Het weer in oktober kan heel wisselend zijn. Vooral in Noord - California kan het koud zijn.,TepelStreeltje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:02:
Zo gaaf om dit allemaal te lezen!
Je raadt het nooit, ook ik ga die kant op. Alleen dan de hele maand oktober.
Beginnen in Phoenix, dan bovenlangs richting Las Vegas; zoveel mogelijk NP's e.d. mee pakken. Vervolgens van Vegas naar SF en dan via de Coastal Highway naar LA.
Hopelijk is die rommel daar dan opgeruimd, wil hem wel rijden eigenlijk.
Wij hebben alles laten boeken via Jan Doets. Kwamen met een goed verhaal, alles van te voren geregeld vinden wij ook prima en voelde gewoon goed. Qua huur auto hebben we gewoon een Sedan gekozen, niets luxe, gewoon 4 wielen, dak en airco. Zit nu beetje te twijfelen om er een stick shift van te maken en evt iets meer luxe...
Heb de precieze route niet in goed in mijn hoofd, maar ga zeker dit topic en onze route naast elkaar leggen om te kijken wat de pareltjes zijn.
Overigens (misschien) stomme vraag, maar wat kunnen we echt verwachten van het weer in oktober? Death Valley etc zal nog wel warm zijn, maar SanFran en LA zullen wel wat kouder zijn?
Ook voor de helikopter vlucht door de Grand Canyon ben ik benieuwd of we 's ochtends grotere kans hebben dan het door gaat (of juist niet). We gaan om 0800 de lucht in
Als je hulp nodig hebt met je route, dan kun je via https://forum.allesamerika.com/index.php echt heel veel informatie vinden. Deze site is voor ons voor alle reizen onze 'bijbel' geweest voor de routes. Ook staan er heel veel handige tips. waaronder veel tips m.b.t. de autohuur.