the OS, memory, and hard drive you want so you can create the exact system that your customers need. From digital signs to desktop replacement to thin client, you can build a Mini PC that lets your customers chat and collaborate with others as easily as they were in the same room.
Jaja. Het OS dat je wilt. Zolang het qua Windows versie maar W10 is. ;(

Het grootste obstakel, het installeren van W7 op een USB 3 only systeem is te ondervangen met een utility die wérkende USB 3 drivers in een W7-ISO kan integreren. Die is hier dus te vinden: http://www.asrock.com/microsite/Win7Install/
Directe downloadlink: http://asrock.pc.cdn.bitg...r(v2.0.16_Apollolake).zip

Het blijkt dat Microsoft's eigen utility om een installatiemedium te maken op USB drive nogal onbetrouwbaar werkt en dat Rufus een veel betrouwbaardere utility is. http://rufus.akeo.ie/

Bij die van MS gaat het bootable maken aan het einde vaak mis met een foutmelding. Rufus ontkoppelt de drive en claimt die tijdelijk even exclusief op en dat werkt stukken beter.

Via deze posting werd ik er op gewezen dat alle drivers te vinden zijn:
http://nucblog.net/2017/0...cayh-review/#comment-5655

Hij verwijst o.a. naar reviews op NewEgg, van deze NUC6CAYH en de ASRock J3455-ITX met dezelfde processor (J3455):
https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16856102183
https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16813157728

Die van Xu Z. Maar helaas zijn de verhalen waarin hij dat 'uitlegt' nogal rommelig en incompleet en vooral verstoken van zoiets nuttigs als directe links naar drivers om te downloaden.

Grafische drivers, audio, netwerk, CIR en de SD-kaartslot vallen wel mee alhoewel van die laatste twee de installers die ik vond ook gewoon werken terwijl de poster beschrijft dat je die handmatig moet doen. En bijv. de INF driver die je van de ASUS Z270 Prime zou moeten kunnen gebruiken staat niet bij ASUS op de site. Dat maakt het allemaal weer stukken lastiger.

Ik moet alleen nog constateren dat het IR ook daadwerkelijk werkt.

Is er hier iemand die het ooit al eens helemaal gedaan heeft en een compleet lijstje met werkende driverlinks heeft? Ik moet de juiste chipset driver o.a. nog vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-04-2018 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:57:
Ik heb de vervanging voor mijn gloednieuwe maar kuren vertonende Crucial BX300 en dus RMA gestuurde SSD binnen en aangezien ik nogal underwhelmed was door Windows 10, wat ik op die eerste SSD had gezet en wat veel te veel op een tablet OS lijkt en de meest simpele basisfunctionaliteiten lijkt te missen, ...
Tja, als je niet de moeite neemt om even na te gaan hoe je win 10 instelt als desktop besturingssysteem (dat is kinderlijk eenvoudig) dan mag je van mij lekker prutsen met je win7 drivers. Win10 is het meest volwassen besturingssysteem dat Windows maakte. Wat jij doet lijkt gewoon op Win10 bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm ik zie dat mijn bestelling maar uitloopt, verwachte voorraad nu volgende week maandag.

NUC7CJYSAL heb ik besteld. Ik hoop wel dat hij komt want hier op tweakers is er nog maar 1 winkel die hem heeft en die heeft een vraagteken bij de levertijd. Zouden er productie problemen zijn ofzo waardoor hij nog niet opgeleverd wordt?

Bestelling geannuleerd, staat nu op eind juni als leverdatum, vind ik een beetje teveel van het goeie. Kijk tegen die tijd wel of ze hem op voorraad hebben.

Lijkt dus wel iets aan de hand te zijn of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Ryan1981 op 08-05-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 15:40
Ryan1981 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:29:
Hmm ik zie dat mijn bestelling maar uitloopt, verwachte voorraad nu volgende week maandag.

NUC7CJYSAL heb ik besteld. Ik hoop wel dat hij komt want hier op tweakers is er nog maar 1 winkel die hem heeft en die heeft een vraagteken bij de levertijd. Zouden er productie problemen zijn ofzo waardoor hij nog niet opgeleverd wordt?

Bestelling geannuleerd, staat nu op eind juni als leverdatum, vind ik een beetje teveel van het goeie. Kijk tegen die tijd wel of ze hem op voorraad hebben.

Lijkt dus wel iets aan de hand te zijn of niet?
Waarom bestel je deze niet https://www.mycom.nl/prod...6tRWJg_LUKYrIy85yDq72L9sd
Koop er 4GB geheugen bij, een SSD en een windows licentie (koop je voor ca 20€) en je bent voor ca 250€ klaar.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

audiojunk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Waarom bestel je deze niet https://www.mycom.nl/prod...6tRWJg_LUKYrIy85yDq72L9sd
Koop er 4GB geheugen bij, een SSD en een windows licentie (koop je voor ca 20€) en je bent voor ca 250€ klaar.
Ik wil in dit geval graag een pc die gelijk werkt. Daarnaast heb ik nog een oude 250GB laptop HD liggen die ik er in wilde zetten maar niet als OS schrijf wil gebruiken. Kan zo snel niet zien of jou link zoeen eMMC heeft.

Edit: Ik zie idd een aanbieder van een windows pro licentiecode voor 15 euro. Wel verwarrend hoor vanwaar deze lage prijs? Ben gewend toch rond de 100 euro te moeten betalen voor een OEM windows licentie.

[ Voor 19% gewijzigd door Ryan1981 op 16-05-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ryan1981 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ik wil in dit geval graag een pc die gelijk werkt. Daarnaast heb ik nog een oude 250GB laptop HD liggen die ik er in wilde zetten maar niet als OS schrijf wil gebruiken. Kan zo snel niet zien of jou link zoeen eMMC heeft.

Overigens ben ik wel nieuwsgierig hoe je aan een windows licentie komt voor 20 euro.
Volgens https://ark.intel.com/products/126135/Intel-NUC-Kit-NUC7CJYH niet.
Ik heb deze besteld https://www.mycom.nl/prod...eakers.net&utm_medium=cpc en verwacht hem morgen.
Viel me wel op dat erachter de modelnummers ineens een 2 staat dus NUC7PJYH2 ipv NUC7PJYH, misschien een nieuwe revisie :?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ryan1981 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Edit: Ik zie idd een aanbieder van een windows pro licentiecode voor 15 euro. Wel verwarrend hoor vanwaar deze lage prijs? Ben gewend toch rond de 100 euro te moeten betalen voor een OEM windows licentie.
Ik heb ook een dergelijk code via een website (kinguin) en werkt prima, code werkt na de installatie niet, maar telefonisch activeren via Microsoft werkt dan wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

audiojunk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Volgens https://ark.intel.com/products/126135/Intel-NUC-Kit-NUC7CJYH niet.
Ik heb deze besteld https://www.mycom.nl/prod...eakers.net&utm_medium=cpc en verwacht hem morgen.
Viel me wel op dat erachter de modelnummers ineens een 2 staat dus NUC7PJYH2 ipv NUC7PJYH, misschien een nieuwe revisie :?
Ja ik hou hem nu al 2 maanden in de gaten maar het is een beetje vaag allemaal met die code's. Bij de winkelier waar ik die van mij besteld had stond er een 3 acher, die was vervolgens weer van de website gehaald en toen zonder nummer er achter (die had ik besteld) en nu is die ook weer verdwenen.

Enige winkel die hem nu nog op zijn website heeft staan als pre-order is simplynuc (en volgens mij nu ook centralpoint.be).

Blijf het in de gaten houden maar ik weet wel zeker dat ik deze wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ryan1981 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Blijf het in de gaten houden maar ik weet wel zeker dat ik deze wil hebben.
Dan ff geduld hebben :*)
Wat zou je er voor betaald hebben want ik zie verschillende prijzen van 179,95 tot 250€ (Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

audiojunk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:02:
[...]

Dan ff geduld hebben :*)
Wat zou je er voor betaald hebben want ik zie verschillende prijzen van 179,95 tot 250€ (Google).
204.49 euro als ik me niet vergis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 18:46
Over de NUC7CJYH , en ook de pentium variant (geloof ik) in combinatie met Linux.
De infrarood module is alles behalve stabiel; vaak na een kwartier istie dood, reageert ie nergens meer op.
De intel gfx driver is nog brak; er zijn issues met het correct detecteren van de juiste HMDI out (1/2) (ook icm windows) en er is nog een irritant frame-/refreshrate issue. Met name als je 'm als mediaplayer inzet; van 1080@60hz naar 1080@24hz is geen probleem.. Terug naar 1080@60hz = blank screen. In de 1e link kun je een work-around voor dit probleem vinden (tot het tzt in de driver gefixt word)

https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=105887
https://communities.intel.com/thread/125206
https://forum.kodi.tv/sho...62&pid=2730885#pid2730885

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 24-05-2018 09:19 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Nnoitra Dat wordt dus weer wachten op fixes... fijn! }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Gisteren de NUC7PJYH2 binnen gekregen maar ik kom niet in het bios :(
Als de NUC opstart krijg ik alleen Intel NUC te zien en start Windows gelijk op, zie dus niet hoe je ik het bios komt maar wat ik via google begreep zou dit F10 moeten zijn maar dat werkt dus niet.
Well lastig als je niet in het bios kan komen want ik heb nu geen geluid over HDMI en ook tijdens het installeren kun je dus niet de bootvolgorde aanpassen.
Iemand een idee hoe ik in het bios kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
audiojunk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:51:
Als de NUC opstart krijg ik alleen Intel NUC te zien en start Windows gelijk op, zie dus niet hoe je ik het bios komt maar wat ik via google begreep zou dit F10 moeten zijn maar dat werkt dus niet.
Well lastig als je niet in het bios kan komen want ik heb nu geen geluid over HDMI en ook tijdens het installeren kun je dus niet de bootvolgorde aanpassen.
F2 proberen, al werkt dat misschien niet omdat fastboot aan staat. Via Windows wil het in elk geval.

Vanuit Windows 10: Instellingen -> Systeemherstel -> Geavanceerde opstartopties

Druk op de knop 'Nu opnieuw opstarten'. Vanuit het menu dat je vervolgens krijgt kan je herstarten in het BIOS.

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 19-05-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
rodie83 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:55:
[...]

F2 proberen, al werkt dat misschien niet omdat fastboot aan staat. Via Windows wil het in elk geval.

Vanuit Windows 10: Instellingen -> Systeemherstel -> Geavanceerde opstartopties

Druk op de knop 'Nu opnieuw opstarten'. Vanuit het menu dat je vervolgens krijgt kan je herstarten in het BIOS.
Ik draai een Lite versie van Windows 10 1511 en heb dus geen systeemherstel :( draai deze versie op al mijn systemen en bevalt prima en nooit problemen mee gehad .
Ik zal F2 eens proberen maar ik meen dat ik die ook al had gehad(F2, 6, 10, 11, 12 en delete toets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:49
Ryan1981 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:45:
Ja ik hou hem nu al 2 maanden in de gaten maar het is een beetje vaag allemaal met die code's. Bij de winkelier waar ik die van mij besteld had stond er een 3 acher, die was vervolgens weer van de website gehaald en toen zonder nummer er achter (die had ik besteld) en nu is die ook weer verdwenen.
Ik was daar ook verbaasd over, en heb het een tijd geleden uitgezocht. Exacte pagina op de site van Intel kan ik niet meer vinden, maar de suffix staat enkel voor de stekker die wordt meegeleverd.

Als ik het me goed herinner is 2 EU, en 3 UK - beetje vreemd dat die laatste uberhaupt werd aangeboden.

Anyhow, je kunt de suffix dus gewoon vergeten - ze leveren toch wel een EU-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
audiojunk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Ik draai een Lite versie van Windows 10 1511 en heb dus geen systeemherstel :( draai deze versie op al mijn systemen en bevalt prima en nooit problemen mee gehad .
Ik zal F2 eens proberen maar ik meen dat ik die ook al had gehad(F2, 6, 10, 11, 12 en delete toets).
Dan download je even een Windows 10 ISO en installeer je die toch even? Zodra fastboot uitgeschakeld is kan daarna er altijd bij via F2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
rodie83 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:21:
[...]

Dan download je even een Windows 10 ISO en installeer je die toch even? Zodra fastboot uitgeschakeld is kan daarna er altijd bij via F2.
Gelukkig ben ik in het bios gekomen dmv F2, met F10 kom ik in het bootmenu :?
Ik denk dat de Logitech K400 het probleem was want met een Microsoft Desktop 900 lukt het wel.

Zie dat ik nog een oude bios versie heb(0027) en draai momenteel met een WD 500GB hd maar die is wel behoorlijk traag dus dat is ff wennen :*) misschien maar een Crucial MX500 250GB bestellen of een Seagate Firecuda Compute, 1TB.

Voorlopig krijg ik geluid via HDMI niet werkend :( is ook een topic https://communities.intel.com/thread/123635 voor dus ben niet de enigste met dit probleem. Ook de grafische driver (gfx_win10_64_15.65.4.4944) laat zich niet installeren omdat die zegt dat die niet geschikt is voor mijn NUC terwijl die van de support site komt :(
Ook 4 onbekende apparaten in apparaatbeheer waar ik niks mee kan.

[ Voor 44% gewijzigd door audiojunk op 19-05-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

audiojunk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:40:
Ik denk dat de Logitech K400 het probleem was want met een Microsoft Desktop 900 lukt het wel.
Ik pak altijd een bedraad toetsenbord erbij als ik in het BIOS wil prutsen, want 9 van de 10 keer werkt het niet met een draadloze set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Via gigantisch complexe zoekalgoritmes enzo :P
Fast Boot in BIOS reduces computer boot time.
With Fast Boot enabled:
You can't press F2 to enter BIOS Setup.
USB mice and keyboards are unavailable until after the operating system loads.
Fast boot recovery
The BIOS can see that a previous boot was unsuccessful. When the computer is booted, if the previous boot failed during POST, Fast Boot is disabled and the following message displays: The previous boot attempt failed. Would you like to restore Fast Boot on the next boot? (Y/N).

If the boot fails after POST, no message displays, and Fast Boot is still active.

Disabling Fast Boot from the power button menu
The power button can be used to recover if you encounter Fast Boot problems. The power button menu is accessible via the following sequence:

Make sure the system is off, and not in Hibernate or Sleep mode.
Press the power button and hold it down for three seconds, then release it before the 4-second shutdown override. The power button menu displays.
Press F3 to disable Fast Boot.
Via intel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Mijn NUC7PJYH2 (J5005) werkt prima, laatste versie van Win10 x64 1803 Home geinstalleerd op een 256GB Crucial MX500 en geen problemen met de drivers.
Voelt lekker snel vergeleken met een normale 500GB WD Blue HD en het verbruik is ook lekker laag, ca 4W met Firefox open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

begin nu toch een beetje te twijfelen tussen deze:

nuc7cjysal

en deze:

CI329 nano

beide zijn nog niet leverbaar (Iemand al enige bron gevonden waarom niet?)

Dat passief gekoeld spreekt mij erg aan, want stil, maar weet niet of hij ook begrenst wordt daardoor. Verwacht wel dat hij wat duurder is. Afhankelijk daarvan zal ik wel gaan beslissen.

Nu zag ik op het plaatje van die zotac een aansluiting voor een wifi antenne. Heeft die NUC geen antenne aansluiting nodig dan? Zit zeker intern verwerkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sinds kort een NUC7i7DNKE in gebruik met 2x16GB Crucial DDR4 en een Samsung 960 EVO 500GB M.2 SSD.

Windows 10 Pro er op gezet met daarop Virtualbox met een Ubuntu VM om wat te experimenteren met Splunk.

Draait als een zonnetje. Binnenkort nog maar eens wat meer VMs knutselen om een wat complexere Splunk omgeving te bouwen. En wellicht eens kijken waar ik dit apparaat nog meer voor kan gebruiken nu het 24/7 staat te draaien, want vooralsnog is er nog meer dan genoeg geheugen en CPU capaciteit over :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Die NUC hoor je (ik iig) niey of nauwelijks bij normaal gebruik.
Wifi (en antennes) zit in z'n geheel 'onboard'; dus geen apart adapter nodig.
Als ik vragen mag, vanwaar de keuze voor de 'complete' NUC en niet de barebone versie waarbij je zelf nog geheugen en een hdd aanschaft?
Die NUC waar jij naar linkt heeft maar 32Gb aan hdd ruimte; dat lijkt mij wel een beetje beperkt voor dagelijks gebruik (tenzij je alleen maar kodi oid gaat draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Nnoitra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Die NUC hoor je (ik iig) niey of nauwelijks bij normaal gebruik.
Wifi (en antennes) zit in z'n geheel 'onboard'; dus geen apart adapter nodig.
Als ik vragen mag, vanwaar de keuze voor de 'complete' NUC en niet de barebone versie waarbij je zelf nog geheugen en een hdd aanschaft?
Die NUC waar jij naar linkt heeft maar 32Gb aan hdd ruimte; dat lijkt mij wel een beetje beperkt voor dagelijks gebruik (tenzij je alleen maar kodi oid gaat draaien).
Ik heb nog een oude 2.5 inch HDD liggen van een laptop die ga ik er in stoppen maar die zal trager zijn dat die 32 gb hdd, daanaast heb ik nog 2 USB HDD's die ik er aan ga hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Weet iemand waar ik originele voeding adapters kan bestellen?, ik vind genoeg website die alleen maar van die B merk adapters leveren.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie die FSP adapters werkelijk overal te koop. Anders even bij Intel zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik weet dat je op de K400 bord eerst de fn toets ingedrukt moet houden en dan op 1 van de F knoppen drukken.
audiojunk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Zie dat ik nog een oude bios versie heb(0027) en draai momenteel met een WD 500GB hd maar die is wel behoorlijk traag dus dat is ff wennen :*) misschien maar een Crucial MX500 250GB bestellen of een Seagate Firecuda Compute, 1TB.

Voorlopig krijg ik geluid via HDMI niet werkend :( is ook een topic https://communities.intel.com/thread/123635 voor dus ben niet de enigste met dit probleem. Ook de grafische driver (gfx_win10_64_15.65.4.4944) laat zich niet installeren omdat die zegt dat die niet geschikt is voor mijn NUC terwijl die van de support site komt :(
Ook 4 onbekende apparaten in apparaatbeheer waar ik niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
audiojunk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:51:
Dat is bug, in de bios staat goed het aan gevinkt, rustig wachten tot er update komt voor de bug.
Je kan in bios instellen dat het opstart scherm 5 seconden wacht.
Werkt bij mij perfect, ik heb erbij NUC 7i7, deze moet je slim gebruiken, als je geen zware taken doet, bv: internetradio/surfen/Youtube 1440p, zet in engergie beheer de maximale processorstatus op 99%, dan klokt het terug naar 3400, dan wordt het rustig, wordt ook niet zo warm, met een 2560x1440 scherm met Firefox 60.0.1, die zuigt veel power onder Youtube 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Mark de Vaal schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:42:
Ik weet dat je op de K400 bord eerst de fn toets ingedrukt moet houden en dan op 1 van de F knoppen drukken.
[...]
Net ff geprobeerd met FN + F2 en kom dan met de Logitech K400 in het bios.
Verder zeer tevreden met de Intel NUC7PJYH2. Ik heb hem nu mee met vakantie en alles werkt, internetten via wifi, x265 filmpje kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Heb onlangs voor mijn nieuwe tv (samsung qe55q6f) een nuc7i3bnk gekocht. Aangezien die HDMI 2.0A heeft dacht ik dat HDR wel zou werken, maar het beeld doet niets anders dan flikkeren. Zag dat dit tot vorig jaar een driverprobleem was, maar zijn er intussen mensen die dit werkende hebben gekregen of had ik 1 van de nieuwe modellen met een pentium moeten kopen(ging er stomweg vanuit dat de i3 beter is...)

4k 60hz werkt overigens wel zonder problemen.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
skelleniels schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:12:
Heb onlangs voor mijn nieuwe tv (samsung qe55q6f) een nuc7i3bnk gekocht. Aangezien die HDMI 2.0A heeft dacht ik dat HDR wel zou werken, maar het beeld doet niets anders dan flikkeren. Zag dat dit tot vorig jaar een driverprobleem was, maar zijn er intussen mensen die dit werkende hebben gekregen of had ik 1 van de nieuwe modellen met een pentium moeten kopen(ging er stomweg vanuit dat de i3 beter is...)

4k 60hz werkt overigens wel zonder problemen.
Het helpt vaak wel als je iets meer info geeft; OS versie, driver versie, op welk moment gaat het beeld flikkeren / wat doe je dan, wanneer flikkert het beeld niet, etc.
En wat heb je al gedaan? Nieuwste drivers geïnstalleerd? Nieuwste HDMI2.0 firmware? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Nnoitra schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Het helpt vaak wel als je iets meer info geeft; OS versie, driver versie, op welk moment gaat het beeld flikkeren / wat doe je dan, wanneer flikkert het beeld niet, etc.
En wat heb je al gedaan? Nieuwste drivers geïnstalleerd? Nieuwste HDMI2.0 firmware? etc.
Denk dat dit er niet veel toe doet, aangezien het een algemeen probleem is(was?), vandaar mijn vraag of het intussen al mensen gelukt is HDR aan de praat te krijgen op dit type NUC...

Maar om toch mee te geven:

Windows 10-1803
Driver HD Graphics: 24.20.100.6025
Beeld gaat meteen flikkeren bij HDR video
Beeld flikkert niet als je HDR afzet in Windows
Laatste HDMI 2.0 firmware ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
skelleniels schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:18:
[...]

Denk dat dit er niet veel toe doet, aangezien het een algemeen probleem is(was?), vandaar mijn vraag of het intussen al mensen gelukt is HDR aan de praat te krijgen op dit type NUC...

Maar om toch mee te geven:

Windows 10-1803
Driver HD Graphics: 24.20.100.6025
Beeld gaat meteen flikkeren bij HDR video
Beeld flikkert niet als je HDR afzet in Windows
Laatste HDMI 2.0 firmware ook aanwezig.
Het kán er toe doen en daarom is het belangrijk om (zoveel mogelijk) info te verstrekken.
Zowel het OS, als de driver als de HDMI firmware kan van invloed zijn.
En hoe meer je vertelt, hoe minder mensen hoeven te vragen wat weer reacties en tijd scheelt :)

Overigens zijn er genoeg mensen die HDR aan de praat gekregen hebben; jij ook, als is het verre van optimaal :P

Ik zou overigens ook je TV niet uitsluiten.
Daar de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Staat "HDMI UHD Color" aan voor die HDMI input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Nnoitra schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:54:
[...]

Het kán er toe doen en daarom is het belangrijk om (zoveel mogelijk) info te verstrekken.
Zowel het OS, als de driver als de HDMI firmware kan van invloed zijn.
En hoe meer je vertelt, hoe minder mensen hoeven te vragen wat weer reacties en tijd scheelt :)

Overigens zijn er genoeg mensen die HDR aan de praat gekregen hebben; jij ook, als is het verre van optimaal :P

Ik zou overigens ook je TV niet uitsluiten.
Daar de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Staat "HDMI UHD Color" aan voor die HDMI input?
HDMI UHD Color staat inderdaad aan, anders blijft de HDR optie greyed out.

Ik heb nochtans heel het topic doorspit en gezocht op internet, maar niemand die het aan de praat kreeg met deze NUC(of het moest werken en dat er niemand meer iets van zei)

TV is up to date, maar ik zal eens zien om mijn vaste pc met GTX1060 eens aan de TV te hangen om te zien of HDR dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
EXCLUSIVE: ALL Coffee Lake NUCs will feature eDRAM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BIGaojUXyNW9aA8OgrFe6fCU/full.png
Quad-core, Iris Plus en 128MB eDRAM, deze wil ik zeker hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
https://www.computerbase....n-coffee-lake-u-iris-pro/

https://www.computerbase....3169.html?hloc=at&hloc=de
NUC8i3BEH - Bean Canyon (BOXNUC8i3BEH) ab € 308,90

https://www.computerbase....3166.html?hloc=at&hloc=de
NUC8i5BEH - Bean Canyon (BOXNUC8i5BEH) ab € 417,90

[ Voor 76% gewijzigd door brommer1 op 04-07-2018 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:16
Gisteren op mijn intel nuc NUC7i3BNH alle laatste Windows 10 updates gedraaid en de laatste videokaart update geinstalleerd.

Ik moet zeggen dat het qua HDR een flinke stap vooruit is!
HDR is nu default aan in Windows en het beeld ziet er netjes uit.

HDR contact wordt netjes afgespeeld via bv. de standaard film app en VLC.

Nu alleen Kodi nog en ik ben dan voorlopig tevreden, alleen lijkt dat nog niet echt iets te zijn wat werkt?
(of ligt dit aan mijn aangepaste MVC build t.b.v. 3d?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b.o.n.s schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:03:
[knip]

Nu alleen Kodi nog en ik ben dan voorlopig tevreden, alleen lijkt dat nog niet echt iets te zijn wat werkt?
(of ligt dit aan mijn aangepaste MVC build t.b.v. 3d?)
Die build ondersteunt het sowieso niet, en de laatste 18 Alpha build doet weer niets met 3D (waar de MVC build dat wel doet). Geen idee wat de HDR status is van 18, daar heb ik HDR nog niet mee getest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
hardware-lover schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:36:
[...]

Die build ondersteunt het sowieso niet, en de laatste 18 Alpha build doet weer niets met 3D (waar de MVC build dat wel doet). Geen idee wat de HDR status is van 18, daar heb ik HDR nog niet mee getest.
Ga van de week toch even de Alpha 2 versie proberen!

zie dit in de changelog staan:

Improved Stereoscopic 3D playback of 3D videos (as well as better 2D playback of 3D videos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
b.o.n.s schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Ga van de week toch even de Alpha 2 versie proberen!

zie dit in de changelog staan:

Improved Stereoscopic 3D playback of 3D videos (as well as better 2D playback of 3D videos)
HDR is met de laatste Kodi build is nog niet op orde, even getest. Jammer, maar wie weet komt het snel,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

nuc7cjysal

Hij is gisteren binnen gekomen. 219 euro bij Alternate. Oude laptop hd er in gezet en tight vnc,filezilla,qbittorrent en avast en mijn LAN/WAN multimedia server is gereed. Nog wel bezig met alle updates van windows/intel. Vanavond even mpc hc installeren en kijken of dat allemaal een beetje werkt. Daarna Kodi.

Hmm ziet er naar uit dat de windows updates de firewall gereset hebben want kan via mijn telefoon nu niet er bij. Vanavond nog maar eens kijken.

Kan ook zijn dat ik vergeten ben de slaapstand uit te zetten :P

[ Voor 20% gewijzigd door Ryan1981 op 25-07-2018 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Nieuw draadje voor de Coffee Lake-U modellen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Alles draait. Moet wel aangeven dat hij meer geluid produceerd dan ik gehoopt had, maar nog wel te overzien. Dat het 30° is zal ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:12
Gisteren mijn NUC7i3BNH binnen gehad .. ik begrijp goed dat je de HDMI update pas mag gebruiken als de NUC op een hdmi 2.0 poort zit aangesloten? mijn nieuwe receiver komt zo binnen dus dat zou goed moeten gaan.

Alleen volgens de handleiding zou ik een hdm2.0_update_tool.exe moeten hebben in de download maar mijn files zien er heel anders uit. ik kan de exe wel opstarten maar dan zien de schermen er heel anders uit wie kan helpen?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
Njay schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:46:
Gisteren mijn NUC7i3BNH binnen gehad .. ik begrijp goed dat je de HDMI update pas mag gebruiken als de NUC op een hdmi 2.0 poort zit aangesloten? mijn nieuwe receiver komt zo binnen dus dat zou goed moeten gaan.

Alleen volgens de handleiding zou ik een hdm2.0_update_tool.exe moeten hebben in de download maar mijn files zien er heel anders uit. ik kan de exe wel opstarten maar dan zien de schermen er heel anders uit wie kan helpen?
Klopt,

in de BobcatAuxISPTool.exe kan je dan de juiste bin file voor jou nuc inladen en het proces starten.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapo6
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
Heb een nuc7i5 en zou graag hdmi willen splitsen. Video gaat dan naar tv lg oledc8 en audio naar avr arcam avr600. Audio moet hd codecs compatible zijn
Gaat puur om signaal splitsen en vervolgens doorgeven.

Bestaat er een splitter dat zich al bewezen heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door snapo6 op 11-08-2018 16:07 ]

WP: ME PUZ-SWM80YAA + ERSF-VM2E (FTC7), 400L Boiler, Pana RTWireless thermostaat, Vermogenskabel op 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snapo6 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:29:
Heb een nuc7i5 en zou graag hdmi willen splitsen. Video gaat dan naar tv lg oledc8 en audio naar avr arcam avr600. Audio moet hd codecs compatible zijn
Gaat puur om signaal splitsen en vervolgens doorgeven.

Bestaat er een splitter dat zich al bewezen heeft?
Check eens het nVidia Shield topic :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data[filter_keywords]=splitter

Zaten wel een aantal bruikbare tussen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 20:33
Balance schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:Eerste prijzen van de Hades Canyon NUC's beginnen op te duiken. Binnenkort maar eens een nieuw topic voor aanmaken.
Ik stel voor het topic nu aan te maken. Deze NUC's hebben een hoop specifieke eigenschappen, die voor de overige NUC bezitters niet interessant zijn. Eventueel wil ik wel als mede auteur dienen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Onder Firefox met NUC7PJYH-J5005/NUC7i3BNH+monitor 2560x1440 lukte het niet om 1440p/1440p60 te kijken op Youtube, ging niet verder dan tot 1080p na een vraag had gesteld in de Firefox forum, of een instelling was om het in te stellen.
Kreeg als antwoord van Jaaap: media.mediasource.webm.enabled false in true veranderen in about:config.
Nu gaan de beide NUC'S tot 2160p-4K/2160p60-4K onder Firefox.
Met de NUC7PJYH-J5005 lukt het op zijn tenen vloeiend 1440p60 te kijken, de kleuren zijn mooier dan van de NUC7i3.
NUC7PJYH-J5005 werkt perfect/stabiel wat ik er mee doe, Youtube/internetradio/downloaden.
maakt geen lawaai, fan hoor ik nooit, wordt niet warm, super zunig, 1440p60, tussen de 12W en 14W, heeft voor mij een nadeel dat er geen M.2 in kan.
Window 10 Pro Crucial DDR4 2400 8gb-2x4.

Tip: Stel in de bios 5 seconden in voor het opstart scherm, kom je gemakkelijker in de bios,
F2-bios wordt niet weer gegeven op het opstart scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door brommer1 op 15-09-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

Heeft iemand ervaring met de betrouwbaarheid van de eMMC in de NUC7CJYS? Dat is de nuc met 32GB eMMC en 4GB ram met Windows 10 erop.

Ik ben deze aan het imagen met Clonezilla vanaf usb3, maar van de stapel van 15 stuks (van de 90) zijn er al 2 met een MMC write error en breekt het imagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En als je gewoon een normale installatie doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkel1980
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 16:48
Ik zit er aan te denken om een NUC6CAYH aan te schaffen. Ik heb momenteel nog SO DIMM DDR3 liggen (2 * 2 GB Kingston) en een SSD (Samsung EVO 840). Zijn er momenteel nog problemen met deze NUC? En dan specifiek HDMI problemen (flickering) want deze zouden met bios updates moeten zijn opgelost.

• Mikkel1980
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 16:48
Iemand?

• rodie83
  • Niet online
Mocht je LibreElec willen draaien, weet dan dat via hdmi 4k60 behoorlijk wat handmatig gehack betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

nero355 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:15:
En als je gewoon een normale installatie doet :?
We hebben uiteindelijk 4 van deze units te RMA gestuurd, hier krijgen we anderen voor.

Als je na de image error doordrukt (error 5 invoer/uitvoer) dan start deze wel op waardoor het lijkt alsof het goed gaat. Maar aangezien deze dingen in een zuil ergens in het land verdwijnen is dat niet een gok die ik wil nemen.

Daarnaast loop ik met de uitrol tegen wat rare dingen aan waarbij een deze met Ubuntu 18.04 hard vastloopt en niet meer via het netwerk te bereiken is. De NUCs zijn uitgeleverd met bios 0031, waar het inmiddels 0044 is. Echter blijkt het BIOS alleen te flashen vanaf USB als je Linux gebruikt, maar dan worden ook al de BIOS settings teruggezet naar defaults.

Met de Integrator Toolkit een custom bios gemaakt met aangepaste instellingen, maar ook dan worden deze niet toegepast na het flashen (Default power on, secure boot uit, boot USB first).

Edit:
Ok er is echt iets bijzonders met deze Intel Nucs, met Clonezilla een nog niet gebruikte Nuc aan het imagen in console modus, blijft deze ineens stil staan. Met een 2e console even een dmesg en een dmidecode gedraaid.
Afbeeldingslocatie: http://iserv.nl/files/pics/nuc/20181001_112956.jpg
Ook met laatste bios, dus dat zal ook geen soelaas bieden.

[ Voor 14% gewijzigd door databeestje op 01-10-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
Vraagje, ik moet zeker weten dat een NUC een 75” smartboard op 4K aankan. Content variert maar komt neer op veel 3D modellen vanuit engineerssoftware (Autodesk Revit, Solibri Model Checker).

Welk type is dan aan te raden? Veel websites die ik heb gevonden geven niet aan welke output resolutie een NUC aankan....

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
mackie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:44:
Vraagje, ik moet zeker weten dat een NUC een 75” smartboard op 4K aankan. Content variert maar komt neer op veel 3D modellen vanuit engineerssoftware (Autodesk Revit, Solibri Model Checker).

Welk type is dan aan te raden? Veel websites die ik heb gevonden geven niet aan welke output resolutie een NUC aankan....
https://www.intel.com/con...s/000005571/mini-pcs.html

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Heeft iemand een mening waarom mijn geheugen in Single channel draait, en niet op dual channel in mijn
NUC6CAYS? Ik kan nl. niet geloven dat deze lijst van Intel de enige supported modules zijn?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RByTYiT.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RtKzCBe.png

[ Voor 47% gewijzigd door Tomino op 09-12-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tomino schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:02:
Heeft iemand een mening waarom mijn geheugen in Single channel draait, en niet op dual channel in mijn
NUC6CAYS?
En je hebt alle BIOS opties nagekeken neem ik aan :?
Nnoitra schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:47:
[...]
Op basis van je screenshots zie ik niet dat je geheugen "Single Channel" draait.
Wat ik wel zie is dat je modules "Single Rank" zijn.

Als je even naar de "Memory" tab van CPU-Z gaat kun je wél zien of ze "Single/Dual Channel" zijn. ;)
:$ Volgens mij klopt bovenstaande inderdaad... Lang geleden dat ik CPU-Z heb opgestart! :X :+

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 11-12-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:01:
[...]

En je hebt alle BIOS opties nagekeken neem ik aan :?
Daar staat summiere informatie (total memory 8B, speed 1600Mhz, SODIMM1 4GB, SODIMM 4GB) waar ik het antwoord op mijn vraag niet aan kan ontlenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Tomino schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:02:
NUC6CAYS? Ik kan nl. niet geloven dat deze lijst van Intel de enige supported modules zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op basis van je screenshots zie ik niet dat je geheugen "Single Channel" draait.

Als je even naar de "Memory" tab van CPU-Z gaat kun je wél zien of ze "Single/Dual Channel" zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Ok, we zijn een paar maanden later en we hebben eindelijk 4 nieuwe NUCs voor de RMA uit eind september ontvangen. Productie batch is van november, dus dat is echt nieuw.

Er blijven nog steeds een stuk of 7 vastlopen in het veld, en die RMA loopt nog, er is geen voorraad voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Nu online
Nnoitra schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:47:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VJydhmZ/E5-F62634-B307-4413-BA2-C-6-FC9-A47-C2013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Google maar even op waarom je daar geen data over je geheugen ziet.
Kan een bugje in cpu-z zijn maar ook een Windows (10) dingetje.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

nieuws: Intel reviseert bepaalde Apollo Lake-cpu's vanwege kwaliteitsproblemen

Ik heb dus een NUC met zo’n processor. Minder dan 2 jaar oud. Lijkt me dat een garantieclaim gerechtvaardigd is.

Zijn er al mensen die hier actie op ondernomen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 20:33
Voor iedereen met de Hades Canyon Intel Kaby Lake G NUC met AMD GPU: nu kan je eindelijk ook gewoon via de normale AMD drivers worden geupdated!
https://downloadcenter.in...-NUC8i7HVK?product=126143
https://www.notebookcheck...te-from-AMD.459403.0.html

Eindelijk niet meer vast aan intel die de drivers nauwelijks update en feitelijk alleen van een blauw intel jasje voorzag.
Let wel: het is inmiddels twaalf maanden nadat Intel de laatste update uitbracht!

Must have voor iedereen met een laptop of NUC met de Kaby Lake G gpu.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Iemand al eens geprobeerd 2x 8GB in een NUC6CAYH te stoppen? Volgens de Intel site is het max 8GB maar op Reddit lees ik dat 2x 8GB moet lukken. Zou graag uitsluitsel krijgen van iemand die het heeft geprobeerd. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@chaoscontrol

Ik zou het lekker hierop houden : https://ark.intel.com/con...-cache-up-to-2-3-ghz.html
Dat is namelijk de CPU die erin zit : pricewatch: Intel NUC Kit NUC6CAYH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:42
Balance schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:02:
Intel heeft nieuwe, vermoedelijk goedkopere, NUC's geïntroduceerd. Twee modellen met ieder twee verschillende behuizingen. Alle versies hebben tweemaal HDMI 2.0a maar geen SD-kaartlezer of USB Type-C (dus ook geen Thunderbolt of DisplayPort). Er zitten nog steeds 15 watt Kaby Lake-processoren in (helaas niet de nieuwe quad-cores), er is keuze uit een i3-7100U of i5-7300U, deze laatste heeft ook vPro.

De modellen
  • Intel NUC Kit NUC7i3DNKE - i3-7100U, M.2
  • Intel NUC Kit NUC7i3DNHE - i3-7100U, M.2 + 2,5"
  • Intel NUC Kit NUC7i5DNKE - i5-7300U, M.2
  • Intel NUC Kit NUC7i5DNHE - i5-7300U, M.2 + 2,5"
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Zie ook
Ik heb sinds kort een NUC NUC7i5DNHE ( i5-7300u ).
Deze ; WiLLoW_TieN in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124"
HTPC technisch gezien is er iets dat hij niet kan ??
De CPU ondersteund meen ik ( hardwarematig ) ; VP9, HDR, 4K60, VT-d, x265 ?
Bron ; https://www.pcworld.com/a...-for-4k-video-fiends.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:52:
Ik heb sinds kort een NUC NUC7i5DNHE ( i5-7300u ).

HTPC technisch gezien is er iets dat hij niet kan ??
Dat is iets waarmee je altijd blijft worstelen en om de zoveel tijd zal moeten upgraden dus maak je niet al te druk over de ondersteunde codecs :)

Om die reden heb ik ook een grote HTPC die al een Nvidia GT 630 heeft gehad en nu een GT 1030 in zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Balance schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:32:
Ook wel leuk om even in de gaten te houden: MI660 nano. Kleine barebone met quad-core i7-8550U, DisplayPort 1.2 en HDMI 2.0 en tweemaal USB 3.1 Type-C.
Productinformatie: MI660 nano.
Ik wil hier (voor Google e.d.) even aan toevoegen dat zo'n MI660 zich probleemloos van een Intel AC 3165 wifi kaartje naar een Intel AX 200 wifi kaartje laat upgraden, wat de wifi-snelheid op 5 GHz hier ongeveer met 70% verhoogd - van 33 naar 54 MiB/s. En die kaartjes zijn voor erg weinig geld te koop inmiddels.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste