• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-12 21:36
Ik heb voor mezelf dit plannetje gemaakt. Ik heb nog twee vrije dagen welke ergens kunnen worden toegevoegd. Ik zat zelf te denken aan Moab en Jackson, maar ik twijfel ook tussen Rocky Mountain en nóg ergens in/bij Yellowstone. Wij houden vooral van natuur, zoals je waarschijnlijk wel kunt zien. Doordat ik met mijn ouders deze reis ga doen, kunnen we geen grote of zware hikes doen, wellicht is dat handig om te vermelden.

1 Aankomst Salt Lake City
2 SLC reizen naar Moab
3 Moab
4 Moab reizen naar Estes park
5 Estes park (Rocky Mountain NP)
6 Rocky Mountain NP
7 Rocky Mountain NP reizen naar Thermopolis
8 Thermopolis reizen naar Red Lodge (onderweg Cody bezoeken)
9 Red Lodge reizen naar Gardiner (via Beartooth Highway)
10 Gardiner (Noord Yellowstone)
11 Gardiner (Noord Yellowstone)
12 Gardiner reizen naar West Yellowstone
13 West Yellowstone
14 West Yellowstone
15 West Yellowstone naar Jackson
16 Jackson (Grand Teton)
17 Jackson (Grand Teton)
18
19
20 Jackson reizen naar SLC

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Moab in 1 dag lijkt me niet heel lang. Als je er bent wil je in ieder geval het island in the sky district van canyonlands, het dead horse point state park en arches NP zien. Als je niet veel gaat wandelen krijg je dat in theorie misschien in een heel volle dag gepropt, maar ik zou er toch minstens twee nemen, zeker met een lange dag rijden ervoor en erna. Als je tijd over hebt ga je je er niet vervelen, je kunt via de colorado river naar castle valley/professor valley, de La Sal-bergen over, desnoods nog naar the needles district van canyonlands. Al is the needles zelf vooral geschikt voor hiken, er zijn niet veel wegen (off-road misschien), maar de entreeweg is ook al prachtig. Inclusief de needles overlook als je omrijden niet erg vindt (zelf niet geweest, lijkt me wel prachtig - canyonlands is mooier dan de grand canyon m.i.).

Yellowstone is verrekte groot, maar daar heb je al wel meerdere dagen voor ingepland. Als je alles goed wil zien lijkt me dat een goede planning.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 11-12-2025 22:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:05:
[...]
Hopelijk is het binnen twee jaar voorbij en komt de normaliteit terug. Maar de Nationale Parken mogen wat mij betreft ernstig beschermd worden c.q. fors duurder worden. Dan maar wat minder toeristen ;).

Dit is gewoon standaard vanaf half juni t/m eind augustus in Yosemite:
[Afbeelding]
Precies dat. En nu vraag ik me persoonlijk nogal af wat de beweegredenen van Trump zijn, maar dat veel Nationale Parken gewoon enorm druk zijn, dus dat je dat wil verminderen en zoveel mogelijk je eigen bevolking ontziet, vind ik niet vreemd.

Maar ik ben ook niet gek, en gezien ik volgend jaar een conferentie in de VS heb, waardoor er een hele goede kans is dat ik daar een vakantie aan vast ga maken, heb ik dankzij tips in dit topic toch snel mijn America the Beautiful pas gekocht voor $80 :P .

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:28
camillus schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:35:
Ik heb voor mezelf dit plannetje gemaakt. Ik heb nog twee vrije dagen welke ergens kunnen worden toegevoegd. Ik zat zelf te denken aan Moab en Jackson, maar ik twijfel ook tussen Rocky Mountain en nóg ergens in/bij Yellowstone. Wij houden vooral van natuur, zoals je waarschijnlijk wel kunt zien. Doordat ik met mijn ouders deze reis ga doen, kunnen we geen grote of zware hikes doen, wellicht is dat handig om te vermelden.

2 SLC reizen naar Moab
3 Moab
6 Rocky Mountain NP
13 West Yellowstone
14 West Yellowstone
16 Jackson (Grand Teton)
17 Jackson (Grand Teton)
18
19
Ik zou je eigenlijk adviseren je plan kritisch te bekijken, en dan vooral de eerste week. Die is heel erg gehaast. Moab is met één volle dag veel te kort. Neem daar je tijd om Dead Horse SP, Arches NP en Canyonlands NP te bezoeken. Twee volle dagen daar zijn aan te raden, drie nog beter. Ook een boottocht over de Colorado River is leuk om te doen.
Vervolgens jaag je met sneltreinvaart door Colorado. Dat gaat de staat geen recht doen. Dit hele deel zou ik skippen eigenlijk. Dan hoef je in de eerste week ook niet zoveel kilometers te maken.

Ik weet niet hoe fit je ouders zijn, maar kan me voorstellen dat een dagje extra SLC ook lekker kan zijn om even te aarden. Anders zit je de dag na een lange vlucht al weer dik vijf uur in de auto richting Moab. SLC is geen heel boeiende stad, maar er is voldoende te doen in de buurt. Ook genoeg mooie natuur. Lang niet zo overweldigend als Yellowstone natuurlijk, maar alsnog erg mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Ximenez op 12-12-2025 00:19 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:17

Typhone

Who Dares Wins

2 SLC reizen naar Moab
3 Moab
6 Rocky Mountain NP
13 West Yellowstone
14 West Yellowstone
16 Jackson (Grand Teton)
17 Jackson (Grand Teton)
18
19
Hold your horses wild bronco ;).
Dit is wel ambitieus wat jij hier voor ogen hebt. Ik zou in jouw geval vanaf SLC naar Yellowstone vertrekken (Grand Teton). Dat rondje andersom zoals nu is heel erg ambitieus. Rocky Mountain NP moet je heel erg interessant vinden in vergelijking met Moab als je daar een overnachting plant.

Hoe bekend ben je met het gebied als ik vragen mag? :)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

Freak187

geen

2 SLC reizen naar Moab
3 Moab
6 Rocky Mountain NP
13 West Yellowstone
14 West Yellowstone
16 Jackson (Grand Teton)
17 Jackson (Grand Teton)
18
19
Ik zou adviseren om 3/4 dagen in Yellowstone te zitten. Het park is enorm en iedere dag erin/eruit rijden kost veel tijd. Op het park is duurder (en minder luxe), maar het geld dubbel en dwars waard als je 's ochtends vroeg op pad gaat en bijna niemand wakker is.

En Moab is een stadje waar je makkelijk 3 dagen kan vermaken. Heel veel te doen.

Kia Niro-EV 2024

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11
Roosevelt Lodge in het park is ook wel geinig.
Back to basic, in 100 jaar oude cabins :D

Haters everywhere but I don’t really care

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21
Freak187 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:21:
[...]

Ik zou adviseren om 3/4 dagen in Yellowstone te zitten. Het park is enorm en iedere dag erin/eruit rijden kost veel tijd. Op het park is duurder (en minder luxe), maar het geld dubbel en dwars waard als je 's ochtends vroeg op pad gaat en bijna niemand wakker is.

En Moab is een stadje waar je makkelijk 3 dagen kan vermaken. Heel veel te doen.
Dit. Yellowstone is echt fan-tas-tisch. Staat nu met stip bij ons bovenaan het mooist bezochte park in de USA tot nu toe. Dat was tot dan toe Yosemite. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

Freak187

geen

matthijst schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:11:
Roosevelt Lodge in het park is ook wel geinig.
Back to basic, in 100 jaar oude cabins :D
Ik zat in Canyon Village (2018). Oude, maar nette cabins. Geen internet of TV. Heerlijk rustig. En eten in een soort kantine. Je kreeg een beetje een gemeenschapsgevoel. Ik vond het geweldig.

Kia Niro-EV 2024

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mijn beperkte ervaring met het eten de NP's zelf was trouwens wel dat het tamelijk slecht was. Overpriced is verwacht en wil ik nog accepteren, maar als je er een paar dagen zit is een paar dagen slecht eten voor mij wel een probleem. :P Dat was al beter in Gardiner en Yellowstone West, daar heb je nog steeds toeristenprijzen maar in ieder geval meer concurrentie.

Het zal persoonlijk zijn hoe veel waarde je daaraan hecht. Ik ga veel wandelen en actief zijn en dan is een matig ontbijt met alleen maar heel veel suiker niet zo'n goede basis.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste