Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05
olafmol schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Tot nu toe heb ik van niemand *in mijn omgeving* gehoord dat er uberhaupt iemand in hun social media of devices is gaan zitten kijken, dus vermoed dat het allemaal wel mee zal vallen en dat een visum nogal overkill is.
Want jij denkt dat dat allemaal handmatig moet gebeuren en er niet al ergens een flag gezet kan worden op het moment dat jij een ESTA aanvraagt?
Freak187 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:18:
[...]

Ik geloof niet dat ze onbekende burgers (dus geen bekende media personen) die ooit een kritisch commentaar op een social media platform, de toegang ontzeggen. Want dan zouden er veel meer verhalen zijn van mensen die rechtsomkeert hebben moeten maken bij aankomst.
En toch zijn er gevallen bekend. Daarnaast gebeurt het al geruime tijd met internationale studenten die kritisch waren op de VS of Israël. Doen alsof het niet iedereen kan overkomen is bijzonder naïef. Volgens mij is het nog niet bij iedereen doorgedrongen hoe serieus de situatie in de VS is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
olafmol schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Tot nu toe heb ik van niemand *in mijn omgeving* gehoord dat er uberhaupt iemand in hun social media of devices is gaan zitten kijken, dus vermoed dat het allemaal wel mee zal vallen en dat een visum nogal overkill is.
0 keer gecontroleerd de afgelopen reis vorige maand. Niet in Seattle op het vliegveld toen we landen vanuit Europa. En ook niet bij de Canadese / Amerikaanse grens toen we terug de USA inreden vanuit Canada. Beide keren was het even een blik in het paspoort. Vraag wat we kwamen doen. Have a nice day.

0,0 issues. Mensen blazen alles zó op. En het zijn vaak diegene die nog nooit in de USA zijn geweest die de wildste verhalen de wereld in helpen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39
The Realone schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

Want jij denkt dat dat allemaal handmatig moet gebeuren en er niet al ergens een flag gezet kan worden op het moment dat jij een ESTA aanvraagt?

[...]

En toch zijn er gevallen bekend. Daarnaast gebeurt het al geruime tijd met internationale studenten die kritisch waren op de VS of Israël. Doen alsof het niet iedereen kan overkomen is bijzonder naïef. Volgens mij is het nog niet bij iedereen doorgedrongen hoe serieus de situatie in de VS is.
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die de afgelopen 6 maanden naar de VS zijn gereisd en daar hun devices moesten laten inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05
Rivanov schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:58:
[...]

0,0 issues. Mensen blazen alles zó op. En het zijn vaak diegene die nog nooit in de USA zijn geweest die de wildste verhalen de wereld in helpen.
Ach, zo zijn degenen die er 2 keer op vakantie zijn geweest ineens experts en de graadmeter. Dat het jou niet overkomen is, zegt niks.
olafmol schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:26:
[...]

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die de afgelopen 6 maanden naar de VS zijn gereisd en daar hun devices moesten laten inzien?
Omdat je het vraagt, ik ken er persoonlijk al 1. En dat was een LPR, niet eens een toerist. Heeft wel ruim 20 uur vastgezeten. Maar mijn observatie zegt net zoveel als die van jou. Gewoon een beetje het nieuws volgen en je zou enigzins op de hoogte moeten zijn.
Ik zeg nergens dat de kans nu zo extreem groot is, maar het risico is groter dan ooit en reëel.

En nogmaals, waar iedereen hier aan voorbij lijkt te gaan, zullen ze echt niet zo gauw ter plekke jouw toestel doorzoeken zonder daar een reden voor te hebben. En die reden zal bijna altijd zijn dat ze al hebben vastgesteld dat ze iets van je hebben gevonden wat ze niet aanstaat.

Maargoed, geen zin om hier constant op door te blijven gaan. Als je denkt geen risico te lopen, prima. Je weet zelf goed genoeg wat je op het internet gezet hebt.
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste