Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-10 11:25
TommyGun schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:59:
[...]

[...]

Ik maak me er niet zo'n zorgen om, zonde vind ik het wel maar goed.

Zag overigens ineens een geschreven briefje dat aan de "zijkant" van de deur geplakt zit waarop 2 van de 3 grote schades staan. Dus dat ligt iig vast :+
Ook veel parkeergarages in SF zijn te laag om een TAhoe in te parkeren; en dan is dat eigenlijk nog nieteens een super grote SUV :+ :+
PhilipsFan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Ik kan alleen de 'My Verizon' app vinden op de Nederlandse appstore. Hierin zit inderdaad een optie om 30 dagen gratis te proberen via een eSim, maar als ik het aanvraag zegt ie dat ik niet in aanmerking kom omdat ik het al eerder heb gebruikt :?
Volgens mij kan je 't alleen starten vanuit de USA, dus tenzij je daar nu bent, zal 't probleem dan wellicht weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
Len020 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Volgens mij kan je 't alleen starten vanuit de USA, dus tenzij je daar nu bent, zal 't probleem dan wellicht weg zijn.
Dat klinkt wel logisch. Ik ga het proberen als ik daar ben. Bedankt voor de tip! Ik laat nog wel even weten in dit topic of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
PhilipsFan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:51:
[...]

Dat klinkt wel logisch. Ik ga het proberen als ik daar ben. Bedankt voor de tip! Ik laat nog wel even weten in dit topic of het gelukt is.
en anders kan je via de tmobile shop een travelers esim kopen, mocht verizon toch niet werken.

In ieder geval géén fysieke simkaart kopen op welk vliegveld dan ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Len020 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:01:
[...]

en anders kan je via de tmobile shop een travelers esim kopen, mocht verizon toch niet werken.

In ieder geval géén fysieke simkaart kopen op welk vliegveld dan ook!
Wij vertrekken volgende week naar Orlando. Via Amazon.nl fysieke simkaarten gehaald op T-Mobile netwerk €40,- voor 28 dagen onbeperkt bellen sms en 4g.

Je laatste opmerking, zou je die kunnen uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
austin_77 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 00:08:
[...]

Wij vertrekken volgende week naar Orlando. Via Amazon.nl fysieke simkaarten gehaald op T-Mobile netwerk €40,- voor 28 dagen onbeperkt bellen sms en 4g.

Je laatste opmerking, zou je die kunnen uitleggen?
zeker; je betaald veel te veel voor veel te weinig data/minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24
PhilipsFan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 02:58:
Zijn er nog nieuwe tips voor een data eSIM in de USA? Ik heb Nomad en Airalo, maar die zijn recentelijk flink duurder geworden...
Ik neem altijd een KnowRoaming data only esim als ik in de VS ben. 1 GB voor $3,85 (met code soms nog iets goedkoper). Wanneer hij op is koop je gewoon weer een nieuwe.

Als je niet hoeft te bellen en een beetje zuinig met je data doet, kan het bijna niet goedkoper dan met KnowRoaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 00:31

Jorissie87

No diggity

[...]

Ik hoor dit graag! Wij gaan zelf later dit jaar ook die kant op en zoeken nog naar een goed(kop)e manier om internet te hebben. Voornamelijk voor Spotify en navigatie onderweg.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
[...]

Ikzelf ga eind augustus naar New York en zat te kijken naar de T-Mobile Network Pass. Dit zou ook gratis te proberen zijn, maar dan voor 90 dagen. Of het werkt weet ik niet, aangezien ik nog niet eerder in de US ben geweest.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
G-Meister schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Ikzelf ga eind augustus naar New York en zat te kijken naar de T-Mobile Network Pass. Dit zou ook gratis te proberen zijn, maar dan voor 90 dagen. Of het werkt weet ik niet, aangezien ik nog niet eerder in de US ben geweest.
Ga ik ook proberen. Ik ga met meerdere personen, dus wel fijn om wat alternatieven te hebben. Ik weet niet of ik op tijd hier terugmeld of het werkt, ik doe m'n best.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:59
Wel mooi om te zien. Iedereen spendeert hier duizenden dollars aan tickets, autohuur, excursies, overnachting etc. en wil dan het onderste uit de kan met een simkaart.

Mijn advies zou zijn om gewoon een fatsoenlijke e-sim met genoeg data te pakken zodat je daar onderweg geen gedonded mee hebt.
Stel je hebt geen bereik of je bundel is op op een cruciaal moment (navigatie, ff iets belangrijks opzoeken e.g.).
Het tijdsverlies dat je oploopt zou mij die 2 tientjes echt niet waard zijn op zo'n totaalbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En dan nog, hoe afhankelijk ben je er van.

Ik had de laatste keer wel een simkaart gekocht, maar ging er eigenlijk al vanuit dat ik toch geen bereik zou hebben op de meeste plekken. Dus een offline hike kaart (maps.me mapy.cz) was cruciaal. Tevens ook omdat je er basaal mee kunt navigeren met de auto (genoeg voor buiten de steden). En aangezien voor mij de meeste campings toch FCFS waren, kon ik die toch niet reserveren en richt je je reis erop in dat je die dus eerst even aandoet bij het bezoeken van een volgend park.
Juist op het meest cruciale punt had ik dan alsnog geen verbinding (tol vooruit betalen in SF).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, bij wandelen aan de hand van telefoonnavigatie moet je echt niet van mobiel internet afhankelijk zijn. Misschien op de Utrechtse heuvelrug maar zeker niet in enig serieus natuurpark, en al helemaal niet in de dunbevolktere delen van de VS... GPS-signaal daarentegen werkt prima in het midden van een woestijn.

Voor serieuze wandelingen (dus niet een rolstoel-toegankelijk rondje om het visitor center :P) moet je ook op de kwaliteit van de kaart letten. Google maps is leuk voor navigatie met de auto maar kent wandelpaadjes vaak niet, open streetmap is wat dat betreft wel erg goed. Ik gebruik zelf de app OSMAnd, de gratis variant kan 7 regio's offline opslaan, en nog 3 extra als je je aanmeld voor de nieuwsbrief. De echte cheap-ass kan de app nog herinstalleren om zo van kaarten te wisselen. Ik heb zelf voor 20 euro de volledige variant gekocht, waardoor ik nu heel west-europa inclusief hoogtelijnen op mijn telefoon heb. Wel van tevoren even uitzoeken in welke menuutjes je de nuttige opties kan vinden, want er zit echt heel veel functionaliteit in.
Extra bonus: OSMAnd weet vaak zelfs waar toiletten, picknicktafels, bakkers, en andere nuttige zaken te vinden zijn. :) Navigatie kan ook, al is die app in dat opzicht wel dommer dan bijvoorbeeld google maps: je wordt vaak over kleine weggetjes gestuurd omdat die in theorie korter zijn - als je met 80 door krappe bochtjes zou vliegen, of als je de verkeersdrukte negeert.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:00

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De gouden standaard voor wat betreft hiking-apps in de VS is trouwens AllTrails. Er zijn wat anderen maar daar hoor je eigenlijk nooit iemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 16:16
(jarig!)
Hallo allemaal,

binnenkort mag ik ook weer een trip maken door Amerika (Seattle - LA) en ben dus aan het oriënteren op vervoer. Nu tref ik bij Sixt het volgende:

Unlimited miles
Included Loss Damage Waiver (including theft protection) up to $0.00 financial responsibility
Included GPS guaranteed
Included Supplemental Liability Insurance
Roadside assistance

Het lijkt mij dat ik daarmee redelijk zorgeloos onderweg kan / dat alle eventuele kosten i.v.m. auto zijn gedekt. Hebben jullie nog tips of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
(jarig!)
paul-s83 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:07:
Mijn advies zou zijn om gewoon een fatsoenlijke e-sim met genoeg data te pakken zodat je daar onderweg geen gedonded mee hebt.
Stel je hebt geen bereik of je bundel is op op een cruciaal moment (navigatie, ff iets belangrijks opzoeken e.g.).
Het tijdsverlies dat je oploopt zou mij die 2 tientjes echt niet waard zijn op zo'n totaalbedrag.
Wellicht interessant voor mensen hier is bijvoorbeeld een dergelijke ESIM: https://www.ebay.com/itm/...Ciid%3A1&var=593603567534

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
Keeper schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Smithsonian Air&Space - ik zou naar die bij Dulles (vliegveld) gaan, die op de mall vond ik minder interessant (ook wel Steven F. Udvar-Hazy Center genoemd). Bij die laatste hebben ze een Concorde, space shuttle, en een SR-71 Blackbird (en nog wat andere toffe dingen).

American History museum heeft toffe tentoonstelling “Entertainment Nation”, met allerlei pop-culture dingen. Ben er zelf alleen nog niet geweest.

Witte Huis kan je niet meer super dicht bij komen, maar Lafayette Square is tegenwoordig wel weer open en vanaf The Ellipse kan je het ook redelijk goed zien. Washington Monument is tof, maar je moet inderdaad erg goed je best doen op tijd kaartje te hebben (zie https://www.recreation.gov/ticket/facility/234635 voor verschillende opties). Alternatief: de Old Post Tower in het Waldorf Astoria is ook gratis te bezoeken en heeft ook heel mooi uitzicht en is vaak veel minder druk, zie https://www.nps.gov/nama/planyourvisit/opot.htm

NBA en NFL seizoen is voorbij, maar wedstrijd Nationals (honkbal) kan ook leuk zijn om mee te maken.

Verder, Mall is wel een beetje een must have, maar flinke wandeling als je het helemaal wilt zien. Lincoln Memorial, Capitool, Supreme Court zijn wel indrukwekkend. MLK Jr monument vind ik zelf wel tof, en Jefferson Memorial aan Tidal Basin ook. Kan je van daaruit meteen door naar The Wharf, beetje nieuwe hippe uitgaansbuurt. Voor live muziek: Pearl Street Warehouse, bijv.

Must-eat? Ben’s Chili Bowl op U Street. (Niet heel verfijnd, maar wel prima half-smoke hot dog in mooie ouderwetse diner). Anders ook zeker de food court bij Union Square Market proberen. Beetje off the beaten track, maar wel erg leuk met enorm dakterras.
We zijn inmiddels terug en hebben eigenlijk alles gedaan behalve de "de hoogte in" activiteiten.

Dag 1: Aankomst + Ben's Chili Bowl
Dag 2: (jetlegged, dus wakker om 4 uur). White House > WW2 memorial > Mall > Lincoln > Korea Memorial > MLK > Jefferson > Smithsonian A&S > National Archives (grappen dat je de Declaration of Independence komt jatten worden enkel beantwoord met een vermoeide zucht)> American History (Waar je nu ipv echte classics het mondkapje van Fauci mag bekijken 8)7 ) > half dood in bed gedonderd
Dag 3 > Arlington > Iwo Jima > Smithsonian A&S (die met de Spaceshuttle) > Smithsonian Natural History > nu compleet dood op de bank in het hotel.

Totaal wel ruim 200$ aan Uber, maar een super packed weekend en alle toegang gratis. We zagen ome Joe nog met de Beast langs kachelen naar het lokale bejaardenhuis, en mijn vrouw kon niet lachen om de grap dat het Washington Monument totaal niet op Washington lijkt.

Qua data hebben we op advies van een andere poster een Airalo esim genomen, dat werkte perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Hemingr op 18-07-2023 11:24 ]

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 16:04
Hemingr schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:46:
[...]

We zijn inmiddels terug en hebben eigenlijk alles gedaan behalve de "de hoogte in" activiteiten.

Dag 1: Aankomst + Ben's Chili Bowl
Dag 2: (jetlegged, dus wakker om 4 uur). White House > WW2 memorial > Mall > Lincoln > Korea Memorial > MLK > Jefferson > Smithsonian A&S > National Archives (grappen dat je de Declaration of Independence komt jatten worden enkel beantwoord met een vermoeide zucht)> American History (Waar je nu ipv echte classics het mondkapje van Fauci mag bekijken 8)7 ) > half dood in bed gedonderd
Dag 3 > Arlington > Iwo Jima > Smithsonian A&S (die met de Spaceshuttle) > Smithsonian Natural History > nu compleet dood op de bank in het hotel.

Totaal wel ruim 200$ aan Uber, maar een super packed weekend en alle toegang gratis. We zagen ome Joe nog met de Beast langs kachelen naar het lokale bejaardenhuis, en mijn vrouw kon niet lachen om de grap dat het Washington Monument totaal niet op Washington lijkt.

Qua data hebben we op advies van een andere poster een Airalo esim genomen, dat werkte perfect.
hahah en ik maar denken dat wij de dagen wel eens vol plannen:)
Wij vertrekken vrijdag naar washington. was de A&S bij dulles inderdaad een betere optie? misschien dat we die dan toch nog even wisselen alhoewel ik de Concorde en spaceshuttle al gezien heb in het intrepid museum in NY...
En wij gebruiken naar de US ook altijd Airalo en dat werkt super...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
Gekke henk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:25:
[...]

hahah en ik maar denken dat wij de dagen wel eens vol plannen:)
Wij vertrekken vrijdag naar washington. was de A&S bij dulles inderdaad een betere optie? misschien dat we die dan toch nog even wisselen alhoewel ik de Concorde en spaceshuttle al gezien heb in het intrepid museum in NY...
En wij gebruiken naar de US ook altijd Airalo en dat werkt super...
A&S in DC zelf heeft de Apollo dingen (capsule + door Bezos opgeviste Saturn V motor), het studio model van de original series Enterprise (Als dat je ding is) en de Wright Flyer. Voor de rest niet iets wat bijzonder interessant is.

De A&S bij Dulles is significant groter met enkele echte parels (Spaceshuttle, Enola Gay, SR71, Concorde).

Voor de DC locatie moet je een time slot ticket reserveren (gratis). Voor Dulles kan je gewoon naar binnen lopen.

Als je echt van vliegtuigen houd is het Airforce Museum in Ohio (bij Columbus) een betere optie.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eerderbedeve
  • Laatst online: 13-05 11:15
bwerg schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Dat lijkt me niet handig, het is juist gebruikelijk dat er een papiertje wordt ondertekend waarop alle schade is gemarkeerd.
Wel nee ; nergens voor nodig .
Als je een auto met schade mee wilt nemen moet je dfat helemaal zelf weten.
Achteraf is er geen gezeur ; je huur in de USA kent immers geen eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

@Hemingr Wow, die tweede dag is idd een vrij intense dag, zeker met de huidige temperatuur. Nice!

Wat jij zegt over A&S museum vond ik precies ook - die op de mall is leuk, maar die bij Dulles vond ik veel imposanter, door de grootte maar ook de echt toffe dingen die ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

eerderbedeve schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:25:
Hmm, weer wat geleerd. :) In Europa is dat standaard natuurlijk wel het geval (optioneel af te kopen) en dan neem je nooit zomaar een auto met schade in ontvangst.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:17

Rannasha

Does not compute.

Ik mag me hier ook weer melden.

Gisteren vlucht geboekt (GVA-JFK) voor 3 weken in het noord-oosten in april volgend jaar. We komen aan op 6 april, 2 dagen voor de totale zonsverduistering in de regio, wat de hoofdreden is voor de reis.

Ook meteen maar ESTA aangevraagd en dat ging verrassend vlot. Een uur na de aanvraag was de goedkeuring al binnen.

Nu de rest van de vakantie maar eens gaan plannen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:42
Aangezien het alweer 5 jaar geleden is voor mij dat ik er het laatst geweest ben, is het nog steeds cash wat de klok slaat of is het inmiddels mogelijk om het grootste deel te betalen met Apple Pay? (Florida voor mij)

De vorige keer heb ik een x bedrag van te voren in cash gehaald en de rest gedaan met zowel mijn ABN debit kaart als de credit card. Maar aangezien het grootste gedeelte van de US een iPhone heeft heb ik een beetje hoop dat ik ver kan komen met Apple Pay en zo min mogelijk contanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01:31
Carthrax schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:55:
Aangezien het alweer 5 jaar geleden is voor mij dat ik er het laatst geweest ben, is het nog steeds cash wat de klok slaat of is het inmiddels mogelijk om het grootste deel te betalen met Apple Pay? (Florida voor mij)

De vorige keer heb ik een x bedrag van te voren in cash gehaald en de rest gedaan met zowel mijn ABN debit kaart als de credit card. Maar aangezien het grootste gedeelte van de US een iPhone heeft heb ik een beetje hoop dat ik ver kan komen met Apple Pay en zo min mogelijk contanten.
Cash? Alles is CC is mijn ervaring. Of het een drankje is of een hele kar boodschappen, alles is CC. Tenminste in Orlando werd ik altijd vreemd aangekeken als ik iets anders als een CC gebruikte :) Standaard zin is daar ook : Debet or Credit? Ik heb altijd alleen wat cash op zak voor storingen of problemen met de CC. In het verleden gehad dat mijn kaart geblocked werd omdat de CC het verdacht vond dat er in Amerika betaald werd. Daar sta je dan met je boodschappen. Handig om dan wat cash op zak te hebben.

Volgend jaar staat weer in de planning: 4 weken Orlando. Als alles meezit dan.

[ Voor 4% gewijzigd door S.McDuck op 19-07-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:42
Ik zit 3,5 week in de Orlando area maar toen was Apple Pay daar in opkomst en bij ons nog niet mogelijk, hopelijk kan ik daar zoveel mogelijk gebruik van maken. De vorige keer ook veel met CC betaald hoor, ik zat aan het einde van de vakantie op het max bedrag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 17:53
Waarschijnlijk willen wij volgend jaar een langere periode naar de VS en Canada. Het idee is nu Westkust + British Columbia. Eigenlijk zou ik daar heel graag Austin en wat Texas aan toevoegen, maar Austin -> Las Vegas (gok dat we daar anders op zouden vliegen) is zo'n 18uur extra rijden en we gaan met een kleine.

Weet iemand of het te doen is om een camper/huurauto (moeten nog nadenken hoe we de reis willen doen) op te halen in bijvoorbeeld Las Vegas en in te leveren in Seattle? (idealiter Vancouver, maar dat zal vast teveel gedoe zijn en Seattle is maar 2,5u rijden van Vancouver) En of het makkelijk is om met een Amerikaanse huurauto naar Canada te rijden of krijg je dan gedoe (met verzekering bijvoorbeeld)? Anders moeten we misschien kijken naar auto inleveren in Seattle en een trein/bus/vlucht nemen tussen een Amerikaanse stad en Vancouver.

Ga de komende tijd eens rustig dingen uitzoeken, maar dat zijn toch de eerste grote logistieke vragen die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

S.McDuck schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:01:
In het verleden gehad dat mijn kaart geblocked werd omdat de CC het verdacht vond dat er in Amerika betaald werd. Daar sta je dan met je boodschappen. Handig om dan wat cash op zak te hebben.
Van tevoren je cc vendor even bellen en aangeven dat je internationaal gaat reizen, om dat te voorkomen. Of je kunt het online doen, afhankelijk van bank/maatschappij.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
DennisCle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:41:
Weet iemand of het te doen is om een camper/huurauto (moeten nog nadenken hoe we de reis willen doen) op te halen in bijvoorbeeld Las Vegas en in te leveren in Seattle? (idealiter Vancouver, maar dat zal vast teveel gedoe zijn en Seattle is maar 2,5u rijden van Vancouver)
Een one way rental is vaak mogelijk, maar of dat interessant is hangt denk ik met name ook af van de one way fee. Ophalen in de VS en inleveren in Canada is op zich niet uitgesloten (mijn ouders hebben dat in 2019 gedaan met een huurauto), maar zal een stuk lastiger te vinden zijn.
En of het makkelijk is om met een Amerikaanse huurauto naar Canada te rijden of krijg je dan gedoe (met verzekering bijvoorbeeld)?
Geen probleem. Sommige verhuurders vroegen jaren geleden om het te zeggen als je naar Canada zou rijden met een Amerikaanse huurauto want dan kreeg je extra documenten mee. Geen idee of dat nog steeds in de huurvoorwaarden staat.

Nog een kleine toevoeging: er valt van Austin-Las Vegas best een aardige route te maken, maar dat hangt ook af van het seizoen waarin je reist. Dat stuk van de VS is een stuk comfortabeler in de tijd dat het noordwesten/British Columbia nog niet zo aantrekkelijk is (regen aan de kust/wegafsluitingen door sneeuw in de bergen).

[ Voor 13% gewijzigd door voske op 19-07-2023 13:30 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
voske schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Een one way rental is vaak mogelijk, maar of dat interessant is hangt denk ik met name ook af van de one way fee. Ophalen in de VS en inleveren in Canada is op zich niet uitgesloten (mijn ouders hebben dat in 2019 gedaan met een huurauto), maar zal een stuk lastiger te vinden zijn.

[...]

Geen probleem. Sommige verhuurders vroegen jaren geleden om het te zeggen als je naar Canada zou rijden met een Amerikaanse huurauto want dan kreeg je extra documenten mee. Geen idee of dat nog steeds in de huurvoorwaarden staat.

Nog een kleine toevoeging: er valt van Austin-Las Vegas best een aardige route te maken, maar dat hangt ook af van het seizoen waarin je reist. Dat stuk van de VS is een stuk comfortabeler in de tijd dat het noordwesten/British Columbia nog niet zo aantrekkelijk is (regen aan de kust/wegafsluitingen door sneeuw in de bergen).
Ik zal t.z.t. eens kijken naar one way fees per aanbieder. Normaal gesproken boeken wij vaak via Sunny Cars, maar ik zie dat er als ik nu voor september zou willen boeken een behoorlijke fee van bijna 400 dollar (ruim 20% totaalprijs+) bij komt kijken. Fijn om in ieder geval te weten dat Canada ingaan in principe geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Carthrax schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:55:

In de jaren dat ik hier woon kan ik de keren dat ik cash betaald heb op 2 handen tellen. En dat komt dan voornamelijk door antieke tolwegen die enkel cash accepteren. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Na ruim een week Canada (najah, begonnen in Seattle maar daar is weinig aan eerlijk gezegd) zijn we nu in terug in de USA te weten Coram nabij Glacier National Park.

Canada heeft een andere vibe die niet echt te beschrijven is. Het voelt "vriendelijker", beter onderhouden en netter dan Amerika. De Nationale Parken zijn wel iets minder indrukwekkend. Daar waar je in Amerika zowat tegen de bezienswaardigheden aanrijdt moet je in Canada veel meer lopen c.q. hiken. Ook misten wij de mooie signs zoals ze die in Amerika kennen :).

Desalniettemin waren de parken die we gezien hebben erg mooi, maar bewust ook veel overgeslagen en alleen de noemenswaardige bezienswaardigheden eruit gepikt.

Vancouver: we hebben Capilano Suspension Bridge Park overgeslagen vanwege de belachelijke toegangsprijs van zo'n 70 dollar. In plaats daarvan zijn we naar Lynn Canyon Suspension Bridge gegaan welke gratis is en ontzettend mooi.

Hope: Coquihalla Canyon Park is helaas nog steeds gesloten. Als alternatief gekozen voor Thacker Regional Park maar alleen daarvoor zouden we niet naar Hope hebben gereden. Onderweg wel een geweldige dirt road meegepakt om bij een prachtig lake genaamd Jones Lake te komen. Aanrader (als je een geschikte auto hebt)!

Clearwater: Wells Gray Provincial Park is erg mooi, met name de (hike naar) Moul Falls alwaar je achter de waterval kan komen!

Jasper en Banff hebben we beide aangedaan maar zijn ontzettend druk en toeristisch. Heel hectisch. De gelijknamige nationale parken lopen in elkaar over wat enigszins gek is. Ze verschillen ook niet zo veel van elkaar, vooral veel bomen en watervallen. Hoogtepunt in Jasper NP was Columbia Icefield, die moet je zeker doen (met de Ice Explorer naar een gletsjer waar je op kan lopen!). In Banff NP is Moraine Lake erg aan te raden (alleen te bereiken met shuttle die je moet reserveren). Lake Louise ligt er ook maar is veel drukker (daar kun je wel met de auto komen maar is niet aan te raden) en een stuk minder indrukwekkend.

De Canadese Dollar is wel heerlijk voor ons, 1 CAD is nog geen 70 Eurocent. Brandstof zit zo tussen de 1,50 en 1,90 CAD per liter (ja, metric gebruiken ze daar) afhankelijk van locatie.

Grensovergang was geen enkel probleem. ETA vooraf aangevraagd voor Canada maar was geen vereiste voor over de weg, alleen als je vliegt. Terug voor Amerika een zogeheten I-94 form ingevuld maar geen idee of ze er iets mee gedaan hebben.

Tanken in Canada kon overal zonder zip code, in Montana (USA) werd er wel weer om gevraagd en moest ik de cashier weer opzoeken. Vlak na de grensovergang getankt voor zo'n 3,60USD/gallon dus dat was goedkoper dan ik had gedacht. Dat zal in de grotere/toeristischere steden wel (flink) duurder zijn.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

In Canada probleemloos gebruik gemaakt van Airalo.com e-sim, voor Amerika had ik al een AT&T fysieke sim. Even opgewaardeerd en doet het ook weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

eerderbedeve schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Wel nee ; nergens voor nodig .
Als je een auto met schade mee wilt nemen moet je dfat helemaal zelf weten.
Inmiddels ook een waarschuwing op het dash dat de batterij van de autosleutel (keyless) vervangen moet worden. Ook zag ik dat de resterende levensduur van de olie nog maar iets van 10-20% is dus dat zal binnenkort ook wel een waarschuwing geven.

Vraag me af of het de moeite is om hiervoor National lastig te vallen, zolang het blijft werken vind ik het prima maarja hoe lang dat is... :+ De sleutel dan met name, olie geloof ik wel (zolang er maar genoeg in zit).

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 20-07-2023 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42

Bob Popcorn

Plop!

TommyGun schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 01:13:
Gisteren de auto (Full size SUV) opgehaald bij National (SEA), heerlijk hoe eenvoudig en snel het daar gaat.

Bewust de gewenste klasse gekozen bij het boeken ipv gebruik te maken van EE. Er moest ook gebeld worden voor een full size dus volgens mij stond er niet veel meer in de isle (wel mid size en ander exotisch spul). Men kwam eerst met een Nissan aan, uiteraard afgewezen ;) en vervolgens een Chevy Tahoe meegekregen.

Auto van 2021, nagenoeg full option maar geen parkeersensoren aan de voorkant... Daar stond ik wel even van te kijken, maar goed.

Veel kleine schades ook, krassen en deukjes, kapotte buitenspiegel (behuizing)... Ik heb ze op enkele dingen gewezen bij de overdracht maar het was allemaal geen probleem. Hopelijk denken ze daar bij het inleveren ook zo over. Immers heb je niks op papier...

Prima auto verder, maar volgende keer weer een Ford denk ik :)
Dan krijg je zo'n afgetrapte Ford Explorer :p Laatste keer een Nissan Pathfinder gehad, echt een super fijne auto!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19
DennisCle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Ik zal t.z.t. eens kijken naar one way fees per aanbieder. Normaal gesproken boeken wij vaak via Sunny Cars, maar ik zie dat er als ik nu voor september zou willen boeken een behoorlijke fee van bijna 400 dollar (ruim 20% totaalprijs+) bij komt kijken. Fijn om in ieder geval te weten dat Canada ingaan in principe geen probleem zou moeten zijn.
Dat hebben we een keer of drie gedaan ondertussen voordat de corona ellende begon. Auto huren in US via Sunnycars (ophalen in Seattle of SF) en dan de grens over naar Vancouver island met het veer. Even paspoort check en we konden door. Vanuit Canada weer Amerika in (route Banff > Yellowstone) duurde langer. Toen wilden ze ook even in de kofferbak kijken. Maar was verder ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 18:19
TommyGun schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:20:
[...]

Inmiddels ook een waarschuwing op het dash dat de batterij van de autosleutel (keyless) vervangen moet worden. Ook zag ik dat de resterende levensduur van de olie nog maar iets van 10-20% is dus dat zal binnenkort ook wel een waarschuwing geven.

Vraag me af of het de moeite is om hiervoor National lastig te vallen, zolang het blijft werken vind ik het prima maarja hoe lang dat is... :+ De sleutel dan met name, olie geloof ik wel (zolang er maar genoeg in zit).
We hebben na overleg met de verhuurder toen de olie laten verversen. Bij ons ging het lampje na 1 week aan met nog 3 weken te gaan en een aardig aantal mijl. De auto ruilen was een grotere omweg (naar een klein kantoor dat niet eens wist of ze een SUV hadden staan) dan even langs een garage na akkoord. En dat ging op zijn fast food Amerikaans. Nog voordat ik de koffie op had stond de auto alweer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DennisCle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:41:

Weet iemand of het te doen is om een camper/huurauto (moeten nog nadenken hoe we de reis willen doen) op te halen in bijvoorbeeld Las Vegas en in te leveren in Seattle?
Geen probleem maar je betaalt meestal wel een one way fee en die kan variëren per verhuurder, locatie, voertuig maar ook rijrichting, en wellicht wat andere factoren die ik heb gemist, waardoor shoppen de moeite waard is.
En of het makkelijk is om met een Amerikaanse huurauto naar Canada te rijden of krijg je dan gedoe (met verzekering bijvoorbeeld)? Anders moeten we misschien kijken naar auto inleveren in Seattle en een trein/bus/vlucht nemen tussen een Amerikaanse stad en Vancouver.
Je wilt de auto inleveren in Vancouver? Kwestie van uitproberen en voorwaarden lezen. Ik heb dat snel even geprobeerd op de site van National: Las Vegas-Seattle lukte zonder issues. Maar toen ik Las Vegas-Vancouver koos waren er opeens geen auto's beschikbaar. Dat doet vermoeden dat het niet bij elke verhuurder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
rvrbtcpt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:58:
[...]

Dat hebben we een keer of drie gedaan ondertussen voordat de corona ellende begon. Auto huren in US via Sunnycars (ophalen in Seattle of SF) en dan de grens over naar Vancouver island met het veer. Even paspoort check en we konden door. Vanuit Canada weer Amerika in (route Banff > Yellowstone) duurde langer. Toen wilden ze ook even in de kofferbak kijken. Maar was verder ook geen probleem.
Fijn om te weten dat het in ieder geval geen probleem is. Sunnycars dus op een random datum even ingevuld en de one way fee was daar dus wel vrij pittig. Kon ook maar 30 dagen huren zei de site. Zelf denk ik toch meer aan het dubbele, maar dat kunnen ook twee reserveringen zijn.
downtime schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:31:
[...]

Geen probleem maar je betaalt meestal wel een one way fee en die kan variëren per verhuurder, locatie, voertuig maar ook rijrichting, en wellicht wat andere factoren die ik heb gemist, waardoor shoppen de moeite waard is.

[...]

Je wilt de auto inleveren in Vancouver? Kwestie van uitproberen en voorwaarden lezen. Ik heb dat snel even geprobeerd op de site van National: Las Vegas-Seattle lukte zonder issues. Maar toen ik Las Vegas-Vancouver koos waren er opeens geen auto's beschikbaar. Dat doet vermoeden dat het niet bij elke verhuurder kan.
Gemak dient de mens dus als het in Vancouver kan dan zou dat toch net weer een dag en trip naar Seattle terug schelen (ga er nu vanuit dat we willen beginnen in de VS en eindigen in Canada), maar als het gedoe is of veel kost dan gaan we gewoon terug naar de VS om de auto in te leveren.

Eerste rondje kijken is de one way fee neit te verwaarlozen dus t.z.t. goed naar kijken inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 15:18
TommyGun schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:16:
In Canada probleemloos gebruik gemaakt van Airalo.com e-sim, voor Amerika had ik al een AT&T fysieke sim. Even opgewaardeerd en doet het ook weer zonder problemen.
Volgens mij hebben de meeste grote providers in Canada en US onderling free roaming afgesproken, zoals in de Europa verplicht is. AT&T heeft dat in ieder geval wel. Dus een los abo voor Canada is vaak niet nodig als je een US SIM hebt. Daar heb jij niks meer aan, maar de volgende lezer misschien wel :)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
TommyGun schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:20:
[...]
Ik heb ooit in Denver een Cadillac Escalade meegekregen die na nog geen 100 km al aangaf dat de olie vervangen moest worden. Na twee dagen de melding via het menu uitgezet en doorgereden. Vlak voordat we em inleverden (en 5.000 km verder) kwam de melding toch weer opnieuw. Verder nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57

Grouchy

meep meep

Patrick_6369 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Volgens mij hebben de meeste grote providers in Canada en US onderling free roaming afgesproken, zoals in de Europa verplicht is. AT&T heeft dat in ieder geval wel. Dus een los abo voor Canada is vaak niet nodig als je een US SIM hebt. Daar heb jij niks meer aan, maar de volgende lezer misschien wel :)
Inderdaad. De grote drie (AT&T, T-Mobile, Verizon) hebben dat in ieder geval wel. Heb zelf al jaren een AT&T sim en behalve de USA en Canada werkt het ook zo in Mexico => Data/Bellen/SMS

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
Ik kan melden dat de sim2roam a €40,- voor 28 dagen onbeperkt bellen, sms en data via amazon.nl als een tierelier werkt!
As we speak in Orlando en navi via CarPlay en alle andere zaken gaan als een trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag naar Glacier National Park geweest, de bedoeling was om bij Apgar Visitor Center (westkant) te parkeren en vanuit daar met shuttle bussen verder te reizen. Niet dus... Om überhaupt bij dat Visitor Center te komen had je al de Going-to-the-Sun Road reservering nodig.

Vervolgens maar 2 uur doorgereden naar de ingang aan de oostkant (Saint Mary Visitor Center) alwaar je nog wel kon komen zonder reservering. Lekker handig, maar goed.

Vanuit daar met de shuttle naar Logan Pass gegaan en de Hidden Lake trail gelopen. Erg mooi!

Vervolgens was het alweer bijna 15u en dan wordt het park opengesteld voor iedereen, dus terug naar de auto en naar Many Glacier gereden (want daar moest je ook weer een aparte reservering voor hebben) en vervolgens alsnog door Glacier zelf.

Aan de westkant is een heel groot deel opengebroken (wegwerkzaamheden) en door de drukte (om 15u begon dat alsnog - iedereen zonder reservering) duurde dat wel even om doorheen te komen maar desalniettemin een mooie ervaring!

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 21-07-2023 04:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 09:11
Via de Verizon app heb ik nu 100gb 30 dagen gratis, met us telefoonnummer, zonder hotspot. Aanvragen kan via de app die gewoon in de nl App Store te downloaden is. Enige randvoorwaarden zijn een Esim geschikt toestel en een (bogus) us mobiel telefoonnummer. Wij hebben alle vier dit kennismaking aanbod, ideaal.

Amerika is naast allerlei superlatieven voor mij ook het land van de steals. Jammer dat je niet meer zo eenvoudig de US store van iOS kan benaderen voor nog veel meer voordeel. Ik worstel dan met mijn Amerikaanse betaling. Pay pal werkt ook niet meer. Is hiervoor een praktische oplossing beschikbaar?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:43
US gift cards eventueel voor de app store.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
(jarig!)
Hallo allemaal,

Inmiddels een reis aan het voorbereiden voor september a.s. - 22 dagen - van Seattle naar Los Angeles. Daarbij zijn wij niet van hele stukken wandelen door de natuur, maar het zou een mooie mix moeten worden van natuur en cultuur/steden. Ik heb nu een eerste grove schets gemaakt. Mocht je het leuk vinden om eens mee te denken, dan hoor ik het uiteraard graag! Bijvoorbeeld tips om onderweg ergens te stoppen of specifieke routes te nemen.

Seattle, Portland, Hood River (via Historic Columbia River, Multinomah Falls), via Madras / Bend naar Crater Lake. Vervolgens richting de kust, via Crescent City naar Redwood National Park, Eureka en via Highway 1 richting San Francisco. Via Sacramento door Yosemite naar Las Vegas (evt. Grand Canyon) en vervolgens terug naar Los Angeles/Santa Monica/Naples/Malibu.

Mogelijk overigens dat een en ander geschrapt zal moeten worden om het qua reistijd goed in te passen - maar dat is keuzes maken :). Veel dank vast voor eventuele reacties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peacelord
Wat een echte aanrader is is het ov in SF. Je downloadt daar de Munti app en voor 5 usd per dag reis je een dag onbeperkt in de stad excl. de cable cars. Kinderen tot 19 jaar reizen zelfs gratis. Bussen rijden af en aan dus auto rijden is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 10-10 15:01
peacelord schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:58:
Wat een echte aanrader is is het ov in SF. Je downloadt daar de Munti app en voor 5 usd per dag reis je een dag onbeperkt in de stad excl. de cable cars. Kinderen tot 19 jaar reizen zelfs gratis. Bussen rijden af en aan dus auto rijden is niet nodig.
Bedankt voor de tip, direct geïnstalleerd. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

peacelord schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:58:
Bedankt voor de tip, wij vliegen in augustus op SF en zochten nog een goed(kop)e manier om naar ons hotel te komen!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Het is echt ideaal. Ik heb een Suburban gehuurd voor onze rondreis maar in SF komt die de garage niet uit. Gisteren met de bus (lijn 28) naar de brug gereden die bijna net zo mooi is als de Nijmeegse Waalbrug en van daaruit weer terug gewandeld naar Presidio park. Hoe het OV hier gefinancierd wordt geen idee maar praktisch is het wel. Ook aardig wat daklozen maken er dankbaar gebruik van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
peacelord schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:13:
... naar de brug gereden die bijna net zo mooi is als de Nijmeegse Waalbrug ...
Not sure if sarcasm :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Ok, enigszins gekleurd door chauvinisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20
Mocht er binnenkort nog iemand naar New York afreizen, heb hier nog twee sealed unlimited 7-day metro passes liggen die geldig zijn t/m ergens 2024. Stuur me maar een PM als je interesse hebt.

Edit: ondertussen verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Den_S85 op 17-09-2023 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Den_S85 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:54:
Mocht er binnenkort nog iemand naar New York afreizen, heb hier nog twee sealed unlimited 7-day metro passes liggen die geldig zijn t/m ergens 2024. Stuur me maar een PM als je interesse hebt.
Ah ben net afgelopen dinsdag teruggekomen van een lang weekend NYC :P
Was zeker wel handig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 10-10 14:35

TAA

Liever IRC

Den_S85 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:54:
Vertrekken morgen; beetje kort dag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Laatst online: 10-10 15:53
DennisCle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Ik huur ook meestal via Sunny Cars, ook in de VS. Maar ik heb het idee dat ze voor een andere drop-off dan pick-up locatie absurde prijzen vragen en je daarvoor beter direct bij de verhuurder kan proberen.
Vorig jaar nog wilden we ophalen bij het vliegveld, maar bij voorkeur inleveren bij het treinstation van dezelfde stad. Dat is dus zo'n 20km verderop. Sunny Cars vroeg daar ruim 300 euro voor. Dus toch maar gewoon zelfde locatie ingevuld voor inleveren en bij het ophalen ter plekke aan de verhuurder (Hertz) gevraagd of inleveren bij het station ook kon. "Ja hoor, geen probleem." Kostte niks extra.

Ik heb wel begrepen (geen eigen ervaring) dat er heel veel mensen zijn die net als jij in de VS willen starten en de auto dan in Canada inleveren. Dat kan wel, maar is daardoor heel duur. De andere kant op is juist heel goedkoop of gratis, omdat ze auto's over hebben aan die kant.

Edit ter verduidelijking: de huur is uiteraard niet gratis, maar geen extra kosten voor het inleveren op andere locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Lapa op 30-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Naar aanleiding van de enthousiaste verhalen hier over de must see Alcatraz tour in SF: Wij komen net terug van de avondtour en hadden mede nav de enthousiaste verhalen al 3 maanden geleden geboekt. Wij vonden het eigenlijk tegenvallen.

verschillende Amerikanen gesproken de afgelopen dagen in SF die allemaal aangaven er zelf nog nooit te zijn geweest. Volgens mij is het iets als het sex-museum in Amsterdam. Daar komen alleen buitenlandse toeristen en mensen uit de provincie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 06:28
peacelord schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:22:
Naar aanleiding van de enthousiaste verhalen hier over de must see Alcatraz tour in SF: Wij komen net terug van de avondtour en hadden mede nav de enthousiaste verhalen al 3 maanden geleden geboekt. Wij vonden het eigenlijk tegenvallen.

verschillende Amerikanen gesproken de afgelopen dagen in SF die allemaal aangaven er zelf nog nooit te zijn geweest. Volgens mij is het iets als het sex-museum in Amsterdam. Daar komen alleen buitenlandse toeristen en mensen uit de provincie.
Zoveel mensen zoveel wensen. dit soort touristische dingen zijn zo persoonsafhankelijk of je het wel/niet euk vindt. Ik vond Alcatraz zeker de moeite waard om te bezoeken, maar vind de Grand Canyon dan weer geen zak aan, ieder z'n ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Na 3 volle dagen Yellowstone (uiteraard te kort, maar goed); wauw! Wat een geweldig park.

Het was druk, veel files bij de parkeerplaatsen en dat men wegwerkzaamheden midden op de dag uitvoert helpt ook niet - maar verder eigenlijk prima te doen vonden wij.

Wel erg groot en dus veel rijden, maar je kunt het prima verdelen met dank aan de route die in een acht loopt (upper en lower loop en dan heb je nog een gedeelte middenin. Over laatstgenoemde kom je telkens van / naar een entrance gereden wat enigszins gaat vervelen, maar dat is een luxe probleem).

Daarna naar Grand Teton gegaan, heel vreemd dat dit park in feite tegen Yellowstone aan ligt maar toch heel anders is. Valt ietwat tegen dan maar de vergezichten zijn ook erg mooi. Veel wild gespot, uiteraard bisons maar ook elk en een coyote.

Vandaag naar Craters of the Moon geweest. De loop met de auto doe je in nog geen half uur maar de hikes zijn echt de moeite waard. Ook die zijn veelal kort, op een paar na, maar de omgeving is zo bizar. Ik kan het eigenlijk met geen ander park vergelijken. Aanrader!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrick_6369
Als ik ergens lees dat Grand Teton tegenvalt, dan denk ik met veel weemoed terug aan 2019, toen ik deze foto's maakte en... "over smaak valt niet te twisten".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrvipKxANAgJFXsXJ5LqrDGRkX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQqtFEKNyzBrgZwVyzrxdok4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLXg9Gq9obud-EISs8hUwpryNms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dUo9BCLEHeuj4gED6SDQ8LA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fFgFiGf_g1LVUmiAYSdvWVirfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tv8moETGkbYQyR4HCNxapAW0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6LRsPYNimiM_C1-xP7x7EQVSHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGEt3aEzsHF3lYKty7SQ7OJa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpfWlvJwo0ZRqp1lkq7KHV7nUlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5b5KqU0dRmb1DoMfYoJb06B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zohXVzNGSEjYHvYfF_sy6KWV8NY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPiXXYYUHqAYQhNSmw82RCev.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel leuk om je reisverslag te lezen @TommyGun en herkenbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:16:
Als ik ergens lees dat Grand Teton tegenvalt, dan denk ik met veel weemoed terug aan 2019, toen ik deze foto's maakte en... "over smaak valt niet te twisten".
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Wel leuk om je reisverslag te lezen @TommyGun en herkenbaar!
Oh het viel niet zozeer tegen maar in vergelijking met het geweld van Yellowstone is het van een iets andere orde. Niet zo geweldig omschreven, het is dan ook al middernacht geweest hier ;)

Mormon Row met die huisjes vonden wij ook het mooiste aldaar, zeker met de Tetons op de achtergrond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mooie foto's overigens!

We maken er elke dag ook een hoop... Een selectie zetten we op Facebook / Polarsteps / Strava en ondertussen werken we ook al geregeld aan ons fotoboek want alles achteraf uitzoeken viel na de trip van vorig jaar erg tegen. Zou ze ook graag hier nog willen delen maar dat is (voor jullie althans) wellicht wat teveel van het goede dus DM me gerust als je iets van onze socials wil volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
San Francisco, dacht eerst dat Danny overdreef dat het "in het centrum" was, maar wow, wat een junkies daar tegenwoordig:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02
Bushie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:44:
[...]
Zoveel mensen zoveel wensen. dit soort touristische dingen zijn zo persoonsafhankelijk of je het wel/niet euk vindt. Ik vond Alcatraz zeker de moeite waard om te bezoeken, maar vind de Grand Canyon dan weer geen zak aan, ieder z'n ding.
Wij gingen in 2018 naar SF, aan het eind van een trip door west-USA (Seattle, Yellowstone, Grand Teton, Dinosaur, Moab, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, LA, SF). We hadden toen we in Seattle aankwamen nog geen plannen voor SF en dus ook geen tickets voor Alcatraz. Gedurende onze trip meermaals te horen gekregen dat het ook niet de moeite waard is en er langs varen voldoende is. Daar hebben we het mee moeten doen. Ach, als je niet weet wat je mist is het ook oke en prima mee te leven.

Rondreizen is keuzes maken, of het nou in de VS, Indonesië of Argentinië is (bijvoorbeeld). Je kunt nooit alles zien, individuele smaken verschillen en de ervaring van een bezienswaardigheid kan per dag verschillen (door het weer, drukte of andere omstandigheden). Ik zou vooral aanraden om niet rond te racen maar rond te reizen. Dat wil zeggen, maak keuzes en hou het daarbij. Als je weinig tijd hebt in SF, veel andere dingen wilt zien en een bezoek aan Alcatraz te veel tijd kost, sla het dan over. Tenzij je helemaal into het verhaal van Alcatraz bent en je dat soort tours de highlight van je reis vindt, pas het dan in. Maar maak keuzes! Gevoel dat je iets had willen zien, maar het niet past? Zet het op een lijst en heb iets om naar uit te kijken. Daarom zijn wij vorig jaar teruggegaan naar het westen van de VS voor Antilope Canyon, Horseshoe bend, Bryce Canyon, Zion, Sequoia en naar San Diego geweest. Weer onwijs genoten. Zo ook tweemaal naar New York geweest. In het voorjaar en een paar jaar later met kerst, wat een beleving op zich is. Ergens naar uitzien heeft ook waarde :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen 2/3 dagen met name gereden, wel nog John Day Fossil Beds National Monument bezocht. Omdat het zo afgelegen ligt was het daar erg rustig, ook was het erg heet (richting de 40 graden).

Wel de moeite waard! Het bestaat uit 3 units welke ver uit elkaar liggen, we hebben Sheep Rock en Painted Hills bezocht - Clarno niet omdat die teveel uit de route lag en het minste van de 3 leek / werd beoordeeld.

Het is allemaal wel een stuk duurder geworden sinds we Yellowstone verlaten hebben, zeker rondom Portland. Met name boodschappen (17 USD voor een zakje M&M's... zak chips ruim 5 USD) en brandstof; een gallon regular was nabij Yellowstone nog 4 USD en hier al dik 5 á 5,50. Zo goedkoop als in noordelijk Montana hebben we het helaas niet meer gezien (3,60 USD).

Geen idee wat die prijzen nou bepaald. Ik snap dat de afgelegen gehuchten duurder zijn door bevoorrading en vraag/aanbod maar een grote stad ligt op een paar uur rijden en daar is het net zo.

Nu in Ashford, morgen naar Mount Rainier National Park!

De nacht hiervoor waren we overigens in The Dalles. Ipv de interstates te pakken zijn we door Gifford Pinchot National Forest gereden, erg mooi!

We zijn trouwens nog naar Yellowstone Bear World geweest op de route van Jackson naar Idaho Falls, kwamen we toevallig tegen. Leuk om eens doorheen te rijden (is een auto safari zoals in Beekse Bergen zeg maar) alleen twijfelden we beide aan het ethisch verhaal erachter. De beren leken niet allemaal even blij...

Anyhow, de laatste week vakantie zit er bijna op... 4 weken vliegen om.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
(jarig!)
Hi all,

inmiddels op zoek voor een trip Seattle - LA van circa 3 weken naar een auto. Nu zat ik steeds op de verschillende websites op een bedrag tussen de 1200 en 1600 euro voor een standard/midsize suv. Nu kom ik via Sixt op € 920,-. Zien jullie hierbij nog zaken die ik mis / aanvullend zou moeten afsluiten of is dit gewoon een goede deal? Thanks vast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psdSrA38t8rwz85qDTxAFXgHNXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oOJfQVluH0VIVNMN8pYnI3f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Looks good.

vastleggen, annuleren kan altijd nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
peacelord schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:22:

Wat had je eigenlijk verwacht van Alcatraz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"additional fees may apply". En indien van toepassing die 2e chauffeur toevoegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
(jarig!)
Poe, die 'additional fees may apply' is wel een aardige ja. Enig idee wat ik hieronder moet begrijpen? Als ik op price details klik, dan staan er gewoon de kosten gespecificeerd met een max van het genoemde bedrag op de pagina.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AapLK7zRs0DsKdZPaJdQ2SPNC40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v2f4q1Gh8FNIp14ylph1iByd.png?f=fotoalbum_largeSpouse (je partner) gewoon aan de balie regelen. Zowel Oregon als Californië staan niet toe om daar extra geld voor te vragen.

edit: voor Oregon geldt het ook voor collega's die een auto huren trouwens.
https://oregon.public.law/statutes/ors_646A.140

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 02-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:09:
Het is allemaal wel een stuk duurder geworden sinds we Yellowstone verlaten hebben, zeker rondom Portland. Met name boodschappen (17 USD voor een zakje M&M's... zak chips ruim 5 USD) en brandstof; een gallon regular was nabij Yellowstone nog 4 USD en hier al dik 5 á 5,50. Zo goedkoop als in noordelijk Montana hebben we het helaas niet meer gezien (3,60 USD).
Ik heb vorige week nog USD 3.49-3.79 voor een gallon betaald in Florida. Alleen rond Miami was de prijs zo'n USD 4.99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
Hier nu in Kissimmee, Florida, USD 3.69 per gallon.
Valt ons ook op dat Amerika qua boodschappenprijzen duurder is dan Nederland. Verpakkingen zijn dan wel groter, maar ook hier sprake van sizereductie qua verpakkingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:30:
[Afbeelding]Spouse (je partner) gewoon aan de balie regelen. Zowel Oregon als Californië staan niet toe om daar extra geld voor te vragen.

edit: voor Oregon geldt het ook voor collega's die een auto huren trouwens.
https://oregon.public.law/statutes/ors_646A.140
Zo te zien aan het screenshot heeft de OP Avis President’s Club status? Gratis extra bestuurder zou een van de voordelen van Avis President’s Club moeten zijn.
TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:09:

Geen idee wat die prijzen nou bepaald. Ik snap dat de afgelegen gehuchten duurder zijn door bevoorrading en vraag/aanbod maar een grote stad ligt op een paar uur rijden en daar is het net zo.
Na het tanken aan de Westkust mag je zowat altijd wel wat meer betalen als je het vergelijkt met andere staten, zeker met (deep) south staten. Echt voorraad is er niet & de oliewinning, productie en raffinage vindt allemaal wat verder weg plaats -> hogere transportkosten

Virginia was afgelopen maand rond de $3.35-45. Texas nog wat lager met $3.25 en Mississippi zat aan het begin van m'n verblijf daar zelfs nog onder de $3.00 8)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
austin_77 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:13:
Valt ons ook op dat Amerika qua boodschappenprijzen duurder is dan Nederland.
Lol, herkenbaar: toen wij in de States woonden waren we (gemiddeld) ~$1200/maand kwijt aan boodschappen voor ons gezin van 4. Dat halen we in Nederland echt niet :+

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 02-08-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mount Rainier werd uiteindelijk een relatief kort dagje, met name omdat zo'n 4 mile na Paradise (alwaar het visitor center zit) de weg (doordeweeks) volledig afgesloten is vanwege werkzaamheden na eerder ontstane schade. Om verder te komen moest je helemaal terug en een behoorlijk stuk omrijden via de i-12. Daar hebben we niet voor gekozen en hebben we enkel wat hikes en viewpoints nabij Paradise meegepakt. Ook prima, vervolgens bij onze B&B in Ashford genoten van de jacuzzi en camp fire :)

Gisteren en vandaag naar Olympic National Park geweest. Dit park is ontzettend groot en uitgerekt, er zijn ook geen "loop routes", alles ligt aan de Hwy 101 als zijnde aftakkingen met eigen entrances dus veel rijden. Maar dat namen we voor lief want het is erg mooi. Zowel de stranden als de bossen. 1 uur moeten wachten voor een parkeerplaats bij Hoh Rainforest maar desondanks echt prachtig. Hurricane Ridge hebben we overgeslagen omdat het maar beperkt open en bereikbaar was nadat het gebouw aldaar was afgebrand in mei j.l.

Morgen helaas naar huis vliegen...

Nog even kijken hoeveel we precies afgelegd hebben overigens, to be continued ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 04-08-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
30 November vlieg ik met mijn vrouw voor het eerst de oceaan over naar Miami om vervolgens 14 dagen te cruisen door het caribbisch gebied. Twee dagen overnachten voor de cruise begint (voornamelijk gedaan ivm. eventuele vertraginging, ik wil de boot niet missen :)) en drie nachten ná de cruise voordat we weer terugvliegen naar Europa.

Iemand enigzins bekend met Miami die nog wat kan aanraden? De twee dagen vooraf zijn niet zo belangrijk, ik wil graag naar een Outlet om wat kleding, een zonnebril en dat soort dingen te kopen. De drie dagen na de cruise ben ik nog wel op zoek naar een leuke dagsbesteding. Het hoeft allemaal niet zo spannend te zijn, dagje dierentuin, dagje aquarium, dagje south beach. Ook ben ik nog op zoek naar een hotel voor die laatste drie dagen maar ik heb geen idee in welk deel van de stad ik het beste kan zitten qua bereikbaarheid. De dagen daarvoor hebben we voor het Hilton Downtown gekozen puur omdat het lekker dicht bij de haven is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Als je 3 hele dagen hebt misschien leuk om een auto te huren en naar Key West te rijden. Mooie route, Key West is wel geinig. Misschien een airboattochtje.
In die twee dagen ervoor zou je bij South Beach kunnen kijken. Heb je met een uur of 3-4 ook wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:59
Notlupus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:00:
30 November vlieg ik met mijn vrouw voor het eerst de oceaan over naar Miami om vervolgens 14 dagen te cruisen door het caribbisch gebied. Twee dagen overnachten voor de cruise begint (voornamelijk gedaan ivm. eventuele vertraginging, ik wil de boot niet missen :)) en drie nachten ná de cruise voordat we weer terugvliegen naar Europa.

Iemand enigzins bekend met Miami die nog wat kan aanraden? De twee dagen vooraf zijn niet zo belangrijk, ik wil graag naar een Outlet om wat kleding, een zonnebril en dat soort dingen te kopen. De drie dagen na de cruise ben ik nog wel op zoek naar een leuke dagsbesteding. Het hoeft allemaal niet zo spannend te zijn, dagje dierentuin, dagje aquarium, dagje south beach. Ook ben ik nog op zoek naar een hotel voor die laatste drie dagen maar ik heb geen idee in welk deel van de stad ik het beste kan zitten qua bereikbaarheid. De dagen daarvoor hebben we voor het Hilton Downtown gekozen puur omdat het lekker dicht bij de haven is.
Miami Zoo is best aardig om te bezoeken (halve dag is meer dan genoeg) en kan je dus mooi meepakken op de route naar de Keys. Wij vonden de Keys (Largo + West) helemaal fantastisch maar de meningen zijn hierover verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Sawgrass Mills mall voor outlet shops, of Aventura mall voor reguliere prijzen. Zijn de twee grootste malls in Florida.

Qua hotel kan ik het Dream hotel aanraden in South Beach. Mooi, trendy hotel, met het strand en Ocean Drive om de hoek. Bovendien erg scherp geprijsd voor een 4* hotel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

Ik zou ook buiten Miami kijken. De keys, de Everglades, etc. Ik mijd Miami altijd zoveel mogelijk. Het is echt de meest overrated stad als je het mij vraagt.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:56
Miami tips? Bijvoorbeeld een boottocht doen in Bayfront Park, erg mooi om zo de skyline te zien inclusief een beetje de paparazzi spelen langs de huizen van de grote sterren. Of een avondwandeling in Miami zelf (South Beach) prachtige art deco, mooi verlicht. Of ga een uurtje zitten aan de boulevard, kijken wat er allemaal langs loopt. Als ik ergens spijt van heb: Everglades. Minimaal 50 muggenbeten in 30 minuten. Werkelijk niet te doen. Zodra je de auto uitstapt wordt je belaagd. In plaats daarvan, boek net buiten Miami een speedboat tocht, zo eentje met zo’n grote ventilator achterop. Super om te doen en je ziet nog alligators ook. Geen muggen. Of naar de keys maar dat vond ik zelf niet zo bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:06
TommyGun schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:48:
Mount Rainier werd uiteindelijk een relatief kort dagje, met name omdat zo'n 4 mile na Paradise (alwaar het visitor center zit) de weg (doordeweeks) volledig afgesloten is vanwege werkzaamheden na eerder ontstane schade. Om verder te komen moest je helemaal terug en een behoorlijk stuk omrijden via de i-12. Daar hebben we niet voor gekozen en hebben we enkel wat hikes en viewpoints nabij Paradise meegepakt. Ook prima, vervolgens bij onze B&B in Ashford genoten van de jacuzzi en camp fire :)
Hier toevallig verbleven (https://mountainmeadows-inn.com/)? Wij wel 7 jaar geleden, leuk verblijf!
Wij hebben onze mooiste hike vanuit Paradise gedaan, was wel redelijk zwaar en lang (https://www.alltrails.com...hington/skyline-trail?u=m).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 21:46
Gisteren een bezoek aan New York geboekt. Duurt nog even, april pas, maar nu al zin in! Nu kom ik er achter dat mijn ESTA precies op de dag van vertrek uit de VS terug verloopt (en die van mijn zoon de dag erna)...

Om geen discussie te krijgen, ga ik denk ik gewoon een nieuwe aanvragen, maar ik was toch benieuwd of dat problemen kan opleveren. Immers is ESTA volgens mij alleen voor de toestemming om naar de VS te mogen reizen.

Any thoughts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Google wel: ESTA - Does it affect my departure if my ESTA expired after arriving in the United States? If your ESTA expires while in the United States it will not affect your departure.

Leuk, NYC 👍

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 05-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ron!n schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Hier toevallig verbleven (https://mountainmeadows-inn.com/)? Wij wel 7 jaar geleden, leuk verblijf!
Wij hebben onze mooiste hike vanuit Paradise gedaan, was wel redelijk zwaar en lang (https://www.alltrails.com...hington/skyline-trail?u=m).
Ja klopt! Wat een prachtige plek hebben die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
basmq schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:14:
Gisteren een bezoek aan New York geboekt. Duurt nog even, april pas, maar nu al zin in! Nu kom ik er achter dat mijn ESTA precies op de dag van vertrek uit de VS terug verloopt (en die van mijn zoon de dag erna)...

Om geen discussie te krijgen, ga ik denk ik gewoon een nieuwe aanvragen, maar ik was toch benieuwd of dat problemen kan opleveren. Immers is ESTA volgens mij alleen voor de toestemming om naar de VS te mogen reizen.

Any thoughts?
Ja, wat ga je doen bij vertraging of vlucht gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Knollie schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:17:
Miami tips? Bijvoorbeeld een boottocht doen in Bayfront Park, erg mooi om zo de skyline te zien inclusief een beetje de paparazzi spelen langs de huizen van de grote sterren. Of een avondwandeling in Miami zelf (South Beach) prachtige art deco, mooi verlicht. Of ga een uurtje zitten aan de boulevard, kijken wat er allemaal langs loopt. Als ik ergens spijt van heb: Everglades. Minimaal 50 muggenbeten in 30 minuten. Werkelijk niet te doen. Zodra je de auto uitstapt wordt je belaagd. In plaats daarvan, boek net buiten Miami een speedboat tocht, zo eentje met zo’n grote ventilator achterop. Super om te doen en je ziet nog alligators ook. Geen muggen. Of naar de keys maar dat vond ik zelf niet zo bijzonder.
Je bedoelt een airboat? Ik kan zelf Gator Park aanraden, ligt aan de Tamiami Trail (richting Naples) en zo'n 35-45 minuten van Miami.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
The Realone schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Ja, wat ga je doen bij vertraging of vlucht gemist?
Niks? Het gaat om binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
matthijst schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Niks? Het gaat om binnenkomen.
Dus jouw vlucht naar NY is vertraagd of je mist hem, je gaat een dag later en je ESTA is verlopen. Feest, voor $21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
The Realone schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Dus jouw vlucht naar NY is vertraagd of je mist hem, je gaat een dag later en je ESTA is verlopen. Feest, voor $21.
Lezen is ook een vak?

Nu kom ik er achter dat mijn ESTA precies op de dag van vertrek uit de VS terug verloopt (en die van mijn zoon de dag erna)...

Neem aan dat hij niet op en neer vliegt in een dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
matthijst schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Lezen is ook een vak?

Nu kom ik er achter dat mijn ESTA precies op de dag van vertrek uit de VS terug verloopt (en die van mijn zoon de dag erna)...

Neem aan dat hij niet op en neer vliegt in een dag?
Jup, verkeerd gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zevenduizend kilometer gereden in 27 dagen :D

Eigenlijk voelde het niet als zó veel, natuurlijk zaten er lange dagen bij maar voor mijn gevoel niets overdadig. Wel een paar foutjes in de planning gemaakt alwaar we langs het hotel gereden kwamen op weg naar een bezienswaardigheid / National Park en dus na het bezoeken ervan terug moesten rijden en de dag erop weer dezelfde richting uit naar het volgende punt...

Dat is eigenlijk maar 3 keer voorgekomen maar wel zonde van de tijd. Volgende keer beter op letten. Zeker op plaatsen met maar 1 overnachting is het handiger die ná de bezienswaardigheid te pakken dan wel eerst naar het hotel rijden en de dag erop pas de bezienswaardigheid. Nu waren het wel plaatsen met vrij weinig keuze (zoals John Day) dus lukt wellicht niet altijd maar goed.

Over het algemeen erg weinig interstates gereden, veelal highways en andere secundaire wegen. Voordeel van de interstates is dat er (veel te) hard gereden wordt en je dus lekker door kan rijden (al werd ik nog genoeg ingehaald met 5 tot 10 mph boven de max...) - mits geen opstoppingen (man, wat veel road works overal), alleen vrij saai natuurlijk en slecht voor het verbruik :+

De highways, scenic byways en zo waren veel leuker maar het viel me op dat er heel vaak treintjes ontstonden door mensen die de max niet durfden / wilden / konden (?) rijden. Dus veel inhaalacties, zeker bij gebrek aan voldoende passing lanes geregeld tricky. Snap niet goed waarom eigenlijk. Van trucks met caravans en oude barrels snap ik het nog enigszins (overigens veeeel meer caravans dan campers gezien) maar verder? Najah, even een mooi gat afwachten, gas erop en er voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik wil graag in Oktober richting de westkust voor het eerst.
De exacte datum wil ik laten afhangen van de tickets.
Vandaar ook mijn vraag, wat is de goedkoopste manier om een ticket naar bv LA te bemachtigen?
Met tussenstof of juist een bepaald tijdstip etc.

Ik hoor namelijk dat je hier veel op kunt besparen. Ik geef het geld liever uit in Amerika :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 17:12

The Legend

*Plop*

C6DL schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:00:
Vandaar ook mijn vraag, wat is de goedkoopste manier om een ticket naar bv LA te bemachtigen?

Ik hoor namelijk dat je hier veel op kunt besparen. Ik geef het geld liever uit in Amerika :)
Vanaf vorig jaar december de ticketprijzen in de gaten houden via Skyscanner of Google Flights ;) Maar dat kan nu natuurlijk ook nog. En rekening houden met de feestdagen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
De makkelijkste manier om geld op je vlucht te besparen is door langdurig te zoeken en als je een goeie prijs ziet langskomen toe te happen. Iets flexibel zijn in de dagen helpt, wij vliegen daarom graag heen op zondag. Vaak is AMS goedkoop en zijn BRU of DUS duurder, vanaf FRA zul je zeker ook een goeie deal hebben, maar is voor de meeste inwoners van NL te ver weg.
In de regel is met een tussenstop goedkoper, maar het verlengt je reis ook met 4-6 uur of zelfs meer. Bovendien is een overstap een PoF, waar je door vertraging op de eerste vlucht de tweede kunt missen (als je alles in één keer boekt is de luchtvaartmaatschappij wel degene die je kosteloos een alternatief moet aanbieden, maar de vertraging en dus minder tijd op je bestemming heb je wel aan de broek hangen).
Of je naar en van dezelfde luchthaven in de VS vliegt maakt qua prijs van de vlucht niet zoveel uit, maar autohuur kan soms duurder worden (maar maakt in de driehoek LA, SF en LV niks uit geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Vanaf Brussel of Londen vliegen. Scheelt regelmatig meer dan de helft. Parkeren in Brussel (P3) kost ook nauwelijks iets als je vroeg boekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Als je de westkust wilt doen kun je misschien ook op Las Vegas of San Francisco vliegen. Wij vliegen (in september) op SF en dat was fors goedkoper dan LA. We betaalden 340 euro pp retour (direct en vliegen overdag). Kosten voor bagage komen daar nog bovenop. Geboekt in April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Jorissie87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Als je de westkust wilt doen kun je misschien ook op Las Vegas of San Francisco vliegen. Wij vliegen (in september) op SF en dat was fors goedkoper dan LA. We betaalden 340 euro pp retour (direct en vliegen overdag). Kosten voor bagage komen daar nog bovenop. Geboekt in April
Wow, dat is wel heeel goedkoop! Heb je echt geluk gehad. Normaal schelen SFO en LAX bijna niets. Autohuur was altijd wel goedkoper op LAX, maar na corona kan je daar ook niet meer vanuit gaan.

Ik heb jaren naar SFO en LAX gevlogen, als je beetje flexible bent met data, dan gewoon fligths.google.com in de gaten houden werkt het beste. Vliegen vanuit DUS (afhankelijk waar je woont) kan ook helpen. Sowieso ervoor zorgen dat er een weekend in je reis valt, maar ga ervan uit dat dat wel zo zou zijn ;)

[ Voor 29% gewijzigd door The_MAN op 07-08-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

The_MAN schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Wow, dat is wel heeel goedkoop! Heb je echt geluk gehad. Normaal schelen SFO en LAX bijna niets. Autohuur was altijd wel goedkoper op LAX, maar na corona kan je daar ook niet meer vanuit gaan.
We hadden idd flink geluk. Zaten al regelmatig te vergelijken en kwamen ineens deze tegen. Het bizarre is dat mijn vriendin naast me op haar laptop ook aan het zoeken was en dezelfde tickets voor 200 euro meer zag. Gelijk maar geboekt dus! Voor de huurauto betalen we nu 1148 dollar voor 21 dagen Toyota Rav4, inclusief extra verzekeringen (afkoop eigen risico), huur kinderstoel voor ons dochtertje, 2e bestuurder, onbeperkt kms en co2 compensatie. Vond ik eerlijk gezegd ook nog best prima qua prijs
*ophalen en terugbrengen op SF vliegveld

Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste