Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:31:
Met dat nationale parken lijstje moet ik cheaten. Toen ik in White Sands was, was het nog een national monument, geen park. :+
Ooh dat verklaard het wel, wij vonden het wel heel mooi maar ook wel een beetje de flair van een echt national park missen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:16:
[...]

19, want Sequoia en Kings Canyon zijn officieel apart :P
Oeh dan heb ik er een extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30

shinchan03

Niels

Wij willen binnenkort een ronde door Texas gaan maken met zijn 3-en en zijn daarbij nog aan het twijfelen met welk vervoersmiddel we dat willen doen.

Camper: voordelig in de parken etc dat je met de camper kan slapen. Wild kamperen is volgens mij niet toegestaan in de VS, dus je zal wel altijd een camping moeten boeken? En het parkeren in de steden is moeilijker. Iemand tips hoe je dat het beste aan zou kunnen pakken? We willen steden als Austin, Houston, San Antonio en Dallas bezoeken en daarnaast naar o.a. Big Bend en White Sands.

Auto: makkelijker de steden in te rijden. Je moet echter wel iedere dag kijken waar je gaat slapen, is dat lastig in Texas, of toch wel makkelijk?

We zijn op dit moment de route aan het plannen. Hebben jullie tips van dingen die je zeker niet over moet slaan als je die richting op gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15
Donstil schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:55:
[...]

Zo dag na thuis komst weer werken. Respect!
Ik hou er altijd een paar dagen tussen, tegenwoordig is de jetlag echt veel meer een ding dan vroeger :(
Ik normaal ook hoor, maar wilde vrijdagavond naar Seinfeld in Vegas, dus daarom eenmalig op za vliegen -> zondag terug. Zou anders op donderdag terugvliegen, weekend thuis.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

shinchan03 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:05:
Wij willen binnenkort een ronde door Texas gaan maken met zijn 3-en en zijn daarbij nog aan het twijfelen met welk vervoersmiddel we dat willen doen.

Camper: voordelig in de parken etc dat je met de camper kan slapen. Wild kamperen is volgens mij niet toegestaan in de VS, dus je zal wel altijd een camping moeten boeken? En het parkeren in de steden is moeilijker. Iemand tips hoe je dat het beste aan zou kunnen pakken? We willen steden als Austin, Houston, San Antonio en Dallas bezoeken en daarnaast naar o.a. Big Bend en White Sands.

Auto: makkelijker de steden in te rijden. Je moet echter wel iedere dag kijken waar je gaat slapen, is dat lastig in Texas, of toch wel makkelijk?

We zijn op dit moment de route aan het plannen. Hebben jullie tips van dingen die je zeker niet over moet slaan als je die richting op gaat?
Je hebt het wel over Texas hè. Daar rij je zelfs in een bus nog overal makkelijk de stad in. Wild kamperen is juist wel grotendeels toegestaan in de VS (boondocking, RV overnight parking). Altijd even kijken bij de BLM (Bureau of Land Management) of anders even op websites als bijvoorbeeld The Dyrt waar je makkelijk informatie kunt uithalen.

Slapen lijkt me ook geen probleem in Texas tenzij je in de wat meer 'rural' gebieden terecht komt (links van Corpus Christi, fors ten zuiden van Houston). Dan moet je wel even op je hoede zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 08-09-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:48
shinchan03 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:05:

Ik heb 2 jaar geleden een kleine tour van Seattle - San Francisco - Dallas gedaan, en het grootste deel met een GMC 7 seater en dat was hemels. San Francisco met een tesla want hoge hellingen etc.

Ik zou de GMC zeker aanraden qua comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Typhone schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:01:
[...]

Je hebt het wel over Texas hè. Daar rij je zelfs in een bus nog overal makkelijk de stad in. Wild kamperen is juist wel grotendeels toegestaan in de VS (boondocking, RV overnight parking). Altijd even kijken bij de BLM (Bureau of Land Management) of anders even op websites als bijvoorbeeld The Dyrt waar je makkelijk informatie kunt uithalen.

Slapen lijkt me ook geen probleem in Texas tenzij je in de wat meer 'rural' gebieden terecht komt (links van Corpus Christi, fors ten zuiden van Houston). Dan moet je wel even op je hoede zijn.
Kun je dan wel ergens centraal parkeren, zodat je daarna makkelijk kan rondlopen door de stad?

Bedankt voor de tips! Dit helpt me al enorm verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

shinchan03 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:13:
[...]

Kun je dan wel ergens centraal parkeren, zodat je daarna makkelijk kan rondlopen door de stad?

Bedankt voor de tips! Dit helpt me al enorm verder.
Jazeker, voor mijn beeldvorming: ben je al ooit in de VS geweest? Ik zou geen parkeergarage inrijden met een RV maar bij elke gemiddelde supermarkt kun je gewoon parkeren en er zijn genoeg algemene parkeerplaatsen te vinden waar je hem meestal kwijt kunt. Ik kon met een Chevrolet Tahoe en een Ford Expedition gemakkelijk de parkeergarages in Chicago, San Francisco, Seattle en Portland in.

Lang geleden in Texas hadden wij een GMC Van en toen ging dat ook prima en de verwachting is niet dat het nu anders is. Alle wegen in de VS in de steden zijn vrijwel altijd dubbel, triple of vierbaans met gigantische kruisingen dus maak je daar absoluut geen zorgen over.

Zo'n ding was geen enkel probleem.
Afbeeldingslocatie: https://vehicle-images.dealerinspire.com/0607-110008196/1GTW7BF7XS1148224/65db61e702ee34db7ddff8c782e802df.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 08-09-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Nee ik ben nog nooit in de VS geweest, vandaar dat ik hoopte op wat hulp vanuit deze zijde. Vooral omdat we met zijn 3e zijn en één heeft de voorkeur voor de auto en de andere voor een camper en ik als derde ben meer op zoek wat dan het meest handig is (heb nog niet echt een voorkeur).

Zou de auto door Texas ook een goed idee zijn? Of is dat lastig met slaapplekken? Zelf heb ik uiteraard al wat gezocht (via onder andere Booking.com) en daarin lijkt het best makkelijk te zijn ook. Voordeel van een auto is dan wel weer dat je in de stad kan slapen en niet met de camper 's avonds nog naar een campsite moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:00
Ik meen over de nieuwe manier van schadecontrole op huurauto's nog niets gelezen te hebben hier maar:

Voor degenen die naar de USA (of Canada) gaan en daar een auto huren is dit mogelijk een interessant artikel om te lezen.

De kern is: autos worden bij ophalen en terug brengen gescand waarna AI vergelijkt en bepaalt of er schade is gereden, inclusief steenslag oid. Heel anders dan zelf maar een paar jaar geleden dus. Inmiddels zijn er apps die je zelf kunt gebruiken om voor en na beelden te maken en te analyseren als eventueel tegenbewijs.

Verhuurders lijken weer een geldmachine gevonden te hebben en (voor ons) opnieuw een reden om vooraf bij bijvoorbeeld Sunnycars te reserveren. Alle dekkingen inbegrepen en geen gezeik met "upselling" bij het ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Zo'n GMC geeft toch ook een heerlijke B.A. Baracus-vibe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
shinchan03 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:30:
Nee ik ben nog nooit in de VS geweest, vandaar dat ik hoopte op wat hulp vanuit deze zijde. Vooral omdat we met zijn 3e zijn en één heeft de voorkeur voor de auto en de andere voor een camper en ik als derde ben meer op zoek wat dan het meest handig is (heb nog niet echt een voorkeur).

Zou de auto door Texas ook een goed idee zijn? Of is dat lastig met slaapplekken? Zelf heb ik uiteraard al wat gezocht (via onder andere Booking.com) en daarin lijkt het best makkelijk te zijn ook. Voordeel van een auto is dan wel weer dat je in de stad kan slapen en niet met de camper 's avonds nog naar een campsite moet gaan rijden.
Beide kan. Accommodatie vinden, zelfs op korte termijn, is in de VS op de meeste plekken geen enkel probleem. Hooguit bij feestdagen/toeristische plekken kan het een issue zijn maar een hotel is meestal wel te vinden. Voordeel van een camper is dat je alles bij je hebt en nog flexibeler bent. Ik zou niet lange afstanden met een camper willen rijden, het rijdt toch minder comfortabel. Maar goed om terug te komen op het begin, ik zie voor beide opties geen overduidelijke no-go's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

bazzemans schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:22:
Zo'n GMC geeft toch ook een heerlijke B.A. Baracus-vibe
Ja dat is ook wel mooi he. Als we kiezen voor een auto dan moeten we ook nog kijken wat fijn is. Toch minimaal een SUV denk ik voor goed comfort.
PolarBear schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:34:
[...]

Beide kan. Accommodatie vinden, zelfs op korte termijn, is in de VS op de meeste plekken geen enkel probleem. Hooguit bij feestdagen/toeristische plekken kan het een issue zijn maar een hotel is meestal wel te vinden. Voordeel van een camper is dat je alles bij je hebt en nog flexibeler bent. Ik zou niet lange afstanden met een camper willen rijden, het rijdt toch minder comfortabel. Maar goed om terug te komen op het begin, ik zie voor beide opties geen overduidelijke no-go's.
Ik zie ook van beiden wel de voor- en nadelen. Maar ik zit met name nog met het bewegingsgemak in de steden. We willen toch Austin, Dallas, Houston en San Antonio bezoeken en met een auto kun je natuurlijk een stuk makkelijker rond.

Vooral als je in de avond nog in de stad wil blijven. Ik had zitten zoeken en het lijkt zo te zijn dat campsites vaak tot 8/10u in de avond open zijn en daarna sluiten. Dan zou je de camper daar moeten parkeren en met een Uber de stad in, dat is natuurlijk alweer een stuk lastiger. Beter is om dan een hotel in het centrum te hebben. In Europa kan ik prima inschatten hoe het werkt in de stad, maar in de VS nog niet, dus als iemand daar ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
@shinchan03 Je geeft aan met zijn 3en op pad te gaan. Neem aan dat #2 je partner is, maar wie is #3?

Reizen met kleine kinderen is een logistieke uitdaging op zich, dus dat kan de keuze betreft RV of auto wel eens beinvloeden, afhankelijk van wat je zoekt in een Road trip.

Ikzelf heb aantal jaar geleden met kids van 1 en 3 jaar oud eerst een tour in Florida gemaakt middels SUV en hotels, en aansluitend direct een 5weekse Road trip in West-Amerika.

In Florida had ik never nooit een RV willen hebben, en vice versa. Voor ons was het overnachten in een National Park zelf in een RV, met alle luxe van dien, echt onvergetelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:31

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik woon net buiten Austin en werk centraal (vlakbij stadhuis en rivier). Een (huur)camper is een wandelende advertentie, zelfs zonder de Cruise America prints, voor kwaadwillenden in steden, opletten dus met waar je zou gaan parkeren enzo.

Austin is goed toegankelijk, relatief vriendelijk om met de auto doorheen te gaan. In het centrum zijn het voornamelijk parkeergarages, hoewel je wat kleinere open lots hebt. Parkeergarages zijn in principe niet geschikt voor een camper, een enkeling misschien daargelaten. Austin is relatief voetgangervriendelijk, maar afhankelijk van wanneer je wilt gaan kan het warm zijn (40 graden is niet ongewoon hartje zomer).

Buiten de steden is wildkamperen goed te doen. In Austin is het (gelukkig) weer verboden, het heeft de overlast van daklozen aardig beperkt.

Ik zou me eerst oriënteren op wat je wilt zien in de steden/bestemmingen die je wilt bezoeken en daar het vervoer op aanpassen. Met een camper een stad in en uitrijden en de hele setup, dat kost je toch weer wat tijd en gedoe op vakantie, waar je probeert te ontspannen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

paul-s83 schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:37:
@shinchan03 Je geeft aan met zijn 3en op pad te gaan. Neem aan dat #2 je partner is, maar wie is #3?

Reizen met kleine kinderen is een logistieke uitdaging op zich, dus dat kan de keuze betreft RV of auto wel eens beinvloeden, afhankelijk van wat je zoekt in een Road trip.

Ikzelf heb aantal jaar geleden met kids van 1 en 3 jaar oud eerst een tour in Florida gemaakt middels SUV en hotels, en aansluitend direct een 5weekse Road trip in West-Amerika.

In Florida had ik never nooit een RV willen hebben, en vice versa. Voor ons was het overnachten in een National Park zelf in een RV, met alle luxe van dien, echt onvergetelijk.
Nee ik ga met 2 vrienden op roadtrip! Dus geen kinderen om rekening mee te houden.
Hillie schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:48:
Ik woon net buiten Austin en werk centraal (vlakbij stadhuis en rivier). Een (huur)camper is een wandelende advertentie, zelfs zonder de Cruise America prints, voor kwaadwillenden in steden, opletten dus met waar je zou gaan parkeren enzo.

Austin is goed toegankelijk, relatief vriendelijk om met de auto doorheen te gaan. In het centrum zijn het voornamelijk parkeergarages, hoewel je wat kleinere open lots hebt. Parkeergarages zijn in principe niet geschikt voor een camper, een enkeling misschien daargelaten. Austin is relatief voetgangervriendelijk, maar afhankelijk van wanneer je wilt gaan kan het warm zijn (40 graden is niet ongewoon hartje zomer).

Buiten de steden is wildkamperen goed te doen. In Austin is het (gelukkig) weer verboden, het heeft de overlast van daklozen aardig beperkt.

Ik zou me eerst oriënteren op wat je wilt zien in de steden/bestemmingen die je wilt bezoeken en daar het vervoer op aanpassen. Met een camper een stad in en uitrijden en de hele setup, dat kost je toch weer wat tijd en gedoe op vakantie, waar je probeert te ontspannen.
Omdat we een aantal steden gaan bezoeken zie ik inderdaad toch wat op tegen dat gedoe, dus gevoelsmatig kunnen we dan beter kiezen voor een auto icm hotels. Inderdaad ook dat je met een camper moet kijken waar die een beetje veilig staat.

We gaan in November, dus zullen niet te maken hebben met hoge temperaturen. Misschien ook daarom heeft een auto de voorkeur, omdat het 's nachts ook kan afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Donstil schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:45:
[...]

Ooh dat verklaard het wel, wij vonden het wel heel mooi maar ook wel een beetje de flair van een echt national park missen.
Snap wel wat je bedoelt. Wij zijn er ook niet heel lang gebleven. Niet in de laatste plaats omdat één van de twee zwangere reisgenoten eigenlijk nergens eruit wilde en we daardoor alleen een korte hike konden doen.

We hebben ook nog geprobeerd om op Holloman Air Force Base te overnachten, in gezelschap van een Navy-pilot. Alleen daar moest je kennelijk minimaal een week van tevoren door security checks heen om toegelaten te worden. Toen werd het toch maar Alamogordo / White Sands KOA Journey.

Zijn daar ook even langsgewipt bij het White Sands Missile Range Museum dat op de route lag. Wel geinig.

[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 08-09-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:33:
[...]

Snap wel wat je bedoelt. Wij zijn er ook niet heel lang gebleven. Niet in de laatste plaats omdat één van de twee zwangere reisgenoten eigenlijk nergens eruit wilde en we daardoor alleen een korte hike konden doen.

We hebben ook nog geprobeerd om op Holloman Air Force Base te overnachten, in gezelschap van een Navy-pilot. Alleen daar moest je kennelijk minimaal een week van tevoren door security checks heen om toegelaten te worden. Toen werd het toch maar Alamogordo / White Sands KOA Journey.

Zijn daar ook even langsgewipt bij het White Sands Missile Range Museum dat op de route lag. Wel geinig.
Dat laatste hebben wij dus gemist en baal ik stiekem wel een beetje van, we hadden de tijd niet en dus doorgereden. Alleen hadden er wel tijd voor moeten maken, ziet er op de foto's wel uit als de moeite waard.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Ja, vond ik wel de moeite waard. Mijn "wel geinig" is niet de goede beschrijving. Als je de gelegenheid hebt, zou ik er weer naartoe gaan. Je hoeft er ook geen uren te spenderen. Interessante expositie van de ontwikkeling van de rakettechnologie incl. ruimtevaart (er staat een gejatte V2 van de Nazi's), ontwikkeling en testen van de atoombom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hehe, mijn pa heeft daar heel veel cursussen gehad (White Sands Missile Range) en dat was ook de reden dat wij meermaals in de USA gewoond hebben. Alleen zonder effectief militair zijn is het allemaal een stuk lastiger daar iets voor mekaar te krijgen. Ik sta nog ergens op een foto met die V2 waarvan ik jaren later pas wist dat het een V2 was. Op Fort Bliss staat ook een hele expositie van raketten opgesteld waarbij er per type een soort interactieve ruimte is waar je bijgepraat wordt en classified materiaal te zien krijgt over het testen enzo. Maar ik weet niet of Fort Bliss vrij toegankelijk is voor burgers. Zonder gedegen onderzoek zeker niet inplannen dus ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
Volgende voor de zekerheid in memberstags;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

shinchan03 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:17:
[...]

Nee ik ga met 2 vrienden op roadtrip! Dus geen kinderen om rekening mee te houden.

[...]

Omdat we een aantal steden gaan bezoeken zie ik inderdaad toch wat op tegen dat gedoe, dus gevoelsmatig kunnen we dan beter kiezen voor een auto icm hotels. Inderdaad ook dat je met een camper moet kijken waar die een beetje veilig staat.

We gaan in November, dus zullen niet te maken hebben met hoge temperaturen. Misschien ook daarom heeft een auto de voorkeur, omdat het 's nachts ook kan afkoelen.
Hou er rekening mee dat november best wisselvallig kan zijn, van behoorlijk warm (hoger in de twintig, some weleens tot 30 graden) tot aardig fris, dus zorg dat je een beetje flexibel bent qua kleding.

Als je vooral dingen in en rond de steden wilt zien en doen, dan zou ik denk ik voor een auto kiezen. Wil je ook nog ergens anders heen? Louisiana/New Orleans (als de geur van urine je bevalt), of andere naburige staten? Vorig jaar ben ik via New Orleans naar Florida gereden, wat bekenden bezocht en via noordelijk Alabama (Muscle Shoals, leuk als je wat interesse hebt in muziek, waar ook een hoop bekende artiesten opnames hebben gemaakt) weer terug richting Austin.

Anyway, er is ook rondom Texas nog wel wat te zien. Buiten Austin heb je Lockhart, de zelfuitgeroepen barbecue hoofdstad van Texas, Fredericksburg, behoorlijk toeristisch, maar ook een interessant museum over de tweede wereldoorlog (admiraal Nimitz komt er vandaan) en er zijn ook best wat leuke zaken op niet al te lange rijafstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:32
Pas op, ESTA aanvraag verhoogt vanaf 30/09/2025 van $21 naar $40.
https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=en

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Hillie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 02:22:
[...]

Hou er rekening mee dat november best wisselvallig kan zijn, van behoorlijk warm (hoger in de twintig, some weleens tot 30 graden) tot aardig fris, dus zorg dat je een beetje flexibel bent qua kleding.

Als je vooral dingen in en rond de steden wilt zien en doen, dan zou ik denk ik voor een auto kiezen. Wil je ook nog ergens anders heen? Louisiana/New Orleans (als de geur van urine je bevalt), of andere naburige staten? Vorig jaar ben ik via New Orleans naar Florida gereden, wat bekenden bezocht en via noordelijk Alabama (Muscle Shoals, leuk als je wat interesse hebt in muziek, waar ook een hoop bekende artiesten opnames hebben gemaakt) weer terug richting Austin.

Anyway, er is ook rondom Texas nog wel wat te zien. Buiten Austin heb je Lockhart, de zelfuitgeroepen barbecue hoofdstad van Texas, Fredericksburg, behoorlijk toeristisch, maar ook een interessant museum over de tweede wereldoorlog (admiraal Nimitz komt er vandaan) en er zijn ook best wat leuke zaken op niet al te lange rijafstand.
Ja daar ben ik mij wel bewust van, dus we moeten inderdaad wel zorgen voor voldoende kleding. Voldoende laagjes is altijd wel handig.

We willen een goede mix doen van steden en de natuur. Qua natuur willen we denk ik het volgende sowieso gaan bekijken: Carlsbad Caverns National Park, Big Bend National park en Palo Duro Canyon State Park.
Op dit moment hebben we nog geen plannen om buiten Texas te gaan kijken (behalve White Sands en omgeving). Muziek is wel iets wat ons interesseert, dus wellicht eens kijken of dat toch tot de mogelijkheden behoort. We willen max een dag of 20 gaan, dus we moeten uiteraard wel kijken of het in de planning zou passen. Voor muziek is Memphis neem ik aan sowieso een aanrader?

[ Voor 8% gewijzigd door shinchan03 op 09-09-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

shinchan03 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:40:
[...]

Ja daar ben ik mij wel bewust van, dus we moeten inderdaad wel zorgen voor voldoende kleding. Voldoende laagjes is altijd wel handig.

We willen een goede mix doen van steden en de natuur. Qua natuur willen we denk ik het volgende sowieso gaan bekijken: Carlsbad Caverns National Park, Big Bend National park en Palo Duro Canyon State Park.
Op dit moment hebben we nog geen plannen om buiten Texas te gaan kijken (behalve White Sands en omgeving). Muziek is wel iets wat ons interesseert, dus wellicht eens kijken of dat toch tot de mogelijkheden behoort. We willen max een dag of 20 gaan, dus we moeten uiteraard wel kijken of het in de planning zou passen. Voor muziek is Memphis neem ik aan sowieso een aanrader?
Memphis heeft natuurlijk Graceland, als dat je specifieke trekt, en de hele bluesgeschiedenis. Verder is het een beetje aan het afglijden, wat ik zo her en der oppik. Een kennis die er woont is ook weinig positief over de stad, ook qua criminaliteit vrij matig. Voor muziek zou ik eerder naar Nashville gaan en Austin heeft ook de naam.

Als je in en rond Texas blijft, kijk voor natuur ook eens naar wat state parks. M'n moeder heeft in Austin een sightseeing tour met een klein busje gedaan, vertrekt downtown en is een paar uur langs allerlei dingen. Ze vond het een aanrader en het is ook een optie om vrij snel wat interessante dingen in de stad te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
bazzemans schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:34:
Lijstje ook maar eens gemaakt.

1. Mt. Rainier
2. Yellowstone
3. Grand Teton
4. Arches
5. Canyonlands
6. Bryce
7. Zion
8. Grand Canyon
9. Joshua Tree
10. Sequoia
11. Saguaro
12. White Sands
13. Carlsbad Caverns
14. Petrified Forest

Nog genoeg parken te gaan dus :p
Potverdorie zomaar Petrified Forest NP vergeten.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:05

Let op wijziging ESTA/kosten per 30 september

Ik dacht misschien niet geheel oninteressant hier deze berichtgeving: Voor de mensen die een nieuwe ESTA nodig hebben of dat de huidige ESTA bijna aan het verlopen is. Het is aangekondigd dat ESTA vanaf 30 september omhoog gaat in prijs van 21 US dollar naar 40 US dollar (omgerekend €34) een verdubbeling. In het nieuwsbericht wordt dan geadviseerd om dit voor 29 september nog te regelen en ben je de komende 2 jaar nog zeker en betaal je niet de verhoging.

Mijn vrouw haar ESTA is verlopen en wij wilde hiermee wachten tot december. Wij hebben nu besloten om op 28 september de aanvraag in te dienen voor een nieuwe ESTA voor haar. In December gaan wij waarschijnlijk voor een 12-daagse rondreis naar Florida Miami en de omgeving.

https://www.travmagazine....ubbelen-per-30-september/

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 10-09-2025 15:04 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• PolarBear
  • Niet online
@lukadad had het al aangegeven. Direct gevolg van de Big Beautiful Bill:
The ESTA application fee is now made up of three parts, the travel promotion fee, the operational fee, and the Treasury General Fund fee.

Congress, through the One Big Beautiful Bill Act (PL 119-21), added the Treasury General Fund fee of no less than $13 and increased the operational fee portion of the ESTA application fee from $4 to no less than $10.

The $17 travel promotion fee portion of the ESTA application has not increased.
Pagina: 1 ... 86 87 Laatste