Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:31
MADG0BLIN schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:24:
Ik zou persoonlijk 1 dag minder page doen en een dag extra in Yosemite. Daar waren wij maar 2 dagen maar had ik graag langer gebleven. Page kan het meeste binnen 1 dag volgens mij.
Ik ben dan van een heel andere mening. Yosemite is een ontzettend mooie plek, maar na een halve dag heb je het 'meeste' (relatief natuurlijk :+ ) wel gezien. Ik was er zelf maar een halve dag (kwamen van San Francisco) en ik heb de hele toer die je met de wagen kan kunnen doen. Als je gaat hiken, dan is een volledige of anderhalve dag wel zeker aan te raden. Maar meer dan twee dagen Yosemite zou naar mijn mening een beetje jammer zijn van het schema.

En rijden in de USA is heeeerlijk, zeker met een pickup. Soms wel wat eentonig, maar dat is afhankelijk van de route die gereden wordt. Ook lekker vlot. De steden waren ook geen probleem om in te rijden, behalve Los Angeles dan. Het is daar een drama met die files.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Een halve dag "alles gezien" _O-

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04
Le Enfant! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Ik ben dan van een heel andere mening. Yosemite is een ontzettend mooie plek, maar na een halve dag heb je het 'meeste' (relatief natuurlijk :+ ) wel gezien. Ik was er zelf maar een halve dag (kwamen van San Francisco) en ik heb de hele toer die je met de wagen kan kunnen doen. Als je gaat hiken, dan is een volledige of anderhalve dag wel zeker aan te raden. Maar meer dan twee dagen Yosemite zou naar mijn mening een beetje jammer zijn van het schema.

En rijden in de USA is heeeerlijk, zeker met een pickup. Soms wel wat eentonig, maar dat is afhankelijk van de route die gereden wordt. Ook lekker vlot. De steden waren ook geen probleem om in te rijden, behalve Los Angeles dan. Het is daar een drama met die files.
Dat mag. Maar waarom zou je naar Yosemite gaat als je niet minimaal 1 hike doet? Maar dat is ook maar mijn mening. 😉
En een halve dag is wat overdreven. Het is niet zo groot als Friesland ongeveer volgens mij. En dat zie je ook niet in een halve dag. 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat vat wel een beetje de discussie tussen te auto of te voet samen, denk ik.

Ik zit nu ook voor een rondje Californië te kijken en dat wordt gemiddeld toch wel 2 dagen per NP. Voor bijvoorbeeld Kings canyon is misschien 1 genoeg, voor Yosemite zeker 3-4 (minstens 2 in Yosemite village en ook minstens 1 in Tuolemne meadows). Ik heb dan wel niks met per dag 4 uur in de auto zitten... voor drie weken vindt ik 1500-2000km toch echt wel genoeg.

Maar bijvoorbeeld Zion vanaf de paar stopplekjes met de bus, of Zion vanaf Angels Landing, ik weet wel wat meer indruk maakte.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 29-10-2023 21:41 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 16:15
FSC1968 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Kamperen heb ik inderdaad ook al overwogen, m'n vriendin lijkt daar echter nog wat overtuiging voor nodig te hebben. In Yellowstone vrees ik dat het eind september/begin oktober ook flink koud kan zijn, dat vind ik niet zo'n prettig vooruitzicht. In het zuiden is het inderdaad wel een hele goeie optie. Naar aanleiding van de berichten hier denk ik dat ik de North Rim laat vallen voor deze keer en opteer voor meer tijd in Moab. Een volgende keer vlieg ik wel naar Salt Lake City o.i.d. en dan kan ik naar de North Rim gaan, daarnaast kan ik dan ook weer Bryce, Zion, enzovoorts bezoeken. Escalante kom ik dus helaas ook niet, het is voor ons simpelweg de verkeerde kant op.

Ik heb Waterhole Canyon opgezocht, en dat gaat inderdaad niet meer zonder gids. Het kost nu $81 per persoon, daar ga ik niet aan beginnen.

Edit, het geüpdate schema is nu als volgt:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
2 nachten Moab (Arches & Canyonlands)
1 nacht Blanding
1 nacht Page (inclusief Antilope Canyon)
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix
M'n vriendin en ik zijn inmiddels alweer twee weken terug uit de VS, en we hebben echt een fantastische tijd gehad. In drie weken tijd hebben we ruim 3200 mijl (±5200 kilometer) gereden via deze route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CokEp4iW9J1LzvHXo5_X3dwDH0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kH9vLV7ja7Ocd51oiXkH3x50.jpg?f=fotoalbum_large
Dat lijkt heel veel, maar rijden in de VS is echt een genot en ontzettend ontspannen.

Qua steden hebben we weinig gezien, maar onze favoriet was Butte (Montana) wat een oud mijnstadje met bijbehorende gebouwen is. Desalniettemin hadden we ook dat na een uur of twee wel gezien. Wij kwamen echter naar de VS voor de natuur en hoewel alle nationale parken geweldig waren is onze absolute favoriet Yellowstone. Hier hebben we 4,5 dag verbleven en die heb je ook wel nodig. We kwamen Nederlanders tegen die 1,5 dag in Yellowstone waren en dat is doodzonde, als je er niet minimaal vier dagen voor uittrekt doe je jezelf tekort. Daarnaast stonden we iedere dag rond 6 uur op om de zonsopgang te zien, daglicht te maximaliseren, om in de vroege ochtend te genieten van de rust en niet in de rij te staan om te parkeren. Gekampeerd hebben we uiteindelijk niet, vooral omdat ik geen zin had huur voor kampeerspullen te betalen terwijl ik ze door de dreigende shutdown mogelijkerwijs niet zou kunnen gebruiken.

Tevens zou ik iedereen willen aanraden de adviezen van @Typhone op z'n minst deels te volgen, want de door hem aangeraden Goblin State Park, Utah State Route 128 naar Moab, Utah State Route 261 (Moki Dugway & Valley of the Gods) waren allemaal zeer de moeite waard; nogmaals dank daarvoor! Een stevige auto is daarbij wel aan te raden, vooral als je nadien nog doorgaat naar Monument Valley, de weg daar doorheen is vooral op het begin verschrikkelijk en daardoor was van een Dodge Charger de carterpan gesneuveld. Gelukkig hadden wij van Avis een relatief nieuwe Mazda CX-50 met vierwielaandrijving meegekregen, hier op de foto gezet op de Moki Dugway:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyVH1BqE4DsruUTbVAXhgv2bDb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXPX5aqG30wBHuIMfb5pQA0l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal tzt nog een uitgebreider reisverslag proberen te schrijven, waar ik intussen wel al een overzicht van heb zijn de kosten. Aangezien ik zelf geen idee had wat te verwachten voordat ik boekte is dat wellicht handig voor anderen, dat kunnen ze een inschatting maken wat een dergelijke onderneming kost. We zijn vrijdag 22 september vertrokken en zondag 15 oktober weer thuisgekomen, en in totaal heeft deze reis ons €8870 euro gekost (€4435 per persoon). De bulk daarvan is accommodatie, daarvan heb ik met regelmatig herboeken en het gebruik van Airbnb de kosten nog redelijk beperkt kunnen houden tot €3068.

Andere kosten zijn:
- De vluchten: €1526,66 (alles inclusief, bagage + zitplaatsen)
- Huurauto €1364 (inclusief one-way rental + extra chauffeur, kosten ±€320)
- Benzine: €525 (±5200 kilometer gereden)
- Boodschappen: €560
- Restaurants, koffie, etc.: ±€1150 (geen precies getal, deels contant betaald)
- NP pass, souvenirs, entree, de rest: ±€675 (ook deels contant betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Dat is wel scherp vind ik. Ik lees overal dat het duurder en duurder is geworden. In 2019 (voor Corona) waren we iets van 10K kwijt en 2 kennissen gaven aan dit jaar 15K kwijt te zijn geweest voor 3 weken Florida. Maar goed, die zijn echt naar 10 pretparken geweest en dat tikt ook wel aan natuurlijk.

Corona boorde onze geboekte vakantie van 2020 door de neus en omdat iedereen zegt dat alles nu zo duur was waren we een beetje de kat uit de boom aan het kijken maar we missen het te veel dat we wel hebben besloten om volgend jaar weer te gaan :). Ging echter wel uit van 15K maar het kan goedkoper lees ik dus :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

@FSC1968 Thanks voor de credits en ik ben zeer verheugd te zien dat de tips positief bevallen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bwerg schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Dat vat wel een beetje de discussie tussen te auto of te voet samen, denk ik.
Vergis je daar sinds corona niet in:

Afbeeldingslocatie: https://bakersfieldnow.com/resources/media/e4f92832-1e2b-47b4-9696-d4f751a82b94-medium16x9_harishiyani1.jpeg

Gemiddelde zomermaanden zien er zo uit de laatste 2 jaar. Vaak blokkeren ze nu voor de Valley al alles en kun je gewoon lopen en valt er 100% niet zoveel te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

ArCadE

No banana available

kaanmijo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:10:
Wij zijn ons ondertussen ook aan het oriënteren voor een USA vakantie in 2024. We zijn van plan om ergens in september te gaan, na de zomervakantie. We willen graag naar de westkust. We zijn er beide al een keer geweest, hoewel het bij mij bijna 10 jaar terug is en bij haar bijna 5. Ik kan mezelf er nog wel wat van herinneren, maar niet veel meer. Zij heeft die vakantie van haar toen als een soort marathon beschouwd; nergens genoeg tijd om te kijken en constant in de auto (elke dag 4-5 uur). Daarom willen we een soort van dezelfde route graag opnieuw doen, maar nu met wat meer tijd. Ik ben op onderstaande planning gekomen:

[Afbeelding]

Het is misschien niet de meest originele route, maar hopelijk wel heel mooi :) Ik vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen? Ergens korter of langer verblijven, of desnoods een complete locatie skippen voor iets anders. Huurauto's ben ik ook naar aan het kijken, maar dat is toch wel een stuk duurder dan ik zou verwachten; ook al ben ik in dit topic al wel voorbereid op de kosten.
Ik zou Monterrey overslaan. De 17 Mile drive is leuk, maar niet iets wat je niet kan missen. Kun je beter meer tijd in de NPs besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
In Nederland heb ik vaak het idee dat we met teveel mensen op de wereld zijn. Alles is volgebouwd, overal zijn mensen en je staat vrijwel overal in de rij.

Maar dan rij ik weer door honderden kilometers VS waar he-le-maal niks is en dan ben ik weer volledig genezen van die gedachte.

Zo ook vandaag: uiteindelijk toch een dagje naar Moab gereden. Anderhalf uur lang amper een ziel gezien op/langs de snelweg, tot je bij Moab zelf aankomt (wat ook een gehucht is). Ongeveer 5 man bij de hike bij Corona Arch. Heerlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bulder schreef op donderdag 2 november 2023 @ 03:11:
In Nederland heb ik vaak het idee dat we met teveel mensen op de wereld zijn. Alles is volgebouwd, overal zijn mensen en je staat vrijwel overal in de rij.

Maar dan rij ik weer door honderden kilometers VS waar he-le-maal niks is en dan ben ik weer volledig genezen van die gedachte.

Zo ook vandaag: uiteindelijk toch een dagje naar Moab gereden. Anderhalf uur lang amper een ziel gezien op/langs de snelweg, tot je bij Moab zelf aankomt (wat ook een gehucht is). Ongeveer 5 man bij de hike bij Corona Arch. Heerlijk.
Hehe ja in november, doe die hike nog eens begin juli. :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:10:
Wij zijn ons ondertussen ook aan het oriënteren voor een USA vakantie in 2024. We zijn van plan om ergens in september te gaan, na de zomervakantie. We willen graag naar de westkust. We zijn er beide al een keer geweest, hoewel het bij mij bijna 10 jaar terug is en bij haar bijna 5. Ik kan mezelf er nog wel wat van herinneren, maar niet veel meer. Zij heeft die vakantie van haar toen als een soort marathon beschouwd; nergens genoeg tijd om te kijken en constant in de auto (elke dag 4-5 uur). Daarom willen we een soort van dezelfde route graag opnieuw doen, maar nu met wat meer tijd. Ik ben op onderstaande planning gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qXlUIEt4eqYucrsv0UsBb6DKbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IWaTgqbrTnoLwtzSNIeJ75wD.png?f=fotoalbum_large

Het is misschien niet de meest originele route, maar hopelijk wel heel mooi :) Ik vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen? Ergens korter of langer verblijven, of desnoods een complete locatie skippen voor iets anders. Huurauto's ben ik ook naar aan het kijken, maar dat is toch wel een stuk duurder dan ik zou verwachten; ook al ben ik in dit topic al wel voorbereid op de kosten.
Om hier even een keertje op terug te komen en advies te vragen; we hebben onze plannen ook over de schutting gegooid bij verschillende bedrijven/partijen. Daar kwam op terug dat Page sowieso te lang was; daar halen we 1 nacht weg. Die mogen we dus ergens anders aan gaan toevoegen. Ik twijfel om deze bij SF bij te voegen; hoe zijn de recente ervaringen in die stad? Is het er echt zo crimineel en zwerver-achtig geworden als het internet mij doet geloven?

Daarnaast kwam er ook nog een ander route-voorstel naar boven. Ter herhaling; dit is wat wij bedacht hadden:
1. San Francisco (2 of 3 nachten)
2. Yosemite National Park (2 nachten)
3. Sequoia National Park (1 nacht)
4. Death Valley National Park (1 nacht)
5. Las Vegas (2 of 3 nachten)
6. Bryce Canyon National Park (2 nachten)
7. Page (2 nachten)
8. Monument Valley National Park (1 nacht)
9. Grand Canyon National Park (2 nachten)
10. Scottsdale Lake Havasu (1 nacht)
11. Los Angeles (5 nachten, 2 dagen Disney)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbMnLmg5EltJXOxsqSEXAqq-Yqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D82CBfHHji58hmNyZkzK9NIl.png?f=fotoalbum_large

Dit is het aangepaste voorstel:
1. Las Vegas (2 nachten)
2. Grand Canyon National Park (2 nachten)
3. Monument Valley National Park (1 nacht)
4. Page (2 nachten)
5. Bryce Canyon National Park (2 nachten)
6. Las Vegas (0 of 1 nacht)
7. Death Valley National Park (1 nacht)
8. Yosemite National Park (2 nachten)
9. San Francisco (via Mammoth Lakes/Tioga Pass (2 of 3 nachten)
10. Pismo Beach (via Highway 1) (1 nacht)
11. Los Angeles (5 nachten, 2 dagen Disney)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmuuKBYW12Fcf4pZGVyV-WQFQCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qP0SSMmsKkrtbsx67g82zatm.png?f=fotoalbum_large
Google Maps vertikt het om me via Highway 1 te laten plannen, maar dat is dus wel de bedoeling :+

Ik zou graag willen weten wat jullie van de onderste optie vinden. Het voelt voor mij als niet-zo aan, maar wilde wel graag de mening van wat meer doorgewinterde Amerika reizigers horen :)

[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 08-11-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Het voordeel van optie 2 is naar mijn mening het meenemen van de Tioga Pass en Highway 1. Je mist zo de lange saaie rit van LV naar LA.
Dat je Sequoia in 2 mist is jammer, maar de dikke bomen kun je ook in de Mariposa Grove in Yosemite bekijken.
Zoals ik het zie is optie 2 wel de mooiste en afwisselendste.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Overigens is 5 nachten LA veel te veel (of ga je alle pretparken af?). Zo kort in LV is ook een beetje vreemd en ik mis Zion NP.
2 nachten Bryce, 2 nachten GC, 2 nachten Page zijn ook veel.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Patrick_6369 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:44:
Overigens is 5 nachten LA veel te veel (of ga je alle pretparken af?). Zo kort in LV is ook een beetje vreemd en ik mis Zion NP.
Yes, die 5 nachten LA zijn oa. ook voor Disney. Reden voor meerdere nachten is dat we graag rustig dingen aan willen doen en niet speedrunnen door die parken heen. Misschien is het te lang, maar voel me hier opzich wel comfortabel bij. Zion hebben laten we links liggen omdat we geen tijd meer over hebben; daardoor de keuze gemaakt voor Bryce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ik zou helemaal niet in Page gaan slapen. Wat moet je d'r doen?
Antelope, Horseshoe and Glen Canyon Dam Kan je ook gewoon zien tussen MV en Bryce (wel handiger van rechts naar links ivm met tijdzones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Eens met meeste, al Bryce kan je ook nog Kodachrome doen (haalt het niet bij Bryce qua hoe mooi het is, maar wel heel veel rustiger). En als je wil wandelen kan je je wel twee dagen in Bryce zelf vermaken, al heb je het dan ook wel gezien.

Edit: En hoewel je slapen in Page kan overslaan, hoe lang zit je dan in de auto?

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 08-11-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Uurtje of 9 weg uit MV, dan Rond 1100 bij Horseshoe Bend. stuk wandelen. Tegen 1200 Antelope Canyon. En daarna rij je naar Bryce, verliest een uur, en tis ongeveer 2,5 uur rijden, kom je tegen 1700 aan bij Bryce. Van de zomer nog gereden ;)
Voordeel: 2 nachten over, bv voor Las Vegas. Concertje. Sportwedstrijd. Cirque show. Zoiets.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 08-11-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
kaanmijo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:27:
Google Maps vertikt het om me via Highway 1 te laten plannen, maar dat is dus wel de bedoeling :+
De verklaring hiervoor is dat Highway 1 nog altijd niet helemaal open is (en ook nog niet bekend is wanneer de weg weer helemaal open gaat zijn). Voor de meest recente informatie daarover kan je deze website in de gaten houden.

Vanwege de Tioga Pass zou ik overigens voor optie 2 kiezen. Giant sequoia's zijn ook te vinden in Yosemite.

[ Voor 14% gewijzigd door voske op 08-11-2023 21:07 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:49:
Ik zou helemaal niet in Page gaan slapen. Wat moet je d'r doen?
Antelope, Horseshoe and Glen Canyon Dam Kan je ook gewoon zien tussen MV en Bryce (wel handiger van rechts naar links ivm met tijdzones).
Boot huren op Lake Powell! Ernstig chill (maar duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kaanmijo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:27:
Als dat die snelweg onder SF is, die is op dit moment halverwege afgesloten vanwege een in zee gezakt stuk wegdek.

Een weg op een klif repareren duurt wel even, maar aangezien je nu echt uren moet omrijden en die hele highway op dit moment effectief zinloos is denk ik dat ze wel enige haast maken. :)

edit: spuit 11.
Typhone schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:07:
[...]

Boot huren op Lake Powell! Ernstig chill (maar duur!)
Ik ben antelope canyon ingecano'd. Erg apart en interessant, en een stuk rustiger dan het 'normale' deel, maar ook minder spectaculair. Leuk als je van sportieve activiteiten of van rust houdt, maar als je zoveel mogelijk spektakel in zo weinig mogelijk tijd probeert te stoppen dan is het misschien wat veel gedoe. Dan ben je met antelope canyon en horseshoe bend inderdaad klaar. Horseshoe bend is parkeren, een paar minuutjes lopen en dan wat foto's maken. Antelope canyon kost iets meer tijd vanwege kaartjes kopen, wachten op je gids, en dan een 30-45 met gids rondlopen.
Patrick_6369 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:44:
Bij Bryce ligt het eraan of je nog een deel van de Figure 8 loop wil wandelen, naar mijn mening erg spectaculair. Daar zit wel wat dalen en stijgen in dus dat kost even (en afhankelijk van de periode is dat heet). Dan wil je waarschijnlijk nog naar het zuidpuntje van het park rijden. Al met al is dat in een dag wel te doen.

Als je niet gaat wandelen ben je inderdaad snel klaar. Erg mooie uitzichtpunten, daar niet van, maar weinig rijtijd, dus die uitzichtpunten ga je zo af.

Idem voor GC, al kan je daar alleen met de bus naar sommige stukken, dus dat kost wat meer tijd (ook niet veel, rijdt lekker door).

[ Voor 72% gewijzigd door bwerg op 09-11-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Wij hadden dat stukje zo gedaan:
ma 28 - di 29 - 1 nacht in Monument Valley - The View Hotel (aanrader, die cabins die ze hebben)
di via - Antelope Canyon (11:30)
di 29 - do 31 - 2 nachten in Bryce Canyon - Western Cabin
wo 30 - Bryce Canyon
do 31 - do 07 - 7 nachten in Las Vegas - Hilton Vacation Desert Retreat

In MV vroeg wakker, want zonsopkomt kijken rond 06:25. Na het ontbijt richting Horseshoe Bend gereden, waar we (handig tijden op foto's) rond 09:30 aankwamen (uur kado als je erheen rijdt). Daarna bij de Glen Canyon Dam gekeken en een stukje bij The New Wave die ernaast ligt.
We hadden bij Antelope Canyon de tour van 12:00, die duurde bijna twee uur. Dus toen rond 14:00 naar Bryce gereden, waar we om 17:30 aankwamen (2,5 uur rijden, uur tijdverschil).

We hadden een cabin vlakbij de rim, dus dan kan je 's avonds daar rondkijken. De volgende ochtend de Navajo Loop/Queens Garden Trail gelopen. 's middags Mossy Cave en met de auto wat viewpoints afgereden.

Tussen Bryce en Vegas: Red Canyon, The Belly of the Dragon, stuk door Zion, Silver Reef Ghost Town en Valley of Fire State Park.

7 nachten Vegas want shows van Drake, Michael jackson One en Cirque "O". Wedstrijd van UNLV Football. En winkels/museums: Celebrity Cars Las Vegas, Hollywood Cars Museum & Liberace Garage, Nostalgia Street Rods, Welder Up, Count’s Kustoms
En Seven Magic Mountains en Red Rock Canyon.

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 09-11-2023 09:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:22

eagle00789

Est. November 2005

Inmiddels ben ik ook al weer zo'n 3 weken terug van vakantie uit de USA (Orlando - Florida) en OMG ik heb enkele van jullie tips zoals door mij ook gevraagd, hier wel opgevolgd.
Ik heb zo'n heerlijke tijd gehad daar in florida dat ik accuut terug wil om meer vakantie te vieren en dan ook verder te gaan reizen.

Door een eerder niet geplande lancering van 1 van de Falcon 9 heavy raketten (Starlink 6-23) heb ik wel mijn schema een beetje omgegooid om hier live bij te kunnen zijn.

Mijn planning is dan ook als volgt gegaan:
  • Dag 1 (17-10): SeaWorld. Tijdens de trip in SeaWorld er achter komen dat vanavond de Falcon 9 opstijgt met nieuwe StarLink satelieten vanaf Cape Canaveral. Planning omgooien, SeaWorld inkorten. Kennedy Space Center. Lancering wordt uitgesteld tot na sluitingstijd van Kennedy Space Center. Helaas niet kunnen kijken vanaf Kennedy Space Center. Nieuwe locatie zoeken. Port Canaveral Jetty Park gevonden op ong 10 km afstand
  • Dag 2 (18-10): St. Augustine Ripley's Believe It or Not! met daaraansluitend een tour door het stadje met de Red Train. Aansluitend een kattencafe bezocht in St. Augustine (als je kattenliefhebber bent zoals ik doe je dit wel)
  • Dag 3 (19-10): Universal Studios Orlando Resort
  • Dag 4 (20-10): Disney Magic Kingdom Park
  • Dag 5 (21-10): Wild Florida park and airboat tour samen met het safaripark in Kenansville
  • Dag 6 (22-10): Terug naar Port Canaveral voor een dag lekker aan het strand uitwaaien en zwemmen. Water was fris maar niet te koud. 's Avond nog een rondje Icon Park in Orlando
  • Dag 7 (23-10): Daytona Beach voor het Coca Cola Museum
  • Dag 8 (24-10): Rondgelopen door hartje Orlando, Orlando Mall bezocht en nog enkele andere winkels waarvan ik altijd al zoiets had van die moet ik eens met eigen ogen zien waaronder WallMart.
Tegenover het hotel lagen verschillende restaurantjes waaronder: TGI Friday (Heerlijk eten), Applebees (Heerlijk eten en een lekkere ouderwetse cookieshake gedronken, dat was 21 jaar geleden dat ik die voor het laatst gehad had omdat er bij mij in de omgeving vroeger ook een Applebees lag) en een Buffalo Wild Wings (eetbaar, maar niet echt geweldig)
Onderweg ook gegeten bij een Waffle House. Dit is wel een aanrader. als je in de USA bent en je hebt onderweg trek en je ziet een Waffle House, aanrader. Tip: Hashbrowns met Chili en gegrilde uien :7 :P :9
Hieronder een kleine impressie van mijn trip (veel foto's niet geplaatst, je moet zelf ook nog iets te zien hebben :D )
USA
Vakantie USA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2XWcLEmFTc-pbdM92Jl1cC98EU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tpqx9vJvtNdDvJwtr2cKz9cf.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_GXRxarEF3AGsefCR-LRvTYwIc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQNVXeerYsXdXE2qe9HkEmno.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BfoKPVLAdrfm6M_YfMXVl5bfCM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCnGGhI2z5wqzaJ4Lyw5jwUd.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH2m6hiTGWJChp-x6SxQC1COqE4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2BWwrJODIEJ1e1fpe6d7OHF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgwFBkhmal5ys6QhphkGWzTlPSE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zMSFllPJTkqtngfZjJfvfwx.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTAp2Bq27tVbSMTWPH4wNfRR9qw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1maUKCW5dF5piXApO9M2P4E.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBNqutw2G4rU3lyKUyJ6nqiSnpc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOYWDutTYnTbcWFRX16mNd0W.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTm4XLkQ8afBOYc_vi4U9FkSvlg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ka98GOcDSjfcJQKtBjazaoPX.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHR22UdgtftO57GTBXD08vwCdV8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7m4jN8JSijTIYAn698Llr17.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1y5y8oBVbLcBGoXb7vt1Ch0TwA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecFsitiKHD1pPKy1DRdj3JKH.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W0pJdv1anlOI7jSkrj5plOuPTk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/iPEJ6g4TtZDE31LmnLwLnBXO.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 19:12
Wat was jouw favoriete park in Orlando @eagle00789? Vind het maar lastig om een keuze te maken tussen Disney en Universal :P Beiden zie ik niet zitten door de hoge prijzen voor losse dagen.

Onze huidige plannen ziet er momenteel als volgt uit:
BRU-MIA
Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami / aan boord van cruise
Dag 4: Cruise Bahamas
Dag 5: Cruise Bahamas
Dag 6: Vroeg in de ochtend terug in Miami i.v.m. cruise disembark: door naar Keys
Dag 7: Via de Everglades overnachting in Ft. Meyers
Dag 8: Overnachting in St. Petersburg
Dag 9: Orlando
Dag 10: Orlando
Dag 10: Orlando
Dag 12: Orlando (evt. bezoek aan St. Augustine)
Dag 13: Overnachting Hollywood
Dag 14: Terug naar BRU
Met name voor de dagen 7,8 en 13 zoek ik nog iets van activiteiten overdag. :) Dag 6 en 7 is wellicht wat intensief maar goed, dat kan geen kwaad na 3 dagen luieren.

[ Voor 64% gewijzigd door snaggyheadshot op 15-11-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:22

eagle00789

Est. November 2005

snaggyheadshot schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:17:
Wat was jouw favoriete park in Orlando @eagle00789? Vind het maar lastig om een keuze te maken tussen Disney en Universal :P Beiden zie ik niet zitten door de hoge prijzen voor losse dagen.

[...]

Met name voor de dagen 7,8 en 13 zoek ik nog iets van activiteiten overdag. :) Dag 6 en 7 is wellicht wat intensief maar goed, dat kan geen kwaad na 3 dagen luieren.
Dat is natuurlijk wel afhankelijk waar jou eigen voorkeur naar uit gaat. Beide parken zijn mooi die ik heb gezien maar omdat ze gesplitst zijn in meerdere parken kun je nooit alles zien in 1 keer. Gelegenheid om terug te gaan. Mijn huidige voorkeur gaat uit naar Universal omdat disney meer echt het disney geheel is dus iets kinderlijker en universal is meer volwassenen want meer film gerelateerd dan disneyfilms. Wel is er in universal natuurlijk ook pixar te vinden maar dat is dan wel weer
Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Dat is ook zo @eagle00789. Ik verwacht dan 2 a 3 dagen naar Universal te gaan en Disney dan maar te bewaren voor in LA :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 11:44

TAA

Liever IRC

snaggyheadshot schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:17:

[...]

Afgelopen zomer doorgebracht in Florida; als je nog flexibel bent in je schema zou ik meer tijd inplannen voor de Keys... is voor ons toch wel highlight van de trip. Snorkelen bij Key Largo, Turtle Hospital in Marathon en avondje stappen (Sloppy Joes) in Key West en genieten van de zonsondergang. Stranden bij Marco Island waren 100x mooier als Miami South Beach.

Als Starwars fan was Disney Studios in Orlando een no-brainer. Moet je Savi's workshop alleen niet in Californië reserveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
TAA schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:57:

Afgelopen zomer doorgebracht in Florida; als je nog flexibel bent in je schema zou ik meer tijd inplannen voor de Keys... is voor ons toch wel highlight van de trip. Snorkelen bij Key Largo, Turtle Hospital in Marathon en avondje stappen (Sloppy Joes) in Key West en genieten van de zonsondergang. Stranden bij Marco Island waren 100x mooier als Miami South Beach.
Dit is iets waar we idd nog over twijfelen. Met name omdat we de dagen ervoor al op de Bahama's zitten en ons kennende we het dan wel een beetje hebben gehad met het snorkelen, strandhangen e.d. Bovendien zouden we dan nog de dagen erna nóg langer in de auto moeten zitten (overnachting in St. Petersburg staat namelijk wel al vast).

Nog even over nadenken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Star Wars: Galaxy's Edge in Disney's Hollywood Studios is echt heel cool, als je van SW houdt uiteraard,

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik ga over 1,5 week naar een AWS beurs in Vegas, maar vlieg de komende donderdag er naar toe. Ik heb dus drie volle dagen om de boel te verkennen. Zit de hele week op de strip, dus wil een paar parken bezoeken waaronder de Grand Canyon. Ik zit in dubio over wat te doen. Meegaan op tours of een auto huren (2 dagen) iemand tips of suggesties? Ik reis alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
Tomas_ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:16:
Ik ga over 1,5 week naar een AWS beurs in Vegas, maar vlieg de komende donderdag er naar toe. Ik heb dus drie volle dagen om de boel te verkennen. Zit de hele week op de strip, dus wil een paar parken bezoeken waaronder de Grand Canyon. Ik zit in dubio over wat te doen. Meegaan op tours of een auto huren (2 dagen) iemand tips of suggesties? Ik reis alleen.
In de USA zou ik sowieso een auto huren! Heerlijk land om te gaan roadtrippen. Kan je gewoon op eigen houtje een paar national parken bezoeken! Zion en Bryce zou je ook heen kunnen gaan. Ook erg mooi en dan vanuit LV een helicopter tripje over de GC. Niet goedkoop natuurlijk, maar zie je wel heel veel in een korte tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door upclocker op 16-11-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zou auto huren, ben je flexibeler en kost minder tijd dan een tour. Een dagje Grand Canyon en dagje Death Valley, heb je twee verschillende zaken. Ook goed te rijden is Red Rock Canyon, alleen moet je daar in deze periode geloof ik een tijdslot reserveren voor een bepaald gedeelte van 't park. Of even kijkje nemen bij de Hoover Dam.

• Tomas_
geenstijl schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:54:
[...]
Ik zou auto huren, ben je flexibeler en kost minder tijd dan een tour. Een dagje Grand Canyon en dagje Death Valley, heb je twee verschillende zaken. Ook goed te rijden is Red Rock Canyon, alleen moet je daar in deze periode geloof ik een tijdslot reserveren voor een bepaald gedeelte van 't park. Of even kijkje nemen bij de Hoover Dam.
Goed punt, (dank ook @upclocker) waarschijnlijk is het ook net zo duur. Ik zit zelf te twijfelen over de westrim of southrim, Iedereen zegt de southrim velen malen mooier is, is dat het verschil in rijden waard? southrim is bijna 2 keer zo ver weg. Plan u is om een stukje route 66 mee te pakken naar Seligman en dan terug te buigen naar de westrim of door te knallen naar de southrim. Ik neem in ogenschouw dat mijn hotel nabij de strip is en ik dus ook nog terug moet.

Voor de tweede trip/dag had ik de valley of fire en Zion in gedachten. Jij noemt ook death valley. INu ik daar even naar kijk, ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Gehuurde auto biedt je de mogelijkheid om zelf te beslissen waar en hoelang je ergens wilt verblijven, en dit alles op je eigen tempo.

Vanaf de strip naar de south rim is toch wel zo'n 4h30 rijden (en ook weer terug) en dat is niet via route 66. Zou toch overwegen als je er echt naar toe gaat om ergens onderweg een hotel te pakken, wil je daarzo echt wat zien.
Valley of Fire SP is lekker dichtbij & erg mooi. Met maar drie dagen zeer aan te raden. Ook Red Rock Canyon National Conservation Area is zeker de moeite waard. Wat betreft Death Valley NP, dat was begin october dicht & eind oktober slechts gedeeltelijk open vanwege overstromingen eerder in het jaar. Op dit moment zou ik dat park misschien overslaan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:55
Vegas - South rim is wel echt een stuk rijden inderdaad.

Idealiter rij je het hele park door vanaf de south entrance naar de west entrance en dan moet je dat stuk eind van de dag ook weer terug.

Je moet dan ook serieus vroeg vertrekken vanuit je hotel, zeg 05:00 om lekker op tijd voor de drukte uit te zijn. Kom je later dan kun je zo een uur in de file staan bij de south entrance.

Zoals gezegd, pak een hotel voor één nachtje. Ga je naar Page, pak de horseshoe bend mee, neem de west entrance van Grand Canyon NP en vertrek via de south entrance. Of pak een hotel in Sedona, of gewoon simpel Flagstaff als het goedkoop moet.

Anyway, in één dag op en neer is afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Grouchy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:39:
Wat betreft Death Valley NP, dat was begin october dicht & eind oktober slechts gedeeltelijk open vanwege overstromingen eerder in het jaar. Op dit moment zou ik dat park misschien overslaan.
Toen ik er was was een "groot deel" van het park ook gesloten, maar het is zo groot dat je in 1 dagje toch maar een erg klein deel ziet. Ik begon vanuit een hotel vlak naast het park en heb in 1 dag het stuk tussen badwater basin, zabriskie point en mesquite dunes gezien. Ik heb wel rustig aan gedaan en nog wat wandelingetjes gemaakt bij badwater basin, salt creek, en artists palette, dus als je alleen een fotootje maakt vanaf de parkeerplaats wil je misschien nog iets meer zien.

Alsnog even uitzoeken of ook daar geen problemen zijn, natuurlijk.
Den_S85 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:52:
oals gezegd, pak een hotel voor één nachtje. Ga je naar Page, pak de horseshoe bend mee, neem de west entrance van Grand Canyon NP en vertrek via de south entrance. Of pak een hotel in Sedona, of gewoon simpel Flagstaff als het goedkoop moet.

Anyway, in één dag op en neer is afzien.
Ik zou dit alleen als meerdaagse trip doen inderdaad. Anders wil je daar iets leuks doen en zit je alsnog 10 uur op de snelweg, met een beetje geluk ook nog een tijd in de file en misschien een paar uurtjes om rond te kijken.

In 1 dag lekker naar valley of fire gaan, of hooguit death valley of zion. Grand canyon west en Red rock canyon ben ik zelf niet geweest maar is gezien de afstand natuurlijk wel verleidelijk. Bij grand canyon west moet je er wel op instellen dat het indianengebied is (net als monument valley, horseshoe bend en antelope canyon) en dat betekent veel commercie, in tegenstelling tot national/state parks (je zou het in de VS andersom verwachten). Niet per se erg, maar als je er terplekke achterkomt dat je moet betalen voor elke poep of scheet dan kan dat wel irriteren.

Als je de namen van de parken ziet is het ook een beetje FOMO om per se naar het bekendste park te moeten, maar in dit gebied is de natuur erg overweldigend en gevarieerd, dus ook als je kleinere parken bezoekt zie je echt wel iets moois.

Zelf boekte ik bij conferentietripjes gewoon altijd een of meerdere dagen bij op persoonlijke kosten. Als ik dan toch moet kiezen tussen vrij nemen voor een midweekje katwijk of een paar dagen in Zion en Bryce... Maar zelf weten natuurlijk.

[ Voor 51% gewijzigd door bwerg op 17-11-2023 10:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Grand Canyon West is wel een mooie rustige entree trouwens. Helemaal als je geen Aziatische vibes wil hebben langs de rim. Dat gekloot met die poses en instagram tuig is om te huilen. Of ik word oud... wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 12:39
Even een vraag voor de zekerheid: als ik een ontbijtkoek en een zak chips het land in wil smokkelen, dan hoef ik niks te declareren en mag het gewoon het land in, toch? Fruit etc heb ik wel al op. Reden voor de vraag is dat ik met een relatief goedkope luchtvaartmaatschappij vlieg en weinig van het eten verwacht, maar mogelijk niet alles voor de landing op krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Een zak chips het land in smokkelen? Dat kun je gewoon meenemen als het aan de normale regels voor import voldoet. Zolang er geen snuif cocaïne opzit, anders kan de vakantie onbedoeld heel lang verlengd worden. Declareren hoeft ook pas wanneer de waarde van de goederen bedrag 'x' overschrijdt of wanneer het met de eerder genoemde regels voor import in botsing komt.

Zie hier: https://www.cbp.gov/trave...ited-and-restricted-items

[ Voor 38% gewijzigd door Typhone op 17-11-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 21:56
exelletor schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:53:
Even een vraag voor de zekerheid: als ik een ontbijtkoek en een zak chips het land in wil smokkelen, dan hoef ik niks te declareren en mag het gewoon het land in, toch? Fruit etc heb ik wel al op. Reden voor de vraag is dat ik met een relatief goedkope luchtvaartmaatschappij vlieg en weinig van het eten verwacht, maar mogelijk niet alles voor de landing op krijg.
Je hoeft tegenwoordig niet meer te "declareren" die formulieren die je toen in het vliegtuig kreeg zijn er al een tijdje niet meer.
https://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp/traveler-entry-form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Doe de zak chips wel even in een afsluitbaar zakje, anders zit de chips door het luchtdrukverschil overal in je tas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Bushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:50:
[...]

Je hoeft tegenwoordig niet meer te "declareren" die formulieren die je toen in het vliegtuig kreeg zijn er al een tijdje niet meer.
https://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp/traveler-entry-form
Neem aan dat hem hem ging om het meenemen van etenswaar :)
Bv:

You may not import fresh, dried or canned meats or meat products from most foreign countries into the United States. Also, you may not import food products that have been prepared with meat.
https://www.cbp.gov/trave...ited-and-restricted-items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Dat 6059b refereert ook aan het meebrengen van voedsel, en kreeg je hoorheen standaard uitgereikt in het vliegtuig en moest je invullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84ogxqxfA-qWUJIz_SlzXr1zoas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PUGf938OJBR5t9ETVCek2EMu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dat je geen formulier krijgt wil niet zeggen dat je dat eten dan wel mee mag nemen natuurlijk :)
Afgelopen zomer vroeg die douane gast nog of we etenswaar bij ons hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 12:39
Ik heb uiteindelijk geen problemen ondervonden. Met die generieke formulieren en inofficiële websites die zeggen dat je alles moet opgeven, begon ik toch te twijfelen.

Maar nergens voor nodig, bij aankomst vroeg de marechaussee alleen of ik iets te declareren had. De betreffende zak chips is in de cabine ook niet ontploft. :P Het aanbod van eten bij SAS is mij ook reuze meegevallen - het enige verschil met een "echte legacy carrier" was voor mij dat je gratis maar een niet alcoholisch drankje mag kiezen en dat je deze voor het eten geserveerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:48
In maart Florida door en alvast een Mustang convertible (of vergelijkbaar) gehuurd bij Budget op MIA. Tips voor koffer afmetingen? We hebben 1 harde koffer van 75x45x29cm en nu rond black friday vast een mooie deal te vinden voor een 2e koffer, maar wat gaat passen?

Allerlei verschillende afmetingen gevonden maar vaak alleen de diepte/breedte en weer niet de hoogte en wat als we bijv. een Camaro meekrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Dank allen voor de Tips, ben uiteindelijk toch voor de tours gegaan voor Grand Canyon west en Zion. Zijn beide zo’n 2,5 uur afstand. Ik huur dan ws nog 1 dag zelf een auto voor Valley of Fire en Nelson ghost town. Tours gekozen vanwege het gemak en de tour guides.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Video is af. Dit jaar was het mijn eerste keer dat ik voet zetten op de Amerikaanse bodem. Na 1 jaar wachten op mijn Visum B1/B2. Ik heb dit zelf gefilmd via mijn smartphone S22U tijdens de landing op mijn vlucht met United Airlines. Airbus A320. Vanaf Washington DC Dulles internationaal vliegveld naar New York Newark Liberty International Airport. Op maandag 17 April 2023 na een tussenstop in Washington DC. Ik vloog eerst vanaf Amsterdam Schiphol naar Washington DC Dulles met een United Airlines. Als ik eraan terug denk voor mij een mooie vakantie met volle herinneringen en ervaring tijdens mijn 12-daagse verblijf (waarvan 1 dagje Washington DC met American Airlines) mijn neef was speciaal voor mij naar het vliegveld Newark gekomen en bracht mij naar het hotel.

Landing in New York met op achtergrond muziek van Frank Sinatra

Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 30fps 16968kbps [V: VideoHandle [eng] (h264 high L4.0, yuv420p, 1920x1080, 16968 kb/s)]
Audio: AAC 48000Hz stereo 248kbps [A: SoundHandle [eng] (aac lc, 48000 Hz, stereo, 248 kb/s)]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2023 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:25:
Dat 6059b refereert ook aan het meebrengen van voedsel, en kreeg je hoorheen standaard uitgereikt in het vliegtuig en moest je invullen
[Afbeelding]
Ik heb dit formulier nooit gehad en gezien tijdens mijn vlucht met United Airlines.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 07:52
@Verwijderd _O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Een van de betere documentaires over Amerika die ik gezien heb toch wel!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 03:06:
Video is af. Dit jaar was het mijn eerste keer dat ik voet zetten op de Amerikaanse bodem. Na 1 jaar wachten op mijn Visum B1/B2. Ik heb dit zelf gefilmd via mijn smartphone S22U tijdens de landing op mijn vlucht met United Airlines. Airbus A320. Vanaf Washington DC Dulles internationaal vliegveld naar New York Newark Liberty International Airport. Op maandag 17 April 2023 na een tussenstop in Washington DC. Ik vloog eerst vanaf Amsterdam Schiphol naar Washington DC Dulles met een United Airlines. Als ik eraan terug denk voor mij een mooie vakantie met volle herinneringen en ervaring tijdens mijn 12-daagse verblijf (waarvan 1 dagje Washington DC met American Airlines) mijn neef was speciaal voor mij naar het vliegveld Newark gekomen en bracht mij naar het hotel.

Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 30fps 16968kbps [V: VideoHandle [eng] (h264 high L4.0, yuv420p, 1920x1080, 16968 kb/s)]
Audio: AAC 48000Hz stereo 248kbps [A: SoundHandle [eng] (aac lc, 48000 Hz, stereo, 248 kb/s)]
Vond je het niet eng dat die vleugel ineens openklapte?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tenzij je de Chinese tour opgaat mag je gewoon (verpakt) eten meenemen.
Heb het zowel in de VS als in NZ gewoon netjes aangekruist. Beide keren vroegen ze gewoon wat het was.
En ontbijtkoek noem je dan gewoon cake omdat breakfastbiscuit ze niet veel zal zeggen. :)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Typhone schreef op maandag 20 november 2023 @ 06:58:
Een van de betere documentaires over Amerika die ik gezien heb toch wel!
En dan de zin ook: Video is af.
Dacht, nou komt het! 8)7

Wij hebben overigens de reis naar Rocky Mountains en Yellowstone eind april / begin mei 2024 on-hold gezet.
Jullie verhalen over de slechte periode en daarbij ook de websites van de verschillende parken aldaar heeft ons doen besluiten om de gok toch niet te wagen. Risico is inderdaad te groot dat er teveel wegen / gebieden afgesloten zijn waardoor we veel niet kunnen zien.

Jammer, maar helaas.

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 20-11-2023 08:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 03:35:
[...]

Ik heb dit formulier nooit gehad en gezien tijdens mijn vlucht met United Airlines.
Wel tijdens de vlucht met American Airlines?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Na tips van hier hebben we wat dingen in onze Amerika plannen geschrapt en toegevoegd. Onderstaande reis is eruit gekomen en gaan we in september ondernemen! Heel veel zin in. Nogmaals bedankt voor alle tips :)

1. San Francisco (3 nachten)
2. Yosemite (2 nachten)
— Tioga Pass —
3. Mammoth Lakes (1 nacht)
— Death Valley —
4. Las Vegas (2 nachten)
5. Zion National Park (1 nacht)
6. Bryce Canyon (2 nachten)
7. Page (2 nachten)
8. Monument Valley (1 nacht)
9. Grand Canyon (2 nachten)
10. Lake Havasu (1 nacht)
— Joshua Tree —
11. Anaheim (5 nachten, 2 dagen Disney)
— Totaal: 22 nachten/23 dagen

Verwijderd

Bushie schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:13:
[...]

Wel tijdens de vlucht met American Airlines?
Daar kreeg ik geen briefje en dat was een binnenlandse vlucht van 40 minuten van LaGuardia Airport New York naar Ronald Reagan Airport Washington DC met American Airlines A319

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:44
Wij hebben het voornemen om aankomende zomer in juli voor het eerst Florida te bezoeken met onze kinderen (dan 9 en 11). Het schema zoals we dat nu in elkaar hebben gedraaid zelf:

08-07: Aankomst Orlando
08-07 t/m 12-07: Orlando
12-07 t/m 15-07: Miami
15-07 t/m 18-07: Key West
18-07 t/m 20-07: Key Largo
20-07 t/m 22-07: Fort Myers
22-07 t/m 24-07: Tampa
24-07 t/m 27-07: Orlando

De bedoeling is om het in Orlando allemaal rustig aan te doen en niet teveel alle pretparken achter elkaar te 'proppen'. Cape Canaveral is ook een must om te bezoeken met hopelijk een lancering (bucket list!). Bezoek aan de Everglades staat ook op de lijst. Huurauto bij aankomst op het vliegveld en weer inleveren op het vliegveld.

Wij denken dat we hiermee een fijne reis hebben samengesteld, maar ik laat me graag voorlichten door de experts hier op het forum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:
Wij hebben het voornemen om aankomende zomer in juli voor het eerst Florida te bezoeken met onze kinderen (dan 9 en 11). Het schema zoals we dat nu in elkaar hebben gedraaid zelf:

De bedoeling is om het in Orlando allemaal rustig aan te doen en niet teveel alle pretparken achter elkaar te 'proppen'. Cape Canaveral is ook een must om te bezoeken met hopelijk een lancering (bucket list!). Bezoek aan de Everglades staat ook op de lijst. Huurauto bij aankomst op het vliegveld en weer inleveren op het vliegveld.

Wij denken dat we hiermee een fijne reis hebben samengesteld, maar ik laat me graag voorlichten door de experts hier op het forum!
Wat leuk! Ik ben van plan om in augustus 2024 1 weekje Miami aan te doen en vervolgens 1 weekje Orlando. Ik twijfel want ik wil ook een keertje op vakantie naar Manila. De hotels is al geboekt met ontbijtbuffet in Miami en Orlando met 100% annuleren en ik doe niet aan vooruit betalen.

Mijn plan voor Augustus-September 2024:
• 19-08 vliegen vanaf Amsterdam Schiphol naar Miami
• 19-08 t/m 23-08 Miami
• 23-08 vlieg ik van Miami naar Orlando
• 23-08 t/m 28-08 Orlando
• 28-08 vlieg ik waarschijnlijk van Orlando naar New York JFK of Newark Liberty
• 28-08 t/m 02-09 zeer waarschijnlijk New York
• Op 02-09 terugvlucht naar Amsterdam Schiphol

In Miami verblijf ik bij Hyatt Regency Miami en in Orlando Country Inn & Suites by Radisson Orlando Airport.

Ik vlieg Amsterdam naar Miami met een tussenstop en dan vlieg ik van Miami naar Orlando en terug van Orlando naar Amsterdam Schiphol. Ik twijfel nog of ik 1 weekje naar New York ga via Orlando en langs bij mijn neef uit New York ga. Ik ben van plan als New York doorgaat, dezelfde hotel te boeken als in mijn eerste reis naar New York afgelopen April 2023, Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk met ontbijtbuffet.

Mocht het doorgaan: Sinds April 2023 heb ik al

• New York (April 2023)
• Washington DC (April 2023)
• Los Angeles (April 2024)
• San Diego (April 2024)
• San Francisco (April 2024)
• Las Vegas (April 2024)
• Miami (Augustus 2024)
• Orlando (Augustus 2024)
• New York (Augustus 2024) zeer waarschijnlijk
• Seattle (2025) zeer waarschijnlijk

Gezien in Amerika

Californië en Nevada, 15-04 t/m 28-04-2024:
In April 2024 ga ik samen met mijn vriendin, wegens 10 jaar samen en eveneens de verjaardag van mijn vriendin om dit te vieren naar Los Angeles, San Diego, San Francisco en Las Vegas. Alles is geboekt voor ons tweeën en is de duurste vakantie ooit met zijn tweetjes €6.290,22. Met goede hotelketens, ontbijtbuffet en vliegtickets KLM en United met 1 ruimbagage tot 23KG (We neem 1 koffer mee voor ons tweetjes) + stoel reserveringen en de tour in Los Angeles en San Francisco. Aanvankelijk wilde ik alles voor ons betalen, maar mijn vriendin heeft de helft mee betaald. Ze vind mijn gebaar heel leuk dat ik alles wou betalen. Stoel reserveringen bij United geheel naar eigen keuzen waren gratis. Bij de KLM moesten we betalen voor de stoelen heen en terug, totaal €114 (Totaal prijs voor tweetjes). KLM ruimbagage 23KG heen en terug €108 en bij United $30 per vlucht tot 23KG. Wij dachten waarom ieder apart een koffer mee. Alleen op de vlucht naar San Diego met United hebben wij geen ruimbagage.

2025:
Het is zeer waarschijnlijk dat ik in 2025 naar Seattle op vakantie wil gaan. Een van mijn collega is daar afgelopen Oktober 2023 op vakantie geweest en vertelde dat het echt leuk heeft gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:33:
[...]

Wat leuk! Ik ben van plan om in augustus 2024 1 weekje Miami aan te doen en vervolgens 1 weekje Orlando. Ik twijfel want ik wil ook een keertje op vakantie naar Manila. De hotels is al geboekt met ontbijtbuffet in Miami en Orlando met 100% annuleren en ik doe niet aan vooruit betalen.

Mijn plan voor Augustus-September 2024:
• 19-08 vliegen vanaf Amsterdam Schiphol naar Miami
• 19-08 t/m 23-08 Miami
• 23-08 vlieg ik van Miami naar Orlando
• 23-08 t/m 28-08 Orlando
• 28-08 vlieg ik waarschijnlijk van Orlando naar New York JFK of Newark Liberty
• 28-08 t/m 02-09 zeer waarschijnlijk New York
• Op 02-09 terugvlucht naar Amsterdam Schiphol

In Miami verblijf ik bij Hyatt Regency Miami en in Orlando Country Inn & Suites by Radisson Orlando Airport.

Ik vlieg Amsterdam naar Miami met een tussenstop en dan vlieg ik van Miami naar Orlando en terug van Orlando naar Amsterdam Schiphol. Ik twijfel nog of ik 1 weekje naar New York ga via Orlando en langs bij mijn neef uit New York ga. Ik ben van plan als New York doorgaat, dezelfde hotel te boeken als in mijn eerste reis naar New York afgelopen April 2023, Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk met ontbijtbuffet.

Mocht het doorgaan: Sinds April 2023 heb ik al

• New York (April 2023)
• Washington DC (April 2023)
• Los Angeles (April 2024)
• San Diego (April 2024)
• San Francisco (April 2024)
• Las Vegas (April 2024)
• Miami (Augustus 2024)
• Orlando (Augustus 2024)
• New York (Augustus 2024) zeer waarschijnlijk
• Seattle (2025) zeer waarschijnlijk

Gezien in Amerika

In April 2024 ga ik samen met mijn vriendin, wegens 10 jaar samen. Alles is geboekt voor ons tweeën en is de duurste vakantie ooit met zijn tweetjes €6.120. Met goede hotels en ontbijtbuffet en vliegtickets met ruimbagage en de tour in Los Angeles en San Francisco. Aanvankelijk wilde ik alles voor ons betalen, maar mijn vriendin heeft de helft mee betaald.

Zeer waarschijnlijk in 2025 wil ik naar Seattle op vakantie gaan. Mijn collega was daar afgelopen Oktober 2023 op vakantie geweest.
Dat is nog eens een mooi lijstje en een mooi vooruitzicht voor augustus '24!
Wij hebben gisteren de vliegtickets geboekt, huurauto gereserveerd en het hotel van de laatste dagen Orlando vastgelegd. Nu de andere hotels nog boeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:48:
[...]

Dat is nog eens een mooi lijstje en een mooi vooruitzicht voor augustus '24!
Wij hebben gisteren de vliegtickets geboekt, huurauto gereserveerd en het hotel van de laatste dagen Orlando vastgelegd. Nu de andere hotels nog boeken :P
Ik wil volop gebruik maken van mijn B1/B2 toeristenvisum van Amerika. Ik heb een Amerikaans visum in mijn Nederlandse paspoort geldig tot 31OCT32. Maar mocht ik ooit op vakantie gaan naar mijn vaderland Iran dan komt dit te vervallen. Volgens de regels mag ik dan 5 jaar niet reizen naar Amerika (iedere keer bij aankomst in Amerika vragen ze hiernaar wanneer was mijn laatste keer Iran). Laatste keer Iran was voor mij 4 weken in oktober-november 2015 (familie bezoek). Omdat ik een dubbele nationaliteit heb, geboren in Nederland. Toch mag ik geen ESTA aanvragen. Procedure Visumaanvraag voor Amerika duurde bijna 1 jaar voor mij met veel invul werk en vervolgens een interview. Mijn vriendin heeft ESTA tot augustus 2025

Er is helaas geen rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol naar Miami. Vliegen jullie via een tussenstop?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:52:
[...]

Ik wil volop gebruik maken van mijn B1/B2 toeristenvisum van Amerika. Ik heb een visum in mijn Nederlandse paspoort geldig tot 31OCT32. Maar mocht ik ooit op vakantie gaan naar mijn vaderland Iran dan komt dit te vervallen. Volgens de regels mag ik dan 5 jaar niet reizen naar Amerika. Laatste keer Iran was voor mij 4 weken in oktober-november 2015 (familie bezoek). Omdat ik een dubbele nationaliteit heb, geboren in Nederland. Toch mag ik geen ESTA aanvragen. Procedure Visumaanvraag voor Amerika duurde bijna 1 jaar voor mij. Mijn vriendin heeft ESTA.

Er is helaas geen rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol naar Miami. Vliegen jullie via een tussenstop?
Naar Orlando kan je wel vliegen vanuit Schiphol :)

Edit: ok nvm verkeerd gekeken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinho96 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:02:
[...]

Naar Orlando kan je wel vliegen vanuit Schiphol :)

Edit: ok nvm verkeerd gekeken... |:(
Geef niks, ik heb net gezien via CheapTickets.nl geen rechtstreekse vluchten. Ik ga zeer waarschijnlijk tussenstop via Boston kiezen uitgevoerd door Delta Airlines

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:52:
[...]

Ik wil volop gebruik maken van mijn B1/B2 toeristenvisum van Amerika. Ik heb een visum in mijn Nederlandse paspoort geldig tot 31OCT32. Maar mocht ik ooit op vakantie gaan naar mijn vaderland Iran dan komt dit te vervallen. Volgens de regels mag ik dan 5 jaar niet reizen naar Amerika (iedere keer bij aankomst in Amerika vragen ze hiernaar wanneer was mijn laatste keer Iran). Laatste keer Iran was voor mij 4 weken in oktober-november 2015 (familie bezoek). Omdat ik een dubbele nationaliteit heb, geboren in Nederland. Toch mag ik geen ESTA aanvragen. Procedure Visumaanvraag voor Amerika duurde bijna 1 jaar voor mij met veel invul werk en vervolgens een interview. Mijn vriendin heeft ESTA tot augustus 2025

Tussenstop in Manchester en daar door naar Orlando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:11:
[...]

Geef niks, ik heb net gezien via CheapTickets.nl geen rechtstreekse vluchten. Ik ga zeer waarschijnlijk tussenstop via Boston kiezen uitgevoerd door Delta Airlines
En op de engelstalige Wikipedia-pagina van Schiphol zag ik dat je met KLM naar Miami zou kunnen vliegen, maar dit is enkel "seasonal". Wanneer die seasonal is, vraag ik mij dan wel af.

Dat ik zag dat je rechtstreeks naar Orlando kon vliegen was ergens op een zondag in december van dit jaar. :+
Dat zou dan ook "seasonal" zijn (waarschijnlijk voor de kerstperiode naar Disney World te gaan bvb), maar dan met Delta Airlines.

[ Voor 19% gewijzigd door Robinho96 op 24-11-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:16
Robinho96 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:47:
[...]

En op de engelstalige Wikipedia-pagina van Schiphol zag ik dat je met KLM naar Miami zou kunnen vliegen, maar dit is enkel "seasonal". Wanneer die seasonal is, vraag ik mij dan wel af.

Dat ik zag dat je rechtstreeks naar Orlando kon vliegen was ergens op een zondag in december van dit jaar. :+
Dat zou dan ook "seasonal" zijn (waarschijnlijk voor de kerstperiode naar Disney World te gaan bvb), maar dan met Delta Airlines.
Seasonal vluchten naar dergelijke bestemmingen is meestal in de winterperiode - zie hier het volledige winterschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
AFT0570 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:
[...]

Seasonal vluchten naar dergelijke bestemmingen is meestal in de winterperiode - zie hier het volledige winterschema.
Je zou toch denken dat seasonal vluchten naar Miami in de zomer zouden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Robinho96 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:10:
[...]

Je zou toch denken dat seasonal vluchten naar Miami in de zomer zouden zijn :)
Zomer is (relatief gezien) laagseizoen in Florida.

[ Voor 3% gewijzigd door voske op 24-11-2023 21:38 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voske schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:37:
[...]

Zomer is (relatief gezien) laagseizoen in Florida.
Ik ga dus met laagseizoen augustus?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Den_S85
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:56:
[...]

Ik ga dus met laagseizoen augustus?
Ja, want het is daar dan zo vies warm en benauwd dat niemand er wil zijn.

Maar dat had je zelf toch ook al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Tis er ook gewoon druk hoor in augustus. Aangezien de zomer gewoon hoogseizoen is voor iederen met schoolgaande kinderen en Amerikanen er zelf ook heen gaan.
4x in Orlando geweest, altijd in augustus, in ieder geval lekker weer :)

Voor corona kon je in augustus ook rechtstreeks van AMS-MCO vliegen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wij hebben van 2 tot 16 november met een camper langs de Oostkust gereisd, misschien leuk om even in het kort onze ervaringen te delen. Camper rechtstreeks bij Roadbear gehuurd met als ophaalpunt South Amboy, New Jersey. De vlucht er naartoe met KLM Premium Economy die ik betaald heb met mijn miles, we vlogen dus op JFK.

Dit is de tijd van het jaar dat het begint te vriezen en de camper was al 'winterized' toen we hem ophaalden. Dat betekent dat de vloeistoffen er uit zijn en je in principe alleen naar de wc kunt als je het zelf even wegspoelt met wat anti-vries. We zijn de eerste dag een paar uur zuidelijk gereden en hebben overnacht op een State Park bijna direct aan de oceaan. De volgende dag eerst langs een camperdealer gereden die het systeem dewinterized heeft, kostte een dikke 100 dollar. Vanaf dat moment konden we dus gewoon water en dergelijke gebruiken dus verder op pad met alle comfort.

De rest van de dag nog flink wat miles gemaakt en verder zuidwaarts gereden. Inmiddels waren we daar wel een beetje klaar mee en vervolgens steeds een dag of drie op dezelfde plek gebleven. Soms even op stap met een Uber maar meestal gewoon met de camper. Loskoppelen en de 'slideouts' inschuiven is 5 minuten werk dus je bent zo weg en staat ook zo weer aangekoppeld.

Parkeren is nergens een probleem, ondanks de elf meter lengte. Behalve toen ik even naar de kapper wilde die in een klein straatje bleek te zitten zonder mega parkeerterrein. Bij een autowasserette waren ze heel behulpzaam en kon ik gerust een half uurtje parkeren, al was dat ook nog best passen en meten.

Overal aan de oostkust en zuiden van zijn de RV campgrounds gewoon het hele jaar open en het weer was er schitterend. In de eerste week zijn we tot South Carolina gekomen waar we nog temperaturen van 27 graden hadden. Daarvandaan zijn we iets meer door het binnenland noordwaarts getrokken en pas bij het vinden van de laatste overnachting echt problemen gehad om een plek te vinden. Verder noordwaarts bleek bijna alles al gesloten te zijn in de winter en de plek die wel open was betekende een best wel ruime omweg.

Dat betekende dat we de volgende ochtend vroeg weg moesten om de camper voor 10 uur in New Jersey af te kunnen leveren, zonder vuil water en juist helemaal afgetankt met benzine en een volle LPG tank. Bij aankomst opnieuw 100 dollar uit de zak geklopt omdat de camper weer winterklaar gemaakt moest worden.

De herfst is een schitterende periode om door de US te reizen, we hebben onze ogen uitgekeken naar de schitterende natuur. Het mooie van reizen met een camper is dat je elke paar uur het landschap ziet veranderen. We hebben moeras gezien in o.a. Virginia, katoenvelden in de Carolina's en op de terugweg schitterende glooiende velden in Pennsylvania. Nergens was het overdreven druk en op de campgrounds tref je vooral 'locals' die een trip maken, gepensioneerden die alle tijd hebben en een handvol mensen die permanent in een RV lijkt te wonen.

Laat het me zeker weten als je vragen hebt over met de camper op stap in de herfst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_As5W_SBgf7SQ-YgqiHxMS2Cn24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHXZPyxgP1T9eDQ8SH6txWjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yjun1Iu0mL0Hst8Sv0vb-hQLoQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVMhNrhMZ5e5JqWxKzeqHpDW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP8iXhIDnQfg0oz-K0xZm_Qf_jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRcD9rU77sPre6MTjsTyTq1h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCxrqZG2n-mXdTyRS6gtj1qArtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WVKjl8ATkSwuwDzHC9zZmWV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BtJVleWfzKoP7XAVnN3kYhpfqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADZf752CvCf19qKkSd7ISW26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVvpfASZi-7_X3XXpWuCOef867Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiUy6forgQ27pPRimMkPGEJo.jpg?f=fotoalbum_large

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
GilbertvH schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:

Largo, Myers en Tampa zou ik persoonlijk skippen en als je ze al aandoet, niet zo lang. Zeker met kinderen zou ik dat ruilen voor meer tijd in Orlando.

Ik zou niet verder doorrijden dan Sarasota. Op het stuk tussen de Everglades en Sarasota zijn wat mooie natuurparken, maar niet voor het aantal dagen dat je er nu wilt plannen.

3 dagen Miami zou ik zelf ook niet doen. Een van de meest overrated steden ter wereld als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 25-11-2023 07:42 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
@Verwijderd splitten jullie thuis ook de boodschappen? En hoe doen jullie dat met afwassen? En stofzuigen?

Met andere woorden: wat zou het ons interesseren wie wat betaald.

Je bent al zo ontzettend vaak aangesproken op je zeer irritante posts en je blijft gewoon lekker doorgaan. Je krijgt alleen maar sarcastische reacties dus het lijkt erop of je het bewust doet.

Ik snap werkelijk niet waarom dit postgedrag niet wordt aangepakt.

En TR's zijn al zoveel gedaan, zonder effectief resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Dean Martin op 25-11-2023 07:51 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dean Martin schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:44:
@Verwijderd splitten jullie thuis ook de boodschappen? En hoe doen jullie dat met afwassen? En stofzuigen?

Met andere woorden: wat zou het ons interesseren wie wat betaald.

Je bent al zo ontzettend vaak aangesproken op je zeer irritante posts en je blijft gewoon lekker doorgaan. Je krijgt alleen maar sarcastische reacties dus het lijkt erop of je het bewust doet.

Ik snap werkelijk niet waarom dit postgedrag niet wordt aangepakt.

Totdat er een keer een scherpe tegenreactie volgt. Ik begrijp al die kansloze nutteloze details ook niet. Datum geldigheid paspoort, who fucking cares. Iets met een persoonlijkheidsstoornis of zeer delicaat trollen. Ik ben er nog niet uit.

Mede getuige de zeer haaks op elkaar staande visies in zijn eigen postst maar storend is het wel. Aan de andere kant is het nadeel: t’is min of meer ontopic. Hide posts from certain user zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Je hoeft het niet te lezen toch?
Als je d'r blij van wordt kan je d'r een css filter op zetten dacht ik.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 25-11-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adeadly
  • Laatst online: 16-09 15:09
Volgend jaar September is het zover: Dan gaan mijn vriendin en ik voor 10 dagen naar New York met een uitstapje van 2 of 3 dagen ( hier twijfel ik nog steeds over) naar de Niagara Falls waar ik zelf naar toe rijd met een auto. De 2 of 3 dagen is een twijfel, omdat we echt onze tijd in New York willen besteden ( Tevens omdat ik hier een aanzoek wil doen).

We verblijven in een AirBnb in Brooklyn, dichtbij de Subway, zodat we zo in Manhattan zijn.

Hebben jullie tips voor auto huur, zeker met 2 dagen wil ik pas later op de avond terug komen, maar dan loop ik tegen het feit aan dat de meeste autohuur locaties allang gesloten zijn of zou ik de auto dan misschien gewoon een nachtje bij mijn AirBnb moeten zetten?

Zelf ben ik al 2x in New York geweest (7 jaar geleden voor het laatst) en mijn vriendin nog niet en wil haar wel wat dingen laten zien en qua uitkijkpunten zat ik te denken aan Top of the Rock en The Edge of is de Summit beter?

Als er nog leuke bezienswaardigheden zijn die jullie aanraden hoor ik dat graag! ( Wij zijn totaal niet van de museums dus die vallen wel af ) :).

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Adeadly schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:37:
Hebben jullie tips voor auto huur, zeker met 2 dagen wil ik pas later op de avond terug komen, maar dan loop ik tegen het feit aan dat de meeste autohuur locaties allang gesloten zijn of zou ik de auto dan misschien gewoon een nachtje bij mijn AirBnb moeten zetten?
Soms kun je huurauto's ook inleveren door hem gewoon op de juiste parkeerplaats te zetten en de sleutels in een brievenbus te gooien o.i.d., het zal misschien per land/locatie verschillen of dat gangbaar is, maar mogelijk interessant om uit te zoeken of dat in NY kan.
Dean Martin schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:44:
Als er niets met TR's wordt gedaan zijn de modjes het misschien met je oneens en moet je misschien gewoon doorscrollen? Ik stoor me meer aan de drie posts gebitch na elke post van Pizzahut.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 25-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 16:10
Zojuist teruggekomen uit de V.S. en ben helaas mijn koptelefoon/powerbank en wat kledingstukken vergeten. Kan mijn moeder die gewoon naar Nederland sturen (wellicht met de aanschafbewijzen uit NL), of krijg je dan sowieso te maken met BTW/inklaringskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:15:
[...]

Soms kun je huurauto's ook inleveren door hem gewoon op de juiste parkeerplaats te zetten en de sleutels in een brievenbus te gooien o.i.d., het zal misschien per land/locatie verschillen of dat gangbaar is, maar mogelijk interessant om uit te zoeken of dat in NY kan.

[...]

Als er niets met TR's wordt gedaan zijn de modjes het misschien met je oneens en moet je misschien gewoon doorscrollen? Ik stoor me meer aan de drie posts gebitch na elke post van Pizzahut.
Dan zou ik als mod eens goed kijken naar het aantal thumbs dat dat soort posts krijgen. En communicatie is ook een groot goed.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rzarect0r schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:46:
Zojuist teruggekomen uit de V.S. en ben helaas mijn koptelefoon/powerbank en wat kledingstukken vergeten. Kan mijn moeder die gewoon naar Nederland sturen (wellicht met de aanschafbewijzen uit NL), of krijg je dan sowieso te maken met BTW/inklaringskosten?
Gewoon in een doos en verder niet moeilijk doen (commerciële waarde van 0-10 opgeven). Niemand controleert de particuliere zendingen. Vaak genoeg een deel van mijn kampeerspullen terug gestuurd als ik daarna nog verder ging reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 16:10
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:32:
[...]

Gewoon in een doos en verder niet moeilijk doen (commerciële waarde van 0-10 opgeven). Niemand controleert de particuliere zendingen. Vaak genoeg een deel van mijn kampeerspullen terug gestuurd als ik daarna nog verder ging reizen.
Thanks voor de tip, zal het doorgeven aan mijn ouders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
[b][

We verblijven in een AirBnb in Brooklyn, dichtbij de Subway, zodat we zo in Manhattan zijn.
Korte periode in een AirBB is toch officieel illegaal en wordt ook niet aangeraden? Ik zag dit op een site staan :

Airbnb-regels in New York

Helaas is het in New York illegaal om voor een korte periode een appartement in privébezit te huren. Op Airbnb en andere platforms voor kortetermijnverhuur moeten verhuurders officieel geregistreerd staan bij de gemeente en kortetermijnverhuur is alleen toegestaan als u in dezelfde woning of hetzelfde appartement verblijft als uw verhuurder, met niet meer dan twee betalende gasten tegelijk. Een heel appartement of huis verhuren voor minder dan 30 dagen is dus niet toegestaan.

Als u dus een volledig appartement boekt via bijvoorbeeld Airbnb, weet dan dat dit vaak illegaal is. Er is geen risico dat u een boete krijgt als u zo’n appartement boekt, maar er is een kans dat de host ‘gepakt’ wordt en uw boeking wordt geannuleerd. Gebeurt dit kort voor uw reis, dan kan het lastig zijn om alsnog een (redelijk geprijsde) hotelkamer te vinden.

Ik heb ook veel klachten gehoord van mensen die zijn opgelicht. Het appartement was niet zoals op de foto’s, of het bestond zelfs helemaal niet. Een appartement huren in New York is ook niet goedkoper dan een hotelkamer boeken. Het appartement zelf lijkt misschien relatief goedkoop, maar u moet vaak extra bedragen betalen (zoals schoonmaak- en servicekosten) die uw verblijf alsnog behoorlijk prijzig kunnen maken. Daarom bent u naar mijn mening beter af met een hotel in New York of in een appartement dat eigendom is van een bedrijf, geboekt via een hotelboekingswebsite, zoals de selectie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Laatst online: 16-09 15:09
ramrodwillem schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:41:
[...]

Korte periode in een AirBB is toch officieel illegaal en wordt ook niet aangeraden? Ik zag dit op een site staan :

Airbnb-regels in New York

Helaas is het in New York illegaal om voor een korte periode een appartement in privébezit te huren. Op Airbnb en andere platforms voor kortetermijnverhuur moeten verhuurders officieel geregistreerd staan bij de gemeente en kortetermijnverhuur is alleen toegestaan als u in dezelfde woning of hetzelfde appartement verblijft als uw verhuurder, met niet meer dan twee betalende gasten tegelijk. Een heel appartement of huis verhuren voor minder dan 30 dagen is dus niet toegestaan.

Als u dus een volledig appartement boekt via bijvoorbeeld Airbnb, weet dan dat dit vaak illegaal is. Er is geen risico dat u een boete krijgt als u zo’n appartement boekt, maar er is een kans dat de host ‘gepakt’ wordt en uw boeking wordt geannuleerd. Gebeurt dit kort voor uw reis, dan kan het lastig zijn om alsnog een (redelijk geprijsde) hotelkamer te vinden.

Ik heb ook veel klachten gehoord van mensen die zijn opgelicht. Het appartement was niet zoals op de foto’s, of het bestond zelfs helemaal niet. Een appartement huren in New York is ook niet goedkoper dan een hotelkamer boeken. Het appartement zelf lijkt misschien relatief goedkoop, maar u moet vaak extra bedragen betalen (zoals schoonmaak- en servicekosten) die uw verblijf alsnog behoorlijk prijzig kunnen maken. Daarom bent u naar mijn mening beter af met een hotel in New York of in een appartement dat eigendom is van een bedrijf, geboekt via een hotelboekingswebsite, zoals de selectie hierboven.
Klopt inderdaad, maar de host woont ook tevens in het appartement, dus dan mag short term stay wel.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

matthijst schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:27:
Tis er ook gewoon druk hoor in augustus. Aangezien de zomer gewoon hoogseizoen is voor iederen met schoolgaande kinderen en Amerikanen er zelf ook heen gaan.
4x in Orlando geweest, altijd in augustus, in ieder geval lekker weer :)

Voor corona kon je in augustus ook rechtstreeks van AMS-MCO vliegen.
Klopt, ook in augustus is het er gewoon druk. En dat weer, dat went wel en anders genoeg airco en zwembaden te vinden. Ik heb Orlando over diverse maanden bezocht (van februari tot december), het is er altijd druk.

Volgens mij qua vluchten heb je nu alleen in de winter vluchten naar MCO. Tot maart.
Ik ben alweer ruim 4 jaar niet meer geweest, inmiddels 2 jonge kinderen... ik zie het ook niet zitten om met overstap met de kinderen te reizen. Eentje is nu net 1 jaar, die zou dan dus iets van 13 a 14 uur op schoot moeten zitten, los van alles er omheen. Niet elk kind is hetzelfde, maar max 4 a 5 uur vliegen vind ik nu zat.

Wellicht dat ik zelf nog een keer in m'n eentje naar Florida ga in februari (zonder vrouw en kids), maar ik twijfel tussen dat of bijv. motorrijden op Tenerife en La Palma in diezelfde maand. De prijzen in de USA zijn wel enorm gestegen. Waar je voorheen een townhome of zelfs villa kon huren per dag, daar heb je nu een shabby motel voor. Los daarvan ook de voedselprijzen. Normaal zou ik daar mijn hand niet voor omdraaien, maar twee kleine kinderen kosten ook veel geld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Korte vraag; wij hebben voor volgend jaar een tour door de Upper Antelope Canyon. Nu moeten wij een tijdstip doorgeven (07:50, 09:50, 12:00 of 14:00) dat we willen starten. Op internet lees ik verschillende dingen, maar zelf twijfelen we nu tussen 09:50 of 12:00. Welke van de 2 is in deze de beste (en mooiste) keuze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
12 uur
Meeste stralen, dit was om 12 uur:
matthijst in "[Vakantie] USA"

[ Voor 88% gewijzigd door matthijst op 27-11-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
12:00. Dan staat de zon aan de top.
Wij hadden Lower Antelope Canyon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:57:
Net aangekomen in NY voor een paar dagen. En weet weer meteen waarom ik van de stad houd. Ik zit in een nietszeggend stukje 36th street. Dan kijk je uit je hotelkamer en zie je dit:

[Afbeelding]

Als je dan goed naar de details gaat kijken is het echt een super indrukwekkend gebouw, maar dat zie je vanaf de straat nauwelijks. En dansen ik geïntegreerd wat er bovenin te vinden is :p
Ik zat daar ook van 't weekend maar jou uitzicht was toch mooier ;) Dit was van op de 9e verdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsGVyDxqA6H8fm6w3YYF73U-JSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AhgM1Wwfa2qmGnWvbGFhYLb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hier toch in plaats van een safari in Afrika, plannen om weer richting de US te gaan.

Gaan met een kind van 6, en dan vind ik Florida wel een geschikte bestemming, en dan maar gelijk helemaal kindvriendelijk en de focus op Orlando en de parken.

Wilde eigenlijk op Miami vliegen, maar daar is de Full Size SUV ruim €1000,- duurder.

Dag 1 Vliegen naar Orlando
Dag 2 Orlando (Dagje bijkomen)
Dag 3 Orlando -> Fort Lauderdale
Dag 4 Fort Lauderdale -> Key-West
Dag 5 Key-West
Dag 6 Key-West
Dag 7 Key- West -> Naples via Everglades
Dag 8 Naples - > Sarasota
Dag 9 Sarasota-> Orlando
Dag 10 Orlando
Dag 11 Orlando
Dag 12 Orlando
Dag 13 Orlando
Dag 14 Orlando
Dag 15 Orlando
Dag 16 Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Terug naar huis

Veel Orlando, specifiek voor: Disney, de waterparken, Animal Kingdom, Seaworld en Discovery cove.
Miami staat er bewust niet in ;)

Zelf hebben we Florida al 4x gezien.

Enige nadeel is dat er buiten LH (en uitgevoerd door Discovery) vanaf FRA niemand meer direct op MCO vliegt in de periode juli 2024.

[ Voor 14% gewijzigd door Dean Martin op 07-12-2023 15:54 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GilbertvH
Dean Martin schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:48:
Hier toch in plaats van een safari in Afrika, plannen om weer richting de US te gaan.

Gaan met een kind van 6, en dan vind ik Florida wel een geschikte bestemming, en dan maar gelijk helemaal kindvriendelijk en de focus op Orlando en de parken.

Wilde eigenlijk op Miami vliegen, maar daar is de Full Size SUV ruim €1000,- duurder.

Dag 1 Vliegen naar Orlando
Dag 2 Orlando (Dagje bijkomen)
Dag 3 Orlando -> Fort Lauderdale
Dag 4 Fort Lauderdale -> Key-West
Dag 5 Key-West
Dag 6 Key-West
Dag 7 Key- West -> Naples via Everglades
Dag 8 Naples - > Sarasota
Dag 9 Sarasota-> Orlando
Dag 10 Orlando
Dag 11 Orlando
Dag 12 Orlando
Dag 13 Orlando
Dag 14 Orlando
Dag 15 Orlando
Dag 16 Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Terug naar huis

Veel Orlando, specifiek voor: Disney, de waterparken, Animal Kingdom, Seaworld en Discovery cove.
Miami staat er bewust niet in ;)

Zelf hebben we Florida al 4x gezien.

Enige nadeel is dat er buiten LH (en uitgevoerd door Discovery) vanaf FRA niemand meer direct op MCO vliegt in de periode juli 2024.
Mooi lijstje! Houd undercovertourist.com in de gaten voor de pretpark tickets. Ook gekeken naar Busch Gardens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Dit gaat een super gave reis worden. Zelf ook al meermaals die kant op geweest, als pretpark fanaat. Het lijkt erop dat ik mijn kinderen al heb aangestoken, alleen de vrouw wil nog niet elk jaar ;)

Voor tickets kan ik https://www.attractiontickets.com/en-nl aanraden. De laatste jaren heb ik hier de 14 dagen kaart van Disney aangeschaft. Qua waterparken kan ik Blizzard Beach heel erg aanraden. Typhoon Lagoon is nu helaas gesloten.

Wat ga je doen qua overnachten? Zelf hebben we de laatste jaren een villa of condo gehuurd. Dit kan ik enorm aanraden. Toch je eigen plekje, met kinderen wel zo fijn, en niet eens zo heel veel duurder dan een hotel.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Masch schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:12:
[...]

Dit gaat een super gave reis worden. Zelf ook al meermaals die kant op geweest, als pretpark fanaat. Het lijkt erop dat ik mijn kinderen al heb aangestoken, alleen de vrouw wil nog niet elk jaar ;)

Voor tickets kan ik https://www.attractiontickets.com/en-nl aanraden. De laatste jaren heb ik hier de 14 dagen kaart van Disney aangeschaft. Qua waterparken kan ik Blizzard Beach heel erg aanraden. Typhoon Lagoon is nu helaas gesloten.

Wat ga je doen qua overnachten? Zelf hebben we de laatste jaren een villa of condo gehuurd. Dit kan ik enorm aanraden. Toch je eigen plekje, met kinderen wel zo fijn, en niet eens zo heel veel duurder dan een hotel.
Mijn vrouw wilt volledige verzorging, geen villa.
Ik denk dat het het four seasons @ Disney gaat worden in Orlando.

Aan de andere kant is een niet Disney park wel prettig om even te ontsnappen aan de gekte.

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Na onze prachtige vakantie aan de west-kust van dit jaar in Mei (3.5 week Zion/Yosemite/Bryve/ect), dachten we deze april/mei, dat maar weer even te doen :p 2 weken meivakantie en dan 1 week extra vrij vragen voor de kinderen (dan 10 en 12).

Ik moet toch in San Diego zijn, dus scheelt al weer. Ik ga het topic weer lekker in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dean Martin schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:37:
[...]

Largo, Myers en Tampa zou ik persoonlijk skippen en als je ze al aandoet, niet zo lang. Zeker met kinderen zou ik dat ruilen voor meer tijd in Orlando.

Ik zou niet verder doorrijden dan Sarasota. Op het stuk tussen de Everglades en Sarasota zijn wat mooie natuurparken, maar niet voor het aantal dagen dat je er nu wilt plannen.

3 dagen Miami zou ik zelf ook niet doen. Een van de meest overrated steden ter wereld als je het mij vraagt.
Fort Myers zou ik ook skippen, daar is weinig aan. En van Fort Myers Beach is weinig meer over sinds daar vorig jaar de orkaan aan land kwam (de hoofdstraat, de pier, en alles daaromheen is volledig weggevaagd).

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 16-12-2023 14:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
PWM schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:41:
Na onze prachtige vakantie aan de west-kust van dit jaar in Mei (3.5 week Zion/Yosemite/Bryve/ect), dachten we deze april/mei, dat maar weer even te doen :p 2 weken meivakantie en dan 1 week extra vrij vragen voor de kinderen (dan 10 en 12).

Ik moet toch in San Diego zijn, dus scheelt al weer. Ik ga het topic weer lekker in de gaten houden.
let in ieder geval op dat steeds meer parken gaan werken met een reserveringssysteem. Ze zijn in 2023 helemaal overlopen met bezoekers wat tot allerlei ellende heeft geleid.
Yosemite geeft in ieder geval al aan dat 2024 in het seizoen entrance tickets verkocht worden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Meer parken zullen volgen vrees ik.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Dat is effe een heel goede heads-up!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
MaZo schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:08:
[...]
Fort Myers zou ik ook skippen, daar is weinig aan. En van Fort Myers Beach is weinig meer over sinds daar vorig jaar de orkaan aan land kwam
Oké ik heb hier dus totaal niet over nagedacht. Mijn hotel ligt net buiten een compleet apocalyptische omgeving na het kijken van iemand zijn uploads op streetview :o

Iemand een tip om te overnachten als alternatief? We komen van Miami en willen via de Everglades een nacht overbruggen alvorens we doorgaan naar Tampa. Van Miami naar Tampa is doable maar niet heel praktisch en comfortabel als je die dag ook nog iets wilt doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:01:
[...]

Iemand een tip om te overnachten als alternatief? We komen van Miami en willen via de Everglades een nacht overbruggen alvorens we doorgaan naar Tampa. Van Miami naar Tampa is doable maar niet heel praktisch en comfortabel als je die dag ook nog iets wilt doen.
Wij verbleven toen in Naples :)

Dat was overigens hier; https://www.booking.com/h...estern-naples-inn.nl.html

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 11:44

TAA

Liever IRC

Afgelopen zomer ook een tussenstop gemaakt in dit hotel. Het slechtste van onze hele Florida trip... zwembad was goor, ontbijt hebben we maar ergens anders gedaan en veel overlast van rokende, drinkende cubanen/mexicanen in het zwembad tot laat. YMMV...

Tip: Marco Island. Erg fijn strand met mooie zonsondergang...

[ Voor 6% gewijzigd door TAA op 19-12-2023 18:42 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 87 Laatste