Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 15:17
snaggyheadshot schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:36:
Mijn partner wilde liever naar de VS, ik naar Azië. Onze trip begint aankomende week in NYC. Als ik het zo zie ga ik toch een beetje het Aziatische gevoel ervaren :+

[Afbeelding]
Lol, collega van mij zit ook in NY. Ze had er echt enorm naar uitgekeken, maar het is nu nog meer een stinkstad dan normaal :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Heeft iemand trouwens een goede app (liefst die ook CarPlay ondersteunt) waarmee je Amerikaanse radio zenders kunt luisteren?
Ik heb er best wat geprobeerd, maar allemaal wat mindere kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 08-06-2023 12:12 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimpie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Ja, mooie vakantie, maar volgens mij ben je met deze lijst overal geweest maar heb je niets gezien. Ik zou de lijst flink schrappen en op plekken langer zijn. Even quick check, maar deze afstanden zit je elke dag gemiddeld ~5-6 uur in de auto. Dan blijft er elke dag een paar uur over om b.v. Yosemite te bezoeken?
Heb de afgelopen vakantie in 8 dagen ruim 2500 km gereden en veel meer zou ik niet doen. 2500 km komt niet op, 4, 4,5 uur per dag in de auto. Meestal in stukjes van 2 uur. Dan kan je links en rechts nog wel echt iets zien (was overigens aan de oostkust).

Ik ben zelf nu een keer of 3 aan de westkust geweest en bijvoorbeeld Las Vegas - SLC in een keer gereden maar ik heb daarna de rest van de vakantie wel wat tussenstops ingepland (bijvoorbeeld SLC-SF en SF-LA), theoretisch gaat het in een dag maar dan heb je echt alleen maar de weg en de auto gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Dean Martin schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:12:
Heeft iemand trouwens een goede app (liefst die ook CarPlay ondersteunt) waarmee je Amerikaanse radio zenders kunt luisteren?
TuneIn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dean Martin schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:12:
TuneIn, Broadcast

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 20:22

Jorissie87

No diggity

PolarBear schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:08:
[...]

Heb de afgelopen vakantie in 8 dagen ruim 2500 km gereden en veel meer zou ik niet doen. 2500 km komt niet op, 4, 4,5 uur per dag in de auto. Meestal in stukjes van 2 uur. Dan kan je links en rechts nog wel echt iets zien (was overigens aan de oostkust).

Ik ben zelf nu een keer of 3 aan de westkust geweest en bijvoorbeeld Las Vegas - SLC in een keer gereden maar ik heb daarna de rest van de vakantie wel wat tussenstops ingepland (bijvoorbeeld SLC-SF en SF-LA), theoretisch gaat het in een dag maar dan heb je echt alleen maar de weg en de auto gezien.
Ik heb zelf een schatting van tussen de 5000 en 6000 km in 23 dagen voor mijn reis staan. Ik kreeg in dit topic ook de terugkoppeling dat dit teveel zou zijn en te weinig tijd om alles te zien. Ik denk dat dit voor een groot deel ook afhangt van hoe jij vakantie viert. Ik krijg er zelf jeuk van om ergens "lang" zitten en wil juist zoveel mogelijk zien/doen. Toen ik bijvoorbeeld in NYC was, had ik bij de meeste points of interest dat ik ze af wilde vinken. "ah, daar is het vrijheidsbeeld. Mooi hoor! Nu door naar Wall Street." Een ander wil het hele eiland bezoeken en om het beeld heenlopen. Terwijl ik typ ben ik me ervan bewust dat andere mensen dit misschien onrecht vinden aandoen aan een bepaalde bezienswaardigheid maar zo zie ik het zelf niet. Ik waardeer ontzettend waar ik ben en geniet van het moment. Het is eerder een (gezonde) nieuwsgierigheid naar het volgende (met als valkuil FOMO). Er is ook een grote kans dat ik een park (wat veel groter is dan een beeld of gebouw) nog niet naar behoeven gezien heb maar daar kom ik dan vanzelf achter. Enkele overwegingen voor mij hierin waren:
- Autorijden (reizen) is voor mij onderdeel van de beleving, ik doe het graag. Natuurlijk moet er een balans zijn.
- Ik heb een jong dochtertje die in de middag moet slapen, ik kan de autorit (proberen te) plannen tijdens haar dutje
- Ik kan een goede ervaring krijgen van veel parken, de bezienswaardigheden en de omgeving
- Als iets tegen mocht vallen dan ga ik relatief snel weer door naar het volgende
- Als de periode dat ik ergens ben te kort voelt, dan kan ik dat altijd in mijn achterhoofd houden voor een volgende reis.

Ik heb op deze zelfde manier Japan in 3 weken rondgetrokken en Australie en in 2 maanden en dat is tot op heden goed bevallen. Je plant op basis van eerdere ervaringen.

Er zullen genoeg mensen zijn die hier wat van vinden maar laten we elkaars manier van vakantie vieren respecteren. Dat gezegdhebbende waardeer ik iedere vorm van tips en feedback, ik kom hier immers niet voor niets! _/-\o_

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:37
Prima toch?
En je zal met een jonge dochter waarschijnlijk niet bejaard zijn, dus je kunt altijd nog een keer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb grappig genoeg juist meer de FOMO dat ik wel ergens naartoe geweest ben en dat ik me achteraf afvraag of daar niet nog andere dingen te doen waren die ik niet gedaan heb, bijvoorbeeld vanwege tijdgebrek. :) Als ik een paar uurtjes in een NP zou hebben zou ik het gevoel krijgen dat ik net zo goed naar de veluwe had kunnen gaan.

Afvinken doe ik wel met dingen die me wat minder interesseren maar waar ik toevallig toch langs kom. Als je dan toch langs de hoover dam rijdt, ga d'r dan maar even een uurtje kijken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jorissie87 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb op deze zelfde manier Japan in 3 weken rondgetrokken
Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk :p Maar je beseft je wel dat alleen Californië al een stuk groter is dan Japan? Dus laat staan met de andere staten erbij.

Ik ben veel aan de west kust geweest en schrap steeds meer. En toch had ik de afgelopen vakantie toch weer het idee teveel in 3 weken gepropt te hebben :)

Ik zou toch weer zo graag een dag of 2 extra in Yosemite gehad hebben. Maar de fomo voor de reis won weer van wat verstandiger en leuker zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-06 13:04
.......... Het is eerder een (gezonde) nieuwsgierigheid naar het volgende (met als valkuil FOMO).
Wat een leerzaam topic. Ik ben al wat ouder en what the hell is FOMO? Ik heb het even opgezocht en het verklaart voor mij veel, misschien wel alles, van het moderne straatbeeld.

Ook wij hebben in september 1992(!) onze eerste Amerika reis in een volgepropt schema gedaan. Wij hebben er geen seconde spijt van gehad. 's ochtends vroeg vertrekken en 's avonds laat aankomen. Dan kan je zelfs tussen het autorijden door overdag nog heel veel doen. Met een drie jarig dochtertje zal dat wel wat lastiger worden denk ik.

Nu wil ik niet zeggen dat vroeger alles beter was maar het was zeker anders. Amerikaanse toeristen zag je maar beperkt op de route. Wel veel andere landers. Vooral veel Duitsers. In ieder geval was het zo rustig dat we overal zonder vooraf boeken terecht konden. Soms dreigde dat bijna knijp te lopen maar we hebben uiteindelijk nooit in de auto hoeven overnachten. In veel andere gevallen konden we nog over de kamerprijs onderhandelen...

Internet van betekenis was er nog niet. Zodat we niet op een forum omtrent de route konden overleggen. We kochten een boek. Het wordt zelfs nu nog uitgegeven: Lannoo's Autoboek - Californië en Zuidwest-USA on the road.

Nu ligt je schema al helemaal vast. Maar je kan een exemplaar online even inkijken en zien waar de route je in 21 dagen zou brengen. Prima te doen. En het vormt een geweldige oriënterende rondrit voor als je later nog eens gaat. Wij zijn later nog 5 maal naar het westen gegaan. En dan je kan je fijn tunen omtrent wat je wel of niet interessant vind.

Amerikanen proppen overigens nog veel meer reizen in nog minder tijd. Amerikanen zijn meestal wel in voor een oppervlakkig praatje dat niet te lang moet duren. Onze eerste amerikanen ontmoetten we op een camping bij Bologna. Ze hadden met zijn vieren een bus gehuurd. Ze hadden een week. Londen, Parijs, Madrid, Rome en Berlijn. Deze hoofdsteden bepaalden hun reisschema. Toen we ons voorzichtig afvroegen of dat allemaal wel mogelijk was zeiden ze dat ze prima op schema lagen.

Veel plezier, dat gaat vast wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PWM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk :p Maar je beseft je wel dat alleen Californië al een stuk groter is dan Japan? Dus laat staan met de andere staten erbij.
Ietsje, maar net als Japan en de rest van de wereld is niet alles een bezienswaardigheid in Californië. Zou zeggen dat er in Japan meer bijzonders te zien is dan in Cali.
Beide vrij vaak geweest, Japan inmiddels wat vaker.

Eerste keer op een US road trip in 2005 ook zo'n we-moeten-alles-zien rondje gedaan, je weet nooit of je nog terugkomt, Yolo (dat bestond toen nog niet). Sindsdien vrijwel elke zomer terug naar de VS geweest. Meestal wel wat relaxtere vakanties qua overnachtingen.
Maar april vorig jaar met m'n broer in NY geweest en dan wil ik toch ook weer gewoon liefst alles (laten) zien in 5 dagen (zelf 10x geweest) :o

Je kan altijd nog een keer gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 09-06-2023 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

Grouchy

meep meep

Californië is toch zeker groot genoeg om er een paar vakanties door te brengen, zijn er een aantal keer geweest en er staat nog genoeg op het to-do lijstje.
Zelfde geld voor Arizona, ook daar al een paar op vakantie geweest en nog steeds niet alles gezien.
Zelfs in één staat maak je al behoorlijk wat kilometers, je hebt echter zo wel meer tijd om daadwerkelijk dingen te zien.

Staat xyz komt één van de volgende keren wel aan bod.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 09-06-2023 02:04 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Uiteraard, maar je weet nooit of er een volgende keer komt.
Misschien word je morgen wel aangereden, of over 2 maanden ontslagen en vervangen door AI :+
Een beetje als mensen die het op hun 30e hebben over "pensioen", waar 23% geen 65 wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 09-06-2023 07:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:42
Wij "proppen" onze vakanties naar de VS ook altijd redelijk vol. Enige eis die we hebben is dat we geen haast willen voelen en dat lukt tot nu toe prima. Afgelopen reis naar de westkust hebben we dagelijks vrij veel gereden, tussen de 2-4 uur per dag (incl. ritjes van plek naar plek overdag). Heel af en toe zelfs wat meer. Uit ervaring leerden we dat we de avonden meestal in het hotel ons zaten te vervelen omdat er op de afgelegen plekken waar we waren nauwelijks wat te doen was in de avond. Afgelopen reis hebben we besloten die uren te gebruiken om door te rijden naar het volgende hotel waar we dan rond 22:00 aankwamen. Je gaat dan meteen naar bed bij aankomst maar bent in de ochtend wel direct op de plek waar je wilt zijn zonder dat je dan nog een lang stuk moet rijden.

Tussendoor hebben we wel een paar keer wat langer op één plek rondgehangen, dus hotel naast NP en sávonds daar ook weer slapen.

Bovenstaande beviel ons uitstekend, we hebben erg veel gezien en ruim de tijd overdag omdat we de avond reisden waarbij we heerlijk genoten van de rit i.p.v. ons te vervelen in het hotel.

Uiteraard gaat het ook wel eens mis, ons bezoekje aan Sequoia liep flink uit omdat we beren hadden gespot en daardoor flink langer dan gepland zijn gebleven. De 3 uur durende rit naar het hotel erna was erg spannend omdat we niet wisten of de receptie nog open was... Gelukkig hadden ze de sleutel achtergelaten op de deur dus uiteindelijk goed gekomen maar mijn vriendin vond het vooruitzicht om in de auto te moeten slapen niet zo leuk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TuneIn heeft voor mij afgedaan met hun reclame en geo-blocking. Kan in het buitenland niet eens Nederlandse radio luisteren.

Ik gebruik zelf nu naar volle tevredenheid de "myTuner Radio" app. Die werkt prima in CarPlay en ik zie dat je daarmee ook zenders uit de US kunt luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 09-06-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:47:
[...]
TuneIn heeft voor mij afgedaan met hun reclame en geo-blocking. Kan in het buitenland niet eens Nederlandse radio luisteren.

Ik gebruik zelf nu naar volle tevredenheid de "myTuner Radio" app. Die werkt prima in CarPlay en ik zie dat je daarmee ook zenders uit de US kunt luisteren.
Alleen is het aantal zenders met myTuner vrij beperkt. Idem voor de uptime van die streams.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
Aanbod: ik heb tijdens de Yosemite lotterij in januari 4 nachten een plek weten te bemachtigen op North Pines Campground. Nu onze plannen concreet zijn geworden blijkt dat we 1 nacht 'teveel' hebben (wisten we al een beetje vanaf het begin). Deze gaan we dus teruggeven, en zal dan vrijwel direct beschikbaar komen en dan zitten er weer honderden/duizenden mensen op die plek te azen. Er is een kleine kans dat als ik hier een heads-up geef dat iemand die kan bemachtigen.

Concreet:
Plek: 526 North Pines Campground - Yosemite Valley
Datum: 23-09-2023 - 24-09-2023 (za op zo).

Stuur even een berichtje als je interesse hebt en nog zoekende bent, hopelijk met succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 20-06 03:23
snaggyheadshot schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:36:
Mijn partner wilde liever naar de VS, ik naar Azië. Onze trip begint aankomende week in NYC. Als ik het zo zie ga ik toch een beetje het Aziatische gevoel ervaren :+

[Afbeelding]
Ook in Azie hebben we in zomer last van brandlucht, met name in Maleisie, Singapore en Indonesie.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 12:01
[...]

Ik heb zelf een schatting van tussen de 5000 en 6000 km in 23 dagen voor mijn reis staan. Ik kreeg in dit topic ook de terugkoppeling dat dit teveel zou zijn en te weinig tijd om alles te zien. Ik denk dat dit voor een groot deel ook afhangt van hoe jij vakantie viert. Ik krijg er zelf jeuk van om ergens "lang" zitten en wil juist zoveel mogelijk zien/doen. Toen ik bijvoorbeeld in NYC was, had ik bij de meeste points of interest dat ik ze af wilde vinken. "ah, daar is het vrijheidsbeeld. Mooi hoor! Nu door naar Wall Street." Een ander wil het hele eiland bezoeken en om het beeld heenlopen. Terwijl ik typ ben ik me ervan bewust dat andere mensen dit misschien onrecht vinden aandoen aan een bepaalde bezienswaardigheid maar zo zie ik het zelf niet. Ik waardeer ontzettend waar ik ben en geniet van het moment. Het is eerder een (gezonde) nieuwsgierigheid naar het volgende (met als valkuil FOMO). Er is ook een grote kans dat ik een park (wat veel groter is dan een beeld of gebouw) nog niet naar behoeven gezien heb maar daar kom ik dan vanzelf achter. Enkele overwegingen voor mij hierin waren:
- Autorijden (reizen) is voor mij onderdeel van de beleving, ik doe het graag. Natuurlijk moet er een balans zijn.
- Ik heb een jong dochtertje die in de middag moet slapen, ik kan de autorit (proberen te) plannen tijdens haar dutje
- Ik kan een goede ervaring krijgen van veel parken, de bezienswaardigheden en de omgeving
- Als iets tegen mocht vallen dan ga ik relatief snel weer door naar het volgende
- Als de periode dat ik ergens ben te kort voelt, dan kan ik dat altijd in mijn achterhoofd houden voor een volgende reis.

Ik heb op deze zelfde manier Japan in 3 weken rondgetrokken en Australie en in 2 maanden en dat is tot op heden goed bevallen. Je plant op basis van eerdere ervaringen.

Er zullen genoeg mensen zijn die hier wat van vinden maar laten we elkaars manier van vakantie vieren respecteren. Dat gezegdhebbende waardeer ik iedere vorm van tips en feedback, ik kom hier immers niet voor niets! _/-\o_
Inderdaad!
Zelf zijn wij ook zo. Vorig jaar door half Europa gereden in 3 weken en op de meeste plekken niet langer dan 1 dag gebleven (muv bv Barcelona, Garda Meer). rond de 7000 km gereden en tussen het rijden door alle bezienswaardigheden gezien.

Wij zijn niet het type dat ieder hoekje van een Yosemite bijvoorbeeld hoeven te zien, de toeristische/scenic route door het park heen is voor ons voldoende. En twee dagen hetzelfde park bezoeken zou niet ons ding zjin.

Intussen Monument Valley geschrapt om zo iets meer tijd te krijgen de eerste week en de route van week 2 veranderd richting Death Valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:01
Martijn-HK schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:25:
Aanbod: ik heb tijdens de Yosemite lotterij in januari 4 nachten een plek weten te bemachtigen op North Pines Campground. Nu onze plannen concreet zijn geworden blijkt dat we 1 nacht 'teveel' hebben (wisten we al een beetje vanaf het begin). Deze gaan we dus teruggeven, en zal dan vrijwel direct beschikbaar komen en dan zitten er weer honderden/duizenden mensen op die plek te azen. Er is een kleine kans dat als ik hier een heads-up geef dat iemand die kan bemachtigen.

Concreet:
Plek: 526 North Pines Campground - Yosemite Valley
Datum: 23-09-2023 - 24-09-2023 (za op zo).

Stuur even een berichtje als je interesse hebt en nog zoekende bent, hopelijk met succes ;).
Gaat niet werken, er zit een vertraging in het opnieuw beschikbaar maken (juist om bivenstaande tegen te gaan). Maar wel tot dat je aan ons Tweakers denkt :)

Vorig jaar 3 nachten op Lower Pines gestaan en dat was echt fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 14:58
Mijn dochter is het afgelopen jaar als aupair werkzaam geweest in Fort Irwin. Dus mooie gelegenheid om haar daar op te zoeken net voordat ze weer naar huis gaat.

Mijn vrouw, dochter en ik vliegen die kant op, dan reizen we met zijn vieren tot San Francisco, daarna ga ik nog een week met mijn dochter verder richting Seattle.

Alles is al geboekt, het is veel rijden, maar dat vinden we leuk om veel te zien.

Reisschema is als volgt, mensen nog leuke tips of dingen waarvan jullie zeggen dat mag je absoluut in die buurt niet missen?

10-aug Aankomst in Las Vegas
11-aug Camper ophalen, rijden naar Kingman
11-aug Naar Hualapai Mountain Park
12-aug Rijden naar Grand Canyon National Park
13-aug Verblijf in Grand Canyon National Park
14-aug Rijden naar Page
15-aug Rijden naar Monument Valley
16-aug Rijden naar Arches National Park
17-aug Arches National Park
18-aug Rijden naar Bryce Canyon National Park
19-aug Bryce Canyon National Park
20-aug Rijden naar Zion National Park
21-aug Zion National Park
22-aug Rijden naar Las Vegas
23-aug Camper inleveren en omruilen voor auto, rijden naar Fort Irwin
24-aug Naar LA
25-aug Los Angeles (Disney Park)
26-aug Los Angeles
27-aug Naar Sequoia & Kings Canyon National Park
28-aug Naar Yosemite National Park
29-aug Yosemite National Park
30-aug Naar San Francisco
31-aug San Francisco (Fisherman's Warf, Golden Gate)
1-sep Rijden naar Lassen Volcanic National Park
2-sep In Lassen Volcanic National Park
3-sep Rijden naar Crater Lake National Park
4-sep Rijden naar Coos Bay
5-sep Rijden via de Sand Dune Buggies
5-sep Rijden naar Portland
6-sep Rijden naar Cannon Beach
7-sep Rijden naar Seattle
8-sep Vliegen naar huis

Alles bijna geregeld, alleen de SIMkaart nog even voor data daar. Iemand nog recente goed ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42
paul-s83 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Gaat niet werken, er zit een vertraging in het opnieuw beschikbaar maken (juist om bivenstaande tegen te gaan). Maar wel tot dat je aan ons Tweakers denkt :)

Vorig jaar 3 nachten op Lower Pines gestaan en dat was echt fantastisch.
Ah, nou ik dat geval ga ik gewoon vrijgeven. Ik las ergens anders dat ze vrij snel daarna terug zouden komen in de 'inventory'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
MADG0BLIN schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:27:
Mijn dochter is het afgelopen jaar als aupair werkzaam geweest in Fort Irwin. Dus mooie gelegenheid om haar daar op te zoeken net voordat ze weer naar huis gaat.
Wah, da's ook een afgelegen plek hoor! Wij hebben 3 jaar iets ten zuidwesten gewoon (Palmdale), dat was op sommige momenten al "remote", maar Ft Irwin is nog ff een stapje verder. Hoe is ze daar dan terecht gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hmmbob schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Wah, da's ook een afgelegen plek hoor! Wij hebben 3 jaar iets ten zuidwesten gewoon (Palmdale), dat was op sommige momenten al "remote", maar Ft Irwin is nog ff een stapje verder. Hoe is ze daar dan terecht gekomen?
Via een au-pair bureau. Ze wilde naar de VS of Australië, de laatste viel af door Covid.
Ze is toen via een match via dat bureau daar terecht gekomen, gelukkig erg naar haar zin. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Interessant, die kende ik nog niet, en het ziet er niet erg bekend uit. Hoe kwam je hierop uit? Gewoon uit interesse. :)

Nou wil ik niet zeggen dat dat geen goed idee is (want ik ken het niet), maar een alternatief is Capitol Reef National Park, dat breekt de rit tussen Moab en Bryce op. Of in Moab ook nog bij Canyonlands kijken, vond ik zelf erg indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 12:20

Alles bijna geregeld, alleen de SIMkaart nog even voor data daar. Iemand nog recente goed ervaringen?
Afgelopen Mei een maandje holafly gebruikt. Beviel erg goed en onbeperkt data. Volgens mij wel alleen data, maar dat was voor ons geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
bwerg schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Interessant, die kende ik nog niet, en het ziet er niet erg bekend uit. Hoe kwam je hierop uit? Gewoon uit interesse. :)

Nou wil ik niet zeggen dat dat geen goed idee is (want ik ken het niet), maar een alternatief is Capitol Reef National Park, dat breekt de rit tussen Moab en Bryce op. Of in Moab ook nog bij Canyonlands kijken, vond ik zelf erg indrukwekkend.
We kwamen er toevallig op omdat we naar een stop bij Hualapai Indian Reservation zaten te kijken op weg naar de grand canyon maar niet in 1x door wilden rijden. Dit is de tweede dag dat we er zijn, beetje acclimatiseren en het is dan halverwege grand canyon ongeveer. Vind het zelf ook de minst interessante stop, maar die moeten er ook zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

bwerg schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:14:
een alternatief is Capitol Reef National Park, dat breekt de rit tussen Moab en Bryce op.
Wat ik me na het posten ook nog bedacht: van moab naar Bryce is Capitol Reef sowieso nauwelijks om ten opzichte van de I-70, dus die kun je ook gewoon zien als je er niet speciaal een dag voor inplant. Nou heb ik de I-70 niet gereden en die is ongetwijfeld ook mooi, maar de weg Moab - Capitol Reef - Bryce vond ik ook indrukwekkend (ik ben zelf via Escalante gereden). Als je toch een dag moet rijden is dat niet gek om 's middags een middagpauze in Capitol Reef te hebben. Het geasfalteerde deel is niet uitgestrekt dus dat heb je snel gezien. Goosenecks overlook en sunset point vond ik zelf prachtige uitzichtpunten en liggen ook niet ver van de doorgaande weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 19:12
Wat betreft eSIM/data: afgelopen trip de My Verizon app gedownload. Ik heb deze in de VS geopend nadat ik WiFi had. Je hoeft geen gegevens achter te laten en de app geeft je gratis een 30 dagen trial met 100GB + unlimited SMS/Talk binnen de VS. Werkte top!

Ook het hebben van een US nummer bleek achteraf erg handig. Hierdoor heb ik toch het nodige kunnen besparen door mij met dit nummer in te schrijven op reward programma's bij ketens bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel: ik heb dit nummer hierna niet meer, dus de spam ook niet :D

[ Voor 35% gewijzigd door snaggyheadshot op 27-06-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

snaggyheadshot schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:06:
Bijkomend voordeel: ik heb dit nummer hierna niet meer, dus de spam ook niet :D
Ik gebruik altijd gewoon e-mail: dikkelul@hotmail.com. Is een gewoonte en niemand controleert ooit iets.

Stond 3 weken terug in Vegas in een winkel, tik het adres in en de verkoopster zegt: "Ah, I see you are a returning customer".

Er zijn dus meer mensen die het doen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 18:39
PWM schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Ik gebruik altijd gewoon e-mail: dikkelul@hotmail.com. Is een gewoonte en niemand controleert ooit iets.

Stond 3 weken terug in Vegas in een winkel, tik het adres in en de verkoopster zegt: "Ah, I see you are a returning customer".

Er zijn dus meer mensen die het doen _O-
dat verklaard dus wel de hoeveelheid spam in mijn mailbox...... Bedankt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 19:12
Overigens, even je smartphone op de US App-store zetten of een oud secundair toestel meenemen kan behoorlijk voordelig zijn. Zeker als je veel gebruik maakt van ketens in de VS (wat niet heel moeilijk is) geven die apps een sh*tload aan korting of voordeeltjes. Wat mij deze trip bijv. opviel: de app Spothero biedt beduidend goedkopere parkeertarieven aan in steden.

Ook Doordash en Uber-eats geven veel korting als je een nieuw US account aanmaakt. Als je dan ook nog je reisgezelschap aanmaakt als refferal krijg je op dat account weer tegoed en jij ook weer. Op deze manier heb ik enkele keren bijna gratis gegeten bij bepaalde plekjes :P Nadeel (of voordeel) is wel dat je het dan moet ophalen of laten leveren. Als je net zoals ik een liefhebber bent van de 7-Eleven is de app ook een must-have. Je spaart erg snel punten en krijgt na de eerste aankoop direct handige deals.

Ook als je veel gebruik maakt van Lyft kan het schelen om een trial te nemen op Lyft Pink. Voel me inmiddels bijna een extreme-couponer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 21:45
Neemt Lyft kinderen mee zonder babyzitje ? Volgens de voorwaarden moet een kind in een goedgekeurd zitje , maar dat zou me verbazen aangezien dat in een taxi niet hoeft.

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56

Mijn vrouw, dochter en ik vliegen die kant op, dan reizen we met zijn vieren tot San Francisco, daarna ga ik nog een week met mijn dochter verder richting Seattle.

Alles is al geboekt, het is veel rijden, maar dat vinden we leuk om veel te zien.

Reisschema is als volgt, mensen nog leuke tips of dingen waarvan jullie zeggen dat mag je absoluut in die buurt niet missen?

14-aug Rijden naar Page
24-aug Naar LA
26-aug Los Angeles
8-sep Vliegen naar huis

Een must: whale watching in Monterey Bay. En als je daar toch bent de 17 Mile Drive rijden bij Pebble Beach (1 van de mooiste kust routes ter wereld).

En in SF natuurlijk Alcatraz bezoeken.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-06 10:50

Roi

14-aug Rijden naar Page
24-aug Naar LA
26-aug Los Angeles
8-sep Vliegen naar huis

Leuk om te zien, ik ga rond ongeveer dezelfde tijd deze trip andersom maken (Seattle naar LA). Zal binnenkort even mijn lijstje delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 21:54

dbzfan

Nee.

14-aug Rijden naar Page
24-aug Naar LA
26-aug Los Angeles
8-sep Vliegen naar huis

Jeetje wat een vol programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Len020 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:
Neemt Lyft kinderen mee zonder babyzitje ? Volgens de voorwaarden moet een kind in een goedgekeurd zitje , maar dat zou me verbazen aangezien dat in een taxi niet hoeft.

Iemand daar ervaring mee?
Ik. zou het er niet op gokken. Weet niet hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn? Afhankelijk daarvan zijn er wel praktische oplossingen mogelijk.

Daarnaast, waar exact denk je gebruik te moeten gaan maken van een Lyft of Uber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

worldfastest schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:08:
[...]

Een must: whale watching in Monterey Bay. En als je daar toch bent de 17 Mile Drive rijden bij Pebble Beach (1 van de mooiste kust routes ter wereld).

Whale Watching...

TommyGun in "[Vakantie] USA"

Nooit meer, (in het begin) leuke foto's kunnen maken maar de tocht duurde echt veel te lang (3u of zo).

Ik hing met een stel anderen al na een kwartier over de railing :X ;( :r

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 30-06-2023 09:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
TommyGun schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Whale Watching...

Nooit meer, (in het begin) leuke foto's kunnen maken maar de tocht duurde echt veel te lang (3u of zo).

Lol. Advies is ook om reisziekte tabletten te nemen 1 uur voor vertrek. Maar inderdaad toen ik op de boot zat, was een relatief kleine boot omdat we buiten het seizoen waren en het niet zo druk was, was iedereen zwak, ziek en misselijk geworden. Behalve ik en een vriend van me. Ik heb redelijke zeebenen.

Maar wel bultruggen gezien en dolfijnen. Uiteindelijk gingen de dolfijnen nog "spelen" met de bultruggen wat een mooi schouwspel was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

KLM gaat vanaf januari vaker op Las Vegas vliegen. Wij waren alweer aan te kijken, dus komt mooi uit. Vegas zelf is de hel :p Maar als startpunt wat verder van de kust is het wel een mooie plek om heen te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 13:08

s0kkie

Cowabunga

Oh nice! Mijn vriendin woont daar dus dat is heel fijn om te horen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02
TommyGun schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Whale Watching...

Who cares als je zo'n foto kunt maken ? :D (nu kan ik dat natuurlijk makkelijk zeggen omdat ik nooit ziek wordt van dat soort dingen...)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:11
worldfastest schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:08:
[...]

Toen wij in 2005 in de USA waren, werd ons door diverse locals afgeraden om naar Alcatraz te gaan. "You're only 3 days in SanFran, there are more interesting things to see and do than to visit a prison". Dus dat hebben we dan ook maar overgeslagen en eigenlijk geen spijt van gehad.

En whale-watching: als je geluk hebt zie je eentje springen (bij ons natuurlijk nét aan de andere kant van de boot), maar alleen al de constante "Oh wow, awesome, wow" van die amerikanen maakt het de moeite waard.

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_NL op 03-07-2023 20:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
Kenny_NL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Toen wij in 2005 in de USA waren, werd ons door diverse locals afgeraden om naar Alcatraz te gaan. "You're only 3 days in SanFran, there are more interesting things to see and do than to visit a prison". Dus dat hebben we dan ook maar overgeslagen en eigenlijk geen spijt van gehad.

En whale-watching: als je geluk hebt zie je eentje springen (bij ons natuurlijk nét aan de andere kant van de boot), maar alleen al de constante "Oh wow, awesome, wow" van die amerikanen maakt het de moeite waard.
Als je niet op Alcatraz bent geweest weet je natuurlijk ook niet of je iets gemist hebt. Maar ieder zijn eigen keuze. In vond het indrukwekkend, Vooral ook de verhalen die verteld werden en om te zien hoe minimaal de gevangenen daar leefden. De cellen zijn echt klein. Was iets wat ik zeker niet had willen missen.

Met whale watching hebben we dan waarschijnlijk geluk gehad. We hebben zeker 1 uur lang 4 walvissen gevolg. Helaas geen killer whale. Die was de dag ervoor wel gespot.

Maar de hele trip was een super belevenis. Alleen Vegas zelf is nu niets voor mij.

Mijn highlights waren:

- Grand Canyon helikopter vlucht van 1,5 uur
- Hoover Dam
- Death Valley en dan voor al de hele rit er naar toe en er weer vandaan.
- Griffith Observatory (Dag en avond)
- Venice beach
- Santa Barbera
- Whale Watching
- Pebble beach
- Alcatraz

En natuurlijk dat de rit met 3 van mijn beste vrienden heb mogen doen.

We hadden een grote auto (Fort Expedition) wat de rit zeer comfortabel maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Helemaal mee eens @worldfastest

Soortgelijke ervaring voor mij, mis alleen Lower Antelope Canyon qua hoogtepunten.

Al hebben we nog veel meer moois gezien natuurlijk (Yosemite!) maar eigenlijk is niks tegen gevallen (op Las Vegas na inderdaad, wat een bende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Komende zondag mogen we weer die kant uit, alleen wat noordelijker :)

Zie [Vakantie] USA
(Enige wijziging die me zo te binnen schiet is dat we Olympic National Park nog hebben toegevoegd).
Gedetailleerde planning - 13 pagina's - via DM

Voor volgend jaar maar een iets goedkopere reis verzinnen na 2 jaar achter elkaar 3/4 weken naar de US/Canada :+

Maar ik zal hier onze dagelijkse ervaringen wel weer plaatsen indien gewenst :)

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 05-07-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Kenny_NL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Vond in SF juist Alcatraz een van de hoogtepunten. Verder maar een rare stad waar ik geen 3 dagen zou rondhangen maar ieder z'n hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Ben zelf nu net de familie aan het kijken naar een rondreis in Florida.

We hebben met onze vrienden groep ook al afgesproken dat we over 5 jaar ook weer een USA reis gaan maken. Na de verhalen van ons vieren willen de andere 4 ook mee. Dan dus met zijn achten 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

worldfastest schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:53:
Ben zelf nu net de familie aan het kijken naar een rondreis in Florida.

We hebben met onze vrienden groep ook al afgesproken dat we over 5 jaar ook weer een USA reis gaan maken. Na de verhalen van ons vieren willen de andere 4 ook mee. Dan dus met zijn achten 😀
Leuke reis, hebben mijn vriendin en ik ook gedaan een aantal jaar geleden. Een paar tips:
- Miami is echt niets aan, zo snel mogelijk verlaten!
- In de everglades heb je van mei tot november de grootste kans alligators te spotten, wij hebben alsnog niets gezien (ondanks dat we wel die periode waren!
- In Orlando kun je een hoop geld op pretparken besparen als je wat gaat shoppen. Tickets kosten doorgaans 100+ dollar pp maar je hebt coupons en boots langs de weg waar ze verkocht worden voor minder. (let altijd op dat je legit koopt)
- Als je naar Kennedy Space Center gaat, check dan vooraf goed of er rond die periode een lancering is, dat zou namelijk mooi meegenomen zijn. Wij hebben dit niet gedaan en kwamen een dag te laat :'(
- De Keys zijn vrij prijzig om te overnachten. Het is goedkoper om boven de keys te verblijven en overdag richting Key West te rijden.
- St. Augustine is de moeite waard om aan te doen.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Ik zit voor een huurauto te kijken voor de periode september in San Francisco (airport). Op RentalCars.com komt Dollar Car Rental het goedkoopste uit de bus (Toyota RAV4, 21 dagen voor 948 euro). Zijn er mensen die ervaring hebben met deze verhuurder? Normaal huur ik bij Alamo maar die is 200 euro duurder. (beide onbeperkte kms).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:32
Jorissie87 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 00:22:
Ik zit voor een huurauto te kijken voor de periode september in San Francisco (airport). Op RentalCars.com komt Dollar Car Rental het goedkoopste uit de bus (Toyota RAV4, 21 dagen voor 948 euro). Zijn er mensen die ervaring hebben met deze verhuurder? Normaal huur ik bij Alamo maar die is 200 euro duurder. (beide onbeperkte kms).
Probeer alamo.de eens met contract id THPPS30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:02
https://ustravel.nl/Amerika-reizen/Autohuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jorissie87 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 00:15:
[...]

Leuke reis, hebben mijn vriendin en ik ook gedaan een aantal jaar geleden. Een paar tips:
- In de everglades heb je van mei tot november de grootste kans alligators te spotten, wij hebben alsnog niets gezien (ondanks dat we wel die periode waren!
- In Orlando kun je een hoop geld op pretparken besparen als je wat gaat shoppen. Tickets kosten doorgaans 100+ dollar pp maar je hebt coupons en boots langs de weg waar ze verkocht worden voor minder. (let altijd op dat je legit koopt)
- Als je naar Kennedy Space Center gaat, check dan vooraf goed of er rond die periode een lancering is, dat zou namelijk mooi meegenomen zijn. Wij hebben dit niet gedaan en kwamen een dag te laat :'(
- De Keys zijn vrij prijzig om te overnachten. Het is goedkoper om boven de keys te verblijven en overdag richting Key West te rijden.
Goede tips inderdaad.

Key West vonden wij echt maar een rare stad met dito inwoners. De weg ernaartoe is wel geweldig. Zeker ook even bij de schildpaddenopvang langs gaan!

Qua Disney tickets; kijk uit voor korting waarbij je eerst naar een ander hotel moet voor een presentatie of iets dergelijks. Kost je uren tijd en ze proberen je timeshare aan te smeren. Je moet aardig stevig in je schoenen staan om daar weg te komen. Been there, done that...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
@TommyGun hahahaha, heb zo ooit op Aruba eens $250 aan diner bonnen binnen geharkt. Too good to be true dacht ik maar ook nieuwsgierig. Praatje aangehoord van een uurtje in een zaaltje, over timesharing inderdaad, daarna verplichte 1:1 met een sales persoon die ik heel duidelijk heb gemaakt dat we nu beiden aan onze verplichtingen hadden voldaan en dat ik natuurlijk geen investering ging doen. Daarna de bonnen gekregen die toch echt zonder verdere voorwaarden waren in te leveren bij veel restaurants. Een van de meeste bizarre dingen die ik gedaan heb op vakantie 😁.

[ Voor 0% gewijzigd door Knollie op 09-07-2023 10:50 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dollar is onderdeel van Hertz. Net als Thrifty overigens.
TommyGun schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:21:
[...]

Goede tips inderdaad.

Key West vonden wij echt maar een rare stad met dito inwoners. De weg ernaartoe is wel geweldig. Zeker ook even bij de schildpaddenopvang langs gaan!

Qua Disney tickets; kijk uit voor korting waarbij je eerst naar een ander hotel moet voor een presentatie of iets dergelijks. Kost je uren tijd en ze proberen je timeshare aan te smeren. Je moet aardig stevig in je schoenen staan om daar weg te komen. Been there, done that...
Tickets voor parken en andere attracties kun je beter via sites als www.undercovertourist.com kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door MaZo op 09-07-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dubbel. :X

[ Voor 97% gewijzigd door MaZo op 09-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Naranya schreef op zondag 9 juli 2023 @ 07:43:
[...]

Probeer alamo.de eens met contract id THPPS30
Thanks voor de tip! Net geboekt. Voor de zekerheid toch extra coverage (PEC) erbij genomen (132 dollar) en direct het kinderstoeltje erbij gehuurd (70 dollar). Kwam in totaal net boven de 1000 euro uit. GPS niet gehuurd, dat was 330 euro extra (bizar) dan is het nog goedkoper om er daar gewoon een te kopen, de tomtom app te gebruiken of via Google Maps (offline te downloaden).

Nog wel de vraag of het nodig is om een internationaal rijbewijs te kopen? We rijden door California, Nevada, Utah en Arizona.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:47
Jorissie87 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Nog wel de vraag of het nodig is om een internationaal rijbewijs te kopen? We rijden door California, Nevada, Utah en Arizona.
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Jorissie87 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Antwoord is helaas, ja. In Utah in elk geval mag je met je Nederlands rijbewijs rondrijden, maar in Nevada weet ik in elk geval dat het verplicht is. Het is helaas niet op federaal niveau vastgelegd maar het verschilt per staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
VikeeVeekie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Antwoord is helaas, ja. In Utah in elk geval mag je met je Nederlands rijbewijs rondrijden, maar in Nevada weet ik in elk geval dat het verplicht is. Het is helaas niet op federaal niveau vastgelegd maar het verschilt per staat.
Compleet bullshit. Internationaal rijbewijs is niet nodig in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Nu online
Bushie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Compleet bullshit. Internationaal rijbewijs is niet nodig in de VS
Waarom is het dan zo dat een internationale klasgenoot van mij was aangehouden in Nevada toen hij zijn Duitse rijbewijs liet zien afgelopen najaar? Die agent was goed gemutst en liet hem gaan omdat het anders veel papierwerk was, maar eigenlijk waarschuwde de beste man hem dat hij zou moeten worden beboet voor rijden zonder rijbewijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
VikeeVeekie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Waarom is het dan zo dat een internationale klasgenoot van mij was aangehouden in Nevada toen hij zijn Duitse rijbewijs liet zien afgelopen najaar? Die agent was goed gemutst en liet hem gaan omdat het anders veel papierwerk was, maar eigenlijk waarschuwde de beste man hem dat hij zou moeten worden beboet voor rijden zonder rijbewijs.
Omdat de gemiddelde agent in de US niet veel verder is opgeleid dan de lagere school en de regels niet kent. Het rijbewijs dat je hebt moet voorzien zijn van de engels taal, dat is de officiële lezing zoals de DMV 'm heeft geformuleerd.
Het Europese rijbewijs is ook voorzien van de engelse benaming "drivers license" en voldoet als zodanig aan de regelgeving.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/141K4vRctJmW5ZLZQoEZtbSkOlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WOID52PCqOI8LmnXUkY6rTQN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Bushie op 09-07-2023 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roi

Roi

Een internationaal rijbewijs is niet nodig voor Amerika.
Bron: https://www.anwb.nl/auto/...l-rijbewijs-noord-amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Nu online
Bushie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Omdat de gemiddelde agent in de US niet veel verder is opgeleid dan de lagere school en de regels niet kent. Het rijbewijs dat je hebt moet voorzien zijn van de engels taal, dat is de officiële lezing zoals de DMV 'm heeft geformuleerd.
Het Europese rijbewijs is ook voorzien van de engelse benaming en voldoet als zodanig aan de regelgeving.
Hmm interesting, die was ik dan weer niet mee bekend. Ik twijfelde al lange tijd of het nu wel of niet nodig was sinds dat incident en had hem tijdens mijn verblijf van 4 maanden maar braaf bijgehouden wanneer ik buiten Utah aan het rijden was.

Op een ander onderwerp, toen ik daar een truck had gekocht en de title op mijn naam ging zetten bij de DMV, hoefde ik nooit mijn rijbewijs te laten zien. Ik had alleen maar mijn paspoort laten zien zodat de beste dame mijn naam goed spelde en 2 minuten later was ik de deur uit met mijn kentekenplaten. Mijn naam en adres had de verkoper al op de title gezet in de velden t.b.v. overschrijving. Idem met basic liability bij Progressive, ik hoefde daar geen rijbewijsnummer op te geven en had de truck via hun online portal in 5 minuten verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
De laatste staat die een aantal jaren geleden de regel voor een IDL/IR heeft geschrapt was Georgia, maar dat is inmiddels ook al wel weer 10 jaar geleden. De ANWB probeert met vage formuleringen nog steeds om mensen een IDL/IR te laten aanschaffen aangezien het hun handel is, in de USA is het in geen enkele staat meer verplicht, mits je rijbewijs voor een agent "leesbaar" is.
Voor het op naam zetten van een auto heb je in Nederland ook geen rijbewijs nodig, denk dat in de US hetzelfde geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Bushie op 09-07-2023 20:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bushie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:51:
De ANWB probeert met vage formuleringen nog steeds om mensen een IDL/IR te laten aanschaffen aangezien het hun handel is
Vaag? Gewoon leugens
  • Het Nederlandse rijbewijs is geldig in de Verenigde Staten, ook bij het huren van een auto.
  • Omdat verhuurbedrijven in veel staten vaak toch om een IRB (internationaal rijbewijs) vragen, wordt aangeraden voor de zekerheid IRB model 1949 mee te nemen.
100+ auto's gehuurd, nog nooit een vraag gehad. De ANWB is echt een oplichtingsclub van en voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
hier geen 100+ maar wel 50+ auto's en 10+ RV's gehuurd, ook nog nooit de vraag gehad. De credit card daar vragen ze altijd wel om :)
ik ben ook al wel eens staande gehouden en bekeuringen gehad (speeding) ook daarbij nooit de vraag voor dat internationale votje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
VikeeVeekie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Dat heeft een agent bij mij ook eens proberen te flikken. Exact hetzelfde verhaaltje ("I should arrest you but blah blah..."), uiteindelijk laten gaan en ik kreeg niet eens een boete voor de overduidelijke snelheidsovertreding. Power tripje van de agent in kwestie en daar hebben ze sowieso wel een handje van hier, maar ook niet meer dan dat. Het is van hun uit ook wel vaak een manier van een waarschuwing geven.

Dat gezegd hebbende, als je zo'n situatie wilt voorkomen helpt een internationaal rijbewijs wel degelijk, maar het is zeker niet verplicht en je komt ook niet in echte problemen zonder.

Dit was overigens de officiële reactie van de NCDPS toen ik daarover een vraag stelde, omdat ik het graag in geschrifte wilde.
Your Dutch driver’s license is valid in North Carolina. The trooper is incorrect on this. An international driver’s license is not mandated but does assist all law enforcement in being able to interpret foreign licenses much easier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren de auto (Full size SUV) opgehaald bij National (SEA), heerlijk hoe eenvoudig en snel het daar gaat.

Bewust de gewenste klasse gekozen bij het boeken ipv gebruik te maken van EE. Er moest ook gebeld worden voor een full size dus volgens mij stond er niet veel meer in de isle (wel mid size en ander exotisch spul). Men kwam eerst met een Nissan aan, uiteraard afgewezen ;) en vervolgens een Chevy Tahoe meegekregen.

Auto van 2021, nagenoeg full option maar geen parkeersensoren aan de voorkant... Daar stond ik wel even van te kijken, maar goed.

Veel kleine schades ook, krassen en deukjes, kapotte buitenspiegel (behuizing)... Ik heb ze op enkele dingen gewezen bij de overdracht maar het was allemaal geen probleem. Hopelijk denken ze daar bij het inleveren ook zo over. Immers heb je niks op papier...

Prima auto verder, maar volgende keer weer een Ford denk ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 11-07-2023 03:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05

8-sep Vliegen naar huis

Mooie trip man!

Heb zelf al 2x goede ervaringen gehad met DEZE provided.

Losse Sim kopen bij de bestbuy en dan via de simple mobile app online een 30 dagen prepaid unlimited voor USD 50 aanschaffen. Ik had overal in de mid west prima ontvangst.

As je via de app een tweede line (nummer) koopt voor voor bijv. je partner dan krijg je daar 50% korting op. Wel extra Sim kopen om te koppelen.

Ze supporten helaas geen Esim.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
[...]

Ik had een goede deal via rhino car hire.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

TommyGun schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 01:13:
Veel kleine schades ook, krassen en deukjes, kapotte buitenspiegel (behuizing)... Ik heb ze op enkele dingen gewezen bij de overdracht maar het was allemaal geen probleem. Hopelijk denken ze daar bij het inleveren ook zo over. Immers heb je niks op papier...
Dat lijkt me niet handig, het is juist gebruikelijk dat er een papiertje wordt ondertekend waarop alle schade is gemarkeerd.

Aan de andere kant: als je helemaal niks hebt ondertekent hebben zij ook niks om je op vast te pinnen als ze achteraf klagen. Dan nog zou ik geen zin hebben in die discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bwerg schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Dat lijkt me niet handig, het is juist gebruikelijk dat er een papiertje wordt ondertekend waarop alle schade is gemarkeerd.
Niet als je geen deductible hebt. En dan doen de meeste tegenwoordig. Dan maakt het ook niet uit wat er op zit als je weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:49

key

Tijdens mijn reis bij Alamo een Infiniti QX80 opgehaald, Hier zaten ook de nodige krasjes en deukjes in. Gemeld bij de medewerkers, was geen enkel probleem. Voor de zekerheid heb ik foto's gemaakt.

Bij het inleveren (SF) is de auto nauwelijks bekeken, niet dan een melding dat we mooie kilometers hebben gemaakt. Akkoord voor het inleveren en het was afgehandeld. Ik zou me niet zo een zorgen maken.

Ik zag de post hierboven inzake een SIM. Ik heb gemerkt dat kopen op Amazon in Nederland goedkoper is dan in de USA zelf. Check wel vooraf als je telefoon compatible is met de SIM.
Volgens de winkel waar ik in de USA een 30 dagen SIM kocht wat 1 van de 2 telefoons wel compatible maar achteraf blijkt dit niet correct. Ondanks een toezegging van T-Mobile dat er een restitutie komt, nooit wat ontvangen. Bellen is te duur en een e-mail adres is nergens te vinden.

Met de daar gekochte telefoon voor de 2de SIM heb ik verder prima bereik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
[...]

ST Augustine is juist niet de moeite en Miami best wel; Heat wedstrijd bijv.en ontbijten bij news cafe op oceandrive. Alligators zitten overal; daar hoef je nauwelijks moeite voor te doen. In de Everglades (je hebt daar ergens een fietspad liggen bij shark valley ze gewoon op t pad en als je de loop road rijdt liggen ze ook overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
In 2018 rondreis van drie weken door Florida gemaakt. Waar we in 2017 rondreis aan de Westcoast hadden gemaakt, en we bij vertrek beide zoiets hadden; hier moeten we terug!

Hadden we dit bij Florida helemaal niet. Was mooi, maar drie weken ook meer dan voldoende. Hoef daar niet meer terug. Begrijp me niet verkeerd, zeker de moeite waard om eens naar toe te gaan. Voor wij hadden het daar na drie weken wel “gezien” en voelde geen drang om daar nog eens naar terug te gaan. Dit hadden we bij de Westcoast wel.

Ben enorm Amerika-fanaat en had in Florida (met name het zuidelijke deel) ook niet het “Amerika gevoel”. Te Caribisch daar. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 11-07-2023 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Rivanov schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:12:
In 2018 rondreis van drie weken door Florida gemaakt. Waar we in 2017 rondreis aan de Westcoast hadden gemaakt, en we bij vertrek beide zoiets hadden; hier moeten we terug!

Hadden we dit bij Florida helemaal niet. Was mooi, maar drie weken ook meer dan voldoende. Hoef daar niet meer terug. Begrijp me niet verkeerd, zeker de moeite waard om eens naar toe te gaan. Voor wij hadden het daar na drie weken wel “gezien” en voelde geen drang om daar nog eens naar terug te gaan. Dit hadden we bij de Westcoast wel.

Ben enorm Amerika-fanaat en had in Florida (met name het zuidelijke deel) ook niet het “Amerika gevoel”. Te Caribisch daar. ;)
Vorig jaar 3 weken Florida met 5 weken Westkust gecombineerd.

Ik kan je vinden in je mening over Florida, erg amerikaans is het niet. Wellicht is het ook afhankelijk van je reisgezelschap. Wij deden een rondje met onze kids van 1 en 3 en juist het Caribische vonden wij heel erg chill. Voor ons was de rondreis Florida ook meer een luxe zonvakantie dan dat het de ultieme road trip moest zijn.

Wij hebben erg genoten van het chillen op Miami Beach, Key Largo, Key West, Sanibel Island ( _/-\o_ ), Fort Myers, Clearwater Beach etc.

Maar toen 5 weken W-amerika, man dat is wel ff een cultuurschok na al dat commerciele en neppe gedoe in Florida. ;). Blij dat we het in die volgorde hebben gedaan en niet andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Vind Florida wel leuk om gezien te hebben en nog steeds leuk als "zonvakantie" eens in de zoveel jaar (vergeleken met bv. naar Spanje gaan). 4x een rondje Florida gedaan, ik probeer elke keer wat nieuws te zien en dan aan het einde 6-10 dagen chillen in Orlando. Nu het meeste wel gezien, op de panhandle na, maar dat ligt aardig uit de route steeds.
Vind Florida ook niet zo'n staat waar je per se nog een keer heen moét omdat er zoveel te zien is, zoals je dat richting het westen wel hebt. Ook geen echt grote highlights, als je het over heel Amerika bekijkt.

Mooi in Florida vond ik:
- Miami Beach, sfeertje rondom Ocean Ave
- Duck Tour in Miami, langs eilandjes
- Everglades boottocht
- Robbie's Marina, waar je van die dikke tarpon's kunt voeren
- Key West, en de rit erheen
- Butterlfy World, Fort Lauderdale, kolibries kieken
- Daytona Speedway (race kijken, of een ride along)
- Cape Canaveral, tour en evt lancering
- Star Wars Galaxy's Edge
- Discovery Cove, als het nog woke is om met dolfijnen te zwemmen
- Jacksonville Beach, leuk stadje om paar dagen te chillen aan het water

En als het kan probeer ik altijd een sportwedstrijd (preseason NFL, of baseball in de zomer) mee te pakken in de VS. Vooral concerten vind ik mooi daar, publiek gaat redelijk los. Van de zomer naar Snoop in Albuquerque en naar Drake in Las Vegas *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
West-Amerika is ook niet "het Amerika", dat is het net zo veel als dat Florida dat is. Dat is nou net het mooie van de VS, die grote verschillen in natuur en cultuur. Mij trekt Florida ook niet zo, al is het wel leuk voor een keer, maar als ik aan de westkust ben geweest besef ik me wel dat het toch heel anders leven is daar dan aan de oostkust. Voor ieder wat wils. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Realone op 11-07-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Neu, misschien moet je voor de doorsnee Amerikaan / Amerika ook wel in the heartland zitten :)
Veel bekende highlights en populaire natuurparken vind je natuurlijk wel meer naar het westen. Wat niet wil zeggen dat er verder niks te doen is.

[ Voor 44% gewijzigd door matthijst op 11-07-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
paul-s83 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Vorig jaar 3 weken Florida met 5 weken Westkust gecombineerd.

Ik kan je vinden in je mening over Florida, erg amerikaans is het niet. Wellicht is het ook afhankelijk van je reisgezelschap. Wij deden een rondje met onze kids van 1 en 3 en juist het Caribische vonden wij heel erg chill. Voor ons was de rondreis Florida ook meer een luxe zonvakantie dan dat het de ultieme road trip moest zijn.

Wij hebben erg genoten van het chillen op Miami Beach, Key Largo, Key West, Sanibel Island ( _/-\o_ ), Fort Myers, Clearwater Beach etc.

Maar toen 5 weken W-amerika, man dat is wel ff een cultuurschok na al dat commerciele en neppe gedoe in Florida. ;). Blij dat we het in die volgorde hebben gedaan en niet andersom.
Mijn reisgezelschap is m’n vrouw. ;)
Maar we zijn beide niet van zon-zee-strand vakanties. We willen er op uit trekken en dingen doen en zien. Dat is in Florida gewoon wat minder.

Zijn daar wel naar een preseason NFL wedstrijd geweest van de Tampa Bay Buccaneers tegen de Jacksonville Jaguars. Dat was echt op. Zelfs m’n vrouw die helemaal niets om sport geeft, had een geweldige avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi

Roi

Roi schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Leuk om te zien, ik ga rond ongeveer dezelfde tijd deze trip andersom maken (Seattle naar LA). Zal binnenkort even mijn lijstje delen.
Hier de globale planning. Eigenlijk is alles in Washington en Oregon wel redelijk duidelijk, Californië is nog een beetje een zwart gat. Zou twijfel ik ook nog over San Francisco bezoeken of niet.

Tips zijn zeer welkom! Ook qua tijds of dit een beetje een goed tempo is.

24-aug: Seattle
26-aug: Snoqualmie Falls/Twede's Cafe/ Welcome to TP sign
26/29-aug: Mount Rainier National Park +omgeving
29-aug:: Haystack Rock Marine Garden
29/31-aug: Portland
31-aug: Multnomahwatervallen
31-aug/1-sep: Oregon Coastal tour (nog te specificeren, maar o.a. met Cape Meares Lighthouse, Devils Punchbowl Arch, Depoe Bay en eventueel walvis spotten)
1/4-sep: Crater National Park+omgeving
4-sep: Reno
4-sep: Virginia city (ghost town)
5-sep: Mariposa Grove
?: Yosemite National Park
?: Sequoia National Park
?: San Fransisco ??
?: Death Valley
?: Los Angeles
14-sep: terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:17

PeaceNlove

Deugleuter

Roi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Hier de globale planning. Eigenlijk is alles in Washington en Oregon wel redelijk duidelijk, Californië is nog een beetje een zwart gat. Zou twijfel ik ook nog over San Francisco bezoeken of niet.

31-aug/1-sep: Oregon Coastal tour (nog te specificeren, maar o.a. met Cape Meares Lighthouse, Devils Punchbowl Arch, Depoe Bay en eventueel walvis spotten)
Ik zou SF er uit gooien, relatief veel rijden tussen Sequoia en Death Valley met die tussenstop. Mocht je nog een dagje over hebben kan je na Death Valley eventueel nog Joshua Tree NP meepikken en dan naar LA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

[...]

SF zeker niet doen in dit schema, veel te veel gedoe voor die ene dag daar.

Ik zou denk ik 1 dag minder in Portland doen, dan inderdaad naar de kust en via Newport naar Bend. Van daar door naar Crater Lake. In CL heb je niet meer dan 2 dagen nodig (en 1 volle dag zou ook nog kunnen), en in de omgeving zit bijzonder weinig. Zou die extra dag dan gebruiken om via Mt. Shasta en eventueel McCloud en Burney naar Reno te rijden.

Afhankelijk van de route die je neemt kom je ook langs Lassen - absoluut de moeite waard maar wordt wel een beetje vol schema dan. Je hebt nog een dag of tien voor Yosemite, Sequoia, Death Valley en LA (er van uitgaande dat je SF overslaat), als je daar een dag afsnoept moet Lassen ook nog wel kunnen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 14:48
[...]

Als je de tijd hebt zou ik zeker Yosemite en Sequoia doen. San Francisco zou ik achterwege laten, ligt ver uit de route en is het naar mijn weten niet waard. Dan door Death Valley richting Las Vegas misschien en daar dagje blijven? Of eventueel als uitvalsbasis gebruiken om de grand canyon en hooverdam te bezoeken?

Daarna richting Los Angeles, Joshua tree NP zou ik skippen dat is echt m'n grootste tijdsverspilling ooit geweest op een vakantie. Vlieg je vanaf Los Angeles weer terug naar huis?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 01:45
Zijn er nog nieuwe tips voor een data eSIM in de USA? Ik heb Nomad en Airalo, maar die zijn recentelijk flink duurder geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:53
PhilipsFan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 02:58:
Zijn er nog nieuwe tips voor een data eSIM in de USA? Ik heb Nomad en Airalo, maar die zijn recentelijk flink duurder geworden...
Geen eSIM, maar een normale sim. Je kunt op Amazon een Three (3) mobile simkaart bestellen (komt uit het VK). Die simkaarten bieden ("gratis") roaming aan in veel landen, inclusief de VS. Voor $19 krijg je 12GB en mijn ervaring is dat het goed werkt. Je kunt hem naar NL versturen of in een Amazon locker ophalen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ubigi, 10GB voor 19 euro. Esim. 30 dagen.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 12-07-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:48
HolaFly, onbeperkt data voor een bepaalde periode. 2 weken voor €47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:36
Simcorner AT&T Unlimited Data 30 dagen eSIM €52,50.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:49

key

22 dagen onbeperkt data en bellen (in USA) 39.95 via Amazon.nl. Tmobile netwerk.
Check als je telefoon hier mee werkt.

Mooi om te lezen dat mensen SF skippen en wel naar LA rijden.
Ik zou zeer zeker niet terug gaan naar LA, SF zeker wel.
Las Vegas was gewoon niet mijn stijl, allemaal zo nep. Maar dat weet je van te voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 15:44
key schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:08:
22 dagen onbeperkt data en bellen (in USA) 39.95 via Amazon.nl. Tmobile netwerk.
Check als je telefoon hier mee werkt.

Mooi om te lezen dat mensen SF skippen en wel naar LA rijden.
Ik zou zeer zeker niet terug gaan naar LA, SF zeker wel.
Las Vegas was gewoon niet mijn stijl, allemaal zo nep. Maar dat weet je van te voren.
Eens met dit verhaal. Ik vond SF echt een veel leukere stad dan LA en LV. LA ga ik enkel terug voor Disney en Getty, maar de stad zelf, nah, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Providentia schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 03:05:
[...]

Geen eSIM, maar een normale sim. Je kunt op Amazon een Three (3) mobile simkaart bestellen (komt uit het VK). Die simkaarten bieden ("gratis") roaming aan in veel landen, inclusief de VS. Voor $19 krijg je 12GB en mijn ervaring is dat het goed werkt. Je kunt hem naar NL versturen of in een Amazon locker ophalen in de VS.
Bedankt voor de tips allen. Ik ga volgende week al, dus een fysieke sim bestellen is me teveel risico, die komt niet meer op tijd. Ik zal denk ik gewoon moeten accepteren dat het wat duurder is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Len020
PhilipsFan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor de tips allen. Ik ga volgende week al, dus een fysieke sim bestellen is me teveel risico, die komt niet meer op tijd. Ik zal denk ik gewoon moeten accepteren dat het wat duurder is geworden.
Verizon test-drive, via de Verizon app, kost je niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Len020 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Verizon test-drive, via de Verizon app, kost je niets..
Ik kan alleen de 'My Verizon' app vinden op de Nederlandse appstore. Hierin zit inderdaad een optie om 30 dagen gratis te proberen via een eSim, maar als ik het aanvraag zegt ie dat ik niet in aanmerking kom omdat ik het al eerder heb gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zingo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Eens met dit verhaal. Ik vond SF echt een veel leukere stad dan LA en LV. LA ga ik enkel terug voor Disney en Getty, maar de stad zelf, nah, liever niet.
San Fransisco heeft sowieso meer toeristische highlights, Golden Gate, Alcatraz etc etc en is wat overzichtelijker dan Los Angles (alles is een stuk dichter bij elkaar, een hop-on hop-off bus en je kan een rondje langs de highlights in een uurtje / anderhalf uur). Nadeel vond ik toch wel de grote hoeveelheden daklozen en de toch wel soms grimmige sfeer die dat zich met zich meebrengt.

Los Angles is zeker ook wel de moeite waard, maar je moet wel weten waar je moet zijn. Er is wat minder een duidelijk centrum en de highlights liggen verder uit elkaar en zonder auto ben je nergens. Maar met Getty, Griffith observatory, parken als Disney en Universal, Santa Monica, Catalina islands is er ook genoeg leuks te zien en te doen in LA. Nadeel vond ik met name het verkeer. Alles duurt minimaal 45 minuten over de snelweg.

Las Vegas, tja als je dat vindt tegenvallen dan heb je gewoon geen vooronderzoek gedaan ;) Je krijgt precies wat je kan verwachten IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bwerg schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Aan de andere kant: als je helemaal niks hebt ondertekent hebben zij ook niks om je op vast te pinnen als ze achteraf klagen. Dan nog zou ik geen zin hebben in die discussie.
PWM schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Niet als je geen deductible hebt. En dan doen de meeste tegenwoordig. Dan maakt het ook niet uit wat er op zit als je weggaat.
Ik maak me er niet zo'n zorgen om, zonde vind ik het wel maar goed.

Zag overigens ineens een geschreven briefje dat aan de "zijkant" van de deur geplakt zit waarop 2 van de 3 grote schades staan. Dus dat ligt iig vast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nu in Vancouver, meteen een heel andere vibe dan in Seattle / US. Ook kleinere auto's en heel veel Aziaten.

De meeste parkeergarages zijn max 1,95cm hoog wat best spannend is met de Tahoe - die is iets meer dan 1,92cm haha. Wat een bak zeg, las dat 'ie meer dan 2,5ton weegt... Tankinhoud van 105 liter. Gelukkig is de CAD een stuk beter qua koers dan de USD :D

Pagina: 1 ... 52 ... 82 Laatste