Ok ok, ik had niet één twee drie verwacht hier zo snel al te melden met een vraag van deze aard maar ik ben op zoek naar ervaringen van campers. Voor mijn 40e (

) verjaardag van vriendinlief tickets gekregen voor de USA wat we willen gaan doen in 2026.
Dat gaan we echter - en dat is nieuw voor ons - doen met een RV. We zijn aan het kijken naar Pacific Northwest of die specifieke hoek in Canada. Ik heb wat zitten kijken rondom Banff maar ik vond dat wel heel toeristisch dus weet niet of dat me nou zo specifiek trekt. Los daarvan ben ik niet direct op zoek naar routetips maar meer naar ervaringen met de campers.
Welke brokers hebben jullie ervaring mee? Road Bear, Cruise America, El Monte etc.
Welk formaat is fijn om te hebben? Ik zat te kijken naar een relatief groot model.
Welke zaken zijn beslist handig / noodzakelijk om te hebben? Ik ben snel geneigd om alles zelf ergens op dag 1 op de kop te tikken en niet van die amenity kits erbij te huren (die ik altijd verdenk C-quality te zijn).
We maken een reis die niet per definitie naar de nationale parken of de major highlights gaat dus we zijn een vreemde eend in de bijt denk ik. Vooral mooie afgelegen plekken, onbekende hikes ontdekken etc is ons doel. Ik ben zelf al een keer in de Pacific Northwest geweest (2019) dus ken die hoek wel een beetje maar als er aparte of speciale dingen zijn in die hoek dan hoor ik het graag.
Al gedaan:
Seatlle, Columbia River Gorge + highlights, Portland, Boeing Everett, Olympic NP, Oregon Coast, Mt Rainier, Mt St Helens, Crater Lake NP.
Die parken zullen waarschijnlijk wel weer bezocht worden voor enkele hikes maar ik ben me wel bewust van de camper in dit geval

. Da's afzien in de bergen.
Vliegen vanaf AMS/BRU/DUS/ naar Seattle en de voorkeur is rechtstreeks maar dat komt tzt wel.
Plaatje voor de fun, zo'n camper was ik naar aan het kijken: