Wat is er eigenlijk veel te doen in Seattle - ik was er helaas maar 1 dagje anders had ik nog zeker dat muziekmuseum bezocht en ... en ...
Dat was idd een mooie discussie toen. Hetzelfde zou ik nu kunnen beginnen om over de keuze voor late aankomst op Fort Lauderdale te beginnen en dan nog naar Miami gaan…Wootlock schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:32:
[...]
Als ik mij niet vergis rijdt hij niet graag auto in de USA
Dat is ook een mogelijkheid tot overweging om het al bij Fort Lauderdale te huren en in te leveren in Miami. Wij gaan een auto huren maar niet op de dag van de aankomst zelf
[ Voor 74% gewijzigd door Van der Berg op 14-11-2025 14:27 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Snap ik. Maar je hebt meer dingen zien en je hebt langs heel veel dingen haasten. Deze reist valt imo onder die laatste categorie. En begrijp me niet verkeerd: daar is helemaal niets mis mee. Het is gigantisch indrukwekkend allemaal daar en ik snap dat je er heel veel wil zien. Maar mocht je ook de wens hebben om af en toe wat rust te pakken of wat meer tijd te hebben voor een wandeling/excursie, dan wordt het te krap.key schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:03:
[...]
Normaal blijf ik graag op 1 of 2 plaatsen tijdens mij vakanties. Maar als een eerste reis naar Canada wil ik natuurlijk wel wat meer zien.
m.b.t. de reis zie je inderdaad de zelfde afwijkingen die ik ook niet logisch vind. Morgen eens goed voor zitten en een verzoek tot een aanpassing op het reisschema indienen.
Andere tips over zuid west Canada zijn welkom!
Je zou al een hoop kunnen winnen door de overnachtingen in Gold Bridge en Williams Lake te laten vervallen. Dan ga je via Jasper terug naar Whistler met een overnachting in Clearwater. Kun je daar op de dag van aankomst/ochtend van vertrek eventueel nog naar Wells Grey PP. Tussen Jasper en Clearwater zijn er genoeg leuke dingen te doen, maar qua natuur gaat het allemaal minder indruk maken als je Banff/Canmore (vergeet daar vooral Kananaskis en Peter Lougheed PP niet)/Jasper net hebt gehad. Of had je specifieke plannen in Gold Bridge/Williams Lake?
Revelstoke is nice, maar ook die zou je kunnen overwegen om over te slaan. Ik vind het minder mooi dan Banff/Jasper. Als je inderdaad vanaf Calgary doorrijdt naar Canmore op dag van aankomst (en dat kan prima), pak je zo weer drie nachten extra. Deze nachten kun je dan onderverdelen tussen Vancouver Island en wellicht nog een nachtje extra Canmore. Dan is op VI er wel de tijd en ruimte om zowel Tofino als Victoria aan te doen.
Dus zoiets:
Canmore 4 nachten (hier is zoveel te doen: Lake Louise/Lake Moraine, Banff NP, Yoho NP. Peter Lougheed PP)
Jasper 3 nachten
Clearwater 1 nacht
Whistler 1 nacht
Parksville 1 nacht
Tofino 4 nachten
Victoria 4 nachten
Vancouver 2 nachten
Het deel van Jasper naar Parksville (inclusief ferry) is dan wat taaier en vaak van accommodatie wisselen. Je zou ook nog een extra nacht Whistler kunnen overwegen om de reis wat op te breken. Is een heel leuk bergdorpje en een dag uittrekken voor de peak 2 peak gondola is zeker de moeite waard.
Disclaimer in mijn verhaal is wel dat ik in Jasper was voor de gigantische brand. Volgens mij was er recent een user hier die het na de brand niet meer de moeite waard vond. Hier kan ik verder niets over zeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ximenez op 14-11-2025 14:23 ]
Dit is de eerste opzet van de reisorganisatie. Gold Bridge en Williams Lake komt niet vanuit mijzelf.Ximenez schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:16:
[...]
Snap ik. Maar je hebt meer dingen zien en je hebt langs heel veel dingen haasten. Deze reist valt imo onder die laatste categorie. En begrijp me niet verkeerd: daar is helemaal niets mis mee. Het is gigantisch indrukwekkend allemaal daar en ik snap dat je er heel veel wil zien. Maar mocht je ook de wens hebben om af en toe wat rust te pakken of wat meer tijd te hebben voor een wandeling/excursie, dan wordt het te krap.
Je zou al een hoop kunnen winnen door de overnachtingen in Gold Bridge en Williams Lake te laten vervallen. Dan ga je via Jasper terug naar Whistler met een overnachting in Clearwater. Kun je daar op de dag van aankomst/ochtend van vertrek eventueel nog naar Wells Grey PP. Tussen Jasper en Clearwater zijn er genoeg leuke dingen te doen, maar qua natuur gaat het allemaal minder indruk maken als je Banff/Canmore (vergeet daar vooral Kananaskis en Peter Lougheed PP niet)/Jasper net hebt gehad. Of had je specifieke plannen in Gold Bridge/Williams Lake?
Revelstoke is nice, maar ook die zou je kunnen overwegen om over te slaan. Ik vind het minder mooi dan Banff/Jasper. Als je inderdaad vanaf Calgary doorrijdt naar Canmore op dag van aankomst (en dat kan prima), pak je zo weer drie nachten extra. Deze nachten kun je dan onderverdelen tussen Vancouver Island en wellicht nog een nachtje extra Canmore. Dan is op VI er wel de tijd en ruimte om zowel Tofino als Victoria aan te doen.
Dus zoiets:
Canmore 4 nachten (hier is zoveel te doen: Lake Louise/Lake Moraine, Banff NP, Yoho NP. Peter Lougheed PP)
Jasper 3 nachten
Clearwater 1 nacht
Whistler 1 nacht
Parksville 1 nacht
Tofino 4 nachten
Victoria 4 nachten
Vancouver 2 nachten
Het deel van Jasper naar Parksville (inclusief ferry) is dan wat taaier en vaak van accommodatie wisselen. Je zou ook nog een extra nacht Whistler kunnen overwegen om de reis wat op te breken. Is een heel leuk bergdorpje en een dag uittrekken voor de peak 2 peak gondola is zeker de moeite waard.
Disclaimer in mijn verhaal is wel dat ik in Jasper was voor de gigantische brand. Volgens mij was er recent een user hier die het na de brand niet meer de moeite waard vond. Hier kan ik verder niets over zeggen.
Ook de reisvolgorde die ze aangeven is apart.
Morgen zet ik even alles op een rij met daarin zeker de vraag waarom de beide steden die zijn toegevoegd.
Ik snap het idee als ik Gold Bridge zie op Google, maar als het de lange rit extra waard is...
In ieder geval bedankt voor je info.
Oh en Jasper zelf moet weer ok zijn, alleen in de omgeving zie je natuurlijk ook de gevolgen van de branden, daar ben ik mij van bewust. Al denk ik dat ik mijn dagen er alsnog goed gevuld krijg.
Ja, Seattle en omgeving is echt wel heel leuk waar heel veel te doen is. Je hebt er voor ieder wat wils. De stad zelf is niet heel groot, maar genoeg te doen. Daarnaast heb je in de buurt strand, water, bossen, bergen en zelfs op 2 uur rijden woestijn. Je kan echt alle kanten op.Pat911 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:56:
Wat is er eigenlijk veel te doen in Seattle - ik was er helaas maar 1 dagje anders had ik nog zeker dat muziekmuseum bezocht en ... en ...
Vond dit ook mooi, in Seattle:
https://www.chihulygardenandglass.com/
Haters everywhere but I don’t really care
Seattle (Washington) staat bij mij ook hoog op het lijstje. Een van mijn collega's is er geweest voor een 10-daagse reis in Seattle stad zelf. Als ik Seattle doe is dat waarschijnlijk met de zomer maanden, want het is koud in de winter. Hij zegt een mooie stad wel veel zwervers (daklozen) liepen er rond vertelde hij. Nog bijna 1 maandje tot onze 12-daagse reis naar Miami en ik heb er volop zin in! Eventjes weg van de kou hier
[ Voor 19% gewijzigd door Van der Berg op 19-11-2025 12:13 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat ziet er heel mooi uit en leuk!matthijst schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:38:
Vond dit ook mooi, in Seattle:
Ja, heb dat ook wel gehoord dat het de laatste jaren wel achteruit is gegaan met heel veel zwervers. Dat was in 2013 nog niet zo toen ik er woonde.Van der Berg schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:57:
Seattle (Washington) staat bij mij ook hoog op het lijstje. Een van mijn collega's is er geweest voor een 10-daagse reis in Seattle stad zelf. Als ik Seattle doe is dat waarschijnlijk met de zomer maanden, want het is koud in de winter. Hij zegt een mooie stad wel veel zwervers (daklozen) liepen er rond vertelde hij. Nog bijna 1 maandje tot onze 12-daagse reis naar Miami en ik heb er volop zin in! Eventjes weg van de kou hier
Ik ben er in 2022 geweest. Vond toen wel dat er veel zwervers rondliepen maar dat was dan voornamelijk in de zijstraten (stegen). Als je langs doorgaande wegen/door parken liep was het niet zo.Tomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:39:
[...]
Ja, heb dat ook wel gehoord dat het de laatste jaren wel achteruit is gegaan met heel veel zwervers. Dat was in 2013 nog niet zo toen ik er woonde.
Vergeten we whale whatching nogTomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:30:
[...]
Ja, Seattle en omgeving is echt wel heel leuk waar heel veel te doen is. Je hebt er voor ieder wat wils. De stad zelf is niet heel groot, maar genoeg te doen. Daarnaast heb je in de buurt strand, water, bossen, bergen en zelfs op 2 uur rijden woestijn. Je kan echt alle kanten op.
Dat kan midden in de stad in elk willekeurig fastfood restaurant ook natuurlijk
In september in Seattle geweest. Leuk voor 1 a 2 dagen that’s it. Valt weinig te doen. We zijn vanuit daar nog een dag naar Mt. Rainier NP geweest.Van der Berg schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:57:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
inmiddels de aangepaste reis naar Canada ook ontvangen.
Werd wel nog gewaarschuwd dat we rond het WK in Vancouver zijn. Gezien ik helemaal niks met voetbal heb wist ik niet dat er ook wedstrijden in Vancouver gespeeld werden (of dat het WK dan is).
We willen nu kijken om een week eerder te gaan, maar gezien het weer wellicht de reis anders om te doen.
Vertrekken vanuit Vancouver dan naar Victoria en zo eindigen in Banff.
Wellicht ook leuker om te eindigen met natuurgeweld ipv een (in mijn ogen) een wat saaiere stad.
Het zal flink in drukte schelen, en ons verblijf in Vancouver zal als leuke bijkomstigheid waarschijnlijk ook wat goedkoper zijn(al zijn met naar 2 nachten)
Werd wel nog gewaarschuwd dat we rond het WK in Vancouver zijn. Gezien ik helemaal niks met voetbal heb wist ik niet dat er ook wedstrijden in Vancouver gespeeld werden (of dat het WK dan is).
We willen nu kijken om een week eerder te gaan, maar gezien het weer wellicht de reis anders om te doen.
Vertrekken vanuit Vancouver dan naar Victoria en zo eindigen in Banff.
Wellicht ook leuker om te eindigen met natuurgeweld ipv een (in mijn ogen) een wat saaiere stad.
Het zal flink in drukte schelen, en ons verblijf in Vancouver zal als leuke bijkomstigheid waarschijnlijk ook wat goedkoper zijn(al zijn met naar 2 nachten)
2 nachten Vancouver is ook méér dan voldoende. Stad zelf is weinig te beleven.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En in ongeveer een half uur rijden kan je bij de Boeing fabriek in Everett zijn. Zo'n tour is denk ik ook wel leuk om te doen voor iedereen. https://www.boeingfutureofflight.com/tourTomcatter_31 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:30:
[...]
Ja, Seattle en omgeving is echt wel heel leuk waar heel veel te doen is. Je hebt er voor ieder wat wils. De stad zelf is niet heel groot, maar genoeg te doen. Daarnaast heb je in de buurt strand, water, bossen, bergen en zelfs op 2 uur rijden woestijn. Je kan echt alle kanten op.
Daar toen in levende lijve nog een Dreamlifter zien landen, uitladen en weer vertrekken.
Voor de liefhebbers. Costco heeft een filiaal geopend in Mullhouse (Frankrijk) in de hoek bij Zwitserland/Duitsland. Kaart is ook geldig in de VS en wel bereikbaar voor ons simpele laven hier in Europa. Helaas hebben wij twee weken verplichtingen maar over 3 weken zijn wij voornemens erheen te gaan. Ben benieuwd. Straks even kijken hoe het lidmaatschap (€36) geregeld kan worden.
Zijn die 2 bij Parijs niet dichterbij?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat weet ik niet eigenlijk. Vriendinlief (Duitse) kwam met die op de proppenHmmbob schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:51:
Zijn die 2 bij Parijs niet dichterbij?
Overigens wil je dan wel héél graag in de VS naar Costco, als je al deze moeite doet
Sometimes you need to plan for coincidence
Hebben wij in September ook gedaan. Was erg de moeite. Paar jaar terug ook in Toulouse geweest bij Airbus, dus moest nu ook wel naar Boeing. Bizar om in levende lijven te zien hoe immens die fabriekshal is.JK schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:03:
[...]
En in ongeveer een half uur rijden kan je bij de Boeing fabriek in Everett zijn. Zo'n tour is denk ik ook wel leuk om te doen voor iedereen. https://www.boeingfutureofflight.com/tour
Daar toen in levende lijve nog een Dreamlifter zien landen, uitladen en weer vertrekken.