Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:47:
Wij waren vorig jaar in Orlando maar inmiddels begrijp ik waarom het daar zo druk was en waarom er zo buitensporig veel kinderen rondliepen. Dat lag dus geheel aan al die pretparken daar ;).
Eind maart - begin april was het er al ruimschoots warm (niet heet).

Je moet daar inderdaad wel heel erg fan zijn van pretparken anders is het niet heel speciaal. Wij waren er overigens om te golfen (op een uur rijden van Orlando) en zijn er alleen naar Topgolf geweest. Daar lag ook een soort Arcade-paleis om de hoek en natuurlijk liepen er overal een triljoen kinderen rond ;)
Topgolf, briljant. Nooit geweest maar ik kwam er recent langs gereden. Een driving range met meerdere verdiepingen :D Geniaal

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 10:26
ozzynator schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:11:

Eigenlijk maar 1 ding wat me (ons) niet helemaal 100% duidelijk is, kun je trouwen in Las Vegas en dit dan makkelijk in Nederland registreren? Of iemand andere tips/ervaringen?
Kwam ooit een keer tijdens een kroegdiscussie ter sprake en toen opgezocht. Een huwelijk daar is geldig zodra je kunt aantonen dat het niet in een opwelling is gedaan(lees: het standaard lazerus trouwen verhaal uit de film). Als je in Nederland kunt aantonen dat het met soort van voorbedachte rade is wordt het hier ook geaccepteerd. Lees: het van tevoren aankondigen per kaart/email/whatsapp.

Maar staar hier niet helemaal blind op, volgens mij is hier via google genoeg over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59

ArCadE

No banana available

Wausser90 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Kwam ooit een keer tijdens een kroegdiscussie ter sprake en toen opgezocht. Een huwelijk daar is geldig zodra je kunt aantonen dat het niet in een opwelling is gedaan(lees: het standaard lazerus trouwen verhaal uit de film). Als je in Nederland kunt aantonen dat het met soort van voorbedachte rade is wordt het hier ook geaccepteerd. Lees: het van tevoren aankondigen per kaart/email/whatsapp.

Maar staar hier niet helemaal blind op, volgens mij is hier via google genoeg over te vinden.
Kan, je moet het dan hier op het gemeentehuis laten registeren. Let op dat je waarschijnlijk een Apostille nodig hebt die in LV afgegeven moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Jorissie87 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Ah vandaar dat Google Maps highway 1 niet als mogelijke route zag als wij vanuit Pismo Beach naar Monterrey gaan. Had ik even gemist.. Enig idee wanneer die route weer open is? Wij rijden daar over een maandje namelijk

Edit: Volgens dit bericht had de route vanaf half juli weer toegankelijk moeten zijn

Over routeafsluitingen gesproken trouwens. Ik zag dat Tioga Road inmiddels weer sneeuwvrij gemaakt is (tussen Yosemite en Mammoth Lakes). Dat scheelt een hoop uur omrijden!

[...]
Onbekend volgens mij. De een zegt, dat het nog wel eens maanden kan duren, via onze reisorganisatie krijg ik bericht, dat de weg over circa 2 weken weer volledig toegankelijk is. De USA overheid zegt er overigens bijzonder weinig over.

Vermoedelijk ligt de waarheid ergens in het midden en ga ik er maar vanuit, dat de weg over 3 weken nog niet toegankelijk is. Kan het niet tegenvallen :F

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Masch schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Ik kan me hier bij aansluiten. Wij waren afgelopen april voor de 3e keer in Orlando voor 14 dagen en dan nog hadden we tijd te weinig. Je moet wel een pretpark/ waterparkfan zijn. 10 jaar geleden deden wij ook een rondreis met daarin 3 dagen Orlando. Daarna is dat ons zo goed bevallen dat we daarna alleen nog maar Orlando hebben gedaan (3 keer inmiddels). Het is wel een ontzettende tourist-trap, maar dat is soms ook wel eens fijn ;)

Voor jou als Orlando fan een vraagje? Ben jij weleens in de zomer (juli/ augustus) geweest? We twijfelen hierover. Minpunt is de warmte, maar we kunnen in deze periode wel een week langer dan in april/ mei.
Ik inmiddels 5 keer in de periode juli/augustus. Ik heb altijd prima weer gehad. Warm, maar prima te doen.
Meestal aan het einde van de dag een korte maar zeer felle regenbui, dat wel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Wat tips:
- In Saint Petersburg heb je een Salvador Dali museum.
- The Ringling in Sarasota is bizar groot en heeft voor elk wat wils. Museum over de Ringling broers (waren een van de eerste rondtrekkende circus artiesten), groot landhuis met aardige tuin aan zee en nog iets van 20+ gallerijen waaronder een met Rubens schilderijen.
- Daytona International Speedway: tijdens mijn vakantie was er geen race. Wel een rondleiding genomen door het hele complex heen vond dat als race liefhebber wel vet. Daytona beach is wel aardig maar uiteindelijk gewoon een strand waar je met je auto op mag rijden. Leuk voor een keer maar niet heel bijzonder.
- wynwood walls is een leuke buurt die door de straatkunst uit het slop getrokken is. Mooie streetart en veel hipster winkeltjes, barretjes, restaurantjes eromheen. Kijk van te voren wel even goed waar je moet zijn. Wynwood is leuk en ook relatief veilig. De buurten eromheen zijn een stuk grimmiger.
- Everglades is al genoemd. Als je geld over hebt, met zo’n proppellerboot. Mocht je dat niet hebben, een fietstocht door de Everglades is ook leuk en zie je ook een hoop. Let wel een beetje op de temperaturen.
- Wij zaten zelf deels in Homestead. Vanaf daar was het 3 uur rijden naar Key West. Beetje rondlopen door key west, af en toe de auto parkeren en een beetje het gebied verkennen. Ik vond een dagje meer dan genoeg persoonlijk. Wij zijn niet het water op geweest.
- qua attractie parken. Kijk een beetje wat het beste bij je aansluit, Disney, Universal, Busch. Ze hebben allemaal zo hun charme. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.
- St Augustine is wel aardig voor Amerikaans Historische begrippen omdat je dit soort stijlen bijna nooit tegen komt. Castillo de San Marcos is leuk, het oude stadje is ook wel grappig. Maar als Europeanen zijn we simpelweg verwend met oude gebouwen, dorpen en steden. En gezien je er maar 2 weken hebt en het meest ver weg ligt vanaf Miami zou ik het overslaan.
- Miami Beach is ook leuk voor een dagje shoppen, strand en door de stad heen met de bekende art deco/Miami Vice stijl gebouwen.

Qua weer: ik denk dat maart tm mei de beste periode is om te gaan. Juni tm oktober heb je het orkanenseizoen. De ene keer dat ik er was eind augustus/begin september was het gemiddeld 37 graden. Dat met de hoge luchtvochtigheid en dan is een fietstocht door de Everglades of een dat slenteren door een pretpark een behoorlijke onderneming.

https://klimaatinfo.nl/kl...an-amerika/florida/miami/
Kijk ik echter hier naar, dan is het denk ik een uitzondering/pech met die hogere temperaturen. Miami heeft over algemeen nooit echt slecht weer. Alleen lokale onweersbuien gaat het soms even hard tekeer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 11:44

TAA

Liever IRC

snaggyheadshot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:34:
Enkele Florida experts hier aanwezig? Heb een (voorlopig) reisschema gemaakt maar anders dan in andere staten heb ik in Florida niet echt een goed idee wat ik moet bezoeken :+
Gisteren teruggekomen van 2 weken Florida. Eerste keer en heel veel indrukken op gedaan :) Wat ik absoluut niet had willen missen is het snorkelen in het John Pennekamp Coral Reef State Park vanuit Key Largo. Daarnaast als Starwars fan de Disneyland Hollywood Studios en Kennedy Space Center bij Orlando. In de Everglades moet je natuurlijk een airboat tour gedaan hebben. De 10.000 Islands tour met Manatee/Dolphin sightseeing in de buurt van Napels was ook erg gaaf. Strand in Miami Beach viel overigens wat tegen na Marco Island en de Keys... Shoppen in Miami daarentegen wel leuk, behalve voor papa's portemonnee :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Enkele Florida experts hier aanwezig? Heb een (voorlopig) reisschema gemaakt maar anders dan in andere staten heb ik in Florida niet echt een goed idee wat ik moet bezoeken :+

Voorlopig schema:

BRU-MIA
Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami / aan boord van cruise
Dag 4: Cruise Bahamas
Dag 5: Cruise Bahamas
Dag 6: Vroeg in de ochtend terug in Miami: door naar Keys
Dag 7: Via de Everglades overnachting in Naples
Dag 8: Tampa
Dag 9: Orlando
Dag 10: Themepark in Orlando (tips welkom)
Dag 11: St. Augustine
Dag 12: ??
Dag 13: Fort Lauderdale / Hollywood
Dag 14: Terug naar BRU
Dag 1 t/m 5 zijn niet meer aan te passen.

Ben een beetje bang dat het momenteel een beetje veel van hetzelfde is. Dus als iemand nog een leuke must-see heeft hou ik mij graag aanbevolen :*)

Sidenote: ligt het overigens aan mij of zijn Amerikanen makkelijker met het strooien van 1 sterren-reviews? Om het minste en geringste krijgen hotels beoordelingen van 1 ster. Ik hanteer normaliter altijd de vuistregel van 8+ op booking i.c.m. 4 sterren op Google reviews aan maar in de VS lijkt dit vaak niet te doen tenzij je naar dure resorts gaat. Tevens zie je dat veel hotels een 4+ hebben op Google, maar bijzonder slecht scoren op Expedia en Booking. Klaarblijkelijk wordt er dus grof ingeslagen met nep-reviews.
Wij hebben in 2018 een rondreis gemaakt van 3 weken door Florida.
Het jaar daarvoor (2017) hebben we een rondreis van 3 weken aan de westkust gemaakt.

Laat ik vooropstellen dat de reis door Florida erg mooi was. Maar waar we na 3 weken westkust beide direct hadden; hier moeten we terug! Hadden we na 3 weken Florida beide; het was mooi, maar hier hoeven we niet meer terug.

Heb dat al eens eerder aangehaald in dit topic, voor mij voelt Florida niet zo als het echte Amerika. ;)
Te tropisch en caribisch. :+

Enfin; de route die wij hebben gemaakt zie je zo een beetje globaal. Gestart en geïndigd in Miami. Reis tegen de klok in gemaakt (dus vanuit Miami naar Key West, vervolgens Everglades, Fort Myers etc. etc.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahd5UrkEGOTulHvFbkKBBX-QxT8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BPyvFucuyQvxsQgrdxvUXEIx.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 19:51
@Rivanov Ik zie dat jij wel in Saint Petersburg bent geweest en een plek ten noorden van Tampa. Is St. Petersburg iets? En welke plek is het daarboven Tampa?

Wat je overigens zegt geloof ik direct. Ben verschillende keren in de VS geweest, maar alleen al vanuit het boeken van deze trip merk ik dat het anders is dan andere delen van de VS :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
snaggyheadshot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:23:
@Rivanov Ik zie dat jij wel in Saint Petersburg bent geweest en een plek ten noorden van Tampa. Is St. Petersburg iets? En welke plek is het daarboven Tampa?

Wat je overigens zegt geloof ik direct. Ben verschillende keren in de VS geweest, maar alleen al vanuit het boeken van deze trip merk ik dat het anders is dan andere delen van de VS :P
Plaatsje boven Tampa is Crystal River.

De plaatsen waarin wij hebben overnacht:

- Miami
- Key West
- Naples
- Fort Myers Beach
- Saint Pete Beach
- Crystal River
- St. Augustine
- Orlando
- Miami

Vanuit Saint Pete Beach zijn we op en neer gereden naar Tampa voor de pre-season NFL wedstrijd van de Tampa Bay Buccaneers. Dat was echt top!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

Grouchy

meep meep

Voor wat afwisseling:
-Kayakken bij bijvoorbeeld Kings Landing (Wekiwa springs state park)
-Myakka State Park – the Deep Hole (special permit nodig: Permits are limited to 30 per day)
-Zwemmen met Manatees/Zeekoeien (Crystal river) weer wat anders als zwemmen met dolfijnen. Beste tijd is in de winter. Dan komen ze naar de warm water bronnen (In de zomer is het water overal warm genoeg).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10wd3VrIsUwPnEXN0Y0Uxvccq9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TOSQsXIfaMcSGADWWbCRzD2U.jpg?f=user_large

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 22:16
Grouchy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

-Zwemmen met Manatees/Zeekoeien (Crystal river) weer wat anders als zwemmen met dolfijnen. Beste tijd is in de winter. Dan komen ze naar de warm water bronnen (In de zomer is het water overal warm genoeg).
[Afbeelding]
Bekend onder duikers, maar niet voor iedereen die het water ingaat: je raakt dieren/vissen, etc nooit aan.

Tevens is het vwbt Manatees illegaal in Amerika: "Touching a manatee is punishable under the Manatee Sanctuary Act, with a fine of up to $500 and/or a jail term of up to 60 days"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
Masch schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Ik kan me hier bij aansluiten. Wij waren afgelopen april voor de 3e keer in Orlando voor 14 dagen en dan nog hadden we tijd te weinig. Je moet wel een pretpark/ waterparkfan zijn. 10 jaar geleden deden wij ook een rondreis met daarin 3 dagen Orlando. Daarna is dat ons zo goed bevallen dat we daarna alleen nog maar Orlando hebben gedaan (3 keer inmiddels). Het is wel een ontzettende tourist-trap, maar dat is soms ook wel eens fijn ;)

Voor jou als Orlando fan een vraagje? Ben jij weleens in de zomer (juli/ augustus) geweest? We twijfelen hierover. Minpunt is de warmte, maar we kunnen in deze periode wel een week langer dan in april/ mei.
Jazeker. Het is inderdaad erg warm, zal geen verrassing zijn. Echter is het goed te doen als je de dagen een beetje indeelt:
Winkels, altijd airco.
Parken hebben veel verfris punten en in een attractie kan je altijd afkoelen.
Goed drinken
Doe niet Brits en smeer je altijd goed in.
Dagje zwembad spreekt voor zich :)

Wij doen het met kids, die krijgen gewoon extra ijsjes en drinken: water is overal koel en gratis verkrijgbaar. In de ochtend nemen we bevroren flessen drinken mee. Die ontdooien gedurende de dag en dan heb je heerlijk koud drinken. Je blijft Nederlander dus je bespaart waar je kan.

Als je de airco zelf kan stellen zet hem niet te koud. Probeer tussen de 22 en 24 graden te zitten. Anders wordt het verschil erg groot en krijg je elke keer een warme muur op je af.

Mei vakantie is altijd prettig, Juli/augustus is gewoon warm. En zo heeft eind augustus/september weer meer kans op nat weer en draaiwind ook wel bekend als hurricane seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

Grouchy

meep meep

jan390 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Bekend onder duikers, maar niet voor iedereen die het water ingaat: je raakt dieren/vissen, etc nooit aan.

Tevens is het vwbt Manatees illegaal in Amerika: "Touching a manatee is punishable under the Manatee Sanctuary Act, with a fine of up to $500 and/or a jail term of up to 60 days"
Ja, er was een briefing vooraf en er waren o.a. LEO's ter plaatse om de zwemmers in de gaten te houden.

Wat vissen betreft, speervissen daarzo is ook een aanrader. Florida staat het trouwens toe om een duikuitrusting te gebruiken tijdens het speervissen (zoutwater).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51
snaggyheadshot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:23:

Ik vond het dali museum in st Petersburg wel de moeite. Het is natuurlijk geen Figueres maar toch een leuke collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ozzynator schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:11:
Lees al een paar weken mee, 1 september is het zo ver, het vliegtuig in en de plas over.

Eigenlijk maar 1 ding wat me (ons) niet helemaal 100% duidelijk is, kun je trouwen in Las Vegas en dit dan makkelijk in Nederland registreren? Of iemand andere tips/ervaringen?

Geen zin namelijk om de hele poespas in NL mee te moeten maken, is voor allebei de 2e keer.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/trouwen/verenigde-staten
https://www.nederlandwere...enigde-staten-van-amerika

Je moet je huwelijksakte van een apostille laten voorzien. Dat moet over het algemeen in de hoofdstad van de staat, in dit geval Carson city.

https://www.nvsos.gov/sos/businesses/apostille

Verder zou het, zolang je voldoet aan de voorwaarden die in Nevada gelden, geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:30
@Ties Brants bedankt!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
S.McDuck schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:33:
[...]
Mei vakantie is altijd prettig, Juli/augustus is gewoon warm. En zo heeft eind augustus/september weer meer kans op nat weer en draaiwind ook wel bekend als hurricane seizoen.
Regenseizoen loopt van mid/eind mei tot mid oktober. Wij zijn net terug en hadden ook één week in juli die dagelijks nat was. Niet een uurtje in de namiddag, maar hele ochtenden of middagen. Het is niet voor niets laagseizoen in de zomermaanden. Al is het dan wel het warmst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:45
Nog even een tip voor de (a.s.) Las vegas gangers hier. Ook in Las Vegas geweldig en voordelig openbaar vervoer in het centrum. Download de app Ridertc en you’re good te go. Voor usd 8 24 uur de Deuce, een bus met behoorlijk wat stops over de Strip die je brengt van het Las Vegas Sign tot aan Fremont street. Strak gereguleerd met o.a. cameratoezicht zodat toestanden met daklozen zoals in SF voorkomen worden. De bus heeft ook priority lanes zodat je vlot door de gekte van de strip heen komt ‘s avonds en ‘s nachts. Wij hadden een heerlijke auto maar die is de parkeergarage niet uit geweest. Frequentie van de bussen om de 10-15 minuten.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
MaZo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:41:
[...]
Regenseizoen loopt van mid/eind mei tot mid oktober. Wij zijn net terug en hadden ook één week in juli die dagelijks nat was. Niet een uurtje in de namiddag, maar hele ochtenden of middagen. Het is niet voor niets laagseizoen in de zomermaanden. Al is het dan wel het warmst.
Wij hebben tot nu toe altijd geluk gehad.
Wel stevige buien: in ieder geval de avond altijd grote kans en soms ook 1 in de middag. Maar die vinden we erbij horen bij het tropische klimaat. Tenslotte is10 minuten later alles weer droog. Tot nu toe hebben we de langere periodes regen die je ook wel hebt waar de wijken soms wegspoelen altijd ontlopen. De onweer buien horen er ook een beetje bij dat alles stil ligt tot alles weer weg getrokken is. Net als dat na vertrek van ons vliegtuig alles werd gesloten in Orlando omdat er een tropische storm kwam en mensen een vlucht na ons, 2 dagen later pas weg kwamen door alle overlast. Overstappen in Chicago was ineens best leuk, al hebben we daar door alle vertragingen ook 8 uur vast gezeten. Lang leve de foodstands :9

Maar dat heb je overal & altijd, je kan gewoon net pech/geluk hebben met het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08:16
jan390 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:47:
[...]

Als je voor de natuur gaat zou je mogelijk nog kunnen overwegen om campingspullen mee te nemen (en/of deels te kopen bij Walmart) voor een combi hotels/camperen.
Persoonlijk vindt ik de avonden/nachten in de nationale parken, met een biertje en een kampvuur onder de sterrenhemel, de mooiste momenten. Dit geeft je ook meer mogelijkheden voor het bezoeken van bijvoorbeeld Canyonlands-Needles disctrict, Natural bridges, Grand Canyon North rim (waar we bijna aan de rand van de canyon hebben gestaan). De North rim ligt hoger (dus je kijkt neer op de south Rim). Het is absoluut rustiger, maar iets meer een Alpine(naaldbomen) gebied. In Yellowstone je tent opendoen en een Bison zien grazen is ook een hele bijzondere ervaring.
Als je van wandelen en slot canyons houdt, dan kan ik de "hole in the rock road" bij Escalante aanraden. kamperen aan het water bij Lower calf creek (waar ook een mooie waterval in de buurt is). zebra, Spooky Gluch & Peek a boo canyon zijn absolute aanraders.
Ps: ipv Antelopen canyon zou je ook Waterhole canyon kunnen doen. Daar hebben wij, zonder gids, doorheen kunnen lopen. Volgens mij kan dat niet meer, maar de moeite waard om te checken in Page.
Al met al teveel keuze. Geniet er van
bazzemans schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:01:
Tenzij je camperen echt verschrikkelijk vindt, +1 voor camperen. Twee keer een rondgetrokken en beide keren door te camperen met een iglo-tentje (m.u.v. ons verblijf in Seattle, San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles, Palm Springd en San Diego).
M'n vriendin is tot de conclusie gekomen dat ze ook wel graag wil kamperen, sowieso in Yellowstone en wellicht ook in Canyonlands. Wat zouden jullie adviseren om zelf mee te nemen en wat in de VS te regelen? Ik heb vroeger wel gekampeerd maar dat is al even geleden. Een Amerikaanse vriendin van me heeft me aangeraden om kampeerspullen te huren bij REI, en ik dacht er zelf aan om zo'n pop-up tent van Decathlon bij de Walmart in Spokane te bestellen en op te halen. Ik heb in ieder geval begrepen dat bear containers en bear spray verplicht zijn, ik had van beiden nog nooit gehoord :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Nu online
FSC1968 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 02:47:
[...]

[...]

M'n vriendin is tot de conclusie gekomen dat ze ook wel graag wil kamperen, sowieso in Yellowstone en wellicht ook in Canyonlands. Wat zouden jullie adviseren om zelf mee te nemen en wat in de VS te regelen? Ik heb vroeger wel gekampeerd maar dat is al even geleden. Een Amerikaanse vriendin van me heeft me aangeraden om kampeerspullen te huren bij REI, en ik dacht er zelf aan om zo'n pop-up tent van Decathlon bij de Walmart in Spokane te bestellen en op te halen. Ik heb in ieder geval begrepen dat bear containers en bear spray verplicht zijn, ik had van beiden nog nooit gehoord :P
Ik zou dan gewoon alles bij REI huren. Heb je waarschijnlijk een veel betere tent dan die van de Walmart.
Als je voor REI gaat zou ik even naar het lidmaatschap kijken. Zo te zien heb je die 30 dollar er meer dan uit met alleen het huren van de kampeerspullen.

De vraag is alleen wel of one way bij REI kan. Ze zeggen er niks over op hun website.

Toen ik in Canada huurde zat de slaapzak er niet bij, wat qua hygiene ook wel logisch is. Bij REI ziet die er wel bij, maar vraag me af of je die niet stiekem dan toch koopt. Slaapzak is in ieder geval iets wat ik wel zelf mee zou nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ties Brants op 15-08-2023 04:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
S.McDuck schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Wij hebben tot nu toe altijd geluk gehad.
Wel stevige buien: in ieder geval de avond altijd grote kans en soms ook 1 in de middag. Maar die vinden we erbij horen bij het tropische klimaat. Tenslotte is10 minuten later alles weer droog. Tot nu toe hebben we de langere periodes regen die je ook wel hebt waar de wijken soms wegspoelen altijd ontlopen. De onweer buien horen er ook een beetje bij dat alles stil ligt tot alles weer weg getrokken is. Net als dat na vertrek van ons vliegtuig alles werd gesloten in Orlando omdat er een tropische storm kwam en mensen een vlucht na ons, 2 dagen later pas weg kwamen door alle overlast. Overstappen in Chicago was ineens best leuk, al hebben we daar door alle vertragingen ook 8 uur vast gezeten. Lang leve de foodstands :9

Maar dat heb je overal & altijd, je kan gewoon net pech/geluk hebben met het weer.
Het is volgens mij ook gewoon geluk hebben inderdaad. Afgelopen april/ mei hadden wij ook een paar dagen met flink wat regen.Tot nu toe zijn we altijd in de meivakantie gegaan, maar volgend jaar misschien wel in de zomer. De kinderen zijn nu oud genoeg voor Universial, dus ik denk voor het eerst geen Disney. Ik weet dat er een nieuw park komt in 2025, maar zolang wil ik niet wachten ;) En je moet een reden houden om er naartoe te blijven gaan.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 22:16
[...]

[...]

Als je spullen hebt, of in de toekomst nog wil gaan kamperen, dan zou ik ze van thuis meenemen. Eenmalig gebruik kun je daar kopen. Meenemen heeft sowieso het voordeel dat je thuis rustig kunt kijken en niet je eerste van de vakantie moet besteden aan het bij elkaar sprokkelen van materiaal. Nadeel is dat het wel allemaal mee moet als bagage.
De tip van Rei is wel een goede. Link naar verhuur. maar ze lijken niet alles te hebben

Verder zou ik slaapzak, luchtbed en een Simpel gasstelletje (De NL Campingaz-aansluiting hebben ze niet) bij Wallmart kopen.
De bearspray/canister is, volgens mij, alleen voor backcountry camping, niet voor de groters parkcampings.
Ps: Je moet de camping wel reserveren in Yellowstone. Canyonlands is walk-in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Masch schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Het is volgens mij ook gewoon geluk hebben inderdaad. Afgelopen april/ mei hadden wij ook een paar dagen met flink wat regen.Tot nu toe zijn we altijd in de meivakantie gegaan, maar volgend jaar misschien wel in de zomer. De kinderen zijn nu oud genoeg voor Universial, dus ik denk voor het eerst geen Disney. Ik weet dat er een nieuw park komt in 2025, maar zolang wil ik niet wachten ;) En je moet een reden houden om er naartoe te blijven gaan.
Super Nintendo World bedoel je?

Ik ben meer benieuwd naar dit;

America's Newest Mega Theme Park Is Opening Along Route 66
Get your kicks at the $2 billion, 125-acre park when it opens its doors in 2026.
https://www.thrillist.com...merican-heartland-opening

Meteen een goede reden om die kant uit te gaan, dat stuk van de US heb ik (ook) nog niet gezien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Masch schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Ik zou hier thuis geen Disney er niet doorheen krijgen :o
Maarja dat maakt Orlando voor ons ook de ideale en tegelijk de vervelendste vakantieplek. Het is niet echt goedkoop en goedkoper worden zie ik voorlopig ook niet gebeuren. Maar voor ons is er zoveel te doen als pretpark en Disney fan, beter wordt het niet. En dan alle nieuwe toevoegingen die er bijna elk jaar inderdaad lijken te zijn. Drakenrijders komt er aan in 2025(bij Universal) had wat dat betreft al jaren eerder moeten komen. Maar misschien komt er daardoor ook weer een nieuwe film, dus dat zou ook leuk zijn. Om nog maar te zwijgen van de uitbreidingen die bij Disney erbij zijn gekomen en aan gaan komen. Al is het met de huidige politiek even afwachten wat er gaat gebeuren. Hopelijk wordt 2024 voor ons ook weet het jaar voor de trip.

Veel plezier met de trip en sterkte met het kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
TommyGun schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Super Nintendo World bedoel je?

Ik ben meer benieuwd naar dit;

America's Newest Mega Theme Park Is Opening Along Route 66
Get your kicks at the $2 billion, 125-acre park when it opens its doors in 2026.
https://www.thrillist.com...merican-heartland-opening

Meteen een goede reden om die kant uit te gaan, dat stuk van de US heb ik (ook) nog niet gezien :P
Universial Epic's Universe. Super Nintendo World is daar weer een onderdeel van.

https://www.universalorla...us/things-to-do/whats-new

Park wat jij noemt had ik ook nog niet gezien. Voor ons misschien ook wel weer een reden om een keer die kant van Amerika op te gaan.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:38

Typhone

Who Dares Wins

[...]

[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ;). Wij gaan komend jaar ook kamperen in de VS en ik ben een lijstje aan het maken met alles wat nodig is. Omdat ik premium economy boek (ik ben 1.93m, vriendin 1.87m) krijgen we p.p. 2 koffers mee dus een deel van de gear halen we hier al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
[...]

[...]

Ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen. De eerste keer (2018) zijn we met Trek America (https://www.trekamerica.com/ ; bestaat inmiddels niet meer) gegaan. Daar zaten alle kampeerspullen bij. Het enige dat we zelf kochten was een goede waterfles voor het hiken.

In 2022 zijn we weer gaan kamperen, maar ditmaal zijn we de reis gestart bij vrienden in San Diego, die ons meenamen (hij vloog ons met een Cessna van San Diego naar Coachella; geweldige ervaring) naar een vakantiehuis. Vanaf daar konden we hun auto en kampeerspullen lenen voor het rondreizen. Daardoor hebben we dus ook niks mee hoeven nemen vanuit Nederland. Behalve wat vershoudbakjes om geen eten weg te hoeven gooien, hebben we niks gekocht.

Persoonlijk zou ik vooral kijken naar wat je in Nederland of latere reizen nog zou gebruiken. Dat meenemen en alle andere spullen daar kopen of huren. Ik denk dan aan een slaapzak, matje, eventueel pop-up tentje, koffiemaker (percolator). Gastankjes en dergelijke kan je sowieso niet meenemen in het vliegtuig, dus die moet je daar kopen en aangezien de aansluitingen anders zijn dus ook gaspitjes en dergelijke ter plekke kopen/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
jan390 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Als je spullen hebt, of in de toekomst nog wil gaan kamperen, dan zou ik ze van thuis meenemen. Eenmalig gebruik kun je daar kopen. Meenemen heeft sowieso het voordeel dat je thuis rustig kunt kijken en niet je eerste van de vakantie moet besteden aan het bij elkaar sprokkelen van materiaal. Nadeel is dat het wel allemaal mee moet als bagage.
De tip van Rei is wel een goede. Link naar verhuur. maar ze lijken niet alles te hebben

Verder zou ik slaapzak, luchtbed en een Simpel gasstelletje (De NL Campingaz hebben ze niet) bij Wallmar kopen.
De bearspray/canister is, volgens mij, alleen voor backcountry camping, niet voor de groters parkcampings.
Ps: Je moet de camping wel reserveren in Yellowstone. Canyonlands is walk-in
Typhone schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ;). Wij gaan komend jaar ook kamperen in de VS en ik ben een lijstje aan het maken met alles wat nodig is. Omdat ik premium economy boek (ik ben 1.93m, vriendin 1.87m) krijgen we p.p. 2 koffers mee dus een deel van de gear halen we hier al.
Ik zie dat REI wel een mooie checklist op de website heeft: https://www.rei.com/learn...ly-camping-checklist.html

Er zijn blijkbaar ook verhuurbedrijven die de spullen naar je verschepen:
https://www.cntraveler.com/story/where-to-rent-camping-gear

Yellowstone hoef je overigens niet per se te reserveren eind september, want er zijn er nog maar een paar open en één daarvan behoeft geen reservering. Hoe dan ook ga ik dat wel doen, helaas zijn alleen Madison (reserveren), Mammoth en nog een of twee anderen open wanneer wij er zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door FSC1968 op 15-08-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FSC1968 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:36:
[...]

[...]

Ik zie dat REI wel een mooie checklist op de website heeft: https://www.rei.com/learn...ly-camping-checklist.html
Prima checklist lijkt mij.

Wij hadden hiervan beide keren geen campingtafel(tje) gehad. Niet gemist. Vrijwel overal zijn wel picknicktafels aanwezig.

Van de optionele keuzes, hadden wij alleen de lakenzak. Die gaat standaard mee in onze reisbagage. Van de tools & repair items, moet je de afweging maken of je het mee wil slepen of indien nodig ter plekke gaat halen. Bij grotere campsites (buiten de nationaal parken) hebben ze vaak wel een campingwinkel met enige voorraad. Anders loop je wel het risico veel tijd kwijt te zijn aan reizen naar een winkel. Wij hadden wel een bijl voor brandhout en een hamer voor de haringen mee (geleend van onze vrienden).

Spullen onder keuken kan je maar beter bij je hebben. Hoewel daarvan in een campingwinkeltje vaak nog wel wat te vinden is (daar moet je dan wel naartoe of toevallig op die camping verblijven).

Bij optional van de keuken staan een paar dingen die ik wel een must-have vindt, zoals een koffiemaker en de roasting forks. Als je gaat kamperen in de VS moet je eigenlijk ook gewoon zelf s'mores maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een databundel? Je hebt natuurlijk offline maps etc - maar ik wil toch graag mobiel internet hebben en niet altijd afhankelijk zijn van wifi.

Vodafone kosten zijn 5 euro per dag voor 30MB. Dat is naar mijn inziens niet meer van deze tijd. 1x instagram openen en je bent er al doorheen :D

Mijn idee was - ik koop een mobiele (MIFI) hotspot met een prepaid sim oid en kan op deze manier eenvoudig regelen voor alle mobiele devices die we mee hebben.

edit: Denk dat de beste keuze is om dit gewoon in de US te kopen bij bestbuy oid. Weet je zeker dat het werkt en retour kan.

[ Voor 49% gewijzigd door Workaholic op 16-08-2023 15:51 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snaggyheadshot
@Workaholic Voor je dat doet: simpelweg even Verizon app downloaden en trial aanvragen. Werkte bij mij ook afgelopen maand en had 30 dagen onbeperkt alles :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Of begin gewoon even met zoeken in dit topic?

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 16-08-2023 18:16 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
Glacier, Yellowstone en Grand Teton heb ik inmiddels geboekt. Moet zeggen dat het me qua beschikbaarheid allemaal wel meeviel, de prijzen daarentegen bepaald niet. Omdat m'n vriendin een wat zwakke gezondheid heeft besloten om voor twee van de vijf nachten een cabin te huren in Yellowstone, temeer omdat Madison Campground (de enige die nog open is) geen douchefaciliteiten heeft. Lastiger vond ik Grand Teton, daar zijn alle campings behalve eentje al dicht wanneer wij er aankomen, en op de laatste overgebleven camping moeten we van plaats wisselen tijdens de twee nachten dat we er zijn. De geboekte plaatsen zijn op de Signal Mountain campground, waar we per nacht $55 mogen aftikken. Maar goed, het hoort erbij als je naar de VS gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:03

Jorissie87

No diggity

Workaholic schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:31:
Hebben jullie nog tips voor een databundel? Je hebt natuurlijk offline maps etc - maar ik wil toch graag mobiel internet hebben en niet altijd afhankelijk zijn van wifi.

Vodafone kosten zijn 5 euro per dag voor 30MB. Dat is naar mijn inziens niet meer van deze tijd. 1x instagram openen en je bent er al doorheen :D

Mijn idee was - ik koop een mobiele (MIFI) hotspot met een prepaid sim oid en kan op deze manier eenvoudig regelen voor alle mobiele devices die we mee hebben.

edit: Denk dat de beste keuze is om dit gewoon in de US te kopen bij bestbuy oid. Weet je zeker dat het werkt en retour kan.
Zoals gezegd de Verizon app (die ga ik over 2 weken ook proberen). Mocht dat niet lukken kun je hier nog even zoeken naar e-sims met data.

E-sim met 10GB data voor 30 dagen (stopt na behalen einddatum of na data verbruikt vanzelf) kost bijv 20 dollar

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 17-08-2023 15:01 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Workaholic schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:31:

https://www.airalo.com/nl

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zijn die goed ja? Klinkt een beetje als iets wat perfect is voor downtown NY maar zodra je in het zuid-oosten zit ben je verstoten van enige vorm van connectiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Zijn die goed ja? Klinkt een beetje als iets wat perfect is voor downtown NY maar zodra je in het zuid-oosten zit ben je verstoten van enige vorm van connectiviteit.
Ik ben net terug van een trip naar de oostkust en vorig jaar hebben we de west kust gedaan.
Ik heb beide trips Airalo gebruikt en heb bijna overal goed ontvangst gehad. Geloof op een plek na maar goed daar was helemaal geen mobiel signaal te vinden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

[...]

M'n vriendin is tot de conclusie gekomen dat ze ook wel graag wil kamperen, sowieso in Yellowstone en wellicht ook in Canyonlands. Wat zouden jullie adviseren om zelf mee te nemen en wat in de VS te regelen? Ik heb vroeger wel gekampeerd maar dat is al even geleden.
Iets wat je waarschijnlijk zelf ook wel door hebt, maar toch even voor de zekerheid: rond september/oktober kan het overdag fris zijn maar 's nachts gewoon koud, natuurlijk vooral in de hoger gelegen en in de noordelijkere parken (glacier, yellowstone, teton, en in mindere mate de grand canyon). Rond het vriespunt is te verwachten. Ik weet niet of 'kamperen' gewoon een gemiddeld dun tentje of zo'n yurt-tent van dik zeil is, maar zorg wel voor dikkere slaapzak, en als je geen dikke bos haar hebt ook voor een muts. Ik ben zelf een koukleum en had bij die temperaturen ook een trui/vest erover, maar die heb je waarschijnlijk toch al wel bij je.

Niet om je af te schrikken want ik heb zo heerlijk geslapen, maar kom niet aanzetten met een dun dekentje en alleen een korte hema-pyama. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
Gekke henk schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik ben net terug van een trip naar de oostkust en vorig jaar hebben we de west kust gedaan.
Ik heb beide trips Airalo gebruikt en heb bijna overal goed ontvangst gehad. Geloof op een plek na maar goed daar was helemaal geen mobiel signaal te vinden ;)
Same here. Eerst 3 weken Florida en daarna aantal weken West-Kust. Heb mij prima kunnen redden met de e-sim van Airalo.

• FSC1968
bwerg schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Iets wat je waarschijnlijk zelf ook wel door hebt, maar toch even voor de zekerheid: rond september/oktober kan het overdag frist zijn maar 's nachts gewoon koud, natuurlijk vooral in de hoger gelegen en in de noordelijkere parken (glacier, yellowstone, teton, en in mindere mate de grand canyon). Rond het vriespunt is te verwachten. Ik weet niet of 'kamperen' gewoon een gemiddeld dun tentje of zo'n yurt-tent van dik zeil is, maar zorg wel voor dikkere slaapzak, en als je geen dikke bos haar hebt ook voor een muts. Ik ben zelf een koukleum en had bij die temperaturen ook een trui/vest erover, maar die heb je waarschijnlijk toch al wel bij je.

Niet om je af te schrikken want ik heb zo heerlijk geslapen, maar kom niet aanzetten met een dun dekentje en alleen een korte hema-pyama. :+
Ik ben me hier volledig van bewust, dat is ook een van de redenen dat we hebben besloten het kamperen te beperken tot vier nachten. Glacier kamperen we sowieso niet, Yellowstone twee nachten en Grand Teton twee nachten. Die laatste met name omdat er a. nauwelijks nog lodges open zijn en b. hetgeen wat wel nog open is minimaal $475 per nacht kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 10:57

Freak187

geen

royduin schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:35:
Ik ben mij aan het oriënteren op een reis naar Miami en zie dat KLM t/m maart op meerdere dagen directe vluchten heen en terug heeft maar in april en later is er niets meer beschikbaar. Klantenservice gebeld maar daar weten ze het niet. Iemand een idee of ik misschien te vroeg ben met boeken en die vlucht nog niet beschikbaar is? Of gaat er vanaf april 2024 geen direct vlucht meer?
Miami is een seizoensbestemming voor KLM. Dus het zou kunnen dat het in april ophoudt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:22:
[...]

Miami is een seizoensbestemming voor KLM. Dus het zou kunnen dat het in april ophoudt.
Zomer is ook laagseizoen in Florida.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Typhone schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Ik heb Airalo vorig jaar gebruikt tussen Seattle en San Francisco en dit jaar op een rondje Denver, beide keren zonder problemen. Natuurlijk zijn er stukken in de VS zonder dekking of met alleen 3G-dekking, maar dat hoort erbij. Mijn reisgenoot gebruikte overigens Holafly en dat werkte ook prima.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
Net in de VS aangekomen, Verizon app met gratis 30 dagen 5G e-sim geactiveerd. Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Onze ervaring ook, al vond ik het bereik buiten de grote steden (erg) tegenvallen. In de auto gebruikte we Carplay en daarmee viel snel op als we weer eens vergeten waren om een kaart of podcast vooraf te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

peacelord schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:39:
Onze ervaring ook, al vond ik het bereik buiten de grote steden (erg) tegenvallen. In de auto gebruikte we Carplay en daarmee viel snel op als we weer eens vergeten waren om een kaart of podcast vooraf te downloaden.
In welke regio zat je. Ik heb een aantal jaar geleden een rondje Florida gedaan en daarbij blijf je overal relatief in de bewoonde wereld. Over een week gaan we het bekende rondje LA/SF/LV doen met bijbehorende parken en zullen daarbij waarschijnlijk wat vaker in de middle of nowhere zijn. We gaan het proberen met de Verizon app.
Hoe zit het overigens met mobiele netwerken. In NL hebben we KPN, T-mobile en Vodafone die per netwerk een ander bereik kunnen hebben. Is dat in de VS ook zo? En zo ja, welke is dan aan te bevelen?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Nevada, California, Utah en Arizona. Ik vond het echt opvallend. Deze kwaliteit dienstverlening (vaak slecht bereik) zou in NL niet geaccepteerd worden. Overigens ben ik begonnen met een AT&T e-Sim maar daarvan was de ontvangst ook ruk. Die heb ik daarom na een paar dagen geannuleerd. Bij Verizon heb ik er geen principe kwestie van gemaakt aangezien het gratis was.

[ Voor 41% gewijzigd door peacelord op 19-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snaggyheadshot
peacelord schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:21:
Nevada, California, Utah en Arizona. Ik vond het echt opvallend. Deze kwaliteit dienstverlening (vaak slecht bereik) zou in NL niet geaccepteerd worden.
Je zegt het zelf eigenlijk al. Deze staten hebben uitgestrekte dunbevolkte gebieden met een formaat van vele keren Nederland. Het is simpelweg niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:24
Ik zit nu in Disney World en voor de mensen met een ABN Maestro pin pas deze wordt niet ondersteund in de parken. De abn maestro credit card gelukkig wel. De Walmart en Publix etc wil prima met de pin pas maar in de Disney parken dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

peacelord schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:21:
Nevada, California, Utah en Arizona. Ik vond het echt opvallend. Deze kwaliteit dienstverlening (vaak slecht bereik) zou in NL niet geaccepteerd worden. Overigens ben ik begonnen met een AT&T e-Sim maar daarvan was de ontvangst ook ruk. Die heb ik daarom na een paar dagen geannuleerd. Bij Verizon heb ik er geen principe kwestie van gemaakt aangezien het gratis was.
Het is daar wel even een andere grootte he? Je rijdt in die staten urenlang zonder een dorp of stad tegen te komen. Vond het persoonlijk allemaal niet zo erg. Je kunt toch wel even zonder? Ik had zelf een T-mobile simkaart via amazon gekocht voor 30 dagen onbeperkt. Dus lijkt erop dat in delen van die staten geen bereik is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Carthrax schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:33:
Ik zit nu in Disney World en voor de mensen met een ABN Maestro pin pas deze wordt niet ondersteund in de parken. De abn maestro credit card gelukkig wel. De Walmart en Publix etc wil prima met de pin pas maar in de Disney parken dus niet.
Over betalen gesproken, thank god voor Apple Pay. Wilde een keer betalen ergens in Utah met fysieke creditcard, kwam er niet doorheen. Creditcard van m’n vrouw zelfde probleem. Niet genoeg cash, dus maar proberen met Apple Pay (die ook via dezelfde creditcard loopt) en… hoppa betaald. Heel vaag.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Jorissie87 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

In welke regio zat je. Ik heb een aantal jaar geleden een rondje Florida gedaan en daarbij blijf je overal relatief in de bewoonde wereld. Over een week gaan we het bekende rondje LA/SF/LV doen met bijbehorende parken en zullen daarbij waarschijnlijk wat vaker in de middle of nowhere zijn. We gaan het proberen met de Verizon app.
Hoe zit het overigens met mobiele netwerken. In NL hebben we KPN, T-mobile en Vodafone die per netwerk een ander bereik kunnen hebben. Is dat in de VS ook zo? En zo ja, welke is dan aan te bevelen?
In de VS is het T-Mobile, AT&T en Verizon. De bereiken verschillen, maar er is er niet echt 1 beter dan de anderen. T-Mobile heeft denk ik iets minder bereik, maar de snelheden zijn wel weer iets hoger. Maar zeker rekening houden met dat je met welke provider dan ook gebieden hebt zonder bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Freak187 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Over betalen gesproken, thank god voor Apple Pay. Wilde een keer betalen ergens in Utah met fysieke creditcard, kwam er niet doorheen. Creditcard van m’n vrouw zelfde probleem. Niet genoeg cash, dus maar proberen met Apple Pay (die ook via dezelfde creditcard loopt) en… hoppa betaald. Heel vaag.
Had vandaag de andersom variant. Apple pay met ing Cc werkte niet. Maar de Cc direct wel. Terwijl Apple Pay bij andere winkels wel gewoon werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb meestal geen gezeik meer met de creditcards. Een AMEX Gold, een Visa via ICS en een Mastercard via ING. De AMEX boekt alle belangrijke zaken altijd vanwege de verzekeringen die erop zitten. En dat bevalt prima.

Zojuist voor komend jaar premium economy seats geboekt bij British Airways voor de vlucht naar Denver. Gaat mooi met een A350-1000 dus dat is allemaal lekker nieuw. Ook 2x23kg per persoon mee dus kamperen gaat in alle rust gebeuren met spul van hier. Netto verschil met economy is maar €170 euro en ik vraag me ernstig af of ik volgend jaar de goldcard van Amex blijf houden voor de KLM Flying Blue en miles. Dat blijf ik meer en meer een wassen neus vinden. Bij sommige vluchten €237 + 40.000 miles maar dan betaal je voor de terugvlucht weer 266.000 miles wat niet rendabel is.

Anyway nu nog wachten tot de autoprijzen omlaag knallen (2-3 maandjes van tevoren) en nu alvast de campgrounds gaan vastleggen waar mogelijk. Hopelijk blijft alles goed gaan tm 2024 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Nog iemand in LA op 't moment? Beste storm komt eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Typhone schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:57:
Ik heb meestal geen gezeik meer met de creditcards. Een AMEX Gold, een Visa via ICS en een Mastercard via ING. De AMEX boekt alle belangrijke zaken altijd vanwege de verzekeringen die erop zitten. En dat bevalt prima.
Ik betaal eigenlijk alles met mijn Revolut-pas vanwege de exchange rate + commissie. Daarnaast betalen wij altijd restaurants en benzine in cash (die je natuurlijk ook weer gunstig met Revolut en Wise uit de ATM trekt :) )Doordat het een Mastercard is, is de acceptatie ook erg goed. Tikt op zo'n complete vakantie best aan eigenlijk. Alleen als het in euro betaald kan worden en de wisselkoers is niet ongunstig betaal ik met mijn Amex. In het buitenland zelf betaal ik buiten de Euro-zone eigenlijk nooit met Amex vanwege de 2.5% commissie.

Typhone schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:57:

Netto verschil met economy is maar €170 euro en ik vraag me ernstig af of ik volgend jaar de goldcard van Amex blijf houden voor de KLM Flying Blue en miles. Dat blijf ik meer en meer een wassen neus vinden. Bij sommige vluchten €237 + 40.000 miles maar dan betaal je voor de terugvlucht weer 266.000 miles wat niet rendabel is.
Dit dus. Probleem is inderdaad dat er vaak een relatief goedkoper alternatief is. Bijv. bij BA zoals je al terecht aangeeft. Om die reden ben ik recent ook gedowngraded naar Green. Wat overigens voor mij wel een reden is om de kaart aan te houden is de naar mijn mening uitmuntende support als er iets niet aan de haak is. Ik heb in totaal twee maal een chargeback moeten doen. Bij de Rabo was het allemaal lastig en is het uiteindelijk ook niet gelukt. Bij Amex kostte het slechts een belletje en een kort stukje 'bewijs' aanleveren via de e-mail en klaar is kees.

[ Voor 3% gewijzigd door snaggyheadshot op 21-08-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ING pinpas valt me ook best mee.
$300 gepind voor €286,30, waarvan $3.50 kosten van de automaat was (die iedereen heeft).
Dus 1,1 procent opslag zo'n beetje.

Wel schandalig dat ze elke keer proberen of je in euro's wilt betalen, dan was die €286 --> €302 geworden ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Thanks voor die informatie! Ik ga eens naar die Revolut creditcard kijken. Daar heb ik e.e.a. over gelezen maar nog nooit mezelf echt in verdiept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
matthijst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:14:
Nog iemand in LA op 't moment? Beste storm komt eraan.
Mag allemaal wel weg waaien ;w
Vorige week geweest voor een paar dagen en jeetje wat viel me dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:54
Death Valley en omgeving wordt je ook niet blij van met zoveel wegafsluitingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY2fOVzvqSgNJuSrezWeDsrE5Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/huc84JaPcKdJGTKoh0jeMY7h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
Typhone schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Thanks voor die informatie! Ik ga eens naar die Revolut creditcard kijken. Daar heb ik e.e.a. over gelezen maar nog nooit mezelf echt in verdiept.
Revolut is geen credit- maar een debitcard. Je hebt zelfs geen fysieke kaart nodig, je kan via de app een virtuele kaart aanvragen en die aan Google/Apple Pay koppelen. Je kunt in dat geval wel niet ermee pinnen. Ik heb zowel Revolut als Wise al jaren, ik gebruik ze voor vreemde valuta allebei door elkaar omdat in het weekend betalen met Wise iets goedkoper is en doordeweeks Revolut. Komt doordat ze ieder de wisselkoers iets anders berekenen, al maakt het niet veel verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door FSC1968 op 21-08-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bushie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:15:
Death Valley en omgeving wordt je ook niet blij van met zoveel wegafsluitingen
[Afbeelding]
"FULL PARK CLOSURE"

Er is daar een orkaan aan de gang. En een orkaan op droge woestijnbodem betektent dat het complete wegennetwerk overstroomt.

Toen ik er was was dat vlak daarvoor ook gebeurd, toen waren er een tijd daarna ook nog wel wegafzettingen vanwege beschadigde wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ikdedinges schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Mag allemaal wel weg waaien ;w
Vorige week geweest voor een paar dagen en jeetje wat viel me dat tegen.
LOL. Ja, 95% van LA is een verpauperde zooi inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Na veel verhalen van anderen gelezen te hebben is het morgen onze beurt om de grote oversteek te maken. We gaan ruim 3,5 week zuid west VS ontdekken en starten in SF. De eerste hobbels van onze reis dienen zich al aan:
1) Verblijf in death valley is om eerder genoemde reden gecancelled. We hebben nu dus een gat in ons programma. Mensen die nog een goede tip hebben voor een verblijf ergens tussen Mammoth Lakes en Las Vegas? Ik hoor ze graag!
2) Zojuist ingechecked. Dit kon vanaf 24 uur vooraf maar ivm familiedag werd dat 19 uur vooraf en je raadt het al: op enkele losse plekken na is alles al bezet. We reizen met ons dochtertje van bijna 2 (op schoot) dus niet ideaal om 4 rijen uit elkaar te zitten. Stomme pech. Een volgende keer toch beter letten bij het boeken of ik niet vooraf kan aangeven dat we naast elkaar willen zitten. Dit was namelijk nooit eerder een issue bij al mijn voorgaande vluchten. Iig morgen even vragen bij de balie of er echt niets mogelijk is, we gaan het zien. Anders een wijze les voor een volgende keer.

Het mag de pret echter niet drukken, wij gaan op reis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rij naar Las Vegas via de Extraterrestrial Highway. Mooi verlaten, geen kip te doen en leuke grappige extra’s along the road

Overigens @Jorissie87, veel plezier op de exit row, daar zullen ze je neerzetten met een dochter van 2. Altijd naast elkaar ook al zijn alle stoelen individueel. Lessona learned trouwens:

1) Altijd bij airline boeken
2) Altijd stoelen claimen van tevoren

Daar ben ik in 2011 ook achter gekomen ;).

[ Voor 55% gewijzigd door Typhone op 28-08-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:37
Iemand tips voor Chicago? We gaan half september voor een weekje. Met de kleine van 11 maanden en we vliegen, dus geen auto daar. We hebben een Ventra card voor het openbaar vervoer want dat schijnt wel aardig te zijn. Dagje Milwaukee staat ook op de planning maar verder is het nog een lege agenda. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Rivanov schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:38:
[...]

LOL. Ja, 95% van LA is een verpauperde zooi inderdaad.
Daar kwam ik ook achter toen ik een appartement had geboekt in Downtown LA, net langs Skid Row. En dat was in 2019, schijnt vandaag de dag nog extremer te zijn.

Je ziet de laatste maanden ook talloze filmpjes voorbijkomen van San Francisco waar klaarblijkelijk winkels zich terugtrekken omdat alles op klaarlichte dag wordt gestolen. De laatste keer dat ik er was kan ik mij inderdaad wel het grote probleem van ruitjetik-gangs herinneren, maar zo extreem als nu geschetst is niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:54
Typhone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:35:
Rij naar Las Vegas via de Extraterrestrial Highway. Mooi verlaten, geen kip te doen en leuke grappige extra’s along the road

Overigens @Jorissie87, veel plezier op de exit row, daar zullen ze je neerzetten met een dochter van 2. Altijd naast elkaar ook al zijn alle stoelen individueel. Lessona learned trouwens:

1) Altijd bij airline boeken
2) Altijd stoelen claimen van tevoren

Daar ben ik in 2011 ook achter gekomen ;).
Met een kind van 2 kom je gegarandeerd nooit in een exit rij te zitten.
https://thepointsguy.com/...-to-plane-exit-row-rules/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:42:
) Verblijf in death valley is om eerder genoemde reden gecancelled. We hebben nu dus een gat in ons programma. Mensen die nog een goede tip hebben voor een verblijf ergens tussen Mammoth Lakes en Las Vegas? Ik hoor ze graag!
Lone Pine lijkt mij als natuurliefhebber heel gaaf. De alabama hills, en in de buurt rij je zo naar Whitney portal met uitzicht op de hoogste bergen van de VS-als-je-Alaska-niet-meetelt. En nog een western-filmmuseum met goede recenties. Maar ik ben er zelf nooit geweest dus ik ken het alleen van de foto's.

Het ligt wel vlak naast death valley, dus als death valley last heeft gehad van de orkaan weet ik niet of dat daar ook het geval is, volgens deze website is daar ook wel een en ander aan gedoe geweest. En de makkelijkste weg van Lone Pine naar Las Vegas is toch echt door death valley, al zal dat via de snelweg ook wel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 16:31

Kju

Ik ben vorig jaar in Lone Pine geweest. Het is best een slaperig stadje met inderdaad een leuk filmmuseum, Mount Whitney en de omgeving waar heel wat films zijn opgenomen. Hou rekening met hoge prijzen en weinig faciliteiten. Ik heb niet teruggelezen wat de planning is maar als je Yosemite en/of Mammoth Lakes in je planning hebt kan je vanuit Bishop prima de omgeving Lone Pine ontdekken. In Bishop zijn er voldoende hotels en winkels.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:09
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:42:
De eerste hobbels van onze reis dienen zich al aan:
1) Verblijf in death valley is om eerder genoemde reden gecancelled. We hebben nu dus een gat in ons programma. Mensen die nog een goede tip hebben voor een verblijf ergens tussen Mammoth Lakes en Las Vegas? Ik hoor ze graag!
Tja. Indien jullie hebben moeten cancelen dan zijn er nog veel meer reizigers die op hetzelfde moment met hetzelfde probleem zitten. Voor de woestijn is het een relatief drukke route, zo tussen Lee Vining en Death Valley Junction. Er zal dus royaal vraag zijn naar alternatieven. Terwijl het aanbod relatief beperkt is. Eind augustus/begin september is het nog volop hoogseizoen daar. 2 t/m 4 september is Labor Day Weekend.

Persoonlijk vind ik de hele route razend interessant en ik zou ik er 3 a 4 dagen over kunnen doen zonder me te vervelen. Fascinerende geologie.

Maar praktisch: Kijk of je in het gesuggereerde Lone Pine nog wat kan boeken. Anders Bishop. Houd er rekening mee dat de 190 tussen Owens Lake en Death Valley Junction nog niet doorgankelijk zou kunnen zijn en dat je zuidelijker moet omrijden over Barstow.

Kan je niets meer boeken dan kan je het mooiste over die Extraterrestrial Highway rijden en een extra dag Las Vegas. Over Benton, Tonopah etc. Persoonlijk vind ik die route ook al zeer de moeite waard. Maar goed ik heb mogelijk iets andere interesses dan de gemiddelde bezoeker van dit forum. Het hele horsten en slenken systeem tussen de Sierra Nevada en het Colorado plateau levert fascinerende landschappen op. Mede ook van wege de vele vormen van vulkanisme die dit landschap rijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 28-08-2023 17:04 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Iemand nog tips voor mijn situatie? Ik ga binnenkort richting Boston, maar ik kom er nu achter dat mijn LG G8s niet goed lijkt te worden ondersteund door de providers daaro.

Mijn opties zijn denk ik:
- lokaal een winkel binnenlopen en het ter plekke vragen en uitproberen
- zo'n access point ding kopen waar je dan een simkaart in kan doen?
- iphone 10 van mijn partner gebruiken wellicht. Denk dat die wel goed ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bushie schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Met een kind van 2 kom je gegarandeerd nooit in een exit rij te zitten.
https://thepointsguy.com/...-to-plane-exit-row-rules/
Ja die rij in het midden ervoor bedoel ik. Defacto hetzelfde als de exit row alleen niet bij de deuren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• matthijst
Tip :)
The cabins bij Monument Valley, is dit je uitzicht:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR6iXOot-omdtVBGmul-csa2rKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKf1nHdjns6oU7s0Ulg1K4gt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 29-08-2023 00:45 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• matthijst
Gisteren de Antelope Canyon tour van 12:00 gedaan.
Lees nog weleens dat dat niet te doen is, teveel mensen blablabla.
Maar ik had d'r geen probleem mee moet ik zeggen.
Kwestie van op de goeie plek staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjlmiuPeHxA_25y4Xlwuw9RumRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yG9wuE7VCOeJXJ8CsCYCreLp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InAQdWn-X-d4VZ_tY-XlRLApWiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTu6vp2iV5A0UH9ig3daD0oM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izgLt18EtSwz9i0whlOT6-mdc-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHfHnCU1iKUzCYkRzFpgCMhg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
The Realone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:18:
Iemand tips voor Chicago? We gaan half september voor een weekje. Met de kleine van 11 maanden en we vliegen, dus geen auto daar. We hebben een Ventra card voor het openbaar vervoer want dat schijnt wel aardig te zijn. Dagje Milwaukee staat ook op de planning maar verder is het nog een lege agenda. :)
Iedereen moet het zelf weten, maar waarom zou je met een baby zo'n takkeneind vliegen voor een weekje stedentrip (-2 dagen reizen)?

Anyway, je zou eigenlijk naar Giordano's (of een andere toko) moeten om die beroemde (lekker gore) deep dish pizza te eten die daar vandaan komt. Als een van de sport teams speelt is dat ook heel tof om mee te maken. Ben zelf ooit naar de Bears geweest, heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
DennisCle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Iedereen moet het zelf weten, maar waarom zou je met een baby zo'n takkeneind vliegen voor een weekje stedentrip (-2 dagen reizen)?

Anyway, je zou eigenlijk naar Giordano's (of een andere toko) moeten om die beroemde (lekker gore) deep dish pizza te eten die daar vandaan komt. Als een van de sport teams speelt is dat ook heel tof om mee te maken. Ben zelf ooit naar de Bears geweest, heel tof.
Het is voor ons nog geen 2 uur vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Nu online
banaliteit schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:26:
Iemand nog tips voor mijn situatie? Ik ga binnenkort richting Boston, maar ik kom er nu achter dat mijn LG G8s niet goed lijkt te worden ondersteund door de providers daaro.

Mijn opties zijn denk ik:
- lokaal een winkel binnenlopen en het ter plekke vragen en uitproberen
- zo'n access point ding kopen waar je dan een simkaart in kan doen?
- iphone 10 van mijn partner gebruiken wellicht. Denk dat die wel goed ondersteund wordt
Weet niet wat precies het probleem is met je LG, neem aan dat hij niet alle Amerikaanse banden ondersteunt?

Als je van plan bent T-Mobile of att te gebruiken zou je met je nl sim al redelijk moeten kunnen zien of het gaat werken of niet. En zo ja met welke techniek (2g, 3G etc). Verizon is wat lastiger omdat je daar niet op kan roamen. Maar met een netwerk scan kan je wel zien of je telefoon het netwerk ziet of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
The Realone schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:28:
[...]

Het is voor ons nog geen 2 uur vliegen.
Kijk, daar ga ik met mijn vooringenomenheid :+

Ik ben in de winter in Chicago geweest en vond het al een hele toffe stad met een bijzondere sfeer t.o.v. andere Amerikaanse steden waar ik ben geweest. Met mooi weer zou ik graag nog veel van de parken (Humboldt etc.) willen zien die daar zijn, was toen niet echt top weer daarvoor.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 11:22

eagle00789

Est. November 2005

Ik heb mijn vakantie geboekt naar Orlando van 16-10 t/m 25-10

Hebben jullie nog tips voor 9 dagen (7 dagen effectief) Orlando om te doen buiten de bekende parken om?
Ik wil 1 dag Disney World, 1 dag Sea World, 1 dag Harry Potter World doen dan heb ik er nog 4.

Mijn reis van en naar Orlando is als volgt:
Heen:
Dusseldorf > Londen
Londen > Dallas
Dallas > Tampa
Terug:
Tampa > Philadelphia
Philadelphia > Londen
Londen > Dusseldorf

Een snellere route was in deze periode niet meer beschikbaar jammergenoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
eagle00789 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:46:

Hebben jullie nog tips voor 9 dagen (7 dagen effectief) Orlando om te doen buiten de bekende parken om?
Ik wil 1 dag Disney World, 1 dag Sea World, 1 dag Harry Potter World doen dan heb ik er nog 4.

Heen:
Dusseldorf > Londen
Londen > Dallas
Dallas > Tampa
Terug:
Tampa > Philadelphia
Philadelphia > Londen
Londen > Dusseldorf

Klein stukje rijden naar Kennedy Space Center? https://www.kennedyspacecenter.com/
Op zich is er ook veel te doen in St Augustine (Ripleys believe it or not, alligator park, kasteel (imo niet zo heel bijzonder)).

Als het echt in Orlando zelf moet blijven dan heb ik niet veel te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stroopwafels op 31-08-2023 10:49 ]

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Stroopwafels schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Klein stukje rijden naar Kennedy Space Center? https://www.kennedyspacecenter.com/
Op zich is er ook veel te doen in St Augustine (Ripleys believe it or not, alligator park, kasteel (imo niet zo heel bijzonder)).
Ow Wow. hoe kan ik die vergeten. Kennedy Space Center is inderdaad wel een goeie suggestie.
Ripley kan ik vanaf mijn hotel bijna te voet naar toe. dat is maar 5 Km

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Heen:
Dusseldorf > Londen
Londen > Dallas
Dallas > Tampa
Terug:
Tampa > Philadelphia
Philadelphia > Londen
Londen > Dusseldorf

Weet je dat zeker?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Obp7lqoRnTIJ9hdjGgnKm7vI.png

Ik weet niet hoe snel een route is met 2x stoppen maar heel erg snel zal dat niet zijn.
Ik zie er genoeg die vrij zijn op die data. Of die even goedkoop zijn waag ik te betwijfelen though want hoe meer stops hoe goedkoper het meestal is.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Typhone schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Weet je dat zeker?

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe snel een route is met 2x stoppen maar heel erg snel zal dat niet zijn.
Ik zie er genoeg die vrij zijn op die data. Of die even goedkoop zijn waag ik te betwijfelen though want hoe meer stops hoe goedkoper het meestal is.
Ik heb wel een pakketreis met hotel en all-inclusive en inbegrepen toegang tot 2 parken, dus ga die maar eens vinden met minder stops. De reisorganisatie is het niet gelukt.

• Stroopwafels
eagle00789 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Ow Wow. hoe kan ik die vergeten. Kennedy Space Center is inderdaad wel een goeie suggestie.
Ripley kan ik vanaf mijn hotel bijna te voet naar toe. dat is maar 5 Km
Is dat deze?
Afbeeldingslocatie: https://www.experiencekissimmee.com/sites/default/files/styles/profile_full/public/listing_images/kissimmee-ORLBION_D321926F-5DFF-42F6-AE77A7F854AE4DB0_7177640f-84bb-498a-80b87496e25f93af.jpg?itok=JIYXj02l

Ik ben ook bij die geweest en dat was echt een teleurstelling vergeleken met die in St Augustine. Die in Orlando is super klein.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Stroopwafels schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Is dat deze?
[Afbeelding]

Ik ben ook bij die geweest en dat was echt een teleurstelling vergeleken met die in St Augustine. Die in Orlando is super klein.
Ow. dan zal ik eens kijken naar de andere. maar wel goede tips van jou. Thx @Stroopwafels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
eagle00789 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Ow. dan zal ik eens kijken naar de andere. maar wel goede tips van jou. Thx @Stroopwafels
Ook een stukje rijden (~1 uur), maar dit kan je ook nog doen:
Dierentuin https://zootampa.org/ of https://brevardzoo.org/
Pretpark https://buschgardens.com/tampa/

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Hiermee kan ik inderdaad wel extra dagen vullen. Thx.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28

Een tip die ik je kan meegeven is om te overwegen om niet je geld aan Sea World uit te geven. Dolfijnen en Orca's zijn super slimme en sociale dieren.

• TAA
  • Laatst online: 17-09 11:44

TAA

Liever IRC

Dagje Daytona beach?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

banaliteit schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:41:
[...]

Een tip die ik je kan meegeven is om te overwegen om niet je geld aan Sea World uit te geven. Dolfijnen en Orca's zijn super slimme en sociale dieren.
Dan zou ik ze juist geld geven om te kijken of ze een beetje kunnen beleggen ;)

• The Realone
DennisCle schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Kijk, daar ga ik met mijn vooringenomenheid :+

Ik ben in de winter in Chicago geweest en vond het al een hele toffe stad met een bijzondere sfeer t.o.v. andere Amerikaanse steden waar ik ben geweest. Met mooi weer zou ik graag nog veel van de parken (Humboldt etc.) willen zien die daar zijn, was toen niet echt top weer daarvoor.
Een aanname is gauw gemaakt, maak ik mij ook schuldig aan hoor. ;) Ik had het ook echt nooit gedaan als ik vanuit Nederland zou moeten komen. We wilden juist iets wat vanuit ons (NC) niet te ver vliegen was, goede verbinding had en wat we hier nog niet gezien hadden, en dan valt nagenoeg heel de oostkust al af.

Heb goede verhalen over Chicago gehoord en qua timing zitten we goed. Het weer lijkt perfect te worden, de scholen zijn begonnen en we gaan de week na Labor Day dus het moet relatief rustig zijn.

Deep dish moet geproefd worden, want ik wil er in ieder geval over mee kunnen praten. Ik denk dat we ook een boottocht door de rivier gaan doen. Ben ik normaal niet zo van, maar het schijnt wel de beste manier te zijn om het aangezicht van Chicago te bekijken. Verder eigenlijk geen plannen nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TAA schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Dagje Daytona beach International Speedway?
FTFY :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 22:53
Je weet dat Disney World bestaat uit 4 parken en dat Universal Orlando 2 parken heeft met beide een Harry Potter gedeelte?

Tussen de 2 Universal parken kun je met de Hogwarts Express rijden maar dan moet je wel zorgen dat je een park-to-park ticket hebt. Voor Disney zul je denk ik toch 1 park moeten kiezen als je maar 1 dag voor Disney hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Heen:
Dusseldorf > Londen
Londen > Dallas
Dallas > Tampa
Terug:
Tampa > Philadelphia
Philadelphia > Londen
Londen > Dusseldorf

Gatorland. Ligt 10 minuten van Disney vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MaZo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:53:
[...]
Gatorland. Ligt 10 minuten van Disney vandaan.
Als je gators wilt zien zou ik eerder de Everglades in gaan. Ik heb toentertijd via https://www.evergladesholidaypark.com/ ook daar heb je Aligators die trucjes doen, maar kan je ook bootjevaren om ze in het wild tegen te komen. Kan misschien ook wel wat dichter bij Orlando.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
F_J_K schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
, maar kan je ook bootjevaren om ze in het wild tegen te komen. Kan misschien ook wel wat dichter bij Orlando.
Toen we tussen "einde meeting" en "vertrek vlucht" wat meer uren hadden zitten dan gepland, ben ik met een stel collega's hier bootje wezen varen:

https://goo.gl/maps/iJGk4GW6p31MW5MC8

Crappy 2018 phone pic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AZpnlmN0-bBy-38Xn4H4ye1cq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iJ0DEnpQZkx8j5ntBvjrXEV.jpg?f=fotoalbum_large

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
[...]

Als je gators wilt zien zou ik eerder de Everglades in gaan. Ik heb toentertijd via https://www.evergladesholidaypark.com/ ook daar heb je Aligators die trucjes doen, maar kan je ook bootjevaren om ze in het wild tegen te komen. Kan misschien ook wel wat dichter bij Orlando.
Ja, dat zijn airboat rides en ligt over het algemeen wat verder weg. Wij hebben dat zelf bij Gator Park gedaan. Die zitten aan de Alligator Alley tussen Miami en Naples.
Pagina: 1 ... 55 ... 87 Laatste