Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Waar heb je je auto geboekt?
Heb nu 3 weken Hertz Midsize SUV voor $1800 staan (18-8 - 7-9). One way ABQ --> LAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:08
Iemand bekend met de code 'THPPS30' bij Alamo? Als ik de code Google blijkt deze code ooit een keer geplaatst te zijn door iemand op Flyertalk in 2019, en vervolgens weer door iemand hier op Tweakers (@Providentia). Ik vermoed dat diegene het ook weer van Flyertalk had. Nu is het zo dat deze code de beste prijzen biedt op het moment voor mijn locatie (Miami in januari). Sinds dit jaar duikt die code weer op op een Duits Amerika forum en op Allesamerika, maar niemand lijkt te weten waar deze code vanaf komt behalve een gebruiker met twee posts op Flyertalk die beweert dat dit van de website Germanwho afkomt.

De grap: als je via die website wilt boeken zijn de tarieven duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
matthijst schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:52:
Waar heb je je auto geboekt?
Heb nu 3 weken Hertz Midsize SUV voor $1800 staan (18-8 - 7-9). One way ABQ --> LAS.
Hier ook interesse in wat tips om voordelig een midsize SUV te huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:46

Jorissie87

No diggity

@matthijst @C6DL @snaggyheadshot
www.alamo.de. Vervolgens discountcodes openklappen en Contract ID "THPPS30" gebruiken voor 30% korting. Werkte bij ons prima!

[ Voor 13% gewijzigd door Jorissie87 op 07-08-2023 16:16 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@Jorissie87 Ik geloof ook wel dat het werkt :) Het gaat mij er meer om dat ik de code wel rechtmatig mag gebruiken. Ik kan mij in het verleden herinneren dat iemand op het Amerika-forum problemen had omdat diegene een ongeval kreeg en de verhuur-maatschappij zich beriep op het feit dat diegene onrechtmatig een korting-tarief heeft verkregen toen die een beroep wilde doen op de verzekering.

Ben dus vooral benieuwd waar de 'TH' in 'THPPS30' voor staat. PP = PrePaid. S30 = Save 30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 06:41
snaggyheadshot schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:28:
Iemand bekend met de code 'THPPS30' bij Alamo? Als ik de code Google blijkt deze code ooit een keer geplaatst te zijn door iemand op Flyertalk in 2019, en vervolgens weer door iemand hier op Tweakers (@Providentia). Ik vermoed dat diegene het ook weer van Flyertalk had. Nu is het zo dat deze code de beste prijzen biedt op het moment voor mijn locatie (Miami in januari). Sinds dit jaar duikt die code weer op op een Duits Amerika forum en op Allesamerika, maar niemand lijkt te weten waar deze code vanaf komt behalve een gebruiker met twee posts op Flyertalk die beweert dat dit van de website Germanwho afkomt.

De grap: als je via die website wilt boeken zijn de tarieven duurder :+
Die code kwam destijds inderdaad van GermanWho, heb hem een aantal keer zonder problemen gebruikt. Wellicht heeft GermanWho nu een andere code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jorissie87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

We hadden idd flink geluk. Zaten al regelmatig te vergelijken en kwamen ineens deze tegen. Het bizarre is dat mijn vriendin naast me op haar laptop ook aan het zoeken was en dezelfde tickets voor 200 euro meer zag. Gelijk maar geboekt dus! Voor de huurauto betalen we nu 1148 dollar voor 21 dagen Toyota Rav4, inclusief extra verzekeringen (afkoop eigen risico), huur kinderstoel voor ons dochtertje, 2e bestuurder, onbeperkt kms en co2 compensatie. Vond ik eerlijk gezegd ook nog best prima qua prijs
*ophalen en terugbrengen op SF vliegveld
Prijzen van de autohuur in de gaten houden; met enige regelmaat gaan de tarieven omlaag. Dan even opnieuw boeken!

Hetzelfde geldt voor hotels. Booking is dan een ideale app om gewoon gratis te kunnen annuleren en opnieuw te boeken voor een lager tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:42
Voor vakantie afgelopen mei kreeg ik verreweg de beste tarieven via onderstaande link (Alamo) voor autohuur in Orlando:

https://ustravel.nl/Amerika-reizen/autohuur

Persoonlijk vond ik overigens zaken als ‘skip the counter’ erg fijn -> doorlopen naar de parkeergarage en direct uitzoeken zonder na lange vlucht nog in die rij bij de balie aan te sluiten.
Overigens prijzen in de gaten houden, uiteindelijk heb ik 3 maal kosteloos geannuleerd en opnieuw geboekt (scheelde uiteindelijk honderden euro’s op een periode van 4,5 week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jorissie87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:14:
www.alamo.de. Vervolgens discountcodes openklappen en Contract ID "THPPS30" gebruiken voor 30% korting. Werkte bij ons prima!
Netjes, 1350 euro dan idd.
Alleen 350 betalen voor extra driver, dus s ff kijken wat we doen.
Wel een mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Jorissie87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:14:
Helaas! Code werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
matthijst schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:53:
[...]

Netjes, 1350 euro dan idd.
Alleen 350 betalen voor extra driver, dus s ff kijken wat we doen.
Wel een mooie deal!
Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, als contract, niet als code (ander veld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
matthijst schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:20:
Ja, als contract, niet als code (ander veld).
Heb beide geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Wat gek, lijkt idd niet meer te werken. Vanmiddag nog wel voordat ik hem postte en tot die tijd heeft hij maanden gewerkt. Toevallig dat hij nu precies niet meer geldig is dan.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 06:41
Jorissie87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

Wat gek, lijkt idd niet meer te werken. Vanmiddag nog wel voordat ik hem postte en tot die tijd heeft hij maanden gewerkt. Toevallig dat hij nu precies niet meer geldig is dan.
Net even gecheckt, bij mij werkt hij gewoon (alamo.de > "Vertrags-ID") THPPS30)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ken die code zelf niet, maar er is nog een hele rits andere codes te vinden die korting geven. Dit zijn vaak corporate codes die (grote) bedrijven aan hun medewerkers geven voor werk maar die ze ook voor persoonlijke doeleinden mogen gebruiken.

Die mag je als niet-werknemer niet gebruiken, maar dat wordt zelden gecontroleerd. Het grootste risico zit hem er in dat als je betrokken raakt in een ongeluk, het bedrijf daar voor opdraait en dan ineens doorheeft dat je die code onrechtmatig hebt gebruikt en dat kan een behoorlijk staartje krijgen van wat ik begrijp.

Niet echt het risico waard wat mij betreft, hoewel de kortingen vaak wel aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@Scott Je kan altijd nog boeken via affiliates as UStravel en Germanwho. Vaak zijn die ook nog eens goedkoper dan bovenstaande code (het wisselt).

Overigens heb je ook vaak codes die je mag gebruiken als je een (gratis) status hebt bij ketens zoals Best Western of British Airways. Als je je dan aanmeld mag je gewoon die codes gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-04 22:42
C6DL schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

https://americanvacation.nl/ goeie tarieven op Alamo, huur zelf een fullsize suv voor 3 weken 1100EU

2e bestuurder (indien partner) is in Californië gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door Len020 op 08-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
550 euro, retourtje San Francisco. Directe vlucht voor 550 euro.
Zal ik toehappen? of nog wachten tot hij nog goedkoper wordt? (oktober vertrekken)

[ Voor 3% gewijzigd door C6DL op 08-08-2023 11:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:48

Jebus4life

BE User

C6DL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:25:
Zal ik toehappen? of nog wachten tot hij nog goedkoper wordt? (oktober vertrekken)
Gewoon doen, voor een rechtstreekse vlucht is dat simpelweg niet duur.
Mocht die toch nog €50 goedkoper worden? Maakt dat het dan?

Als hij naar €600 gaat ga je weer twijfelen "want wie weet gaat het terug naar €550" en uiteindelijk koop je ze dan aan €700 omdat je schrik krijgt dat het richting de €1000 gaat.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
C6DL schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Als ik via Hertz huur, bel ik over het algemeen. (Hoewel dit de laatste keer nogal moeizaam ging). Ik vraag dan de prijs met mijn eigen CDP code. Dan vraag ik of ze een andere CDP code hebben die gunstiger uitvalt. Daarna geef ik aan flyingblue member te zijn, dan komt er een extra korting overheen. Daarna nog korting als je vooraf betaald. Nogmaals, de laatste keer is dit niet gelukt en heb ik via internet moeten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

C6DL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:25:
Het is een loterij. Ik weet niet wat de criteria zijn maar je ziet die prijzen altijd bewegen, en dat gaat soms met grote stappen. Misschien is die prijs volgende week nog € 50 lager. Of misschien is ie € 300 hoger.

Ik heb ooit gehad dat ik een tijdje die ticketprijzen volgde en bij een prijs van € 700 op nog een daling zat te wachten. Toen ik de volgende dag weer keek was de prijs opeens € 300 omhoog geschoten. Drie weken later was het weer € 700. Toen heb ik toch maar de knoop doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Jebus4life schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Gewoon doen, voor een rechtstreekse vlucht is dat simpelweg niet duur.
Mocht die toch nog €50 goedkoper worden? Maakt dat het dan?
Ik zou het zeker doen. Aankomende maand is het september en dus nog maar 1 maand tot oktober. Kans dat het omlaag gaat wordt alsmaar lager. Overigens is 550 ook geen verkeerde prijs voor de westkust.

[ Voor 6% gewijzigd door snaggyheadshot op 09-08-2023 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Len020
snaggyheadshot schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

Ik zou het zeker doen. Aankomende maand is het september en dus nog maar 1 maand tot oktober. Kans dat het omlaag gaat wordt alsmaar lager. Overigens is 550 ook geen verkeerde prijs voor de westkust.
Kan me haast niet voorstellen dat t vanaf Amsterdam, met directe verbinding, lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
In vrijwel alle gevallen is Autoeurope.nl bij mij het voordeligste. Ik zie hier prijzen voorbij komen voor autohuur van Midsize SUV's die soms ruimschoots hoger zijn dan ik daar tegenkom. In dit geval (Colorad) zoek ik ook nog altijd een pakket uit waar de tweede bestuurder inbegrepen is.

Wat mij opvalt is dat ver in de toekomst boeken extreem duur is en dagelijks soms 200-400 euro wisselt. Een maand tot 2 maanden ervoor (ik hou de prijzen sinds april bij) is meestal het gunstigste. Vooralsnog de goedkoopste aanbieding die ik tegen ben gekomen zijn een PFAR (prem fullsize SUV) BMW X5 or similar bij Sixt voor €1080 en een Chevrolet Suburban voor €1180 voor 3 weken. Bij Sixt zijn de premium auto's regelmatig erg goedkoop via Autoeurope.nl

Waarom dat zo is geen idee. Ik heb in het verleden usareisen.de gebruikt maar die zijn op het moment van spreken extreem duur. Rentalcars.com lijkt wel dood te zijn qua aanbod en het geroemde sunnycars is ook niet erg goedkoop (2200 voor een midsize koekblik anno 2024 as we speak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Ik boek altijd gewoon rechtstreeks bij een verhuurder, minste kans op gezeik.

@Typhone vergeet ook de juiste verzekeringen niet, soms kan het goedkoop lijken tot je de zaken als CDW / LDW en SLI / LI erbij komen.

Meestal vraag / check ik het nog even alhier, daar zijn ze veelal op de hoogte van prijzen / aanbiedingen / codes; https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=75544

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:20:
[...]

Inmiddels ook een waarschuwing op het dash dat de batterij van de autosleutel (keyless) vervangen moet worden. Ook zag ik dat de resterende levensduur van de olie nog maar iets van 10-20% is dus dat zal binnenkort ook wel een waarschuwing geven.

Vraag me af of het de moeite is om hiervoor National lastig te vallen, zolang het blijft werken vind ik het prima maarja hoe lang dat is... :+ De sleutel dan met name, olie geloof ik wel (zolang er maar genoeg in zit).
Hierop terugkomend;

Uiteindelijk National lastig gevallen via Messenger, ze hebben toen een notering gemaakt van de melding mbt de oliewissel. Ik kreeg ook de keuze de auto om te komen wisselen of ermee door te rijden, dat laatste maar gedaan. Alleen irritant om elke rit de melding weg te moeten drukken :)

Toen ik de auto ging inleveren zag ik een van die gasten z'n hoofd schudden nadat 'ie de schade zag aan 1 zijde, toen nog maar even gewezen op het stickertje in de deur maar verder had 'ie weinig interesse. Terwijl 'ie zijn verdere 'inspectie' aan het doen was vertelde ik nog over de batterij van de sleutel en andere schades die er op zaten maar niet bekend waren, maar daar leek 'ie weinig interesse in te hebben. Prima, dan niet.

Vervolgens liet 'ie de factuur zien welke precies hetzelfde was als de reservering, dus dikke prima.

Het was druk met inleveren dus veel tijd zal 'ie sowieso niet gehad hebben, maar ik kreeg niet het idee dat ze wakker lagen van wat er allemaal mis was.

Van te voren wel nog ff door de wasstraat gereden en de stofzuiger erdoorheen gehaald, vind ik wel zo netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 09-08-2023 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
TommyGun schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:15:
Ik boek altijd gewoon rechtstreeks bij een verhuurder, minste kans op gezeik.

@Typhone vergeet ook de juiste verzekeringen niet, soms kan het goedkoop lijken tot je de zaken als CDW / LDW en SLI / LI erbij komen.

Meestal vraag / check ik het nog even alhier, daar zijn ze veelal op de hoogte van prijzen / aanbiedingen / codes; https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=75544
Die heb ik gecheckt en zitten er allemaal bij gelukkig. Dat is mede de reden om dat altijd daar te doen. Na corona zijn de prijzen wel ziek hoog geworden zeg. Wij blijven overigens wel het formaat Ford Expedition houden. De Edge / Explorer / Tahoe reeds gehad maar omdat we komend jaar gaan kamperen en ik van gemak hou ( :+ ) ga ik niet neuzelen met een kleinere auto.

Dat forum check ik regelmatig maar er zitten daar zoveel beunhazen die de klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt dat ik altijd voorzichtig ben met die informatie. Voor algemene informatie + routetips wel erg handig maar zodra het wat gedetailleerder wordt kom je vaak verder met wat eigen grondig onderzoek.

@TommyGun hoe beviel de Tahoe? Wij kregen die in 2019 mee nadat de Expedition (met 2000 miles op de teller) een kapotte motor (!) had.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 09-08-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TommyGun schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Hierop terugkomend;

Uiteindelijk National lastig gevallen via Messenger, ze hebben toen een notering gemaakt van de melding mbt de oliewissel. Ik kreeg ook de keuze de auto om te komen wisselen of ermee door te rijden, dat laatste maar gedaan. Alleen irritant om elke rit de melding weg te moeten drukken :)

Toen ik de auto ging inleveren zag ik een van die gasten z'n hoofd schudden nadat 'ie de schade zag aan 1 zijde, toen nog maar even gewezen op het stickertje in de deur maar verder had 'ie weinig interesse. Terwijl 'ie zijn verdere 'inspectie' aan het doen was vertelde ik nog over de batterij van de sleutel en andere schades die er op zitten maar niet bekend waren, maar daar leek 'ie weinig interesse in te hebben. Prima, dan niet.

Vervolgens liet 'ie de factuur zien welke precies hetzelfde was als de reservering, dus dikke prima.

Het was druk met inleveren dus veel tijd zal 'ie sowieso niet gehad hebben, maar ik kreeg niet het idee dat ze wakker lagen van wat er allemaal mis was.

Van te voren wel nog ff door de wasstraat gereden en de stofzuiger erdoorheen gehaald, vind ik wel zo netjes.
Toen ik een maand een auto had gehuurd (2017), had ik ook allemaal meldingen, waaronder olie en service beurt meldingen.
Even contact gehad toentertijd. De service en olie intervallen zijn in VS een stuk korter dan we in EU gewend zijn (VS-style voorzorg / anticlaim veiligheid) en ze lagen er niet echt wakker van. Ik kreeg als antwoord dat bij inleveren ze die melding wel meteen zouden zien en dat hij dan naar de onderhouds-rij werd gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Die heb ik gecheckt en zitten er allemaal bij gelukkig. Dat is mede de reden om dat altijd daar te doen. Na corona zijn de prijzen wel ziek hoog geworden zeg. Wij blijven overigens wel het formaat Ford Expedition houden. De Edge / Explorer / Tahoe reeds gehad maar omdat we komend jaar gaan kamperen en ik van gemak hou ( :+ ) ga ik niet neuzelen met een kleinere auto.
De Tahoe is fors hoor, de Edge is het kleinste van het rijtje en de Explorer zit daar tussen in.

Expedition is min of meer hetzelfde als de Tahoe, de Suburban is enkel wat langer dan de Tahoe meen ik.

Prijzen zijn bizar ja...
Dat forum check ik regelmatig maar er zitten daar zoveel beunhazen die de klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt dat ik altijd voorzichtig ben met die informatie. Voor algemene informatie + routetips wel erg handig maar zodra het wat gedetailleerder wordt kom je vaak verder met wat eigen grondig onderzoek.
Natuurlijk moet je op blijven letten, zeker met de codes waarmee gestrooid wordt.
@TommyGun hoe beviel de Tahoe? Wij kregen die in 2019 mee nadat de Expedition (met 2000 miles op de teller) een kapotte motor (!) had.
Ik moet zeggen dat 'ie prima reed, 5.3-liter V8 motor met 10-bak wat volgens mij de lichtste uitvoering was :P Op meer dan 3,5ton gewicht (!!!) houdt 355 pk niet echt over maar rap zat. Met inhalen vloeren, en dan schakelde 'ie eerst 1 versnelling terug en vervolgens nog 1 :D Duurt dus even maar vervolgens zat je ook zo aan de 90 mph :+

Bochtenwerk ging ook prima, ik reed de meeste sedan's er mee uit :+

4WD werkte ook prima - waar nodig, maar ivm verbruik doorgaans met 2WD gereden.

Qua kwaliteit, en met name electronica, vond ik de Ford Explorer prettiger dus ik denk dat ik de volgende keer voor de Expedition ga (kleiner kan natuurlijk niet meer :P). Ziet er ook mooier uit, maar de LT uitvoering van 'mijn' Tahoe was natuurlijk ook niet de meeste aangeklede (al vond ik 'm vrij aardig gevuld, maar miste wel echt zaken als PDC aan de voorkant en geen Adaptive Cruise Control...)

Het is wel echt gebaseerd op een 'truck', en dat merk je itt de Explorer wat meer als een auto aan voelt.

Aan ruimte geen gebrek in ieder geval :) En het overzicht is heerlijk.

Verbruik was gemiddeld 20 mpg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e6V53ZeETS9TYITJue7bOnAiTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdaFjb38LNO1Q0UBgtTnN9QP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWWA7PHSAGqQcRM80veDhAsDxx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9B74mNTvrnJEf6GKEFC3x9B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Volgende jaar Augustus zou ik naar Miami gaan. Ik heb het aangepast.

• Op Maandag 19 Augustus vlieg ik via Amsterdam Schiphol met KLM KL6054 naar Miami via Detroit met Delta Airlines. Ik verblijf in Hyatt Regency Miami met ontbijtbuffet. Hotel Albion op Miami Beach heb ik geannuleerd

• Op zaterdag 24 Augustus vlieg ik door naar Orlando Florida. Ik verblijf in Country Inn by Radisson vlakbij het vliegveld Orlando met ontbijtbuffet. Ik vlieg met American Airlines AA1741

• Op Donderdag 29 Augustus vlieg ik via Orlando terug naar Amsterdam via Atlanta terug naar Amsterdam Schiphol met Air France AF2383 uitgevoerd door Delta Airlines en KLM

Ik heb besloten om naar 2 steden te gaan. Ik zou eerst alleen Miami doen. In 2024 ga ik twee keer op vakantie naar Amerika.

Ik ga Economy vliegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-08-2023 17:04 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop zo dat ze jou een keer upgraden naar business class.. Vooral om dan hier het verslag te lezen! Ik hou wel van enthousiasme d:)b >:)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Apache4u schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:05:
Ik hoop zo dat ze jou een keer upgraden naar business class.. Vooral om dan hier het verslag te lezen! Ik hou wel van enthousiasme d:)b >:)
Ik wil graag business class vliegen, alleen 1 maar. Het is behoorlijk duur de stap naar Business class. Ik heb gekeken voor ons reis in April 2024 naar Los Angeles, San Francisco en terug via Las Vegas.

Met de KLM van Amsterdam naar Los Angeles en terug via Las Vegas naar Amsterdam rechtstreeks €3.835,31 voor een retourtje per persoon met de KLM. Dit is een forse meerprijs dan Economy zitten €742 per persoon voor een retourtje. Helaas is business class buiten mijn budget om. Mijn vrouw zal het al helemaal niet gaan betalen.

Ik zat in Economy class, afgelopen April 2023, een 12-daagse vliegreis naar New York met United Airlines. Ik zat perfect in Economy class en het eten was uitstekend voor €351,90! Retourtje inclusief boekingskosten met een overstap op de heenweg in Washington DC en op de terugvlucht via Chicago O'Hare. De zitplaatsen waren uitstekend en comfortabel genoeg in Economy class. Ik vlieg altijd Economy. Ik heb natuurlijk niet de mogelijkheid gehad om een goede vergelijking te kunnen maken met Business class.

Ik vraag me af wat het meerwaarde is om business class te vliegen?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-08-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
Ik zou hier nog even terugmelden hoe mijn reis naar de USA is gegaan met overstap op London Heathrow. Op de heenweg hadden we geen enkel probleem, we arriveerden op tijd met KLM Cityhopper op Heathrow, gingen met een busje naar de andere terminal (was een beetje knullig), maar verder geen problemen ondervonden. We hadden 2 uur en 20 minuten voor de overstap, ruim voldoende. Vervolgens met Virgin Atlantic de oceaan over. Daar ook geen enkel probleem (al konden we geen contact krijgen met onze chauffeur omdat de WiFi op JFK het niet deed, maar dat loste zichzelf op na een uurtje stressen).

Het enige waar ik niet over te spreken was, is dat KLM beweerde dat we misschien niet mee konden met de Cityhopper omdat deze overboekt was en wij geen stoelen hadden gereserveerd. Dat zorgde natuurlijk voor flink wat stress, want dan zouden we ook de vlucht naar New York missen. Niemand had mij verteld dat ik stoelen moest reserveren, ik vind dat ook oplichterij, ik heb immers al betaald voor de reis. Hierover ga ik nog klagen bij KLM. Uiteindelijk konden we wel mee, maar het was heel irritant. Is het normaal dat je eerst betaalt voor de vliegreis en daarna nog moet betalen voor een stoel, ook al maakt het je niet uit waar je zit?

Op de terugreis was het echter een heel ander verhaal. De terugreis naar Heathrow verliep met Delta. We landden een halfuur te vroeg. Vervolgens hebben we nog een UUR in het vliegtuig moeten wachten omdat er geen gate beschikbaar was. We hadden anderhalf uur overstaptijd, daarvan was dus al een halfuur afgesnoept. Na nog langer wachten mochten we met een trap het vliegtuig verlaten en werden met bussen naar de terminal gebracht. Dit duurde natuurlijk veel langer dan normaal, waardoor we de vlucht met KLM naar Schiphol hebben gemist. Heel erg irritant, want er zijn niet even 4 plekjes vrij op de volgende vlucht. Om precies te zijn konden ze helemaal niet zeggen wanneer we op Schiphol zouden arriveren, want ze wisten niet of er plekken vrij zouden zijn. Uiteindelijk konden 2 mensen mee met de volgende vlucht en de laatste 2 nog een vlucht later. Waardoor we 5 uur later dan gepland weer compleet op Schiphol stonden.

Ik vraag me af of ik daar nog iets mee kan. Ik heb voordat we uitstapten al aangegeven bij het cabinepersoneel dat we een krappe overstap hadden. Hier hebben ze niks mee gedaan. We zaten achterin het vliegtuig en konden dus pas uiteindelijk met de 3e bus naar de terminal. Als ze de mensen met een krappe aansluiting als eerste hadden laten uitstappen, hadden we het nog wel kunnen halen, want het was verder rustig op Heathrow. Zou ik nog ergens een vergoeding kunnen lospeuteren?

Overigens hebben we een supermooie vakantie gehad in New York, ontzettend veel gezien, prachtig weer gehad en geen ellende. Mijn Openbank Mastercard deed het perfect en het internet ging via Nomad. De gratis proberen opties van T-Mobile en Verizon kreeg ik niet aan de praat, je moest daarvoor een reeds bestaand Amerikaans nummer hebben en dat had ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Anoniem: 762779 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:12:
[...]

Ik wil het graag business class vliegen, alleen 1 maar. Het is behoorlijk duur de stap naar Business class. Ik had gekeken voor ons reis in April 2024 naar Los Angeles, San Francisco en terug via Las Vegas.

Met de KLM van Amsterdam naar Los Angeles en terug via Las Vegas naar Amsterdam rechtstreeks €3.835,31 voor een retourtje per persoon met de KLM. Dit is een forse meerprijs dan Economy zitten €742 per persoon voor een retourtje. Helaas is business class buiten mijn budget om. Mijn vrouw zal het al helemaal niet gaan betalen.
Het is inderdaad verschrikkelijk duur. Vandaar dat er vaak plekken leegblijven. Wat Apache4u bedoelt is dat sommige airlines dan gratis upgrades weggeven. Dan heb je een ticket voor economy, maar krijg je bij het inchecken of boarden te horen dat je business class mag plaatsnemen. Ik hoop van harte dat jou dat op een van je reizen overkomt.
De meerwaarde begint al op het vliegveld: kortere rijen, gratis onbeperkt eten/drinken, en meer toegestane bagage. Aan boord heb je meer ruimte voor je benen en je ellebogen, krijg je sneller en nog beter te eten, en kan je stoel helemaal horizontaal als je wilt slapen. Je mag ook weer als eerste van boord. Op Youtube staan filmpjes van de ervaring.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHYdwsV1bexKxXMj2Xm9J9Frhzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCxg9FH9mxQq8gYj6zGkREQX.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens onze 28 daagse rondreis door de great west mag ik een Suburban besturen. Wat een rij genot geeft dat. Thuis rijd ik een Rav4 uit 2020 maar dit is a different ballgame. Spijtig genoeg heb ik niet het inkomen om de auto ook in Nederland te rijden. De luxe en het vermogen zijn ongekend. Ik heb de premium versie die 10K op de klok had toen we hem kregen. Via upgrade truuks (zie vs forum) heb ik Presidents club status bij Avis en hebben we dit voertuig bemachtigd voor nog geen 2,5K. Hij lust wel een slokje maar dat boeit hier weinig. We zijn momenteel in Arizona en de brandstof kost hier hier nu ca 3,50 usd per gallon. 1 op 6 rijd ik, maar dan trap ik zo nu en dan ook lekker door. Op die eindeloze verlaten wegen hierzo is dat soms ook nodig om een beetje scherp te blijven.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik haat vliegen, dwz ik heb wat last van vliegangst, milde claustrofobie en mijn lichaam verstrakt bij turbulentie. Ik manage het, en de ANC koptelefoons van Bose/Sony zijn altijd een godsgeschenk. Oftewel: ik wil wat comfort en ruimte.

Voor vluchten naar Amerika (zeg <10-12 uur enkele reis) is premium economy OK, comfortabel genoeg. Maar ik ben net weer naar Nieuw-Zeeland geweest en dat was heen 25u vliegen met korte overstap, en vertrek aan het einde van de dag. Daar ik niet slapen kan, ben ik zo 40u achter elkaar wakker, en dan is BC zo de moeite waard. Goede verzorging, bijna plat gaan, voorrang bij inchecken, uitstappen, lounges etc. Beter eten, altijd een toilet en drinken beschikbaar, rust en been en schouderruimte.

Ik ben te oud om krap te zitten en ik zit niet krap ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@PhilipsFan ik denk dat ze dat beter weten in Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Maar voor mij al genoeg redenen om altijd voor een directe vlucht te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@peacelord Al had je wel het vermogen, met zo'n auto kun je in Nederland vrij weinig.

De grootste SUV alhier is geloof ik de Sorento, ook wel een dikke bak :) En anders een X5 of XC90 ;)

De Explorer zie je hier ook steeds vaker, nog niet in verdiept of 'ie qua afmetingen veel afwijkt van de US versie eigenlijk.

Uiteraard allemaal zonder toffe v8 ;(

[ Voor 31% gewijzigd door TommyGun op 09-08-2023 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:54
TommyGun schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:00:
@peacelord Al had je wel het vermogen, met zo'n auto kun je in Nederland vrij weinig.

De grootste SUV alhier is geloof ik de Sorento, ook wel een dikke bak :) En anders een X5 of XC90 ;)

De Explorer zie je hier ook steeds vaker, nog niet in verdiept of 'ie qua afmetingen veel afwijkt van de US versie eigenlijk.

Ik kan bevestigen dat de Ford Explorers die je hier ziet dezelfde afmetingen hebben als de USA versies, met als verschil dat hier alleen de PHEV variant officieel door de dealers wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:42
PhilipsFan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:46:
Is het normaal dat je eerst betaalt voor de vliegreis en daarna nog moet betalen voor een stoel, ook al maakt het je niet uit waar je zit?
Nee, dat is niet nodig. Ze hebben waarschijnlijk de vlucht overboekt en hebben dus een probleem wat ze moeten oplossen. Lekkere stressvolle situaties zijn dat. Online inchecken verminderd dit probleem
PhilipsFan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:46:
Uiteindelijk konden 2 mensen mee met de volgende vlucht en de laatste 2 nog een vlucht later. Waardoor we 5 uur later dan gepland weer compleet op Schiphol stonden.

Ik vraag me af of ik daar nog iets mee kan. Zou ik nog ergens een vergoeding kunnen lospeuteren?
Yep, Je hebt recht op 4*600€. Claim indienen bij de luchvaartmaatschappij (KLM claim hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

paul-s83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Ik kan bevestigen dat de Ford Explorers die je hier ziet dezelfde afmetingen hebben als de USA versies, met als verschil dat hier alleen de PHEV variant officieel door de dealers wordt geleverd.
Right, hij oogt fors maar zo groot ook weer niet. Zal leuk zijn met die krappe parkeervakjes in dit land...

EDIT; qua afmetingen redelijk overeenkomstig met een X5 bijv, valt op zich mee.

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 09-08-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
jan390 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:23:
[...]

Nee, dat is niet nodig. Ze hebben waarschijnlijk de vlucht overboekt en hebben dus een probleem wat ze moeten oplossen. Lekkere stressvolle situaties zijn dat. Online inchecken verminderd dit probleem
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar dat ging fout. Blijkbaar moest ik, omdat het een vlucht naar de USA was, nog contactinformatie van alle passagiers invullen, omdat de USA nog aan bron- en contactonderzoek doet ivm corona. Toen ik wilde inchecken viel de site van KLM erover dat die informatie nog niet bekend was (was het wel, ik heb van alle passagiers het 06 nummer en e-mailadres doorgegeven). Ik heb het via 3 verschillende webbrowsers EN de KLM app geprobeerd, maar ze vielen allemaal over hetzelfde.
[...]

Yep, Je hebt recht op 4*600€. Claim indienen bij de luchvaartmaatschappij (KLM claim hier)
Thanks, maar bij welke maatschappij dan? Het was Delta die voor de vertraging zorgde. KLM heeft het nog redelijk netjes weten op te lossen. Maar ik heb de vlucht geboekt bij KLM Holidays...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
TommyGun schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:00:

De BMW X7 is ook een slagschip hier ;). De Ford Explorer die hier rijdt is identiek aan het model in de VS overigens :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:35:
[...]

De BMW X7 is ook een slagschip hier ;). De Ford Explorer die hier rijdt is identiek aan het model in de VS overigens :).
Ah ja, niet aan gedacht maar ik heb die volgens mij ook nog nooit IRL gezien :D

Blijft bizar dat zo'n ding in de US al te verkrijgen is voor 80k en 'ie hier begint bij 140k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PhilipsFan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:

[...]

Thanks, maar bij welke maatschappij dan? Het was Delta die voor de vertraging zorgde. KLM heeft het nog redelijk netjes weten op te lossen. Maar ik heb de vlucht geboekt bij KLM Holidays...
Wellicht kun je iets met https://www.consumentenbond.nl/acties/vluchtclaimservice of https://www.airhelp.com/nl/vlucht-vertraagd-compensatie/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
PhilipsFan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:
[...]
De maatschappij waar je hebt geboekt. KLM in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-04 03:07
Ik meld me hier ook maar eens :) Ik heb al het nodige gelezen en ben blij te melden dat ik 22 september weer voor 3 weken naar m'n favoriete vakantieland vlieg. We (m'n vriendin gaat mee) vliegen naar Spokane (22 september) en terug vanuit Phoenix (14 oktober) met United, €700 p.p. retour inclusief bagage en gereserveerde stoelen op de heen- en terugweg. Een auto (Toyota RAV4) heb ik gehuurd bij AVIS, geboekt via Check24.de voor €1368 (inclusief andere teruggeeflocatie + tweede chauffeur). Bij dat laatste heb ik bij het lezen o.a. opgemerkt dat er kortingscodes zijn waarmee het €200 goedkoper kan, dus daarmee ga ik aan de slag.

Het plan is:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
1 nacht Moab (Arches & Canyonlands)
1 nacht Monument Valley
2 nachten Page (inclusief Antilope Canyon & Grand Canyon North Rim)
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik ze uiteraard graag.

[ Voor 7% gewijzigd door FSC1968 op 10-08-2023 16:56 ]

• Len020
FSC1968 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:54:
Ik meld me hier ook maar eens :) Ik heb al het nodige gelezen en ben blij te melden dat ik 22 september weer voor 3 weken naar m'n favoriete vakantieland vlieg. We (m'n vriendin gaat mee) vliegen naar Spokane (22 september) en terug vanuit Phoenix (14 oktober) met United, €700 p.p. retour inclusief bagage en gereserveerde stoelen op de heen- en terugweg. Een auto (Toyota RAV4) heb ik gehuurd bij AVIS, geboekt via Check24.de voor €1368 (inclusief andere teruggeeflocatie + tweede chauffeur). Bij dat laatste heb ik bij het lezen o.a. opgemerkt dat er kortingscodes zijn waarmee het €200 goedkoper kan, dus daarmee ga ik aan de slag.

Het plan is:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
1 nacht Monument Valley
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

Geen antwoord op je vraag : maar hoe kom je erop om naar spokane te vliegen? Niet de meest voor de hand liggende keuze tussen alle internationale vliegvelden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:56
[...]
Ik heb eens een aanbieding bij het inchecken gekregen om voor 300E extra business te vliegen. Sindsdien gaat mij een zware vlucht tegemoet als ik de aanbieding niet krijg (3k verschil is me teveel en de baas betaald niet)

Het verschil in eten aan boord was leuk (wel echt significant beter!) maar maakte mij niet perse uit na de eerste keer. Maar plat kunnen liggen wanneer je wil, niemand naast je die 'in je space zit' (heb je met je vrouw mogelijk minder last van), geen rij voor de wc, niet in de rij om aan boord te gaan of het vliegtuig uit, rustig in de lounge voor het boarden.
Enige wat ik in Economy beter vond was het personeel, maar dat is waarschijnlijk omdat ze daar niet perse zo chic hoefde te doen :-)

Samenvattend: overal kan je je eigen ding doen en hoef je niet 12+u lang je ruimte te delen met anderen. En bij een nachtvlucht kan je echt heel goed slapen. Als je alleen reist is dat echt wel wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
Len020 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Geen antwoord op je vraag : maar hoe kom je erop om naar spokane te vliegen? Niet de meest voor de hand liggende keuze tussen alle internationale vliegvelden
Dat is heel eenvoudig. Ik ben op een kaart gaan kijken en heb gezocht voor vluchten naar alle vliegvelden min of meer in de buurt van Glacier National Park en/of Yellowstone, daarbij kwam Spokane goed uit de bus qua prijs en reisduur. De tweede belangrijke factor was de huurauto, ook die was in Spokane zowaar heel betaalbaar. Bij andere luchthavens in de omgeving (Kalispell, Bozeman, Missoula) betaalde je veel meer voor de huurauto en was de vlucht ook duurder en langer.

Ik heb ook naar Seattle en Salt Lake City gekeken, dat was vergelijkbaar qua prijs maar zou 450 kilometer (voor Seattle) en 600 kilometer (voor Salt Lake City) extra rijden zijn. Het dichtstbijzijnde is eigenlijk Calgary (370 kilometer), maar de vluchten naar Canada zijn schrikbarend duur en bovendien is een enkele reis met een huurauto naar de VS gedoe en duur. Van Spokane naar West Glacier is het toch ook nog 450 kilometer rijden (wel grotendeels over de I90) maar dat is toch beter te behappen.

Vandaar dat het Spokane geworden is, het is een pragmatische optie en ik had ook nooit gedacht er te komen :P Je verkijkt je er snel op hoe verschrikkelijk ver die twee parken (of eigenlijk drie, Grand Teton ligt erbij) van grote bevolkingscentra af liggen, de regio is grotendeels uitgestorven.

[ Voor 16% gewijzigd door FSC1968 op 11-08-2023 07:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 15:28
De tijd voor Moab is redelijk beperkt. Vaak worden hier twee nachten voor uitgetrokken, met name omdat Arches heel druk is en je dus wat meer tijd kost.
Een paar tips van onze ervaringen in 2019:
- Arches: De wandeling naar Delicate Arch is geweldig in de avond, zo richting zonsondergang. Er is geen schaduw, dus dat is ook mooi meegenomen 's avonds. Je kunt na zonsondergang op tijd beneden zijn voordat het te donker is als je niet te lang wacht.
- Arches: Devil's Garden vonden we ook erg mooi, vooral Landscape Arch. Wij zijn doorgelopen tot Double O Arch. Dat is leuk lopen vonden wij, beetje avontuurlijk over rotsen klauteren enzo.
- Arches: Rond the Windows is het enorm druk. Eigenlijk niet leuk meer. Pakreerplaats zoeken, over het pad slalommen en je waant je in een kinderspeeltuin. Desondanks niet overslaan, daar is het te mooi voor, maar er bedacht op zijn.
- Moab: De mooiste manier om naar Moab te rijden is via de Scenic Byway Ut-128. In jouw route helaas wat om. Je rijdt langs de Colorado River en hebt prachtige uitzichten. Een foto langs deze weg gemaakt hangt nog in onze woonkamer.
- Moab: Niet alleen Canyonlands is mooi, een bezoek aan Dead Horse Point State Park is ook een bezoek waard!
- Canyonlands: In ieder geval Mesa Arch en de Green River Overlook niet overslaan.
- Veel mensen gaan ook nog naar Corona Arch buiten de parken in de omgeving. Moet erg mooi en wat minder druk zijn. Wij hebben dat laten varen en hebben de middag bij het hotelzwembad doorgebracht. W vonden dat we genoeg gelopen hadden en hadden behoefte aan wat rust.

Edit: wij hadden toen drie nachten. We kwamen aan via de 128 in de late middag en deden na het eten Delicate Arch.
De volgende dag overdag Arches en 's avonds Dead Horse Point.
De laatste dag 's ochtends Canyonlands en 's middags dus Corona Arch het zwembad.
De volgende ochtend vertrokken we direct weer naar de volgende plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pj49mkTsx22w9VgmNrwFcdwPs9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnDxmOgrgeyqDP1TTT0xe5iG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdUoA3kxrdm-ARysYYpf-GKR2T0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aCV4IIM0LttieWsUjN2FdQ0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vCGDSREhLZQIw6arsxSkOi9l7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JDvDDmCzRenM0IFPCsm591f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRcfi0_ie8aVODkEzZ0xRPZTIXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7miG5CSt2Q0M79psHrl60WTX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkHaKpLp9m-uhtep2qvWI0nzM9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fbZTRTAsbWJMfQ4G4Xp2kod.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYyA9icKqv14EaRgO0Qd4QFHveY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLvSlXO811fFWu6b8jkTne1m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9IPe6ftlB5G8tkRjDXLhJ-KCdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxGm7FbwnGIUc66Tr8lof39O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd3dMM2YvLqiYmKHw_66LrKZ7zs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAcDzVwY99cmSPhYEpxFvD3a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SZKM4bR2tPfXNqMkopsaTQ43PM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSX3fbeH46gLUyTS8tUxiyHD.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 11-08-2023 08:32 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Het plan is:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
1 nacht Monument Valley
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

In hoeverre ligt alles al vast? Dat haal ik er niet uit namelijk ;).

Persoonlijk: Haal die nacht Monument Valley eraf en plak een extra nacht erbij in Moab!
Arches + Canyonlands is in alle eerlijkheid niet heel erg haalbaar tenzij je echt even snel een scenic drive doet zonder hikes verder dan 1km. Nog wat tips van mijn kant:

- Antelope Canyon is extreem overrated met dat verplichte Indianengedoe erbij. Als je de route naar Moab neemt vanuit Capitol Reef kun je via Hanksville rijden en dan een bezoek brengen aan Goblin State Park en vlakbij de Little Wild Horse Canyon. Daar is geen hond (bijna niemand kent het) en een stuk minder crowded dan in Antelope Canyon. Daar hebben wij (en velen met ons) nog steeds spijt van. Je staat er letterlijk met 4-5 groepen in een kleine slotcanyon en alleen op de fototoer mag je iets van normaal cameraspul meenemen dus ben daar bedacht op.

- Als je richtig Monument Valley rijdt kijk dan of je via de Moki Dugway kunt rijden. Laat je niet afschrikken door het bullshit 4x4 gehalte want het is gewoon een verharde weg met kiezels waar je met elke Nederlandse auto nog steeds prima overheen kunt rijden. Vlakbij ligt ook Valley of the Gods waar je mooi doorheen kunt toeren. Stuk kleiner dan Monument Valley. Monument Valley is mooi maar wederom in dat Indianengebied dus deels een tourist trap. Beslist geen nacht doorbrengen (overbodig) in die kleine plaatjes Mexican Hat, Kayenta en weet ik wat je er nog hebt. Wel kun je ergens supermooi eten (the swinging steak) wat dan wel weer een aanrader is.

Afhankelijk van jouw antwoorden heb ik zo links en rechts nog wel wat tips voor je wellicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
Patrick_6369 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:21:
[...]

De tijd voor Moab is redelijk beperkt. Vaak worden hier twee nachten voor uitgetrokken, met name omdat Arches heel druk is en je dus wat meer tijd kost.
Een paar tips van onze ervaringen in 2019:
- Arches: De wandeling naar Delicate Arch is geweldig in de avond, zo richting zonsondergang. Er is geen schaduw, dus dat is ook mooi meegenomen 's avonds. Je kunt na zonsondergang op tijd beneden zijn voordat het te donker is als je niet te lang wacht.
- Arches: Devil's Garden vonden we ook erg mooi, vooral Landscape Arch. Wij zijn doorgelopen tot Double O Arch. Dat is leuk lopen vonden wij, beetje avontuurlijk over rotsen klauteren enzo.
- Arches: Rond the Windows is het enorm druk. Eigenlijk niet leuk meer. Pakreerplaats zoeken, over het pad slalommen en je waant je in een kinderspeeltuin. Desondanks niet overslaan, daar is het te mooi voor, maar er bedacht op zijn.
- Moab: De mooiste manier om naar Moab te rijden is via de Scenic Byway Ut-128. In jouw route helaas wat om. Je rijdt langs de Colorado River en hebt prachtige uitzichten. Een foto langs deze weg gemaakt hangt nog in onze woonkamer.
- Moab: Niet alleen Canyonlands is mooi, een bezoek aan Dead Horse Point State Park is ook een bezoek waard!
- Canyonlands: In ieder geval Mesa Arch en de Green River Overlook niet overslaan.
- Veel mensen gaan ook nog naar Corona Arch buiten de parken in de omgeving. Moet erg mooi en wat minder druk zijn. Wij hebben dat laten varen en hebben de middag bij het hotelzwembad doorgebracht. W vonden dat we genoeg gelopen hadden en hadden behoefte aan wat rust.

Edit: wij hadden toen drie nachten. We kwamen aan via de 128 in de late middag en deden na het eten Delicate Arch.
De volgende dag overdag Arches en 's avonds Dead Horse Point.
De laatste dag 's ochtends Canyonlands en 's middags dus Corona Arch het zwembad.
De volgende ochtend vertrokken we direct weer naar de volgende plek.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Persoonlijk: Haal die nacht Monument Valley eraf en plak een extra nacht erbij in Moab!
Arches + Canyonlands is in alle eerlijkheid niet heel erg haalbaar tenzij je echt even snel een scenic drive doet zonder hikes verder dan 1km. Nog wat tips van mijn kant:

- Antelope Canyon is extreem overrated met dat verplichte Indianengedoe erbij. Als je de route naar Moab neemt vanuit Capitol Reef kun je via Hanksville rijden en dan een bezoek brengen aan Goblin State Park en vlakbij de Little Wild Horse Canyon. Daar is geen hond (bijna niemand kent het) en een stuk minder crowded dan in Antelope Canyon. Daar hebben wij (en velen met ons) nog steeds spijt van. Je staat er letterlijk met 4-5 groepen in een kleine slotcanyon en alleen op de fototoer mag je iets van normaal cameraspul meenemen dus ben daar bedacht op.

- Als je richtig Monument Valley rijdt kijk dan of je via de Moki Dugway kunt rijden. Laat je niet afschrikken door het bullshit 4x4 gehalte want het is gewoon een verharde weg met kiezels waar je met elke Nederlandse auto nog steeds prima overheen kunt rijden. Vlakbij ligt ook Valley of the Gods waar je mooi doorheen kunt toeren. Stuk kleiner dan Monument Valley. Monument Valley is mooi maar wederom in dat Indianengebied dus deels een tourist trap. Beslist geen nacht doorbrengen (overbodig) in die kleine plaatjes Mexican Hat, Kayenta en weet ik wat je er nog hebt. Wel kun je ergens supermooi eten (the swinging steak) wat dan wel weer een aanrader is.

Afhankelijk van jouw antwoorden heb ik zo links en rechts nog wel wat tips voor je wellicht!
Kijk eens aan, wat een fantastische tips! In feite ligt nog niks vast, afgezien van de eerste nacht in Spokane, de vluchten en de huurauto (Toyota RAV4 of vergelijkbaar) hebben we nog niks geboekt.

Mijn idee rondom Capital Reef/Canyonlands/Arches was eigenlijk:
- 's morgens vertrek uit Salt Lake City, dan in de (na)middag Capital Reef bezoeken, in de omgeving daarvan slapen
- de dag nadien naar Canyonlands rijden, het park bezoeken en 's nachts in Moab slapen
- Arches bezoeken en in de namiddag naar Monument Valley rijden.

Ik begrijp dat dat tezeer hapsnap is en ik plaats van Monument Valley dus beter een extra nacht in Moab kan verblijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
Extra tip voordat de rest volgt:
Kijk even met hoge spoed of je nog plekken beschikbaar hebt in Yellowstone! Dat is meestal ruim van tevoren compleet leeggeboekt al is na 22 september wel al ruim na het seizoen.

Wij hebben afgelopen zondag de plekken op de campground voor 2024 geboekt en die is nu reeds vol (half juni).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:12:
Extra tip voordat de rest volgt:
Kijk even met hoge spoed of je nog plekken beschikbaar hebt in Yellowstone! Dat is meestal ruim van tevoren compleet leeggeboekt al is na 22 september wel al ruim na het seizoen.

Wij hebben afgelopen zondag de plekken op de campground voor 2024 geboekt en die is nu reeds vol (half juni).
Meteen gedaan en tot mijn verbazing is er nog een hoop vrij. Sterker nog, de helft is al gesloten voor het seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Altijd mooi hoe de meningen zo verdeeld zijn.

De Lower Antelope Canyon (tour) vonden wij echt het hoogtepunt vorig jaar :P

Monument Valley vonden wij ook tof. Ik ben nog niet in Moab geweest (hmm wellicht over 2 jaar, thanks :P) maar ik zou eerder wat dagen erbij plakken (als dat lukt qua werk en zo) dan die overslaan. Maar zoals ik zei, de vergelijking met Moab kan ik persoonlijk niet maken.

EDIT; van wat ik lees is 1 dag voor Arches en 1 voor Canyonlands wel het minimale ja.
Zou wellicht kunnen als je vanuit Capitol Reef zsm door gaat (en alleen de korte Scenic Drive doet in Capitol Reef NP).

Qua afstand Moab - Monument Valley - Page heb je idd geen overnachting tussenin nodig. Wil je dat wel, wij verbleven in Bluff. Iets verder van MV af maar was prima te doen.

Het Indianen gedoe trok ons ook niet echt, maar wel tof om eens gezien te hebben.

Wat ik in 'jouw' reis @FSC1968 wel zou missen is een bruisende stad, je bevindt je nu volgens mij - zeker na Glacier en Yellowstone - alleen maar tussen rotsen en Indianen :P

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2023 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
Onderschat de afstanden niet ;).

Canyonlands:

Afhankelijk van welke delen je wilt bezoeken zit er een ruime afstand (bijna 200km) tussen bijv. Mesa Arch en the Needles district. Dead Horse Point ligt ook noordelijk van het Needles district. Reken exclusief stops op minimaal 4 uur.

Kom je vanuit Capitol Reef dan mag je er nog eens minimaal 3,5 uur bij optellen. Zou je om 07:30 in de ochtend wegrijden dan ben je dus op zijn vroegst rond 12:00 (tanken, lunch, sanitaire stops meegerekend) bij Canyonlands maar heb je nog niks gezien. En dan sla je twee heel mooie stukken (Goblin Valley State Park en Little Wild Horse Canyon) over!

Arches:

Ik weet niet zeker of het reserveringssysteem dan nog loopt. Check dat even anders kom je het park niet in op een normaal tijdstip. Ik meen dat je daarna pas om 16:00 vrij toegang krijgt maar kan me vergissen (nog niet in verdiept).

Arches -> Monument Valley

Zet hier niet de navigatie aan. Rij naar het zuiden richting Blanding. Pak daar de 95 naar het oosten, en duik vervolgens de 261 naar het zuiden op. Rij je vanaf de 95 een klein stukje door (volg de borden) dan heb je ook nog Natural Bridges National Monument. Ook vrij onbekend en erg mooi (maar wel warm daar). De 261 naar het zuiden brengt je over de Moki Dugway waarmee je gratis en voor niets Valley of the Gods inrijdt. Daar is een mooie loop die je kunt rijden (een kleine variant van Monument Valley).

Als je de US-163 rijdt richting Monument Valley (komend vanuit het noorden) kun je stoppen bij Mile Marker 13 (Forrest Gump point). Je zult niet de enige zijn gok ik want heel Instagram staat daar tegenwoordig maar dan kun je een foto maken die je wel zult kennen:

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/0f/4e/5b/8a/forrest-gump-point.jpg

@TommyGun
Zeker zeker, ik heb als het op Amerika aankomt allang geleerd niemand te overtuigen maar vooral tips en adviezen te delen (daar hebben mensen meer aan).
Wij gaan komend jaar ook een aparte route doen die niemand neemt en die heel veel rijden inhoudt maar daar hebben wij géén problemen mee. Wij knallen drie keer in totaal een stuk van 800km weg op een dag maar op die manier hebben we wel geen 'minder interessante' stops voor ons en kunnen we alles zien. Dat komt ook mede door de grote wens van mijn vriendin om een keer Winslow, Arizona te zien wat ik om haar te pleasen maar opgenomen heb in de route. Rijden in de USA is voor ons ook vakantie terwijl het voor veel mensen na een uurtje of 2-3 wel klaar is.

Wat betreft de Indianen: Ik kan weinig aan de geschiedenis veranderen helaas maar het verplichte gedoe en het semi Stasi gedrag wat ze vertonen (Four Corner, Antelope Canyon) waardoor je geen foto's mag maken (of ze zelfs moet wissen!) stuit mij een beetje tegen de borst. Bij Goosenecks State Park mag je verplicht $5 (2016) aftikken, kun je 100m rijden en sta je stil. Dan kun je 1 hike doen en that's it. Puur afzetterij. Rij je weg dan weten ze opeens niet meer dat je er al was of geregistreerd was en mag je nog een keer $5 aftikken anders gooien ze de poort niet open. Zoiets clownesks kom je tegen in baltische staten maar verwacht ik anno 2023 niet meer in de USA. Ergo alles wat ook maar met Indianen te maken heeft laten wij links liggen.

Ik tip ze graag extra maar ze moeten niet zo semi commercieel gaan lopen doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Typhone op 11-08-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ja fair enough, ik ging dan uit van het volgende;

Dag 1: Moab (Parks)
Dag 2: Moab -> MV -> Page (dus alleen rijden, Scenic Drive van MV)
Dag 3: Page (Parks)
Dag 4: Page -> GC

2 nachten in Page is niet nodig wmb, Antilope Canyon en Horseshoe Bend liggen vlak bij elkaar.

De GC North Rim toevoegen is wel behoorlijk extra overigens, ik zou 't bij de South Rim houden de dag erop.

Zoals ik zei ken ik Moab niet dus die afstanden moet je zeker goed checken.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

EDIT; van wat ik lees is 1 dag voor Arches en 1 voor Canyonlands wel het minimale ja.
Zou wellicht kunnen als je vanuit Capitol Reef zsm door gaat (en alleen de korte Scenic Drive doet in Capitol Reef NP).
^ Dan heb je soort van 2 dagen in Moab.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 11-08-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:37:

@TommyGun
Zeker zeker, ik heb als het op Amerika aankomt allang geleerd niemand te overtuigen maar vooral tips en adviezen te delen (daar hebben mensen meer aan).
Wij gaan komend jaar ook een aparte route doen die niemand neemt en die heel veel rijden inhoudt maar daar hebben wij géén problemen mee. Wij knallen drie keer in totaal een stuk van 800km weg op een dag maar op die manier hebben we wel geen 'minder interessante' stops voor ons en kunnen we alles zien. Dat komt ook mede door de grote wens van mijn vriendin om een keer Winslow, Arizona te zien wat ik om haar te pleasen maar opgenomen heb in de route. Rijden in de USA is voor ons ook vakantie terwijl het voor veel mensen na een uurtje of 2-3 wel klaar is.
Sluit ik me helemaal bij aan, en qua rijden ook :) Heerlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
[...]
Wat ik in 'jouw' reis @FSC1968 wel zou missen is een bruisende stad, je bevindt je nu volgens mij - zeker na Glacier en Yellowstone - alleen maar tussen rotsen en Indianen :P
De bruisende steden heb ik al wel gezien, het is niet m'n eerste keer in de VS. Ik ga naar de VS voor het unieke natuurschoon, de meeste Amerikaanse steden (San Francisco, DC, New York en Boston uitgezonderd) kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hi allen, ik vlieg voor werk naar Austin en moet daarna door naar Dallas met de huur auto.

Kan of een dagje in Austin of omgeving wat doen, of al direct naar Dallas of omgeving rijden. Hebben jullie nog tips? Om iets te zien of doen? 1 tot 1,5 dag vrije tijd met overnachting.

Roadtrip element zit er al sowieso in omdat ik naar Dallas moet. Dus kan ook iets onderweg doen, of hotel pakken tussenin. Richting de kust? De steden bekijken (austin/dallas of wat anders in de omgeving), of iets onderweg, of een combi?

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 11-08-2023 12:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:01

Grouchy

meep meep

Het plan is:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
1 nacht Monument Valley
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

Capitol Reef, Canyonlands, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona. Dat zijn veel rode rotsen :)

Als er iets moet sneuvelen in het reisschema is het misschien een optie, omdat je toch al naar de south rim van de Grand Canyon gaat, om de north rim & 1 nacht in Page eruit halen. Dan hebben jullie wat meer tijd voor bijvoorbeeld een Goblin Valley State Park, Little Wild Horse Canyon, Arches National Park..whatever jullie willen zien.

Wat betreft de 1 nacht in Monument Valley. Die zou hierzo ook sneuvelen. Indianen gebied/attracties: De SOP daarzo is; je ziet wat je wilt zien, en dan door.

In Page kan je verder de 3 canyon tour overwegen. In Antelope Canyon was het erg druk, de meeste groepen gaan echter niet naar Rattlesnake en/of Canyon Owl Canyon en die zijn vaak wat rustiger.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
Bedankt voor de suggesties allen, het wordt zeer gewaardeerd! Een andere optie zou wellicht zijn om Sedona in te korten tot één nacht, en die extra te besteden in Moab. Dan zou het schema als volgt worden:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
3 nachten Moab (Arches & Canyonlands)
1/2 nachten Page (inclusief Antilope Canyon & Grand Canyon North Rim)
1 nacht Grand Canyon
1/2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

De North Rim van de Grand Canyon is me aangeraden omdat het een heel ander perspectief zou bieden dan de South Rim en het er aanzienlijk minder toeristisch is, bovendien ben ik bij de South Rim al eerder geweest. Maar goed, feit is wel dat de North Rim een flink eind rijden is vanuit Page, al is dat eigenlijk vanaf iedere richting het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door FSC1968 op 11-08-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 15:28
Ik wil toch nog een lans breken voor Monument Valley hier. In 2017 zijn wij met Roy Black (destijds nog een website gemaakt in Frontpage, alleen via e-mail te boeken en cash betalen) te paard door Monument Valley gegaan. Dat heeft wel enorm indruk gemaakt en was echt super!!! Dat terwijl ik behalve in Slagharen nog nooit op een paard had gezeten.
Over het algemeen betekent Indianengebied vooral veel betalen en weinig service, maar er zitten echt wel positieve uitzonderingen tussen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Workaholic schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:27:
Hi allen, ik vlieg voor werk naar Austin en moet daarna door naar Dallas met de huur auto.

Kan of een dagje in Austin of omgeving wat doen, of al direct naar Dallas of omgeving rijden. Hebben jullie nog tips? Om iets te zien of doen? 1 tot 1,5 dag vrije tijd met overnachting.

Roadtrip element zit er al sowieso in omdat ik naar Dallas moet. Dus kan ook iets onderweg doen, of hotel pakken tussenin. Richting de kust? De steden bekijken (austin/dallas of wat anders in de omgeving), of iets onderweg, of een combi?
Misschien is er iets te doen op COTA als je er bent?
Sta zelf meestal op een gun range iets ten zuiden van Austin als ik wat vrije tijd, maar dat is niet iedereen zijn/haar 'cup of tea'
Austin: Texas Capitol & op loop afstand daarvan het Bullock Texas state history museum.
90 miles west van Austin heb je de Enchanted rock area, da's ook wel mooi/apart.

Onderweg heb je o.a.;
Ft. Hood/Cavazos: In november gaat het National Mounted Warrior Museum daarzo open, een pas is dan niet langer nodig.
Halverwege Austin-Dallas heb je eventueel de stad Waco. Daar vindt je het Waco Mammoth National Monument, Texas Ranger Hall of Fame & Museum en het Dr Pepper museum.
In Dallas: Sixth Floor Museum at Dealey Plaza of bijvoorbeeld de JFK assassination tour.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
Onderschat de afstanden niet ;).

Canyonlands:

Afhankelijk van welke delen je wilt bezoeken zit er een ruime afstand (bijna 200km) tussen bijv. Mesa Arch en the Needles district. Dead Horse Point ligt ook noordelijk van het Needles district. Reken exclusief stops op minimaal 4 uur.

Kom je vanuit Capitol Reef dan mag je er nog eens minimaal 3,5 uur bij optellen. Zou je om 07:30 in de ochtend wegrijden dan ben je dus op zijn vroegst rond 12:00 (tanken, lunch, sanitaire stops meegerekend) bij Canyonlands maar heb je nog niks gezien. En dan sla je twee heel mooie stukken (Goblin Valley State Park en Little Wild Horse Canyon) over!
Als ik het goed begrijp zou ik dus de dag dat ik aankom vanuit Capital Reef langs kunnen rijden bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, dan een afslag later nemen op de I70 en via de Utah scenic highway naar Moab kunnen rijden. Dan 's nachts verblijven in Moab.
Arches:
Ik weet niet zeker of het reserveringssysteem dan nog loopt. Check dat even anders kom je het park niet in op een normaal tijdstip. Ik meen dat je daarna pas om 16:00 vrij toegang krijgt maar kan me vergissen (nog niet in verdiept).
Arches zouden we dan de tweede dag in Moab doen, met dus nog een nacht daar.
Arches -> Monument Valley
Zet hier niet de navigatie aan. Rij naar het zuiden richting Blanding. Pak daar de 95 naar het oosten, en duik vervolgens de 261 naar het zuiden op. Rij je vanaf de 95 een klein stukje door (volg de borden) dan heb je ook nog Natural Bridges National Monument. Ook vrij onbekend en erg mooi (maar wel warm daar). De 261 naar het zuiden brengt je over de Moki Dugway waarmee je gratis en voor niets Valley of the Gods inrijdt. Daar is een mooie loop die je kunt rijden (een kleine variant van Monument Valley).

Als je de US-163 rijdt richting Monument Valley (komend vanuit het noorden) kun je stoppen bij Mile Marker 13 (Forrest Gump point). Je zult niet de enige zijn gok ik want heel Instagram staat daar tegenwoordig maar dan kun je een foto maken die je wel zult kennen:

[Afbeelding]
De derde dag zouden we dan Canyonlands kunnen doen, eerst het noordelijke deel Mesa Arch/Grand View overlook en als we later nog zin hebben het Needle District. Overnachten zouden we dan in bijvoorbeeld Blanding kunnen doen, bespaart toch weer een kilometer of 100 de dag erna. Vanaf daar via de door jou voorgestelde route naar Page, via de Valley of the Gods en Monument Valley. Moeten dan maar zien hoelaat we bij Antilope Canyon langskomen, wellicht is daar nog een plek vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
FSC1968 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Als ik het goed begrijp zou ik dus de dag dat ik aankom vanuit Capital Reef langs kunnen rijden bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, dan een afslag later nemen op de I70 en via de Utah scenic highway naar Moab kunnen rijden. Dan 's nachts verblijven in Moab.

[...]

Arches zouden we dan de tweede dag in Moab doen, met dus nog een nacht daar.

[...]

De derde dag zouden we dan Canyonlands kunnen doen, eerst het noordelijke deel Mesa Arch/Grand View overlook en als we later nog zin hebben het Needle District. Overnachten zouden we dan in bijvoorbeeld Blanding kunnen doen, bespaart toch weer een kilometer of 100 de dag erna. Vanaf daar via de door jou voorgestelde route naar Page, via de Valley of the Gods en Monument Valley. Moeten dan maar zien hoelaat we bij Antilope Canyon langskomen, wellicht is daar nog een plek vrij.
Als je voor de natuur gaat zou je mogelijk nog kunnen overwegen om campingspullen mee te nemen (en/of deels te kopen bij Walmart) voor een combi hotels/camperen.
Persoonlijk vindt ik de avonden/nachten in de nationale parken, met een biertje en een kampvuur onder de sterrenhemel, de mooiste momenten. Dit geeft je ook meer mogelijkheden voor het bezoeken van bijvoorbeeld Canyonlands-Needles disctrict, Natural bridges, Grand Canyon North rim (waar we bijna aan de rand van de canyon hebben gestaan). De North rim ligt hoger (dus je kijkt neer op de south Rim). Het is absoluut rustiger, maar iets meer een Alpine(naaldbomen) gebied. In Yellowstone je tent opendoen en een Bison zien grazen is ook een hele bijzondere ervaring.
Als je van wandelen en slot canyons houdt, dan kan ik de "hole in the rock road" bij Escalante aanraden. kamperen aan het water bij Lower calf creek (waar ook een mooie waterval in de buurt is). zebra, Spooky Gluch & Peek a boo canyon zijn absolute aanraders.
Ps: ipv Antelopen canyon zou je ook Waterhole canyon kunnen doen. Daar hebben wij, zonder gids, doorheen kunnen lopen. Volgens mij kan dat niet meer, maar de moeite waard om te checken in Page.
Al met al teveel keuze. Geniet er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:54
Tenzij je camperen echt verschrikkelijk vindt, +1 voor camperen. Twee keer een rondgetrokken en beide keren door te camperen met een iglo-tentje (m.u.v. ons verblijf in Seattle, San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles, Palm Springd en San Diego).

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 11-08-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
jan390 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:47:
[...]

Als je voor de natuur gaat zou je mogelijk nog kunnen overwegen om campingspullen mee te nemen (en/of deels te kopen bij Walmart) voor een combi hotels/camperen.
Persoonlijk vindt ik de avonden/nachten in de nationale parken, met een biertje en een kampvuur onder de sterrenhemel, de mooiste momenten. Dit geeft je ook meer mogelijkheden voor het bezoeken van bijvoorbeeld Canyonlands-Needles disctrict, Natural bridges, Grand Canyon North rim (waar we bijna aan de rand van de canyon hebben gestaan). De North rim ligt hoger (dus je kijkt neer op de south Rim). Het is absoluut rustiger, maar iets meer een Alpine(naaldbomen) gebied. In Yellowstone je tent opendoen en een Bison zien grazen is ook een hele bijzondere ervaring.
Als je van wandelen en slot canyons houdt, dan kan ik de "hole in the rock road" bij Escalante aanraden. kamperen aan het water bij Lower calf creek (waar ook een mooie waterval in de buurt is). zebra, Spooky Gluch & Peek a boo canyon zijn absolute aanraders.
Ps: ipv Antelopen canyon zou je ook Waterhole canyon kunnen doen. Daar hebben wij, zonder gids, doorheen kunnen lopen. Volgens mij kan dat niet meer, maar de moeite waard om te checken in Page.
Al met al teveel keuze. Geniet er van
Kamperen heb ik inderdaad ook al overwogen, m'n vriendin lijkt daar echter nog wat overtuiging voor nodig te hebben. In Yellowstone vrees ik dat het eind september/begin oktober ook flink koud kan zijn, dat vind ik niet zo'n prettig vooruitzicht. In het zuiden is het inderdaad wel een hele goeie optie. Naar aanleiding van de berichten hier denk ik dat ik de North Rim laat vallen voor deze keer en opteer voor meer tijd in Moab. Een volgende keer vlieg ik wel naar Salt Lake City o.i.d. en dan kan ik naar de North Rim gaan, daarnaast kan ik dan ook weer Bryce, Zion, enzovoorts bezoeken. Escalante kom ik dus helaas ook niet, het is voor ons simpelweg de verkeerde kant op.

Ik heb Waterhole Canyon opgezocht, en dat gaat inderdaad niet meer zonder gids. Het kost nu $81 per persoon, daar ga ik niet aan beginnen.

Edit, het geüpdate schema is nu als volgt:

1 nacht Spokane
2 nachten West Glacier
2 nachten East Glacier
5 nachten Yellowstone
2 nachten Grand Teton
1 nacht Salt Lake City
1 nacht Capitol Reef
2 nachten Moab (Arches & Canyonlands)
1 nacht Blanding
1 nacht Page (inclusief Antilope Canyon)
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Sedona
1 nacht Phoenix

[ Voor 17% gewijzigd door FSC1968 op 11-08-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Misschien is er iets te doen op COTA als je er bent?
Sta zelf meestal op een gun range iets ten zuiden van Austin als ik wat vrije tijd, maar dat is niet iedereen zijn/haar 'cup of tea'
Austin: Texas Capitol & op loop afstand daarvan het Bullock Texas state history museum.
90 miles west van Austin heb je de Enchanted rock area, da's ook wel mooi/apart.

Onderweg heb je o.a.;
Ft. Hood/Cavazos: In november gaat het National Mounted Warrior Museum daarzo open, een pas is dan niet langer nodig.
Halverwege Austin-Dallas heb je eventueel de stad Waco. Daar vindt je het Waco Mammoth National Monument, Texas Ranger Hall of Fame & Museum en het Dr Pepper museum.
In Dallas: Sixth Floor Museum at Dealey Plaza of bijvoorbeeld de JFK assassination tour.
Thanks !! Ga even de opties langs. Gun range is wel tof ja, alleen de vorige keer was ik bijna 200 euro kwijt voor wat schieten. Toch wel prijzig of het was misschien een tourist trap

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:54
Workaholic schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:41:
[...]

Thanks !! Ga even de opties langs. Gun range is wel tof ja, alleen de vorige keer was ik bijna 200 euro kwijt voor wat schieten. Toch wel prijzig of het was misschien een tourist trap
Een tour in het Dallas Cowboys stadion is ook leuk om te doen, van daaruit kun je nog een side step maken naar Fort Worth, leuk cowboy achtig deel van het centrum.

Dallas zelf draait eigenlijk om JFK. Buiten dat stelt het “centrum” echt niets voor. Paar leuke malls, maar die zijn er in Austin ook wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:41:
[...]

Kreeg je de vraag of het je eerste keer was en heb je daar ja op geantwoord?

Dan krijg je vaak een soort 'instructie fee' toegevoegd. Heb het idee dat het inderdaad een soort tourist trap is, alhoewel de man allerlei formulieren moest invoeren in een systeem.

Toen ik de volgende keren 'nee' antwoorden was het stukken goedkoper.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst

Je post "toon" komt wat stellig over ;)

Goede tips verder! Ik ga eens kijken of wij er ook nog wat van kunnen meenemen rondom monument valley.
Ik blijf dr wel slapen, want zonsondergang en opkomst is als het meezit mooi daar.

Wat ga je volgend jaar rijden? Altijd leuk om te lezen wat anderen in de VS doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het verharde deel van Capitol Reef is vrij klein. Als je een 4x4 huurt o.i.d. kun je helemaal losgaan en is het park enorm, maar anders heb je de scenic drive, panorama point+sunset point (prachtig bij avondlicht!)+goosenecks overlook, hier en daar wat stops voor uitzicht en bezienswaardigheden en misschien nog een wandeling naar hickman bridge. Wij zijn ook capitol gorge ingeweest (met huurauto, foei!), ik ben doorgaans niet van het autorijden maar dat was wel gaaf om te doen. Dit samen is prima in een namiddag te doen.

Wij hadden anderhalve dag in capitol reef en hebben verder nog vanaf de parkeerplaats in capitol gorge nog naar de golden throne viewpoint gelopen, en hebben verder ook nog een wandeling naar de rim overlook gedaan. Zeker niet verkeerd als je van wandelen houdt, als je het puur doet voor het uitzicht is de verhouding van beloning per moeite minder goed dan bij andere nationale parken. Je moet best een tijd klimmen om bij de uitzichtpunten te komen.
FSC1968 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:15:
Let wel op dat als je bij het uiterste puntje van het island in the sky district van canyonlands bent, het nog 2,5 uur rijden is naar het needles district. Terwijl arches heel toegankelijk vlak naast moab ligt. ;) Wij hadden het geluk dat arches nog zonder tijdssloten ging, dus met een national park pass zijn we over meerdere dagen regelmatig even kort arches ingedoken. Als dat na 4 uur 's middags nog steeds kan is het ook een optie om eerst island in the sky te doen plus dead horse point state park, dan 's middags nog even te chillen en eten en dan om 4 uur + 's avonds wat bekijken in arches.

De weg langs de colorado is ook erg mooi richting castle valley/professor valley, daar hebben we nog paargereden (wens van vriendin, maar ik vond het zelf ook wel gaaf).

Bij island in the sky zijn we helemaal doorgereden tot upheaval dome, voor geologen is dat een interessant ding maar ik vond het minder spectaculair dan de uitzichten op de rand, langs de weg en bij grand view point/mesa arch. We zijn daardoor niet meer aan dead horse point state park toegekomen, dat had me achteraf mooier geleken dan upheaval dome.

The needles was in mijn geheugen wel een park wat vooral te voet mooi was. We zijn naar het Chesler Park viewpoint gelopen, wat mij betreft erg mooi en totaal anders dan het island in the sky district. Maar als je dat ook wil doen kan dat dus wel veel tijd kosten, dus dat ga je niet redden als je daarvoor nog island in the sky gedaan hebt (plus het pokke-eind rijden tussen die twee). Aan de andere kant, omdat we veel gelopen hebben hebben we misschien dingen gemist die ook met de auto te bereiken zijn. De toegangsweg naar the needles was in ieder geval ook prachtig, en bekijk ook zeker even newspaper rock, die gewoon aan de toegangsweg ligt.

Bij arches kun je zo lang of kort bezig zijn als je wil, afhankelijk of je naar alle verschillende arches wil lopen. Sommigen zijn 5 minuten lopen, sommigen een uur. Delicate arch is natuurlijk wel iets om niet te missen, al is het daar natuurlijk snel druk. Navajo arch/partition arch/double O arch zijn een stukje wandelen (en klauteren) maar zeker leuk en avontuurlijk.

Nog een duit in het zakje meningen: bij ons was de weg door monument valley zelf dicht wegens en marathon en dan heb je alleen het uitzichtpunt bij het indianenhotel en een volle parkeerplaats over, dat is dan echt een zware tegenvaller. :P Voor mij waren castle valley en de toegangsweg naar de needles in ieder geval mooier. Nou doet paardrijden in castle valley en een geblokkeerde weg en chaotische drukte bij monument valley natuurlijk wel wat met de beleving.

Antelope canyon was ook pokke-druk en dat doet wel wat afbreuk aan de beleving, maar ik vond het alsnog erg mooi. We hadden daar een aantal dagen en zijn antelope canyon ook ingekano'd, dat is lekker rustig en leuk maar toch echt wel minder mooi dan het betaalde en drukke stuk.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 12-08-2023 11:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
matthijst schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Je post "toon" komt wat stellig over ;)

Goede tips verder! Ik ga eens kijken of wij er ook nog wat van kunnen meenemen rondom monument valley.
Ik blijf dr wel slapen, want zonsondergang en opkomst is als het meezit mooi daar.

Wat ga je volgend jaar rijden? Altijd leuk om te lezen wat anderen in de VS doen.
Haha niet zo stellig als bedoeld denk ik ;).
Wij gaan volgend jaar komende ronde doen:

AMS - DEN
Denver - Interior (South Dakota)
Interior Badlands
Interior - Custer State NP via Mt Rushmore
Custer State Park
Custer - Billings via Devils Tower en enkele scenic byways
Billings - Yellowstone via Beartooth Highway
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton NP
Grand Teton - Bryce Canyon
Bryce Canyon
Capitol Reef
Grand Escalante National Memorial
Grand Canyon NP (North Rim)
Winslow Arizona
Winslow - Hanksville
Hanskville - Moab
Moab
Moab
Moab - Denver
Denver - AMS

Zo even snel vanaf mijn telefoon gedeponeerd zonder verder nog op de viewpoints en hikes in te gaan.

Gaan overigens met de tent (voor het eerst) dus kamperen gaat nieuw zijn voor mij op die manier. Ik ben al wat vaker in de US geweest en heb er gewoond dus ken het klappen van de zweep wel. Oorspronkelijk stond Yosemite op de rol en starten vanuit SF maar na de drukte te hebben gezien van dit jaar in de zomermaanden was de keuze snel gemaakt om ergens anders heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:45
Ben bezig onze route te plannen voor onze trip in september dadelijk. We willen via Highway 1 via Monterey richting Santa Maria. Echter is een deel nabij Lucia dicht. Dat is best rot…

Betekent dit dat we een alternatieve route moeten volgen of is er nabij Lucia een omleiding? We hebben wel wat punten langs deze route die we willen zien eigenlijk, mits dat enigszins te doen (en niet bijvoorbeeld x uur rijden en dan hetzelfde stuk terug).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:44
Lees al een paar weken mee, 1 september is het zo ver, het vliegtuig in en de plas over.

Eigenlijk maar 1 ding wat me (ons) niet helemaal 100% duidelijk is, kun je trouwen in Las Vegas en dit dan makkelijk in Nederland registreren? Of iemand andere tips/ervaringen?

Geen zin namelijk om de hele poespas in NL mee te moeten maken, is voor allebei de 2e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
ozzynator schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:11:
Lees al een paar weken mee, 1 september is het zo ver, het vliegtuig in en de plas over.

Eigenlijk maar 1 ding wat me (ons) niet helemaal 100% duidelijk is, kun je trouwen in Las Vegas en dit dan makkelijk in Nederland registreren? Of iemand andere tips/ervaringen?

Geen zin namelijk om de hele poespas in NL mee te moeten maken, is voor allebei de 2e keer.
Vliegen jullie ook naar San Francisco? Wij wel op 1 september namelijk.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 15:31
Ik ben mij aan het oriënteren op een reis naar Miami en zie dat KLM t/m maart op meerdere dagen directe vluchten heen en terug heeft maar in april en later is er niets meer beschikbaar. Klantenservice gebeld maar daar weten ze het niet. Iemand een idee of ik misschien te vroeg ben met boeken en die vlucht nog niet beschikbaar is? Of gaat er vanaf april 2024 geen direct vlucht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:44
Leut schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Vliegen jullie ook naar San Francisco? Wij wel op 1 september namelijk.
Via Chicago naar LA. Terug wel vanuit SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

royduin schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:35:
Ik ben mij aan het oriënteren op een reis naar Miami en zie dat KLM t/m maart op meerdere dagen directe vluchten heen en terug heeft maar in april en later is er niets meer beschikbaar. Klantenservice gebeld maar daar weten ze het niet. Iemand een idee of ik misschien te vroeg ben met boeken en die vlucht nog niet beschikbaar is? Of gaat er vanaf april 2024 geen direct vlucht meer?
Toeristische bestemmingen in Florida zoals Miami, Orlando zijn vaak seizoensgebonden (najaar & winter). Na die tijd zijn er alleen vluchten vanuit Amsterdam naar Orlando mogelijk met minimaal één tussenstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
Wij zijn in september 2018 in Florida geweest.
Vlogen van Amsterdam via Frankfurt naar Miami.

Frankfurt - Miami was met de A380. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6WLnV8V.jpg

Terug vlogen we van Miami via Houston naar Amsterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2023 18:36 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Enkele Florida experts hier aanwezig? Heb een (voorlopig) reisschema gemaakt maar anders dan in andere staten heb ik in Florida niet echt een goed idee wat ik moet bezoeken :+

Voorlopig schema:

BRU-MIA
Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami / aan boord van cruise
Dag 4: Cruise Bahamas
Dag 5: Cruise Bahamas
Dag 6: Vroeg in de ochtend terug in Miami: door naar Keys
Dag 7: Via de Everglades overnachting in Naples
Dag 8: Tampa
Dag 9: Orlando
Dag 10: Themepark in Orlando (tips welkom)
Dag 11: St. Augustine
Dag 12: ??
Dag 13: Fort Lauderdale / Hollywood
Dag 14: Terug naar BRU
Dag 1 t/m 5 zijn niet meer aan te passen.

Ben een beetje bang dat het momenteel een beetje veel van hetzelfde is. Dus als iemand nog een leuke must-see heeft hou ik mij graag aanbevolen :*)

Sidenote: ligt het overigens aan mij of zijn Amerikanen makkelijker met het strooien van 1 sterren-reviews? Om het minste en geringste krijgen hotels beoordelingen van 1 ster. Ik hanteer normaliter altijd de vuistregel van 8+ op booking i.c.m. 4 sterren op Google reviews aan maar in de VS lijkt dit vaak niet te doen tenzij je naar dure resorts gaat. Tevens zie je dat veel hotels een 4+ hebben op Google, maar bijzonder slecht scoren op Expedia en Booking. Klaarblijkelijk wordt er dus grof ingeslagen met nep-reviews.

[ Voor 25% gewijzigd door snaggyheadshot op 14-08-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

snaggyheadshot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:34:
Discovery Cove, Discovery Cove en nogmaals Discovery Cove :P

_/-\o_

En anders Universal IOA of Busch Gardens, de rest is matig naar mijn mening :)

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 14-08-2023 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Enkele Florida experts hier aanwezig? Heb een (voorlopig) reisschema gemaakt maar anders dan in andere staten heb ik in Florida niet echt een goed idee wat ik moet bezoeken :+

Voorlopig schema:

BRU-MIA

Ben een beetje bang dat het momenteel een beetje veel van hetzelfde is. Dus als iemand nog een leuke must-see heeft hou ik mij graag aanbevolen :*)
Expert...Ik ben er 6 keer geweest, ben je dan een expert ;) ?

Maar mijn persoonlijke advies/opmerkingen:
1: Van Miami naar de keys, en 1 nachtje (Key-West?) en weer door is best behoorlijk doorwerken.
De weg van Miami naar de keys is mooi, maar lang(zaam). Op de Keys een (prive) jetski tour doen is echt een aanrader. Je komt dan op alle mooie plekjes rond het eiland en als je geluk heb zie je HALO oefeningen. Als je daar een overnachtingstip wilt is Crowne Plaza La Concha een aanrader.

2: Ik zou Tampa skippen. Mis je niks aan.

3: Theme parken zijn persoonlijk. Ik vind Universal leuker dan Disney. Maar ik vind de waterparken van Disney dan wel weer leuk om een relaxt dagje te hebben, ook Discovery Cove is een aanrader. Ik zou de tijd in Orlando dan uitbreiden en dan later pas naar St Augustine rijden. Alhoewel je St Augustine vrij snel gezien hebt.

4: Ik zou van Orlando via Silver Springs national park, via Daytona beach (leuk om gezien te hebben maar meer echt niet) naar St Augustine rijden als je St Augustine echt wilt zien.

5: Ik zou Cape Caneveral inpassen in het schema en St Augustine en Fort Lauderdale schrappen.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Waarom St Augustine? Best een leuk dorpje, maar om er speciaal heen te rijden en te overnachten?
Ik zou denk ik van de Everglades naar Orlando rijden, daar een nacht of 5 gaan zitten, heb je wat meer rust in je vakantie (vs elke dag rijden, koffers inpakken etc).
In Orlando vond ik Disney's Galaxy Edge mooi (dat Starwars park). En de hierboven genoemde Discovery Cove (als het nog woke is om met dolfijnen te zwemmen). Je kan een dagje naar Cape Canaveral, of naar Daytona. Fort Lauderdale zit zon butterfly world.

Oh ja, ga tanken bij Bucees
Gasten hebben lekker eten ook (brisket oa).

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 14-08-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
Leut schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:04:
Ben bezig onze route te plannen voor onze trip in september dadelijk. We willen via Highway 1 via Monterey richting Santa Maria. Echter is een deel nabij Lucia dicht. Dat is best rot…

Betekent dit dat we een alternatieve route moeten volgen of is er nabij Lucia een omleiding? We hebben wel wat punten langs deze route die we willen zien eigenlijk, mits dat enigszins te doen (en niet bijvoorbeeld x uur rijden en dan hetzelfde stuk terug).
Er is bij Lucia geen omleiding, de Highway 1 is daar de enige weg en die is afgesloten vanwege een aardverschuiving aldaar. Als je het per se wil zien kan je wel van weerszijden op en neer rijden tot de afsluiting (die is maar een paar kilometer), maar van Morro Bay naar Carmel kom je alleen via US Highway 101. Vanaf zuidelijke richting ligt in de buurt nog een bergweg het binnenland in (Nacimiento Ferguson Road), maar ook die is afgesloten door aardverschuivingen.

[ Voor 8% gewijzigd door FSC1968 op 14-08-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
FSC1968 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Er is bij Lucia geen omleiding, de Highway 1 is daar de enige weg en die is afgesloten vanwege een aardverschuiving aldaar. Als je het per se wil zien kan je wel van weerszijden op en neer rijden tot de afsluiting (die is maar een paar kilometer), maar van Morro Bay naar Carmel kom je alleen via US Highway 101. Vanaf zuidelijke richting ligt in de buurt nog een bergweg het binnenland in (Nacimiento Ferguson Road), maar ook die is afgesloten door aardverschuivingen.
Inderdaad, best zonde dat wegens zo'n korte afsluiting de gehele Highway 1 feitelijk niet gereden kan worden. Enfin, we overwegen nu om wel een stukje richting Big Sur te gaan, dan maar terug rijden en wellicht toch via de 101 en de 46 richting Cambria en dan stukje noord om bij Hearts Castle te komen. Het is niet anders...

Een alternatief lijkt de G16 te zijn. Heeft iemand ervaring met de G16 nabij Carmel-by-the-sea, welke binnendoor naar de 101 bij Greenfield gaat? Vervolgens bij King City er af en binnendoor richting de 46. Lijkt mij mooier avontuurlijker dan de 101 simpel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Wow wat een tips! (En snelheid :P )
TommyGun schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Discovery Cove, Discovery Cove en nogmaals Discovery Cove :P

_/-\o_

En anders Universal IOA of Busch Gardens, de rest is matig naar mijn mening :)
Die kende ik nog niet, maar ziet er heel gaaf uit! Mogelijk dat ik dan twee dagen naar een Themepark ga. We gaan in Januari en las dat het dan ook nog wel eens wilt regenen.
Dean Martin schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:48:
[...]
Maar mijn persoonlijke advies/opmerkingen:
1: Van Miami naar de keys, en 1 nachtje (Key-West?) en weer door is best behoorlijk doorwerken.
De weg van Miami naar de keys is mooi, maar lang(zaam). Op de Keys een (prive) jetski tour doen is echt een aanrader. Je komt dan op alle mooie plekjes rond het eiland en als je geluk heb zie je HALO oefeningen. Als je daar een overnachtingstip wilt is Crowne Plaza La Concha een aanrader.

2: Ik zou Tampa skippen. Mis je niks aan.

3: Theme parken zijn persoonlijk. Ik vind Universal leuker dan Disney. Maar ik vind de waterparken van Disney dan wel weer leuk om een relaxt dagje te hebben, ook Discovery Cove is een aanrader. Ik zou de tijd in Orlando dan uitbreiden en dan later pas naar St Augustine rijden. Alhoewel je St Augustine vrij snel gezien hebt.

4: Ik zou van Orlando via Silver Springs national park, via Daytona beach (leuk om gezien te hebben maar meer echt niet) naar St Augustine rijden als je St Augustine echt wilt zien.

5: Ik zou Cape Caneveral inpassen in het schema en St Augustine en Fort Lauderdale schrappen.
Bedankt voor deze waardevolle reactie! Tampa is bij deze geschrapt :+ . Mijn voorkeur heeft ook om een dagje langer Keys te gaan maar gezien de hotelprijzen aldaar dacht ik het ook wel met een nachtje te kunnen doen, maar goed, ik had toch nog een dag om op te vullen.

St. Augustine is zeker geen must, maar eerder een gebrek aan alternatieven waar ik op kan komen :+ Is het een must bij Cape Canaveral om een bezoek te brengen aan NASA? Als ik daar op Google kom ik alleen dat tegen :P
matthijst schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Waarom St Augustine? Best een leuk dorpje, maar om er speciaal heen te rijden en te overnachten?
Ik zou denk ik van de Everglades naar Orlando rijden, daar een nacht of 5 gaan zitten, heb je wat meer rust in je vakantie (vs elke dag rijden, koffers inpakken etc).
In Orlando vond ik Disney's Galaxy Edge mooi (dat Starwars park). En de hierboven genoemde Discovery Cove (als het nog woke is om met dolfijnen te zwemmen). Je kan een dagje naar Cape Canaveral, of naar Daytona. Fort Lauderdale zit zon butterfly world.

Oh ja, ga tanken bij Bucees
Gasten hebben lekker eten ook (brisket oa).
St. Augustine heb ik puur gekozen omdat het in een random Florida-roadtrip werd geprezen bij een tour-operator :') Overigens hartelijk dank voor de Buc-ees tip! _/-\o_ Mijn partner zal het waarschijnlijk niet zo boeiend vinden als ik, maar ik had dus geen idee dat er een Buc-ees was in Florida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 15:31
Wordt een vlucht met overstap dus, voordeligste lijkt Atlanta te zijn. We gaan met de hele familie 8 man + een kleine van 2,5 jaar. Lees wisselende verhalen; 1,5 uur is genoeg maar ook mensen die de volgende vlucht niet gehaald hebben. Tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
royduin schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Wordt een vlucht met overstap dus, voordeligste lijkt Atlanta te zijn. We gaan met de hele familie 8 man + een kleine van 2,5 jaar. Lees wisselende verhalen; 1,5 uur is genoeg maar ook mensen die de volgende vlucht niet gehaald hebben. Tips?
1,5 uur is riskant. Fijner is het om 2+ uur aan te houden. Wil je echt ease of mind dan is een layover van 3 uur prettig. Dat gezegd hebbende heb ik zo'n beetje alles meegemaakt van 1 uur van landen tot auto tot 4 uur van landen tot aan de beurt zijn bij douane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-04 15:36

Voorlopig schema:

BRU-MIA

Sidenote: ligt het overigens aan mij of zijn Amerikanen makkelijker met het strooien van 1 sterren-reviews? Om het minste en geringste krijgen hotels beoordelingen van 1 ster. Ik hanteer normaliter altijd de vuistregel van 8+ op booking i.c.m. 4 sterren op Google reviews aan maar in de VS lijkt dit vaak niet te doen tenzij je naar dure resorts gaat. Tevens zie je dat veel hotels een 4+ hebben op Google, maar bijzonder slecht scoren op Expedia en Booking. Klaarblijkelijk wordt er dus grof ingeslagen met nep-reviews.
Als Orlando fan zou ik je niks kunnen aanraden in Orlando in 1 dag. Dat is gewoonweg niet te doen.
Disney: 4 verschillende parken en 2 zwemparken is al meerdere dagen
Universal: Harry Potter wereld, ook 2 parken
Seaworld
Discovery Cove, zwemmen met dolfijnen
LegoLand,
Bush Gardens (Tampa)
Outlet stores.
etc..

Tja, boek een paar dagen bij of boek de volgende trip alvast. Sorry als je hier helemaal niks aan hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:16:
Wow wat een tips! (En snelheid :P )

[...]

Die kende ik nog niet, maar ziet er heel gaaf uit! Mogelijk dat ik dan twee dagen naar een Themepark ga. We gaan in Januari en las dat het dan ook nog wel eens wilt regenen.

[...]

St. Augustine is zeker geen must, maar eerder een gebrek aan alternatieven waar ik op kan komen :+ Is het een must bij Cape Canaveral om een bezoek te brengen aan NASA? Als ik daar op Google kom ik alleen dat tegen :P
Ja, voor de rest is daar niet zoveel te doen (de weg erheen kan wel bijzonder zijn om daar vrij vaak veel alligators langs de kant in de sloot liggen). Ik heb overigens niks met ruimtevaart, maar ik heb me daar toch een flinke tijd vermaakt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Leut schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Inderdaad, best zonde dat wegens zo'n korte afsluiting de gehele Highway 1 feitelijk niet gereden kan worden. Enfin, we overwegen nu om wel een stukje richting Big Sur te gaan, dan maar terug rijden en wellicht toch via de 101 en de 46 richting Cambria en dan stukje noord om bij Hearts Castle te komen. Het is niet anders...

Een alternatief lijkt de G16 te zijn. Heeft iemand ervaring met de G16 nabij Carmel-by-the-sea, welke binnendoor naar de 101 bij Greenfield gaat? Vervolgens bij King City er af en binnendoor richting de 46. Lijkt mij mooier avontuurlijker dan de 101 simpel volgen.
Ah vandaar dat Google Maps highway 1 niet als mogelijke route zag als wij vanuit Pismo Beach naar Monterrey gaan. Had ik even gemist.. Enig idee wanneer die route weer open is? Wij rijden daar over een maandje namelijk

Edit: Volgens dit bericht had de route vanaf half juli weer toegankelijk moeten zijn

Over routeafsluitingen gesproken trouwens. Ik zag dat Tioga Road inmiddels weer sneeuwvrij gemaakt is (tussen Yosemite en Mammoth Lakes). Dat scheelt een hoop uur omrijden!
Update, 4 p.m. Wednesday, July 19: Yosemite National Park officials announced today that the Tioga Road will open for the season this weekend. It’s a historically late opening — the latest since the park opened the route in July 1915 — after the snowiest winter on record.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorissie87 op 14-08-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 18:03
S.McDuck schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:26:
[...]

Als Orlando fan zou ik je niks kunnen aanraden in Orlando in 1 dag. Dat is gewoonweg niet te doen.
Disney: 4 verschillende parken en 2 zwemparken is al meerdere dagen
Universal: Harry Potter wereld, ook 2 parken
Seaworld
Discovery Cove, zwemmen met dolfijnen
LegoLand,
Bush Gardens (Tampa)
Outlet stores.
etc..

Tja, boek een paar dagen bij of boek de volgende trip alvast. Sorry als je hier helemaal niks aan hebt :D
Ik kan me hier bij aansluiten. Wij waren afgelopen april voor de 3e keer in Orlando voor 14 dagen en dan nog hadden we tijd te weinig. Je moet wel een pretpark/ waterparkfan zijn. 10 jaar geleden deden wij ook een rondreis met daarin 3 dagen Orlando. Daarna is dat ons zo goed bevallen dat we daarna alleen nog maar Orlando hebben gedaan (3 keer inmiddels). Het is wel een ontzettende tourist-trap, maar dat is soms ook wel eens fijn ;)

Voor jou als Orlando fan een vraagje? Ben jij weleens in de zomer (juli/ augustus) geweest? We twijfelen hierover. Minpunt is de warmte, maar we kunnen in deze periode wel een week langer dan in april/ mei.

[ Voor 9% gewijzigd door Masch op 14-08-2023 13:40 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Wij waren vorig jaar in Orlando maar inmiddels begrijp ik waarom het daar zo druk was en waarom er zo buitensporig veel kinderen rondliepen. Dat lag dus geheel aan al die pretparken daar ;).
Eind maart - begin april was het er al ruimschoots warm (niet heet).

Je moet daar inderdaad wel heel erg fan zijn van pretparken anders is het niet heel speciaal. Wij waren er overigens om te golfen (op een uur rijden van Orlando) en zijn er alleen naar Topgolf geweest. Daar lag ook een soort Arcade-paleis om de hoek en natuurlijk liepen er overal een triljoen kinderen rond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wij gaan altijd midden augustus. Het is dan wel flink benauwd daar, maar goed, daar wen je wel aan.
Pagina: 1 ... 54 ... 81 Laatste