Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op woensdag 2 april 2025 @ 00:42:
Zie dat ik niet de eerste ben hier, maar nog niet vaak genoemd: Willis Creek.

Supervet en vlakbij Bryce: https://www.tripadvisor.c...yon-Cannonville_Utah.html

Een soort mini Antelope Canyon. Ja, die laatste is mooier, maar hier loop je echt helemaal alleen.

[Afbeelding]
Ook een hele mooie is de Little Wild Horse Canyon (die wat meer richting Canyonlands / Capitol Reef ligt (niet ver van Hanksville uit mijn hoofd).

Daar kwamen wij ook niemand tegen en afgelopen jaar ben ik er letterlijk langs gereden maar niet weer ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:42
Ja dit wist ik. En je kunt mpc ook gebruiken. Maar ik lees op wat plekken online dat er geen speciale rij voor is zoals op JFK. Dus dat je alsnog in de lange rij staat met iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricktachtig
Kuusj schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:38:
[...]

Ik zou dat van tevoren doen, anders kun je net zo goed wel in de rij gaan staan haha. Wij gaan maandag, en ik ga vanavond die app invullen.
Je kunt inderdaad veel al eerder invullen. Doen wij ook. Maar let wel op dat je ook je gate van aankomst moet invullen, en die kan natuurlijk veranderen nog tijdens de vlucht. Wij hebben de gate en de selfie ingevuld toen we geland waren tijdens het rijden richting de gate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ricktachtig schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:16:
[...]

Ja dit wist ik. En je kunt mpc ook gebruiken. Maar ik lees op wat plekken online dat er geen speciale rij voor is zoals op JFK. Dus dat je alsnog in de lange rij staat met iedereen.
Op Denver stond er een heel klein pielig bordje met MPC, zo klein dat je er bijna voorbij zou lopen. Maar gelukkig zagen wij hem en liepen zo de hele rij voorbij.
Ik weet ook niet wat het is met dat soort dingen maar op de een of andere manier ben ik altijd binnen 30 seconden weg bij die balie maar voor mij staat altijd een complete familie uit een verre oosten land waar van links naar rechts niks klopt.

Overigens kom je via MPC in dezelfde rij terecht als de normale inboorlingen en checkten ze in mijn geval niet specifiek of ik MPC was. Alles wat ik had ingevuld van tevoren vroegen ze nog een keer na. Als je lef hebt loop je gewoon die rij in onder het mom van 'doe of je neus bloedt' maar ik weet niet of dat verstandig is bij customs.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 02-04-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Typhone schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:39:
[...]

Op Denver stond er een heel klein pielig bordje met MPC, zo klein dat je er bijna voorbij zou lopen. Maar gelukkig zagen wij hem en liepen zo de hele rij voorbij.
Ik weet ook niet wat het is met dat soort dingen maar op de een of andere manier ben ik altijd binnen 30 seconden weg bij die balie maar voor mij staat altijd een complete familie uit een verre oosten land waar van links naar rechts niks klopt.

Overigens kom je via MPC in dezelfde rij terecht als de normale inboorlingen en checkten ze in mijn geval niet specifiek of ik MPC was. Alles wat ik had ingevuld van tevoren vroegen ze nog een keer na. Als je lef hebt loop je gewoon die rij in onder het mom van 'doe of je neus bloedt' maar ik weet niet of dat verstandig is bij customs.
Op JFK was er een speciale rij beschikbaar waar we met onze MPC app in konden lopen en daarmee een rij van 1,5 uur konden vermijden. De vragen waren inderdaad wel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:03
DennusB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:30:
Wij vertrekken over 4 weken richting de VS :
[Afbeelding]

Ontzettend veel zin in. We hebben een huur auto er bij en alle hotels zijn geboekt. In San Francisco huren we een dag fietsen en doen we een boottocht naar Alcatraz, in Vegas bezoeken we wat leuke shows en verder gaan we alle national parks door. Iemand nog tips voor dingen waar we langs komen die we echt niet mogen missen?
Super vette reis! Voor Vegas kan ik je echt aanraden om naar een schietbaan te gaan. Je mag daar met bizarre wapens schieten.

Wij zijn vorig jaar naar The Range 702 geweest. Wat een geweld, zo’n wapen. Niet per se waar ik fan van ben maar toch had ik het niet willen missen. Echt een hele ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenVerweij schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:45:
[...]

Super vette reis! Voor Vegas kan ik je echt aanraden om naar een schietbaan te gaan. Je mag daar met bizarre wapens schieten.

Wij zijn vorig jaar naar The Range 702 geweest. Wat een geweld, zo’n wapen. Niet per se waar ik fan van ben maar toch had ik het niet willen missen. Echt een hele ervaring.
Thanks voor de tip, schietbaan stond sowieso al op het lijstje maar nu weet ik ook welke :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 06:41

nrg

Over die MPC app, ik lees dat je eerder in de USA moet zijn geweest om die te kunnen gebruiken. Mijn vriendin en ik zijn dat, maar onze kinderen nog niet. Volgens mij kunnen we hem dan niet gebruiken. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

nrg schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:54:
Over die MPC app, ik lees dat je eerder in de USA moet zijn geweest om die te kunnen gebruiken. Mijn vriendin en ik zijn dat, maar onze kinderen nog niet. Volgens mij kunnen we hem dan niet gebruiken. Iemand andere ervaringen?
Volgens mij klopt dat niet. Als je een bezoeker bent die gebruikt maakt van het Visa Waiver Program en terugkeert naar je eigen land kun je er gebruik van maken. Bij de laatste keer USA was mijn ESTA al verlopen (had een nieuwe) en hebben wij gewoon van MPC gebruik kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aghu6xSbEWXSgstfuUADs0kj6lA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tu5TofBa8vmaRz5VEvepb1M6.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"and returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA" kan je ook lezen als reizigers die al een keer in de VS geweest zijn onder VWP/Esta en weer een keer reizen. En jij voldeed ook aan die conditie.

/edit, het is ook de meer logische uitleg. Onder het VWP/Esta mag je helemaal niet in de VS blijven en moet je altijd terug naar je eigen land.

[ Voor 25% gewijzigd door PolarBear op 02-04-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:27:
"and returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA" kan je ook lezen als reizigers die al een keer in de VS geweest zijn onder VWP/Esta en weer een keer reizen. En jij voldeed ook aan die conditie.
Ja dan is het een ambigue tekst die juridisch beter geformuleerd dient te worden :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
In de MPC app zelf staat niets over "returning visitor":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nvnaMq-9E0KBLwPok3Jc34idH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0Qdv2pFNy9AWwbTtAYpWtas.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zit met hetzelfde: ik ben al eerder in de VS geweest, maar mijn reisgenoot nog niet. Zou het dan bruikbaar zijn? Ik ben geneigd om het gewoon te proberen, gezien de beschrijving in de app en door verhalen als die van @Typhone. Maar ergens vind ik het toch wat spannend gezien de huidige verhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:42:
[Afbeelding]
Ik zit met hetzelfde: ik ben al eerder in de VS geweest, maar mijn reisgenoot nog niet. Zou het dan bruikbaar zijn? Ik ben geneigd om het gewoon te proberen, gezien de beschrijving in de app en door verhalen als die van @Typhone. Maar ergens vind ik het toch wat spannend gezien de huidige verhalen.
Uit ervaring van collega kan ik zeggen dat het ook werkt wanneer je de eerste keer gaat.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:42:
[Afbeelding]
Welke huidige verhalen bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
DennusB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:09:
[...]

Welke huidige verhalen bedoel je?
De verhalen van de Duitsers die vanwege kleine vergrijpen worden opgepakt en vastgehouden door ICE.

En ja, ik weet, er reizen alsnog honderduizenden mensen in en uit de VS. Maar goed, je vergroot de kans natuurlijk wel enorm als je je niet aan een bepaald regeltje houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-06 18:08
JeroenVerweij schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:45:
[...]

Let wel op de extraterritoriale rechtsmacht van je paspoort. Vanuit beide landen moet je op het volgende letten:

1. Een resident non-citizen mag geen wapens bezitten of in eigendom hebben, tenzij er sprake is van een uitzondering. Een uitzondering kan zijn een concealed carry permit met een hunting license. Deze uitzonderingen gelden vaak voor een enkele staat en niet voor het hele land.
2. Als Nederlander mag je geen wapens bezitten of in eigendom hebben zonder verlof onder Nederlandse wetgeving. Met de extraterritoriale rechtsmacht vanuit Nederland zou ik er geen foto's van maken. Tenzij je weer onder de bovenstaande uitzondering valt. Volgens mij is een conceal carry permit met/of hunting license reciprocatend naar Nederland.
3. Sommige staten hebben een tourist hunting license zodat je als non-resident non-citizen een wapen mag dragen.
4. Volautomatische wapens: Vaak allen toegestaan als de lower receiver van voor een bepaald jaar is en de documentatie ervan in orde is.
5. Gebruik geen stiltemaker (by default niet legaal) en koop goede eigen gehoorbeschermers bij de Bass Pro Shops ofzoiets. Het is voor de veiligheid echt prettig als je wel gewoon mensen kunt horen praten.

Schieten is gaaf, maar houd het legaal en vooral veilig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
@ibmpc Het lijkt mij dat als je naar een schietbaan gaat waar je een uurtje ofzo kan schieten, er wordt voldaan aan die voorwaarden. Je wordt dan geen eigenaar en bezit dus geen vuurwapen, je draagt geen wapen maar gebruikt die op een afgesloten privé-terrein en de voorwaarden t.a.v. volautomatisch en een silencer zullen zij ook handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:03
bazzemans schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:34:
@ibmpc Het lijkt mij dat als je naar een schietbaan gaat waar je een uurtje ofzo kan schieten, er wordt voldaan aan die voorwaarden. Je wordt dan geen eigenaar en bezit dus geen vuurwapen, je draagt geen wapen maar gebruikt die op een afgesloten privé-terrein en de voorwaarden t.a.v. volautomatisch en een silencer zullen zij ook handhaven.
Dit inderdaad. Die schietbanen zijn ingericht op toeristen en doen al (tientallen) jaren niets anders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-06 18:08
JeroenVerweij schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:50:
[...]

Dit inderdaad. Die schietbanen zijn ingericht op toeristen en doen al (tientallen) jaren niets anders
Ik heb twee NDs van dichtbij meegemaakt. Beide keren een Europeaan op een buitenbaan. Dus vandaar dat ik het graag even vermeld hoe je het legaal en veilig kunt houden :)

En dat een buitenbaan in principe veel relaxter is dan een binnenbaan. Ik word altijd een beetje nerveus op binnenbanen dus kom ik er eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:54:
[...]

De verhalen van de Duitsers die vanwege kleine vergrijpen worden opgepakt en vastgehouden door ICE.

En ja, ik weet, er reizen alsnog honderduizenden mensen in en uit de VS. Maar goed, je vergroot de kans natuurlijk wel enorm als je je niet aan een bepaald regeltje houdt.
Oh ja toen ik er op zocht kwam ik het ook tegen, wat bizar dat dat zomaar kan en mag joh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Die verhalen hebben wel gemeen dat ze zich ofwel niet aan de voorwaarden van de visa hebben gehouden (1 wilde gaan werken in Canada na een VS toeristenvisum te hebben gehad), of onder verdachte omstandigheden los van elkaar richting Mexico gingen vanuit de VS.

Met ICE krijg je als normale toerist echt niets te maken. And if you play stupid games, you win stupid prizes.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 03-04-2025 10:00 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik in die MCP app alvast onze reis aanmelden voor over krap een maandje, maar als ik bij San Francisco kijk kan ik alleen kiezen uit terminal A of terminal G. Volgens KLM komen wij aan bij terminal I. Kan ik het dan echt niet gebruiken of kijken ze niet zo strict naar die terminals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
DennusB schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:34:
Ik in die MCP app alvast onze reis aanmelden voor over krap een maandje, maar als ik bij San Francisco kijk kan ik alleen kiezen uit terminal A of terminal G. Volgens KLM komen wij aan bij terminal I. Kan ik het dan echt niet gebruiken of kijken ze niet zo strict naar die terminals?
Een snelle zoekslag leert me dat alleen KLM het Terminal I(nternational) noemt, waarvan je bij A en G kan aankomen. KLM lijkt altijd bij A te komen: https://upgradedpoints.co...nternational-sfo-airport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:57:
[...]

Een snelle zoekslag leert me dat alleen KLM het Terminal I(nternational) noemt, waarvan je bij A en G kan aankomen. KLM lijkt altijd bij A te komen: https://upgradedpoints.co...nternational-sfo-airport/
Thanks!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
DennusB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:30:
Wij vertrekken over 4 weken richting de VS :
[Afbeelding]

Ontzettend veel zin in. We hebben een huur auto er bij en alle hotels zijn geboekt. In San Francisco huren we een dag fietsen en doen we een boottocht naar Alcatraz, in Vegas bezoeken we wat leuke shows en verder gaan we alle national parks door. Iemand nog tips voor dingen waar we langs komen die we echt niet mogen missen?
Jullie hebben fantastische plekken uitgezocht, en gaan ongetwijfeld een te gekke reis hebben! Dus hopelijk komt deze feedback niet al te negatief over. Het is meer dat als er nog wat flexibiliteit in de planning zit je dit kunt overwegen.

Als je de reis van dag tot dag uitschrijft ziet het er zo uit:

4 Mei : AMS -> SFO
5 Mei : San Francisco
6 Mei : San Francisco - Yosemite National Park
7 Mei : Yosemite National Park
8 Mei : Yosemite National Park - Bakersfield
9 Mei : Bakersfield - Death Valley
10 Mei : Death Valley - Las Vegas
11 Mei : Las Vegas
12 Mei : Las Vegas - Virgin (Zion)
13 Mei : Virgin (Zion) - Bryce Canyon
14 Mei : Bryce Canyon - MOAB
15 Mei : MOAB
16 Mei : MOAB - Goulding (Monument Valley)
17 Mei : Goulding (Monument Valley) - Page
18 Mei : Page - Grand Canyon
19 Mei : Grand Canyon
20 Mei : Grand Canyon - Sedona
21 Mei : Sedona - Palm Desert
22 Mei : Palm Desert - Redondo Beach (LA)
23 Mei : Redondo Beach (LA)
24 Mei : LAX -> AMS

1. Jullie zitten echt heel veel in de auto deze reis. Hou er rekening mee dat de tijden dat Google Maps aangeeft vaak niet realistisch is. Althans mijn eigen ervaring (na 2 keer daar geweest te zijn) is dat je veel meer onderweg bent dan de tijden dat Google Maps aangeeft.

2. Jullie hebben op aardig wat plekken zoals San Francisco en Los Angeles effectief maar 1 dag. En in LA zit alles heel ver van elkaar qua tijd dat je in de auto zit vanwege het verkeer daar. Dus hou er rekening mee dat je daar vanuit deze plek misschien 2 of 3 "highlights" kunt bezoeken op een dag.

3. MOAB is fantastisch maar heeft 3 enorme parken in de buurt (Canyonlands, Arches, Dead Horse State Park). Wil je ze alle 3 goed kunnen bekijken dan zijn 3 overnachtingen wel het minimum.

4. Ik zelf vind dan 1 nacht bij Grand Canyon wel genoeg na er 2 keer te zijn geweest. Ik zou ergens anders eerder een nacht bij doen. Je verblijft bijvoorbeeld niet eens 1 dag in Zion. Waar je toch makkelijk een paar dagen kunt spenderen om wat van de natuur daar te zien.

5. 1 nachtje Sedona is ook heel weinig. Wellicht kun je overwegen rechtstreeks van Grand Canyon terug te rijden naar Los Angeles met 1 overnachting zodat je een nachtje ergens anders winst hebt.

Nogmaals. Ik wil niet te negatief doen want de reis is fantastisch! Maar mocht er flexibiliteit zijn wellicht het overwegen waard.

Veel plezier sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ricktachtig schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:50:
[...]

Jullie hebben fantastische plekken uitgezocht, en gaan ongetwijfeld een te gekke reis hebben! Dus hopelijk komt deze feedback niet al te negatief over. Het is meer dat als er nog wat flexibiliteit in de planning zit je dit kunt overwegen.

1. Jullie zitten echt heel veel in de auto deze reis. Hou er rekening mee dat de tijden dat Google Maps aangeeft vaak niet realistisch is. Althans mijn eigen ervaring (na 2 keer daar geweest te zijn) is dat je veel meer onderweg bent dan de tijden dat Google Maps aangeeft.

2. Jullie hebben op aardig wat plekken zoals San Francisco en Los Angeles effectief maar 1 dag. En in LA zit alles heel ver van elkaar qua tijd dat je in de auto zit vanwege het verkeer daar. Dus hou er rekening mee dat je daar vanuit deze plek misschien 2 of 3 "highlights" kunt bezoeken op een dag.

3. MOAB is fantastisch maar heeft 3 enorme parken in de buurt (Canyonlands, Arches, Dead Horse State Park). Wil je ze alle 3 goed kunnen bekijken dan zijn 3 overnachtingen wel het minimum.

4. Ik zelf vind dan 1 nacht bij Grand Canyon wel genoeg na er 2 keer te zijn geweest. Ik zou ergens anders eerder een nacht bij doen. Je verblijft bijvoorbeeld niet eens 1 dag in Zion. Waar je toch makkelijk een paar dagen kunt spenderen om wat van de natuur daar te zien.

5. 1 nachtje Sedona is ook heel weinig. Wellicht kun je overwegen rechtstreeks van Grand Canyon terug te rijden naar Los Angeles met 1 overnachting zodat je een nachtje ergens anders winst hebt.

Nogmaals. Ik wil niet te negatief doen want de reis is fantastisch! Maar mocht er flexibiliteit zijn wellicht het overwegen waard.

Veel plezier sowieso!
Thanks voor je super waardevolle info :) Alle hotels zijn al geboekt, maar we gaan eens kijken hoe en wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:20
Ricktachtig schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:50:
[...]

Veel plezier sowieso!
Eens met bovenstaande (gebaseerd op eigen ervaring)

- Grand Canyon kan je op doorreis doen, hoef je niet perse een overnachting te pakken
- Voor Zion heb je minimaal 1 volle dag nodig. Dus niet avond ervoor aankomen en de avond erna weer weg. 2 nachten zion
--> Ik zou ervoor kiezen om de 13e ook in zion te overnachten, en de 14e vroeg naar Bryce te rijden. Dit park is leuk maar heb je in een halve dag gezien als je op eigen houtje langs de rim loopt. Ook qua drukte valt het wel mee dus je hoeft echt niet voor 07,00 het park in zoals Zion of Yosemite.

- Wat ga je in Bakersfield doen? Klinkt eerder als een verplichte stop omdat je onderlangs Sequoia naar Death Valley / Las Vegas moet?

Kom ik ook direct bij de grootste tip voor de volgende keer: Persoonlijk had ik de route in deze tijd van het jaar andersom ingepland. Je wilt zo laat mogelijk in mei in Yosemite aankomen. Redelijke kans dat je begin mei nog in de sneeuw zit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Freak187

geen

Grappig, ik zou juist meer tijd in Bryce doen dan Zion. Maar dat is persoonlijk.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zoals al vaker gezegd ligt het natuurlijk compleet aan wat je wil doen. Wil je alleen de parkeerplaatsen af en even naar de viewpoints lopen op max. een paarhonderd meter afstand, dan ben je inderdaad zo klaar in een park als Bryce. Ga je er wandelen, dan verschilt het erg per park hoe lang je er wil zijn.

Bij een park als Zion lukt 'even snel' rondkijken niet omdat je er ook nog met de bus moet. Buiten het hoogseizoen gaan helpt dan wel met de drukte, anders sta je ook nog in de rij, maar als je wat verschillende haltes wil afgaan kost dat sowieso tijd. GC heeft vooral viewpoints langs de weg maar ook wat stukjes waar je alleen met een bus kan komen, voor zover ik me kan herinneren.

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 04-04-2025 23:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vond Bryce significant mooier dan Zion (vooral omdat Zion me een attractiepark idee gaf, alsnog mooi hoor). Maar als je niet gaat wandelen heb je Bryce wel in een uur gezien. Uiteraard zijn er gradaties in wandelen, en je wil denk ik iig wel iets wandelen, anders zit je veel in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De figure 8 loop in Bryce was wat mij betreft in ieder geval wel een hoogtepunt van een rondje langs alle NP's op het Colorado-plateau. Maar ook dat is natuurlijk wel persoonlijk.

De grand canyon inlopen klinkt bijvoorbeeld ook spectaculair maar is dat eigenlijk een stuk minder, omdat je daarmee eigenlijk niet veel nieuws ziet ten opzichte van vanaf de rand. Nog steeds leuk om te doen, maar als je geen tijd hebt prima om over te slaan. Idem voor bijvoorbeeld canyonlands (island in the sky), daar ben je puur voor de uitzichten vanaf de rand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Eens met @bwerg. Als je niet wilt of kunt hiken dan zijn bepaalde parken er prima geschikt voor om langs de rim van viewpoint naar viewpoint te rijden, zoals Grand Canyon en Bryce.

Wij hadden hetzelfde als @Sissors. Bryce mooier dan Zion. Die laatste was zo druk, heel toeristisch, wel prachtig. Bryce met name als je van de drukste routes afgaat echt prachtig en rustig.

[ Voor 35% gewijzigd door bazzemans op 04-04-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
bwerg schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:36:
De figure 8 loop in Bryce was wat mij betreft in ieder geval wel een hoogtepunt van een rondje langs alle NP's op het Colorado-plateau. Maar ook dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Wij hebben de Fairyland Loop gedaan. Volgens mij de langste in Bryce. Echt prachtig en kwamen bijna niemand tegen dus super rustig. Geweldig hoe het uitzicht op de canyon steeds veranderde, doordat je helemaal door de canyon loopt.
De grand canyon inlopen klinkt bijvoorbeeld ook spectaculair maar is dat eigenlijk een stuk minder, omdat je daarmee eigenlijk niet veel nieuws ziet ten opzichte van vanaf de rand. Nog steeds leuk om te doen, maar als je geen tijd hebt prima om over te slaan. Idem voor bijvoorbeeld canyonlands (island in the sky), daar ben je puur voor de uitzichten vanaf de rand.
Helemaal eens wb Grand Canyon. Het is zo groot dat het surrealistisch is en je hersenen dat volgens mij niet helemaal kunnen verwerken. Als je de canyon ingaat, veranderd er wel wat maar het uitzicht blijft groots. De hike was ook naar beneden en weer naar boven, terwijl je de mensen moet passeren. Desalniettemin wel een prachtige ervaring vind ik. Door naar beneden te hiken, krijg je wmb een nog beter beeld van de grootsheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De GC inlopen is zeker een mooie ervaring, en als je genoeg tijd hebt echt niet verkeerd, maar als je keuzes moet maken is zelfs een kortere wandeling in Bryce (queens garden en/of navajo loop) zo veel bijzonderder.

In een reisplanning waarin wél yosemite zit naar geen sequoia NP zou ik wat dat betreft ook de tijd nemen voor mariposa grove. De bushalte waar je uitstapt is niet het mooiste stuk, dat ligt 2km heuvelopwaarts - daar wordt je echt omgeven tussen de sequoia's, en het is er minder druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb het geluk Zion nog gezien te hebben toen je er volledig doorheen kon rijden. Die charme heeft het inderdaad niet meer.

Ik ben het niet helemaal met @paul-s83 eens m.b.t. de Grand Canyon ;). Daar erin hiken geeft een machtig gevoel en een (vond ik) indrukwekkendere kijk dan de rimwalk. Maar dat is persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mooi tocht door Bryce gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9zfdy8xG91ds9TF7xjOOb6-_Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOUcuK2DBLccrsKVSU8TdZZP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOj8diJPLFpu109OrdrmnDF7Vbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxpAiQ2fbn3G5I9guNCDSYrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnPQNlKrlM5a7niaZOBXmyHVsqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmkN4eBeX4VdDXDet6W5SVlP.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende ochtend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmKNGcyFdbXZTr7Kg5AU6lB4byI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAJFDfmT4KEtv1d2NWNey5Y1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlXm6QryA0EsyTM57LtK1SI-XUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWtPAojDmi0VJ1kmYJKwiBk4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbFSVyAQ2BcxhSq_tqwkAGWfmQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHZIXuMOljkof7c94CJ0533x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Wat het @PWM, die twee contrasten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nog een kleine tip voor Las Vegas. Eten is hier over het algemeen te vinden in 2 vormen. Super ranzig of Super duur :p Maar ook dure restaurants in Las Vegas geven geen enkele garantie. Steaks voor de prijs van een midweek centre parks waar Loetje zich voor zou schamen.

Maar net buiten de Fremont Street experience is echt een topper te vinden. Ben er de afgelopen jaren vaker geweest, dus dacht hem maar eens te delen:

https://eurekarestaurantgroup.com/locations/las-vegas

Echt oprecht goed eten voor een zeer normale prijs. Mijn vrouw en ik zitten het liefst aan de bar, maar er zijn ook tafels zat. Aanrader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-06 10:36
PWM schreef op zondag 6 april 2025 @ 05:58:
Nog een kleine tip voor Las Vegas. Eten is hier over het algemeen te vinden in 2 vormen. Super ranzig of Super duur :p
Wat een flauwekul...... zelfs als je iets verder kijkt dan de standaard toeristenmeuk langs de strip dan heeft LV een gigantische selectie aan meer dan goede restaurants. En ook gewoon in alle prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
TweakGP schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:20:
[...]

Wat een flauwekul...... zelfs als je iets verder kijkt dan de standaard toeristenmeuk langs de strip dan heeft LV een gigantische selectie aan meer dan goede restaurants. En ook gewoon in alle prijsklassen.
Insert lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Heb inmiddels 200 nachten in deze stad moeten/mogen verblijven, de prijs kwaliteit is gewoon over het algemeen niet op orde. Maar ik laat mij graag verrassen met een lijstje.

Ben er nog een week, dus kan meteen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 06-04-2025 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:17:
Ik heb het geluk Zion nog gezien te hebben toen je er volledig doorheen kon rijden. Die charme heeft het inderdaad niet meer.
Van de week ging het prima hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvh908XjTW7_dUwXhpaA1g-xqB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQkr83bYYb6LZAegtmAXXpPm.jpg?f=fotoalbum_large

Zion op de fiets is echt bucketlist werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dan moet je wel even een mooi lijstje deponeren ;).
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat LV wat problematischer is met leuk eten dan veel andere steden. Wij proberen altijd wat leukere lokale tentjes te vinden maar dat was daar vrijwel onmogelijk. Temeer omdat je niet zomaar even “achteraf” gaat lopen. Dan zat je klem op parkeerhavens of compleet in een steegje vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Restaurant in LV.... er zijn er zoveel afhankelijk van waar je zin in hebt, en wat deze maand goed is heeft weinig toekomstwaarde.

Gewoon ter plaatste naar de reviewsites kijken en bepalen in welke keuken je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Typhone schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:30:
[...]
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat LV wat problematischer is met leuk eten dan veel andere steden. Wij proberen altijd wat leukere lokale tentjes te vinden maar dat was daar vrijwel onmogelijk. Temeer omdat je niet zomaar even “achteraf” gaat lopen.
Je hebt de toeristenmeuk van LV, en dan heb je de rest van de stad...... waar de keuze enorm is, veel beter dan de restaurants in LV wordt het bijna niet omdat ze elk jaar zoveel bezoekers hebben.

En lopen doet niemand behalve toeristen, je gaat gewoon met de auto naar een restaurant van keuze. Het kan natuurlijk ook geen verassing zijn dat het tussen de toeristenmeuk zoeken is naar wat fatsoenlijks als je een normaal bedrag wil uitgeven. Vele erg goede restaurants op de strip, alleen flink aan de prijs. Daarbuiten dalen de prijzen tot een normaal niveau.

[ Voor 24% gewijzigd door TweakGP op 06-04-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
PWM schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:42:
[...]
Heb inmiddels 200 nachten in deze stad moeten/mogen verblijven, de prijs kwaliteit is gewoon over het algemeen niet op orde.
De prijzen zijn gewoon net zo hoog als in de gemiddelde grote stad in de VS als je wat anders wil dan de all you can eat buffet of al die restaurants van bekende chefs...... maar er is zoveel meer keuze dan op de meeste plaatsen.

Zoek gewoon in de bekende review lijsten naar een goed restaurant met actuele reviews en voor de keuken waar je zin in hebt en dan niet in de toeristenzones. Dan wordt je zelden teleurgesteld. Lijstjes werken gewoon slecht omdat het zo vaak wijzigt. Ik kom er elke paar jaar, en dat al tientallen jaren, en het komt niet veel voor dat een restaurant er nog zit met dezelfde eigenaar of keukenstaff.

En de echte locale parels zijn niet voor toeristengebruik :-).

[ Voor 37% gewijzigd door TweakGP op 06-04-2025 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 08:37
TweakGP schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:57:
[...]

Restaurant in LV.... er zijn er zoveel afhankelijk van waar je zin in hebt, en wat deze maand goed is heeft weinig toekomstwaarde.

Gewoon ter plaatste naar de reviewsites kijken en bepalen in welke keuken je zin hebt.
Lekker makkelijk, eerst roepen dat het flauwekul is en als dan gezegd wordt kom met alternatieven verwijzen naar review sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Dracula schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:25:
[...]

Lekker makkelijk, eerst roepen dat het flauwekul is en als dan gezegd wordt kom met alternatieven verwijzen naar review sites.
Die flauwekul gaat natuurlijk over het statement dat het of ranzig is of veel te duur..... en dat is onzin.
Maar koop een lonelyplanet, dan heb je je lijstje.....

Mensen die wat actuelers willen kijken inderdaad naar reviewlijsten en dan met ratings van niet de incidentele toerist.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakGP op 06-04-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
En een geheel andere, gisteren via de mail binnengekregen..... voor iedereen die kans wil maken op een werkelijk unieke ervaring: https://www.zeffy.com/en-...rce=govdelivery&utm_term=

Het jaarlijkse lootje om kans te maken op een geheel betaalde vakantie naar de beren van McNeil River.
Betaald vanaf Homer, Alaska tenminste. Wel kamperen in McNeil maar nergens zie je de beren van zo dichtbij in het wild.

Ben er in 20jr zelf 3x geweest via de reguliere loterij die elk jaar wordt gehouden. Voor de meer avontuurlijke vakantie een bijzondere ervaring en een grote aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakGP op 06-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

Grouchy

meep meep

Er zijn daar toch behoorlijk wat 'buitenlandse' restaurants te vinden met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb oa in mijn tijdlijn:

Hobak Korean BBQ
Hachi
Sparrow and wolf
Chinatown heeft sowieso genoeg behoorlijke restaurants voor aardige prijzen.

Kinnara, Lotus of Siam, Nittaya's (thais)
Viva Las Arepas (venezolaans)
Birria - Bite los Arcos

Monta Ramen
Goong Korean BBQ

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:30
PWM schreef op zondag 6 april 2025 @ 05:58:
Nog een kleine tip voor Las Vegas. Eten is hier over het algemeen te vinden in 2 vormen. Super ranzig of Super duur :p Maar ook dure restaurants in Las Vegas geven geen enkele garantie. Steaks voor de prijs van een midweek centre parks waar Loetje zich voor zou schamen.

Maar net buiten de Fremont Street experience is echt een topper te vinden. Ben er de afgelopen jaren vaker geweest, dus dacht hem maar eens te delen:

https://eurekarestaurantgroup.com/locations/las-vegas

Echt oprecht goed eten voor een zeer normale prijs. Mijn vrouw en ik zitten het liefst aan de bar, maar er zijn ook tafels zat. Aanrader.
Toen wij in Las Vegas waren gingen wij vaak naar de Subway erg lekker, gezond met onbeperkt drinken en ze werken met handschoenen tijdens het bereiden en goedkoop. Wij hebben ook bij de MC Donalds gegeten, en bij The STRAT-toren beneden in het resturant gegeten starter, hoofdgerecht en een toetje. Nadat wij boven in de toren waren geweest. In Grand Canyon hadden we heerlijke eten bij de tentjes. Wij probeerde om zoveel mogelijk om iedere dag verschillend te eten.

In Amerika is alles groot aan maaltijden.

Het ontbijt hadden wij inclusief bij ons verblijf in het hotel

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 07-04-2025 01:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb hier in Vegas een enorme stapel cash overgehouden aan wat casino rondjes. Is er nog een manier om het ergens te storten hier? Ik heb een mastercard en AMEX, maar volgens mij kan ik vanaf hier niet storten.

Heb de hotels nu cash betaalt, maar nog best veel over. Als ik in Nederland omruil ben ik toch een paar 100 euro kwijt aan de conversie. Mocht het niet lukken, weet ik dat https://www.pottchange.com/ redelijke koersen heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op maandag 7 april 2025 @ 01:36:
Ik heb hier in Vegas een enorme stapel cash overgehouden aan wat casino rondjes. Is er nog een manier om het ergens te storten hier? Ik heb een mastercard en AMEX, maar volgens mij kan ik vanaf hier niet storten.
Kan een casinokassa dat niet op je card storten? Geen idee, maar juist daar zou ik het verwachten/zoeken.
Van der Berg schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:58:
Toen wij in Las Vegas waren gingen wij vaak naar de Subway erg lekker, gezond met onbeperkt drinken en ze werken met handschoenen tijdens het bereiden en goedkoop. Wij hebben ook bij de MC Donalds gegeten,
Serieus, de Subway & McDonalds op een lijstje met "aan te bevelen restaurants"?

Los daarvan: Subway is verre van gezond. Je houdt jezelf voor de gek als je dat denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-06 22:30
Wij gaan in september/oktober met auto en tent lekker national parks afrijden. We gaan de volgende national parks bezoeken in 2,5 week tijd:

Rocky Mountains National Park
Bryce Canyon
Zion
Grand Canyon (North Rim)
Sequoia & Kings Canyon
Yosemite

Op Sequoia na, zijn voor alle parks campings óf lodging reeds geboekt, meestal midden in het park nabij visitors centre. Dat was al een uitdaging opzichzelfstaand: Voor Zion waren de campings (voor oktober 8)7 ) al nagenoeg volgeboekt en Yosemite bezoeken we nét buiten het kampeerseizoen waardoor we lodging (a bijna $200 per nacht voor Curry Village 8)7 ) moesten boeken.

We gaan uiteraard een 'America the Beautiful Pass' aanschaffen. Ik heb twee vragen daarover:

- Bestellen jullie deze pas van te voren, of schaf je deze aan bij het eerste park dat je aan doet?
- Moeten we nu alsnog toegang tot het park reserveren? Van het bovenstaande lijstje heb ik begrepen dat dit voor Zion en Yosemite geldt (bron). De website voor Zion spreekt al dat tegen (zie hier) en voor Yosemite is er gewoon (nog) geen informatie (hier) terwijl de lodiging al is geboekt. Wat is handig? Nu zal het ongetwijfeld rustiger zijn eind september/begin oktober dan in het hoogseizoen, maar we willen goed voorbereid zijn voor 'dit soort' dingen en de informatie is gewoon niet concreet.

[ Voor 3% gewijzigd door Justinn1988 op 08-04-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13
Justinn1988 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:14:
Wij gaan in september/oktober met auto en tent lekker national parks afrijden. We gaan de volgende national parks bezoeken in 2,5 week tijd:

Bryce Canyon
Zion
Grand Canyon (North Rim)
Sequoia & Kings Canyon
Yosemite

Op Sequoia na, zijn voor alle parks campings óf lodging reeds geboekt, meestal midden in het park nabij visitors centre. Dat was al een uitdaging opzichzelfstaand: Voor Zion waren de campings (voor oktober 8)7 ) al nagenoeg volgeboekt en Yosemite bezoeken we nét buiten het kampeerseizoen waardoor we lodging (a bijna $200 per nacht voor Curry Village 8)7 ) moesten boeken.

We gaan uiteraard een 'America the Beautiful Pass' aanschaffen. Ik heb twee vragen daarover:

- Bestellen jullie deze pas van te voren, of schaf je deze aan bij het eerste park dat je aan doet?
- Moeten we nu alsnog toegang tot het park reserveren? Van het bovenstaande lijstje heb ik begrepen dat dit voor Zion en Yosemite geldt (bron). De website voor Zion spreekt al dat tegen (zie hier) en voor Yosemite is er gewoon (nog) geen informatie (hier) terwijl de lodiging al is geboekt. Wat is handig? Nu zal het ongetwijfeld rustiger zijn eind september/begin oktober dan in het hoogseizoen, maar we willen goed voorbereid zijn voor 'dit soort' dingen en de informatie is gewoon niet concreet.
ik heb de pas via marktplaats, mag officieel niet, want niet overdraagbaar

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Bryce Canyon
Zion
Grand Canyon (North Rim)
Sequoia & Kings Canyon
Yosemite

Wij hebben de pas aangeschaft bij het eerste park wat we aandeden. Was echt heel eenvoudig en ging vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-06 15:25
Wat betreft de nationale parken, wat deden jullie voor de lunch? Ergens een broodje halen om mee te nemen? Ik ga voor het eerst naar de VS dus ik weet niet wat makkelijk is, geen idee of ze in de supermarkt ook sandwiches of iets dergelijks verkopen?

Bijvoorbeeld Mariposa bij Yosemite, iemand tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Kan je gewoon daar doen. En ik zou die 80 dollar gewoon besteden, zeker als je zoveel parken aan doet is dat het gewoon waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
camillus schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:10:
Wat betreft de nationale parken, wat deden jullie voor de lunch? Ergens een broodje halen om mee te nemen? Ik ga voor het eerst naar de VS dus ik weet niet wat makkelijk is, geen idee of ze in de supermarkt ook sandwiches of iets dergelijks verkopen?
Hangt er vanaf, als ik uitgebreid ontbijt heb ik nooit zo een behoefte aan lunch dus dan doe ik het met een of meerdere stuks fruit en/of snacks 's middags. Soms neem ik een broodje mee, soms bij supermarkt of tankstation wat meenemen, soms een restaurant in de buurt. Hangt heel erg van de dag, de route en het park af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:12:
[...]

Los daarvan: Subway is verre van gezond. Je houdt jezelf voor de gek als je dat denkt.
Daarbij als je een sub wil (wat een prima en snelle lunch optie kan zijn), dan zijn Jersey Mike's, Firehouse Sub of Jimmy John's subs als ketens te prefereren boven Subways.

En de Mac in de VS vind ik zelf minder dan in Nederland. Ook daarvoor zijn er betere opties (bijvoorbeeld Inn 'n Out, Chick fil a etc.

[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 08-04-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hmmbob schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:12:
[...]

Kan een casinokassa dat niet op je card storten? Geen idee, maar juist daar zou ik het verwachten/zoeken.

[...]

Het zag bij Subway er gezond uit allemaal.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34

kaanmijo

Picobello B.V.

Wij hadden meestal een laat/groot ontbijt. Voorgemaakte sandwiches zoals hier bij een tankstation zie je daar niet bijzonder vaak, maar je kan natuurlijk wel gewoon zelf los brood/broodjes en beleg kopen in een supermarkt om wat te eten te maken. Wel even letten dat je niet dat super-zoete brood koopt, want dat is niet te eten. De grotere parken hebben zelf 8/10 keer wel een visitor center waar ze ook iets te eten verkopen en anders een supermarktje voor de mensen die er kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
kaanmijo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:42:
[...]

Wij hadden meestal een laat/groot ontbijt. Voor gemaakte sandwiches zoals hier bij een tankstation zie je daar niet bijzonder vaak, maar je kan natuurlijk wel gewoon zelf los brood/broodjes en beleg kopen in een supermarkt om wat te eten te maken. Wel even letten dat je niet dat super-zoete brood koopt, want dat is niet te eten.
Bedankt voor de tip, ik denk dat wij meestal vroeg op pad willen gaan ipv brunchen. Zoet brood klinkt niet heel fraai :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, de VS hebben een nogal andere ontbijt/lunch cultuur dan NL - een "broodmaaltijd" zoals wij dat doen voor ontbijt en lunch kennen ze daar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:05:
Ja, de VS hebben een nogal andere ontbijt/lunch cultuur dan NL - een "broodmaaltijd" zoals wij dat doen voor ontbijt en lunch kennen ze daar niet
Mja, twee sneetjes brood met een plakje kaas kan je er niet krijgen. Maar genoeg zaken van ketens tot locale zaken die subs/sandwiches verkopen. En dat kan ook best gezond (ook bij een hoop ketens).

Bij benzinestations hangt het er een beetje vanaf wat voor benzinestation het is. Langs de interstates als je Wawa of Buc-ees tegenkomt kan je echt meer dan genoeg inslaan voor een lunch (of zelfs diner).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 21:09

Tijdens onze roadtrips van ±4wkn waarin we ook veel parken bezochten, kochten we aan het begin van de vakantie altijd een goedkope koelbox. Die lieten we als dat kon, let op dat je bij overnachtingen in een park meestal geen eten in de auto mag achterlaten, altijd in de auto staan.
We kochten dan 's morgens wat brood, beleg en wat te drinken bij de supermarkt en konden dan op een van de vele mooie picknick plekken onze lunch zelf maken. Als je in grote parken zoals Yellowstone bent dan rij je niet even snel van de ene kant naar de winkel die ergens in het midden ligt, als je om 13u honger hebt ben je daar tegen 14u of later als je pech hebt.
Zakken met ijs koop je bij elke supermarkt en tankstation. Dat is daar de normaalste zaak van de wereld.
Koop wel een waterdichte doos om je open verpakkingen in te bewaren, anders drijft het tegen het einde van de dag los in het water ;)
Dat is de manier waarop je het veel locals ook ziet doen als je niet steeds afhankelijk wil zijn van een winkel of tankstation.

[ Voor 18% gewijzigd door rvrbtcpt op 08-04-2025 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik kocht bij onze vakantie in Amerika altijd drinken en snacks in het hotel meestal 5 dollar of meer voor alleen drinken.

Later in andere reizen door Amerika hebben wij inkopen steeds meer via een supermarkt en vaak veel goedkoper dan in het hotel, vaak toch de helft of meer dan de helft. Nu als wij weer zouden gaan alles via de supermarkt en op ons kamer hadden wij een kleine koelkast, erg handig

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 08-04-2025 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

Grouchy

meep meep

Gemiddeld eten, als het er al is meestal meeeh en duur.
Nadat dat bekend was bleef het hier meestal bij dingen zoals dat ijs in Mount Rushmore NM & Shenandoah NP en taart in Capitol Reef of Shenandoah NP voor hun Blackberry Cobbler.

Dus....op naar de supermarkt, dan 's nachts in de koelkast/vriezer en overdag in een koeltas;
Drinken naar keuze
Town house crackers met een of meer dips
trail mix
iets zoals pecans, (honey roasted) almonds
banaan, appel, druiven, advocado en/of gedroogd fruit
granola bars
een blok wat ze daar ' kaas'noemen
chocolade/candy
etcetera...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
rvrbtcpt schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:52:
[...]

Tijdens onze roadtrips van ±4wkn waarin we ook veel parken bezochten, kochten we aan het begin van de vakantie altijd een goedkope koelbox.
Goede tip! _/-\o_ Bij welke winkel zou je een koelboxje kunnen halen?
Van der Berg schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:26:
[...]

Het zag bij Subway er gezond uit allemaal.
Als je standaard kiest voor veel saus, veel ongezond beleg, witbrood is Subway nauwelijks tot niet gezonder dan McDonalds.

De VS heeft veel opties, maar de gezonde opties worden volgens mij vaak ondergesneeuwd door het ongezondere vette, zoutere (of zoete) spul die ook als 'menu' worden aangeboden.

Voor de kampeerders: vanuit het 'backpackerswereldje' zijn we gewend aan gevriesdroogde maaltijden die redelijk gezond kunnen zijn (doch niet altijd). Of tenminste, dat geloof ik graag. :') Gezien we toch gaan kamperen en een kleine 'stove' meenemen (gasblik halen we uiteraard in de VS), hebben we ook altijd dat soort maaltijden mee. Ook prima als lunch of backup.

Ik moet er overigens ook niet aan denken om daar weken achtereen op z'n Hollands te ontbijten met bruin brood en een plakske kaas of smeerseltje. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Justinn1988 op 09-04-2025 08:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Justinn1988 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:26:
Walmart

Of een outdoorwinkel zoals Bass Pro of DICK's Sporting Goods.

Maar ik zou gewoon naar de Walmart rijden (een grotere, geen buurtwinkel-variant)

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 09-04-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
[...]

Bij zo ongeveer elke supermarkt gelijkaardig aan Walmart of outdoor winkels.
Die dingen zijn daar, zeker in buiten de steden, gemeengoed dus in veel formaten en prijzen te koop.
Idem voor de ijsklontjes die erin gaan, krijg je bij elk tankstation en supermarkt, zelfs in de parken bij de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
De VS heeft veel opties, maar de gezonde opties worden volgens mij vaak ondergesneeuwd door het ongezondere vette, zoutere (of zoete) spul die ook als 'menu' worden aangeboden.
Voordeel is wel dat in de VS calorieën worden vermeld bij het eten, ook bij het afhalen. Dus je kan wel een inschatting maken wat een gezondere keuze is (uiteraard zegt calorieën niet alles). Teven ook een goede indicatie of je een dessert niet beter kan delen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
rvrbtcpt schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:52:
[...]

Tijdens onze roadtrips van ±4wkn waarin we ook veel parken bezochten, kochten we aan het begin van de vakantie altijd een goedkope koelbox. Die lieten we als dat kon, let op dat je bij overnachtingen in een park meestal geen eten in de auto mag achterlaten, altijd in de auto staan.
We kochten dan 's morgens wat brood, beleg en wat te drinken bij de supermarkt en konden dan op een van de vele mooie picknick plekken onze lunch zelf maken. Als je in grote parken zoals Yellowstone bent dan rij je niet even snel van de ene kant naar de winkel die ergens in het midden ligt, als je om 13u honger hebt ben je daar tegen 14u of later als je pech hebt.
Zakken met ijs koop je bij elke supermarkt en tankstation. Dat is daar de normaalste zaak van de wereld.
Koop wel een waterdichte doos om je open verpakkingen in te bewaren, anders drijft het tegen het einde van de dag los in het water ;)
Dat is de manier waarop je het veel locals ook ziet doen als je niet steeds afhankelijk wil zijn van een winkel of tankstation.
Eens, zo deden wij dat ook gewoon. Werkt perfect. Voor de roadtrip begon ff inslaan bij de walmart (koelbox, trays water etc.) en we waren voorzien voor de rest van de trip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

Barrycade

Through the...

Ook iedere trip van ons: auto ophalen en dan direct naar de Walmart of als er een bij het hotel in de buurt is eerst naar het hotel en dan naar Walmart.

Even opletten bij de flesjes water: ze hebben ook osmose water. Nu neem ik aan dat die niet echt osmose water zijn. Maar dat is niet echt gezond. Dus neem de iets duurdere springwater met iets van mineralen.

Voorverpakt brood skippen. Dat is conserveringsmiddel in een vorm van brood. Zelfde brood trouwens als bij Subway.

Walmart heeft wel wat normalere broodjes meestal. Voorverpakte afgebakken broodjes zeg maar. Dat is brood zoals wij kennen zonder een A4tje aan (hier verboden) ingrediënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
geenstijl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:07:
[...]
Eens, zo deden wij dat ook gewoon. Werkt perfect. Voor de roadtrip begon ff inslaan bij de walmart (koelbox, trays water etc.) en we waren voorzien voor de rest van de trip.
Inderdaad. Als je er nooit geweest bent denk je wel van ik rij even langs de winkel, maar als er 2u lang geen winkel in de buurt is of je moet een uur omrijden/terugrijden om iets te halen, dat is gewoon zonde van je vakantie.
Terwijl je 's morgens vanuit je hotel altijd wel een supermarkt dichterbij in de buurt hebt. En de picknick plaatsen langs de wegen en in de parken zijn soms geweldig mooi en helemaal voorzien van bankjes en schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeznLZ77ao9bPpRil2cQ-_W3D68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAr2kBjusWkDCgMyLNx0TbD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ieb3tvXHBF0G50CVgYF5FQAsdpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYuYSighzRlTn424ewsgNZYt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door rvrbtcpt op 09-04-2025 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• camillus
Super leuke tips, wij gaan zeker een koelboxje en ijs halen zodra we de auto hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Het heeft hier ook al vaker gestaan maar waterdichte zakjes, bakjes of drybags zijn ook een goed idee voor in de koelbox. Dan kan je eten langer goed (en droog) houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:47
Driek schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:33:
[...]

ik heb de pas via marktplaats, mag officieel niet, want niet overdraagbaar
Dat gaat helaas niet meer, sinds dit 2024 kan je nog meer één handtekening kwijt op de pas,
dus als de eerste eigenaar netjes zijn handtekening heeft geplaatst kan jouw handtekening er niet meer naast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1Xd_ByeVumo96pOAxTluUtqA_Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QB9nxgbkx4G7CGVF9HqLMCXP.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 15:28

Wootlock

Evilution

En ja de naam / signature wordt gecontroleerd bij diverse parken.
Pas aangeven in combinatie met een ID.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
Bushie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:32:
[...]

Dat gaat helaas niet meer, sinds dit 2024 kan je nog meer één handtekening kwijt op de pas,
dus als de eerste eigenaar netjes zijn handtekening heeft geplaatst kan jouw handtekening er niet meer naast.

[Afbeelding]
Als hij nog blanco is kan het wel? Of ook niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik zou voor die $80 niet eens sukkelen om hem hier op Marktplaats te kopen en dan te hopen dat ze het accepteren. Alleen Yosemite is die $80 al meer dan waard, laat staan wat je er dan verder nog voor parken bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
kaanmijo schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:13:
Ik zou voor die $80 niet eens sukkelen om hem hier op Marktplaats te kopen en dan te hopen dat ze het accepteren. Alleen Yosemite is die $80 al meer dan waard, laat staan wat je er dan verder nog voor parken bij krijgt.
Het is meer dat ik er één kan lenen/krijgen die iemand eind vorig jaar heeft gebruikt, maar die kaart is blanco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:21:
Het heeft hier ook al vaker gestaan maar waterdichte zakjes, bakjes of drybags zijn ook een goed idee voor in de koelbox. Dan kan je eten langer goed (en droog) houden.
Let erop dat de zakjes ook echt watedicht zijn. Velen zeggen van wel maar ik heb al wat lekkere zelfgemaakte subs van Lavash-brood moeten weggooien nadat ze in het water terecht kwamen ivm smeltend ijs. Wij gebruiken nu altijd kunststof containers.

En ja dat waren ook waterproof zip-loc bags die niet waterproof waren (spatwater wellicht) maar er zat geen IP-rating op ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 09-04-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Barrycade schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:35:
Voorverpakt brood skippen. Dat is conserveringsmiddel in een vorm van brood. Zelfde brood trouwens als bij Subway.
In veel supermarkten is het overgrote deel ook gewoon voorverpakt en weken houdbaar. Ik was niet heel blij met het brood daar, al hebben veel supermarkten nog wel iets aan 'verse' keuze. Losse bakkers zijn er lastig te vinden, zeker niet zo veel als in Europa.

Het aanbod in de parken zelf is heel schraal en duur, ook bij tankstations en supermarktjes. Die hebben binnen het NP een monopolie, en dat merk je. Ik stem dus ook voor de optie voor wat brood, broodbeleg en fruit zoeken in stadjes tussen de NP's door, en bij het brood goed uitzoeken of het stiekem niet cake in vermomming is. En een beetje opletten in parken waar beren zitten, maar overdag mag je doorgaans eten in je auto houden zolang het niet zichbaar is. 'S nachts moet het eten eruit, maar dan heb je toch wel een verblijf.
camillus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:22:
[...]

Het is meer dat ik er één kan lenen/krijgen die iemand eind vorig jaar heeft gebruikt, maar die kaart is blanco.
Als die echt blanco is dan zal het wel werken.

Maar eens met bovenstaande: die 80 euro vind ik echt heel netjes voor meerdere parken die allemaal mooi en super-goed onderhouden zijn. Ik ben negatief over veel dingen qua organisatie/infrastructuur in de VS, maar die NP's zijn echt tip-top in orde (picknickplaatsen, toiletten, parkeerplaatsen, etc.), die wil ik wel sponsoren.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 09-04-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:47
camillus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:08:
[...]

Als hij nog blanco is kan het wel? Of ook niet?
Ja dan zou het kunnen, maar laatste bezoeken aan NP's waren ze wel wat strikter met het checken van de handtekening. Bij mijn aanschaf in Death Valley moest ik 'm gelijk tekenen bij aanschaf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Beetje Nederlands en voor de koopjes gaan snap ik nog.

Maar main attraction in de US zijn de parken, je hebt al minimaal paar k per persoon uitgegeven. Maar dan voor zo'n pass gaan sukkelen?

Neem je dan ook aardappels en een blok kaas mee in je koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
Barrycade schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:58:
Maar main attraction in de US zijn de parken, je hebt al minimaal paar k per persoon uitgegeven. Maar dan voor zo'n pass gaan sukkelen?
Ik wilde het niet als sukkelen laten overkomen, in principe krijg ik gewoon 80 dollar, dus waarom zou ik het niet proberen? Zie het als een cadeautje, that's all.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

camillus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:53:
[...]

Ik wilde het niet als sukkelen laten overkomen, in principe krijg ik gewoon 80 dollar, dus waarom zou ik het niet proberen? Zie het als een cadeautje, that's all.
Ik snap het deels wel maar je krijgt een cadeau in de zin van uitzichten die je hier nergens gaat vinden. Als je weet waar die $80 heen gaat dan zou ik die altijd betalen en elders $80 besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
De discussie is hier al vaker gevoerd. De 80 dollar is op je gehele budget peanuts en ten opzichte van wat je ervoor terugkrijgt de beste investering die je in de VS kan doen.

Maar goed, gek genoeg zoeken wij ook altijd wel ergens naar een voordeeltje. Onlangs nog een duur apparaat gekocht (7k incl accessoires) maar voor één van de accessoires (van 45 euro) toch naar de Action gegaan voor een diy oplossing van 3 euro.

@Barrycade kaas hadden wij inderdaad mee naar de VS. Daar waren Nederlandse vrienden van ons (woonachtig in de VS) ons ook heel dankbaar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Hmmbob schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:01:
[...]
Walmart

Of een outdoorwinkel zoals Bass Pro of DICK's Sporting Goods.

Maar ik zou gewoon naar de Walmart rijden (een grotere, geen buurtwinkel-variant)
Ja, logisch eigenlijk. Bedankt! Walmart en/of een outdoor winkel moeten we sowieso heen na het ophalen van de auto. Ivm boodschappen en gasblikjes.

Misschien een heel stomme vraag; maar hoe doen jullie het met data/internet/telefoon onderweg? Gratis roamen is er in de VS niet bij, i.t.t. Europa (toch? :') ).

'Vroeger' (10+ jaar geleden) kocht ik voor de VS altijd een tijdelijke simkaart om bereikbaar te zijn. Is dat nog steeds verstandig of zijn er andere manieren? Voor het navigeren met google maps en email met de reserveringen wel handig lijkt me. Hoe doen jullie dat? Of gewoon regelmatig ergens op gratis wifi inloggen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Justinn1988 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:44:
[...]

Ja, logisch eigenlijk. Bedankt! Walmart en/of een outdoor winkel moeten we sowieso heen na het ophalen van de auto. Ivm boodschappen en gasblikjes.

Misschien een heel stomme vraag; maar hoe doen jullie het met data/internet/telefoon onderweg? Gratis roamen is er in de VS niet bij, i.t.t. Europa (toch? :') ).

'Vroeger' (10+ jaar geleden) kocht ik voor de VS altijd een tijdelijke simkaart om bereikbaar te zijn. Is dat nog steeds verstandig of zijn er andere manieren? Voor het navigeren met google maps en email met de reserveringen wel handig lijkt me. Hoe doen jullie dat? Of gewoon regelmatig ergens op gratis wifi inloggen?
In NL via de Airalo app alvast een E-SIM fixen voor de US :) Is niet meer zo duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
DennusB schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:45:
[...]

In NL via de Airalo app alvast een E-SIM fixen voor de US :) Is niet meer zo duur!
Totaal niet bij stil gestaan dat dat ook een goede optie is. 8)7 Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ja E-Sim zelf had ik er 1 van Nomad. Dekking in US is niet zoals in NL. Dus in sommige gebieden is het max Edge wat dus prut is.

Dus laad vooraf je kaarten in Google Maps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
En je Spotify playlist downloaden via wifi in t hotel ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DennusB schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:45:
[...]

Ik vond Airalo afgelopen jaar zeer matig presteren. Als alternatief zou ik MobiMatter nog willen aandragen. In de staten CO,NE,SD,WY,MO,UT werkte dat - heel remote uitgezonder - goed en met 5G dekking. Airalo beloofde dat wel maar dat was meerendeels 3G drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:58:
[...]

Ik vond Airalo afgelopen jaar zeer matig presteren. Als alternatief zou ik MobiMatter nog willen aandragen. In de staten CO,NE,SD,WY,MO,UT werkte dat - heel remote uitgezonder - goed en met 5G dekking. Airalo beloofde dat wel maar dat was meerendeels 3G drama.
Maar Airalo levert gewoon eSIMs van providers toch? Ze zijn zelf geen mobiel netwerk zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 11:25
Ubigi esim is ook wel OK in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:27
Bij KPN kost het 35 euro voor 15 gb (31 dagen geldig), bij Odido 30 euro voor 20gb (31 dagen geldig).

Kiezen jullie daar niet voor ivm het bereik of voor de onbeperkte data als je een (e)sim uit Amerika haalt? En heb je onbeperkte data nodig?

Toen ik zelf naar Amerika ging; alles van te voren downloaden (Maps, Spotify) en onderweg geen internet. Alleen op locaties waar wifi aanwezig was. Heel eerlijk; dat was pas echt ontspannen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb een Odido unlimited abbo en daar zit 75 Gb roaming per maand inbegrepen. Niet alleen in Europa, maar ook de VS, Zwitserland en Turkije.

Voor andere verre bestemmingen gebruik ik een Ubigi esim.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DexterDee schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:15:
Ik heb een Odido unlimited abbo en daar zit 75 Gb roaming per maand inbegrepen. Niet alleen in Europa, maar ook de VS, Zwitserland en Turkije.

Voor andere verre bestemmingen gebruik ik een Ubigi esim.
Dat is toch alleen bij het allerduurste Odido unlimited abo? Ik heb Unlimited Basis, daar zit volgens mij alleen de EU in? (Wat een megaonduidelijke site van Odidio)

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste