Wat tips:
- In Saint Petersburg heb je een Salvador Dali museum.
- The Ringling in Sarasota is bizar groot en heeft voor elk wat wils. Museum over de Ringling broers (waren een van de eerste rondtrekkende circus artiesten), groot landhuis met aardige tuin aan zee en nog iets van 20+ gallerijen waaronder een met Rubens schilderijen.
- Daytona International Speedway: tijdens mijn vakantie was er geen race. Wel een rondleiding genomen door het hele complex heen vond dat als race liefhebber wel vet. Daytona beach is wel aardig maar uiteindelijk gewoon een strand waar je met je auto op mag rijden. Leuk voor een keer maar niet heel bijzonder.
- wynwood walls is een leuke buurt die door de straatkunst uit het slop getrokken is. Mooie streetart en veel hipster winkeltjes, barretjes, restaurantjes eromheen. Kijk van te voren wel even goed waar je moet zijn. Wynwood is leuk en ook relatief veilig. De buurten eromheen zijn een stuk grimmiger.
- Everglades is al genoemd. Als je geld over hebt, met zo’n proppellerboot. Mocht je dat niet hebben, een fietstocht door de Everglades is ook leuk en zie je ook een hoop. Let wel een beetje op de temperaturen.
- Wij zaten zelf deels in Homestead. Vanaf daar was het 3 uur rijden naar Key West. Beetje rondlopen door key west, af en toe de auto parkeren en een beetje het gebied verkennen. Ik vond een dagje meer dan genoeg persoonlijk. Wij zijn niet het water op geweest.
- qua attractie parken. Kijk een beetje wat het beste bij je aansluit, Disney, Universal, Busch. Ze hebben allemaal zo hun charme. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.
- St Augustine is wel aardig voor Amerikaans Historische begrippen omdat je dit soort stijlen bijna nooit tegen komt. Castillo de San Marcos is leuk, het oude stadje is ook wel grappig. Maar als Europeanen zijn we simpelweg verwend met oude gebouwen, dorpen en steden. En gezien je er maar 2 weken hebt en het meest ver weg ligt vanaf Miami zou ik het overslaan.
- Miami Beach is ook leuk voor een dagje shoppen, strand en door de stad heen met de bekende art deco/Miami Vice stijl gebouwen.
Qua weer: ik denk dat maart tm mei de beste periode is om te gaan. Juni tm oktober heb je het orkanenseizoen. De ene keer dat ik er was eind augustus/begin september was het gemiddeld 37 graden. Dat met de hoge luchtvochtigheid en dan is een fietstocht door de Everglades of een dat slenteren door een pretpark een behoorlijke onderneming.
https://klimaatinfo.nl/kl...an-amerika/florida/miami/
Kijk ik echter hier naar, dan is het denk ik een uitzondering/pech met die hogere temperaturen. Miami heeft over algemeen nooit echt slecht weer. Alleen lokale onweersbuien gaat het soms even hard tekeer.