• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:09

JK

Carthrax schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:48:
Ik moet zeggen dat ik de toll by plate kosten altijd wel mee vallen. Vorige keer was ik voor toll iets van 6 dollar kwijt. Voornamelijk tussen Tampa en Orlando in gereden. Was iets van 6 dollar. De administratiekosten waren hoger :P
Bij toll-by-plate betaal je afhankelijk van de verhuurder naast de vaste kosten ook de tolkosten en ben je dus best duur uit. Bij Hertz/Dollar/Thrifty betaal je $14.99 per dag, maar dat is wel met ongelimiteerd onder de poortjes doorrijden. Bij Alamo betaal je $4.95 per dag excl. tolkosten en met een limiet van $30 voor die kosten buiten tol om tijdens je huurperiode.

Tussen Orlando en Tampa heb je niet zoveel tolpoorten. Op de I4 tussen beide plekken niet, maar rond Tampa natuurlijk wel, maar niet zo erg veel als in Orlando. Daar gooien ze je er mee dood.

Ik heb zelf een Sunpass transponder (die ik op de voorruit plak achter de spiegel en uit het zicht), omdat ik vaak genoeg in Florida kwam. Dan moet je alleen voor je de parkeergarage uitgaat het kenteken invullen en de rental period. Wel strak op tijd, want als je de auto inlevert en ze 'm eventueel naar een andere locatie brengen om te wassen, dan mag jij betalen. Al een keer gehad. :D Kreeg het bedrag wel terug van Sunpass.

Maar ga je eenmalig, dan is die Visitor Toll Pass een hele mooie oplossing. Het enige nadeel van die Visitor Toll Pass is dat je dat kaartje aan je binnenspiegel moet hangen en daarmee blokkeer je voor een klein deel het zichtveld. Kan voor een motorrijder/fietser/voetganger niet altijd even goed uitpakken. Ik zou 'm dan alleen eraan hangen voor ik een tolweg op zou rijden of 'm proberen zo hoog mogelijk eraan te hangen. Maar het ontwerp vind ik dus een beetje dom, al denken ze in Florida / Amerika sowieso minder aan verkeersveiligheid dan in Nederland. Als motorrijder ben ik wel scherp op dat soort blokkerende zaken. Zelfde in Nederland, dat men de navigatie ook in het zichtveld plaatst. Dat is vragen om ongelukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NSWKMk1Fd6_yOHyT8Tg-mVbXE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIZ49U61WpAQBSUDlTUdk6ML.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste