‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In principe zouden we +- 6 weken gaanbwerg schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:37:
Hoe veel tijd heb je voor deze trip gepland? Want de afstand van deze roadtrip is ongeveer hetzelfde is als van Nederland naar Afghanistan.Nee, dat was geen overdrijving, ik heb de route net even in een routeplanner gegooid. En dan reken ik het heen-en-weer-rijden in de steden en parken niet mee, en ga ik er vanuit dat je Bryce en Grand Canyon South overslaat, anders bereik je waarschijnlijk India.
Denk dat we de boel toch maar gaan splitten inderdaad, probleem is dat alles zo mooi is en je dan gaat denken. oeh, daar willen we ook naar toe haha!matthijst schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:38:
Misschien eens beginnen met zoeken in dit topic, bijvoorbeeld op "Bryce Canyon", want daar komt zon beetje iedereen die dat rondje doet, dan heb je een beetje een idee wat "standaard" is en hoeveel dagen je ergens ongeveer 'nodig hebt'?
Ik denk dat een hoop mensen dat stuk dat je daar post in 2 vakantie doen (Yellowstone en Yosemite zie ik lig niet vaak voorbij komen in 1 rondje)
Gaan eens even kijken wat we dan gaan overslaan.
Zoiets, wel een paar dagen te lang, maar heb je een begin:
- Los Angeles (3 nachten)
- Morro Bay / Carmel (2 nachten)
- San Francisco (3 nachten)
- Yosemite (3 nachten)
- Sequoia - zou ik niet geen gaan
- Death Valley (1 nacht)
- Las Vegas (2-3 nachten, afhankelijk van of je het leuk vindt)
- Grand Canyon (2 nachten)
- Monument Valley (1 nacht)
- Zion (1-2 nachten)
- Bryce (2 nachten)
- Moab (1 nacht)
- Jackson Hole --> zou hier in GT gaan zitten, Colter Bay Village bv (3 nachten)
- Yellowstone National Park (3 plekken blijven, bv 2x Lake Lodge, 2x Roosevelt, 2x Old Faithful)
- Rapid City (3 nachten) Badlands, Mount Rushmore
- Ucross (of daar ergens, 1 nacht, 800km opbrekeen)
- Cheyenne (is hier iets te doen, anders evt door naar Denver rijden)
- Denver (3 nachten)
- Santa Fe (4 nachten)
- Albuquerque (3 nachten)
Waarom terug naar LA vliegen, kan vanaf hier naar huis?
[ Voor 88% gewijzigd door matthijst op 08-01-2025 09:52 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik word hier steeds meer en meer een roepende in de woestijn want dit soort sneltreinreizen lijkt steeds populairder te worden. Volgens mij worden hier twee vakanties in één gepropt. Ik snap dan ook echt geen fluit van suggesties of ideeën om hier nog iets bij te pakken (tenzij je overeenkomstig nog tijd toevoegt). Volgens mij wordt het tegenwoordig vooral van belang geacht dat je zoveel mogelijk (Instagramwaardige) highlights in een reis propt en is het niet meer nodig om op vakantie de plek die je bezoekt daadwerkelijk te beleven.Rivanov schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:07:
Wij hebben samen met een travel agent afgelopen zaterdag onze reis in september naar Amerika doorgesproken. Idee is om op Seattle te vliegen en vanuit daar via Yellowstone, Canada in te trekken naar Jasper en Banff en vervolgens richting Vancouver om weer af te dalen naar Seattle.
- Seattle [USA] (3 nachten)
- Missoula [USA] (1 nacht)
- Yellowstone [USA] (4 nachten)
- Waterton Lakes [Canada] (2 nachten)
- Banff [Canada] (2 nachten)
- Jasper [Canada] (3 nachten)
- Wells Gray [Canada] (1 nacht)
- Whistler [Canada] (2 nachten
- Vancouver [Canada] (3 nachten)
- Mount Vernon [USA] (1 nacht)
Reisduur: 22 dagen.
Data: 30 augustus - 22 september
Reisafstand:+/- 3.600km
Vlucht: Premium Economy met SAS (Dusseldorf > Copenhagen > Seattle v.v.)
Huurauto: Chevrolet Colorado Pick-up of vergelijkbaar.
Maar ik zal wel gewoon een oude l*l aan het worden zijn...
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Ik mis Bryce in je rijtje ?Pipmitz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:06:
Hi all,
Nadat we (24M & 24F) vorige zomer China & Japan hebben bezocht gaan we nu terug naar de US! (in zomer 2023 naar Orlando geweest) We zitten er aan te denken om dit als roadtrip te gaan doen. De lengte van de reis zijn we nog niet over uit en de precieze tussenstops ook nog niet. Enige wat vast staat is de reisperiode (tussen juni-augustus, eventueel kan augustus-september ook) Onderstaand is wat we ongeveer allemaal willen gaan bezoeken / zien.
- Aankomst L.A.
- ~2 stops tussen L.A. en SF?
- San Francisco
- Yosemite
- Sequia
- Death Valley
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Monument Valley
- Zion
- Capitol Reef National Park
- Moab?
- Jackson Hole
- Yellowstone National Park
- Cheyenne
- Denver
- Santa Fe?
-Terug naar LA (vliegen)
- LA (Anaheim)
Ondertussen heb ik natuurlijk hier en daar wel al wat stops gekozen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aanraders / tips jullie hiervoor hebben als jullie deze "route" zien of juist dingen om te vermijden
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
2 stops tussen LA en SF ? Als je via PCH rijdt wordt het een uitdaging om dat mooi te splitsen, echt veel mogelijkheden heb je daar niet. Als je vroeg in de ochtend vertrekt vanuit Santa Barbara heb je de hele dag de tijd om richting Monterey te rijden.. misschien is dat een optie voor je ?
Snap wat je bedoelt, maar dit valt nog wel mee. Er zitten twee reisdagen in waarbij we 7 uur onderweg zijn van de ene accomodatie naar de andere. Alle andere dagen zitten we gemiddeld 3 uur in de auto. Dus meer dan prima te doen.Patrick_6369 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:45:
[...]
Ik word hier steeds meer en meer een roepende in de woestijn want dit soort sneltreinreizen lijkt steeds populairder te worden. Volgens mij worden hier twee vakanties in één gepropt. Ik snap dan ook echt geen fluit van suggesties of ideeën om hier nog iets bij te pakken (tenzij je overeenkomstig nog tijd toevoegt). Volgens mij wordt het tegenwoordig vooral van belang geacht dat je zoveel mogelijk (Instagramwaardige) highlights in een reis propt en is het niet meer nodig om op vakantie de plek die je bezoekt daadwerkelijk te beleven.
Wij zijn overigens vroege vogels, staan iedere dag om 6:30/7:00 op. Dus hebben genoeg tijd iedere dag.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 08-01-2025 09:51 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Seattle [USA] (3 nachten)Patrick_6369 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:45:
[...]
Ik word hier steeds meer en meer een roepende in de woestijn want dit soort sneltreinreizen lijkt steeds populairder te worden. Volgens mij worden hier twee vakanties in één gepropt. Ik snap dan ook echt geen fluit van suggesties of ideeën om hier nog iets bij te pakken (tenzij je overeenkomstig nog tijd toevoegt). Volgens mij wordt het tegenwoordig vooral van belang geacht dat je zoveel mogelijk (Instagramwaardige) highlights in een reis propt en is het niet meer nodig om op vakantie de plek die je bezoekt daadwerkelijk te beleven.
- Missoula [USA] (1 nacht) 7 u 30 min, 765 km
- Yellowstone [USA] (4 nachten) 5 uur, 475 km (naar Old Faithful)
- Waterton Lakes [Canada] (2 nachten), 7 u 10 min, 680 km
- Banff [Canada] (2 nachten), 3 u 45 min, 360 km
- Jasells Grayper [Canada] (3 nachten), 3 u 15 min, 288 km
- Wells Gray [Canada] (1 nacht), 3 u 15 min, 317 km
- Whistler [Canada] (2 nachten, 5 u 15 min, 425km
- Vancouver [Canada] (3 nachten), 1 u 30 min, 121 km
- Mount Vernon [USA] (1 nacht), 1 u 34 min, 132 km
Vooral begin zijn beste afstanden idd
Zou zelf Yellowstone wat langer doen, ook Grand Teton erbij pakken. Nacht of 6-7 samen.
Wellicht Seattle inruilen voor SLC als startplaats, scheelt dagen en kilometers, maar Seattle ook een leuke stad natuurlijk.
Onderweg ook genoeg te beleven en zoals ik al zei; wij zijn extreem vroege vogels. Dus zitten altijd uiterlijk 8:00 in de auto. Laat de trip dan 7 uur duren, dan ben je alsnog in de loop van de middag op de bestemming.
Voor alles is wat te zeggen en iedereen heeft zijn eigen voorkeur en wensen. Uiteindelijk moet je keuzes maken en heb je geen onbeperkte tijd. Het werk wil me op een gegeven moment ook weer eens terug zien.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 08-01-2025 10:11 ]
Zelfde leeftijd hier, dus ik ben denk ik ook een oude l*l aan het worden. Onze insteek is altijd om rond te reizen en niet rond te racen. Je ziet m.i. wel een verschuiving van beleven naar lijstjes afvinken (foto maken, posten op socials en door). Volgens mij heel goed om te blijven vertellen dat er méér is dan dat.Patrick_6369 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:45:
[...]
Het is overigens ook wel een ervaring die ik heb met de beleving van (een groot deel van de) Amerikanen en hun reisgedrag. Het reizen was sowieso iets wat voor Corona onder Amerikanen naar mijn gevoel veel minder aanwezig was dan nu het geval is. Als je voor Corona Amerikanen op reis tegenkwamen had je grosso modo twee groepen (ik chargeer dus flink): de belevingsreizigers (vaak backpackend en sociaal) en de Amerikaan die in een georganiseerde groep reist en daarbij véél ruimte inneemt (in eisen en in gedrag in de openbare ruimte). Die laatste groep hopte ook vaak in een hoog tempo van het één naar het ander (veel groepsreizen maken zich daar wel schuldig aan). Na Corona in Amerika ervaren dat veel Amerikanen met hun vervoersmiddel naar het visitor center rijden, vervolgens naar de parkeerplekken in de NP's rijden en alleen daar rondkijken. Trails slaan de meesten over. Daarna rijden ze weer vrolijk verder naar de volgende stop. Gezien Amerikanen al niet vies zijn van flinke afstanden rijden vinden ze dat doodnormaal. Tja. Dan zijn dit soort itineraries ineens niet zo vreemd.
En het best boek je alles zelf. We hebben dat via Booking.com gedaan of direct bij een hotel. Met de optie om te annuleren omdat we onderweg ook nog wel eens wat aangepast hebben. En als je zelf je route bepaalt dan komt je nog eens op plekken waar je niet over de toeristen struikelt.
[ Voor 22% gewijzigd door rvrbtcpt op 08-01-2025 10:19 ]
Ik heb een jaar of 20 geleden jouw reis in omgekeerde volgorde gedaan in 3 weken. Wij hebben toen wel Yosemite en Grand Canyon overgeslagen omdat we die al hadden gezien. Muir woods (ten noorden van SF) en Bryce canyon hebben we toen wel meegepakt. Absoluut en zeker niet alles overal gezien en bekeken en we hadden zeker meer tijd overal kunnen besteden als we de tijd hadden gehad, maar absoluut geen spijt van het tempo van de vakantie. We houden allebei ook van auto rijden en een dagje van SF naar een motel 1000km verderop vonden wij geen enkel probleem of verloren tijd. Maar kan me prima voorstellen dat anderen dat wel hebben.Pipmitz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:26:
[...]
In principe zouden we +- 6 weken gaan
[...]
Denk dat we de boel toch maar gaan splitten inderdaad, probleem is dat alles zo mooi is en je dan gaat denken. oeh, daar willen we ook naar toe haha!
Gaan eens even kijken wat we dan gaan overslaan.
Pak lekker de Route 1 van LA naar SF. Vooral het laatste stuk richting SF is erg mooi.
Enige tip die ik kan geven is dat je misschien nog moet/kan kijken naar de auto huur. Ik weet niet of je ten tijde van de reis 25 bent of niet. LA had toen een surcharge voor als je nog geen 25 bent en ik zie dat die nu ook geldt bij sommige verhuurmaatschappijen. In ons geval was dat 25 dollar per dag. Daarom hebben wij uiteindelijk besloten op Las Vegas te vliegen wat gigantisch veel scheelde in huur en surcharge.
[ Voor 3% gewijzigd door theHoff op 08-01-2025 10:27 ]
Thanks voor je lijstje met dagen! ga ik eens naar kijken! Wordt gewaardeerd!matthijst schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:35:
Ow, als je 6 weken de tijd hebt, dan moet het wel lukken
Zoiets, wel een paar dagen te lang, maar heb je een begin:
Waarom terug naar LA vliegen, kan vanaf hier naar huis?
Willen graag terug naar LA vliegen omdat we onze vakantie graag willen afsluiten met een paar dagen Disneyland (bucketlist dingetje, is het laatste disney resort ter wereld dat we nog moeten bezoeken)
1 stop lijkt me bij nader inzien inderdaad beter. Bryce ga ik naar kijken!Krampeerder schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:46:
[...]
Ik mis Bryce in je rijtje ?
2 stops tussen LA en SF ? Als je via PCH rijdt wordt het een uitdaging om dat mooi te splitsen, echt veel mogelijkheden heb je daar niet. Als je vroeg in de ochtend vertrekt vanuit Santa Barbara heb je de hele dag de tijd om richting Monterey te rijden.. misschien is dat een optie voor je ?
Ik ben zelf nog geen 25 op dat moment, mijn vriendin wel. Autohuur gaat dus wel een extra charge krijgen waarschijnlijk. Ik zal eens kijken of bijv via Las Vegas scheelt in de auto huur! Goede tiptheHoff schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Ik heb een jaar of 20 geleden jouw reis in omgekeerde volgorde gedaan in 3 weken. Wij hebben toen wel Yosemite en Grand Canyon overgeslagen omdat we die al hadden gezien. Muir woods (ten noorden van SF) en Bryce canyon hebben we toen wel meegepakt. Absoluut en zeker niet alles overal gezien en bekeken en we hadden zeker meer tijd overal kunnen besteden als we de tijd hadden gehad, maar absoluut geen spijt van het tempo van de vakantie. We houden allebei ook van auto rijden en een dagje van SF naar een motel 1000km verderop vonden wij geen enkel probleem of verloren tijd. Maar kan me prima voorstellen dat anderen dat wel hebben.
Pak lekker de Route 1 van LA naar SF. Vooral het laatste stuk richting SF is erg mooi.
Enige tip die ik kan geven is dat je misschien nog moet/kan kijken naar de auto huur. Ik weet niet of je ten tijde van de reis 25 bent of niet. LA had toen een surcharge voor als je nog geen 25 bent en ik zie dat die nu ook geldt bij sommige verhuurmaatschappijen. In ons geval was dat 25 dollar per dag. Daarom hebben wij uiteindelijk besloten op Las Vegas te vliegen wat gigantisch veel scheelde in huur en surcharge.
Thanks voor al jullie tips/suggesties tot nu toe!
Besef je wel dat je onderweg langs allerlei plekken komt die ook het bekijken waard zijn, dus je kunt ook gewoon meer zien met minder rij-afstand. Ik denk dan aan Bryce, Canyonlands, Valley of fire, alabama hills, en goblin valley, monument valley, antelope canyon en nog een hele rits andere state parks en bezienswaardigheden. Langs highway 1 liggen zo uit mijn hoofd zo 10 state parks. Daar ga je allemaal niks van zien als je over de snelweg heen knalt omdat je die dag nog 500 kilometer te rijden hebt. Een dergelijke vakantie voelt voor mij altijd als een Amerikaan of Chinees die naar Europa komt en Rome, Londen en de Noorse fjorden achter elkaar bezoekt.Pipmitz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:26:
Denk dat we de boel toch maar gaan splitten inderdaad, probleem is dat alles zo mooi is en je dan gaat denken. oeh, daar willen we ook naar toe haha!
Maar zoals genoemd, voorkeuren verschillen. Sommigen vinden het leuk om dingen vanuit de auto te bekijken, ik zie autorijden als manier om van A naar B te komen en ik wil dus vooral rondlopen. Als je dat laatste wil doen heb je daar al snel veel tijd voor nodig, dus dan nog uren rondrijden op dezelfde dag gaat een hele opgave worden.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik snap dat als je vroeg op bent en geen bezwaar hebt tegen een lange rit, de rijtijden wel te doen zijn. Maar zo zou ik zelf een volle week Grand Teton en Yellowstone adviseren en een volle week Banff, Yoho en Jasper (vóór de bosbranden '24 tenminste) Maar ik doelde ook op dat wat onze collega-tweaker hieronder schreef over al het moois dat je voorbijrijdt (al gaat het bericht dan over een andere reis).Rivanov schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:50:
[...]
Snap wat je bedoelt, maar dit valt nog wel mee. Er zitten twee reisdagen in waarbij we 7 uur onderweg zijn van de ene accomodatie naar de andere. Alle andere dagen zitten we gemiddeld 3 uur in de auto. Dus meer dan prima te doen.
Maar laten we ook wel wezen, iedereen viert op een andere manier vakantie. Mijn filosofie bij het plannen van een dergelijke reis is dat ik het zo plan dat ik alles in dat gebied kan zien wat me de moeite waard lijkt. Zodat ik nooit naar die regio terug hoef om iets te zien wat ik gemist heb, maar alleen omdat het er waanzinning mooi was. Maar dat hoeft niet die van jou te zijn en als je tevreden bent met jou manier van vakantie vieren, dan moet je het voor mij niet aanpassen!bwerg schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:10:
[...]
Besef je wel dat je onderweg langs allerlei plekken komt die ook het bekijken waard zijn, dus je kunt ook gewoon meer zien met minder rij-afstand. Ik denk dan aan Bryce, Canyonlands, Valley of fire, alabama hills, en goblin valley, monument valley, antelope canyon en nog een hele rits andere state parks en bezienswaardigheden. Langs highway 1 liggen zo uit mijn hoofd zo 10 state parks. Daar ga je allemaal niks van zien als je over de snelweg heen knalt omdat je die dag nog 500 kilometer te rijden hebt. Een dergelijke vakantie voelt voor mij altijd als een Amerikaan of Chinees die naar Europa komt en Rome, Londen en de Noorse fjorden achter elkaar bezoekt.
Afgelopen lente hebben we 3 maanden met de camper door 11 staten in de VS gereisd gereisd. Begonnen in Californië en via onder andere Colorado geëindigd in Washington. Ik oriënteer mij op nieuwe trip en kom dit topic tegen, dus ik kan wel wat ervaringen met je delenPipmitz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:06:
Hi all,
Nadat we (24M & 24F) vorige zomer China & Japan hebben bezocht gaan we nu terug naar de US! (in zomer 2023 naar Orlando geweest) We zitten er aan te denken om dit als roadtrip te gaan doen. De lengte van de reis zijn we nog niet over uit en de precieze tussenstops ook nog niet. Enige wat vast staat is de reisperiode (tussen juni-augustus, eventueel kan augustus-september ook) Onderstaand is wat we ongeveer allemaal willen gaan bezoeken / zien.
- Aankomst L.A. (LA is een autostad bepaal je overnachtingen op basis van wat je wilt zien)
- ~2 stops tussen L.A. en SF? (Als je walvissen wilt spotten in Monterey sowieso daar een hele dag verblijven) Oh, en check of de highway 1 bij Big Sur open is. Toen wij er waren was deze dicht vanwege een aardverschuiving en moesten we door het binnenland omrijden.
- San Francisco (3 nachten, toffe stad, lekker fietsen huren en Alcatraz bezoeken)
- Yosemite (3 nachten)
- Sequia (minstens 1 nacht in de buurt)
- Death Valley (1 nacht als je de badwater basin wilt bezoeken in de ochtend)
- Las Vegas (2/3 nachten als je van gokken en het gekkenhuis daar houdt)
- Grand Canyon (2/3 nachten afhankelijk van of je alleen langs de rim wilt lopen of ook de canyon in wilt gaan)
- Monument Valley (niet overnachten en alleen doorheen rijden, tenzij je offroad wil rijden daar in een 4*4 of een tour)
- Zion (3 nachten)
- Capitol Reef National Park (daar is alleen een camping, dus kamperen en overnachten of alleen doorheen rijden) Let op: de belangrijkste scenic route daar is tijdelijk gesloten vanwege onderhoud
- Moab? (1 nacht: de canyons en horshoe bend kun je makkelijk in 1 dag doen)
- Jackson Hole
- Yellowstone National Park (3 nachten)
- Cheyenne
- Denver (Vond ik niet bijzonder, Sand Dunes NP in Colorado kan ik wel aanraden als je in de buurt komt en er langs rijdt). Net als de treinsreis bij Durango naar het oude mijnstandje Silverton.
- Santa Fe?
-Terug naar LA (vliegen)
- LA (Anaheim)
Ondertussen heb ik natuurlijk hier en daar wel al wat stops gekozen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aanraders / tips jullie hiervoor hebben als jullie deze "route" zien of juist dingen om te vermijden
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
Ik lees dat je 6 weken gaat reizen maar zelfs in 6 weken zou ik Californië, Colorado, Wyoming en de tussenliggende staten niet combineren. Alles kan natuurlijk, maar het is echt veel. Californië raad ik je aan sowieso te bezoeken en daarnaast zou ik een keuze maken tussen Colorado of Wyoming. Ook lees ik dat je veel steden wilt bezoeken. Als je ook veel natuur wilt zien zou ik meer keuzes maken tussen steden of natuur en je overnachtingen daarmee combineren. Beide bezoeken kost je veel tijd en persoonlijk vind ik de steden in de VS die ik heb bezocht i.v.m. Europa niet bijzonder, als er geen bezienswaardigheden zijn waar je specifiek voor komt.
Mocht je meer de natuur in gaan zou ik een camper overwegen. Houd hierbij wel rekening dat veel campings in de nationale parken ver van te voren volgeboekt zijn. Yellowstone loopt een jaar van te voren al vol en de andere camping zo'n 6 maanden van te voren. Eigenlijk direct zodra de campingplaatsen te reserveren zijn. Overnachten in de parken zelf scheelt veel heen en weer reizen en reistijd. Bovendien kan je 's ochtends vroeg al de parken in voordat het massatoerisme op gang komt van alle mensen die met de auto rond de middag de parken in gaan. Onderschat deze drukte niet als je er niet van houdt.
Het aantal nachten dat ik aanraad ergens te blijven zet ik er ook nog even bij als je een park (redelijk) uitgebreid wilt bezoeken (hikes wilt doen). Mijn tip is om wel wat te oriënteren wat je in een park wilt doen. Wil je bijvoorbeeld The Narrows lopen in Zion dan kun je alleen daar al een hele dag voor uittrekken. 1 van de vetste dingen die ik daar in 3 maanden heb gedaan. De meeste steden ben ik minder mee bekend.
Ik wil weer terug!
De islam kan uw vrijheid schaden
Vraag van te voren bij de travel agent of de grensovergang goed geregeld is, je vliegt op Seattle dat ben je al in de VS maar wij hadden redelijk wat moeite om van Vancouver de states in te komen en vervolgens boven yellowstone Canada weer in te komen. Hou rekening met wat wachttijden aan de grens.Rivanov schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:07:
Wij hebben samen met een travel agent afgelopen zaterdag onze reis in september naar Amerika doorgesproken. Idee is om op Seattle te vliegen en vanuit daar via Yellowstone, Canada in te trekken naar Jasper en Banff en vervolgens richting Vancouver om weer af te dalen naar Seattle.
Ik vind rondom 32nd&8th een fijne plek. 11x in NY geweest, meestal in dat gedeelte. Metro's en treinstation dichtbij.Wokschotel schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:23: In New York willen we een paar dagen blijven. Ik heb het topic al gelezen maar hou me aanbevolen voor hoteltips. Hoeft niet cheap-ass maar wat zijn de leuke buurten met normale prijzen qua hotels? Is al 20 jaar geleden dat ik er voor het laatst was dus die kennis is een beetje roestig.
En beetje middenin Manhattan dus lopen naar Central Park / Downtown ook een optie.
Laatste keer in Fairfield Inn & Suites Midtown Penn Station gezeten. Die was erg mooi.
Wij vinden/vonden het rijden ook nooit zo heel erg maar daar zat wel een hele grots mits bij… mits er geen andere activiteiten op de rol stonden. Anders was het stukken minder. Afgelopen jaar hebben wij de Sacred Rim gehiked vlakbij Pinedale om vervolgens 700 (?) km te rijden naar Moab. Daar moest de tent nog opgezet worden in de 41c en dat was geen pretje kan ik je verklappen. Haalde de fun uit de rit.
Algemeen:
De Amerika-advies bureautjes zijn ook allemaal als paddo’s uit de grond geschoten en bieden allang geen toegevoegde waarde meer qua reizen/advies. De romslomp weghalen van autohuur, vlucht, accomodaties en eventueel wat entreebewijzen wellicht maar dat zijn allemaal zaken die je binnen 1 week googlen ook zelf kunt. Tussen willen en kunnen zit wel een groot verschil hier
Het zijn altijd dezelfde routes, locaties en u name it maar als je een beetje zelf gaat kijken (scenic byways, forestnamen zoeken, wilderness namen zoeken) dan ben je zo van de gebaande paden af en gaat er een onbekend Amerika voor je open… zelfs in de buurt van de hotspots. Gekscherend zei ik al in 2013 dat de influencers alles kapot gingen maken en zonder dat ik beweer dat ik een visionair ben zijn ze er grotendeels in geslaagd.
In die tijd gingen er hoogzomer enkele wandelaars Angels Landing op, kon je vrij rondhobbelen bij Horeshoe Bend en stond er niet elke 5 minuten een ranger mensen weg te halen bij de rim van de Grand Canyon omdat ze hetzelfde shot wilden maken rechts van die lodge (naam even kwijt). Arches was nog te doen met puristen bij Delicate Arch. Nu staan er 1001 lachebekjes te kiffelen om allemaal hetzelfde shot te maken met de zon in de hand evenals Mile Marker 13 in Monument Valley waar het rijen dik stond afgelopen zomer (juni 2024). In 2013 kwamen er 3 auto’s voorbij en verder geen kip gezien.
Natuurlijk beleeft iedereen het anders en mag dat ook anders beleven maar mijn guts zeggen dat het meerendeel het belangrijk vindt om hun ‘goede’ leven te delen op instagram en wat de volgers daarvan vinden, dan dat ze het om intrinsieke redenen doen. Hoe vervelend ook voor mij, ook dat is een valide reden zegt de nuance al ben ik het daar totaal mee oneens natuurlijk.
Toevallig hadden vriendinlief en ik het er met kerstmjs over dat de volgende vakantie naar de VS een wandelvakantie gaat worden buiten de grote parken en zoveel mogelijk weg van de toeristencentra. Onze gezamenlijke conclusie was dat er niks mis was met de mensen maar de achterlijkheid waarmee een steeds groter wordende meerderheid zich gedraagt in parken maakt ons wel mensenschuw.
Ik ben niet zo van die cheezy bordjes maar deze prijkt toch trots aan de muur bij ons:
:strip_exif()/f/image/8NqMsoGFWFxC9IayVIPKTmG1.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheelt dat de vrouw die dit voor ons regelt geen standaard "Amerika advies bureautje" is.Typhone schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:11:
@Rivanov
Wij vinden/vonden het rijden ook nooit zo heel erg maar daar zat wel een hele grots mits bij… mits er geen andere activiteiten op de rol stonden. Anders was het stukken minder. Afgelopen jaar hebben wij de Sacred Rim gehiked vlakbij Pinedale om vervolgens 700 (?) km te rijden naar Moab. Daar moest de tent nog opgezet worden in de 41c en dat was geen pretje kan ik je verklappen. Haalde de fun uit de rit.
Algemeen:
De Amerika-advies bureautjes zijn ook allemaal als paddo’s uit de grond geschoten en bieden allang geen toegevoegde waarde meer qua reizen/advies. De romslomp weghalen van autohuur, vlucht, accomodaties en eventueel wat entreebewijzen wellicht maar dat zijn allemaal zaken die je binnen 1 week googlen ook zelf kunt. Tussen willen en kunnen zit wel een groot verschil hier.
Het zijn altijd dezelfde routes, locaties en u name it maar als je een beetje zelf gaat kijken (scenic byways, forestnamen zoeken, wilderness namen zoeken) dan ben je zo van de gebaande paden af en gaat er een onbekend Amerika voor je open… zelfs in de buurt van de hotspots. Gekscherend zei ik al in 2013 dat de influencers alles kapot gingen maken en zonder dat ik beweer dat ik een visionair ben zijn ze er grotendeels in geslaagd.
In die tijd gingen er hoogzomer enkele wandelaars Angels Landing op, kon je vrij rondhobbelen bij Horeshoe Bend en stond er niet elke 5 minuten een ranger mensen weg te halen bij de rim van de Grand Canyon omdat ze hetzelfde shot wilden maken rechts van die lodge (naam even kwijt). Arches was nog te doen met puristen bij Delicate Arch. Nu staan er 1001 lachebekjes te kiffelen om allemaal hetzelfde shot te maken met de zon in de hand evenals Mile Marker 13 in Monument Valley waar het rijen dik stond afgelopen zomer (juni 2024). In 2013 kwamen er 3 auto’s voorbij en verder geen kip gezien.
Natuurlijk beleeft iedereen het anders en mag dat ook anders beleven maar mijn guts zeggen dat het meerendeel het belangrijk vindt om hun ‘goede’ leven te delen op instagram en wat de volgers daarvan vinden, dan dat ze het om intrinsieke redenen doen. Hoe vervelend ook voor mij, ook dat is een valide reden zegt de nuance al ben ik het daar totaal mee oneens natuurlijk.
Toevallig hadden vriendinlief en ik het er met kerstmjs over dat de volgende vakantie naar de VS een wandelvakantie gaat worden buiten de grote parken en zoveel mogelijk weg van de toeristencentra. Onze gezamenlijke conclusie was dat er niks mis was met de mensen maar de achterlijkheid waarmee een steeds groter wordende meerderheid zich gedraagt in parken maakt ons wel mensenschuw.
Ik ben niet zo van die cheezy bordjes maar deze prijkt toch trots aan de muur bij ons:
[Afbeelding]
En we hadden het ook makkelijk zelf kunnen regelen. Doen we normaliter ook (ook de voorgaande rondreizen door Amerika). Maar dergelijke travel agents / operators hebben vaak wel "betere" prijzen qua tickets omdat zij wat grootschaliger inkopen. Naast dat zij voor particulieren, privé reizen samenstelt heeft ze daarnaast ook nog een bedrijf dat zakelijke- en groepsreizen organiseert. Dat maakt haar in dat opzicht wel stuk flexibeler.
Zo kon zij onze tickets ook ruim een week in optie zetten bij SAS. Dat lukt je zelf dan weer niet bijvoorbeeld.
Achja; iedereen heeft zijn eigen visie hierop. Nogmaals.. we kunnen het allemaal zelf uitvogelen.. hebben we ook altijd gedaan. Nu is het ook op een zekere manier relaxed om het uit handen te geven.
En hier hangt altijd wel een beetje een "dédain" sfeertje v.w.b. samengestelde reizen.
Zion en Horsehoe Bend, zijn d'r 2x ook zoveel als voorheen:
Wordt alleen maar erger als Chinezen en Indiers steeds meer gaan reizen, en dan denk je over jaren de piek te hebben bereikt, gaat het goed in Afrika. Die willen ooit natuurlijk ook alles zien dat wij de afgelopen 20 haar hebben gedaan
Foto's maken en delen is ook meer voor iedereen geworden. Nu loopt vrijwel iedereen met zn telefoon te klooien, waar dat vroeger misschien meer een hobby voor de stoffige papa van het gezin was.
En met 3x klikken staan ze online in 5 verschillende apps.
Die bussen in Zionmatthijst schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:57:
[Afbeelding]

Gelukkig is er een betere manier om Zion te bezoeken. Hier met mijn 9-jarige zoon:
:strip_exif()/f/image/w9B90yUoP7JefXT3pbSUqbn1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8YbwjLpOoQNeGt7Xhr9hCL2a.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is wel echt 1 van de hoogtepunten met ons gezin. Fietsen door Zion
Hehe nee, ik bedoelde totaal niet jouw reisbureau eigenlijkRivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:19:
[...]
Scheelt dat de vrouw die dit voor ons regelt geen standaard "Amerika advies bureautje" is.
En we hadden het ook makkelijk zelf kunnen regelen. Doen we normaliter ook (ook de voorgaande rondreizen door Amerika). Maar dergelijke travel agents / operators hebben vaak wel "betere" prijzen qua tickets omdat zij wat grootschaliger inkopen. Naast dat zij voor particulieren, privé reizen samenstelt heeft ze daarnaast ook nog een bedrijf dat zakelijke- en groepsreizen organiseert. Dat maakt haar in dat opzicht wel stuk flexibeler.
Zo kon zij onze tickets ook ruim een week in optie zetten bij SAS. Dat lukt je zelf dan weer niet bijvoorbeeld.
Achja; iedereen heeft zijn eigen visie hierop. Nogmaals.. we kunnen het allemaal zelf uitvogelen.. hebben we ook altijd gedaan. Nu is het ook op een zekere manier relaxed om het uit handen te geven.
En hier hangt altijd wel een beetje een "dédain" sfeertje v.w.b. samengestelde reizen.
@PWM
Die gaan we op korte termijn in de Tour de France zien?
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 09-01-2025 10:13 ]
Nou ja dedain, ik zou het zelf nooit doen. Maar dat is een persoonlijke opvatting, en andere mogen lekker doen wat ze willen. Ik vind juist zelf dingen uitzoeken en een zekere mate van flexibiliteit hebben (als dat kan) wel lekker. Maar ieder zijn ding.Rivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:19:
[...]
Probeer zelf altijd het hoogseizoen te vermijden (was afgelopen november in Florida, dan heb je weinig last van lange rijen bij toeristische attracties). Mei/juni of september is vaak ook nog prima te doen in grote delen van de VS. Qua weer moet je op sommige plekken dan wat meer geluk hebben. Maar het scheelt een hoop drukte. Beetje de weekenden mijden bij de echt populaire plekken en je kan in redelijke rust alles zien. Maar goed die luxe heeft ook niet iedereen.matthijst schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:57:
Mja, er zijn ook gewoon steeds meer mensen die reizen tegenwoordig. Dat zie je overal. Venetië bijvoorbeeld (verdubbeld sinds 2010). Japan zijn er 6x zoveel, en daar was het altijd al druk.
[Afbeelding]
Wordt alleen maar erger als Chinezen en Indiers steeds meer gaan reizen, en dan denk je over jaren de piek te hebben bereikt, gaat het goed in Afrika. Die willen ooit natuurlijk ook alles zien dat wij de afgelopen 20 haar hebben gedaan
Super stijl. Maar het waren elektrische fietsen met een best vermogen, super makkelijk. Vond de afdaling met de kinderen engerTyphone schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:12:
[...]
@PWM
Die gaan we op korte termijn in de Tour de France zien?. Stevige klimmetjes daar links en rechts haha!
Maar het was elke cent waard. Ga over 3 maandjes even 10 dagen met mijn vrouw rondreizen, Zion staat weer op de planning.
Deze heb ik ook geboekt, ziet er cool uit. En goed om te horen dat het goed is bevallen.PWM schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:11:
[...]
Die bussen in ZionIk lach me helemaal suf als ik die sardientjes steeds langs zie komen.
Gelukkig is er een betere manier om Zion te bezoeken. Hier met mijn 9-jarige zoon:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is wel echt 1 van de hoogtepunten met ons gezin. Fietsen door Zion
Tijd van werken, tijd van rusten
Als je op deze manier je dag besteed met je vrouw en kinderen, is er bijna niets mooiers. Jammer dat de kleuren nooit doorkomen op dit soort video's;Driek schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:16:
[...]
Deze heb ik ook geboekt, ziet er cool uit. En goed om te horen dat het goed is bevallen.
Er zijn voor de ingang in Springdale vele maatschappijen die fietsen verhuren. Maar neem wel elektrisch want anders ga je juist een vervelende dag hebben
Voor New York hebben met black friday de new york pass gekocht. Tickets voor DisneyLand moet ik nog kopen. Iemand nog slimme tips hoe dit goedkoper te doen?
Als je naar Florida gaat en dan kaartjes voor Disneyland koopt heb je de verkeerde, je wil tickets voor Disney World. Land is in Anaheim of Parijs. Dat is tip 1.jelmerc schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:22:
Wij gaan in de meivakantie naar NewYork met aansluitend een rondreis Florida (Orlando, Sanibel, Everglades, Keys, Miami). 2 gezinnen, 4 volwassen en 3 kinderen (11,7,4).
Voor New York hebben met black friday de new york pass gekocht. Tickets voor DisneyLand moet ik nog kopen. Iemand nog slimme tips hoe dit goedkoper te doen?
Tip 2 is Undercover Tourist gebruiken. Deze zijn betrouwbaar, het ligt heel erg aan de periode, maar het scheelt vaak niet zo veel geld met Disney zelf. Kan je ze beter daar kopen en 100% zeker weten dat het werkt. Er zijn vrijwel geen authorised sellers van tickets die echt stunten met prijzen voor zover ik weet.
Ik heb zelf de tickets vorig jaar hier gekocht: https://www.orlandoattractiontickets.co.uk/jelmerc schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:22:
Wij gaan in de meivakantie naar NewYork met aansluitend een rondreis Florida (Orlando, Sanibel, Everglades, Keys, Miami). 2 gezinnen, 4 volwassen en 3 kinderen (11,7,4).
Ook goede ervaringen met: https://www.attractiontickets.com/
Blijft een dure grap hoor, Disney is niet goedkoop.
Voor de 14 dagen pas schelen bovenstaande resellers wel degelijk veel geld met de prijzen van Disney zelf.kaanmijo schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:31:
[...]
Als je naar Florida gaat en dan kaartjes voor Disneyland koopt heb je de verkeerde, je wil tickets voor Disney World. Land is in Anaheim of Parijs. Dat is tip 1.
Tip 2 is Undercover Tourist gebruiken. Deze zijn betrouwbaar, het ligt heel erg aan de periode, maar het scheelt vaak niet zo veel geld met Disney zelf. Kan je ze beter daar kopen en 100% zeker weten dat het werkt. Er zijn vrijwel geen authorised sellers van tickets die echt stunten met prijzen voor zover ik weet.
[ Voor 38% gewijzigd door Masch op 09-01-2025 14:34 ]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ja flink duur. Daarom dacht ik wellicht het vragen waard in deze groep.
ik zat naar: https://www.disneyholidays.com/walt-disney-world/tickets/
te kijken en kom uit op 2 dagen voor 365 dollar de man. we hoeven echt geen 7 of 14 dagen tickets. Via jullie sites helaas geen goedkopere opties te vinden.
Dank voor het meedenken.
Ezelsbruggetje:kaanmijo schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:31:
[...]
Als je naar Florida gaat en dan kaartjes voor Disneyland koopt heb je de verkeerde, je wil tickets voor Disney World. Land is in Anaheim of Parijs. Dat is tip 1.
Disney WORld = Orlando
Disney LAnd = Los Angeles
Destijds meegemaakt in Orlando, heeft ons een halve dag gekost en weliswaar weggekomen zonder iets aangeschaft te hebben (en dus wel tickets met korting gescoord), maar je moet stevig in je schoenen staan.
(Verplicht ontbijt bij hotel X, vervolgens een rondleiding bij hotel Y, praatje over timesharing en opdringerige sales gasten).
https://www.reddit.com/r/...nce_with_those_timeshare/ bijvoorbeeld
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2025 15:11 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Is dat zo eigenlijk met die tickets? Ik ben daar vorig jaar heel lang mee bezig geweest en wat mij opviel was dat met name vanaf Brussel vliegen fors scheelde t.o.v. Nederland en dat het verder niet zoveel uit maakte waar je boekte. Hoe meer je moest overstappen en hoe kutter de vliegtijden hoe goedkoper de tickets werden. Wij zaten met de 'pech' dat wij premium economy moesten boeken (ivm 2 grote koffers p.p. en 1.85 en 1.93m) maar zelfs die kregen we uiteindelijk relatief goedkoop. Helaas wel Brussel - Londen - Denver. De enige manier om dat goedkoper te krijgen was bijv: Brussel - Londen - Atlanta - Denver maar ik ben niet zo'n fan van overstappen in de VS vanaf je port of entry. En zet je die wachttijd om naar 'constructieve' tijd dan is het mij de 250 euro totaal niet waard.Rivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:19:
[...]
Scheelt dat de vrouw die dit voor ons regelt geen standaard "Amerika advies bureautje" is.
Ik denk dat het dedain overigens nog best wel meevalt hier in de richting van de reisburea's. Ik denk dat het hem er meer in zit dat heel veel reizen hier (of allesamerika forum) min of meer uitgeschreven staan en dat het op wat nuance verschilletjes vaak dezelfde reizen, plaatsen etc zijn. Waar het afwijkt zijn meestal alleen de huurauto en de accomodaties. Maar globaal liggen de routes vaak wel vast of zal de navigatie je meestal wel via dezelfde route naar je bestemming sturen.
Overigens zag ik dat jij een pick-up gereserveerd hebt. Vraag voor de zekerheid eens na (kan meestal wel) of ze een hardtop erbij kunnen regelen! Dan krijg je een gigantische load aan ruimte extra en ligt het veilig/afgesloten. Ook even afhankelijk van hoe bepakt en bezakt je op reis bent natuurlijk
Weet niet wat de consensus hier is, maar ik vond beide Disney parken in de US eigenlijk tegenvallen. Of anders gezegd: Parijs is in de meeste gevallen net zo goed of beter.jelmerc schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:56:
Thanks,
Ja flink duur. Daarom dacht ik wellicht het vragen waard in deze groep.
ik zat naar: https://www.disneyholidays.com/walt-disney-world/tickets/
te kijken en kom uit op 2 dagen voor 365 dollar de man. we hoeven echt geen 7 of 14 dagen tickets. Via jullie sites helaas geen goedkopere opties te vinden.
Dank voor het meedenken.
Geen ervaring met Disneyland, maar DisneyWorld is in mijn ogen echt vele malen mooier, groter en beter dan Parijs. Inmiddels meerdere keren in beide parken geweest (zowel ik als mijn vrouw zijn groot Disney fan), maar absoluut de voorkeur voor de USA parken. Met name het personeel maakt daar het verschil. En je hebt natuurlijk 4 parken in Orlando ipv 2 (1,5) in Parijs.PWM schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:08:
[...]
Weet niet wat de consensus hier is, maar ik vond beide Disney parken in de US eigenlijk tegenvallen. Of anders gezegd: Parijs is in de meeste gevallen net zo goed of beter.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
thanks voor de tip, dat hebben we gedaan, inclusief gids die ook een en ander vertelt.PWM schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:25:
[...]
Als je op deze manier je dag besteed met je vrouw en kinderen, is er bijna niets mooiers. Jammer dat de kleuren nooit doorkomen op dit soort video's;
[Streamable: 20230509_131158]
Er zijn voor de ingang in Springdale vele maatschappijen die fietsen verhuren. Maar neem wel elektrisch want anders ga je juist een vervelende dag hebben
Ik meen bij Zion Guru
Mensen hier in hetzelfde schuitje toevallig? KLM kan nu t/m vrijdag gratis omboeken, voor zaterdag hadden ze nog geen info...
Dat is in ieder geval mijn ervaring bij eerdere bosbranden in Dakota/Canada & Arizona.
Ik heb de afgelopen 24 uur zelf ook wat filmpjes ontvangen van Delta- en United-frequent flyers die gisteren in het donker aankwamen. Vanuit de lucht zag het er indrukwekkend uit. Die schreven trouwens ook dat de containment 0% was, dan weet je eigenlijk genoeg voor de komende dagen.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Als de wind draait (naar de meest gebruikelijke richting) dan gaat de rook van de Pallisades fire ook weer over de stad heen, maar ook het achterland in. Als ervaringsdeskundige met bosbranden in Angeles national forest: dan heb je het over penetrante rooklucht tot honderden kilometers verderop.
Ik weet niet waar je heen moet, maar ik zou LA en omgeving vermijden voorlopig.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik vraag me dat ook wel af of je via een reisbureau veel korting op je ticket krijgt. De reizen die wij via reisbureau hebben geboekt waren normale ticketprijzen die ik door op tijd te boeken en een prijsalert in te stellen via Google Flights ook gevonden had, kostte alleen even wat tijd en bijhouden.Typhone schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:04:
[...]
Is dat zo eigenlijk met die tickets? Ik ben daar vorig jaar heel lang mee bezig geweest en wat mij opviel was dat met name vanaf Brussel vliegen fors scheelde t.o.v. Nederland en dat het verder niet zoveel uit maakte waar je boekte. Hoe meer je moest overstappen en hoe kutter de vliegtijden hoe goedkoper de tickets werden. Wij zaten met de 'pech' dat wij premium economy moesten boeken (ivm 2 grote koffers p.p. en 1.85 en 1.93m) maar zelfs die kregen we uiteindelijk relatief goedkoop. Helaas wel Brussel - Londen - Denver. De enige manier om dat goedkoper te krijgen was bijv: Brussel - Londen - Atlanta - Denver maar ik ben niet zo'n fan van overstappen in de VS vanaf je port of entry. En zet je die wachttijd om naar 'constructieve' tijd dan is het mij de 250 euro totaal niet waard.
Overigens hangt het overstappen in de VS af van de luchthaven. Mijn eerste overstap was op Washington Dulles (met United) en dat vond ik toen dusdanig plezierig dat ik het iedereen aanraadde. Er was een aparte immigratie voor overstappers zonder noemenswaardige rij, koffers gingen naar aparte bagagebanden en hoefde je maar een paar meter te dragen voor je ze weer kon afgeven. En als je op je eindbestemming aankomt kun je meteen door naar de car rental.
De volgende reis dus weer zo geboekt, maar dan op New York JFK. Nooit meer! We moesten mee met alle passagiers die NY als eindbestemming hadden, zelfs letterlijk naar buiten en toen weer door de security heen, alleen de incheckbalie konden we overslaan. De laatste keer de oceaan over hebben we beide keren een directe vlucht genomen, dat wel zo relaxt. Ik loop niet graag weer het risico op de stress van JFK.
Mee eens, je kunt beter naar Universal gaan.PWM schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:08:
[...]
Weet niet wat de consensus hier is, maar ik vond beide Disney parken in de US eigenlijk tegenvallen. Of anders gezegd: Parijs is in de meeste gevallen net zo goed of beter.
Mensen ervaring met Sixflags vlakbij Los Angeles?TommyGun schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:25:
[...]
Mee eens, je kunt beter naar Universal gaan.
(ga pas in July)
Of is er een leuker park in die omgeving, Disney vond ik te duur en overrated.
Voor onze vlucht naar Denver, CO hebben we ook gekozen voor een overstap op Heathrow. Alternatief was inderdaad via airports in de US en dat zag ik sowieso niet zitten omdat je dan 2 relatief lange vluchten hebt. Enige rechtstreeks is vanuit Frankfurt (of natuurlijk Parijs), maar die tijd zit je dan weer in de auto.Typhone schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:04:
[...]
Is dat zo eigenlijk met die tickets? Ik ben daar vorig jaar heel lang mee bezig geweest en wat mij opviel was dat met name vanaf Brussel vliegen fors scheelde t.o.v. Nederland en dat het verder niet zoveel uit maakte waar je boekte. Hoe meer je moest overstappen en hoe kutter de vliegtijden hoe goedkoper de tickets werden.
[...]
Ik weet alleen niet hoe het nu zit op Londen qua security en dergelijke omdat het geen Schengengebied meer is. Enig idee?
Identiek aan hoe het wasTommyGun schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Voor onze vlucht naar Denver, CO hebben we ook gekozen voor een overstap op Heathrow. Alternatief was inderdaad via airports in de US en dat zag ik sowieso niet zitten omdat je dan 2 relatief lange vluchten hebt. Enige rechtstreeks is vanuit Frankfurt (of natuurlijk Parijs), maar die tijd zit je dan weer in de auto.
Ik weet alleen niet hoe het nu zit op Londen qua security en dergelijke omdat het geen Schengengebied meer is. Enig idee?
https://www.rtl.nl/nieuws...-koninkrijk-eta-verplicht
Wij zijn net op tijd terug
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 10-01-2025 12:29 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Het ligt er een beetje aan wat je leuk vindt.Driek schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Mensen ervaring met Sixflags vlakbij Los Angeles?
(ga pas in July)
Of is er een leuker park in die omgeving, Disney vond ik te duur en overrated.
Sixflags is erg gericht op de attracties zelf (achtbanen) en minder op de ervaring ernaast.
Wat ik persoonlijk dus erg leuk vind; spannende achtbanen en veel daarvan.
Als je er ook zo in staat, dan een echte aanrader.
precies datjanremie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:57:
[...]
Het ligt er een beetje aan wat je leuk vindt.
Sixflags is erg gericht op de attracties zelf (achtbanen) en minder op de ervaring ernaast.
Wat ik persoonlijk dus erg leuk vind; spannende achtbanen en veel daarvan.
Als je er ook zo in staat, dan een echte aanrader.
Thanks (en @MaZo ).Typhone schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:54:
[...]
Identiek aan hoe het was. Geen problemen gehad afgelopen jaar behalve dat het daar nooit soepel verloopt bij customs. Ik hoorde wel dat het vanaf dit jaar gaat veranderen . Hou er dus rekening mee.
Layover op de heenweg is 3u, dat moet meer dan genoeg zijn lijkt me. Zelfde vliegmaatschappij en terminal, alles op 1 boeking dus bagage zou "vanzelf" door moeten gaan. Op AMS heb je dan niet de extra paspoortcontrole (die poortjes met iris scan) of wel? En dat dan (ook) op LHR?
Even off topic voor USA, maar dat heb ik ook eens gedaan. Gratis bustocht over Madeira, even bij een gesprek zijn. Ongeinteresseerde houding en al vanaf het begin aangeven dat ik geen interesse had. Was binnen 10 minuten, die 'bemiddelaar' moest er keihard om lachen en ik had een dag later een geweldige gratis tourtocht.TommyGun schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:10:
Zolang je je maar niet laat (mis)leiden voor korting via een shady tent, waar je vervolgens alleen even een "presentatie" bij hoeft te wonen...
Heen -> Bagage drop (AMS) -> Security (AMS) -> Paspoort controle (AMS) -> Boarden (met paspoort check) -> Vliegen -> Security (LHR) -> Boarden (met paspoort check) -> Vliegen -> Paspoort controle (US) -> Bagage ophalen (US).TommyGun schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:21:
[...]
Thanks (en @MaZo ).
Layover op de heenweg is 3u, dat moet meer dan genoeg zijn lijkt me. Zelfde vliegmaatschappij en terminal, alles op 1 boeking dus bagage zou "vanzelf" door moeten gaan. Op AMS heb je dan niet de extra paspoortcontrole (die poortjes met iris scan) of wel? En dat dan (ook) op LHR?
Terug -> Bagage drop (US) -> Security (US) -> Boarden (met biometrische check meestal?) (US) -> Vliegen -> Security (LHR) -> Boarden (met paspoort check) -> Vliegen -> 15 minuten rijden vanaf IJmuiden naar Schiphol
Heb zelf < 1 uur overstap op Heathrow gehad met ruimbagage én terminal wissel. Was krap maar gehaald.
Ik lees verschillende ervaringen...
Lijkt me wel meer negatief dan positief, hoewel dat relatief is. ( bij hotel reviews zijn er ook slechte omdat er maar 2 handdoeken zijn...)
Ook van Sunnycars en Alamo zijn er negatieve reviews te vinden, hoewel deze toch veel gebruikt worden hier.
Ik vraag het omdat Sixt bijna de helft goedkoper is, aan wat mij lijkt ongeveer dezelfde voorwaarden en verzekeringen. (Maart in Texas)
In Arches is dat er al enkele jaren volgens mij. Vorig jaar gebruik van gemaakt maar volgens mij als je een vroege vogel bent kom je voor een bepaald tijdslot er altijd wel in.kmschouten schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:17:
Voor de vakantiegangers die dit jaar gaan: om wat aan de drukte te doen en het voor iedereen leuk te houden zijn Yosemite en Arches NP (en ook Mount Rainier NP in het noorden) in 2024 begonnen met een reserveringssysteem met timeslots om het park binnen te mogen rijden.
Kan rechtreeks zo vliegen:
Kauai-Big Island 16:45-17:39
Aankomsttijd een beetje aan de late kant (auto ophalen, stukje rijden, inchecken).
Kan ook bijvoorbeeld zo, met 35 minuten overstaptijd op Honolulu:
12:25 - 14:28pm
Maar is dat t geklooi met overstappen waard, of stelt dat daar weinig voor?
35 minuten overstaptijd is bijzonder weinig als je het mij vraagt. Hoeft maar iets kleins te gebeuren op die vlucht en je haalt je overstap niet. Nu weet ik niet hoe het zit met overstappen op hawaii en of je eventueel koffers moet gaan halen op Honolulu en die dan weer moet inchecken voor je uiteindelijke bestemming, nooit gedaan dat, wel direct vanaf LAX/SF naar Big Island/Honolulumatthijst schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:25:
Iemand ervaring met overstappen op Hawaii?
Aankomsttijd een beetje aan de late kant (auto ophalen, stukje rijden, inchecken).
Sowieso ben ik altijd fan van directe vluchten, al kosten die iets meer maar geven minder stress wat mij betreft.
Uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van de lokale franchisenemer en de persoon die je helpt achter de balie. Denk dat er over alle verhuurbedrijven positieve en negatieve ervaringen zijn. Mijn ervaringen met Sixt in de VS zijn positief, zijn soms inderdaad scherp geprijsd maar prima auto's gehad. Maar goed dat is n=1. In Europa heb ik met Sixt dan weer wisselende ervaringen, heb een claim gekregen voor een kras op de velgen. Was verzekeringskwestie maar had geen enkele keer die week ook maar in de buurt van een stoep geparkeerd. Dus ja.Typhone schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:54:
Sixt is gewoon een prima broker om bij te zitten. Negatieve reviews vinden hun weg sneller naar het internet dan positieve.
Ik kan dat voor Mount Rainier niet zo snel vinden op de site van de National Park Services.kmschouten schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:17:
Voor de vakantiegangers die dit jaar gaan: om wat aan de drukte te doen en het voor iedereen leuk te houden zijn Yosemite en Arches NP (en ook Mount Rainier NP in het noorden) in 2024 begonnen met een reserveringssysteem met timeslots om het park binnen te mogen rijden.
Ik boek Sixt/Hertz/Avis, afhankelijk van prijs. En inderdaad, de 1 kan zo de helft goedkoper zijn dan de ander. En elke keer is het weer een ander, valt geen touw aan vast te knopen.Dave99 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:52:
Iemand ervaringen met Sixt autoverhuur?
Lijkt me wel meer negatief dan positief, hoewel dat relatief is. ( bij hotel reviews zijn er ook slechte omdat er maar 2 handdoeken zijn...)
Ook van Sunnycars en Alamo zijn er negatieve reviews te vinden, hoewel deze toch veel gebruikt worden hier.
Ik vraag het omdat Sixt bijna de helft goedkoper is, aan wat mij lijkt ongeveer dezelfde voorwaarden en verzekeringen. (Maart in Texas)
Heb in US nooit slechte ervaring gehad met Sixt.
Ik lees dat het een pilot was in 2024 en nog niet is verlengd. Wel goed om in de gaten te houdenPolarBear schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:38:
[...]
Uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van de lokale franchisenemer en de persoon die je helpt achter de balie. Denk dat er over alle verhuurbedrijven positieve en negatieve ervaringen zijn. Mijn ervaringen met Sixt in de VS zijn positief, zijn soms inderdaad scherp geprijsd maar prima auto's gehad. Maar goed dat is n=1. In Europa heb ik met Sixt dan weer wisselende ervaringen, heb een claim gekregen voor een kras op de velgen. Was verzekeringskwestie maar had geen enkele keer die week ook maar in de buurt van een stoep geparkeerd. Dus ja.
[...]
Ik kan dat voor Mount Rainier niet zo snel vinden op de site van de National Park Services.
Bedankt, maar ging me inderdaad specifiek om Hawaii. Normaal vlieg ik indien mogelijk ook gewoon rechtstreeks.Akaendra schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:58:
35 minuten overstaptijd is bijzonder weinig als je het mij vraagt. Hoeft maar iets kleins te gebeuren op die vlucht en je haalt je overstap niet. Nu weet ik niet hoe het zit met overstappen op hawaii en of je eventueel koffers moet gaan halen op Honolulu en die dan weer moet inchecken voor je uiteindelijke bestemming, nooit gedaan dat, wel direct vanaf LAX/SF naar Big Island/Honolulu
Sowieso ben ik altijd fan van directe vluchten, al kosten die iets meer maar geven minder stress wat mij betreft.
Tot nu toe altijd Sunnycars vanwege de goede verzekering en dus geen gezeur bij inleveren. We hebben al eens schade gehad door een ander en dat was geen probleem bij het inleveren.Ook al lekke band gehad, olie verversen melding enz. Altijd een auto gehad via Alamo en nooit extra kosten gehad.Dave99 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:52:
Iemand ervaringen met Sixt autoverhuur?
Als je goedkoop zoekt dan is Sunnycars niet de eerste om aan te denken. Maar als ik daar 4 weken rond rij dan wil ik geen gedoe als er wat met de auto is. Ook omdat we in Amerika huren en dan nog een stuk door Canada rijden.
Heel leuk en heel veel plezier! Ik ben daar paar keer geweest. Waanzinnig mooie stad en veel te doen. Wij zijn van plan om dit jaar eind mei begin juni 2025 Chicago te doen voor 14 dagen. Ik snap het, dat gevoel is hier ook aanwezig met de voorpretPat911 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:50:
Yes - geen vakantie maar een stedentrip geboekt naar NY, voor een week. Pas in oktober, en daarvoor nog 2 andere vakanties, maar toch is de voorpret al aanwezig.
Hoteltje met ontbijtbuffet is al geboekt met de optie tot annuleren, mocht het niet doorgaan. Wij gaan waarschijnlijk met de KLM vliegen Amsterdam rechtstreeks op Chicago O'Hare wegens Flying Blue miles.
Dit gaat niet mijn enige vakantie zijn. Augustus/September heb ik maandje verlof en met de kerstperiode nog eens 2 weken.
[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2025 12:50 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik vermoed dat het overstappen voor inter island vluchten weinig voorstelt. Al die 717's van Hawaiian vertrekken allemaal vanaf hetzelfde gedeelte in de terminal. Had een keer een overstap op HNL van Seattle naar Hilo. Dan moet je nog wel een stuk lopen van de ene terminal naar de andere terminal met volgens mij weer een TSA controle.matthijst schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:25:
Al is 35 minuten overstaptijd niet veel en vliegen ze ook niet elk uur tussen die eilanden voor als je eerste vlucht vertraging heeft.
Ik vind 35 minuten een erg grote risico en ik raad aan meer dan 2 uur te kiezen als tussenstop de enige optie is. Zou maar wat gebeuren. Daarom vlieg ik het liefst rechtstreeks en je hoeft ook niet meer in en uit te stappen
Uit mijn eigen ervaring, heb ik meegemaakt dat het vliegtuig net te laat aankwam op Schiphol wegens sneeuw op de luchthaven van de tussenstop. Ik had net mijn aansluitende vlucht gehaald.
[ Voor 72% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2025 13:37 ]
Prijs maakt geen verschil, vluchten zijn allemaal even duur. En ze bieden ze standaard zo aan, met 35-75 min overstaptijd. Enige reden om niet rechtstreeks te gaan is om wat eerder aan te komen (12:45 vs 17:40 bijvoorbeeld). D'r gaan nog 4 andere vluchten na, die ook nog iets eerder aankomen.
Als de maatschappij het zo verkoopt, er nog andere vluchten gaan én je niet aan een bepaalde aankomsttijd vast zit (voor een volgende vlucht/cruise of weet ik wat), dan zou ik het gewoon doen. Als ze het verkopen zal het veel vaker goed dan fout gaan en als er nog andere vluchten gaan zijn er alternatieven om omgeboekt te worden als het mis gaan.matthijst schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:04:
Hmm, was misschien te specifieke vraag voor hier
Prijs maakt geen verschil, vluchten zijn allemaal even duur. En ze bieden ze standaard zo aan, met 35-75 min overstaptijd. Enige reden om niet rechtstreeks te gaan is om wat eerder aan te komen (12:45 vs 17:40 bijvoorbeeld). D'r gaan nog 4 andere vluchten na, die ook nog iets eerder aankomen.
De minimale connectietijd van Honolulu Airport van mainland USA naar een eiland is 1 uur en 5 minuten, dus 35 minuten is niet haalbaar.matthijst schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:25:
Gaat om een vlucht van eiland naar eiland. Heb ze gechat en ze zeggen dat het moet kunnen (en anders nemen we een vlucht later). Nu met 55 minuten geboekt.CasualKnaller schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:10:
[...]
De minimale connectietijd van Honolulu Airport van mainland USA naar een eiland is 1 uur en 5 minuten, dus 35 minuten is niet haalbaar.
Hele vakantie vandaag geboekt. Dit is 't geworden:
- 5 nachten op Kauai (landen om 19:00)
- 6 nachten op Big Island (3 west, 3 oost, landen KOA, vertrek ITO)
- 4 nachten Honolulu (Airbnb in een appartement bij Waikiki Beach, was helaas geen 5 nachten meer te boeken) dus daarna een nachtvlucht naar:
- 6 nachten Las Vegas (wilde eigenlijk 4, maar zag dat Jerry Seinfeld de dag erna optreedt, dus maar verlengd)
Zitten in Waikiki naast die lagoon, ziet er wel mooi uit op de foto's, dus ben benieuwd.
Gigantisch ver vliegen, maar het moest er toch maar een keer van komen
[ Voor 66% gewijzigd door matthijst op 15-01-2025 22:42 ]
Vakantie van dit naar hebben we maar geschrapt na de aankoop van een huis. Over klein maandje sleutel en dan is het verbouwen tot en met. Enige wat nu jammer is, is dat vriendinlief helemaal verliefd geworden is op het noord-westelijke deel USA (alles rondom Yellowstone en dan noordelijk en westelijk daarvan).
Mijn neef heeft goedkeurig gekregen om een keer naar de VS te gaan (zijn vrouw wil niet vliegen) dus we gaan een trip plannen richting de Wind River Range om daar twee weken te hiken ergens in 2027. Dat is wel een mooi vooruitzicht
Nice! in 2017 zijn mijn vrouw en ik op huwelijksreis naar Hawaii geweest waar wij minimaal 5 dagen op elk eiland zijn verbleven op dez eilanden:matthijst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:26:
[...]
Gaat om een vlucht van eiland naar eiland. Heb ze gechat en ze zeggen dat het moet kunnen (en anders nemen we een vlucht later). Nu met 55 minuten geboekt.
Hele vakantie vandaag geboekt. Dit is 't geworden:
- 5 nachten op Kauai (landen om 19:00)
- 6 nachten op Big Island (3 west, 3 oost, landen KOA, vertrek ITO)
- 4 nachten Honolulu (Airbnb in een appartement bij Waikiki Beach, was helaas geen 5 nachten meer te boeken) dus daarna een nachtvlucht naar:
- 6 nachten Las Vegas (wilde eigenlijk 4, maar zag dat Jerry Seinfeld de dag erna optreedt, dus maar verlengd)
Maui
Big Island
O'ahu (Honolulu)
Die vluchten van eiland naar eiland stellen niks voor, voelt een beetje als hoe wij de bus pakken in Nederland.Dus ook qua doorlooptijden stukken sneller dan op een reguliere luchthaven.
ps, wij waren daarvoor al groot van van de serie Hawaii 5-0, was leuk om herkenbare locaties real-life te zien
[ Voor 5% gewijzigd door paul-s83 op 16-01-2025 10:28 ]
Klopt inderdaad. Als je gewoon voor 7 in de ochtend in het park bent of na 16.00 in de middag heb je het niet nodig dacht ik. Voor 7 in de ochtend naar binnen is sowieso wel een aanrader. Lekker rustig en een prachtige zonsopgang vaak.Typhone schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:56:
[...]
In Arches is dat er al enkele jaren volgens mij. Vorig jaar gebruik van gemaakt maar volgens mij als je een vroege vogel bent kom je voor een bepaald tijdslot er altijd wel in.
Natuurlijk moet je keuzes maken maar het is wel ontzettend jammer dat je trip het fraaie Glacier NP met z’n mooie Going-to-the-sun Road links laat liggen. Dat vonden wij mooier dan alle parken in de omgeving van Seattle.Rivanov schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:07:
[Afbeelding]
- Seattle [USA] (3 nachten)
- Missoula [USA] (1 nacht)
- Yellowstone [USA] (4 nachten)
- Waterton Lakes [Canada] (2 nachten)
- Banff [Canada] (2 nachten)
- Jasper [Canada] (3 nachten)
- Wells Gray [Canada] (1 nacht)
- Whistler [Canada] (2 nachten
- Vancouver [Canada] (3 nachten)
- Mount Vernon [USA] (1 nacht)
Reisduur: 22 dagen.
Data: 30 augustus - 22 september
Reisafstand:+/- 3.600km
Vlucht: Premium Economy met SAS (Dusseldorf > Copenhagen > Seattle v.v.)
Huurauto: Chevrolet Colorado Pick-up of vergelijkbaar.
[Afbeelding]
Nog een tip: ga beslist een bezoek brengen aan de Boeing fabriek in Everett!
Dat is ook exact de reden dat we naar Seattle gaan.Brundle010 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:28:
[...]
Natuurlijk moet je keuzes maken maar het is wel ontzettend jammer dat je trip het fraaie Glacier NP met z’n mooie Going-to-the-sun Road links laat liggen. Dat vonden wij mooier dan alle parken in de omgeving van Seattle.
Nog een tip: ga beslist een bezoek brengen aan de Boeing fabriek in Everett!
Zijn bij Airbus in Toulouse geweest dus we willen nu ook persé naar Boeing.
Een rondleiding door de Boeing fabriek hadden wij afgelopen jaar ook op de planning staan, helaas werd deze gedurende onze vakantie geannuleerd vanwege de staking die toen net was begonnen. We zijn nog wel in het Boeing Future of Flight geweest, wat ze als alternatief boden. Graag zou ik nog een keer teruggaan. Het is van buiten al indrukwekkend, laat staan als je het van binnen kunt zien.Rivanov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 03:38:
[...]
Dat is ook exact de reden dat we naar Seattle gaan.
Na twee keer het zuidwesten zijn wij vorig jaar van New York naar Seattle gereden en het laatste stukje vanaf Yellowstone komt ongeveer overeen met jullie route. Tussen Spokane en Seattle vonden wij Leavenworth nog een leuke tussenstop, een aparte mix van een Beiers dorp maar dan met typisch Amerikaanse brede rechte straten.
De Going-to-the-sun Road in Glacier NP kan ik jullie trouwens ook erg aanraden, mocht het nog ergens tussen passen.
Als je dan toch daar bent zou ik het museum of flight ook meteen meepikken, de collectie is echt onvoorstelbaar. Van Gee Bee tot de Concorde en van de huizenhoge motor van de eerste trap van de Saturnus V raket tot de Wright flyer, ze hebben het allemaal.Rivanov schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 03:38:
[...]
Dat is ook exact de reden dat we naar Seattle gaan.
Ik weet niet hoeveel tijd jullie in de buurt van Seattle door gaan brengen en vooral wanneer, maar ik kan het rijden van de Chinook pass (wanneer deze open is) van harte aanbevelen. Dat is echt één van de mooiste vakantie ervaringen die wij ooit opgedaan hebben.
Ik heb even gepuzzeld/ gekeken en hebben nu dit met potlood staan:
Nachten | Locatie | Accomodatie | Opmerking |
3 | Los Angeles | Best Western Plus Sunset Plaza Hotel | |
2 | Morro Bay | Best Western San Marcos Inn | |
2/3 | San Francisco | Hotel Zeppelin | |
3 | Yosemite | Best Western Plus Yosemite Gateway Inn | |
1 | Sequoia | Wuksachi Lodge in Sequoia National Park | Slaan we misschien over |
1 | Death Valley | The Ranch at Death Valley | |
2/3 | Las Vegas | The Cosmopolitan | |
2 | Grand Canyon | Yavapai Lodge | |
1 | Monument Valley | Goulding's Lodge | |
2 | Zion Glamping Adventures | Goulding's Lodge | |
2 | Bryce Canyon | Ruby's Inn | |
1 | Moab | Best Western Plus Greenwell Inn | |
1 | SLC? | ||
3 | Grand Teton | Heart Six Ranch | |
6 | Yellowstone | 3 verschillende | |
1 | Casper, WY | ?? | of een andere plek onderweg naar Denver? |
2 | Denver | ?? | Aanraders? |
5 | Anaheim | Pixar's Place Hotel |
Hebben jullie hier nog tips? of als je zegt, skip dat hotel of rijd daarheen is dat natuurlijk ook altijd welkom!
Verder zat ik nog met:
- Autohuur: Ik heb meerdere bedrijven bekeken en ben er wel redelijk uit, maar toen kwam ik priceline tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon hier namelijk niks vinden/ aangeven dat 1 van ons <25 is
- Op het moment dat ik in een accommodatie verblijf binnen de grenzen van een NP, hoef ik niet te reserveren voor toegang tot de NP klopt dat?
Bryce Canyon Lodge.
The View Hotel (rim cabin in Monument Valley).
Lake Lodge, Roosevelt en Old Faithful Inn bv, in Yellowstone.
Die 3 voor Yellowstone zou ik in Grand Teton doen (Colter Bay Village cabins zijn wel leuk).
Dit klopt inderdaad.Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:34:
Verder zat ik nog met:Ik zie jullie antwoorden weer graag tegemoet
- Op het moment dat ik in een accommodatie verblijf binnen de grenzen van een NP, hoef ik niet te reserveren voor toegang tot de NP klopt dat?
"Don't let your dreams be memes"
Thanks ik ga eens naar de bovenste 2 kijken, hoe bedoel je "die 3 zou ik in GT doen"?matthijst schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:39:
Ik zou zoveel mogelijk in de parken gaan zitten.
Bryce Canyon Lodge.
The View Hotel (rim cabin in Monument Valley).
Lake Lodge, Roosevelt en Old Faithful Inn bv, in Yellowstone.
Die 3 voor Yellowstone zou ik in Grand Teton doen (Colter Bay Village cabins zijn wel leuk).
Ik had in Yellowstone deze 3 accomodaties:
- Lake Lodge
- Mammoth Hotel
- Canyon Lodge
Sorry, had over die ranch bij GT heengelezen denk ik (dacht dat daar geen hotel stond nog).Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Thanks ik ga eens naar de bovenste 2 kijken, hoe bedoel je "die 3 zou ik in GT doen"?
Ik had in Yellowstone deze 3 accomodaties:
- Lake Lodge
- Mammoth Hotel
- Canyon Lodge
Mammoth & Lake zijn relatief dicht bij elkaar.
Old Faithful gebied is wel mooi om te zitten zodat je daar zo vanaf een cabin kunt rondsjokken over die boardwalks.
[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 20-01-2025 15:10 ]
In Yellowstone hebben wij toen gekozen om buiten het park te overnachten, vooral wegens laat boeken en de hoge prijzen (was nog student toen) Wij hebben toen hier overnacht https://thewildernessedge.com/ . Rustig, rustiek en in the middle of nowhere. Buiten BBQ. Binnen een oud gietijzeren fornuis wat ook gelijk je kachel is. En die had je wel nodig want in augustus was er gewoon vorst. Hele mooie herinnering voor mij, maar ongetwijfeld dat in het park ook heel mooi is, maar waarschijnlijk een stuk toeristischer.Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:34:
Dank @matthijst @theHoff @Krampeerder en de rest voor de antwoorden /tips op mijn vraag van 1.5week geleden!
Ik heb even gepuzzeld/ gekeken en hebben nu dit met potlood staan:
Ik zie jullie antwoorden weer graag tegemoet
Ziet d'r wel mooi uit die lodge
[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 20-01-2025 15:13 ]
Ging iets mis bij Tweakers denk ik dan, zag ook dat daar niks stond. Moest even opnieuw opslaan en toen stond het goed, maar toen was je reactie al geplaatst haha!matthijst schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Sorry, had over die ranch bij GT heengelezen denk ik (dacht dat daar geen hotel stond nog).
Mammoth & Lake zijn relatief dicht bij elkaar.
Old Faithful gebied is wel mooi om te zitten zodat je daar zo vanaf een cabin kunt rondsjokken over die boardwalks.
Denk dat ik dan of mammoth of lake switch voor Old Faithful.

Handig als je een beetje op verschillende plekken zit, ivm rijtijd.
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 20-01-2025 15:21 ]
Die lagoon is best mooi hoor, zeker met zonsondergang, maar dingen zoals Diamond Head en Hanauma Bay zijn zonder meer de moeite waard. Je zult er wel vantevoren voor moeten reserveren want anders kom je er niet in.matthijst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:40:
Overal een auto, dus dat komt vast goed
Zitten in Waikiki naast die lagoon, ziet er wel mooi uit op de foto's, dus ben benieuwd.
Gigantisch ver vliegen, maar het moest er toch maar een keer van komen
Hilton complex in de buurt heeft ook elke vrijdagavond een vuurwerk showtje mocht je die willen zien en je bent er op die. Stelt niet bijzonder veel voor hoor, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.
Je kunt op Waikiki zelfs nog kerstinkopen doen mocht je dat willen.
Moet je diamond head ook reserveren?Akaendra schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:51:
[...]
Die lagoon is best mooi hoor, zeker met zonsondergang, maar dingen zoals Diamond Head en Hanauma Bay zijn zonder meer de moeite waard. Je zult er wel vantevoren voor moeten reserveren want anders kom je er niet in.
Hilton complex in de buurt heeft ook elke vrijdagavond een vuurwerk showtje mocht je die willen zien en je bent er op die. Stelt niet bijzonder veel voor hoor, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.
Je kunt op Waikiki zelfs nog kerstinkopen doen mocht je dat willen.
https://gostateparks.hawaii.gov/diamondhead
En die bay:
https://www.honolulu.gov/parks-hbay/home.html
[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 20-01-2025 16:50 ]
Ik zie maar 1 nachtje Moab, Je kunt daar naar zowel Arches als naar Canyonlands (islands in the sky) + dead horse point state park. Nou kun je de dag van aankomst in Moab de ene doen, en de volgende dag de andere, maar als je een beetje wil kunnen rondlopen lijkt me dat wat krap. Met een extra dagje ga je je daar in ieder geval niet vervelen, met ook nog de opties voor Canyonlands (the needles) en castle valley om de hoek, al kun je die ook overslaan.Pipmitz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:34:
Hebben jullie hier nog tips?
Afhankelijk van wat je in de parken wil doen kun je eventueel een dagje in Grand Teton terugwinnen. Er zijn daar wel veel mooie wandelingen/dagtochten te doen (cascade canyon is prachtig), dus als je er daar wat van wil doen heb je de tijd wel nodig. Maar zo niet, als je de bergen vooral vanuit de vallei bekijkt dan heb je de uitzichten na een hele dag misschien wel gezien.
Ja, maar let dus wel op die grenzen. De "Best Western Plus Yosemite Gateway Inn" klinkt heel Yosemite-achtig maar ligt er een stuk buiten.Op het moment dat ik in een accommodatie verblijf binnen de grenzen van een NP, hoef ik niet te reserveren voor toegang tot de NP klopt dat?
Als het lukt zou ik die trouwens dichterbij proberen te boeken, zo niet binnen de grenzen dan wel in El Portal / Yosemite west (beiden nog steeds niet binnen de grenzen). Van Oakhurst naar de Yosemite valley / glacier point is minstens anderhalf uur, enkele reis, dus dichterbij zitten scheelt mogelijk 3 uur rijden per dag. Al is Yosemite populair dus misschien zitten de beste locaties al vol.
[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 20-01-2025 18:39 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Thanks! Ik ga die in Yosemite proberen dichterbij te krijgen, + de tip van Moab is ook een goede! Ik heb nog wat dagen die ik niet ingepland had achter de hand dus ik plus er sowieso 1 bij bij Moabbwerg schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:33:
[...]
Ik zie maar 1 nachtje Moab, Je kunt daar naar zowel Arches als naar Canyonlands (islands in the sky) + dead horse point state park. Nou kun je de dag van aankomst in Moab de ene doen, en de volgende dag de andere, maar als je een beetje wil kunnen rondlopen lijkt me dat wat krap. Met een extra dagje ga je je daar in ieder geval niet vervelen, met ook nog de opties voor Canyonlands (the needles) en castle valley om de hoek, al kun je die ook overslaan.
Afhankelijk van wat je in de parken wil doen kun je eventueel een dagje in Grand Teton terugwinnen. Er zijn daar wel veel mooie wandelingen/dagtochten te doen (cascade canyon is prachtig), dus als je er daar wat van wil doen heb je de tijd wel nodig. Maar zo niet, als je de bergen vooral vanuit de vallei bekijkt dan heb je de uitzichten na een hele dag misschien wel gezien.
[...]
Ja, maar let dus wel op die grenzen. De "Best Western Plus Yosemite Gateway Inn" klinkt heel Yosemite-achtig maar ligt er een stuk buiten.
Als het lukt zou ik die trouwens dichterbij proberen te boeken, zo niet binnen de grenzen dan wel in El Portal / Yosemite west (beiden nog steeds niet binnen de grenzen). Van Oakhurst naar de Yosemite valley / glacier point is minstens anderhalf uur, enkele reis, dus dichterbij zitten scheelt mogelijk 3 uur rijden per dag. Al is Yosemite populair dus misschien zitten de beste locaties al vol.
EDIT: Mooie accomodatie gevonden, op 5 minuten rijden van Arch Rock Entrance
[ Voor 14% gewijzigd door Pipmitz op 20-01-2025 20:12 ]
Mag ik vragen waar dit is? Mooie foto’s!