Sissors schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:25:
[...]
Wij zijn in Utah en omgeving geen $40pp kwijt gelukkig. Maar aan onderkant van de markt voor hoofdgerecht + drankje ben je zo $20+ kwijt. Waarbij hoofdgerecht een simpele hamburger kan zijn. Dat is mij wel tegengevallen qua budget. Nou ja, en onderkomens zeker rond Yellowstone / Grand Teton was heel erg zoeken naar iets wat niet $300 per nacht was... Tov 3 jaar geleden zijn prijzen daar echt enorm gestegen. Maar ook in de supermarkt is het duur.
Je kan natuurlijk ook bij een fast food joint de dollarmenu's nemen. Hoewel dat vaak nu meerdere dollars zijn. Maar goed, je bent daar op vakantie en dan wil je natuurlijk
in een Amerikaans restaurant eten en niet een of andere fastfood joint die je hier waarschijnlijk ook hebt.
We zaten in 2017 in West Yellowstone en toen vond ik het al duur. Goed, we zaten er wel in de week van 4th of July en dat zal de prijs ook wat hoger hebben gemaakt. We betaalden toen 200 euro per nacht voor een kleine cabin van zeker niet groter dan 25 m2. Maar goed, locatie he... 45 minuten nog rijden tot je bij de 'loop' bent.

Wel altijd door de weeks gaan, in het weekend is het meestal te druk. Dat hebben we afgeleerd na in het weekend Yosemite te bezoeken wat jaren daarvoor.
Was wel elke keer genieten in Yellowstone, ondanks dat je langer onderweg was dan een hotel in het park zelf. Daar lagen de prijzen nog hoger en kon je je badkamer en toilet delen met anderen. We zaten er 4 nachten, dus 800 euro. Dat betaalde ik ongeveer voor een maand hypotheek. Maar goed, Yellowstone is waanzinnig en had het niet willen missen. Ooit nog eens terug, als de kinderen een stuk groter zijn.
Bulder schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:19:
Ik zit nu een maandje in Santa Fe, en vooral de supermarktprijzen vallen me op. Ik kan amper zelf koken voor het geld waarmee je om de hoek een burger of burrito oppikt.
Voor ons prima omdat we hier toch tijdelijk zitten en met liefde wat meer uitgeven als we op reis zijn, maar we vragen ons vooral af welke locals wél $18 voor een sixpack frisdrank, $8 voor een muffin of $10 voor een blikje ijskoffie uitgeven.
De prijzen van de 'normale' producten staan me wat minder scherp op het netvlies omdat we dus niet koken hier
Santa Fe is idd klein. Wel lekker om langer te verblijven in Amerika! Ik vraag me af hoeveel Amerikanen er dakloos gaan worden in de komende twee jaar. De prijzen in de supermarkt zijn extreem, zelfs Walmart is niet meer goedkoop. Vaak ook nog eens een hypotheek met variabele rente en als dat verdubbelt (wat het doet), dan is er geen geld meer over om te blijven wonen in een woning. Je ziet volgens mij ook steeds meer Amerikanen die langs de weg in een caravan wonen of in een auto, maar nog wel een baan hebben. Amerika is wel op weg een tweedewereld land te worden. Als je op reis bent is het minder erg, omdat je er kort bent. Maar de prijzen hier in de NL supermarkten vallen best mee tov Amerika.
Bulder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:49:
[...]
Net de knoop doorgehakt: we rijden volgende week door naar Grand Junction, waar we een weekje in een huis op een steenworp van Independence Monument zitten. Daarna nog wat dagen Denver voordat we terugvliegen.
Iets andere insteek dan normaal, maar we mikken op weer een maandje VS in februari/maart, dus dan halen we het dan wel weer in.
Wat zou je aanraden in Denver? We hebben er een dagje op doorreis gezeten maar werden nog niet weggeblazen. De meesten zijn laaiend enthousiast over Denver, dus we zullen wel verkeerd hebben gezeten.

Als je in Grand Junction gaat zitten, dan zit je op nog geen 2 uur rijden van Moab en veel Nationele Parken. Zou ik zeker ook een keer doen!
Verder in Denver.... de US Mint bezoeken? Moet je je wel voor aanmelden vooraf Je kan niet zomaar langs (tenzij je de winkel alleen in gaat). Ik spaarde al die State en NP quarters, dus ik miste er nog een paar. Kwam ik een medewerker buiten tegen die net klaar was met werken en die vond het leuk om me te spreken en die ging nog even terug naar binnen en had wat zakjes met kwartjes (tegen betaling, maar wel die ik nog miste!) geregeld. Hij kon geen losse meenemen, maar per 10 ofzo per specifieke opdruk.
Maar goed, daar kan je dus zien hoe ze het muntgeld maken en dat is daar goed beveiligd. Ik spaar nu geen kwartjes meer, heb alle State & NP quarters en wat ze nu hebben aan programma's vind ik niet interessant genoeg.
Verder kan je ook nog als je in Denver bent, naar Nederland rijden. Een bergdorpje. Moet je als Nederlander gewoon zijn geweest.

Vanaf downtown Denver nog net geen uur rijden.