Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:39
In april richting Florida, we twijfelen over de pretparken bij Orlando. Universal vs Disney of juist allebei. We hebben allebei alleen niets.. met alles... Disney, film thema's in Universal, achtbanen, etc maar we willen het ook niet overslaan.

Idee is nu:
- 1 dag Disney Magic Kingdom
- 1 dag Universal Studios + Islands of Adventure

Moet lukken omdat we achtbanen toch overslaan. We gaan dan echt voor de beleving; Harry Potter is denk ik mooi, Jurassic Park River ziet er wel tof uit en de vuurwerkshow bij Disney. Iemand tips? Wat is het indrukwekkendste voor niet-liefhebbers?

In dit topic kwam ik attractiontickets.com en undercovertourist.com tegen voor tickets. Van te voren daar boeken is het handigste/goedkoopste? Of juist daar ter plekke goedkoper? Op undercover tourist nu:

- Universal 1-Day Park-to-Park Dated Ticket: $190
- 1-Day Magic Kingdom® Theme Park Base Ticket: $172

2x = $724 = €660, kan dat het het waard zijn? Als in; Efteling vinden we heel leuk maar Walibi slaan we over.

Wat is verstandig met overnachten? Op een park? Of juist erbuiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49

kaanmijo

Picobello B.V.

Hmmbob schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
Whoa, mijn vrouw schrok zich ook even helemaal rot over de huidige prijzen in SF voor komende zomer. Iemand nog een tip voor een betaalbaar fatsoenlijk hotel. We zijn met 4en (2V 2K 14,12) en het is eigenlijk maar voor een kort verblijf (Alcatraz en de brug) - we zijn vaker in SF geweest en nu op doorreis (maar wilden graag alcatraz meepakken)
Wij slapen in september bij Hotel del Sol. Ik heb geen idee wat je budget is natuurlijk, maar voor ons zag dit er wel goed uit :) Ik weet daarnaast ook niet hoe het daar zit met parkeren, aangezien je zegt dat je op doorreis bent. Wij halen de auto pas op als we SF gaan verlaten.
royduin schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:01:
In april richting Florida, we twijfelen over de pretparken bij Orlando. Universal vs Disney of juist allebei. We hebben allebei alleen niets.. met alles... Disney, film thema's in Universal, achtbanen, etc maar we willen het ook niet overslaan.

Idee is nu:

Moet lukken omdat we achtbanen toch overslaan. We gaan dan echt voor de beleving; Harry Potter is denk ik mooi, Jurassic Park River ziet er wel tof uit en de vuurwerkshow bij Disney. Iemand tips? Wat is het indrukwekkendste voor niet-liefhebbers?

In dit topic kwam ik attractiontickets.com en undercovertourist.com tegen voor tickets. Van te voren daar boeken is het handigste/goedkoopste? Of juist daar ter plekke goedkoper? Op undercover tourist nu:

2x = $724 = €660, kan dat het het waard zijn? Als in; Efteling vinden we heel leuk maar Walibi slaan we over.

Ik denk zelf dat 1 dag MK echt te kort is. Het park zelf is gigantisch, maar kan ook gigantisch druk zijn. Universal is leuk, maar minder dan Disney imho. Je kunt het denk ik wel vergelijken met een (betere) Walibi. Als ik jou was zou ik denk ik gaan voor 2 dagen MK; de hele Disney ervaring is iets wat je bijna nergens anders tegenkomt.

[ Voor 58% gewijzigd door kaanmijo op 15-01-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Als je de achtbanen overslaat dan kom je in een dag wel uit lijkt me?
Ook geen achtbaanfan en nooit 2 dagen in zo'n themepark geweest.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was mijn foutje ik had San Diego eerst niet meegenomen in onze planning. Pas achteraf zag ik dat San Diego en mede door mijn neef die daar woont. Ik heb hem nog ooit ontmoet.

Hij komt met zijn auto ons ophalen vanaf het vliegveld. Hij vindt het erg jammer dat wij 1 dagje verblijven. Hij heeft zelfs zijn woning aangeboden om te verblijven logeren als ik nog kan wijzigen. Maar goed de bedoeling is dat hij ons San Diego gaat laten zien en uiteraard ontmoeting met zijn gezin. Hij vroeg ook waarom vliegen, hij was helemaal bereid om ons te komen op te halen met zijn auto in Los Angeles. Hij zegt met de auto maar 2/3 uurtjes 176 KM. Maar dit is achteraf

We zullen om 09:37 landen in San Diego en de terugvlucht is om 20:47 vanuit San Diego. Voor ons tweeën retour €733,90

Hij vond dat we dan de 20ste via San Diego naar San Francisco konden vliegen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2024 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:41:
Het was mijn foutje ik had San Diego eerst niet meegenomen in onze planning. Pas achteraf zag ik dat San Diego en mede door mijn neef die daar woont. Ik heb hem nog ooit ontmoet.

Hij komt met zijn auto ons ophalen vanaf het vliegveld. Hij vindt het erg jammer dat wij 1 dagje verblijven. Hij heeft zelfs zijn woning aangeboden om te verblijven logeren als ik nog kan wijzigen. Maar goed de bedoeling is dat hij ons San Diego gaat laten zien en uiteraard ontmoeting met zijn gezin. Hij vroeg ook waarom vliegen, hij was helemaal bereid om ons te komen op te halen met zijn auto in Los Angeles. Hij zegt met de auto maar 2/3 uurtjes 176 KM. Maar dit is achteraf

We zullen om 09:37 landen in San Diego en de terugvlucht is om 20:47 vanuit San Diego. Voor ons tweeën retour €733,90

Hij vond dat we dan de 20ste via San Diego naar San Francisco konden vliegen
Pff voor 733 euro kan je vast en zeker wel een paar Uber chauffeurs vinden die je voor dat geld op en neer wilen brengen, toch?

Echt zonde van je tijd. Daarnaast hoop ik ook echt van harte dat er dan ook maar niks, maar ook helemaal niks onverwachts gebeurd tijdens je trip waar je ook maar enige flexibiliteit en creativiteit moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Typhone

Who Dares Wins

paul-s83 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:51:
@Typhone Die slaat ie waarschijnlijk net zo in de wind als onze tips :).

Maar goed, er zijn hele groepen Aziaten die op eenzelfde manier binnen 2 weken heel Europa middels trein en vliegtuig denken te kunnen zien.
Het waarom blijft mij telkens verbazen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
paul-s83 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:51:
@Typhone Die slaat ie waarschijnlijk net zo in de wind als onze tips :).
Het kan wel hoor: LA zonder auto. Maar dan moet je het wel doen zoals wij gedaan hebben, denk ik. Maar die tips staan wat pagina's terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

matthijst schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:34:
Als je de achtbanen overslaat dan kom je in een dag wel uit lijkt me?
Ook geen achtbaanfan en nooit 2 dagen in zo'n themepark geweest.
Ligt er denk ik ook aan hoe druk het is. @royduin gaat in april, dus dan valt het denk ik wel mee. Ik vind het zelf altijd leuk om rustig door Disney parken heen te lopen en naar dingen te kijken, wat te eten en door winkeltjes heen te struinen in plaats van rennen van attractie naar attractie. Ik vind themeparks altijd leuk, dus ben zeker ook een beetje biased :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier alle reacties en leuk en mijn dank is groot. Het is niet dat ik er niks mee doe en ik denk erover na. Vorig jaar April 2023 toen ik voor een 12-daagse vliegreis naar New York ging heb ik Washington DC als extra gedaan (stond ook niet echt op mijn planning). Ik ging met American Airlines :) van LaGuardia 08:00 naar Ronald Reagan Airport in Washington DC en avond terug. Ik heb de belangrijkste dingen en monumenten in Washington DC kunnen zien. Ik kocht daar een dagkaart $13 met de metro.

Het was te doen. Ik was uiteindelijk blij dat ik ook Washington DC heb gezien. Foto's van die vakantie blijven het leukste herinneringen als ik ze terug zie

Ik ben benieuwd naar San Diego. Als ik niet zou hebben geboekt zou ik het nu anders hebben gedaan. Alles was al gepland

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2024 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37

Idee is nu:

Beide parken verschillen enorm van elkaar. Magic Kingdom is een redelijk typisch Disney kasteel park, als je de Efteling tof vind ga je je daar ook enorm vermaken. De achtbanen welke ze hebben zijn erg familie gericht, je kan je er prima vermaken. Daarnaast hebben ze echte wereldtoppers als attracties, hoewel de grote rides vaak ook wel in een andere variant in Parijs te vinden zijn. Mocht je voor een andere ervaring willen gaan zou je een van de andere drie Disney parken kunnen overwegen. Ligt er aan beetje aan waar je van houd.

Universal vond ik in Hollywood erg schreeuwerig en de attracties zijn alles behalve rustig in veel gevallen. Als de drukte meevalt kan je best wat doen in de parken, maar houd er rekening mee dat de echte toppers als Harry Potter and the Forbidden Journey minstens zo heftig zijn als een beetje achtbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 23:32
Whoa, mijn vrouw schrok zich ook even helemaal rot over de huidige prijzen in SF voor komende zomer. Iemand nog een tip voor een betaalbaar fatsoenlijk hotel. We zijn met 4en (2V 2K 14,12) en het is eigenlijk maar voor een kort verblijf (Alcatraz en de brug) - we zijn vaker in SF geweest en nu op doorreis (maar wilden graag alcatraz meepakken)
wij nemen de "gok" en slapen 2 nachten in het Wharf-Inn. 1 vd goedkopere hotels van die buurt (230,- per nacht), met gratis parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. Wij verblijven 4 dagen (20 tot 24 April 2024) in San Francisco bij Hyatt Place San Francisco Downtown inclusief ontbijtbuffet voor €939,16 inclusief alle belastingen. De prijzen blijven omhoog en omlaag gaan. Nu kost hetzelfde hotel €944 (begin januari zelfs weer over de €1.200) Ik heb al 2 keer geannuleerd toe was dezelfde hotel voor €1.304 en toen opeens €1.062 en nu dus opnieuw geboekt in december voor €939,16 voor zijn tweeën.

Je kan je browser geheugen geschiedenis wissen. Ik kijk soms heel eventjes terug. Bij ons is Los Angeles en Las Vegas al vast. Alleen San Francisco is met 100% gratis annulering. Wij hebben al op alle 3 hotels ruim €275,85 totaal kunnen besparen en dat is al mooi meegenomen.

Ik had paar maanden Los Angeles en Las Vegas met 100% gratis annulering en heb ze vorige maand vast gezet

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2024 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, ik heb in 2019 de bekende national parks op en om het Colorado Plateau gedaan, en dat kon toen prima met een huurauto voor 200 dollar per week, en hotels voor gemiddeld 100 euro per nacht. De vliegreis kostte al helemaal geen drol. Dat was dan buiten het hoogseizoen, maar toch, voor die prijzen hoef je tegenwoordig niet meer te zoeken want je gaat daar niks voor vinden. :X

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17

Idee is nu:

Grotendeels eens met wat hierboven benoemd is: Disney voor de ervaring / sfeer, Universal voor de thrill rides. Zelf zou ik niet meer terug gaan naar Universal en de dagen aan Disney spenderen, maar dat blijft een persoonlijke keuze.
Vergeet overigens niet: Animal Kingdom, dat was voor ons misschien wel de positieve verrassing eruit en vonden wij het leukste park (combi dierenpark met attracties, nieuw gebied rondom Avatar - pandora).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:19:
De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. Wij verblijven 4 dagen (20 tot 24 April 2024) in San Francisco bij Hyatt Place San Francisco Downtown inclusief ontbijtbuffet voor €939,16 inclusief alle belastingen.
Een paar uur voor deze post betaalde je nog €885?

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Waarom zou je iets doen waarmee je niets hebt? Het is niet dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
kaanmijo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:12:

[...]

Ik denk zelf dat 1 dag MK echt te kort is. Het park zelf is gigantisch, maar kan ook gigantisch druk zijn. Universal is leuk, maar minder dan Disney imho. Je kunt het denk ik wel vergelijken met een (betere) Walibi. Als ik jou was zou ik denk ik gaan voor 2 dagen MK; de hele Disney ervaring is iets wat je bijna nergens anders tegenkomt.
2 hele dagen in Magic Kingdom? Zou je dan niet Animal Kingdom de 2e dag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Zingo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Beide parken verschillen enorm van elkaar. Magic Kingdom is een redelijk typisch Disney kasteel park, als je de Efteling tof vind ga je je daar ook enorm vermaken. De achtbanen welke ze hebben zijn erg familie gericht, je kan je er prima vermaken. Daarnaast hebben ze echte wereldtoppers als attracties, hoewel de grote rides vaak ook wel in een andere variant in Parijs te vinden zijn. Mocht je voor een andere ervaring willen gaan zou je een van de andere drie Disney parken kunnen overwegen. Ligt er aan beetje aan waar je van houd.

Universal vond ik in Hollywood erg schreeuwerig en de attracties zijn alles behalve rustig in veel gevallen. Als de drukte meevalt kan je best wat doen in de parken, maar houd er rekening mee dat de echte toppers als Harry Potter and the Forbidden Journey minstens zo heftig zijn als een beetje achtbaan.
Achterbanen sluiten we niet uit; maar over de kop en oriëntatie kwijt hoeft niet zo. In de Efteling sla ik de Python, Vogel Rok en de Baron over. De rest is prima; dan is Harry Potter ook wel te doen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Slomy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Grotendeels eens met wat hierboven benoemd is: Disney voor de ervaring / sfeer, Universal voor de thrill rides. Zelf zou ik niet meer terug gaan naar Universal en de dagen aan Disney spenderen, maar dat blijft een persoonlijke keuze.
Vergeet overigens niet: Animal Kingdom, dat was voor ons misschien wel de positieve verrassing eruit en vonden wij het leukste park (combi dierenpark met attracties, nieuw gebied rondom Avatar - pandora).
De echte thrill rides hoeft van ons niet zo, dus Universal overslaan is ook nog steeds een optie. Dan zouden we Magic Kingdom en Animal Kingdom kunnen doen. Maar het dierentuin stuk geloven we ook wel weer een beetje. Als ik het zo snel zie zijn daar niet heel veel attracties te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
D-e-n schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:21:
[...]

Waarom zou je iets doen waarmee je niets hebt? Het is niet dat het gratis is.
Omdat we verast willen worden en de parken daar een van de beste/mooiste blijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
royduin schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Achterbanen sluiten we niet uit; maar over de kop en oriëntatie kwijt hoeft niet zo. In de Efteling sla ik de Python, Vogel Rok en de Baron over. De rest is prima; dan is Harry Potter ook wel te doen denk ik?
Als je vogelrok i.v.m. de desörientatie overslaat denk ik dat je Harry Potter (iig de kasteel attractie) ook niet prettig vind. De attractie zit op een robotarm en ze gebruiken tijdens de rit zo'n beetje alle vrijheid welke een dergelijk systeem geeft. Je gaat niet over de kop, maar je ligt bijvoorbeeld wel eens op je rug. De ervaring is onverslaanbaar, maar de meeste Universal attracties zijn echt wel wild, zelfs de ogenschijnlijke rit in karretjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzD6NYSnVWjj05j1jftIcMsHzl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lGkkBGlp022PSU320Bmr7bWj.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

royduin schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:16:
[...]

2 hele dagen in Magic Kingdom? Zou je dan niet Animal Kingdom de 2e dag doen?
Eigenlijk is elk Disney park daar z'n bezoekje wel waard. Ze verschillen allemaal ontzettend van elkaar, dus je moet zelf even uitzoeken wat je dan leuk of interessant zou vinden. Als je fan van Star Wars bent zou je kunnen kiezen om Hollywood Studios te doen naast Magic Kingdom. Sinds een paar jaar is daar Galaxy's Edge geopend maar daar hou je het denk ik geen dag vol. Epcot is ook mooi, maar ik hoor van veel mensen dat ze het de eerste keer dat ze daar komen tegen vinden vallen. Animal Kingdom kun je een beetje vergelijken met de Beekse Bergen samengevoegd met Efteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Star Wars Galaxy's edge is wel heel mooi ja. Als je van SW houdt.
Rijen zijn vrij lang dus daardoor kan je wel een dag volmaken. Workshop tussendoor (heb die Savi's laserzwaard workshop gedaan) en die bar met rare drankjes. Kom je de dag een heel eind door. Wij zijn er van 08:30-19:30 geweest. Ik had vooraf zo'n pasje geregeld waarmee je tijdslots kon reserveren. 2x rotr gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Zingo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:40:
[...]

Als je vogelrok i.v.m. de desörientatie overslaat denk ik dat je Harry Potter (iig de kasteel attractie) ook niet prettig vind. De attractie zit op een robotarm en ze gebruiken tijdens de rit zo'n beetje alle vrijheid welke een dergelijk systeem geeft. Je gaat niet over de kop, maar je ligt bijvoorbeeld wel eens op je rug. De ervaring is onverslaanbaar, maar de meeste Universal attracties zijn echt wel wild, zelfs de ogenschijnlijke rit in karretjes.

[Afbeelding]
@royduin

Ik kan ook niet goed tegen achtbanen in het donker (buiten kan het me niet gek genoeg gaan, al ga ik liever niet achteruit) maar van die Harry Potter attractie had ik geen last. Sowieso erg gaaf gemaakt, die zou ik niet overslaan.

Gelukkig heb ik een vriendin die bij een huisarts werkt, dus we hebben altijd een lading pillen bij ons tegen motion sickness, misselijkheid en dergelijke. Ben wel eens na zo'n cocktail in slaap gevallen in de volgende attractie :+

EDIT; Manta in Seaworld vond ik overigens wel te heftig, liggend buitenom door de loopings trok ik niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2024 11:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

HMaster_II schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:31:
Ik zou persoonlijk niet in oktober/november naar de VS op vakantie gaan. Het is dan vol verkiezingstijd. En gezien de "stabiliteit" van de Trumpianen, kan het best niet-zo-gezellig worden daar.

We zijn in 2016 ook vanwege de verkiezingen toendertijd ook in juni gegaan ipv oktober.
Tja, onzin natuurlijk. De steden met grote problemen (drank, drugs, daklozen) - LA, SF - zijn zo blauw als het maar kan... Florida is altijd al rood geweest en zal ook wel zo blijven dus daar ga je ook niets van merken. Daarbij vond ik de republikeinse staten vaak toegankelijker en netter dan de democratische, maar ik heb er tot dus toe nog nooit iets van een politieke oorlog gemerkt (op wat stickers en bordjes na).

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dean Martin schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:10:
[...]

Een paar uur voor deze post betaalde je nog €885?
Dat bedrag €885 is voor Haytt Place in Los Angeles.

Wij verblijven 4 dagen ook in San Francisco. Las Vegas is onze eindbestemming

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Dat bedrag €885 is voor Haytt Place in Los Angeles.

Wij gaan ook 4 dagen naar San Francisco en ons eindbestemming waar wij 4 dagen in Las Vegas gaan verblijven
Verkeerd gelezen dan ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Door alle posts hier over de themeparks bijna weer begonnen met twijfelen. Ik laat het mooi bij 1 dag MK en 1 dag Islands of Adventure. :P Je moet ook een reden overhouden om terug te komen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:39
Wij hebben twee jaar terug een nachtje in Orange Village Hostel gezeten, 2 volwassenen, 1 kind toen 13 jaar, voor 168 dollar per nacht inclusief eigen sanitair, wifi en ontbijt (en gezamelijke ruimte, heel gezellig). Ook mogelijkheid tassen/koffer achter te laten.
411 O'Farrell Street, 94102, Verenigde Staten

Vlak bij Union Square, veilige buurt, weinig zwervers, bus en uber om de hoek.
Wij hadden daar tijdens verblijf geen auto, maar Avis verhuur lokatie was een paar minuten lopen toen we auto gingen ophalen.

We hebben de dagen daarvoor twee nachten in Soma Park Inn gezeten, een motel, 101 9th Street, San Francisco, CA 94103.
Minuut of 10 lopen verder, maar een heel andere buurt. Kamer was prima om te slapen en ook vlak bij OV, maar wat meer afgelegen en 's avonds veel mensen op straat die nergens anders terecht konden.
We hebben ons toen niet onveilig gevoeld, maar Orange Village was fijner.

[ Voor 16% gewijzigd door overcoat op 22-01-2024 13:35 . Reden: aanuvlling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

overcoat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:14:
[...]

411 O'Farrell Street, 94102, Verenigde Staten

Vlak bij Union Square, veilige buurt, weinig zwervers, bus en uber om de hoek.
Wil niet heel lullig doen maar dat is in het hartje van de tenderloin, de slechtste buurt van de stad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:21
Zingo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:40:
[...]

[Afbeelding]
Dat was zooo een gave attractie en ik werd er zooo ziek van. Hier nog een motion sickness patient die pretparken geweldig vindt 8)7

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:39
Scott schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:40:
[...]
Wil niet heel lullig doen maar dat is in het hartje van de tenderloin, de slechtste buurt van de stad :P
Het was een levendige buurt waar de overnachtingen betaalbaar waren en waar wij ons als gezin niet onveilig hebben gevoeld. De accommodatie was schoon en centraal gelegen tov de bezienswaardigheden die wij wilden bezoeken.
Hoewel een overnachting in een fijn boutique hotel met bloementuin en ontbijtbuffet aan de zee ook aantrekkelijk is, maak ik tijdens zo'n "stedentrip" andere keuzes waardoor ik vaker of langer op stap kan.
Da's een keuze die ieder voor zich kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45
Guardians of the Galaxy in Epcot is ook wel 1 voor de mensen die van een wild avontuur houden....het was niets voor mij maar ja je moet het toch eens mee maken ;)

Ik had bij de Ierse versie van Attraction Tickets Direct kaarten gekocht voor 14 dagen Disney voor de prijs van 7 (toegang tot alle parken en ook de waterparken). Een smak geld maar we hebben hier ook goed gebruik van gemaakt. Ze hebben dit ook voor Universal en ook alle andere parken. Er staat bij dat de tickets alleen voor mensen uit de UK is maar dat kan je gewoon negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Carthrax op 24-01-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Carthrax schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:49:
Guardians of the Galaxy in Epcot is ook wel 1 voor de mensen die van een wild avontuur houden....het was niets voor mij maar ja je moet het toch eens mee maken ;)

Ik had bij de Ierse versie van Attraction Tickets Direct kaarten gekocht voor 14 dagen Disney voor de prijs van 7 (toegang tot alle parken en ook de waterparken). Een smak geld maar we hebben hier ook goed gebruik van gemaakt. Ze hebben dit ook voor Universal en ook alle andere parken. Er staat bij dat de tickets alleen voor mensen uit de UK is maar dat kan je gewoon negeren.
Bedankt voor de tip! Wij gaan in de meivakantie naar Florida en ik wil ook via die site kaartjes kopen (ook voor het Kennedy Space Center) en zie dat die voor Ierland inderdaad wat goedkoper zijn. Scheelt toch weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
Wij gaan in de mei vakantie ook naar florida, 3 weken met de kids (3j en 6j). Hebben een RV gehuurd. We gaan ook 3 dagen naar Disney World maar slapen dan wel in een Disney Resort (Polynesian, via DVC points/rental gehuurd). Parkeren de camper dan maar even paar dagen. W=In 1e instantie hadden we een ander reisplan waar we zouden starten in Disney en daarna pas de camper ophalen, maar nu gaan we toch een week eerder en dus langer.

Nu zit ik alleen nog met het dilemma of het verstandig is om de volledige route al uit te stippelen en ook campings te reserveren, of is dat toch niet zo'n probleem in die periode? (27 apr tot 10 mei).

We willen in ieder geval naar Miami, the keys, Kennedy space center, everglades. Beetje het standaard riedeltje denk ik. @Carthrax thanks voor de tip mbt tickets, scheelt toch weer.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Voor April een weekje naar de VS geboekt.
We vliegen naar #Houston we have a problem.

#ECLIPSE
#2024solareclipse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
zetje01 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:47:
Voor April een weekje naar de VS geboekt.
We vliegen naar #Houston we have a problem.

#ECLIPSE
#2024solareclipse
COOL!
Ik was in 2017 in de USA bij de volledige eclipse.
Super mooi om mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Hoyden schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:14:
[...]

COOL!
Ik was in 2017 in de USA bij de volledige eclipse.
Super mooi om mee te maken.
Ha, daar was ik ook bij!
Staat ook in dit topic het een en ander over.

Dit keer een eclipse van vier tot vierenenhalf minuut.

Ik ga naar de groene lijn in Texas:
https://nso.edu/for-public/eclipse-map-2024/

[ Voor 20% gewijzigd door zetje01 op 28-01-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Iemand tips qua verblijf (locatie) in New York? We hebben niet direct een voorkeur maar we gaan waarschijnlijk geen auto huren dus een beetje centraal is wel zo praktisch. Alleen is dat dan volgens mij niet echt betaalbaar (we willen met de periode kerst/nieuwjaar). Dus de afweging is centraal zonder auto of 'verder weg' met auto (of alsnog alles met OV, Uber), maar ik hoor graag jullie meningen.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
TommyGun schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:04:
Iemand tips qua verblijf (locatie) in New York? We hebben niet direct een voorkeur maar we gaan waarschijnlijk geen auto huren dus een beetje centraal is wel zo praktisch. Alleen is dat dan volgens mij niet echt betaalbaar (we willen met de periode kerst/nieuwjaar). Dus de afweging is centraal zonder auto of 'verder weg' met auto (of alsnog alles met OV, Uber), maar ik hoor graag jullie meningen.
De auto gebruiken in Manhattan lijkt me sowieso een no-go dus je bent dan waarschijnlijk het best af met een locatie iets buiten Manhattan die toch nog een goede subway verbinding heeft.

Voor een trip die uiteindelijk niet door ging vanwege corona hebben wij ook in Long Island City en Brooklyn gekeken. Daar zijn wel locaties die een goede verbinding hebben met de metro en ook wat goedkoper zijn.

Jersey city hoor je ook wel eens maar dat lijkt me irritant omdat je dan een trein moet pakken waarvoor je metrokaart dan niet geldig is. Kost ook weer meer tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van maandag 15 April tot woensdag 26 April 2023 in New York. Ik had ook geen auto en was alles makkelijk te doen met het OV. Met dank aan Google Maps.

Ik had alleen een keer Uber vanaf mijn hotel om 05:00 ochtend tot LaGuardia Airport. Mijn neef kwam op mijn eerste dag mij ophalen van Newark International vliegveld die mij naar mijn hotel bracht.

Op woensdag kon mijn neef mij niet brengen maar met de Shuttle naar Path train gebracht. Daar met de train 1 halte en dan op de Air-train.

Ik wilde als eerst op aanraden van mijn neef in Manhattan reserveren en daar kosten mijn hotels meer dan €2.000. Bijvoorbeeld Hilton in Manhattan €2.249 met ontbijtbuffet.

Ik heb veel opties gezien en uiteindelijk heb ik geboekt bij Hampton inn by Hilton bij Newark-Harrison-Riverwalk op 7 KM vanaf mijn vliegveld. Locatie vind ik perfect en ze hebben een shuttle. Ik betaalde 1 week onbrperkt reizen kaart met de Path train en ik had 1 week onbeperkt metrocard van New York. Op 15 minuten lopen van het hotel tot Harison station. Ik deed dit dagelijks en gemakkelijk. Voor dit hotel betaalde ik €1.227 (Ik heb ruim €1.022 bespaard om niet in Manhattan te reserveren)

Mocht ik opnieuw gaan, dan kies ik weer voor deze uitstekende hotel.

Heel veel plezier in New York

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:25
Ik heb net een hotel gereserveerd na een zoektoch, wat wil je er per nacht voor uitgeven is wel van belang, ik zit nu voor 1 week €2500 8th Avenue in Manhattan met zn 2en. Is redelijk voor die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Naar mijn mening is Universal toch wel een kleine deceptie zeg. Wat een verschil tegenover Disney. Snap persoonlijk niet goed waar alle lovende woorden vandaan komen, met de prijs natuurlijk in her achterhoofd.

Intens lange wachtrijen in het laagseizoen, ook vaak nog eens in de zon. Hoe doen ze dit in de zomer? Enorm chagreinig personeel, veel te dure fastpasses, meerdere attracties met storingen… En dan nog niet gesproken over het aparte kluisjes beleid waar je letterlijk alles in mini kluisjes moet gooien vóór je überhaupt in de wachtrij staat. Wat moet je al die tijd doen zonder telefoon? De rides zelf zijn zeker leuk, maar kan niet tippen aan het thema niveau van Disney, terwijl de parken in dezelfde prijsklasse opereren.

Toegegeven is bovenstaande rant wel een beetje vanuit Europees perspectief geschreven. Als ik de prijzen van Universal vergelijk met parken hier (Efteling, Phantasialand, Europa-Park), dan krijg je hier véél meer waar voor je geld. Voor de prijs van 1 fastpass kun je 2 dagen naar bovenstaande parken.

Disney maar even buiten beschouwing gelaten, want Disney is Disney en daar betaal je sowieso al extra voor de ‘magie’ :+

Overigens geen spijt hoor. Maar voor herhaling vatbaar? Niet echt. Zou dan liever mijn geld spenderen aan Disney of het geld besparen en in Europa naar een mooi park gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:53
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je veel of weinig vindt ;). De keren dat we in NYC waren, hebben we grotendeels op Brooklyn (Williamsburg en Greenpoint) overnacht. Het is vanaf daar prima met de metro te doen naar Manhattan, waar je gedurende dag het meeste zult zijn. Wel goed om van tevoren alvast te kijken of je enigszins dichtbij een goede Manhattan bound trein of dichtbij een overstap zit.

Onze persoonlijke ervaring is bovendien dat die wijken in Brooklyn ook heel leuk vertoeven zijn. Wij hadden er geen spijt van om daar lekker rond te struinen en 's avonds een hapje te eten. Genoeg goede restaurants, beter betaalbaar een op Manhattan. Je kan met de metro maar ook met de ferry (is onderdeel van openbaar vervoer; waarmee de ferry ook een budgetmanier is om het Statue of Liberty te zien).

Daarnaast hebben we een paar nachten overnacht in een AirBnB op Manhattan. Dat was gewoon bij mensen thuis. Ik zou dat niet direct weer doen.

Overigens lees ik hier over de metrocard. Daar hebben wij de laatste keer geen gebruik meer van gemaakt. De korting die je krijgt via de metrocard (die je apart moet aanschaffen) geldt ook bij gebruik van je creditcard. Na een x aantal keer (dezelfde) creditcard gebruiken in een week, check je gratis in en betaal je dus net zoveel als een onbeperkte metrocard voor 7 dagen. Als je met zijn tweeën reist heb je dan wel 2 geaccepteerde kaarten nodig. Google Pay werd bij ons niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:41:
[...]
Ik heb veel opties gezien en uiteindelijk heb ik geboekt bij Hampton inn by Hilton bij Newark-Harrison-Riverwalk op 7 KM vanaf mijn vliegveld. Locatie vind ik perfect en ze hebben een shuttle.

Mocht ik opnieuw gaan, dan kies ik weer voor deze uitstekende hotel.
Wat vind je zo perfect aan deze locatie? Er is daar in de omgeving eigenlijk niets boeiends. Dat zou ik persoonlijk echt zonde van de trip naar NYC vinden. Dichtbij het vliegveld? Dat vind ik top voor de laatste nacht van een langere trip, maar voor elke andere situatie zie ik de meerwaarde niet.

Edit: De prijs is wel een stuk aantrekkelijker, dat is een ding dat zeker is.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 02-02-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bazzemans schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Wat vind je zo perfect aan deze locatie? Er is daar in de omgeving eigenlijk niets boeiends. Dat zou ik persoonlijk echt zonde van de trip naar NYC vinden. Dichtbij het vliegveld? Dat vind ik top voor de laatste nacht van een langere trip, maar voor elke andere situatie zie ik de meerwaarde niet.
Naast het feit dat het reistijd kost mis je daar ook de hele "NY experience" in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
D-e-n schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:31:
[...]

Naast het feit dat het reistijd kost mis je daar ook de hele "NY experience" in mijn ogen.
Precies wat ik er ook mee bedoelde. Daarom ook mijn vraag wat we voor @Verwijderd zo perfect aan is. Eigenlijk kan het alleen de prijs-kwaliteit verhouding zijn en de ligging t.o.v. vliegveld. Daar zou ik zelf niet voor kiezen. Maar goed NYC is duur dus de prijs kan voor sommigen wel belangrijk genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:40:
[...]

Precies wat ik er ook mee bedoelde. Daarom ook mijn vraag wat we voor @Verwijderd zo perfect aan is. Eigenlijk kan het alleen de prijs-kwaliteit verhouding zijn en de ligging t.o.v. vliegveld. Daar zou ik zelf niet voor kiezen. Maar goed NYC is duur dus de prijs kan voor sommigen wel belangrijk genoeg zijn.
Ik zat op zo'n 7 km van het vliegveld en de locatie was perfect. Path train echt on de hoek, naar World Trade Center WTC. Ik heb heel New York belangrijke delen bezocht en gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dank voor de tips!

@bazzemans @D-e-n zo ver (omgeving vliegveld) gaan we zeker niet doen, ik ga eens kijken naar Long Island City en Brooklyn.

West New York is niks dan? Ik zou denken dat je dan dicht (namelijk tegenover) Central Park zit.

Budget voor het hotel is zo'n 250 per nacht / kamer maar ik moet zeggen dat het aanbod dan tegenvalt. Dit lijkt me wel wat, is in het Financial District. Is misschien wat saai om te verblijven? Spreekt me verder wel aan.

https://www.booking.com/Share-5KQe1ov

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 03-02-2024 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie het hotel ligt op 9.7 KM vanaf internationale Luchthaven van Newark Liberty.

New York city is makkelijk te doen via Path train naar WTC (World Trade Center) Opstap halte Harison station

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2024 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-09 00:16
Leuk. Een topic over de Verenigde Staten. Ik woon in de Verenigde Staten en ik heb altijd een zwak gehad voor de Southern States. Maar op mijn korte termijn vakantielijst staan geen zuidelijke plaatsen: St. Louis, MO en Holland, MI.

Over enkele maanden ga ik op vakantie naar Nederland. Ik zou graag de molen willen bezoeken waar het papier is gemaakt waarop Thomas Jefferson de Declaration of Independence heeft geschreven. Bestaat die molen nog en is er een museum ofzoiets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 02:30:
Correctie het hotel ligt op 9.7 KM vanaf internationale Luchthaven van Newark Liberty.

New York city is makkelijk te doen via Path train naar WTC (World Trade Center) Opstap halte Harison station
Ging er geen vliegtuig? Lijkt me sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
TommyGun schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:58:
Dank voor de tips!

@bazzemans @D-e-n zo ver (omgeving vliegveld) gaan we zeker niet doen, ik ga eens kijken naar Long Island City en Brooklyn.

West New York is niks dan? Ik zou denken dat je dan dicht (namelijk tegenover) Central Park zit.

Budget voor het hotel is zo'n 250 per nacht / kamer maar ik moet zeggen dat het aanbod dan tegenvalt. Dit lijkt me wel wat, is in het Financial District. Is misschien wat saai om te verblijven? Spreekt me verder wel aan.

Wat bedoel je met West New York? De Upper West Side? Volgens mij is dat een sjieke vooral residentiële buurt. Maar als je daar iets vindt kun je er volgens mij prima zitten. Het Financial District heeft als voordeel dat het goed bereikbaar is, het nadeel is dat het buiten werktijden rustig. Maar niks mis mee, hebben wij ook overwogen.

De data in de gedeelde link zijn de reisdata? Dan is 250 euro wel een uitdaging inderdaad. Ik zoek zelf altijd naar hotels met rating 8+ en dan vind ik in Brooklyn en Long Island City dus ook een wat ruimer aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
@TommyGun Houd er dan rekening mee dat de openbaar vervoer verbindingen een stuk minder zijn. Je bent dan afhankelijk van de bus (en dus bruggen en traffic). Je hebt dan eigenlijk dus niet het voordeel dat je verwacht van dichtbij Central Park zitten. Dan zit je dus op New Jersey, waar je de beleving van NYC mist. Ik zou dan eerder voor Hoboken ofzo kiezen maar dat is net zo goed duur.

Edit: @D-e-n: West New York is een wijk in New Jersey, aan de andere kant van de Hudson ter hoogte van Central Park.

Als geld en een goede ligging t.o.v. Newark airport belangrijk is dan is de optie van @Verwijderd niet heel gek.

@Typhone: volgens mij moeten we accepteren dat @Verwijderd andere keuzes maakt die de meesten van ons als op zijn minst onlogisch bestempelen. Maar PizzaHut geeft wel advies vanuit zijn perspectief. Laat anderen zelf bepalen hoe ze dat advies opvolgen of niet.

[ Voor 27% gewijzigd door bazzemans op 03-02-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
ibmpc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 05:46:
Leuk. Een topic over de Verenigde Staten. Ik woon in de Verenigde Staten en ik heb altijd een zwak gehad voor de Southern States. Maar op mijn korte termijn vakantielijst staan geen zuidelijke plaatsen: St. Louis, MO en Holland, MI.

Over enkele maanden ga ik op vakantie naar Nederland. Ik zou graag de molen willen bezoeken waar het papier is gemaakt waarop Thomas Jefferson de Declaration of Independence heeft geschreven. Bestaat die molen nog en is er een museum ofzoiets?
Dat papier is gemaakt in de Gerrevink papiermolen in Egmond aan den Hoef. Zie: The basis of the Declaration of Independence is Dutch
https://www.linkedin.com/...id&utm_campaign=share_via. Deze molen bestaat niet meer: https://www.molendatabase...en-bruggencate-nr-06653-c

Voor de molens kan je dan het beste naar de Zaanse Schans gaan, een openluchtmuseum met allerhande molens. Of daar in de buurt molens bezoeken. Een andere goede optie (zij het een andere streek) is Kinderdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@TommyGun Wat ik overigens ook een voordeel vind van niet op Manhattan zitten, is de skyline van Manhattan. Die zie je natuurlijk het best vanaf Brooklyn of New Jersey. Wij hebben met zonsondergang in mei een keer heerlijk op een rooftopbar op Brooklyn gezeten met prachtig uitzicht op de skyline (https://maps.app.goo.gl/x4wvSuKojgqCuefw6). Dat was echt genieten. Maar goed, dat kan je natuurlijk ook prima een avondje doen als je op Manhattan verblijft. Ik kan het in ieder geval aanraden :Y).

[ Voor 29% gewijzigd door bazzemans op 03-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
15% van de hotelkamers in NYC wonen tegenwoordig vluchtelingen.
Helpt niet mee aan de prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bazzemans schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:33:
@TommyGun Houd er dan rekening mee dat de openbaar vervoer verbindingen een stuk minder zijn. Je bent dan afhankelijk van de bus (en dus bruggen en traffic). Je hebt dan eigenlijk dus niet het voordeel dat je verwacht van dichtbij Central Park zitten. Dan zit je dus op New Jersey, waar je de beleving van NYC mist. Ik zou dan eerder voor Hoboken ofzo kiezen maar dat is net zo goed duur.

Edit: @D-e-n: West New York is een wijk in New Jersey, aan de andere kant van de Hudson ter hoogte van Central Park.
D-e-n schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Wat bedoel je met West New York? De Upper West Side? Volgens mij is dat een sjieke vooral residentiële buurt. Maar als je daar iets vindt kun je er volgens mij prima zitten. Het Financial District heeft als voordeel dat het goed bereikbaar is, het nadeel is dat het buiten werktijden rustig. Maar niks mis mee, hebben wij ook overwogen.

De data in de gedeelde link zijn de reisdata? Dan is 250 euro wel een uitdaging inderdaad. Ik zoek zelf altijd naar hotels met rating 8+ en dan vind ik in Brooklyn en Long Island City dus ook een wat ruimer aanbod.
Inderdaad New Jersey, lijkt me qua bereikbaarheid dan een afvaller.

De data in de link zijn inderdaad de reisdata, maar ik zit ook te kijken voor oktober (willekeurige week) maar dat is eigenlijk niets goedkoper.

(Ik zoek 2 kamers, gaan met 4 volwassenen maar willen wel ieder [stel] een eigen kamer. Een AirBnB was dan ideaal geweest maar dat durf ik niet aan in NY).

Rond Sunset Park wordt het wel goedkoper (althans, in oktober - voor december moet ik nog even goed kijken) maar dat lijkt me dan weer vrij ver of vergis ik me daarin?

Het is denk ik niet zo erg als er 's avonds weinig te doen is rondom het hotel, als de bereikbaarheid maar op orde is.

Anderzijds wil ik ook niet een paar honderd euro beknibbelen, maar 5k voor een week vind ik wel bizar veel.

Ik kan beter naar de West Kust, dat snap ik beter :+ :P

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 03-02-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
TommyGun schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:17:
[...]
maar ik zit ook te kijken voor oktober (willekeurige week) maar dat is eigenlijk niets goedkoper.
Naar wat ik begreep is oktober heel populair in NY vanwege de Indian Summer dus dat dat niet goedkoop is begrijp ik wel.
Rond Sunset Park wordt het wel goedkoper (althans, in oktober - voor december moet ik nog even goed kijken) maar dat lijkt me dan weer vrij ver of vergis ik me daarin?
In die buurt heb ik me nooit verdiept dus ik heb geen idee hoe het daar is maar wat ik zelf voor het checken van de bereikbaarheid meestal doe is wat metro-ritjes plannen naar de locaties waar ik graag heen wil. En dan kijken of het te doen is. Er is daar wel metro in elk geval dus met een beetje mazzel ben je dan binnen het uur in hartje Manhattan?
Ik kan beter naar de West Kust, dat snap ik beter :+ :P
Bij mij is het juist andersom. We rijden allebei geen auto dus juist in steden als NY en Londen zijn we als een vis in het water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@D-e-n Thanks, ik heb je wat hotels via DM gestuurd om dit topic niet al te veel te vervuilen.

Als ik het zo zie dan denk ik dat het een hotel wordt in Williamsburg, Long Island City of Greenpoint.

Qua prijzen 'betaalbaar'(der) en veelal goede metro liggingen.

Nog even overleggen met de rest van het gezelschap en dan maar 's wat knopen door gaan hakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmpc
bazzemans schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Dat papier is gemaakt in de Gerrevink papiermolen in Egmond aan den Hoef. Zie: The basis of the Declaration of Independence is Dutch
https://www.linkedin.com/...id&utm_campaign=share_via. Deze molen bestaat niet meer: https://www.molendatabase...en-bruggencate-nr-06653-c

Voor de molens kan je dan het beste naar de Zaanse Schans gaan, een openluchtmuseum met allerhande molens. Of daar in de buurt molens bezoeken. Een andere goede optie (zij het een andere streek) is Kinderdijk.
Ik vind het enorm zonde dat dit soort historische kennis aan het verdwijnen is. Geen van mijn Amerikaanse of Nederlandse vrienden wist van dit stukje historie af. En ja, ik ga zeker dit stukje Amerikaanse geschiedenis proberen op te zoeken.

Is er over Martin van Buren, de US president die Nederlands als primaire taal had, nog iets te vinden in Nederland? Er is mij geleerd dat hij ooit op bezoek is geweest bij het huis waar zijn overgrootopa had gewoond. Is dat huis er nog?

Een andere tip voor bezoekers aan de VS. Als je niet wilt opvallen als tourist, huur dan een pickup truck. De F-150 is bij verhuurders meestal uitgerust met de V6 ecoboost, maar de Chevy Silverado en Dodge RAM hebben vaak de V8. Soms heb je geluk en kun je een F-150 met V8 in combinatie met de 10-traps automaat meenemen. Zo'n pickup heeft een extreem hoog rijcomfort en je hebt nooit gezeik met het inladen van koffers. Die gooi je gewoon in de truckbed. Persoonlijk vind ik voor een autoreis in de VS een pickup de meest prettige auto. De V6 ecoboost acceleert trouwens net zo hard als de V8 versies en het verbruik valt best mee met 1:12, maar het verbruik maakt voor Nederlanders in de VS denk ik weinig uit. De huurprijs van een pickup is vaak gelijk aan een midsize sedan.

[ Voor 23% gewijzigd door ibmpc op 03-02-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zit er dan standaard een fatsoenlijke cover op? Als het regent heb ik liefst nog wel droge spullen, en het is natuurlijk beetje vragen om diefstal ook als je koffers er gewoon ingooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet om het één of ander, maar ik had met twee personen ook geen enkele moeite met de koffers in de achterbak gooien bij de allerkleinste auto die we in LV konden huren. :p Ik snap die behoefte aan tien keer zo veel ruimte als nodig nooit zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Omdat het kan, ik vind het heerlijk om zo'n Full Size SUV te rijden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibmpc
Sissors schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:49:
Zit er dan standaard een fatsoenlijke cover op? Als het regent heb ik liefst nog wel droge spullen, en het is natuurlijk beetje vragen om diefstal ook als je koffers er gewoon ingooit.
De verhuurders hebben meestal geen tonneau. Maar koffers kunnen prima tegen een beetje regen. Ik laat geregeld spullen in mijn truck liggen, ook in de stad. Het is geen Amsterdam waar een of andere junk in je bed gaat liggen slapen en spullen jat. Er zal ongetwijfeld een keer wat worden gejat, maar je moet geen waardevolle spullen in de bed leggen, tenzij het door meerdere personen moet worden getild.

Staar je ook niet blind op 4x4. 4x4 is offroad geschikt, maar ook met AWD en 2wd kun je licht offroaden. Met 4x4 zou ik ook niet offroaden als je geen offroadbanden en minimaal twee reservebanden hebt. Een reserveband is niet voldoende. Huur een keer een Polaris RZR ofzoiets om te offroaden, dat is veel leuker dan met een truck.

Waar je wel op moet letten als je een truck kiest bij de verhuurder:
1. Bench seat. Mijn voorkeur is van wel, want dan kunnen er zes mensen of drie mensen+veel koffers mee binnen de truck. Een bench seat is vaak een prima comfortabele middenconsole. Geen bench is iets meer comfort maar minder zitruimte.
2. Kies altijd de Crew Cab. Lekker groot, en als je met minder weinig mensen reist voldoende ruimte voor koffers achterin de cab.
3. Kies de fullsize truck. De midsize Tacoma is tof, maar alleen lifted en met customizations. Als tourist wil je de fullsize truck experience en dan is een standard fullsize truck ook tof.
4. Runningboards. Hoeft niet elektrisch te zijn, statisch is voldoende. Maakt het instappen makkelijker. Veel verhuurtrucks hebben statische runningboards, maar niet allemaal.

Rijden met een truck in de VS is een onvergetelijke ervaring. Als je echt helemaal los wilt gaan dan huur je een lifted F-250 op Turo, maar dan zijn de prijzen niet meer vergelijkbaar met een midsize sedan. Een andere manier om los te gaan is om de countrystations te luisteren tijdens het rijden door de VS. Dat geeft net een extra beetje fun. Artiesten als Jon Pardi, Jason Aldean, Carrie Underwood, Lainey Wilson, Luke Bryan en Luke Combs zijn aanraders voor je Spotify playlist.

[ Voor 8% gewijzigd door ibmpc op 03-02-2024 20:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:48
Ah jij wilt ze duidelijk de hele redneck experience geven merk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben laatst de Australische outback in gegaan met een Kia. Kon ook prima. Kost ook wat minder zowel qua huur als qua verbruik. Eens met dat het goed is om een lekkere on topic soundtrack mee te nemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De term offroad is nogal spastisch in de USA. Land weggetje met wat gravel en je hebt al high clearance en 4x4 nodig in hun wereld.

Persoonlijk genoeg offroad gereden met doodgewone SUV’s. Uitkijken met insturen en wat rijervaring doen wonderen. Ford Edge, Ford Expedition, Nissan Armada, Chevrolet Tahoe en wat langer geleden ging het in Amish country ook goed met een Chevrolet Cruze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
The Realone schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:41:
Ah jij wilt ze duidelijk de hele redneck experience geven merk ik. :+
Country experience ;)
Typhone schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:12:
De term offroad is nogal spastisch in de USA. Land weggetje met wat gravel en je hebt al high clearance en 4x4 nodig in hun wereld.

Persoonlijk genoeg offroad gereden met doodgewone SUV’s. Uitkijken met insturen en wat rijervaring doen wonderen. Ford Edge, Ford Expedition, Nissan Armada, Chevrolet Tahoe en wat langer geleden ging het in Amish country ook goed met een Chevrolet Cruze :).
Het kan, maar een gewone truck of SUV zal stapvoets offroad moeten in sommige gebieden. Ook vaak genoeg meegemaakt dat je onderweg banden moet wisselen, sommige rotsen kunnen vlijmscherp zijn.

Een Polaris RZR is een veel leukere offroad ervaring, want waar een truck stapvoets rijdt, kun je met een RZR gewoon volgas knallen zonder na te denken over wat je doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Laatste keer NYC (..5 jaar geleden alweer) hebben we in Long Island City geslapen bij Best Western. Prima hotel, maar niet op Manhattan. 5 minuten lopen naar een E en F-line station (21st Queensbridge), 2 stops naar Central Park. Scheelde toen enorm veel geld en toch best vlot midden in Manhattan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 22:00
TommyGun schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:58:
Dank voor de tips!

Die heb ik toevallig ook overwogen voor onze trip in april, geboekt in augustus. Uiteindelijk via British Airways hotel en vluchten (wel overstap op LHR) geboekt, voor 5 nachten, 4 personen. Hilton Midtown Manhattan (vlakbij MoMa) voor 3600. Ongeveer net zo duur als toen rechtstreeks vluchten vanaf SPL.

Vorige keer hebben we in Club Quarters Hotel WTC gezeten. Was mijn eerste keer NYC. Hotel was redelijk zakelijk en restaurant etc. waren dicht vanwege de naweeën van Corona. Dakterras wel open, met uitzicht op One WTC. Kamer was verder prima.

Als je in het financial district gaat zitten, zit je wel op een afstandje vanaf de meeste bezienswaardigheden. Ik vond dat niet zo'n probleem, omdat alles nieuw was voor mij en je in dat stuk ook veel leuke dingen hebt. Hebben wel goed gebruik gemaakt van de metro card. Daarom nu we redelijk bewust centraler geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
Welk visum heb je eigenlijk nodig voor een reis van de VS naar Schengen via LHR? Sinds de Brexit begrijp ik de regels niet meer zo goed en ontwijk ik LHR eigenlijk altijd.

Uit https://www.gov.uk/transit-visa/visitor-in-transit-visa begrijp ik een overstap in LHR 64 pond kost, maar dat je ook een 10 jarig visum kunt aanvragen. Is het aan te raden om een 10 jarig visum aan te vragen of kun je LHR beter gewoon ontwijken?

[ Voor 9% gewijzigd door ibmpc op 04-02-2024 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

ibmpc schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:16:
[...]

Welk visum heb je eigenlijk nodig voor een reis van de VS naar Schengen via LHR? Sinds de Brexit begrijp ik de regels niet meer zo goed en ontwijk ik LHR eigenlijk altijd.

Uit https://www.gov.uk/transit-visa/visitor-in-transit-visa begrijp ik een overstap in LHR 64 pond kost, maar dat je ook een 10 jarig visum kunt aanvragen. Is het aan te raden om een 10 jarig visum aan te vragen of kun je LHR beter gewoon ontwijken?
Met een NL paspoort heb je geen visum nodig om het VK te bezoeken (voor toerisme of transit naar elders). Het is voor kortstondige bezoekjes niet heel anders dan voor Brexit.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ibmpc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:28:
[...]

De verhuurders hebben meestal geen tonneau. Maar koffers kunnen prima tegen een beetje regen. Ik laat geregeld spullen in mijn truck liggen, ook in de stad. Het is geen Amsterdam waar een of andere junk in je bed gaat liggen slapen en spullen jat. Er zal ongetwijfeld een keer wat worden gejat, maar je moet geen waardevolle spullen in de bed leggen, tenzij het door meerdere personen moet worden getild.
De koffer kan wel tegen een beetje regen, de inhoud niet. Redelijk zeker dat mijn reistas niet waterdicht is. En er zijn natuurlijk zat steden in Amerika met meer junks dan je in Amsterdam gaat vinden.

Helemaal prima als je voor het Amerika gevoel een truck wil horen, mooi het advies wat je hier geeft, maar als excuus dat het makkelijker is je bagage achterin te gooien? Dat vind ik gewoon niet echt sterke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10

Grouchy

meep meep

Plus je koffers in de truckbed leggen -> dat is 9 v/d 10 niet verzekerd.
Is gewoon niet verstandig vooral in stedelijke gebieden waar diefstal vaker kan voorkomen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
TommyGun schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:17:
[...]

(Ik zoek 2 kamers, gaan met 4 volwassenen maar willen wel ieder [stel] een eigen kamer. Een AirBnB was dan ideaal geweest maar dat durf ik niet aan in NY).
Waarom durf je een AirBnB niet aan in New York? Ik heb er zelf goede ervaringen mee en helemaal als je met z'n vieren gaat lijkt het me ideaal. Het zal nog steeds niet goedkoop zijn, maar je kan echt mooie designer appartementen vinden en zeker met z'n vieren waarschijnlijk betere value dan een hotel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Nah, gezellig met de huisbaas op de bank! I'll pass.

https://www.rtlnieuws.nl/...46/new-york-airbnb-regels

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Oh ja, dat was ik even vergeten. Daar heb ik persoonlijk ook goede ervaringen mee. Eigenaren die er nauwelijks zijn en leuke gesprekken als ze er toch eventjes zijn. Sterker nog, eentje heeft ons een rondleiding op z'n werk gegeven en dat is een van onze meest gedenkwaardige New York ervaringen.

Maar goed, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar huiverig voor zijn. En wat ik me voorstelde, een cool appartement voor met z'n vieren huren is er dus niet meer bij inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Lapa op 05-02-2024 09:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ben daar niet huiverig voor, daar heb ik gewoon absoluut geen zin in.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 22:00
Rannasha schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:20:
[...]

Met een NL paspoort heb je geen visum nodig om het VK te bezoeken (voor toerisme of transit naar elders). Het is voor kortstondige bezoekjes niet heel anders dan voor Brexit.
Ze zijn wel bezig met een soort van ESTA voor de UK (ETA: https://www.gov.uk/guidan...-eta#who-will-need-an-eta). Nog niet nodig voor Nederlanders, kan ook zo niet vinden of dat in de nabije toekomst gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ja dat dus, sowieso merk ik her en der op dat Airbnb's de (toch al moeilijke) huizenmarkt verstoren, zoals in de oud stad van Quebec City, en niet echt meer verwelkomd worden. Begrijp ik ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ibmpc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Sorry hoor maar je koffers in het truckbed laten liggen vind ik een tikkeltje naïef. Natuurlijk hangt het af van waar je bent in de VS maar vrijwel alle misdaadstatistieken zijn (fors) hoger dan Nederland van moord tot (auto)diefstal. En ook of je nu in een rode of blauwe staat bent maakt niet heel veel uit.

Qua hotels in New York, het maakt wat mij betreft uit van hoeveel tijd je er bent, wat je budget is en wat je wil zien etc et c.

Als je de highlights op Manhattan wil zien, je maar een paar dagen er bent én het budget hebt dan is een hotel in midtown New York wat mij betreft een goede keuze.

Maar met Brooklyn is ook niets mis, hoewel Brooklyn dan wel weer heel groot is en je ook veel reistijd uiteindelijk kwijt kan zijn. Een ritje Coney island naar Empire State Building kan je een uur kosten, vanuit Williamsburg is dat maar een half uurtje max.

Hou ook rekening met transport van/naar vliegveld. Als je alleen met handbagage reist is de metro een prima optie (imho) maar met normale koffers minder (niet onmogelijk maar ik zou met de taxi gaan). Alleen taxi 2x van naar JFK/Manhattan is niet gratis en kan afhankelijk van je vluchttijden nog best wat tijd kosten (mijn laatste keer Manhattan - JFK duurde ruim een uur op een zaterdagmiddag).

Ik heb zelf van het InterContinental Barclay tot een Holiday Inn ergens in Brooklyn en een hotel net aan de overkant in New Jersey gezeten. Alles heeft zijn plus en minpunten en afhankelijk van je wensen/budget/beschikbaarheid zal je moeten zoeken. Dat is het belangrijkste advies wat ik kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ibmpc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Country experience ;)

[...]

Het kan, maar een gewone truck of SUV zal stapvoets offroad moeten in sommige gebieden. Ook vaak genoeg meegemaakt dat je onderweg banden moet wisselen, sommige rotsen kunnen vlijmscherp zijn.

Een Polaris RZR is een veel leukere offroad ervaring, want waar een truck stapvoets rijdt, kun je met een RZR gewoon volgas knallen zonder na te denken over wat je doet.
Ja die Polaris heb ik ook ooit gehuurd voor een dag (in de Oregon Sand Dunes).
Maar dat is wel even anders off-road rijden dan een 'off-road' weg.
Die RZR dingen zijn gebouwd voor, vrij letterlijk, cross country.

Gras, zand, gravel, rotsen, modder, asfalt, weiland, die vliegen overal doorheen. Dat is iets verder verwijderd van 'off-road' in mijn beleving ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Gras, zand, gravel, rotsen, modder, asfalt, weiland, die vliegen overal doorheen. Dat is iets verder verwijderd van 'off-road' in mijn beleving ;).
Mbt off roading, volgens mij mag je 9/10x met een huurauto geen onverharde wegen op, waaronder ook gravel roads. Ik heb het althans vaak in het huurcontract zien staan, niet mexico, niet offroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
PolarBear schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Sorry hoor maar je koffers in het truckbed laten liggen vind ik een tikkeltje naïef. Natuurlijk hangt het af van waar je bent in de VS maar vrijwel alle misdaadstatistieken zijn (fors) hoger dan Nederland van moord tot (auto)diefstal. En ook of je nu in een rode of blauwe staat bent maakt niet heel veel uit.
Waarom? Ik doe het eigenlijk alleen maar. Dingen met enige waarde gaan wel gewoon onder de achterstoelen. Ik mag hopen dat je geen waardevolle spullen in koffers hebt. Waardevolle spullen leg je alleen in de bed als het niet te tillen is door een enkele persoon.

En je kunt prima al je koffers achter de voorstoelen leggen. Klap gewoon de achterstoelen op en je hebt nog veel meer kofferruimte.
Typhone schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Vooralsnog huur ik die dingen gewoon. Je moet er behoorlijk veel gebruik van maken wil de aanschaf lonend zijn. Maar die dingen zijn wel echt vet, en je kunt inderdaad echt diep en zonder restricties de natuur in. Een truck (ook 2wd) komt behoorlijk ver, maar alleen stapvoets.
PolarBear schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Mbt off roading, volgens mij mag je 9/10x met een huurauto geen onverharde wegen op, waaronder ook gravel roads. Ik heb het althans vaak in het huurcontract zien staan, niet mexico, niet offroad.
Ik heb het weleens zien staan. Hun antwoord was dat je op iedere weg mag rijden die in de navigatie app staat, dus ook zandwegen. Je mag met een huurtruck vaak ook niet haulen, ook al zit er een tow hitch aansluiting op. Maar met sommige lokale verhuurders mag het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste mijn excuses dat ik misschien in verkeerde topic zit. Maar dit heeft betrekking op ons komende vakantie naar USA. Wij hebben zojuist een Kortlopende reisverzekering afgesloten via Centraal beheer. Voor ons tweeën een eenmalige kosten van €62,83 van 15-04 tot 29-04-2024. Werelddekking.

Ik kan niet vatten, per persoon €31,41

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ2C-vvk96xc_mTv8b3Ugcm9OS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3nEfKxWclGLdUfs8HjNz9zs.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met deze dekking? Wij krijgen alles. Ik heb alles gelezen wat gedekt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, prima toch? :P Reisverzekeringen zijn vaak helemaal niet zo duur. Dat zal er mee te maken hebben dat negen van de tien vakanties zonder problemen verlopen, dus met die ene keer dat de verzekering 200 euro moet uitkeren maken ze nog steeds winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:13:
Ten eerste mijn excuses dat ik misschien in verkeerde topic zit. Maar dit heeft betrekking op ons komende vakantie naar USA. Wij hebben zojuist een Kortlopende reisverzekering afgesloten via Centraal beheer. Voor ons tweeën een eenmalige kosten van €62,83 van 15-04 tot 29-04-2024. Werelddekking.

Ik kan niet vatten, per persoon €31,41

[Afbeelding]

Iemand ervaring met deze dekking? Wij krijgen alles. Ik heb alles gelezen wat gedekt is
Kijk voor de grap eens wat een doorlopende reisverzekering kost. Ik gok zo €9 per maand voor de dekking die je nu kortlopend hebt. Dan heb je ook meteen je volgende vakanties voor dit jaar gedekt.

Wat bedoel je trouwens met “Ik kan niet vatten”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
Homer-Simpson schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Kijk voor de grap eens wat een doorlopende reisverzekering kost. Ik gok zo €9 per maand voor de dekking die je nu kortlopend hebt. Dan heb je ook meteen je volgende vakanties voor dit jaar gedekt.

Het is sowieso de moeite waard om te checken waar je je voor wilt verzekeren. Vwbt medische kosten zit (buiten repatriering) de medische dekking ook in het merendeel van aanvullende ziektenkostenverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gaan minimaal 2 keer per jaar met vakantie per vliegtuig en soms gaan we per auto voor dagje naar België of Duitsland. Is dat zo goedkoop €9 per maand voor doorlopende reisverzekering? Dan vraag ik mij af is dat waard een doorlopende reisverzekering?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homer-Simpson schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Daarmee bedoelde ik, wat goedkoop €31,41 per persoon voor 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Screenshot zegt niet zoveel toch? Zit hier annulering bij?
Ik heb zelf een doorlopende via Unive, voordeel van hun is dat je als je tijdens de reis moet annuleren de hele reis terug krijgt (ipv de overgebleven dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:25:
Screenshot zegt niet zoveel toch? Zit hier annulering bij?
Ik heb zelf een doorlopende via Unive, voordeel van hun is dat je als je tijdens de reis moet annuleren de hele reis terug krijgt (ipv de overgebleven dagen).
Nee wij hebben zonder annulering gekozen. Dat koste ons €266 extra. Mijn vriendin zegt bij eventuele vertraging of annulering vanuit KLM en of UNITED zijn ze zelf verantwoordelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:40:
Wij gaan minimaal 2 keer per jaar met vakantie per vliegtuig en soms gaan we per auto voor dagje naar België of Duitsland. Is dat zo goedkoop €9 per maand voor doorlopende reisverzekering? Dan vraag ik mij af is dat waard een doorlopende reisverzekering?
Ja dat is echt zo goedkoop. Besteed maar eens 10 minuten online om zelf even wat prijzen te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
ibmpc schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:10:
[...]

Waarom? Ik doe het eigenlijk alleen maar. Dingen met enige waarde gaan wel gewoon onder de achterstoelen. Ik mag hopen dat je geen waardevolle spullen in koffers hebt. Waardevolle spullen leg je alleen in de bed als het niet te tillen is door een enkele persoon.

En je kunt prima al je koffers achter de voorstoelen leggen. Klap gewoon de achterstoelen op en je hebt nog veel meer kofferruimte.

[...]

Vooralsnog huur ik die dingen gewoon. Je moet er behoorlijk veel gebruik van maken wil de aanschaf lonend zijn. Maar die dingen zijn wel echt vet, en je kunt inderdaad echt diep en zonder restricties de natuur in. Een truck (ook 2wd) komt behoorlijk ver, maar alleen stapvoets.

[...]

Ik heb het weleens zien staan. Hun antwoord was dat je op iedere weg mag rijden die in de navigatie app staat, dus ook zandwegen. Je mag met een huurtruck vaak ook niet haulen, ook al zit er een tow hitch aansluiting op. Maar met sommige lokale verhuurders mag het wel.
Leuk dat jij pickup trucks zo geweldig vindt, maar objectief gezien is het niet praktisch voor toeristen. Huur gewoon een SUV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Nee wij hebben zonder annulering gekozen. Dat koste ons €266 extra. Mijn vriendin zegt bij eventuele vertraging of annulering vanuit KLM en of UNITED zijn ze zelf verantwoordelijk
Klopt. Annuleren nu nog toevoegen is te duur. Eventueel een volgende keer 's kijken of doorlopend de moeite is.
Als een vlucht geannuleerd wordt dan is het idd aan de maatschappij. Maar wat als je zelf ziek wordt of er iemand overlijdt en je niet kan of terug moet.
Zelf rondom corona gehad zou via Beijing naar Japan gaan. Toen ging Beijing dicht. Omgeboekt naar rechtstreeks en 1000 meerprijs van verzekering terug gehad. Daarna kon Japan alsnog niet en daar ook alles wat niet te annuleren was van terug gehad.
Zusje een keer halverwege een 20 daagse reis terug moeten gaan. Krijg je de hele reissom terug.
Unive is 160 per jaar wereldwijd reis en annulering. Kan evt goedkoper afhankelijk van de opties die je aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lapa schreef op maandag 5 februari 2024 @ 00:15:
[...]

Waarom durf je een AirBnB niet aan in New York? Ik heb er zelf goede ervaringen mee en helemaal als je met z'n vieren gaat lijkt het me ideaal. Het zal nog steeds niet goedkoop zijn, maar je kan echt mooie designer appartementen vinden en zeker met z'n vieren waarschijnlijk betere value dan een hotel.
Niet dat ik vervelend wil zijn. Ik wilde vorige jaar tijdens mijn 12-daagse vakantie in New York via Booking.com een appartement in New York New Yersey huren voor maar €500 heel aantrekkelijk. Mijn neef uit New York/New Yersey. Hij raadde dit mij sterk af. Je weet namelijk niet met wie je te maken hebt. Hij vertelde mij vaak gebeurt dit, ze nemen alles van je af, of ze komen nachts als jij licht te slapen opeens binnen. Je weet niet wie de sleutels nog meer hebben. Is niet zonder gevolgen. Hij zei dat ik beter een hotel kan kiezen en is veel beter en veiliger en toen heb ik mijn hotel geboekt in Newark-Harrison-Riverwalk bij Hampton inn by Hilton.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:59:
[...]

Klopt. Annuleren nu nog toevoegen is te duur. Eventueel een volgende keer 's kijken of doorlopend de moeite is.
Als een vlucht geannuleerd wordt dan is het idd aan de maatschappij. Maar wat als je zelf ziek wordt of er iemand overlijdt en je niet kan of terug moet.
Zelf rondom corona gehad zou via Beijing naar Japan gaan. Toen ging Beijing dicht. Omgeboekt naar rechtstreeks en 1000 meerprijs van verzekering terug gehad. Daarna kon Japan alsnog niet en daar ook alles wat niet te annuleren was van terug gehad.
Zusje een keer halverwege een 20 daagse reis terug moeten gaan. Krijg je de hele reissom terug.
Unive is 160 per jaar wereldwijd reis en annulering. Kan evt goedkoper afhankelijk van de opties die je aanvinkt.
Ik ga zeker kijken en vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
PolarBear schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:56:
[...]
*Knip*

Hou ook rekening met transport van/naar vliegveld. Als je alleen met handbagage reist is de metro een prima optie (imho) maar met normale koffers minder (niet onmogelijk maar ik zou met de taxi gaan). Alleen taxi 2x van naar JFK/Manhattan is niet gratis en kan afhankelijk van je vluchttijden nog best wat tijd kosten (mijn laatste keer Manhattan - JFK duurde ruim een uur op een zaterdagmiddag).

*Knip*
Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van een taxi om van of naar het vliegveld te gaan. Altijd de metro gebruikt. Dat gaat echt prima. De taxi is in ieder geval nauwelijks sneller maar wel véél duurder. Zeker als je er rekening mee houdt dat je tóch gebruik zult gaan maken van het OV in NYC en dus ofwel een metrocard ofwel je creditcard gebruikt en op een zeker moment 7 dagen onbeperkt gebruik kan maken van het OV. Behalve de skytrain bij JFK of de shuttle naar Newark die je apart moet afrekenen. Wat mij betreft een no-brainer om gewoon het OV te gebruiken. Wel goed opletten dat je een route neemt waarbij je uitstapt en overstapt op metrostations met toegankelijkheid voor rolstoelers dan ga je je met de (grote) koffers daar redden (het aantal toegankelijke stations is groeiende). Je kan in Google Maps instellen dat je alleen toegankelijke stations wil gebruiken voor je transit. Toegegeven de liften kunnen vrij ranzig zijn. Als je echt in de spits moet reizen kan het qua drukte ook tegenvallen in de metro maar goed dan is de taxi ook geen pretje.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 10-02-2024 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Metro/trein vanaf 't vliegveld, werkt prima daar.
En vind het sowieso altijd leuk om in de metro te zitten, beetje mensen kijken :D

Pagina: 1 ... 61 ... 87 Laatste