Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

sebasd

loopt op espresso

Lekker dan, daar ga ik volgende maand ook naar toe :) Nou ja, is toch vooral voor werk. Verblijf vooral rondom het terrein van de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:37:
Nu in Portland, mooie pauperstad.
Old Town rondom winkels valt nog mee, maar iets erbuiten staan de junks op straat. Gisteren een dude die zichzelf aan het injecteren was terwijl we langsliepen.
Nou doen die gasten verder niks, maar echt fris komt het niet over. Veel leegstaande panden ook.
Wat dit soort straatbeelden betreft is Amerika wel echt een strontland.
Zijn er ook nog die eeuwige files? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Ja files om niks ook.
Het zou al helpen als die knuppels hier richting aangeven als ze van baan wisselen of afslaan :O
En dan heb je er een keer 1 die richting aangeeft omdat hij naar mijn baan wil, laat je ruimte, blijven ze nog een tijd wachten omdat ze een gigantisch gat willen zien schijnbaar. Zo bang die gasten.
Ook op parkeerplaatsen. Lege oversteek en toch 10 seconden volledig stil staan. Sjongejonge, ik ken die regel van dat stopbord en voorrang voetgangers, maar iets minder angstig in de auto zitten mag wel :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drikus70
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:49
kaanmijo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:35:
Gisteren in SFO aangekomen. Dankzij de MPC app eigenlijk niet moeten wachten, terwijl er net 2 vliegtuigen leeg werden gedumpt. Even foto maken via de app, zonder wachtrij doorlopen naar de douane beambte, fototje maken, “waarom ben je hier” beantwoorden en door. Heeft denk ik maximaal 2 minuten gekost. We stonden al bij de band voor de eerste koffers naar boven kwamen.
Nog even wachten (3 weekjes) en hoop de Golden Gate Bridge zelf te kunnen zien!
Wat ik me afvroeg, heb je eten meegenomen en aangegeven via het formulier?
Ik lees dat het verstandig is als je maar iets van eten bij je hebt, je dit op het formulier moet aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Drikus70 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:57:
[...]

Ik lees dat het verstandig is als je maar iets van eten bij je hebt, je dit op het formulier moet aanvinken.
Nee dat hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:26
kaanmijo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:35:
Gisteren in SFO aangekomen. Dankzij de MPC app eigenlijk niet moeten wachten, terwijl er net 2 vliegtuigen leeg werden gedumpt. Even foto maken via de app, zonder wachtrij doorlopen naar de douane beambte, fototje maken, “waarom ben je hier” beantwoorden en door. Heeft denk ik maximaal 2 minuten gekost. We stonden al bij de band voor de eerste koffers naar boven kwamen.

Ken zelf deze stad alleen maar in de mist, dus het is nu wel leuk om ‘m eens een keer te zien met strak blauwe hemel. [Afbeelding]
Heel veel plezier daar in San Francisco. Mooi dat alles spoel is verlopen voor jullie op de luchthaven van San Francisco. Wij waren daar in April 2024. Nu zijn wij momenteel in New York City. Wij vonden San Francisco erg leuk met vooral Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Toen wij in San Francisco waren was het weer wel iets kouder in April.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:04

kaanmijo

Picobello B.V.

Drikus70 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:57:
[...]

Leuk vooruitzicht! Het is hier echt mega rustig, Fisherman’s Wharf waren vanochtend echt 10 verdwaalde toeristen en een hond te vinden, we staan er echt van te kijken.

Ik had zelf alleen een pak koekjes in m’n tas zitten en heb er niks over gemeld, maar gok dat als je de halve slagerij meeneemt ze het wel graag willen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Portland, waar je op een kilometer lopen tussen je hotel en een restaurant 50 daklozen tegenkomt.
Waar er bewaking voor restaurants staat en auto's 's nachts vogelvrij zijn.
Wat en stad.

Dat het bestaat dat in zo'n land waar zoveel schandalig rijken wonen, tegelijkertijd ook zoveel mensen geen flikker hebben. Triestheid ten top.

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZWVd2ZKBLXvm5EiNmkuH2YbbSFgnobWD-X_gDxkPbQxB09HwpjeitaUlmO7g4PKAY_Ayxt4tziZ9euiy7kPZvYeGjrkrkElxJU9wj9BVrQrUEhyFHHTNwEIs-l6a1JAlNa4dn53gYWpIc9pYDDqInJyrSzzCnn2gwC0mhHNx0KEFPAUXYFI_Sd3EoM1U/s2048/IMG_0211.jpg

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhhthoYY0DIX-0k-mSXGIk8zDRDFiBQ6XFdpNGtWbtknpRft2X4DZOCPb_DjU03ZXmRC8XrOLHS920NTgVMKdw82GH4wA5RoW6mSeeC4a3zt-dihyTcf1V_xmoxAGAhCb3pIIDHvnytFdYOBNCO1V8gKDMeDozDwfANoSyveJCl_73uPCqaquUynQpMY6s/s320/IMG_0319.JPG

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiiryb9RanPE92QOi-TwgN-fK66XTy7zfpaGgn9h6OB4Blp-ywcC-J9ArQrbnZCJgFUlngjufyl_EvQYhFaG_l5yivaoIKmnraibV9lXQa6M5tDvUpCTq5LVs73-Po_F4OCfUTb0nruhUABxN-yWoiNBglptQb5pBZKpq8_PH8YnKsJxi9PgzWH2PQDfUI/s320/IMG_0325.JPG

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxv4MU1X16JyyuMCdzSqn42fv5o9cYz9w6q6rG4BZFd9qE8AhULAZ6c-D2Zxno8Zgo9cXXe2DU1Z249S_RnrcOqQLEzJ0dVCfs5su-aEp0Us33sUQIPc2YZyMdM2WNVGiZXgVnh57CI-3H3lOTAVrBBKCAV0SvmI3u39bBzPQ5Db_rDEvnnKYKok1n_Qw/s320/IMG_0327.JPG

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiIcFPOLxzXNmEc_5neuzXI_jd9NJw_pxwNUu0lmvkV8S-WtGDoubVizhjg53huXCdB9UkJXsuicLp_9pyqUwOGyx9HmXZmqSPVVHbxxp2W-P3dEZYFu-ZKynbkXxh4a8L3N-iWVU_D_cQhY_jak5e1v3qAOq_AMMoPesST7Sub1tw-BZJCfU06oCa01G4/s320/IMG_0315.JPG

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiYqmNDWcehIuzIMdIunjAtcuu7kK95WXWUPIAHZwfQar_a31CCsnF-6vL0gu8Re0u3oSLDA_B_wkelpHv1-SH8lVTeaPcSuJWuGpMQUlQwPdShTg3lPKkHQ987UdOBuFZkGXyGQLW-yMQmyOewlkOPX8Xsy4OCVVeiVS2yRv4LMOLCitwz8H8pg5Q2p18/s2048/IMG_0279.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 04-09-2024 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
Dat was vorig jaar ook mijn ervaring. Had er leuke dingen over gehoord qua stad, maar wat een ongelooflijk triest aanblik vaak. Heb me er ook over verbaast hoe open er overal gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drikus70
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:49
kaanmijo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 02:36:
[...]

Leuk vooruitzicht! Het is hier echt mega rustig, Fisherman’s Wharf waren vanochtend echt 10 verdwaalde toeristen en een hond te vinden, we staan er echt van te kijken.

Ik had zelf alleen een pak koekjes in m’n tas zitten en heb er niks over gemeld, maar gok dat als je de halve slagerij meeneemt ze het wel graag willen weten.
Dank voor de terugkoppeling!
Ik ben benieuwd hoe het daar is. Nog veel plezier daar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Lets go Giants! Nu nog begrijpen wat de regels zijn :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMhSDob-K1klcB-C-DJ-ZEdQomw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccyu2w5GQpoliPwENp2YOxsl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

kaanmijo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 04:33:

[Afbeelding]
Aantal hotdogs per sq. Ft tot de macht popcorn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Hier van de week ook zo'n honkbalwedstrijd meegepakt. Paar keer eerder gedaan maar het kost me moeite om zoiets saais vol te houden (na de 5e inning afgetaaid dit keer).
Het is dat ze hotdogs en bier verkopen, maar sjongejonge, wat een saaie sport.

Van de grote Amerikaanse sporten vind ik basketball het leukst om te zien (helaas niet in de zomer).
Daarna American football (soms een preseason game in augustus).
Ijshockey ook wel leuk, maar die puck gaat zo verrekte snel dus lastig "zelf" te zien wanneer ze scoren.
Honkbal echt tijdverdrijf in de avond, als er toevallig een wedstrijdje is :)

[ Voor 41% gewijzigd door matthijst op 05-09-2024 05:59 ]

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:18

TAA

Liever IRC

Elk MLB team speelt 162 wedstrijden per seizoen dus is de kans best groot dat er "toevallig" een wedstrijd is ;)
Overigens is elke sport waar je de ballen verstand van hebt of gewoon geen interesse in erg saai. Ik moet er niet aan denken 1,5 uur naar een voetbal wedstrijd te kijken, een volledige marathon uit te zitten of 18 holes golf te volgen...

Baseball is op en top amerikaans en een keertje de sfeer meepakken zou ik zeker doen. Net zoals een basketbal wedstrijd, een ijshockey game of een show op Broadway!

• matthijst
Zeker. Smaken verschillen, ken de regels, ik vind er gewoon niks aan. Maar toch een keer of 4-5 naar een wedstrijd geweest gewoon voor dat sfeertje en het is wel leuk als je savonds niks beters te doen hebt :)

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
kaanmijo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 04:33:

[Afbeelding]
Zijn we ook geweest enkele jaren geleden. Wedstrijden worden veelal bezocht door hele families die met veel eten en drinken de tribune op gaan. Iets minder sfeer dan bij de Yankees maar de locatie van het stadion maakt dat meer dan goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Sluiten jullie ook een verzekering af voor ziektekosten? Omdat kosten in USA best snel op kunnen lopen.
(gezin met vrouw en 2 kinderen).

AMEX of Mastercard heeft het over reisongevallenverzekering maar dat is iets anders als ik het zo lees.

-edit-

AMEX gold lijkt wel iets van medische kosten te vergoeden. De voorwaarden maar is lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door xares op 06-09-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:16
Ik ben een keer naar een Arena Football wedstrijd geweest, lekker snel en veel spektakel. Dit was in Orlando, helaas bestaat dit team niet meer maar zeker aan te raden als je in een stad bent waar nog wel een team aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
xares schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:29:
Sluiten jullie ook een verzekering af voor ziektekosten? Omdat kosten in USA best snel op kunnen lopen.

AMEX of Mastercard heeft het over reisongevallenverzekering maar dat is iets anders als ik het zo lees.

-edit-

AMEX gold lijkt wel iets van medische kosten te vergoeden. De voorwaarden maar is lezen.
Wij hebben op onze doorlopende reisverzekering (dekkingsgebied wereld) als dekking/verzekerde rubrieken: Basisdekking (incl. bagagedekking), Geneeskundige kosten, Ongevallen, Hulpverlening-Vervoer en Annuleringskosten kosten.

[ Voor 50% gewijzigd door bazzemans op 06-09-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
In 2018 op 3 juli naar een baseball-wedstrijd in de minor league geweest. Stadion zat helemaal vol, want de dag werd afgesloten met 4th of july-vuurwerk. Dat maakt het meteen een hele goede ervaring om inderdaad te ervaren dat Amerikanen naar de wedstrijd gaan met hun gezinnetje om lekker wat te eten op de tribune en hoe als het spel stilligt het publiek vermaakt wordt. Voor ons een beetje cringe, maar daar vinden ze het fantastisch. Het vuurwerk was een perfecte start van onze vakantie (we gingen direct vanuit het vliegtuig naar de wedstrijd).

Vorig jaar in New York naar de Brooklyn Nets gegaan voor een wedstrijd in een soort van bekertoernooi (dat was vrij nieuw). Wel tegen een andere NBA-ploeg. Mooie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

-edit-

Ik heb ook een doorlopende reisverzekering, specifiek voor de ziektekosten. Alle andere dingen kan ik prima zelf dragen, ziektekosten in dure landen liever niet. En je moet zoiets wel echt hebben imo als je naar de VS gaat (en ook als je naar Zwitserland gaat bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06

-edit-

Check eerst je huidige ziektekostenverzekering en of daar een 100% werelddekking vergoeding in zit. In dat geval is repatriering de enige reden om een aanvullende reisverzekering bij te boeken. Dat zit niet in je ziektenkostenverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoogte vergoeding in het buitenland
Deze vergoeding is nooit hoger dan het bedrag dat zorgverleners in Nederland in rekening mogen brengen. Het Nederlandse tarief kan lager zijn dan het tarief van de zorgverlener in het buitenland. Bijvoorbeeld als u zorg krijgt in een privékliniek in plaats van in een staatsinstelling. Kijk daarom goed of uw reisverzekering de vergoeding aanvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg

-edit-

Ja dat sluiten wij apart af. Ik heb een kortlopende reisverzekering bij Centraal beheer lopen voor ons tweeën nu wij in Amerika zijn met werelddekking. Totaal €65 voor ons tweeën! Tegen allerlei medische kosten en tegen invaliditeit en bagage. Geen eigen risico.

Mijn creditcard doet dit niets mee via ANWB

Wat gaat het toch allemaal snel voorbij, vandaag is onze terugvlucht vanuit JFK naar Schiphol. De afgelopen 10-dagen vakantie was hier erg leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 06-09-2024 14:04 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Definitely. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden waarom ik een aparte reisverzekering afsluit. De andere kosten kan ik zelf wel dragen maar een ritje met een ambulance kan in de VS al enkele duizenden dollars kosten. Dingen die hier tientjes kosten (en sowieso vergoed worden) kunnen daar het tienvoudige of meer kosten. Het is voor een Europeaan haast niet te bevatten hoe extreem de kosten kunnen oplopen als je daar een keer naar het ziekenhuis moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
matthijst schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:10:
Hoogte vergoeding in het buitenland
Deze vergoeding is nooit hoger dan het bedrag dat zorgverleners in Nederland in rekening mogen brengen. Het Nederlandse tarief kan lager zijn dan het tarief van de zorgverlener in het buitenland. Bijvoorbeeld als u zorg krijgt in een privékliniek in plaats van in een staatsinstelling. Kijk daarom goed of uw reisverzekering de vergoeding aanvult.
Dit is je basisverzekering, voor aanvullende verzekering op je basisververzekering kunnen andere voorwaarden gelden (zoals volledige vergoeding). Daarom is het zinvol om altijd eerst je ziektekosten te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
In aanvulling op mijn eerdere post en op het idee gebracht door @Van der Berg, wellicht goed om het bedrag dat we door deze doorlopende verzekering betalen: € 17,64 incl. Assurantiënbelasting per maand, oftewel € 211,68. Daarvoor zijn we dus het hele jaar gedekt voor reiskosten (incl. alle genoemde aanvullingen). Dus ook voor tripjes met één overnachting.

Als je dus meerdere weken/keren per jaar van huis gaat met een overnachting dan is het al snel goedkoper dan per keer de verzekering afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Van der Berg Benieuwd naar je verhalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Check Unive ook eens, die zijn goedkoper dan Centraal Beheer en hebben betere voorwaarden (hele reissom terug als je halverwege moet afbreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Vandaag een dag Yosemite. We wilden graag wat hikes doen, maar het is hier zo ontzettend warm (vandaag 39 graden) dat we dat halverwege maar opgegeven hebben. Mirror Lake staat droog, geen druppel water te bekennen. All-in nog steeds een leuke dag gehad, maar wel iets anders dan we hadden gepland helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:18
Dit jaar hadden we (zoals destijds al aangehaald) het idee om in Mei/Juni naar het noord westen te gaan, maar vanwege het slechte weer in die periode aldaar hebben we besloten hier van af te zien.

Echter, volgend jaar gaan we wél en hebben besloten om in September te gaan. Een wat veiligere periode. ;)
Vorige keren zijn we in Juni geweest (Westkust) en September (Florida).

Blijft alleen nog de vraag over welke kant we op gaan. Toch naar Noord Westen (vliegen op bijvoorbeeld Seattle of Denver zoals eerder het plan was) en van daaruit rond. Of toch naar het Zuiden? Of naar Noord Oosten? Gaan er sowieso drie weken op uit trekken.

Twijfels. Twijfels.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Beetje afhankelijk van wat je wilt? Linksboven steden en parken, vanaf Seattle richting SLC/Denver.
Rechtboven wat andere natuur en misschien stukje Canada (Quebec, Toronto, Niagara). Washington en Pennsylvania Amishstuk ook leuk.
Of Atlanta, Nashville, Asheville, Memphis, New Orleans-hoek.

Eigenlijk allemaal leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Seattle is erg mooi volgens mijn collega die daar is geweest. Ik wil in de toekomst een keer van Amsterdam Schiphol naar Vancouver, Seattle en dan naar Portland en dan van daaruit terug naar Amsterdam Schiphol. Dat lijkt mij erg leuke stedentrips.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 07-09-2024 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Junkies kijken in Portland en Seattle, inderdaad de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:53:
Beetje afhankelijk van wat je wilt? Linksboven steden en parken, vanaf Seattle richting SLC/Denver.
Rechtboven wat andere natuur en misschien stukje Canada (Quebec, Toronto, Niagara). Washington en Pennsylvania Amishstuk ook leuk.
Of Atlanta, Nashville, Asheville, Memphis, New Orleans-hoek.

Eigenlijk allemaal leuk :D
Ja dat is het probleem. Het is allemaal leuk. ;)
Gaan ook bewust in september aangezien dan het nieuwe NFL en College Football seizoen is begonnen. Dus wil dan weer een wedstrijd meepakken. (2017 bij de pre-season game van de Buccaneers geweest in Tampa)

Kans dar je in de buurt zit van een College Football team is natuurlijk groter dan bij een NFL team. Jammer dat die kalender nog niet bekend is. :+
Dat zou de keuze voor een gebied al wat makkelijker maken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
matthijst schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:00:
Vanaf wanneer is die junkies ontwikkeling?

Wij waren juli 2018 in Seattle en hebben dat totaal niet zo ervaren. Op basis van die ervaring zou ik Seattle ook aanraden om naartoe te gaan. Voor een dag of twee en dan naast de bekende bezienswaardigheden (The Needle, Pike market, eerste Starbucks, grunge scene, locaties van Grace Anatomy -voor de waf-) in ieder geval de Underground tour te doen. De Duck-tour is helaas niet meer. Super cringe maar daardoor wel vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Geen idee. Maar zie m'n posts hierboven over Portland. Als je dan daarheen wilt vliegen voor een stedentrip dan zou ik mezelf eens achter de oren krabben.
Dr is ook vrij weinig te doen. Helemaal zonder auto.
Seattle zelf 2014 geweest en toen idd ook geen last van daklozen. En op zich een leuke stad qua bezienswaardigheden.
Was nalv Portland pas aan 't Googlen en kwam toen tegen dat er in beide steden ongeveer evenveel daklozen rondhangen maar Portland 100.000 inwoners minder heeft (als ik 't me goed herinner). Dus m'n reactie was op basis daarvan (en van verwondering dat iemand Portland noemt voor een stedentrip).
Vancouver ook geweest, 2015: "Het centrum is vrij klein, maar wel gezellig. Al lopen er ook een hoop daklozen rond."
Misschien zijn die naar Portland verhuisd. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkWUUARes_C-1wkKKhxWw61CNL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IPmySUOXOfxLHK5N5khqTn4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 08-09-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 5 september 2024 @ 05:56:
Hier van de week ook zo'n honkbalwedstrijd meegepakt. Paar keer eerder gedaan maar het kost me moeite om zoiets saais vol te houden (na de 5e inning afgetaaid dit keer).
Het is dat ze hotdogs en bier verkopen, maar sjongejonge, wat een saaie sport.

Van de grote Amerikaanse sporten vind ik basketball het leukst om te zien (helaas niet in de zomer).
Daarna American football (soms een preseason game in augustus).
Ijshockey ook wel leuk, maar die puck gaat zo verrekte snel dus lastig "zelf" te zien wanneer ze scoren.
Honkbal echt tijdverdrijf in de avond, als er toevallig een wedstrijdje is :)
Ik kan mij prima voorstellen dat honkbal als saai wordt gezien. Maar als je een beetje in de regels en het spel verdiept valt het ook weer reuze mee. Ja er zijn ook echts saaie wedstrijden maar dat heb je met voetbal ook. Ik vermaak er best.

American Football vind ik leuk qua show maar qua sport, tja. Als je er alleen de effectieve speeltijd in het stadion zou zitten ben je volgens mij met 10 minuten weer buiten.

Basketball is prima sport (ook daar kan iets verdiepen in het spel ook nog wel schelen, het is wel ietsje meer dan alleen snel van basket naar basket rennen).

IJhockey vond ik juist verbazingwekkend goed te volgen, zeker als je wat hoger zit.

Voetbal (MLS) ook een aantal wedstrijden gezien, tja het is voetbal maar het niveau is niet al te hoog. KKD wedstrijden zijn vaak van een hoger niveau.
Typhone schreef op donderdag 5 september 2024 @ 05:33:
[...]

Aantal hotdogs per sq. Ft tot de macht popcorn ;)
Heel eerlijk, er is geen Amerikaanse sport waar er niet gegeten en gedronken wordt op de tribune. Maakt niet uit of het nu zondag om 12:00 is, dinsdagavond om 19:30 of woensdag om 15:00 (en natuurlijk alles wat er tussen zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

Grouchy

meep meep

bazzemans schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:14:
[...]

Vanaf wanneer is die junkies ontwikkeling?

Wij waren juli 2018 in Seattle en hebben dat totaal niet zo ervaren. Op basis van die ervaring zou ik Seattle ook aanraden om naartoe te gaan. Voor een dag of twee en dan naast de bekende bezienswaardigheden (The Needle, Pike market, eerste Starbucks, grunge scene, locaties van Grace Anatomy -voor de waf-) in ieder geval de Underground tour te doen. De Duck-tour is helaas niet meer. Super cringe maar daardoor wel vermakelijk.
Denk zelf dat het iets te maken heeft met de opkomst van meth/fentanyl? & Seattle/Portland is aardig links. Dan zijn junkies & tentenkampen wel ongeveer gegarandeerd.

In 2022, 2023, 2024 kwam ik in ieder geval onder vele viaducten of op willekeurige plaatsen tentenkampjes met junkies tegen. Ook als je op de I5 rijd zie je er genoeg.
Elke jaar dat je er komt voor werk zie je wel dat ze er af en toe één opruimen, maar er komen ook weer nieuwe bij.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06

-edit-

Je basisverzekering dekt de medische noodzakelijke zorg tot aan het Nederlandse tarief. De aanvullende verzekering vergoed vaak tot de buitenlandse prijs. Vervelende is dat er geen dekking is voor de extra reis er verblijfskosten van je naasten. Die zitten namelijk in een hotel om je dagelijks bij te staan, moeten tickets omboeken etc etc dat wordt allemaal niet vergoed. Dat loopt snel in de papieren. Net als je eigen risico die je reisverzekering vergoed. Bottomline, altijd een reisverzekering met medische dekking, dan ga je maar 1x minder naar de five guys….

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kaanmijo schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 05:24:
Vandaag een dag Yosemite. We wilden graag wat hikes doen, maar het is hier zo ontzettend warm (vandaag 39 graden) dat we dat halverwege maar opgegeven hebben. Mirror Lake staat droog, geen druppel water te bekennen. All-in nog steeds een leuke dag gehad, maar wel iets anders dan we hadden gepland helaas.
Dat is wel balen. Vanwege klimaatverandering ga ik met wandelvakanties steeds liever in de herfst of lente weg, om deze reden.

Ik zit zelf nu in Yellowstone, en hier is het ook te heet voor de tijd van het jaar maar het is nog te doen. Hopelijk koelt het snel af, ik ga hierna ook door naar Californië.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb twee daagjes in Texas over en wilde naar NASA. Ik heb hem ook in Florida gedaan, maar begreep dat Houston zelfs nog een stukje beter is.

Ik zit te twijfelen over hun VIP Tour ($199,-), omdat dat de enige plek is waar ik zie dat je ISS Mission Control kan zien. Is iemand er onlangs nog geweest? Ik ben wel benieuwd of dat deel ook te bezoeken is zonder de tour te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 15:38
Hoi, aanstaande eind april/begin mei een reisje (8 dagen) naar LA gepland. Zullen zon 4-5 nachtenin Anaheim spenderen. Maar ben nog opzoek naar een leuke buurt / hotel voor de andere nachten (meer richting Universal / Hollywood) hebben jullie aanraders? Voor mijn ouders eerste keer in de US. Dus wil ze wel een goede indruk geven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:18
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:39:
Ik heb twee daagjes in Texas over en wilde naar NASA. Ik heb hem ook in Florida gedaan, maar begreep dat Houston zelfs nog een stukje beter is.

Ik zit te twijfelen over hun VIP Tour ($199,-), omdat dat de enige plek is waar ik zie dat je ISS Mission Control kan zien. Is iemand er onlangs nog geweest? Ik ben wel benieuwd of dat deel ook te bezoeken is zonder de tour te nemen.
Het lijkt ook bij de general admission erin te zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmaeS61jUgEpqJ1jUPtHlGlMp5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xQ1M2Wsgc9HPlLJ2ixYzp2lJ.png?f=fotoalbum_large
De VIP tour lijkt mij alleen guided tour?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ChiLLeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:35:
[...]

Het lijkt ook bij de general admission erin te zitten:
[Afbeelding]
De VIP tour lijkt mij alleen guided tour?
Dat hebben ze wel verwarrend gemaakt. Je hebt dus Mission Control, wat de oude Apollo control was (en dus een must see). Die kan je inderdaad met General Admission bijkopen.

Maar in die VIP zit dus ook een blik op de actieve ISS Mission Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:42:
[...]

Dat hebben ze wel verwarrend gemaakt. Je hebt dus Mission Control, wat de oude Apollo control was (en dus een must see). Die kan je inderdaad met General Admission bijkopen.

Het is inderdaad niet duidelijk of ze die ook aandoen met de reguliere tram-tour. Ik zou ze even mailen of bellen om het zeker te weten.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Pipmitz schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:54:
Hoi, aanstaande eind april/begin mei een reisje (8 dagen) naar LA gepland. Zullen zon 4-5 nachtenin Anaheim spenderen. Maar ben nog opzoek naar een leuke buurt / hotel voor de andere nachten (meer richting Universal / Hollywood) hebben jullie aanraders? Voor mijn ouders eerste keer in de US. Dus wil ze wel een goede indruk geven haha
West Hollywood (WeHo). Dan zit je voldoende in de buurt van Hollywood om er wel naartoe te kunnen, maar er niet te hoeven zitten. Universal City is prima te rijden, en als je vanaf Sunset de Hills inloopt en uitkijkt over de stad geef je (wat mij betreft) meteen de beste indruk van LA.

WeHo is (itt Hollywood zelf) een zelfstandige stad met een eigen bestuur en dat merk je aan alles. Strakker onderhouden, minder daklozen, betere wegen, meer politie op straat. Sowieso heb je Hollywood wel gezien na een dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ChiLLeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:52:
[...]

Het is inderdaad niet duidelijk of ze die ook aandoen met de reguliere tram-tour. Ik zou ze even mailen of bellen om het zeker te weten.
Paar jaar geleden in ieder geval niet. Je had ook verschillende VIP-tours (niet allemaal bezochten de ISS mission control).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29

-edit-

Een stukje ervaringsdeskundige hier. Vorig jaar in US van de trap gelazerd bij mijn schoonouders. Lopen was niet meer mogelijk en de pijn was een 16 op een schaal van 10.

Eerst noodcentrale gebeld voor advies. Daarna met hun toestemming naar de Cleveland Clinic (niet de goedkoopste). Totale rekening van 5K, daar ging zonder duidelijke rede 30% vanaf dus er bleef zo'n 3500 over. Deze heb ik voldaan met credit card. Dit was overigens voor een uurtje in het ziekenhuis en 2x 10 minuten met een arts en wat x-rays.

Deze werd 100% (minus eigen risico) door mijn Basis + aanvullende verzekering gedekt, zo'n 2800 euro.

De overige kosten (eigen risico) werden door de reisverzekering gedekt. Uiteindelijk koste het hele grapje ongeveer 100 euro ivm verschillende koersen die gerekend werden.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:08
Hemingr schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:30:
[...]

Een stukje ervaringsdeskundige hier. Vorig jaar in US van de trap gelazerd bij mijn schoonouders. Lopen was niet meer mogelijk en de pijn was een 16 op een schaal van 10.

Eerst noodcentrale gebeld voor advies. Daarna met hun toestemming naar de Cleveland Clinic (niet de goedkoopste). Totale rekening van 5K, daar ging zonder duidelijke rede 30% vanaf dus er bleef zo'n 3500 over. Deze heb ik voldaan met credit card. Dit was overigens voor een uurtje in het ziekenhuis en 2x 10 minuten met een arts en wat x-rays.

Deze werd 100% (minus eigen risico) door mijn Basis + aanvullende verzekering gedekt, zo'n 2800 euro.

De overige kosten (eigen risico) werden door de reisverzekering gedekt. Uiteindelijk koste het hele grapje ongeveer 100 euro ivm verschillende koersen die gerekend werden.
Hier een vergelijkbare ervaring. Onderuit gegleden in Slide Rock State Park in Sedona, scheurtje in elleboog opgelopen. Paar foto's laten maken en een cast om m'n arm.

Hoefde niet ter plekke te betalen, want... "you're now going to get to know the worst system in the US, our healthcare system". Het tarief kon onder meer afhangen van je (Amerikaanse) zorgverzekering, of welke county je woont etc.

Moest na twee dagen bellen naar een speciaal nummer en dan kon ik het zo telefonisch betalen met credit card, en als dat niet lukte zou ik de rekening vanzelf wel thuis ontvangen na een paar weken. Bellen werkte dus niet, maar kreeg inderdaad na een week of 5 de factuur met de post thuis. Totaalbedrag was $ 700, maar omdat ik niet verzekerd was (in de VS) mocht ik 40% korting nemen als ik binnen 14 dagen betaalde 8)7 8)7

$ 420 betaald en rekening ingediend bij de Nederlandse zorgverzekering. Die vergoeden voor deze handeling iets van € 280, rest ingediend bij de reisverzekering. Die vroegen nog even voor de zekerheid of ik de $ 700 of $ 420 betaald had en maakten daarna zonder verdere problemen het resterende bedrag over.

Doordat ik alles met bankafschriften had onderbouwd kreeg ik alles in euro's vergoed, dus heeft me werkelijk niets gekost verder. De verstrekte oxycodon :X tegen de pijn heb ik nooit aangeraakt, een paracetamolletje was voldoende :P

• ChiLLeR

-edit-

Ik heb wel een aanvullende zorgkosten verzekering op mijn doorlopende reisverzekering bij FBTO. Je krijgt anders gewoon niet meer dan NL bedragen vergoed. Je wilt dat risico gewoon niet nemen voor €47 per jaar (2 volwassen+2kids). Ongeluk zit in een klein hoekje, ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken maar ik weet wel dat de kosten echt flink hoog kunnen worden. Zie ook de voorbeelden hierboven hoe hard het kan gaan 8)7
Ik heb ook een Amex Gold maar geen idee welke medische kosten die vergoeden...

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 11-09-2024 12:28 ]

>> Signature?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Den_S85 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:05:
Onderuit gegleden in Slide Rock State Park ...
Hier moest ik even gniffelen :+ 8)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Geen echte ervaringsdeskundige maar mijn ex werd ooit ziek in 2013 (!) in Yosemite. Bleef maar moeten overgeven en waarschijnlijk iets heel fouts gegeten. Doktersadvies ingewonnen en ze kreeg 3 pillen mee (1 per dag). Die pillen waren iets van $180 per stuk (!) en de dokter was $300. Alles via de verzekering (reisverzekering ING) teruggekregen. Meer details heb ik niet meer paraat noch kan ik erbij zoeken helaas :).

Lang geleden ooit hechtingen gekregen (toen woonden wij in de VS) en toen ging ik in El Paso naar het ziekenhuis. In 1997 was dat en toen gingen wij alles en iedereen die daar zat voorbij omdat wij insurance hadden. Daar zaten huilende en jammerende kinderen, volwassenen etc etc en wij skipten toen de hele rij. Of het nog zo erg is als toen durf ik niet te zeggen maar ik zou altijd een extra medische verzekering afsluiten in de VS. Ook het voorschieten doe je niet zomaar effe als het serieus is. Met ziekenhuisopname en/of ambulance praat je snel richting de €100.000.

[ Voor 40% gewijzigd door Typhone op 11-09-2024 12:53 ]

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Den_S85 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:05:
[...]

Hier een vergelijkbare ervaring. Onderuit gegleden in Slide Rock State Park in Sedona, scheurtje in elleboog opgelopen. Paar foto's laten maken en een cast om m'n arm.

Hoefde niet ter plekke te betalen, want... "you're now going to get to know the worst system in the US, our healthcare system". Het tarief kon onder meer afhangen van je (Amerikaanse) zorgverzekering, of welke county je woont etc.

Moest na twee dagen bellen naar een speciaal nummer en dan kon ik het zo telefonisch betalen met credit card, en als dat niet lukte zou ik de rekening vanzelf wel thuis ontvangen na een paar weken. Bellen werkte dus niet, maar kreeg inderdaad na een week of 5 de factuur met de post thuis. Totaalbedrag was $ 700, maar omdat ik niet verzekerd was (in de VS) mocht ik 40% korting nemen als ik binnen 14 dagen betaalde 8)7 8)7

$ 420 betaald en rekening ingediend bij de Nederlandse zorgverzekering. Die vergoeden voor deze handeling iets van € 280, rest ingediend bij de reisverzekering. Die vroegen nog even voor de zekerheid of ik de $ 700 of $ 420 betaald had en maakten daarna zonder verdere problemen het resterende bedrag over.

Doordat ik alles met bankafschriften had onderbouwd kreeg ik alles in euro's vergoed, dus heeft me werkelijk niets gekost verder. De verstrekte oxycodon :X tegen de pijn heb ik nooit aangeraakt, een paracetamolletje was voldoende :P
Ze wilde mij ook aan de Oxy hebben. Even bijzonder duidelijk gemaakt dat we dat niet gingen doen. Dus aan de paracetamol (4 DOLLAR PER PIL) en de spier verslapper (35 cent per pil, en knetter stoned).

Make Tweakers Great Again

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:08
Hmmbob schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:45:
[...]

Hier moest ik even gniffelen :+ 8)
Mooi he 8) In het ziekenhuis ook goed om gelachen met de arts daar.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

matthijst schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:00:
Vond het vorig jaar november best wel meevallen.
Ja er zijn daklozen maar het is niet echt dat ze je lastigvallen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Ze vallen je niet lastig, op soms een beetje wild geschreeuw na.
Maar om nou te zeggen dat het een heel vrolijke aanblik is als je op weg naar een restaurant langs 50-60 daklozen die links en rechts verspreid op de grond liggen moet lopen.
Of dat er een op een meter van je met een naald in zn been aan het prikken is.
Of dat er een een restaurant binnenstapt met ontbloot bovenlijf, een paar woorden schreeuwt en weer de deur uitrent.
Of dat er security bij de ingang van het restaurant staat.....
Of auto's met ingeslagen ruitjes op het parkeerterrein...

Portland was dat, een stad wordt er niet aantrekkelijker van 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 11-09-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:39:

Ik weet niet of ik te laat ben, ik heb de hele dag tour gedaan (ze lijken hem nu in tweeën geknipt). Meer dan de moeite waard. Je bent op een gegeven moment wel een beetje gaar van alle informatie die je krijgt, en je zal het moeten treffen met de groep/guide maar ISS mission control, Appolo mission control, je krijgt het anders niet te zien. En het is een enorme campus. Ik zou het zeker doen.

/edit:
Ik heb even mijn foto's nagekeken, was alweer in 2018 dat ik er was. Geen foto's van mission control, weet niet meer of dat gewoonweg niet mocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0Vm6A4GxoW-dbOmfv_9vkfi_kw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qdlb4xLISDfByMyE4xXbMTj0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 11-09-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:42:
[...]

Met de VIP tour kon je ook echt de ruimte in van de Appolo control, dat is volgens mij bij de andere tours niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Is maar goed dat ik hier eens lees voor het plannen van onze 3-weekse reis naar de westkust in april 2025. Zeker m.b.t. huurauto's ben ik wel wat wijzer inmiddels. Ben bezig met die Status Matching, maar daarnaast goed om te zien dat het meestal 2 weken van te voren het goedkoopst is.

Ik vind 1400,- incl. verzekering voor een VW Jetta vanaf San Francisco echt een beetje gortig. Vliegtickets gevonden voor 1250,- voor ons tweeen met een directe vlucht door KLM in AMS. 1 koffer erbij voor 140,- :+ Dus uiteindelijk zeg een 650,- per persoon voor een retourtje p.p., veel goedkoper zal niet lukken denk ik.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Vandaag zijn wij in Page, en wat doe je dan? Juist’m, Antelope Canyon. Ongekend mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CsvgXP0oFxiHilaZSWAJbLBwf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMmocQY5UxrSXdsEvmyavCxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kaanmijo schreef op zondag 15 september 2024 @ 01:52:
Vandaag zijn wij in Page, en wat doe je dan? Juist’m, Antelope Canyon. Ongekend mooi!

[Afbeelding]
Dat is inderdaad een schitterende plek. Het was destijds in 2016 een beetje druk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdEPfB6Jsr_LeNgELRSe8rTmUv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlLXaqf2JY3lar5tq893JE0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rpw9hrcqjprz9izkVH9MXWCT6Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pe2DaTnbNYPTenWItgywQWK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rivanov schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:04:
[...]

Dat is inderdaad een schitterende plek. Het was destijds in 2016 een beetje druk :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Woooah, wtf, zelfs een afdak gemaakt om de toeristen op te vangen hahaha. Ik was daar in 2013 maar het enige wat ik me nog heel goed kan herinneren is dat alles op de foto veel mooier was dan met het blote oog. Ik zag wat zand vallen in het zonlicht mwa mwa, en als ik er een foto van knipte dan was het opeens mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 15:18
Ik was daar in 2022, gelukkig niet zo druk. Kwam aanrijden, parkeren, betalen en 5 minuten later reden we in kolonne naar het wandelbeginpunt. Vond het wel supermooi en die foto roept allerlei mooie herinneringen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
In mijn rondje Amerika kom ik ook in Page.
Voor de Antelopes zat ik te denken om onderstaande te doen:

https://www.tripadvisor.c..._Powell-Page_Arizona.html

Iemand hier ervaring meer?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Driek schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:58:

Niet specifiek daarmee maar als je dan toch Lake Powell opgaat huur dan lekker een boot bij (volgens mij) Wahweap Marina. Dan kun je hele dag genieten op het meer en dat is wel een ervaring op zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Typhone schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:14:
[...]

Woooah, wtf, zelfs een afdak gemaakt om de toeristen op te vangen hahaha. Ik was daar in 2013 maar het enige wat ik me nog heel goed kan herinneren is dat alles op de foto veel mooier was dan met het blote oog. Ik zag wat zand vallen in het zonlicht mwa mwa, en als ik er een foto van knipte dan was het opeens mooi.
Het was destijds ook te warm en druk waardoor we in eerste instantie ook niet naar binnen konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 15:18

Nee, wel een aantal kajakkers gezien bij de Horseshoe Bend. Dat zag er van bovenaf wel gaaf uit om te doen.
Weet niet waar deze kajak-hike je precies brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Pat911 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:11:
[...]

Nee, wel een aantal kajakkers gezien bij de Horseshoe Bend. Dat zag er van bovenaf wel gaaf uit om te doen.
Ja, dat staat er niet precies bij. Maar aan de fotos te zien padel je dus richting de Antelopes, en maak je er een hike doorheen en padel je weer terug.

Ik vond dit wel interessant als alternatief voor het standaard fotomomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16

Wanneer ga jij? Ik heb deze tour toevallig vorige week voor verjaardag gehad. Wij zijn er over 4 weken, dus kan ervaring dan delen (als ik weer terug ben)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Fikkie007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:32:
[...]

Wanneer ga jij? Ik heb deze tour toevallig vorige week voor verjaardag gehad. Wij zijn er over 4 weken, dus kan ervaring dan delen (als ik weer terug ben)!
Volgend jaar juli.
Ik hoor graag de ervaringen! En veel plezier alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 17-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat zijn de ervaringen met Hawaii?
Willen volgend jaar toch maar een keer het takke-eind vliegen. Zat te denken aan (volgorde op basis van vluchten zonder overstappen):
4 nachten Kauaʻi (17:00 landen, ook om 17:00 weg) - geen Maui, vanwege branden vorig jaar.
6 nachten Big Island (10:00 landen) 3 nachten links, 3 nachten rechts
4 nachten Honololu (10:00 landen)
6 nachten Las Vegas (5 dagen daar, nog beetje chillen en een show oid meepakken)

3 eilanden de moeite van het 'hoppen' waard, of gewoon bij Oahu en Big Island houden?
De standaard toeristendingen, beetje regenwoud, geen 20 kilometer lange, of hele zware hikes, maar wel wat wandelen, is het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
@matthijst lijkt mij prima te doen, vluchttijden zijn ook gunstig zo te zien, hiermee verlies je weinig tijd met eiland hoppen.

Mijn vrouw en ik zijn in 2017 op huwelijksreis die kant op gegaan, en i.p.v. Kaua' toen Maui bezocht.

Wat ikzelf tof vond om te doen:

5 nachten Oahu
- Pearl Harbour + USS Missouri + USS Arizona monument
- Polynesian Cultural Center. Hier ben je zo een dag mee zoet.
- Bezoek Chinatown + winkels + shopping centers op de Ala Moana Blvd
- Waikiki beach/duke paoa kahanamoku beach (bekend van de Hawaii Five O series :) )
- Ala Moana Beach park (lekker chillen op het strand)

5 nachten Big Island
- Pu'uhonua O Honaunau National Historical Park
- Kona Brewery. Wij zijn aardige bier liefhebbers, dus was een mooie verrassing dat deze brouwerij om de hoek van ons hotel zat. Hier kan je een leuke rondleiding doen, en ook prima een hapje eten.
- Volcanoes National Park
- Rondleiding op een koffieplantage in de regio Kona. Wij hebben een bezoek gebracht aan de Greenwell Farms.

Waar wij in 2022 onze Florida en West-Coast trip tot in de puntjes van dag tot dag hadden gepland hadden we dat voor Hawaii helemaal niet gedaan (want geen kinderen bij toen ;) )

Ik weet dus niet hoe het anno 2024 zit met tijdig reserveren van alle uitstapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kuusj schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:33:
Is maar goed dat ik hier eens lees voor het plannen van onze 3-weekse reis naar de westkust in april 2025. Zeker m.b.t. huurauto's ben ik wel wat wijzer inmiddels. Ben bezig met die Status Matching, maar daarnaast goed om te zien dat het meestal 2 weken van te voren het goedkoopst is.

Ik vind 1400,- incl. verzekering voor een VW Jetta vanaf San Francisco echt een beetje gortig. Vliegtickets gevonden voor 1250,- voor ons tweeen met een directe vlucht door KLM in AMS. 1 koffer erbij voor 140,- :+ Dus uiteindelijk zeg een 650,- per persoon voor een retourtje p.p., veel goedkoper zal niet lukken denk ik.
dat moet goedkoper kunnen...
https://www.kayak.co.uk/c...ble;carfees=afterHoursFee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQJJHhGS3lRCIGxWjKW_mp__Xgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBxC44Qg4lHzvAjuEv9Oriez.png?f=fotoalbum_large

En als je lid word bij verhuurders dan krijg je vaak ook korting (en betere service) bijvoorbeeld avis preferred: https://member.avisworld.com/

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 17-09-2024 12:45 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Een van mij collega's is naar Hawaii geweest via een tussenstop op LAX. Hij heeft mij verteld dat daar de paradijs is, let wel op zei hij, het is daar alles ontzettend duur hoor ik van hem. Ik wil waarschijnlijk ook eens een keer naar Hawaii gaan voor de rust, en om even bij te komen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Van der Berg op 17-09-2024 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:53:
Een van mij collega's is naar Hawaii geweest via een tussenstop op LAX. Hij heeft mij verteld dat daar de paradijs is, let wel op zei hij, het is daar alles ontzettend duur hoor ik van hem. Ik wil waarschijnlijk ook eens een keer naar Hawaii gaan voor de rust, en om even bij te komen :)
LAX is echt het meest kutte vliegveld om een overstap te hebben (het lukt wel hoor, maar echt, wat een belabbere luchthaven).

Waikiki moet je iig niet zijn voor je rust. Verder heb je daar wel rustige plekken, maar het blijft natuurlijk een groot toeristische trekpleister voor Amerikanen. En inderdaad erg prijzig: Big Island is relatief goedkoop (met de nadruk op relatief, is zeker niet goedkoop), Maui echt peperduur momenteel.

Ik ben er dit jaar geweest omdat de baas de vlucht + verblijf in Waikiki betaalde, en daarna nog een 10 dagen Big Island gedaan zelf. Pearl Harbour vond ik best mooi / indrukwekkend ook. Volcano NP ook. Veel schildpadden, en als je er bent moet je echt imo met manta roggen duiken / snorkelen. 100% het waard (als je beetje geluk hebt dan :P ). En heerlijk lekker water om bijvoorbeeld te snorkelen.

Big Island heb je overigens verrekte hoeveelheid regen, Maui ben ik 10 jaar geleden geweest, en dat was wel anders. Maar, de grote maar: Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou het niet direct adviseren om naar Hawaii te gaan. Het is een takke eind vliegen, het is duur. En het is er mooi, maar meeste kan je veel dichter bij huis ook doen. Wil je wel richting de 24 uur vliegen? Dan zou ik (zonder ervaring ermee nog) veel eerder naar bijvoorbeeld een Australië en/of Nieuw Zeeland gaan. Ben je Amerikaan dan is het inkopper om daar weleens heen te gaan. als Europeaan is het gewoon echt heel ver.

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Sissors schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:15:
[...]
Ik ben er dit jaar geweest omdat de baas de vlucht + verblijf in Waikiki betaalde, en daarna nog een 10 dagen Big Island gedaan zelf. Pearl Harbour vond ik best mooi / indrukwekkend ook. Volcano NP ook. Veel schildpadden, en als je er bent moet je echt imo met manta roggen duiken / snorkelen. 100% het waard (als je beetje geluk hebt dan :P ). En heerlijk lekker water om bijvoorbeeld te snorkelen.
Persoonlijk vind ik Big Island het leukst. Ja, het is het minst hippe eiland maar misschien vond ik het daarom wel oke.
Big Island heb je overigens verrekte hoeveelheid regen
Volgens mij heeft het ooit 200 dagen onafgebroken geregend :+
Maar, de grote maar: Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou het niet direct adviseren om naar Hawaii te gaan.
Mjin mening - Zonder kinderen: Ja, zeker gaan als je al ervaring hebt met de VS. Met kinderen: Zou niet gaan als je kinderen nog erg jong zijn.
Het is een takke eind vliegen, het is duur. En het is er mooi, maar meeste kan je veel dichter bij huis ook doen. Wil je wel richting de 24 uur vliegen?
Ik ben ooit van Hawaii naar Florida gevlogen met een LAX tussenstop en ik vond het een takke eind. Het verste wat ik nog wil vliegen is vanaf mijn huis naar Hawaii, verder niet. Gelukkig is er een directe vlucht vanaf bij ons, maar single aisle. Dus misschien ga ik m'n creditcardpunten eens splurgen voor Hawaii en m'n claustrofobie weer op de proef stellen.
Dan zou ik (zonder ervaring ermee nog) veel eerder naar bijvoorbeeld een Australië en/of Nieuw Zeeland gaan. Ben je Amerikaan dan is het inkopper om daar weleens heen te gaan. als Europeaan is het gewoon echt heel ver.
Ik zou het wel degelijk aanraden, maar wel met een (langere) tussenstop in SFO of LAX om even bij te komen. Ik moet er zelf niet aan denken om vanaf Europa naar Hawaii te vliegen, toch zou ik het denk ik wel doen denk ik. Toen ik voor het eerst naar Hawaii ging vlogen er nog widebodies naar Hawaii vanaf het vasteland. Tegenwoordig is er veel single aisle en ik vind dat een beetje gaar voor zo'n lange vlucht.

• matthijst
Geen kinderen en ervaring met lang vliegen (jaarlijks VS en Japan, die laatste sinds de oorlog 13+ uur rechtstreeks). Blij word ik er niet van, maar verstand op 0, ipad en ereader mee en gaan.
Terug willen we bewust via Las Vegas om dan iig die 16 uur vliegen te splitsen in 6 en 10 :)

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Nadat we in 2019 zuid-west gedaan hebben waren we in het najaar van 2021 van plan Florida te doen (wat niet doorgegaan is door het coronavirus) en wilden we dit voorjaar noord-west doen (wat niet doorgegaan is omdat we het te duur vonden) wagen we een nieuwe poging O-)

Vrouwlief en ik hebben nog een stevige portie vakantiedagen die op moeten. Door wat familiale zaken & wat zaken op het werk konden we onze exacte reisperiode nog niet afkloppen, maar het lijkt erop dat we dus de eerste 3 weken van november (1-23) vakantie gaan nemen.

Gezien de tijd van het jaar (en we graag toch nog wel wat zon/warmte/droog weer hebben op reis) was ik eens de opties aan het overlopen. Ik zou graag richting Zuid-Amerika gaan (mevrouw Jebus4life, not so much). Zij wil nog eens afzakken naar Zuid-Oost Azië (daar ben ik dan minder voor te vinden). Australië en/of Nieuw-Zeeland willen we ook wel doen, maar daar willen we liefst 4 weken voor uittrekken. Dus we kijken als compromis opnieuw naar de VS :+

Eerste idee was Florida, dan zijn we "zeker" van goed weer. Maar we willen misschien iets meer "avontuur" en ik dacht dus richting Texas te vliegen. Prijzen van de vluchten zijn dik OK. Huurwagen valt qua prijs óók goed mee. Vervolgens realiseerde ik me dat ik eigenlijk hélémaal niets weet over deze kant van de Verenigde Staten :? Na wat (al bij al beperkt) opzoekwerk lijkt het me best een leuk plan om te starten in San Antonio of Austin (of desnoods Houston) en te rijden richting Phoenix of Las Vegas; dan komen we onderweg best wel wat leuks tegen zo te zien? Bovendien sluit dat best goed aan met onze eerste reis.

Highlights lijken me dan
Texas:
- Texas Hill Country
- Big Bend NP
- Guadalupe Mountains NP

Nex Mexico:
- Carlsbad Caverns NP
- Roswell (geen idee of daar feitelijk iets te beleven is?)
- White Sands NP (via Lincoln National Forest)

Arizona:
- Canyon de Chelly National Monument
- Coconino National Forest / Sedona (als het daarvoor al niet te koud is (?)
- Phoenix?

Ik overweeg zelfs om "op de bonnefooi" (zoals jullie Nederlanders dat zo mooi zeggen) te gaan. Lekker de vluchten en de wagen fixen, en dan zien we ter plekke wel wat we juist doen. Lijkt me nog wel mogelijk in november gezien het aantal toeristen toch minder zal zijn. Enige wat ons (lees: vrouwlief :wink: ) wat dwarszit zijn de verkiezingen en de potentiële impact daarvan, ongeacht hoe de uitslag valt ...

Enige ideeën / suggesties hier?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Santa Fe en Albuquerque en Taosregio zijn ook wel mooi. Daar kan je wel een dag of 6-7 vermaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Even geduld dan zal ik je updaten als ik meer tijd heb. Ik heb jarenlang in El Paso, TX gewoond en heb nog wel wat mooie tips voor je als je specifiek die hoek in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:46
Jebus4life schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:33:
...

Arizona:
- Phoenix?

...
Canyon de Chelly ben ik een hele tijd geleden in 2012 wel eens afgedaald en als je van hiken houdt wel de moeite waard. Als je alleen even naar een viewpoint rijdt is het misschien wat minder indrukwekkend. Destijds was het niet erg toeristisch, op een aantal Navajo kofferbak verkopers na, wat het dan wel weer leuker maakte.
Het bevindt zich in het Navajo reservaat en zijn op wat kleine dorpjes eromheen na (Chinle) niet heel veel voorzieningen verder.

Sedona en de streek eromheen is een mooi gebied en geeft wel leuke old west (Lucky Luke) vibes met ook leuke hikes.
Als je vanuit Sedona naar Phoenix gaat zou ik een kleine omweg (van ongeveer half uur tot drie kwartier) pakken via Jerome, een leuk bergweggetje met als hoogtepunt het voormalig mijners dorpje Jerome waar je even kan stoppen voor wat kort sightseeing.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Wij hebben destijds de "Antelope Canyon Kayak Tour(No Hike)" gedaan, was zeker de moeite!

Dat was via Lake Powell Paddleboards and Kayaks

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Driek
TommyGun schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:27:
[...]

Wij hebben destijds de "Antelope Canyon Kayak Tour(No Hike)" gedaan, was zeker de moeite!

Dat was via Lake Powell Paddleboards and Kayaks
Oke klinkt goed, maar daarmee heb je dus geen hike in zo'n antelope gedaan op deze manier.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Driek schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:41:
[...]

Oke klinkt goed, maar daarmee heb je dus geen hike in zo'n antelope gedaan op deze manier.
Die hebben we los gedaan via de officiële exploitant (Ken's)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
TommyGun schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:42:
[...]

Die hebben we los gedaan via de officiële exploitant (Ken's)
ja, ik wil dit dus combineren.
Sochtends vanaf 7 uur deze tour inclusief Antelope, totaal 4 uur,
En dan in de middag naar de horse shoe bend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
...

Nex Mexico:
- Carlsbad Caverns NP
- Roswell (geen idee of daar feitelijk iets te beleven is?)
- White Sands NP (via Lincoln National Forest)

Arizona:
- Phoenix?

...

Carlsbad Caverns is fantastisch. Een van de imposantste en grootste grotten die ik ooit bezocht heb. Nergens in deze grot is het klein en krap, niet normaal hoe groot deze is. Neem niet de lift naar beneden maar ga lopend. Lift neem je wel omhoog als je alles gezien hebt :) En ga met openingstijd, heb je als het goed is na je rondje grot geen/weinig wachtrij voor de lift omhoog.

White Sands is ook wel leuk om te zien, maar verwacht er niet uren te blijven.

Roswell is weinig te doen, is alleen een korte tussenstop onderweg naar Carlsbad.

Zo te zien sla je Tucson over, daar heb je natuurlijk Saguaro NP (ik zou voor East gaan ivm betere weg in het park), Pima Air & Space musuem, eventueel het Titan Missile Museuem en de plaatsen Tombstone en Bisbee die ik zelf ook nog eens wil zien.

En zoals janremie ook al zei, Jerome is ook wel een leuk plaatsje, met de Gold King Mine & Ghost Town museum, wat die allemaal verzameld hebben is gigantisch. En als je daar dan toch bent, is Montezuma Castle ook dichtbij.

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-09 16:19
Kuusj schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:33:

Voor 1500 Euro heb ik nu bij Sixt een Standard Elite (GMC Acadia) SUV voor drie weken in Juli 2025 (Los Angeles). In december betaal ik in Florida (Orlando) bij Alamo voor een full-size SUV 800 Euro voor 2 weken. Die Jetta is dus erg duur voor april.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

CasualKnaller schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:48:
[...]

Voor 1500 Euro heb ik nu bij Sixt een Standard Elite (GMC Acadia) SUV voor drie weken in Juli 2025 (Los Angeles). In december betaal ik in Florida (Orlando) bij Alamo voor een full-size SUV 800 Euro voor 2 weken. Die Jetta is dus erg duur voor april.
Ja klopt, ik ben inmiddels ook wat verder. Ben inmiddels Hertz Five Star lid (binnenkort PC als het goed is) maar buiten dat gebruik ik de algemene kortingscode (510K), en dan kost de Jetta in totaal nog 880€. Ik zit nu te twijfelen tussen een:
- Large Sedan (980€)
- Large Premium Sedan (1000€)
- Large Luxury Sedan (1150€)

Maar ja, wat ik dan aan auto kan verwachten is altijd maar de vraag. Een Premium Small SUV (Volvo XC60 Hybrid of vergelijkbaar) is meteen 1470€. Large Luxury Sedan zien ze dan bijv een 300C onder. Een Audi/BMW 3 serie is dan vergelijkbaar?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 23:36

Gotiniens

Fairly odd Tim

Pat911 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:11:
[...]

Driek schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:24:
[...]

Ja, dat staat er niet precies bij. Maar aan de fotos te zien padel je dus richting de Antelopes, en maak je er een hike doorheen en padel je weer terug.

Ik vond dit wel interessant als alternatief voor het standaard fotomomentje.
Je kan niet vanaf antelope naar horshoe bend kayakken, de dam zit in de weg.

Ik heb gisteren door de horshoebend ge-kayakked, je stap bij lees ferry op een boot, word vervolgens 10 mijl richting de dam opgevaren, je komt niet helemaal bij de dam, je word op een strandje bij de Navajo petroglyphs afgezet, en peddelt vervolgens zelf terug naar lees ferry.

Deze wat bijzondere constructie IMHO komt door de hoge kliffen die je hier bijna overal hebt, en door de dam die voor een groot hoogte verschil zorgt

• Driek
Gotiniens schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:51:
[...]

[...]

Je kan niet vanaf antelope naar horshoe bend kayakken, de dam zit in de weg.

Ik heb gisteren door de horshoebend ge-kayakked, je stap bij lees ferry op een boot, word vervolgens 10 mijl richting de dam opgevaren, je komt niet helemaal bij de dam, je word op een strandje bij de Navajo petroglyphs afgezet, en peddelt vervolgens zelf terug naar lees ferry.

Deze wat bijzondere constructie IMHO komt door de hoge kliffen die je hier bijna overal hebt, en door de dam die voor een groot hoogte verschil zorgt
Nee, dat weet ik, kayakken en door de Antelope is dan in de ochtend.

Horse shoe bend wordt dan na de lunch, daar moet ik nog naar kijken hoe of wat.
Was het horse shoe bend kayakken leuk? Alternatief is dat om te draaien, dus daar kayaken, en de antelope via de standaard manier te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Arizona:
- Phoenix?

In November zou ik het zo zuidelijk mogelijk houden. In Santa Fe en omstreken is genoeg te doen/zien maar echt warm is het niet meer. De dagtemperatuur ligt rond de 10-14°C met af en toe temperaturen van maar een graad of 4-8°C, terwijl het 's nachts flink kan afkoelen tot rond het vriespunt (0-2°C).
Rondom Canyon de Chelly National Monument kan het's nachts ook al -11°C worden. Overdag wordt het misschien een graad of 18 maar 's ochtends is het vaak behoorlijk kou lijden.

Als je na White sands de I-10 volgt zal het weer beter zijn. Chiricahua National Monument (Echo Canyon trail) kom je onderweg tegen en is ook een mooi NM.
Een ochtend/middag Tombstone (lekker 'fout' Gunfight at the O.K. Corral Reenactment vermaak)
Bisbee: Kopermijn tour
Kartchner Caverns State Park
Coronado NM nog niet geweest, ga ik hopelijk in een week of twee afvinken.

Tuscon >>>> Phoenix (N=1), zou ik zeker in november niet overslaan. Heerlijk november weer & ('Mexicaans') eten.

Plus oa (zoals al genoemd):
Pima Air & Space museum,
'I turned the launch key' Titan Missile Museum.
Saguaro NP (ik zou voor West (en East) gaan :) De Wasson Peak via Kings Canyon, Hugh Norris and Gould mine trail loop ik elk jaar. Het Hugh Norris gedeelte is nog steeds één van mijn favorieten ).
Sabino Canyon Rrecreation area (Seven fall trail bv).
Biosfeer 2
Die witte kerk in de woestijn
PBR Unleash the Beast is er ook in November

Ten westen van Tucson heb je ook nog het Kitt Peak National Observatory. Daar kan je 's nachts tours boeken.

Nog wat verder west heb je Organ Pipe NM als cactussen en United States Border Patrol je ding is. Denk niet dat de meeste mensen echt ooit in de buurt van dit NM komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasualKnaller
Kuusj schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:10:
[...]

Ja klopt, ik ben inmiddels ook wat verder. Ben inmiddels Hertz Five Star lid (binnenkort PC als het goed is) maar buiten dat gebruik ik de algemene kortingscode (510K), en dan kost de Jetta in totaal nog 880€. Ik zit nu te twijfelen tussen een:
- Large Sedan (980€)
- Large Premium Sedan (1000€)
- Large Luxury Sedan (1150€)

Maar ja, wat ik dan aan auto kan verwachten is altijd maar de vraag. Een Premium Small SUV (Volvo XC60 Hybrid of vergelijkbaar) is meteen 1470€. Large Luxury Sedan zien ze dan bijv een 300C onder. Een Audi/BMW 3 serie is dan vergelijkbaar?
Gezien het formaat van het voertuig waarmee de gemiddelde Amerikaan op de weg zit kies ik toch altijd iets in het SUV formaat. Met 2 kids heb ik ook wat ruimte nodig. Je kunt soms mazzel hebben, bij Sixt zag ik een RAV4 voor 1268,- in april 2025...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zelfde, ik boek altijd een midsize SUV, die vind ik prima.
En dan met PC beetje mazzel hebben dat er wat groters staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 23:36

Gotiniens

Fairly odd Tim

Driek schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:59:
[...]

Nee, dat weet ik, kayakken en door de Antelope is dan in de ochtend.

Horse shoe bend wordt dan na de lunch, daar moet ik nog naar kijken hoe of wat.
Was het horse shoe bend kayakken leuk? Alternatief is dat om te draaien, dus daar kayaken, en de antelope via de standaard manier te bekijken.
Ja Het kayakken was leuk, maar doe Het omdat je het leuk vind door zon canyon te varen. Horshoebend is zo groot dat je het tijdens het kayakken eigenlijk nauwelijks door hebt.

Halverwege heb je een wandeling door waterhole canyon die ook zeer aan te raden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

bwerg schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:26:
Is er trouwens iemand recent yellowstone/grand teton/yosemite/sequoia geweest? Ik ben benieuwd hoe de luchtkwaliteit is, met alle bosbranden in de buurt. Op deze overheidswebsite lijkt het erop dat met name sequoia en grand teton de volle laag krijgen van grote branden (vink ook de rookpluimen aan op de kaart).

De luchtkwaliteit staat bijna overal op het niveau "geen buitenactiviteit voor mensen met luchtwegklachten", dus niet erg best maar nog niet zo erg dat je uberhaupt niet in die NP's wil zijn. Maar bij omhoog wandelen in grand teton krijg je wel wat meer binnen dan normaal.
Om mijn eigen vraag nog maar te beantwoorden: de waarschuwingen van de NPS-websites bleken uiteindelijk zwaar overdreven. Zowel bij Teton als Sequoia letterlijk niks gemerkt, alleen vanaf inspiration point in de tetons was er aan de horizon een rookpluim te zien.

De afgelopen dagen waren er ook waarschuwingen op de NPS-websites van Yosemite en Sequoia over winterweer en mogelijke sneeuw. Beide keren stalend blauwe lucht met nazomer-temperatuur gehad, kon niet beter.

Nu nog een paar dagen van de kust genieten: Morro bay, Monterey en San Fransisco. Vooral lekker wandelen bij de state parks en een fietstochtje om SF heen. Helaas moeten we nog even om highway 1 heenrijden, maar die is vaker dicht dan open, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasualKnaller
matthijst schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:55:
Zelfde, ik boek altijd een midsize SUV, die vind ik prima.
En dan met PC beetje mazzel hebben dat er wat groters staat.
Ik heb gespeeld met de gedachte om de Emerald Club te proberen van National, maar ik vind het risico toch wel groot dat je aankomt bij een Emerald Isle met wagens die je net niet wilt hebben....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Daarom boek ik altijd wat ik wil hebben. Als er een mooiere staat is het meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Typhone schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:39:
[...]

Even geduld dan zal ik je updaten als ik meer tijd heb. Ik heb jarenlang in El Paso, TX gewoond en heb nog wel wat mooie tips voor je als je specifiek die hoek in gaat.
ALs je nog een denkt aan mij @Typhone ? O-)

Ik heb dit weekend eens gekeken naar een mogelijk route en wat te doen onderweg. Momenteel kom ik ruwweg tot dit idee.

Deel 1: Texas
Dag 1 is vliegen richting Austin of San Antonio (of Houston, als dat écht veel voordeliger/beter zou zijn)
Dag 2/3 doorbrengen in Texas Hill Country (kanten Fredericksburg)
Dag 4/5/6 naar Big Bend NP
Dag 7/8/9 naar Guadeloupe Mountains NP + Carlsbad Caverns NP

Dit lijkt me alvast vrij goed in elkaar te zitten. Ruim de tijd om wat te gaan hiken en van de omgeving te genieten.

Deel 2: New Mexico
Dag 10/11 (voor White Sands Np + Lincoln National Forest (tenzij LNF niet de moeite is - ben ik nog aan het bekijken - dan schrap ik hier een dag)
Dag 12 richting Santa Fe via het "Turqouise Trail"
Dag 13/14 zou ik richting Bisti Badlands / San Juan Basin & de Aztec Arches gaan

Lastig, naar mijn gevoel ben ik dan eigenlijk wat veel onderweg; maar OK. Nog wat extra opzoekwerk of tips en dat komt vast wel in orde.

Deel 3 (?)
Oftewel naar het noorden en de parken in Utah doen die we vorige keer niet hebben kunnen doen (Arches / Canyonlands / Capitol Reef) om dan door te rijden naar Las Vegas of Salt Lake City om terug te vliegen. Gezien we tegen dan eind november zijn zou dat wel eens vrij koud kunnen worden en misschien geen optimaal idee idee.

Alternatief naar de Grand Canyon (South Rim) te rijden (die hebben we in 2019 gezien, maar mijn vriendin vond dat we er niet lang genoeg waren, dus die wil "ooit" nog eens terug, dus dat zou nu misschien goed passen) en dan richting Las Vegas te gaan voor een paar dagen. Ben al een keer of 2 in Vegas geweest, maar ik kom er op zich graag. Beetje craps spelen, showtje meepikken, dagje aan het zwembad (als het weer wat goed is)
(ja, ik besef dat het daar ook koud kan zijn tegen dan :*) )

Als laatste optie is ook naar de Grand Canyon rijden, en dan via Sedona naar Phoenix te rijden om terug te vliegen. Lijkt me misschien wel de betere van de 3 opties.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jebus4life schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:38:
Deel 3 (?)
Oftewel naar het noorden en de parken in Utah doen die we vorige keer niet hebben kunnen doen (Arches / Canyonlands / Capitol Reef) om dan door te rijden naar Las Vegas of Salt Lake City om terug te vliegen. Gezien we tegen dan eind november zijn zou dat wel eens vrij koud kunnen worden en misschien geen optimaal idee idee.

Alternatief naar de Grand Canyon (South Rim) te rijden
De grand canyon rim ligt iets hoger dan arches /canyonlands / capitol reef dus daar heb je niet minder kans op kou. Ervaringsdeskundige hier, ik ben in al die parken geweest in november. Ik heb grotendeels stralend nazomerweer gehad, en een dag bij de grand canyon een mooi pak sneeuw. In dat geval verschilt het per weg en park hoe veel sneeuw er ligt en of de weg sneeuwvrij wordt gemaakt. Hoe hoger, hoe meer kans. De south rim wordt sowieso sneeuwvrij gemaakt, en ook de weg naar Sedona.

Bij de koudere dagen hadden we inderdaad wel een winterjas nodig, maar alsnog was het een mooie ervaring. De koudste dag was ironisch genoeg in death valley. :) Las Vegas was ook wat guur en nat.

Pagina: 1 ... 72 ... 87 Laatste