Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:38
continue12345 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:56:
Amerika is wel goedkoop nu wilde kijken wat een camper huren kost vanuit Las Vegas in juni:
https://camper.nl/zoeken#...=2025-06-07&dd=2025-06-27

Nu de dollar wat lager is is het aantrekkelijk en ook een mooie periode. Nu nog wel tickets regelen, hopelijk zijn die ook goed geprijsd. Iemand tips waar goedkope tickets taangeboden worden?
De dollar wat lager? USD 1,04/1,10 voor een euro is voor ons Europeanen echt ontzettend duur. Een koers van 1,20/1,30 maakte het voor ons nog een beetje leuk. De koersen van de afgelopen jaren zijn niet echt fijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 20:56
paul-s83 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:58:
[...]

Mooie prijzen voor de Cruise America's RV's. Weet niet hoe je reisgezelschap eruit ziet, maar die CA RV's hebben geen Slide-outs zo te zien. Ik zou niet meer zonder kunnen als ik weer eens zo'n bakbeest zou mogen huren :)
Ja maar de prijs is wel belangrijk in dit geval:) Het is meer een instant vakantie die niet meteen gepland stond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Den_S85 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:09:
[...]

De dollar wat lager? USD 1,04/1,10 voor een euro is voor ons Europeanen echt ontzettend duur. Een koers van 1,20/1,30 maakte het voor ons nog een beetje leuk. De koersen van de afgelopen jaren zijn niet echt fijn :X
Nou ja van 1,04 naar 1,10 scheelt toch +/- 5%. Maar goed vandaag is het 1,08. Zolang het onder de 1,15 is rekening ik gewoon met 1=1 dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Laatst online: 14-06 20:56
Ja ik ben er nu blij mee hij was stukje hoger!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Den_S85 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Haha dit, het verbaasde mij ook al dat dit nu aangehaald wordt. Met de koerswisselijgen erbij scheelt het nog geen €5,- op €100,- uitgave. Niet de koers waarvan je denkt “ja nu is het ineens interessant”.

Tijdens mijn eerste keer (2009 alweer, ik wordt langzaam ook oud) kreeg je voor €65,- $100,- dat waren nog eens leuke tijden!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-06 21:57
camillus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:29:
Nog iets meer dan een maand, en dan is het zover. Enorm veel zin in. Als ik het schema zo zie dan zal er niet veel rust zijn, en een hoop kilometers, maar het komt vast goed :). Ik hoop dat we tussen San Fransisco en Paso Robles over de Highway 1 kunnen rijden, maar ik ben bang van niet.

DagDatumBestemming
128-04 vertrekAankomst San Fransisco
229-04San Fransisco
330-04San Fransisco
401-05San Fransisco reizen naar Paso Robles
502-05Paso Robles reizen naar Los Angeles
603-05Los Angeles
704-05Los Angeles reizen naar Joshua Tree
805-05Joshua Tree
906-05Joshua Tree reizen naar Grand Canyon
1007-05Grand Canyon (zuid)
1108-05Grand Canyon reizen naar Page
1209-05Page reizen naar Bryce
1310-05Bryce
1411-05Bryce reizen naar Zion
1512-05Zion
1613-05Zion
1714-05Zion reizen via valley of fire naar Las Vegas
1815-05Las Vegas
1916-05Las Vegas via Death Valley reizen naar Lone Pine
2017-05Lone Pine reizen naar Seqoia
2118-05Seqoia reizen naar Yosemite
2219-05Yosemite
2320-05Yosemite
2421-05Yosemite reizen naar San Fransisco

We zijn vooral van de natuur, zoals misschien wel te zien is. Reeds geboekte excursies zijn tot nu toe naar Alcatraz en de Antelope Canyon in Page. Als jullie nog meer tips hebben voor zaken die van te voren gereserveerd moeten worden, horen we het graag!
Goede samenstelling vd reis. Soortgelijks gedaan in 2015 wel zonder kinderen. Dus dan is dit prima te doen.

Wel benieuwd hoe je yosemite ingaat. Over een maandje kan de route vanuit LV nog dicht zijn vanwege sneeuw. Even opzoeken via google, men heeft daar gov. Sites voor om de geschatte opening te zien obv gevallen sneeuw tov vorige jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-06 15:25
bartsony schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Wel benieuwd hoe je yosemite ingaat. Over een maandje kan de route vanuit LV nog dicht zijn vanwege sneeuw. Even opzoeken via google, men heeft daar gov. Sites voor om de geschatte opening te zien obv gevallen sneeuw tov vorige jaren.
Dankje! We reizen naar Mariposa, vanuit daar highway 140 naar de Valley, volgens mij is die weg bijna altijd open, nu toevallig dicht door rotsen op de weg zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb een vraag. Ik wil in San Diego, Honolulu en New York een auto huren. Heb je daarvoor een internationaal rijbewijs voor nodig. Ik heb verschillende websites bekeken en daar staat wanneer het rijbewijs niet in het Engels is je een internationaal rijbewijs moet hebben. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mijn ervaring is dat je gewoon met een Nederlands rijbewijs een auto kunt huren. In Nevada, Utah en in California en ieder geval, maar ik kan me niet voorstellen dat het in andere staten anders is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
smily01 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:46:
Ik heb een vraag. Ik wil in San Diego, Honolulu en New York een auto huren. Heb je daarvoor een internationaal rijbewijs voor nodig. Ik heb verschillende websites bekeken en daar staat wanneer het rijbewijs niet in het Engels is je een internationaal rijbewijs moet hebben. Wat is jullie ervaring?
Je hebt voor Verenigde Staten van Amerika geen Internationaal rijbewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
camillus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Dankje! We reizen naar Mariposa, vanuit daar highway 140 naar de Valley, volgens mij is die weg bijna altijd open, nu toevallig dicht door rotsen op de weg zag ik.
Aha dat kost je dus 1.5 dag extra dan via mammoth lakes.. en de leukere dag trails zullen dan ook dicht zijn? toch even tzt checken: bijv.mist fall trails, veel plezier iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:21
camillus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:29:
Nog iets meer dan een maand, en dan is het zover. Enorm veel zin in. Als ik het schema zo zie dan zal er niet veel rust zijn, en een hoop kilometers, maar het komt vast goed :). Ik hoop dat we tussen San Fransisco en Paso Robles over de Highway 1 kunnen rijden, maar ik ben bang van niet.

DagDatumBestemming
128-04 vertrekAankomst San Fransisco
229-04San Fransisco
330-04San Fransisco
401-05San Fransisco reizen naar Paso Robles
502-05Paso Robles reizen naar Los Angeles
603-05Los Angeles
704-05Los Angeles reizen naar Joshua Tree
805-05Joshua Tree
906-05Joshua Tree reizen naar Grand Canyon
1007-05Grand Canyon (zuid)
1108-05Grand Canyon reizen naar Page
1209-05Page reizen naar Bryce
1310-05Bryce
1411-05Bryce reizen naar Zion
1512-05Zion
1613-05Zion
1714-05Zion reizen via valley of fire naar Las Vegas
1815-05Las Vegas
1916-05Las Vegas via Death Valley reizen naar Lone Pine
2017-05Lone Pine reizen naar Seqoia
2118-05Seqoia reizen naar Yosemite
2219-05Yosemite
2320-05Yosemite
2421-05Yosemite reizen naar San Fransisco

We zijn vooral van de natuur, zoals misschien wel te zien is. Reeds geboekte excursies zijn tot nu toe naar Alcatraz en de Antelope Canyon in Page. Als jullie nog meer tips hebben voor zaken die van te voren gereserveerd moeten worden, horen we het graag!
Mooie reisverhalen! Heel veel plezier. San Francisco en Las Vegas is erg mooie steden, al vind ik van die 2 steden San Francisco het leukste. Wij zijn er ook geweest :)

Eind Mei gaan wij waarschijnlijk met vakantie naar Amerika. Wij zijn op het moment aan het oriënteren

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:28

Typhone

Who Dares Wins

Die heb je NIET nodig. Ook niet kopen! NL rijbewijs is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Komende zomer weer naar Florida. Kids willen twee dagen naar Universal Studios, want nieuw park. Ik schrik van de prijs: $1330 voor twee dagen entree met z’n viertjes (via Undercover Tourist, niet eens bij Disney direct…)! Kan me niet herinneren dat wij eerder zoveel hebben betaald voor Disney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 06:22:
Komende zomer weer naar Florida. Kids willen twee dagen naar Universal Studios, want nieuw park. Ik schrik van de prijs: $1330 voor twee dagen entree met z’n viertjes (via Undercover Tourist, niet eens bij Disney direct…)! Kan me niet herinneren dat wij eerder zoveel hebben betaald voor Disney.
Ja dat is wel goed duur geworden idd. Vorig jaar zijn wij twee dagen geweest met zijn 3en en waren $1100 kwijt, inclusief prioriteit passen voor de attracties exclusief parkeren in augustus.

Parken waren wel van 09:00 tot 23:00 open dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:15
Universal of Disney? Universal heeft een nieuw park dat opent in Mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:38
Heb je daarvoor een internationaal rijbewijs voor nodig. Ik heb verschillende websites bekeken en daar staat wanneer het rijbewijs niet in het Engels is je een internationaal rijbewijs moet hebben. Wat is jullie ervaring?
Dat "het internationale rijbewijs" de grootste scam is in toeristenland.

Zoals je al enkele keren gehoord hebt: niet nodig.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Naranya schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:14:
[...]

Universal of Disney? Universal heeft een nieuw park dat opent in Mei.
Universal. Sorry, dacht dat die parken allemaal bij Disney horen, maar is in geval van Universal natuurlijk niet zo. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 21-03-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:17:
[...]

Dat "het internationale rijbewijs" de grootste scam is in toeristenland.

Zoals je al enkele keren gehoord hebt: niet nodig.
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Je hebt het in landen waar je Nederlandse/EU rijbewijs wordt geaccepteerd niet nodig. Voor Noord Amerika is dat in de VS en Canada bijvoorbeeld het geval. De ANWB roept dan nog wel dat verhuurbedrijven het kunnen vragen maar in mijn 10+ jaar reizen naar de VS heb ik die vraag nog nooit gehad, dus in mijn ervaring bangmakerij.

En hoewel je echt moet zoeken naar landen waar je een internationaal rijbewijs nodig hebt, zeker de meer toeristische landen, ze zijn er wel. Maar goed dan heb je het over landen als Mozambique en Madagascar (als de info van de ANWB up to date is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-06 19:42
Weet iemand wat de goedkoopste en meest geaccepteerde manier is om te betalen in Amerika?

Vorig jaar in NYC had mijn vriendin regelmatig problemen met haar creditcard van ING (MasterCard). Mijn American Express Gold card geeft eigenlijk nooit acceptatie problemen, maar begrijp dat de wisselkoers daar het hoogste is.

Ik lees over gunstige koersen bij Revolut. Is dat bijvoorbeeld een aanrader als kaart er bij? Of een ANWB Visa of soortgelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 15:28

Wootlock

Evilution

Damn 8)7 .. daarmee vergeleken waren de Universal studios in LA een koopje.. 2 personen 1x dag entree 288 dollar en dan nog eens 35 dollar parkeren

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 15:18
Ricktachtig schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:47:
Weet iemand wat de goedkoopste en meest geaccepteerde manier is om te betalen in Amerika?

Vorig jaar in NYC had mijn vriendin regelmatig problemen met haar creditcard van ING (MasterCard). Mijn American Express Gold card geeft eigenlijk nooit acceptatie problemen, maar begrijp dat de wisselkoers daar het hoogste is.

Ik lees over gunstige koersen bij Revolut. Is dat bijvoorbeeld een aanrader als kaart er bij? Of een ANWB Visa of soortgelijke?
Ik heb eerlijk nog nooit een probleem gehad met ING Mastercard (tenzij je tankstations bedoelt, je kunt een Nederlandse CC meestal niet aan de tankzuil zelf gebruiken, omdat je de 5-cijferige postcode moet opgeven). Ik maak me niet zo druk om de koersopslag eerlijk gezegd.Wisselen moet toch gebeuren...

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Patrick_6369 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Ik heb eerlijk nog nooit een probleem gehad met ING Mastercard (tenzij je tankstations bedoelt, je kunt een Nederlandse CC meestal niet aan de tankzuil zelf gebruiken, omdat je de 5-cijferige postcode moet opgeven). Ik maak me niet zo druk om de koersopslag eerlijk gezegd.Wisselen moet toch gebeuren...
Wij hadden bij sommige hotels ook problemen met de betaling. En sommige supermarkten ook. Was per winkel verschillend met deze kaart.

Bij Revolut begrijp ik dat de wisselkoersopslag 0% is tov 2,5% bij mijn Amex en 2% bij een Visa of Mastercard. Wanneer je 7500 uit gaat geven is dat toch minimaal 150 euro. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Patrick_6369 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:08:
(tenzij je tankstations bedoelt, je kunt een Nederlandse CC meestal niet aan de tankzuil zelf gebruiken, omdat je de 5-cijferige postcode moet opgeven).
Vaak werkt 00000 met een buitenlandse creditcard prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Laatst online: 18-06 15:43
Of het de goedkoopste manier was weet ik niet, maar wij hebben oktober 2024 bijna alles met de Revolut betaald (maanden van tevoren begonnen met het omwisselen van euro's naar dollars). Tanken, boodschappen, restaurant etc. allemaal met Revolut. Alleen hotel hebben we met Rabo Creditcard gedaan, had met borg te maken welke ze op een creditcard reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Wij hadden een combinatie van twee creditcards: VISA en Mastercard.
Mocht de ene niet werken dan hebben we de andere nog, moet ik zeggen dat ik nergens problemen heb gehad met de ING mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb al sinds jaar en dag een Mastercard via ABNAMRO (ics) en ken dit probleem ook niet eigenlijk.
99,9% van de betalingen in de USA doe ik ermee zonder problemen, van hotels tot kleine kioskjes, etc.

En nu met ApplePay helemaal grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:29
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:53:
Ik heb al sinds jaar en dag een Mastercard via ABNAMRO (ics) en ken dit probleem ook niet eigenlijk.
99,9% van de betalingen in de USA doe ik ermee zonder problemen, van hotels tot kleine kioskjes, etc.

Ik heb ook een MasterCard van ABN maar heb meerdere keren problemen met betalen gehad helaas.
Zit er ook aan te denken om voor de komende VS trip een VISA of AMEX erbij te nemen om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:53:

Ik Amex & ApplePay is en deel je ervaring, behalve tankstations. Hoewel dat echt veel beter is geworden (met name na Corona*) is dat toch een plek waar ik zo nu en dan nog tegenkom dat selfservice betalen aan de pomp niet werkt. Binnen betalen werkt wel altijd.

* Voor Corona kwam je nog wel eens plekken tegen die cash only waren maar dat is ook enorm afgenomen. Mijn eerste reizen naar de VS (15 jaar geleden ofzo) kwam ik uit Canada de VS in met de auto, toen kon ik alleen cash afrekenen op de tolweg. Gelukkig ook met CAD want USD had ik niet op zak. Dat ben ik de laatste jaren helemaal niet meer tegengekomen.

[ Voor 23% gewijzigd door PolarBear op 24-03-2025 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Ik Amex is en deel je ervaring, behalve tankstations. Hoewel dat echt veel beter is geworden (met name na Corona) is dat toch een plek waar ik zo nu en dan nog tegenkom dat selfservice betalen aan de pomp niet werkt. Binnen betalen werkt wel altijd.
Ja betalen aan de pomp probeer ik niet eens meer, als dat onder de "problemen" valt dan heb ik er ook 1tje.
Al vind ik dat meer te verwijten aan de manier hoe ze dat daar geimplementeerd hebben, ondersteund de pomp Apple Pay dan werkt het met mijn Nederlandse kaart prima.
Carthrax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb ook een MasterCard van ABN maar heb meerdere keren problemen met betalen gehad helaas.
Zit er ook aan te denken om voor de komende VS trip een VISA of AMEX erbij te nemen om dit soort problemen te voorkomen.
Maar waar moet ik dan aan denken? Zijn dat "problemen" die aan de kaart te wijten zijn of zaken die in het land gewoon zo werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
Bij zowel de Walmart en nog belangrijker bij de Denny's werd deze niet geaccepteerd. Maar ook niet consequent, bij de ene wel en bij de ander niet. Het was elke keer weer spannend.

Uiteindelijk met de normale ABN pinpas van mijn zoon konden wij betalen (onze pinpassen werden ook niet geaccepteerd).
De dames bij de Denny's gaven al aan dat sinds zij de nieuwe betaal automaten hadden vooral buitenlandse CC's problemen hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:06:
[...]
Ja betalen aan de pomp probeer ik niet eens meer, als dat onder de "problemen" valt dan heb ik er ook 1tje.
Al vind ik dat meer te verwijten aan de manier hoe ze dat daar geimplementeerd hebben, ondersteund de pomp Apple Pay dan werkt het met mijn Nederlandse kaart prima.
Zeker wel weer het proberen waard, het werkt tegenwoordig vaker wel dan niet in mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 09:45
Hmmbob schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Vaak werkt 00000 met een buitenlandse creditcard prima
Dat is niet mijn ervaring, ik heb allerlei van dit soort tips geprobeerd zonder succes (in de staten NY, NH, MA en ME).

Maar zodra je weet dat je bij tanken gewoon binnen aan de kassa moet betalen is dit dus ook nauwelijks een probleem te noemen. Ik ben zelf nooit volledig automatische tankstations tegengekomen zoals hier vrij gebruikelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Afgelopen vakantie is de VISA van vriendinlief een keer geweigerd ergens in Nebraska. Voor de rest ging het tanken stukken beter dan in 2019 toen ik in de Pacific Norhtwest was.

Combinatie van 1x AMEX, 2x Mastercard, 2x VISA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carthrax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:10:
Bij zowel de Walmart en nog belangrijker bij de Denny's werd deze niet geaccepteerd. Maar ook niet consequent, bij de ene wel en bij de ander niet. Het was elke keer weer spannend.

Uiteindelijk met de normale ABN pinpas van mijn zoon konden wij betalen (onze pinpassen werden ook niet geaccepteerd).
De dames bij de Denny's gaven al aan dat sinds zij de nieuwe betaal automaten hadden vooral buitenlandse CC's problemen hadden.
Ooh echt, dat is wel knullig als je net hebt zitten eten ja :P
Nu zijn wij niet echt Denny's gangers maar ik hou het in mijn achterhoofd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Ooh echt, dat is wel knullig als je net hebt zitten eten ja :P
Nu zijn wij niet echt Denny's gangers maar ik hou het in mijn achterhoofd!
Standaard ritueel van ons in de VS, de eerste ochtend even een ouderwetsch Amerikaans ontbijt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
Carthrax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:10:
Hier dus dezelfde ervaringen bij Walmart en WholeFoods. Ook Het was elke keer maar weer afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carthrax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Standaard ritueel van ons in de VS, de eerste ochtend even een ouderwetsch Amerikaans ontbijt ;)
Haha Sunny side up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Fikkie007 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:29:
Of het de goedkoopste manier was weet ik niet, maar wij hebben oktober 2024 bijna alles met de Revolut betaald (maanden van tevoren begonnen met het omwisselen van euro's naar dollars). Tanken, boodschappen, restaurant etc. allemaal met Revolut. Alleen hotel hebben we met Rabo Creditcard gedaan, had met borg te maken welke ze op een creditcard reserveren.

[...]
Wij gaan in juli, en heb ook een (digitale) revolut kaart.
Is het nu al zinvol om een USD account erbij te openen, en daar geleidelijk geld op te parkeren?
En dan die gebruiken voor de meeste aankopen?
Heb daarnaast nog een ING Credit (master?) card

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Laatst online: 18-06 15:18
Driek schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Is het nu al zinvol om een USD account erbij te openen, en daar geleidelijk geld op te parkeren?
Dat hangt er een beetje van af wat je glazen bol zegt. Gaat de koers verbeteren of verslechteren de komende tijd? :9

M.a.w. daar is geen serieus advies op te geven!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Dat hangt er een beetje van af wat je glazen bol zegt. Gaat de koers verbeteren of verslechteren de komende tijd? :9

M.a.w. daar is geen serieus advies op te geven!
Das ook weer waar :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Tot 1000 euro per maand omwisselen heeft geen extra kosten volgens mij. Dat is de reden dat ik toen al een aantal maanden ervoor begonnen ben.
Driek schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Wij gaan in juli, en heb ook een (digitale) revolut kaart.
En dan die gebruiken voor de meeste aankopen?
Heb daarnaast nog een ING Credit (master?) card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ricktachtig schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Hier dus dezelfde ervaringen bij Walmart en WholeFoods. Ook Het was elke keer maar weer afwachten.
Grappig. Nog nooit gehad dat de Visa werd geweigerd. Alleen een keer aan de pomp, maar binnen pakte de kaart wel. Als alternatief had ik een Mastercard van Bunq die ik ter plekke dan nog wel even zou moeten activeren. Maar goed, laatste keer waren we met Amerikaanse vrienden die konden betalen als het bij ons zou worden geweigerd (wat dus niet gebeurde). In NYC nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
bazzemans schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:53:
[...]

Grappig. Nog nooit gehad dat de Visa werd geweigerd. Alleen een keer aan de pomp, maar binnen pakte de kaart wel. Als alternatief had ik een Mastercard van Bunq die ik ter plekke dan nog wel even zou moeten activeren. Maar goed, laatste keer waren we met Amerikaanse vrienden die konden betalen als het bij ons zou worden geweigerd (wat dus niet gebeurde). In NYC nog nooit een probleem gehad.
Dit was met de Mastercard van ING. Visa heb ik zelf geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:21

Ik heb een ANWB VISA GO CARD Prepaid en in Amerika kon ik er alles mee betalen zonder problemen. Ook in New York maar ook in Los Angeles, San Francisco en Las Vegas geen probleem mee gehad.

Het is het laatste jaar voor mij met de ANWB VISA GO CARD Prepaid. ANWB is gestopt met de GO Card. Ik moet volgende jaar weer kijken waar ik mijn nieuwe kaart ga halen. Ik wil Prepaid Creditcard want ik hou niet van leningen met krediet erop

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 25-03-2025 09:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Van der Berg schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:22:
Het is het laatste jaar voor mij met de ANWB VISA GO CARD Prepaid. ANWB is gestopt met de GO Card. Ik moet volgende jaar weer kijken waar ik mijn nieuwe kaart ga halen. Ik wil Prepaid Creditcard want ik hou niet van leningen met krediet erop
Dan heb je geluk, want zo'n beetje alle in Nederland verkrijgbare creditcards zijn sinds een aantal jaar geen "leningen met krediet erop" meer, maar zogenaamde "charge cards" waarbij je aan t einde van de maand alles MOET aflossen. Daarover betaal je dan dus ook geen rente. Vaak is er een goedkope mogelijkheid om een creditcard via je bestaande bankpakket te nemen.

Je hoeft jezelf dus niet (meer) te beperken tot de prepaid cards om toch aan je wens "ik wil geen krediet" te voldoen (y)

En zoals bij veel dingen op GoT: er is een speciaal topic voor: Ervaringen met creditcards

edit: Nog n idee voor je om met een creditcard om te gaan:
Met je prepaid kan je natuurlijk niet meer geld uitgeven dan vooraf erop gezet, en kom je nooit voor een betaling/aflossingsverrassing te staan. Super overzichtelijk! Als er achteraf geïnd wordt, kan die verrassing er wel zijn als je je uitgaven niet goed bijhoudt.

Wat wij doen is dat we voor iedere betaling die we met de creditcard doen, we het bedrag meteen vanaf onze lopende rekening naar een speciaal spaarpotje zetten. Aan het eind van de maand komt de afrekening van de creditcard, en die komt dan 1-op-1 overeen met het bedrag wat in t potje zit en kan daarmee betaald worden. Zo hebben we nooit onverwachts een grote afrekening.

(Overigens gebruiken wij de creditcard veel vaker dan alleen voor reizen/vakantie, vandaar)

[ Voor 47% gewijzigd door Hmmbob op 25-03-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij één Walmart werd twee jaar geleden mijn Visa van Rabobank geweigerd. Zelfde verhaal voor Rabo kaart van vriend waarmee ik was. Meerdere pogingen gedaan. Toen maar gewone pinpas gebruikt, die werd verrassend genoeg direct geaccepteerd.

Verder die vakantie, en vorig jaar toen ik ook in de VS was, nul problemen gehad. En anders is een beetje cash mee hebben natuurlijk geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:23:
Ik ben eind deze maand even 2 dagen in Vegas met mijn vrouw. Ik ken de stad (te) goed, dus hoef er niet op uit. Het is enkel een tussenstop.

Welk hotel heeft het beste zwembad? Tot nu toe vind ik de zwembaden waar ik kom tegenvallen. Venetian, Bellagio, Aria, allemaal meh. Ik zoek een mooi groot zwembad en een plek om te relaxen.

Ik zit nu te kijken naar Mandalay Bay of Conrad.
Welke is het geworden? Pics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-06 19:36

Hemingr

Gekke henkie

Carthrax schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Houd er wel rekening mee dat AMEX bijzonder duur is bij gebruik met buitenlandse valuta. En duur in kosten.

Ik ben een maand of 2 per jaar in de US en heb eigenlijk nog nooit een issue gehad met Mastercard (ICS). Via ApplePay zoals al eerder aangegeven helemaal perfect.
bazzemans schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:53:
[...]

Wat nog wel eens fout gaat is als ze je om je postcode vragen. 00000 geeft direct "go to attendant", soms ook als je een out of state postcode gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door Hemingr op 25-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

bij de postcode kan je toch de welbekende: 90201 invullen, die deed het bij mij altijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-06 19:36

Hemingr

Gekke henkie

Wootlock schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:14:
bij de postcode kan je toch de welbekende: 90201 invullen, die deed het bij mij altijd ;)
Dat is ook hier al de laatste 20 jaar mijn vaste postcode in de US.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hmmbob schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Welke is het geworden? Pics?
Pics krijg je van de week, ik vlieg donderdag ;)

Het is uiteindelijk Mandalay Bay geworden. Voornamelijk ook om de prijs, ze hadden een redelijk goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wootlock schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:14:
Haha ja probeerde ik ook vaak maar werd niet altijd geaccepteerd helaas. Ook de Nederlandse postcode met een 0 ervoor werkte zo nu en dan.

Tegenwoordig ga ik maar naar binnen, kom ik nog eens ergens 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:35:
[...]

Pics krijg je van de week, ik vlieg donderdag ;)

Het is uiteindelijk Mandalay Bay geworden. Voornamelijk ook om de prijs, ze hadden een redelijk goed aanbod.
Mag ik vragen wat je ongeveer betaald tegenwoordig? Ik vond Vegas de laatste keer dat ik er was behoorlijk duur geworden (qua hotelkamers). En ook jammer dat gratis parkeren bij veel hotels er ook niet meer van af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50
Zelf ben ik over naar Revolut. Op voorhand zet ik dan op een gunstig tarief euros om naar de lokale valuta, en dan gebruik je die.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sissors schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:54:
Bij één Walmart werd twee jaar geleden mijn Visa van Rabobank geweigerd.
Let ook op dat veel visa-creditcards van Nederlandse banken tegenwoordig VPay gebruiken (duidelijk herkenbaar aan het logo op de kaart), en VPay wordt vooral in Europa ondersteund, nauwelijks in de VS.

Bij de ING kon je daarom expliciet een andere kaart dan VPay aanvragen (zo uit mijn hoofd een mastercard, tegen extra kosten), maar als je het zelf niet door hebt kan je voor verrassingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Let ook op dat veel visa-creditcards van Nederlandse banken tegenwoordig VPay gebruiken (duidelijk herkenbaar aan het logo op de kaart), en VPay wordt vooral in Europa ondersteund, nauwelijks in de VS.

Bij de ING kon je daarom expliciet een andere kaart dan VPay aanvragen (zo uit mijn hoofd een mastercard, tegen extra kosten), maar als je het zelf niet door hebt kan je voor verrassingen komen te staan.
Mijne is echte Visa. En verder werkte hij overal wel, ook bij andere Walmarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
[...]

Weet je zeker dat dit nog zo is? In alle info die ik erover kan vinden, worden de Visa-kaarten via ICS aangeboden. Een aantal banken gebruiken VPay voor hun debitcards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

V-pay is alleen de Debit card van Visa toch? De tegenhanger van Maestro zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PolarBear schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Mag ik vragen wat je ongeveer betaald tegenwoordig? Ik vond Vegas de laatste keer dat ik er was behoorlijk duur geworden (qua hotelkamers). En ook jammer dat gratis parkeren bij veel hotels er ook niet meer van af kan.
Ik betaal 360 euro voor 2 nachten. Dat is inclusief de taxes en resortfee. Grotere kamer met stripview.

Maar veel van de bekende jongens zijn inderdaad wel erg duur geworden. Belaggio, Venetian e.d. zitten snel op 350-400 per nacht. Wat ze wat mij betreft ook niet waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:40:
[...]

Ik betaal 360 euro voor 2 nachten. Dat is inclusief de taxes en resortfee. Grotere kamer met stripview.

Maar veel van de bekende jongens zijn inderdaad wel erg duur geworden. Belaggio, Venetian e.d. zitten snel op 350-400 per nacht. Wat ze wat mij betreft ook niet waard zijn.
Wij zijn nu twee keer naar Vegas geweest. Eerste keer op Fremont Street en de tweede keer aan de strip. Ik zou niet nog een keer kiezen voor een hotel aan de strip. Leuk voor een keer, maar onvoldoende toegevoegde waarde voor nog een keer wat mij betreft. Uit interesse, welke afweging maak jij daarin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Wij zijn nu twee keer naar Vegas geweest. Eerste keer op Fremont Street en de tweede keer aan de strip. Ik zou niet nog een keer kiezen voor een hotel aan de strip. Leuk voor een keer, maar onvoldoende toegevoegde waarde voor nog een keer wat mij betreft.
Moet zeggen dat de strip ook wel echt hard achteruit gegaan is de laatste jaren. Wij zijn er best wel regelmatig geweest maar 10/15 jaar geleden was het allemaal een stuk gemoedelijker dan onze laatste keer in 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-06 15:25
Ik heb een Rabo Mastercard creditcard, Mastercard is niet helemaal safe begrijp ik uit de reacties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bazzemans schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Wij zijn nu twee keer naar Vegas geweest. Eerste keer op Fremont Street en de tweede keer aan de strip. Ik zou niet nog een keer kiezen voor een hotel aan de strip. Leuk voor een keer, maar onvoldoende toegevoegde waarde voor nog een keer wat mij betreft. Uit interesse, welke afweging maak jij daarin?
De YOLO afweging :p Omdat ik nu met mijn vrouw ben, vind ik het wel leuk om ergens te liggen waar alles kan.

Zelf ben ik vaak in Vegas lig meestal off-strip. Ik ben er over 1.5 week weer, alleen, en lig dan in het Virgin. Ook Red Rock is een hele fijne locatie.

Fremont probeer ik wel te vermijden. Het risico is altijd dat je een kamer aan de Fremont Experience krijgt (ondanks zorgvuldig boeken) en dan heb je wel echt een slechte nacht.
Donstil schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Moet zeggen dat de strip ook wel echt hard achteruit gegaan is de laatste jaren. Wij zijn er best wel regelmatig geweest maar 10/15 jaar geleden was het allemaal een stuk gemoedelijker dan onze laatste keer in 2023.
Het is gewoon een pauperbende. Niks glitter en glamour. Het zijn mensen die het allemaal eigenlijk niet kunnen betalen en hem er toch even uit willen laten hangen. Slecht gekleed, onverzorgd, rokend en drinken over straat achter de kinderwagen. Heb er niets mee. En het verkeer :X

Stel je nou eens voor dat je de strip een boulevard zou maken, met een trambaan in het midden en verder loopgebied. Kan prachtig worden.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 25-03-2025 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:17:
Stel je nou eens voor dat je de strip een boulevard zou maken, met een trambaan in het midden en verder loopgebied. Kan prachtig worden.
En er dan niet met de auto overheen kunnen, ja. Dat gaat dus echt niet gebeuren. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bwerg schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:40:
[...]

En er dan niet met de auto overheen kunnen, ja. Dat gaat dus echt niet gebeuren. :P
Helaas zullen ze het daar inderdaad nooit begrijpen. Als je AI erop los laat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbpwQW2rCpfsal6we4D_S0f0Zc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iVyppHdPMwrfYohTvv46S3IE.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZLs5IJLH9YyAmBZvOY_NoUVkg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScBlLWjCs1ASo2fpPO9nTKJg.webp?f=fotoalbum_large

VS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YFIuFHz0adGfvqa1SEZtlWQYHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4TlgptTittbJgiBxD7bgujTi.webp?f=fotoalbum_large

Waarbij die onderste bijzonder realistisch is (even los van dat het verkeer dezelfde kant op gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:40:
[...]

Dat valt wel mee, die 350/400 per nacht komt mij bekender voor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:17:
[...]

De YOLO afweging :p Omdat ik nu met mijn vrouw ben, vind ik het wel leuk om ergens te liggen waar alles kan.
Ah ja, dat is dan wel dezelfde afweging die wij ook maakten :Y).
Zelf ben ik vaak in Vegas lig meestal off-strip. Ik ben er over 1.5 week weer, alleen, en lig dan in het Virgin. Ook Red Rock is een hele fijne locatie.
Ja, precies. Dat spraken wij in ieder geval naar elkaar toe uit om de volgende keer niet weer aan de strip te zitten. De YOLO is er wel vanaf. Maar goed, we zouden Las Vegas waarschijnlijk dan zelfs wel helemaal vermijden. Been there, done that.
Fremont probeer ik wel te vermijden. Het risico is altijd dat je een kamer aan de Fremont Experience krijgt (ondanks zorgvuldig boeken) en dan heb je wel echt een slechte nacht.
Terecht. Wij hadden toen geen keus, was voor ons geboekt. Gelukkig niet aan de Experience zelf dus dat was prima.
Het is gewoon een pauperbende. Niks glitter en glamour. Het zijn mensen die het allemaal eigenlijk niet kunnen betalen en hem er toch even uit willen laten hangen. Slecht gekleed, onverzorgd, rokend en drinken over straat achter de kinderwagen. Heb er niets mee. En het verkeer :X
Bij rokend ook nog geregeld wiet rokend. Die lucht hangt daar overal. Vorige keer voor de ervaring een uurtje black-jack gespeeld, toen was dat ook wel klaar. En een show bezocht. Daarin is er in Vegas wel voor elk wat wils (zover je portemonnee rijkt).

Dag aan het zwembad gespendeerd en vooral verbaasd over hetgeen jij beschrijft.
Dat zou het 100% mooier maken. Zal wel te 'liberal' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Iemand in Vegas toevallig hier al geweest:

https://lasvegas.artemuseum.com/

Ziet er wel erg cool uit met goede reviews. Wellicht even proberen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Nope. Wel een vergelijkbare expositie bezocht in het Art Museum in Singapore. Dat was een toffe experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
Is het niet meer zoals in 2015 (laatste keer LV voor mij) toen er nog apps spellen waren waar je met een aantal uur spelletjes spelen punten kon verdienen om te overnachten in bijv Mirage? Ben even het spel vergeten maar als je wat uurtjes in de trein zat zoals ik had je een gratis nachtje en wat tegoedbonnen voor shows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 10:20
Je doelt op My Vegas, dat bestaat nog steeds. Bizarre kortingen (rewards) naar binnen geharkt met verbluffend stompzinnige spelletjes. Wij zaten voor een paar tientjes 2 nachten in Mandalay bay.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
peacelord schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:19:
Je doelt op My Vegas, dat bestaat nog steeds. Bizarre kortingen (rewards) naar binnen geharkt met verbluffend stompzinnige spelletjes. Wij zaten voor een paar tientjes 2 nachten in Mandalay bay.
Idd, grappig dat dit nog bestaat!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mandalay Bay is oud en uit de richting. Wel prima kamers.

En redelijke pay out :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY0yPtqhfx6VxYphbbjBCZmf9bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoFRAHnr2xZFdlD8YuZD0GaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ok ok, ik had niet één twee drie verwacht hier zo snel al te melden met een vraag van deze aard maar ik ben op zoek naar ervaringen van campers. Voor mijn 40e ( :( ) verjaardag van vriendinlief tickets gekregen voor de USA wat we willen gaan doen in 2026.

Dat gaan we echter - en dat is nieuw voor ons - doen met een RV. We zijn aan het kijken naar Pacific Northwest of die specifieke hoek in Canada. Ik heb wat zitten kijken rondom Banff maar ik vond dat wel heel toeristisch dus weet niet of dat me nou zo specifiek trekt. Los daarvan ben ik niet direct op zoek naar routetips maar meer naar ervaringen met de campers.

Welke brokers hebben jullie ervaring mee? Road Bear, Cruise America, El Monte etc.
Welk formaat is fijn om te hebben? Ik zat te kijken naar een relatief groot model.
Welke zaken zijn beslist handig / noodzakelijk om te hebben? Ik ben snel geneigd om alles zelf ergens op dag 1 op de kop te tikken en niet van die amenity kits erbij te huren (die ik altijd verdenk C-quality te zijn).

We maken een reis die niet per definitie naar de nationale parken of de major highlights gaat dus we zijn een vreemde eend in de bijt denk ik. Vooral mooie afgelegen plekken, onbekende hikes ontdekken etc is ons doel. Ik ben zelf al een keer in de Pacific Northwest geweest (2019) dus ken die hoek wel een beetje maar als er aparte of speciale dingen zijn in die hoek dan hoor ik het graag.

Al gedaan:
Seatlle, Columbia River Gorge + highlights, Portland, Boeing Everett, Olympic NP, Oregon Coast, Mt Rainier, Mt St Helens, Crater Lake NP.

Die parken zullen waarschijnlijk wel weer bezocht worden voor enkele hikes maar ik ben me wel bewust van de camper in dit geval ;). Da's afzien in de bergen.

Vliegen vanaf AMS/BRU/DUS/ naar Seattle en de voorkeur is rechtstreeks maar dat komt tzt wel.

Plaatje voor de fun, zo'n camper was ik naar aan het kijken:

Afbeeldingslocatie: https://media.globalcamper.com/productmedia/vehicleimage/079f/b0/C30-outside_big.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:23

nrg

Qua kwaliteit schijnt de volgorde te zijn (lager naar hoger):
1. Cruise America
2. El Monte
3. Road Bear

De prijs loopt vergelijkbaar op. Cruise is de grootste.

Wij hebben (alleen) de camper geboekt via Tioga Tours, dat kostte uiteindelijk (na navragen) precies hetzelfde als direct bij El Monte. Vond hen goed behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:40
Typhone schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:08:

[Afbeelding]
De belangrijkste vraag: met hoeveel personen zijn jullie?

Met zn 2en zou ik juist naar een compacte camper kijken, of zelfs kampeerbusje / truck camper. Daar ben je toch mobieler mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

marcop23 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:03:
[...]

De belangrijkste vraag: met hoeveel personen zijn jullie?

Met zn 2en zou ik juist naar een compacte camper kijken, of zelfs kampeerbusje / truck camper. Daar ben je toch mobieler mee.
2 personen zijn we. Heel erg mobiel hoeven we niet te zijn maar dat is persoonlijk. Die compacte dingen vinden we als we ergens staan meteen zo beperkt qua ruimte dat het al snel ‘irritant klein’ wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Ok ok, ik had niet één twee drie verwacht hier zo snel al te melden met een vraag van deze aard maar ik ben op zoek naar ervaringen van campers. Voor mijn 40e ( :( ) verjaardag van vriendinlief tickets gekregen voor de USA wat we willen gaan doen in 2026.

Dat gaan we echter - en dat is nieuw voor ons - doen met een RV. We zijn aan het kijken naar Pacific Northwest of die specifieke hoek in Canada. Ik heb wat zitten kijken rondom Banff maar ik vond dat wel heel toeristisch dus weet niet of dat me nou zo specifiek trekt. Los daarvan ben ik niet direct op zoek naar routetips maar meer naar ervaringen met de campers.

Welke brokers hebben jullie ervaring mee? Road Bear, Cruise America, El Monte etc.
Welk formaat is fijn om te hebben? Ik zat te kijken naar een relatief groot model.
Welke zaken zijn beslist handig / noodzakelijk om te hebben? Ik ben snel geneigd om alles zelf ergens op dag 1 op de kop te tikken en niet van die amenity kits erbij te huren (die ik altijd verdenk C-quality te zijn).

We maken een reis die niet per definitie naar de nationale parken of de major highlights gaat dus we zijn een vreemde eend in de bijt denk ik. Vooral mooie afgelegen plekken, onbekende hikes ontdekken etc is ons doel. Ik ben zelf al een keer in de Pacific Northwest geweest (2019) dus ken die hoek wel een beetje maar als er aparte of speciale dingen zijn in die hoek dan hoor ik het graag.

Al gedaan:
Seatlle, Columbia River Gorge + highlights, Portland, Boeing Everett, Olympic NP, Oregon Coast, Mt Rainier, Mt St Helens, Crater Lake NP.

Die parken zullen waarschijnlijk wel weer bezocht worden voor enkele hikes maar ik ben me wel bewust van de camper in dit geval ;). Da's afzien in de bergen.

Vliegen vanaf AMS/BRU/DUS/ naar Seattle en de voorkeur is rechtstreeks maar dat komt tzt wel.

[Afbeelding]
Wij hadden er eentje van Cruise America. Dikke prima voor de prijs tov andere aanbieders. Wel flink luid tijdens het rijden over de highways, even rustig een podcastje luisteren was niet makkelijk.

Geboekt via goseetravels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:28
Typhone schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:00:
[...]

2 personen zijn we. Heel erg mobiel hoeven we niet te zijn maar dat is persoonlijk. Die compacte dingen vinden we als we ergens staan meteen zo beperkt qua ruimte dat het al snel ‘irritant klein’ wordt.
Heb 3 jaar geleden een roadtrip met vrouw + kids in een C28 van Roadbear gemaakt en dat was meer dan dikke prima. Ook bijgeleverde amenity kits (beddengoed, tafel, stoelen etc.) was prima en zeker geen C-kwaliteit. Heb mij i.i.g. niet gestoord aan de kwaliteit ervan.

Groot voordeel van de Road Bear's is dat deze van 1 of 2 slide outs zijn voorzien. Dit vergroot je leefruimte enorm. Een Cruise America heeft dit veelal niet en dan heb je toch wel een erg krappe dining area e.g.

Een ander voordeel van zo'n grote RV tov een kleinere campervan is dat je veel meer water en elektra aan boord hebt. Je kan dus een langere tijd off-grid gaan, iets wat wel handig is als je niet elke 1-2 dagen ergens aan de stroom moet om de huisbatterij op te laden of dat je je water moet lozen & bijvullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

franssie

Save the albatross

@Typhone In die regio ooit een een road trip gedaan met mijn ouders maar dan met een huurauto en hotels, denk een jaar of 30 geleden. De natuur is verbluffend, maar na 5 gletsjers (als die er nog zijn?) begint het wel allemaal hetzelfde te worden :P
Toch wil ik er nog wel eens een keer naar terug, Banff en omstreken en dan weer eindigen in Vancouver.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:12
komende zomer reizen we van NY naar Miami. Veel staat al vast, maar over een aantal dingen twijfelen we nog.
Totaal hebben we 10 dagen (9 nachten) te besteden in Florida.
het plan is om, vanuit Atlanta, te rijden naar Cocoa Beach. Daar 2 nachten te blijven en o.a. kennedy space center bezoeken. Vanuit daar willen we naar Anna Maria Island. Hebben daar nu een optie voor een hotel, 1 nacht.
Dan, via een stop (zonder overnachting) bij de everglades, naar Miami, en daar 3 nachten te verblijven.
Dan door naar de keys, waarschijnlijk 2 nachten key west.
Dan weer terug naar iets boven Miami, om de vakantie af te sluiten en de laatste nacht in The Guitar Hotel te slapen.

Heeft iemand tips? is 3 nachten Miami en 2 nachten op de keys aan te raden? Of is het beter om dit om te draaien (2 nachten miami, 3 nachten keys). Of mogelijk missen we nog een fantastische plek waar je eigenlijk ook moet zijn geweest, al dan niet met een overnachting.
Daarnaast, wat is in Miami een handige wijk om te verblijven?

Doel van de vakantie is veel zien en doen, met ook af en toe relaxen op een strand.

Hoor graag jullie ideeën.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fikkie007
In oktober vorig jaar hebben we vier weken lang het westen van de VS verkend met een camper. We waren met z'n tweeën in een klasse B camperbus van 20 ft. De camper hebben we geboekt via Tioga Tours en de camper zelf konden we ophalen bij El Monte.

We kozen voor Tioga Tours omdat mijn ouders goede ervaringen met hen hadden, en toch het goede gevoel iets via een nederlands bedrijf te regelen. Ondanks dat we alleen de camper boekten, dachten ze goed met ons mee. Ook voor algemene vragen konden we zonder problemen bij Tioga terecht. Het ophalen in en inleveren bij El Monte ging ook zonder problemen. Namen ook goed de tijd om alles uit te leggen.

Afgelopen weekend hadden mijn vriendin en ik het er toevallig nog over: tijdens onze reis hadden we alleen maar goed weer. Hierdoor konden we tot laat buiten zitten en hadden we geen last van de beperkte ruimte in de camperbus. Als het dagenlang had geregend en we veel binnen hadden moeten zitten, zou dat waarschijnlijk de sfeer niet ten goede zijn gekomen. :P

We hebben zelf de campings in de nationale parken gereserveerd. Houd er rekening mee dat dit meestal al een half jaar van tevoren moet gebeuren, en dat deze plekken vaak direct volgeboekt zijn zodra ze online komen. Er is meer informatie hierover te vinden op dit forum.

Succes en veel plezier met het plannen/regelen.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik meld mij ook even hier in dit topic. Heb nog niet veel (in)gelezen, maar ga ik zeker nog wel doen!

Iets wat onverwacht ga ik over 2 weken naar Amerika met mijn vrouw en kinderen (in de leeftijden tussen de 7 - 10 jaar).
We komen 20 april in de avond aan op Orlando en vertrekken daar weer op 1 mei eind van de middag / begin van de avond.
We willen graag veel zien (en doen), maar beseffen ook dat we relatief beperkt in de tijd zitten. Het plan wat er nu ligt, is dat we eerst richting Cocoa Beach gaan en daar 2 nachten verblijven. We willen als we daar zijn zo’n kanotocht doen om zeekoeien te spotten en naar de mangrovetunnels te gaan. Verder zag ik dat er in de buurt van het vliegveld ook een leuk park zit voor kinderen (Gatorland). Mogelijk dat we dat ook nog willen bezoeken, maar de vraag is of dat handig is als we op Cocoa Beach verblijven.
Vanuit Cocoa Beach gaan we door naar Miami (Beach) en stoppen we onderweg nog bij West Palm Beach en Fort Lauderdale. Deze dag staat in het teken van reizen en onderweg wat bezienswaardigheden op de route afgaan. Hoe en welke, dat weten we nog niet.
Vervolgens verblijven we twee of drie nachten in Miami (Beach). Hierbij zal zeker een dagje strand er tussen zitten, maar ook een bezoek aan Little Havana. Wanneer ik Google zie ik dat aan de rand van Miami ook al veel natuur van de Everglades aanwezig is en dat je dan “buiten het park” ook al veel natuur en excursies kan doen.
Van Miami (Beach) willen we via de Everglades naar Fort Myers gaan. Waarbij we uiteraard ook met de airboat door het Everglades National Park willen gaan. Ik lees echter verschillende verhalen over hoe veel tijd je hiervoor moet hebben. De een zegt dat dit goed te doen is op doorreis (zoals wij nu hebben gepland) en de ander zegt dat je daar minimaal twee dagen moet doorbrengen. We zijn zelf niet zo van het hiken of trialpad doen, maar we houden er wel van om in zo’n omgeving veel te willen zien en daar ook wat voor te willen doen.
Van Fort Myers, waar we 3 nachtjes verblijven, gaan we vervolgens weer terug naar Orlando en willen we afsluiten in World Disney. Welke parken we exact willen aandoen, weten we nog niet. Maar we willen daar wel 2 dagen rondbrengen. Van collega’s hoor ik dat Animal Kingdom een ‘must do’ is en dat het Magic Kingdom te vergelijken valt met Disneyland Paris (en wat mij betreft dus niet per definitie hoeft, aangezien we daar wat gemakkelijker heen zouden kunnen gaan).
Het laatste dagje (waarop we ook weer terug vliegen) houden we gewoon vrij om lekker te relaxen en de koffers weer in te pakken.
Op papier lijkt het een redelijk goed gevulde reis, maar geen idee hoe realistisch dat is (of dat we ergens te veel of te weinig tijd hebben). We hadden Key West ook op de planning staan, maar lijkt qua tijd eigenlijk niet lekker te passen en hebben we er dus afgehaald. Is dat verstandig of toch eeuwig zonde, omdat we daar nu toch in de buurt zijn? Wellicht dat we vanuit Fort Myers nog met de boot die kant op kunnen, aangezien we daar ook 1 a 2 dagen hebben die nog gevuld moeten worden.
Tips en suggesties zijn welkom 😊 Net als een goede plek om een auto te huren. Hotels e.d. staan ook niet vast en moeten nog geboekt worden. Dit willen we wel aankomende week gaan vastleggen, dus suggesties zijn ook hier meer dan welkom. Bij voorkeur hebben we een huisje/hotel met verbonden kamers. Maar alles staat eigenlijk open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Wij hebben uitstekende ervaringen met de MPC app op JFK. Waren binnen 10 minuten door de rij heen.

Dit jaar vliegen we echter op LAX. Ik lees online meerdere berichten dat daar geen speciale MPC rij is. Heeft iemand daar ondertussen ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij vertrekken over 4 weken richting de VS :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otzQLs7zcLCiyl7GKJ0MQwErMY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d04ru729S8RwRy58fwkse9G9.png?f=fotoalbum_large

Ontzettend veel zin in. We hebben een huur auto er bij en alle hotels zijn geboekt. In San Francisco huren we een dag fietsen en doen we een boottocht naar Alcatraz, in Vegas bezoeken we wat leuke shows en verder gaan we alle national parks door. Iemand nog tips voor dingen waar we langs komen die we echt niet mogen missen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@DennusB
Als je de route iets meer uitsplitst dan zie ik beter wat je wel/niet gaat doen. Dat haal ik er nu niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Ricktachtig schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:27:
Dit jaar vliegen we echter op LAX. Ik lees online meerdere berichten dat daar geen speciale MPC rij is. Heeft iemand daar ondertussen ervaring mee?
Heb er geen gezien, bij aankomst kan je het beste aan zo'n 'greeter' vragen waar je heen mag.
Ze waren er trouwens ook een high speed camera aan het testen voor de Global Entry lijn, alle aparte GE kiosks waren afgedekt. Global Entry app kon je daar ook niet gebruiken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:30:
[Afbeelding]
verder gaan we alle national parks door.
Vergeet de America the Beautifull pass niet aan te schaffen bij het eerste NP. Je bent al snel uit de kosten van 80 dollar (overigens niet gelding voor Monument Valley). Voor de Grand Canyon, ik kan een heli tour zeer aanraden (voor mij werd de immense diepte en groote van de canyons toen pas echt duidelijk) en een zonsondergang.

[ Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 01-04-2025 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wij hebben uitstekende ervaringen met de MPC app op JFK. Waren binnen 10 minuten door de rij heen.

https://www.cbp.gov/trave...s/mobile-passport-control

Daar staat LAX gewoon bij :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 23:11
[Afbeelding]

Ontzettend veel zin in. We hebben een huur auto er bij en alle hotels zijn geboekt. In San Francisco huren we een dag fietsen en doen we een boottocht naar Alcatraz, in Vegas bezoeken we wat leuke shows en verder gaan we alle national parks door. Iemand nog tips voor dingen waar we langs komen die we echt niet mogen missen?
Horseshoe Bend in de buurt van Page. Ik vond dit echt prachtig!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
[Afbeelding]

Een heel mooie reis die je gaat maken. Bij plaatsje moab heb je 2 dingen waarvan ik persoonlijk echt fan van ben. All you can eat pizza/drinks/sport op tv eethuis. Echt Amerikaans (je moet er van houden) en de Lion back tour. Weet niet de excate naam, maar de lion's back is bekend van vroeger op TV. Je kan er zelf rijden met je auto (niet aan te raden) of een tour doen. Ik zal de tour zeker wel aanraden.

https://www.moabtourismcenter.com/4x4-tours/you-drive-tour/ << Als je zelf een auto huurt, maar dit bedoel ik, alleen ik krijg nergens de naam gevonden van de tour met chauffeur.

Voor Las Vegas kan ik je het oude Vegas echt aanraden. Vond ik persoonlijk veel mooier dan de huidige strip.

Death Valley, neem genoeg water en eten mee! Ook in mei kan het daar oplopen tot 40+ graden. Ga ook niet off-road met je auto. Je hebt geen bereik en bent zo uit het zicht van de main weg.

Voor Zion zal ik aanraden ga hier heel vroeg naar toe anders rij je in de file. Is er populair daar.

Voor de rest natuurlijk de "main" zaken zoals golden gate etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
erwin26 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:18:
[...]

Een heel mooie reis die je gaat maken. Bij plaatsje moab heb je 2 dingen waarvan ik persoonlijk echt fan van ben. All you can eat pizza/drinks/sport op tv eethuis. Echt Amerikaans (je moet er van houden) en de Lion back tour. Weet niet de excate naam, maar de lion's back is bekend van vroeger op TV. Je kan er zelf rijden met je auto (niet aan te raden) of een tour doen. Ik zal de tour zeker wel aanraden.

https://www.moabtourismcenter.com/4x4-tours/you-drive-tour/ << Als je zelf een auto huurt, maar dit bedoel ik, alleen ik krijg nergens de naam gevonden van de tour met chauffeur.

Voor Las Vegas kan ik je het oude Vegas echt aanraden. Vond ik persoonlijk veel mooier dan de huidige strip.

Death Valley, neem genoeg water en eten mee! Ook in mei kan het daar oplopen tot 40+ graden. Ga ook niet off-road met je auto. Je hebt geen bereik en bent zo uit het zicht van de main weg.

Voor Zion zal ik aanraden ga hier heel vroeg naar toe anders rij je in de file. Is er populair daar.

Voor de rest natuurlijk de "main" zaken zoals golden gate etc.
Super bedankt voor al je tips! Ik heb ze op ons lijstje gezet en zal eens duiken in die tour, dat ziet er heel gaaf uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Freak187

geen

[Afbeelding]

Bij Page zit Antilope Canyon. Op tijd tickets boeken. Zowel upper als lower antilope canyon doen. Is een halve dag in totaal. Allemaal in beheer van de Navajo tribe. Prachtig.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:06:
[...]

Bij Page zit Antilope Canyon. Op tijd tickets boeken. Zowel upper als lower antilope canyon doen. Is een halve dag in totaal. Allemaal in beheer van de Navajo tribe. Prachtig.
Toevallig hebben we Upper tour al geboekt! Ben er erg benieuwd naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:10

Dat gaan we echter - en dat is nieuw voor ons - doen met een RV.

[Afbeelding]
Weet niet welke maand je wil maar er zijn in het voorjaar maart/april vaak fabrieksnieuwe wegbrengcampers voor een prikkie ( lees 300€) te krijgen .
Ook is dat bakbeest op het plaatje vaak goedkoper omdat het 'te' groot is en met een V10 op benzine niet heel efficient . Wel een onbetaalbaar gaaf geluid 😈

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zie dat ik niet de eerste ben hier, maar nog niet vaak genoemd: Willis Creek.

Supervet en vlakbij Bryce: https://www.tripadvisor.c...yon-Cannonville_Utah.html

Een soort mini Antelope Canyon. Ja, die laatste is mooier, maar hier loop je echt helemaal alleen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0BtbLEqAXrAZqU70HfCItLYlGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT6sBGYNjZ1047CMY1XTWmrU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 02-04-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Doe je dat nou zodra je bent geland in de US? Dat aanmelden in die app? Klinkt wel handig namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DennusB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:29:
[...]

Doe je dat nou zodra je bent geland in de US? Dat aanmelden in die app? Klinkt wel handig namelijk!
Ik zou dat van tevoren doen, anders kun je net zo goed wel in de rij gaan staan haha. Wij gaan maandag, en ik ga vanavond die app invullen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kuusj schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:38:
[...]

Ik zou dat van tevoren doen, anders kun je net zo goed wel in de rij gaan staan haha. Wij gaan maandag, en ik ga vanavond die app invullen.
Ah super, dan ga ik dat ook binnenkort maar even doen! Fijne reis alvast :)

Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste