Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:01:
[...]

Oké ik heb hier dus totaal niet over nagedacht. Mijn hotel ligt net buiten een compleet apocalyptische omgeving na het kijken van iemand zijn uploads op streetview :o

Iemand een tip om te overnachten als alternatief? We komen van Miami en willen via de Everglades een nacht overbruggen alvorens we doorgaan naar Tampa. Van Miami naar Tampa is doable maar niet heel praktisch en comfortabel als je die dag ook nog iets wilt doen.
Dit was afgelopen zomer. Er is sinds de orkaan, buiten het opruimen om, weinig progressie geboekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rW7ktT1YInfg17OwGGuzrPX2xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNPDHHyOoY2EnsCmjGNeWC7z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azCPguyX3oC9F1r5foU1FGuS8XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPhWVzgNm13Kl3QLI3bSVK3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5n41flIOWLUsnzQwmQm85jSjGl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YX7QEQhUGfYtOZjPEEY2yVU7.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou als alternatief in Cape Coral kunnen verblijven in een villa, of anders ergens op de route (bijvoorbeeld Naples).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

TAA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:41:
[...]

Afgelopen zomer ook een tussenstop gemaakt in dit hotel. Het slechtste van onze hele Florida trip... zwembad was goor, ontbijt hebben we maar ergens anders gedaan en veel overlast van rokende, drinkende cubanen/mexicanen in het zwembad tot laat. YMMV...
Wij waren er in 2018, dus geen garanties natuurlijk.

Je hebt altijd wel eens dat een kamer / verblijf (heel erg) tegenvalt, al dan niet door andere mensen die er verblijven. Of puur pech. Score en prijs zeggen ook bij lange na niet alles is onze ervaring. Ik lees meestal Booking.com, Tripadvisor en check de reviews op Google.

Wonderbaarlijk genoeg afgelopen trip op de ~18 hotels / motels / AirBnB's geen een slechte ervaring gehad :o Meestal zitten er wel 1 of 2 'rotte appels' tussen ondanks zorgvuldigheid. Wel hebben we tijdens de reis nog een paar wissels gedaan bij nader inzien :P

Mijn grootste ergernis is doorgaans geluidsoverlast, gevolgd door slechte schoonmaak en smalle - veel te zachte - bedden en kussens.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2023 19:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:53
Wat mij opvalt in Florida (met name Orlando) is dat er ontzettend veel geklaagd wordt in de reviews. Meer dan anders. Nu zijn Amerikanen sowieso een kritisch volkje, maar gevoelsmatig in Florida des te meer. Wellicht omdat ze hier hun zuur verdiende geld aan vakantie komen uitgeven en extra kritisch zijn?

Enfin. Ben er nog nooit geweest dus geen idee of het terecht is, of dat ik het me verbeeld :P Overigens vind ik een Best Western vrij vaak hit or miss. De nieuw gebouwde of recent gerenoveerde BW's zijn vaak erg comfortabel en zijn vaak reasonable geprijsd. De verouderde trekken vaak wat 'guurder' volk aan en missen soms wat onderhoud.

Hoe komt het overigens dat die stad bijna 1.5 jaar naar dato nog altijd in puin ligt? Je zou zeggen dat 's werelds grootste economie hier toch wel goed mee om zou gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:45:
Hoe komt het overigens dat die stad bijna 1.5 jaar naar dato nog altijd in puin ligt? Je zou zeggen dat 's werelds grootste economie hier toch wel goed mee om zou gaan.
'S werelds slechtst verzekerde economie met 's werelds slechtste sociale voorzieningen, naar rato van die grootte van de economie.

Buiten de toeristische hotspots en welvarende stadscentra is ook niet altijd alles koek en ei in de VS, natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
En ook daarbinnen niet..... Veel daklozen in de toeristische hotspots en stadscentra.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:58
ook wij gaan komende zomer met het gezin (met 2 meiden van 15 en 10 jaar oud) naar Amerika, de welbekende driehoek Las Vegas/San francisco/Los Angeles. De vliegtickets zijn geboekt, en nu zijn we aan het kijken naar de route. Plan is om een auto te huren en alles te rijden. Hotels proberen we in/dichtbij de parken te zoeken. In Los Angeles willen we waarschijnlijk een hotel van omgeving Santa Monica doen, zodat we een paar dagen strand kunnen hebben.
We hebben nu voor ogen:
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas --> Death Valley
dag 5 Death Valley --> Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite --> San Fransisco
dag 8 San Fransisco
dag 9 San Fransisco --> Monterey
dag 10 Monterey --> Los Angeles
dag 11 Los Angeles
dag 12 Los Angeles
dag 13 Los Angeles
dag 14 Los Angeles --> Kingman
dag 15 Kingman --> Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon --> Page
dag 18 Page --> Bryce
dag 19 Bryce
dag 20 Bryce --> Zion
dag 21 Zion --> Las Vegas
dag 22 vertrek uit Las Vegas
Graag jullie visie/tips hierop.
Dank

[ Voor 31% gewijzigd door koendio op 24-12-2023 09:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:32
Probeer je route eens anders uit te schrijven, dit wordt veel duidelijker.
Bv; Dag1 Las Vegas, Dag 2 Las Vegas - Death Valley, Dag 3 Death Valley - Yosemite,.....

Op het eerste zicht zou ik alvast een nacht Bryce minder doen en bij Zion plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06 13:59
Ook hier is de planning rond en villa uitgezocht. Dag 1 Orlando, tm dag 24 Orlando.

Enige nadeel is de vliegtickets die op dit moment zo duur zijn. Amsterdam en Brussel scheelt niet heel veel en andere zijn vanaf Rotterdam te ver rijden. wij komen met 5 personen rond de 4100 uit, en dan komen de koffers en stoelen er nog bij.

Normaal boekten wij altijd een half jaar van te voren maar nu toch aan het twijfelen of we moeten wachten tot de ticketprijzen wat gaan zakken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00
koendio schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:17:
ook wij gaan komende zomer met het gezin (met 2 meiden van 15 en 10 jaar oud) naar Amerika, de welbekende driehoek Las Vegas/San francisco/Los Angeles. De vliegtickets zijn geboekt, en nu zijn we aan het kijken naar de route. Plan is om een auto te huren en alles te rijden. Hotels proberen we in/dichtbij de parken te zoeken. In Los Angeles willen we waarschijnlijk een hotel van omgeving Santa Monica doen, zodat we een paar dagen strand kunnen hebben.
We hebben nu voor ogen:
1 Las Vegas 3 nachten. (komen om 19.30 aan)
2 Death Valley 1 nacht
3 Yosemite 2 nachten
4 San Fransisco 2 nachten
5 Monterey 1 nacht
6 Los Angeles 4 nachten
7 Kingman 1 nacht
8 Grand Canyon 2 nachten
9 Page 1 nacht
10 Bryce 2 nachten
11 Zion 1 nacht
12 Las Vegas 1 nacht
Dank
Waarom LA 4 nachten? Ik vond LA echt een van de minste steden, 1 dag voor de bekende sights vond ik genoeg en we hebben er een extra dag bijgedaan voor Disney. Ik zou er persoonlijk als je niet specifiek voor iets gaat minimaal 1 dag afhalen en die bij Zion opzetten of Yosemite. Ligt er uiteraard ook aan wat je leuk vind, maar mijn voorkeur zou gaan naar meer natuur en minder in LA. :P Dan zou ik eerder nog een extra nacht in SF verblijven, vonden wij veel leuker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Grote vraag is ook hoeveel je wil gaan wandelen enzo. Bryce kan wel twee dagen, hell ben er zelf drie dagen geweest (derde dag niet in Bryce zelf maar in Kodachrome geweest) zonder me te vervelen. En Zion is veel drukker / meer een attractiepark. Maar als je niet redelijk wat wil wandelen is één dag Bryce wel voldoende. (Of je echt dan meerdere dagen Zion wil weet ik alleen ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
sandpatt schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:39:
Bv; Dag1 Las Vegas, Dag 2 Las Vegas - Death Valley, Dag 3 Death Valley - Yosemite,.....

Op het eerste zicht zou ik alvast een nacht Bryce minder doen en bij Zion plaatsen.
Dit. Zoek een beetje uit wat je wilt doen, hoe lang zoiets ongeveer duurt en hoeveel kilometers/tijd je tussen steden aan het rijden bent.

1 Las Vegas 3 nachten. (komen om 19.30 aan)
2 Las Vegas --> genoeg te doen in Vegas
3 Las Vegas
4 naar Death Valley (2,5 uur, 200km) --> onderweg en in Death Valley zat te zien
5 naar Yosemite (6 uur, 500km) --> bovenlangs via Mono Lake
6 Yosemite
7 naar San Francisco (4 uur, 350km)
8 San Francisco
9 naar Monterey (2 uur, 200km) --> zou dichter naar het midden gaan zitten, San Simeon/Morro Bay oid.
10 naar Los Angeles (500km, 6 uur) --> dan wordt dit wat korter rijden
11 Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles
14 naar Kingman (5,5 uur, 520km via Joshua Tree NP) --> lange dag, maar prima
15 naar Grand Canyon (3 uur, 277km)
16 Grand Canyon --> wil je de Canyon in? Anders evt. maar 1 nacht
17 naar Page (2 uur, 215km) --> evt geen nacht in Page? Antelope Canyon rond 12:00, en verder?
18 naar Bryce (2,5 uur, 250km)
19 Bryce
20 naar Zion (1,5 uur, 120 km)
21 naar Las Vegas (2,5 uur, 240km)
22 naar huis

Grand Canyon en Page zou ik ff kijken wat je daar wilt. Anders zou je misschien Monument Valley nog mee kunnen pakken (250km, 3 uur extra, tussen Page en Bryce). Page voor MV wisselen bv.

LA, als je bij Santa Monica zit kan je op de dag dat je aankomt daar en bij Venice Beach kijken. Heb je 3 hele dagen in LA over. Kan je je prima vermaken (3 dagen strand en klaar ben je). Dus daar moet je ff kijken wat je wilt (standaard dingen lijkt me, Hollywood, Walk of Fame, Griffith Observatory, Rodeo Drive, Space Shuttle), misschien een pretpark (studiotour is sowieso leuk als je daar bent). Niet verkeerd om midden in de vakantie een keer wat langer ergens te zitten. 't is ook vakantie natuurlijk ;)

En idd: Bryce kijken wat je wilt. Wij reden m afgelopen zomer andersom, ook 2 nachten. Dan kwam je rond 17:00 in Bryce aan (zaten in het park i zo'n cabin bij de rim). 's avond een stukje bovenlangs die uitzichtpunten gewandeld. De volgende ochtend redelijk op tijd (wordt snel heet daar) de Navajo Loop gelopen. 's middags nog met de auto langs een aantal viewpoints gereden.

--> maar misschien aan het eind anders wel vaak 1 nacht, daar word je ook niet heel blij van :)
Zou zelf alleen die highway 1 (als die weer helemaal open is) wat meer splitsen in 2 gelijke stukken (ff kijken waar de bezienswaardigheden ook alweer zitten, dat zijn er nogal wat.
En Page ruilen voor Monument Valley, maar goed, dat vond ik zelf een van de mooiste dingen om te zien, dus kan aan mij liggen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 24-12-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
sandpatt schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:39:

thanks voor de tip. heb het aangepast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 18:23
Bockelaar schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:13:
[...]

let in ieder geval op dat steeds meer parken gaan werken met een reserveringssysteem. Ze zijn in 2023 helemaal overlopen met bezoekers wat tot allerlei ellende heeft geleid.
Yosemite geeft in ieder geval al aan dat 2024 in het seizoen entrance tickets verkocht worden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Meer parken zullen volgen vrees ik.
Ook kan je heel veel RV sites op de parken nu veel langer van te voren reserveren. Met name die op de Key's zijn heel snel vol en moet je tijdig bij zijn. HIER de lijst met alle parken die inmiddels een reservering nodig hebben voor toegang (naast een reservering voor een campsite)

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 25-12-2023 11:52 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

koendio schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:17:
We hebben nu voor ogen:
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas --> Death Valley
dag 5 Death Valley --> Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite --> San Fransisco
dag 8 San Fransisco
dag 9 San Fransisco --> Monterey
dag 10 Monterey --> Los Angeles
dag 11 Los Angeles
dag 12 Los Angeles
dag 13 Los Angeles
dag 14 Los Angeles --> Kingman
dag 15 Kingman --> Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon --> Page
dag 18 Page --> Bryce
dag 19 Bryce
dag 20 Bryce --> Zion
dag 21 Zion --> Las Vegas
dag 22 vertrek uit Las Vegas
Dank
Wat een leuke en uitgebreide plannen! Heel veel plezier daar en erg leuk wat jullie gaan doen.

Ik ben ook van plan dit te doen met mijn vriendin in verband dat wij 10 jaar samen zijn in April 2024 voor 2 weken. 5 dagen Los Angeles waarvan 1 dagje San Diego per vliegtuig, 4 dagen San Francisco en 4 dagen Las Vegas.

Leuk dat jullie alles met de auto gaan doen en een avontuur opzich. Wij doen alles met het vliegtuig met United Airlines binnenlandse vluchten.

Wij hebben in Los Angeles 1 dagtour met een gids en in San Francisco eveneens 1 dagtour met gids + Alcatraz. In San Diego komt mijn neef ons ophalen en gaat hij de stad laten zien (Eerste keer ooit in mijn leven dat ik hem ga ontmoeten) In Las Vegas komt de klasgenoot van mijn vader met ons de eerste dag die daar woont.

Wij vliegen ochtendvlucht via Schiphol rechtstreeks op Los Angeles met KLM KL601 en terugvlucht vanuit Las Vegas rechtstreeks op Schiphol met KLM KL636.

Wij verblijven in Los Angeles in Hyatt Place LAX Century BLVD bij het vliegveld en in San Francisco in Haytt Place Downtown San Francisco en in Las Vegas Hampton inn by Hilton Tropicana op de Strips. Wij hebben overal ontbijt inbegrepen.

Ik zie dat jullie ook Las Vegas aan doen. Mooie plannen voor jullie.

Jullie doen er langer over en gaan naar meer steden. Wij zullen 2 weken over doen: 15 april tot 28 april aankomst Schiphol 29 april.

Wij zijn al totaal €6.120 kwijt op het moment voor ons tweeën totaal

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 24-12-2023 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
matthijst schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:40:
[...]
En Page ruilen voor Monument Valley, maar goed, dat vond ik zelf een van de mooiste dingen om te zien, dus kan aan mij liggen ;)
Ben het helemaal met Matthijst eens. Wij vonden monument Valley echt super. Sliepen in een cabin bij the view hotelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFS6yFP00vPVNsgSqX-BXD9PqTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYuhIVG0qSjwZoop8mnCDJsS.jpg?f=fotoalbum_large, prijzig maar zo een mooie zonsondergang/opkomst vergeet je nooit meer.

Van Death Valley naar Yosemite zou ik een overnachting bij Mammoth lakes inplannen. Een wandeling naar crystal lake is zeker een aanraderAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECjc_b_me-_gyl_2dMSYSNVywYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t22ywLouEsf5llNkrkK1J2cy.jpg?f=fotoalbum_large.
Anders wordt het echt een lange rit en kan je niet optimaal genieten van de tioga pas.

LA is een stad met 2 gezichten, pure rijkdom (huizen in bellair en hollywood) maar ook zo veel zwervers. 2 dagen vonden wij genoeg, verschrikkelijk stad om in te rijden qua drukte en weinig sfeer. Zou voor slaapplek bij strand gaan dat was wel de leukste plek in LA.

Het is echt een hele mooie ronde die je op je planning hebt, en die Amerikanen zijn best leuke mensen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Toniii schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:37:
[...]

Ben het helemaal met Matthijst eens. Wij vonden monument Valley echt super. Sliepen in een cabin bij the view hotel.
Geinig, daar hebben wij ook gezeten, zo'n front row cabin.
Bizar mooi om daar op je verandatje te zitten met een biertje erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb lang getwijfeld over Hampton inn by Hilton Tropicana. Uit mijn ervaring afgelopen April 2023 in New York toen ik verbleef in Hampton Inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk. Het was een zeer fantastische hotel en een fijne verblijf. Het ontbijtbuffet was in orde maar niet heel uitgebreid helaas voor mij. Maar ondanks dat een erg fijne hotel. Ik verbleef 17 april tot 26 april met ontbijtbuffet inbegrepen €1.206 + 300 dollar borg dat ik netjes terugkreeg op mijn VISA (Ik was alleen in deze reis)

Ik heb de reviews gekeken van Hampton inn by Hilton Tropicana op de Strips in Las Vegas en ze zeggen een van de beste hotels met een zeer uitgebreide ontbijtbuffet en met een buitenzwembad en sauna. Ik ben benieuwd.

Iemand hier ervaring met Hampton inn by Hilton Tropicana op de Strips in Las Vegas?

Met Haytt Place heb ik geen ervaring dit gaat de eerste keer worden, maar het blijkt te horen bij een van de beste ketens

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 25-12-2023 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Toevallig wel, eens gelegen voor een cursus vanuit het werk (waarbij we niet in hotels aan de strip mochten). Was in 2016 ofzo. Loopafstand van de strip, minuutje of 10 geloof ik. Of je pakt ff een Uber.

Verder prima hotel, standaard Hampton Inn - niets bijzonders.

Edit: oh, en een In-n-Out burger aan de overkant, altijd een pluspunt (y). En hoewel erg on-amerikaans: ook daar kan je naar toe wandelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 25-12-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmbob schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:46:
Toevallig wel, eens gelegen voor een cursus vanuit het werk (waarbij we niet in hotels aan de strip mochten). Was in 2016 ofzo. Loopafstand van de strip, minuutje of 10 geloof ik. Of je pakt ff een Uber.

Verder prima hotel, standaard Hampton Inn - niets bijzonders.

Edit: oh, en een In-n-Out burger aan de overkant, altijd een pluspunt (y). En hoewel erg on-amerikaans: ook daar kan je naar toe wandelen.
Bedankt voor jou reactie. 10 minuten loopafstand is te doen. Stevige ontbijten voor de hele dag en dan lopende naar de Strip.

Ik heb zelfs gezien dat de eerste 2 hotels die wij geboekt hadden met nog eens €100 totaal waren gedaald in prijs, dan wat wij in de eerste instantie hadden geboekt. Inmiddels met de nieuwe prijs opnieuw geboekt. Las Vegas zijn de prijzen hetzelfde ongewijzigd. Toen ik dat zag dacht ik waarom €100 meer betalen (€50 per hotel minder)

• Haytt Place LAX Century BLVD €944 (15 tot 20 april 2024)
• Haytt Place Downtown San Francisco €1.039 (20 tot 24 April 2024)
• Hampton inn by Hilton Tropicana €964 (24 tot 28 April 2024)

In New York had mijn neef uit New Yersey mij Hampton inn Hilton in Manhattan mij aangeraden omdat dit heel centraal lag met ontbijtbuffet €2.249. Ik heb toen gekozen voor Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk voor €1.206 met ontbijtbuffet mijn neef was verrast door mijn goede keuze om €1.043 te besparen en ik had 1 week kaart onbeperkt met de Path trein en onbeperkt metro in New York voor 1 week. Mocht ik ooit weer eens naar New York gaan, dan kies ik die hotel opnieuw.

Ik ga die burger zaak bekijken aan de overkant :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 25-12-2023 13:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
Ok. puntje feedback op waarom dat eerdere posts "een hoog 'lief dagboek' gehalte" werden genoemd (o.a. door de mods), want die is blijkbaar niet helemaal blijven hangen. Als dit nu je post was geweest, dan valt niemand er verder over - stuk minder nutteloze (niet in jouw ogen, in de andere lezers' ogen) details maakt je post een stuk duidelijker:
Anoniem: 762779 schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor jou reactie. 10 minuten loopafstand is te doen. Stevige ontbijten voor de hele dag en dan lopende naar de Strip.

Ik heb zelfs gezien dat de eerste 2 hotels die wij geboekt hadden met nog eens €100 totaal waren gedaald in prijs, dan wat wij in de eerste instantie hadden geboekt. Inmiddels met de nieuwe prijs opnieuw geboekt. Las Vegas zijn de prijzen hetzelfde ongewijzigd. Toen ik dat zag dacht ik waarom €100 meer betalen.

Ik ga die burger zaak bekijken aan de overkant :)
Serieus, het is tof om je enthousiasme voor het reizen te zien, maar doe ff je brain dump filteren en dan kunnen wij ook enthousiast voor je zijn :+

(Disclaimer: bovenstaande echt met de intentie om je vooruit te helpen geschreven - het is zonde dat jij zo enthousiast bent en er in verschillende topics waarin we beiden actief zijn zoveel pushback krijgt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Hmmbob schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:58:
Ok. puntje feedback op waarom dat eerdere posts "een hoog 'lief dagboek' gehalte" werden genoemd (o.a. door de mods), want die is blijkbaar niet helemaal blijven hangen. Als dit nu je post was geweest, dan valt niemand er verder over - stuk minder nutteloze (niet in jouw ogen, in de andere lezers' ogen) details maakt je post een stuk duidelijker:

[...]

Serieus, het is tof om je enthousiasme voor het reizen te zien, maar doe ff je brain dump filteren en dan kunnen wij ook enthousiast voor je zijn :+

(Disclaimer: bovenstaande echt met de intentie om je vooruit te helpen geschreven - het is zonde dat jij zo enthousiast bent en er in verschillende topics waarin we beiden actief zijn zoveel pushback krijgt)
Het spijt mij dat ik misschien zo enthousiast overkomt. Ik bedoel het totaal niet slecht. Ik vind het zo spannend deze reizen en de ervaring dat ik al heb gehad. Het was echt een wereld ervaring voor mij eerste keer naar Amerika.

Ik ben jullie ten alle tijden dankbaar en dat jullie mee denken.

Nog een fijne kerstdagen voor jullie allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:21

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 762779 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:07:
[...]

Het spijt mij dat ik misschien zo enthousiast overkomt. Ik bedoel het totaal niet slecht. Ik vind het zo spannend deze reizen en de ervaring dat ik al heb gehad. Het was echt een wereld ervaring voor mij eerste keer naar Amerika.

Ik ben jullie ten alle tijden dankbaar en dat jullie mee denken.

Nog een fijne kerstdagen voor jullie allemaal
Jij ook fijne dagen enthousiasteling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21
Mijn vrouw is al druk bezig met het plannen van een vakantie in juni 2024. Iemand een mening over de route tot dusver?

Las Vegas: aankomst en 2 volle dagen.

Grand Canyon South Rim (4 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: stadje/Grand Canyon village ontdekken
- dag 1: Rimtrail (westelijk stuk). Deels shuttlebus, deels wandelen, deels uitkijkpunten
- dag 2: onderweg naar Durango oostelijk deel Grand Canyon rijden met auto/uitkijkpunten

Durango (6 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: begin van de avond
- dag 1: 4 statenpunt bezoeken/stadje/eventueel Mesa verde
- dag 2: rijden Million Dollar Highway

Black Canyon of the Gunnison National Park (3 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: Million Dollar Highway rijden/Silverton bezoeken onderweg /daarna hotel
- dag 1: Park bezoeken = autoroute met uitkijkpunten + 3-tal kleine wandelingen
- dag 2: Vertrekken richting Grand Lake

Grand Lake, Rocky Mountains (is niet aan te geven in deze routeplanner, ligt ten westen van Rocky Mountains National Park) (5 uur reistijd) - 4 nachten
- aankomst: stadje
-dag 1-2-3: Trail Ridge Road (vorige keer door sneeuwval dicht) / wandelingen in park / eventueel nog uitwijken voor 2 nachtjes naar Estes Park als we willen? Aan westkant = moose! (permit nodig)

Grand Junction (reistijd 5 uur) - 1 nacht
Fungeert als tussenstop, kan ook plaats in de buurt zijn

Bryce (reistijd 5 uur) - 2 nachten
- dag 1: Bryce met auto naar uitzichtpunten met korte of middellange wandeling
- dag 2: verhuizen naar Zion National Park

Zion (reistijd 2 uur) - 3 nachten
- dag 1: scenic drive met shuttlebus/wandeling Angels Landing (permit nodig)
- dag 2: wandeling Riverside walk en eventueel de Narrows

Page (reistijd 2 uur) - 3 nachten
- aankomst: omgeving
- dag 1: een van de antelope canyons (excursie boeken) + horshoe bend
- dag 2: the Wave (permit) of andere delen Vermilion Cliffs National Monument / eventueel Lake Powell

Grand Canyon North Rim (reistijd 3 uur) - 1 nacht
- aankomst: scenic drive + korte wandelingen
- volgende dag evt gemiste spots en naar Vegas

Las Vegas (reistijd 5 uur)
Aankomst + 3 volle dagen

Totale reisduur 26 dagen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:39
@wodkabuikje geen expert, maar wij hebben twee jaar terug ook in die hoek rondgereden.
Wij zij smorgens uit Springdale (Zion) vertrokken naar Bryce, hebben in Bryce alle stops gestopt en drie wandelingen gemaakt. Daarna rond 1600 uur naar het hotel bij de ingang. Een overnachting is daar echt voldoende.
Vlak bij Bryce ligt Red Canyon Arches Park/Trail. Ook een hele mooie wandeling en toen wij er waren heel rustig.

In Zion hebben wij Angels landing niet gedaan, daardoor was 1 volle dag (2 overnachringen) voldoende.

Horseshoe Bend is heel mooi, maar daar heb je aan 2 uur voldoende tijd. Antelope Canyon ook supermooi, de tour moet je reserveren. Kan het niet meer terugvinden, maar denk niet dat we daar in totaal langer dan 2 uur geweest zijn.
Daar heb je dus best wel tijd over.

Misschien kan je nog naar Monument Valley (2 uur rijden vanaf Page)
Dagje zwembad is leuk, als het weer goed is (2 jaar terug veel regen) en het zwembad open is (2 jaar terug, eerste jaar na corona) veel zwembaden gesloten " wegens onderhoud".
Wij vinden het leuk in zo'n bijzondere omgeving juist zo veel mogelijk te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Grand Canyon --> Durango, Durango (6 uur reistijd) - 2 nachten
--> Het schijnt (zelf geskipped afgelopen zomer) dat je "in" Mesa Verde ook bijna een uur moet rijden voor een beetje viewpoint. Dus dan zit je misschien al 8 uur in de auto.
Weet niet of je Monument Valley al gezien hebt, maar die ligt ook op deze route.

Grand Lake, Rocky Mountains (is niet aan te geven in deze routeplanner).
--> zal idd wel niet kloppen, want op Google Maps lijkt het alsof je 300 km op en neer gaat tussen Grand Junction en Grand Lake.

Tip voor Durango:
https://bookvrc.com/vrp/u...Ski_Shuttle-1586-241813-1

Hebben we afgelopen zomer 2 nachten gezeten. Op de 2e/bovenste verdieping in een vakantiepark. Heel rustig, golfbaan ernaast. Mooie omgeving en allermooiste was op het balkon zitten en kolibries kijken (buren hadden zon feeder hangen):
Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjssjw_-XzaBc6xFCkm4RLP8VbqnicSr9TMp-NETun5l_2mPiik4hIC7WKlfCLxJRk-_ChjlW6Py0fKgx5ySq8GKdrrHI4ZYpIcuzn_FQhhLCFEUxSNXAS5y_TUd32mXL6Xr27cRyIjNWgA0-aZshUA7LH-vPVhX5_9PBbDuVov3ghOwuX7Ljgik_ajdnY/s2327/IMG_7795.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 09:05
@wodkabuikje Mesa Verde is inderdaad heel groot en vanaf de ingang moet je nog een heel eind rijden. Het is wel een heel bijzonder park met de cliff dwellings van de Indianen. Als je het wilt doen kom je aan de andere dingen niet meer echt toe.
Wij verbleven in 2019 in MV zelf, maar dat is de enige keer dat een verblijf in een NP op alle fronten teleurstelde, kan het niet aanraden.
Un RMNP is de Bear Lake area het drukst, daar heb je tegenwoordig een permit nodig.
Het is echter ook erg mooi. Wij waren ook positief verrast door de Wild Basin area, veel rustiger. Het was juni, wij konden toen vanwege de sneeuw desondanks de Trail Ridge Road niet rijden...

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:35

Grouchy

meep meep

@wodkabuikje

Veel hoogtepunten van het zuidwesten van de VS en veel reistijd, hebben jullie al een DEN(ver)-LAS (Vegas) of LAS-DEN route overwogen voor een efficiëntere reis.

Er zijn ook diverse parken in de buurt van jullie route die mogelijk over het hoofd worden gezien, zoals:
-Grand Junction: Slechts 10 minuten rijden en je bent bij het Colorado National Monument, wat mijn voorkeur heeft boven Bryce Canyon City, dat voornamelijk hotels, campings en een paar restaurants herbergt.
-Las Vegas: Overweeg Valley of Fire State Park en Red Rock Canyon National Conservation Area te bezoeken.

Four Corners/Mesa verde
Four Corners: Is voor de meeste bezoekers een korte stop, betaal $8 aan de Navajo, maak wat foto's, geniet van frybread en binnen een half uur ben je weer onderweg, aangezien er verder weinig te doen is.

Mesa Verde: In 2022 voor het laatst bezocht. Je hoeft echt niet bijna een uur te rijden voor een beetje viewpoint. Het eerst uitkijkpunt verschijnt al na ongeveer 5 kilometer, daarna heb je er elke paar km wel één. De graffiti/archeologische sites bevinden zich op zo'n 25-30 kilometer rijden. Wil je ze van dichtbij bekijken, dan is voor sommige een rondleiding noodzakelijk, maar deze moeten ruim van tevoren worden geboekt vanwege beperkte beschikbaarheid.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21
Grouchy schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:08:
@wodkabuikje

Veel hoogtepunten van het zuidwesten van de VS en veel reistijd, hebben jullie al een DEN(ver)-LAS (Vegas) of LAS-DEN route overwogen voor een efficiëntere reis.
Wow, bedankt voor het meedenken allemaal! Ik zal het allemaal doorgeven aan de vrouw :)

Wel even jou gequote want dat hebben we wel overwogen maar er blijkt geen rechtstreekse vlucht (dan iig) te zijn. Overstappen zit ik zelf niet echt zo op te wachten als ik al een lange vlucht heb gehad. Het vliegen is geen hobby.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 09:02
Wat betreft Durango, heb je de Durango railroad overwogen? Deze rijden met echte stoomtreinen door de bergen daar naar Silverton en de route heeft een paar enorm mooie uitzichten. Wij hebben hem met een trip in Mei gedaan (nog net de halve versie), maar ons enorm goed vermaakt, vooral omdat je door een stuk gaat waar je met de auto niet komen kan en echt langs de rivier af gaat. Een hele unieke ervaring!

Silverton is in de zomer hopelijk was leuker, want het dorpje leeft bij de gratie van de stroomtrein voor een groot deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

wodkabuikje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:30:
[...]

Wow, bedankt voor het meedenken allemaal! Ik zal het allemaal doorgeven aan de vrouw :)

Wel even jou gequote want dat hebben we wel overwogen maar er blijkt geen rechtstreekse vlucht (dan iig) te zijn. Overstappen zit ik zelf niet echt zo op te wachten als ik al een lange vlucht heb gehad. Het vliegen is geen hobby.
Pak de vlucht naar Londen als korte vlucht en vanaf daar rechtstreeks naar LV! :). Dat scheelt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Grouchy schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:08:
@wodkabuikje

Mesa Verde: In 2022 voor het laatst bezocht. Je hoeft echt niet bijna een uur te rijden voor een beetje viewpoint. Het eerst uitkijkpunt verschijnt al na ongeveer 5 kilometer, daarna heb je er elke paar km wel één. De graffiti/archeologische sites bevinden zich op zo'n 25-30 kilometer rijden. Wil je ze van dichtbij bekijken, dan is voor sommige een rondleiding noodzakelijk, maar deze moeten ruim van tevoren worden geboekt vanwege beperkte beschikbaarheid.
Ah ik zei viewpoint. Maar bedoelde die dingen hieronder. 😉

Neem aan dat je niet 5 minuten rijdt en dan omdraait en de mooiere dingen gaat overslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjpaOSZiO3Y9OwrHiEPlKmhSxXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZc4bqPmUxx0IYvXqgolDnQ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 26-12-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:27
wodkabuikje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:13:
- dag 2: the Wave (permit) of andere delen Vermilion Cliffs National Monument / eventueel Lake Powell
Houd er voor de permit voor 'The Wave' rekening mee dat die alleen op basis van loterij wordt uitgegeven. Je betaalt daarvoor een lottery fee. Dat geeft je dus nog geen zekerheid om te kunnen gaan. De kansen variëren gedurende het seizoen.

Mocht je geluk hebben dat je geloot wordt dan kan de staat van de weg ernaartoe (als gevolg van de weersomstandigheden) dusdanig zijn dat je er zonder vierwielaandrijving niet kunt komen. Daarvan moet je dus afwegen of je er vooraf rekening mee houdt hij het huren van een auto. Of ter plekke als nog vervoer met vierwielaandrijving of tour wil boeken. Een tour doet zo'n 200 dollar per persoon (excl. permit, die moet je dus zelf al geregeld hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:09
ik zit te denken om een maandje Colorado rond te toeren maar zie qua hotels/motels door de bomen het bos nog niet helemaal. Ik zit in een laagseizoen te kijken en kom dan al snel op 100 dollar per nacht per kamer. Waar ik een beetje naar op zoek ben is een soort van basis waarvan je kan zeggen, die hotels of motels zijn altijd schoon, redelijk verzorgd, veilig, vriendelijk etc. Ik zal ongetwijfeld nog wat research moeten doen maar ben benieuwd wat sowieso ermee door kan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00

Scott

Ik ben, dus ik tweak

cbr600f4i schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:48:
ik zit te denken om een maandje Colorado rond te toeren maar zie qua hotels/motels door de bomen het bos nog niet helemaal. Ik zit in een laagseizoen te kijken en kom dan al snel op 100 dollar per nacht per kamer. Waar ik een beetje naar op zoek ben is een soort van basis waarvan je kan zeggen, die hotels of motels zijn altijd schoon, redelijk verzorgd, veilig, vriendelijk etc. Ik zal ongetwijfeld nog wat research moeten doen maar ben benieuwd wat sowieso ermee door kan.
Het hangt een beetje af van waar je heen gaat. In gehuchten, waar Colorado er genoeg van heeft, mag je soms blij zijn als er überhaupt een hotel ergens zit, en als het de enige plaats vlakbij bijv. een nationaal park is kun je daar alsnog zo $250 per nacht aan kwijt zijn ondanks dat het eigenlijk niks voorstelt. Dat zijn dan ook niet de hotels waar je heen gaat voor het comfort, maar waar je laat vermoeid aankomt en ontbijt maar overslaat om weer verder te gaan. $100 is ook wel te vinden soms, maar de kwaliteit moet je maar afwachten dan. Dit zijn de Red Roof Inns, Econolodge, Travelodge, enz. Best Western is meestal wel ok (met uitzonderingen), maar qua prijs ietsjes hoger.

De wat betere hotels die je in elke middelgrote plaats wel vindt zijn de Hiltons, Hamptons, Marriotts, Hyatts, Holiday Inns enz. Die kosten wel meer (denk aan $150-200 of meer als het een grotere plaats betreft) en lang niet overal te vinden dus, maar qua kwaliteit over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:09
Scott schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:15:
[...]

Het hangt een beetje af van waar je heen gaat. In gehuchten, waar Colorado er genoeg van heeft, mag je soms blij zijn als er überhaupt een hotel ergens zit, en als het de enige plaats vlakbij bijv. een nationaal park is kun je daar alsnog zo $250 per nacht aan kwijt zijn ondanks dat het eigenlijk niks voorstelt. Dat zijn dan ook niet de hotels waar je heen gaat voor het comfort, maar waar je laat vermoeid aankomt en ontbijt maar overslaat om weer verder te gaan. $100 is ook wel te vinden soms, maar de kwaliteit moet je maar afwachten dan. Dit zijn de Red Roof Inns, Econolodge, Travelodge, enz. Best Western is meestal wel ok (met uitzonderingen), maar qua prijs ietsjes hoger.

De wat betere hotels die je in elke middelgrote plaats wel vindt zijn de Hiltons, Hamptons, Marriotts, Hyatts, Holiday Inns enz. Die kosten wel meer (denk aan $150-200 of meer als het een grotere plaats betreft) en lang niet overal te vinden dus, maar qua kwaliteit over het algemeen prima.
Precies, ik heb het idee dat een Hilton, Hyatt wat overkill is. En ik zoek het ook meer in de grotere plaatsen (formaat Durango, Boulder) want ik wil die als uitvalsbasis gebruiken en me meerdere dagen in de omgeving kunnen vermaken, leuke restaurants bezoeken, een tijdje ontspannen, er even lekker op uit zijn en niet meteen op zoek naar (grote) attracties maar wel dat je er comfortabel zit. Misschien moet ik ook eens op zoek of er vakantiehuisjes zijn.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

La Quinta Inn, Super 8, Comfort Inn dat soort ketens zijn prima maar eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
wodkabuikje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:13:
Mijn vrouw is al druk bezig met het plannen van een vakantie in juni 2024. Iemand een mening over de route tot dusver?

Las Vegas: aankomst en 2 volle dagen.

Grand Canyon South Rim (4 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: stadje/Grand Canyon village ontdekken
- dag 1: Rimtrail (westelijk stuk). Deels shuttlebus, deels wandelen, deels uitkijkpunten
- dag 2: onderweg naar Durango oostelijk deel Grand Canyon rijden met auto/uitkijkpunten

Durango (6 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: begin van de avond
- dag 1: 4 statenpunt bezoeken/stadje/eventueel Mesa verde
- dag 2: rijden Million Dollar Highway

Black Canyon of the Gunnison National Park (3 uur reistijd) - 2 nachten
- aankomst: Million Dollar Highway rijden/Silverton bezoeken onderweg /daarna hotel
- dag 1: Park bezoeken = autoroute met uitkijkpunten + 3-tal kleine wandelingen
- dag 2: Vertrekken richting Grand Lake

Grand Lake, Rocky Mountains (is niet aan te geven in deze routeplanner, ligt ten westen van Rocky Mountains National Park) (5 uur reistijd) - 4 nachten
-dag 1-2-3: Trail Ridge Road (vorige keer door sneeuwval dicht) / wandelingen in park / eventueel nog uitwijken voor 2 nachtjes naar Estes Park als we willen? Aan westkant = moose! (permit nodig)

Grand Junction (reistijd 5 uur) - 1 nacht
Fungeert als tussenstop, kan ook plaats in de buurt zijn

Bryce (reistijd 5 uur) - 2 nachten
- dag 1: Bryce met auto naar uitzichtpunten met korte of middellange wandeling
- dag 2: verhuizen naar Zion National Park

Zion (reistijd 2 uur) - 3 nachten
- dag 1: scenic drive met shuttlebus/wandeling Angels Landing (permit nodig)
- dag 2: wandeling Riverside walk en eventueel de Narrows

Grand Canyon North Rim (reistijd 3 uur) - 1 nacht
- aankomst: scenic drive + korte wandelingen
- volgende dag evt gemiste spots en naar Vegas

Las Vegas (reistijd 5 uur)
Aankomst + 3 volle dagen

Totale reisduur 26 dagen.
Ik vind dit een beetje aparte route tenzij er een bewuste reden is voor Rocky Mountains NP en je al eerder bij sommige plekken geweest bent. Ik zou Rocky mountains niet doen en wat andere dingen meepakken,

Vanaf Grand Canyon South Rim naar Page rijden, daar Horseshoe bend en Antelope Canyon doen, Dan via Monument Valley richting Cortez voor Mesa Verde. Durango en Silverton zijn leuk. Zoals iemand anders ook al aangaf de stoomtrein van Durango - Silverton, deze helaas zelf niet kunnen doen ivm niet goed uitzoeken van te voren. Million dollar highway is een erg mooie route.

Black Canyon of the Gunnisson zijn wat mooie uitzichtplekken maar voor wandelingen is dat niet zo interessant. Vanaf daar zou ik dan afbuigen richting Moab voor Arches en Canyonlands, daar kun je wel wat wandelingen doen zoals vroeg in de ochtend naar Delicate Arch in Arches, Upheaval Dome in Canyonlands etc...

Tip, neem genoeg water/drinken mee overal bij elke wandeling. Niet denken het lukt wel :)

Vanaf Moab richting Goblin Valley State Park en die weg blijven volgen (wegnummer 24 en 12) voor de scenic route richting Bryce. Bryce een volle dag is perfect voor de uitzichtpunten en een mooie wandeling, bv de Queens garden & Navajo Loop combinatie.

Tip, vergeet niet als het compleet donker is weer naar een van de uizichtpunten te rijden (hek van park rij je dan gewoon langs zonder controle) bv de Sunset Point voor de meeste fantastische sterrenhemel.

Na Bryce Zion inplannen en richting Las Vegas nog even Valley of Fire meepikken.

The Wave permit kun je proberen via de online loting of ter plekke heengaan bij het bureau in Kanab. Beide geprobeerd maar helaas niet geloot. Ter plekke was de beste kans, maar je moet heel veel geluk hebben. Er waren mensen bij die al 3-4 dagen achter elkaar die loting probeerden. De weg naar The Wave toe is goed te doen met een normale SUV zeiden ze als het droog is, vraag sowieso aan de mensen daar wat de staat van de weg is mocht je de loting willen proberen.

Denk dat de route zo een stuk leuker en makkelijker/korter te rijden is. Maar misschien heb je een specifieke reden voor Rocky Mountains maar ik vind die wel erg uit de richting liggen namelijk.

• Sissors
  • Niet online
_jero_813 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:15:
[...]

The Wave permit kun je proberen via de online loting of ter plekke heengaan bij het bureau in Kanab. Beide geprobeerd maar helaas niet geloot. Ter plekke was de beste kans, maar je moet heel veel geluk hebben. Er waren mensen bij die al 3-4 dagen achter elkaar die loting probeerden. De weg naar The Wave toe is goed te doen met een normale SUV zeiden ze als het droog is, vraag sowieso aan de mensen daar wat de staat van de weg is mocht je de loting willen proberen.
Dat moet een tijdje geleden zijn, want tegenwoordig is er geen optie meer ter plekke ;). Wat je hebt is een loterij paar maanden vantevoren waar iedereen zich voor kan inschrijven, en een loterij twee dagen vantevoren, waarbij je alleen met je mobiel aan mee kan doen, en die geolocked is: Oftewel je moet in de buurt zijn om mee te mogen doen. Maar dan heb je het over 1-2% kans om te winnen, afhankelijk van het seizoen. Uiteraard helpt het om mee te doen met alle reisgenoten.

Zelf hoor ik bij één van de gelukkige waarmee dat dit jaar wel gelukt is op de enige dag dat we aan de lokale konden meedoen (omdat het twee dagen vantevoren is, moet je dus in de regio zitten, en 2 dagen later wanneer je permit geldig is als je wint, ook in de regio zitten). Met een Corolla Cross (2WD) lukte het prima, en ook een lagere auto was wel gelukt, maar dan moet je wel voorzichtiger zijn richting het einde met diepere sporen. Maar het is heel erg weersafhankelijk, dus zeker navragen. Als het goed geregend heeft kan je het in een 4x4 met een beetje pech zelfs vergeten.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

_jero_813 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:15:
Ik vind dit een beetje aparte route tenzij er een bewuste reden is voor Rocky Mountains NP en je al eerder bij sommige plekken geweest bent. Ik zou Rocky mountains niet doen en wat andere dingen meepakken,

Vanaf Grand Canyon South Rim naar Page rijden, daar Horseshoe bend en Antelope Canyon doen, Dan via Monument Valley richting Cortez voor Mesa Verde. Durango en Silverton zijn leuk. Zoals iemand anders ook al aangaf de stoomtrein van Durango - Silverton, deze helaas zelf niet kunnen doen ivm niet goed uitzoeken van te voren. Million dollar highway is een erg mooie route.

Black Canyon of the Gunnisson zijn wat mooie uitzichtplekken maar voor wandelingen is dat niet zo interessant. Vanaf daar zou ik dan afbuigen richting Moab voor Arches en Canyonlands, daar kun je wel wat wandelingen doen zoals vroeg in de ochtend naar Delicate Arch in Arches, Upheaval Dome in Canyonlands etc...
Dat was ook mijn eerste gedachte. Rocky mountains NP is toch weer 500km extra rijden, dus dat zou ik alleen doen als je daar een goede reden voor hebt. Nou ben ik niet in Rocky mountains NP geweest, maar voor zover ik weet is dat niet spectaculairder dan Arches NP / Canyonlands NP, en zeker minder speciaal. Als in: voor mooie berglandschappen zijn zowel de rockies in Canada als de Alpen waarschijnlijk mooier, terwijl je iets als canyonlands nergens ander gaat vinden. Ook de grand canyon is minder mooi dan canyonlands m.i., maar smaken verschillen. Enige reden om wel naar Rocky Mountains te gaan is als je niet zo van woestijn houdt, want de regio rondom moab is dat zeker. Rocky mountains NP zal een stuk groener zijn.

Ik hou zelf wel van wandelen maar in Canyonlands (island in the sky district) is toch vooral het uitzicht aan de randen het mooist, en die liggen vlak bij de weg (het stukje naar mesa arch of grand view point mag nauwelijks een wandeling genoemd worden). De wandeling naar upheaval dome vond ik zelf niet heel bijzonder, dus achteraf zou ik dat overslaan en ook nog kort dead horse point state park bekijken. The needles district is dan wel weer prachtig wandelen, maar dat ligt dan weer een heel stuk verderop, ondanks dat dat hetzelfde NP is. In arches valt dan weer wel genoeg te wandelen, erg bijzonder. Idem voor Bryce, trouwens, als je van wandelen houdt is het amphitheater (de figure 8 loop) een aanrader. Waarschijnlijk druk, maar desondanks prachtig. De fairytale loop is een rustigere en uitgestrektere variant daarvan, als je nog meer tijd hebt.

Om van Grand Junction of Moab naar Bryce te komen zal de routeplanner je over de US50 / US89 sturen, maar overweeg ook de UT24. Vooral richting Bryce een erg mooie route, en je komt langs Goblin valley (zelf niet geweest, maar schijnbaar een leuk uitstapje) en ook door Capitol Reef NP. Het verharde deel van Capitol Reef is erg klein, maar wel mooie uitzichten. Met name Sunset point met avondlicht is erg mooi, en goosenecks overlook ligt er vlak naast. Dat ligt zo op tien minuutjes lopen van de parkeerplaats vlak bij de doorgaande weg. Dus ook de moeite waard als je er alleen de benen wil strekken tussen het rijden door.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 28-12-2023 10:22 ]

• _jero_813
Sissors schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:37:
[...]

Dat moet een tijdje geleden zijn, want tegenwoordig is er geen optie meer ter plekke ;). Wat je hebt is een loterij paar maanden vantevoren waar iedereen zich voor kan inschrijven, en een loterij twee dagen vantevoren, waarbij je alleen met je mobiel aan mee kan doen, en die geolocked is: Oftewel je moet in de buurt zijn om mee te mogen doen. Maar dan heb je het over 1-2% kans om te winnen, afhankelijk van het seizoen. Uiteraard helpt het om mee te doen met alle reisgenoten.

Zelf hoor ik bij één van de gelukkige waarmee dat dit jaar wel gelukt is op de enige dag dat we aan de lokale konden meedoen (omdat het twee dagen vantevoren is, moet je dus in de regio zitten, en 2 dagen later wanneer je permit geldig is als je wint, ook in de regio zitten). Met een Corolla Cross (2WD) lukte het prima, en ook een lagere auto was wel gelukt, maar dan moet je wel voorzichtiger zijn richting het einde met diepere sporen. Maar het is heel erg weersafhankelijk, dus zeker navragen. Als het goed geregend heeft kan je het in een 4x4 met een beetje pech zelfs vergeten.
Haha, ja inderdaad, het moet 2018 geweest zijn. Maar wel gaaf dat het jou gelukt is, lijkt mij super mooi om daar te zijn en foto's te maken. Was het spoor moeilijk te volgen? Het schijnt dat 1/3 het niet kan vinden ook al krijg je een summiere beschrijving mee.

• _jero_813
bwerg schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:09:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Rocky mountains NP is toch weer 500km extra rijden, dus dat zou ik alleen doen als je daar een goede reden voor hebt. Nou ben ik niet in Rocky mountains NP geweest, maar voor zover ik weet is dat niet spectaculairder dan Arches NP / Canyonlands NP, en zeker minder speciaal. Als in: voor mooie berglandschappen zijn zowel de rockies in Canada als de Alpen waarschijnlijk mooier, terwijl je iets als canyonlands nergens ander gaat vinden. Ook de grand canyon is minder mooi dan canyonlands m.i., maar smaken verschillen. Enige reden om wel naar Rocky Mountains te gaan is als je niet zo van woestijn houdt, want de regio rondom moab is dat zeker. Rocky mountains NP zal een stuk groener zijn.

Ik hou zelf wel van wandelen maar in Canyonlands (island in the sky district) is toch vooral het uitzicht aan de randen het mooist, en die liggen vlak bij de weg (het stukje naar mesa arch of grand view point mag nauwelijks een wandeling genoemd worden). De wandeling naar upheaval dome vond ik zelf niet heel bijzonder, dus achteraf zou ik dat overslaan en ook nog kort dead horse point state park bekijken. The needles district is dan wel weer prachtig wandelen, maar dat ligt dan weer een heel stuk verderop, ondanks dat dat hetzelfde NP is. In arches valt dan weer wel genoeg te wandelen, erg bijzonder. Idem voor Bryce, trouwens, als je van wandelen houdt is het amphitheater (de figure 8 loop) een aanrader. Waarschijnlijk druk, maar desondanks prachtig. De fairytale loop is een rustigere en uitgestrektere variant daarvan, als je nog meer tijd hebt.

Om van Grand Junction of Moab naar Bryce te komen zal de routeplanner je over de US50 / US89 sturen, maar overweeg ook de UT24. Vooral richting Bryce een erg mooie route, en je komt langs Goblin valley (zelf niet geweest, maar schijnbaar een leuk uitstapje) en ook door Capitol Reef NP. Het verharde deel van Capitol Reef is erg klein, maar wel mooie uitzichten. Met name Sunset point met avondlicht is erg mooi, en goosenecks overlook ligt er vlak naast. Dat ligt zo op tien minuutjes lopen van de parkeerplaats vlak bij de doorgaande weg. Dus ook de moeite waard als je er alleen de benen wil strekken tussen het rijden door.
Goblin Valley is erg leuk, een uniek landschap waar je lekker doorheen kan wandelen. En vanaf daar zoals je zegt de UT24/12 doorrijden is een erg mooi scenic route.

Dead Horse Point is een van de mooiste uitzichtpunten maar ik schaarde die onder Canyonlands (ook al moet je voor Dead Horse Point apart betalen).

Rocky Mountains NP ben ik wel doorheen gereden en ja, zijn natuurlijk mooie bergen met mooie uitzichten en nog wat sneeuw helemaal op het hoogste punt van de weg toen wij er langs reden, eind juli 2019. Maar om zoveel extra te rijden daarvoor zou ik niet doen als je daardoor andere mooie plekken die veel unieker zijn dan bergen gaat missen.

Goosenecks is ook erg mooi, was ik nog vergeten te vermelden. Als je vanaf Page naar Durango rijdt kom je er waarschijnlijk wel langs als je Monument Valley meepakt. Vond het uitzicht van Goosenecks de 5 dollar per auto meer dan waard die het toen was.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

_jero_813 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:23:
Was het spoor moeilijk te volgen? Het schijnt dat 1/3 het niet kan vinden ook al krijg je een summiere beschrijving mee.
Welk jaar is het ook alweer? Daar heb je toch gewoon GPS voor. :P

Ik heb genoeg alpenwandelingen gemaakt met een papieren kaart maar er is toch niets zo makkelijk als GPS + openstreetmap. Wel de kaarten van tevoren downloaden natuurlijk, maar aangezien ik letterlijk een heel continent op een standaard SD-kaartje kan proppen kan dat het probleem niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_jero_813 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:23:
[...]

Haha, ja inderdaad, het moet 2018 geweest zijn. Maar wel gaaf dat het jou gelukt is, lijkt mij super mooi om daar te zijn en foto's te maken. Was het spoor moeilijk te volgen? Het schijnt dat 1/3 het niet kan vinden ook al krijg je een summiere beschrijving mee.
Je krijgt een summiere beschrijving mee, maar wat ze zelf ook zeggen: Pak gewoon een fatsoenlijke GPS app op je telefoon mee met de route van bijvoorbeeld Alltrails erin, en je komt er wel. Maar verder is er inderdaad geen enkel pad, en wat van de andere bezienswaardigheden worden wel lastiger te vinden (ook met GPS). Een gids heeft zeker meerwaarde, maar is erg prijzig.

Ik was met vriend zonder gids, en onder het noemer: Als je al geluk hebt de loterij te winnen, kan nog wat extra geluk er ook nog wel bij, kwamen we een groep tegen die het prima vond als we bij hun aansloten. En die groep was lokale search & rescue die op "oefening" was, waarbij dat tussen aanhalingstekens was want die hadden het als mooi excuus gebruikt om wat vrienden / familie mee te nemen en die een rondleiding te geven, met ons dus erbij :) .

Maar inderdaad heel mooi en heel gaaf. In begin oktober er geweest, en dan is het nog steeds behoorlijk warm (was ruim 25 graden, maar in de volle zon op de rotsen met nauwelijks opties voor schaduw voel je dat wel). In het midden van de zomer moet je daar echt op tijd zijn, anders is de lol er snel vanaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 28-12-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 10:03
GilbertvH schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:
Wij hebben het voornemen om aankomende zomer in juli voor het eerst Florida te bezoeken met onze kinderen (dan 9 en 11). Het schema zoals we dat nu in elkaar hebben gedraaid zelf:

08-07: Aankomst Orlando
08-07 t/m 12-07: Orlando
12-07 t/m 15-07: Miami
15-07 t/m 18-07: Key West
18-07 t/m 20-07: Key Largo
20-07 t/m 22-07: Fort Myers
22-07 t/m 24-07: Tampa
24-07 t/m 27-07: Orlando

De bedoeling is om het in Orlando allemaal rustig aan te doen en niet teveel alle pretparken achter elkaar te 'proppen'. Cape Canaveral is ook een must om te bezoeken met hopelijk een lancering (bucket list!). Bezoek aan de Everglades staat ook op de lijst. Huurauto bij aankomst op het vliegveld en weer inleveren op het vliegveld.

Wij denken dat we hiermee een fijne reis hebben samengesteld, maar ik laat me graag voorlichten door de experts hier op het forum!
Na de vliegtickets en de huurauto zijn inmiddels ook alle appartementen en hotels geboekt. Fort Meyers is Naples geworden en Tampa is St. Pete Beach geworden. Nu op het gemakje uitzoeken waar we onderweg van ‘plaats A naar plaats B’ met de auto langs kunnen rijden. 10/11 uur uitchecken en 16:00u inchecken is een behoorlijk gat waarbij we maximaal 3,5 uur rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 16:31
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een rondreis door Zuidwest Amerika. Zoals het er nu uitziet, willen we vliegen op San Francisco en vanaf daar een camper pakken om de rondreis mee te houden. Precieze invulling hebben we nog niet verder, maar de verwachting is dat de route er zo ongeveer uitkomt te zien: SF -> LV -> (langs) LA -> SF. Doel is om Nationale Parken hiertussen te bezoeken.

We denken er nu aan om oktober'24 in zijn geheel uit te trekken om deze reis te houden. Zelf al onderzoek gedaan naar eventueel het weer in deze periode, of nationale parken open zijn deze periode. Vind zelf geen gekke dingen (ook niet in dit forum), weer schijnt aangenaam te zijn, parken open en hoogseizoen al voorbij.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die in oktober door Zuidwest Amerika hebben gereisd en hun ervaring kunnen delen over bovenstaand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fikkie007 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:26:
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een rondreis door Zuidwest Amerika. Zoals het er nu uitziet, willen we vliegen op San Francisco en vanaf daar een camper pakken om de rondreis mee te houden. Precieze invulling hebben we nog niet verder, maar de verwachting is dat de route er zo ongeveer uitkomt te zien: SF -> LV -> (langs) LA -> SF. Doel is om Nationale Parken hiertussen te bezoeken.

We denken er nu aan om oktober'24 in zijn geheel uit te trekken om deze reis te houden. Zelf al onderzoek gedaan naar eventueel het weer in deze periode, of nationale parken open zijn deze periode. Vind zelf geen gekke dingen (ook niet in dit forum), weer schijnt aangenaam te zijn, parken open en hoogseizoen al voorbij.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die in oktober door Zuidwest Amerika hebben gereisd en hun ervaring kunnen delen over bovenstaand?
Ik ben zelf in (eind) november 2021 geweest en het een rondje LV -> SLC -> SF -> Yosemite park -> LA -> LV gedan. Was fantastisch. Weer was goed (maar daar moet je echt geluk mee hebben). In Yosemite Park waren er maar een paar wegen afgesloten, alleen hoog in de bergen was het echt koud. In SF was het bewolkt maar prima (en grijs SF is echt niet voorbehouden aan het najaar), in LA en LV gewoon lekker. Geloof een week (of 2) later enorme regenbuien.

Jij gaat iets eerder in het jaar maar de grootste risico's zijn imo dat bepaalde parken gedeeltelijk gesloten zijn. Oh en het wordt snel donker (logisch natuurlijk maar ik heb zeker in de bergen echt hele stukken in het donker moeten rijden, dat kan best intensief zijn). Voordelen zijn dat het op veel plekken rustig is (Alcatraz bezoek was geen enkel probleem bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik ben ook in November in de parken rondom Las Vegas geweest. Parken als Death valley, Zion en de grand canyon zijn dan een stuk aangenamer dan in de zomer, en ook rustiger. Dus vooral doen.

In de hogere berggebieden zoals Yosemite en sequioa NP e.d. zal het wel koud kunnen worden, maar daar kan je je op kleden. Het is nogal onvoorspelbaar wanneer het echt dichtsneeuwt. Nou zal iets als Yosemite village wel zo veel mogelijk sneeuwvrij gehouden worden dus in heel oktober zal dat geen probleem zijn, maar bijvoorbeeld de tioga pass gaat wel een keer dicht. Meestal in november, soms eind oktober.

Als je zorgt dat je de parken in de Sierra Nevada eerst doet lijkt begin oktober me een prima keuze, dan is het wel heel onwaarschijnlijk dat dat echt fout gaat. De parken op het colorado plateau zijn in oktober allemaal prima te doen tot in november of later, zelfs de hoger gelegen parken als Bryce en de Grand Canyon North.

Oktober wordt pas riskant voor noordelijkere parken als Yellowstone en verder. In het zuidwesten kun je dus lekker van de herfstkleuren en koele temperaturen genieten. Het daglicht valt in oktober nog wel mee, en de lage zon maakt de red rocks van Zion, e.d. juist mooier. :) De uitzichtpunten in Capitol Reef zijn in het middag/avondlicht bijvoorbeeld heel mooi. Als je laat in de avond nog hele stukken gaat rijden wordt het een ander verhaal natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 30-12-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Als je in maart naar Zion NP wil gaan en Angels Landing wil hiken: de loterij is op voor wandelingen in maart:
https://www.recreation.gov/permits/4675310 Als je in de zomer wil: die gaat hierna open.

Sowieso een goede site om in je planning mee te nemen als je trips wil plannen https://www.recreation.gov/ (stond die al in de TS?)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:06

Jebus4life

BE User

Ondanks dat ik in oktober nog schreef dat we de USA te duur vond tegenwoordig, lijkt het er toch op dat we naar daar gaan :+

Afgelopen jaren zijn er al enkele mooie rondreizen gepasseerd hier (USA, Andalusië, Zuid-Afrika, Japan), maar we raakten het niet eens over onze plannen in 2024. Ik wou graag richting Zuid-Amerika, daar was mevrouw Jebus4life het niet helemaal mee akkoord. Die wou dan weer naar Indonesië/Bali, waar ik dan niet zo'n fan van ben. Het leek dan Namibië/Botswana te gaan worden, maar dat kregen we dan weer geregeld zoals we wouden... Gezien we beiden toch wel "eens" terug richting USA wilden voor Yellowstone ben ik dus in die richting aan het kijken.

Gaat over een trip van 3 weken in de eerste weken van mei. Erg vroeg in het jaar dus voor die regio.

Eigenlijk kunnen we de reis makkelijk in 3 stukken opdelen:
Deel 1: Zuid-West:
Dag 1: Vlucht naar Denver (s'avonds arriveren en de wagen oppikken)
Dag 2: Rit naar Moab (overnachten in Moab)
Dag 3: Arches NP (overnachten in Moab)
Dag 4: Canyonlands NP (overnachten in Moab)
Dag 5: Canyonlands NP/Arches NP (als we daar nog meer van willen zien.) Anders rit naar Torrey en Capital Reef NP (overnachten in Torrey)
Dag 6: Capital Reef NP (overnachten in Torrey)
Dag 7: Rit naar Salt Lake City (overnachten in SLC)
Dag 8: Salt Lake City (overnachten in SLC)

Deel 2: Yellowstone
Dag 9: Rit naar Jackson (van plan de scenic route te nemen en daar waarschijnlijk wel een dag voor uit te trekken) (overnachten in Jackson)
Dag 10: Grand Teton NP (overnachten in Jackson)
Dag 11: Grand Teton NP (overnachten in Jackson)
Dag 12: Yellowstone (zuid) (overnachten in het park)
Dag 13: Yellowstone (zuid) (overnachten in het park)
Dag 14: Yellowstone (noord) (overnachten in het park)
Dag 15: Yellowstone (noord) (overnachten in het park)

Deel 3: South Dakota & Rocky Mountains
Dag 16: Reisdag naar Rapid City/Black Hills (overnachten in Rapid City of in Wall)
Dag 17: Badlands NP (overnachten in Rapid City of in Wall)
Dag 18: Custer State Park (overnachten in Rapid City of in de Black Hills)
Dag 19: Mount Rushmore/Custer State Park/Rapid City (overnachten in Rapid City of in de Black Hills)
Dag 20: Onderweg naar Denver (overnachten in Denver of Rocky Mountains NP)
Dag 21: Rocky Mountains National Park (overnachten in Denver of Rocky Mountains NP)
Dag 22: Denver (overnachten in Denver)
Dag 23: Wagen inleveren en naar huis vertrekken

Best wat kilometers, al heb ik ook niet het gevoel dat we echt te ambitieus zijn. Lijkt me dat ik weinig overhaast heb en we overal de tijd hebben. Indien nodig kan ik nog een dagje schuiven of iets laten vallen.

Voorlopig staat er nog niets vast, dus alle tips en opmerkingen zijn welkom. Ik ben de overnachtingen aan het bekijken om te zien of ik binnen budget kan blijven. Wagen is duur, maar betaalbaar (€1300, ik had graag nog wat goedkoper gezeten maar dat lijkt moeilijk te worden voor een mid-size SUV). Ook vluchten heb ik op het oog, maar eerst even vanavond en morgen de puzzel verder afwerken en zorgen dat we maandag/dinsdag bevestiging van het werk hebben ivm onze datums...

Opmerkingen (in reisvolgorde):
Dagen 2 tot en met 6:
Onze vorige reis in het zuid-westen (2019) heeft ons tot Zion/Bryce gebracht (en hebben we ook Monument Valley gedaan). Dit zou ervoor zorgen dat we dus ook de 3 andere parken van de Utah-5 kunnen afvinken.

Dagen 9-15:
Aantal dagen: Zes volledige dagen voor Grand Teton & Yellowstone voorzien. Op dit moment lijken we 2 dagen GT te doen en 4 dagen Yellowstone, het kan zijn dat we daar 1/5 van maken (ik hoor graag de input van de experts hier. Sowieso lijkt ons dat voldoende?)

Weer We gaan echt vroeg in het seizoen. Volgens deze planning arriveren we in Jackson op vrijdag 10 mei en doen we Grand Teton op 11 & 12 mei. Dat lijkt me geen issue. Yellowstone is een ander geval. Gezien we érg vroeg in het seizoen gaan zullen we wat "meeval" nodig hebben (of toch allesinds geen tegenslag): Als ik deze info mag geloven (https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm) zou de "South Entrance" openen op vrijdag 10 mei. Wij zouden het park willen inrijden vanaf de south entrance op maandag 13 mei. Verder zouden de primaire wegen open moeten zijn, behalve het stuk tussen Tower Fall & Canyon, dat weten we.

Het zal dus een kwestie zijn van de juiste kledij mee te hebben + ter plekke bekijken wat er al dan niet mogelijk is qua hikes. We beseffen dat we behoorlijk beperkt zullen/kunnen zijn.

Dagen 16-19: J
a, lange reisdag richting South Dakota (dag 16). Een beetje een verloren dag (al voorzien we wel Devil's Tower mee te pikken). Maar verder lijken 3 volledige dagen om wat rond te cruisen in Badlands/Custer SP me voldoende om de highlights mee te pikken.

Dagen 20-23:
Nog een dagje (of 2) in/rond Denver om af te sluiten, afhankelijk waar we zin in hebben kan dat in Rocky Mountains NP, Denver zelf of zelfs Colorado Springs.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mooie route. Paar jaar terug vrijwel hetzelfde gedaan. Vond dit toen een leuk hotel op de route:
https://www.hotspringspool.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
Jebus4life schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:17:
Ondanks dat ik in oktober nog schreef dat we de USA te duur vond tegenwoordig, lijkt het er toch op dat we naar daar gaan :+

Afgelopen jaren zijn er al enkele mooie rondreizen gepasseerd hier (USA, Andalusië, Zuid-Afrika, Japan), maar we raakten het niet eens over onze plannen in 2024. Ik wou graag richting Zuid-Amerika, daar was mevrouw Jebus4life het niet helemaal mee akkoord. Die wou dan weer naar Indonesië/Bali, waar ik dan niet zo'n fan van ben. Het leek dan Namibië/Botswana te gaan worden, maar dat kregen we dan weer geregeld zoals we wouden... Gezien we beiden toch wel "eens" terug richting USA wilden voor Yellowstone ben ik dus in die richting aan het kijken.

Gaat over een trip van 3 weken in de eerste weken van mei. Erg vroeg in het jaar dus voor die regio.

Eigenlijk kunnen we de reis makkelijk in 3 stukken opdelen:
Deel 1: Zuid-West:
Dag 1: Vlucht naar Denver (s'avonds arriveren en de wagen oppikken)
Dag 2: Rit naar Moab (overnachten in Moab)
Dag 3: Arches NP (overnachten in Moab)
Dag 4: Canyonlands NP (overnachten in Moab)
Dag 5: Canyonlands NP/Arches NP (als we daar nog meer van willen zien.) Anders rit naar Torrey en Capital Reef NP (overnachten in Torrey)
Dag 6: Capital Reef NP (overnachten in Torrey)
Dag 7: Rit naar Salt Lake City (overnachten in SLC)
Dag 8: Salt Lake City (overnachten in SLC)

Deel 2: Yellowstone
Dag 9: Rit naar Jackson (van plan de scenic route te nemen en daar waarschijnlijk wel een dag voor uit te trekken) (overnachten in Jackson)
Dag 10: Grand Teton NP (overnachten in Jackson)
Dag 11: Grand Teton NP (overnachten in Jackson)
Dag 12: Yellowstone (zuid) (overnachten in het park)
Dag 13: Yellowstone (zuid) (overnachten in het park)
Dag 14: Yellowstone (noord) (overnachten in het park)
Dag 15: Yellowstone (noord) (overnachten in het park)

Deel 3: South Dakota & Rocky Mountains
Dag 16: Reisdag naar Rapid City/Black Hills (overnachten in Rapid City of in Wall)
Dag 17: Badlands NP (overnachten in Rapid City of in Wall)
Dag 18: Custer State Park (overnachten in Rapid City of in de Black Hills)
Dag 19: Mount Rushmore/Custer State Park/Rapid City (overnachten in Rapid City of in de Black Hills)
Dag 20: Onderweg naar Denver (overnachten in Denver of Rocky Mountains NP)
Dag 21: Rocky Mountains National Park (overnachten in Denver of Rocky Mountains NP)
Dag 22: Denver (overnachten in Denver)
Dag 23: Wagen inleveren en naar huis vertrekken

Best wat kilometers, al heb ik ook niet het gevoel dat we echt te ambitieus zijn. Lijkt me dat ik weinig overhaast heb en we overal de tijd hebben. Indien nodig kan ik nog een dagje schuiven of iets laten vallen.

Voorlopig staat er nog niets vast, dus alle tips en opmerkingen zijn welkom. Ik ben de overnachtingen aan het bekijken om te zien of ik binnen budget kan blijven. Wagen is duur, maar betaalbaar (€1300, ik had graag nog wat goedkoper gezeten maar dat lijkt moeilijk te worden voor een mid-size SUV). Ook vluchten heb ik op het oog, maar eerst even vanavond en morgen de puzzel verder afwerken en zorgen dat we maandag/dinsdag bevestiging van het werk hebben ivm onze datums...

Opmerkingen (in reisvolgorde):
Dagen 2 tot en met 6:
Onze vorige reis in het zuid-westen (2019) heeft ons tot Zion/Bryce gebracht (en hebben we ook Monument Valley gedaan). Dit zou ervoor zorgen dat we dus ook de 3 andere parken van de Utah-5 kunnen afvinken.

Dagen 9-15:
Aantal dagen: Zes volledige dagen voor Grand Teton & Yellowstone voorzien. Op dit moment lijken we 2 dagen GT te doen en 4 dagen Yellowstone, het kan zijn dat we daar 1/5 van maken (ik hoor graag de input van de experts hier. Sowieso lijkt ons dat voldoende?)

Weer We gaan echt vroeg in het seizoen. Volgens deze planning arriveren we in Jackson op vrijdag 10 mei en doen we Grand Teton op 11 & 12 mei. Dat lijkt me geen issue. Yellowstone is een ander geval. Gezien we érg vroeg in het seizoen gaan zullen we wat "meeval" nodig hebben (of toch allesinds geen tegenslag): Als ik deze info mag geloven (https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm) zou de "South Entrance" openen op vrijdag 10 mei. Wij zouden het park willen inrijden vanaf de south entrance op maandag 13 mei. Verder zouden de primaire wegen open moeten zijn, behalve het stuk tussen Tower Fall & Canyon, dat weten we.

Het zal dus een kwestie zijn van de juiste kledij mee te hebben + ter plekke bekijken wat er al dan niet mogelijk is qua hikes. We beseffen dat we behoorlijk beperkt zullen/kunnen zijn.

Dagen 16-19: J
a, lange reisdag richting South Dakota (dag 16). Een beetje een verloren dag (al voorzien we wel Devil's Tower mee te pikken). Maar verder lijken 3 volledige dagen om wat rond te cruisen in Badlands/Custer SP me voldoende om de highlights mee te pikken.

Dagen 20-23:
Nog een dagje (of 2) in/rond Denver om af te sluiten, afhankelijk waar we zin in hebben kan dat in Rocky Mountains NP, Denver zelf of zelfs Colorado Springs.
Op dag 3 vroeg beginnen en meteen de delicate arch trail pakken voordat die erg druk wordt of te warm. Kun je die mooi meepakken bij zonsopkomst.

Dag 5 richting Torrey niet vergeten te stoppen bij Goblin Valley, is erg mooi en leuk om doorheen te lopen.

Dag 8, weet niet wat je de hele dag in SLC moet doen maar wij hadden toen we langs SLC reden de Bingham mine tour gedaan. Wordt je met een busje naar een viewpoint van een van de grootste open pit mijnen ter wereld gebracht. Erg imposant om te zien.

Dag 9 is inderdaad een erg lange rit naar Jackson maar daar tussen is volgens mij niet zoveel te doen/zien. Wij reden dat ook in 1 keer.

Dag 16 vind ik wel erg lang. Misschien een tussenstop in Cody en daar de rodeo meepakken? Misschien 1 dag Grand Teton of Yellowstone minder om dat in te kunnen plannen?

In de Black Hills niet het plaatsje Deadwood vergeten, leuk om even te zien/doorheen te lopen.

Voor zover een beetje mijn tips/opmerkingen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Half mei lijken de meeste wegen in yellowstone wel open, misschien niet alles. Als je dat oké vindt (en als je warme kleding mee hebt) lijkt het me een prima maand, rustiger dan in de zomer.

2 dagen Teton lijkt me goed, voor wandelen kun je Jenny lake oversteken met de ferry (als dat dan open is, anders gaat lopen ook wel) en een stuk tussen de bergen door lopen. Dat zal in mei ook wel fris zijn. Verder genoeg te wandelen rondom de meren voor de bergen, waarbij het spectaculaire vooral het uitzicht op de Tetons is.

3 dagen in moab gaat zeker niet vervelen. In arches is stiekem ook best wat te wandelen als je wat verder doorloopt (primitieve loop trail) en er zijn veel arches en andere dingen te zien op 5-10 minuten lopen. Arches ligt direct naast moab dus ik ben er ook nog 's avonds na het avondeten geweest om nog wat kleine dingen te zien. Bij canyonlands gaan de meeste mensen alleen naar island in the sky en dead horse point, als je een rustige wandelervaring in een weer heel ander landschap wil kun je ook naar de needles district gaan, maar met rijden erbij ben je daar wel een hele dag mee kwijt. Anders kun je ook nog naar castle valley en de la Sal mountains.

Mooi rondje verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yellowstone scheelt vooral tijd als je een beetje plant met marge, zodat je niet een dag later weer naar hetzelfde stuk gaat rijden, weet ik mogelijk uit ervaring :P . Teton hangt primair af hoeveel je wil wandelen, en bij jou natuurlijk ook wat het weer doet. Je noemt hikes bij Yellowstone, die in Teton waren toen ik er was (meer richting najaar) mooier iig. (Niet dat Yellowstone niet mooi was, ben nog bezig met door foto's te gaan, en Yellowstone eindigt iig met meer foto's, maar bij Yellowstone meer bezienswaardigheden naast de weg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:35

Grouchy

meep meep

Zou zeker een plan B hebben in geval van wat teleurstellend weer en afgesloten wegen. Houd rekening met zaken zoals de traction law (Code 15) in Colorado en je huurauto. Het kan ook handig zijn om Microspikes mee te nemen voor sommige trails.
Wat betreft het begin, in plaats van Denver overweeg een directe vlucht naar Salt Lake City of met wat tussenstops naar Grand Junction. Dat laatste geeft je een extra dag om het Colorado National Monument te verkennen voordat je doorgaat naar Moab, in plaats van een dag op de I-70 door te brengen.

Aan het einde van dag 15 kun je alvast 2-3 uur rijden vanaf het noorden van Yellowstone naar bijvoorbeeld Billings. Hierdoor heb je de volgende dag wat extra tijd om bezienswaardigheden te bekijken, zoals Devils Tower National Monument. Onderweg kom je ook langs het Little Bighorn Battlefield National Monument (Crow Agency), waar Custer zijn noodlottige confrontatie had met de Lakota Sioux en Cheyenne.

Voor mijn werk verbleef ik meerdere keren in Rapid City en we hebben het ook privé gebruikt als uitvalsbasis voor Badlands National Park. Rapid City biedt meer en betere voorzieningen dan Wall, waar de Wall Drug Store zo ongeveer het hoogtepunt is. Badlands is trouwens een open hike park, dit betekent dat je overal in het park buiten de paden kunt wandelen en vrij kunt kamperen.
In de buurt zijn ook enkele Minuteman Missile-silo's/sites te bezichtigen, vergelijkbaar met die in North Dakota of Arizona.

Voor een verblijf bij Custer State Park kozen we meestal voor het park zelf, Custer of Hill City, maar vanuit Rapid City is het ook goed te doen. Als je naar Mount Rushmore NM gaat, is het Crazy Horse Memorial ook een aanrader.
Jewel Cave NM en Wind Cave NP liggen ook in de buurt, maar misschien heb je tegen die tijd al genoeg steen/bizons gezien. In Hot Springs heb je eventueel nog de Mammoth Site als einteressante bezienswaardigheid.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendio
zijn onze reis verder aan het plannen, en de hotels aan het vastleggen.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeen over de lokatie van een hotel in Las Vegas. Je leest goede verhalen over "the golden nugget", en deze ligt downtown. De andere hotels liggen echter allemaal veel meer in de buurt van the strip.
Welke lokatie voor een hotel heeft de voorkeur, the strip of downtown (of zijn er nog betere lokaties?)? Het gaat om 3 nachten, begin juli

p.s "the view hotel" in monument valley is geboekt nav diverse tips hier op het forum. Veel dank hiervoor. Heb er nu al zin in, ziet er prachtig uit.

[ Voor 13% gewijzigd door koendio op 07-01-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Vegas ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Gokken en drinken is het handig als je aan The Strip zit, kan je al die casino's aflopen. Of dowtown, zelfde verhaal.

Vond zelf die Fremont Street afgelopen jaar een luidruchtige teringbende (speakers overal met muziek op volume maximaal). Kan pech geweest zijn, maar het zag eruit alsof dat tegenwoordig standaard was. 15 jaar terug in Golden Nugget gezet, dacht dat het toen minder herrie was :)

Ook een paar keer net buiten The Strip gezeten (Desert Rose Resort, loopafstand).
Afgelopen zomer hadden we hier een appartement, dat was wel relaxt. Mooi ruim, rustig en met wasmachine/droger.

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 07-01-2024 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

koendio schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:01:
Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeen over de lokatie van een hotel in Las Vegas. Je leest goede verhalen over "the golden nugget", en deze ligt downtown. De andere hotels liggen echter allemaal veel meer in de buurt van the strip.
Welke lokatie voor een hotel heeft de voorkeur, the strip of downtown (of zijn er nog betere lokaties?)? Het gaat om 3 nachten, begin juli

p.s "the view hotel" in monument valley is geboekt nav diverse tips hier op het forum. Veel dank hiervoor. Heb er nu al zin in, ziet er prachtig uit.
Wij verblijven in Las Vegas bij Hampton inn by Hilton Tropicana op/bij de Strip 4 dagen (3 nachten) inclusief ontbijt. De ligging is goed na navraag. Het heeft ook zijn eigen buitenzwembad en sauna.

De Strip vind ik weer belangrijk want dat is heel populair

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 07-01-2024 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 20:24

Ik kan je the Stratosphere van harte aanraden, heb er zelf drie keer overnacht en is me prima bevallen. Het ligt net iets verder van de strip af dan de echt grote hotels, daardoor is het er ook iets rustiger, wat ik persoonlijk wel erg fijn vond.

Mooi meegenomen is dat je gratis naar boven in de toren kan als je er verblijft. Ze hebben een rustig zwembad bovenop het hotel, geen massatoerisme zoals bij een pool van de grote hotels aan de strip.

Vanuit the Stratosphere wandel je zo naar de monorail en ben je in no-time aan het andere eind van de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Den_S85 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Ik kan je the Stratosphere van harte aanraden, heb er zelf drie keer overnacht en is me prima bevallen. Het ligt net iets verder van de strip af dan de echt grote hotels, daardoor is het er ook iets rustiger, wat ik persoonlijk wel erg fijn vond.

Mooi meegenomen is dat je gratis naar boven in de toren kan als je er verblijft. Ze hebben een rustig zwembad bovenop het hotel, geen massatoerisme zoals bij een pool van de grote hotels aan de strip.

Vanuit the Stratosphere wandel je zo naar de monorail en ben je in no-time aan het andere eind van de strip.
Ook voor kinderen (15-10 jaar) leuk? En ik lees in de laatste recensies wel dat ze moeten betalen om naar boven te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door koendio op 08-01-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
koendio schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Ook voor kinderen (15-10 jaar) leuk? En ik lees in de laatste recensies wel dat ze moeten betalen om naar boven te gaan.
Denk juist voor kinderen van 10-15 jaar leuk. Sowieso is het uitzicht van bovenuit de toren geweldig en dat het iets rustiger is bij het zwembad is voor iedereen leuker naar mijn mening.

Zie dat ze nu 50% korting geven op een ticket voor de toren, jammer dat ze dat aangepast hebben :X

[ Voor 10% gewijzigd door Den_S85 op 08-01-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Toen wij iets jongere kinderen hadden, zijn we fan geworden van de Hilton Grand Vacations on the Las Vegas Strip (iets zuidelijker dan de Stratosphere): heel gezinsvriendelijk hotel zonder casino beneden en een leuk buitenzwembad (niets bijzonders). Kan ook een overweging zijn. Zit een busstop vlakbij (oversteken soms lastig) waar de Deuce stopt (die strip pendelbus).

Wij liggen er deze zomer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De huurautoprijzen zijn langzaam aan het zakken voor juni 2024 gelukkig. Vanwege een overload aan koffers (4x groot) gaan wij sowieso een grotere auto huren (Tahoe/Suburban/Expeditiion) maar die prijzen knallen nog tussen de 1500 en 2700 euro heen en weer. Om de één of andere reden is Denver in vergelijking met Californië ook fors duurder. Maar goed, zo heel erg lig ik daar ook weer niet wakker van.
Nadeel is vooral dat die exclusieve memberships niet zo heel veel uit maken.

Dan krijg je een BMW X5 in je mik geschoven in plaats van een grote Amerikaan 'want premium' maar qua grootte lever je fors in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij zijn van plan om in Las Vegas 1 dagtour te nemen met "BigBus" Hop-on-Hop-off bus te nemen. Iemand hier ervaring mee? Overdag

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 08-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:51
Zou niet mijn ding zijn om als een stel sardientjes in een blik snel langs alle highlights te gaan...

Daarnaast denk ook niet dat je op Tweakers snel aansluiting gaat vinden met jouw manier van reizen (no offence).
Ik volg dit topic al een lange tijd, en wat ik zie is dat iedereen hier op eigen houtje met een huurauto/camper de USA ontdekt.

Heb je al eens op het Forum van Allesamerika.com gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 18:59
In New York ben ik wel meerdere keren met de Hop-On Hop-Off bussen geweest. Is prima te doen daar in ieder geval. Meestal bij steden trips is dat altijd wel leuk om daadwerkelijk wat van de highlights te zien.

Je kan daarnaast nog prima andere dingen doen plus je kan het dan even misbruiken als "openbaar vervoer" ipv taxis/ubers etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Anoniem: 762779 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:15:
Wij zijn van plan om in Las Vegas 1 dagtour te nemen met "BigBus" Hop-on-Hop-off bus te nemen. Iemand hier ervaring mee? Overdag
Als je 3 dagen in Vegas hebt kom je zelf een heel eind denk ik, met die Deuce bus of de Monorail?
Begin by NYNY en loop een stuk die Strip op, en dan aan de andere kant terug. Of, als je geen zin hebt om op en neer te lopen een beetje heen en weer slalommen terwijl je naar boven loopt. Vooraf gewoon kijken welke hotels en winkels je wilt zien.

Zou niet alles op 1 dag willen doen daar :)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 08-01-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:06

Jebus4life

BE User

Ik zou in Vegas altijd op de Strip willen zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Je vindt er echt hotels in alle budgetten; de site Smarter Vegas is ook handig om goeie deals te scoren. je kan makkelijk een deftig hotel op de strip vinden voor rond de €100 per nacht.
Anoniem: 762779 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:15:
Ik vind een dagje Hop-on/off meestal best wel leuk als je weinig tijd hebt. Maar in Vegas zie ik niet direct de meerwaarde? De volledige route lijkt me langs The Strip te liggen. Dan kan je met Ubers of de Monorail ook wel rond.

(Niet dat je fout zit met hem wel te boeken denk ik. Lekker bovenin zitten s'avonds en de strip afrijden lijkt me wel de moeite.)

[ Voor 22% gewijzigd door Jebus4life op 08-01-2024 11:58 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Carthrax schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:33:
In New York ben ik wel meerdere keren met de Hop-On Hop-Off bussen geweest. Is prima te doen daar in ieder geval. Meestal bij steden trips is dat altijd wel leuk om daadwerkelijk wat van de highlights te zien.

Je kan daarnaast nog prima andere dingen doen plus je kan het dan even misbruiken als "openbaar vervoer" ipv taxis/ubers etc.
In NY lijkt me zo'n bus juist zonde van de tijd? Dat ding staat constant vast in het verkeer en als je er even uit gaat moet je weer wachten. Dan pak je beter de metro naar een paar van die highlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 18:59
D-e-n schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:58:
[...]

In NY lijkt me zo'n bus juist zonde van de tijd? Dat ding staat constant vast in het verkeer en als je er even uit gaat moet je weer wachten. Dan pak je beter de metro naar een paar van die highlights.
18 jaar geleden voor het laatst geweest maar toen nooit een opstopping gehad. Misschien dat het verkeer nu wat erger is maar destijds ging dat prima. Onze vakantie plannen voor dit jaar vliegen nog alle kanten op maar NYC is ook genoemd dus misschien de situatie even opnieuw verkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:32
Dit jaar (omwille van verlofregeling) moeten we wss eind oktober/begin november vakantie nemen.
Welke regio's zijn dan nog ok qua weer? Zuidwest, deepsouth en Florida reeds gedaan.
Texas/New Mexico mss? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik ben in november langs de grand canyon, zion, bryce, arches, death valley etc. geweest en dat is dan een prima tijd. Voor sommige plekken een jas mee maar je kan ten minste rondlopen zonder een zonnesteek op te lopen. Maar daar ben je zo te zien al geweest. Texas, Arizona, new Mexico e.d. zal wat dat betreft allemaal hetzelfde zijn, dus doe wat je leuk vindt als het maar zuidelijk is. Richting de Canadese grens zal in oktober/november een stuk minder aangenaam zijn.

Maar gewoon googelen op "<regio> <maand> climate" laat je snel genoeg zien of het ergens lekker is. ;) enige valkuil is dat mensen alleen naar de temperatuur kijken, neerslag kan ook variëren. Maar dat is in het najaar doorgaans relatief goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:57
Ik zou persoonlijk niet in oktober/november naar de VS op vakantie gaan. Het is dan vol verkiezingstijd. En gezien de "stabiliteit" van de Trumpianen, kan het best niet-zo-gezellig worden daar.

We zijn in 2016 ook vanwege de verkiezingen toendertijd ook in juni gegaan ipv oktober.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HMaster_II schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:31:
Ik zou persoonlijk niet in oktober/november naar de VS op vakantie gaan. Het is dan vol verkiezingstijd. En gezien de "stabiliteit" van de Trumpianen, kan het best niet-zo-gezellig worden daar.

We zijn in 2016 ook vanwege de verkiezingen toendertijd ook in juni gegaan ipv oktober.
Die verkiezingen veroorzaken net zoveel stress in de VS als bij ons één dag na de verkiezingen ;).
Eigenlijk niks dus. Dat heb ik al meermaals meegemaakt. Ik zou me daar niet door laten tegenhouden. Als normale persoon merk je daar niets van.

Maar ga je niet op z'n Europees bemoeien met Amerikaanse politiek want daar weten wij hier niets van. Ook niet als je toevallig elke avond het NOS-journaal braaf kijkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
HMaster_II schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:31:

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:56
Den_S85 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Het is waarschijnlijk al een paar jaar geleden dat je in de Stratosphere hebt overnacht?
Hij heet al een tijdje " the Strat" en ik vond het afgelopen oktober een pauper-bende.
Toegang tot de toren is helaas niet meer gratis voor gasten, voor parkeren heb je een werkende smartphone nodig anders kom je de parkeergarage niet meer uit.
Voor het kopen van tower-tickets hebben ze alleen nog maar van die digitale kiosken.
Vond de toegang wel duur geworden eerlijk gezegd.
$20,00 PP + $4,00 "services"kosten indien je online vooraf reserveert,
koop je ze ter plekke dan is het bijna $30,00 + $4,00

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 08-01-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou eerder letten op veteran's day en thanksgiving. Zo wilde ik in LV een snel hapje eten voor het terugvliegen, kon ik alleen een driegangenmenu met kalkoen krijgen. :+

Politiek mag dan wel uitgebreid in het nieuws zijn, als je een beetje met een RV door de grand canyon rijdt ga je er helemaal niks van merken. Zelfs de Amerikanen die daar zijn hebben echt geen zin om daar met politiek bezig te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door bwerg op 08-01-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Bushie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Het is waarschijnlijk al een paar jaar geleden dat je in de Stratosphere hebt overnacht?
Hij heet al een tijdje " the Strat" en ik vond het afgelopen oktober een pauper-bende.
Toegang tot de toren is helaas niet meer gratis voor gasten, voor parkeren heb je een werkende smartphone nodig anders kom je de parkeergarage niet meer uit.
Voor het kopen van tower-tickets hebben ze alleen nog maar van die digitale kiosken.
Vond de toegang wel duur geworden eerlijk gezegd.
$20,00 PP + $4,00 "services"kosten indien je online vooraf reserveert,
koop je ze ter plekke dan is het bijna $30,00 + $4,00
2016 voor het laatst inderdaad, toen was een groot deel van het hotel net gerenoveerd en een deel werd nog opgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Jebus4life schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:53:
[...]
Ik vind een dagje Hop-on/off meestal best wel leuk als je weinig tijd hebt. Maar in Vegas zie ik niet direct de meerwaarde? De volledige route lijkt me langs The Strip te liggen. Dan kan je met Ubers of de Monorail ook wel rond.
Maar de Strip is toch (zeker meerdaags) goed te doen met de benenwagen? Of ben ik nu een uitzondering :+

Overigens kan ik voor hotels (zeker in Vegas) ten zeerste Hotwire en Priceline aanbevelen. Nu vind ik de prijzen in Vegas over het algemeen al vaak erg redelijk, op bovengenoemde vindt je vaak toch voor een zeer aangename prijs goede hotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb de Strip ook altijd lopend gedaan. Even afhankelijk van de definitie van de strip natuurlijk.

Zelf zou ik zeggen vanaf New York tot en met Resorts World, dan heb je eigenlijk alles wel gehad. Excalibur en Circus Circus hoef je echt niet heen.

Dat stuk is 4km.

Ik ga zelf binnenkort wel even Fontainebleau bekijken, maar zie dat de reviews nog niet heel geweldig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
PWM schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:52:
Excalibur en Circus Circus hoef je echt niet heen.
Vind Circus Circus en Excalibur wel een kort bezoek waard voor nostalgische redenen. Het is alleen erg treurig om het zo afgetakeld te zien. Vind het persoonlijk ook erg jammer dat Vegas een beetje de old-skool charme aan het verliezen is. Zie ook de overname van Mirage door Hard Rock bijvoorbeeld. Toch wel een van de meest iconische hotels als je het mij vraagt. Zover ik het begrijp gaat het volledig plat en bouwen ze een kopie zoals Hard Rock in Hollywood Florida heeft staan.

Afbeeldingslocatie: https://gamingamerica.com/img/content/hardrockmirage.jpg

Ontzettend gaaf, daar niet van. Maar om nu uitgerekend Mirage hier voor plat te gooien :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

snaggyheadshot schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Vind Circus Circus en Excalibur wel een kort bezoek waard voor nostalgische redenen. Het is alleen erg treurig om het zo afgetakeld te zien.
Ik was 13 jaar geleden voor het eerst in Vegas. Toen was ik het wel met je eens, het had nog iets. Maar zeker Circus is nu wel zo ongelooflijk onder de ondergrens gedoken, dat je wel heel nostalgische gevoelens moet hebben. Ik was er vorig jaar even met de kinderen, maar die wilde er ook direct weg.

Deze april ben ik voor de 10de keer in Vegas. En dat terwijl ik 13 jaar geleden gezworen heb er nooit meer te komen :p Eerste keer en vorig jaar was op vakantie, de rest kom ik er door werk toch steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
PWM schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:52:
Ik heb de Strip ook altijd lopend gedaan. Even afhankelijk van de definitie van de strip natuurlijk.

Zelf zou ik zeggen vanaf New York tot en met Resorts World, dan heb je eigenlijk alles wel gehad. Excalibur en Circus Circus hoef je echt niet heen.

Dat stuk is 4km.

Ik ga zelf binnenkort wel even Fontainebleau bekijken, maar zie dat de reviews nog niet heel geweldig zijn.
Ligt aan je reisgezelfschap denk ik. Voor de kids is Circus Circus wel leuk om te bezoeken toch?

Zelf 2 jaar geleden met onze kids van 1,5 en 3,5 met de Deuce vanuit ons RV resort naar het einde vd strip gereden. Daar begonnen bij de welbekende "Pawn Shop" en zo onze weg naar beneden gevonden tot het einde van de strip.
Aardige wandeling als je ondertussen de highlights ook nog bezoekt, waar was het wel meer dan waard.

Scheelt ook dat wij enorm mazzel hadden met het weer in mei. Dagen ervoor en erna was het 35 graden in LV, maar tijdens ons bezoek die dag maar 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
PWM schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Ik was 13 jaar geleden voor het eerst in Vegas. Toen was ik het wel met je eens, het had nog iets. Maar zeker Circus is nu wel zo ongelooflijk onder de ondergrens gedoken, dat je wel heel nostalgische gevoelens moet hebben. Ik was er vorig jaar even met de kinderen, maar die wilde er ook direct weg.
De laatste keer voor mij is toch alweer 5 jaar geleden inmiddels :+ Afgelopen zomer wel in Atlantic City geweest. Ondanks dat ik het erg naar mijn zin had daar, is die stad ook behoorlijk vergane glorie. Maar zelfs ondanks enkele vergane casinohotels blijft zo'n Amerikaanse pier aan de ocean voor mij iets hebben (net zoals Coney Island) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
iemand een goede tip voor een overnachtingplaats in los angeles? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze, met hotels/appartementen/huizen, verspreid door heel LA.
Wij zitten van 14-18 juli daar (man/vrouw en 2 meiden (15 en 10 jaar)). Dit is midden tijdens onze rondreis. We hebben een huurauto.
Doel is om de hoogtepunten te zien (hollywood/beverly hills, waarschijnlijk een dagje disney), maar ook om even lekker te relaxen, wellicht aan het strand. 2 slaapkamers is een pre, idem voor een zwembad. Budget +- 300,- (euro) per nacht.
We zaten zelf eerst aan santa monica te denken, maar daar (via expedia of airbnb) iets fatsoenlijks vinden voor dit budget is erg lastig. Zijn er nog andere websites aan te raden?En wat zijn dan nog leuke/gezellige en veilige wijken waar je terecht kan? Of is dan juist net iets buiten LA aan te raden?
De dagen ervoor zitten we in San Francisco, met waarschijnlijk nog een overnachting in Monterey. Na LA gaan we naar Kingman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:38
koendio schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:11:
iemand een goede tip voor een overnachtingplaats in los angeles? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze, met hotels/appartementen/huizen, verspreid door heel LA.
Wij zitten van 14-18 juli daar (man/vrouw en 2 meiden (15 en 10 jaar)). Dit is midden tijdens onze rondreis. We hebben een huurauto.
Doel is om de hoogtepunten te zien (hollywood/beverly hills, waarschijnlijk een dagje disney), maar ook om even lekker te relaxen, wellicht aan het strand. 2 slaapkamers is een pre, idem voor een zwembad. Budget +- 300,- (euro) per nacht.
We zaten zelf eerst aan santa monica te denken, maar daar (via expedia of airbnb) iets fatsoenlijks vinden voor dit budget is erg lastig. Zijn er nog andere websites aan te raden?En wat zijn dan nog leuke/gezellige en veilige wijken waar je terecht kan? Of is dan juist net iets buiten LA aan te raden?
De dagen ervoor zitten we in San Francisco, met waarschijnlijk nog een overnachting in Monterey. Na LA gaan we naar Kingman
Wij zaten met aankomst en vertrek hier:

https://www.booking.com/h...os-angeles-harbor.nl.html

Was voor ons prima ruime kamers, en van daaruit overal naartoe gereden. Er was in ieder geval een zwembad en ik zie dat er ook een strandje in de buurt ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Wij hebben in deze gezeten, aan het strand. Kamerprijzen vanaf $350, beetje onduidelijk hoe dat zit met slaapkamers, lijkt 1 ruimte, dus das minder. Lokatie wel top.
https://maps.app.goo.gl/nc6JjUeQ6MJjAcqW6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Whoa, mijn vrouw schrok zich ook even helemaal rot over de huidige prijzen in SF voor komende zomer. Iemand nog een tip voor een betaalbaar fatsoenlijk hotel. We zijn met 4en (2V 2K 14,12) en het is eigenlijk maar voor een kort verblijf (Alcatraz en de brug) - we zijn vaker in SF geweest en nu op doorreis (maar wilden graag alcatraz meepakken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 13:01
We hebben hier, alweer enkele jaren geleden, een paar nachten gezeten, ondanks de twee sterren helemaal niet verkeerd, blijkt ook uit de reviews en nog te betalen. Wel kleinschalig dus geen idee of er nog beschikbaarheid is.
Brentwood Inn, 12200 Sunset Blvd, Los Angeles, CA 90049, Verenigde Staten
Voordeel is dat je met de auto zo aan het strand zit en er ligt nog een grote shoppingmall in de buurt als je even geen zand tussen je tenen wil. En de pier is ook niet te ver.

[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 15-01-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00
Hmmbob schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
Whoa, mijn vrouw schrok zich ook even helemaal rot over de huidige prijzen in SF voor komende zomer. Iemand nog een tip voor een betaalbaar fatsoenlijk hotel. We zijn met 4en (2V 2K 14,12) en het is eigenlijk maar voor een kort verblijf (Alcatraz en de brug) - we zijn vaker in SF geweest en nu op doorreis (maar wilden graag alcatraz meepakken)
Wij zaten afgelopen zomer in het Hyatt Centric Fisherman's Wharf. Dat was een prima hotel en goed bereikbaar. Parkeren was wel vrij prijzig, maar ik had het gevoel dat dat overal zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmbob schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
Ga lekker aan de overkant van de baai zitten! Ja 's ochtends iets meer verkeer maar je bent toch meestal vroeg wakker en dat gebied is erg mooi. Rijden daar moet je toch en met 45 minuutjes sta je in downtown SF.

Even gekeken, 1 kamer 4 personen Hyatt House San Ramon. $206 per nacht na registratie ;)

Rijtijd naar Pier 39: 40 minuten, 34,3 miles.

Wij zaten daar in 2013 (ja, wat langer terug) gedurende de tijd dat wij in SF waren en in 2019 wederom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is wat jij prettig vindt. Zo verblijven wij 15 tot 20 April 2024 voor 5 dagen tijdens ons verblijf in Los Angeles bij Hyatt Place LAX Century BLVD met ontbijtbuffet voor €885,50 inclusief alle belastingen met zijn tweetjes. Jij schrijft per nacht €300. Wij verblijven bij het LAX International Vliegveld op 1.1 KM en heeft ook een gratis shuttle service van en naar het hotel en naar het vliegveld.

Als je hotel zoekt, andere opties Double Tree by Hilton met ook ontbijtbuffet of Hampton inn by Hilton. Ik vind zelf Haytt Place LAX Century BLVD veiligste denk ik. Is mijn eerste keer Los Angeles. Je kan ook kijken er zijn hotels en deze bieden voor een geheel gezin.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 15-01-2024 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Maar dat is nou niet echt een gezellige locatie natuurlijk….en je zit overal vele auto km’s vanaf.
Handig bereikbaar dat wel, maar 5 dagen in een Hyatt Place…

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 15-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:14:
Maar dat is nou niet echt een gezellige locatie natuurlijk….en je zit overal vele auto km’s vanaf.
Handig bereikbaar dat wel, maar 5 dagen in een Hyatt Place…
Wij hebben daar geen auto. Maar ik heb via Google Maps onderzocht gezien dat er openbaar vervoer mogelijkheden er zijn vanaf onze hotel. Ik heb ook contact gehad met ons hotel en die zeggen dar er public transport beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dit is een locatie waar je zonder auto helemaal niet moet zitten…. Maar eigenlijk heb je dan in LA al niets te zoeken. Ik zou er niet aan moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:46:
Dit is een locatie waar je zonder auto helemaal niet moet zitten…. Maar eigenlijk heb je dan in LA al niets te zoeken. Ik zou er niet aan moeten denken.
Nee er gaat openbaar vervoer die ons uiteraard met overstappen heel Los Angeles kan bereiken. Er is zelfs 1 metro vlakbij ons hotel vandaan.

Bijvoorbeeld naar Santa Monica Beach 1 lijn in 45 minuten vanaf onze hotel.

Wij nemen 1 week kaart voor $25 per persoon.

Ik heb ook gelezen dat er vanaf LAX International Vliegveld heel goedkope touringcar bussen zijn die jou midden in de stad afzetten voor erg goede prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 15-01-2024 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Tja, LA zonder auto lijkt me alles behalve prettig. En deze locatie al helemaal.
Masr ik heb er nooit zonder auto gezeten, wellicht valt het mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wij hebben op 16 april 2024 een hele dag tour door Los Angeles met een gids erbij en met de bus.

Ik ben benieuwd hoe het is met de openbaar vervoer en ik zal jullie dan mijn ervaringen delen. De rest van de dagen gaan wij Los Angeles ontdekken. Op 18 April vliegen wij met United naar San Diego voor 1 dagje :) o.a. familiebezoek en stadsbezoek en op 20 April vanuit LAX naar San Francisco met United 4 dagen en eindbestemming is Las Vegas

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 15-01-2024 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
@Anoniem: 1986520 Dit gesprek is allang gevoerd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Geeft die familie jou wel eens tips over hoe je het beste in de USA kunt rondtoeven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paul-s83
@Typhone Die slaat ie waarschijnlijk net zo in de wind als onze tips :).

Maar goed, er zijn hele groepen Aziaten die op eenzelfde manier binnen 2 weken heel Europa middels trein en vliegtuig denken te kunnen zien.
Pagina: 1 ... 60 ... 81 Laatste