Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:53
Een vraag over tol. We zullen over 1 van de tolbruggen San Francisco inrijden en die zijn allemaal cashless zonder te stoppen. Maar hoe werkt dit nu als het om iets eenmaligs gaat?

De partij die tol incasseert (https://www.bayareafastrak.org/) in die regio spreekt continu over FasTrak accounts en -tags, maar is dat echt nodig? Alternatief is het betalen van een invoice achteraf, eveneens van FasTrek. Ik neem aan dat je die dan van de auto-verhuurder achteraf krijgt, of zit dat anders bij verhuur?

Een ander alternatief is de e-Toll service van de auto-verhuurder (Avis) gebruiken. Deze: https://avis.e-tolls.com/ Ik vermoed dat dit het makkelijkst is tegen iets hogere kosten, ook omdat het FasTrak ondersteunt.

edit: ik kom nu ook deze tegen om vooruit te betalen. :') https://www.bayareafastra...US&advance=true&fbpz=skip

Dat lijkt nog makkelijker als je op de hele rit maar een enkele keer tol hebt.

Iemand ervaring?

[ Voor 15% gewijzigd door Justinn1988 op 22-04-2025 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-05 15:51
Justinn1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:45:
Een vraag over tol. We zullen over 1 van de tolbruggen San Francisco inrijden en die zijn allemaal cashless zonder te stoppen. Maar hoe werkt dit nu als het om iets eenmaligs gaat?

De partij die tol incasseert (https://www.bayareafastrak.org/) in die regio spreekt continu over FasTrak accounts en -tags, maar is dat echt nodig? Alternatief is het betalen van een invoice achteraf, eveneens van FasTrek. Ik neem aan dat je die dan van de auto-verhuurder achteraf krijgt, of zit dat anders bij verhuur?

Een ander alternatief is de e-Toll service van de auto-verhuurder (Avis) gebruiken. Deze: https://avis.e-tolls.com/ Ik vermoed dat dit het makkelijkst is tegen iets hogere kosten, ook omdat het FasTrak ondersteunt.

Iemand ervaring?
Account aanmaken met het kenteken van je huurauto eraan. Kan ook voor een bepaalde periode. Creditcard eraan koppelen en het wordt vanzelf afgeschreven. Wij hebben het zo ook voor 1x gedaan. Werkte prima via de Bay Area Fast Track website. Soms even goed (en nog 2x) lezen voor je begrijpt wat ze nu precies van je willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:09
PixelRanger03 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:47:
[...]

Account aanmaken met het kenteken van je huurauto eraan. Kan ook voor een bepaalde periode. Creditcard eraan koppelen en het wordt vanzelf afgeschreven. Wij hebben het zo ook voor 1x gedaan. Werkte prima via de Bay Area Fast Track website. Soms even goed (en nog 2x) lezen voor je begrijpt wat ze nu precies van je willen :)
Ik kan beamen dat dit idd prima werkt! Heb het 3 jaar geleden ook zo gedaan toen wij met onze RV vanuit het noorden deze brug hebben gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:53
paul-s83 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:00:
[...]

Ik kan beamen dat dit idd prima werkt! Heb het 3 jaar geleden ook zo gedaan toen wij met onze RV vanuit het noorden deze brug hebben gepakt.
Klinkt goed! Wat vulden jullie dan in bij account details? Kan alleen US adres opgeven, idem voor telefoon etc. Dat maakt het weer verwarrend. Of doe ik iets niet goed?

https://www.bayareafastra...do?from=Home&locale=en_US

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-05 15:51
Justinn1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:07:
[...]

Klinkt goed! Wat vulden jullie dan in bij account details? Kan alleen US adres opgeven, idem voor telefoon etc. Dat maakt het weer verwarrend. Of doe ik iets niet goed?

Ik had toen een US Mobile e-sim, met US telefoonnummer dus dat was makkelijk. Bij adres had ik het adres van onze overnachting ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Justinn1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:07:
[...]

Nu ik ff terugdenk, volgens mij heb ik achteraf betaald. Meen mij iets te herinneren dat je via de site ook een transactie kon opzoeken op basis van kenteken en tijdsbestek.

Kan mij niet herinneren dat ik een US nummer heb ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:36

Amphiebietje

In de blubber

Typhone schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:56:
[...]

Nee hoor. Seksuele geaardheid hoe moeten ze dat weten? Tenzij jij in de conservatieve staten heel vreemd gaat lopen doen of je seksuele geaardheid in het openbaar tot uiting brengt gebeurt er nul komma nul.
Ze kunnen je social media napluizen, en je forceren toegang te geven tot je telefoon om die door te lichten (en dat weigeren onder het mom van "privacy" is geen goed idee...).

Overigens zie ik dat ik een foutje heb gemaakt, want eigenlijk bedoelde ik de "X" die transgenders e.a. in sommige landen op hun identiteitskaart of paspoort mogen laten zetten. Daar is een reiswaarschuwing voor in diverse landen.

Maar wellicht dat iemand hierzo binnenkort een review kan plaatsen van de faciliteiten van de Amerikaanse immigratiedienst zodra ze terug zijn van hun onverwachte en wellicht onnodig lang verblijf in alternatieve reisaccommodatie... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Freak187

geen

@HC_N.ick

Weinig op aan te merken. Alleen Park City (in de zomer) is niet heul veul. Luxe wintersport oord, maar in de zomer een beetje uitgestorven. Het olympisch park (waar de bobslee baan ligt oa) is wel leuk. Bobsleebaan is nu op wieltjes. Duur, kort maar wel heftig.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zit op Houston international Airport te wachten op de terugvlucht naar Schiphol. Een zakelijk tripje gecombineerd met een 1,5 week roadtrip.

Om toch weer wat nieuwe dingen te zien, dit keer het plan opgevat om van Las Vegas naar Seattle te rijden en daarna een vlucht naar Houston te pakken. Tally staat nu op 38/50 staten :D

Gestopt bij Kings Canyon en Sequoia NP, was ik al wel eens geweest. Maar indrukwekkend om nog eens te zien.

Daarna door naar Portland. Veel verhalen over gehoord en helaas grotendeels waar. Heel veel zwervers op straat en Old Town is gewoon verpauperd en geen fijne plek. De craft beer scene is daar heel groot en dat vond ik wel heel tof. Veel brouwerijtjes en brewpubs bezocht.

Door naar Seattle, dat vond ik een hele relaxte stad. Schoon, netjes, veel minder daklozen en wederom een hele goede craft beer scene. Ook nog een volle dag in Mount Rainier NP geweest. Paradise was daar net doorlopend geopend en met sneeuwschoenen nog een mooie hike gemaakt op de uitlopers van de Nisqually gletscher.

Laatste bestemming was Houston. Hele grote stad, maar weinig echte binnenstad zoals we dat wel vaker zien in de US. Naar Galveston Island geweest en Kemah Boardwalk. En naar de hoofdattractie, Johnson Space Center NASA. Daar de VIP ochtend en middag trips gedaan. Die hadden we al maanden van tevoren geboekt. Echt een geweldige excursie waarbij je begeleid door de overheidsgebouwen en loodsen mag lopen om uiteenlopende zaken van dichtbij te zien. Historic Mission Control waar ze de eerste maanlanding hebben begeleid. Maar ook current Mission Control, waar daadwerkelijk mensen aan het werk waren en er live beelden te zien waren van het ISS. een bevoorradingsmissie met een Dragon capsule was onderweg en dat kon je mooi op alle schermen volgen. Verder nog het zwembad gezien waar de astronauten trainen en er waren er daadwerkelijk 2 die aan het trainen waren. Live te volgen op grote schermen. Als je een beetje een space nerd bent is de VIP tour heel erg aan te bevelen!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:30

SPT

pacificocean schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:14:
[...]

Onduidelijkheid over de terugreis is voldoende om je te deporteren. https://beatofhawaii.com/...were-jailed-and-deported/
Het avontuur maakt een bezoek aan landen als Iran, Venezuela of de VS echter juist zo bijzonder. Het is echt een heel andere wereld dan wij gewend zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
SPT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:24:
[...]

Het avontuur maakt een bezoek aan landen als Iran, Venezuela of de VS echter juist zo bijzonder. Het is echt een heel andere wereld dan wij gewend zijn.
Ik denk dat ik je punt hier wellicht mis, maar het lijkt mij goed voor de algehele sfeer in dit topic om deze discussie te stoppen.

Er is voor de toerist die in het bezit is van een retourticket en een normale reishistorie (dus geen bezoek aan iran oid) echt geen vuiltje aan de lucht om de VS te betreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 19:34
@Freak187

Bedankt voor de tip! Park City is voor ons zo'n plekje waar we een extra tussenstop hebben zodat we niet letterlijk de hele dag in de auto zitten tot onze volgende bestemming en niet al teveel hoeven te doen op locatie omdat we net 2 parken hebben bezocht. Bewust ook niet Salt Lake City gekozen ondanks dat deze er naast ligt. Sterker nog, we overnachten in Kimball Junction nabij Park City wat wel dichterbij het olympisch park lijkt te liggen. Als er tijd is gaan we natuurlijk wel even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:10
@HC_N.ick

In Park City zit ook een leuke outlet. Mochten jullie zin hebben om even te shoppen dan is dat een leuke stop. Het is niet zo'n standaard mall met 450.000 parkeerplaatsen om een grote lelijke hal heen. Het is als een soort bergdorpje opgezet, heel leuk gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ximenez op 23-04-2025 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HC_N.ick
@Ximenez

Als ik dat mijn vriendin vertel wordt het dus geen Olympic Park Utah :P
Maar die had ik inderdaad ook gezien, wellicht interessant als het weer wat minder is.

Het is vooral een korte rust stop na Yellowstone en Grand Teton, dus als we "de pijp" echt leeg hebben gaan we waarschijnlijk niet veel meer doen dan een restaurant in de buurt zoeken bij het hotel en vroeg naar bed.

Een groot verschil met onze vorige trip is ook dat we zodra onze zoon gaat slapen niet heel veel meer kunnen dan in het hotel zitten. Er zal vast een keer een uitzondering zijn dat dit later wordt voor hem, maar we hebben over het algemeen tot een uur of 7-8 in de avond om gegeten te hebben en terug op de hotelkamer te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HC_N.ick schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:15:
Ik lees al een tijdje mee met de verhalen en tripjes hier, in het verleden dan ook veel tips uit jullie ervaringen kunnen halen die ons ten goede zijn gekomen. Nu gaan wij voor de 2e keer naar Amerika toe in juni en ook wij krijgen van alle kanten negativiteit en ongevraagd advies (vooral ook mensen die nog nooit naar Amerika zijn geweest natuurlijk). Onze vorige trip was half in Covid tijd (sept 2022) en toen was het vooral de euro die minder waard was, het ziet er naar uit dat we hier nu wat meer geluk mee gaan hebben wat dat betreft.

Om toch positief te blijven wil ik ons tripje delen met jullie (locaties e.d. zijn al geboekt :)):

LocatieNachten
Salt Lake City1
Bear Lake (Montpelier)1
(West) Yellowstone NP4
Grand Teton NP2
Park City1
Capitol Reef NP2
Page2
Grand Canyon NP2
Lake Havasu2
Palm Springs1
LA (Venice B/Santa Monica B )2
Santa Barbara2
Fresno1
Yosemite2
San Francisco2

Nu reizen ik en mijn vriendin ook met een kleintje van bijna 2 tegen die tijd, vorig jaar al een camper vakantie gedaan richting Italië en nu met een auto i.c.m. hotels/lodges weer door Amerika. Daardoor kan het lijken dat we wat veel niets zeggende stops hebben (Montpelier, Park City, Palm Springs, Fresno e.d.) maar dat is zodat we niet continue aan het autorijden zijn, iets wat met de camper ook super was om zo te doen en een geslaagde test voor deze aanstaande trip. Helaas ontkom je soms niet aan een wat langere reisdag (6u max) maar dan plannen we onderweg een leuke speeltuin in waar we even royaal kunnen lunchen en onze zoon even zijn benen op het gemak kan strekken of eventueel nog een dutje kan doen. Het originele plan was om de reis met de camper te doen, echter geeft een camper ook wat nadelen waar we nu nog even niet aan willen beginnen met een dergelijke reis en jong kind.

Plekken waar we opnieuw heen gaan omdat het de vorige keer een grote positieve indruk op ons heeft gemaakt:
  • Page, voornamelijk omdat de vorige reis onze Antilope Canyon tour werd afgelast door flash floods meerdere dagen op rij. Hierdoor hebben we een hele dag op een waterscooter doorgebracht op Lake Powell, wat een straf.
  • Grand Canyon, hier hebben we het nog regelmatig over omdat het overweldigend mooi was voor ons.
  • Santa Barabara, dit gaf ons echt even het "take it easy" gevoel wat toen (en waarschijnlijk ook deze keer) echt even nodig was.
  • Yosemite, vorige keer te heet en geen enkele waterval stond aan door droogte (hittegolf en periode van het jaar)
We zijn zelf over het algemeen al niet heel erg van de steden maar onze vorige trip hebben we LA (centrum), Las Vegas en San Francisco echt ervaren, dat heeft positieve maar vooral negatieve ervaringen opgeleverd:
  • Veel drugsgebruik voor je neus.
  • Soms een onveilig gevoel zowel overdag als in de avond.
  • Simpelweg echt smerig met soms een uitzondering op erg toeristische stukjes wat wellicht juist door de drukte niet opvalt.
Destijds in LA voornamelijk de parken (Disney, Universal en WB Studio) gedaan en uit ellende op de laatste avond maar naar de Griffith Observatory gereden wat echt fantastisch was. Nu dus nog minder nadruk op steden als ontdekking en nog meer natuur.

Waar we de vorige keer ook erg van onder de indruk waren maar nu niet willen/kunnen doen:
  • Death Valley (wat een buitenaardse mooie omgeving!) doordat het de vorige keer 52 graden was, voor ons prima maar dat doen we onze zoon liever niet aan.
  • Zion NP, erg veel zwaar lopen (omhoog) voor de echte vergezichten en voor the narrows geldt hetzelfde.
  • Arches NP en vooral Canyonlands, dit paste niet in de route.
  • Monument Valley, past ook niet in de route (zonder extra overnachting).
  • Sequoia & Kings NP, past niet echt op de route i.v.m. tijd hoewel we er voorbij rijden dus wellicht rijden we er toch nog doorheen. :P
"Honorable mentions" van onze vorige reis welke niet bijzonder genoeg waren om in onze trip te overwegen:
  • Lake Tahoe, mooi maar "gewoon" een groot meer en een beetje uit de route.
  • Bryce Canyon, erg bijzonder om te zien maar er zijn mooiere plekken voor ons. We komen er voorbij dus mogelijk dat het wel een tussenstop wordt onderweg maar we gaan er niet onze plannen voor omgooien.
  • Joshua Tree NP, een lekke band gekregen net voor de ingang, 4 uur moeten wachten op hulp (er ontbrak gereedschap en mochten zelf geen hulp inschakelen voor de auto, dit moest via National gebeuren dus waren gestrand met onze koffers op straat), waarvan 2,5uur in het donker in "the middle of nowwhere", waarna we de volgende dag op een legerbasis (don't ask) een andere auto op konden halen met een heel avontuur vooraf. Hierdoor wel nog even kort door het park gereden maar mijn vriendin is nu getraumatiseerd. :+
  • Monterey, erg mooi voor de kustroute vanaf LA/Santa Barbara en eventueel het aquarium (leuke lokale zeedieren) of "Whale Watching", wat op het einde van onze reis even te duur was, maar meer ook niet. Wij hadden 3 kwart van de kustroute bewolking en mist...
We vliegen naar Salt Lake City en vertrekken weer vanuit San Francisco, iets waar we met onze wensen niet onderuit komen en iets dieper voor in de buidel moeten tasten voor de vliegtickets en One Way Fee voor de auto. Wel op 1 stoel kunnen besparen (onze zoon hangt graag bij ons dus die werd al niet gebruikt waarschijnlijk, en slapen in een stoel doet hij ook niet super) dus lekker veel lopen met hem in het vliegtuig, hij vindt alles interessant.

Als iemand nog leuke/waardevolle tips heeft (ja we gaan reizen met een kind van 1 jaar en 10 maanden en dit staat niet ter discussie, deal with it ;)) is dat altijd meegenomen, maar onze route staat vast en echt omrijden voor attracties onderweg, die we nog niet op de planning hadden, heeft een negatieve invloed op de reistijd. Natuurlijk hebben we zelf ook al wat plekken die we onderweg mogelijk kunnen bezoeken, al is het maar om even de benen te strekken.

TLDR: Wij verheugen ons in ieder geval enorm en hebben zin om dit avontuur met onze zoon aan te gaan! :*)
Mooie trip! Ik ben in de VS geweest met twee kinderen (zoontje van twee jaar, dochtertje van zes weken); en nu binnenkort weer (ze zijn nu vijf en drie jaar). Tips: luiers kun je daar kopen, zwemluiers meenemen is wel handig. Als je wat groente wilt voeren, vond ik die knijpzakjes uit de supermarkt wel handig (check wel even de ingrediënten). Ik vond de autostoeltjes bij de autoverhuur geen succes, ik neem zelf nu een Maxi Cosi Nomad mee en koop daar nog een zitverhoger voor de oudste. Veel gelegenheden hebben geen fatsoenlijke verschoontafel of alleen in het damestoilet. Zoek van te voren uit welke metrostations een lift hebben. Reima heeft anti-bite kleding (tegen muggen en insecten) voor kinderen; DEET 30% mag ook bij kinderen (DEET niet combineren met zonnebrand, hou voldoende tijd er tussen). Slaaptentje is super handig, die van mij slapen daar overal perfect in (thuis al mee geoefend). Thule Sapling kinderdrager is perfect voor lange wandelingen.

Wil je nog meer of specifieke dingen weten?
HC_N.ick schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:11:
@Ximenez

Als ik dat mijn vriendin vertel wordt het dus geen Olympic Park Utah :P
Maar die had ik inderdaad ook gezien, wellicht interessant als het weer wat minder is.

Het is vooral een korte rust stop na Yellowstone en Grand Teton, dus als we "de pijp" echt leeg hebben gaan we waarschijnlijk niet veel meer doen dan een restaurant in de buurt zoeken bij het hotel en vroeg naar bed.

Een groot verschil met onze vorige trip is ook dat we zodra onze zoon gaat slapen niet heel veel meer kunnen dan in het hotel zitten. Er zal vast een keer een uitzondering zijn dat dit later wordt voor hem, maar we hebben over het algemeen tot een uur of 7-8 in de avond om gegeten te hebben en terug op de hotelkamer te zijn.
Ik vind de Babyfoon 3G app echt top voor in het hotel. Je laat een telefoon in de kamer en neemt de andere mee naar de hotelbar, werkt echt goed. Een gewone babyfoon heeft vaak niet genoeg bereik helaas en dan ben je gebonden aan je kamer. Ik koop dan een esim met airalo.

Wij lieten ze vaak nog slapen tussen 16-17u en daarna uit eten. Dan ben je een volle dag buiten geweest, even een powernap (voor het hele gezin) en hielden ze het wel vol tot acht uur of half negen.

[ Voor 7% gewijzigd door HuHu op 24-04-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HC_N.ick
@HuHu

Bedankt voor je tips!

Autostoel nemen we in eerste instantie van de verhuurmaatschappij (Hertz), als deze echt niet bevalt gaat hij direct terug nadat we bij de Wallmart een "nieuwe" hebben gehaald. We twijfelden namelijk om onze eigen mee te nemen (volledig IsoFix) maar zitten met de beperking wat we "gratis" extra mee kunnen nemen en nemen al een buggy mee (Joolz Aer+) en draagrugzak van Deuter. KLM en Delta (voor de heen en terugreis) lijken overigens een van de meeste beperkingen te hebben qua gewicht en afmetingen wat het al niet makkelijker maakt. Dus we zijn nog aan het twijfelen om een extra koffer mee te nemen voor zijn spullen (naast de 10KG die hij mee mag nemen).

Verder hebben we inderdaad een Deryan tentje die we altijd al als enige en primair campingbedje gebruiken, verschonen hebben we al op de gekste plekken moeten doen en we zijn niet de enigen waarschijnlijk daar met een klein kind (als alleen dames toiletten een voorziening hebben weet ik wie de sjaak is :P).

Over de babyfoon kan ik kort zijn, wij vinden het geen prettig idee om hem alleen te laten op zijn kamer, ook niet met een babyfoon (brandgevaar, gekke mensen die je kamer op kunnen komen als je hem niet van binnen op slot maakt). Gelukkig hebben we op veel locaties een soort balkon/zitgedeelte met bbq buiten, hier kunnen we ook lekker een drankje doen en toch een oogje in het zeil houden.

Wat betreft de slaapjes, hier moeten we gewoon flexibel mee omgaan voor onze zoon. Hij slaapt nu 1x overdag tussen 12:00 en 15:00 ergens, maar als dat een keer in de draagzak of buggy is vinden wij het prima. Het zal even aanvoelen worden wat het beste werkt, vandaar ook meerdere "nutteloze" bestemmingen om juist de rust te pakken voor hem.

Specifieke dingen die ik nog wil weten :) :
  • Kinderstoeltjes beschikbaar in restaurants? Vorige keer niet op gelet en ik kan daar vrij weinig over vinden, en anders moeten we daar een IKEA opzoeken voor de Antilop.
  • Namen jullie extra koffers mee voor de kids? Wij hebben de "lap seat" geboekt namelijk en hier zit een 10KG ruimbagage koffer bij.
  • Wij nemen wat nieuws mee voor in t vliegtuig om mee te spelen en de iPad vol met Teletubbies en raceauto's(als hij al iets mag zien wilt hij alleen dit kijken), maar tips zijn ook hier welkom natuurlijk!
  • Heb jij die kleding van Reima daar gehaald of in Nederland? Is een goed alternatief voor de Deet, die we ook spaarzaam gebruiken overigens.
PM mag ook als je dat liever hebt, hoewel het natuurlijk allemaal ervaringen zijn waar anderen mogelijk ook wat aan hebben.

Verder laten we het allemaal een beetje op ons af komen. Amerika is niet nieuw, maar de ervaring met een kleintje erbij wel en gaat voor ons het meest spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier tips voor het ergens wassen van kleding? We gaan 3 weken naar de West Kust (San Francisco -> LA) en we dachten dat het dan misschien best chill is als we ergens een wasje kunnen (laten) doen. Iemand tips?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
DennusB schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:39:
Iemand hier tips voor het ergens wassen van kleding? We gaan 3 weken naar de West Kust (San Francisco -> LA) en we dachten dat het dan misschien best chill is als we ergens een wasje kunnen (laten) doen. Iemand tips?
Gewoon met de hand en dit Wasmiddel op je hotelkamer aan de gang. Je hebt ook een vloeibare variant.

Prima spul en het gaat maar om een paar shirtjes en boxers in de meeste gevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Den_S85 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:55:
[...]

Gewoon met de hand en dit Wasmiddel op je hotelkamer aan de gang. Je hebt ook een vloeibare variant.

Prima spul en het gaat maar om een paar shirtjes en boxers in de meeste gevallen
Dit, wat luxere hotels bieden vaak ook wel een drycleaning/washing service aan. En anders een selfservice wasserette opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47
DennusB schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:39:
Bijna alle hotels hebben wasmachines en drogers voor hun gasten. Je kunt meestal ter plekke ook wasmiddel en drogerdoekjes in mini-verpakkingen krijgen. Ben je voor een paar euro klaar. Daarnaast zijn er ook op veel plaatsen laundromats waar je even naartoe kunt. Een wasmachine in de VS is een stuk sneller klaar dan in Europa ;)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn inderdaad zat laundromats. Boekje mee, plastic stoeltje pakken, even wachten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HC_N.ick schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:43:
@HuHu

Bedankt voor je tips!

Autostoel nemen we in eerste instantie van de verhuurmaatschappij (Hertz), als deze echt niet bevalt gaat hij direct terug nadat we bij de Wallmart een "nieuwe" hebben gehaald. We twijfelden namelijk om onze eigen mee te nemen (volledig IsoFix) maar zitten met de beperking wat we "gratis" extra mee kunnen nemen en nemen al een buggy mee (Joolz Aer+) en draagrugzak van Deuter. KLM en Delta (voor de heen en terugreis) lijken overigens een van de meeste beperkingen te hebben qua gewicht en afmetingen wat het al niet makkelijker maakt. Dus we zijn nog aan het twijfelen om een extra koffer mee te nemen voor zijn spullen (naast de 10KG die hij mee mag nemen).

Verder hebben we inderdaad een Deryan tentje die we altijd al als enige en primair campingbedje gebruiken, verschonen hebben we al op de gekste plekken moeten doen en we zijn niet de enigen waarschijnlijk daar met een klein kind (als alleen dames toiletten een voorziening hebben weet ik wie de sjaak is :P).

Over de babyfoon kan ik kort zijn, wij vinden het geen prettig idee om hem alleen te laten op zijn kamer, ook niet met een babyfoon (brandgevaar, gekke mensen die je kamer op kunnen komen als je hem niet van binnen op slot maakt). Gelukkig hebben we op veel locaties een soort balkon/zitgedeelte met bbq buiten, hier kunnen we ook lekker een drankje doen en toch een oogje in het zeil houden.

Wat betreft de slaapjes, hier moeten we gewoon flexibel mee omgaan voor onze zoon. Hij slaapt nu 1x overdag tussen 12:00 en 15:00 ergens, maar als dat een keer in de draagzak of buggy is vinden wij het prima. Het zal even aanvoelen worden wat het beste werkt, vandaar ook meerdere "nutteloze" bestemmingen om juist de rust te pakken voor hem.

Specifieke dingen die ik nog wil weten :) :
  • Kinderstoeltjes beschikbaar in restaurants? Vorige keer niet op gelet en ik kan daar vrij weinig over vinden, en anders moeten we daar een IKEA opzoeken voor de Antilop.
  • Namen jullie extra koffers mee voor de kids? Wij hebben de "lap seat" geboekt namelijk en hier zit een 10KG ruimbagage koffer bij.
  • Wij nemen wat nieuws mee voor in t vliegtuig om mee te spelen en de iPad vol met Teletubbies en raceauto's(als hij al iets mag zien wilt hij alleen dit kijken), maar tips zijn ook hier welkom natuurlijk!
  • Heb jij die kleding van Reima daar gehaald of in Nederland? Is een goed alternatief voor de Deet, die we ook spaarzaam gebruiken overigens.
PM mag ook als je dat liever hebt, hoewel het natuurlijk allemaal ervaringen zijn waar anderen mogelijk ook wat aan hebben.

Verder laten we het allemaal een beetje op ons af komen. Amerika is niet nieuw, maar de ervaring met een kleintje erbij wel en gaat voor ons het meest spannend worden.
Kinderstoeltjes: zijn in elk restaurant wel aanwezig.
Extra koffer: we hadden een grote koffer voor de Thule Sapling kinderdrager; en die werd dan volgepropt met de rest van de benodigdheden (ik mocht tot 23 kg). Kleding ging in de handbagage. Halverwege een wasmachine opgezocht en alles was weer fris en herbruikbaar voor de tweede helft van de vakantie.
Vliegtuig: ik laat ze thuis zelden tot nooit tv kijken, dus een schermpje in het vliegtuig is magisch genoeg om ze 10u stil te laten zitten. Kleurplaat mee. M'n dochtertje vindt muziek luisteren ook leuk. Ik neem ook knijpfruit/-groente mee in het vliegtuig. Verder op het vliegveld een speeltuin opzoeken en ze zo moe mogelijk maken, dat ze hopelijk slapen. Eventueel Xylometazoline 0.5 mg neusspray geven, zodat de oren goed open zijn voor het landen (of borstvoeding geven).
Kleding: ik heb die kleding hier gekocht. Reima gewoon online besteld, maar de betere buitensportwinkel heeft het ook op voorraad. Voor onszelf heb ik Craghoppers Nosilife kleding, dat is ook soepele, lichte en insectwerende buitenkleding (we zijn ook in tropische landen geweest met ze, o.a. Thailand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Knul schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:39:
Is het in jullie ervaring (veel) goedkoper om zelf een reis te boeken i.p.v. een pakketreis? Mijn vriendin en ik zouden graag volgend jaar voor de derde keer naar Amerika gaan. We hebben het rondje Las Vegas/SF/LA met nationale parken gedaan en een paar jaar later Washington/New York/Boston en de parken en plekjes aldaar.

Het lijkt ons volgend jaar wel wat om Yellowstone en de Rockies te bezoeken. Het valt ons echter tegen hoeveel duurder dit is t.o.v. de eerdere reizen die we hebben gemaakt. Ja, inflatie heeft toegeslagen, maar het standaardrondje LA is ~3000pp, terwijl bovengenoemde reis al snel 5000+ wordt. Beetje gortig imo.
Nogmaals dank voor de reacties en tips op bovenstaande :) Alweer een tijdje terug, maar het blijft prikkelen. Daarom vandaag (rustig dagje op werk) alles op een rijtje gezet en voor 3500pp kom je een heel eind. Wel vliegen vanaf Frankfurt, maar dat is geen ramp.

Met dit verminderde budget moet je wat concessies doen. Daarom zitten we op sommige locaties wat verder van het centrum. Geen probleem, ik hou van autorijden :) Ben voornemens een Ford F-150 te huren want tsja, nu kan het nog.

Nu komt mijn hele pragmatische vraag: hebben jullie ervaring met het parkeren van een pick-up in een doorsnee parkeergarage in 'Murica? Volgens mij heb ik dat bij m'n vorige reizen vaker gezien, maar ik weet het niet zeker meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 14:11

Hemingr

Gekke henkie

Knul schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:18:

Nu komt mijn hele pragmatische vraag: hebben jullie ervaring met het parkeren van een pick-up in een doorsnee parkeergarage in 'Murica? Volgens mij heb ik dat bij m'n vorige reizen vaker gezien, maar ik weet het niet zeker meer..
Totaal geen probleem, parkeerplekken zijn ruim zat voor de gemiddelde pickup. Wij rijden altijd in een Toyota Tundra van familie, toch een stevig lel, en tot nu toe nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Totaal geen probleem, parkeerplekken zijn ruim zat voor de gemiddelde pickup. Wij rijden altijd in een Toyota Tundra van familie, toch een stevig lel, en tot nu toe nooit problemen gehad.
Thanks, toch maar eens kijken of ze ergens een F-250 verhuren dan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

@Knul
Parkeren is geen enkel probleem, zelfs niet met een Suburban. Een doorsnee parkeergarage in de VS met 2 plekken naast elkaar zijn er hier gemiddeld 3 en soms zelfs 4. De lengte daar is ook heel erg prettig (elke SUV heeft nog ruimte voor en achter). In Europa denkt men dat iedereen een Fiat 500 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:55
Knul schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Thanks, toch maar eens kijken of ze ergens een F-250 verhuren dan :+
Turo. Maar van de F-250 is er (officieel) geen dually. Als je echt los wilt gaan ga je voor een F-350 PowerStroke Dually 8 foot bed Supercrew FX4. Een dually rijdt trouwens niet zo lekker als je geen lading hebt, maar het is wel echt tof om te rijden. Wil je gegarandeerd in ieder parkeervak passen in de lengte dan zou ik niet groter gaan dan een F-150 Supercrew (de 5-6 persoons cabine) met 5.5 foot bed.

[ Voor 31% gewijzigd door ibmpc op 06-05-2025 07:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik lees een aantal keer geen enkel probleem in parkeergarages. Wil ik wel een beetje nuanceren. Over het algemeen is het geen probleem maar ik heb met grote auto's (denk town & country) toch echt wel een aantal keer moeite gehad om een goed plekkie te vinden of om goed te parkeren. Zeker aan de oostkust in wat oudere steden zijn er garages die relatief gezien toch echt krap zijn.

Overigens zou ik het alsnog gewoon lekker doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor iedereen die nog twijfelt, was niets aan t handje bij de grens. Douane meneer startte gezellig een gesprekje en voor we t wisten waren we er door :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DennusB schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:13:
Voor iedereen die nog twijfelt, was niets aan t handje bij de grens. Douane meneer startte gezellig een gesprekje en voor we t wisten waren we er door :)
Nee joh, fake news! :+

;), wat we al dachten dus :), niks aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Inmiddels weer terug van twee weken Florida en hier ook geen enkel signaal opgevangen van vervelende situaties bij de douane.

Heb zelfs nog ff kennis gemaakt met mede-tweaker @Danielson aan het zwembad op Key Largo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
Mijn ervaring is dat de locatie nogal veel verschil maakt of ze relaxed zijn of heel erg kortaf en soms zelfs agressief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:19
paul-s83 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Inmiddels weer terug van twee weken Florida en hier ook geen enkel signaal opgevangen van vervelende situaties bij de douane.

Heb zelfs nog ff kennis gemaakt met mede-tweaker @Danielson aan het zwembad op Key Largo :)
De douane was bij ons ook super soepel inderdaad! :) Geen enkel probleem!

Dat was inderdaad wel heel toevoellig @paul-s83 _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Douane was ook hier in Texas prima relaxed. Wat kom je doen, hoe lang blijf je, normale vragen.

Wel; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xwjOORYFLpjTOLOlE4r9EXgJSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Piw8WuFGE9ruV2UyezehD5by.jpg?f=fotoalbum_large
Inderdaad lekker weertje. Blij dat ik een jas mee heb. Bizar wel om te zien dat veel Amerikanen ook nu met zicht tot je voorganger zonder fricking licht rijden als het overdag hoost en bliksemt. Dus ook al diverse auto’s achterstevoren op z’n best langs de kant zien staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dit blijven natuurlijk allemaal anekdotische verhalen. Toevallig een collega van mij net terug uit de VS, iemand mét een Amerikaans paspoort, die werd uitgebreid ondervraagd en baggage doorzocht. Er was zelfs een passagier waar een strip search werd gedaan. Waarschijnlijk waren ze op zoek naar iets of iemand. Maar ja wel een relatief nare ervaring.

Uiteindelijk hangt het ook een beetje af van het humeur van de CBP agent en de omstandigheden. Als er net een vlucht met slecht Engels sprekende mensen is geland dan zijn ze 'blij' als je in een keer antwoord geeft, de andere keer (en meestal) zijn het standaard vragen met ongeveer nul interesse en soms zelfs een bijna aangenaam gesprek.

En nogmaals, als je een land binnenkomst heb je met immigratie/grenscontrole te maken. Douane is goederen. Nu is in de VS het dezelfde dienst die beide zaken doet, Customs and Border Patrol (CBP), maar de douane taak is toch echt je koffer ophalen en controle. En om het compleet te maken TSA (Transportation Security Administration) doet de security check (er zijn overigens een aantal luchthaven waar een particulier bedrijf het doet net als in Nederland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha, ja Amerikanen en rijden dat gaat niet samen. Als die net zoveel bochten hadden als wij hier in Europa reed er daar al niemand meer.

@PolarBear en als je je echt thuis wilt voelen vlieg je via Eindhoven Airport. Daar staan drie talen op de bordjes behalve Nederlands :D. Witaj w domu zeg maar.

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 06-05-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:30:
Hahaha, ja Amerikanen en rijden dat gaat niet samen. Als die net zoveel bochten hadden als wij hier in Europa reed er daar al niemand meer.
Ik heb ook wel eens achter auto's gestaan op rustige landwegen met letterlijk een mijl zicht naar alle kanten maar gewoon wachten totdat een auto die aan de horizon opdoemt op een kruisende weg voorbij is gereden. In Nederland hadden er wel tien auto's de weg gekruist of opgedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
F_J_K schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:25:
Douane was ook hier in Texas prima relaxed. Wat kom je doen, hoe lang blijf je, normale vragen.

Wel; [Afbeelding]
Inderdaad lekker weertje. Blij dat ik een jas mee heb. Bizar wel om te zien dat veel Amerikanen ook nu met zicht tot je voorganger zonder fricking licht rijden als het overdag hoost en bliksemt. Dus ook al diverse auto’s achterstevoren op z’n best langs de kant zien staan.
"If you don't like the weather in Texas, wait a minute"

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Pittsburgh vorige week, ook weinig aan de hand behalve de standaard 'wat kom je doen' vraag.

Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen risico's aan de grens zijn. Kan mij voorstellen dat je met een niet-westers uiterlijk of achtergrond je wat meer problemen hebt. Het is ook niet voor niets dat universiteiten aanraden om 'lege' telefoons/laptops mee te nemen. Maar als reguliere westerse tourist is het wel business as usual.
F_J_K schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:25:

Wel; [Afbeelding]
Extreem weer waarschuwing hadden we dus ook in Pittsburgh... inclusief ook een NL-alert waarschuwing (wat dus geen NL specifiek iets is).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 14:11

Hemingr

Gekke henkie

Douane- en grensproblemen zijn simpelweg niet anders dan waar dan ook. Maar je mag dat niet vinden, want volgens de bangmakerij is de VS nu een "fascistische staat waar niemand normaal naar binnen kan".

De anekdotische verhalen die je leest, komen in veruit de meeste gevallen neer op "iets mis met visum", "doet dingen die niet mogen op het visum (werken)" of "onduidelijkheid over verblijfsduur (geen uitreis gepland) en doel".

Doe je netjes je ding? Vakantie? ESTA of B1/B2; heb je je uitreis goed geregeld en je verblijfplaats ongeveer duidelijk, dan is er nul punt nul aan de hand.

Om op te letten:

- Anything to declare? Liever safe than sorry. Dus alles aangeven wat je denkt dat een probleem kan opleveren. Als je netjes aangeeft, is het geen probleem, ook al heb je iets wat niet mag (vers vlees, fruit, planten e.d.). Kaas mag wel :P.
- Frequent traveller? Ze vragen vaak niet eens meer wat je komt doen. Ik heb zelf Global Entry. Vorige keer 0 vragen. Meneer keek naar zijn scherm (computer says ok) en wuifde ons door.
- Goed verhaal. Mijn vrouw is Amerikaanse, onze dochter ook. Dus nog weleens de vraag "of we aan het immigreren zijn of dat van plan zijn". Antwoord is dan "not at this time, maybe in the future", en je krijgt een glimlach en mag door. Ik snap dat ze niet 123 happig zijn op een gezin waarvan 1 persoon niet een staatsburger is. De vraag komt nog wel eens langs waar je werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:10
Ik zie hier Texas een paar keer voorbijkomen, daar kan ik met een half jaar ook over meepraten.

Eind september gaan we drie weken. Start- en eindpunt Houston. Eerste anderhalve week zitten we in de steden. Vanuit Houston willen we naar Brazos Bend voor de gators en gaan we de Astros bezoeken. Als honkballiefhebbers willen we alle ballparks af en het schema dwingt ons om vanuit Houston één nachtje Arlington te doen en daar de Texas Rangers te bezoeken. Vanuit Arlington weer terug naar beneden voor een paar dagen Austin en een nachtje San Antonio. Niet ideaal, maar het is niet anders. In Austin pakken we hill country mee en ook het state capitol staat op de planning. Hopelijk werken de vleermuizen mee en kunnen we die 's avonds ook bekijken vanaf de brug.

Vervolgens de natuur in, op naar Big Bend. Lang getwijfeld of we dit wel moeten doen want het Chisos Basin gaat dicht deze zomer en dat schijnt net het mooiste deel te zijn. Het heet echter niet voor niets Big Bend en er is genoeg moois te zien. Toch besloten om te gaan dus en nu zien we dat de werkzaamheden worden opgeschoven naar fall 2025. Wie weet kunnen we het Chisos Basin daarmee alsnog in.
Sowieso erg blij met onze overnachting in Summit Big Bend waar we slapen in een Stargazing Dome. Heel benieuwd naar de sterrenhemel daar.

Vanuit Big Bend gaan we een stukje New Mexico meepakken. We slapen in Carlsbad en gaan daar uitstapjes maken naar de Caverns, White Sands en Guadalupe Mountains.

Vervolgens weer terug naar Dallas/Ft. Worth voor de Texas State Fair en een concert van Keith Urban. Op de dag van de terugvlucht rijden we weer terug naar Houston.

Heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

nrg

Heeft iemand hier ervaring met het vervoeren van kinderen in een Amerikaanse RV? Wij huren bij El Monte een C-Large en gaan op vakantie met onze 2 dochters van 2 en 4.

Als ik het goed heb kunnen beide meisjes het beste met hun neus naar voren aan de eettafel zitten. Daar zit 1 zitplaats met top tether anchor point. Voor de dochter van 2 hebben we een inklapbare Maxi Cosi Nomad Plus. Die gaat met gordel en top tether vast (en momenteel twijfel ik of die stoel een top tether heeft, maar dat ga ik morgen even checken). Alleen hoe gaan we onze dochter van 4 het beste vastmaken?

Iemand een idee?

(Ik weet dat er ook mensen zijn die een RV überhaupt niet veilig vinden met kinderen, maar ik zoek naar de beste/meest veilige manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:55
nrg schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:08:
Heeft iemand hier ervaring met het vervoeren van kinderen in een Amerikaanse RV? Wij huren bij El Monte een C-Large en gaan op vakantie met onze 2 dochters van 2 en 4.

Als ik het goed heb kunnen beide meisjes het beste met hun neus naar voren aan de eettafel zitten. Daar zit 1 zitplaats met top tether anchor point. Voor de dochter van 2 hebben we een inklapbare Maxi Cosi Nomad Plus. Die gaat met gordel en top tether vast (en momenteel twijfel ik of die stoel een top tether heeft, maar dat ga ik morgen even checken). Alleen hoe gaan we onze dochter van 4 het beste vastmaken?

Iemand een idee?

(Ik weet dat er ook mensen zijn die een RV überhaupt niet veilig vinden met kinderen, maar ik zoek naar de beste/meest veilige manier)
Ik weet alleen dat LATCH compatible is met ISOFIX. Dus je (Nederlandse) kinderzitjes kun je gewoon aansluiten. Er is geen recopricerende goedkeuring maar Nederlandse kinderzitjes zijn gewoon veilig en je gaat hiermee echt niet in de problemen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

nrg

@ibmpc thanks! Volgens mij hebben die campers alleen een heupgordel en één top tether, dus geen LATCH of ISOFIX. Denk dat we voor de vierjarige op een booster uit zullen komen maar eigenlijk zou ik ook nog wel iets van rugsteun voor haar willen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
@nrg

De dining seats van RV's beschikken niet over een isofix/latch aansluiting. Zou ook vrij weinig zin hebben denk ik want alles is gemaakt van spaanplaat/MDF :)

Copy/paste van een eerdere post van mij in dit topic, je kan altijd een DM sturen mocht je meer vragen hebben.

Ik heb voorafgaand aan onze trip via Marktplaats 2 maal een Cosco Kids Scenera NEXT gescoord en deze mee het vliegtuig in genomen, kids zaten hierin stuk lekkerder dan los in de stoel lijkt me.

Wij hadden een C28 via Roadbear gehuurd en daar kon ik ook 2 autostoeltjes kwijt voor onze kids. Heb de stoeljes vastgemaakt met de heupgordel en de top tether aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbmxPTJBqNavRDIG2ZgdwvQkYsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G693RdUiZgKNG3KSYsdHtJ6k.jpg?f=user_large

Onze oudste dochter was toen ook bijna 4 en die zat prima in een Cosco Scenera Next. Dit is echt een topstoel:
Ik zou dus Marktplaats in de gaten houden, daar worden ze regelmatig aangeboden.

En anders na aankomst langs de lokale Walmart. Vaak mag je de RV niet dezelfde dag ophalen dus dan kan je met de Uber ofzo ff op en neer:
https://www.walmart.com/i...ne/534841958?athbdg=L1102

- lichtgewicht (weegt 5 kg ofzo)
- te bevestigen middels heupgordel en driepuntsgordel
- TSA approved, dus ik kon de stoeltjes mee het vliegtuig nemen en in de stoel monteren zodat de kids perfect tijdens de vlucht konden zitten en slapen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tqjes3TQvdgfIMeAryKsEvCe.jpg
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste