• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:11
Typhone schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Ah mooi, Cleveland heb ik goede herinneringen aan (jaartje daar gewoond). Cuyahoga heights is wel aan te bevelen en - afhankelijk hoe klein de kinderen zijn - Sandusky Cedar Point ook maar ik vrees dat jouw kinderen net te jong zijn daarvoor.
We gaan eigenlijk elk jaar naar Cleveland. Meeste wel gezien, maar elk jaar doen we toch even de USS Cod aan (die kennen ons bij naam tegenwoordig). Cedar Point ook, wel met Fast Pass Plus, en hopen dat Top Thrill 2 het nu wel doet. Kids zijn onder de pannen met opa en oma, die hebben een season pass, dus die vinden het allemaal prima. Cuyahoga heights woont deel twee van de familie. Het voelt altijd een beetje als naar ons tweede huis gaan.

Columbus staat dit jaar ook op de lijst, met ook Wapakoneta (Neil Armstrong museum) en Air Force museum op de agenda.

Gecensureerd.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 23:31
Hemingr schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:34:
(250e 4th of July op bezoek bij Ome Donnie).
offtopic:
Niet echt de 250ste keer natuurlijk.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:22
Hemingr schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:34:
Zo, weer geboekt voor de zomer. 3 weekjes. Dit keer vanuit Dusseldorf omdat AMS kosten nu echt te gestoord zijn (het scheelt de helft). Wel met twee kleine kinderen dit keer (3 stoelen), dus een nieuwe uitdaging. Auto via Sunny cars. We hebben nog nooit gereisd met autostoeltjes e.d. in het vliegtuig, omdat we normaal altijd direct naar familie gaan, dus dat is nog even uitvogelen.

We beginnen in Boston, iets wat we altijd al eens wilden doen, cultuur snuiven. Daarna 2 weken bij familie in de logeerkamer (Cleveland) en met de familie kamperen in Ohiopyle State Park (PA) en waarbij we een paar city trips hebben gepland naar New Jersey en D.C. (250e 4th of July op bezoek bij Ome Donnie). Daarna nog een weekje ongepland, waarschijnlijk bij vrienden in Tennessee (niveautje stereotype redneck, dus dat gaat nog wat worden). #zinin
Wij vonden het een erg leuke dagje in Boston op 31-12. Tijdens onze overstap van Miami naar Amsterdam. Het was alleen ontzettend koud net als in een vrieskast. Wij waren goed gekleed met bodywarmer boven en onder en toch was het vrieskoud. Boston is een leuke stad om te zien alleen dat koud hield ons echt tegen en was niet prettig. Maar jullie gaan in de zomer lees ik. Heel veel plezier!

Het was makkelijk om van het vliegveld naar de binnenstad te bereiken, met Boston Logon Express bus (Back Bay Logan Express) gratis heen en terug naar het vliegveld $3 per persoon online betaling via een website

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06
Voor de liefhebbers van Highway 1 in Californië: de weg is weer open!

https://www.nu.nl/323246/...rschuiving-weer-open.html

Sometimes you need to plan for coincidence

• Van der Berg
Foto's dat ik graag hier wil delen van Key West: leuke beleving. Mijn vrouw vond het leuk, ze vond het ook een beetje saai op Key West. Ik vind het erg leuke beleving. Echter paradijs gevoel.

Bron: Galaxy S24 Ultra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4JbZt_M_Qo8Je3MP_RUrXgJRqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4OrDkua5micZrKUM5tuzlgo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzQOyriArT3W9sOUjIroLVUz0fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtzWyfb1aD6jiIgXlU9sOnXb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92McFlWc2XgDMpgLLubNORdZ-dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qL6Db0lcJ021bYqghT6GFIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8lNsZU5OnV24OQB28woQeteG-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkRV9ErjReo1vWWdT77TODzB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbxlMtMDCmi9_e15VVBMr_Rya88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm0vE2Ocya1QPmVkDPe0fvp5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tcvzxVMQCi7_1eukppOl8Uores=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvF2dhW9PonxhO2wEcz7oHST.jpg?f=fotoalbum_large
The Harry S. Truman Little White House, located at 111 Front Street in Key West, is Florida's only presidential site. Built in 1890, this former naval station commandant's residence served as President Truman's winter getaway for 175 days during his presidency and is now a museum offering tours of its historic, preserved interior.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 18-01-2026 20:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Van der Berg
Fout

[ Voor 99% gewijzigd door Van der Berg op 18-01-2026 15:59 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Germany has issued a travel advisory to its citizens travelling to the United States, citing risks linked to immigration enforcement and public-order situations.
Germany’s Federal Foreign Office said on Tuesday that German citizens should be aware of demonstrations and clashes with American migration and security authorities.

Benieuwd wanneer en of andere Europese landen het Duitse advies gaan volgen.
Sowieso als je daar nu op vakantie gaat en een Aziatische of Zuidamerikaanse werderhelft hebt, zou ik extra waakzaam zijn.
Kans is groot dat ze (ICE / Border Patrol) je je huurauto uitslingeren, gezien de tientallen voorbeelden die ik afgelopen paar weken ben tegengekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2026 09:59 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Typhone

Who Dares Wins

Hou op met die propaganda hier. “Alle tientallen voorbeelden”… :')

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:53:
Benieuwd wanneer en of andere Europese landen het Duitse advies gaan volgen.
Sowieso als je daar nu op vakantie gaat en een Aziatische of Zuidamerikaanse werderhelft hebt, zou ik extra waakzaam zijn.
Kans is groot dat ze (ICE / Border Patrol) je je huurauto uitslingeren, gezien de tientallen voorbeelden die ik afgelopen paar weken ben tegengekomen.
Je kan je als buitenlander prima identificeren aangezien je op een ESTA naar binnen komt. Dus zolang jij gewoon rustig blijft zal er weinig aan de hand zijn.

Ik zou alleen niet de ramptoerist gaan uithangen en bij demonstraties gaan kijken en/of filmen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
(Bijna) een jaar geleden was het dat als je als Europeaan naar de VS ging je geluk zou hebben het land in te komen, de ene na de ander werd zonder enige aanleiding teruggestuurd dan wel de gevangenis eerst in gegooid! IIG, dat waren de berichten die werden gedeeld (en ook hier). Maar in de praktijk viel dat toch allemaal echt wel mee.

Uberhaupt, er zitten vele miljoenen Aziaten en Zuid Amerikanen in de VS. Of ze er nou wonen of op vakantie zijn. Als ze bij ICE alle Chinezen in Yellowstone willen gaan controleren moeten ze nog wel wat meer mensen aannemen...

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:53:
Zijn er überhaupt gevallen bekend van Europese toeristen (met welke ethnische achtergrond dan ook) met een geldige ESTA die door ICE belaagd zijn?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• _Bailey_
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:29:
Hou op met die propaganda hier. “Alle tientallen voorbeelden”… :')
oke, ik had me beter moeten verwoorden. Wellicht kwam het in mijn vorige bericht over alsof ik toeristen uit hun huurauto geslingerd worden, excuses.
Heb daar natuurlijk geen harde cijfers van.
Natuurlijk moet je je niet als toerist begeven in demo's. Maar die razzia's vinden ook plaats waar geen demo's plaatsvinden.
Of ik heb afgelopen weken naar acteurs gekeken, dat kan ook natuurlijk.

Ik doelde gewoon op de praktijk; mensen worden uit hun auto geslingerd. Dat heeft niets met propaganda te maken maar gewoon de dagelijkse praktijk.
Bijzonder wel dat iemand hier dat propaganda noemt hier, maar soit.

De ene heeft wat meer moeite mee wat er in nu in de VS gebeurd en de ander haalt z'n schouders er voor
op.
Zo lang jij als toerist maar niet lastig gevallen worden, is het verder prima.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2026 11:57 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hmmbob schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:59:

Vet! Ik wilde in juni 2024 van SF naar LA rijden. Helaas was er een blokkade net na Big Sur. Fijn dat het nu weer kan. Prachtige route!
_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Ik doelde gewoon op de praktijk; mensen worden uit hun auto geslingerd. Dat heeft niets met propaganda te maken maar gewoon de dagelijkse praktijk.

De ene heeft wat meer moeite mee wat er in nu in de VS gebeurd en de ander haalt z'n schouders er over op.
Het is voor mij een reden om niet naar de VS te gaan. Niet zolang dit bewind daar aan de macht is. Maar als Europees toerist met een geldige ESTA heb je vrij weinig te vrezen in de VS.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• _Bailey_
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:59:
[...]

Maar als Europees toerist met een geldige ESTA heb je vrij weinig te vrezen in de VS.
wellicht wel ja, en misschien nog wel minder te vrezen dan een Amerikaanse staatsburger, gezien de praktijk afgelopen weken :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:54:
[...]

oke, ik had me beter moeten verwoorden. Wellicht kwam het in mijn vorige bericht over alsof ik toeristen uit hun huurauto geslingerd worden, excuses.
Heb daar natuurlijk geen harde cijfers van.
Natuurlijk moet je je niet als toerist begeven in demo's. Maar die razzia's vinden ook plaats waar geen demo's plaatsvinden.
Of ik heb afgelopen weken naar acteurs gekeken, dat kan ook natuurlijk.

De ene heeft wat meer moeite mee wat er in nu in de VS gebeurd en de ander haalt z'n schouders er voor
op.
Zo lang jij als toerist maar niet lastig gevallen worden, is het verder prima.
In Iran zijn (schatting) 33.000 mensen omgebracht in één van de grootste genociden ooit maar de nadruk wordt hier weer gelegd op twee (vervelende) incidenten met ICE. Dat is een soort cherry picking wat hier in dit topic helaas wel vaker voorbij komt. Ik ben helemaal geen voorstander van Trump maar ben wel een groot liefhebber van de natuur, Amerikaanse cultuur, de vrijheid etc etc. Mede doordat ik er gewoond heb (wat ik enkel herhaal zodat nieuwe lezers niet denken dat ik 'zomaar een ongefundeerde mening drop') kijk ik wellicht door wat andere ogen naar de cultuur en probeer ook daarin de afweging te maken dat culturen allemaal anders werken ondanks dat het haaks tegen onze beleving ingaat. 'Onze' is niet per definitie de mijne maar om alles weg te zetten als kul, dom, achterlijk enzovoort enzovoorts is wel erg kort door de bocht.

Ik ben in Duitsland geboren heb daar 9 jaar gewoond en 6,5 jaar gewerkt. Heb een Duitse vriendin ook nog eens. Ben goed bevriend met enkele Amerikanen (ex host-family uit Texas) en ondanks dat het diehard Republikeinen zijn, zijn ze echt niet zo achterlijk als wij hier soms denken. Als je echter twee keuzes hebt in de politiek (democraat/republikein) en de ene gaat zo hard tegen jouw basis kernwaarden in dat de andere optie (Trump kiezen) over blijft dan maakt dat die mensen nog niet direct MAGA aanhanger of Trump-religekkies.

Waar ik probeer tegen te ageren is het drama wat hier elke keer erbij gehaald wordt. Alsof reizen naar de VS opeens overeenkomt met reizen naar een échte bananerepubliek. Er zijn genoeg mensen die de politiek geen reet interesseert en die op zoek zijn naar goede informatie en dan vind ik het - persoonlijk - belangrijker dat deze informatie feitelijk blijft en niet voorzien is van allerlei drama met maximale uitzonderingen erin verwoven die in de prakijk niet (0,00000000001%) voor zullen komen.

Je gaat namelijk niet als aziaat naar de VS maar als Nederlands Staatsburger met een aziatisch uiterlijk. En dat is heel wat anders dan 'aziaat' uit Vietnam om maar iets te noemen. Dat zou het niet moeten zijn natuurlijk (eens) maar daar zit wel een groot verschil in. Dat is in Australië (nog wat strenger) helemaal niet anders maar omdat het daar serene rust en kalmte is hoor je er niemand over.

Fun fact: ik heb de status immigrant als zoon van twee Nederlandse ouders geboren op een NATO-basis in West-Duitsland. Dus ik mag klagen :+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hmmbob schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:59:

Grappig wel. Ik was er een jaar nadat het gebeurt was en toen kon het nog "any day now" open :p Jammer dat ik hem toen heb moeten missen met de kinderen.
Typhone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:51:
[...]

In Iran zijn (schatting) 33.000 mensen omgebracht in één van de grootste genociden ooit maar de nadruk wordt hier weer gelegd op twee (vervelende) incidenten met ICE.
Het "[Vakantie] Iran" topic loopt dan ook niet storm...

• _Bailey_
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:51:
[...]

wordt hier weer gelegd op twee (vervelende) incidenten met ICE.
Als jij 2 doelbewuste moordpartijen door ICE (en vervolgens aangemoedigd door Trump & Co) wegschrijft als twee vervelende incidenten is voor mij élke discussie verder totaal zinloos.

Ik zal er verder over ophouden, want mogelijke vervuiling vh topic

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2026 15:16 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:00:
[...]

Als jij 2 doelbewuste moordpartijen door ICE (en vervolgens aangemoedigd door Trump & Co) wegschrijft als twee vervelende incidenten is voor mij élke discussie verder totaal zinloos.

Ik zal er verder over ophouden, want mogelijke vervuiling vh topic
Je kunt heel wijs gaan doen maar het heeft niks met dit topic te maken en houdt geen verband met alle in dit topic gerelateerde zaken. ICE heeft niets van doen met reizen naar Amerika zoals bedoeld in dit topic en zoals gezegd de stemmingmakerij met “tientallen voorbeelden” hoort hier ook niet thuis maar is wel wat omhoog komt als mensen zoeken.

Daar was ik ook helemaal niet over in discussie met jou en als dat jouw idee wel was, wat ik hoegenaamd al vermoed had, moet je even naar het nieuws/actualiteiten deel en kun je daar verder je zorgen uiten omtrent ICE.

Hier blijft het bij vanuit mij. Ik heb geen zin om straks een tets op mn vingers te krijgen van de mannen in rode jasjes en moet nog tips na kunnen vragen hier.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heel verstandig om hier een eind aan te breien. Voor ICE gerelateerde zaken mogen jullie naar AWM, hier gaat het om tips en tricks over vakantie houden in de VS

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-02 14:46
Anyhow, iemand leuke tips voor de volgende route?

Chicago - Kansas - St Louis - Louisville - Indianapolis - Chicago in ca. twee weken.
Niet een heel standaard rondje, maar heb kaarten voor het WK in Kansas dus leuk om het midwesten eens mee te pakken.
En als honkballiefhebber kan ik naar Wrigley Field. Die staat bovenaan het lijstje.
Het wordt sowieso een honkbaltripje: we gaan naar de filmlocatie van Field of Dreams en naast Wrigley ook naar Busch Stadium in St Louis voor een potje van de Cardinals. In Louisville doen we het slugger museum aan.

Het zal warm worden, dus focus ligt dit keer meer op stad dan natuur. In september gaan we weer aan de wandel, ik denk dat dat drie weken Washington state gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ximenez op 28-01-2026 17:39 ]

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 19:07
Misschien kan je een NFL stadium tour doen in Chicago of Indianapolis? Vooral die in Indy lijkt mij gaaf (als Colts fan).

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Kansas
- Negro Leagues Baseball Museum
- National WWI Museum en memorial tower
- Kort bezoek aan het Money museum (300 meter ten zuiden van WWI museum, kan je een zakje dollars halen die door de shredder zijn gegaan)
- Kansas speedway (geen idee van hun evenementen agenda)
- BBQ

St. Louis
-Gateway Arch
- St. Louis = Anheuser Busch, als je nog nooit een Bavaria/Heineken tour hebt meegemaakt..
- Als US Civil war je ding is.. Ulysses S. Grant National Historic Site
- Saint Louis Art Museum, Museum of Illusions ofzo als het weer niet meezit
- (E St. Louis) Cahokia
- toasted ravioli, St. Louis style ribs/ pizza

Indianapolis
-speedway
-2 uur oostelijk in Dayton National Museum of the United States Air Force

Louisville
- Bourbon, ten oosten ervan zijn bijvoorbeeld wat distillery's zoals die van Woodford Reserve waar je een rondleiding kan krijgen.
-Churchill Downs
- Muhammad Ali Center

Springfield onderweg??
-Abraham Lincoln

Als het te warm desnoods wat caverns bezoeken bv in de buurt van Louisville

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• censink
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-02 14:14
Chicago
- Willis Tower skydeck
- Adler Planetarium Skyline Walk (zeker 's avonds)

St. Louis
- Gateway Helicopter Tour (Ik heb ooit de Riverfront vlucht gedaan, kost slechts $50 en ondanks de korte airtime vond ik dat het zeker waard)
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste