Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 22:30

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:03:
Yeah! Let the journey begin! Momenteel op Düsseldorf Airport aan het wachten op onze vlucht van 15:30 naar San Francisco! 👌
Neem een jasje mee, kan daar soms vrij snel vrij koud worden :+

fookin mad fer it

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
Damn jetlag is een bitch. :+
Weinig geslapen vannacht..

Toch maar een upgrade gedaan. Standaard auto bij de reis zou een Nissan Note klasse zijn. Dat leek ons toch niet helemaal verstandig gezien de kilometers. Twijfelen tussen een SUV of een cabrio.. en toch maar voor een leuke Mustang gekozen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P6qsE1N.jpeg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Een flink aandeel van de Mustang convertible rijders in de VS zwaaien naar elkaar onderweg, be prepared ;) Heerlijke auto om mee rond te crossen, goeie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Zeker aangezien je relatief veel tijd in de auto doorbrengt, is het de upgrade meer dan waard. Prima keuze :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Brutale vraag, maar wat kost zo'n beest daar? :)
En is het het slimst om van tevoren te boeken of on the spot een upgrade te doen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben benieuwd wat de meerprijs is ;P
Wij hebben ook zoiets, misschien 1 klasse hoger genomen. Wil zelf toch eigenlijk wel graag schakelbak en wat luxer/groter. Gaan toch 4KKM rijden

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Hmm, Tioga pass nog steeds niet open en het lijkt nog wel even te gaan duren. Zou een behoorlijke rit worden als we daar niet langs kunnen.

https://www.google.nl/amp...cal/article158105524.html

Maar we houden hoop, nog 2 weken en dan gaan we het zien. 8)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Smarron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:54:
Hmm, Tioga pass nog steeds niet open en het lijkt nog wel even te gaan duren. Zou een behoorlijke rit worden als we daar niet langs kunnen.

klopt ja dat is dan inderdaad een lange omweg. of onderlangs of boven langs Yosemite. bovenlangs schijnt ook een hele mooie route tezijn. maar scheelt wel een heel aantal uurtjes om rijden ja :')

Edit: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wroads.htm

site van de National parken zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Rdit op 26-06-2017 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 14:38

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Kecin schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:14:
En is het het slimst om van tevoren te boeken of on the spot een upgrade te doen?
Afgelopen maand (mei) voor drie weken (22 dagen) een mustang gehuurd bij Alamo via een internetbroker (twee weken voor vertrek). Die heeft aan huurkosten €1005,14 gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een Mustang Cabrio reservering staan voor 17 dagen, voor €625 euro via Argus bij Avis. Half augustus / begin september. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

klinkt leuk zoon Cabrio :D maar is zoon ding nu ook praktisch? kunnen er 2 grote koffers in de kofferbak? lijkt me altijd zoon klein gat helemaal met een cabrio? ( het vouw dak moet er ook nog in kunnen )

of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Rdit schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:09:
klinkt leuk zoon Cabrio :D maar is zoon ding nu ook praktisch? kunnen er 2 grote koffers in de kofferbak? lijkt me altijd zoon klein gat helemaal met een cabrio? ( het vouw dak moet er ook nog in kunnen )

of valt dat mee?
Er zijn YouTube filmpjes van een compleet gezin dat hun vakantiebagage in de achterbak opbergt.
Ik heb ook een mustang convertible gereserveerd voor m'n #eclipsetrip (avis).
(wel ben ik een beetje bang dat ze allemaal weg zijn tegen de tijd dat ik hem ophaal (ondanks dat ik al betaald heb))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

zetje01 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Er zijn YouTube filmpjes van een compleet gezin dat hun vakantiebagage in de achterbak opbergt.
(wel ben ik een beetje bang dat ze allemaal weg zijn tegen de tijd dat ik hem ophaal (ondanks dat ik al betaald heb))
wij hebben zelf een "Intermediate" auto gehuurd bij Alamo voor in Sept-Okt (22dagen)
vergelijkbaar met een VW Jetta voor €687,- inc alle verzekeringen. ook de extra voor glas, banden, bodem enz.

misschien nog upgraden op het vliegveld naar een Cabrio dan. als het niet teveel kost.. kijken wat ze te bieden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

[...]

dan moeten ze zoizo toch ook voor de zelfde prijsklasse een andere auto geven? misschien krijg je wel een gave SUV ook leuk toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Rdit schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:55:
[...]

wij hebben zelf een "Intermediate" auto gehuurd bij Alamo voor in Sept-Okt (22dagen)
vergelijkbaar met een VW Jetta voor €687,- inc alle verzekeringen. ook de extra voor glas, banden, bodem enz.

misschien nog upgraden op het vliegveld naar een Cabrio dan. als het niet teveel kost.. kijken wat ze te bieden hebben ;)
Wacht, ik heb een foutje gemaakt, denk ik: ik héb een Mustang Cabrio gereserveerd!
(ik dacht dat convertible betekende 'opklapdak')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

zetje01 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Wacht, ik heb een foutje gemaakt, denk ik: ik héb een Mustang Cabrio gereserveerd!
(ik dacht dat convertible betekende 'opklapdak')
Convertible = Cabrio :P Afbeeldingslocatie: https://media.ed.edmunds-media.com/ford/mustang/2017/oem/2017_ford_mustang_convertible_gt-premium_fq_oem_1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Offtopic:
Ja maar, dan begrijp ik niks van jouw reply van 10:55
Eerst vraag je of een cabrio wel genoeg bagageruimte heeft.
Dan antwoord ik dat er genoeg ruimte is voor de bagage van een gezin (zie YouTube) en dat ik ook een cabrio gereserveerd heb. En dan antwoord je dat ik op het vliegveld misschien nog wel kan upgraden naar een cabrio???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

zetje01 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Offtopic:
Ja maar, dan begrijp ik niks van jouw reply van 10:55
Eerst vraag je of een cabrio wel genoeg bagageruimte heeft.
Dan antwoord ik dat er genoeg ruimte is voor de bagage van een gezin (zie YouTube) en dat ik ook een cabrio gereserveerd heb. En dan antwoord je dat ik op het vliegveld misschien nog wel kan upgraden naar een cabrio???
Offtopic:haha, sorry ik dacht dat een cabrio nooit zo veel bagage ruimte heeft. vandaar de vraag. en de reply op het vliegveld. aangezien wij een Intermediate auto hebben waar genoeg in past. maar aangezien de filmpjes moet dat bij ons ook wel lukken vandaar, misschien de upgrade voor onze vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

[...]

hier moest mij antwoord bij @zetje01 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er hier overigens mensen die ervaring hebben met het reizen met een camper? Op het allesamerika forum is daar een eigen topic voor wat ik al een paar keer heb doorgelezen maar ik zit vooral met wat praktische vragen in mijn hoofd qua reistijden, gemak en dergelijke. Mag per DM als het topic daardoor te erg vervuild wordt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

2x Canada met camper (West en Oost) en 1 x Florida met camper en een keer Nieuw Zeeland met camper.
Zou het zo weer doen, maar in het hoogseizoen niet te betalen vergeleken met het laag seizoen.
Ik denk zolang het USA betreft is het niet vervuilend toch?

Maar PM staat aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Barrycade op 27-06-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:32:
Zijn er hier overigens mensen die ervaring hebben met het reizen met een camper? Op het allesamerika forum is daar een eigen topic voor wat ik al een paar keer heb doorgelezen maar ik zit vooral met wat praktische vragen in mijn hoofd qua reistijden, gemak en dergelijke. Mag per DM als het topic daardoor te erg vervuild wordt ;).
1x camper in West Canada, 1x Westkust VS (Zion, Grand Canyon etc.) en 1x rondje Yellowstone en omgeving.

Vraag maar raak :P

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:10
En stel je vragen maar gewoon in het topic, dan heeft de rest (waaronder ik) er ook nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Belangrijke vragen:
- Welk formaat voor 2 personen? Veel wordt op de kleinere modellen gegooid maar ik ben wel erg op luxe gesteld (om over vriendinlief maar niet te praten...^^). Op youtube en in wat reisverslagen gelezen dat het C30 formaat (30 feet) zonder slide-out de meeste bang-for-buck is.
- Campings/RV hookups vastleggen of niet? Of 100% op de bonnefooi?
- In nationale parken: hoe zit het met de mobiliteit als je hikes wil gaan doen? Kun je dan snel weg of ben je aangewezen op de shuttle systemen?
- Kits erbij boeken ja of nee? Zo ja welke? Nuttig/noodzakelijk?
- Hoe is de mobiliteit qua snelheid? Ik ben niet bang om grote stukken te pakken maar ik vond het met plannen lastig om in te schatten wat zo'n camper doet (gebaseerd op de hoeveelheid campers die ik inhaalde in parken, bergpassen en dergelijke).

- Belangrijkste do's en dont's bij het huren? Tips?

Ter info:

Wij zijn nooit met een RV onderweg geweest. Wel altijd met een auto (Fullsize of Premium SUV: Ford Explorer, Chevy Tahoe's gehad) en wat wij dag 1 altijd deden was eigenlijk een bezoek aan de wallmart daar plastic bags kopen, grootste formaat Coleman koelbox ($46 :D) en wat ijs. Stevigere kartonnen borden, metalen lepels, messen, vorken en een voorraad blikjes en snacks voor onderweg. Koelbox 1x per 2-3 dagen leeglaten, nieuw ijs erin en hopsakee. Shampoo en dergelijke nemen wij überhaupt nooit mee alleen elektrische tandenborstels. Zelfde als muggenspray et cum suis. De 90% deet gevallen van daar werken een stuk beter dan die luizerige muggenmelk van hier :+

Je hebt allerlei amenity kits voor de camper en het nut ervan wordt door sommigen betwist. Wij zijn begin 30 dus vrij flexibel wat dat betreft maar ik heb een gruwelijke hekel aan negatieve aanpassingen (lees: offers moeten brengen) die voorkomen hadden kunnen worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Typhone op 27-06-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Met z'n 2-en een 24/5 voeter is groot zat imho.

Ik heb een 30 feet gereden met slide out (beetje ongewenste upgrade maar ze hadden niets anders) en dat is best wel huge. En best wel lastig manoeuvreren.

Qua reserveren, alleen buiten het seizoen gehuurd en dan kan je gewoon aanwaaien op de RV parks. In het seizoen is het wel boeken of heel vroeg aankomen. KOA's zijn over het algemeen prima. En hebben een kortingsdeal als je bonnetjes hebt.

In de parken heb je meestal een RV parking. Ook hier of je in het hoogseizoen gaat of je wel of niet op de normale parkings kan komen.

Wij hadden in de US en Canada een 5 liter v8 dus qua snelheid is 55 m/hrs prima te doen op het vlak. In de bergen gaat het wat langzamer. Maar dan gaat het benzine gebruik wel erg snel. En het zijn best wel schommelbootjes met een kleine loze slag in het stuur. Dus vele lange stukken rijden (met wat zijwind) is best wel inspannend.

Qua pakketten: op Walmart kan je zien wat je zou moeten betalen als je het moet kopen. Dus beetje afwegen of het de moeite is of niet. Maar het is ook weer zonde om een dag te besteden om een uitzet te gaan halen ;)
Maar stoelen en dat soort zaken: meeste (alle) campings hebben picknick tafels. Dus een goedkoop klapstoeltje is zo gekocht voor de momenten onderwerg.

Campings hebben meestal full hook ups: dus water, 40 of hoger Amps electra en riolering en vaak ook kabel Tv :)

Dat zijn ook de duurste plekken, maar wel lekker als het heet is, dan gooi je gewoon je A/C continue aan. :Y)

Vaak mag je je generator niet gebruiken op campings dus dan zal je gas sneller gaan voor je koelkast/vriezer als je kiest voor alleen een standplaats. En hou er rekening mee dat je camper horizontaal moet staan anders doet je koelkast het niet. En dat is niet heel erg. Maar wel voor de spullen in je vriezer.

Als je niet echt een doel hebt en niet gebonden bent aan schoolvakanties is het wel een goede tip om drop off trip te doen: ophalen in Chicago of een andere fabriek en daarna bv naar Californië rijden. Dan kan je een nieuwe RV huren voor een paar dollar per dag. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

DikkeBMW schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:
[...]

1x camper in West Canada, 1x Westkust VS (Zion, Grand Canyon etc.) en 1x rondje Yellowstone en omgeving.

Vraag maar raak :P
Off Topic: Jaloerssss :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:00:
Belangrijke vragen:
- Welk formaat voor 2 personen? Veel wordt op de kleinere modellen gegooid maar ik ben wel erg op luxe gesteld (om over vriendinlief maar niet te praten...^^). Op youtube en in wat reisverslagen gelezen dat het C30 formaat (30 feet) zonder slide-out de meeste bang-for-buck is.
- In nationale parken: hoe zit het met de mobiliteit als je hikes wil gaan doen? Kun je dan snel weg of ben je aangewezen op de shuttle systemen?
- Hoe is de mobiliteit qua snelheid? Ik ben niet bang om grote stukken te pakken maar ik vond het met plannen lastig om in te schatten wat zo'n camper doet (gebaseerd op de hoeveelheid campers die ik inhaalde in parken, bergpassen en dergelijke).

Ter info:

Wij zijn nooit met een RV onderweg geweest. Wel altijd met een auto (Fullsize of Premium SUV: Ford Explorer, Chevy Tahoe's gehad) en wat wij dag 1 altijd deden was eigenlijk een bezoek aan de wallmart daar plastic bags kopen, grootste formaat Coleman koelbox ($46 :D) en wat ijs. Stevigere kartonnen borden, metalen lepels, messen, vorken en een voorraad blikjes en snacks voor onderweg. Koelbox 1x per 2-3 dagen leeglaten, nieuw ijs erin en hopsakee. Shampoo en dergelijke nemen wij überhaupt nooit mee alleen elektrische tandenborstels. Zelfde als muggenspray et cum suis. De 90% deet gevallen van daar werken een stuk beter dan die luizerige muggenmelk van hier :+

Je hebt allerlei amenity kits voor de camper en het nut ervan wordt door sommigen betwist. Wij zijn begin 30 dus vrij flexibel wat dat betreft maar ik heb een gruwelijke hekel aan negatieve aanpassingen (lees: offers moeten brengen) die voorkomen hadden kunnen worden.
Allereerst moet ik zeggen dat dit ook heel erg persoonsafhankelijk is. Hoe wil je reizen en waar hecht je waarde aan. Ik probeer het uit te leggen :+

-30foot is erg lang. Zeker als je eens ergens heen wil rijden en je moet manouvreren. Met 2 personen heb je echt niet zo veel nodig. Tijdens het rijden zit je alleen in de cab. Slapen doe je in de camper. 'S avonds zul je op de campings met een kampvuurtje ook veel buiten zijn; overal zijn wel firepits en tafels. De ruimte binnen hoeft niet zo groot te zijn. Wij gingen met 4 man, dus ik kan niet helemaal eerlijk oordelen, maar wij hebben amper binnen doorgebracht op de campings. Ik zou dus echt kleiner dan 30 gaan.

-Binnen het seizoen zou ik absoluut vastleggen. Zeker de geliefdere campings in de NP's zijn heel snel vol. Yellowstone hebben we een jaar van te voren moeten reserveren, was in een week ofzo al helemaal vol. Daarnaast geeft het meer rust. Je kunt de route plannen ivm reizen en komt zonder stress aan op de plek. Ook kun je dan al rekening houden met de faciliteiten die men heeft, voor als je extra inkopen moet doen.
Dit is echter weer persoonlijk: ik houd ervan om te weten waar ik aan toe ben en de zaken vantevoren te plannen. Op de bonnefooi kan ook, maar dan zullen sommige echt gave plekken vol kunnen zijn. Buiten het seizoen is het een ander verhaal, maar daar heb ik geen ervaring mee.

-In de parken kun je bijna altijd ook gewoon met een camper rondrijden; dit verschilt imo weinig van een auto. Je kunt gewoon parekeren bij de stops en hiken zoals je wil. Wellicht dat er soms geen rv parking is, maar zeker met een kleiner formaat zal dit echt maar zelden zijn.

-Kits? Ik weet niet precies wat je bedoeld. Ik denk echter dat je het beste gewoon naar de wallmart kan gaan om alles te kopen. Stoeltjes, evt bbq etc. etc. Wij hebben de stoeltjes en bbq op de laatste camping en bij het inleveren weer aan andere gasten verkocht/gegeven. Of wat bedoel jij precies met kits?

-Als je veel highway rijdt maakt het weinig uit. 70mph is niet fijn rijden, maar 50/60 is prima te doen met de cc (afhankelijk van de weg uiteraard). Wel kan het iets vermoeiender zijn. Je ziet minder en het is meer opletten. Zeker manouvreren in de stadjes etc. is tricky. Daarnaast is het een groot ding, dus voel je de windstoten van passerende vrachtwagens. Ik zou dus niet de afstand met de auto 1op1 doorrekenen, maar het met de camper wat rustiger/korter tellen. Hoe kleiner de camper hoe meer het op een auto lijkt uiteraard.

-Bij het huren goed de tijd nemen om het ding te inspecteren. Checken of alles werkt en ook goed noteren als (en waar) er al schade is. Verder gewoon zorgen dat alle papierwerk etc in orde is. Duurt alleen een stukje langer dan met de auto, ivm extra uitleg.

Als laatst is het vooral een andere manier van reizen. Je hebt altijd je eigen slapplek en hoeft maar 1x tassen uit te pakken. Ook heb je altijd eten en drinken bij de hand. Daar tegenover staat dat je minder snel steden etc. in zal rijden en dat het soms lastiger op de weg is.
Grootste verschil zit in de voorzieningen. Je hebt campgrounds in the middle of nowhere, die werkelijk prachtig zijn. Daar zijn echte geen voorzieningen of hookups (een basis wc, thats it). Het snachts buiten zitten met kampvuur en midden in de natuur overnachten is heel erg gaaf, maar dan kun je soms dus eens een dagje niet douchen.
Het is dus al met al (in mijn ervaring) minder luxe dan de auto; het is echt kamperen. De overnachtingen zijn echter wel heel gaaf als je de goede campings uitzoekt. Kampvuurtje, buiten zitten, biertje, bbq. Ook veel vaker contact met ander mensen op de campgrounds dan in hotels. Beide heeft zn voordeel en nadeel, maar je moet het echt eens geprobeerd hebben!

Zo, heel stuk tekst, ik hoop dat je er een beetje iets aan hebt. Naast de 3 camperreizen hebben we vorig jaar de 1e keer auto gedaan, dus ik heb meer camper ervaring. Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik (of iemand anders haha) het wel.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
De 90% deet gevallen van daar werken een stuk beter dan die luizerige muggenmelk van hier :+
90% DEET? Probeer je jezelf op te lossen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Arrne schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:34:
[...]

90% DEET? Probeer je jezelf op te lossen ofzo? :P
Hahaha, ja voor zover ik me niet vergis zat er zo'n percentage in. Wellicht een andere hantering voor het percentage want de beste anti-muggenspray (Off! Deep Woods bleek maar 25% te bevatten). We werden lekgestoken in Yellowstone aan de voet van de Fairy Falls hike in het bos midden juni vorig jaar. Door dat spul kan ik hier nog reageren ;-).

@DikkeBMW thanks voor de info. Ben je ook actief @ AllesAmerika forum? Daar zit ik onder een andere naam. Ik ga vanavond weer eens wat plannen, daar was ik al actief mee bezig.

Overigens de camper die we op het oog hebben was geen 30ft maar deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Hahaha, ja voor zover ik me niet vergis zat er zo'n percentage in. Wellicht een andere hantering voor het percentage want de beste anti-muggenspray (Off! Deep Woods bleek maar 25% te bevatten). We werden lekgestoken in Yellowstone aan de voet van de Fairy Falls hike in het bos midden juni vorig jaar. Door dat spul kan ik hier nog reageren ;-).

@DikkeBMW thanks voor de info. Ben je ook actief @ AllesAmerika forum? Daar zit ik onder een andere naam. Ik ga vanavond weer eens wat plannen, daar was ik al actief mee bezig.

Overigens de camper die we op het oog hebben was geen 30ft maar deze
Nope, alleen hier! Kwam per toeval bij dit topic eigenlijk, maar het is wel leuk :P Als je weet welk rondje je wil doen, moet je me maar iets laten weten. Dan ga ik even kijken welke campgrounds wij hadden en of er noemenswaardige waren!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Belangrijke vragen:

Ter info:

Campers in amerika zijn gemiddeld erg groot en luxe indien je de juiste verhuurders gebruikt. Voor 2 man is 26 voet meer dan genoeg. Kits zijn gemiddeld niet erg hoog van kwaliteit is mijn ervaring dus kopen van de dingen die je prettig vind is handig! Wij gaan meestal in september en dan was reserveren niet nodig (ook niet in de NP's).

Onze persoonlijk voorkeur is om erg conservatief te plannen qua kilometers en dagen zodat je voldoende tijd hebt voor bezichtigen en relaxen. Indien je zin hebt is een extra uitstapje zo erbij geplanned.
Wel is het zo dat je elke dag in ieder geval iets rijdt. Met de camper weg 's ochtends, wat rijden, boodschappen doen, wat rijden, volgende camping. Afhankelijk van planning/weer/zin/etc. kon de volgende camping 30 of 300 mile verderop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Rdit schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:09:

of valt dat mee?
Ik heb drie weken door Amerika gereden met een Mustang, en er pasten met gemak twee grote koffers in. Dak open of dicht maakt niet uit voor de bagageruimte :)

Ik ben net een maand terug, maar ik zou zo terug willen. Vooral de nationale parken waren echt fantastisch. Los Angeles en San Fransisco vielen me eigenlijk een beetje tegen. Met name SF zat vol zwerfers en ik vond de sfeer ook niet echt prettig. Los Angeles was vooral veel in de file staan. Als jullie het leuk vinden, kan ik er wel wat foto's ingooien :)

[ Voor 26% gewijzigd door Knul op 28-06-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Ik heb drie weken door Amerika gereden met een Mustang, en er pasten met gemak twee grote koffers in. Dak open of dicht maakt niet uit voor de bagageruimte :)

Ik ben net een maand terug, maar ik zou zo terug willen. Vooral de nationale parken waren echt fantastisch. Los Angeles en San Fransisco vielen me eigenlijk een beetje tegen. Met name SF zat vol zwerfers en ik vond de sfeer ook niet echt prettig. Los Angeles was vooral veel in de file staan. Als jullie het leuk vinden, kan ik er wel wat foto's ingooien :)
haha begrijp ik, ik moet nog een paar maandjes wachten voordat ik mag :D

Wij hebben ook maar 1 volle dag in SF ( halve dag met aankomt ) en de laatste dag, auto ophalen, dus vroeg uit bed. dan rijden we naar Yosemite. laatste dag hebben we ook niks aan dus :P
wij zijn niet zo van de stad. we vinden het leuk om de bekende dingen te bezoeken enz. maar meer ook niet. :P

Vorig jaar roadtrip door Schotland gedaan, en zijn de 2.5 dag (laatste dagen) in Edinburgh geweest (prachtige stad overigs). daar hadden we ook al zo iets van.. hmmm.. rij/loop toch liever door de highlands heen :P

foto's zijn altijd welkom oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:20:
[...]
Zie het nu een aantal keren terugkomen dat een paar grote koffers met gemak in de kofferbak van een Mustang Cabrio kunnen, maar misschien is mijn definitie van 'grote koffer' iets anders.

Een maandje terug ben ik ook in de VS geweest en we hebben 2 x een Mustang Cabrio meegekregen (halverwege omgewisseld ivm scheur in de ruit). Beide keren paste er slechts 1 van de 2 koffers in, die we mee hadden... Ik had zelf een gemiddeld formaat koffer (slagje groter dan wat je nog als handbagage mee mag) en mijn reisgenote had een grote koffer (slag groter dan de mijne, maar nog niet het allergrootste model).

2 gemiddelde koffers zouden passen, maar een grote en een gemiddelde koffer samen dus niet. Dit was bij beide Mustangs het geval. Ik zou er dus niet voetstoots vanuit gaan dat alle koffers met gemak in een Mustang passen. Overigens hebben wij 1 van de koffers gewoon op de achterbank gegooid, dat werkt uiteindelijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Sowieso zijn hardcase koffers imo een afrader. Het is een stuk makkelijker om stevige tassen mee te nemen. Die kun je makkelijker duwen/proppen en als ze leeg zijn nemen ze amper ruimte in.

Dit soort bedoel ik, om maar een voorbeeld te noemen: http://www.samsonite.nl/r...2cm-zwart/75258-1041.html

Als je een fatsoenlijke reistas hebt, is dat net zo stevig als een hardcase koffer, alleen dus veel praktischer.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik had deze koffer mee:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10228583/

En die paste er gemakkelijk in. Nu vind ik dat zelf een vrij grote koffer, maar het kan goed zijn dat onze definitie verschit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:48
Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:48:
Ik had deze koffer mee:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10228583/

En die paste er gemakkelijk in. Nu vind ik dat zelf een vrij grote koffer, maar het kan goed zijn dat onze definitie verschit :P
Jouw koffer is 60 liter. Je hebt in 'kofferland' 3 standaardmaten:

60 liter is voor een weekendje weg
90 liter is voor 1 a 2 weken weg
120 liter is voor een lange reis of mensen die niet kunnen kiezen wat ze meenemen.

Wat voor jou 'groot' is, is dus eigenlijk een vrij kleine koffer.

Overigens is voor mij 60 liter ook genoeg voor een paar weken en dat zal voor meer tweakers gelden, maar voor de gemiddelde consument worden bovenstaande adviezen aangehouden. Dus 2 echt grote koffers in de Mustang zal waarschijnlijk niet lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Lang leve de mid-size SUV, 2 personen, 3 weken, kofferbak vol :)
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-6pG60_LJJCM/Vd0AxIIFOkI/AAAAAAAAMmI/_WE8U8XHqyE/s1600/IMG_1568.JPG

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Is dat voor een paar weken? Dat ziet er meer uit alsof je gaat emigreren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Ja inderdaad. 1 degelijke reistas per persoon is voldoende, min of meer onafhankelijk van de lengte van de vakantie. Want zodra je door de schone kleren heenraakt, zoek je een plek op waar je wat wassen kunt draaien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat is aan het eind inclusief aankopen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Knul
Ga ik toch liever met de cabrio weg, dan maar een kleinere koffer :+

Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4197/34196093953_09c157f827_z.jpg

Zion national park

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4222/34164076694_5056f42954_z.jpg

Bryce

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4274/34164320624_efd3f09aca_z.jpg

Lake Powell

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4198/34844426022_7b756bc2d6_z.jpg

Grand Canyon

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4245/34197687993_04396d255b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4249/35006582955_8713028d5d_z.jpg

De 'Stang bij Sequoia

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4249/34969791126_cfee349e92_z.jpg

Yosemite

Allemaal snelle plaatjes gemaakt met m'n telefoon, maar wat een fantastische omgeving daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Veel herkenbare plaatjes :) , maar toch ook wel met een knappe camera foto's gemaakt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Monument Valley _O_

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1381554_520260864719703_1104932622_n.jpg?oh=5493ae4daa6f9fb7747353c4d7cfc78f&oe=59C68BCB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:54:
[afbeelding]
Inderdaad. Zo zien onze dingen er ook uit gemiddeld. 2x grootste samsonite koffer (Cube-Lite nogwat). 2x handbagage formaat cubelite's, laptoptas x2 en go with the flow.
Dat oogt al snel veel maar verrekte handig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Barrycade schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:58:
Veel herkenbare plaatjes :) , maar toch ook wel met een knappe camera foto's gemaakt toch?
Zeker, alleen staan die (nog) niet op m'n Flickr. Foto's posten via Google foto's krijg ik niet voor elkaar hier.

Wij hebben een nacht doorgebracht in een suite in het Tropicana hotel. Wat een luxe zeg; twee verdiepingen, eigen huiskamertje, jacuzzi + sauna op de kamer, heerlijk :+ Viel me qua prijs ook reuze mee. Sowieso vond ik Las Vegas eigenlijk de leukste van alle drie de steden. Het is precies wat je ervan verwacht: groot, overdreven en nep.

[ Voor 34% gewijzigd door Knul op 28-06-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:54:

Enkele foto's:

[afbeelding]

Zion national park

[afbeelding]

Bryce

[afbeelding]

Lake Powell

[afbeelding]

Grand Canyon

[afbeelding]

[afbeelding]

De 'Stang bij Sequoia

[afbeelding]

Yosemite

Allemaal snelle plaatjes gemaakt met m'n telefoon, maar wat een fantastische omgeving daar!
ziet er gaaf uit. mooi foto's d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

matthijst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:54:
[afbeelding]
hahahaha, ik dacht dat mijn vrouw veel wilde meenemen. Deze foto laat ik haar zeker niet zien!
Heb je een hekel aan onderbroeken wassen?

Ik pak meestal voor een ruime week in, rest is af en toe een wasje aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Waar doe je dat wasje dan? :P
Ik hoop dat onze hotels laundry service hebben...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

TepelStreeltje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:31:
Waar doe je dat wasje dan? :P
Ik hoop dat onze hotels laundry service hebben...
Niet vergeten quarters te sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wasserettes hebben ze nog in de meeste steden / dorpen en ook in motels. Dus idd muntjes sparen. Meeste hebben ook waspoeder automaten.

Maar wij gaan met z'n 4-en en wij hebben niet zo'n berg mee als Matthijst met z'n 2-en.

Het is zomer als wij er zijn dus voldoende shirts en korte broeken mee voor minimaal een week en halverwege even een paar wasjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:54:

Enkele foto's:

Ik ben me toch een potje zwaar jaloers! Blijft een mooi land! O+

FCG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:06
Jeej :D :

Tioga Road (Hwy 120 through the park) opens on Thursday, June 29 at 8 am
The Tioga Road (Highway 120 through the park) is closed due to snow. The road will open on June 29 at 8 am, conditions permitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Nice! De Grand Canyon North Rim was nog afgesloten toen wij er waren, net als Scotty's Castle bij Death Valley. De laatste is echt al een hele lange tijd dicht, zie ik in de nabije toekomst ook niet open gaan.

@kwartjes discussie

Je kan bij ieder hotel met een wasserette gewoon kwartjes wisselen bij de receptie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Knul schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:10:
Nice! De Grand Canyon North Rim was nog afgesloten toen wij er waren, net als Scotty's Castle bij Death Valley. De laatste is echt al een hele lange tijd dicht, zie ik in de nabije toekomst ook niet open gaan.
klopt. uiterst 2019 pas :'(

Scotty's Castle Death Valley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lt. Marx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:27:
[...]

hahahaha, ik dacht dat mijn vrouw veel wilde meenemen. Deze foto laat ik haar zeker niet zien!
Heb je een hekel aan onderbroeken wassen?

Ik pak meestal voor een ruime week in, rest is af en toe een wasje aldaar.
Nee hoor, wassen altijd na een week ofzo.
Maar sla in de VS altijd groots in, outletshoppen bv :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

matthijst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Maar sla in de VS altijd groots in, outletshoppen bv :D
Dit!

Tijdens de vorige vakantie hebben wij ook diverse outletcentra bezocht. Vriendienlief heeft uiteindelijk 3 paar Nike's en 7 Levi's spijkerbroeken gescoord voor wènagh 8)
Deze zomer gaan we weer drie weken en zal er ook zéker geshopt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als je in de bekende winkels bent in een Outlet (Hillfiger, Ralph Lauren, etc), moet je altijd even een medewerker aanspreken. Die geven je dan zo 15% extra korting op het totaal. Dan lopen ze wel met je mee, want de verkoop word dan op hun naam gezet ;)

Overigens doen wij het anders. Ik ben er dan ook wel een paar keer per jaar. Maar wij kopen alles online (korting op korting op voucher op voucher, je lacht je suf). Als ik dan in het hotel kom, staat alles daar netjes klaar bij aankomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ze hebben online ook vaak extra vouchers, Tommy idd 15-20-25%. Premium Outlets website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als je gaat hiken ook zeker een dikke middelvinger naar 'Bever' opsteken en zorgen dat in de stad van aankomst een outletcenter zit. Dan spaar je serieus geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Ik ga er voor een mountainbike wedstrijd heen dus neem mn fiets ook mee en allerlei zooi dus zal ook wel aardig wat tassen in mn eentje mee moeten slepen, nog meer als op de hier bovenstaande foto :X

Iemand nog een 'must-see' tip in Colorado?

[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 28-06-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

matthijst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:04:
Ze hebben online ook vaak extra vouchers, Tommy idd 15-20-25%. Premium Outlets website.
hmm, goeie.

nog tips voor website? :P
Ennuh, moet je echt opletten bij die outlets op kwaliteits foutjes?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Niet vergeten quarters te sparen :P
Voor de laundry, of voor de verzameling O-)

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
TepelStreeltje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:05:
[...]

hmm, goeie.

nog tips voor website? :P
Ennuh, moet je echt opletten bij die outlets op kwaliteits foutjes?
https://www.outletbound.com
http://www.tangeroutlet.com
http://www.premiumoutlets.com

Tanger moest je dacht ik betalen voor een kortingskaart (nooit gedaan). Bij Premium Outlets ff account aanmaken op de site, dan kan je die bonnen printen.

Je hoeft niet bang te zijn voor foutjes: de meeste van die outletwinkels verkopen geen oude zooi meer, maar hebben gewoon een outletcollectie (Hilfiger, Ralph Lauren).
Vergelijkbaar met die outlets in NL, alleen een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
TepelStreeltje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:23:
Ben benieuwd wat de meerprijs is ;P
Wij hebben ook zoiets, misschien 1 klasse hoger genomen. Wil zelf toch eigenlijk wel graag schakelbak en wat luxer/groter. Gaan toch 4KKM rijden
We moesten $ 400,- bijbetalen. Normaal $ 480 maar heb het af kunnen dingen naar $ 400,-
We zijn nu paar dagen onderweg en het is ons nu al dubbel en dwars waard geweest. Echt een super ervaring geeft dit. :)
Smarron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:54:

Klopt. Tioga is dicht. We zijn gisteren vanuit Yosemite naar Las Vegas gereden. Onderlangs, via Sequoia National Park, Bakersfield en zo via Death Valley naar Las Vegas. Was een monsterrit. Ruim 15 uur onderweg geweest aangezien we natuurlijk onderweg nog her en der gestopt zijn en ook nog even Sequoia NP binnen zijn geweest. We kwamen wel in het donker Las Vegas binnen en dat was wel een erg magisch moment om dat ineens op te zien doemen.

Zijn vandaag de gehele dag in Las Vegas. Vanochtend naar Hoover Dam geweest en op de terugweg de gehele Strip overgereden (van South naar North). Super! Nu even in het hotel om wat filmpjes en foto's over te zetten naar de laptop en zometeen weer terug naar de Strip.

Morgen gaan we door naar Bryce NP.

Foto's van mijn trip zijn o.a. op mijn Instagram te volgen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Rivanov schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:21:
[...]

Klopt. Tioga is dicht. We zijn gisteren vanuit Yosemite naar Las Vegas gereden. Onderlangs, via Sequoia National Park, Bakersfield en zo via Death Valley naar Las Vegas. Was een monsterrit. Ruim 15 uur onderweg geweest aangezien we natuurlijk onderweg nog her en der gestopt zijn en ook nog even Sequoia NP binnen zijn geweest. We kwamen wel in het donker Las Vegas binnen en dat was wel een erg magisch moment om dat ineens op te zien doemen.
als het goed is gaat volgens de berichten de Tioga pass vandaag weer open :/

zou wel zonde voor je geweest zijn.. als je hem net gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rdit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:15:
[...]

als het goed is gaat volgens de berichten de Tioga pass vandaag weer open :/

zou wel zonde voor je geweest zijn.. als je hem net gemist hebt.
We vroegen het maandag nog aan de vrouw die bij de ingang stond van Yosemite en zij zei; "it won't open anytime soon"

Achja, niks aan te doen. Alleen jammer dat óók de Big Sur is afgesloten, dus die missen we ook al.

Vandaag de gehele dag in Las Vegas geweest.. morgen door naar Bryce Canyon (via Zion). Eén volle dag Las Vegas (2 nachten) was voor ons meer dan voldoende. Been there done that. Wat een stel mafkezen lopen hier rond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Rivanov schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:13:
[...]

We vroegen het maandag nog aan de vrouw die bij de ingang stond van Yosemite en zij zei; "it won't open anytime soon"

Achja, niks aan te doen. Alleen jammer dat óók de Big Sur is afgesloten, dus die missen we ook al.

Vandaag de gehele dag in Las Vegas geweest.. morgen door naar Bryce Canyon (via Zion). Eén volle dag Las Vegas (2 nachten) was voor ons meer dan voldoende. Been there done that. Wat een stel mafkezen lopen hier rond. :+
Jup doe je niks aan helaas.. :-(
ja klopt highway 1 is ook al een gedeelde afgesloten. echt balen als je als die dingen niet kan doen.. maar goed Amerika heeft nog genoeg andere mooie plekjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rdit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:17:
[...]

Jup doe je niks aan helaas.. :-(
ja klopt highway 1 is ook al een gedeelde afgesloten. echt balen als je als die dingen niet kan doen.. maar goed Amerika heeft nog genoeg andere mooie plekjes :P
We hebben al genoeg moois gezien en gaan nog zoveel mooie andere dingen doen en zien. Je kunt niet alles hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Rivanov schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:29:
[...]

We hebben al genoeg moois gezien en gaan nog zoveel mooie andere dingen doen en zien. Je kunt niet alles hebben. ;)
hehe :D helemaal mee eens. zeg altijd maar dan. goede reden om nog een keer te gaan oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
The_Scarabial schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:14:
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan:
- Rocky Mountains National Park (vooral de Trail Ridge Road, een van de hoogstgelegen wegen van Amerika)
- Pikes Peak (kan per auto of ook per trein)
- Mesa Verde National Park

Spreek hier niet uit eigen ervaring, maar heb geholpen bij het plannen van een trip van familie naar o.a. Colorado. Die waren hier erg van onder de indruk.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22
Rivanov schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Achja, niks aan te doen. Alleen jammer dat óók de Big Sur is afgesloten, dus die missen we ook
Vanaf de de noord kant (SF) naar beneden kan je het mooiste deel van Big Sur gewoon helemaal zien. Afsluiting komt pas vlak voor Kirk Kreek. Als je het deel zuidelijker ook wil doen is het wel een een paar uurtjes extra rijden momenteel. Als je nog in die hoek komt zou ik het zeker niet overslaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
De eerste afsluiting vanaf de noordkant ligt toch echt al een stuk eerder, namelijk bij Pfeiffer Canyon Bridge. Vanaf daar is ie dicht tot Limekiln State Park. Vervolgens is ie dicht van Gorda tot Salmon Creek.

Het stuk tussen Monterey en Pfeiffer Canyon Bridge kan je dus wel rijden, maar dan moet je vervolgens weer terug naar Monterrey om de 101 naar het zuiden te nemen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik ga er voor een mountainbike wedstrijd heen dus neem mn fiets ook mee en allerlei zooi dus zal ook wel aardig wat tassen in mn eentje mee moeten slepen, nog meer als op de hier bovenstaande foto :X

Pikes Peak ben ik niet geweest, maar schijnt gaaf te zijn. Ik ben echter wel op Mount Evans geweest. 4300 meter hoog en de hoogst geasfalteerde weg van Noord Amerika. Heel erg mooi en fantastisch om te rijden. Ongelofelijk uitzicht ook, je merkt ook hoe dun de lucht is. Je kunt het beste even kijken hoe beide op jullie route liggen!

Daarnaast heb je Grand Junction. Als dat op de route ligt is dat wel leuk om te overnachten indien mogelijk; echt een heel erg leuk stadje moet ik zeggen. Genoeg toffe restaurantjes etc. ook.

Als laatste wil ik je Colorado National Monument aanraden. Een relatief klein NP, met geweldig uitzicht en heel mooie omgeving. Je kunt er doorheen rijden en meerder stops maken, met kleine wandelingetjes. Het ligt hoog, en je kijkt dan uit op de valley. Google maar eens; ik vond dat echt onverwachts mooi (aangezien je er niet zo veel over leest normaal).

Veel plezier alvast, laat maar weten of je tips gebruikt hebt ;)

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

voske schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan:
- Rocky Mountains National Park (vooral de Trail Ridge Road, een van de hoogstgelegen wegen van Amerika)
- Pikes Peak (kan per auto of ook per trein)
- Mesa Verde National Park

Spreek hier niet uit eigen ervaring, maar heb geholpen bij het plannen van een trip van familie naar o.a. Colorado. Die waren hier erg van onder de indruk.
Mesa Verde moet je wel echt heel erg interessant vinden om daar heen te gaan. Wij vonden 3 uurtjes rondkoekeloeren verder helemaal prima. Maar wederom, zoveel mensen zoveel wensen...

Canyon de Chelly Valt net in Arizona zie ik....

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 29-06-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
Rivanov schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar de VS, wij moeten ook flink schrappen er is zoveel te zien :)
Het scheelt al dat we met een camper gaan, dan wordt er ook al het een en ander onbereikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ruut88 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Vanaf de de noord kant (SF) naar beneden kan je het mooiste deel van Big Sur gewoon helemaal zien. Afsluiting komt pas vlak voor Kirk Kreek. Als je het deel zuidelijker ook wil doen is het wel een een paar uurtjes extra rijden momenteel. Als je nog in die hoek komt zou ik het zeker niet overslaan!
We komen vanuit de zuidkant (Los Angeles naar SF). Dus ik denk niet dat dat gaat lukken.. maar dat is pas over 2 weken dus we zien t.z.t. wel. ;)

Zijn vandaag vanuit Las Vegas naar Bryce Canyon City gereden waar we nu de komende twee nachten verblijven. De route ging via Zion National Park, wat we vanmiddag bezocht hebben. Echt prachtige natuur!! Je waant je compleet in een western film. 8)

Enkele foto's zijn weer op m'n Instagram te vinden, mochten jullie geïnteresseerd zijn.

https://www.instagram.com/rivanov/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 05:03:
[...]

We komen vanuit de zuidkant (Los Angeles naar SF). Dus ik denk niet dat dat gaat lukken.. maar dat is pas over 2 weken
Gaat niet lukken aangezien de brug afgebroken is ( beschadigd door mudslide). Woon zelf in SF en ging vaak naar Big Sur of post ranch inn, maar nu gaan we niet verder dan Carmel + paar hikes in de buurt. Zou de 1 pakken tot SLO vanuit LA en daarna 101 tot je bij Monterey terug op de 1 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Ik vond de outlets nu niet bijster interessant.. soit in april stond de dollar ook hoger denk ik.

Er is dit jaar extreem veel sneeuwval geweest vandaar langere sluitingstijd tioga. Wij mochten in april ook amper sequoia in. (niet tot bij de bomen geraakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Outlets, tsja je moet er van houden :)
Soms mazzel dat d'r bij Hilfiger mooi sweaters voor $45 ofzo liggen. Zijn hier al gauw 2x zo duur.
En spijkerbroeken bij Levi's, twee voor $80, al heb je diezelfde deal ook vaak bij Macy's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Ik snap sowieso niet waarom iemand tijdens een vakantie ook maar een minuut meer dan absoluut nodig in een winkel doorbrengt. Leuk dat het allemaal relatief goedkoop is, maar tijdens een (toch al dure) vakantie waarin tijd over het algemeen beperkt is besteed ik mijn tijd liever anders.

Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ben sowieso niet iemand die bijzonder graag in winkels komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Arrne schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:10:
Ik snap sowieso niet waarom iemand tijdens een vakantie ook maar een minuut meer dan absoluut nodig in een winkel doorbrengt. Leuk dat het allemaal relatief goedkoop is, maar tijdens een (toch al dure) vakantie waarin tijd over het algemeen beperkt is besteed ik mijn tijd liever anders.

Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ben sowieso niet iemand die bijzonder graag in winkels komt. :+
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden. zoveel moois in Amerika. daarvoor ga ik niet naar Amerika uren rond te hangen in een outlet :P mijn vrouw heeft een andere mening, maar die heeft pech :+

maar net wat jij zegt ieder zijn ding, no hard feelings :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Arrne schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:10:

In de VS hoort een paar uurtjes kleding shoppen er meestal wel bij. Relatief lage prijzen, kleding die niet alleen in mini-maatjes komt, en vaak ook betere kwaliteit (voor het geld) dan in Nederland maakt een paar uurtjes shoppen toch wel interessant.
Maar de hele dag in een outlet rondhangen is het andere uiterste weer. Dat hoeft van mij ook niet. Ik weet wat ik zoek en zodra ik het heb gevonden ben ik ook weer weg. Ik blijf er geen minuut te lang.

Da's natuurlijk anders als je met een vrouw gaat shoppen. Voor (veel) vrouwen is winkelen een vakantie op zichzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Uren rondhangen?
Neu, meestal plannen we het zo dat we d'r ofwel rond openingstijd, of rond etenstijd zijn.
3-4 winkels in, klaar ben je. Koop doorgaans kleding in de VS, scheelt in NL weer tijd ;)

En inderdaad: smaken verschillen, gelukkig. Ik vind het altijd wel leuk om in de VS ff door een Walmart, Target, outlet en een mall te sjokken. Het is niet dat je 3 weken nonstop natuur gaat zitten kijken :D

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 30-06-2017 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wallmart staat toch sowieso voor de 1e dag op het programma: coolbox, zit verhogertjes en proviand etc zullen toch gekocht moeten worden.

Maar wel geinig om even een Mall te bezoeken, je zal toch ook af en toe een kop koffie etc nodig hebben.En je hebt niet altijd Route 66 achtige diners dus dan is af en toe een Mall met een foodcourt een prima alternatief.

Maar hé what ever floats your boat right :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
We gaan ook af en toe even een winkel in. Meestal als we ergens stoppen voor wat te drinken.. Lopen we daar eventjes kort rond. Zijn hier niet om te shoppen, maar wil wel graag die sfeer van de echte Amerikaanse ketens proeven. :)

Alleen in Las Vegas was het wel prettig om even binnen te zijn, want buiten was het 43 graden. Je liep continue door een warme föhn. :+

Death Valley was 47 graden. Damn, dat was warm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens is m'n laagste record qua brandstofprijs tot nu toe $ 2,49 per gallon. Dit was gisteren in St. George. Omgerekend dus +/- € 0,60 per liter! :+

Zo blijft de Mustang nog betaalbaar om te rijden. ;)

Die prijsverschillen zijn wel bizar. Scheelt soms $ 0,30 per gallon tussen tankstations die op 10m van elkaar liggen.

Bij Yosemite heb ik tot nu toe de duurste gezien. Net voor de ingang bij El Portal. Die was meer dan $ 4,- per gallon.

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:20:
We gaan ook af en toe even een winkel in. Meestal als we ergens stoppen voor wat te drinken.. Lopen we daar eventjes kort rond. Zijn hier niet om te shoppen, maar wil wel graag die sfeer van de echte Amerikaanse ketens proeven. :)

Alleen in Las Vegas was het wel prettig om even binnen te zijn, want buiten was het 43 graden. Je liep continue door een warme föhn. :+

Death Valley was 47 graden. Damn, dat was warm!
Ik had er 52 :+ Niet echt weer om in te wandelen :P

En over dat winkelen; het ligt aan je kleding stijl. Ik zal daar niet snel slagen, aangezien ik die stijl/merken gewoonweg niet draag. Ligt dus aan de persoon.

Wallmart is idd een must voor de basisbenodigdheden. Echter raad ik daarna Safeway aan: dat is alleen levensmiddelen. Wanneer je dus nieuw drinken, snacks, of een broodje voor de lunch wil, slaag je daar vaak beter. Overigens kun je je wel uitleven met alle frisdrank/energydrank/snoep/koekjes >:)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mis in NL altijd meteen die ladingen water met smaakjes die ze daar hebben :(
Dit spul, verschillende merken:
Afbeeldingslocatie: https://fortunedotcom.files.wordpress.com/2014/05/140516102241-sparkling-ice-620xa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
Rivanov schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:27:
Overigens is m'n laagste record qua brandstofprijs tot nu toe $ 2,49 per gallon. Dit was gisteren in St. George. Omgerekend dus +/- € 0,60 per liter! :+

Die prijsverschillen zijn wel bizar. Scheelt soms $ 0,30 per gallon tussen tankstations die op 10m van elkaar liggen.

Bij Yosemite heb ik tot nu toe de duurste gezien. Net voor de ingang bij El Portal. Die was meer dan $ 4,- per gallon.
Tip: Download the app GasBuddy, die laat het goedkoopste tankstation zien in de buurt of op de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Belangrijke vragen:
- Welk formaat voor 2 personen? [ ... ]
In sept/okt 2013 hebben mijn vrouw en ik een rondje weskust gedaan, met een camper van Cruise America. Voor ons beiden was de Compact, de kleinste die ze daar toen hadden groot genoeg vonden we.
Dat is ook gebleken wat betreft de leefruimte, douche en toilet, zit- en eetruimte, alles voldeed goed voor ons. Het bed bovenin was overdag uit zicht zodat het niet hoefde te worden opgeruimd, maar was even wennen om 's avonds het laddertje op te klimmen. Een volgende keer zullen we waarschijnlijk het nieuwe model, nog kleiner, gaan nemen.

De reis zelf was uit de losse hand gepland, maar na vijf dagen zaten we opeens midden in de sluiting van de Nationale Parken en hebben we alles omgegooid. Op zo'n moment waren we blij dat we alleen de eerst drie dagen al hadden besproken. De camper hebben we gehuurd van 24 september tot en met 15 oktober, een ruime drie weken.

Na het afhalen van de camper hebben we de eerste stop gedaan bij een Walmart, voor dingen als vouwstoelen, kussens, deken, koelbox, ijs en alles wat ons handig leek tijdens een drie weekse reis in een camper, van toiletpapier tot zonnebrandcreme. Bij het terugbrengen de overblijvende zaken als vouwstoelen geschonken aan mensen die een camper net kwamen ophalen, waren zij weer blij mee.

Camper opgehaald bij Cruise America in Newark/Fremont, daarna over drie weken verspreid langs Wawona, Yosemite, Tioga pass, Mono Lake, Lone Pine, Death Valley, Las Vegas, Zion (hier begon de Shutdown, we mochten er een dag staan), Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, via Cameron naar Sedona omdat Grand Canyon was gesloten, langs Kingman naar Needles, Barstow, Anaheim, Carpenteria, Morro Bay, Pinto Lake, en terug naar Cruise America.
Lekker nog twee dagen rondhangen in een hotel bij het vliegveld in San Francisco, dan naar huis.

Ik heb zelf (met ouderwets BE rijbewijs) alles gereden en vond dat heerlijk: hoog boven de weg, goed zicht, automaat, krachtige motor, goede stoel. Ofwel, ik vond het rijden, ook in het drukke Los Angeles, erg goed te doen. Ik heb mij overal aan de aangekondigde snelheden gehouden en op de "scenic routes" reed ik daar onder. Inderdaad, ik ben ingehaald door andere campers onderweg, maar vooral omdat ik liever mijn eigen tempo rijd en dan ook even aan de kant ga. Vind ik relaxter dan zo'n heen en weer gaand front in mijn spiegels te moeten zien omdat er net te weinig ruimte is om in te halen.

We hebben slecht enkele malen een full hookup gedaan, de andere stopplaatsen hebben we voornamelijk op eigen voorraad gedaan. Het gas (koken en koelkast) pas bij hoeven vullen op het eind van de reis, het verbruik viel erg mee. In Zion namen we een shuttle naar het hart van de canyon, de rest van de hikes deden we vanaf de RV plek. Bij Pinto Lake hebben we weer de bus genomen naar Santa Cruz voor een dagtocht naar de Wharf en lekker rondhangen daar.

Meestal komt het niet in je op, maar ook in Amerika hebben ze normale wegen, waar normale mensen in normale bussen, treinen en auto's onderweg zijn :-) Het is dus geen enkel probleem om de camper even op een RV plek te laten staan en een fiets te huren, een stuk te lopen of de bus te nemen. Verder zijn er onderweg meer supermarkten dan wegwijzers, wat je ook wilt hebben, het is er te koop. Dat maakt het reizen in een camper weer extra aangenaam, omdat je niet afhankelijk bent van kant-en-klaar eten - je kunt gewoon je eigen potje koken als je wilt.

Even de cijfers van toen weer ophalen:
$1 was toen € 0,74, een mile 1,6093km en een gallon 3,78541 liter.
code:
1
2
3
4
5
2491 miles        = 4008 km
197 gallon        = 748 liter
12,5 miles/gallon = 5.3 km/liter
7,9 gallon/100 miles = 18,6 liter/100 km
kosten: $782,45 = € 579,01

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rivanov schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:27:

El Paso 1997 $1.37-1.45 per gallon ;). Zag ik toevallig laatst op een oude foto van mij pa die stond te tanken. Dat waren nog eens tijden met onze auto uit 1982 (!) die kon 'praten'. Express de deur openlaten zodat ie weer begon: 'A door is ajar'. _/-\o_

Anyway benzineprijzen lig ik niet zo wakker van (meer). 420km rijden in NL kost me om en nabij de 100 euro. Staat er veel file dan ben ik blij als ik de 390km aantik ;). Tanken in Amerika is hoe dan ook goedkoop hehehe.

@DeBolle thanks voor de uitgebreide informatie. Morgen na het sporten en als de pulled pork ligt ga ik eens het schema uitwerken en hier neerplempen.

Gevoelsmatig zijn de meeste mensen hier wat jonger die campers gehuurd hebben. Heb het idee dat op allesamerika forum vooral wat oudere lui zijn. Zoveel goedbedoelde tips maar dan denk ik soms bij 95% who gives a shit, dat is voor mij en vriendin absoluut een non issue (speciale wollen dekens enzo). Als ik het koud heb doe ik een extra vest aan en kruip zonder problemen terug onder de dekens. Desnoods een broek als ik het heel bont maak.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 30-06-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam je in New Jersey nog $1.64/gallon tegen. Inmiddels heeft NJ de belasting op benzine verhoogd in ruil voor afschaffing van de (staats)erfbelasting, welke alleen werd geheven bij een erfenis van twee miljoen dollar of meer, en verlaging van de sales tax met 3/8 procentpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Pimmerd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Tip: Download the app GasBuddy, die laat het goedkoopste tankstation zien in de buurt of op de route.
Nice! Thanks voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11-09 21:48
Ik heb ook een Mustang (toevallig ook wit :D ), vooraf geboekt, komt neer op ongeveer 60€/dag in mijn geval.

@Rivanov, dit al opgemerkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/thqUcAcON0XdNG6JkLzk3CDu/thumb.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door azerty op 01-07-2017 04:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, dat was me al opgevallen. Dat kun je ook moeilijk missen als je die enorme deuren open zwaait. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kStadAc.jpeg

Deze vind ik wel aardig gelukt. Gemaakt tijdens zonsondergang toen we vanuit Death Valley naar Las Vegas reden. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VitsPY4.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCwNp4h.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 01-07-2017 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens ook wel grappig hoe het bij het ophalen bij de Car Rental gaat. Je meldt je bij een vrouwtje, geeft aan dat je een Mustang hebt geboekt.

"Daar achterin staan ze, zoek er maar één uit en veel plezier er mee!"

:+

Hadden echter maar keuze uit een witte en een zwarte, dus die keuze was niet zo moeilijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11-09 21:48
Bij mij niet, maar dat zal vast aan het verhuurbedrijf liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij hebben 'm via Alamo. Zat als car rental bij de reis inbegrepen via WRC Reizen waar we deze reis geboekt hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door Rivanov op 01-07-2017 05:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 20:53

Don Quijote

El Magnifico

Wij zijn momenteel bezig met een 100 dagen reis door de US waarna we uiteindelijk alle 50 staten hebben bezocht (topic op tweakers met foto's). Paar weken geleden hebben we een 1,5 week in Colorado doorgebracht. Wat wij heel leuk vonden:
  1. Garden of the Gods - Colorado Springs
  2. Pikes Peak Rijden - Colorado Springs
  3. Maroon Bells - Aspen/Snowmass Village
  4. Great Sand Dunes NP
  5. Concert bezoeken in Red Rock Theatre - Denver
  6. Film kijken in the Star Drive Inn - Monte Vista
  7. Mooie kunst galerijen met heel betaalbare kunst in Salida, sowieso een leuk stadje
  8. Independence Pass rijden
Laat maar weten of je ergens iets meer duiding over wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 01-07-2017 05:35 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 87 Laatste