Geen idee, maar als iemand iets in mo tags zet vind ik het wel zo netjes om ook zo te reageren.matthijst schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:20:
Wat is het nut van die members only tags dan? Dat iemand niet kan zien dat een Tweaker in albuquerque zit?
Sjezus.
Tsja, ieder z'n pleziertje natuurlijk.
Als iedereen zo denkt staat alles in MO tags.
Als iedereen zo denkt staat alles in MO tags.
AZ (en dus dit opic) is indexeerbaar door Google en voor iedereen toegankelijk. Dus ja, als ik wat van wil afschermen (privacy-gewijs) voor niet-Tweakers zijn MO tags wel handig ja. Straks linkt iemand uit mijn omgeving dankzij de posts hier mijn alias en dan weten ze wat voor (on)zin ik in andere fora op GoT gepost hebmatthijst schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:20:
Wat is het nut van die members only tags dan? Dat iemand niet kan zien dat een Tweaker in albuquerque zit?
Sjezus.
Maakt het voor jou uit dat een niet-Tweaker niet kan lezen welke route ik ga nemen en waar ik grofweg overnacht? Lijkt mij geen supernuttige algemene info te zijn

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eens. In 2017 naar Tampa Bay Buccaneers - Jacksonville Jaguars geweest. NFL Pre-season.PWM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 03:52:
Zaterdag bij de Knicks geweest, vandaag in Charlotte gekeken naar de wedstrijd tegen de Celtics.
Eerlijk is eerlijk, de Knicks zijn echt HEEL erg duur. Maar de ervaring is er ook naar, die maken er echt een feestje van![]()
Nu afkicken tot April, dan de Lakers en Vegas Knights op het programma. Ik zou toch echt iedereen aanraden om naar een wedstrijd te gaan op vakantie. In Mei vonden de kinderen de SF Giants ook geweldig. En honkbal is ook veel goedkoper.
M’n vrouw geeft niks om die sporten maar had een geweldige middag en avond.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Een mooi avondje vermaak zo'n sportwedstrijd. Wel zorgen dat je niet hebt gegeten, om op een saai moment even naar de food stands te lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 21-10-2023 09:45 ]
Naar mijn mening is Halloween eigenlijk voornamelijk leuk voor kinderen, en studenten. En dan is het voor volwassenen eigenlijk enkel leuk als je het voor de kinderen doet.bazzemans schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:22:
Even wat meningen peilen.
Wij vertrekken volgende week zondag naar San Diego en komen (zonder oponthoud) op zondag rond 9 uur 's avonds aan bij vrienden. Het eerste plan was om de volgende ochtend te vertrekken met de camper voor een roadtrip met zijn vieren. Nou wil het toeval dat het ook Halloween is en dat onze vrienden hebben voorgesteld als alternatief om Halloween mee te vieren met hun zus en haar familie (2 kleine kinderen). Dat is op zich iets dat we hier niet kennen en dus ook wel uniek. We zouden dan een dag later op roadtrip gaan.
Wat zouden jullie doen? Direct starten met de roadtrip of Halloween meevieren?
Poll: Wat zou jij doen?
• Direct die roadtrip
• Halloween met familie
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
En dan hangt het erg af in wat voor buurt je woont. Ik zie hier veel buurten waar lopen totaal onpraktisch of zelfs onveilig is. Of buurten waar er totaal geen buurtgevoel heerst. Dan heb je dus geen decoraties en, erger nog, geen trick or treating.
Ik vind het enorm leuk hier op m'n porch in m'n schommelstoel te zitten met een rookmachine, speaker en telefoon met Halloween soundboard. En uiteraard een bak met snoep.
Dus als je dat wat lijkt, zeker doen! Het voordeel van Halloween is het ook niet een familiefeest is als Thanksgiving of Kerst, dus je voelt je niet als buitenstaander.
Jell-O shots verplicht trouwens.
Anoniem: 762779
Onze aankomst in Los Angeles rechtstreeks vanuit Schiphol is op maandag 15 april 2024 om 11:50 de landing met de KLM. Wij hebben voor Los Angeles een volledige dag tour genomen met bus Airco, met een tourgids in het Engels. Hele dag vanaf 09:30 tot 18:00 heel Los Angeles bezienswaardigheden genomen
:strip_exif()/f/image/J3eq3yNvsqwpVDtPqAeozC7H.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn van plan om dit voor San Francisco ook te reserveren.
1 dagje dit en 3 dagen vrij om zelf de stad te bezichtigen. We verblijven er 5 dagen in Los Angeles en 1 dag daarvan gaan wij naar San Diego. Vervolgens 4 dagen San Francisco en 4 dagen Las Vegas.
3 dagen vrij in Los Angeles
3 dagen vrij in San Francisco
:strip_exif()/f/image/QrBvufDWtAjCBhDeJgA7kHEg.jpg?f=fotoalbum_large)
In San Diego komt de neef van mijn neef ons ophalen met zijn auto vanaf het vliegveld. Het is de eerste keer dat ik hem ga ontmoeten in mijn leven. Hij heeft mij gezegd dat hij gaat proberen om ons de belangrijkste bezienswaardigheden te laten zien en daarna ontmoeting met zijn gezin. Hij vind het jammer dat we maar 1 dagje daar zijn in San Diego. Ik heb geprobeerd om te wijzigen maar er zijn kosten aan verbonden
Las Vegas zitten wij centraal bij alles
:strip_exif()/f/image/J3eq3yNvsqwpVDtPqAeozC7H.jpg?f=fotoalbum_large)
1 dagje dit en 3 dagen vrij om zelf de stad te bezichtigen. We verblijven er 5 dagen in Los Angeles en 1 dag daarvan gaan wij naar San Diego. Vervolgens 4 dagen San Francisco en 4 dagen Las Vegas.
:strip_exif()/f/image/QrBvufDWtAjCBhDeJgA7kHEg.jpg?f=fotoalbum_large)
In San Diego komt de neef van mijn neef ons ophalen met zijn auto vanaf het vliegveld. Het is de eerste keer dat ik hem ga ontmoeten in mijn leven. Hij heeft mij gezegd dat hij gaat proberen om ons de belangrijkste bezienswaardigheden te laten zien en daarna ontmoeting met zijn gezin. Hij vind het jammer dat we maar 1 dagje daar zijn in San Diego. Ik heb geprobeerd om te wijzigen maar er zijn kosten aan verbonden
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 21-10-2023 19:05 ]
@Anoniem: 762779
In San Francisco is best goed OV (vijf jaar terug tenminste) dus daar kun je alles prima zelf bezoeken, en dan op je eigen tempo. Wat wij in San Francisco erg leuk vonden was de Movie tour, maar wij houden dan ook van films. Alcatraz was ook erg de moeite waard.
In San Francisco is best goed OV (vijf jaar terug tenminste) dus daar kun je alles prima zelf bezoeken, en dan op je eigen tempo. Wat wij in San Francisco erg leuk vonden was de Movie tour, maar wij houden dan ook van films. Alcatraz was ook erg de moeite waard.
3 dagen Sf is toomuch. Behalve Alcatraz en Golden gate park èxht niet zoveel te zien, of je moet interesse hebben in de vele dakloze. Zoals al zovaak gezegd. Ga auto rijden daar. Als je hier kan rijden kan je dat zeker in Californië.Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:48:
Onze aankomst in Los Angeles rechtstreeks vanuit Schiphol is op maandag 15 april 2024 om 11:50 de landing met de KLM. Wij hebben voor Los Angeles een volledige dag tour genomen met bus Airco, met een tourgids in het Engels. Hele dag vanaf 09:30 tot 18:00 heel Los Angeles bezienswaardigheden genomen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De bekende rode brug moet je toch ook even zien? Dat dorpje aan de overkant wordt ook nog wel eens genoemd en de Colt Tower schijnt wel leuk te zijn (hebben wij beide niet gedaan). En als je er toch bent kun je ook even een middag de toerist uithangen op Fischermans Wharf en dan natuurlijk een ritje maken met de Cable Car. Ikzelf vond het Cable Car museum ook heel erg leuk.Len020 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:35:
[...]
3 dagen Sf is toomuch. Behalve Alcatraz en Golden gate park èxht niet zoveel te zien, of je moet interesse hebben in de vele dakloze. Zoals al zovaak gezegd. Ga auto rijden daar. Als je hier kan rijden kan je dat zeker in Californië.
En dat alles zonder auto
Fort Point vond ik ook een interessante plek en prima te doen met OV. Er is ook nog wel wat tijd door te brengen in kunstmusea of bijvoorbeeld een wandeling door Chinatown.
Be yourself, no matter what they say ...
Zijn ons aan het oriënteren voor weer een mooie rondreis volgende jaar.
Aangezien onze ESTA van vorig jaar nog geldig is in 2024, wil ik weer terug naar de USA.
En omdat ik gewoon van dat land hou..
Na de West-Coast in 2017 en Florida 2018 (en New York in 2013 en 2023) willen we nu richting het Noord-Westen.
Zijn echter nog aan het twijfelen;
- Vliegen we op Seattle en maken we een rondje via Canada (Vancouver) en weer terug naar Seattle
- Vliegen we op Denver en gaan we via de Rockies en Yellowstone etc. naar Seattle (of v.v.)
Willen drie weken gaan.. laatste week April en eerste twee weken Mei.
Via de vele reisorganisaties heb ik al wat reizen gevonden ter inspiratie voor een route, en beide type reizen lijken ons erg mooi.
Uiteraard gaan we de reis eerst even zelf samenstellen o.b.v. zo'n route om te kijken waar we qua prijs op uit gaan komen en waar we zelf wat aanpassingen in gaan doen.
Waarschijnlijk hangen hier wel USA-gangers rond die ervaring hebben met beide type reizen?
Aangezien onze ESTA van vorig jaar nog geldig is in 2024, wil ik weer terug naar de USA.
Na de West-Coast in 2017 en Florida 2018 (en New York in 2013 en 2023) willen we nu richting het Noord-Westen.
- Vliegen we op Seattle en maken we een rondje via Canada (Vancouver) en weer terug naar Seattle
- Vliegen we op Denver en gaan we via de Rockies en Yellowstone etc. naar Seattle (of v.v.)
Via de vele reisorganisaties heb ik al wat reizen gevonden ter inspiratie voor een route, en beide type reizen lijken ons erg mooi.
Uiteraard gaan we de reis eerst even zelf samenstellen o.b.v. zo'n route om te kijken waar we qua prijs op uit gaan komen en waar we zelf wat aanpassingen in gaan doen.
Waarschijnlijk hangen hier wel USA-gangers rond die ervaring hebben met beide type reizen?
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2023 07:37 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vind Yellowstone het mooiste park in de VS.
@Rivanov Yellowstone is prachtig, maar eind april/begin mei is mogelijk wel wat (te) vroeg voor Yellowstone/Grand Teton: niet alle wegen zullen dan open zijn. Openingsdata van de wegen in Yellowstone dit jaar aldus de NPS:
Open year-round: North Entrance to Northeast Entrance
Open April 21 - October 31, 2023*: West Entrance to Madison, Madison to Old Faithful, Madison to Norris, Mammoth Hot Springs to Norris, Norris to Canyon Village
Open May 5 - October 31, 2023*: East Entrance to Lake Village (Sylvan Pass), Canyon Village to Lake Village
Open May 12 - October 31, 2023*: South Entrance to West Thumb, West Thumb to Old Faithful (Craig Pass), West Thumb to Lake Village, Tower-Roosevelt to Tower Fall
Open May 26 - October 31, 2023*: Canyon Village to Tower Fall (Dunraven Pass). This is a high elevation pass that generally experiences winter weather earlier than other roads in the park — as with all other roads, the closing date is subject to change.
TBD: Beartooth Highway (US-212), Chief Joseph Scenic Byway (WY-296)**
Nuttige info. Thanks.voske schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:04:
@Rivanov Yellowstone is prachtig, maar eind april/begin mei is mogelijk wel wat (te) vroeg voor Yellowstone/Grand Teton: niet alle wegen zullen dan open zijn. Openingsdata van de wegen in Yellowstone dit jaar aldus de NPS:
[...]
Na Yellowstone wordt t een beetje saai richting Seattle. Je kan dan beter terug via een regionale airport ipv 2 dagen naar Seattle rijden(of je wilt graag Seattle regio bezoeken dan wel uiteraard .Rivanov schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:36:
Zijn ons aan het oriënteren voor weer een mooie rondreis volgende jaar.
Gisteren van Santa Fe naar Grand Junction gereden. Flinke trip (7+ uur), maar het dubbel en dwars waard.
Het eerste stuk tot aan Saguache is typisch New Mexican: lange, rechte wegen door woestijngebied met op de achtergrond veel bergen. Niet verkeerd, maar ook niet verschrikkelijk interessant.
Na Saguache, waar we eerst gestopt zijn bij een kleine pop/mom diner, werd het pas echt interessant. Je rijdt tussen Aspen en Telluride langs (en over) de Gunnison river, en tot aan Montrose hebben we werkelijk met open mond gereden. Geprobeerd het vast te leggen op beeld, maar geen foto doet het eer aan.
Onze tijdelijke achtertuin (inclusief herten) kijkt vol in Ute Canyon. Denk dat Colorado wel wat beter gaat bevallen dan New Mexico. Ook niet geheel onbelangrijk: het is hier 24 graden met strakblauwe lucht.
Het eerste stuk tot aan Saguache is typisch New Mexican: lange, rechte wegen door woestijngebied met op de achtergrond veel bergen. Niet verkeerd, maar ook niet verschrikkelijk interessant.
Na Saguache, waar we eerst gestopt zijn bij een kleine pop/mom diner, werd het pas echt interessant. Je rijdt tussen Aspen en Telluride langs (en over) de Gunnison river, en tot aan Montrose hebben we werkelijk met open mond gereden. Geprobeerd het vast te leggen op beeld, maar geen foto doet het eer aan.
Onze tijdelijke achtertuin (inclusief herten) kijkt vol in Ute Canyon. Denk dat Colorado wel wat beter gaat bevallen dan New Mexico. Ook niet geheel onbelangrijk: het is hier 24 graden met strakblauwe lucht.
Dat zullen vast niet de enigste wegen zijn. Reizen rond die tijd in die staten doe ik wel vanwege m'n werk, en ik ben al een paar keer ingesneeuwd geraakt. Voor vakantie stellen we het liever een paar maanden uit, vanwege het weer.
Ter aanvulling:
Trail Ridge Road (RMNP) is rond die tijd ook nog niet geopend. Deze weg opent doorgaans pas tijdens het Memorial Day-weekend. Afhankelijk van de specifieke locatie en hoogte in de Rockies kun je een breed scala aan weersomstandigheden ervaren. Een beetje winterweer kan je plannen in de war schoppen, en in veel parken (bijvoobeeld RMNP en Mount Rainier National Park) zijn sneeuwkettingen verplicht tussen november 1 - mei 1 & je hebt de bijvoorbeeld Colorado's chain law (& Washington state) dus zorg ervoor dat je sneeuwkettingen bij je hebt.
Hiken: Op lagere hoogtes begint de sneeuw te smelten en worden wandelpaden toegankelijker. Vorig jaar in juni moesten we zelfs nog microspikes gebruiken in de hoger gelegen gebieden in het RMNP. Hoe rekening met op natte en modderige omstandigheden.
Tijdens ons bezoek aan Mount Rainier National Park begin juli een paar geleden lag er ook nog wat sneeuw in de hoger geleden gebieden.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dat zijn de enige wegen in Yellowstone. Het is groot park, hoofd dingen kan je zo met auto naartoe rijden, maar onder de streep zijn er maar handjevol wegen.Grouchy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Dat zullen vast niet de enigste wegen zijn.
Ik denk dat er een misverstand is, reis helaas niet voor m'n werk naar Yellowstone NP rond die tijd. Mijn vorige opmerking was niet beperkt tot Yellowstone NP, maar betrof alle wegen in Washington, Colorado en Idaho.Sissors schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:13:
[...]
Dat zijn de enige wegen in Yellowstone. Het is groot park, hoofd dingen kan je zo met auto naartoe rijden, maar onder de streep zijn er maar handjevol wegen.
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 23-10-2023 21:11 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Vakantie April 2024:
Wij hebben voor Los Angeles en San Francisco de eerste dag na ons aankomst: San Francisco: Alcatraz en rondleiding door de stad met Engels sprekende gids
Los Angeles 2 personen €190,34
San Francisco 2 personen €262,50
Programma 8 uur San Francisco: We moeten 8:00 al klaar staan
+ Ze halen ons op vlakbij ons hotel
+ Marina District (Rondleiding)
+ Palace of Fine Arts (Fotohalte 15 minuten)
+ Golden Gate Bridge (Fotohalte 15 minuten)
+ Presidio van San Francisco (Sightseeing)
+ Sutro Bath (Optioneel)
+ Ocean Beach (Sightseeing)
+ Golden Gate Park (Sightseeing)
+ Dutch Windmill San Francisco (Sightseeing) (Nederlandse Windmolen)
+ Bison Paddock, San Francisco (Sightseeing)
+ Haight-Ashbury (Rondleiding)
+ Twin Peaks, San Francisco (Fotohalte) 10 minuten
+ Mission District (Rondleiding)
+ Mision San Francisco de Asis (Fotohalte) 10 minuten
+ Mission Dolores Park (Sightseeing)
+ Civic Center Plaza (Rondleiding)
+ Union Square, San Francisco (Rondleiding)
+ Fisherman's Wharf (Rondleiding)
+ Alcatraz (inlusief overtocht boot en rondleiding)
+ Pier 33 en het Eindpunt
1 dag rondleiding in San Francisco en 3 dagen zelfstandig vrij om de stad te bezichtigen.
Programma Los Angeles 8-uur:
Iconische bezienswaardigheden van een hele dag LA, Hollywood, Beverly Hills en stranden en meer
San Diego Mijn familie die daar woont gaat ons San Diego laten zien. We zijn 11 uurtjes in San Diego
Las Vegas Wij verblijven totaal 4 dagen in Las Vegas. Mijn vader kent zijn klasgenoot van vroeg en die nu in Las Vegas woont. Hij gaat zeer waarschijnlijk met ons samen zijn op de tweede na ons aankomst in Las Vegas en hij gaat ons Las Vegas laten zien. Vanuit Las Vegas vliegen wij weer met de KLM rechtstreeks terug op Schiphol.
Ik heb overwogen om via Las Vegas naar New York te gaan, daar heb ik een neef wonen. De vakantie werd te lang helaas. Hij heeft mij paar keer gevraagd om ook nog langs te komen en dan via New York naar Amsterdam te gaan. Een ander keertje weer eens New York en dan samen met mijn vriendin erbij.
Onze aankomst is in Los Angeles met de KLM KL601 rechtstreeks ochtendvlucht aankomst 11:50
Aantal dagen verblijf:
Los Angeles: 4 dagen
San Diego: 1 dag
San Francisco: 4 dagen
Las Vegas: 4 dagen
Totaal 13 dagen
Vliegmaatschappijen:
KLM:
Schiphol ----> Los Angeles en terug: Las Vegas ---> Schiphol
United Airlines:
Retour Los Angeles --> San Diego
Enkel Los Angeles --> San Francisco
Enkel San Francisco --> Las Vegas
Wij vliegen Economy Class
Onze hotels al geboekt met 100% gratis annuleren:
Los Angeles: Hyatt Place LAX / Century met ontbijtbuffet (1.1KM van de Internationale LAX Luchthaven)
San Francisco: Hyatt Place San Francisco / Downtown met ontbijtbuffet
Las Vegas: Hampton Inn by Hilton Tropicana met ontbijtbuffet bij The Strip
In deze vakantie vieren wij: Ik en mijn vriendin zijn in 2024 10 jaar samen en dit vieren wij met deze vakantie en in deze vakantie is ook haar verjaardag.
ESTA/VISUM:
Mijn vriendin heeft ESTA tot augustus 2025. Ik heb een Amerikaanse Visum B1/B2 in mijn Nederlandse paspoort 10 jaar geldig momenteel tot 2032.
Dit gaat mijn tweede keer Amerika worden: Afgelopen April 2023 ben ik alleen naar New York geweest, voor een 12 daagse vliegreis met United Airlines. Ik verbleef in Hampton Inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk. Ik ben tijdens die vakantie ook in Washington DC geweest voor een 1 dagje per vliegtuig met American Airlines ochtendvlucht heen en avond terugkeer naar New York.
Wij hebben voor Los Angeles en San Francisco de eerste dag na ons aankomst: San Francisco: Alcatraz en rondleiding door de stad met Engels sprekende gids
Los Angeles 2 personen €190,34
San Francisco 2 personen €262,50
Programma 8 uur San Francisco: We moeten 8:00 al klaar staan
+ Ze halen ons op vlakbij ons hotel
+ Marina District (Rondleiding)
+ Palace of Fine Arts (Fotohalte 15 minuten)
+ Golden Gate Bridge (Fotohalte 15 minuten)
+ Presidio van San Francisco (Sightseeing)
+ Sutro Bath (Optioneel)
+ Ocean Beach (Sightseeing)
+ Golden Gate Park (Sightseeing)
+ Dutch Windmill San Francisco (Sightseeing) (Nederlandse Windmolen)
+ Bison Paddock, San Francisco (Sightseeing)
+ Haight-Ashbury (Rondleiding)
+ Twin Peaks, San Francisco (Fotohalte) 10 minuten
+ Mission District (Rondleiding)
+ Mision San Francisco de Asis (Fotohalte) 10 minuten
+ Mission Dolores Park (Sightseeing)
+ Civic Center Plaza (Rondleiding)
+ Union Square, San Francisco (Rondleiding)
+ Fisherman's Wharf (Rondleiding)
+ Alcatraz (inlusief overtocht boot en rondleiding)
+ Pier 33 en het Eindpunt
1 dag rondleiding in San Francisco en 3 dagen zelfstandig vrij om de stad te bezichtigen.
Programma Los Angeles 8-uur:
Iconische bezienswaardigheden van een hele dag LA, Hollywood, Beverly Hills en stranden en meer
San Diego Mijn familie die daar woont gaat ons San Diego laten zien. We zijn 11 uurtjes in San Diego
Las Vegas Wij verblijven totaal 4 dagen in Las Vegas. Mijn vader kent zijn klasgenoot van vroeg en die nu in Las Vegas woont. Hij gaat zeer waarschijnlijk met ons samen zijn op de tweede na ons aankomst in Las Vegas en hij gaat ons Las Vegas laten zien. Vanuit Las Vegas vliegen wij weer met de KLM rechtstreeks terug op Schiphol.
Ik heb overwogen om via Las Vegas naar New York te gaan, daar heb ik een neef wonen. De vakantie werd te lang helaas. Hij heeft mij paar keer gevraagd om ook nog langs te komen en dan via New York naar Amsterdam te gaan. Een ander keertje weer eens New York en dan samen met mijn vriendin erbij.
Onze aankomst is in Los Angeles met de KLM KL601 rechtstreeks ochtendvlucht aankomst 11:50
Aantal dagen verblijf:
Los Angeles: 4 dagen
San Diego: 1 dag
San Francisco: 4 dagen
Las Vegas: 4 dagen
Totaal 13 dagen
Vliegmaatschappijen:
KLM:
Schiphol ----> Los Angeles en terug: Las Vegas ---> Schiphol
United Airlines:
Retour Los Angeles --> San Diego
Enkel Los Angeles --> San Francisco
Enkel San Francisco --> Las Vegas
Wij vliegen Economy Class
Onze hotels al geboekt met 100% gratis annuleren:
Los Angeles: Hyatt Place LAX / Century met ontbijtbuffet (1.1KM van de Internationale LAX Luchthaven)
San Francisco: Hyatt Place San Francisco / Downtown met ontbijtbuffet
Las Vegas: Hampton Inn by Hilton Tropicana met ontbijtbuffet bij The Strip
In deze vakantie vieren wij: Ik en mijn vriendin zijn in 2024 10 jaar samen en dit vieren wij met deze vakantie en in deze vakantie is ook haar verjaardag.
ESTA/VISUM:
Mijn vriendin heeft ESTA tot augustus 2025. Ik heb een Amerikaanse Visum B1/B2 in mijn Nederlandse paspoort 10 jaar geldig momenteel tot 2032.
Dit gaat mijn tweede keer Amerika worden: Afgelopen April 2023 ben ik alleen naar New York geweest, voor een 12 daagse vliegreis met United Airlines. Ik verbleef in Hampton Inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk. Ik ben tijdens die vakantie ook in Washington DC geweest voor een 1 dagje per vliegtuig met American Airlines ochtendvlucht heen en avond terugkeer naar New York.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 26-10-2023 03:14 ]
Het heeft wederom een hoog 'lief dagboek' gehalte.
The best is yet to come
Tijd voor een eigen blog nietwaar?Dean Martin schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:23:
Het heeft wederom een hoog 'lief dagboek' gehalte.
Ik ben ook benieuwd hoe vaak vermeld wordt dat het de tweede keer gaat zijn. Met wat pech krijgen we die ellenlange non informatie tot april te zien.
@Anoniem: 762779 de boomers op allesamerika forum zijn dol op dergelijke lange stukken tekst. Helemaal als je ze elke 2 dagen compleet herhaalt!
[ Voor 41% gewijzigd door Typhone op 26-10-2023 06:28 ]
Naja, wel een mooi overzichtje zo
Iemand nog tips voor een route van Salt Lake naar Salt Lake?
Zoek eigenlijk een nacht of 7-8 (liefst 2x4) om ergens te verblijven op weg naar, en terug van Yellowstone en Grand Teton. Voordeel: wat minder rijden. Maar er lijkt niet heel veel bijzonders te zitten tussen SLC en parken.
Andere optie is om one way richting Portland te rijden, maar geen idee of dat de moeite waard is? 3 nachten Portland aan het eind, en dan ergens nog 2x3 tussen Yellowstone en Portland, dacht aan bv. Twin Falls en Idaho.
Zoek eigenlijk een nacht of 7-8 (liefst 2x4) om ergens te verblijven op weg naar, en terug van Yellowstone en Grand Teton. Voordeel: wat minder rijden. Maar er lijkt niet heel veel bijzonders te zitten tussen SLC en parken.
Andere optie is om one way richting Portland te rijden, maar geen idee of dat de moeite waard is? 3 nachten Portland aan het eind, en dan ergens nog 2x3 tussen Yellowstone en Portland, dacht aan bv. Twin Falls en Idaho.
Toevalligerwijs zijn wij voor volgend jaar April / Mei met dezelfde reis bezig (zie mijn posts hierboven).matthijst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:15:
Naja, wel een mooi overzichtje zo![]()
Waar oorspronkelijk het idee was om van Seattle naar Denver te rijden (of v.v.) hebben we nu het idee om een rondje Denver - Denver (via Salt Lake City) of Salt Lake City - Salt Lake City (via Denver) te doen.
Op SLC kun je rechtstreeks vliegen, Denver heeft altijd een overstap (dat is ook geen ramp overigens)
Pakken dan Rocky Mountains, Mount Rushmore, Grand Teton, Yellowstone etc. allemaal mee in 20 dagen.
En tussen SLC en Denver doen we ook Moab aan. Daar zijn we tijdens onze rondreis aan de West-Coast niet geweest.. toen kwamen we "tot" Page om vervolgens naar beneden af te zakken naar Flagstaff.
Hebben nu via 333travel.nl een route opgevraagd. Benieuwd waar ze mee komen. Gisteren onze wensen doorgesproken
Ah, die route hebben we een paar jaar terug gedaan (ongeveer).
Dacht het nu semi-kort te houden en rechtsom naar GT en dan linksom terug naar SLC te gaan. Maar misschien is d'r wel echt niks te doen daar (allemaal kleine dorpjes op de kaart iig).
Wel eens in Seattle geweest, nog nooit in Portland/Oregon, dus dat is misschien wel leuk. Maar langer rijden.
Dacht het nu semi-kort te houden en rechtsom naar GT en dan linksom terug naar SLC te gaan. Maar misschien is d'r wel echt niks te doen daar (allemaal kleine dorpjes op de kaart iig).
Wel eens in Seattle geweest, nog nooit in Portland/Oregon, dus dat is misschien wel leuk. Maar langer rijden.
Ik heb nog een schema voor je liggen van circa 20 dagen. Zal em straks even hoog knallen via WeTransfer als je wil en hem per DM sturen. Ik ga komend jaar (1,5 maand later dan jou) ook weer rondje Denver doen enRivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:18:
[...]
Toevalligerwijs zijn wij voor volgend jaar April / Mei met dezelfde reis bezig (zie mijn posts hierboven).
Waar oorspronkelijk het idee was om van Seattle naar Denver te rijden (of v.v.) hebben we nu het idee om een rondje Denver - Denver (via Salt Lake City) of Salt Lake City - Salt Lake City (via Denver) te doen.
Op SLC kun je rechtstreeks vliegen, Denver heeft altijd een overstap (dat is ook geen ramp overigens)
Pakken dan Rocky Mountains, Mount Rushmore, Grand Teton, Yellowstone etc. allemaal mee in 20 dagen.
En tussen SLC en Denver doen we ook Moab aan. Daar zijn we tijdens onze rondreis aan de West-Coast niet geweest.. toen kwamen we "tot" Page om vervolgens naar beneden af te zakken naar Flagstaff.
Hebben nu via 333travel.nl een route opgevraagd. Benieuwd waar ze mee komen. Gisteren onze wensen doorgesproken
heb nog wel een plethora aan tips voor je als je wil
Overigens pak de overstap meteen in Londen, dan vlieg je vanaf Heathrow rechtstreeks naar Denver voor peace of mind
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 26-10-2023 07:35 ]
Tussen SLC en Yellowstone is een stuk meer dan tussen Yellowstone / Grand Teton en Flaming Gorges. Dat gebied heeft helemaal niks (plukjes gras), tussen SLC en Yellowstone zitten tenminste nog bomen en wat dorpen enzo. Mesa Falls vond ik best leuk, en veel minder druk dan Yellowstone. Maar dan heb je het over een prima tussenstop onderweg, niet bepaald iets waar je een week blijft.matthijst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:15:
(Vrijstaat) Portland is tegenwoordig een stad om te vermijden, dus drie nachten daar is misschien wat veel. De Columbia River Gorge is echter absoluut een bezoek waard.matthijst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:15:
3 nachten Portland aan het eind, (…)
Het is geen 2x4 maar vanuit SLC zou je kunnen denken aan SLC-Zion NP-Bryce NP-Capitol Reef NP-Moab (Arches en Canyonlands NP)-Vernal-Yellowstone-Grand Teton-SLC.
Ik heb dit jaar een rondje Denver gedaan. Dat zag er zo uit: Denver - Keystone (4 nachten) - Cody (2 nachten) - Yellowstone (4 nachten) - Grand Teton (2 nachten) - Rock Springs - Vernal - Granby - Estes Park (2 nachten) - Denver.
Ik hou mij zeer aanbevolen voor je tips! Zijn zeer welkom!Typhone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:33:
[...]
Ik heb nog een schema voor je liggen van circa 20 dagen. Zal em straks even hoog knallen via WeTransfer als je wil en hem per DM sturen. Ik ga komend jaar (1,5 maand later dan jou) ook weer rondje Denver doen en
heb nog wel een plethora aan tips voor je als je wil.
Overigens pak de overstap meteen in Londen, dan vlieg je vanaf Heathrow rechtstreeks naar Denver voor peace of mind. British Airways vanaf Schiphol -> Londen -> Denver
Tips zijn voor mij ook welkom. Ik ga volgend jaar voor het eerst vanuit Denver starten. Tot nu toe altijd vanuit LA of Las Vegas gestart aan deze kant van de VS.
Dit is voor nu ons schema: Klik
Monument Valley en de parken rond Moab hebben we al eerder gedaan maar we willen deze keer nog doen wat we eerder niet konden of opnieuw doen wat leuk was. De rest is nieuw voor ons.
Monument Valley en de parken rond Moab hebben we al eerder gedaan maar we willen deze keer nog doen wat we eerder niet konden of opnieuw doen wat leuk was. De rest is nieuw voor ons.
PSN: Kjujay
Thanks, maar zoek specifiek iets in die hoek, geen rondjevoske schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:10:
[...]
(Vrijstaat) Portland is tegenwoordig een stad om te vermijden, dus drie nachten daar is misschien wat veel. De Columbia River Gorge is echter absoluut een bezoek waard.
Het is geen 2x4 maar vanuit SLC zou je kunnen denken aan SLC-Zion NP-Bryce NP-Capitol Reef NP-Moab (Arches en Canyonlands NP)-Vernal-Yellowstone-Grand Teton-SLC.
Ik heb dit jaar een rondje Denver gedaan. Dat zag er zo uit: Denver - Keystone (4 nachten) - Cody (2 nachten) - Yellowstone (4 nachten) - Grand Teton (2 nachten) - Rock Springs - Vernal - Granby - Estes Park (2 nachten) - Denver.
Probeer wat nieuws te zien, eigenlijk ofwel tussen SLC en Yellowstone, of wel tussen SLC en de kust:
:strip_exif()/f/image/oXwKnRopCrF7x4mhAZ0XqYTT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben je iemand die graag verder gaat wandelen, of hou je het op de primaire zaken bekijken op 15 minuten van de parkeerplaats? Algemeen denk ik dat je behoorlijk tempo erin hebt, met in 3 dagen zowel Yellowstone als Grand Teton, en je gaat dus veel in de auto zitten. Tegelijk als je dus niet van wandelen / hiken bent, kan je ook behoorlijk snel langs de bezienswaardigheden gaan.Kju schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:41:
Tips zijn voor mij ook welkom. Ik ga volgend jaar voor het eerst vanuit Denver starten. Tot nu toe altijd vanuit LA of Las Vegas gestart aan deze kant van de VS.
We hiken niet veel. Ik heb een puber mee en mijn schoonouders gaan dit jaar mee. De andere puber is nu 18 en wil niet meer mee. We zijn best flexibel en kunnen ter plaatse nog schuiven als we dat willen. Voor nu staat Grand Teton meer op de reservelijst maar we rijden er wel doorheen of langs onderweg naar Yellowstone..
Omdat anderen het wellicht ook handig vinden:Rivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:33:
[...]
Ik hou mij zeer aanbevolen voor je tips! Zijn zeer welkom!
WeTransfer-linkje van 2016 (rondje Denver) en 2019 (rondje San Francisco - Seattle)
Let niet op de prachtige web1.0 layout van het 2016 boek. We all learn
Als je in Denver start, overweeg Durango en neem een dag de tijd voor de Durango & Silverton railroad.Kju schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:41:
Tips zijn voor mij ook welkom. Ik ga volgend jaar voor het eerst vanuit Denver starten.
Durango is een leuk stadje, ook gezeten afgelopen zomer (naja, 20 min erboven). In dit appartement. Handig met wasmachine/droger na een weekje vakantie.
Aanrader, zit naast een golfbaan in een bossige omgeving. Kolibries bij het balkon, echt relaxt om eind van de dag met een biertje te zitten.
Dat zwembad op de foto's ligt overigens bij het hoofdgebouw.
Aanrader, zit naast een golfbaan in een bossige omgeving. Kolibries bij het balkon, echt relaxt om eind van de dag met een biertje te zitten.
Dat zwembad op de foto's ligt overigens bij het hoofdgebouw.
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 26-10-2023 10:20 ]
Nog mensen hier met ervaring met het slapen midden in Death Valley?
Sometimes you need to plan for coincidence
Furnace Creek Ranch CabinsHmmbob schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:42:
The Ranch at Death ValleyHmmbob schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:42:
https://www.expedia.com/D...h893189.Hotel-Information
/f/image/LnN1ZzolYMkBqS5NXjQpCrwk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Bushie op 26-10-2023 11:03 ]
Thanks!Typhone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Omdat anderen het wellicht ook handig vinden:
WeTransfer-linkje van 2016 (rondje Denver) en 2019 (rondje San Francisco - Seattle)
Let niet op de prachtige web1.0 layout van het 2016 boek. We all learn
$ 405 total. Pfffff. Inflatie.... in september 1996 betaalde ik nog $70. Wat ik toen al als bovengemiddeld ervaarde
Vol. Hele bussen vol met toeristen. Airco. Was ook hard nodig. Toen we 's ochtends met donker vertrokken voor het beleven van de zonsopgang knalden we buiten tegen een enorme muur van ongelofelijke warmte op. Dat is wat ik me nog het meeste herinner. De zonsopgang (Zabrisky point - onbewolkt) was flets en flauw in vergelijking wat we elders mee mochten maken.
Maart/April 2007 hebben we met een tentje gekampeerd op de Texas Spring Campground. $5 of minder. Een ervaring die het met tien straatlengten wint.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eHLYLWVWk26OJWgFAKWYfURJ.jpg?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 26-10-2023 11:42 . Reden: onjuist jaartal ]
Daar ben ik het echt helemaal niet mee eens. Wij vonden het stuk tussen Yellowstone en Seattle prachtig. Hebben we 6 jaar geleden 11 dagen over gedaan. Prachtige volledig verlaten scenic byways; het hilarische aardappelmuseum in Idaho; het bizar mooie Glacier NP; het verrassend schilderachtige Spokane gelegen aan een waterval; meerdere mooie spoorwegmusea; Hanford Reach met een fascinerende tour door de nuclear plant waar de eerste atoombommen werden ontwikkeld; de hele Columbia River Gorge; Mount Hood; Mount Rainier; Olympic National Forest (een regenwoud!)... voor ons een reis met nog mooiere herinneringen dan die van het jaar ervoor, toen we het geijkte rondje Californië - Arizona - Utah - Nevada deden, met de constante drommen mensen overal.Len020 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:52:
[...]
Na Yellowstone wordt t een beetje saai richting Seattle. Je kan dan beter terug via een regionale airport ipv 2 dagen naar Seattle rijden(of je wilt graag Seattle regio bezoeken dan wel uiteraard .
Dat mag, maar wat jij noemt ligt inderdaad oost/west tussen deze 2 plekken, maar ik bedoelde meer als je rechtstreekst van Bozeman naar Seattle rijdt.Anakha schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:32:
[...]
Daar ben ik het echt helemaal niet mee eens. Wij vonden het stuk tussen Yellowstone en Seattle prachtig. Hebben we 6 jaar geleden 11 dagen over gedaan. Prachtige volledig verlaten scenic byways; het hilarische aardappelmuseum in Idaho; het bizar mooie Glacier NP; het verrassend schilderachtige Spokane gelegen aan een waterval; meerdere mooie spoorwegmusea; Hanford Reach met een fascinerende tour door de nuclear plant waar de eerste atoombommen werden ontwikkeld; de hele Columbia River Gorge; Mount Hood; Mount Rainier; Olympic National Forest (een regenwoud!)... voor ons een reis met nog mooiere herinneringen dan die van het jaar ervoor, toen we het geijkte rondje Californië - Arizona - Utah - Nevada deden, met de constante drommen mensen overal.
Absoluut eens dat Mt Hood/River gorge prachtig is, maar niet logisch vanuit Yellowstone >> Seattle
Maar... dat is toch een heel onlogische gedachte in een reistopic? Zo ongeveer elke interstate in de VS is vreselijk saai, als je jezelf niet toestaat om je route aan te passen aan je interesses. Elke reisroute die in dit topic voorbij komt kronkelt langs bezienswaardigheden. Waarom zou je dan opeens gaan aannemen dat iemand die van Yellowstone naar Seattle wil, dat in een zo recht mogelijke lijn zou willen doen zonder uitstapjes?Len020 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Dat mag, maar wat jij noemt ligt inderdaad oost/west tussen deze 2 plekken, maar ik bedoelde meer als je rechtstreekst van Bozeman naar Seattle rijdt.
Absoluut eens dat Mt Hood/River gorge prachtig is, maar niet logisch vanuit Yellowstone >> Seattle
De hele lol van een roadtrip door de VS is voor mij dat het onderweg zijn de helft van het plezier is. Daarvoor moet je dan wel de interstates zoveel mogelijk vermijden. Ongetwijfeld in dit topic al wel langsgekomen, maar sites als Roadside America en Atlas Obscura maken van elke roadtrip voor mij een feestje.
Hey die kende ik allebei nog niet. Thanks!Anakha schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:28:
[...]
De hele lol van een roadtrip door de VS is voor mij dat het onderweg zijn de helft van het plezier is. Daarvoor moet je dan wel de interstates zoveel mogelijk vermijden. Ongetwijfeld in dit topic al wel langsgekomen, maar sites als Roadside America en Atlas Obscura maken van elke roadtrip voor mij een feestje.
Eens met @Anakha, ik ben zelf (al weer een hele tijd geleden) vanuit Yellowstone/grand teton via craters of the moon naar mount rainier NP en Olympic NP geweest, en dan door naar Seattle. Prima route hoor.
Yellowstone ligt gewoon uberhaupt in een afgelegen stuk, dus veel rijden moet je hoe dan ook. Zelfs als je dat gewoon het eindpunt laat zijn mag je alsnog een paar honderd kilometer rijden naar het dichtstbijzijnde internationale vliegveld.
Yellowstone ligt gewoon uberhaupt in een afgelegen stuk, dus veel rijden moet je hoe dan ook. Zelfs als je dat gewoon het eindpunt laat zijn mag je alsnog een paar honderd kilometer rijden naar het dichtstbijzijnde internationale vliegveld.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik ook niet! Dus ook vanuit mijn zijde dank!Typhone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Hey die kende ik allebei nog niet. Thanks!
Enkel Roadside America website ligt nu plat.
403 ERROR
The request could not be satisfied.
Sinds onze trip naar het zuid-westen in 2019 kijk ik toch regelmatig eens rond om een volgende trip naar de VS te ondernemen, maar jongens jonges...Onbetaalbaar is misschien overdreven, maar de prijzen zijn toch écht absurd hoog geworden in vergelijking met veel andere bestemmingen... En ik kijk dan nog eens buiten de drukste periodes
Nu moet ik wel zeggen dat wij richting het noorden kijken (Yellowstone, Glacier), wat sowieso niet de goedkoopste regio is natuurlijk. Vluchten zijn sinds covid duurder geworden, maar dat is uiteindelijk nog goed doenbaar. Maar accommodatie en huurwagens...
Ik vermoed dat we een terugkeer naar de VS nog een jaar of 2 in de koelkast gaan steken

Nu moet ik wel zeggen dat wij richting het noorden kijken (Yellowstone, Glacier), wat sowieso niet de goedkoopste regio is natuurlijk. Vluchten zijn sinds covid duurder geworden, maar dat is uiteindelijk nog goed doenbaar. Maar accommodatie en huurwagens...
Ik vermoed dat we een terugkeer naar de VS nog een jaar of 2 in de koelkast gaan steken
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ben ook erg benieuwd naar het voorstel waar 333Travel mee gaat komen en waar we op uit gaan komen als we soortgelijke route zelf gaan boeken.Jebus4life schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:11:
Sinds onze trip naar het zuid-westen in 2019 kijk ik toch regelmatig eens rond om een volgende trip naar de VS te ondernemen, maar jongens jonges...Onbetaalbaar is misschien overdreven, maar de prijzen zijn toch écht absurd hoog geworden in vergelijking met veel andere bestemmingen... En ik kijk dan nog eens buiten de drukste periodes![]()
In 2018 voor de Florida rondreis scheelde dat bijna € 1.200,-
Doe eens rustig. Iedereen maakt keuzes. Prima dat jjj via Miami naar Seattle gaat. Maar ik heb geen onbeperkt vakantiedagen en zal dan ook zo concreet mogelijke route rijden. Dus toen ik in Yellowstone was en Seattle wou zien reden wij rechtstreeks en dat was een saaie route. Meer zei ik niet.Anakha schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:28:
[...]
Maar... dat is toch een heel onlogische gedachte in een reistopic? Zo ongeveer elke interstate in de VS is vreselijk saai, als je jezelf niet toestaat om je route aan te passen aan je interesses. Elke reisroute die in dit topic voorbij komt kronkelt langs bezienswaardigheden. Waarom zou je dan opeens gaan aannemen dat iemand die van Yellowstone naar Seattle wil, dat in een zo recht mogelijke lijn zou willen doen zonder uitstapjes?
3 dagen Portland niet doen. Qua stad is het echt klein en vergane glorie en qua dakloze nog een factor erger dan SAN Franciscomatthijst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:15:
[ Voor 25% gewijzigd door Len020 op 26-10-2023 15:46 ]
VPN aanslingeren. Muf gedoe met geoblockingRivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
Ik ook niet! Dus ook vanuit mijn zijde dank!
Enkel Roadside America website ligt nu plat.
403 ERROR
The request could not be satisfied.
Wij twijfelen om een dagtripje Utah/Moab te doen. Het is ongeveer anderhalf uur rijden, maar ik vraag me af of het echt meerwaarde heeft naast de bragging rights om een extra staat aan onze reis toe te kunnen voegen.
Heeft iemand het verlossende advies?
Die puber gaat zichzelf over een paar jaar hard voor z'n kop slaan denk ikKju schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:17:
We hiken niet veel. Ik heb een puber mee en mijn schoonouders gaan dit jaar mee. De andere puber is nu 18 en wil niet meer mee.
Dagtrip ga je niet redden in die hoek met Arches en Canyonlands (en Capitol Reef) allen binnen 1,5 uur rijden!Bulder schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:15:
Wij twijfelen om een dagtripje Utah/Moab te doen. Het is ongeveer anderhalf uur rijden, maar ik vraag me af of het echt meerwaarde heeft naast de bragging rights om een extra staat aan onze reis toe te kunnen voegen.
[...]
Die puber gaat zichzelf over een paar jaar hard voor z'n kop slaan denk ik
Ik zou het doen. Met anderhalf uur heen en anderhalf uur terug echt wel de moeite waard om Arches of Canyonlands te doen en dan zonsondergang te kijken op Dead Horse Point en nog te eten en terug te rijden. Je bent dan wel echt de hele dag in de auto.Bulder schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:15:
Tegen de tijd dat hij door heeft wat hij over heeft geslagen mag hij niet meer meeDie puber gaat zichzelf over een paar jaar hard voor z'n kop slaan denk ik
Route ontvangen. Wat vinden jullie ervan?
1 nacht Denver
2 nachten Estes Park – Rocky Mountain National Park (of eventueel 1 nacht Estes Park en 1 nacht Cheyenne)
1 nacht Hot Springs
2 nachten Rapid City – voor Mount Rushmore
(eventueel 1 nacht Sheridan om de lange reisdag te onderbreken)
1 nacht Billings
1 nacht Great Falls
2 nachten Kalispell
1 nacht Helena
2 nachten West Yellowstone
1 nacht Grand Teton National Park
1 nacht Salt Lake City
2 nachten Moab
1 nacht Glenwood Springs
1 nacht Denver
1 nacht Denver
2 nachten Estes Park – Rocky Mountain National Park (of eventueel 1 nacht Estes Park en 1 nacht Cheyenne)
1 nacht Hot Springs
2 nachten Rapid City – voor Mount Rushmore
(eventueel 1 nacht Sheridan om de lange reisdag te onderbreken)
1 nacht Billings
1 nacht Great Falls
2 nachten Kalispell
1 nacht Helena
2 nachten West Yellowstone
1 nacht Grand Teton National Park
1 nacht Salt Lake City
2 nachten Moab
1 nacht Glenwood Springs
1 nacht Denver
Benieuwd wat hier te doen is:
1 nacht Billings
1 nacht Great Falls
2 nachten Kalispell
1 nacht Helena
Ken alleen Billings, zijn we toe heengereden om tax free iPad te kopen, maar dat was al een vrij lange saaie rit. Zou misschien liever langer in Yellowstone en Grand Teton zitten?
Glenwood Springs vond ik leuk, dat hotel met zo'n gigantische hotspring.
1 nacht Billings
1 nacht Great Falls
2 nachten Kalispell
1 nacht Helena
Ken alleen Billings, zijn we toe heengereden om tax free iPad te kopen, maar dat was al een vrij lange saaie rit. Zou misschien liever langer in Yellowstone en Grand Teton zitten?
Glenwood Springs vond ik leuk, dat hotel met zo'n gigantische hotspring.
Ja, precies die hoek vraag ik mij ook af wat daar te doen is.
Is nogal een lus namelijk die je maakt. Als we die eruit laten, dus vanuit Billings afbuigen naar West Yellowstone, houden we heel wat dagen over om elders te besteden.
Is nogal een lus namelijk die je maakt. Als we die eruit laten, dus vanuit Billings afbuigen naar West Yellowstone, houden we heel wat dagen over om elders te besteden.
/f/image/HYTnywYZ3OCfJrqAVkpKvE1J.png?f=fotoalbum_large)
Draai heel die hoek richting het zuiden die je nu noordelijk van Yellowstone maakt en je komt veel mooiere dingen tegenRivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:50:
Ja, precies die hoek vraag ik mij ook af wat daar te doen is.
[Afbeelding]
Mijn voorkeur zou dan qua route uitgaan naar:
Denver
107 km
Estes Park
513 km
Hot Springs
92.4 km
Rapid City
392 km
Sheridan
212 km
Billings
373 km
West Yellowstone
212 km
Grand Teton National Park
455 km
Salt Lake City
377 km
Moab
318 km
Glenwood Springs
253 km
Denver
Denver
107 km
Estes Park
513 km
Hot Springs
92.4 km
Rapid City
392 km
Sheridan
212 km
Billings
373 km
West Yellowstone
212 km
Grand Teton National Park
455 km
Salt Lake City
377 km
Moab
318 km
Glenwood Springs
253 km
Denver
/f/image/4MFOkB01YM5JLJh5O4J2WEmw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2023 19:05 ]
Wat is er bij Billings en Bozeman te doen? Vanaf Cody heb je de Beartooth Highway die erg mooi is. Iets ervoor ligt de Chief Joseph Memorial highway. Google plaatjes en check maar eens
.
Ga ik checken!Typhone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:33:
Wat is er bij Billings en Bozeman te doen? Vanaf Cody heb je de Beartooth Highway die erg mooi is. Iets ervoor ligt de Chief Joseph Memorial highway. Google plaatjes en check maar eens.
We vragen ons ook af of we wel 2 nachten in Rapid City moeten verblijven. We komen dan namelijk vanuit Hot Springs, wat maar 92km is. Dus binnen een uur zijn we in Rapid City. Vanuit RC is "enkel" Mount Rushmore de highlight? Hebben we daar de volledige volle volgende dag voor nodig? Of zouden we dat ook op de dag zelf kunnen, als we vanuit Hot Springs naar Rapid City rijden. En dan 1 nacht Rapid City pakken. Dan kunnen we die nacht elders besteden zoals Yellowstone of Grand Teton?
Of we skippen Hot Springs en rijden direct vanuit Estes Park naar Rapid City (606 km) om dan de volgende dag Mount Rushmore etc. En dan de dag daarna door.
De nacht die we dan overhouden door Hot Springs te skippen kunnen we dan elders besteden.
Voor ons gevoel kunnen we beter de extra nachten besteden in Yellowstone, Grand Teton en eventueel Salt Lake?
Tijdens onze vakantie deze parken bezocht. Allemaal echt super, maar vooral bij Zion heb ik echt het gevoel dat het park pas goed tot zijn recht komt als je er gaat hiken.voske schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:10:
[...]
Zion NP-Bryce NP-Capitol Reef NP-Moab (Arches en Canyonlands NP)
[....]
Garmin FR245M + HRM-RUN
@Typhone Helaas is de Beartooth Highway pas vanaf Memorial Day (27 mei) geopend. Dus in de periode dat wij er zijn is deze niet toegankelijk.
@Typhone @matthijst Shoot! 
Aan Billings "ontkom" ik niet, want Google Maps stuurt je op geen andere manier richting West Yellowstone. Die kleinere wegen zijn mogelijk niet begaanbaar nu?
En wat vinden jullie van de verdeling van de nachten?
/f/image/bUj4eXiOmlcPPBuvs8wKpraM.png?f=fotoalbum_large)
Aan Billings "ontkom" ik niet, want Google Maps stuurt je op geen andere manier richting West Yellowstone. Die kleinere wegen zijn mogelijk niet begaanbaar nu?
En wat vinden jullie van de verdeling van de nachten?
/f/image/bUj4eXiOmlcPPBuvs8wKpraM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DUHrj89RqNrxB9jaNKg6HXCQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2023 20:22 ]
Vanuit Rapid City is het zo'n 3 kwartier naar Badlands NP. Zou zelf trouwens ipv Hot Springs en 1 van de 2 Rapid City nachten in Custer ofzo verblijven. Dat is wat meer centraler in de Black hills voor Mt Rushmore NM, Custer SP, Crazy horse, Wind Cave en Jewel Cave NM of wasv het NP.Rivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:36:
[...]
Ga ik checken!
We vragen ons ook af of we wel 2 nachten in Rapid City moeten verblijven. We komen dan namelijk vanuit Hot Springs, wat maar 92km is. Dus binnen een uur zijn we in Rapid City. Vanuit RC is "enkel" Mount Rushmore de highlight? Hebben we daar de volledige volle volgende dag voor nodig? Of zouden we dat ook op de dag zelf kunnen, als we vanuit Hot Springs naar Rapid City rijden. En dan 1 nacht Rapid City pakken. Dan kunnen we die nacht elders besteden zoals Yellowstone of Grand Teton?
Tussen Rapid City en Billings hebben we oa Devils tower NM, the Fetterman massacre bij Fort Kearny en natuurlijk Little Bighorn Battlefield NM bezocht.
Het lukte mij eerder vandaag wel als ik Cody of Cooke City als tussenstop invoerde tussen Rapid City/Keystone/Custer en West Yellowstone.Rivanov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:19:
Aan Billings "ontkom" ik niet, want Google Maps stuurt je op geen andere manier richting West Yellowstone.
Je zou kunnen overwegen om Rocky Mountain National Park tot het einde te bewaren (eerste rijdag zou je dan naar Hot Springs kunnen rijden). Dan heb je kans dat je al wat gewend bent aan de hoogte als je in de Rockies komt: een groot deel van het park ligt rond de 3.000 meter. Misschien moet je wel even kijken wat je wil/kan doen in Rocky Mountain National Park. De Trail Ridge Road zal in de tijd dat je er bent nog niet open zijn. Ook een groot deel van de trails zal nog niet begaanbaar zijn (trails bij Bear Lake waren begin juni volgens mijn ouders nog nauwelijks begaanbaar).En wat vinden jullie van de verdeling van de nachten?
In de omgeving van Hot Springs/Rapid City kan je ook kijken of Wind Cave National Park of Custer State Park (bijv. Iron Mountain Road of Wildlife Loop) je aanspreekt. Badlands vond ik erg bijzonder.
[ Voor 11% gewijzigd door voske op 26-10-2023 21:36 ]
Meen dat hij ook via Cody kwamen inderdaad.
Zit nu al aan de max aan bestemmingen in Google Maps. Dat is irritant.
Iemand een tip waar je onbeperkt bestemmingen in je route kunt zetten?
/edit; Heb nu een drietal opties gemaakt. (optie 3 moest in twee layers vanwege het stuk tussen Cody en West Yellowstone. Standaard gaat Google Maps via Billings, dus moest handmatig tekenen)
https://www.google.com/ma...LEL6tWDhvUwls&usp=sharing
Iemand een tip waar je onbeperkt bestemmingen in je route kunt zetten?
/edit; Heb nu een drietal opties gemaakt. (optie 3 moest in twee layers vanwege het stuk tussen Cody en West Yellowstone. Standaard gaat Google Maps via Billings, dus moest handmatig tekenen)
https://www.google.com/ma...LEL6tWDhvUwls&usp=sharing
[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 27-10-2023 07:08 ]
Ja zag die website al via jouw post. Maar ga daar niet voor betalen.
Heb het nu via My Maps opgelost met meerdere layers.
Heb hier wel de map die wij gebruikt hebben bij datzelfde rondje.
Schijnbaar zo te kopieren naar eigen map.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/da7a1jPG8rKf4NzySoubksA6.jpg?f=user_large)
Ik maak vooraf altijd 1 kaart met alles erin.
Tijdens de vakantie kopieer ik dat ding en verwijder in de ge-edite versie alles wat we gezien hebben.
Vind ik zelf wel handig om het overzicht te bewaren. En je ziet op zon kaart snel wat bij elkaar ligt, dus handig met plannen.
Schijnbaar zo te kopieren naar eigen map.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/da7a1jPG8rKf4NzySoubksA6.jpg?f=user_large)
Ik maak vooraf altijd 1 kaart met alles erin.
Tijdens de vakantie kopieer ik dat ding en verwijder in de ge-edite versie alles wat we gezien hebben.
Vind ik zelf wel handig om het overzicht te bewaren. En je ziet op zon kaart snel wat bij elkaar ligt, dus handig met plannen.
[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 27-10-2023 08:20 ]
@Rivanov Eigenlijk ben je gewoon wat vroeg in het jaar voor deze route. Wij deden een vergelijkbaar rondje in 2019 vanaf 2 juni (in 3,5 week) en hebben toen wandelingen moeten afbreken en routes veranderen vanwege onbegaanbare wegen door sneeuw. De Black Hills, Badlands en de gebieden in Utah zullen wel te doen zijn in april/begin mei, maar rond Yellowstone en Rocky Mountain zul je maar fracties te zien krijgen. Ik zou het jammer vinden om die vakantie te doen en hoogtepunten (zoals RMNP Bear Lake en Trail Ridge Road, Beartooth Highway stukken Yellowstone) al zeker te moeten missen.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
I know. Maar Googlen op "visit Yellowstone in April" maakt het ook niet veel duidelijker.Patrick_6369 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:31:
@Rivanov Eigenlijk ben je gewoon wat vroeg in het jaar voor deze route. Wij deden een vergelijkbaar rondje in 2019 vanaf 2 juni (in 3,5 week) en hebben toen wandelingen moeten afbreken en routes veranderen vanwege onbegaanbare wegen door sneeuw. De Black Hills, Badlands en de gebieden in Utah zullen wel te doen zijn in april/begin mei, maar rond Yellowstone en Rocky Mountain zul je maar fracties te zien krijgen. Ik zou het jammer vinden om die vakantie te doen en hoogtepunten (zoals RMNP Bear Lake en Trail Ridge Road, Beartooth Highway stukken Yellowstone) al zeker te moeten missen.
De ene website roept dat het de beste periode is, omdat het dan juist extreem rustig is qua toerisme en je dus alles perfect kunt bekijken. Andere websites geven weer aan dat het de slechtste maand is, vanwege het weer.
Echter, ze geven vaak wel aan dat vanaf eind April de beste periode start. Wij zitten er ook eind April en niet begin April. Dat kan wel het e.e.a. schelen natuurlijk.
Argh, FWP!
Snap ik wel hoor maar het maakt het plannen voor mij wel een stuk makkelijker dan met Google Maps. Met vroeg boeken bespaar ik al best veel op hotels en tickets dus dit kan er voor mij wel van af.Rivanov schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:58:
[...]
Ja zag die website al via jouw post. Maar ga daar niet voor betalen.
Heb het nu via My Maps opgelost met meerdere layers.
Optie is om het eventueel paar weken op te schuiven.
Dus i.p.v. 20 april t/m 11 mei om dan 4 mei t/m 25 mei te gaan.
Mogelijk zitten we dan wat veiliger?
Dus i.p.v. 20 april t/m 11 mei om dan 4 mei t/m 25 mei te gaan.
Mogelijk zitten we dan wat veiliger?
Ze hebben allebei gelijk. Het is niet voor niks zo rustigRivanov schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
De ene website roept dat het de beste periode is, omdat het dan juist extreem rustig is qua toerisme en je dus alles perfect kunt bekijken. Andere websites geven weer aan dat het de slechtste maand is, vanwege het weer.
Ik ga er van uit dat je deze pagina en data al eens goed bekeken hebt? https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/operating-dates.htm Hoewel je misschien niet per se van de genoemde faciliteiten gebruik wilt maken, is het wel een indicatie van wanneer er normaal gesproken toeristen komen.
En deze pagina ook: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
Want als je van Yellowstone naar Grand Teton wilt en je kunt niet de Rockefeller Parkway nemen maar je moet via Montana, dan heb je ook een mooie rit voor de boeg...
Als je wel wilt gaan in die periode maar nog wat naar achteren kunt dan zou ik dat zeker doen, het weer heb je niet in de hand maar je kunt wel je kansen vergroten.
Nog een toevoeging: als je kunt, probeer in Yellowstone in het park te overnachten. Het park is huge en als je dichtbij kunt slapen, dan levert je dat zoveel mooie dingen op, waaronder ook de mogelijkheid om zonder veel extra moeite in de schemering op zoek te gaan naar wildlife, een geyser te zien uitbarsten bij zonsondergang en uberhaupt wat rustigere momenten mee te pikken. Ik kan de Old Faithful Inn (neem een kamer in het oude gebouw, zonder eigen badkamer) aanraden. Ja, het is reteduur maar zo enorm mooi en sfeervol en je loopt in 5 minuten naar de geyser toe.
Old Faithful Lodge Frontier Cabins zijn ook goed te doen. Beetje basic, maar je kunt vanuit de deuropening de geyser zien. En je hebt een eigen badkamer.
Wel pas vanaf 10 mei open, maar dat geldt voor veel loding in Yellowstone lijkt het.
Wel pas vanaf 10 mei open, maar dat geldt voor veel loding in Yellowstone lijkt het.
[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 27-10-2023 10:45 ]
We gaan de periode gewoon opschuiven. 4 mei tot 25 mei.
Is veiliger.
Is veiliger.
Verstandig, maar er kan nog steeds sneeuw zijnRivanov schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:56:
We gaan de periode gewoon opschuiven. 4 mei tot 25 mei.
Is veiliger.
Ik heb in 2002 een trip vanuit Denver gedaan naar Yellowstone eind april begin mei, en toen was Yellowstone oost gesloten (net als Grand canyon noord), vanwege sneeuw. Toevallig hoorden we dit toen we in een dorpje onderweg naar toe, de chamber of commerce bezochten en een praatje maakten. We geloofden het bijna niet, het was zonnig en rond 20 graden.... Maar we zijn toch maar anders gaan rijden naar de noord ingang, daar werd het door de ranger bevestigd dat het nog wel een paar dagen kon duren voordat oost open kon..
De noord en west kant waren wel open. Weg tussen Noord - visistor center en West waren prima toegankelijk, alles was schoon en sneeuw/ijs lag veel hoger... Was zeker een betere tijd om Yellowstone te bezoeken, dan in (augustus/)september, wat ik een aantal jaren er voor gedaan heb. Het was rustiger en er liep veel meer wild, er liep een kudde koeien/buffalo over de weg (waar ik gewoon door heen ben gereden want opschieten deden ze niet) en ik heb een berin met 2 cubs gezien (vorige trip ondanks overnachting nabij en vroeg op geen beer gezien in augustus) . Het was wel fors kouder, maar daar moet je even op kleden.
De weg naar Grand canyon noord was ook afgesloten vanwege sneeuw. Grand canyon zuid was prima bereikbaar (maar noord is mooier, ik was er daar al eerder geweest)
Tip: maak een klein praatje met een ranger als je een park in gaat of anders visitor center en vraag of er bijzonderheden zijn, bepaald wild life gespot etc. Natuurlijk niet te lang als er een lange rij achter je staat....
[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 27-10-2023 13:06 ]
Everything is better with Bluetooth
Ik heb het nog druk @ work maar ik kom nog bij je terugRivanov schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
I know. Maar Googlen op "visit Yellowstone in April" maakt het ook niet veel duidelijker.
Echter, ze geven vaak wel aan dat vanaf eind April de beste periode start. Wij zitten er ook eind April en niet begin April. Dat kan wel het e.e.a. schelen natuurlijk.
Argh, FWP!
Als je nu slim bent plan je het rondje eerst richting zuiden. Maar verleggen naar mei is ZEKER verstandig -als dat een optie is-.
Ik zou zeggen dat eind mei - begin juni (maar ook dat is risicovol) beter is.
Yellowstone Valley ligt op ruim 2km hoogte hè
Eind mei - begin juni is helaas geen optie i.v.m. het werk van mijn vrouw. Ik ben flexibel en kan het hele jaar door vakantie opnemen. Mijn vrouw helaas niet.Typhone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Ik heb het nog druk @ work maar ik kom nog bij je terug.
Als je nu slim bent plan je het rondje eerst richting zuiden. Maar verleggen naar mei is ZEKER verstandig -als dat een optie is-.
Ik zou zeggen dat eind mei - begin juni (maar ook dat is risicovol) beter is.
Yellowstone Valley ligt op ruim 2km hoogte hè. Dat vergeten mensen nogal eens.
Begin mei is wel het uiterste i.v.m. de feestdagen die in die periode vallen.
Voor de zomer nu zo gepland, denk aardige combi van natuur en steden:
- 3 nachten SLC (rustig aan beginnen daar)
- 3 nachten Colter Bay Village cabin, Grand Teton
- 3 nachten Lake Lodge Western Cabin, Yellowstone
- 2 nachten Roosevelt Lodge roughrider cabin, Yellowstone
- 2 nachten Old Faithful Lodge frontier cabin, Yellowstone
- 1 nacht Twin City Falls, volgende dag naar Boise, 's ochtends in Twin Falls doorbrengen
- 3 nachten Boise
- 3 nachten Portland
Yellowstone nog niet in het gebied rondom Lamar Valley geweest. Bewust op 3 verschillende plekken en vrij ruim de tijd om op 't gemak rond te rijden.
- 3 nachten SLC (rustig aan beginnen daar)
- 3 nachten Colter Bay Village cabin, Grand Teton
- 3 nachten Lake Lodge Western Cabin, Yellowstone
- 2 nachten Roosevelt Lodge roughrider cabin, Yellowstone
- 2 nachten Old Faithful Lodge frontier cabin, Yellowstone
- 1 nacht Twin City Falls, volgende dag naar Boise, 's ochtends in Twin Falls doorbrengen
- 3 nachten Boise
- 3 nachten Portland
Yellowstone nog niet in het gebied rondom Lamar Valley geweest. Bewust op 3 verschillende plekken en vrij ruim de tijd om op 't gemak rond te rijden.
@matthijst Wauw, wat een heerlijk ruime planning. Zo kom je ze zelden tegen.
Wat wil je in SLC allemaal doen? De stad (lees het complex van de mormonen en de mall) heb je in een halve dag gezien. Je kunt nog naar het Salt Lake en Antelope Island, maar dat was het (volgens mij) dan ook.
Aangezien je veel tijd in Yellowstone hebt is de Lone Star geyser een aanrader. Uurtje wandelen (vlak), max. anderhalf uur wachten op de eruptie en dan weer lekker terug wandelen. Omdat het wat verder is, is het er heerlijk rustig.
Wat wil je in SLC allemaal doen? De stad (lees het complex van de mormonen en de mall) heb je in een halve dag gezien. Je kunt nog naar het Salt Lake en Antelope Island, maar dat was het (volgens mij) dan ook.
Aangezien je veel tijd in Yellowstone hebt is de Lone Star geyser een aanrader. Uurtje wandelen (vlak), max. anderhalf uur wachten op de eruptie en dan weer lekker terug wandelen. Omdat het wat verder is, is het er heerlijk rustig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
SLC vooral ff rustig aankomen. Vorig jaar op de heenweg een keer gecancelde vlucht gehad, dus neem nu liever aan het begin 2-3 nachten, dan kan er nog eens wat fout gaan. Vermaak me wel met die twee outlets bij SLC en ff spijkerbroeken halen bij Walmart en Target (die Levi's Signature en Denizen dingen voor 25 dollar ofzo) 
En een beetje door het centrum sjokken. Komt vast goed.
En een beetje door het centrum sjokken. Komt vast goed.
[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 28-10-2023 20:48 ]
Onderweg van Yellowstone zou je nog langs craters of the moon kunnen gaan. Hoeft niet lang te kosten maar toch leuk om te zien.matthijst schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:22:
:fill(white):strip_exif()/f/image/B9v4d1o5qL4EHvPDQ6BtJvKS.png?f=user_large)
Zo, mijn vakantie zit er op, nu nog terugvliegen naar de EU
(Het was trouwens vrij rustig afgelopen maandag in Yellowstone
[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 28-10-2023 21:27 ]
Wij zijn ons ondertussen ook aan het oriënteren voor een USA vakantie in 2024. We zijn van plan om ergens in september te gaan, na de zomervakantie. We willen graag naar de westkust. We zijn er beide al een keer geweest, hoewel het bij mij bijna 10 jaar terug is en bij haar bijna 5. Ik kan mezelf er nog wel wat van herinneren, maar niet veel meer. Zij heeft die vakantie van haar toen als een soort marathon beschouwd; nergens genoeg tijd om te kijken en constant in de auto (elke dag 4-5 uur). Daarom willen we een soort van dezelfde route graag opnieuw doen, maar nu met wat meer tijd. Ik ben op onderstaande planning gekomen:
/f/image/IWaTgqbrTnoLwtzSNIeJ75wD.png?f=fotoalbum_large)
Het is misschien niet de meest originele route, maar hopelijk wel heel mooi
Ik vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen? Ergens korter of langer verblijven, of desnoods een complete locatie skippen voor iets anders. Huurauto's ben ik ook naar aan het kijken, maar dat is toch wel een stuk duurder dan ik zou verwachten; ook al ben ik in dit topic al wel voorbereid op de kosten.
/f/image/IWaTgqbrTnoLwtzSNIeJ75wD.png?f=fotoalbum_large)
Het is misschien niet de meest originele route, maar hopelijk wel heel mooi
[ Voor 6% gewijzigd door kaanmijo op 29-10-2023 11:16 ]
Bovenlangs via Mono Lake en Death Valley lijkt me een mooiere route tussen Yosemite en Vegas.
Page kan op zich ook wel met 1 nacht, of zonder overnachting. Van Bryce naar MV en dan horseshoe bend, Glen Canyon Dam en Antelope Canyon onderweg bekijken.
Bij Palm Springs Zou je dan een nacht extra kunnen doen, kan je Joshua Tree bekijken.
Page kan op zich ook wel met 1 nacht, of zonder overnachting. Van Bryce naar MV en dan horseshoe bend, Glen Canyon Dam en Antelope Canyon onderweg bekijken.
Bij Palm Springs Zou je dan een nacht extra kunnen doen, kan je Joshua Tree bekijken.
Dat jij het aandurft om daar te rijdenkaanmijo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:10:
Wij zijn ons ondertussen ook aan het oriënteren voor een USA vakantie in 2024. We zijn van plan om ergens in september te gaan, na de zomervakantie. We willen graag naar de westkust. We zijn er beide al een keer geweest, hoewel het bij mij bijna 10 jaar terug is en bij haar bijna 5. Ik kan mezelf er nog wel wat van herinneren, maar niet veel meer. Zij heeft die vakantie van haar toen als een soort marathon beschouwd; nergens genoeg tijd om te kijken en constant in de auto (elke dag 4-5 uur). Daarom willen we een soort van dezelfde route graag opnieuw doen, maar nu met wat meer tijd. Ik ben op onderstaande planning gekomen:
[Afbeelding]
Het is misschien niet de meest originele route, maar hopelijk wel heel mooiIk vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen? Ergens korter of langer verblijven, of desnoods een complete locatie skippen voor iets anders. Huurauto's ben ik ook naar aan het kijken, maar dat is toch wel een stuk duurder dan ik zou verwachten; ook al ben ik in dit topic al wel voorbereid op de kosten.
Maar mooie planning en bijna 1 maand.
Jammer ik zie Los Angeles niet in jouw planning. Wij gaan in April 2024 voor 2 weken naar Los Angeles, San Diego, San Francisco en Las Vegas.
Ik vind jouw planning goed maar is het niet te lang? Wij vliegen binnenlandse vluchten met United Airlines. Ik vind auto rijden daar te ingewikkeld. Het is een avontuur opzich met de auto en ik wens jullie daar heel veel plezier toe!
Ik zou persoonlijk 1 dag minder page doen en een dag extra in Yosemite. Daar waren wij maar 2 dagen maar had ik graag langer gebleven. Page kan het meeste binnen 1 dag volgens mij.
Oh ja. En ik zou Scottsdale en Palm Springs skippen en dan 1 nacht Twentynine Palms doen. Dan rij je op de ene dag via de oude route 66 (Kingman etc) naar Twentynine Palms, en kan je de volgende dag via Joshua Tree NP naar LA rijden.
Scheelt je weer een nacht, kun je ergens anders langer zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 29-10-2023 12:34 ]
matthijst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:21:
Bovenlangs via Mono Lake en Death Valley lijkt me een mooiere route tussen Yosemite en Vegas.
Goede suggesties, dankjewel! Hier gaan we eens uitgebreid voor zitten om naar te kijkenmatthijst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:33:
Oh ja. En ik zou Scottsdale en Palm Springs skippen en dan 1 nacht Twentynine Palms doen. Dan rij je op de ene dag via de oude route 66 (Kingman etc) naar Twentynine Palms, en kan je de volgende dag via Joshua Tree NP naar LA rijden.
Met rijden heb ik niet zo veel problemen, zo erg zal het vast niet zijn. Ik rijd liever dan dat ik voor zulke korte stukjes het vliegtuig in stap, is misschien niet per se sneller maar wel een stuk milieubewuster en goedkoper. Daarnaast zie je vanuit het vliegtuig niet zoveel van een land, per auto wel.Anoniem: 762779 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:
[...]
Dat jij het aandurft om daar te rijden![]()
Jammer ik zie Los Angeles niet in jouw planning. Wij gaan in April 2024 voor 2 weken naar Los Angeles, San Diego, San Francisco en Las Vegas.
Ik vind jouw planning goed maar is het niet te lang? Wij vliegen binnenlandse vluchten met United Airlines. Ik vind auto rijden daar te ingewikkeld. Het is een avontuur opzich met de auto en ik wens jullie daar heel veel plezier toe!
LA staat er wel in, dat is vanuit Anaheim. Ik heb zelf niet zo bijster veel met de stad Los Angeles, hoor er (te) veel wisselende verhalen over. Misschien heb ik na de vakantie spijt dat we er niet langer zijn geweest, maar het zal niet de laatste keer zijn dat we daarheen vliegen en dan pakken we dat volgende keer lekker mee
Dank! Ik ga er naar kijkenMADG0BLIN schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:24:
Ik zou persoonlijk 1 dag minder page doen en een dag extra in Yosemite. Daar waren wij maar 2 dagen maar had ik graag langer gebleven. Page kan het meeste binnen 1 dag volgens mij.
Wat is daar precies ingewikkeld aan? Op die wegen tussen de nationale parken is het veelal tientallen kilometers een lange weg zonder al te veel afslagen volgen... De VS is compleet autoverslaafd dus zelfs het kleinste dorpje heeft een 20 meter brede weg, en die automaten zijn ook net carts.Anoniem: 762779 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:
Ik vind auto rijden daar te ingewikkeld. Het is een avontuur opzich met de auto en ik wens jullie daar heel veel plezier toe!
Ik ben nog nooit in yosemite geweest maar 1 dag lijkt me ook kort. In de bergen ben je sowieso al lang aan het rijden om iets te zien vanwege de slingerweggetjes.
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 30-10-2023 08:10 ]
Weinig ingewikkelds aan inderdaad. Zet je favoriete navigatie app aan en gaan.
Grote steden heel soms wat hectisch, maar het is vakantie dus wat boeit het als je eens in een file staat of een afslag mist.
Langs en door die parken is het vooral lekker cruisen en van het uitzicht genieten.
Grote steden heel soms wat hectisch, maar het is vakantie dus wat boeit het als je eens in een file staat of een afslag mist.
Langs en door die parken is het vooral lekker cruisen en van het uitzicht genieten.
Ha, toevallig! Ik kom net uit LA en Anaheim. We hebben een Chevy pick-up gehuurd en dan is een hoge overzichtelijke zit wel prettig. En ik vind niets spannends aan het autorijden in USA. De afgelopen weken flink wat mijlen afgelegd in drukte en rust, en mijn ervaring is dat Amerikanen stukken toleranter zijn dan Nederlanders in het verkeer. Maar goed, dat is maar een korte periode in USA in vergelijk met tientallen jaren in NL natuurlijk.
What's a cube to you?
Sorry, maar jij bent echt de uitzondering op de regel hier. Autorijden is juist een enorm mooi onderdeel van een Usa trip.Anoniem: 762779 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:
[...]
Dat jij het aandurft om daar te rijden![]()
Buiten de grote steden om is het een kwestie van de cruise control instellen en in 1 rechte lijn naar de volgende bestemming rijden en genieten van 1 groot openlucht museum.
Heb zonder al teveel problemen 5 weken en 5000 km in een RV achter de rug en dat voelt ontspannender aan dan 1 week in de spits in NL kachelen,
@kaanmijo Mooie route. Wij hebben een soortgelijk rondje in April/Mei 2022 in tegengestelde richting gedaan.
Hadden totaal 5 weken de tijd ( en 2 kleine kids bij ons) dus her en der wat rustiger aan gedaan.
/f/image/hLhuXVNbzLYKOCZrP2ZtmcVJ.png?f=fotoalbum_large)
Rechts door rood, en op sommige plaatsen zelfs links door rood mogen vond ik wat verwarrend. De rest is redelijk recht toe, recht aan. SLC is grootste stad waarin ik gereden heb, en dat had niet mijn voorkeur, maar alsnog makkelijker dan in de gemiddelde grote Europese stad.
En inderdaad, wat effectief gewoon dorpen zijn, hebben alsnog 5 baans wegen liggen. Tegelijk veel stukken rijden zou ik geen openluchtmuseum noemen, omdat er gewoon niks is (afhankelijk waar precies natuurlijk).
En inderdaad, wat effectief gewoon dorpen zijn, hebben alsnog 5 baans wegen liggen. Tegelijk veel stukken rijden zou ik geen openluchtmuseum noemen, omdat er gewoon niks is (afhankelijk waar precies natuurlijk).