Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:41

Typhone

Who Dares Wins

Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Thanks! Ik ga die in Yosemite proberen dichterbij te krijgen, + de tip van Moab is ook een goede! Ik heb nog wat dagen die ik niet ingepland had achter de hand dus ik plus er sowieso 1 bij bij Moab :)

EDIT: Mooie accomodatie gevonden, op 5 minuten rijden van Arch Rock Entrance :) Echt in het NP zat alles vol of 800/nacht..
Let erop dat het daar wel HEEL druk kan worden dus ook al zit je dichtbij zorg ervoor dat je vroeg (!) in het park bent. Tip voor de volgende keer: alle grote nationale parken minimaal 1 jaar van tevoren boeken. En sinds COVID-19 mag je huilen om de prijzen die ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
bwerg schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:33:
[...]

Ik zie maar 1 nachtje Moab, Je kunt daar naar zowel Arches als naar Canyonlands (islands in the sky) + dead horse point state park. Nou kun je de dag van aankomst in Moab de ene doen, en de volgende dag de andere, maar als je een beetje wil kunnen rondlopen lijkt me dat wat krap. Met een extra dagje ga je je daar in ieder geval niet vervelen, met ook nog de opties voor Canyonlands (the needles) en castle valley om de hoek, al kun je die ook overslaan.
Dat wat hierboven staat + In Moab kun je ook fietsen en voortuigen huren om off road mee te rijden.
Alweer heel wat jaren geleden hebben we daar met een groep een down-hill op de mountainbike gedaan met gids. Je wordt de berg op gereden met een jeep en kan dan met de fiets terug het dorp in. Heel leuk om te doen.
Je moet wel bereid zijn een waiver te tekenen waarbij je aangeeft dat wat er ook gebeurt, het is je eigen schuld :) Beetje typisch US voor alles wat je op die manier wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-01-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Overigens Mount Denali bestaat niet meer sinds gisteren en heet weer Mt McKinley. Opletten dus als je in Alaska bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Typhone schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:43:
Overigens Mount Denali bestaat niet meer sinds gisteren en heet weer Mt McKinley. Opletten dus als je in Alaska bent ;)
Jup.... ondanks kritiek
Wikipedia: Denali–Mount McKinley naming dispute

Hier Mckinley en Golf van Mexico/Amerika:
https://www.whitehouse.go...honor-american-greatness/
Why Does Trump Like Mckinley?

Trump has praised McKinley, the 25th president, in the past because of the tariffs he implemented. As a representative, McKinley introduced the McKinley Tariff, which passed in 1890 and dramatically increased taxes on foreign products. Trump himself has said he wants to increase tariffs, and has pitched a universal tariff on almost all imports and greater levies on products from China, Canada and Mexico.

[ Voor 44% gewijzigd door Get!em op 21-01-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
Driek schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Moet je diamond head ook reserveren?
Yup, vooral omdat ze aantal mensen wat tegelijk komt willen beperken etc.
Kost allemaal niet zo heel veel en het helpt de mensen daar ook hun natuur te onderhouden.

Zijn ook nog wel andere projecten daarzo om de vervuiling in de Ala Wai rivier tegen te gaan

https://www.genkialawai.org/

Vorig jaar ook wat ballen in de rivier aldaar gegooid, al was het maar om wat terug te doen voor de mensen daar. Ook nog wat ballen gedraaid omdat er op een conventie de mogelijkheid was om het te doen, gewoon even babbelen met de lokale bevolking en ze zijn er blij genoeg mee.
Schijnt ook goed te helpen aangezien er in het afgelopen jaar zeehonden en vissen hun weg weer naar de rivier hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

rvrbtcpt schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Dat wat hierboven staat + In Moab kun je ook fietsen en voortuigen huren om off road mee te rijden.
Alweer heel wat jaren geleden hebben we daar met een groep een down-hill op de mountainbike gedaan met gids. Je wordt de berg op gereden met een jeep en kan dan met de fiets terug het dorp in. Heel leuk om te doen.
Je moet wel bereid zijn een waiver te tekenen waarbij je aangeeft dat wat er ook gebeurt, het is je eigen schuld :) Beetje typisch US voor alles wat je op die manier wil doen.
Haha in Yosemite (2013) moest ik een filmpje kijken over hoe je moest fietsen en daar vragen over beantwoorden alvores ik een fiets mocht huren _O-

Jaren later was ik zo slim wat filmpjes op de mountainbike te laten zien en toen was het zo gepiept. Soms is het wereldbeeld van de Amerikaan heeeeel beperkt of de aansprakelijkheid heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Typhone schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:08:
[...]

Haha in Yosemite (2013) moest ik een filmpje kijken over hoe je moest fietsen en daar vragen over beantwoorden alvores ik een fiets mocht huren _O-

Jaren later was ik zo slim wat filmpjes op de mountainbike te laten zien en toen was het zo gepiept. Soms is het wereldbeeld van de Amerikaan heeeeel beperkt of de aansprakelijkheid heel groot.
Een rechtszaak heb je daar zo aan je broek vandaar dat ze dit soort dingen ook doen. Ik heb eens een tandem parachute sprong gedaan ergens in Arizona meen ik. Toen moest ik 5x een handtekening zetten op een berg papier en moest je ook een korte video kijken waarbij het mist ging. Voordat je de lucht in ging moest het wel heel duidelijk zijn dat het ook fout kon gaan. Toch gegaan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

Dit. Da's zo ongeveer standaard in de USA voor elke activiteit.
Kayakken, zwemmen met zeekoeien, spearfish in Florida: waiver
Raften, Polaris huren in West Virginia...waiver
Jump tickets naar 12,000 AGL in North Dakota; waiver
Mijn tour, grot tour, shooting range, bear spray huren, paint-ball, rolschaatsen: waiver, waiver en meer waivers...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:34:
Dank @matthijst @theHoff @Krampeerder en de rest voor de antwoorden /tips op mijn vraag van 1.5week geleden!

Ik heb even gepuzzeld/ gekeken en hebben nu dit met potlood staan:

Hebben jullie hier nog tips? of als je zegt, skip dat hotel of rijd daarheen is dat natuurlijk ook altijd welkom!

Verder zat ik nog met:
  • Autohuur: Ik heb meerdere bedrijven bekeken en ben er wel redelijk uit, maar toen kwam ik priceline tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon hier namelijk niks vinden/ aangeven dat 1 van ons <25 is
  • Op het moment dat ik in een accommodatie verblijf binnen de grenzen van een NP, hoef ik niet te reserveren voor toegang tot de NP klopt dat?
Ik zie jullie antwoorden weer graag tegemoet :)
In Moab heb ik toen in het Gonzo Inn gezeten. Waanzinnig grote kamers (met keuken) voor vrij aantrekkelijke prijzen. Midden in Moab. Op loopafstand van de grote weg en restaurants, maar wel lekker rustig.
In Moab kun je ook een excursie doen om sterren te kijken. Rond Moab zijn een aantal 'dark skies' plaatsen waar amper lichtvervuiling is. Ook erg gaaf om te doen.
Moab vond ik zowiezo een leuk stadje met heel veel te doen.

In Yellowstone heb ik een lodge in Canyon Village genomen. Je moet er vroeg bij zijn, want het raakt snel vol en prijs loopt snel op. Maar Canyon Village vond ik een hele prettige omgeving. Old Failthful vond ik een beetje te toeristisch met bussen Chinezen die af en aan komen en gaan. Canyon Village zitten meer de echte natuur liefhebbers.
En zeker in Yellowstone, als je buiten het park zit, moet je echt wel lang rijden voordat je ergens in het park bent. Maximum snelheid is 30 MPH, dus het duurt best lang voordat je ergens bent. Slapen in het park is z'n geld dubbel en dwars waard.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:41
Pipmitz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:06:
Hi all,

Nadat we (24M & 24F) vorige zomer China & Japan hebben bezocht gaan we nu terug naar de US! (in zomer 2023 naar Orlando geweest) We zitten er aan te denken om dit als roadtrip te gaan doen. De lengte van de reis zijn we nog niet over uit en de precieze tussenstops ook nog niet. Enige wat vast staat is de reisperiode (tussen juni-augustus, eventueel kan augustus-september ook) Onderstaand is wat we ongeveer allemaal willen gaan bezoeken / zien.

- Aankomst L.A.
- ~2 stops tussen L.A. en SF?
- San Francisco
- Yosemite
- Sequia
- Death Valley
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Monument Valley
- Zion
- Capitol Reef National Park
- Moab?
- Jackson Hole
- Yellowstone National Park
- Cheyenne
- Denver
- Santa Fe?
-Terug naar LA (vliegen)
- LA (Anaheim)

Ondertussen heb ik natuurlijk hier en daar wel al wat stops gekozen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aanraders / tips jullie hiervoor hebben als jullie deze "route" zien of juist dingen om te vermijden :)

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
Prachtige reis gaat dit worden. _/-\o_

Kleine tip, zelf vond ik de Angels Landing wandelroute in Zion National Park een van de allermooiste ervaringen tijdens mijn reis. Als je van wandelen houd en een kleine uitdaging wel ziet zitten, dan zou ik absoluut deze meepakken.

<edit>
Zit even te zoeken op Youtube naar een mooi filmpje van de wandeling, maar man man man wat een drama maken ze daar weer. Zo gevaarlijk als de wandeling daar wordt voorgesteld is het absoluut niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Afca_020 op 25-01-2025 14:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Afca_020 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:26:
Zit even te zoeken op Youtube naar een mooi filmpje van de wandeling, maar man man man wat een drama maken ze daar weer. Zo gevaarlijk als de wandeling daar wordt voorgesteld is het absoluut niet.
In de NP's zijn ze heel goed in bangmakerij omdat er anders elk jaar 1000 Chinezen die nog nooit gewandeld hebben op slippers die berg op willen. Voor iedereen die een beetje fit is is het inderdaad prima te doen.

Tegenwoordig heb je voor Angels Landing wel een permit nodig vanwege de drukte. Voor het rustigere uitzichtpunt, ga naar observation point. Voor zover ik weet is het pad vanuit de vallei naar boven permanent afgesloten wegens lawinegevaar, maar je kunt bovenlangs rijden door de oosterlijke uitgang van het park te nemen. Duurt wel even, maar de wandeling is wel vlak en ontzettend makkelijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als je Angels Landing gaat doen zou ik die buiten het seizoen doen maar zeker niet tussen half mei en half september. Het is er echt stervens druk en de insta360’s en selfiesticks klappen letterlijk in je gezicht de hele tijd als je daar in het hoogseizoen bent :).

Voor downtown Moab, afgelopen jaar zijn daar flinke flashfloods geweest (precies toen wij er waren) en was er flink wat schade. Ik zou even goed uitkijken hoe alles er aan toe is. Helaas heb ik geen beeld meer aangezien iCloud besloten had mijn +85.000 foto’s tussen 2011 en 02-07-2024 te verwijderen. Daar stonden wat dramashots op.

Niet meer zo goedkoop als vroeger maar wel een top locatie: Desert Hills B&B in Moab. Dat is een heel mooie B&B aan de rand van Moab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Let the fun begin! :)
Tickets voor de vlucht in september zijn reeds binnen.
Düsseldorf > Copenhagen & Copenhagen > Seattle (v.v.)

Premium Economy met SAS.
Copenhagen - Seattle zelfs met de A350 zoals het er nu naar uitziet. Erg nice.

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 27-01-2025 07:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rivanov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:22:
Let the fun begin! :)
Tickets voor de vlucht in september zijn reeds binnen.
Düsseldorf > Copenhagen & Copenhagen > Seattle (v.v.)

Premium Economy met SAS.
Copenhagen - Seattle zelfs met de A350 zoals het er nu naar uitziet. Erg nice.
Die A350 is erg nice en premium economy dito! Afgelopen jaar voor het eerst mee gevlogen (BA) vanaf Brussel. Al blijf ik dat in flight entertainment gedoe extreem matig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Typhone schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:42:
[...]

Die A350 is erg nice en premium economy dito! Afgelopen jaar voor het eerst mee gevlogen (BA) vanaf Brussel. Al blijf ik dat in flight entertainment gedoe extreem matig vinden.
Gebruik IFE echt nooit. :+
Kijk vrijwel nooit films of series in het vliegtuig. Luister enkel podcasts. Long Haul vluchten zijn ideaal om m’n backlog weg te werken. ;)

Ook erg benieuwd naar de Premium Economy. Wordt voor ons de eerste keer. Maar wilde het altijd al eens proberen en dan is zo’n lange vlucht perfect om te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 27-01-2025 08:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:42:
[...]

Ik vond zelf de A350 het stilste vliegtuig waar ik in heb gezeten, heel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
Eind april gaan wij voor het eerst naar de VS (en buiten de EU). Ik heb tot nu toe een hoop geregeld met mijn creditcard van de Rabobank, alleen zit hier altijd 2% koersopslag op. Weten jullie wat de meest voordelige manier is om te betalen als ik in de VS ben? Ik heb al zitten kijken naar Revolut, maar ik kom er niet goed achter of dit voordeliger is. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

camillus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:30:
Eind april gaan wij voor het eerst naar de VS (en buiten de EU). Ik heb tot nu toe een hoop geregeld met mijn creditcard van de Rabobank, alleen zit hier altijd 2% koersopslag op. Weten jullie wat de meest voordelige manier is om te betalen als ik in de VS ben? Ik heb al zitten kijken naar Revolut, maar ik kom er niet goed achter of dit voordeliger is. Iemand tips?
Gewoon pinnen is het goedkoopste. En het heeft altijd wel wat om zo'n stapel dollars te hebben :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:15:
[...]

Gewoon pinnen is het goedkoopste. En het heeft altijd wel wat om zo'n stapel dollars te hebben :p
Nadeel is dat al die biljetten op elkaar lijken en even groot zijn. Je kan een stapel dollars hebben wat uiteindelijk 15 dollar (want alleen maar singles) is of 500 dollar.

Overigens maak ik mij nooit zo druk om de opslag, uiteindelijk zijn de kosten beperkt. Een of twee keer tanken bij een duur pompstation en je hele wisselkoers opslag winst is alweer verdwenen.

[ Voor 20% gewijzigd door PolarBear op 27-01-2025 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:38
Eens met @PolarBear .

3 jaar geleden ben ik 2 maandjes met mijn gezin door de USA getrokken. Heb echt overal met de Amex kaart betaald (behalve ergens in Arizona waar de Indians alleel cash wilde hebben).

Ik heb verder ook niet gekeken of het op een andere manier iets goedoper uit zou pakken. Die 2% lijkt welllicht veel, maar mijn tijd is te kostbaar om daar op vakantie ook nog eens moeilijk over te moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:25
Ons reis naar Amerika voorheen deden wij altijd al in cashgeld op zak. Op Schiphol altijd omgewisseld. Wij hadden 2.000 dollar mee met mijn vrouw voor 13- 14 dagen en het was ruim genoeg. Want ontbijtbuffet hadden wij al bij het hotel. Lunch en avond eten of iets tussendoortje en dat kon ook makkelijk met cashgeld betaald worden.

Wij namen ook niet al het geld opzak mee per dag. De rest zat in een kluisje. Cashgeld was nooit een probleem nergens. Wij hadden zelfs week kaarten voor het openbaar vervoer in Amerika met cash betaald.

Wij hadden geen enkel problemen met de biljetten. Het ging allemaal goed. Ik had ook een ANWB VISA GO Card opzak om de borg hotel te betalen in Amerika.

Wij hadden zelfs nog wat geld overgehouden en op Schiphol weer omgewisseld naar de €, met het bonnetje krijg je weer de koers van de dag op de vertrek binnen 30 dagen.

Tijdens ons reis in Londen afgelopen december 2024 hebben wij geen cashgeld meegenomen en alles met de VISA GO Card gedaan.

Volgende reis waarschijnlijk naar Chicago en gaan wij weer met de VISA GO Card doen, heel makkelijk geen cash.

Volgende jaar 2026 vervalt mijn ANWB VISA GO Card pre-paid kaart. Helaas is ANWB gestopt met deze kaart. Ik wil volgende jaar over op Revolut Mastercard, een pre-paid kaartje en gratis zonder abonnement voor o.a. Amerika. Bij Revolut Mastercard is de eerste fysieke kaartje gratis.

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 27-01-2025 17:42 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:41
De afgelopen keren dat wij naar de VS gingen (3 x westkust en 3 x NYC) geen gebruik meer gemaakt van cashgeld. Alleen de creditcard. Tegen geen enkel probleem aangelopen. Ik heb al wel een aantal jaar 1 dollar in mijn Secrid, die is gevouwen als "lucky dollar".

Klein bruggetje: toen wij in 2022/2023 naar Argentinië gingen, werd aangeraden om dollars mee te nemen om moverende redenen en daar voor A. Pesos te wisselen. Uiteindelijk besloten wij (gezien de cc-bedrijven de zwarte markt koers mochten hanteren) om toch vooral de creditcard te gebruiken bij grote uitgaven. Die 2% koersopslag betekende dat onze vakantie maximaal zo'n 140 euro duurder zou worden. Dat vonden wij het wel waard om ons veiliger te voelen met minder geld op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:22
Ik heb vorig jaar, voor de reis naar de usa, een rekening genomen bij revolut. Voor vertrek naar een premium account gegaan.
Heeft mij best wat bespaard, in ieder geval een stuk meer dan de kosten. Heb er ook alles mee betaald, zonder problemen.
Ben inmiddels overgestapt naar het metal-plan..
Als je iemand kent kun je via een referral een rekening afsluiten. Krijgt die persoon wat geld (50-200 euro (bij mij meestal 70,-), (ik deel dit eigenlijk altijd)

[ Voor 9% gewijzigd door koendio op 27-01-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wij hadden afgelopen trip 5 creditcards bij. Mijn AMEX Gold werd voor alle grote aankopen gebruikt. Vervolgens hadden wij 1 kaart in gebruik voor de boodschappen en dergelijke. En mijn vriendin gebruikte haar kaart voor het tanken. Dat tanken blijft altijd een dingetje in de VS want de ene keer werd hij wel, de andere keer niet geaccepteerd. Cash hadden wij ook altijd wel (500 dollar ofzo) en dat kwam een paar keer goed van pas waar anders betalen niet mogelijk was. Met name in de backcountry van Montana en Wyoming kwam dat goed van pas.

@PWM jij had het over pinnen. Dat is mijn in 10+ keer USA sinds 2011 misschien 3x gelukt maar over het algemeen zo weinig dat ik het niet eens meer probeer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvrbtcpt
@camillus Als je veel je CC gebruikt is het wel goed om even je limiet te checken en de kosten per kaart te verdelen. Wij zaten alleen met de hotels al snel aan de max van een kaart omdat we 28 dagen hadden gepland en geboekt, dus twee of drie kaarten en wat cash geld is wel aan te raden afhankelijk van hoelang je gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:28:
@PWM jij had het over pinnen. Dat is mijn in 10+ keer USA sinds 2011 misschien 3x gelukt maar over het algemeen zo weinig dat ik het niet eens meer probeer.
Ik doe in principe ook alles op mijn AMEX in de US hoor. Gemak gaat voor. Maar ik trek eigenlijk altijd wel even $200,- uit de muur voor wat kleine dingen + fooi, dat is nog nooit mislukt. Ik gebruik dan mijn prive ING rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:38:
[...]

Ik doe in principe ook alles op mijn AMEX in de US hoor. Gemak gaat voor. Maar ik trek eigenlijk altijd wel even $200,- uit de muur voor wat kleine dingen + fooi, dat is nog nooit mislukt. Ik gebruik dan mijn prive ING rekening.
Ahhh zo geld pinnen dat gaat wel idd. Maar normale (debet) bankpas gebruiken om af te rekenen is vies moeilijk zo niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
In oktober'24 rondreis westkust gedaan. Alle boodschappen, eten en tanken hebben we met Revolut betaald. Hotels met CC van Rabobank. Lees hier nog wel eens dat een debitcard niet altijd wordt geaccepteerd bij bijvoorbeeld tankstations, maar dat hebben wij niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Fikkie007 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:57:
Lees hier nog wel eens dat een debitcard niet altijd wordt geaccepteerd bij bijvoorbeeld tankstations, maar dat hebben wij niet ervaren.
Zelfs creditcards worden niet altijd geaccepteerd (althans niet bij de automaat buiten), binnen vaak wel. Maar moet zeggen dat de acceptatie van buitenlandse creditcards steeds beter wordt bij de pomp zelf. Dat was 10-15 jaar geleden echt wel anders.

In het algemeen heeft contactloos betalen na Corona ook een enorme vlucht gemaakt, dat was daarvoor ook maar beperkt in de VS. Ik heb ook vaker, maar lang niet altijd, dat ik ergens een pincode moet gebruiken bij betalen. Ook dat is de laatste jaren veranderd.

Uiteindelijk is wat geld contant hebben wel makkelijk, voor de genoemde fooien en de enkele keer dat je niet met CC (of andere kaart) kan betalen. (En er zijn nog steeds genoeg pompstations waar cash betalen goedkoper is dan met CC betalen, dat kan soms echt wel 10-15 cent per gallon schelen, als je over 2% conversie kosten valt is dat ook wel een punt om mee te nemen op een roadtrip).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Via de supermarkt cashback op nemen, hoef je niet naar een ATM.
Als mensen tegen hun CC limiet aanlopen: vooraf alvast wat geld overmaken naar je CC.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Vakantieplannen voor dit jaar zijn hier ook rond, in september vliegen we naar New York voor een dag of 6-7, om daarna de trein naar Washington DC te pakken voor een dag of 4-5. Zin an!

Vriendin is nog nooit in NY geweest dus dat gaan gewoon de basic touristy dingen worden, Washington zijn we beiden nog nooit geweest. Mochten jullie nog tips hebben, shoot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
kaanmijo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:02:
Vakantieplannen voor dit jaar zijn hier ook rond, in september vliegen we naar New York voor een dag of 6-7, om daarna de trein naar Washington DC te pakken voor een dag of 4-5. Zin an!

Vriendin is nog nooit in NY geweest dus dat gaan gewoon de basic touristy dingen worden, Washington zijn we beiden nog nooit geweest. Mochten jullie nog tips hebben, shoot!
In beiden is het lastig je te vervelen en om verkeerde keuzes te maken, buiten teveel willen doen/zien. Zijn toevallig gisteren nog terug gekomen van een paar dagen DC. Vierde keer, nog altijd vind ik het een heerlijke stad. Heel anders dan NYC, minder druk/gehaast voor zover dat kan in een dergelijke stad.
SmarTrip downloaden om een metro kaart te preloaden en gaan. Alle monumenten zijn het waard om op je gemak te bezoeken. De museums zijn ook echt top en bovendien gratis.
Georgetown is leuk. Wil je een keer een natuurwandeling maken dan Great Falls National Park. En buiten alle top restaurants is Union Market ook een goeie bestemming om je maag te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 06:34

Niellie41

[object Object]

Vorig jaar heb ik een Wise account geopend en die werkte perfect. Het is wel debet, dus je moet er geld op zetten. Maar verder werkt het als een 'normale' pas daar. Geen problemen gehad met de fysieke kaart of via Apple Pay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paul-s83
Bijna vergeten te posten dat wij in de meivakantie met onze 2 dochtertjes weer voor 2 weken in Florida zullen verblijven.

1e week gaan we lekker chillen in een villa met alles erop en eraan op een van de bekendere resorts. Deze dagen zullen we vast wel gevuld krijgen met bezoekjes aan Peppa Pig/ Legoland/ Bush Garden/ Universal/ Sea World etc.

2e week rijden we via de Keys door naar de westkant, om vervolgens weer vlakbij Tampa uit te komen voor de terugvlucht.

Directe vlucht, huurauto en Villa in Kissimmee zijn reeds geregeld. Hotels voor de 2e week moet ik nog regelen. Iemand nog tips of feedback op onderstaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x__svuv-C6YR9j46AAwC41BwaPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACkTISmWWl4FsRHMiW9ZmFm3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:16:
Bijna vergeten te posten dat wij in de meivakantie met onze 2 dochtertjes weer voor 2 weken in Florida zullen verblijven.

1e week gaan we lekker chillen in een villa met alles erop en eraan op een van de bekendere resorts. Deze dagen zullen we vast wel gevuld krijgen met bezoekjes aan Peppa Pig/ Legoland/ Bush Garden/ Universal/ Sea World etc.

2e week rijden we via de Keys door naar de westkant, om vervolgens weer vlakbij Tampa uit te komen voor de terugvlucht.

Directe vlucht, huurauto en Villa in Kissimmee zijn reeds geregeld. Hotels voor de 2e week moet ik nog regelen. Iemand nog tips of feedback op onderstaande?

[Afbeelding]
Gezien het launch schema van SpaceX zou ik echt proberen om een lancering mee te maken op Playalinda Beach. Weet niet hoe oud je dochters zijn maar je kan in ieder geval op het strand spelen en een lancering mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
tnx @PolarBear Staat zeker op het lijstje! Helaas is het koffiedik kijken wat er voor april 2025 in de planning staat. Maar als de mogelijkheid er is dan zal ik dat zeker proberen mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:50:
tnx @PolarBear Staat zeker op het lijstje! Helaas is het koffiedik kijken wat er voor april 2025 in de planning staat. Maar als de mogelijkheid er is dan zal ik dat zeker proberen mee te nemen.
Een Falcon 9 lancering is als je er twee weken bent met 95% zekerheid sowieso wel, dat is lopende band werk met vrijwel wekelijks (zo niet meer) lanceringen uit Florida. New Glenn en Atlas zijn lastiger te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:27

[Afbeelding]
Gewoon interesse, maar waarom vliegen op Tampa als je daarna praktisch meteen doorgaat naar Orlando?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
@The_Admin Omdat dat een directe vlucht is :), en die zijn er niet als je op MCO vliegt. Heb dit keer geen zin in gedoe met overstappen (been there done that).

https://www.luchtvaartnie...r-van-schiphol-naar-tampa

Daarnaast ook hele fijne vliegtijden:
vertrek AMS 10.30 aankomst TPA 14:30. Op MCO kom je vaak in de avond aan.
vertrek TPA 17:40 aankomst AMS 08:45 --> Kunnen de kids lekker in het vliegtuig slapen.

Uiteraard hadden we het rondje ook andersom kunnen plannen, maar dan hadden we eerst een druk reisschema gehad en daarna pas kunnen chillen in Kissimmee.

[ Voor 9% gewijzigd door paul-s83 op 28-01-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:35:
@The_Admin Omdat dat een directe vlucht is :), en die zijn er niet als je op MCO vliegt. Heb dit keer geen zin in gedoe met overstappen (been there done that).

https://www.luchtvaartnie...r-van-schiphol-naar-tampa

Daarnaast ook hele fijne vliegtijden:
vertrek AMS 10.30 aankomst TPA 14:30. Op MCO kom je vaak in de avond aan.
vertrek TPA 17:40 aankomst AMS 08:45 --> Kunnen de kids lekker in het vliegtuig slapen.

Uiteraard hadden we het rondje ook andersom kunnen plannen, maar dan hadden we eerst een druk reisschema gehad en daarna pas kunnen chillen in Kissimmee.
Hier inderdaad zelfde reden voor Tampa gekozen. Overigens gaan wij wel eerst de andere kant op.

Dolfijnen spotten in clearwater ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 28-01-2025 18:00 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:35:
Interessant, wij vliegen in februari non-stop van AMS - MCO met Delta maar zie idd vanaf 14 maart geen rechtstreekse vluchten meer op die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Dean Martin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Hier inderdaad zelfde reden voor Tampa gekozen. Overigens gaan wij wel eerst de andere kant op.

Wellicht heb je dat al eerder gepost, maar zin om je globale route te delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

[Afbeelding]
https://maps.app.goo.gl/Zuq2HedbYwRQowzb7

Is alweer een tijd geleden voor ons (2018), maar kanoën tussen de manatees vonden we erg gaaf

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
TommyGun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:00:
[...]

https://maps.app.goo.gl/Zuq2HedbYwRQowzb7

Is alweer een tijd geleden voor ons (2018), maar kanoën tussen de manatees vonden we erg gaaf
Stond idd op mijn to-do lijst (zit ook iets met zeemeerminnen in de buurt). Alleen wel een erg eindje uit de richting vanuit Orlando helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dean Martin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Let wel, niet altijd garantie op succes ;) Wij zijn daar ook geweest maar geen dolfijn gezien. Alle boten daar maar extra rondjes varen (ook de snelle gele speedboat) maar helaas. Wel echt hele gezellige boottocht gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:50:
Die lanceringen kan je ook vanuit Orlando goed zien. Dichterbij is natuurlijk beter. :D Wij hebben vorig jaar 2 lanceringen gezien (een rond 20:00 en een rond 17:00). Beiden waren heel duidelijk te zien. Zo'n lancering is altijd afwachten in verband met het weer maar de SpaceX lanceert vaak genoeg raketten om er een te zien.

Wat betreft de dolfijnen. Wij hadden een boot tour in Sarasota gedaan. We hadden ook nog een paar dolfijnen gezien. Er waren zelfs twee die achter de boot aan gingen. Hij zei dat we geluk hadden want dolfijnen hebben twee standen: eten zoeken of spelen. Wij hadden het geluk dat er twee wilden spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DW2Y4n43ZKT2LNEdtEdgfLQ2He0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaxesRQy2FUNK2AvHJxPgJ8q.jpg?f=fotoalbum_large

Als je van autosport houdt, kan ik ook Daytona International Speedway aanraden. Heel toffe baan en het blijft bijzonder om te zien. Dat kan je mooi combineren met een dagje strand. Wat ik ook een keertje wil doen, is een lokale dirt race bekijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Die lanceringen kan je ook vanuit Orlando goed zien. Dichterbij is natuurlijk beter. :D Wij hebben vorig jaar 2 lanceringen gezien (een rond 20:00 en een rond 17:00). Beiden waren heel duidelijk te zien. Zo'n lancering is altijd afwachten in verband met het weer maar de SpaceX lanceert vaak genoeg raketten om er een te zien.
Je mist alleen wel het geluid wat echt overweldigend is als je op het strand kijkt (niet dat je het verderop niet zou horen maar ja als je er toch bent).

Edit, drie video's zeggen meer dan 3000 woorden :)

[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 29-01-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

PolarBear schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Je mist alleen wel het geluid wat echt overweldigend is als je op het strand kijkt (niet dat je het verderop niet zou horen maar ja als je er toch bent).
Dat klopt zeker. Het verbaasde me wel hoe goed je de raket van zo'n afstand kon zien.

Helaas kwam ons schema niet goed uit om op dat moment in de buurt te zijn. Dat is dan iets voor een andere keer!

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

[Afbeelding]
Wat grappig, wij maken ongeveer dezelfde reis op dezelfde data met ons kleine man van 7 jaar, een rocket launch van dichtbij meemaken staat bijna bovenaan mijn bucketlist! :)

Had je al een auto gehuurd? Die prijzen schommelen echt enorm! Ik had bij Hertz een SUV gehuurd voor 639 euro, dag later was hij 1400 euro! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:55:
[...]

Wellicht heb je dat al eerder gepost, maar zin om je globale route te delen?
2 nachten Clear water beach
5 nachten Orlando
2 nachten Sarasota
2 nachten Fort Myers
10 nachten Orlando

Geen rondje dus. We zijn al vaak in Florida geweest, en zien geen meerwaarde om naar de oostkust te gaan met kind. We doen gewoon rustig aan middels bovenstaande.

Parkhopper kaartjes zodat we eventueel elke dag naar een van de Disney parken (en waterparken) kunnen, en voor de rest zien we het wel.

In ieder geval op de planning:
Little toot, Everglades, Myakka park, Ringling, Ford estates, Kelly park, Seaworld, Disney parken.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Wat grappig, wij maken ongeveer dezelfde reis op dezelfde data met ons kleine man van 7 jaar, een rocket launch van dichtbij meemaken staat bijna bovenaan mijn bucketlist! :)

Had je al een auto gehuurd? Die prijzen schommelen echt enorm! Ik had bij Hertz een SUV gehuurd voor 639 euro, dag later was hij 1400 euro! 8)7
Ik heb voor 3 weken een fulltime SUV voor 1250 via Avis. Goedkoper nergens kunnen vinden (en ik wil geen ander type).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Gezien het launch schema van SpaceX zou ik echt proberen om een lancering mee te maken op Playalinda Beach. Weet niet hoe oud je dochters zijn maar je kan in ieder geval op het strand spelen en een lancering mee maken.
Ik ben daar op 21 April, fingers crossed dat ik nog een lancering mee kan pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Ik heb voor 3 weken een fulltime SUV voor 1250 via Avis. Goedkoper nergens kunnen vinden (en ik wil geen ander type).
Ik denk een full-size? Is overigens wel echt groot maar 3 weken/1250 klinkt niet direct als een bizar dure deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Danielson schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Haha nice, dus ook de rechtstreekse vlucht naar Tampa geboekt?

Ik heb voor 900 usd (15 dagen) een reservering staan bij Hertz voor een fullsize SUV (Ford Explorer e.g.). Voor 200 piek minder heb je een Ford edge of vergelijkbaar, maar als je naar de USA gaat dan wil ik ook in een grote bak rijden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Ik denk een full-size? Is overigens wel echt groot maar 3 weken/1250 klinkt niet direct als een bizar dure deal toch?
Full-size inderdaad ;) Hoort voor mij bij een Amerika vakantie. Ook al zijn we maar met z'n 3en.

Nee vond ik ook niet, vandaar de vermelding.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Met huurauto's blijft het de moeite om regelmatig te checken op lagere prijzen.

Overigens heb ik via de travel tool van Amex (als je een American Express creditcard hebt) ook wel eens scherpe tarieven gevonden - voor Rome afgelopen herfstvakantie echt een super deal gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 30-01-2025 08:31 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb afgelopen jaar ook regelmatig gecheckt. Last minute bestaat niet in de auto wereld in elk geval, een week van tevoren was het verschil tussen mijn prijs en de actuele prijs 2700 euro.

Wij hadden hem in januari vastgelegd voor juni en dat was de goedkoopste prijs. Even uit mijn hoofd geloof ik ergens 850+ euro voor 3 weken een Nissan Armada.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBxelcBO0iz1MDouKLuExQrrieg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omr0SGtW6mDCzwb6CN8tv1ri.jpg?f=fotoalbum_large

Die bleef de hele periode eigenlijk tussen de (soms) 1050 en 1800 euro zweven. De 1050 prijs zag ik alleen maar op vrijdagochtenden verschijnen overigens bij Autoeurope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 15:39
matthijst schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:21:
1. Ja AAA geeft korting, tegenwoordig is dat vaak niet meer dan de goedkoopste optie via het hotel zelf, maar kan nooit kwaad voor die 17 euro.
2. Ja, ook even kijken op allesamerika forum, daar staat beschreven hoe je via een aantal verhuurders kunt statusmatchen totdat je bv bij Hertz President Circle status hebt.
Hoe zit dat tegenwoordig met die AAA korting? Aangezien de ANWB niet meer samenwerkt met het Show Your Card program? Ik dacht hier mooi gebruik van te maken. Maar ben bang dat dit niet meer gaat lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Zojuist m'n ticket geboekt voor de VS. Amsterdam - Washington DC. En dan 3 weken om de Great Smoky Mountains te zien en daarna richting de kust Savannah en/of Charleston, daarna weer naar boven richting de historic triangle en daarna weer naar huis. Tips zijn welkom. Erg veel zin in.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Freak187 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:47:
Zojuist m'n ticket geboekt voor de VS. Amsterdam - Washington DC. En dan 3 weken om de Great Smoky Mountains te zien en daarna richting de kust Savannah en/of Charleston, daarna weer naar boven richting de historic triangle en daarna weer naar huis. Tips zijn welkom. Erg veel zin in.
Washington: neem daar zeker je tijd, enorm leuke stad en veel te zien
Smokies: ga zeker NIET in Pigeon Forge logeren. Gatlinburg is dan veel gezelliger.
Savannah en Charleston absolute toppers! Neem ook zeker enkele plantations op in de planning (Magnolia, Boone Hall)
Greenville, SC ook een leuke stad als tussenstop.

BBQ in de regio is fantastisch! Waffle House vond ik ook verrassend lekker.

Als je tijdens het college football seizoen er bent, probeer in de regio een wedstrijd mee te pikken (en daarvoor een hele dag uit te trekken). Je zal niet weten wat je meemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

sandpatt schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Washington: neem daar zeker je tijd, enorm leuke stad en veel te zien
Smokies: ga zeker NIET in Pigeon Forge logeren. Gatlinburg is dan veel gezelliger.
Savannah en Charleston absolute toppers! Neem ook zeker enkele plantations op in de planning (Magnolia, Boone Hall)
Greenville, SC ook een leuke stad als tussenstop.

BBQ in de regio is fantastisch! Waffle House vond ik ook verrassend lekker.

Als je tijdens het college football seizoen er bent, probeer in de regio een wedstrijd mee te pikken (en daarvoor een hele dag uit te trekken). Je zal niet weten wat je meemaakt.
Bedankt voor de tips.
DC heb ik een vorige keer gedaan, inderdaad fantastische stad met veel gratis musea (Smithsonian).
Dit keer ben ik ook van plan om het Udvar Hazy te bezoeken, vlakbij Dulles.
Ik ga in augustus/september, dus dat is inderdaad College football tijd. Kijken of het lukt met toegangskaarten.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:25
Washington DC is een erg leuke stad met veel leuke bezienswaardigheden. Zeker het overwegen waard en ik vond het leuker dan New York City uit mijn ervaring. Heel veel plezier en een fijne vakantie!

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 01-02-2025 20:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Freak187 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor de tips.
DC heb ik een vorige keer gedaan, inderdaad fantastische stad met veel gratis musea (Smithsonian).
Dit keer ben ik ook van plan om het Udvar Hazy te bezoeken, vlakbij Dulles.
Ik ga in augustus/september, dus dat is inderdaad College football tijd. Kijken of het lukt met toegangskaarten.
Clemson lijkt dan een leuke kanshebber om te gaan kijken naar College Football. Daar ben ikzelf ook geweest. Deze staat gekend voor hun goede sfeer en tailgates. Kaartjes krijgen ging vlot.
Van 's morgens vroeg naar de campus en wat rondhangen. Als de mensen horen dat je uit het buitenland komt sta je voordat je het weet met een biertje en een hotdog in je handen. Ongelofelijk leuke dag gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
He wat leuk, nooit geweten dat dit hier zo leeft.

Wij gaan sinds 2009 ongeveer jaarlijks naar de vs, alles van Florida tot Alaska en weer terug wel gezien.
En in 2023 voor het eerst met onze kleine geweest (ze was toen 4), inmiddels gaat ze dit jaar alweer voor de 3e keer en vind ze het fantastisch.

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Texas, dat was een hoek die we gek genoeg nooit echt hebben aangedaan om welke reden dan ook. We gaan daar dus de hele vakantie verblijven, mede ook omdat de kleine nu mee gaat en we niet meer van die hele lange reis dagen willen maken zoals vroeger.

Ik ga hier dus ook meelezen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:02:
Ik heb afgelopen jaar ook regelmatig gecheckt. Last minute bestaat niet in de auto wereld in elk geval, een week van tevoren was het verschil tussen mijn prijs en de actuele prijs 2700 euro.
Ik heb wel een andere ervaring op dat gebied, ik huur altijd bij Sixt en het verschil in de hogere klasse is regelmatig enorm. Zo betaal ik voor de komende trip $1800,- (3,5 week - Extraordinary BMW X7) maar kost vandaag boeken het dubbele.

Afgelopen jaren heb ik regelmatig een week van te voren nog geannuleerd en opnieuw geboekt om enkele honderden euro's te besparen, ik ben wel Sixt Platinum en krijg dan extra korting maar ook op het standaard tarief is het verschil soms gigantisch. Regelmatig controleren loont enorm, ook vlak voor je weg gaat en het is zeker niet zo dat vroeger boeken ook een betere prijs geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCEdbmubot2Uf8v8-EB4RherGb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKl2r80BhdkSfGRVNDtAjYqC.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Wel boek ik op de Amerikaanse omgeving bedenk ik mij nu, de Nederlandse site is minder interessant heb ik wel eens gemerkt als ik andere adviseerde.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 03-02-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:28:
Check voor leuke eetgelegenheden ook even het youtube kanaal van 'Texas Bucket List'. Elke stad is zo'n beetje wel gecovered volgens mij.
Hee geinig, dat neem ik even mee.
Dave99 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:52:
Iemand ervaringen met Sixt autoverhuur?

Ik lees verschillende ervaringen...
Lijkt me wel meer negatief dan positief, hoewel dat relatief is. ( bij hotel reviews zijn er ook slechte omdat er maar 2 handdoeken zijn...)

Ook van Sunnycars en Alamo zijn er negatieve reviews te vinden, hoewel deze toch veel gebruikt worden hier.
Ik vraag het omdat Sixt bijna de helft goedkoper is, aan wat mij lijkt ongeveer dezelfde voorwaarden en verzekeringen. (Maart in Texas)
Wij doen vrijwel altijd Sixt en vinden het juist erg fijn.
Ik kan (soms) op voorhand in de App de auto alvast kiezen, mijn rijbewijs ,CC en verzekeringswensen (lees: alleen standaard, rest niet vragen) zijn on file en ben daardoor super snel weg.

En voor ons ook belangrijk: er is een groot assortiment Duitse voertuigen, want ondanks dat wij heel graag gaan hebben we helemaal niets met die Amerikaanse plastic fantastic kilo knaller boten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-02-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Mijn ervaring met een auto huren in de USA: ik doe in NL een reservering (vaak Sunnycars), die zijn een broker voor de grote aanbieders (Alamo, Hertz etcetc). Je arriveert op bestemming, krijg je vaak een keuze tussen een paar auto's die vaak nog groter zijn dan je origineel geboekt had.

Het interesseert die medewerkers geen klap welke auto je meeneemt volgens mij.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:05:
He wat leuk, nooit geweten dat dit hier zo leeft.

Wij gaan sinds 2009 ongeveer jaarlijks naar de vs, alles van Florida tot Alaska en weer terug wel gezien.
En in 2023 voor het eerst met onze kleine geweest (ze was toen 4), inmiddels gaat ze dit jaar alweer voor de 3e keer en vind ze het fantastisch.

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Texas, dat was een hoek die we gek genoeg nooit echt hebben aangedaan om welke reden dan ook. We gaan daar dus de hele vakantie verblijven, mede ook omdat de kleine nu mee gaat en we niet meer van die hele lange reis dagen willen maken zoals vroeger.

Ik ga hier dus ook meelezen.
Texas is echt wel vet als je een beetje van die 'mindset' houdt. Vergeet wat onbekende pareltjes niet (Corpus Christi is een aanrader) maar verkijk je ook niet op de hitte met name in de zomer.
Big Bend National Park is mooi, rondom El Paso kan ik nog wel wat tips opsnorren voor je (daar heb ik enkele jaren gewoond) maar moet ik ook even bij mijn ouders te rade gaan aangezien ik niet alles helder voor de geest heb hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:42:
[...]

Texas is echt wel vet als je een beetje van die 'mindset' houdt. Vergeet wat onbekende pareltjes niet (Corpus Christi is een aanrader) maar verkijk je ook niet op de hitte met name in de zomer.
Big Bend National Park is mooi, rondom El Paso kan ik nog wel wat tips opsnorren voor je (daar heb ik enkele jaren gewoond) maar moet ik ook even bij mijn ouders te rade gaan aangezien ik niet alles helder voor de geest heb hehe.
Ja cool, Big Bend National Park staat zeker op de lijst net zoals de kustlijn, Corpus Christi schrijf ik dus op! (thanks)

We hebben als doel om alle nationale parken te bezoeken en we zijn best goed op weg inmiddels :)

Voor nu hebben we (heel erg in klad) het volgende op het oog:
Vliegen op Houston In een aantal dagen naar Big Band National Park, dan door naar Guadalupe Mountains National Park en via de bovenkant van Texas weer "terug".

Misschien dat we White Sands nog meepakken maar dat hangt een beetje van mijn vrouw af, ik vind het geen probleem om gewoon een dag van 15 uur rijden in de lassen ergens gedurende de vakantie om zo het rondje wat groter te maken maar mijn vrouw vind dat meestal niet zo leuk :P .

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-02-2025 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Misschien dat we White Sands nog meepakken
White Sands staat in mijn top 10. Ik ben gestopt met stickers plakken in mijn NPS paspoort boekje omdat ik er al zo vaak ben geweest :+
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:05:

Dr Pepper museum in Waco TX. Het museum is niet super bijzonder maar wel een must see, omdat het Texas' levensdrank is. En ook heel erg in de buurt van andere tourist dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ibmpc schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:31:
[...]
White Sands staat in mijn top 10. Ik ben gestopt met stickers plakken in mijn NPS paspoort boekje omdat ik er al zo vaak ben geweest :+
Ooh dat klinkt wel goed :)
Misschien het balletje voor een lange autodag toch maar weer eens opgooien!
ibmpc schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:31:
Dr Pepper museum in Waco TX. Het museum is niet super bijzonder maar wel een must see, omdat het Texas' levensdrank is. En ook heel erg in de buurt van andere tourist dingen.
Waco stond al wel op de lijst, vanwege wat daar allemaal gebeurd is enz. Dr Pepper museum heb ik daar zojuist bijgezet!

Dr Pepper staat voor mij gelijk aan de vrijheid die dit soort vakanties geeft en heeft toch een klein plekje in mijn hart.

De aller eerste keer dat wij “Amerika” in trokken op de eerste dag kocht ik bij het tanken niets vermoedend een flesje Dr Pepper. Sinds dien is die smaak onlosmakelijk verbonden aan dit soort vakanties.

In Nederland drink ik het nooit maar als ik daar ben altijd op datzelfde moment, op de dag dat de trip begint gaat er een in de bekerhouder van de auto.

Vreselijk slecht voor je natuurlijk maar het hoort er hier gewoon bij.

Lekkere tip dus, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Waco stond al wel op de lijst, vanwege wat daar allemaal gebeurd is enz. Dr Pepper museum heb ik daar zojuist bijgezet!
The Alamo er ook bij zetten. Je waant je plotseling in een Zuid Europese stad :)
Dr Pepper staat voor mij gelijk aan de vrijheid die dit soort vakanties geeft en heeft toch een klein plekje in mijn hart.

De aller eerste keer dat wij “Amerika” in trokken op de eerste dag kocht ik bij het tanken niets vermoedend een flesje Dr Pepper. Sinds dien is die smaak onlosmakelijk verbonden aan dit soort vakanties.

In Nederland drink ik het nooit maar als ik daar ben altijd op datzelfde moment, op de dag dat de trip begint gaat er een in de bekerhouder van de auto.

Vreselijk slecht voor je natuurlijk maar het hoort er hier gewoon bij.

Lekkere tip dus, thanks.
In het Dr Pepper museum staat een blikje Dr Foots (van de Albert Heijn). Als het kan, graag een foto ervan plaatsen. Wordt zeer gewaardeerd :) Het verhaal van Dr Foots is interessant en onlosmakelijk verbonden met de originele Dr Pepper.

Ik drink niet zo vaak Dr Pepper, maar de frisdranken bij ons thuis is altijd een stapel Dr Pepper Diet Cafeine Free. En bijna nooit Coca Cola. Er is ook een Sugar Cane versie van Dr Pepper die nog lekkerder is. Die verkopen ze geloof ik ook in het museum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb door alle tips gelijk de smaak een beetje te pakken.
Zojuist ook akkoord gekregen voor een lange auto dag :P .

Dus ik denk dat we hem (heel erg in klad nog) ongeveer zo doen:

Houston (want vliegen), naar de kust, omgeving San Antonio, Big Band, Guadalupe Mountains National Park, White Sands National Park, Roswell, Dallas, Houston.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7Ry_wwIX6PtJFwbJ8CmVaQp9Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8GE4ZMLHcPamUZKYSm0hGDG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw wil graag ergens een dag vanaf een ranch paardrijden, iemand daar nog een tip voor?
(dus 2 nachten slapen, middelste dag paardrijden met gids, liefst wel beetje luxe, we houden niet van badkamers delen etc) zaten zelf te denken om dat ergens in het "groene" gedeelte van de kaart te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 03-02-2025 21:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:54:
[...]

We hebben als doel om alle nationale parken te bezoeken en we zijn best goed op weg inmiddels :)
Herkenbaar, ik vrees dat wij er nog een heleboel te gaan hebben. En voor die kleine is er natuurlijk niks leukers dan het verzamelen van Junior Ranger badges :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhbu-5o68SwKrCufzi3EF8Hd6zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IA0jiBeFmP3zaII76THKIKXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SEVJzhhHgSQ8y8AonyMN0xx9B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OffNKK5WfatdqtUWbmqM7EdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
paul-s83 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:14:
[...]

Herkenbaar, ik vrees dat wij er nog een heleboel te gaan hebben. En voor die kleine is er natuurlijk niks leukers dan het verzamelen van Junior Ranger badges :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah tof, vorig jaar (kleine was 5) zijn wij naar Florida geweest dus heeft ze er maar 1 gehad helaas.

Jaar daarvoor was ze 4 en heeft ze er wel een paar gehaald, helaas niet allemaal omdat we pas later van het bestaan van het junior ranger programma hoorde. Goeie reden om weer terug te gaan dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Guadalupe Mountains. Dat kan je eventueel combineren met Carlsbad Caverns en White Sands, alledrie dicht bij elkaar.

Paardrijden: kon dacht ik in zowat alle parken daarzo, Big Bend, Lost maples state natural area, Hill country state natural area, Palo duro canyon sp, Caprock canyon sp, Copper breaks sp enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:39:
Guadalupe Mountains. Dat kan je eventueel combineren met Carlsbad Caverns en White Sands, alledrie dicht bij elkaar.

Paardrijden: kon dacht ik in zowat alle parken daarzo, Big Bend, Lost maples state natural area, Hill country state natural area, Palo duro canyon sp, Caprock canyon sp, Copper breaks sp enzovoort.
Ja klopt, het kan “overal” wel en in een national park is zeker de moeite waard.

Alleen het ging ook een beetje om de hele Ranch ervaring, dus daar slapen, eten, zij een dagje rijden (ik niet :P ), enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:37
Vorig jaar in juni 3 weken florida gedaan met camper, in oktober weekje NYC geweest. Nu voor de herfst vakantie toch maar weer een weekje Florida geboekt, dit keer met huur auto. Heb nu alleen nog tickets geboekt en een full size SUV. Nu nog 2 of 3 hotelletjes boeken ergens aan de west coast, mooi aan het strand.
Het leek ons toch leuker dan een weekje all inclusive op de canarische eilanden bijvoorbeeld. 4 tickets transavia zijn net zo duur als naar Orlando, dus daar hoef je het niet voor te laten. Curacao zaten we ook niet op te wachten met al die Nederlanders bij elkaar en Florida was ons super bevallen.

We gaan waarschijnlijk richting Sanibel / Anna Maria / Clearwater kant op. Iemand nog mooi hotel (aan het strand) dat aan te raden is? Mijn vrouw heeft nogal wat Marriott punten, dus we kijken ook of we een aantal overnachtingen op punten kunnen doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
paul-s83 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, dit kende ik niet! Zeker even onthouden, onze kids 5+7 vinden dit ook zeker leuk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:20:
Vorig jaar in juni 3 weken florida gedaan met camper, in oktober weekje NYC geweest. Nu voor de herfst vakantie toch maar weer een weekje Florida geboekt, dit keer met huur auto. Heb nu alleen nog tickets geboekt en een full size SUV. Nu nog 2 of 3 hotelletjes boeken ergens aan de west coast, mooi aan het strand.
Het leek ons toch leuker dan een weekje all inclusive op de canarische eilanden bijvoorbeeld. 4 tickets transavia zijn net zo duur als naar Orlando, dus daar hoef je het niet voor te laten. Curacao zaten we ook niet op te wachten met al die Nederlanders bij elkaar en Florida was ons super bevallen.

We gaan waarschijnlijk richting Sanibel / Anna Maria / Clearwater kant op. Iemand nog mooi hotel (aan het strand) dat aan te raden is? Mijn vrouw heeft nogal wat Marriott punten, dus we kijken ook of we een aantal overnachtingen op punten kunnen doen.
Zou dat even goed uitzoeken, wij zijn vorig jaar in Cape Coral geweest en er is daar omheen best een hoop kapot nog van de orkaan in 2018 (FortMyers Beach, Pine Island, enz)

Sanibel lag er wel mooi bij afgelopen Augustus maar er is natuurlijk in september/oktober ook nog een ding aan land gekomen in de Clearwater/Tampa hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Donstil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Zou dat even goed uitzoeken, wij zijn vorig jaar in Cape Coral geweest en er is daar omheen best een hoop kapot nog van de orkaan in 2018 (FortMyers Beach, Pine Island, enz)

Sanibel lag er wel mooi bij afgelopen Augustus maar er is natuurlijk in september/oktober ook nog een ding aan land gekomen in de Clearwater/Tampa hoek.
Klopt wij zagen dat vorig jaar ook, nog wel hoop kapot her en der, en er is idd nog een aan gekomen. Opzich nemen we ook wel een risico door in oktober te gaan met huricane season maar goed, fingers crossed maar.

>> Signature?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Klopt wij zagen dat vorig jaar ook, nog wel hoop kapot her en der, en er is idd nog een aan gekomen. Opzich nemen we ook wel een risico door in oktober te gaan met huricane season maar goed, fingers crossed maar.
Ja wij zijn regelmatig geweest in het huricane season en eigenlijk nooit last van gehad. Tot dit jaar, we waren in de Keys toen de eerste aan land ging in Tempa, niet leuk voor de mensen natuurlijk maar in de Keys was het stiekem ook wel een
spectaculair weersverschijnsel.

Ik heb door de straten van Key West gereden terwijl het water tot aan de deur van onze grote SUV stond, maak je toch ook niet altijd mee 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yozpfrUl8gq5WAWciVgPao5YTsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQ06zAwVTmgXrQD0wl5s8N53.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmVePs4BA61ghIUVKhZnEWlqRSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDB0OzsdWcHOEfAEGJ11ohUB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
ChiLLeR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:20:
, in oktober weekje NYC geweest. Nu voor de herfst vakantie toch maar weer een weekje Florida geboekt,
"Een weekje USA", dat krijg ik er hier thuis echt niet door: dat is niet de goede verhouding tussen reistijd en vakantie :+ (en kosten)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Hmmbob schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:28:
[...]

"Een weekje USA", dat krijg ik er hier thuis echt niet door: dat is niet de goede verhouding tussen reistijd en vakantie :+ (en kosten)
Ach er gaan meer mensen ook voor een week naar Curacao e.d., je bent 2 dagen kwijt aan reizen. Ik en mijn vrouw reizen ook veel voor het werk, dus we zijn wel wat gewend. Kinderen vinden het leuk om te vliegen dus dat helpt ook, voor hun is dat al vakantie. Vrijdag heen (=vrijdag avond aankomen), zaterdag avond terug (= zondag ochtend thuis). Week NY is ons op die manier ook goed bevallen, dat is wel iets korter vliegen.

En qua kosten verbaas ik mij erover wat men voor een weekje canarische eilanden betaald (allin), dat gaat op 4/5 sterren niveau) ook zo naar de 7k. Dan heb ik meer plezier en meer ervaringen gehad bij een weekje usa, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Want je kan ook voor fors minder een weekje all inclusive boeken, maar dat krijg ik er dan thuis weer niet door heen :D

[ Voor 21% gewijzigd door ChiLLeR op 06-02-2025 15:34 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Toch valt het wel mee als je het afzet tegen rijden naar (bijvoorbeeld) Frankrijk, wil je een beetje zonnig zit je minimaal net zo lang in de auto als dat je vliegt naar Florida.

En heen heb je dan nog het voordeel van het tijdverschil ook. Tel uit je winst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 00:17
Soms vraag ik mij af of jullie ook nog naar andere landen op vakantie gaan dan de VS? Als ik zie hoe vaak jullie daar naartoe gaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:41:
Soms vraag ik mij af of jullie ook nog naar andere landen op vakantie gaan dan de VS? Als ik zie hoe vaak jullie daar naartoe gaan...
Nou wij gaan een weekendje naar Center Parcs morgen, dus we doen wel eens wat dichterbij huis. :+

Edit: Sterker nog twee jaar geleden zijn we ook in weekendje naar Center Parcs geweest, maar toen wel in Amerika Limburg :P

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 06-02-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Donstil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Nou wij gaan een weekendje naar Center Parcs morgen toevallig, dus we doen wel eens wat dichterbij huis. :+

Edit: Sterker nog twee jaar geleden zijn we ook in weekendje naar Center Parcs geweest, maar toen wel in Amerika Limburg :P
Ik bedoel eerder wat langere reizen of citytrips bijvoorbeeld.

Ik ben zelf nog maar 2 keer in de VS geweest: een weekje NY in 2017 en 2 jaar geleden het typische rondje aan de westkust voor bijna een maand.

[ Voor 14% gewijzigd door Robinho96 op 06-02-2025 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:46:
Ik bedoel eerder wat langere reizen of citytrips bijvoorbeeld
Ooh ja wij komen ook wel eens in Canada :P

Moet zeggen dat een city trip ons dan weer niet zo gek veel doet, tenzij het op een van de grote trips is.

Edit: Het plan ligt er wel om eens een vakantie te nemen van op vakantie gaan naar Amerika en dan staat Japan hoog op de lijst. Alleen er is elke Amerika trip wel weer iets waardoor er iets ontdekt wordt en Japan een jaar opgeschoven wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 06-02-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
Donstil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ooh ja wij komen ook wel eens in Canada :P

Moet zeggen dat een city trip ons dan weer niet zo gek veel doet, tenzij het op een van de grote trips is.
Doe je nooit een reis van 10 dagen ofzo in Europa ergens?

Canada zou ik ook nog graag eens doen! En volgend jaar ga ik misschien nog naar Australië.

[ Voor 6% gewijzigd door Robinho96 op 06-02-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:51:
Doe je nooit een reis van 10 dagen ofzo in Europa ergens?
Mijn schoonouders hebben een huisje in Spanje dus daar komen we wel eens, maar los van dat niet eigenlijk. We stappen niet in de auto voor 10 dagen Frankrijk ofz.

Edit: tijdens Corona konden we niet naar de VS en hebben we een rondrit Switserland, Italië, Frankrijk en Spanje gedaan in 5 weken. Toch een beetje de vrijheid van de Amerika reizen maar dan binnen de beperkingen van Corona, was ook wel leuk.
[...]Canada zou ik ook nog graag eens doen!
Wij hebben de westkust van Canada toen gecombineerd met Seattle en Alaska. Niet de diversiteit van bijvoorbeeld California maar zeker wel de moeite waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 06-02-2025 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Jawel hoor, vorig jaar met het gezin ook nog naar Zuid frankrijk, Zwitserland en Marokko geweest. Ja was wel druk reis jaartje. Dit jaar iets minder kosten maken. USA vinden wij wel een mooi land, toen we nog geen kids hadden 2x rondreis westkust gemaakt en diverse malen NY. (Wij hebben 3 jaar in NYC gewoond dus vandaar).

Vakantie Japan met kids was ook heel erg gaaf, @Donstil aanrader !

Op het lijstje staat oa nog rondreis patagonia, Oman, Mexico, Antartica, Zuid Afrika, Mauritius.

[ Voor 28% gewijzigd door ChiLLeR op 06-02-2025 15:59 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:03:
Ik heb door alle tips gelijk de smaak een beetje te pakken.
Zojuist ook akkoord gekregen voor een lange auto dag :P .

Dus ik denk dat we hem (heel erg in klad nog) ongeveer zo doen:

Houston (want vliegen), naar de kust, omgeving San Antonio, Big Band, Guadalupe Mountains National Park, White Sands National Park, Roswell, Dallas, Houston.

[Afbeelding]

Mijn vrouw wil graag ergens een dag vanaf een ranch paardrijden, iemand daar nog een tip voor?
(dus 2 nachten slapen, middelste dag paardrijden met gids, liefst wel beetje luxe, we houden niet van badkamers delen etc) zaten zelf te denken om dat ergens in het "groene" gedeelte van de kaart te doen.
Wij hebben een "deel" van de route gedaan die jij voorstelt afgelopen november.
Wij zijn naar Houston gevlogen en zijn via Fredericksburg naar Big Bend gereden (dus niet via jouw route) en dan door richting New Mexico (via Guadalupe Mountains & Carlsbad Caverns NP's) en dan naar Arizona.

Enkele comments:
1. Wij arriveerden in Houston en hebben gebruik gemaakt van de jetlag om vroeg de baan op te gaan. Daardoor zijn we niet in Houston gebleven. We hebben het Space Center dus niet kunnen meepikken wat ik wel jammer vond. Maar op zich kunnen jullie dat bij het terugkeren doen (als dat je interesseert natuurlijk). Idem museum of natural history.

2. Vanaf Fredericksburg (wat Texas wine country is) tot in Big Bend reden wij basically in de grote leegte. Ik gok dat dat vanaf San Antonio niet anders zal zijn, Dat heeft z'n charme en draagt bij tot de vibe, maar heel spannend is het niet. Aja, zorg dus dat je voldoende vaak stopt om te tanken. Gok ook niet dat er een alternatief is ofzo. Dat deel van Texas is gewoonweg leeg.

3. Big Bend zelf was heel leuk. Maar als je al zóveel gedaan hebt van de VS zou het misschien wat underwhelming kunnen zijn. Wij zijn er zelf 3 dagen geweest (wat mijn vriendin 1 dag teveel vond, ik vond het prima). Uiteindelijk is het ruwweg verdeelt in 3 delen: Chisos Basin (centrum, waar je verblijft), Santa Elena Canyon in het westen (dat is de bekendste landmark) en dan Rio Grande village / Boquillas Canyon in het oosten. Wij vonden de oostkant wat "meh" (maar Boquillas Canyon zelf konden we wel niet raken, wegen waren toe vanwege een dood paard en de bijhorende Mountain lions, dus de trails waren dicht).

4. Er is een tankstation in big bend zelf - Maar naar ik lees durft dat wel eens "issues" te hebben met bevoorrading, geen idee of dat echt klopt want wij hadden totaal geen issue, maar zijn op weg naar Big Bend nog wel in Marathon gaan tanken. Daar kan je dus misschien best ook wel doen.

5. Stop zeker even in Marfa als je op weg gaat van Big Bend naar Guadalupe. Charmant stadje, paar leuke winkels. Als je vervolgens verder rijdt kom je Prada Marfa tegen. Ook een hele leuke stop voor wat foto's

6. Rond Guadalupe Mountains is er werkelijk niets. Geen stadjes of hotels ofzo. Dus je hebt de opties om in Van Horn te verblijven, of in Carlsbad (tenzij je gaat kamperen). Gezien ik een paar keer las dat Van Horn nogal troosteloos was hebben wij voor Carlsbad gekozen. Maar het is dan (zowel vanuit Van Horn als vanuit Carlsbad) nog een stuk rijden richting Guadalupe Mountains als Carlsbad Caverns. Niets onoverkomelijk, maar wel om rekening mee te houden

7. Qua infrastructuur stelt Guadalupe Mountains echt zeer weinig voor. Maar we waren echt aangenaam verrast over hoe leuk we het vonden. We hebben de hike van McKittric Canyon gedaan, we zijn tot de Hunter Line Shack gegaan. Vonden we heel leuk om te doen. De hikes rond het visitor center hebben we niet gedaan, dus daar kan ik niet op commenten.

8. Carlsbad Cavens is leuk: Áls je nog "nooit" zo'n grottenstelsel gedaan hebt. Wij hadden in 2020 de grotten van Postojna in Slovenië gedaan en vonden het eigenlijk wat meer van hetzelfde; Geen spijt dat we hem gedaan hebben ofzo, maar als je recent zoiets gedaan hebt hou je er best wel rekening mee. Wij waren er s'ochtens dus het Bat Flight program was geen optie voor ons, dus daar kan ik weinig over zeggen. ALs je daar bent, wandel trouwens de grot naar beneden en neem de lift terug naar buiten. De wandeling naar beneden vonden wij erg leuk. Bovendien is het ook nergens echt lastig ofzo.

9. White Sands hebben wij 1 dag gedaan. Dat vonden we ideaal. Het park is niet zo enorm groot en het is toch altijd een beetje hetzelfde achter elke heuvel. Maar wel erg knap natuurlijk in een fantastische setting. Zeker dik de moeite dus.

10. Als je vanuit White Sands naar Roswell rijdt komt je door het Lincoln National Forest, wij zijn toen in Ruidoso gestopt. Heel leuk stadje in de bergen daar om een paar uur te stoppen/verkennen.

11. Roswell zijn wij gewoon doorgereden (op weg naar Ruidoso :P ), dat was voor ons een "omweg", maar ik wou er gepasseerd zijn en een foto te hebben, geen idee wat er verder te doen zou zijn (ook niet gecheckt).

Vanaf dat punt zijn wij richting Arizona getrokken, dus tot daar mijn input :*)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:43:
[...]

Wij hebben een "deel" van de route gedaan die jij voorstelt afgelopen november.
Wij zijn naar Houston gevlogen en zijn via Fredericksburg naar Big Bend gereden (dus niet via jouw route) en dan door richting New Mexico (via Guadalupe Mountains & Carlsbad Caverns NP's) en dan naar Arizona.

Enkele comments:
1. Wij arriveerden in Houston en hebben gebruik gemaakt van de jetlag om vroeg de baan op te gaan. Daardoor zijn we niet in Houston gebleven. We hebben het Space Center dus niet kunnen meepikken wat ik wel jammer vond. Maar op zich kunnen jullie dat bij het terugkeren doen (als dat je interesseert natuurlijk). Idem museum of natural history.

2. Vanaf Fredericksburg (wat Texas wine country is) tot in Big Bend reden wij basically in de grote leegte. Ik gok dat dat vanaf San Antonio niet anders zal zijn, Dat heeft z'n charme en draagt bij tot de vibe, maar heel spannend is het niet. Aja, zorg dus dat je voldoende vaak stopt om te tanken. Gok ook niet dat er een alternatief is ofzo. Dat deel van Texas is gewoonweg leeg.

3. Big Bend zelf was heel leuk. Maar als je al zóveel gedaan hebt van de VS zou het misschien wat underwhelming kunnen zijn. Wij zijn er zelf 3 dagen geweest (wat mijn vriendin 1 dag teveel vond, ik vond het prima). Uiteindelijk is het ruwweg verdeelt in 3 delen: Chisos Basin (centrum, waar je verblijft), Santa Elena Canyon in het westen (dat is de bekendste landmark) en dan Rio Grande village / Boquillas Canyon in het oosten. Wij vonden de oostkant wat "meh" (maar Boquillas Canyon zelf konden we wel niet raken, wegen waren toe vanwege een dood paard en de bijhorende Mountain lions, dus de trails waren dicht).

4. Er is een tankstation in big bend zelf - Maar naar ik lees durft dat wel eens "issues" te hebben met bevoorrading, geen idee of dat echt klopt want wij hadden totaal geen issue, maar zijn op weg naar Big Bend nog wel in Marathon gaan tanken. Daar kan je dus misschien best ook wel doen.

5. Stop zeker even in Marfa als je op weg gaat van Big Bend naar Guadalupe. Charmant stadje, paar leuke winkels. Als je vervolgens verder rijdt kom je Prada Marfa tegen. Ook een hele leuke stop voor wat foto's

6. Rond Guadalupe Mountains is er werkelijk niets. Geen stadjes of hotels ofzo. Dus je hebt de opties om in Van Horn te verblijven, of in Carlsbad (tenzij je gaat kamperen). Gezien ik een paar keer las dat Van Horn nogal troosteloos was hebben wij voor Carlsbad gekozen. Maar het is dan (zowel vanuit Van Horn als vanuit Carlsbad) nog een stuk rijden richting Guadalupe Mountains als Carlsbad Caverns. Niets onoverkomelijk, maar wel om rekening mee te houden

7. Qua infrastructuur stelt Guadalupe Mountains echt zeer weinig voor. Maar we waren echt aangenaam verrast over hoe leuk we het vonden. We hebben de hike van McKittric Canyon gedaan, we zijn tot de Hunter Line Shack gegaan. Vonden we heel leuk om te doen. De hikes rond het visitor center hebben we niet gedaan, dus daar kan ik niet op commenten.

8. Carlsbad Cavens is leuk: Áls je nog "nooit" zo'n grottenstelsel gedaan hebt. Wij hadden in 2020 de grotten van Postojna in Slovenië gedaan en vonden het eigenlijk wat meer van hetzelfde; Geen spijt dat we hem gedaan hebben ofzo, maar als je recent zoiets gedaan hebt hou je er best wel rekening mee. Wij waren er s'ochtens dus het Bat Flight program was geen optie voor ons, dus daar kan ik weinig over zeggen. ALs je daar bent, wandel trouwens de grot naar beneden en neem de lift terug naar buiten. De wandeling naar beneden vonden wij erg leuk. Bovendien is het ook nergens echt lastig ofzo.

9. White Sands hebben wij 1 dag gedaan. Dat vonden we ideaal. Het park is niet zo enorm groot en het is toch altijd een beetje hetzelfde achter elke heuvel. Maar wel erg knap natuurlijk in een fantastische setting. Zeker dik de moeite dus.

10. Als je vanuit White Sands naar Roswell rijdt komt je door het Lincoln National Forest, wij zijn toen in Ruidoso gestopt. Heel leuk stadje in de bergen daar om een paar uur te stoppen/verkennen.

11. Roswell zijn wij gewoon doorgereden (op weg naar Ruidoso :P ), dat was voor ons een "omweg", maar ik wou er gepasseerd zijn en een foto te hebben, geen idee wat er verder te doen zou zijn (ook niet gecheckt).

Vanaf dat punt zijn wij richting Arizona getrokken, dus tot daar mijn input :*)
Aah lekkere tips! Ik ga alle plaatsen die je aangeeft even goed uitzoeken! Thanks!

Ik zat er nu aan te denken om een paar dagen in El Paso te blijven, misschien dat we daar een huis met Zwembad kunnen huren en dan vanuit daar naar White Sands en Guadalupe Mountains. Dan moet je wel steeds even rijden naar de parks maar hebben we wel een lekkere uitvalsbasis. Moet nog even goed uitzoeken of dat kan. Edit: Genoeg te vinden zie ik, White Sands is dan 1uur20 en Guadalupe 1uur40

Grotten laten we waarschijnlijk zitten, we zijn in Mammoth Cave’s geweest in Kentucky en dat voelde ook een beetje “underwhelming” als je de Europesche grotten een beetje kent.

Verder eens met Roswell, dat is er toch eentje voor de foto en “daar ben ik geweest”, dat we er dan willen stoppen is meer omdat de kleine dan even uitgelaten kan worden in een zwembad, niet direct omdat ik er iets groots verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Elk jaar 3 weken USA in de zomer (14 road trips plus 10x NYC), 3 weken Japan (13e keer over 5 weken) in het voorjaar.
Zolang het kan (qua gezondheid en financieel) vind ik dit een mooie combi.
Misschien later ooit geen zin meer in dat lange vliegen, dan gaan we lekker in Europa met de auto (ook Europa al een heel eind gezien, maar Scandinavië en Kroatië staan nog op de lijst). :)

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 06-02-2025 19:30 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
matthijst schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Elk jaar 3 weken USA in de zomer (14 road trips plus 10x NYC), 3 weken Japan (13e keer over 5 weken) in het voorjaar.
Zolang het kan (qua gezondheid en financieel) vind ik dit een mooie combi.
Misschien later ooit geen zin meer in dat lange vliegen, dan gaan we lekker in Europa met de auto (ook Europa al een heel eind gezien, maar Scandinavië en Kroatië staan nog op de lijst). :)
Dan moet je toch genoeg vakantiedagen hebben denk ik, of neem je deze allemaal op voor deze twee reizen? En dan geen losse dagen?

Zo'n twee reizen van 3 weken zou al zeker niets voor mij zijn. Ik neem graag in een andere periode van het jaar ook nog eens vrij (om andere dingen te doen dan op reis te gaan).

[ Voor 12% gewijzigd door Robinho96 op 06-02-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Kan ze bijkopen :)
Neem meestal rond pasen/Pinksteren nog wat vrij. En in oktober altijd lang weekend UK :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
matthijst schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:42:
Kan ze bijkopen :)
Neem meestal rond pasen/Pinksteren nog wat vrij. En in oktober altijd lang weekend UK :)
Misschien offtopic: Hebben jullie in Nederland ook 20 wettelijke vakantiedagen zoals wij in België? Daarnaast nog tot 12 extra dagen (bij 40-urenweek)?

[ Voor 3% gewijzigd door Robinho96 op 06-02-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Misschien offtopic: Hebben jullie in Nederland ook 20 wettelijke vakantiedagen zoals wij in België? Sommige bedrijven geven daarnaast nog tot 12 extra dagen (bij 40-urenweek)
Ja, 4x het aantal dagen dat je in de week werkt is minimaal dacht ik. Maar een beetje werkgever zit daar wel boven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ergens anders heen?? Waarom zou je dat willen? :*)
Pagina: 1 ... 76 ... 87 Laatste