Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-10 21:13
@blaatschaaap Het professionele honkbalseizoen voor de teams in Florida is afgelopen op het moment dat je arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 01:13

blaatschaaap

schaap

Ah, dat is niet zo erg. Ik snap de regels überhaupt nog niet. Het lijkt me vooral leuk om het daar een keertje mee te maken :)

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
paul-s83 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:45:

Wat betreft de financiën:
Je hebt het over Revolut om geld te kunnen wisselen/pinnen. Heb je dan de debit card daarvan? Ik zou adviseren om de goedkoopste Visa of American Express Credit Card aan te vragen en Revolut te laten voor wat
En waarom dan? Ik heb afgelopen 2 jaar (westkust en oostkust/binnenland) echt overal met revolut kunnen betalen, incl de borg voor autohuur, hotels, geld uit de muur, etc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:03

Typhone

Who Dares Wins

blaatschaaap schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:49:
Ik had het iets specifieker moeten verwoorden :) een flinke zak digitaal geld. Kan me voorstellen dat een douanier wat argwanender is wanneer je zonder geld en 1 hotel overnachting 3 weken in Amerika blijft. Dank voor de tips!
Dat boeit ze helemaal niet aangezien het meeste wel bekend is bij ze (toeristen die niet hun hele vakantie cssh bij hebben). Als je eerste overnachting maar bekend en geboekt is en jij een retourticket hebt is het al snel ok.

Aangezien het de eerste keer VS is voor jou: douane (US Customs) is wat agressiever dan bij ons. Dat is een bewuste act om mensen die iets te verbergen hebben zenuwachtig te laten worden. Dat gezegd hebbende kun je gezellige en minder gezellige douaniers hebben. Ga zeker geen grappen maken en al helemaal niet een mening ventileren over binnenlands beleid, Amerikaans buitenlands beleid of politiek in de ruimste zin van het woord.

Wij krijgen vrijwel altijd de vraag wat we komen doen, roadtrip maken is het antwoord dan en een verwijzing naar de vorige keer hoe mooi dat gebied was en dat we graag meer willen zien van het land. Altijd zijn ze een gesprek begonnen met ons over dat wij meer zagen dan hen en ze wensten ons veel plezier. Het zijn net mensen soms, douaniers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28
koendio schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

En waarom dan? Ik heb afgelopen 2 jaar (westkust en oostkust/binnenland) echt overal met revolut kunnen betalen, incl de borg voor autohuur, hotels, geld uit de muur, etc
Beetje gerelateerd en benieuwd: werkt Revolut zo dat ik er nu al een dollar rekening kan openen. En dat als je in de VS pint hij eerst de dollars gebruikt?
Dus als je denkt $1.17 is wel een aardige koers dan wissel je vast een lading euro’s om?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 13:38

kaanmijo

Picobello B.V.

matthijst schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:51:
[...]

Beetje gerelateerd en benieuwd: werkt Revolut zo dat ik er nu al een dollar rekening kan openen. En dat als je in de VS pint hij eerst de dollars gebruikt?
Dus als je denkt $1.17 is wel een aardige koers dan wissel je vast een lading euro’s om?
Ja. Dat werkt op die manier. Goedkoopste is 2 rekeningen openen, EUR en USD. Je stort dan je euro’s op je EUR rekening, die zet je in Revolut om naar je USD rekening. Met premium betaal je €0 omreken kosten, als je een gratis account het kun je dit tot €1.000 per maand doen zonder kosten (behalve in het weekend, dan is het 1%). Daarna is het 1% van je omrekentransactie. Je kunt een (digitale) pas aanvragen waarbij je kan zeggen dat hij het altijd van rekening [x] moet afhalen, of automatisch de keuze maakt aan de hand van wat Revolut vind beter is.

Afgelopen vakantie hebben wij ook alles met Revolut betaald en nergens is die pas geweigerd. Snap dan ook niet zo goed waarom hier het advies gegeven wordt om die pas links te laten liggen. Had voor de zekerheid m’n eigen visa wel bij me, maar nooit gebruikt. Best wat geld bespaard doordat er geen wisselkoersen e.d. zijn omdat je gewoon van een USD rekening betaald.

[ Voor 24% gewijzigd door kaanmijo op 02-10-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

-

[ Voor 100% gewijzigd door kaanmijo op 02-10-2025 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14:56
Typhone schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Dat boeit ze helemaal niet aangezien het meeste wel bekend is bij ze (toeristen die niet hun hele vakantie cssh bij hebben). Als je eerste overnachting maar bekend en geboekt is en jij een retourticket hebt is het al snel ok.

Aangezien het de eerste keer VS is voor jou: douane (US Customs) is wat agressiever dan bij ons. Dat is een bewuste act om mensen die iets te verbergen hebben zenuwachtig te laten worden. Dat gezegd hebbende kun je gezellige en minder gezellige douaniers hebben. Ga zeker geen grappen maken en al helemaal niet een mening ventileren over binnenlands beleid, Amerikaans buitenlands beleid of politiek in de ruimste zin van het woord.

Wij krijgen vrijwel altijd de vraag wat we komen doen, roadtrip maken is het antwoord dan en een verwijzing naar de vorige keer hoe mooi dat gebied was en dat we graag meer willen zien van het land. Altijd zijn ze een gesprek begonnen met ons over dat wij meer zagen dan hen en ze wensten ons veel plezier. Het zijn net mensen soms, douaniers :)
Zou me inderdaad afzijdig houden qua politiek, ook na het vliegveld. In Nederland maken we losjes grappen over Den Haag als we een praatje maken met iemand, maar in het sterk gepolariseerde Amerika kies je daarmee meteen partij voor blauw of rood. Zou die problemen niet opzoeken.

Amerikanen zijn wel weer veel losser dan Nederlanders als het op geld aankomt, meerdere keren met iemand gesproken en dan vertellen ze na 5 minuten al hoeveel ze verdienen. Niet om te scheppen maar puur als informatie-uitwisseling. In Nederland doen we daar allemaal heel geheimzinnig over.

Mijn Nederlandse bankpas was 50-50 qua acceptatie. Visa of Amex gaat overal. Zorg ook dat je altijd wat contanten bij hebt, de fooi-cultuur zit er nog steeds heel erg in. In restaurants kun je dat gewoon bij de betaalterminal doen, maar bijvoorbeeld de gids bij een rondleiding verwacht dan weer wat contants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
koendio schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Goed om te horen! Ging er vanuit dat Revolut een Debit kaart is en dat het daarom wat lastiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
kaanmijo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Ja. Dat werkt op die manier. Goedkoopste is 2 rekeningen openen, EUR en USD. Je stort dan je euro’s op je EUR rekening, die zet je in Revolut om naar je USD rekening. Met premium betaal je €0 omreken kosten, als je een gratis account het kun je dit tot €1.000 per maand doen zonder kosten. Daarna is het 1% van je omrekentransactie. Je kunt een (digitale) pas aanvragen waarbij je kan zeggen dat hij het altijd van rekening [x] moet afhalen, of automatisch de keuze maakt aan de hand van wat Revolut vind beter is.

Afgelopen vakantie hebben wij ook alles met Revolut betaald en nergens is die pas geweigerd. Snap dan ook niet zo goed waarom hier het advies gegeven wordt om die pas links te laten liggen. Had voor de zekerheid m’n eigen visa wel bij me, maar nooit gebruikt. Best wat geld bespaard doordat er geen wisselkoersen e.d. zijn omdat je gewoon van een USD rekening betaald.
Wow dit is een goede tip om extra te besparen. Reguliere kaarten rekenen zowieso 2% - 2,5% commissie over elke transactie in vreemde valuta, en wellicht ronden ze de wisselkoers ook nog in hun voordeel af.

Als het met Revolut echt zo werkt dan ga ik dat volgende keer ook maar eens proberen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

paul-s83 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:52:
[...]

Wow dit is een goede tip om extra te besparen. Reguliere kaarten rekenen zowieso 2% - 2,5% commissie over elke transactie in vreemde valuta, en wellicht ronden ze de wisselkoers ook nog in hun voordeel af.

Als het met Revolut echt zo werkt dan ga ik dat volgende keer ook maar eens proberen denk ik :)
Enige waar je rekening mee moet houden, is dat je van Revolut niet standaard een fysieke pas krijgt en dus alles met Apple/Google Pay moet doen. Dat wordt nog steeds niet in alle winkels geaccepteerd. Denk dan vooral aan Walmart, daar heb je een fysieke pas of hun eigen Walmart app (?) nodig. Fysieke pas bij Revolut is gewoon mogelijk, bij premium is 'ie dacht ik gratis en bij het gratis account 6 (?) euro. Met een Visa heb je dat 'vraagteken' niet, want die is sowieso altijd fysiek.

[ Voor 18% gewijzigd door kaanmijo op 02-10-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26
kaanmijo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Enige waar je rekening mee moet houden, is dat je van Revolut niet standaard een fysieke pas krijgt en dus alles met Apple/Google Pay moet doen. Dat wordt nog steeds niet in alle winkels geaccepteerd. Denk dan vooral aan Walmart, daar heb je een fysieke pas of hun eigen Walmart app (?) nodig. Fysieke pas bij Revolut is gewoon mogelijk, bij premium is 'ie dacht ik gratis en bij het gratis account 6 (?) euro. Met een Visa heb je dat 'vraagteken' niet, want die is sowieso altijd fysiek.
Ik heb Revolut en ik heb het basispakket, ik betaal per maand er niets voor. Ik heb een Fysieke pas bij Revolut voor €7,50 eenmalig. Het is een Mastercard. Ik kon geen VISA kiezen. Eerste keer dat ik de kaart zal gaan gebruiken als ik met vakantie naar Amerika ga. Ik ben heel erg benieuwd met Revolut.

Uit mijn voorgaande ervaringen met mijn oude kaart met de ANWB VISA GO CARD depit, waar je eerst geld op moest zetten werkte de VISA GO CARD goed in mijn vorige reizen naar Amerika. Ik kon er alles mee betalen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:34
paul-s83 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Goed om te horen! Ging er vanuit dat Revolut een Debit kaart is en dat het daarom wat lastiger is.
De betalingen van de debetkaarten an sich is niet het probleem in de VS (buiten Europa). Een debetkaart is eigenlijk niks anders dan een betaalkaart met daaraan gekoppeld een tegoed. Voor ons is gewoon dat dit tegoed op je bankrekening staat. Er zijn ook varianten van (digitale) debetkaarten waar je tegoed op stort (zoals de hierboven door @Van der Berg genoemde ANWB VISA GO CARD depit -sic-). In tegenstelling tot een creditkaart waarbij er (doorgaans) juist géén tegoed (veelal wel een limiet) gekoppeld is, waarbij je achteraf betaald en de facto een lening afsluit. Hoewel in de VS het gebruik van een creditkaart om moverende redenen zeer dominant is, worden er ook debetkaarten gebruikt.

De reden dat Nederlandse debetkaarten vaker niet dan wel worden geaccepteerd in de VS (buiten Europa) is vanwege de gebruikte debetkaartdienst. In Nederland zijn de diensten Maestro (van Mastercard) en V-Pay (van Visa) (nog) heel gebruikelijk. Die betaaldiensten worden doorgaans in de VS niet gebruikt, waardoor je er dus niet mee kan betalen. Maestro en V-Pay worden door Mastercard en Visa uitgefaseerd. Alle debetkaarten gaan daardoor over op de betaaldienst Debit Mastercard of Visa Debit. De debetkaarten zijn dan óók geschikt voor online betalingen en vinden dus aansluiting bij het internationale betaalsysteem zoals ook gebruikt in de VS. Een creditkaart is dan (op andere perks en als back-up na) eigenlijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

Freak187

geen

ewrz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Mijn Nederlandse bankpas was 50-50 qua acceptatie. Visa of Amex gaat overal. Zorg ook dat je altijd wat contanten bij hebt, de fooi-cultuur zit er nog steeds heel erg in. In restaurants kun je dat gewoon bij de betaalterminal doen, maar bijvoorbeeld de gids bij een rondleiding verwacht dan weer wat contants.
Ik had wel met mijn Nederlandse credit-card gelinked aan een bank (zoals de ING ofzo), dat die soms wat moeilijkheden gaf bij restaurants. Dan geef je je creditcard zodat zij het bonnetje kunnen verwerken, maar de ene keer vroeg hij om de pincode, maar ook een aantal keer werd het declined.

Vervolgens kon ik gelukkig wel betalen met ApplePay (ook gelinked aan dezelfde credit card overigens....).

Dus het lijkt erop alsof credit cards die uitgegeven/gelinked zijn aan een Nederlandse bank, wat extra hobbels kunnen veroorzaken.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

key

Freak187 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Ik had wel met mijn Nederlandse credit-card gelinked aan een bank (zoals de ING ofzo), dat die soms wat moeilijkheden gaf bij restaurants. Dan geef je je creditcard zodat zij het bonnetje kunnen verwerken, maar de ene keer vroeg hij om de pincode, maar ook een aantal keer werd het declined.

Vervolgens kon ik gelukkig wel betalen met ApplePay (ook gelinked aan dezelfde credit card overigens....).

Dus het lijkt erop alsof credit cards die uitgegeven/gelinked zijn aan een Nederlandse bank, wat extra hobbels kunnen veroorzaken.
Het verhaal dat je soms wel en soms niet een pincode hoeft in te toetsen herken ik vanuit mijn ING Creditcard. Maar hij werdt tijdens mijn reis 2 jaar geleden wel overal geaccepteerd.
Mijn gewone Debitcard is een ander verhaal. Als ga ik wel een andere zonder V-Pay opvragen voor mijn vertrek. Ik begreep dat V-Pay minder goed werkt.

De Revolut oplossing ga ik ook eens bekijken, klinkt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewrz
Ik had betaalpassen van Rabo en ING bij met respectievelijk Maestro en V-pay, en dat was dus 50-50. Ook al hadden ze soms dezelfde betaalterminal staan, wellicht is het afhankelijk van welke betaalprocessor ze gebruiken.

Ik zou altijd aanraden om een "echte" creditcard van VISA (anwb/ics) of American Express mee te nemen. Daar is alles op ingericht in Amerika en als je geen borg kunt stellen met CC krijg je wellicht de huurauto of hotelkamer niet eens mee. Sta je daar.

Kost je een paar tientjes voor een jaar kaartbijdrage, dat is peanuts op een vakantie naar Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Freak187 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Volgens mij hebben die extra hobbels vooral te maken met de pincode, daar waar in de VS het nog heel acceptabel is dat alleen een handtekening volstaat. Ik heb wel gezien dat de pincode gewoon genegeerd kon worden op de terminal en werd door de bediener weggeklikt. Dat pikt een Nederlandse creditkaart volgens mij niet altijd. Kan het zijn dat de keren dat het bij jou gedeclined werd, dit gevolg was van het niet accepteren van het wegklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ewrz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:58:
Ik had betaalpassen van Rabo en ING bij met respectievelijk Maestro en V-pay, en dat was dus 50-50. Ook al hadden ze soms dezelfde betaalterminal staan, wellicht is het afhankelijk van welke betaalprocessor ze gebruiken.

Ik zou altijd aanraden om een "echte" creditcard van VISA (anwb/ics) of American Express mee te nemen. Daar is alles op ingericht in Amerika en als je geen borg kunt stellen met CC krijg je wellicht de huurauto of hotelkamer niet eens mee. Sta je daar.

Kost je een paar tientjes voor een jaar kaartbijdrage, dat is peanuts op een vakantie naar Amerika.
Wat is in jouw ogen een "echte" creditcard en waarom is die van de bank geen echte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
bazzemans schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

Wat is in jouw ogen een "echte" creditcard en waarom is die van de bank geen echte?
Is vaak een Mastercard/Visa Debit kaart, en die worden in Amerika veel minder geaccepteerd. Het verschilt per bank wat je krijgt, die Visa van ASN bank loopt bijvoorbeeld wel gewoon via ICS dus dat zou goed moeten gaan. ANWB Visa idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:57
Ikzelf heb hele goede ervaringen met Ubigi als e-Sim
https://cellulardata.ubig...estination=usa&one-off=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Sorcerer8472

Mens sana?

ewrz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Is vaak een Mastercard/Visa Debit kaart, en die worden in Amerika veel minder geaccepteerd. Het verschilt per bank wat je krijgt, die Visa van ASN bank loopt bijvoorbeeld wel gewoon via ICS dus dat zou goed moeten gaan. ANWB Visa idem.
Die doen het over het algemeen juist goed (MasterCard Debit ipv Maestro en Visa Debit ipv V-Pay dan wel). Echter NL banken doen soms moeilijk bij bepaalde bedragen zonder pincode e.d., credit cards doen het dan beter. Ook bij autohuur kan men de borg op een credit card reserveren, bij debit kan dat niet zomaar.

Verder is acceptatie van debit cards in de VS niet per se slecht. Er zijn bijvoorbeeld tankstations waar je alleen met debit kunt betalen en niet met credit. Het is puur de NL banken die heel veel voorzorg nemen en transacties preventief blokkeren, maar dat is ook mijn ervaring met een Rabo Visa card trouwens. Vandaar dat m'n standaard kaart in de VS een Amex is.

Bij tankstations waar ze om je postcode vragen kun je bij Amex trouwens daadwerkelijk je postcode invullen 0 + NL postcode, bijv 03511 voor 3511. Dan hoef je niet "see attendant". Bij ICS MC en Rabo Visa werkte dat niet.

Qua e-sim raad ik Orange Travel aan, dan heb je toegang tot alle netwerken geloof ik, niet alleen T-Mobile wat sommige e-sims hebben. En als je KPN/Odido abo hebt je abo een maandje naar het duurste omzetten ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
ewrz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Een debetkaart is per definitie geen creditcard, zoals ik dat hier uitleg: bazzemans in "[Vakantie] USA"

Creditcards van Mastercard of Visa worden zowel door banken zelf als ICS uitgegeven. Of de creditcard door ICS of door de eigen bank maakt voor de acceptatie niet uit. De acceptatie hangt af van de betaaldiensten, niet van de uitgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

bazzemans schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Volgens mij hebben die extra hobbels vooral te maken met de pincode, daar waar in de VS het nog heel acceptabel is dat alleen een handtekening volstaat. Ik heb wel gezien dat de pincode gewoon genegeerd kon worden op de terminal en werd door de bediener weggeklikt. Dat pikt een Nederlandse creditkaart volgens mij niet altijd. Kan het zijn dat de keren dat het bij jou gedeclined werd, dit gevolg was van het niet accepteren van het wegklikken?
Inderdaad, soms klikken die Amerikanen gelijk door als ze "insert PIN code" zien. Vervolgens kwam de ober terug aan tafel met een betaal terminal zodat ik de code kon intoetsen.

Maar een paar keer, en ik heb er zelf bijgestaan, ging ie direct naar declined.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
blaatschaaap schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:33:
Ah, dat is niet zo erg. Ik snap de regels überhaupt nog niet. Het lijkt me vooral leuk om het daar een keertje mee te maken :)
Honkbal is vooral een familie kijk sport. Er gebeurt tijdens de wedstrijd heel weinig. Ideaal om met de familie een biertje te drinken, hot dog te eten en even bij te praten. Maar niet zo heel spannend. American Football gebeurt wat meer maar kent weer meer down time tussen de plays door.

Als ik mocht kiezen qua sport zou ik gaan voor basketbal / ijshockey dan voor American Football en dan pas voor honkbal.

Qua basketbal: Orlando Magic hebben een goed jong team en staan qua prognose om top 3 te eindigen in het oosten. Heat Culture (Miami) zorgt ervoor dat zij misschien geen top favoriet zijn dit seizoen maar dat is nooit echt een hele slechte ploeg. Ze missen alleen een sterspeler. Seizoen begint op 20 oktober dus denk dat je wel iets mee moet kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
kaanmijo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Dan zij mijn ervaringen toch anders. Afgelopen mei een rondje Florida gedaan en heb echt alles met Apple Pay gedaan, zelfs bij de Walmart. Dus denk dat de meeste betaalterminals al wel NFC aan boord hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Die veranderingen van terminals gaan super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Robkazoe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:44:
[...]

Honkbal is vooral een familie kijk sport. Er gebeurt tijdens de wedstrijd heel weinig. Ideaal om met de familie een biertje te drinken, hot dog te eten en even bij te praten. Maar niet zo heel spannend. American Football gebeurt wat meer maar kent weer meer down time tussen de plays door.

Als ik mocht kiezen qua sport zou ik gaan voor basketbal / ijshockey dan voor American Football en dan pas voor honkbal.

Qua basketbal: Orlando Magic hebben een goed jong team en staan qua prognose om top 3 te eindigen in het oosten. Heat Culture (Miami) zorgt ervoor dat zij misschien geen top favoriet zijn dit seizoen maar dat is nooit echt een hele slechte ploeg. Ze missen alleen een sterspeler. Seizoen begint op 20 oktober dus denk dat je wel iets mee moet kunnen pakken.
Alleen ervaring met honkbal en basketbal. Kan in ieder geval beamen dat bij honkbal er inderdaad qua sport vaak weinig gebeurt. Het draait heel erg om gezelligheid met familie en vrienden en het eten en drinken. Daarnaast Amerikaans entertainment met gekke quizjes, dingen in het publiek schieten en dat soort ongein. Leuk om een keer mee te maken.

Het basketbal was anders, had het idee dat men daar meer voor de sport komt en qua sport vond ik dat ook leuker. Ook daar plenty eten en drinken en een familiaire sfeer. Maar dat is natuurlijk ook onderdeel van de sportcultuur in de VS. Heel competitief maar ook de ervaring delen onder het genot van eten en drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Om even terug te komen op Revolut; Ik heb gemerkt dat tijdens mijn laatste trip, alle fooien die je 'achteraf' geeft via het opschrijven op het ticket, nooit zijn ingehouden. Uiteraard de fooi intikken op de terminal tijdens de transactie wel.

Beetje research geeft aan dat dit inderdaad een issue is/kan zijn met Revolut, omdat ze de 2e transactie (de fooi) achteraf weigeren.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
@Dean Martin Klinkt als een bijkomend voordeel voor de gierige hollander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-10 21:21
Dean Martin schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:39:
Om even terug te komen op Revolut; Ik heb gemerkt dat tijdens mijn laatste trip, alle fooien die je 'achteraf' geeft via het opschrijven op het ticket, nooit zijn ingehouden. Uiteraard de fooi intikken op de terminal tijdens de transactie wel.

Beetje research geeft aan dat dit inderdaad een issue is/kan zijn met Revolut, omdat ze de 2e transactie (de fooi) achteraf weigeren.
Dit kan ik bevestigen! Wij zijn ook enkele keren vergeten een handtekening te zetten op de fooienbon, dit heeft ook hier misschien aan bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

blaatschaaap schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:33:
NFL is erg duur, van wat ik heb gezien. Je zou ook naar een college wedstrijd kunnen kijken. Die beleving lijkt me erg gaaf, want vrijwel iedereen doet mee. Zoiets heb ik nog niet bij een NFL wedstrijd kunnen vinden:

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 03-10-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
paul-s83 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:54:
@Dean Martin Klinkt als een bijkomend voordeel voor de gierige hollander ;)
Zo zou je het ook kunnen bekijken ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dean Martin schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:39:

Hahahahaha pwooah dat is goud. Vertel dat maar nooit groot rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Typhone schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:53:
[...]

Hahahahaha pwooah dat is goud. Vertel dat maar nooit groot rond.
Neem dan dus cash mee om fooien te geven, anders is het vrij asociaal aangezien afhankelijk van de staat medewerkers soms maar $1 per uur krijgen en eigenlijk puur van fooien moeten leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewrz
Bij veel van die betaalterminals mag je nu kiezen tussen 20, 24 of 25% fooi. Vroeger was 10-15% normaal.

Vond het al met al ook best wel duur geworden vorig jaar, vroeger was je een stuk goedkoper uit dan in Nederland bij restaurants maar dat was nu een stuk minder. Al was de wisselkoers toen wel een stuk minder gunstig dan nu, dus als je binnenkort gaat valt het misschien weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:18:
[...]

Neem dan dus cash mee om fooien te geven, anders is het vrij asociaal aangezien afhankelijk van de staat medewerkers soms maar $1 per uur krijgen en eigenlijk puur van fooien moeten leven.
Geen zorgen ik tip altijd en weet hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ewrz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:30:
Bij veel van die betaalterminals mag je nu kiezen tussen 20, 24 of 25% fooi. Vroeger was 10-15% normaal.

Vond het al met al ook best wel duur geworden vorig jaar, vroeger was je een stuk goedkoper uit dan in Nederland bij restaurants maar dat was nu een stuk minder. Al was de wisselkoers toen wel een stuk minder gunstig dan nu, dus als je binnenkort gaat valt het misschien weer mee.
Heb je daarbij ook rekening gehouden met de fikse inflatie in de restaurants in Nederland? De afgelopen vijf jaar zijn die prijzen 30-35% gestegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik tip wanneer ze tip verdienen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewrz
bazzemans schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 00:12:
[...]

Heb je daarbij ook rekening gehouden met de fikse inflatie in de restaurants in Nederland? De afgelopen vijf jaar zijn die prijzen 30-35% gestegen.
Uiteraard. Kleding is bijvoorbeeld nog steeds wel een stuk goedkoper dan in NL. Benzine, niet meer de minder dan 1 dollar per gallon die ik in de jaren 90 afrekende maar nog altijd wel stukken goedkoper dan in NL.

Scheelt overigens ook nog wel of je het eten per gerecht of per kilo rekent. Je krijgt grotere porties in Amerika.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ewrz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:30:
Als Amerikaan kan ik je de optie "Custom" aanraden. Ook even opletten of het voorgestelde tip-bedrag inclusief of exclusief tax is en of er een credit card fee/surcharge gerekend wordt. Dat laatste is volgens mij niet helemaal koosjer volgens wat de CC-maatschappijen willen, maar goed, er zijn er best die dat doen.

Ik tip vrijwel altijd, maar als men inclusief sales tax voorrekent, dan ga ik lager zitten. Als ik aan de counter sta dan is het altijd 0, behalve bij m'n lokale pizzaboer, daar gooi ik een paar dollar in de pot. Er is hier ook steeds meer pushback te horen over de steeds achterlijker vormen die tipping aanneemt. Bij online bestellen lach ik me helemaal kapot, ga toch gauw weg met je bedelscherm voor tips. En in restaurants met die terminals ook steeds meer suggesties die beginnen bij 20%, tax inclusief. Ik word daar steeds kriegeliger van.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
Mrs Meekoh vertelde mij laatst dat Thanksgiving valt op een dag tijdens onze trip naar de VS (We zitten op die dag in Orlando).
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Alles gesloten? of juist alles mega druk? wel/niet uit eten?

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:18
Vrienden van mij waren jaren geleden één dag in Washington DC op wat bleek Thanksgiving te zijn. Zij ervoeren overdag weinig verschil met een normale dag in een Amerikaanse stad, maar 's avonds hebben ze moeite moeten doen om überhaupt ergens fast food te kunnen eten. Dus inderdaad goed dat je het navraagt en hopelijk zijn er meer mensen met ervaringen op Thanksgiving.

Wij waren eens met Pasen in Las Vegas en als er geen reclame had gehangen voor de Paasactiviteiten, die men voor de kinderen organiseerde, had ik het niet eens doorgehad.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
Meekoh schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:54:
Mrs Meekoh vertelde mij laatst dat Thanksgiving valt op een dag tijdens onze trip naar de VS (We zitten op die dag in Orlando).
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Alles gesloten? of juist alles mega druk? wel/niet uit eten?
Vergelijkbaar met kerstavond 24 december bij ons. Het is een familie aangelegenheid, Wat er open/dicht is zal 50/50 zijn, maar op zijn minst sluit het vroeg. Veel mensen zijn vrij die dag en vaak ook de dag erna.
Zoals met zoveel feestdagen in de VS draait het om eten, dus restaurants zitten afgeladen vol omdat er toch veel mensen geen trek hebben zelf te koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Wij waren een week voor Thanksgiving in de VS, dus kan er niet veel zinnigs over de dag zelf zeggen. Wel waren we destijds in het kleine plaatsje Alpine bij Apache National Forest, waar geadverteerd werd met een community Thanksgiving diner en werden we uitgenodigd door de lokalen. Dat was wel een keer een leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Patrick_6369 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:38:
Vrienden van mij waren jaren geleden één dag in Washington DC op wat bleek Thanksgiving te zijn. Zij ervoeren overdag weinig verschil met een normale dag in een Amerikaanse stad, maar 's avonds hebben ze moeite moeten doen om überhaupt ergens fast food te kunnen eten. Dus inderdaad goed dat je het navraagt en hopelijk zijn er meer mensen met ervaringen op Thanksgiving.

Wij waren eens met Pasen in Las Vegas en als er geen reclame voor de Paasactiviteiten, die men voor de kinderen organiseerde, had gehangen, had ik het niet eens doorgehad.
Keer in NYC geweest met thanksgiving, veel restaurants hadden zon diner wat je hier met kerst hebt.
Dus dat geboekt, best leuke ervaring.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

matthijst schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

Keer in NYC geweest met thanksgiving, veel restaurants hadden zon diner wat je hier met kerst hebt.
Dus dat geboekt, best leuke ervaring.
Ik ken wat mensen die dat ook doen, geen gezeur met een hoop dingen thuis maken. Het is wel handig van tevoren te reserveren. Wij doen er thuis niet veel aan, maar wel wat speciale gerechten op tafel. Meestal ook wat experimenten.

Buiten de deur eten is lastiger omdat veel zaken het personeel vrijaf geven om Thanksgiving te vieren. Het is dus wel zaak daar een beetje rekening mee te houden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:20
Net terug van een weekje NYC. Hotel zat op 328 voet van Times Square.
Heb dus ook voornamelijk in Manhattan doorgebracht, en daar is genoeg te zien en te doen.
Klein uitstapje naar Brooklyn (DUMBO).

Highlights voor mij waren toch wel de 9/11 Memorial Pools en bijbehorend museum. Erg indrukwekkend.
Ook wat uitzichtpunten meegepakt, waarbij die ik in de avond heb bezocht toch het leukste waren.
Guggenheim is een ontzettend mooi gebouw, maar de kunst binnenin viel me zwaar tegen. MoMa was veel interessanter, ook veel groter en meer variëteit.

Wat me vooral opviel was de relaxte sfeer die Manhattan had, ondanks alle drukte met verkeer en hoeveelheid mensen. Burger/fries halen en gewoon in een parkje gaan eten. Of een pizzaslice halen en op het terrasje opeten en mensen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:42
Kom een beetje laat bij sport opmerkingen hier (ben ziek geweest) maar als je wel een American Football wedstrijd wil mee maken pak dan als het in de buurt is een Arena Football wedstrijd mee. Het gaat super snel op een kleiner veld en zit vol actie en vaak hoge scores.
Ik ben een aantal jaren geleden eens naar een wedstrijd geweest van Orlando tegen Tampa in de oude Orlando Magic arena en was echt super leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
M'n vrouw geeft helemaal niets om live sport o.i.d.
Maar de NFL wedstrijd die wij destijds in 2018 bezocht hebben bij Tampa Bay Buccaneers was voor haar één van de highlights. Ze vond het een geweldige avond en keek haar ogen uit.

Het is gewoon één groot feest i.p.v. enkel een wedstrijdje kijken in een stadion.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Patrick_6369 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:38:

Wij waren eens met Pasen in Las Vegas en als er geen reclame had gehangen voor de Paasactiviteiten, die men voor de kinderen organiseerde, had ik het niet eens doorgehad.
De ervaring van met moeite ergens een restaurant vinden dat open was had ik ook in San Francisco ooit. Zal per stad wellicht verschillen. Verreweg het meeste was dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik vertrek morgen met een makker van me naar New York (verblijf in Jamaica/Queens) en blijven daar een aantal dagen voor -min of meer de gebruikelijke- NYC sightseeing. Zijn nooit eerder in de US geweest.
Woensdag hebben we een interne vlucht naar Austin voor de Formule 1. Aansluitend aan de F1 blijven we nog een week in Austin en vliegen dan terug.
We willen in die week na de F1 in Austin nog een auto huren om ook wat natuur te zien. Als mensen tips hebben voor mooie plekken rondom Austin dan hoor ik het graag. Verder staan schietbaan, micro-breweries, bbq tenten en de Austin music-scene op het programma.
We hebben trouwens de MPC app geregeld en hebben een simkaart via beachsim.com voor data in US. Ik heb zelf ook nog een revolut account geopend omdat ik geen pinpas met visa had. Maat van me had dat wel. Verder heb ik wel een Mastercard.
Dus ik denk dat we alles wel redelijk geregeld hebben..

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Roxsman schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:48:

Zijn nooit eerder in de US geweest.

We hebben trouwens de MPC app geregeld
...
Dan heb je niet zoveel aan de MPC app zover ik weet. Die werkt alleen als je al eerder via een ESTA in de US bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
jaspermeul schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:08:
[...]

Dan heb je niet zoveel aan de MPC app zover ik weet. Die werkt alleen als je al eerder via een ESTA in de US bent geweest.
Ok, ik had begrepen dat je verschillende lanes had op (bv) JFK en dat de mensen die al via de app geregistreerd waren sneller door konden lopen. Maar we zien wel, als we langer moeten wachten dan is dat zo.. het is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Roxsman schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:41:
[...]

Ok, ik had begrepen dat je verschillende lanes had op (bv) JFK en dat de mensen die al via de app geregistreerd waren sneller door konden lopen. Maar we zien wel, als we langer moeten wachten dan is dat zo.. het is alleen maar mooi meegenomen.
Dat klopt. Maar 1 van de eisen aan de MPC is dat je al een keer door de normale checks bent geweest.
Je zal dus de ESTA rij moeten pakken. Als je de MPC pakt sturen ze je bij de balie alsnog terug naar de juiste rij, dat is zonde van je tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:11

Grouchy

meep meep

Roxsman schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:48:
We willen in die week na de F1 in Austin nog een auto huren om ook wat natuur te zien. Als mensen tips hebben voor mooie plekken rondom Austin dan hoor ik het graag. Verder staan schietbaan, micro-breweries, bbq tenten en de Austin music-scene op het programma.
Lone Star Gun Range in Lockhart, ligt iets ten zuiden van COTA. In Lockhart heb je verder ook BBQ (Terry Black's Kreuz market, Black's)

Is allemaal geen NP niveau maar dingen daar in de buurt zoals Enchanted Rock State Natural Area (grootste granieten monadnock in de VS) in Hills country, Natural Bridge Caverns ten zuiden en Inner Space caverns richting Georgetown zijn wel leuk om te bezoeken.

San Marco Premium outlets om wat kleding/schoeisel te scoren, is allemaal wat goedkoper daarzo, zeker als je ook nog lid bent van de Tommy, Guess enzovoort.
Misschien een dag San Antonio; The Alamo, river walk

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
jaspermeul schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:51:
[...]

Dat klopt. Maar 1 van de eisen aan de MPC is dat je al een keer door de normale checks bent geweest.
Je zal dus de ESTA rij moeten pakken. Als je de MPC pakt sturen ze je bij de balie alsnog terug naar de juiste rij, dat is zonde van je tijd.
Dat is zeker goed om te weten. Dat was ik nog niet tegen gekomen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Grouchy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:35:
[...]

Lone Star Gun Range in Lockhart, ligt iets ten zuiden van COTA. In Lockhart heb je verder ook BBQ (Terry Black's Kreuz market, Black's)
Lone star had ik inderdaad in een tabje open staan. Staat nu een tabje naast van Terry.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
[...]

Geld dat voor alle personen in de "groep"? Ik was ook van plan om MPC te gebruiken, ben zelf al meerdere malen in de VS geweest met een ESTA, maar mijn partner niet.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42
Meekoh schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:54:
[...]

Geld dat voor alle personen in de "groep"? Ik was ook van plan om MPC te gebruiken, ben zelf al meerdere malen in de VS geweest met een ESTA, maar mijn partner niet.
Ja, in Amerika doen ze in mijn ervaring niet aan "groepen" bij border control. 1 persoon per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
olafmol schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

Ja, in Amerika doen ze in mijn ervaring niet aan "groepen" bij border control. 1 persoon per keer.
Volgens de pagina van de MPC app wel:
Groups up to 12 can be processed together

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42
Meekoh schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:05:
[...]

Volgens de pagina van de MPC app wel:

[...]
Ja, daarmee bedoelen ze dat je je "groep" (bij mijn was dat mijn gezin) in de MPC app als 1 "sessie" kunt uploaden. Maar je moet nog steeds voor elke persoon aan de specifieke MPC regels voldoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:16
[...]

MPC werkt gewoon voor je eerste bezoek! Dit jaar voor het eerst met vriendin naar de USA (SFO) afgereisd. Beide nog nooit eerder geweest en binnen 10 minuten waren we door immigrations dankzij de MPC app. In het vliegtuig ingevuld, op de airport verstuurd, in de MPC rij, paar standaard vragen van de beambte en klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door XyRuS op 10-10-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Als ik het zo lees is Washington DC (IAD) gewoon een drama. Daar ging ik ook in de MPC rij staan, die was weliswaar iets korter dan de non MPC rij, maar duurde uiteindelijk best lang.

Trouwens, er werd deze keer (aug 2025) niet meer gestempeld in mijn paspoort.. niet bij inreizen en niet bij uitreizen. Is dat vanwege de MPC doorgang? Of doen ze dat helemaal niet meer? Al mijn voorgaande trips naar de VS werd er standaard een stempel gezet.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:20
Freak187 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:06:
Als ik het zo lees is Washington DC (IAD) gewoon een drama. Daar ging ik ook in de MPC rij staan, die was weliswaar iets korter dan de non MPC rij, maar duurde uiteindelijk best lang.

Trouwens, er werd deze keer (aug 2025) niet meer gestempeld in mijn paspoort.. niet bij inreizen en niet bij uitreizen. Is dat vanwege de MPC doorgang? Of doen ze dat helemaal niet meer? Al mijn voorgaande trips naar de VS werd er standaard een stempel gezet.
Nu je het zegt... maar ik ging via de normale controle. Was sowieso snel voorbij de douane,ook erg rustig op het vliegveld (Newark) dus niet in de rij hoeven staan. Bagage was er ook supersnel, en zo was ik ruim op tijd voor de expressbus richting Manhattan. Zo ruim dat ik een bus eerder kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:39

JK

Meekoh schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:54:
Wij kwamen aan in Amerika op Thanksgiving. Veel was gesloten en ik weet niet of ik toen goed heb gecheckt welke restaurants open waren, maar veel was echt dicht. Ook de Walmart was (even) dicht, maar die ging dan vanaf een bepaald uur weer open vanwege Black Friday, wat de avond ervoor dus al was. Maar even een boodschap dan doen: vergeet het maar. Normaal sta je al lang in de rij, maar dan waarschijnlijk uren. Was denk ik in 2018.

Uiteindelijk heb ik geloof ik een banaan en wat water gekocht bij een tankstation en zijn we gaan slapen. Dag daarna wel leuke inkopen kunnen doen. Maar tegenwoordig als je gewoon data op je mobiel hebt, kan je direct zien wat er open is en ongeveer hoe druk het zou moeten zijn. Toen moest ik daar nog altijd een kaartje kopen en nog activeren op een hotspot. Tegenwoordig regel ik vooraf een simkaart (geen toestel met e-SIM, anders kan dat ook).

Hou er dus wel rekening mee dat een restaurant gesloten kan zijn en als Black Friday nog steeds de avond van Thanksgiving begint, dan zou ik alleen het spektakel bekijken en niets kopen. Als het nog steeds zo is als vroeger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vertrok juist op thanksgiving, de restaurants die open waren zaten vol met reserveringen, met een speciaal driegangen-menu.

Gelukkig was er nog een macDonalds open. Dat is niet veel soeps, maar we hadden in ieder geval nog een verlepte burger en frietjes te eten. Beter dan niks. Maar ook veel fastfood-toko's waren dicht, dus reken er niet op.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste