Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
TepelStreeltje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:02:
Zo gaaf om dit allemaal te lezen!
Je raadt het nooit, ook ik ga die kant op. Alleen dan de hele maand oktober.
Beginnen in Phoenix, dan bovenlangs richting Las Vegas; zoveel mogelijk NP's e.d. mee pakken. Vervolgens van Vegas naar SF en dan via de Coastal Highway naar LA.
Hopelijk is die rommel daar dan opgeruimd, wil hem wel rijden eigenlijk.

Wij hebben alles laten boeken via Jan Doets. Kwamen met een goed verhaal, alles van te voren geregeld vinden wij ook prima en voelde gewoon goed. Qua huur auto hebben we gewoon een Sedan gekozen, niets luxe, gewoon 4 wielen, dak en airco. Zit nu beetje te twijfelen om er een stick shift van te maken en evt iets meer luxe...

Heb de precieze route niet in goed in mijn hoofd, maar ga zeker dit topic en onze route naast elkaar leggen om te kijken wat de pareltjes zijn.

Overigens (misschien) stomme vraag, maar wat kunnen we echt verwachten van het weer in oktober? Death Valley etc zal nog wel warm zijn, maar SanFran en LA zullen wel wat kouder zijn?
Ook voor de helikopter vlucht door de Grand Canyon ben ik benieuwd of we 's ochtends grotere kans hebben dan het door gaat (of juist niet). We gaan om 0800 de lucht in :D
Het weer in oktober kan heel wisselend zijn. Vooral in Noord - California kan het koud zijn.,

Als je hulp nodig hebt met je route, dan kun je via https://forum.allesamerika.com/index.php echt heel veel informatie vinden. Deze site is voor ons voor alle reizen onze 'bijbel' geweest voor de routes. Ook staan er heel veel handige tips. waaronder veel tips m.b.t. de autohuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De compactere sedans (compact is wat in Nederland al snel een grotere auto lijkt te zijn ;)) zijn ook aardig lawaaierig, je gaat dat best merken op de snelweg als je grote afstanden gaat rijden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Typhone schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
[...]

Ik ben vorig jaar van voren rijdend (!) gelaserd door een politieauto die abrupt omdraaide toen ik hem passeerde. Die had geen enkele moeite met mijn Nederlandse rijbewijs. Ook met een waarschuwing er vanaf gekomen (gelul over cruisecontrol hendel van BMW en Ford) en verder aardig en netjes gebleven.

Proof or it didn't happen (foto naar achteren maakte durfde ik toch even niet):
Haha herkenbaar ja. Wij reden iets van 10 mijl te hard en een tegemoetkomende politie agent deed z'n zwaailichten aan en zat met z'n vingertje te bewegen dat wij dus te hard reden. Ze pakken je dus inderdaad van voren. ;) Hij keerde gelukkig niet om.

Vorig jaar wel staande gehouden voor het negeren van eens stopbord. Ze letten daar echt wel goed op dus.
En een mooie picca aan over gehouden O-)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14380007_1073205386126984_1384840160476280065_o.jpg?oh=523ec9707634223d096142125f4f5b69&oe=599E1C5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sport_Life schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:12:
[...]
wij hadden in november nog heel goed weer in la (20 graden oid) en sf (15 graden oid). Death valley en las Vegas nog tegen de 25/30 graden.

Qua auto zou ik persoonlijk voor een (standard) SUV gaan in de parken, het is geweldig rijden en je rijdt toch al snel duizenden kilometers. Sedan gaat ook prima overigens, maar is gewoon minder leuk, vind ik.
Wij hadden een Jeep Grand Cherokee in de parken en een Mustang cabrio van SF via LA en Death Valley naar Las Vegas, dat was helemaal top!! En met de kap open door Death Valley ging prima in november ;).

Was ook enorm wennen om bij terugkomst opgehaald te worden in een Golf als je 2 weken met zo'n SUV hebt gereden, net een speelgoed auto :D !
Ik heb het aan de directie voorgelegd, maar ze was nog niet overtuigd :P
lijkt me ook wel gaaf, grotere auto, maar vind de kosten ook een beetje een dingetje. Qua off-roading is het wel een dingetje. Ga nog maar ff met Jan Doets bellen wat de opties/kosten zijn.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Ik reed een paar jaar terug door de woestijn, in Utah volgens mij. Er was helemaal niets in de wijde omgeving tot we ineens een politie auto met zwaailicht op ons af zagen rijden. Was wel gaaf natuurlijk tot hij ons voorbij reed en achter ons omdraaide.... We werden stop gezet en redelijk afgeblaft, we reden aardig te hard. Ik scheet natuurlijk zeven kleuren bagger. Gelukkig weggekomen met een waarschuwing. Maar ja, hoe wist hij dat we te hard reden, van voren gelaserd worden was haast onmogelijk en iets van een flitspaal was ons wel opgevallen. We reden weg en toen vloog er een soort van radarvliegtuig naast ons! Dus die borden met Speed enforced by aircraft hangen er niet voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

TepelStreeltje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Ik heb het aan de directie voorgelegd, maar ze was nog niet overtuigd :P
lijkt me ook wel gaaf, grotere auto, maar vind de kosten ook een beetje een dingetje. Qua off-roading is het wel een dingetje. Ga nog maar ff met Jan Doets bellen wat de opties/kosten zijn.
Als je zelf boekt kun je via een broker enorm besparen, tip voor volgende keer ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sport_Life schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Als je zelf boekt kun je via een broker enorm besparen, tip voor volgende keer ;).
Een broker? hoe bedoel je??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij zijn in Canada aangehouden ivm snelheidsovertreding met een USA auto. Na een waarschuwing mochten we ook doorrijden ;).
Niet direct bij de grote verhuurbedrijven, maar via een Europese (ivm verzekeringen) broker / tussenpersoon zoals http://www.rentalcars.com. Prijzen fluctueren dagelijks en je kunt meestal gratis annuleren. Dus zodra je de huurperiode weet gelijk boeken en regelmatig kijken of prijzen zijn gezakt. Op forum allesamerika lees je nog veel meer hoe en wat precies.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2017 20:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Boekte mijn auto destijds via https://www.usareisen.de
Scheelde fors (lees: paar 100 euro) op zelf bij Alamo of anderen boeken :)
Yes. Maar dat zijn zo te zien de verschillende locaties bij elkaar. Je moet de Historic Ships op Hyde StreetPier hebben. Koop je het spul zo aan de kassa en heb je nog wat mooie oude boten gezien ook. Vooral de oude veerboot is een aanrader. Kun je zo ff tussendoor doen, zit bij Fishermans Wharf om de hoek :)

@Rivanov Wat jij beshrijft zijn de cable cars en mogelijk de bussen. Best leuk maar duur en je komt niet overal. Doe jezelf een lol, fix ergens een dagpas voor de hop on hop offbus. Die van ons was bij het hotel te krijgen, halte was op een paar honderd meter. Kom je overal en wil je dr uit doe je dat en oak je de volgende. Ideaal. En in SF meestal lekker weer, dus lekker biven open zitten en nog meer fotograferen :)

[ Voor 36% gewijzigd door The Eagle op 13-06-2017 21:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:45
Ik wil eigenlijk één enkele reisstekker meenemen en een normale stekkerdoos, waarin ik vervolgens de opladers inprik van mijn iPhone, iPad en MacBook.
Hiervoor kan ik iedere willekeurige reisstekker gebruiken? Of moet ik nog een omvormer hebben.. want ik lees dat dit niet nodig is bij adapters, aangezien die van zichzelf al geschikt zijn om zowel op 110v als 220v te werken.

Is dan deze reisstekker voldoende? Hier wil ik dan een stekkerdoos insteken die ik vanuit huis meeneem.

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Brennenstuhl_Reisstekker_Europa_geaard_naar_Amerika_en_Japan_1508550_K050801027_medium.jpg

https://www.kabelshop.nl/...Dafs1qWfhTxUDHBoCTJzw_wcB

Of heb ik hier ook al voldoende aan? (het rechterblokje bedoel ik dan)

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalseller.nl/Files/4/12000/12597/ProductPhotos/MaxContent/158536779.jpg

https://www.digitalseller...daard-reisstekker-Amerika

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2017 20:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Die laatste is ook al voldoende en misschien zelfs handiger, omdat hij ook in stopcontacten zonder aarde kan. Bij de meeste opladers/laptopvoedingen heb je inderdaad geen omvormer nodig. Bij de meeste moderne apparaten eigenlijk. Er staat vaak in kleine lettertjes op voor welke voltages hij geschikt is (vaak als een range gegeven, dus bijvoorbeeld "85-245V AC")

[ Voor 53% gewijzigd door Tom-Z op 19-06-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De eerste optie lijkt me wel wat steviger als ik hier een ronde stekker van een stekkerdoos insteek? Lees ook dat de pinnen van een stekkerdoos wat dikker zijn en wat verder uit elkaar staan waardoor de kleine adapter (optie 2) daardoor uit elkaar gedrukt wordt en mogelijk op den duur niet meer werkt?

Iemand ervaring mee?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:49
Ik neem altijd twee wereldstekkers mee, omdat ik heb gemerkt dat de niet-geaarde stekker niet altijd past in geaarde stopcontacten.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 22:30

DikkeBMW

Live '25

Ik heb gewoon een US stekker op een EU stekkerdoos gemaakt. Hoef je alleen die stekkerdoos mee te nemen, en nooit te kloten met adapters :)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb een Anker oplader en voor de meest gangbare bestemmingen een paar losse C7 powerkabeltjes. Stekkerdozen en adapters blijven thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
Leuk topic!
Hier de bedoeling om in 20 dagen van sf naar Florida te gaan in een rv.
Veel km maar prachtige tocht!
Zoals ik hier lees is een internationaal rijbewijs dus totaal niet belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

Rivanov schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:45:
De eerste optie lijkt me wel wat steviger als ik hier een ronde stekker van een stekkerdoos insteek? Lees ook dat de pinnen van een stekkerdoos wat dikker zijn en wat verder uit elkaar staan waardoor de kleine adapter (optie 2) daardoor uit elkaar gedrukt wordt en mogelijk op den duur niet meer werkt?

Iemand ervaring mee?
Mijn ervaring met zo'n klein blokje is dat het met een zware stekker (lees: europees en geaard) niet altijd lekker wil blijven zitten... Ben in de VS m'n stekkers al een hoop aan het stutten geweest.

Nu zo'n geaarde gekocht, en nergens last van. Ben ook nog niet tegengekomen dat het niet paste... Zou dus lekker voor een geaarde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
Hey, leuk, USA topic :9
Toch wel m’n favoriete vakantieland. Inmiddels aardig wat gezien daar. Van de zomer gaan we weer een rondje doen. 3 weken rondtoeren: SLC, Moab, Denver, Mt Rushmore, Yellowstone, Grand Teton. Probeer altijd een midsize SUV te huren: lekker ruim en relatief gunstig geprijsd vergeleken met een ‘normale’ auto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wnjAdgt.jpg

Internationaal rijbewijs nooit gekocht. Naja, op de eerste keer Florida een jaar of 15 terug na. Ik neem ook altijd een Nederlands stekkerblok mee. Amerikaanse verloopplug erbij. En aangezien ik ze toch heb liggen: wat van die Apple US pluggen voor de Applezooi.
Autohoudertje voor de iPhone. TomTom go en rijden maar 8)

21 augustus Total Eclipse in Nebraska, hopelijk helder. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 20-06-2017 00:41 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Internationaal rijbewijs kan wel eens ontzettend handig zijn als je brokken maakt......

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Chief schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 02:33:
Internationaal rijbewijs kan wel eens ontzettend handig zijn als je brokken maakt......
Totaal overbodig hoor, heb net voor de 15e keer een auto gehuurd hier in Californië, geloof me, als je op een NL rijbewijs hier niet mag rijden verhuren ze je echt geen auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
De verhuurmaatschappij zal er niet om vragen, dat is mij pas 1x overkomen. Wat als je een ongeluk hebt of aangehouden wordt door de politie? Heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor die situaties zou je er eenmalig een kunnen halen en die bewaren? Heb er toevallig 1 liggen van Japan afgelopen voorjaar (nodig voor Real Life Mariokart op straat :D), maar het voelt wel echt als geldklopperij. Zo’n vodje dat elk jaar verloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 20-06-2017 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Spotter schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:17:
[...]

Mijn ervaring met zo'n klein blokje is dat het met een zware stekker (lees: europees en geaard) niet altijd lekker wil blijven zitten... Ben in de VS m'n stekkers al een hoop aan het stutten geweest.

Nu zo'n geaarde gekocht, en nergens last van. Ben ook nog niet tegengekomen dat het niet paste... Zou dus lekker voor een geaarde gaan.
Oké! Neem ik die ronde geaarde. Optie 1 uit mijn post. :) Heb het idee dat die ook wat steviger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Chief schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 03:43:
De verhuurmaatschappij zal er niet om vragen, dat is mij pas 1x overkomen. Wat als je een ongeluk hebt of aangehouden wordt door de politie? Heb je daar ervaring mee?
Het Nederlandse rijbewijs is geldig in de eerste zes maanden na binnenkomst. Je paspoort met daarin de aankomststempel kan dus ook handig zijn om bij je te hebben.
Spotter schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:17:
[...]

Geen enkele Amerikaanse stekker met twee pinnetjes blijft echt goed zitten. Je kunt jezelf goed electrocuteren met het stukje dat uitsteekt :P In Nederland zijn de pinnetjes deels van plastic en is alleen het uiteinde geleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12

Typhone

Who Dares Wins

Chief schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 03:43:
Ja, aangehouden door de politie, NL rijbewijs getoond en uiteindelijk en dat was geen enkel probleem. Hij vond het apart dat er geen 'States' waren maar even uitgelegd en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Mooi, handig. Ik weet ook niet of als de politie op hun strepen gaat staan dat je dan een probleem hebt? Ik ken de juridische status van een internationaal rijbewijs is. Ik heb ook al tientallen malen in de VS (en daarbuiten) een auto gehuurd en er is maar 1x bij het ophalen om dat rijbewijs gevraagd maar nog nooit aangehouden door de politie o.i.d. Ik zou niet willen dat Tweakers op aanraden van dit forum geen int. rijbewijs meenemen (wat niet zo'n moeite of kosten is) en dan toch in de problemen geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Ligt toch ook aan in welke Staat je zit? in sommige staten heb je het "nodig" en in sommige niet? of is het gewoon geluk welke politieman/vrouw je aanhoudt?
of je stand van je gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dat weet ik dus niet. Voor mij was het niet veel moeite om elke keer dat papiertje te halen dus ja, dan deed ik dat maar. Puur uit voorzorgsmaatregel hoor en misschien heb je het idd helemaal niet nodig.
Wat ik mij nu wel besef is dat de verhuurders normaliter in hun voorwaarden hebben staan dat huurder wel zo'n int. rijbewijs moeten tonen bij afhalen dus als ze moeilijk zouden willen doen (God knows why) dan kan je een probleempje hebben. Praktisch gezien was die kans bij mij <3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

ja inderdaad. zekere voor het onzekere

die dingen kan je bij de Anwb halen Leden- €17.95,- Niet-Leden- €18.95,-
https://www.anwb.nl/auto/.../internationaal-rijbewijs

voor die paar tientjes op een reis naar Amerika maakt dat ook niet uit :P
boete zal duurder zijn als ze hem wel willen zien en je hebt hem niet (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Officiële site spreekt dat het in sommige staten verplicht is. Aan de andere kant is het alleen maar verplicht wanneer er geen (website DMV) westerse karakters op het rijbewijs vermeld staan. Op onze rijbewijzen staat een Engelse vertaling waardoor het rijbewijs als geldig gezien wordt in de VS.Zie ook volgende tekst:
The International Driving Permit (IDP), often (and incorrectly) referred to as International Driving License, is a document that, along with your valid home driver's license, allows you to legally drive a motor vehicle while abroad.

Understand that an IDP does NOT REPLACE your U.S.-issued driver's license; rather, it acts as a language translation of your driver's license and features your:

Full name.
Photograph.
Relevant driver information.
Die hele discussie kan in principe dus direct de prullenbak in. Wij hebben zo'n beetje alle staten wel gehad (en ik heb er 4 jaar gewoond) maar de kans op problemen is nagenoeg nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
De ANWB is inderdaad aardig ambigu of je het nu nodig hebt of niet. Stelletje geldwolven; met het pasje ben je zeker gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
voske schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:22:
Mijn rondje in augustus met een baseball thema: Chicago, Milwaukee, Minneapolis, Kansas City, St Louis, Louisville, Cincinnati, Dayton (Air Force Museum), Indianapolis, Chicago.
Vorige zomer een deel van dat rondje gedaan.
Chicago O+
St. Louis, Louisville & Dayton ook meegepakt.
Chicago wil ik zeker nog een keer naar terug. Hopelijk dan een rondje linksom, met iig Minneapolis erin (wil Paisley Park graag een keer bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

Ben er in mei nog en paar dagen geweest (west kust, Vegas) en heb tussendoor een tripje naar LA gedaan. Ik vond LA wel de moeite waard al moet je rekening houden met 30% file rijden in en om LA. Ik was er twee dagen en heb naast Hollywood (Bezoek de Griffith observatory!) de kust gedaan vanaf Venice Beach tot aan Malibu. In Malibu heb ik de Getty Villa bezocht, heel erg mooi. Beide waren gratis entree trouwens, je betaald alleen de parkeerkosten.

Helaas geen tijd gehad om bijvoorbeeld nog naar SF te rijden.

Vorig jaar was ik ook in Las Vegas en ben toen naar de Grand Canyon gereden (Eagle Point, met de Skywalk). De Skywalk heb ik niet gedaan maar ben wel met de helicopter naar beneden geweest incl boottochtje Colorado. Zeer de moeite waard!

Ik zie trouwens dat je vanuit Kingman richting LA wilt rijden. Als je dat doet rij dan via Oatman en Needles. Het is een stukje om maar je zult deze kronkel/bergroute (Oude Route 66) niet licht vergeten!

[ Voor 12% gewijzigd door klaaz op 20-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
matthijst schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:27:
Van de zomer gaan we weer een rondje doen. 3 weken rondtoeren: SLC, Moab, Denver, Mt Rushmore, Yellowstone, Grand Teton.
2 maal Yellowstone en Grand Teton mogen doen, echt geweldig mooi. In augustus ook nog veel kans op beren en 'moose'. Bisons, herten, bald eagles, wolven en coyotes kom je eigenlijk 'altijd' wel tegen. Flink veel plezier en verwondering alvast gewenst :D

(mocht je een tip willen: neem als het kan de tijd voor deze 2 geweldige natuurfenomenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:48
Rivanov schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:39:
Wij vertrekken 24 juni voor onze rondreis door de west-coast! Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar San Francisco om vanuit daar aan de reis te beginnen. Can't freakin' wait!

Wat we nu al vooraf geboekt hebben:

- Alcatraz Tour
- Lower Antelope Canyon Tour

Wat we nog willen boeken is een vlucht over de Grand Canyon. Kost $ 124 p.p. met een vliegtuigje vanaf Grand Canyon Airport. Vlucht duurt +/- 45 minuten.

[afbeelding]
Wanneer doe je de Alcatraz tour? Ik heb de mijne geboekt voor 25 juni, wie weet komen we elkaar tegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Leuk zo'n topic. :9

Na het goed bevallen van onze reis vorig jaar Juni (o.a. SF, LA, LV, Grand Canyon, Yosemite, Death Valley)
gaan we dit jaar weer. Vooral onder de indruk van de avondtour Alcatraz, LV en de Grand Canyon. En de overnachting in Death Valley.. Pfff :O

Nu in Augustus, met o.a:
SLC, Twin Falls, Moran (Grand Teton),2 dagen in Old Faithful Inn + een dag bij Lake Yellowstone, Rapid City, Estes Park (Rocky Mountains),Denver

Zin in.. 8) :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 20-06-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
azerty schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Wanneer doe je de Alcatraz tour? Ik heb de mijne geboekt voor 25 juni, wie weet komen we elkaar tegen :+
10 juli. ;)

Aanstaande zaterdag, 24 juni, vliegen we naar San Francisco. Komen daar om 18:00 lokale tijd aan. Zondag rijden we van San Francisco naar Yosemite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

marcodr25 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:46:
[...]

2 maal Yellowstone en Grand Teton mogen doen, echt geweldig mooi. In augustus ook nog veel kans op beren en 'moose'. Bisons, herten, bald eagles, wolven en coyotes kom je eigenlijk 'altijd' wel tegen. Flink veel plezier en verwondering alvast gewenst :D

(mocht je een tip willen: neem als het kan de tijd voor deze 2 geweldige natuurfenomenen).
Wolven? Niet in de war met coyotes? Wolven dan moet je toch wel heel vroeg richting Lamar-valley gaan om die te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:48
Rivanov schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:40:
[...]

10 juli. ;)

Aanstaande zaterdag, 24 juni, vliegen we naar San Francisco. Komen daar om 18:00 lokale tijd aan. Zondag rijden we van San Francisco naar Yosemite. :)
Ah zo :)

Ik kom zaterdag 12u lokale tijd toe, en blijf dan tot donderdag in SF (Google event). Daarna richting LA, LV en dan via Death valley & Yosemite terug. Enkel eerste & laatste nacht zijn geboekt, rest ga ik on-the-fly boeken naargelang hoe alles zich ontrolt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
marcodr25 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:46:
mocht je een tip willen: neem als het kan de tijd voor deze 2 geweldige natuurfenomenen).
Ben benieuwd!
Hebben er 5 nachten: 2 in Lake Lodge, 1 in Old Faithful en 2 bij Jackson Lake Lodge :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Wolven? Niet in de war met coyotes? Wolven dan moet je toch wel heel vroeg richting Lamar-valley gaan om die te spotten.
Bedoel idd echt wolven. Vroeg naar Lamar Valley geeft een aardige kans, zeker als je wolf packs wilt zien. Maar we zijn ook beide keren op andere plekken wolven tegengekomen. Ik liep er bijna letterlijk 1 tegen het lijf toen ik terugliep van Artist Point naar de parkeerplek. We schrokken van elkaar, zullen we maar zeggen ;)

Beren spotten lukte ons beide keren steeds pas op de laatste dag. Beide keren waren we er midden September. Dan gaan ze al weer onderweg omhoog om plekken te zoeken voor de winterslaap... Gek genoeg hebben we ook de moose heel weinig gezien, lag wellicht ook aan de periode waarin we er waren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
matthijst schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Ben benieuwd!
Hebben er 5 nachten: 2 in Lake Lodge, 1 in Old Faithful en 2 bij Jackson Lake Lodge :)
Dat wordt genieten, dat kan bijna niet anders :)

Dat geeft in elk geval een hoop tijd om het park te bekijken.

Ik weet niet hóe het in andere periodes is, maar inSeptember was het 'vroeg' erg rustig tot stil in het park (uurtje of 7 a half 8). Hebben toen veel dingen voor onszelf gehad, awesome :)

[ Voor 21% gewijzigd door marcodr25 op 20-06-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

marcodr25 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Bedoel idd echt wolven. Vroeg naar Lamar Valley geeft een aardige kans, zeker als je wolf packs wilt zien. Maar we zijn ook beide keren op andere plekken wolven tegengekomen. Ik liep er bijna letterlijk 1 tegen het lijf toen ik terugliep van Artist Point naar de parkeerplek. We schrokken van elkaar, zullen we maar zeggen ;)

Beren spotten lukte ons beide keren steeds pas op de laatste dag. Beide keren waren we er midden September. Dan gaan ze al weer onderweg omhoog om plekken te zoeken voor de winterslaap... Gek genoeg hebben we ook de moose heel weinig gezien, lag wellicht ook aan de periode waarin we er waren...?
Troost je :). In 4 trips 0 grizzly's gezien (ja eentje op hele grote afstand), 0 Moose en 0 wolven. Wel heel wat black bears gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Troost je :). In 4 trips 0 grizzly's gezien (ja eentje op hele grote afstand), 0 Moose en 0 wolven. Wel heel wat black bears gespot.
Das ook wel gaaf, wel jammer van de grizzlybeer. Wij 1 grizzly cub heel dichtbij (inclusief panische park dan ver die de cub het bod weer inkorten; terecht overigens, want mama beer was in de buurt en wittebrood als je tussen haar en de kleine instaat), en 1X een bruine beer op heel grote afstand. Heb je wel de bald eagle gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

marcodr25 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:39:
[...]

Das ook wel gaaf, wel jammer van de grizzlybeer. Wij 1 grizzly cub heel dichtbij (inclusief panische park dan ver die de cub het bod weer inkorten; terecht overigens, want mama beer was in de buurt en wittebrood als je tussen haar en de kleine instaat), en 1X een bruine beer op heel grote afstand. Heb je wel de bald eagle gezien?
Ik mag hopen dat die volgend jaar komt (Seattle e.o.) Planning is in de maak al zijn er nog wat opties open (BBQ trekt me ook wel dus de deep south zou ook nog kunnen). Steden aan de oostkust allemaal afwerken moet ook leuk zijn. Keuzes, keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Loont het nog om een simkaart in USA aan te schaffen of kan je met een wereldbundel een eind komen met data? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Vorig jaar deze gekocht, wel handig om te hebben vond ik:
https://prepaid-phones.t-...nternational-tourist-plan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
Typhone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Ik mag hopen dat die volgend jaar komt (Seattle e.o.) Planning is in de maak al zijn er nog wat opties open (BBQ trekt me ook wel dus de deep south zou ook nog kunnen). Steden aan de oostkust allemaal afwerken moet ook leuk zijn. Keuzes, keuzes, keuzes.
Daar zitten er genoeg, dat moet goed gaan komen. Maar oei, oei, oei, wat een keuze! Ik zou het zelf wel weten (idd, gaan voor de bbq in het zuiden :D). Ken je de bbq pit boys? Vast wel. O.m. te vinden via YouYube. Heerlijke muziek, en de stem van de 'verteller'... Heerlijk. En daarnaast zijn de meeste recepten die ze maken zelf ook simpel te maken. Bij ons zijn de Bell Pepper Cheese Burger, de Potatoe Bombs, de Beer Can Bacon Burger en de Crispy Fried Bacon Onion Rings 'standaard' bij een bbq ;)

Link naar het YouTube-kanaal van de BBQ Pit Boys: https://www.youtube.com/channel/UCjrL1ugI6xGqQ7VEyV6aRAg

Link naar hun theme song: https://www.youtube.com/watch?v=fvXtfqjBT4Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Wij gaan half September t/m half Oktober dit jaar :P naar West-Amerika... duurt nog zo langgg :'( :p

zo ziet onze Trip er uit met de auto van hotel/motel naar hotel/motel :)

2 nachten
San Francisco

2 nachten
Yosemite NP

1 nacht
Mammoth Lakes

1 nacht
Pahrump,(Death valley)

2 nachten
Zion NP

2 nachten
Bryce Canyon

2 nachten
Arches NP

1 nacht
Monument Valley

2 nachten
Page

2 nachten
Grand Canyon,

1 nacht
Williams,

2 nachten
Las Vegas, NV

In SF willen we de Alcatraz tour doen ik hoor veel verhalen over de night tour? misschien daar maar in verdiepen, anders de normale tour. aan gezien we maar 1 volle dag in SF hebben.

Bij de Grand Canyon hebben we een helikopter tour. +- 55min bij Maverick helicopters

De Lower Antelope Canyon willen we doen.

Voor de rest natuurlijk veel wandelen in de National parken :D

Iemand nog tips of ideeën? ( genoeg moeten jullie zeggen :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

marcodr25 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:18:
[...]

Daar zitten er genoeg, dat moet goed gaan komen. Maar oei, oei, oei, wat een keuze! Ik zou het zelf wel weten (idd, gaan voor de bbq in het zuiden :D). Ken je de bbq pit boys? Vast wel. O.m. te vinden via YouYube. Heerlijke muziek, en de stem van de 'verteller'... Heerlijk. En daarnaast zijn de meeste recepten die ze maken zelf ook simpel te maken. Bij ons zijn de Bell Pepper Cheese Burger, de Potatoe Bombs, de Beer Can Bacon Burger en de Crispy Fried Bacon Onion Rings 'standaard' bij een bbq ;)

Link naar het YouTube-kanaal van de BBQ Pit Boys: https://www.youtube.com/channel/UCjrL1ugI6xGqQ7VEyV6aRAg

Link naar hun theme song: https://www.youtube.com/watch?v=fvXtfqjBT4Q
Gonna smoke me a fatty brisket...got my BBQ shoesssssssssss on!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hell yeah ken ik de BBQ Pit Boys! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:56

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

The_Scarabial schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:27:
Loont het nog om een simkaart in USA aan te schaffen of kan je met een wereldbundel een eind komen met data? Iemand ervaring mee?
Afgelopen maand heb ik het prima gered zonder bundel. Ieder motel, supermarkt en fastfoodketen heeft (gratis) wifi waarmee ik google maps offline kaarten heb gedownload voor de navigatie. Aangezien het vakantie is vond ik het geen probleem om alleen op deze punten ook bereikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Volgensmij hadden wij dan dezelfde :P

Je moet er wel rekening mee houden dat je rondom de NP's lang niet altijd bereik heb. Op genoeg van de ritten door groots en leeg gebied hadden we in de auto geen bereik. In de parken vaak wel, maar niet altijd. Ikzelf vond het toch wel erg handig, en zo duur was het ook weer niet.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Volgensmij hadden wij dan dezelfde :P

Je moet er wel rekening mee houden dat je rondom de NP's lang niet altijd bereik heb. Op genoeg van de ritten door groots en leeg gebied hadden we in de auto geen bereik. In de parken vaak wel, maar niet altijd. Ikzelf vond het toch wel erg handig, en zo duur was het ook weer niet.
Ik had hier ergens een linkje gevonden die het bereik van de verschillende aanbieders toonde. Daarin zou AT&T het breedste bereik hebben. T-Mobile weer betere kwaliteit vooral in bewoond gebied. Ik ga zelf voor een AT&T kaartje.

Even wat anders. Best warm in de states nu, temperatuur gaat al richting de 50 graden in CA, NEV en AR! In Phoenix stijgen vliegtuigen niet op vanwege de te hoge temperaturen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCe6AJCWsAAecZ_.jpg

http://nos.nl/artikel/217...n-in-phoenix-arizona.html

Ik heb onwijs veel zin in de reis, maar maak me stiekem wel zorgen over 2 dingen. De kinderen en de extreme hitte. :/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Smarron schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:29:
[...]
Ik had hier ergens een linkje gevonden die het bereik van de verschillende aanbieders toonde. Daarin zou AT&T het breedste bereik hebben. T-Mobile weer betere kwaliteit vooral in bewoond gebied. Ik ga zelf voor een AT&T kaartje.

Even wat anders. Best warm in de states nu, temperatuur gaat al richting de 50 graden in CA, NEV en AR! In Phoenix stijgen vliegtuigen niet op vanwege de te hoge temperaturen.

[afbeelding]

Ik heb onwijs veel zin in de reis, maar maak me stiekem wel zorgen over 2 dingen. De kinderen en de extreme hitte. :/
Houd er rekening mee dat de NPS mobiele netwerken bewust weert uit veel parken. Dus 3G/4G dekking moet je niet verwachten. Wat hun betreft blijf je maar thuis als je wilt appen. Althans zo was het in 2012 nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
2 nachten
Bryce Canyon

2 nachten
Arches NP

1 nacht
Monument Valley

2 nachten
Page

2 nachten
Grand Canyon,

De Lower Antelope Canyon willen we doen.

Tips genoeg. Half September is mooi, dan is het (relateief) niet heel druk ;)

Lower Antelope is heel erg mooi. Ik had toen de mazzel dat de Native American zag dat ik een statief in mijn hand had. Vroeg of ik foto's ging maken (duh 8)7 ).. Ipv een uur in de cabyon kreeg ik toen een ander pasje waarmee ik zonder gids 4 uur in de canyon mocht blijven. Er waren verder vrij weinig mensen, dus had de canyon voor mezelf (ok, ook mijn vrouw was mee).

Ik zie dat je ook naar Monument Valley gaat. Wij hebben daar toen geslapen in The View. Kost een beetje, maar het uitzicht is fenomenaal.

Mocht je een beetje van spelen houden: via My Vegas (via Facebook?) kun je gratis activiteiten, gratis overnachtingen en gratis eten en drinken bij elkaar spelen. Dit is wat mijn vrouw altijd deed. Ik durf je niet te zeggen of je daar heel erg lang mee bezig moet zijn.

Bryce en Arches zijn ook mooi. Tip: kijk of je in Hatch (heel klein dorpje) kunt gaan eten bij Cafe Adobe. Ontzettend leuke en vriendelijke mensen, en wij hebben daar 3x heerlijk gegeten. Hatch zelf is niet zo heel interessant, hahahaha. Is erg klein. Wij logeerden daar wel 3x ivm de bereikbaarheid van Bryce.

Ik zie in je rijtje niet Capitol Reef staan. Kan ik je ook nog aanraden. Vonden wij erg mooi. Dan kun je ook overnachten nabij Torrey, bij Capitol Reef Resort. Dan heb je ook een geweldig uitzicht op de bergen, prachtig met zonsopgang en -ondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

marcodr25 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Tips genoeg. Half September is mooi, dan is het (relateief) niet heel druk ;)

Lower Antelope is heel erg mooi. Ik had toen de mazzel dat de Native American zag dat ik een statief in mijn hand had. Vroeg of ik foto's ging maken (duh 8)7 ).. Ipv een uur in de cabyon kreeg ik toen een ander pasje waarmee ik zonder gids 4 uur in de canyon mocht blijven. Er waren verder vrij weinig mensen, dus had de canyon voor mezelf (ok, ook mijn vrouw was mee).

Ik zie dat je ook naar Monument Valley gaat. Wij hebben daar toen geslapen in The View. Kost een beetje, maar het uitzicht is fenomenaal.

Mocht je een beetje van spelen houden: via My Vegas (via Facebook?) kun je gratis activiteiten, gratis overnachtingen en gratis eten en drinken bij elkaar spelen. Dit is wat mijn vrouw altijd deed. Ik durf je niet te zeggen of je daar heel erg lang mee bezig moet zijn.

Bryce en Arches zijn ook mooi. Tip: kijk of je in Hatch (heel klein dorpje) kunt gaan eten bij Cafe Adobe. Ontzettend leuke en vriendelijke mensen, en wij hebben daar 3x heerlijk gegeten. Hatch zelf is niet zo heel interessant, hahahaha. Is erg klein. Wij logeerden daar wel 3x ivm de bereikbaarheid van Bryce.

Ik zie in je rijtje niet Capitol Reef staan. Kan ik je ook nog aanraden. Vonden wij erg mooi. Dan kun je ook overnachten nabij Torrey, bij Capitol Reef Resort. Dan heb je ook een geweldig uitzicht op de bergen, prachtig met zonsopgang en -ondergang.
The View ligt toch bij de ingang van het reservaat? dat hotel bedoel je? :P hebben we ook gezien ja. maar vonden we niet zo veel dollar waard :P wij slapen in het gehucht Kayenta

dat is wel gaaf, met de Antelope canyon. dat is de foto tour die je dan krijgt. dat geluk zal ik niet hebben denk :P

Het Cafe Adobe staat op geschreven! bedankt voor de tip.

Capitol reef stond ook nog bij ons op het lijstje die hebben we vervangen voor 1 dag extra in Zion. sprak ons meer aan :-) maar ik heb de Route wel zo aan gepast dat we er wel door heen rijden :D . en evt nog even te stoppen om stukje te lopen/foto's maken :D

zal aan mijn vrouw vragen of dat ze een spelletje wil spelen :P

bedankt voor je tips! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
Wij gaan half September t/m half Oktober dit jaar :P naar West-Amerika... duurt nog zo langgg :'( :p

Wandelen zei je he? In Zion dan Angels Landing, en vele andere toffe trails.

In Arches kun je kijken of je de Fiery Furnace tour kunt reserveren. Dat was echt heel erg gaaf. Je gaat dan met een gids tussen de canyons, zeer mooi en lekker koel. Wel moet je dit reserveren dus dan moet je even contact opnemen met het visitor center van Arches. Wel nu al vooraf doen, zijn niet veel plekken.

Iets Noord Oostelijk van Vegas ligt Valley of Fire State Park. Dat is niet zo groot maar wel absoluut een aanrader, zeker als je toch 2 dagen daar hebt.

Beetje de zelfde tips die ik volgensmij wel eerder gegeven heb :$ Maargoed, dat zijn gewoon de dingen die mij bijbleven en waar ik erg door verrast was.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:35:
[...]

In Arches kun je kijken of je de Fiery Furnace tour kunt reserveren. Dat was echt heel erg gaaf. Je gaat dan met een gids tussen de canyons, zeer mooi en lekker koel. Wel moet je dit reserveren dus dan moet je even contact opnemen met het visitor center van Arches. Wel nu al vooraf doen, zijn niet veel plekken.

Iets Noord Oostelijk van Vegas ligt Valley of Fire State Park. Dat is niet zo groot maar wel absoluut een aanrader, zeker als je toch 2 dagen daar hebt.

Beetje de zelfde tips die ik volgensmij wel eerder gegeven heb :$ Maargoed, dat zijn gewoon de dingen die mij bijbleven en waar ik erg door verrast was.
Klopt ja die staat boven aan het lijste Angels Landing :D schijnt echt heel mooi te zijn. en gaan natuurlijk ook door de Narrows. kan niet wachten!

Oke, heb me eerst verdiept in de gebruikelijke trails de gene die op de site's staan van de NP zelf. maar die ben ik nog niet tegen gekomen de Fiery Furnace tour. thanks!

Die in Vegas heb ik ook gezien ja, schijnt ook een mooi park tezijn.

bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

downtime schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Houd er rekening mee dat de NPS mobiele netwerken bewust weert uit veel parken. Dus 3G/4G dekking moet je niet verwachten. Wat hun betreft blijf je maar thuis als je wilt appen. Althans zo was het in 2012 nog.
In de parken hoef ik ook niet per se te internetten. Onderweg tussen de bestemmingen liefst wel, sowieso voor navigatie (Google). Maar dan voldoet elke aanbieder eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Smarron schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:49:
[...]
In de parken hoef ik ook niet per se te internetten. Onderweg tussen de bestemmingen liefst wel, sowieso voor navigatie (Google). Maar dan voldoet elke aanbieder eigenlijk wel.
nee vind ik ook. Thuis front wacht maar een dag op ons met een berichtje :P

inderdaad voor je Navigatie is het ideaal om ff te updaten,
hier niet nodig nog. hebben tomtom met wereld dekking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:57:
[...]

We hebben er ook een navigatie bij, dus we gaan niet verdwalen.

Echter navigeer ik thuis ook altijd met Google, terwijl ik een vrij goede ingebouwde navi in de auto heb :+ (Columbus (RNS510). Ik ben zo verslaafd geraakt aan Google. Heb nu ook een zooi Walmarts op de kaart gezet, mooie fotolocaties en andere POI's die langs onze route liggen etc. Echt perfect via Google. Maar genoeg mogelijkheden met simkaartjes dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Klopt ja die staat boven aan het lijste Angels Landing :D schijnt echt heel mooi te zijn. en gaan natuurlijk ook door de Narrows. kan niet wachten!

Oke, heb me eerst verdiept in de gebruikelijke trails de gene die op de site's staan van de NP zelf. maar die ben ik nog niet tegen gekomen de Fiery Furnace tour. thanks!

Die in Vegas heb ik ook gezien ja, schijnt ook een mooi park tezijn.

bedankt! _/-\o_
Jup, moet je maar even Googlen :) Ik weet niet meer hoe wij dat toen gereserveerd hadden, maar je moet er in ieder geval wel op tijd erbij zijn: vol=vol. Tevens kan ik je echt aanraden om die wandeling vroeg te plannen, het vroegste tijdslot. Dan moet je wel op tijd opstaan, maar in verband met de warmte is het veel fijner dan midden op de dag te doen. Wat erg gaaf was, was dat de Ranger ook veel vertelde over de flora en fauna en historie.

Dat met het vroeg gaan is ook voor Angels Landing een aanrader, aangezien midden op de dag de zon daar echt goed kan knallen.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Is dat toevallig TomTomGo?

Ik zag van het weekend dat je bij TomTomGo op Android gratis de hele wereld kan downloaden en voor €5,99 een maand (offline) navigatie hebt. (Je krijgt gratis 75km, maar wij zijn wel van plan iets meer te reizen met de camper)
Het klonk voor ons in ieder geval als een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Jup, moet je maar even Googlen :) Ik weet niet meer hoe wij dat toen gereserveerd hadden, maar je moet er in ieder geval wel op tijd erbij zijn: vol=vol. Tevens kan ik je echt aanraden om die wandeling vroeg te plannen, het vroegste tijdslot. Dan moet je wel op tijd opstaan, maar in verband met de warmte is het veel fijner dan midden op de dag te doen. Wat erg gaaf was, was dat de Ranger ook veel vertelde over de flora en fauna en historie.

Dat met het vroeg gaan is ook voor Angels Landing een aanrader, aangezien midden op de dag de zon daar echt goed kan knallen.
Gaan we zeker naar kijken!

Klopt ja die verhalen had ik gelezen ja. 's morgens waarschijnlijk Angel's Landing doen (of einde van de dag, Sunset!), en dan smiddag de Narrows. kunnen we lekker afkoelen met het water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Flapperbol schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Ik zag van het weekend dat je bij TomTomGo op Android gratis de hele wereld kan downloaden en voor €5,99 een maand (offline) navigatie hebt. (Je krijgt gratis 75km, maar wij zijn wel van plan iets meer te reizen met de camper)
uhmm ff denken hoor. volgens mij is het de TomTom 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik gebruik die Go app (iPhone variant).
Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

De meegenomen Garmin navi is geen enkele keer gebruikt. In de Chevy Tahoe (was uit 2015) zat een navi die gewoon echt heel erg goed was. Voor we wegreden even het adres en de tussenpunten invoeren en gaan. Ook zaken als "zoeken op Safeways hier in de buurt" werkte erg goed. Alle zaken stonden er in.

Ik zou overigens wel de navi op miles zetten als je daar bent, is een stuk makkelijker.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Ouderwets kaartlezen kom je ook op leuk plekjes :D

maar ik ben van het makkelijke :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:35:
[...]

60km links van Arches (gok ik) ligt Goblin State Valley. Daar ligt (net voor de ingang) een kleine slotcanyon (Little Wild Horse Canyon) die bij veel mensen onbekend is. Doe die en vergeet de Fiery Furnace. Die is ook mooi maar vol met idioten (je gaat in groepen) die alle fun eruit halen. 99.99% ben je alleen in de LW Horse Canyon. En daar moet je als je de hele ronde loopt (11km) heel wat meer klimmen en klauteren (dichtbij de grond dus geen angst voor hoogtes). Mijn persoonlijke tip en ons hoogtepunt van afgelopen jaar in elk geval :). De Devils Garden Primitive Trail Loop is Arches doen maar weinig mensen in de zomer (let op: écht warm) maar die is ultra nice!

My 5cts voor Arches wat ik het meest overrated park vond wat ik tot nu toe heb gezien :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:49:
[...]

60km links van Arches (gok ik) ligt Goblin State Valley. Daar ligt (net voor de ingang) een kleine slotcanyon (Little Wild Horse Canyon) die bij veel mensen onbekend is. Doe die en vergeet de Fiery Furnace. Die is ook mooi maar vol met idioten (je gaat in groepen) die alle fun eruit halen. 99.99% ben je alleen in de LW Horse Canyon. En daar moet je als je de hele ronde loopt (11km) heel wat meer klimmen en klauteren (dichtbij de grond dus geen angst voor hoogtes). Mijn persoonlijke tip en ons hoogtepunt van afgelopen jaar in elk geval :). De Devils Garden Primitive Trail Loop is Arches doen maar weinig mensen in de zomer (let op: écht warm) maar die is ultra nice!

My 5cts voor Arches wat ik het meest overrated park vond wat ik tot nu toe heb gezien :).
Goblin Valley vond ik inderdaad ook heel erg gaaf, die was ik vergeten. Is wel niet zo groot.

Die hele Little Wild Horse Canyon vond ik eigenlijk weinig aan :$ Hoorde daar ter plekke nog iemand die dat zo hypte, maar ik herkende er niks van.

Dat met die groepen vond ik overigens ook enorm meevallen :o Prima tempo, veel te zien en goede uitleg.

Zo zie je maar hoe smaken, meningen én ervaringen kunnen verschillen :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

DikkeBMW schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Goblin Valley vond ik inderdaad ook heel erg gaaf, die was ik vergeten. Is wel niet zo groot.
die staat ook nog op mijn lijstje :P

ligt er aan hoeveel tijd we hebben. goblin valley moet wel tedoen zijn kwa route omdat we dan via Bryce naar Arches gaan. dat is +- 5uur rijden. mooi tussen stopje bij Goblin ;) weet alleen niet of dat Little Wild Horse Canyon nog er bij kan. weet niet hoelang die trail is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

[...]

[afbeelding]

Ik ga gelukkig alleen naar Colorado, volgensmij wordt het daar niet zo gauw 50 graden :)
Lijkt me geen pretje om rond te trekken met 50 gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben ook benieuwd naar de temperaturen. Ga het vanaf zaterdag wel allemaal meemaken. :+
Flapperbol schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Ik heb speciaal voor de Amerika reis, TomTom Go aangeschaft op m'n iPhone. € 20,- voor een jaar en kan daarmee alle kaarten van de wereld downloaden. Heb uiteraard alleen maar West-Amerika nodig. ;)
Is 5GB groot en werkt volledig offline. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Rivanov op 21-06-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
[...]

[afbeelding]

Ik zit op dit moment aan de central coast in Califonie (Paso Robles), het is overdag rond de 37-40C, maar dat is wel extreem voor juni. Volgende week gaat het richting de 30-33C wat normaal is. Deze week is nogal uitzonderlijk. Zelfde voor NEV and AR. Hoewel 40+C zeker wel vaker gebeurd in Juli/Augustus. Death valley had gister de op 4 na warmste dag met rond de 53C als ik me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

The_MAN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:07:
[...]

Ik zit op dit moment aan de central coast in Califonie (Paso Robles), het is overdag rond de 37-40C, maar dat is wel extreem voor juni. Volgende week gaat het richting de 30-33C wat normaal is. Deze week is nogal uitzonderlijk. Zelfde voor NEV and AR. Hoewel 40+C zeker wel vaker gebeurd in Juli/Augustus. Death valley had gister de op 4 na warmste dag met rond de 53C als ik me goed herinner :)
pfff heet heet...

hier in NL is het ook tegenwoordig 30C+ 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
Rivanov schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:10:
Ik heb speciaal voor de Amerika reis, TomTom Go aangeschaft op m'n iPhone. € 20,- voor een jaar en kan daarmee alle kaarten van de wereld downloaden. Heb uiteraard alleen maar West-Amerika nodig. ;)
Is 5GB groot en werkt volledig offline. :)
Thanks! Dan ga ik daar ook even een abonnementje op nemen voor de vakantie. Scheelt weer een extra device meenemen/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dan kun je natuurlijk nog de vraag stellen of je aan de westkust wel een navigatie nodig hebt! Je hebt er voornamelijk asfalt zover als je kunt kijken, dus je hebt geen andere keuze dan links of rechts.

(los van het feit dat ik wel begrijp dat je een navigatie gebruikt hoor, lekker makkelijk en je weet zeker dat je de goede kant op gaat). Maar persoonlijk denk ik dat het wegennetwerk van de VS zo simpel is, dat je eigenlijk geen navigatie nodig hebt.

's Morgens in het hotel/motel de Lonely Planet erbij en bepalen waar je heen gaat, dan in de auto en gaan! Ultieme vrijheid, of jezelf voor de gek houden en denken dat je ultieme vrijheid hebt :P.

Hoe dan ook, de westkust is gewoon een geweldige plek! Veel plezier d:)b d:)b

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Calitomnication schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:10:
Dan kun je natuurlijk nog de vraag stellen of je aan de westkust wel een navigatie nodig hebt! Je hebt er voornamelijk asfalt zover als je kunt kijken, dus je hebt geen andere keuze dan links of rechts.

(los van het feit dat ik wel begrijp dat je een navigatie gebruikt hoor, lekker makkelijk en je weet zeker dat je de goede kant op gaat). Maar persoonlijk denk ik dat het wegennetwerk van de VS zo simpel is, dat je eigenlijk geen navigatie nodig hebt.

's Morgens in het hotel/motel de Lonely Planet erbij en bepalen waar je heen gaat, dan in de auto en gaan! Ultieme vrijheid, of jezelf voor de gek houden en denken dat je ultieme vrijheid hebt :P.

Hoe dan ook, de westkust is gewoon een geweldige plek! Veel plezier d:)b d:)b
Dat zou ik prima kunnen ja, alleen heb ik er 1 naast mij zitten dan die 5 uur op haar tenen zit omdat we geen idee hebben waar we naar toe gaan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Is imo ook erg persoonsafhankelijk! Ikzelf vind dat ook niet heel relaxed. Er is daar zo veel te doen en te zien, dat ik liever thuis goed uitzoek wat er allemaal kan en vervolgens een planning maak. Al wat hotels boeken etc. Dan weet je zeker dat je de dingen die je echt wil zien kunt doen. Uiteraard niet strak volplannen, en dan blijft er genoeg ruimte over om eens een omweg te maken of ergens anders te stoppen. Dat ligt ook een beetje aan waar je gaat, en hoevaak je er al eerder geweest bent.

Ik moet wel zeggen dat ik dat zeker ooit nog eens wil doen; gewoon op de bonnefooi en daar alles wel zien. Maar, dat is iets voor een latere reis :P

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:29:
[...]The View ligt toch bij de ingang van het reservaat? dat hotel bedoel je? :P hebben we ook gezien ja. maar vonden we niet zo veel dollar waard :P wij slapen in het gehucht Kayenta

dat is wel gaaf, met de Antelope canyon. dat is de foto tour die je dan krijgt. dat geluk zal ik niet hebben denk :P

Het Cafe Adobe staat op geschreven! bedankt voor de tip.

bedankt voor je tips! :)
Graag gedaan! The View ligt inderdaad aan het begin, net nadat je de controlepoortjes door bent. Je hebt daar ook nog van Gouldings het een en ander zitten, die zitten net erbuiten meen ik me te herinneren. ik vond het ook een boel geld, maar achteraf was het me wel waard.
Kayenta is ook best leuk. Er zit daar een restaurantje waar je authentiek 'Indiaans' kunt eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

DikkeBMW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:01:
Is imo ook erg persoonsafhankelijk! Ikzelf vind dat ook niet heel relaxed. Er is daar zo veel te doen en te zien, dat ik liever thuis goed uitzoek wat er allemaal kan en vervolgens een planning maak. Al wat hotels boeken etc. Dan weet je zeker dat je de dingen die je echt wil zien kunt doen. Uiteraard niet strak volplannen, en dan blijft er genoeg ruimte over om eens een omweg te maken of ergens anders te stoppen. Dat ligt ook een beetje aan waar je gaat, en hoevaak je er al eerder geweest bent.

Ik moet wel zeggen dat ik dat zeker ooit nog eens wil doen; gewoon op de bonnefooi en daar alles wel zien. Maar, dat is iets voor een latere reis :P
Is inderdaad iets wat niet voor iedereen is weggelegd. Wij trokken 's morgens de Lonely Planet uit de tas om te bepalen waar we heen gingen. Het voordeel is dat je ontzettend vrij bent, dus je hoef je niet aan vast schema te houden.
Nadeel is dat je de kans loopt dat een hotel of motel vol is geboekt. Zeker aan de westkust kan dat wel eens voorkomen. Maar ook dat komt goed!

Ik kan het je zeker aanbevelen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Deze week bijna heel dit topic doorgelezen en krijg spontaan zin om op het vliegtuig te stappen en een dikke auto te huren.

Nu gaat er natuurlijk veel planning inzitten, dus dat ga ik ook maar eens doen. Maar een vraag, jullie hebben het voor over NP (National Parks). Wat is de reden daarvan om er zoveel te bezoeken? Is dat puur voor de schoonheid van het gebied? Of ook om een route vast te stellen?

Persoonlijk zou ik een tussenstop aan de westkant willen maken bij Rachel, Nevada. Daarnaast ligt Area 51/Groom Lake. Dat zou ik wel eens van iets dichterbij willen zien. Ik lees er al jaren over op Dreamlandresort.com. Dit site gaat over Area 51. Dus wellicht een tip voor degene die zich ook interesseert in oude en nieuwe (black project) vliegtuigen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Die Nationale Parken zijn doorgaans mooi om te zien en aan de westkust heb je een hele lading van die parken bij elkaar, dus veel mensen rijden een "standaard" rondje: LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Bryce - Zion - Arches- Monument Valley - Grand Canyon - Joshua Tree - San Diego.
Of een variant daarop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kecin schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:41:
Deze week bijna heel dit topic doorgelezen en krijg spontaan zin om op het vliegtuig te stappen en een dikke auto te huren.

Nu gaat er natuurlijk veel planning inzitten, dus dat ga ik ook maar eens doen. Maar een vraag, jullie hebben het voor over NP (National Parks). Wat is de reden daarvan om er zoveel te bezoeken? Is dat puur voor de schoonheid van het gebied? Of ook om een route vast te stellen?

Persoonlijk zou ik een tussenstop aan de westkant willen maken bij Rachel, Nevada. Daarnaast ligt Area 51/Groom Lake. Dat zou ik wel eens van iets dichterbij willen zien. Ik lees er al jaren over op Dreamlandresort.com. Dit site gaat over Area 51. Dus wellicht een tip voor degene die zich ook interesseert in oude en nieuwe (black project) vliegtuigen.
In staten als Utah en Arizona is gewoon niks te beleven behoudens de NP's en wellicht Las Vegas. Als je niet voor de natuur gaat dan kun je beter aan de kust in Californie blijven.

Aan Groom Lake is volgens mij niks te zien tenzij je met een verrekijker op een bergtop gaat staan. En ook dan zie je niks interessants. Ik ben er langs gereden en zag geen reden om te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

downtime schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:50:
[...]

In staten als Utah en Arizona is gewoon niks te beleven behoudens de NP's en wellicht Las Vegas. Als je niet voor de natuur gaat dan kun je beter aan de kust in Californie blijven.

Aan Groom Lake is volgens mij niks te zien tenzij je met een verrekijker op een bergtop gaat staan. En ook dan zie je niks interessants. Ik ben er langs gereden en zag geen reden om te stoppen.
Thanks.
Duidelijk verhaal.

Mbt Groom Lake kan je op Tikaboo klimmen om vanuit daar te kijken. Vaak spreken mensen van DreamLandResort met elkaar af om zodoende apparatuur te kunnen delen en snachts in een tentje te slapen op de top. De meeste geheime projecten vliegen namelijk s'avonds over. Ook kan je de basis in de verte zien liggen.
Wikipedia: Tikaboo Peak
http://www.dreamlandresort.com/area51/panorama_0805.html

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Nou ik vind zelf de steden erg gaaf, maar na een tijdje ben je daar wel op uitgekeken. Beetje sfeer proeven en highlights bekijken is gaaf, maar niet weken lang.

Wat de NP zo gaaf maakt is dat je hier écht kunt zien waarom men de VS het land van extremen noemt. Vergelijk Yosemite, Death Valley en de Grand Canyon; die verschillen zijn bizar. Alles is echt extreem, maar heel mooi en bijzonder.

Tuurlijk kun je ook andere dingen doen; cultuur historie etc, maar dat krijg je sowieso mee op alle tussenstops.

Daarnaast vind ik het persoonlijk zonde als je op een verre, dure reis niet veel onderneemt. Voor een beetje uitrusten en het strand (bijvoorbeeld, ik zeg niet dat jij dat wil doen he :P ) kun je beter dichter bij huis iets vinden.

Maar als je bijvoorbeeld niet zo veel met parken/natuur hebt, kun je in de oostkust langs de steden gaan. Daar zit wat meer historie en cultuur dan in de westkust (burgeroorlog, regering, europese invloeden van vroeger etc.).

Voor elk wat wils!!!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:01:

Als je van de zomerperiodes af durft te stappen en niet te hoog naar de parken wil is dat zeer goedkoop reizen. Met name als je in motels stopt.

Wat betreft de NP's zoals hierboven al beschreven. De mooiste en de ruigste natuur zit vrijwel altijd in de Nationale Parken omdat het zo extreem mooi is en op die manier een soort bescherming plaatsvindt.

Grand Canyon zien vanaf de rim is mooi, maar 4km de Canyon in en dan van de rust en het uitzicht genieten is weer een verhaal apart. Zion idem dito. Death Valley klinkt heel doods maar heeft extreem mooie punten (Artist's Drive, Zabriskie Point, Dante's View (!)).

Om te zeggen dat Utah en Californië op de NP's en wat steden niks te bieden hebben vind ik niet. Sowieso is US Highway 1 al de moeite waard. Vrijwel alle natuur in Utah is ultra ruig ook buiten de parken en daar kun je je prima vermaken.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 22-06-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Flapperbol schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:31:
Jij hebt als het goed is je handtekening ook in je paspoort staan, die kunnen ze dus gewoon matchen. Al gok ik dat dat zelden gecheckt wordt in verband met drukte.

Wordt zo'n pas overigens niet gekoppeld aan een voertuig of iets dergelijks? Ik zag op de website staan dat hij non-transferable is.
Werd bij mij wel gedaan. Na een knipoogje van de vriendelijke vrouw mocht ik verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Als je van de zomerperiodes af durft te stappen en niet te hoog naar de parken wil is dat zeer goedkoop reizen. Met name als je in motels stopt.

Wat betreft de NP's zoals hierboven al beschreven. De mooiste en de ruigste natuur zit vrijwel altijd in de Nationale Parken omdat het zo extreem mooi is en op die manier een soort bescherming plaatsvindt.

Grand Canyon zien vanaf de rim is mooi, maar 4km de Canyon in en dan van de rust en het uitzicht genieten is weer een verhaal apart. Zion idem dito. Death Valley klinkt heel doods maar heeft extreem mooie punten (Artist's Drive, Zabriskie Point, Dante's View (!)).

Om te zeggen dat Utah en Californië op de NP's en wat steden niks te bieden hebben vind ik niet. Sowieso is US Highway 1 al de moeite waard. Vrijwel alle natuur in Utah is ultra ruig ook buiten de parken en daar kun je je prima vermaken.
Ja buiten de vakanties is het idd een ander verhaal.

Je hebt gelijk, ik bedoelde het uiteraard niet zo extreem :+ Laat ik het dan anders zeggen: het is zonde om daar de NP's te skippen, want ze zijn het meer dan waard. Highway 1 is idd heel gaaf! Vooral Monterey, dat aquarium daar was echt gewelid O+

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Rdit Weet dat je in Kayenta geen alcohol kunt krijgen (want Indianenreservaat). Ze hebben wel het beste alcoholvrije bier dat ik ooit geproefd heb :)

LA en SF heb ik ook anraders qua hotels overigens:
LA: http://www.coralsands-la.com/
Geweldig hotel/motel, heel hulpvaardige eigenaars (twee nichten die het leiden) jacuzzi er bij, goedkoop, prima locatie, twee metrostops van Hollywood boulevard en je bent ook zo bij het Griffith Observatory :)

SF: http://www.travelodgepresidio.com/
Grote plus: eigen parkeerterrein, goede pub met heel goed eten om de hoek, 5 min lopen van de busstop voor de touristenbus. En vriendelijk personeel en schone kamers :)

Tussenin:
http://www.gosunsetinn.com
Leuk klein ding, hele mooie kamers met jacuzzi, meer huisjes dan hotelkamer. En een openhaard :D
Als je daar zit: ga walvissen spotten. Onvergetelijk :)

Verder Quality Inn Pismo Beach.
Vlakbij een stripmall met outletje en een goed restaurant. Meer heb je niet nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Canyonlands, neem een van de vele ingangen ten noorden van Moab. De eerste keer dat ik daar zomaar eens inreed en bij Dead Horse het uitzicht in mij opnam, nou ... je valt van verwondering op je knieen. Hetzelfde kun je ervaren als je vanaf Pahrump binnenvalt in Las Vegas.
Of via Kingsman en Needles naar Las Vegas. Terug, via Barstow (en een hele gekke bitumenberg) naar Los Angeles, Disney in Anaheim meepakken en live het inlogscherm zien van Office365 online in het echt, bij Santa Monica.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

The Eagle schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:24:
@Rdit Weet dat je in Kayenta geen alcohol kunt krijgen (want Indianenreservaat). Ze hebben wel het beste alcoholvrije bier dat ik ooit geproefd heb :)
oww nee he :P

paar halve liters dan maar in de koelbox
7(8)7

hehe, laat me verrassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

DeBolle schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:36:
Canyonlands, neem een van de vele ingangen ten noorden van Moab. De eerste keer dat ik daar zomaar eens inreed en bij Dead Horse het uitzicht in mij opnam, nou ... je valt van verwondering op je knieen.
klopt ja. daar rijd ik misschien ook nog een stukje in. Vooral Mesa Arch schijnt heel mooi tezijn!..

nog maar 3 maandjes wachten! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Rdit schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:50:
[...]

paar halve liters dan maar in de koelbox
Doe dat dan maar heel sneaky want ze worden er ook niet vrolijk van als je het meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Labbers schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Doe dat dan maar heel sneaky want ze worden er ook niet vrolijk van als je het meeneemt.
hehe, nee dat begrijp ik ja :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat wel heel mooi is, maar waar non-US toeristen nauwelijks komen is Lake Tahoe. Ik ben daar omheen gereden toen ik voor mijn werk in Reno was. Prachtige omgeving, heel heel mooi.

Je komt er niet snel, maar als je het op je route vindt, een aanrader. Reno zelf trouwens gewoon omheen rijden :p
downtime schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:50:
[...]

In staten als Utah en Arizona is gewoon niks te beleven behoudens de NP's en wellicht Las Vegas.
Las Vegas is Nevada ;)

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 23-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het was geen uitputtende opsomming van staten waar niks te beleven is. Dan was het zo'n lange post geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

PWM schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:49:
Wat wel heel mooi is, maar waar non-US toeristen nauwelijks komen is Lake Tahoe. Ik ben daar omheen gereden toen ik voor mijn werk in Reno was. Prachtige omgeving, heel heel mooi.

Je komt er niet snel, maar als je het op je route vindt, een aanrader. Reno zelf trouwens gewoon omheen rijden :p

[...]

Las Vegas is Nevada ;)
Dat was inderdaad echt een heerlijk rustmomentje. Wat je dan ook zeker moet doen is een paar uur een bootje huren om het meer op te gaan. Geen vaarbrevet nodig, en lekker gassen. Beetje zwemmen, eten, drinken. Ideaal om halverwege de drukke rondreis een dagje te relaxen 8)

fookin mad fer it

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Yeah! Let the journey begin! Momenteel op Düsseldorf Airport aan het wachten op onze vlucht van 15:30 naar San Francisco! 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rivanov schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:03:
Yeah! Let the journey begin! Momenteel op Düsseldorf Airport aan het wachten op onze vlucht van 15:30 naar San Francisco! 👌
Super, enjoy! Post af en toe wat foto's met de locaties erbij. Wellicht kunnen wij daar ook een aantal van bezoeken. :)

Pagina: 1 ... 5 ... 87 Laatste