DennusB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:30:
Wij vertrekken over 4 weken richting de VS :
[Afbeelding]
Ontzettend veel zin in. We hebben een huur auto er bij en alle hotels zijn geboekt. In San Francisco huren we een dag fietsen en doen we een boottocht naar Alcatraz, in Vegas bezoeken we wat leuke shows en verder gaan we alle national parks door. Iemand nog tips voor dingen waar we langs komen die we echt niet mogen missen?
Jullie hebben fantastische plekken uitgezocht, en gaan ongetwijfeld een te gekke reis hebben! Dus hopelijk komt deze feedback niet al te negatief over. Het is meer dat als er nog wat flexibiliteit in de planning zit je dit kunt overwegen.
Als je de reis van dag tot dag uitschrijft ziet het er zo uit:
4 Mei : AMS -> SFO
5 Mei : San Francisco
6 Mei : San Francisco - Yosemite National Park
7 Mei : Yosemite National Park
8 Mei : Yosemite National Park - Bakersfield
9 Mei : Bakersfield - Death Valley
10 Mei : Death Valley - Las Vegas
11 Mei : Las Vegas
12 Mei : Las Vegas - Virgin (Zion)
13 Mei : Virgin (Zion) - Bryce Canyon
14 Mei : Bryce Canyon - MOAB
15 Mei : MOAB
16 Mei : MOAB - Goulding (Monument Valley)
17 Mei : Goulding (Monument Valley) - Page
18 Mei : Page - Grand Canyon
19 Mei : Grand Canyon
20 Mei : Grand Canyon - Sedona
21 Mei : Sedona - Palm Desert
22 Mei : Palm Desert - Redondo Beach (LA)
23 Mei : Redondo Beach (LA)
24 Mei : LAX -> AMS
1. Jullie zitten echt heel veel in de auto deze reis. Hou er rekening mee dat de tijden dat Google Maps aangeeft vaak niet realistisch is. Althans mijn eigen ervaring (na 2 keer daar geweest te zijn) is dat je veel meer onderweg bent dan de tijden dat Google Maps aangeeft.
2. Jullie hebben op aardig wat plekken zoals San Francisco en Los Angeles effectief maar 1 dag. En in LA zit alles heel ver van elkaar qua tijd dat je in de auto zit vanwege het verkeer daar. Dus hou er rekening mee dat je daar vanuit deze plek misschien 2 of 3 "highlights" kunt bezoeken op een dag.
3. MOAB is fantastisch maar heeft 3 enorme parken in de buurt (Canyonlands, Arches, Dead Horse State Park). Wil je ze alle 3 goed kunnen bekijken dan zijn 3 overnachtingen wel het minimum.
4. Ik zelf vind dan 1 nacht bij Grand Canyon wel genoeg na er 2 keer te zijn geweest. Ik zou ergens anders eerder een nacht bij doen. Je verblijft bijvoorbeeld niet eens 1 dag in Zion. Waar je toch makkelijk een paar dagen kunt spenderen om wat van de natuur daar te zien.
5. 1 nachtje Sedona is ook heel weinig. Wellicht kun je overwegen rechtstreeks van Grand Canyon terug te rijden naar Los Angeles met 1 overnachting zodat je een nachtje ergens anders winst hebt.
Nogmaals. Ik wil niet te negatief doen want de reis is fantastisch! Maar mocht er flexibiliteit zijn wellicht het overwegen waard.
Veel plezier sowieso!