Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:10
Iets anders. Wij zijn echte stadsmensen. Hoewel we zoiets als de Grand Canyon echt wel helemaal geweldig zouden vinden hoeven die parken van ons niet zo (zou voor mijn partner ook niet altijd praktisch zijn maar dat terzijde).

Nu is NY dan dus voor ons de place to be. Maar ik vroeg me af: zijn er nog andere geweldige steden waar ik niet zo snel aan denk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
@D-e-n Daar heb je wel gelijk in. Eerste keer zeven nachten en tweede keer vijf nachten. Tweede keer ook twee nachten op Manhattan geslapen.

We hebben toen in Williamsburg gezeten; 34 North
& 7th Street. Mooie plek, uitzicht op de skyline. Tegenover een parkje waar elke zaterdag een food markt/festival is (https://www.smorgasburg.com/). In dit restaurant gegeten: https://guide.michelin.co...urant/meadowsweet-1196227. En persoonlijk waren wij ook heel erg fan van 12 Chairs: https://www.12chairscafe.com/ (zowel in Brooklyn als op Manhattan naartoe geweest).

De eerste keer bezochten we NYC in het voorjaar. New York pass en zoveel mogelijk bezienswaardigheden bezocht. De tweede keer rond Sinterklaas. Dan is NYC dus in de kerstsferen. Overal prachtige kerstversiering, geschaatst in Bryant Park, Shake Shack op Madison Square Park gepakt en de week afgesloten met de Radio City Christmas Spectacular featuring The Rockettes (Amerikaanse Showdance in kerstsferen, veel kerst Amerikaans wordt het niet). Je moet er wel van houden natuurlijk :).

Ik overweeg nog om ook Washington en Boston te bezoeken. Over Philadelphia hoor ik ook positieve verhalen. Chicago hoor je ook van hele volksstammen over.
Verder zijn wij aan de westkant in Seattle, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en San Diego geweest

[ Voor 10% gewijzigd door bazzemans op 06-10-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:48
D-e-n schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:46:
Maar ik vroeg me af: zijn er nog andere geweldige steden waar ik niet zo snel aan denk?
Chicago. Soort baby NYC

@hierboven. Philly is echt een vage ghetto 😂

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 06-10-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
matthijst schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

We hebben het toen nog overwogen als dagtrip vanuit NY maar nu zou ik denken dat je je in NY ook als je er langer bent beter in NY zelf kunt vermaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@matthijst Ik ben er niet geweest en baseer het op wat ik van een vriend van mij zag (die in NYC) woont. Daar zaten echt wel toffe plekken tussen. Het is voor Amerikaanse begrippen wel een historisch interessante plek. Het is misschien maar net wat je zoekt.

Lees heel vaak dat mensen Seattle niks aan vinden. Daar hebben wij het heel leuk gehad. De underground tour met een mooie inkijk naar de historie van Seattle was heel boeiend. Mijn vriendin vond de herkenbare Grey's Anatomy plekken super boeiend, ik meer de Grunge historie. Elke stad heeft denk ik wel iets te beiden, je moet het alleen wel opzoeken en er open voor staan. In NYC is op praktisch elke hoek van de straat wel iets bekends (gechargeerd gezegd), daarvan is er geen gelijke.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 06-10-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
D-e-n schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

We hebben het toen nog overwogen als dagtrip vanuit NY maar nu zou ik denken dat je je in NY ook als je er langer bent beter in NY zelf kunt vermaken
Het is wat je wilt. NYC heeft in ieder geval meer dan genoeg te bieden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zeker. Ligt er ook een beetje aan hoe vaak je geweest bent. Als je nyc voor 't eerst ziet kan je je wel een week vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
matthijst schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:29:
Zeker. Ligt er ook een beetje aan hoe vaak je geweest bent. Als je nyc voor 't eerst ziet kan je je wel een week vermaken.
Ook voor de tweede keer dus nog wel. Zeker als je in een ander jaargetijde gaat. Kerst NYC is iig een hele andere belevenis dan voorjaar NYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bazzemans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:22:
@matthijst Ik ben er niet geweest en baseer het op wat ik van een vriend van mij zag (die in NYC) woont. Daar zaten echt wel toffe plekken tussen. Het is voor Amerikaanse begrippen wel een historisch interessante plek. Het is misschien maar net wat je zoekt.

Lees heel vaak dat mensen Seattle niks aan vinden. Daar hebben wij het heel leuk gehad. De underground tour met een mooie inkijk naar de historie van Seattle was heel boeiend. Mijn vriendin vond de herkenbare Grey's Anatomy plekken super boeiend, ik meer de Grunge historie. Elke stad heeft denk ik wel iets te beiden, je moet het alleen wel opzoeken en er open voor staan. In NYC is op praktisch elke hoek van de straat wel iets bekends (gechargeerd gezegd), daarvan is er geen gelijke.
Liberty Bell. Die trappen van Rocky. En een Federal Reserve museum. Verder vonden wij het niet heel bijzonder.
Seatlle ook geweest, dat vond ik een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bazzemans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Ook voor de tweede keer dus nog wel. Zeker als je in een ander jaargetijde gaat. Kerst NYC is iig een hele andere belevenis dan voorjaar NYC.
Kerst is echt dope daar. Of februari. Nog steeds lekker koud en goedkoopste maand om te gaan.
11x op vakantie in NYC geweest inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@matthijst haha 11 keer. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 20:13
[...]

Chicago. Soort baby NYC

Ik ben regelmatig in NYC geweest en net 3 weken terug van Chicago. Ik vond Chicago echt een gave stad, het doet inderdaad wat NYC-in-het-"klein" aan. Kan het zeker aanbevelen als je van zo'n omgeving houdt, ook voor kinderen.
Maar voor mij gaat er in dat opzicht niks voor NYC, het heeft een vibe die uniek is en eigenlijk moet je minimaal een week gaan waarbij je de highlights in een dag of 2 afvinkt, daarna echt de stad "ontdekken". Hoe je dat doet moet je zelf weten, maar eindeloos ronddwalen was voor mij af voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Hotel in NYC. Voor mij al enkele jaren geleden, maar het proces was anders dan in elke andere stad. Maanden / weken van te voren boekte ik wat in de prijsklasse en wijk die voor mij acceptabel was, met de mogelijkheid tot 48 (of 24) uur van te voren nog gratis te kunnen annuleren. Paar dagen voor vertrek nog eens checken en als hotels in Manhattan dan niet vol zitten, wordt flink met de prijzen gestunt. Kan iemand bevestigen of deze truc nog altijd werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ja, maar dat werkt overal zo 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 09:15
Typhone schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:07:
Collega van mij zat in Jackson Hole 4 dagen omdat de prijzen in Yellowstone toch wel fors waren.
Oei die was niet blij :D. Altijd mooi, naïviteit van Nederlanders zien wanneer ze zich niet inlezen in de VS.
Jackson Hole is nog duurder dan Yellowstone, hij had beter in Gardiner of West-Yellowstone kunnen boeken. Moet wel zeggen dat de prijzen van accomodatie overal de lucht in zijn geschoten. Ik zit nu in Moab, daar wordt je ook bepaald niet vrolijk van. Desalniettemin weet je dat op voorhand wanneer je naar de VS gaat, dan moet je achteraf ook niet zeuren :P

[ Voor 8% gewijzigd door FSC1968 op 08-10-2023 05:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

FSC1968 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 05:41:
[...]

Jackson Hole is nog duurder dan Yellowstone, hij had beter in Gardiner of West-Yellowstone kunnen boeken. Moet wel zeggen dat de prijzen van accomodatie overal de lucht in zijn geschoten. Ik zit nu in Moab, daar wordt je ook bepaald niet vrolijk van. Desalniettemin weet je dat op voorhand wanneer je naar de VS gaat, dan moet je achteraf ook niet zeuren :P
Voor een deel wel ja, maar het is wel echt SKY HIGH gegaan voor de gemiddelde accomodatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Wij gaan op donderdag 18 april 2024 voor een dagje naar San Diego vanuit Los Angeles International. Wij vliegen met United Airlines:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFfH4GODhJvkfi7CGYCW_jRmFtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5acFuq9kuOwVKacB4QA0lts.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCvdV8kZ59nHIJfu-MICIP2rYWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VpMmwYXKt91SMqBc99nhesu.jpg?f=fotoalbum_large

Heen:
Los Angeles International: 09:00 ----> aankomst San Diego 09:55 afstand 177 KM

Terugvlucht:
San Diego: 20:50 ----> aankomst Los Angeles International 21:54 afstand 177 KM

Ik wil graag San Diego zien. Ik had er niet echt rekening mee gehouden anders zou ik 2 dagen verblijven. We zullen ook op bezoek gaan bij mijn familie in San Diego. Ze komen ons ophalen vanaf het vliegveld met hun auto.

Heeft iemand ervaring met deze stad San Diego?
Wij vliegen voor €733,90 inclusief reserveringskosten prijs voor tweepersoons. Niet goedkoop maar ik vind het leuk

Ik heb gezien dat wij ook met Flixbus erg goedkoop kunnen gaan naar San Diego en terug. Ik hou zelf van vliegen en supersnel ik zag op YouTube binnen 20 minuten zijn wij er al.

Toestel is United Airlines Embraer 175 Uitgevoerd door SKYWEST DBA UNITED EXPRESS (Mijn eerste keer met deze typen toestel)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-10-2023 08:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:00

3_s

Voor 177km het vliegtuig nemen |:(. Dat is toch echt een dikke middelvinger naar het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3_s schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:38:
Voor 177km het vliegtuig nemen |:(. Dat is toch echt een dikke middelvinger naar het milieu.
Ja dat is waar maar vliegen vind ik heel leuk :) . Opvallend dat al veel zitplaatsen bezet waren

Opstijgen en voordat wij het weten is het weer dalen en landen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahahahhaha, dat is een grap toch?
Zou je dat in Nederland ook doen? Van Eindhoven naar Amsterdam met het vliegtuig?
Wat netto langer reizen is dan met de auto.
Wij vliegen voor €733,90 inclusief reserveringskosten prijs voor tweepersoons. Niet goedkoop maar ik vind het leuk
Ook dit: ben jij gewoon een troll die het leuk vindt hier dingen te zeggen? Ik kan het bijna niet geloven namelijk. En dat is geen flame maar een oprechte vraag. Ik zie een patroon wat zo haaks staat in jouw antwoorden dat ik eerlijk gezegd geen seconde geloof dat jij oprecht bent. Maar correct me if wrong. Gewoon in dit topic al diverse opmerkingen over geld besparen maar hiervoor ruim 700 euro kapot klappen. Ik ga geen advies meer geven. Zoek maar een ander draadje om te vervelen :).

[ Voor 70% gewijzigd door Typhone op 09-10-2023 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Lekker man. 2 uur vantevoren aanwezig. In de rij bij die slome security. 20 minuten vliegen _O-
733 euro aftikken. Daar poppen wel een paar woorden voor op :D

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 09-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou ik hier aan het trollen zijn hier geen enkele nut daarvoor. Adviezen zijn vrijblijvend. Vliegen is een hobby van mij :) . Vroeger had je in Nederland ook binnenlandse vluchten en dat zou heel leuk zijn.

Waarom zou ik erover liegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:39
Pizzahut heeft echt een cultstatus gekregen binnen GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal in April tijdens mijn vakantie hier een paar foto's plaatsen ook met de tekst PizzaHut ervoor :)

Tot in April 2024

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-10-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 762779 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Ja dat is waar maar vliegen vind ik heel leuk :) . Opvallend dat al veel zitplaatsen bezet waren

Opstijgen en voordat wij het weten is het weer dalen en landen
Er gaat toch gewoon een trein? Wij hebben ook naar San Diego gekeken toen we naar LA gingen maar daar hebben we vanaf gezien omdat we een extra stopplaats zonde van de tijd vonden. Maar die trein leek me prima verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PWM schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:48:
Ik ga hem delen :) Hij staat op mijn Lenovo, die gerepareerd wordt... hopelijk woensdag terug.
Nou niet dus }:|

Heb vervangende laptop. Ik vlieg donderdag, dus heb 8 uur in het vliegtuig om te reconstrueren. Heb wel wel een dagje extra NY erbij gepakt. Ik vlieg daarna door voor een paar dagen Charlotte, maar ik kan daar echt verder niets leuks vinden om te doen.

NY is wel schofterig, met hotelprijzen van 400-700 per nacht op Manhatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
3_s schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:38:
Volgens mij kun je zelfs vrij goedkoop met Amtrak rechtstreeks naar SD vanuit LA. Het schijnt ook nog eens een prachtige route te zijn langs de kust. Duurt 2.5h.

Milieutechnisch weet ik overigens niet hoeveel beter een Amtrak diesel is. Treinen (of überhaupt OV) en de VS is nu eenmaal nog een dingetje.

[ Voor 16% gewijzigd door snaggyheadshot op 10-10-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
snaggyheadshot schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Volgens mij kun je zelfs vrij goedkoop met Amtrak rechtstreeks naar SD vanuit LA. Het schijnt ook nog eens een prachtige route te zijn langs de kust. Duurt 2.5h.

Milieutechnisch weet ik overigens niet hoeveel beter een Amtrak diesel is. Treinen (of überhaupt OV) en de VS is nu eenmaal nog een dingetje.
Voor zo'n korte vlucht moet er wel een extreem inefficiënte locomotief voor de trein staan wil het slechter zijn voor het milieu, dat toestel strooit werkelijk met kerosine omdat het niet of nauwelijks op kruishoogte komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Was ook niet helemaal serieus bedoelt :P Ik ben geen trein-expert, maar de Amtrak vloot lijkt me niet direct gemiddeld zien de meest efficiënte.
[...]

Can confirm, maar: ik vond het wel leuk voor een tussenstop. Het klopt dat het aantal junks/daklozen nog groter is dan in NYC, maar ik vond het uitgaansleven erg bruisend in het weekend in downtown. Over het algemeen niet echt onveilig gevoeld en er waren enkele interessante historische plekken bij. Dat laatste is overigens iets wat ik voor Amerikanen interessanter ervaar dan ons overige-wereld-mensen. Ze hebben er nog een handje van hun eigen historie in het extreme te belichten. Maar dat maakt het juist ook wel weer leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 08:55
Anoniem: 762779 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:14:
Wij gaan op donderdag 18 april 2024 voor een dagje naar San Diego vanuit Los Angeles International. Wij vliegen met United Airlines:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heen:
Los Angeles International: 09:00 ----> aankomst San Diego 09:55 afstand 177 KM

Terugvlucht:
San Diego: 20:50 ----> aankomst Los Angeles International 21:54 afstand 177 KM

Ik wil graag San Diego zien. Ik had er niet echt rekening mee gehouden anders zou ik 2 dagen verblijven. We zullen ook op bezoek gaan bij mijn familie in San Diego. Ze komen ons ophalen vanaf het vliegveld met hun auto.

Heeft iemand ervaring met deze stad San Diego?

Ik heb gezien dat wij ook met Flixbus erg goedkoop kunnen gaan naar San Diego en terug. Ik hou zelf van vliegen en supersnel ik zag op YouTube binnen 20 minuten zijn wij er al.

Toestel is United Airlines Embraer 175 Uitgevoerd door SKYWEST DBA UNITED EXPRESS (Mijn eerste keer met deze typen toestel)
Wat een onzin post dit weer, 700EU voor een route die met de auto zelfs nog sneller is. Volgens Google is LAX-San Diego 2,5 uur rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 00:06
Len020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Wat een onzin post dit weer, 700EU voor een route die met de auto zelfs nog sneller is. Volgens Google is LAX-San Diego 2,5 uur rijden
Dikke bak huren.
Je bent goedkoper uit en je ziet nog eens veel meer van de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo kleine onverwachte bonus. Queen (50% :p ), speelt in New York dit weekend. Die pakken we wel even mee :)
lochpatje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Dikke bak huren.
Je bent goedkoper uit en je ziet nog eens veel meer van de omgeving.
Het is al geprobeerd :p
PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 10-10-2023 21:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:12:
Zo kleine onverwachte bonus. Queen (50% :p ), speelt in New York dit weekend. Die pakken we wel even mee :)

[...]

Het is al geprobeerd :p
PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"
Haha goud, nu zie ik die andere reacties van Pizza daar ook allemaal staan. Goddamn _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
snaggyheadshot schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:32:
Was ook niet helemaal serieus bedoelt :P Ik ben geen trein-expert, maar de Amtrak vloot lijkt me niet direct gemiddeld zien de meest efficiënte.

[...]

Can confirm, maar: ik vond het wel leuk voor een tussenstop. Het klopt dat het aantal junks/daklozen nog groter is dan in NYC, maar ik vond het uitgaansleven erg bruisend in het weekend in downtown. Over het algemeen niet echt onveilig gevoeld en er waren enkele interessante historische plekken bij. Dat laatste is overigens iets wat ik voor Amerikanen interessanter ervaar dan ons overige-wereld-mensen. Ze hebben er nog een handje van hun eigen historie in het extreme te belichten. Maar dat maakt het juist ook wel weer leuk om te zien.
Ik helaas wel, de enige twee plaatsen in de VS waar ik me écht onveilig heb gevoeld zijn Los Angeles (Inglewood) en Philadelphia. Wat in Philadelphia ook niet meehelpt is het enorme contrast met Washington DC en New York.

Ik ben er in 2017 geweest, toentertijd kwam ik er 's avonds rond een uur of 9 aan op Union Station vanuit Washington en nam toen de metro voor vijf haltes naar Fifth Street (Liberty Bell). Het was een grote smerige bende en voor m'n gevoel was ik de enige in de metro die niet dakloos/onder invloed was. Het toppunt was dat een zwerver de tussendeur tussen de metrowagons open maakte, voor m'n neus z'n broek liet zakken en tijdens het rijden op het spoor begon te urineren. Ik heb er echt peentjes gezweet, vond het een bijzonder onaangename ervaring.

De overige anderhalve dag dat ik er geweest ben heb ik me er geen seconde op m'n gemak geboekt, het stikt werkelijk van de junks/daklozen en ghetto lijkt me een prima omschrijving. Ik zou het niemand aanraden, maar n=1 en anderen hebben allicht (hopelijk!) betere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@FSC1968 Het contrast met DC snap ik, maar met NYC wat minder. De hoeveelheid 'crazy guys' daar verbaasde mij oprecht. Ik ben daar dit jaar overigens pas voor het eerst geweest. In vergelijking met LA vielen de aantal daklozen/verslaafden mij dan weer mee. Ik had echter niet verwacht dat er zoveel daklozen zouden zijn in álle buurten van NYC. Vandaar dat ik ook niet meer de metro zou pakken vanaf Manhattan naar JFK. Vroeg in de ochtend in een vrij leeg metrotoestel toch wel op sommige momenten onveilig gevoeld. Op zo'n moment vraag ik me dan ook af wat de beste strategie is. Ik heb gekozen voor geen oogcontact, tot nu toe gaat die tactiek goed als er weer een crazy man voorbij komt :P

Wat mij ook opviel is dat in downtown Manhattan sommige stations zo goed als leeg zijn op bepaalde momenten overdag. Als er dan iemand ligt af te draaien en te schreeuwen in zichzelf op de weg naar het perron is dat ook een wat mindere ervaring.

Treurig om te zien dat er klaarblijkelijk toch iets mis gaat in Amerikaanse steden. Dergelijke situaties heb ik in Azië en Europa nooit echt meegemaakt. Maarja, we blijven toch terugkomen :P Moet overigens zeggen dat DC en in het bijzonder Arlington (VA) de meest veilige ervaring was qua steden. Ontzettend schoon, goed onderhouden, en amper daklozen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

FSC1968 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 04:50:
[...]

Ik helaas wel, de enige twee plaatsen in de VS waar ik me écht onveilig heb gevoeld zijn Los Angeles (Inglewood) en Philadelphia. Wat in Philadelphia ook niet meehelpt is het enorme contrast met Washington DC en New York.
De buitenwijken van Miami waren anders ook niet om over naar huis te schrijven :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@TommyGun Januari ga ik erheen. Zou je bepaalde plekken beter kunnen vermijden volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

snaggyheadshot schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:03:
@TommyGun Januari ga ik erheen. Zou je bepaalde plekken beter kunnen vermijden volgens jou?
Alles rondom het vliegveld eigenlijk. Lekker bij Miami Beach in de buurt blijven.

Tip: https://www.thrillermiami.com/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En toch he, valt het wel extra op omdat je het gevoel hebt dat je in de US veilig zou moeten kunnen reizen. En dat kan ook in 98% van de gevallen gewoon. Maar er zijn wijken waar je gewoon niet moet komen. Toeristen zeggen dan dat je dat op andere plekken in de wereld niet hebt, maar dat is gewoon niet waar :p

De verkeerde buitenwijken van Parijs, Marseille, Napels of Rome doen echt niet onder. Kom je in Thailand in een wijk van de Chao pho, dan kan je maar beter een goed testament hebben. En laten we niet beginnen over verkeerde wijken in Afrika of Zuid-Amerika.

Ja, bepaalde wijken in Miami, Philly of zelfs nog NY zijn echt niet best. Maar op wereldschaal, valt het echt wel weer mee.

In de US kan je met common sense 99% van de problemen voorkomen. Met een verkeerde afslag in Caracas of Rio kan je dat wel vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@PWM helemaal mee eens. Overal ter wereld zijn plekken waar je niet moet komen. In Antananarivo mochten we als blanke 's avonds niet over straat zonder beveiliging en konden ons alleen verplaatsen met de taxi (ook al was het 500m). In Buenos Aires kan je in de wijk Boca maar in een aantal straten zijn en word je door de lokale bevolking al snel gewezen op dat je daar als toerist niet moet komen. Het is niet zo gek dat een stad met ruim 8 miljoen inwoners ook een paar dubieuzere plekken kent waar je beter niet kunt komen (m.n. als toerist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
PWM schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:12:
En toch he, valt het wel extra op omdat je het gevoel hebt dat je in de US veilig zou moeten kunnen reizen. En dat kan ook in 98% van de gevallen gewoon. Maar er zijn wijken waar je gewoon niet moet komen. Toeristen zeggen dan dat je dat op andere plekken in de wereld niet hebt, maar dat is gewoon niet waar :p

De verkeerde buitenwijken van Parijs, Marseille, Napels of Rome doen echt niet onder. Kom je in Thailand in een wijk van de Chao pho, dan kan je maar beter een goed testament hebben. En laten we niet beginnen over verkeerde wijken in Afrika of Zuid-Amerika.

Ja, bepaalde wijken in Miami, Philly of zelfs nog NY zijn echt niet best. Maar op wereldschaal, valt het echt wel weer mee.

In de US kan je met common sense 99% van de problemen voorkomen. Met een verkeerde afslag in Caracas of Rio kan je dat wel vergeten :p
Mwah, dat is toch ook weer bagatelliseren van de situatie. Groot verschil met Europa is de grote aanwezigheid van vuurwapens, het is niet voor niks dat het aantal moorden per 100.000 inwoners in de VS een factor 5-15 (afhankelijk van het land) hoger is dan in West-Europese landen. Ik wil absoluut niemand ontmoedigen om naar de VS te gaan want ik vind het een fantastisch vakantieland, maar misdaad is simpelweg een groter probleem in (delen van) de VS. Het blijft wel iets om bewust(er) rekening mee te houden, al geldt dat met name in delen van de grote steden.

Desalniettemin is het inderdaad stukken veiliger dan pak hem beet Mexico en Brazilië. Vorig jaar november was ik vijf dagen in Rio en dat was voor mij meteen de laatste keer. Ik heb me daar absoluut niet veilig gevoeld en bovendien werd ik in de buurt van het Christusbeeld getrakteerd op een concert van mitrailleurvuur (schietpartij in een favela ver weg) van ongeveer een kwartier. De Braziliaanse vriendin die ik daar bezocht zei dat dat 'normaal' was en dat ze het maandelijks hoorde 8)7 M'n schoonbroer ging ondanks mijn uitgebreide waarschuwingen drie maanden later naar Rio en is in Ipanema onder dreiging van een vuurwapen beroofd. Dit soort extreme verhalen ken ik over de VS in ieder geval niet.

[ Voor 11% gewijzigd door FSC1968 op 12-10-2023 05:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snaggyheadshot
TommyGun schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Alles rondom het vliegveld eigenlijk. Lekker bij Miami Beach in de buurt blijven.

Tip: https://www.thrillermiami.com/
Laat ik nu net eergisteren een hotel langs het vliegveld hebben geboekt *O* Blijf daar overigens maar twee nachten en hotel ligt naast de Skytrain naar Downtown, dus zal wel meevallen :P

Bedankt voor de tip trouwens, ga ik zeker doen!
PWM schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:12:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier niet mee eens ben. Ik kan niet voor Zuid-Amerika en Afrika spreken, maar buiten dat ken ik geen enkel land waar je zoveel verslaafde vaak door het lint gaande daklozen tegenkomt als in de VS. En dat niet alleen in de slechte buurten, maar ook gewoon in de stadscentra. Kijk even naar downtown LA :+ . Ik ken geen enkel stads'centrum' (in hoeverre je in de VS kan spreken van centra) waar er een gigantisch tentenkamp staat met dakloze mensen.

Het gigantische daklozen probleem in de Amerikaanse steden i.c.m. met hun wapenpolicy (zoals @FSC1968 terecht aangeeft), maakt het voor mij persoonlijk dat ik mij nergens op de wereld onveiliger heb gevoeld dan in de VS. Maar he, ik ga er nog steeds naar terug en dat zegt genoeg. Het hoort simpelweg bij een stukje reisvoorbereiding om uit te zoeken waar je beter niet kan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door snaggyheadshot op 12-10-2023 08:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

snaggyheadshot schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:46:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier niet mee eens ben. Ik kan niet voor Zuid-Amerika en Afrika spreken, maar buiten dat ken ik geen enkel land waar je zoveel verslaafde vaak door het lint gaande daklozen tegenkomt als in de VS. En dat niet alleen in de slechte buurten, maar ook gewoon in de stadscentra. Kijk even naar downtown LA :+ . Ik ken geen enkel stads'centrum' (in hoeverre je in de VS kan spreken van centra) waar er een gigantisch tentenkamp staat met dakloze mensen.
Hoho, ik heb niet gezegd dat daklozen niet overal zitten. Ik ben net weer terug uit San Francisco en het zit echt helemaal vol op elke straathoek. Maar als toerist is het niet extreem onveilig. Het enige is dat het nogal een moodkiller is ;)

En ja, vuurwapen geweld is echt enorm in de US. Geen land wordt beter van burgers met wapens. Maar voornamelijk schieten ze op elkaar :p En dan ook nog zelden op plekken waar wij rond zouden lopen. Het aantal toeristen in Amerika wat in de problemen komt ligt echt heel erg laag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net aangekomen in NY voor een paar dagen. En weet weer meteen waarom ik van de stad houd. Ik zit in een nietszeggend stukje 36th street. Dan kijk je uit je hotelkamer en zie je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpKrSSlSeXVaAmg-CfC1eSvEMAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvJ1giSiUBGwkU1P7xtx3Vuj.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dan goed naar de details gaat kijken is het echt een super indrukwekkend gebouw, maar dat zie je vanaf de straat nauwelijks. En dansen ik geïntegreerd wat er bovenin te vinden is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Enjoy @PWM! Blijf benieuwd naar je lijstje. Over iets meer dan een maand landen wij ook in New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 20:36
PWM schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:57:
Net aangekomen in NY voor een paar dagen. En weet weer meteen waarom ik van de stad houd. Ik zit in een nietszeggend stukje 36th street. Dan kijk je uit je hotelkamer en zie je dit:

[Afbeelding]

Als je dan goed naar de details gaat kijken is het echt een super indrukwekkend gebouw, maar dat zie je vanaf de straat nauwelijks. En dansen ik geïntegreerd wat er bovenin te vinden is :p
Zit je in de Crowne Plaza HY36? Zat daar begin juni, iets verder naar rechts. Bizar hoeveel airco units er aan dat gebouw tegenover zijn gemonteerd :X

Ideale uitvalsbasis trouwens, vlak naast Penn Station.

Begin juni lagen er 's ochtends vroeg wel talloze junks en zwervers in de straat, maar inderdaad, buiten dat het er gewoon slecht uitziet heb je weinig last van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Den_S85 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:08:
[...]

Zit je in de Crowne Plaza HY36? Zat daar begin juni, iets verder naar rechts. Bizar hoeveel airco units er aan dat gebouw tegenover zijn gemonteerd :X
Yep :)
Begin juni lagen er 's ochtends vroeg wel talloze junks en zwervers in de straat, maar inderdaad, buiten dat het er gewoon slecht uitziet heb je weinig last van ze.
Had het er met mijn collega's hier over. In principe zijn alle opvangplekken in NYC ingenomen door immigranten. Ook duizenden hotelkamers worden bevolkt door de immigranten. Als gevolg zijn de shelters niet meer toegankelijk voor de locale zwervers en gekkies. Je komt dus aanmerkelijk meer tegen op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Goed ontbijt daar _/-\o_ Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bazzemans schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:49:
Enjoy @PWM! Blijf benieuwd naar je lijstje. Over iets meer dan een maand landen wij ook in New York.
Tsja, mijn laptop heeft het dus niet gered. Dus probeer het een beetje te reconstrueren.

Belangrijk is dus dat dat in principe je tweede visit is. In je eerste zal je toch de highlights doen. Voor mij, in willekeurige volgorde:
  • Central Park (gisteren weer rondgefietst)
  • Uitzichtpunt (moeilijk kiezen, vond zelf One Vanderbilt en Empire State beste, kiezen kan hier)
  • Times Square (ja, gewoon 's avond heen gaan. Freakshow, maar toch moeite waard)
  • 9/11 Memorial en museum
  • Brooklyn Bridge overlopen
  • etc
Hieronder wat ik nu ga doen. Geen rocketscience hoor, maar dingen die je vaak over slaat tijdens je eerste trip.
  • The High Line aflopen
  • Coney Island
  • Roosevelt Island Tramway
  • New York Public Library
  • Chelsea Market
  • Rockfeller Center op (zie hierboven, da's degene die iedereen overslaat :p)
  • The Metropolitan Museum of Art
  • The Guggenheim
  • Een tour door Grand Central
Ga zaterdag ook nog even een wedstrijd van de Knicks mee pakken :)

Oh, je zou ook nog de USS Intrepid op je lijstje kunnen zetten als je nog nooit op een vliegdekschip geweest bent. Minder indrukwekkend dan de USS Midway in San Diego, maar toch.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-10-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Thanks voor het lijstje @PWM. Wij zijn al eerder geweest dus je eerste lijstje hebben we wel gedaan. Van het tweede lijstje ook een aantal (Public Library, Rockefeller Center, de musea en de tour door Grand Central).

Wij gaan in november weer en willen ook een sportwedstrijd bezoeken. In San Diego zijn we ook geweest. Daar de marine-basis bezocht, de vliegdekschepen van dichtbij gezien, praktisch op de landingsbaan de straaljagers en gevechtsheli's zien stijgen en landen, op het privestrand gelegen en in de pilotenkroeg een biertje gedronken. Prachtige ervaring :7.

Aan jouw lijstje zou ik nog willen toevoegen voor de winterperiode:

- schaatsen op één van de schaatsbanen
- een typisch Amerikaanse kerstshow bezoeken
- de huizen met kerstverlichting in Bay Ridge bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Even een vraag. Normaal betalen wij in de VS alles met creditcard (Rabobank Visa) en nemen de 2% koersopslag (Rabobank) voor lief. Tijdens onze vorige reis hadden we daar voldoende aan, alleen in Las Vegas konden we de tickets voor een show online niet met de Visa betalen. Mijn zakelijke digital only credit card van Bunq bood toen uitkomst.

Daarnaast hebben onze Amerikaanse vrienden geld voorgeschoten en maakten we onze deel naar hen over via PayPal. Ook daar gold een koersopslag.

Vandaar dat ik de volgende vraag heb. Als zij betalen en wij betalen hen contant terug dan scheelt dat de koersopslag van of de creditcard of PayPal. Nadeel is echter dat we dan uit Nederland al een substantiële hoeveelheid dollars mee moeten nemen. Zijn er ook andere opties waar ik niet aan gedacht heb? Iemand goede tips?

Edit: ik realiseer mij dat het per saldo op het gehele vakantiebudget om peanuts gaat. Ik ben vooral benieuwd naar de beste optie om geld over te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 13-10-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je hier geld pint is dat natuurlijk ook niet gratis. Ws duurder dan 2% opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@matthijst Daarom heb ik het al helemaal niet over geld pinnen daar. Vorig jaar hebben we geen enkel keer cashgeld gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik zei ook hier geld pinnen. Bv dollars bij abn op Schiphol. Omdat je het over meenemen van cash had.

Hier wisselen is niet gratis en sowieso duurder dan 2% (iig jaren terug).

Wise claimt goedkoop te zijn:
Zou zelf geen nw rekening afsluiten voor zoiets. Bedoel om hoeveel euro gaat het die ene keer dat je creditcard het niet zou doen.

[ Voor 69% gewijzigd door matthijst op 13-10-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Het gaat mij dus niet om een niet werkende creditcard maar geld overmaken naar vrienden. Cash meenemen (voor het gemak van het verrekenen) is dus ook geen goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
wise dus bij bijvoorbeeld.
Maar dan nog is de vraag: heeft het nut om voor zoiets een extra rekening te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 22:35

SPT

FSC1968 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 04:50:
[...]

Ik ben er in 2017 geweest, toentertijd kwam ik er 's avonds rond een uur of 9 aan op Union Station vanuit Washington en nam toen de metro voor vijf haltes naar Fifth Street (Liberty Bell). Het was een grote smerige bende en voor m'n gevoel was ik de enige in de metro die niet dakloos/onder invloed was. Het toppunt was dat een zwerver de tussendeur tussen de metrowagons open maakte, voor m'n neus z'n broek liet zakken en tijdens het rijden op het spoor begon te urineren. Ik heb er echt peentjes gezweet, vond het een bijzonder onaangename ervaring.

De overige anderhalve dag dat ik er geweest ben heb ik me er geen seconde op m'n gemak geboekt, het stikt werkelijk van de junks/daklozen en ghetto lijkt me een prima omschrijving. Ik zou het niemand aanraden, maar n=1 en anderen hebben allicht (hopelijk!) betere ervaringen.
Dit is inderdaad even wennen in de VS. Behalve in een aantal grote steden is het openbaar vervoer uitsluitend voor de allerarmsten en een enkele verdwaalde toerist. Echt een misser om te denken 'ik ben in een grote stad, dus de auto is niet handig'. Heb die fout zelf ook wel eens gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
matthijst schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:49:
wise dus bij bijvoorbeeld.
Maar dan nog is de vraag: heeft het nut om voor zoiets een extra rekening te openen.
Nee, dat denk ik niet. Duidelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Het is als weer jaren geleden dat ik in de VS was, maar ik vond de hoeveelheid daklozen/junks in SF toen al hoog.

Voor ons hotel stond een junk ruzie te maken met haar dealer en voor de rest lagen ze werkelijk overal. Bij de haltes van de cable cars hingen er ook een antal rond. Eén van die mannen begon spontaan aan ieder uit te leggen hoe het allemaal werkte. Dat was wel op merkelijk.

Meest onveilig heb ik mij in Kaapstad gevoeld. Daar wordt je als toerist gewoon achtervolgd.

In Moskou dan weer nergens last van gehad.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
In New York moet je toch eigenlijk ook wel een helicopter tour doen.

Kost wel een bak geld, maar het is echt een onvergetelijke ervaring.

Had dit keer het geluk dat de baas de hele trip verder betaalde en ik alleen de fun dingen moest betalen, dus dan gewoon een keer met de heli.

NY Mets is ook een belevenis, $20 voor een blik bier en lekker genieten van de hele show die die Amerikanen ervan maken. Met de metro prima bereikbaar, gezellig tussen de local fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 27-05 13:43
Ik ben momenteel in de VS, niet al te lange trip van zo'n 10 dagen. We zijn sinds afgelopen donderdag in Washington D.C. en a.s. maandag gaan we met een huurauto verder op pad richting Shenandoa NP.

Het is mijn eerste keer in de VS, wilde er al wel een tijdje heen en in combinatie met het bezoeken van vrienden is de keuze op dit gebied gevallen. Moet zeggen dat ik DC tot nu toe echt wel een mooie stad vind. We hebben een Airbnb in de wijk Capitol Hill, van daaruit is het een klein kwartier met de metro en dan ben je echt wel in hartje 'centrum' (National Mall, Capitol, etc.). Vandaag is het weer wat minder dus we gaan een aantal musea bezoeken, morgen is het plan om op de fiets langs een aantal memorials te gaan. Capitol/White House/Washington Monument hebben we gisteren gedaan.

Verder valt wel op dat DC qua eten wel echt duur is, voor twee simple hoofdgerechten en een drankje ben je met tax/tip zo 80 dollar kwijt. Van de andere kant zijn de porties wel echt Amerikaans dus kun je er met gemak de volgende dag nog van lunchen ofzo 😜.

Ik heb trouwens de Verizon App gedownload, maar die free trial werkt hier helaas niet. Begon er al mee dat de app niet vanuit de NL Play Store te downloaden is, dus toen maar gesideload. Toen kreeg ik de melding dat mijn toestel niet compatible zou zijn met E-Sim, terwijl dat echt onzin is (Galaxy S23+). Voor mijn vriendin hadden we echter al een simkaartje gekocht dus nu maakt zij maar steeds een hotspot, werkt ook.

Tot nu toe is DC dus wel echt een aanrader. Dan komen we in de toekomst nog wel een keertje terug voor NYC 😀.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:37

JK

Giel1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:12:
Verder valt wel op dat DC qua eten wel echt duur is, voor twee simple hoofdgerechten en een drankje ben je met tax/tip zo 80 dollar kwijt. Van de andere kant zijn de porties wel echt Amerikaans dus kun je er met gemak de volgende dag nog van lunchen ofzo 😜.
USA is sowieso erg duur geworden. Laatste keer dat ik ging was in 2019, maar ik houd de boel nog wel in de gaten omdat ik nog wel weer terug wil. 18x geweest, dus als ik dan 4 jaar niet ben geweest, mis ik het wel. Maar de prijzen zijn enorm gestegen, hier in NL mogen we niet klagen over de prijzen in de winkel met de inflatie.De restaurants zijn ook zo 25% oid gestegen. Uiteraard maakt het ook weer uit waar je gaat eten.

Eigenlijk wilde ik een weekje Florida doen volgende maand, maar dan zou ik richting de 2500-3000 euro kwijt zijn totaal. Maar dat is wel inclusief alles. Vlucht, auto, accommodatie, eten, dingen doen, dingen kopen. Maar ik vond het teveel voor een week. Voorheen was ik dat kwijt met 3 weken roadtrip per persoon en inclusief alles. Het helpt natuurlijk ook niet mee om 5 a 6 weken vooraf te kijken voor een vliegticket.
Maar de prijzen van voorheen komen nooit meer terug. Een weekje Florida was toen 1000-1500 eur pp en naar Spanje was je hetzelfde kwijt, dus de keus gauw gemaakt.

Ben je nog naar boven geweest in het Washington Monument om de stad van bovenaf te bewonderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moet zeggen dat de weedlucht in MY mij wel echt tegen begint te staan. Was vorig jaar al niet best, maar inmiddels loopt iedereen weed rokend op straat. Het is een walm die continu in je neus komt.

Ook alle delivery drivers van DHL/UPS lopen met een joint in de hand. Geen beste indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sowieso in de VS, die sneutjes doen me denken aan Amsterdam 30 jaar terug, qua wiet.
Helemaal blij dat het legaal is, dus opeens meurt het er overal naar. Dispensaries op elke hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 27-05 13:43
JK schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

USA is sowieso erg duur geworden. Laatste keer dat ik ging was in 2019, maar ik houd de boel nog wel in de gaten omdat ik nog wel weer terug wil. 18x geweest, dus als ik dan 4 jaar niet ben geweest, mis ik het wel. Maar de prijzen zijn enorm gestegen, hier in NL mogen we niet klagen over de prijzen in de winkel met de inflatie.De restaurants zijn ook zo 25% oid gestegen. Uiteraard maakt het ook weer uit waar je gaat eten.

Eigenlijk wilde ik een weekje Florida doen volgende maand, maar dan zou ik richting de 2500-3000 euro kwijt zijn totaal. Maar dat is wel inclusief alles. Vlucht, auto, accommodatie, eten, dingen doen, dingen kopen. Maar ik vond het teveel voor een week. Voorheen was ik dat kwijt met 3 weken roadtrip per persoon en inclusief alles. Het helpt natuurlijk ook niet mee om 5 a 6 weken vooraf te kijken voor een vliegticket.
Maar de prijzen van voorheen komen nooit meer terug. Een weekje Florida was toen 1000-1500 eur pp en naar Spanje was je hetzelfde kwijt, dus de keus gauw gemaakt.

Ben je nog naar boven geweest in het Washington Monument om de stad van bovenaf te bewonderen?
Ik had bv. al gekeken voor restaurants als we straks wat meer de rurale gebieden in gaan en daar zijn de prijzen echt wel lager wat ik zo kan zien. Dus het zal ook nog per gebied verschillen inderdaad.

Morgen gaan we ook naar boven in het Washington Monument. Kort van te voren kun je iedere dag om 10.00 uur 's ochtends een tijdslot reserveren voor de dag erna, dus dat hebben we nu voor morgen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Giel1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Ik had bv. al gekeken voor restaurants als we straks wat meer de rurale gebieden in gaan en daar zijn de prijzen echt wel lager wat ik zo kan zien. Dus het zal ook nog per gebied verschillen inderdaad.

Morgen gaan we ook naar boven in het Washington Monument. Kort van te voren kun je iedere dag om 10.00 uur 's ochtends een tijdslot reserveren voor de dag erna, dus dat hebben we nu voor morgen gedaan.
Dat zijn eigenlijk de leukste restaurantjes. In van die kleine dorpjes, gerunt door familie.

Ik weet niet meer hoe wij dat deden met het Washington Monument. Ik denk vooraf via internet oid gereserveerd. Volgens mij zijn we in 2015 daar geweest, maar kan ook 2016 zijn geweest. Heb 23 staten gezien, soms weet ik de jaartallen niet meer. :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Giel1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Wij zijn in Utah en omgeving geen $40pp kwijt gelukkig. Maar aan onderkant van de markt voor hoofdgerecht + drankje ben je zo $20+ kwijt. Waarbij hoofdgerecht een simpele hamburger kan zijn. Dat is mij wel tegengevallen qua budget. Nou ja, en onderkomens zeker rond Yellowstone / Grand Teton was heel erg zoeken naar iets wat niet $300 per nacht was... Tov 3 jaar geleden zijn prijzen daar echt enorm gestegen. Maar ook in de supermarkt is het duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 14-10-2023 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Ik zit nu een maandje in Santa Fe, en vooral de supermarktprijzen vallen me op. Ik kan amper zelf koken voor het geld waarmee je om de hoek een burger of burrito oppikt.

Voor ons prima omdat we hier toch tijdelijk zitten en met liefde wat meer uitgeven als we op reis zijn, maar we vragen ons vooral af welke locals wél $18 voor een sixpack frisdrank, $8 voor een muffin of $10 voor een blikje ijskoffie uitgeven.

De prijzen van de 'normale' producten staan me wat minder scherp op het netvlies omdat we dus niet koken hier :9

[ Voor 13% gewijzigd door Bulder op 15-10-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor werk of?
Benieuwd wat je een maand in Santa Fe doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
We zitten hier gewoon voor de leuk. Kunnen vrij makkelijk op afstand werken waardoor we vaak wat langer op één plek in de States zitten. Dan voel je je tegen het einde veel meer een inwoner dan een toerist.

Dat gezegd hebbende; Santa Fe is wel érg klein (en NM wat aftands) waardoor we nu aan het kijken zijn om wellicht toch wat verder omhoog door te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Heb d'r van de zomer 5 nachten gezeten, en hadden 't toen ook wel gezien, want inderdaad erg klein :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12
Bulder schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:22:
We zitten hier gewoon voor de leuk. Kunnen vrij makkelijk op afstand werken waardoor we vaak wat langer op één plek in de States zitten. Dan voel je je tegen het einde veel meer een inwoner dan een toerist.

Dat gezegd hebbende; Santa Fe is wel érg klein (en NM wat aftands) waardoor we nu aan het kijken zijn om wellicht toch wat verder omhoog door te rijden.
Denver / Colorado Springs is een prima area.

Westelijk kan je ook naar Sedona AZ rijden, erg mooi. Niet groot though, maar prachtig gebied.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 14:51
Wij vertrekken volgende week ook eindelijk op reis richting de westkust! Ik lees hier vanalles over de verizon trial, maar kan het kloppen dat deze pas geactiveerd kan worden in de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:57:

[Afbeelding]

Wat één prachtige uitzicht en als ik deze foto zie, komen de beelden weer bovenop toen ik afgelopen April 12-daagse vliegreis naar New York en Washington DC had gemaakt. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Hmmbob schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Denver / Colorado Springs is een prima area.

Westelijk kan je ook naar Sedona AZ rijden, erg mooi. Niet groot though, maar prachtig gebied.
Net de knoop doorgehakt: we rijden volgende week door naar Grand Junction, waar we een weekje in een huis op een steenworp van Independence Monument zitten. Daarna nog wat dagen Denver voordat we terugvliegen.

Iets andere insteek dan normaal, maar we mikken op weer een maandje VS in februari/maart, dus dan halen we het dan wel weer in.

Wat zou je aanraden in Denver? We hebben er een dagje op doorreis gezeten maar werden nog niet weggeblazen. De meesten zijn laaiend enthousiast over Denver, dus we zullen wel verkeerd hebben gezeten. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55
Bulder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:49:
[...]
Wat zou je aanraden in Denver?
Ik heb me deze zomer prima vermaakt met het Denver Art Museum en een aardige rit naar en mooi uitzicht vanaf Lookout Mountain in Golden.

Op mijn to do list staan nog de Mount Blue Sky Scenic Byway (tot voor kort was dit Mount Evans; mogelijk is ie al gesloten vanwege sneeuw) en Dinosaur Ridge.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Sissors schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Wij zijn in Utah en omgeving geen $40pp kwijt gelukkig. Maar aan onderkant van de markt voor hoofdgerecht + drankje ben je zo $20+ kwijt. Waarbij hoofdgerecht een simpele hamburger kan zijn. Dat is mij wel tegengevallen qua budget. Nou ja, en onderkomens zeker rond Yellowstone / Grand Teton was heel erg zoeken naar iets wat niet $300 per nacht was... Tov 3 jaar geleden zijn prijzen daar echt enorm gestegen. Maar ook in de supermarkt is het duur.
Je kan natuurlijk ook bij een fast food joint de dollarmenu's nemen. Hoewel dat vaak nu meerdere dollars zijn. Maar goed, je bent daar op vakantie en dan wil je natuurlijk
in een Amerikaans restaurant eten en niet een of andere fastfood joint die je hier waarschijnlijk ook hebt.

We zaten in 2017 in West Yellowstone en toen vond ik het al duur. Goed, we zaten er wel in de week van 4th of July en dat zal de prijs ook wat hoger hebben gemaakt. We betaalden toen 200 euro per nacht voor een kleine cabin van zeker niet groter dan 25 m2. Maar goed, locatie he... 45 minuten nog rijden tot je bij de 'loop' bent. :) Wel altijd door de weeks gaan, in het weekend is het meestal te druk. Dat hebben we afgeleerd na in het weekend Yosemite te bezoeken wat jaren daarvoor.

Was wel elke keer genieten in Yellowstone, ondanks dat je langer onderweg was dan een hotel in het park zelf. Daar lagen de prijzen nog hoger en kon je je badkamer en toilet delen met anderen. We zaten er 4 nachten, dus 800 euro. Dat betaalde ik ongeveer voor een maand hypotheek. Maar goed, Yellowstone is waanzinnig en had het niet willen missen. Ooit nog eens terug, als de kinderen een stuk groter zijn.
Bulder schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:19:
Ik zit nu een maandje in Santa Fe, en vooral de supermarktprijzen vallen me op. Ik kan amper zelf koken voor het geld waarmee je om de hoek een burger of burrito oppikt.

Voor ons prima omdat we hier toch tijdelijk zitten en met liefde wat meer uitgeven als we op reis zijn, maar we vragen ons vooral af welke locals wél $18 voor een sixpack frisdrank, $8 voor een muffin of $10 voor een blikje ijskoffie uitgeven.

De prijzen van de 'normale' producten staan me wat minder scherp op het netvlies omdat we dus niet koken hier :9
Santa Fe is idd klein. Wel lekker om langer te verblijven in Amerika! Ik vraag me af hoeveel Amerikanen er dakloos gaan worden in de komende twee jaar. De prijzen in de supermarkt zijn extreem, zelfs Walmart is niet meer goedkoop. Vaak ook nog eens een hypotheek met variabele rente en als dat verdubbelt (wat het doet), dan is er geen geld meer over om te blijven wonen in een woning. Je ziet volgens mij ook steeds meer Amerikanen die langs de weg in een caravan wonen of in een auto, maar nog wel een baan hebben. Amerika is wel op weg een tweedewereld land te worden. Als je op reis bent is het minder erg, omdat je er kort bent. Maar de prijzen hier in de NL supermarkten vallen best mee tov Amerika.
[...]
Net de knoop doorgehakt: we rijden volgende week door naar Grand Junction, waar we een weekje in een huis op een steenworp van Independence Monument zitten. Daarna nog wat dagen Denver voordat we terugvliegen.

Iets andere insteek dan normaal, maar we mikken op weer een maandje VS in februari/maart, dus dan halen we het dan wel weer in.

Wat zou je aanraden in Denver? We hebben er een dagje op doorreis gezeten maar werden nog niet weggeblazen. De meesten zijn laaiend enthousiast over Denver, dus we zullen wel verkeerd hebben gezeten. :7
Als je in Grand Junction gaat zitten, dan zit je op nog geen 2 uur rijden van Moab en veel Nationele Parken. Zou ik zeker ook een keer doen!

Verder in Denver.... de US Mint bezoeken? Moet je je wel voor aanmelden vooraf Je kan niet zomaar langs (tenzij je de winkel alleen in gaat). Ik spaarde al die State en NP quarters, dus ik miste er nog een paar. Kwam ik een medewerker buiten tegen die net klaar was met werken en die vond het leuk om me te spreken en die ging nog even terug naar binnen en had wat zakjes met kwartjes (tegen betaling, maar wel die ik nog miste!) geregeld. Hij kon geen losse meenemen, maar per 10 ofzo per specifieke opdruk.
Maar goed, daar kan je dus zien hoe ze het muntgeld maken en dat is daar goed beveiligd. Ik spaar nu geen kwartjes meer, heb alle State & NP quarters en wat ze nu hebben aan programma's vind ik niet interessant genoeg.

Verder kan je ook nog als je in Denver bent, naar Nederland rijden. Een bergdorpje. Moet je als Nederlander gewoon zijn geweest. :+
Vanaf downtown Denver nog net geen uur rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Oh nice. Daar zitten inderdaad een aantal National Parks in de buurt (Canyonlands, Arches). Op weg daarheen kom je nog langs Four Corners Monument, de enige plek in CONUS waar 4 staten elkaar raken. Weinig bijzonders, wel grappig, en zat ook in de Netflix serie Breaking Bad :+ Cash only btw.

Die omgeving is gewoon mooi. Iets ten zuiden heb je Pikes Peak (waar ze met race auto's de berghelling opknallen), de Air Force Academy (ok, dat was voor ons interessant vanwege mijn achtergrond :+ ), "Garden of the Gods" (mooie rotsformaties) en vlak bij Pikes Peak ook nog Santa's Workshop :+ (als is dat meer voor kinderen). De top van Pikes Peak is letterlijk adembenemend: door de grote hoogte (4301m) is er een laag zuurstofniveau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9Q7H_TM0NOToAc0C3fpn5UOt_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zSBGGrcfbKX0ogfSkfzcUIR.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: dit is overigens niet op de top maar alweer een stukje naar beneden. Bovenop lag gewoon sneeuw (ook in juni)

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 16-10-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Dank voor de tips allen! Gaat allemaal op de lijst.
JK schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:23:

Santa Fe is idd klein. Wel lekker om langer te verblijven in Amerika! Ik vraag me af hoeveel Amerikanen er dakloos gaan worden in de komende twee jaar. De prijzen in de supermarkt zijn extreem, zelfs Walmart is niet meer goedkoop. Vaak ook nog eens een hypotheek met variabele rente en als dat verdubbelt (wat het doet), dan is er geen geld meer over om te blijven wonen in een woning. Je ziet volgens mij ook steeds meer Amerikanen die langs de weg in een caravan wonen of in een auto, maar nog wel een baan hebben. Amerika is wel op weg een tweedewereld land te worden. Als je op reis bent is het minder erg, omdat je er kort bent. Maar de prijzen hier in de NL supermarkten vallen best mee tov Amerika.
Ik heb gisteren even de proef op de som genomen en zowaar zelf gekookt. Dat viel gelukkig flink mee ten opzichte van wat ik verwacht had: ik heb voor $9 voor twee gekookt, bij de Whole Foods nota bene. $5 voor een pond (best fancy) worst van de versafdeling, $2 voor zowel een courgette als 4 grote wortelen. Alles op de grill gegooid, erg goed te doen en redelijk gezond.

Dan ben je wel goed aan het zoeken naar aanbiedingen, maar het viel me heel erg mee. Was meer kwijt aan de twee kombucha die ook in m'n mandje zaten.
Hmmbob schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:53:
Die omgeving is gewoon mooi. Iets ten zuiden heb je Pikes Peak (waar ze met race auto's de berghelling opknallen), de Air Force Academy (ok, dat was voor ons interessant vanwege mijn achtergrond :+ ), "Garden of the Gods" (mooie rotsformaties) en vlak bij Pikes Peak ook nog Santa's Workshop :+ (als is dat meer voor kinderen). De top van Pikes Peak is letterlijk adembenemend: door de grote hoogte (4301m) is er een laag zuurstofniveau.
Pikes Peak heb ik al ontelbaar vaak bestegen in Gran Turismo, zeker leuk om dat straks in het echt te doen. Dat hoogteverschil is geen grap trouwens: Santa Fe ligt op 7200 ft, en de eerste dagen was ik al buiten adem als ik een trap opliep, terwijl ik op competitief niveau sport. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 08:13
Iemand nog tips voor het huren van een cabrio in Miami? Gaat om 6 april (10:00) t/m 20 april (21:00) dus 15 dagen. Goedkoopste dat ik nu vindt is een Mustang voor €943 bij Alamo via Autoeurope.nl

Wel 1 goedkoper gevonden: Abbycar via economybookings.com €770 maar daar is niet heel veel over te vinden, sowieso wordt je niet heel vrolijk van het lezen van reviews bij verhuur bedrijven maar deze naam hoor ik ook voor het eerst.

Inflatie heeft wel flink toegeslagen lijkt het; in 2019 nog €1065 betaald voor 3 weken een Mustang west kust 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door royduin op 16-10-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bulder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:05:
Pikes Peak heb ik al ontelbaar vaak bestegen in Gran Turismo, zeker leuk om dat straks in het echt te doen. Dat hoogteverschil is geen grap trouwens: Santa Fe ligt op 7200 ft, en de eerste dagen was ik al buiten adem als ik een trap opliep, terwijl ik op competitief niveau sport. :/
Jep, dat is echt even wennen. Dat ga je op Pikes Peak ook zien.

Toevallig vandaag even zitten googlen, maar je hebt daar op de top letterlijk maar 53% van de zuurstof in de lucht ten opzichte van zeeniveau (al ligt Colorado Springs zelf ook al niet bepaald op zeeniveau, maar toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
Hmmbob schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Jep, dat is echt even wennen. Dat ga je op Pikes Peak ook zien.

Toevallig vandaag even zitten googlen, maar je hebt daar op de top letterlijk maar 53% van de zuurstof in de lucht ten opzichte van zeeniveau (al ligt Colorado Springs zelf ook al niet bepaald op zeeniveau, maar toch).
Volgens mij krijg je ook exponentieel meer moeite naarmate je hoger komt. Sprak vanochtend m'n coach die wekelijks op en neer rijdt van Albuquerque (5000 ft), en die heeft dan al last van die extra 2000 ft. We gaan het in ieder geval zien! :*)
royduin schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:
Iemand nog tips voor het huren van een cabrio in Miami? Gaat om 6 april (10:00) t/m 20 april (21:00) dus 15 dagen. Goedkoopste dat ik nu vindt is een Mustang voor €943 bij Alamo via Autoeurope.nl

Wel 1 goedkoper gevonden: Abbycar via economybookings.com €770 maar daar is niet heel veel over te vinden, sowieso wordt je niet heel vrolijk van het lezen van reviews bij verhuur bedrijven maar deze naam hoor ik ook voor het eerst.

Inflatie heeft wel flink toegeslagen lijkt het; in 2019 nog €1065 betaald voor 3 weken een Mustang west kust 8)7
Turo al gecheckt? Huur je direct van de eigenaar, al zal inflatie daar ook wel hebben toegeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

royduin schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:

Wachten tot de datum dichterbij is!

Gemiddeld 1-2 maanden van tevoren zijn prijzen het laagst sinds ik het nu al een tijdje vergelijk.
Dus dat zou goed moeten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 16-10-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 08:13
Bulder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:32:
Turo al gecheckt? Huur je direct van de eigenaar, al zal inflatie daar ook wel hebben toegeslagen.
$536 dat scheelt wel even tegenover €943 of €770, maar Turo vs een groot verhuur bedrijf?
Typhone schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Wachten tot de datum dichterbij is!

Gemiddeld 1-2 maanden van tevoren zijn prijzen het laagst sinds ik het nu al een tijdje vergelijk.
Dus dat zou goed moeten komen.
Bij veel bedrijven gratis annuleren dus nu boeken en annuleren en opnieuw boeken wanneer het goedkoper wordt.

---

Bij Budget via Autoeurope nu een Mustang voor €863,03 - €38,84 cashback = €824,19 / 15 = €54,95 per dag. Tevreden! In 2019 was het €50 per dag. Af en toe even rond zoeken of het goedkoper kan, toch gratis annuleren en april duurt nog even 8)

[ Voor 15% gewijzigd door royduin op 17-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Bulder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:05: Dat hoogteverschil is geen grap trouwens: Santa Fe ligt op 7200 ft, en de eerste dagen was ik al buiten adem als ik een trap opliep, terwijl ik op competitief niveau sport. :/
Kleine update: gisteren de hoogste berg in de regio beklommen (12500 ft) en daar Acute Mountain Sickness aan overgehouden. Ik begin nu weer een beetje op krachten te komen maar die hoofdpijn gisteren heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben wel even klaar met dingen beklimmen voor deze reis. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bulder schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Kleine update: gisteren de hoogste berg in de regio beklommen (12500 ft) en daar Acute Mountain Sickness aan overgehouden. Ik begin nu weer een beetje op krachten te komen maar die hoofdpijn gisteren heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben wel even klaar met dingen beklimmen voor deze reis. :|
Ouch! Pikes Peak ligt op 14100 ft aldus wiki, dus die moet je dan misschien maar overslaan. Of met de auto / trein omhoog, weet niet of dat scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Ik neem even geen risico's meer denk ik. Wel een extreem mooi uitzicht, en erg rustig. In 4 uur hiken maar 8 anderen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zaterdag bij de Knicks geweest, vandaag in Charlotte gekeken naar de wedstrijd tegen de Celtics.

Eerlijk is eerlijk, de Knicks zijn echt HEEL erg duur. Maar de ervaring is er ook naar, die maken er echt een feestje van :)

Nu afkicken tot April, dan de Lakers en Vegas Knights op het programma. Ik zou toch echt iedereen aanraden om naar een wedstrijd te gaan op vakantie. In Mei vonden de kinderen de SF Giants ook geweldig. En honkbal is ook veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46
royduin schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:51:
Bij Budget via Autoeurope nu een Mustang voor €863,03 - €38,84 cashback = €824,19 / 15 = €54,95 per dag. Tevreden! In 2019 was het €50 per dag. Af en toe even rond zoeken of het goedkoper kan, toch gratis annuleren en april duurt nog even 8)
Gewoon blijven verder zoeken en dan inderdaad annuleren.

Nu een Dodge Challenger aan juist geen €50 per dag voor deze trip :) (via Alamo met werkgeversvoordeel)

Ik zit niet zo heel ver* van @Bulder af geloof ik :p

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

* in US distance toch :+

[ Voor 19% gewijzigd door azerty op 20-10-2023 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Da's ook een aardig tripje zie ik, 14u :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hmmbob schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:53:
[...]
Oh nice. Daar zitten inderdaad een aantal National Parks in de buurt (Canyonlands, Arches).
Wel via de Colorado en castle valley rijden i.p.v. de snelweg. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39

Grouchy

meep meep

Wedstrijden:
Inderdaad zeker aan te raden als het in je schema past.

Wat de prijzen betreft, daar zit volgens mij behoorlijk wat variatie in.
Bezoek zelf regelmatig NHL wedstrijden en daar beginnen bijvoorbeeld bij de Minnesota wilds de prijzen vaak ergens in de 30. Rij 3 ofzo zijn dan wel weer 135usd, rij 1 is het eerste nummer een 4.

Vegas golden knights mag je blij zijn als ze beginnen rond de 200. Leuk als je met de hele familie wil gaan..

Donderdag nog naar de Arizona coyotes vs St. Louis blues (6-2) geweest, wel apart om naar een NHL wedstrijd te gaan terwijl het buiten nog een graad of 35 is. Only in de USA....
Vaak vries je al half dood in het midwesten als je naar je auto loopt na/voor de wedstrijd.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46
Hmmbob schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Da's ook een aardig tripje zie ik, 14u :o
Wel over 3 dagen verdeeld, en het is een leuke auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-05 07:53
PWM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 03:52:
Zaterdag bij de Knicks geweest, vandaag in Charlotte gekeken naar de wedstrijd tegen de Celtics.

Eerlijk is eerlijk, de Knicks zijn echt HEEL erg duur. Maar de ervaring is er ook naar, die maken er echt een feestje van :)

Nu afkicken tot April, dan de Lakers en Vegas Knights op het programma. Ik zou toch echt iedereen aanraden om naar een wedstrijd te gaan op vakantie. In Mei vonden de kinderen de SF Giants ook geweldig. En honkbal is ook veel goedkoper.
Volgende week woensdag voor het eerst naar de USA (NYC) en zou graag een NBA wedstrijd meepakken. Nog tips waar ik het beste tickets kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zou altijd eerst op het officiele kanaal kijken, wat via Ticketmaster loopt.

Dan betaal je ook gewoon wat je ziet. Mocht alles uitverkocht zijn, kan je naar Stubhub of Seatgeek voor resell tickets. Maar daar betaal je tot wel $80,- commissie per ticket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tickpick. Ook wel een goeie.
Duidelijker met fees.

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 20-10-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
Wat is het nut van die members only tags dan? Dat iemand niet kan zien dat een Tweaker in albuquerque zit?
Sjezus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Even wat meningen peilen.

Wij vertrekken volgende week zondag naar San Diego en komen (zonder oponthoud) op zondag rond 9 uur 's avonds aan bij vrienden. Het eerste plan was om de volgende ochtend te vertrekken met de camper voor een roadtrip met zijn vieren. Nou wil het toeval dat het ook Halloween is en dat onze vrienden hebben voorgesteld als alternatief om Halloween mee te vieren met hun zus en haar familie (2 kleine kinderen). Dat is op zich iets dat we hier niet kennen en dus ook wel uniek. We zouden dan een dag later op roadtrip gaan.

Wat zouden jullie doen? Direct starten met de roadtrip of Halloween meevieren?

Poll: Wat zou jij doen?
Direct die roadtrip
Halloween met familie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406046&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Pagina: 1 ... 57 ... 81 Laatste