Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:28

Wootlock

Evilution

Afgelopen jaar de bundel van KPN open gezet, super handig en je hoeft niet te klooien met een E-sim.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.wired.com/201...s-digital-privacy-intact/ Interessant artikel wel, mensen hier die nog iets speciaals doen voor het passeren?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik heb zelf Sim-Only van Odido met Unlimited Basis met 400Mbit/s en dit bestaat uit:

• Onbeperkt Internet + Bellen/Sms’en
• Snelheid tot 400 Mbit/s: Snel internet en zorgeloos streamen in HD-kwaliteit.
• 50 GB Internet in de EU.

Een stap hoger: Unlimited Plus

• 1 Extra (t.w.v. max. €5,99) naar keuze Onbeperkt Internet + Bellen/Sms’en
• Snelheid tot 700 Mbit/s: Superkorte laadtijden zorgen voor een geweldige ervaring.
• 60 GB Internet in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.

Toen ik op vakantie naar Amerika ging gebruikte ik Airalo 20GB pakket werkte erg goed via e-sim

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 11-04-2025 11:47 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:21
KPN heeft ook een unlimited abonnement waar data in de VS is inbegrepen (+ Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het Koninkrijk en Suriname). Alleen dan is het 25GB per maand. Voor VS gebruik dus iets minder aantrekkelijk dan Odido.

(Andere verschillen zijn dat KPN maximaal 1.000 Mbit biedt en 100GB per maand in de EU)

Volgens mij kan je per maand omhoog en omlaag qua abonnement. Dus volgende keer als we naar de VS gaan, is dat Wmb een uitstekende optie.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 11-04-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17

Typhone

Who Dares Wins

DennusB schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:09:
[...]

Maar Airalo levert gewoon eSIMs van providers toch? Ze zijn zelf geen mobiel netwerk zeg maar
Ja volgens mij ook maar ik heb twee keer een “nieuwe” gekregen en dat bleef ondanks dat ik 5G bestelde in downtown Denver 3G zijn. Geld retour gekregen en daarna via Mobimatter op T-Mobile gegaan en dat was direct foutloos. Vraag mij niet waar de oorzaak zat cuz I don’t know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:47

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb vorig jaar een Nomad e-sim gebruikt en dat werkte eigenlijk vlekkeloos, behalve in die echte middle-of-nowhere gebieden. Denk dat je in deze niet echt een hele foute keuze kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:06:
Ik heb vorig jaar een Nomad e-sim gebruikt en dat werkte eigenlijk vlekkeloos, behalve in die echte middle-of-nowhere gebieden. Denk dat je in deze niet echt een hele foute keuze kunt maken
Oh dat is niet duur ook inderdaad, 27$ voor 30 dagen met 50GB! Thanks voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

DennusB schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:09:
[...]

Oh dat is niet duur ook inderdaad, 27$ voor 30 dagen met 50GB! Thanks voor de tip
Koop dat ding wel pas als je bijna weggaat, hij activeert namelijk automatisch 30 (?) dagen na aankoop als je het niet al handmatig hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:54
Dank, stond op het punt om wederom een Airalo esim te activeren. Maar Nomad hanteert een stuk betere prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Hier ook goede ervaringen met Nomad, eenvoudige app en werkte goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:12
Net terug van een korte citytrip New York. Ruim negentig kilometer gelopen in de vier volle dagen die we hadden. Ontzettend veel gezien, echt een machtige stad om doorheen te lopen. Als honkballiefhebber ook nog een nieuw stadion aan het (korte) lijstje toe kunnen voegen. We hebben de Mets tegen de Blue Jays bezocht, waarmee we nu op drie bezochte MLB-stadions staan. Het doel is om ze ooit allemaal bezocht te hebben. Later dit jaar komen er nog twee bij.

Het meest indrukwekkend was het 9/11 museum. Heel mooi opgezet met veel respect naar alle nabestaanden. In het museum werden we aangesproken door een vrijwilliger; ze wilde graag wat vertellen over de deels bewaarde antenne van een van de torens en de grotendeels verwoeste brandweerwagen die ernaast stond. Prima, altijd goed om wat extra informatie te horen van de mensen die er veel vanaf weten.
Ze vertelde het een en ander en we raakten in gesprek. Nadat we vroegen waar zij was op de bewuste dag, opent ze haar telefoon met daarop een ingelijste foto van haar zoon en een kaarsje. 'I lost my son that day.'
Haar zoon werkte vrijwel bovenin één van de gebouwen en zat boven het inslagpunt van het eerste vliegtuig. Hij is nooit meer gevonden. Ze gaf aan deze vrijwilligersrol te vertolken als nagedachtenis aan haar zoon. We waren al redelijk murw gebeukt door alle ellende die je ziet in het museum, maar nu prikkelden de traantjes echt in de ooghoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ximenez schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:09:
We hebben de Mets tegen de Blue Jays bezocht, waarmee we nu op drie bezochte MLB-stadions staan. Het doel is om ze ooit allemaal bezocht te hebben. Later dit jaar komen er nog twee bij.
Rookie ;) Ik sta op 20 (21 inc Londen + 6 MILB stadions)/24 teams gezien. Na mijn komende vakantie komen er nog 2 1/2 bij (die halve omdat het huidige stadion van de Athletics niet echt telt want een minor league stadion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:12
PolarBear schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:40:
[...]

Rookie ;) Ik sta op 20 (21 inc Londen + 6 MILB stadions)/24 teams gezien. Na mijn komende vakantie komen er nog 2 1/2 bij (die halve omdat het huidige stadion van de Athletics niet echt telt want een minor league stadion).
Verschil moet er zijn. :P
Welke stadions moet je nog? En wat is je favoriet tot nu toe?

Ik heb Rogers Centre (keer of zeven, ben Jays fan), Fenway Park en Citi Field nu op de lijst staan. Had Fenway beter tot het laatst kunnen bewaren, denk niet dat er veel stadions mooier gaan zijn. Heb er ook een pregame tour mogen doen: op het veld gestaan, Green Monster bezocht, echt waanzinnig.
Eind september gaan we naar Texas. Dan komen Daikin Park en Globe Life Field er nog bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Ximenez op 11-04-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26

Freak187

geen

Fenway Park is fantastisch. Ook gewoon een stadion tour doen als er geen wedstrijd is, erg de moeite waard.

Verder in Boston kun je ook (gratis) een bezoek brengen aan de Samual Adams bierbrouwerij. Met de T naar een buitenwijk, een vrij kleine brouwerij maar ze hebben een kroeg erbij gemaakt die alle Sam Adams bier beschikbaar heeft. Verder functioneert die kroeg als een soort buurtkroeg. Heel erg gezellig.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ximenez schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:38:
[...]
Ik heb Rogers Centre (keer of zeven, ben Jays fan), Fenway Park en Citi Field nu op de lijst staan. Had Fenway beter tot het laatst kunnen bewaren, denk niet dat er veel stadions mooier gaan zijn. Heb er ook een pregame tour mogen doen: op het veld gestaan, Green Monster bezocht, echt waanzinnig.
Eind september gaan we naar Texas. Dan komen Daikin Park en Globe Life Field er nog bij.
(ik gebruik de MLB Ballpark app om mijn bezoeken te tracken, eerste bezoek was in 2011).
38x Rogers Center (inc dit moment in de playoffs 2016 en dit in 2018).

Voor de rest heb ik de oostelijke kant van de VS vrijwel gehad op Florida (Tampa en Miami) na. Fenway heb ik een Sox - Yankees serie gezien, hoewel een mooi historisch stadion is het zit er ook wel een beetje oude zooi kanten aan (beetje als de Kuip). In die categorie vind ik Wrigley Field mooier.

Voor de rest Chicago (beide), LA (beide), San Diego, Phoenix, Houston, Dallas (oude stadion), Detroit, Pittsburgh (aanrader!), Cleveland, Cincinnati en Atlanta. Atlanta

Hoewel heel vaak in Rogers Center geweest is het wel een van de minste stadions, hoewel ze nu wel lekker aan het verbouwen zijn, hoop dit jaar of volgend jaar nog een keer langs te gaan. Favoriet vind ik lastig, alle stadions hebben wel wat, maar Atlanta staat op het lijstje om nog een keer heen te gaan (was er maar 1 wedstrijd).

Verder Blue Jays gerelateerd nog in Buffalo (MILB) geweest en in Lansing (toen het nog een affiliate van de Blue Jays waren. Ook in Dunedin geweest voor Spring Training van de Blue Jays (ook bij de Red Sox, die hebben een soort mini fenway in Florida, Phillies en Nationals).

Deze vakantie Denver en Seattle er bij (en de Athletics in Sacremento). Dus dan is het lijstje nog overzichtelijk, SF, St Louis, Minnesota, Milwaukee, Kansas City, Miami, Tampa (als de Rays nog terugkomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ximenez schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:09:Het meest indrukwekkend was het 9/11 museum. Heel mooi opgezet met veel respect naar alle nabestaanden.
Eens, ik was vrij kort in NY, maar had bewust wel een bezoek aan het museum ingepland en het was inderdaad heel indrukwekkend. Ook erg mooi hoe de timeline van die dag was opgezet en bijzonder om sommige restanten van de toren te zien. Bizar ook om te beseffen dat je precies op de plek staat waar zoveel mensen zijn omgekomen.
Wat mij betreft een must-do als je in NY bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:10:
[...]

Hier ook goede ervaringen met Nomad, eenvoudige app en werkte goed.
Hier ook, twee jaar geleden. Je doet er goed aan beide te checken op aanbiedingen. De ene keer is de een goedkoper, de andere keer de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ximenez schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:38:
[...]

Verschil moet er zijn. :P
Welke stadions moet je nog? En wat is je favoriet tot nu toe?

Als je in Austin bent kan ik een Round Rock Express wedstrijd in de Dell Diamond ook wel aanraden. Minor league, maar leuke sfeer. Ik ben er een paar keer geweest met m'n zoon.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:47

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DennusB schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:21:
Dat is toch alleen bij het allerduurste Odido unlimited abo? Ik heb Unlimited Basis, daar zit volgens mij alleen de EU in? (Wat een megaonduidelijke site van Odidio)
Plus en Premium hebben de VS erbij. Start en Basis niet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 14:20

Melkaz

Melkazar

bazzemans schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:48:
KPN heeft ook een unlimited abonnement waar data in de VS is inbegrepen (+ Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het Koninkrijk en Suriname). Alleen dan is het 25GB per maand. Voor VS gebruik dus iets minder aantrekkelijk dan Odido.

(Andere verschillen zijn dat KPN maximaal 1.000 Mbit biedt en 100GB per maand in de EU)

Volgens mij kan je per maand omhoog en omlaag qua abonnement. Dus volgende keer als we naar de VS gaan, is dat Wmb een uitstekende optie.
Ik zit zelfs sinds eind vorig jaar bij kpn en ik ga volgende maand een weekje naar de US voor werk, echter kan ik dit unlimited+ abonnement niet kiezen. Hij is blijkbaar alleen voor nieuwe klanten. Jammer, je zou verwachten dat kpn het niet erg zou vinden als ik een maandje meer zou betalen :p

Dan maar kijken naar Nomad esim.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand recente ervaring met aanmelden voor Global Entry?

Ik dacht dat een interview ook deel uitmaakt van de procedure, echter als ik onderstaande lees is het een kwestie van betalen en een background check laten doen?

https://www.cbp.gov/trave...-arrangements/netherlands

Ik heb geen zin om me door allerlei agenda bochten te wringen voor het plannen van een interview, maar als dat niet meer hoeft zie ik voor mij wel een voordeel (TSA precheck).

[ Voor 21% gewijzigd door Dean Martin op 12-04-2025 14:05 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Melkaz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:37:
[...]

Ik zit zelfs sinds eind vorig jaar bij kpn en ik ga volgende maand een weekje naar de US voor werk, echter kan ik dit unlimited+ abonnement niet kiezen. Hij is blijkbaar alleen voor nieuwe klanten. Jammer, je zou verwachten dat kpn het niet erg zou vinden als ik een maandje meer zou betalen :p

Dan maar kijken naar Nomad esim.
Goede toevoeging dan. Zover had ik niet gekeken. Ik kon het wel selecteren, maar dat is als ik kies voor abonnement verlengen (die van mij is verlopen). Als ik mijn abonnement wil wijzigen kan ik inderdaad alleen kiezen voor vergelijkbare pakketten die destijds werden aangeboden.

Ik vermoed dus dat je op het moment dat je lopende contract is afgelopen wél kan kiezen voor unlimited met de US bundel en waarschijnlijk dan wel per maand kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik vertrek vrijdag naar Florida, ik wil hiervoor een Nomad eSim voor mij en voor mijn vrouw aanschaffen, moet ik dan ook twee verschillende account bij Nomad aanmaken? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dean Martin schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:04:

Ik dacht dat een interview ook deel uitmaakt van de procedure, echter als ik onderstaande lees is het een kwestie van betalen en een background check laten doen?

Ik heb geen zin om me door allerlei agenda bochten te wringen voor het plannen van een interview, maar als dat niet meer hoeft zie ik voor mij wel een voordeel (TSA precheck).
Het kan zijn dat het veranderd is, maar het stuk wat jij linkt is volgens mij het Nederland specifieke gedeelte. Volgens mij is het interview nog steeds een onderdeel van de de gehele procedure. Maar duidelijk is het niet.

Ik zie dat de pagina het laatste gewijzigd is op Aug 11, 2023. Mijn Global Entry is van 2024 en ik moest gewoon een interview doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Danielson schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:02:
Ik vertrek vrijdag naar Florida, ik wil hiervoor een Nomad eSim voor mij en voor mijn vrouw aanschaffen, moet ik dan ook twee verschillende account bij Nomad aanmaken? :?
Voor zover ik weet wel, ja. App op beide toestellen installeren met een 'eigen' account. Kun je meteen de eSim installeren vanuit de app, hoef je niet te hannessen met doorsturen e.d. Voordeel daarbij is dat als je het account van je vrouw aanmaakt met jouw referral, je beide korting krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
kaanmijo schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:38:
[...]

Voor zover ik weet wel, ja. App op beide toestellen installeren met een 'eigen' account. Kun je meteen de eSim installeren vanuit de app, hoef je niet te hannessen met doorsturen e.d. Voordeel daarbij is dat als je het account van je vrouw aanmaakt met jouw referral, je beide korting krijgt :)
Top! :)

Ik heb 2x een 50GB bundel besteld! <knip> Referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 28-04-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
Balen, Nomad biedt voor North America maar maximaal een 20GB plan. Voor $ 53. ;(

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
@Rivanov Je moet in de app ff navigeren naar Singe Country --> United States, dan krijg je wel die mooie korting.

Het North America Plan is voor als je meerdere landen (Usa, Mexico,Canada) aan wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Rivanov schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:28:
Balen, Nomad biedt voor North America maar maximaal een 20GB plan. Voor $ 53. ;(
<knip> Referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 28-04-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
tnx @Danielson Ging er vanuit dat je voor de "on sale" plannen geen referall code kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:40
paul-s83 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:54:
@Rivanov Je moet in de app ff navigeren naar Singe Country --> United States, dan krijg je wel die mooie korting.

Het North America Plan is voor als je meerdere landen (Usa, Mexico,Canada) aan wilt doen.
I know. Ik kijk ook goed.
Maar ik ga in september naar USA én Canada. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:07

Ja vorige week een interview on arrival gedaan op ATL. Het papieren bewijs van adres dat je mee moest nemen hoefden ze niet te zien. Wel vragen over mijn werk, wat ik had gedaan in andere landen die ik had bezocht, of ik nog contact had met mensen in Ukraine (waar ik voor de oorlog een aantal keer geweest ben) en de vraag wat ik van Trump vond. (Mijn antwoord, nothing, I don’t do politics). Was in iets van 10 minuten klaar).
Je krijgt dan naast GE ook TSA precheck en dat scheelt weer flink tijd als het druk is bij de security, op de terugweg gelijk al voordeel van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Laatst online: 11-06 12:41

Wat is dit eigenlijk? En met welk voordeel behalve een 'streamlined process on arrival' bij 4+ trips per jaar?
Langs TSA gaan bij aankomst is toch niet zo'n probleem? (zolang een Esta is geregeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Justinn1988 op 15-04-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
_--[]--__ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 00:01:
[...]

Ja vorige week een interview on arrival gedaan op ATL. Het papieren bewijs van adres dat je mee moest nemen hoefden ze niet te zien. Wel vragen over mijn werk, wat ik had gedaan in andere landen die ik had bezocht, of ik nog contact had met mensen in Ukraine (waar ik voor de oorlog een aantal keer geweest ben) en de vraag wat ik van Trump vond. (Mijn antwoord, nothing, I don’t do politics). Was in iets van 10 minuten klaar).
Je krijgt dan naast GE ook TSA precheck en dat scheelt weer flink tijd als het druk is bij de security, op de terugweg gelijk al voordeel van gehad.
Maar mag je met IoA aanschuiven in de gewone rij, en daarna naar het interview, of gelijk in de GE rij?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Justinn1988 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:44:
[...]

Wat is dit eigenlijk? En met welk voordeel behalve een 'streamlined process on arrival' bij 4+ trips per jaar?
Langs TSA gaan bij aankomst is toch niet zo'n probleem? (zolang een Esta is geregeld)
Sowieso geen risico meer op zeer lange rijen bij immigratie.
TSA precheck is uitgaand en kan ook behoorlijk schelen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
[...]]en de vraag wat ik van Trump vond. (Mijn antwoord, nothing, I don’t do politics). Was in iets van 10 minuten klaar).
[...]
Deze vraag is echt wel bizar. Een compleet onnodige vraag, want wat als je je negatief uitlaat over Trump? Kom je dan het land niet in? "Land of the free".

[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 15-04-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Dean Martin schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:50:
[...]

Maar mag je met IoA aanschuiven in de gewone rij, en daarna naar het interview, of gelijk in de GE rij?
Je moet inderdaad eerst de gewone rij in en dan bij de CBP officer aangeven dat je GE on arrival wil doen. Die eerste keer heb je er bij aankomst dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
_--[]--__ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:50:
[...]

Je moet inderdaad eerst de gewone rij in en dan bij de CBP officer aangeven dat je GE on arrival wil doen. Die eerste keer heb je er bij aankomst dus niets aan.
Werk MPC wel gewoon in dit geval?
Dus via de MPC rij, naar IoA?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Dean Martin schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:02:
[...]

Werk MPC wel gewoon in dit geval?
Dus via de MPC rij, naar IoA?
Denk het wel maar MPC line was dicht toen ik aankwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26

Freak187

geen

[...]

en de vraag wat ik van Trump vond. (Mijn antwoord, nothing, I don’t do politics). Was in iets van 10 minuten klaar).
Was dit serieus een vraag?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Freak187 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:29:
[...]

Was dit serieus een vraag?
“What do you think of our president” was de letterlijke vraag.

Daarnaast werd ook gevraagd of ik contacten had met Palestijnse groeperingen of personen terwijl ik de afgelopen 10 jaar niet in Israël of de bezette gebieden daar ben geweest.

Diezelfde vraag kreeg ik ook voor Oekraïense groeperingen of personen maar daar was ik tenminste nog redelijk recent een aantal keer geweest.

Maar ik ben erdoor dus voorlopig geen vragen meer bij entry als het goed is. Heb dit jaar nog vier trips gepland staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Klinkt ondertussen als een land zoals Egypte.

Kreeg daar ook de vraag over hun president door mannetjes in leren jasjes. Maar herkende de naam niet (Sisi), dus zeg ik hou niet van voetbal. Dacht dat ze een voetballer bedoelde. Ze konden er om lachen. Maar achteraf was ik blij dat ze me door lieten (was er voor werk).

Maar ontopic: las dat ze in de US aanzienlijk minder toeristen krijgen door o.a. deze verhalen.
Ook wij hadden deze zomer weer naar US (en Canada) gewild. Maar door dit circus hebben wij er vanaf gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 17:36
Op YT is goed de daling te zien. Gaat Amerika 90 Miljard kosten door toeristen die niet meer gaan.

Ook wij zien af van onze trip naar New York dit jaar en sowieso tot hij weg is. Andere landen zijn wel blij met onze komst dus dat komt wel goed.

Het blijft natuurlijk een supermooi land om een roadtrip te maken en de Dollarkoers is ook nice now.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Waarom zou je er dan wegblijven? Als je daar voor de mooie natuur of een mooie stedentrip komt dan merk je er naar mijn inziens vrij weinig van toch?

Wij vertrekken overmorgen weer voor 2 weken Florida en zou echt niet weten waarom al die verhalen in de media invloed hebben op mijn plezier tijdens de vakantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:56
Ik snap het ook echt niet waarom je niet meer zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Ik was tot voor kort van plan om volgend jaar op vakantie te gaan in de Verenigde Staten. Maar nu er steeds meer verhalen komen over hoe bezoekers uit 'unfriendly nations' (bv. de EU) door de autoriteiten behandeld worden, kijk ik het even aan. Waarschijnlijk wordt het Canada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:23
paul-s83 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:00:
Waarom zou je er dan wegblijven? Als je daar voor de mooie natuur of een mooie stedentrip komt dan merk je er naar mijn inziens vrij weinig van toch?

Wij vertrekken overmorgen weer voor 2 weken Florida en zou echt niet weten waarom al die verhalen in de media invloed hebben op mijn plezier tijdens de vakantie.
Ik denk omdat vakantie nogal op gevoel aankomt.
Het kan ook een principe kwestie zijn.

Ben zelf meerdere keren in de US geweest, prachtig land, maar er zijn voldoende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn natuurlijk zeker zaken die je echt nergens anders gaat vinden. Algemeen zijn er ook landen waar ik nul behoefte heb om naartoe te gaan vanwege de regering, maar dat zijn wel wat gradaties erger dan de VS. Zelf zou ik me er niet door laten tegenhouden momenteel, maar iedereen kan zelf die keuze maken. Ik zou alleen niet bang zijn voor hoe je als toerist behandeld wordt bij de douane bijvoorbeeld. Ik moet toegeven bovenstaande over vragen wat je van Trump vindt verbaasd mij al wel dat het gebeurd. Maar de gevallen die ik iig heb langs zien komen in de media, die gevangen waren gezet enzo, hadden natuurlijk wel wat twijfelachtige zaken rondom de persoon (waarmee ik het verder niet goed wil praten hoe ze zijn behandeld).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
Wij vertrekken morgen richting Florida, ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat! :)

Ik ben een jaar of 5 geleden ook naar de USA geweest, toen gingen de verhalen over de onvriendelijke douane ook al, maar mijn ervaring was juist het tegendeel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Danielson schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:11:
Wij vertrekken morgen richting Florida, ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat! :)

Ik ben een jaar of 5 geleden ook naar de USA geweest, toen gingen de verhalen over de onvriendelijke douane ook al, maar mijn ervaring was juist het tegendeel! :)
Same here! Reisde 3 jaar geleden met 2 kleine kids naar de USA en werden prima geholpen door Customs, als in “je gaat toch niet in de rij staan?” Werden we door een Customs medewerker uit de rij gehaald en mochten we direct naar speciaal een loket waar normaliter diplomaten en andere prominente mensen werden vorgetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mensen gaan graag Trump de schuld geven van alles maar het is de taak van de douane om jou jezelf ongemakkelijk te laten voelen. Dat doen ze niet omdat ze jou niet graag willen hebben maar om personen die er niks te zoeken hebben op te speuren. Daar mag heel Schengen soms wel een lesje van leren. Japan is een gradatie of 10 erger dan de USA maar hoor je nooit wat van.

Man van mijn nichtje is altijd enorm zenuwachtig vanwege de vragen die ze altijd stellen en hij wordt elke vakantie naar de USA eruit gehaald. Niet geheel toevallig natuurlijk. Begin maar eens om ze een compliment te geven na de eerste vraag (I’ve heard and read so many good stories about hiking in the Winds) en je ziet ze vaak al compleet bij draaien qua toonzetting.

En ja ik heb een hele nare ervaring gehad met US CBP (zeg maar eens dat je voor Philips werkt ipv dat je voor business bent) en ook dat was in retrospect onze eigen schuld maar sindsdien altijd dat norse gezien maar daar prik je gewoon doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Net online ingecheckt bij Air Canada voor de vlucht naar Orlanda met een tussenstop in Montreal, maar ik krijg deze melding:

Your reservation requires additional verification. Please validate your documents at an airport kiosk or with an agent to receive your boarding pass(es).

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:36:
[...]
Begin maar eens om ze een compliment te geven na de eerste vraag (I’ve heard and read so many good stories about hiking in the Winds) en je ziet ze vaak al compleet bij draaien qua toonzetting.
Nou, dat kan tegenvallen:

"Wat kom je hier doen?"
Vakantie, rondreizen, beginnende met Yellowstone
"Waarom ga je daarheen?"
Nou het schijnt dat het heel mooi is.
"Ze zeggen wel meer, dat moet je niet geloven"
Daarom ga ik het zelf beoordelen.

Toen mocht ik door. Maar die man was me toch eens sacherijnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Wat me nog niet helemaal duidelijk is: We vliegen van Brussel naar Orlando met een overstap in Montreal. Moet ik nog iets doen met mijn koffers in Montreal? Of worden deze gewoon automatisch overgezet naar de vlucht richting Orlando?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 15:06

Jebus4life

BE User

Typhone schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:36:
[...]

Mensen gaan graag Trump de schuld geven van alles maar het is de taak van de douane om jou jezelf ongemakkelijk te laten voelen. Dat doen ze niet omdat ze jou niet graag willen hebben maar om personen die er niks te zoeken hebben op te speuren. Daar mag heel Schengen soms wel een lesje van leren. Japan is een gradatie of 10 erger dan de USA maar hoor je nooit wat van.
Beetje off-topic maar toch:
(Ik ben nu een keer of 3 in de VS geweest, en 2 keer Japan, maar in Japan vind ik ze véél makkelijker en vriendelijker dan de VS)

Wij gaan voorlopig ook niet direct terug naar de VS. Deels omdat de periode iets minder uitkomt (we hebben opnieuw best veel vakantiedagen rond november - Dat is qua weer niet ideaal tenzij je richting het zuiden gaat, en we zijn afgelopen jaar al Texas/New-Mexico/Arizona gaan doen; veel noordelijker moet je in die periode niet gaan), maar ook gedeeltelijk uit principe en reactie uit de omgeving (mijn schoonmoeder zou een hartaanval krijgen door enkel en alleen het idee dat we naar El Salvador verscheept zouden kunnen worden |:( )

Deep South hebben we wel nog niet gedaan, kan misschien ook leuk zijn in die periode, en met de stevig verzwakkende dollar (en de goedkope vluchten) ben ik benieuwd hoe standvastig de principes blijken... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 18-04-2025 11:53 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:56
Danielson schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:45:
Net online ingecheckt bij Air Canada voor de vlucht naar Orlanda met een tussenstop in Montreal, maar ik krijg deze melding:

Your reservation requires additional verification. Please validate your documents at an airport kiosk or with an agent to receive your boarding pass(es).

Iemand hier ervaring mee?
Had ik afgelopen februari ook met onze vlucht met Delta van AMS -> MCO
Is een willekeurige extra screening, vriendin had geen issues met inchecken.

Ik kon op schiphol bij kiosk wel gewoon mijn boardingpass uitprinten.
Waarschijnlijk staat op jouw boardingpass dan ook "SSSS" voor secondary screening.
Dit kwam neer op een extra controle bij de gate net voordat je vliegtuig in stapt.

Stelde niet zoveel voor (swipe voor drugs en handbagage check) en best wel wat mensen in onze vlucht moesten hier door.

[ Voor 0% gewijzigd door Naranya op 18-04-2025 12:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Naranya schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:18:
[...]

Had ik afgelopen februari ook met onze vlucht met Delta van AMS -> MCO
Is een willekeurige extra screening, vriendin had geen issues met inchecken.

Ik kon op schiphol bij kiosk wel gewoon mijn boardingpass uitprinten.
Waarschijnlijk staat op jouw boardingpass dan ook "SSSS" voor secondary screening.
Dit kwam neer op een extra controle bij de gate net voordat je vliegtuig in stapt.

Stelde niet zoveel voor (swipe voor drugs en handbagage check) en best wel wat mensen in onze vlucht moesten hier door.
Check! Thx voor de info! :)

Ben ik de enige die toch altijd wel gespannen is voor dit soort reizen? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Danielson schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:55:
[...]

Nee, ik heb het ook hoor. Over iets meer dan 2 weken vliegen naar San Francisco, toch wel spannend met al die verhalen. Maar komt vast goed :) Erg zin in de mooie reis die we gaan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
DennusB schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:21:
[...]

Nee, ik heb het ook hoor. Over iets meer dan 2 weken vliegen naar San Francisco, toch wel spannend met al die verhalen. Maar komt vast goed :) Erg zin in de mooie reis die we gaan maken
Gelukkig! Die spanning vooraf heb ik altijd heel erg met reizen, om gek van te worden!

SF is super cool, daar ben ik een jaar of 5 geleden geweest! Goede reis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 14:20

Melkaz

Melkazar

[...]

Nee hoor ik ook! Ik ben al een keer of tien in Amerika geweest en elke keer wordt ik weer véél te zenuwachtig bij de Duane terwijl ik nooit iets te verbergen heb. Het ligt wel een beetje aan de locatie waar je heen gaat natuurlijk. Voor mijn gevoel zijn ze bijvoorbeeld een stuk strenger/kortaf op de vliegvelden rondom New York dan bijvoorbeeld Madison WI waar ik volgende maand heen ga.

Door al de negativiteit en verhalen overweeg ik nu zelfs een "burner" phone mee te nemen en mijn eigen vaste iPhone thuis te laten. Hoogst waarschijnlijk absoluut niet nodig maar het idee dat ze al mijn privé foto's jarenlang in een databank kunnen bewaren..brrr

Alternatief is natuurlijk ff mn huidige foon backup maken, alles naar de cloud moven en zo kaal mogelijk de oversteek maken :+

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Melkaz schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:59:
[...]

Nee hoor ik ook! Ik ben al een keer of tien in Amerika geweest en elke keer wordt ik weer véél te zenuwachtig bij de Duane terwijl ik nooit iets te verbergen heb. Het ligt wel een beetje aan de locatie waar je heen gaat natuurlijk. Voor mijn gevoel zijn ze bijvoorbeeld een stuk strenger/kortaf op de vliegvelden rondom New York dan bijvoorbeeld Madison WI waar ik volgende maand heen ga.

Door al de negativiteit en verhalen overweeg ik nu zelfs een "burner" phone mee te nemen en mijn eigen vaste iPhone thuis te laten. Hoogst waarschijnlijk absoluut niet nodig maar het idee dat ze al mijn privé foto's jarenlang in een databank kunnen bewaren..brrr

Alternatief is natuurlijk ff mn huidige foon backup maken, alles naar de cloud moven en zo kaal mogelijk de oversteek maken :+
Even los van dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat ze uberhaupt interesse hebben in wat er op je telefoon staat, en als ze al een check willen doen het eerder een visuele check zal zijn dan dat ze een kopie maken van je telefoon: Maar ik verwacht in het onwaarschijnlijke geval dat ze je telefoon willen checken, dat als je een burner telefoon hebt je een stuk groter risico hebt dat ze je terug naar Nederland sturen. Want het is natuurlijk wel verdacht dat gewoon een random toerist met een compleet lege telefoon vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:29
Wij gaan met een maand ook voor het eerst naar de VS voor een rondreis (Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, RMNP, Custer, Badlands, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas).

De prijzen van huurauto's zijn de afgelopen dagen flink gezakt en we overwegen onze standaard SUV te upgraden naar een fullsize SUV. Prijsverschil is ongeveer 110 euro voor vier weken.
Enige twijfel die we hebben of we alle wegen kunnen rijden (met name de Needles Highway in South Dakota) en of parkeren met een standaard SUV makkelijker is op de drukke plekken bij de NP's. De ervaring van een écht grote auto lijkt ons ook wel wat. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32

Grouchy

meep meep

De smalste tunnel is 2,54 meter (100 inch) breed – ik ben er zonder problemen doorheen gereden met een Ford Edge en een Toyota 4Runner (met 1 of 2 spiegels ingeklapt). Met een fullsize SUV hou je iets minder over.. zo ongeveer 20 cm speling aan elke kant over (zonder spiegels).

Parkeren met een fullsize SUV is in de VS geen enkel probleem voor Nederlanders of Vlamingen; de parkeervakken zijn over het algemeen ruimer dan bij ons. Wel moet je er rekening mee houden dat het op populaire plekken vaak vol staat.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

paul-s83 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:00:

Natuurlijk merk je er niks van. In Duitsland meteen ophef hierover met die tattoo-artist maar die bleek eerder al illegaal gewerkt te hebben en dan heb je nu dus wel een probleem. De normale toerist zonder gekheid op zijn kerfstok merkt hier nul komma nul van dus jij gaat daar morgen levend bewijs van zijn :). Fijne vakantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Ik vlieg minstens 10+ keer in een jaar en was in het begin ook bang voor de dingen die je noemt, maar ondertussen begint redelijk duidelijk te worden dat je die verificatie in verschillende werelddelen (buiten Europa) hebt als je internationaal vliegt. Daar hoef je sowieso niet heel bang voor te zijn :) Het is eerder normaal te noemen dan een uitzondering.

Helaas zijn landen buiten Europa niet altijd zo transparant en wordt het tijdens het online inchecken inderdaad heel generiek weergegeven: "u heeft geen toestemming voor online checkins", "u moet echt beslist bij ons langskomen en we geloven dat er iets gaande is", tot "dit is niet voor u bedoeld". Dan gaat je hart wel even aan de slag inderdaad :P Ik heb nog niet meegemaakt dat het na navraag meer was dan "oh, dit komt omdat u over de landsgrenzen heen reist".

Koffers is doorgaans simpel: als je bij het inchecken in land X direct meerdere tickets krijgt voor o.a. de overstap in land Y richting land Z, dan worden je koffers bij mijn weten in land Y automatisch doorgereden naar het volgende vliegtuig.

Neem het niet als garantie, maar dat is hoe het gemiddeld genomen lijkt te werken. Na o.a. de VS, Arabische landen en heel Azië ben ik nog niet anders tegengekomen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:00
Wij hadden plannen om dit jaar naar de VS te gaan (westkust, van Seattle naar San Francisco), maar gezien de huidige situatie daar, wil ik mijn geld liever uitgeven op een plek waar minder sprake is van een oligarchie. Een vreemde eend in de bijt in dit topic, maar zijn er mensen die tips hebben voor vergelijkbare alternatieven qua natuur?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Canada, Calgary- vancouver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Orangelights23 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 06:21:
Wij hadden plannen om dit jaar naar de VS te gaan (westkust, van Seattle naar San Francisco), maar gezien de huidige situatie daar, wil ik mijn geld liever uitgeven op een plek waar minder sprake is van een oligarchie. Een vreemde eend in de bijt in dit topic, maar zijn er mensen die tips hebben voor vergelijkbare alternatieven qua natuur?
Die zijn er niet, althans niet in één land. In Spanje heb je wat mooie gebieden waar je leuk kunt wandelen (stuk ten noorden van Malaga). Kroatië en Slovenië hebben wat mooie delen. Australië heeft woeste kustlijnen en woestijn. Nieuw Zeeland lijkt een beetje op Oregon/Washington. En in zuidelijk Rusland en die hoeken zijn mooie bergketens te vinden maar als je dan toch over oligarchen praat moet je daar niet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:00
Canada en Kroatië komen ook in ons ‘onderzoekje’ naar boven als vergelijkbaar qua natuur. Dank! (En nu weer de ruimte voor de toeristen naar de VS :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
We zitten ondertussen op de luchthaven van Montréal nu een vertraging van 5 uur! Blijft toch bijzonder dat je hier al door de U.S. Customs moet, vingerafdrukken, foto’s enz, de hele mikmak! Maar we zijn erdoor! Over twee uur vertrekken we naar Orlando, daar komen we uiteindelijk bijna acht uur later aan, dus even kijken hoe dat met de huurauto gaat! :X

Daarna nog 45 minuten rijden en dan SLAPEN! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• paul-s83
Typhone schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 05:09:
[...]

Natuurlijk merk je er niks van. In Duitsland meteen ophef hierover met die tattoo-artist maar die bleek eerder al illegaal gewerkt te hebben en dan heb je nu dus wel een probleem. De normale toerist zonder gekheid op zijn kerfstok merkt hier nul komma nul van dus jij gaat daar morgen levend bewijs van zijn :). Fijne vakantie!
Bij deze het bewijs :)

Prima zo’n directe vlucht naar Tampa! Om 14.30 lokale tijd geland en om 18.30 stonden we in Kissimmee inclusief bezoek aan Walmart voor bier en boosterseats voor de kids. Daarna snel uitladen, wat eten halen en de kids naar bed, die waren helemaal stuk ( logisch want voor ons was het omgerekend inmiddels 02.00 nederlandse tijd😉)

Nu tijd voor een lekker dikke IPA.

Enne, wat een ellende @Danielson , hopelijk komt het goed met de auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfpvYxapg9dEH_SgrXQGSGeit-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/721DVGgS0QHY6nK83psQLifm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 20-04-2025 03:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
Wij zijn ook veilig over! Nu slapen! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23
Wij vertrekken in juli voor een Road trip Salt Lake City naar Denver via o.a. Teton, Yellowstone, Cody, Mount Rushmore, Badlands en Rocky Mountains. We rijden door nogal wat staten heen en ik ben wat zoekende inzake de tol betalingen. Kan je dit zelf vooraf regelen of ben je overgeleverd aan het systeem van je verhuurder? Tips zijn welkom, met de zoekfunctie hier vind ik die maar beperkt.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@peacelord kom je überhaupt wel tolwegen tegen op die route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:40
Orangelights23 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 06:21:
Ik had 2 weken geleden op Gran Canaria met al die kloven en vergezichten wel een beetje grand canyon idee! Tenerife idem, heel divers qua natuur, bergen/kloven/zee. Maar je moet wel van Spanje, nauwe straatjes en eilanden houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23
Volgens Wikipedia wel. Sowieso in Colorado en South Dakota.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
peacelord schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:29:
Wij vertrekken in juli voor een Road trip Salt Lake City naar Denver via o.a. Teton, Yellowstone, Cody, Mount Rushmore, Badlands en Rocky Mountains. We rijden door nogal wat staten heen en ik ben wat zoekende inzake de tol betalingen. Kan je dit zelf vooraf regelen of ben je overgeleverd aan het systeem van je verhuurder? Tips zijn welkom, met de zoekfunctie hier vind ik die maar beperkt.
Wij zijn vorig jaar door een groot deel van dit gebied gereden zijn daar geen tolwegen tegengekomen. De navigatie gaf soms wel tolwegen aan maar dit waren dan de nationale parken waar je entree voor betaald (America the Beautiful Pass).

Onze huurauto had wel een tolbadge maar dat is meer iets wat bij de oostkust wordt gebruikt, opgehaald in New Jersey met een Connecticut kenteken. We hebben ook eens tol moeten betalen in San Francisco maar dit ging toen achteraf via een website op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:33
unconnected schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:59:
[...]

Ik had 2 weken geleden op Gran Canaria met al die kloven en vergezichten wel een beetje grand canyon idee! Tenerife idem, heel divers qua natuur, bergen/kloven/zee. Maar je moet wel van Spanje, nauwe straatjes en eilanden houden :P
+1 voor het binnenland van Gran Canaria. Magnifieke natuur die heel hard aan de Nationale Parken uit het zuidwesten doet denken.

De kust daarentegen is van het meest afgrijselijke massatoerisme dat je kan vinden. Kitsch zonder het geutje Americana die Las Vegas of Route 66 verteerbaar maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wij vliegen zo’n 2 keer per jaar naar de USA, gisteren weer aangekomen in Texas. Met MPC binnen 5 minuten door de douane en helemaal niks gemerkt van aangescherpt beleid.

Vluchten zijn inderdaad wat leger, maar WBC zat naast ons helemaal vol.

Rental is met een CX-5 wel kleinste wat we ooit in USA hebben gereden 😆. Prijzen waren aardig omhoog dit jaar en upgrade zat er aan de desk echt niet in.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
peacelord schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:29:
Gewoon met je CC zelf betalen. Het is vakantie, dus neem aan dat even afremmen prima is. Anders ez toll badge.

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32

Grouchy

meep meep

peacelord schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:42:
Volgens Wikipedia wel. Sowieso in Colorado en South Dakota.
Kom er al jaren, nog nooit een toll road in South (& North) Dakota tegengekomen.
De enigste toll road die je misschien tegen gaat komen is de E470 bij Denver, maar ook die is makkelijk te omzeilen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CyberThijs schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:40:
[...]

+1 voor het binnenland van Gran Canaria. Magnifieke natuur die heel hard aan de Nationale Parken uit het zuidwesten doet denken.
Over de alternatieven, "de VS" is, euh, nogal divers, dus als mijn antwoord net zo breed mag zijn is dat "Europa". :P Mijn roadtrips naar de VS waren prachtig, maar er zijn alleen al in Europa zo veel bestemmingen die enorm indrukwekkend zijn dat je ze nooit allemaal kan bezoeken.

De rotsen van het colorado-plateau zijn wel echt heel speciaal, al heb je in Europa stiekem hier en daar ook wel iets in die richting: rode rotskusten rondom Perros-Guirec (aan zee, dat hebben ze in Utah niet!) of Torcal de Antequera in Spanje, de woestijnen in Noord-spanje waar veel westerns zijn opgenomen, en misschien in de gebergtes van Noord-Afrika, zoals in Marokko (geen ervaring mee), en vast nog meer waar ik nog nooit van gehoord heb. Wat betreft de alpiene berggebieden, de rocky mountains of de Sierra nevada (VS) zijn zo bijzonder echt niet. Rij een van de tig nationale parken in de Alpen in en het is net zo mooi. Ja, Yosemite is prachtig (ook kneiterdruk) maar de Dolemieten zijn net zo bijzonder (en óók kneiterdruk :P ). De mooiste alpiene gebieden in Amerika liggen in Canada, en misschien Alaska. In mijn laatste reis naar de VS ben ik bijvoorbeeld naar Kings Canyon geweest, maar voor iemand die al tien keer naar de alpen/pyreneeën/Sierra nevada (Spanje) is geweest is Kings Canyon eigenlijk niet erg indrukwekkend.

Als we toch afdwalen naar de Kanarische eilanden, alle bergachtige Kanarische eilanden hebben droge woestijnen aan de onderkant, ruige rotskusten rondom, regenwoud aan de noordkant en hoge vulkanen bovenop. La gomera (de valle gran rey) was mijn persoonlijke favoriet, maar op Tenerife is het nationaal park van de Teide en de vallei bij Masca is ook prachtig. Inderdaad met een grote boog om de resort-stadjes heenrijden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tegelijk kijk ik naar mijn trip van twee jaar geleden, dan was Grand Teton enorm mooi, en in mijn top 3, maar daar kan ik nog mee eens zijn dat je vergelijkbare plaatsen in Europa kan vinden. Maar Yellowstone, Arches, The Wave, Grand Canyon (oké vond ik niet zo speciaal tov de rest, maar alsnog :P ), Bryce, etc. Ik zou niet weten waar je iets soortgelijks hebt in Europa. Of gewoon de uitgestrektheid. Natuurlijk is niet heel Europa zo bebouwd als Nederland, maar buiten Rusland om denk ik niet dat het ergens zo groot is als in de VS (en dan bedoel ik 100km ver kunnen kijken, met nul permanente bewoning in dat hele stuk.

En natuurlijk, we hebben hier andere dingen die ook enorm mooi zijn. Maar bij mij staat die reis op nummer 1 mooiste vakanties. (Dat en Amerikanen zijn erg open als je iemand in middle of nowhere tegenkomt, iedereen spreekt ook nog eens dezelfde taal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sissors schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:39:
Of gewoon de uitgestrektheid. Natuurlijk is niet heel Europa zo bebouwd als Nederland, maar buiten Rusland om denk ik niet dat het ergens zo groot is als in de VS (en dan bedoel ik 100km ver kunnen kijken, met nul permanente permanente bewoning in dat hele stuk.
Noorwegen en IJsland. ;) voor de rust moet je niet in de fjorden zitten waar de cruisseschepen aanleggen, maar dat is niet anders dan in de Amerikaanse national parks.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:40
CyberThijs schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:40:
[...]

De kust daarentegen is van het meest afgrijselijke massatoerisme dat je kan vinden. Kitsch zonder het geutje Americana die Las Vegas of Route 66 verteerbaar maakt.
Haha ja precies, alle stranden in het zuiden hebben we zoveel mogelijk laten liggen. Het enige wat ik enigszins leuk vond was Puerto de Mogan :P

Maar dit soort plekken zijn heerlijk: https://www.grancanaria.c...dor-degolladadelasyeguas/

Mocht iemand zich eens vervelen: https://www.polarsteps.com/unconnected (ben wel eilanden gek, dus Madeira, Tenerife, Lanzarote en Gran Canaria staan er sowieso tussen. De overige komen nog wel). En enough off-topic. Sorry!

Overigens het echte antwoord: ik denk dat er qua natuur wel dingen te matchen zijn aan Amerika, ik ben sinds 2006 inmiddels ieder jaar voor een maand naar Amerika geweest met steeds andere staten en ze allemaal aangedaan behalve Alabama en Arkansas (ok en Hawaii en Alaska) en heb dus wel veel gezien. Er kan alleen niets kan tippen aan de 'grootsheid' van de supermarkten, de autos, de wegen en het feit dat er zoveel kan en mag. Dat blijft daar toch wel uniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
paul-s83 schreef op zondag 20 april 2025 @ 03:42:
[...]

Bij deze het bewijs :)

Prima zo’n directe vlucht naar Tampa! Om 14.30 lokale tijd geland en om 18.30 stonden we in Kissimmee inclusief bezoek aan Walmart voor bier en boosterseats voor de kids. Daarna snel uitladen, wat eten halen en de kids naar bed, die waren helemaal stuk ( logisch want voor ons was het omgerekend inmiddels 02.00 nederlandse tijd😉)

Nu tijd voor een lekker dikke IPA.

Enne, wat een ellende @Danielson , hopelijk komt het goed met de auto!

[Afbeelding]
Daar zeg je me wat. Wij gaan in juli en ik betaal $181 voor twee booster seats. Kan die waarschijnlijk beter kopen na aankomst en aan het eind van de vakantie daar laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:04:
[...]
Daar zeg je me wat. Wij gaan in juli en ik betaal $181 voor twee booster seats. Kan die waarschijnlijk beter kopen na aankomst en aan het eind van de vakantie daar laten?
Gewoon bij de Walmart halen.

edit: zijn nog geen 20 dollar :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pepppie op 21-04-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
[...]
Ik heb een Maxi-Cosi Nomad voor de kleinste, die gaat mee als handbagage. En een zitverhoger voor de oudste halen we bij de Walmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 16-06 17:37
Typhone schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 05:09:
[...]

Onduidelijkheid over de terugreis is voldoende om je te deporteren. https://beatofhawaii.com/...were-jailed-and-deported/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
[...]
181 piek is pure oplichterij. Gewoon ff langs de Walmart en die Cosco seats van 20 piek die eerder genoemd werd ophalen. Grote kans dat je er 1tje tegenkomt binnen 10 minuten rijden vanaf de luchthaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988

Sterker nog, de verhalen zijn er zeker sinds 2001. Toen ik +/- 20 jaar geleden voor het eerst naar de VS ging, was er ook al sprake van 'pas op voor strenge grensbewaking', 'politiestaat' etc. etc.

Genuanceerd bekeken, is er momenteel echt geen reden om je zorgen te maken. Maar het staat ieder in z'n recht daar een eigen keuze in te maken. Met termen als 'poppenkast' en 'unfriendly nations' hangen sommigen er wel bewust meer gewicht aan dan m.i. nodig.

Desondanks kan ik de zorgen wel begrijpen. Wij houden de politieke situatie in de gaten en kijken aan wat praktisch gezien onze trip kan beinvloeden. Het enige wat ik momenteel kan bedenken is een risico op een volatiele dollarkoers en minder personeel in national parks.

spoiler:
Het irritantst vind ik momenteel de familieleden die ongevraagd van alles anti-vs of anti-president doorsturen, maar zelf wel graag naar China gaan. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justinn1988
pacificocean schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:14:
[...]

Onduidelijkheid over de terugreis is voldoende om je te deporteren. https://beatofhawaii.com/...were-jailed-and-deported/
Het artikel benoemt vooral de onduidelijkheid over waar ze zouden verblijven, maar ik vermoed dat het óók het terugreizen betreft.

Ik vermoed dat deze toeristen inderdaad geen bewijs voor de terugreis (US outbound) konden aanleveren. Met een one-way ticket naar de VS gaan, wordt al weet ik veel niet hoe lang voor gewaarschuwd. Dat is echt niet nieuw. ;) Ik schaar dit daarom voor nu onder stemmingsmakerij, de media duikt graag op dit soort verhalen die echter van alle tijden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Justinn1988 op 22-04-2025 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:30

Amphiebietje

In de blubber

@Justinn1988 Diverse landen hebben inmiddels een aangepast reisadvies voor de VS als je bepaalde seksuele geaardheden hebt, dus er is wel degelijk wat aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Justinn1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:54:
[...]

Het artikel benoemt vooral de onduidelijkheid over waar ze zouden verblijven, maar ik vermoed dat het óók het terugreizen betreft.

Ik vermoed dat deze toeristen inderdaad geen bewijs voor de terugreis (US outbound) konden aanleveren. Met een one-way ticket naar de VS gaan, wordt al weet ik veel niet hoe lang voor gewaarschuwd. Dat is echt niet nieuw. ;) Ik schaar dit daarom voor nu onder stemmingsmakerij, de media duikt graag op dit soort verhalen die echter van alle tijden zijn.
Tijd geleden dat ik die heb gezien, maar van wat ik me herinner is dat een redelijk standaard reden bij "Border Security <X>" om mensen terug te sturen inderdaad. En misschien gebeurd het nu wel meer. Misschien krijgt het nu meer media aandacht. Ik heb geen flauw idee zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Amphiebietje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:06:
@Justinn1988 Diverse landen hebben inmiddels een aangepast reisadvies voor de VS als je bepaalde seksuele geaardheden hebt, dus er is wel degelijk wat aan de hand.
Dat snap ik en ontken ik ook niet. Ik mis wel nuance. Er is namelijk altijd wat aan de hand in de VS. De VS gaat namelijk ook al 20+ jaar op een bepaalde manier om met mensen met een specifiek uiterlijk en/of geloofsovertuiging (lees: islamitisch). Daar hoor je nu wel heel weinig over als het gaat om 'strenge grensbewaking'.

Voor mij geen reden om zorgen te maken, laat staan het door te trekken. Aangepaste reisadviezen schrik ik niet echt van. Die hadden we tot voor kort met Covid-19 ook. Dat is wat ik een beetje bedoel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Justinn1988 op 22-04-2025 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
@Justinn1988 tis wat @Amphiebietje zegt - er zijn toentertijd geen negatieve reisadviezen voor de VS geweest. Daarbij kan ik uit die tijd zeker wel verhalen terug vinden van mensen die werden terug gestuurd en geweigerd alleen niet 1-2 weken werden vastgehouden. Ook werd sociale media toen nog niet doorzocht op politieke opvattingen of je telefoon gecontroleerd op anti Trump berichten.

Dat ze de doorsnee jan modaal toerist waarschijnlijk met rust laten zal best, maar als je gezellig met je gezin een tripje wilt maken kan ik mij voorstellen dat je dat even uitstelt.

En in die gedachte ben ik niet alleen gezien de forse krimp in toerisme: ipv 9% groei nu 11% daling, een verschil van 20% verwacht voor 2025.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justinn1988
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:39:
@Justinn1988 tis wat @Amphiebietje zegt - er zijn toentertijd geen negatieve reisadviezen voor de VS geweest.
Impliceer je hiermee dat momenteel sprake is van een negatief reisadvies naar de Verenigde Staten? Die is er niet! :D

Het reisadvies dat de Rijksoverheid geeft is voor alle staten groen en daarmee positief. Er is voor de VS sprake van een aangescherpt reisadvies voor een bepaalde doelgroep. Spannender dan dat is het echt niet, wat je er ook van wilt maken.

Volgens mij zijn de telefoons van de Tweakers die recent zijn aangekomen hier verder niet uitgezocht.

Verder is het je goed recht er iets anders van te maken als reizen naar de VS voor jezelf niet comfortabel aanvoelt natuurlijk. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Amphiebietje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:06:
Nee hoor. Seksuele geaardheid hoe moeten ze dat weten? Tenzij jij in de conservatieve staten heel vreemd gaat lopen doen of je seksuele geaardheid in het openbaar tot uiting brengt gebeurt er nul komma nul.
Maar buiten (westelijk Europa) zou ik dat sowieso niet gaan doen net zoals in zo ongeveer de meeste landen op deze aardbol. Men kiest vaak de VS uit om een punt te maken maar ik hoor dat soort verhalen niet over mensen die in Saudie-Arabië op vakantie gaan. Even 'lekker jezelf' zijn daar is voor de meeste Youtubers toch even wat minder interessant opeens in die contreien.

Maar pro-tip van mij (en mij boeit het niks wat iemand is qua seksuele geaardheid): doe dat soort dingen ook niet in de banlieu's van Parijs, bepaalde wijken in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, het gehele oostblok, Oost-Duitsland etc. Enfin, gewoon normaal doen in het openbaar en achter gesloten deuren jezelf uitleven zoals elk normaal denkend mens (inclusief hetero's) en je komt een heel eind. Daar doet geen reisadvies iets aan af denk ik zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 22-04-2025 10:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:50
Ik lees al een tijdje mee met de verhalen en tripjes hier, in het verleden dan ook veel tips uit jullie ervaringen kunnen halen die ons ten goede zijn gekomen. Nu gaan wij voor de 2e keer naar Amerika toe in juni en ook wij krijgen van alle kanten negativiteit en ongevraagd advies (vooral ook mensen die nog nooit naar Amerika zijn geweest natuurlijk). Onze vorige trip was half in Covid tijd (sept 2022) en toen was het vooral de euro die minder waard was, het ziet er naar uit dat we hier nu wat meer geluk mee gaan hebben wat dat betreft.

Om toch positief te blijven wil ik ons tripje delen met jullie (locaties e.d. zijn al geboekt :)):

LocatieNachten
Salt Lake City1
Bear Lake (Montpelier)1
(West) Yellowstone NP4
Grand Teton NP2
Park City1
Capitol Reef NP2
Page2
Grand Canyon NP2
Lake Havasu2
Palm Springs1
LA (Venice B/Santa Monica B )2
Santa Barbara2
Fresno1
Yosemite2
San Francisco2

Nu reizen ik en mijn vriendin ook met een kleintje van bijna 2 tegen die tijd, vorig jaar al een camper vakantie gedaan richting Italië en nu met een auto i.c.m. hotels/lodges weer door Amerika. Daardoor kan het lijken dat we wat veel niets zeggende stops hebben (Montpelier, Park City, Palm Springs, Fresno e.d.) maar dat is zodat we niet continue aan het autorijden zijn, iets wat met de camper ook super was om zo te doen en een geslaagde test voor deze aanstaande trip. Helaas ontkom je soms niet aan een wat langere reisdag (6u max) maar dan plannen we onderweg een leuke speeltuin in waar we even royaal kunnen lunchen en onze zoon even zijn benen op het gemak kan strekken of eventueel nog een dutje kan doen. Het originele plan was om de reis met de camper te doen, echter geeft een camper ook wat nadelen waar we nu nog even niet aan willen beginnen met een dergelijke reis en jong kind.

Plekken waar we opnieuw heen gaan omdat het de vorige keer een grote positieve indruk op ons heeft gemaakt:
  • Page, voornamelijk omdat de vorige reis onze Antilope Canyon tour werd afgelast door flash floods meerdere dagen op rij. Hierdoor hebben we een hele dag op een waterscooter doorgebracht op Lake Powell, wat een straf.
  • Grand Canyon, hier hebben we het nog regelmatig over omdat het overweldigend mooi was voor ons.
  • Santa Barabara, dit gaf ons echt even het "take it easy" gevoel wat toen (en waarschijnlijk ook deze keer) echt even nodig was.
  • Yosemite, vorige keer te heet en geen enkele waterval stond aan door droogte (hittegolf en periode van het jaar)
We zijn zelf over het algemeen al niet heel erg van de steden maar onze vorige trip hebben we LA (centrum), Las Vegas en San Francisco echt ervaren, dat heeft positieve maar vooral negatieve ervaringen opgeleverd:
  • Veel drugsgebruik voor je neus.
  • Soms een onveilig gevoel zowel overdag als in de avond.
  • Simpelweg echt smerig met soms een uitzondering op erg toeristische stukjes wat wellicht juist door de drukte niet opvalt.
Destijds in LA voornamelijk de parken (Disney, Universal en WB Studio) gedaan en uit ellende op de laatste avond maar naar de Griffith Observatory gereden wat echt fantastisch was. Nu dus nog minder nadruk op steden als ontdekking en nog meer natuur.

Waar we de vorige keer ook erg van onder de indruk waren maar nu niet willen/kunnen doen:
  • Death Valley (wat een buitenaardse mooie omgeving!) doordat het de vorige keer 52 graden was, voor ons prima maar dat doen we onze zoon liever niet aan.
  • Zion NP, erg veel zwaar lopen (omhoog) voor de echte vergezichten en voor the narrows geldt hetzelfde.
  • Arches NP en vooral Canyonlands, dit paste niet in de route.
  • Monument Valley, past ook niet in de route (zonder extra overnachting).
  • Sequoia & Kings NP, past niet echt op de route i.v.m. tijd hoewel we er voorbij rijden dus wellicht rijden we er toch nog doorheen. :P
"Honorable mentions" van onze vorige reis welke niet bijzonder genoeg waren om in onze trip te overwegen:
  • Lake Tahoe, mooi maar "gewoon" een groot meer en een beetje uit de route.
  • Bryce Canyon, erg bijzonder om te zien maar er zijn mooiere plekken voor ons. We komen er voorbij dus mogelijk dat het wel een tussenstop wordt onderweg maar we gaan er niet onze plannen voor omgooien.
  • Joshua Tree NP, een lekke band gekregen net voor de ingang, 4 uur moeten wachten op hulp (er ontbrak gereedschap en mochten zelf geen hulp inschakelen voor de auto, dit moest via National gebeuren dus waren gestrand met onze koffers op straat), waarvan 2,5uur in het donker in "the middle of nowwhere", waarna we de volgende dag op een legerbasis (don't ask) een andere auto op konden halen met een heel avontuur vooraf. Hierdoor wel nog even kort door het park gereden maar mijn vriendin is nu getraumatiseerd. :+
  • Monterey, erg mooi voor de kustroute vanaf LA/Santa Barbara en eventueel het aquarium (leuke lokale zeedieren) of "Whale Watching", wat op het einde van onze reis even te duur was, maar meer ook niet. Wij hadden 3 kwart van de kustroute bewolking en mist...
We vliegen naar Salt Lake City en vertrekken weer vanuit San Francisco, iets waar we met onze wensen niet onderuit komen en iets dieper voor in de buidel moeten tasten voor de vliegtickets en One Way Fee voor de auto. Wel op 1 stoel kunnen besparen (onze zoon hangt graag bij ons dus die werd al niet gebruikt waarschijnlijk, en slapen in een stoel doet hij ook niet super) dus lekker veel lopen met hem in het vliegtuig, hij vindt alles interessant.

Als iemand nog leuke/waardevolle tips heeft (ja we gaan reizen met een kind van 1 jaar en 10 maanden en dit staat niet ter discussie, deal with it ;)) is dat altijd meegenomen, maar onze route staat vast en echt omrijden voor attracties onderweg, die we nog niet op de planning hadden, heeft een negatieve invloed op de reistijd. Natuurlijk hebben we zelf ook al wat plekken die we onderweg mogelijk kunnen bezoeken, al is het maar om even de benen te strekken.

TLDR: Wij verheugen ons in ieder geval enorm en hebben zin om dit avontuur met onze zoon aan te gaan! :*)
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste